Mijn huis heb ik laten stucken. De binnenkant van de buitenkeuken doe ik niet, daar zitten straks toch deurtjes voorquote:
We gaan het zien, ben er ook bang voor. Heb wel ergens gelezen dat je het ook kunt schuren/polijsten achteraf. Maar geen idee hoe.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:19 schreef bleiblei het volgende:
Ben benieuwd of je het blad mooi strak en glad krijgt. Is mij niet gelukt met deze manier van gieten. Wat is de reden dat je em niet top-down hebt gegoten?
Ziet er verder tof uit. Stucwerk is ook gaaf! Heb je trouwens wat uitzetten/krimp marge voor de BBQ?
Hoe heb je dat gedaan? Welke apparatuur? Schuurschijven? Kan ik vast geld gaan zoeken om aan te schaffenquote:Op zaterdag 4 april 2020 20:21 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb het geschuurd en gepolijst en daar werd het wel glad van, maar voor mij als mierenneuker, niet strak genoeg.
Sorry man, je bent te laatquote:Op dinsdag 7 april 2020 23:52 schreef BEFEM het volgende:
Ff een post zodat ik weet wanneer het klaar is voor de eerste bbq.
Ik heb een Festool Ro150 (had ik al, niet speciaal hier voor aangeschaftquote:Op zaterdag 4 april 2020 20:28 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Hoe heb je dat gedaan? Welke apparatuur? Schuurschijven? Kan ik vast geld gaan zoeken om aan te schaffen
In coronatijd zijn de grenzen gesloten.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Mogen de eendjes nog wel naar binnen![]()
En nee niet op de bbq
Ja hoor weer een paar dagen op de steiger doorgebracht, en allerlei andere zaken ook gedaan trouwens. Zal van de week weer eens updaten.quote:
Wat zit jij nu te janken? Staat gewoon recht toch? Of zit er een bitterbal in je oog 😂quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:42 schreef BEFEM het volgende:
Echt, leer foto´s uploadenJe loopt al sinds 2004 ofzo op FOK! rond
Nee sorry. Bij mij staat het ook niet recht. *iets met cache en draaien in Windows photo ipv. Een fatsoenlijk fotobewerkingsprogramma*quote:Op vrijdag 12 juni 2020 23:12 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Wat zit jij nu te janken? Staat gewoon recht toch? Of zit er een bitterbal in je oog 😂
Ik draai dus niks, ik upload gelijk van me telefoon.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 23:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee sorry. Bij mij staat het ook niet recht. *iets met cache en draaien in Windows photo ipv. Een fatsoenlijk fotobewerkingsprogramma*
quote:Op vrijdag 12 juni 2020 23:15 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Ik draai dus niks, ik upload gelijk van me telefoon.
Wel beter voor de hoogtevrees trouwens, horizontale steigers.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 23:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee sorry. Bij mij staat het ook niet recht. *iets met cache en draaien in Windows photo ipv. Een fatsoenlijk fotobewerkingsprogramma*
Dan zit daar de catch, want je telefoon draait natuurlijk automagisch. Als je vervolgens op je laptop of pc kijkt zie je dat ie niet rechtop staat.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 23:15 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Ik draai dus niks, ik upload gelijk van me telefoon.
Daar heb ik me inderdaad afgelopen week mee bezig gehouden. Klus al drie jaar uitgesteld maar nu moest het toch echt.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 23:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dan zit daar de catch, want je telefoon draait natuurlijk automagisch. Als je vervolgens op je laptop of pc kijkt zie je dat ie niet rechtop staat.
Maar je bent zo te zien boeiboorden aan het schilderen?
Ik heb zelden een rechte foto gezien van jouquote:Op vrijdag 12 juni 2020 23:12 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Wat zit jij nu te janken? Staat gewoon recht toch? Of zit er een bitterbal in je oog 😂
Neutkens in Knegsel.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 11:31 schreef bleiblei het volgende:
Welke kweker ga je heen? Ik zoek nog goeie regio adresjes.
Pergola ziet er goed uit trouwens!
Thanks! Zet ik erbij in het lijstje.quote:
Pfff geen idee, heb de prijzen niet vergeleken. Maar ik vond de prijzen echt enorm meevallen. Maarja ik heb ook geen referentie.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 12:04 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Thanks! Zet ik erbij in het lijstje.
Zijn hun online prijzen hoger dan de winkelprijzen trouwens? Want hun webshop is niet echt goedkoop wat ik zo zie...
Knauf up210 w.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 11:49 schreef Puala het volgende:
Woohaaa doet ie ffLekker hoor. En dat schaduwdoek heb je veel plezier van icm bank
![]()
Waarmee heb je trouwens je bbq gestuukt? Ik twijfel om nog iets te gaan bouwen en stucen maar twijfel met welk spul.
quote:Op dinsdag 16 juni 2020 09:59 schreef Legwieh het volgende:
Even kijken waar we waren hoor.
Nouja ik hoop dat ik het allemaal nog een beetje chronologisch houdt, want het is al weer een tijdje geleden maar uiteraard is er nog het nodige gebeurd.
Aan de zijkant hebben we een heg geplant die ervoor moet zorgen dat er minder inkijk is vanaf straat, maar deze groeit natuurlijk alleen waar deze in het zand staat, een stukje hek schermt de oprit af en hier staat dus geen heg, om daar de inkijk te verminderen een tweetal fruitbomen gekocht en in grote potten neergezet.
[ afbeelding ]
Te weten, kers en perzik.
Ook vonden we de muur van de buurman lelijk, en toen we eenmaal de smaak te pakken hadden, dachten we weet je wat ook daar kunnen nog wel wat bomen staan. Dus hop naar de plantenkweker.
[ afbeelding ]
En een lading peer, appel en pruim leibomen gehaald.
[ afbeelding ]
Uiteraard nog wat kaal maar dat wordt vanzelf beter. Ik hou er niet van om in 1 keer je tuin helemaal vol te plempen en dan een jaar later 1 grote wildernis te hebben.
Ik hou inmiddels wel van bomen, lekker traag groeien dus niet al te veel werk, en een mooie aankleding. #hippie #bomenknuffelaar.
Toen wilde ik eigenlijk beginnen aan mijn pergola maar dat was een klus waar ik extra handjes bij nodig had. Omdat die op dat moment even niet beschikbaar waren, bedacht ik me iets anders waar ik me enorm aan stoorde.
De garage.
Slechte verlichting, te weinig opbergruimte, vies, ranzig en een algemene klerebende.
Toen we het huis kochten stond de garage er zo bij:
[ afbeelding ]
en al die tijd was het niet veel beter geworden. Daarom een verse verflaag voor de wanden en de vloer. en volop rekken tegen de muur gemaakt. en extra lampen gemaakt voor als ik aan het werk ben.
Waardoor het er nu zo uitziet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Echt een wereld van verschil, ik kan nu gewoon op sokken door de garage, zonder mijn nek te breken als ik iets moet pakken. En de vloer is gewoon te stofzuigen. (elke klus duurt nu wel een kwartier langer want na het klussen moet ik stofzuigen maar ach)
Daarna toch maar eens tijd en moeite gaan steken in de pergola.
[ afbeelding ]
Eerst even naar het houtboertje en wat spulletjes halen. Lekker beun met de cabrio inclusief trekhaak. (ow dat heb ik ook nog ergens tussendoor gedaan, een cabrio gekocht en daar een trekhaak opgezet want ik had natuurlijk geen auto meer van de zaak)
Aftekenen, en de zaag erbij pakken.
[ afbeelding ]
Beetje zagen.
[ afbeelding ]
En dan heb je dit:
[ afbeelding ]
Aan de andere kant, plaatjes maken om ze vast te zetten op de betonpoeren.
[ afbeelding ]
En nu kwam toch echt het moment dat ik hulp nodig had.
Gelukkig was daar vriendinlief en het weekend dus hop:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Erg scheef en wiebelig nog zolang niet alles in elkaar zit.
[ afbeelding ]
En om het af te maken, schaduwdoekkie erin.
[ afbeelding ]
Voor de afwerking wat doppies gemaakt, zodat je de bouten niet ziet zitten.
[ afbeelding ]
En baasje tevreden.
Later meer over het schilderavontuur.
hij is 5,30 bij 3,30. met palen van 14x14/quote:Op dinsdag 16 juni 2020 13:13 schreef Wooldoor het volgende:
Mooie man pergola, wat zijn de afmetingen? Hij ziet er flink uit.
Denk je dat als je 2 haken in de palen maak dat hij het houdt om een hangmat eraan te hangen? Ik vraag dit voor een vriend ;-)
Ja hoor doe ik morgen ff voor jequote:Op dinsdag 16 juni 2020 17:50 schreef monsterd. het volgende:
Nice!
Vraagje: heb je zin om de materialen die je het gebruikt voor de pergola uit te weken (en kostenindicatie)? Ik wil het misschien namaken
Kan ik me wel wat bij voorstellen. Ik weet nog steeds niet of ik de zwarte kozijnen van ons huis wel zo mooi vind. Wit oogt vriendelijker.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 21:49 schreef SQ het volgende:
ik vind die zwarte kozijnen eerlijk gezegd niet zo mooi passen bij het huis.
Wel knap werk geleverd
Dag of 5 Meeste werk zat in het schuren en kleine reparaties. 2 dagenquote:Op dinsdag 16 juni 2020 23:30 schreef Postbus100 het volgende:
Hoelang ben je daar mee bezig geweest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |