En toen moest ik nog meer corrigeren, ik was stiekem namelijk mijn middelste muurtjes stiekem steeds korter aan het maken, toen ik de waterpas er naast zette zag ik dat pas ;-(
Dus toen maar even het professionelere herstelwerk:
![xf3h7g.jpg]()
Let op de mooie verspringing halverwege.
En toen kon het dichtsmeren beginnen.
![8nc9ci.jpeg]()
![zjij2ioo8.jpg]()
Niet superstrak maar vriendinlief vond het wel leuk dat het zo grof was, dus ik was na 1 laag al klaar

, toen dus maar nog wat kleine dingen afgewerkt, het gras ingezaaid en een nieuwe collega ingewerkt:
![uv3qrzsxl3ua.jpg]()
Terwijl het gras langzaam mag gaan groeien, heb ik bedacht dat ik van oude pallets de deurtjes van de buitenkeuken ga maken:
Oftewel, zoveel mogelijk planken heel loshalen en spijkers trekken.
![yt2elr1c8m.jpg]()
Vandaag was het stucwerk droog genoeg om aan het blad te gaan beginnen.
Nou had ik al een wasbak gehaald, en wilde ik ook graag mijn bbq erin verwerken, maar hoe gaan we dat doen. In het beton kan ik straks geen gat boren, dus wat als we nu eens een mal maken.
![4m8turyd8ock.jpeg]()
Wat dit moet er voor zorgen dat de bbq straks zo"
![esrploz1mtq.jpg]()
in het blad zit.
Kost niks en ziet er best wel prof uit dacht ik zelf.
Ook zo maar een mal gemaakt voor de wasbak en voor de kraan uiteraard een minimalletje.
Toen maar eens na gaan denken over de mal voor het blad, want ik wil het blad storten op de ombouw.
![44v3qx.jpg]()
Ik heb een soort tafelconstructie bedacht die om de ombouw heen geplaatst worden.
Deze stort ik dan vol met beton en werk ik dan af.
![2fumloll95r.jpg]()
Dus hop ijzer en de mallen erin.
![wtl7ahqk1yua.jpg]()
En volstorten maar...
Wat een klere karwei trouwens beton mengen met de hand, en dan in een mal kieperen pffff.
Na het metselcement, de stucmortel en de beton van zowel de fundering als het blad ben ik er wel klaar.
morgen weer verder.