SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
Nee...en ik liep echt wel hard. Misschien klopte de snelheid niet van de app, maar ik ging absoluut niet traagquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:14 schreef Brighteyes het volgende:
Ja zeg... die korting bij Ziengs... heb ik ook ineens schoenen besteld...![]()
Dat zat niet in de planning!
En mijn kind heeft sinds gisteren een fitbit dus die wilde nog een rondje gaan lopen vanavond om aan zijn stappen te komen.Zo kwam ik er dus ook aan. Ik vond het wel best gezien de hitte en ons fietstochtje naar het zwembad.
![]()
All in all, geen slechte dag. Nu heb ik zin om te gaan zitten snaaien, maar we hebben niks echt snaaierigs, dus dan maar niet.
[..]
Kan het zijn dat je 'pace' en 'speed' door elkaar haalt? Dat heb ik ook wel eens gedaan.
Ah ok. Dat kreeg ik niet goed voor elkaar in mijn hoofd.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:21 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan ging ze juist wel weer wat aan de langzame kant.. maar het kan.
quote:Pace vs Speed
• If you are running on a track and taking 20 minutes to complete a mile, your pace is 20 (minutes per mile) while your speed is 3 miles per hour.
• Pace is how long you take to do a mile while speed is how many miles you do in an hour.
• If your Garmin watch tells you your pace is 7:30, it simply means you take 7 minutes and thirty seconds to complete a mile. In this example, the speed would be 8 mph.
• Speed is the universally accepted measure of rate of movement.
Sorry? Waarvoor?quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:29 schreef Brighteyes het volgende:
Surry, had het niet door.
[..]
Ah ok. Dat kreeg ik niet goed voor elkaar in mijn hoofd.![]()
Ik weet dat het verschillend is maar kan het niet goed uitleggen.
![]()
[..]
Je hebt 3,5km gedaan, in hoeveel tijd?quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee...en ik liep echt wel hard. Misschien klopte de snelheid niet van de app, maar ik ging absoluut niet traag
31 minuten. Volgens de appquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:30 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Je hebt 3,5km gedaan, in hoeveel tijd?
Dan loop je gewoon idd flink rapquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Maar goed, die app vertrouw ik niet. Al heb ik op google maps gekeken en het was echt 3.5 km... Dus dat klopt wel... Nu weet ik het niet meerAch... ik heb een half uur flink doorgestapt en daar gaat het om
Geen geld voor een nieuwe fietsquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:33 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dan loop je gewoon idd flink rap![]()
Ja, in het begin zal die vijftien km wel trager gaan. Alleen ik ga trainen om die in twee uur of tweeënhalf te lopen. Gewoon elke keer een stukje sneller (en ik zie wel of het haalbaar is of niet). Het is gewoon een doel om heen te werken en als het niet lukt primaquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:34 schreef Sjeen het volgende:
Wandelen op zondagmorgen heel vroeg, dat vond ik altijd heerlijk. Wel alleen, want dat geeft je de mogelijkheid om in je hoofd te gaan zitten of juist heel uitgebreid je omgeving in je op te nemen.
6,9 km per uur is flink doorstappen, maar als het ‘maar’ een half uur is, kan dat volgens mij wel.
Wij hadden ook ijs, amarene kers met vanille, netjes twee bolletjes pp en de rest in de vriezer voor morgen.
Je kunt ook gaan voor verder i.p.v. sneller, mocht het een onhaalbaar doel blijken. Maar vooralsnog heb je gewoon een mooi doel om naartoe te werken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, in het begin zal die vijftien km wel trager gaan. Alleen ik ga trainen om die in twee uur of tweeënhalf te lopen. Gewoon elke keer een stukje sneller (en ik zie wel of het haalbaar is of niet). Het is gewoon een doel om heen te werken en als het niet lukt prima
Die dingen zijn ook belachelijk duurquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Geen geld voor een nieuwe fiets
Naja... ik kan niet zo maar tachtig euro missen, dus ik spaar. Het is niet duur voor een fiets, maar wel veel geldquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:57 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb een tweedehands fiets van 80 euro. Drie versnellingen, handremmen. Het ding is oud en superstevigmet wat zoeken bij kringloopwinkels of op marktplaats kom je een heel eind hoor
Tenzij je 80 euro ook al heel duur vindt.Ik vind dat voor een fiets wel gaan, zeker met hoeveel geld voor OV ik ermee uitspaar
Dat is waar, het is wel veel geld. Succes met sparenquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 23:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naja... ik kan niet zo maar tachtig euro missen, dus ik spaar. Het is niet duur voor een fiets, maar wel veel geldDus dan maar lopen
+1, het verschil is echt belachelijk als ik een week oversla.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Kwakzor, ik las iets over lage rugpijn. Ik doe sinds een tijdje aan Pilates en ik word er zo blij van! Veel minder last van mijn rug
Het klopt vast gewoon hoor. Bij mij mat hij ook gewoon dat ik langzaam was (3,65 km per uur. Wel twee keer stil gestaan om rug te stretchen, maar ik loop dan dus voor mij echt flink door).quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Maar goed, die app vertrouw ik niet. Al heb ik op google maps gekeken en het was echt 3.5 km... Dus dat klopt wel... Nu weet ik het niet meerAch... ik heb een half uur flink doorgestapt en daar gaat het om
Thanks! Heb weleens pilates gedaan en denk dat het idd een core dingetje is. Maar met mijn lijf kan ik nu 95% van die oefeningen nietquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je kunt ook gaan voor verder i.p.v. sneller, mocht het een onhaalbaar doel blijken. Maar vooralsnog heb je gewoon een mooi doel om naartoe te werken.
Kwakzor, ik las iets over lage rugpijn. Ik doe sinds een tijdje aan Pilates en ik word er zo blij van! Veel minder last van mijn rug
Nee, wel in de aftermathquote:Op woensdag 8 augustus 2018 08:56 schreef Isabeau het volgende:
Kon je lekker in de regen rennen, SQ?
Ik heb al geprobeerdquote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:10 schreef Stormqueen het volgende:
Nee, wel in de aftermath
Ging jij het nou ook weer proberen?
ja dat scheelt zeker hoor! De enige andere keer dat ik begon met hardlopen woog ik flink wat meer en rookte ik nog als een schoorsteen. Geen wonder dat ik het toen niet trokquote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb al geprobeerdGing goed (*klopt af) Ging eigenlijk super makkelijk en zonder veel gehijg of zo. Heel anders dan de vorige keer dat ik begon. Denk dat mijn conditie nu gewoon in het algemeen veel beter. En mijn gewicht lager.
Wat naarquote:Op woensdag 8 augustus 2018 10:07 schreef MutedFaith het volgende:
Vandaag zal niet eten wel geen probleem worden. Gaat eerder een uitdaging worden wel genoeg binnen te krijgen.
Loop nu 't ziekenhuis in om afscheid te nemen van een verstandskies. Dat ging de laatste keer niet echt fantastisch (lees: dat is 8 jaar geleden, en ik heb nog steeds plaatselijk ongevoelig stukken op mn tong door zenuwschade), dus tering nerveus.
respect!quote:Op woensdag 8 augustus 2018 10:47 schreef IJsdraakje het volgende:
Sterkte MF!
Lijf trollt me. +2.2kg tov gisteren.
Nee, maar wel ei als het goed is.quote:
herkenbaar. Aan de ene kant wil ik best wekelijks gaan wegen, maar de angst dat ik dan dit krijg is te grootquote:Op woensdag 8 augustus 2018 10:53 schreef IJsdraakje het volgende:
Maar goed, daarom weeg ik dus dagelijks. Als dit m'n enige weging van de week zou zijn geweest, had ik mezelf weggegooid denk ik.
quote:Op woensdag 8 augustus 2018 10:57 schreef MutedFaith het volgende:
Ok. Ben al klaar. Druk gemaakt om niks. T zetten van de verdoving duurde langer dan 't eruit halen van de kies.
ja dat had mijn moeder ook. Gevolg: ik ben 30 jaar doodsbang geweest voor verdoving en dus altijd alles onverdoofd laten doen.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 10:58 schreef Cue_ het volgende:
De verdoving, spuiten in je mond.. dat vind ik het ergst![]()
Owja kut, moet de tandarts nog bellen voor controle afspraak.
Ik doe alles zoveel mogelijk zonder verdoving. Behalve kiezen trekken natuurlijkquote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:00 schreef Stormqueen het volgende:
ja dat had mijn moeder ook. Gevolg: ik ben 30 jaar doodsbang geweest voor verdoving en dus altijd alles onverdoofd laten doen.
Tot die verstandskies er uit ging en ik wel verdoofd móest worden.
God wat heb ik mijn moeder toen vervloekt
bij mijn gebit is verdoven meestal wel wenselijkquote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik doe alles zoveel mogelijk zonder verdoving. Behalve kiezen trekken natuurlijkBen niet zó masochistisch.
Yep, same herequote:Op woensdag 8 augustus 2018 10:53 schreef IJsdraakje het volgende:
Maar goed, daarom weeg ik dus dagelijks. Als dit m'n enige weging van de week zou zijn geweest, had ik mezelf weggegooid denk ik.
Dit.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:04 schreef MutedFaith het volgende:
Ik laat alles verdoven, want waarom de fuck niet.
zo sta ik er sindsdien ook in iddquote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:04 schreef MutedFaith het volgende:
Omdat ik een pokkehekel heb aan dat verdoofde gevoel na de ingreep. Dat duurt lang. En de ingreep zelf is meestal maar 2-3 seconden pijnlijk. Max.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:04 schreef MutedFaith het volgende:
Ik heb dat dus voor de prikkenquote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zo sta ik er sindsdien ook in iddwaarom compleet verkrampt in die stoel liggen met een "wat als" angst als het ook gewoon iets relaxter kan
Ja ik vind hem heel erg lekker! Lijkt niks op biefstuk maar vind hem wel ‘vlezig’.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:10 schreef MariaEtcetera het volgende:
Fijn dat het meeviel, MF! Nu aan de vla?![]()
Felientje, hoi! Wat ben je al veel afgevallen zeg!
Vita, is die biefstukc een aanradertje? Ben er wel benieuwd naar!
Dat zei mijn tandarts ooit over een wortelkanaalbehandeling opnieuw moeten doen. "Want dat was toch al dood". Dat laatste stukje dus niet, ik ging door de grond.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:10 schreef VitaBella het volgende:
Ik heb laatst voor het eerst een stukje afgebroken vulling zonder verdoving laten uitboren en weer laten vullen omdat de tandarts zei dat het gaatje niet diep zat en de verdoving idd langer zou moeten uitwerken dan dat ik er daadwerkelijk iets aan had.
Gelukkig sprak ze de waarheid
Huuu met eens wortelkanaalbehandeling ook echtquote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:14 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat zei mijn tandarts ooit over een wortelkanaalbehandeling opnieuw moeten doen. "Want dat was toch al dood". Dat laatste stukje dus niet, ik ging door de grond.![]()
Goddank nooit tandartsangst aan overgehouden.
Naja, hij was al eens gedaan he, dus op zich klopte het wel wat 'ie zei. Alleen was mijn vorige tandarts niet diep genoeg gegaan.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:16 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Huuu met eens wortelkanaalbehandeling ook echtdaar neem ik nooit risico’s mee
platspuiten die handel
Hmm okee, verwachtingen iets bijstellen en proberen dusquote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:14 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Ja ik vind hem heel erg lekker! Lijkt niks op biefstuk maar vind hem wel ‘vlezig’.
Same here. Als ik alleen al kijk wat ik voorheen op een dag dronk aan kcal, da's hetzelfde als m'n lunch.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:02 schreef Stormqueen het volgende:
Goed, ik lunchte dus met 1 pistoletje met daarop geitenkaas en jam. Dat ene pistoletje was 400 kcal. Niks extravagants. Weer zo'n "oh dáárom was ik vroeger dik" eyeopener. Toen at ik hendig 2 van die dingen, een croissant en een glas sap. Badum tsss 1250 kcal in the pocket
mijn man ging net om 10 uur naar de jumbo om cola te halen en om half elf was de literfles leeg. 100 gram suiker, 430 calorieën. Ik huil dan echt inwendig.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:09 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Same here. Als ik alleen al kijk wat ik voorheen op een dag dronk aan kcal, da's hetzelfde als m'n lunch.
quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
mijn man ging net om 10 uur naar de jumbo om cola te halen en om half elf was de literfles leeg. 100 gram suiker, 430 calorieën. Ik huil dan echt inwendig.
Check. Alleen een glas limonade bij het ontbijt in het weekend en bier, verder alleen water, koffie of thee.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:13 schreef DeLuna het volgende:
Calorieën drinken vind ik ook echt zonde. Dat doe ik tegenwoordig echt alleen als smoothie en af en toe een Radler ofzo.
quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:02 schreef Stormqueen het volgende:
Goed, ik lunchte dus met 1 pistoletje met daarop geitenkaas en jam. Dat ene pistoletje was 400 kcal. Niks extravagants. Weer zo'n "oh dáárom was ik vroeger dik" eyeopener. Toen at ik hendig 2 van die dingen, een croissant en een glas sap. Badum tsss 1250 kcal in the pocket
Het is normaal qua lunch. Paar broodjes, melk en fruit. Opzich niets raars aan.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:52 schreef Stormqueen het volgende:
Nou ja, ik heb in het verleden ook wel eens lunchpakketten besteld voor tijdens heidagen, maar die bevatten dus per persoon 2 pistolets, een krentenbol, een stuk fruit en een beker melk.
Isa postte laatst ook zoiets. Dat wordt dus als normaal gezien. Maar dat is helemaal niet normaal
Ja, mijn 'lunchpakket' op het werkquote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:52 schreef Stormqueen het volgende:
Nou ja, ik heb in het verleden ook wel eens lunchpakketten besteld voor tijdens heidagen, maar die bevatten dus per persoon 2 pistolets, een krentenbol, een stuk fruit en een beker melk.
Isa postte laatst ook zoiets. Dat wordt dus als normaal gezien. Maar dat is helemaal niet normaal
nee, een paar broodjes is dus niet normaalquote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het is normaal qua lunch. Paar broodjes, melk en fruit. Opzich niets raars aan.
Enkel zit er gewoon redelijk wat kcal in.
Zoals ik zeg.. qua calorieen niet, maar qua eten opzich wel. Ken maar weinig mensen die 1 broodje eten en dan vol zitten.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, een paar broodjes is dus niet normaalalthans niet qua calorieën. Normaal zou zijn: 1 broodje, fruit en melk.
Mannen mogen wat meer hèquote:Op woensdag 8 augustus 2018 14:01 schreef MutedFaith het volgende:
2 broodjes en een krentenbol is voor mij nog steeds een normale lunch (of ontbijt, als ik niet werk). Past doorgaans prima.
Dus is het een normale lunch. want men houdt zelden rekening met of een vrouw het ontvangt of nietquote:Op woensdag 8 augustus 2018 14:03 schreef Isabeau het volgende:
Mannen mogen wat meer hèEn mannen die sporten nog meer.
Zit wat inquote:Op woensdag 8 augustus 2018 14:03 schreef Cue_ het volgende:
Dus is het een normale lunch. want men houdt zelden rekening met of een vrouw het ontvangt of niet
Klopt, maar dat ontkent niemand hier toch?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 14:04 schreef Isabeau het volgende:
Een vrouw die niets aan beweging doet, niet sport, een kantoorbaan heeft en als hobby tvseries kijken heeft kan minder eten dan wat ik eet waar ik bij afval.
Ik bedoel gewoon dat het mensen nogal tegen kan vallen wat normaal eten is. Zoal SQ al zegt, soms heb je weer zo'n eyeopener hoeveel kcal er in iets doodnormaals zit.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 14:04 schreef Cue_ het volgende:
Klopt, maar dat ontkent niemand hier toch?
Moest daarom wel lachen dat vorige week 1 van mijn lijstje als mager werd omschreven.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:02 schreef Stormqueen het volgende:
quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:25 schreef Black_Baron het volgende:
Eten jullie ook het liefst veel groente m̶e̶t̶ ̶d̶e̶ ̶l̶u̶n̶c̶h̶?
Ik eet sowieso het liefst veel groente. Dat wil ik ook meer gaan doen na de vakantie, bij de lunch dan.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:25 schreef Black_Baron het volgende:
Eten jullie ook het liefst veel groente met de lunch?
Neuh, vind groenten sowieso niet heel lekker ofzo, of bijzonder. laat staan als lunch.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:25 schreef Black_Baron het volgende:
Als ik ergens anders eet dan vraag ik me altijd af waar de groente isquote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:25 schreef Black_Baron het volgende:
Nu ben ik om. Ik ga premium kopenquote:Op woensdag 8 augustus 2018 16:48 schreef Black_Baron het volgende:
Bij die app Lifesum hadden ze zulke lekkere lunchgerechten met veel groente. Vanmiddag weer eentje gemaakt van toen ik nog de app gebruikte:
Rauwe spinazie met geroerbakte groene asperges, met gerookte zalm en forel en een half bakje cottage cheese. Vers citroentje erover uitknijpen. Glaasje rosé erbij.
Die app heeft nog meer heerlijke recepten. Helaas is het overschakelen van MFP niet zo eenvoudig (voor mij, qua historie).
Ik hou echt van groente.
Zet je af en toe een lekker ‘dieet’ receptje hier neer?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 18:46 schreef emmyemmy2 het volgende:
[..]
Nu ben ik om. Ik ga premium kopen
dit klinkt als een zeer uitgebalanceerd dieet, daar val je vast snel op afquote:Op woensdag 8 augustus 2018 19:32 schreef emmyemmy2 het volgende:
Mijn lijstje is ook bagger vandaag
O: 4 koekjes
L: geskipt
D: dikke omelet met van alles
S: drie kwartier squash en een gymsessie
Toevallig zit ik vandaag onder mijn kcal grens van 1400quote:Op woensdag 8 augustus 2018 19:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dit klinkt als een zeer uitgebalanceerd dieet, daar val je vast snel op af
quote:Op woensdag 8 augustus 2018 19:44 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zet je af en toe een lekker ‘dieet’ receptje hier neer?
via de website dailyOM kun je cursussen vinden (vaak kun je kiezen wat je wilt betalen), en ik vind de filmpjes van JessicasmithTV op youtube fijn.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 22:13 schreef Barreltje het volgende:
Oh Ja! Wie doet er ook al weer yoga via een app/YouTube thuis? Ik ben op zoek naar wat instructies..
Ik vind deze erg fijn:quote:Op woensdag 8 augustus 2018 22:13 schreef Barreltje het volgende:
Oh Ja! Wie doet er ook al weer yoga via een app/YouTube thuis? Ik ben op zoek naar wat instructies..
Ik gebruik de filmpjes van Fightmaster Yoga op YouTube. Veel gevorderde filmpjes, maar ook wel wat voor beginners als je even zoekt. En vaak lekker zweten met poweryoga en een hoop aandacht voor core strengthquote:Op woensdag 8 augustus 2018 22:13 schreef Barreltje het volgende:
Ja, op de plekken waar je verwacht dat er veel mensen zijn die op hun gezondheid letten (sportkantines, ziekenhuizen) kan je doorgaans amper tot geen gezonde dingen vinden. Hoe gek is onze wereldquote:Op woensdag 8 augustus 2018 22:12 schreef Barreltje het volgende:
Ik ging kijken naar een sportwedstrijd.. 0 komma niks aan gezonde eetmogelijkheden in de sport kantine...
En 100.000 dozen troostchocolade of bedankchocolade.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 07:40 schreef Isabeau het volgende:
Ik maak er bij een sportkantine geen probleem van. Als ze bitterballen of kroketten hebben ben ik tevredenEn een patatje kan zo nu en dan ook prima. Alleen vind ik het op mijn werk (ziekenhuis) wel triest. Elke dag eten daar gewoon best veel mensen en als de gezonde opties bestaan uit in dressing drijvende sla dan hoef ik al niet meer. Ja, je kan gekookte eieren en yoghurt/karnemelk kopen met een sinaasappel. Bij het brood moet ik altijd vragen welke het volkorenbrood is (ligt allemaal steeds in andere volgorde, staan geen bordjes bij). Medewerker weet het zelf vaak niet eens.
Op Lowlands is gezonder voer te vinden dan in een ziekenhuis!quote:Op donderdag 9 augustus 2018 07:50 schreef Holyme het volgende:
Bij ziekenhuizen en grote evenementen zou ik idd beter verwachten. En verder ook eens Rauw. Sterker nog, als ik in een kantine zou zitten is de kans groter dat ik er een frietje bij pak dan dat ik een gezondere salade zou bestellen, en ik gok maar zo dat ik daar niet alleen in sta
een graansmoothie met een schaal bruin fruit is de regel voor iedere zelf respecterende amateursporter.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 07:50 schreef Holyme het volgende:
Bij ziekenhuizen en grote evenementen zou ik idd beter verwachten. En verder ook eens Rauw. Sterker nog, als ik in een kantine zou zitten is de kans groter dat ik er een frietje bij pak dan dat ik een gezondere salade zou bestellen, en ik gok maar zo dat ik daar niet alleen in sta
yay! Heel fijn!quote:Op donderdag 9 augustus 2018 08:02 schreef kwakz0r het volgende:
Whoosh! Joepie! -2kg vergeleken met gisteren en bijna geen kenkels meer
Ik was zo goed bezig, dat moest zich wel gaan uitbetalen
Ditquote:Op donderdag 9 augustus 2018 08:08 schreef Stormqueen het volgende:
Ik begrijp alles, behalve de "ik moest wel friet eten want ze hadden niks gezonds"-zeggers.
Ten eerste moet je niks.
Tten tweede, als je weet dat je naar bepaalde plekken gaat en je daar honger gaat krijgen, neem dan iets te eten mee. Voorbereiding is key
Zo kan ik morgen geen eten meenemen naar kantoor. Nou prima, in de kantine kun je redelijk verantwoord lunchen. Gezonde snacks zijn er echter niet te krijgen in de ochtend, dus leg ik die nu alvast klaar voor morgen!
Wij hebben hier zo'n fruitservice 2 keer per week maar geen fanatieke fruiteters.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 08:08 schreef Stormqueen het volgende:
Ik begrijp alles, behalve de "ik moest wel friet eten want ze hadden niks gezonds"-zeggers.
Ten eerste moet je niks.
Tten tweede, als je weet dat je naar bepaalde plekken gaat en je daar honger gaat krijgen, neem dan iets te eten mee. Voorbereiding is key
Zo kan ik morgen geen eten meenemen naar kantoor. Nou prima, in de kantine kun je redelijk verantwoord lunchen. Gezonde snacks zijn er echter niet te krijgen in de ochtend, dus leg ik die nu alvast klaar voor morgen!
Al die urenquote:
Ditquote:Op donderdag 9 augustus 2018 08:15 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Al die uren![]()
en dan nog af en toe denken of ik toch nog even zal gaan kijken.
Hadden wij vroeger ook, nu nog maar 1x in de week. De maandag. Evt is er dinsdag nog iets over, maar de kans is klein.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 08:14 schreef Rauw. het volgende:
Wij hebben hier zo'n fruitservice 2 keer per week maar geen fanatieke fruiteters.
Als ik eraan terugdenk, ga ik spontaan weer kwijlenquote:Op donderdag 9 augustus 2018 08:22 schreef Stormqueen het volgende:
Hahaha, ik kan het me goed voorstellen holyme. Ik fiets / loop vaak over het industrieterrein, en zeker op vrijdagen hangt daar een zeer penetrante frituurlucht. Ik ben helemaal niet zo'n frituurlover, maar als ik honger heb en ik ruik dat gaat mijn maag letterlijk grommen
Behalve dat je vaak de te horen krijgt dat je zelf geen eten mee mag nemen (nouja niet mag nuttigen)quote:Op donderdag 9 augustus 2018 08:08 schreef Stormqueen het volgende:
Ten eerste moet je niks.
waar krijg jij dat dan te horen?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 08:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Behalve dat je vaak de te horen krijgt dat je zelf geen eten mee mag nemen (nouja niet mag nuttigen)
Nou ga ik dan meestal maar naar buiten of even in de auto zitten eten
Maar handig is anders
Yup! Na het eten weer, is wel een lekker moment voor mezelf dan.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 08:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
yay! Heel fijn!
En vandaag weer wandelen?
Bij de clubhuizen en theaters waar wij optreden.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 08:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
waar krijg jij dat dan te horen?
ohh dat staat er best vaak hoor..quote:Op donderdag 9 augustus 2018 08:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
waar krijg jij dat dan te horen?
Ligt eraan hoe spannend het is (hartslag) en hoeveel dansjes je doet.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 09:06 schreef Barreltje het volgende:
eens met het "be prepared"alleen had mijn lieve vriendje me "ontvoerd"en was ik dus nergens op voorbereid.. ik dacht dat we iets sportiefs gingen doen ergens en dat we daarna uit eten zouden gaandus.. tsja.. dat ging een beetje mis..
het was wel heel tof om naar de volleyball dames te kijken.. hoeveel kcal zou je daar mee verbranden??
Bij een theater heb ik nog nooit meegemaakt dat je in de kleedkamer niet je eigen eten mag eten. Zelfs in de grote concertzalen. In t concertgebouw kun je ook je eigen eten zelfs in de kantine gewoon eten, no probz.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 08:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Bij de clubhuizen en theaters waar wij optreden.
De theaters waar wij komen dus niet, misschien omdat het niet de grootste zijn?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 09:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Bij een theater heb ik nog nooit meegemaakt dat je in de kleedkamer niet je eigen eten mag eten. Zelfs in de grote concertzalen. In t concertgebouw kun je ook je eigen eten zelfs in de kantine gewoon eten, no probz.
De nieuwe promofilmpjes zagen er wel weer tof uitquote:Op donderdag 9 augustus 2018 08:15 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Al die uren![]()
en dan nog af en toe denken of ik toch nog even zal gaan kijken.
Ik begin een trend te zien in dit topic.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 09:29 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hoera voor de wooshes!
[..]
De nieuwe promofilmpjes zagen er wel weer tof uit![]()
Als ik de raiders uit mijn guild zou moeten visualiseren zijn ze allemaal ook obeesquote:Op donderdag 9 augustus 2018 09:34 schreef Rauw. het volgende:
Ik begin een trend te zien in dit topic.
Nouja in de tijd dat ik nog regelmatig WoW speelde was ik slanker dan nuquote:Op donderdag 9 augustus 2018 09:34 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik begin een trend te zien in dit topic.
als ik honger heb ruikt het heerlijk maar als ik vol zit dan walg ik er echt van. Wonderlijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 08:22 schreef Stormqueen het volgende:
Hahaha, ik kan het me goed voorstellen holyme. Ik fiets / loop vaak over het industrieterrein, en zeker op vrijdagen hangt daar een zeer penetrante frituurlucht. Ik ben helemaal niet zo'n frituurlover, maar als ik honger heb en ik ruik dat gaat mijn maag letterlijk grommen
Een koekjesdeegdate?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 10:56 schreef kwakz0r het volgende:
Geen koekjesdeegdate. Prima, dan kan ik gewoon fatsoenlijk lunchen straks
Als je ze enthousiast aanmoedigt best wel wat.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 09:06 schreef Barreltje het volgende:
eens met het "be prepared"alleen had mijn lieve vriendje me "ontvoerd"en was ik dus nergens op voorbereid.. ik dacht dat we iets sportiefs gingen doen ergens en dat we daarna uit eten zouden gaandus.. tsja.. dat ging een beetje mis..
het was wel heel tof om naar de volleyball dames te kijken.. hoeveel kcal zou je daar mee verbranden??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt gelijkquote:Op donderdag 9 augustus 2018 06:23 schreef Holyme het volgende:
Welkom Alex! Plan van aanpak?
En ook nog welkom voor Maria, die had ik gemist geloof ik![]()
Cots, waarom deachter donut? Denk je dat iemand met een gezond eetpatroon nooit eens een dagje heeft met friet en een donut?
Ik denk dat het eerder een risico wordt als eten iets is waarvoor je je schaamt (interpretatie van die smiley). Juist als die negatieve lading eraf gaat, wordt het ook makkelijker om te weigeren, wat door de omgeving dan ook anders opgepakt kan worden omdat je er zelf neutraal in staat. Ik weet nog dat ik met mijn altijd slanke zus praatte en ze zei dat ze ook wel eens een zak van het een of ander naar binnen schoof. Op mijzelf geprojecteerd had dat meteen een heel negatieve lading, want bijna eetbui, bij haar was dat neutraal. Eye opener
Ervan genieten op zo'n moment/dag en gezond weer door.
O proteinekwark met kaneel, muesli, lijn, chia
T 2x cappu
L wraps (ik heb altijd die kleinere meergranen van de AH) met pesto, kip, sla
B 40 min fietsen
D ?
Dank u zeerquote:
Klinkt als een goed plan! Moet je veel gewicht verliezen? Misschien kun je (even in de bemoeialstand, mag je negeren) een max. aan kcal (en min) voor jezelf bepalen en daar eetlijstjes rondomheen knutselen?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:07 schreef ArischeAlex het volgende:
[..]
Dank u zeer.
Een echt plan van aanpak hiervoor heb ik niet opgesteld. Just go with the flow.
Ik wil het rustig aan gaan opbouwen en ben voor nu begonnen met het uitbannen van alle drankjes behalve water en chocolade. Baby steps. Na een x aantal dagen kijk ik wat ik daar nog aan toe kan voegen. Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk overal naartoe te lopen in plaats van met de auto te gaan.
Helaas welquote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Klinkt als een goed plan! Moet je veel gewicht verliezen? Misschien kun je (even in de bemoeialstand, mag je negeren) een max. aan kcal (en min) voor jezelf bepalen en daar eetlijstjes rondomheen knutselen?
Ah goed doel dus! Veel succesquote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:44 schreef ArischeAlex het volgende:
[..]
Helaas wel![]()
. 60 kg is een beetje een arbitraire grens maar wel één die past bij mijn eigenlijke doel: het wegwerken van mijn bierbuik. Ik weeg momenteel +- 77 op een lengte van 1.70.
Bedankt voor de tip overigens maar ik denk dat het niet helemaal gaat werken vanwege mijn persoonlijkheid, leefritme en rooster voor de komende tijd maar wie weet wat de toekomst nog gaat brengen.
Thanks. Ik ben zelf ook benieuwd hoe het dit maal gaat aflopenquote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ah goed doel dus! Veel succes
Snap ikEr bestaat geen perfecte weg die voor iedereen geldt, ik ben benieuwd hoe jouw weg gaat verlopen
Het komt vast wel goed! De motivatie is er toch? En misschien kom je hier wat tips tegen die je helpen.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:52 schreef ArischeAlex het volgende:
[..]
Thanks. Ik ben zelf ook benieuwd hoe het dit maal gaat aflopen![]()
. Maar vertel, wat zijn jouw doelstellingen op dit vlak en hoe verloopt de weg daar naartoe?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het komt vast wel goed! De motivatie is er toch? En misschien kom je hier wat tips tegen die je helpen.
Even mijn verhaaltje in een spoilerDe motivatie is er zeker maar 'm behouden is niet altijd even makkelijk gebleken maar we blijven positief.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het komt vast wel goed! De motivatie is er toch? En misschien kom je hier wat tips tegen die je helpen.
Even mijn verhaaltje in een spoilerIk vraag me af, en ik heb echt het antwoord niet, of meeposten in deze reeks wel of juist niet goed voor jou is, gezien je eetstoornis.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het bijv. wel goed dat je je hier min of meer dagelijks verantwoordt voor je eet- en bewegingspatroon? En wat doet het met je als je bij anderen gedrag/resultaten leest die jij ook wilt? Kunnen dat soort dingen je eetstoornis triggeren? Heb je de neiging om misschien harder/sneller te gaan dan eigenlijk verantwoord is omdat je dat complimenten zou opleveren?The love you take is equal to the love you make.
Mijn omgeving weet wat er speelt en bemoeien zich sowieso niet met mijn gewicht. Ik ben niet op dieet, ik heb een betere leefstijl. Mijn doel is mijn eetstoornis verslaan en dat gebeurd onder begeleiding. Dit topic is juist een enorme motivatie voor me, de goede kant op. Ik zie dat anderen gelijk eten aan mij en dat het goed met hen gaat. Daarnaast eet ik wat er op het lijstje staat dat ik post. Hier heb ik immers toegezegd dat ik zusenzo ging eten. Het averechtse effect dat je beschrijft werkt juist de andere kant op voor mij. Het gaat gemakkelijker zo.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 13:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vraag me af, en ik heb echt het antwoord niet, of meeposten in deze reeks wel of juist niet goed voor jou is, gezien je eetstoornis.
Is het bijv. wel goed dat je je hier min of meer dagelijks verantwoordt voor je eet- en bewegingspatroon? En wat doet het met je als je bij anderen gedrag/resultaten leest die jij ook wilt? Kunnen dat soort dingen je eetstoornis triggeren? Heb je de neiging om misschien harder/sneller te gaan dan eigenlijk verantwoord is omdat je dat complimenten zou opleveren?
quote:Op donderdag 9 augustus 2018 13:07 schreef ArischeAlex het volgende:
[..]
De motivatie is er zeker maar 'm behouden is niet altijd even makkelijk gebleken maar we blijven positief.Motivatie is een kronkeliets. Zelf werk ik met beloningen, elke week verzin ik een minibeloning voor mezelf als ik me een week lang aan mijn eetlijst houd (zo houd ik erg van lang douchen, dus ik mag ipv vijf minuten, tien minuten onder de douche staan). En als ik een maand goed gegeten heb mag ik naar de action. etc. Maar ook hier geldt dat voor iedereen verschillende dingen werkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je wel en heftig is het niet hoorHeel erg lief van je
![]()
Geldt dit niet voor alle mensen met een eetstoornis hier?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 13:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vraag me af, en ik heb echt het antwoord niet, of meeposten in deze reeks wel of juist niet goed voor jou is, gezien je eetstoornis.
Is het bijv. wel goed dat je je hier min of meer dagelijks verantwoordt voor je eet- en bewegingspatroon? En wat doet het met je als je bij anderen gedrag/resultaten leest die jij ook wilt? Kunnen dat soort dingen je eetstoornis triggeren? Heb je de neiging om misschien harder/sneller te gaan dan eigenlijk verantwoord is omdat je dat complimenten zou opleveren?
Helder. Zolang het helpt, is het alleen maar mooi.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 13:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Mijn omgeving weet wat er speelt en bemoeien zich sowieso niet met mijn gewicht. Ik ben niet op dieet, ik heb een betere leefstijl. Mijn doel is mijn eetstoornis verslaan en dat gebeurd onder begeleiding. Dit topic is juist een enorme motivatie voor me, de goede kant op. Ik zie dat anderen gelijk eten aan mij en dat het goed met hen gaat. Daarnaast eet ik wat er op het lijstje staat dat ik post. Hier heb ik immers toegezegd dat ik zusenzo ging eten. Het averechtse effect dat je beschrijft werkt juist de andere kant op voor mij. Het gaat gemakkelijker zo.
Die zullen zich dan op die momenten hopelijk ook afvragen of ze er goed aan doen.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 13:22 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Geldt dit niet voor alle mensen met een eetstoornis hier?
Er zullen vast af en toe dingen voorbij komen die triggeren.
Neejoh, collega die dat graag een keer wil proberen en ik wilde ook wel weer eens een keer.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 10:58 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Een koekjesdeegdate?
Klinkt als een feeder.
Dit klinkt voor mij dan weer wat gevaarlijk, eerlijk gezegd. Als je gezond eet beloon je jezelf. Wat doe je dan als je ongezond eet? Het legt voor mij (gebaseerd op wat je hier typt) nog steeds heel veel gewicht (no pun intended) op eten.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 13:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Motivatie is een kronkeliets. Zelf werk ik met beloningen, elke week verzin ik een minibeloning voor mezelf als ik me een week lang aan mijn eetlijst houd (zo houd ik erg van lang douchen, dus ik mag ipv vijf minuten, tien minuten onder de douche staan). En als ik een maand goed gegeten heb mag ik naar de action. etc. Maar ook hier geldt dat voor iedereen verschillende dingen werken
Dank je wel en heftig is het niet hoorHeel erg lief van je
Moagh, we zijn wel bezig met verbeteringen, maar dat is lange termijn en met veel ellende tussendoor. En verder ben ik opzoek naar ander werk. MAar lastig te vinden nog.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 13:41 schreef MariaEtcetera het volgende:
Cue, klinkt rot zeg!Ik weet het precieze verhaal niet, maar is er uitzicht op verbetering?
Doe jij eigenlijk nog aan buikdansen?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 13:41 schreef MariaEtcetera het volgende:
Cue, klinkt rot zeg!Ik weet het precieze verhaal niet, maar is er uitzicht op verbetering?
Uno lijsto.
O: mangoyoghurt
L: 4 vrij kleine plakkies toast - 2 met 1 smeersel muhammara en halve plak kaas en 2 met 1 smeersel pindakaas
T: watermeloen
T: Evt cracker, indien nog honger
D: vis, bietjes en oven-aardappeltjes
S: dans-sportlesje
T: perenijsje?
Welke sector zoek je?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 15:19 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Moagh, we zijn wel bezig met verbeteringen, maar dat is lange termijn en met veel ellende tussendoor. En verder ben ik opzoek naar ander werk. MAar lastig te vinden nog.
Heb al een 1,5 week niet gewerkt he. En als ik 3 maanden niet zou zijn, dan zou het daarna eht niet ineens anders zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 15:41 schreef Stormqueen het volgende:
Cue, wat niet gaat, dat gaat niet he. Als je moet huilen steeds als je aan je werk denkt is het misschien tijd om even een tijdje niet te werken. Sterkte, en zorg voor jezelf
Ah geen ideale situatie dus voorlopigquote:Op donderdag 9 augustus 2018 15:19 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Moagh, we zijn wel bezig met verbeteringen, maar dat is lange termijn en met veel ellende tussendoor. En verder ben ik opzoek naar ander werk. MAar lastig te vinden nog.
Eigenlijk al lang niet meerquote:Op donderdag 9 augustus 2018 15:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Doe jij eigenlijk nog aan buikdansen?
Ik zie je (oude) lerares vaak op Facebook voorbij komen
Ah ok, onhandig. Want in theorie juist een sector waar wel wat te vinden zou moeten zijn..quote:Op donderdag 9 augustus 2018 16:23 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ict, maar geen programmeur.
Net de functies die ik zoek en kan, zijn er haast niet.
Bedoel je chocolademelk?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:07 schreef ArischeAlex het volgende:
[..]
Dank u zeer.
Een echt plan van aanpak hiervoor heb ik niet opgesteld. Just go with the flow.
Ik wil het rustig aan gaan opbouwen en ben voor nu begonnen met het uitbannen van alle drankjes behalve water en chocolade. Baby steps. Na een x aantal dagen kijk ik wat ik daar nog aan toe kan voegen. Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk overal naartoe te lopen in plaats van met de auto te gaan.
5000 kcal op. Of meer, weet niet. Gestopt met bijhouden.quote:
Wat heb je allemaal gegeten?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 21:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
5000 kcal op. Of meer, weet niet. Gestopt met bijhouden.
Zulke dagen heeft iedereen wel eens, naar, maar als je verder gewoon gezond doet is er geen man overboordquote:Op donderdag 9 augustus 2018 21:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
5000 kcal op. Of meer, weet niet. Gestopt met bijhouden.
Goed bezig jij!quote:Op donderdag 9 augustus 2018 21:37 schreef kwakz0r het volgende:
Aan honger of zooi?
Enniwee, geen man overboord he, als je morgen / rest van de week weer gewoon doet.
Ik zit de afgelopen dagen een beetje te laag eigenlijk. Vandaag iets opgehoogd maar als ik tussen de 1800 en 2000 zit voelt het als veel terwijl dat voor mijn gewicht echt afvallen is wel.
Net weer gewandeld na de buien, tempo al iets beter (nu krap 4km/u) en 20 minuutjes gelopen.
welk festival?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:13 schreef IJsdraakje het volgende:
Goed, de beweging zit er weer op voor vandaag. Jammer van het natte, verder was het best lekker fietsen.![]()
Morgen naar een festival, dus veel lopen, maar ook veel onzin.
Nou, de weegschaal was confronterendquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 07:45 schreef Stormqueen het volgende:
Gisteren gefaald en 2 nepmagnums naar binnen gefrot![]()
Ik was zo stom om na het eten nog iets zoets te pakken en dan is het hek dus van de dam.
Knuffel voor isa, hopelijk is vandaag een betere dag
God almachtig, 2,2 kilo is wel een slap in your face jaquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 08:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, de weegschaal was confronterend+2,2 kg tov van gistermorgen.
'Hek van de dam' klinkt bekendWaarom kunnen we het niet bij 1 houden?
Nee nee, mijn brein deed al een signaaltje 'och, als het zoveel is, dan is vandaag Eat All the Things!!' niet eens te zien op de weegschaal'. Niks goeds aanquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 08:38 schreef Stormqueen het volgende:
God almachtig, 2,2 kilo is wel een slap in your face ja
Nou ja, ook wel een goede, misschien
Goedzo Isa! You can it!quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 08:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee nee, mijn brein deed al een signaaltje 'och, als het zoveel is, dan is vandaag Eat All the Things!!' niet eens te zien op de weegschaal'. Niks goeds aan
Maar ik ga zo een uur wandelen, ik moet nog hardlopen vandaag en ik heb krachttraining op de agenda. Zou beetje zonde zijn alles te gaan eten(uur wandelen was niet gepland, maar moet mijn fiets ophalen omdat ik gisteren in het onweer met de auto ben thuis gebracht)
Goed he.. laatste broodje heb ik weggegooid, want werd iets te misselijk.. had gewoon even een twee uur er tussen moeten latenquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 09:00 schreef Stormqueen het volgende:
anderhalf pond nutella in 2 dagen
Het zijn ongeveer 4000 calorieen, dus je zult er niet acuut obees van worden. Net als Isa ongeveer een pondje extra maximaal
Kilo'tje max. Ik ben voor het avondeten gestopt met kcaltellen. Kon ook niet meer, want vieze gefrituurde kipdingen thuis laten bezorgen met lekker gebakken aardappelen. En die heb ik met twee flinke scheppen mayonaise opgegeten. Hey, de dag was toch al kansloos!quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 09:00 schreef Stormqueen het volgende:
anderhalf pond nutella in 2 dagen
Het zijn ongeveer 4000 calorieen, dus je zult er niet acuut obees van worden. Net als Isa ongeveer een pondje extra maximaal
Jaquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 09:06 schreef Stormqueen het volgende:
Je had nog een emmer frituur met mayo bovenop die 5000?
Respect dame
Ja dat is nog steeds je innerlijke vetklep die eten ziet en DUS eet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 09:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
JaEn het was niet eens lekker! Dat is het idiote. Nou ja, de aardappeltjes waren lekker. Maar die kip. Na één hap had ik moeten stoppen. Ten eerste zat ik al gewoon domweg vol (joh). En ten tweede was het dus niet lekker. Waarom eet ik dingen op die echt niet lekker zijn en niemand me gaat dwingen te eten
![]()
![]()
![]()
M'era Luna.quote:
Oh. Doet me denken aan die 10.000 kcal challenges op YouTube.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 09:06 schreef Stormqueen het volgende:
Je had nog een emmer frituur met mayo bovenop die 5000?
Respect dame
Oh bedankt. Deze trigger had ik geloof ik even nodigquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 09:13 schreef Stormqueen het volgende:
Ja dat is nog steeds je innerlijke vetklep die eten ziet en DUS eet.
Maar ik vind jou nou wel een goed voorbeeld van iemand die dat normaal gesproken heel goed onder controle heeft. En ja, we laten allemaal de deur wel eens te lang openstaan, en dan schiet die innerlijke vetklep snel naar buiten, net als een binnenkat door de achterdeur![]()
En dan pak je 'm bij z'n nekvel en gooit 'm weer terug naar binnen
Oh ja shit! Ik kocht geen kaartjes want druk op werk en net terug van vakantie, maar nu werk ik helemaal niet. :’) 🙃quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 07:58 schreef Stormqueen het volgende:
Vanavond dus feesten wantMadness
en
UB40
op Strijp-S
Ben benieuwd. Zal zaterdag wel heel licht zijn wegens bier en zondag #viesdik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 09:32 schreef kwakz0r het volgende:
Over niet kunnen stoppen als je begint met ongezond eten, daar heb ik wel iets over geleerd uit de cognitieve hoek (via die coaching)
In spoiler voor geinteresseerden. Niet per se een oplossing, wel een aangrijpingspunt. Lang verhaal en niet belerend bedoeld ik herhaal gewoon de theorie (die mij niet altijd maar wel vaak helpt tegenwoordig).Dit doet me idd denken aan dat mensen zeggen "mag je dat wel? "SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn standaard reactie is tegenwoordig "ik mag alles, of ik het neem is een tweede"en dan kijken ze je even raar aan en zeggen dan "oke, ja heb je een punt"
Snap dat dergeljike gedachtegang je soms kan helpen.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 09:32 schreef kwakz0r het volgende:
Over niet kunnen stoppen als je begint met ongezond eten, daar heb ik wel iets over geleerd uit de cognitieve hoek (via die coaching)
In spoiler voor geinteresseerden. Niet per se een oplossing, wel een aangrijpingspunt. Lang verhaal en niet belerend bedoeld ik herhaal gewoon de theorie (die mij niet altijd maar wel vaak helpt tegenwoordig).Ja, die heb ik eerder gelezen en botst behoorlijk met hoe ik er in sta. Ik zal mezelf nooit 'slecht' vinden om wat ik eet. Ik voel me nooit 'schuldig'. Ik voel me nooit 'verdrietig' om wat ik eet of heb gegeten. Echt niet. Want dat hoeft ook niet. Ik vind dat ik normaal een vrij goede relatie met eten heb en ik sta er ook heel relaxt in. Ik baal van gisteren, maar weet wat er mis ging (zonder daar verder over door te gaan), maar zal nooit minder over mezelf denken. Het is maar eten hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond dat boek overigens afschuwelijk jeuk, jeuk, jeuk. Tegen al mijn haren in
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Maar toch schrijf je hier net wel oordelend over wat je gegeten hebt? En dat je niet snapt waarom je doorgaat met eten? Die processen hoeven echt niet allemaal bewust te zijn.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 09:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, die heb ik eerder gelezen en botst behoorlijk met hoe ik er in sta. Ik zal mezelf nooit 'slecht' vinden om wat ik eet. Ik voel me nooit 'schuldig'. Ik voel me nooit 'verdrietig' om wat ik eet of heb gegeten. Echt niet. Want dat hoeft ook niet. Ik vind dat ik normaal een vrij goede relatie met eten heb en ik sta er ook heel relaxt in. Ik baal van gisteren, maar weet wat er mis ging (zonder daar verder over door te gaan), maar zal nooit minder over mezelf denken. Het is maar eten hoor.
Ik vond dat boek overigens afschuwelijk jeuk, jeuk, jeuk. Tegen al mijn haren in
Ik krijg vooral jeuk dat ik blijkbaar slecht over mezelf denk. maar dat doe ik niet. Heus niet. Nooit gedaan ook. Het is meer 'jeetje, wat stom gedaan, nou ja, jammer dan'. Ik laat dat echt in 2 seconden van me afglijden. Dat is misschien nog gevaarlijker, want die nonchalante houding zorgt er dus niet voor dat er een rem isquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 09:49 schreef kwakz0r het volgende:
Maar toch schrijf je hier net wel oordelend over wat je gegeten hebt? En dat je niet snapt waarom je doorgaat met eten? Die processen hoeven echt niet allemaal bewust te zijn.
Je hoeft je niet vies of verdrietig te voelen, maar “het is nu toch al verpest” blijft een ineffectieve gedachte. En daar zit echt iets van “falen” achter wat er niet hoeft te zijn.
Maar goed, je hoeft dat boek niet fantastisch te vinden of er iets mee te doen hoor, wie weet helpt t een lurker wel
Ah volgens mij had je dat ooit al verteltquote:Op donderdag 9 augustus 2018 16:52 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Eigenlijk al lang niet meerWas vol goede moed begonnen maar toen kwam ik in een werksituatie waarin het niet handig was om verder les te volgen op die dag / tijd, en daarna nooit meer opgepakt
Denk ook wel dat ik enigszins de gratie miste
Maar de juf is nog steeds leuk, ze doet allerlei toffe culturele dingen in de regio, dat volg ik nog wel
![]()
Ik hou het momenteel op Zumba en andere sport-danslesjes, ook leuk
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:12 schreef Sunnythesun het volgende:
Over wat slanke mensen zouden denken he.. ik denk dat die nu juist niét denken over eten maar hebben gewoon normale honger- en voldaan prikkels en soms trek in iets lekkers. Volgens mij is dat nu juist de crux. Geen gedachte er bij, geen waarde of berekendheid.
Maar goed, psychologie van de koude grond hoor
Ik ben jaloersquote:
Ik denk eigenlijk ‘Beck’s dieetoplossing’, die gaat uit van congnitieve gedragstherapie.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:02 schreef Lienekien het volgende:
Gaat het over ‘het geheim van slanke mensen’?
Dat gevoel heb ik ookquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:12 schreef Sunnythesun het volgende:
Over wat slanke mensen zouden denken he.. ik denk dat die nu juist niét denken over eten maar hebben gewoon normale honger- en voldaan prikkels en soms trek in iets lekkers. Volgens mij is dat nu juist de crux. Geen gedachte er bij, geen waarde of berekendheid.
Dat alleen eten als ik honger heb kan ik ook. Alleen mijn voldaanprikkel is stuk en ik heb altijd hongerquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Ik sprak gisteren nog een collega daarover. 45 jaar en zo dun als een stokje.
Ze zei: "ik heb altijd geleerd om te eten als ik honger heb, maar ook alleen te eten als ik honger heb".
Die las ik later, daar is ‘het geheim van’ gewoon op gebaseerd, al vermelden ze nergens hun bron.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk ‘Beck’s dieetoplossing’, die gaat uit van congnitieve gedragstherapie.
Dit inderdaad, ik heb de eerste twee of drie hoofdstukken gelezen en daar heb ik wel veel waardevolle dingen uitgehaald. Paar van die dingen (quick wins) gedaan en wel wat aan gehad. Ook wel wat kleine openbaringen waar ik wat aan had en verder het boek niet meer gelezen, wel wat wijzer dus zou het boek zeker aanraden, ongeacht of je met alles iets doet of niet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die las ik later, daar is ‘het geheim van’ gewoon op gebaseerd, al vermelden ze nergens hun bron.
Ik vond die inhoudelijk meer bieden, maar ook daar skip je dan toch gewoon wat je niet aanspreekt. Ik hoef me er niet 100% in te herkennen om er iets aan te hebben.
Het is zo’n typisch Amerikaans zelfhulpboek, met veel ervaringsverhalen en je móet alle opdrachten doen, want anders!
Oh ja, nu je het zegt herinner ik me idd ook weer dat ik toen ik ‘het geheim’ las ik dingen echt letterlijk vertaald uit Beck’s tegen kwam.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die las ik later, daar is ‘het geheim van’ gewoon op gebaseerd, al vermelden ze nergens hun bron.
quote:Ik vond die inhoudelijk meer bieden, maar ook daar skip je dan toch gewoon wat je niet aanspreekt. Ik hoef me er niet 100% in te herkennen om er iets aan te hebben.
Het is zo’n typisch Amerikaans zelfhulpboek, met veel ervaringsverhalen en je móet alle opdrachten doen, want anders!
Ja maar voor je daar bent is t best een proces als je eerst anders dacht hoor.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:12 schreef Sunnythesun het volgende:
Hoe lang loop jij al in dit topic?quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:23 schreef Lienekien het volgende:
Als het inderdaad gaat over ‘het geheim van slanke mensen’... Ik las het twee jaar geleden nadat Kwak het hier een keer had genoemd. Als je alle ‘blabla’ eromheen even vergeet (ik voel me daar ook vrijwel niet door aangesproken) is de kern wel een goede. Ik dacht na lezing dat die ook wel op een half A4’tje had gepast.
Het boek kwam toen voor mij in ieder geval op een heel goed moment en heeft me ws. geholpen om toen in de goede ‘mindset’ te komen.
Ik vind juist al die methodes heel interessant om te lezen. Steek ik ook nog wat van op.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja maar voor je daar bent is t best een proces als je eerst anders dacht hoor.
Volgens mij is het afleren van gedrag hard werk, en het aanleren van nieuw gedrag ook.
Wat voor slanke mensen normaal is is dat voor mij althans nu nog niet.
Maar goed ik ben hier niet om een methode te verdedigen. Fijn als t voor mij werkt toch? Is het dan echt nodig dat van alle kanten onderuit te halen als onzin?
Ja nee, dat snap ik!quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja maar voor je daar bent is t best een proces als je eerst anders dacht hoor.
Volgens mij is het afleren van gedrag hard werk, en het aanleren van nieuw gedrag ook.
Wat voor slanke mensen normaal is is dat voor mij althans nu nog niet.
Maar goed ik ben hier niet om een methode te verdedigen. Fijn als t voor mij werkt toch? Is het dan echt nodig dat van alle kanten onderuit te halen als onzin?
waar komt deze cynische uithaal nou weer vandaan?quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:49 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Hoe lang loop jij al in dit topic?
Ik lees ‘twee jaar geleden’, dus je bent hier echt al lang. Dan moet je wel al heel veel afgevallen zijn.![]()
Wat is voor jou de beste manier? Is het die mindset, of is het kcals tellen? Of heb je een andere methode?
Cynisch? Zo was het niet bedoeld.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
waar komt deze cynische uithaal nou weer vandaan?
En zelfhulp is prima als het helpt toch? Voor mij is Allen Carr ook een held, terwijl volksstammen die man uitkotsen.
Nee het geheim van slanke mensen idd, al kan Beck’s dieetoplossing hetzelfde zijn.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk ‘Beck’s dieetoplossing’, die gaat uit van congnitieve gedragstherapie.
Maar hoe weet je dan hoe een slank persoon denkt?quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 10:58 schreef Cue_ het volgende:
Ik zal nooit denken als een slank persoon.. ik zal altijd denken als mezelf die probeert slank te worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |