abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 augustus 2018 @ 11:11:01 #201
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181049235
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181049393
Cue ;( :*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 9 augustus 2018 @ 11:20:52 #203
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181049441
Komt wel goed, maar moest er even uit :+
pi_181050083
Cue...dikke knuffel voor jou
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181050115
Meh Cue, dat klinkt niet tof..

Gewicht begint hier weer te normaliseren gelukkig. Iets boven waar ik voor vakantieachtigebezigheden geëindigd was, maar niet dramatisch. Die +2 kilo is nu weer gewoon +700 gram, dat valt binnen de schommelmarge bij mij :Y

Nu de draad weer opgepakt en zorgen dat het verder zakt *O* Volgende week gaat man ook weer werken, dus pak ik ook alvast een werkritme, met eetmomenten gepland en overdacht en zo.
pi_181050241
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 06:23 schreef Holyme het volgende:
Welkom Alex! Plan van aanpak?

En ook nog welkom voor Maria, die had ik gemist geloof ik :)

Cots, waarom de :@ achter donut? Denk je dat iemand met een gezond eetpatroon nooit eens een dagje heeft met friet en een donut? :) Ik denk dat het eerder een risico wordt als eten iets is waarvoor je je schaamt (interpretatie van die smiley). Juist als die negatieve lading eraf gaat, wordt het ook makkelijker om te weigeren, wat door de omgeving dan ook anders opgepakt kan worden omdat je er zelf neutraal in staat. Ik weet nog dat ik met mijn altijd slanke zus praatte en ze zei dat ze ook wel eens een zak van het een of ander naar binnen schoof. Op mijzelf geprojecteerd had dat meteen een heel negatieve lading, want bijna eetbui, bij haar was dat neutraal. Eye opener :) Ervan genieten op zo'n moment/dag en gezond weer door.

O proteinekwark met kaneel, muesli, lijn, chia
T 2x cappu
L wraps (ik heb altijd die kleinere meergranen van de AH) met pesto, kip, sla
B 40 min fietsen
D ?
Je hebt gelijk :) En op het moment genoot ik er zeker van :) Uiteindelijk normaal avondgegeten. Gelukkig heb ik geen moeite met verleidingen weerstaan. Het is alleen het delen ervan wat ik moeilijk vind. Een diëtist heeft eens tegen me gezegd dat er geen eng voedsel bestaat, dat al het voedsel goed is, mits je er verstandig mee omgaat. Die gedachte schrijf ik op en hang ik ergens op. Dank je wel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181050348
Ik moest zo lachen om mezelf. Ik moest weer ongesteld worden en dan houd ik vocht vast. Dus de weegschaal gaf twee kilo zwaarder aan, ik denken dat het van de vakantie komt. Vanochtend was het zo ver. Enorm veel plassen, twee kilo lichter _O- Elke maand trap ik er weer in
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181050496
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 06:23 schreef Holyme het volgende:
Welkom Alex! Plan van aanpak?
Dank u zeer :).

Een echt plan van aanpak hiervoor heb ik niet opgesteld. Just go with the flow.

Ik wil het rustig aan gaan opbouwen en ben voor nu begonnen met het uitbannen van alle drankjes behalve water en chocolade. Baby steps. Na een x aantal dagen kijk ik wat ik daar nog aan toe kan voegen. Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk overal naartoe te lopen in plaats van met de auto te gaan.
pi_181050579
-0.6 *O*
pi_181050699
quote:
17s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:07 schreef ArischeAlex het volgende:

[..]

Dank u zeer :).

Een echt plan van aanpak hiervoor heb ik niet opgesteld. Just go with the flow.

Ik wil het rustig aan gaan opbouwen en ben voor nu begonnen met het uitbannen van alle drankjes behalve water en chocolade. Baby steps. Na een x aantal dagen kijk ik wat ik daar nog aan toe kan voegen. Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk overal naartoe te lopen in plaats van met de auto te gaan.
Klinkt als een goed plan! Moet je veel gewicht verliezen? Misschien kun je (even in de bemoeialstand, mag je negeren) een max. aan kcal (en min) voor jezelf bepalen en daar eetlijstjes rondomheen knutselen?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181051314
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:15 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Klinkt als een goed plan! Moet je veel gewicht verliezen? Misschien kun je (even in de bemoeialstand, mag je negeren) een max. aan kcal (en min) voor jezelf bepalen en daar eetlijstjes rondomheen knutselen?
Helaas wel :') :P. 60 kg is een beetje een arbitraire grens maar wel één die past bij mijn eigenlijke doel: het wegwerken van mijn bierbuik. Ik weeg momenteel +- 77 op een lengte van 1.70.

Bedankt voor de tip overigens maar ik denk dat het niet helemaal gaat werken vanwege mijn persoonlijkheid, leefritme en rooster voor de komende tijd maar wie weet wat de toekomst nog gaat brengen.
pi_181051315
Lijst:
O: geroosterde boterham kaas, hummus, zongedroogde tomaat :9
L: bruinzaden broodje-ding met heksenkaas, rosbief, sla.
T: minneola.
D: stamppot zuurkool met speklap. :9
T: misschien vodka. Als ik vanavond de grote welke-frisdrank-vodka-combinatie-is-het-best-ongekoeld-te-drinken-Lowlands-test.

Geen sport.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_181051381
quote:
17s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:44 schreef ArischeAlex het volgende:

[..]

Helaas wel :') :P. 60 kg is een beetje een arbitraire grens maar wel één die past bij mijn eigenlijke doel: het wegwerken van mijn bierbuik. Ik weeg momenteel +- 77 op een lengte van 1.70.

Bedankt voor de tip overigens maar ik denk dat het niet helemaal gaat werken vanwege mijn persoonlijkheid, leefritme en rooster voor de komende tijd maar wie weet wat de toekomst nog gaat brengen.
Ah goed doel dus! Veel succes
Snap ik :) Er bestaat geen perfecte weg die voor iedereen geldt, ik ben benieuwd hoe jouw weg gaat verlopen :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181051499
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ah goed doel dus! Veel succes
Snap ik :) Er bestaat geen perfecte weg die voor iedereen geldt, ik ben benieuwd hoe jouw weg gaat verlopen :)
Thanks. Ik ben zelf ook benieuwd hoe het dit maal gaat aflopen :') :D. Maar vertel, wat zijn jouw doelstellingen op dit vlak en hoe verloopt de weg daar naartoe?
pi_181051712
quote:
17s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:52 schreef ArischeAlex het volgende:

[..]

Thanks. Ik ben zelf ook benieuwd hoe het dit maal gaat aflopen :') :D. Maar vertel, wat zijn jouw doelstellingen op dit vlak en hoe verloopt de weg daar naartoe?
Het komt vast wel goed! De motivatie is er toch? En misschien kom je hier wat tips tegen die je helpen.

Even mijn verhaaltje in een spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181051938
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het komt vast wel goed! De motivatie is er toch? En misschien kom je hier wat tips tegen die je helpen.

Even mijn verhaaltje in een spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De motivatie is er zeker maar 'm behouden is niet altijd even makkelijk gebleken maar we blijven positief.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 13:09:06 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181051996
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het komt vast wel goed! De motivatie is er toch? En misschien kom je hier wat tips tegen die je helpen.

Even mijn verhaaltje in een spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vraag me af, en ik heb echt het antwoord niet, of meeposten in deze reeks wel of juist niet goed voor jou is, gezien je eetstoornis.

Is het bijv. wel goed dat je je hier min of meer dagelijks verantwoordt voor je eet- en bewegingspatroon? En wat doet het met je als je bij anderen gedrag/resultaten leest die jij ook wilt? Kunnen dat soort dingen je eetstoornis triggeren? Heb je de neiging om misschien harder/sneller te gaan dan eigenlijk verantwoord is omdat je dat complimenten zou opleveren?
The love you take is equal to the love you make.
pi_181052171
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vraag me af, en ik heb echt het antwoord niet, of meeposten in deze reeks wel of juist niet goed voor jou is, gezien je eetstoornis.

Is het bijv. wel goed dat je je hier min of meer dagelijks verantwoordt voor je eet- en bewegingspatroon? En wat doet het met je als je bij anderen gedrag/resultaten leest die jij ook wilt? Kunnen dat soort dingen je eetstoornis triggeren? Heb je de neiging om misschien harder/sneller te gaan dan eigenlijk verantwoord is omdat je dat complimenten zou opleveren?
Mijn omgeving weet wat er speelt en bemoeien zich sowieso niet met mijn gewicht. Ik ben niet op dieet, ik heb een betere leefstijl. Mijn doel is mijn eetstoornis verslaan en dat gebeurd onder begeleiding. Dit topic is juist een enorme motivatie voor me, de goede kant op. Ik zie dat anderen gelijk eten aan mij en dat het goed met hen gaat. Daarnaast eet ik wat er op het lijstje staat dat ik post. Hier heb ik immers toegezegd dat ik zusenzo ging eten. Het averechtse effect dat je beschrijft werkt juist de andere kant op voor mij. Het gaat gemakkelijker zo.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181052267
quote:
17s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:07 schreef ArischeAlex het volgende:

[..]

De motivatie is er zeker maar 'm behouden is niet altijd even makkelijk gebleken maar we blijven positief.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Motivatie is een kronkeliets. Zelf werk ik met beloningen, elke week verzin ik een minibeloning voor mezelf als ik me een week lang aan mijn eetlijst houd (zo houd ik erg van lang douchen, dus ik mag ipv vijf minuten, tien minuten onder de douche staan). En als ik een maand goed gegeten heb mag ik naar de action. etc. Maar ook hier geldt dat voor iedereen verschillende dingen werken ;)

Dank je wel en heftig is het niet hoor :* Heel erg lief van je :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_181052373
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vraag me af, en ik heb echt het antwoord niet, of meeposten in deze reeks wel of juist niet goed voor jou is, gezien je eetstoornis.

Is het bijv. wel goed dat je je hier min of meer dagelijks verantwoordt voor je eet- en bewegingspatroon? En wat doet het met je als je bij anderen gedrag/resultaten leest die jij ook wilt? Kunnen dat soort dingen je eetstoornis triggeren? Heb je de neiging om misschien harder/sneller te gaan dan eigenlijk verantwoord is omdat je dat complimenten zou opleveren?
Geldt dit niet voor alle mensen met een eetstoornis hier?
Er zullen vast af en toe dingen voorbij komen die triggeren.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 13:26:08 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181052470
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:15 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Mijn omgeving weet wat er speelt en bemoeien zich sowieso niet met mijn gewicht. Ik ben niet op dieet, ik heb een betere leefstijl. Mijn doel is mijn eetstoornis verslaan en dat gebeurd onder begeleiding. Dit topic is juist een enorme motivatie voor me, de goede kant op. Ik zie dat anderen gelijk eten aan mij en dat het goed met hen gaat. Daarnaast eet ik wat er op het lijstje staat dat ik post. Hier heb ik immers toegezegd dat ik zusenzo ging eten. Het averechtse effect dat je beschrijft werkt juist de andere kant op voor mij. Het gaat gemakkelijker zo.
Helder. Zolang het helpt, is het alleen maar mooi.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 13:27:49 #222
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181052515
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:22 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Geldt dit niet voor alle mensen met een eetstoornis hier?
Er zullen vast af en toe dingen voorbij komen die triggeren.
Die zullen zich dan op die momenten hopelijk ook afvragen of ze er goed aan doen.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 13:41:35 #223
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_181052886
Cue, klinkt rot zeg! -O- Ik weet het precieze verhaal niet, maar is er uitzicht op verbetering?

Uno lijsto.

O: mangoyoghurt
L: 4 vrij kleine plakkies toast - 2 met 1 smeersel muhammara en halve plak kaas en 2 met 1 smeersel pindakaas
T: watermeloen
T: Evt cracker, indien nog honger
D: vis, bietjes en oven-aardappeltjes
S: dans-sportlesje
T: perenijsje?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_181053950
Ja hoor, ik ben hier toch regelmatig ook gewoon even weg, en post geen lijstjes (want commentaar op mijn lijstjes is voor mij een Enorme trigger).
Kwak
pi_181053988
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 10:58 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Een koekjesdeegdate?
Klinkt als een feeder. :D
Neejoh, collega die dat graag een keer wil proberen en ik wilde ook wel weer eens een keer.

Als ik t gewoon in mn dag inplan is er niks aan t handje hoor.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')