abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192450636
Nice! Volgende week binnen stucen?
pi_192450839
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:58 schreef FranticDJ het volgende:
Nice! Volgende week binnen stucen?
Mijn huis heb ik laten stucken. De binnenkant van de buitenkeuken doe ik niet, daar zitten straks toch deurtjes voor
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:19:15 #253
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_192451004
Ben benieuwd of je het blad mooi strak en glad krijgt. Is mij niet gelukt met deze manier van gieten :P . Wat is de reden dat je em niet top-down hebt gegoten?

Ziet er verder tof uit. Stucwerk is ook gaaf! Heb je trouwens wat uitzetten/krimp marge voor de BBQ?
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 19:34:40 #254
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_192451634
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:19 schreef bleiblei het volgende:
Ben benieuwd of je het blad mooi strak en glad krijgt. Is mij niet gelukt met deze manier van gieten :P . Wat is de reden dat je em niet top-down hebt gegoten?

Ziet er verder tof uit. Stucwerk is ook gaaf! Heb je trouwens wat uitzetten/krimp marge voor de BBQ?
We gaan het zien, ben er ook bang voor. Heb wel ergens gelezen dat je het ook kunt schuren/polijsten achteraf. Maar geen idee hoe.
pi_192451878
Diamant schijven/lamellenschijven..

En afsmeren met een slurry.
  zaterdag 4 april 2020 @ 20:21:25 #257
36431 bleiblei
pi_192452085
Ik heb het geschuurd en gepolijst en daar werd het wel glad van, maar voor mij als mierenneuker, niet strak genoeg :P .
pi_192452184
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 20:21 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb het geschuurd en gepolijst en daar werd het wel glad van, maar voor mij als mierenneuker, niet strak genoeg :P .
Hoe heb je dat gedaan? Welke apparatuur? Schuurschijven? Kan ik vast geld gaan zoeken om aan te schaffen
pi_192506231
Ff een post zodat ik weet wanneer het klaar is voor de eerste bbq.
pi_192526868
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:52 schreef BEFEM het volgende:
Ff een post zodat ik weet wanneer het klaar is voor de eerste bbq.
Sorry man, je bent te laat :D.
  donderdag 9 april 2020 @ 08:21:27 #261
36431 bleiblei
pi_192527057
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 20:28 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Hoe heb je dat gedaan? Welke apparatuur? Schuurschijven? Kan ik vast geld gaan zoeken om aan te schaffen
Ik heb een Festool Ro150 (had ik al, niet speciaal hier voor aangeschaft ;) ) en heb vanaf korrel 40 naar korrel 1500 geschuurd. Dus 40-80-120-240-320-500-1000 en uiteindelijk 1500.
pi_192527188
Helaas is het blad inderdaad niet super glad geworden. Misschien gaan we dat nog wel eens polijsten of volgend jaar betegelen (ik weet nog niet wat ik het leukste vind dus tot nu laten we het zo)

Zoals eerder gezegd ging ik van oud sloop/pallethout deurtjes maken.
Eerst dus plankjes verzamelen.

Dan aan elkaar lijmen

En t bleef nog plakken ook.

Daarna begonnen met de mal loszagen, en tegelijkertijd timmeren om een soort van deurtjes te krijgen.

En nog wat meer..

En dan is het inmiddels al best wat geworden.

Wasbak en bbq erin:

En hoppa de fik erin!

Inmiddels ook de afvoer en electra aangesloten in de buitenkeuken.
verder ook nog even de tijd genomen om het hek af te werken (ze hadden inmiddels een nieuwe poort gebracht dus deze ook afgewerkt worden.

Vanaf nu kunnen we het landgoed afsluiten.

What's next:
- water aansluiten in de buitenkeuken
- magneetslotjes maken op de deurtjes van de buitenkeuken
- tijdelijk gaas in het hek maken zodat de inkijk wat minder is
- gras sprietjes naar boven kijken.
- Wasbak afkitten

en dan gaan we beginnen aan de pergola boven het verhoogde terras.
  donderdag 9 april 2020 @ 12:26:59 #263
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_192531725
Mogen de eendjes nog wel naar binnen :?
En nee niet op de bbq :(
pi_192534982
quote:
6s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Mogen de eendjes nog wel naar binnen :?
En nee niet op de bbq :(
In coronatijd zijn de grenzen gesloten.
  donderdag 9 april 2020 @ 18:28:00 #265
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192539135
Mooi geworden!
Resistance is futile.
pi_192544658
Nice!
  donderdag 9 april 2020 @ 22:39:02 #267
36431 bleiblei
pi_192545295
Tof :) .
En je blad is nog best vlak. Dus daar is wel wat van te maken (en volgende keer dus top-down storten. Dan heb je een 100% strak betonnen blad ;) ).
pi_192545351
Oh, kijk nu nog eens goed naar je blad. idd vrij strak!

Eventueel slurry coaten (met een heel nat/vloeibaar mengsel eroverheen gaan) en dan schuren/polijsten :Y

kijk op YouTube eens naar modustrial maker. Die doet veel met beton.
pi_193606962
Hoe is het hier? Nog geklust?
pi_193607995
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 21:34 schreef Puala het volgende:
Hoe is het hier? Nog geklust?
Ja hoor weer een paar dagen op de steiger doorgebracht, en allerlei andere zaken ook gedaan trouwens. Zal van de week weer eens updaten.

pi_193608110
Echt, leer foto´s uploaden :') Je loopt al sinds 2004 ofzo op FOK! rond :D
pi_193608741
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:42 schreef BEFEM het volgende:
Echt, leer foto´s uploaden :') Je loopt al sinds 2004 ofzo op FOK! rond :D
Wat zit jij nu te janken? Staat gewoon recht toch? Of zit er een bitterbal in je oog 😂
  vrijdag 12 juni 2020 @ 23:14:05 #273
36431 bleiblei
pi_193608760
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 23:12 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Wat zit jij nu te janken? Staat gewoon recht toch? Of zit er een bitterbal in je oog 😂
Nee sorry. Bij mij staat het ook niet recht. *iets met cache en draaien in Windows photo ipv. Een fatsoenlijk fotobewerkingsprogramma* :P
pi_193608795
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 23:14 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Nee sorry. Bij mij staat het ook niet recht. *iets met cache en draaien in Windows photo ipv. Een fatsoenlijk fotobewerkingsprogramma* :P
Ik draai dus niks, ik upload gelijk van me telefoon.
pi_193608811
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 23:15 schreef Legwieh het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 23:14 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Wel beter voor de hoogtevrees trouwens, horizontale steigers.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 23:23:16 #276
36431 bleiblei
pi_193608914
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 23:15 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Dan zit daar de catch, want je telefoon draait natuurlijk automagisch. Als je vervolgens op je laptop of pc kijkt zie je dat ie niet rechtop staat.

Maar je bent zo te zien boeiboorden aan het schilderen?
pi_193609020
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 23:23 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dan zit daar de catch, want je telefoon draait natuurlijk automagisch. Als je vervolgens op je laptop of pc kijkt zie je dat ie niet rechtop staat.

Maar je bent zo te zien boeiboorden aan het schilderen?
Daar heb ik me inderdaad afgelopen week mee bezig gehouden. Klus al drie jaar uitgesteld maar nu moest het toch echt.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 05:24:56 #278
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193610660
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 23:12 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Ik heb zelden een rechte foto gezien van jou :P
Resistance is futile.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 07:03:43 #279
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_193610847
Beste hoogte :o
Laat die handjes wapperen!
pi_193623603
Ik vind dat een huis zo opknapt van geverfde boeidelen! Is vast wel een dankbare klus?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193652112
Even kijken waar we waren hoor.

Nouja ik hoop dat ik het allemaal nog een beetje chronologisch houdt, want het is al weer een tijdje geleden maar uiteraard is er nog het nodige gebeurd.

Aan de zijkant hebben we een heg geplant die ervoor moet zorgen dat er minder inkijk is vanaf straat, maar deze groeit natuurlijk alleen waar deze in het zand staat, een stukje hek schermt de oprit af en hier staat dus geen heg, om daar de inkijk te verminderen een tweetal fruitbomen gekocht en in grote potten neergezet.

Te weten, kers en perzik.

Ook vonden we de muur van de buurman lelijk, en toen we eenmaal de smaak te pakken hadden, dachten we weet je wat ook daar kunnen nog wel wat bomen staan. Dus hop naar de plantenkweker.

En een lading peer, appel en pruim leibomen gehaald.

Uiteraard nog wat kaal maar dat wordt vanzelf beter. Ik hou er niet van om in 1 keer je tuin helemaal vol te plempen en dan een jaar later 1 grote wildernis te hebben.

Ik hou inmiddels wel van bomen, lekker traag groeien dus niet al te veel werk, en een mooie aankleding. #hippie #bomenknuffelaar.

Toen wilde ik eigenlijk beginnen aan mijn pergola maar dat was een klus waar ik extra handjes bij nodig had. Omdat die op dat moment even niet beschikbaar waren, bedacht ik me iets anders waar ik me enorm aan stoorde.

De garage.
Slechte verlichting, te weinig opbergruimte, vies, ranzig en een algemene klerebende.
Toen we het huis kochten stond de garage er zo bij:

en al die tijd was het niet veel beter geworden. Daarom een verse verflaag voor de wanden en de vloer. en volop rekken tegen de muur gemaakt. en extra lampen gemaakt voor als ik aan het werk ben.
Waardoor het er nu zo uitziet.

Echt een wereld van verschil, ik kan nu gewoon op sokken door de garage, zonder mijn nek te breken als ik iets moet pakken. En de vloer is gewoon te stofzuigen. (elke klus duurt nu wel een kwartier langer want na het klussen moet ik stofzuigen maar ach)

Daarna toch maar eens tijd en moeite gaan steken in de pergola.

Eerst even naar het houtboertje en wat spulletjes halen. Lekker beun met de cabrio inclusief trekhaak. (ow dat heb ik ook nog ergens tussendoor gedaan, een cabrio gekocht en daar een trekhaak opgezet want ik had natuurlijk geen auto meer van de zaak)
Aftekenen, en de zaag erbij pakken.

Beetje zagen.

En dan heb je dit:

Aan de andere kant, plaatjes maken om ze vast te zetten op de betonpoeren.

En nu kwam toch echt het moment dat ik hulp nodig had.
Gelukkig was daar vriendinlief en het weekend dus hop:

Erg scheef en wiebelig nog zolang niet alles in elkaar zit.

En om het af te maken, schaduwdoekkie erin.

Voor de afwerking wat doppies gemaakt, zodat je de bouten niet ziet zitten.

En baasje tevreden.

Later meer over het schilderavontuur.
  Moderator dinsdag 16 juni 2020 @ 11:03:36 #282
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_193652870
Ziet er weer netjes uit :)
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  dinsdag 16 juni 2020 @ 11:31:09 #283
36431 bleiblei
pi_193653285
Welke kweker ga je heen? Ik zoek nog goeie regio adresjes :P .

Pergola ziet er goed uit trouwens!
pi_193653393
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:31 schreef bleiblei het volgende:
Welke kweker ga je heen? Ik zoek nog goeie regio adresjes :P .

Pergola ziet er goed uit trouwens!
Neutkens in Knegsel.
pi_193653566
Woohaaa doet ie ff _O_ Lekker hoor. En dat schaduwdoek heb je veel plezier van icm bank :Y

Waarmee heb je trouwens je bbq gestuukt? Ik twijfel om nog iets te gaan bouwen en stucen maar twijfel met welk spul.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 12:04:58 #286
36431 bleiblei
pi_193653802
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:38 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Neutkens in Knegsel.
Thanks! Zet ik erbij in het lijstje.
Zijn hun online prijzen hoger dan de winkelprijzen trouwens? Want hun webshop is niet echt goedkoop wat ik zo zie...
pi_193653886
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 12:04 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Thanks! Zet ik erbij in het lijstje.
Zijn hun online prijzen hoger dan de winkelprijzen trouwens? Want hun webshop is niet echt goedkoop wat ik zo zie...
Pfff geen idee, heb de prijzen niet vergeleken. Maar ik vond de prijzen echt enorm meevallen. Maarja ik heb ook geen referentie.
pi_193653900
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:49 schreef Puala het volgende:
Woohaaa doet ie ff _O_ Lekker hoor. En dat schaduwdoek heb je veel plezier van icm bank :Y

Waarmee heb je trouwens je bbq gestuukt? Ik twijfel om nog iets te gaan bouwen en stucen maar twijfel met welk spul.
Knauf up210 w.

Is makkelijker dan je denkt, wel zwaar aan de armpjes trouwens haha
  dinsdag 16 juni 2020 @ 13:03:46 #289
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193654614
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:59 schreef Legwieh het volgende:
Even kijken waar we waren hoor.

Nouja ik hoop dat ik het allemaal nog een beetje chronologisch houdt, want het is al weer een tijdje geleden maar uiteraard is er nog het nodige gebeurd.

Aan de zijkant hebben we een heg geplant die ervoor moet zorgen dat er minder inkijk is vanaf straat, maar deze groeit natuurlijk alleen waar deze in het zand staat, een stukje hek schermt de oprit af en hier staat dus geen heg, om daar de inkijk te verminderen een tweetal fruitbomen gekocht en in grote potten neergezet.
[ afbeelding ]
Te weten, kers en perzik.

Ook vonden we de muur van de buurman lelijk, en toen we eenmaal de smaak te pakken hadden, dachten we weet je wat ook daar kunnen nog wel wat bomen staan. Dus hop naar de plantenkweker.
[ afbeelding ]
En een lading peer, appel en pruim leibomen gehaald.
[ afbeelding ]
Uiteraard nog wat kaal maar dat wordt vanzelf beter. Ik hou er niet van om in 1 keer je tuin helemaal vol te plempen en dan een jaar later 1 grote wildernis te hebben.

Ik hou inmiddels wel van bomen, lekker traag groeien dus niet al te veel werk, en een mooie aankleding. #hippie #bomenknuffelaar.

Toen wilde ik eigenlijk beginnen aan mijn pergola maar dat was een klus waar ik extra handjes bij nodig had. Omdat die op dat moment even niet beschikbaar waren, bedacht ik me iets anders waar ik me enorm aan stoorde.

De garage.
Slechte verlichting, te weinig opbergruimte, vies, ranzig en een algemene klerebende.
Toen we het huis kochten stond de garage er zo bij:
[ afbeelding ]
en al die tijd was het niet veel beter geworden. Daarom een verse verflaag voor de wanden en de vloer. en volop rekken tegen de muur gemaakt. en extra lampen gemaakt voor als ik aan het werk ben.
Waardoor het er nu zo uitziet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Echt een wereld van verschil, ik kan nu gewoon op sokken door de garage, zonder mijn nek te breken als ik iets moet pakken. En de vloer is gewoon te stofzuigen. (elke klus duurt nu wel een kwartier langer want na het klussen moet ik stofzuigen maar ach)

Daarna toch maar eens tijd en moeite gaan steken in de pergola.
[ afbeelding ]
Eerst even naar het houtboertje en wat spulletjes halen. Lekker beun met de cabrio inclusief trekhaak. (ow dat heb ik ook nog ergens tussendoor gedaan, een cabrio gekocht en daar een trekhaak opgezet want ik had natuurlijk geen auto meer van de zaak)
Aftekenen, en de zaag erbij pakken.
[ afbeelding ]
Beetje zagen.
[ afbeelding ]
En dan heb je dit:
[ afbeelding ]

Aan de andere kant, plaatjes maken om ze vast te zetten op de betonpoeren.
[ afbeelding ]

En nu kwam toch echt het moment dat ik hulp nodig had.
Gelukkig was daar vriendinlief en het weekend dus hop:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Erg scheef en wiebelig nog zolang niet alles in elkaar zit.
[ afbeelding ]

En om het af te maken, schaduwdoekkie erin.
[ afbeelding ]

Voor de afwerking wat doppies gemaakt, zodat je de bouten niet ziet zitten.
[ afbeelding ]
En baasje tevreden.

Later meer over het schilderavontuur.
^O^

[ Bericht 32% gewijzigd door Geckoo op 18-06-2020 15:57:12 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193654745
Mooie man pergola, wat zijn de afmetingen? Hij ziet er flink uit.
Denk je dat als je 2 haken in de palen maak dat hij het houdt om een hangmat eraan te hangen? Ik vraag dit voor een vriend ;-)
pi_193657222
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 13:13 schreef Wooldoor het volgende:
Mooie man pergola, wat zijn de afmetingen? Hij ziet er flink uit.
Denk je dat als je 2 haken in de palen maak dat hij het houdt om een hangmat eraan te hangen? Ik vraag dit voor een vriend ;-)
hij is 5,30 bij 3,30. met palen van 14x14/

Volgens mij zou hij dat prima moeten houden ik zou niet weten waarom niet.
pi_193657412
Nouja weet je wat ik zal ook gelijk mijn schilder avonturen met jullie delen.

Het huis is aan de voorkant en zijkant voorzien van boeiboorden, die om eerlijk te zijn slecht waren. Verf bladderde eraf en moesten echt nodig gedaan worden. Alleen was dit een klusje waar ik al 3 jaar tegenop zag.

Aan de zijkant is het tot aan de nok zeker een meter of 8 a 9 dus moest er een steiger komen, en dat betekend ook weer dat het gepland moet worden inclusief een beetje fatsoenlijk weer.

A fijn ik had er lang genoeg tegenop gekeken en bedacht me toen ineens ik ga een steiger halen dan kan ik niet meer terug. dus zo gezegd zo gedaan, op pad met t mooie span.

En dan maar beginnen.

Ik kan je vertellen in je eentje zo'n ding opbouwen vereist behoorlijk wat inventiviteit.
(denk aan touwtje binden aan een deel van de steiger, omhoog klimmen met het touwtje in je hand en dan het rek omhoog trekken etc..)

Maar fijn dan kun je wel uiteindelijk helemaal bij het topje komen.

Lekker alles schuren, en wegkrabben, en een paar rotte delen vervangen, opvullen, schuren, schoonmaken.

En dan kun je dus gaan gronden, om my god wat is het toch fijn om goede verf te gebruiken, echt een waar genot om mee te werken (sikkens grondverf en lak)

En dan is alles gegrond en dan heb je dit.

Dan ga je natuurlijk naar de voorkant.

Ook gronden,
en dan ga je aflakken.

Dan moet de achterkant natuurlijk ook gegrond en gelakt worden.

En gelijk maar even gebruik gemaakt van de steiger om een oud asbest pijpje van het dak af te halen.

En dan de voorkant netjes maken, aflakken, betonnen lateien netjes zwart maken, en ook de details lekker in het donker.

En dan ga je dus uiteindelijk van dit:

Naar dit:

En van dit:

Naar dit:

Steiger terugbrengen en klaar...
pi_193658237
Wauw _O_
  dinsdag 16 juni 2020 @ 17:50:34 #294
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_193658693
Nice!

Vraagje: heb je zin om de materialen die je het gebruikt voor de pergola uit te weken (en kostenindicatie)? Ik wil het misschien namaken :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 18:12:21 #295
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_193659031
Pracht resultaat!
Laat die handjes wapperen!
pi_193662251
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:50 schreef monsterd. het volgende:
Nice!

Vraagje: heb je zin om de materialen die je het gebruikt voor de pergola uit te weken (en kostenindicatie)? Ik wil het misschien namaken :+
Ja hoor doe ik morgen ff voor je
  dinsdag 16 juni 2020 @ 21:49:23 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_193662292
ik vind die zwarte kozijnen eerlijk gezegd niet zo mooi passen bij het huis.
Wel knap werk geleverd ^O^
disclaimer
pi_193662875
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 21:49 schreef SQ het volgende:
ik vind die zwarte kozijnen eerlijk gezegd niet zo mooi passen bij het huis.
Wel knap werk geleverd ^O^
Kan ik me wel wat bij voorstellen. Ik weet nog steeds niet of ik de zwarte kozijnen van ons huis wel zo mooi vind. Wit oogt vriendelijker.

Anyhow, veel bewondering voor je verfescapades, @Legwieh!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193664055
Hoelang ben je daar mee bezig geweest? :o
Somebody that I used to know
pi_193666219
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 23:30 schreef Postbus100 het volgende:
Hoelang ben je daar mee bezig geweest? :o
Dag of 5 Meeste werk zat in het schuren en kleine reparaties. 2 dagen
Daarna grondverf 1,5 dagen
En dan bijna 1,5 dagen aflakken.

Waren overigens wel vaak lange dagen waarbij schoonpa ook nog een avondje (uurtje of 4) heeft geholpen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')