abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188205630
Kijk eens vanaf 4min:20sec.
Let op de kant waar de arm beweegt.
Lijkt verdacht veel erop dat er onder het kleedje iets de poppenarm laat bewegen.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_188263341
Ik heb wat filmpjes bekeken en alles is te debunken.
Met nylondraad,magneten schaduwen en foto/film bewerking kan je alles faken en dat doen deze mensen ook. Anything for youtubeviews..
Ik hou wel van creepy, maar dit is allemaal fake.
pi_188708712
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 10:59 schreef quirina het volgende:
Met nylondraad,magneten schaduwen en foto/film bewerking kan je alles faken en dat doen deze mensen ook. Anything for youtubeviews..
Ik hou wel van creepy, maar dit is allemaal fake.
Mwa, ik weet het ook niet.
Eigenlijk zou het leuker zijn als we hier filmpjes van Fokkers zouden uploaden, maar, hoe vaak heb je je telefoon/nachtcam bij de hand als er iets gebeurd of ziet, in een flits is het al te laat..
pi_188709484
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 15:29 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Mwa, ik weet het ook niet.
Eigenlijk zou het leuker zijn als we hier filmpjes van Fokkers zouden uploaden, maar, hoe vaak heb je je telefoon/nachtcam bij de hand als er iets gebeurd of ziet, in een flits is het al te laat..
Het zijn allemaal “genverbranders”
Als je niet weet wat een genverbrander is moet je maar Googlen. :+
pi_188709528
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:17 schreef quirina het volgende:

[..]

Het zijn allemaal “genverbranders”
Als je niet weet wat een genverbrander is moet je maar Googlen. :+
Allemaal? Van de filmpjes hierboven bedoel je?
Of geloof je er sowieso niet in?
pi_188709563
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 10:59 schreef quirina het volgende:
Succes, we zien je debunks hier wel verschijnen dan neem ik aan :).
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 23:38:00 #207
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_189403933

De nrs 6 en 4 vind ik minder, maar de rest - vooral de reacties - wel geloofwaardig.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_189424843
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 23:38 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

De nrs 6 en 4 vind ik minder, maar de rest - vooral de reacties - wel geloofwaardig.
Hmm, indd :@
  maandag 11 november 2019 @ 23:12:14 #209
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_189901753

Nrs 3, 2 en 1 lijken me bijzonder lastig te faken. Komt in ieder geval niet zo over. Zeker nr. 2 met de politiebeelden.
pi_191191540
Niet kijken voor het slapen gaan.

Ze roepen wat op om daarna op te merken:
"This house is running complete nuts"
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zondag 26 januari 2020 @ 21:59:30 #211
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_191210362
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 22:29:35 #212
249559 crew  Lavenderr
pi_191210873
quote:
Ik ook.
  maandag 10 februari 2020 @ 21:41:04 #213
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_191447501
Weer een sterke lijst van Nuke. Wel jammer van die fotoshop in de thumbnail vd video..

Nr. 5. is haast too good to be true.
Nr. 4. vind ik minder duidelijk
Nr. 3. kan me niet voorstellen dat je je eigen kinderen - tot huilens toe - voor de gek gaat houden.
Nr. 2. niet super overtuigend
Nr. 1. Weird. Twee YouTubers die beide tegelijk livestreamen zien een vrij overtuigend zwarte schaduwpersoon. Moeilijk te faken tijdens een livestream lijkt me..

Ben ik nu zo makkelijk onder de indruk, of is dit gewoon weirde shit.. ?
  woensdag 12 februari 2020 @ 10:16:57 #214
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_191468374
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:41 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Weer een sterke lijst van Nuke. Wel jammer van die fotoshop in de thumbnail vd video..

Nr. 5. is haast too good to be true.
Nr. 4. vind ik minder duidelijk
Nr. 3. kan me niet voorstellen dat je je eigen kinderen - tot huilens toe - voor de gek gaat houden.
Nr. 2. niet super overtuigend
Nr. 1. Weird. Twee YouTubers die beide tegelijk livestreamen zien een vrij overtuigend zwarte schaduwpersoon. Moeilijk te faken tijdens een livestream lijkt me..

Ben ik nu zo makkelijk onder de indruk, of is dit gewoon weirde shit.. ?
Tegenwoordig is echt alles te faken. Zelfs livestreams en camerabeelden etc.
Gevaar voor de wereld omdat slechts een beperkte groep mensen dit beheren en dat 90% niet weet wat voor impact het kan hebben op allerlei zaken.

Hoe betrouwbaar wordt beeldmateriaal straks in de rechtszaak als het zeer eenvoudig te manipuleren is? Dit is echter een andere discussie maar toch..

Nu heb ik Tyler niet hoog staan van dit Youtubekanaal maar dit filmpje toont wel de ontwikkelingen wat er allemaal mogelijk is qua beeld manipulatie.

pi_191469449
Precies alles is te faken.
En in heel veel “spook” filmpjes zie je wel eens oplichtende stofdeeltjes of insecten.
Dat zijn geen “geesten orbs”
En van die vage schaduwfiguren in ramen of spiegels zijn ook te verklaren. En schaduwen tegen een muur. Het is gewoon puur lichtval.
Mensen willen gewoon dingen zien en maken zichzelf bang.

Bedenk ook dat youtubers die ghosthunt videos maken er vooral veel geld aan verdienen en dat het bij sommigen wel heel duidelijk is dat ze rommelen met geluid en beeldeffecten.
Ook verkopen ze als het even kan er wat “merch” bij om extra te cashen :')
pi_191469585
Daarom: onderzoek het nu eens op wetenschappelijke wijze. En dan bedoel ik niet dat je pseudowetenschappelijke meetapparatuur om je nek moet hangen,maar wetenschappelijke methodiek toepast.
  donderdag 13 februari 2020 @ 21:55:20 #217
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_191495244
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 10:16 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Tegenwoordig is echt alles te faken. Zelfs livestreams en camerabeelden etc.
Gevaar voor de wereld omdat slechts een beperkte groep mensen dit beheren en dat 90% niet weet wat voor impact het kan hebben op allerlei zaken.

Hoe betrouwbaar wordt beeldmateriaal straks in de rechtszaak als het zeer eenvoudig te manipuleren is? Dit is echter een andere discussie maar toch..

Nu heb ik Tyler niet hoog staan van dit Youtubekanaal maar dit filmpje toont wel de ontwikkelingen wat er allemaal mogelijk is qua beeld manipulatie.

Uiteraard is er veel te faken. Dat wil alleen niet zeggen dat al deze filmpjes fake zijn.

Als argument laat je een filmpje zien van beeld manipulatie over een heel ander onderwerp. Dat is zeker indrukwekkend maar niet echt een goede weerlegging van het eerste of laatste filmpje van het lijstje dat ik liet zien.

Analyseer die eens. Wat is er voor nodig om dat laatste filmpje tijdens een dubbele livestream qua beeld te faken? En precies te syncen met de reacties van de filmers?

Want, naast het filmmateriaal, vind ik de reacties van de mensen vaak veelzeggend. Een realistische reactie van een persoon zegt me veel meer dan het filmmateriaal zelf.
  donderdag 13 februari 2020 @ 22:29:55 #218
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_191496172
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:55 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Uiteraard is er veel te faken. Dat wil alleen niet zeggen dat al deze filmpjes fake zijn.

Als argument laat je een filmpje zien van beeld manipulatie over een heel ander onderwerp. Dat is zeker indrukwekkend maar niet echt een goede weerlegging van het eerste of laatste filmpje van het lijstje dat ik liet zien.

Analyseer die eens. Wat is er voor nodig om dat laatste filmpje tijdens een dubbele livestream qua beeld te faken? En precies te syncen met de reacties van de filmers?

Want, naast het filmmateriaal, vind ik de reacties van de mensen vaak veelzeggend. Een realistische reactie van een persoon zegt me veel meer dan het filmmateriaal zelf.
Tuurlijk. Begrijp me niet verkeerd, ik ben overtuigd dat er meer is dan dat wij kunnen waarnemen. Alleen ik heb op internet maar zelden een filmpje gezien wat ik echt indrukwekkend vond. Het gros is allemaal clickbait of uber Amerikaans drama gedoe. Jammer, want de authentieke beelden lijden hier onder.

Zoals al eerder is genoemd vind ik reacties van honden ook veelzeggend. Ik heb diverse filmpjes gezien met ir camera's, dat je echt merkt dat een hond iets waarneemt terwijl wij het niet kunnen zien. Dit soort filmpjes schaal ik dan onder indrukwekkende beelden.
  maandag 23 maart 2020 @ 18:29:41 #219
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_192230486
Kennen jullie Franko TV? Kerel struint 's nachts in z'n eentje filmend over begraafplaatsen. Af en toe gebeuren er er vreemde dingen. Ik weet natuurlijk niet of het echt is, maar mocht het nep zijn dan is dat steengoed gedaan.

[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_192512956
Ik heb een tere ziel, durf het daarom niet te kijken :@
pi_192573282
Ik kan binnen 5 min een overtuigende 'ghost' video maken met Adobe Premiere, zo makkelijk is het.
  zaterdag 11 april 2020 @ 21:47:48 #222
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_192573630
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 21:25 schreef Cockwhale het volgende:
Ik kan binnen 5 min een overtuigende 'ghost' video maken met Adobe Premiere, zo makkelijk is het.
Top!

Ik zou graag een filmpje zien vanuit een handheld camera (dus geen vast standpunt), waarop een 'ghost' te zien is, en ook een ander persoon in beeld die daarop realistisch reageert.

22:00 uur, lukt dat? Heb je ruim 12 minuten.
pi_192574721
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2020 21:47 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Top!

Ik zou graag een filmpje zien vanuit een handheld camera (dus geen vast standpunt), waarop een 'ghost' te zien is, en ook een ander persoon in beeld die daarop realistisch reageert.

22:00 uur, lukt dat? Heb je ruim 12 minuten.
Inclusief filmen wordt dat 600 euro incl. per minuut aan materiaal. Excl acteur kosten.
pi_192576117
Ik heb even Franko gekeken. Ook naar wat andere filmpjes
Mooie locaties, maar vooral heel veel “effects” er in. Vage stemmen,muziekdoosjes etc..
Hij verkoopt ook merch..
Dus NEP!
  zondag 12 april 2020 @ 10:07:47 #225
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_192578063
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 22:54 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Inclusief filmen wordt dat 600 euro incl. per minuut aan materiaal. Excl acteur kosten.
Je claim was dat je in 5 minuten een filmpje in elkaar kon draaien, dus waar deze prijzen dan weer op gebaseerd zijn..

Oh wacht.. het is gewoon een chicken out van je..

Ik zou oprecht geïnteresseerd zijn in een bewuste fake video die realistisch over komt. Mag ook iets zijn wat je zelf bedenkt, ik ben wel benieuwd of het dan inderdaad realistisch lijkt.

Ik denk dat het flink veel werk is om een minuut aan goed materiaal te maken. En dan vraag ik me af, als het allemaal fake is, waarom doen zoveel mensen dat?

Kijk, een YT kanaal zoals van Nuke's Top 5 heeft flink wat views, dus ik snap dat hij die filmpjes verzameld. Maar hij creëert de content niet zelf, dus waar zit de incentive voor de filmpjes makers?
  Moderator / Redactie FP zondag 12 april 2020 @ 11:18:56 #226
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_192579027
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 10:07 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Je claim was dat je in 5 minuten een filmpje in elkaar kon draaien, dus waar deze prijzen dan weer op gebaseerd zijn..

Oh wacht.. het is gewoon een chicken out van je..

Ik zou oprecht geïnteresseerd zijn in een bewuste fake video die realistisch over komt. Mag ook iets zijn wat je zelf bedenkt, ik ben wel benieuwd of het dan inderdaad realistisch lijkt.

Ik denk dat het flink veel werk is om een minuut aan goed materiaal te maken. En dan vraag ik me af, als het allemaal fake is, waarom doen zoveel mensen dat?

Kijk, een YT kanaal zoals van Nuke's Top 5 heeft flink wat views, dus ik snap dat hij die filmpjes verzameld. Maar hij creëert de content niet zelf, dus waar zit de incentive voor de filmpjes makers?
Incentive is denk ik vooral aandacht en views. Niets meer en niets minder. Hoe echter het lijkt, hoe meer views, likes en wat niet al, en daar gaat het om. En dat is jammer.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_192587092
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2020 18:29 schreef ShevaJB het volgende:
Kennen jullie Franko TV? Kerel struint 's nachts in z'n eentje filmend over begraafplaatsen. Af en toe gebeuren er er vreemde dingen. Ik weet natuurlijk niet of het echt is, maar mocht het nep zijn dan is dat steengoed gedaan.

Steengoed, meen je dat nou? Je ziet hem toen hij naar het mausoleum liep (om het verschenen "gezicht" nader te bekijken) een paar keer met zijn zaklamp de andere kant op schijnen (volgens hem om: "voor een uitweg te kijken"), een uitgelezen kans voor een eventuele handlager om uit het mausoleum te glippen, en dus een "uitweg" voor hem te maken. Een hele goedkope truc. Evenzo die muziek uit het muziekdoosje, wat hij/zijn handlanger heel makkelijk zelf daar ergens verstopt kan hebben.

Hij verdient er natuurlijk geld mee (met zijn 100.000 abonnees), en moet dit soort dingen af en toe wel verzinnen om het spannend te maken voor de kijkers/volgers.
  zondag 12 april 2020 @ 23:25:02 #228
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_192589458
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 21:18 schreef FrietZonderPatat het volgende:

[..]

Steengoed, meen je dat nou? Je ziet hem toen hij naar het mausoleum liep (om het verschenen "gezicht" nader te bekijken) een paar keer met zijn zaklamp de andere kant op schijnen (volgens hem om: "voor een uitweg te kijken"), een uitgelezen kans voor een eventuele handlager om uit het mausoleum te glippen, en dus een "uitweg" voor hem te maken. Een hele goedkope truc. Evenzo die muziek uit het muziekdoosje, wat hij/zijn handlanger heel makkelijk zelf daar ergens verstopt kan hebben.

Hij verdient er natuurlijk geld mee (met zijn 100.000 abonnees), en moet dit soort dingen af en toe wel verzinnen om het spannend te maken voor de kijkers/volgers.
Van Franko TV kun je inderdaad goed stellen dat het verdacht is omdat hij een goedlopend YT kanaal heeft.

Maar je verklaring van de goedkope truc past niet helemaal. Hij schijnt zijn lamp misschien eventjes weg, maar hooguit een seconde ofzo. Nooit voldoende voor iemand om ongezien weg te komen. Als handlanger is dat nauwelijks voldoende reactietijd die je nodig hebt om door te hebben dat je NU moet gaan.

Als het fake is zou ik eerder inzetten op een knip/edit op één van de korte momenten dat het licht knippert.
pi_192590641

[ Bericht 100% gewijzigd door FrietZonderPatat op 13-04-2020 00:45:24 ]
  dinsdag 28 april 2020 @ 23:03:19 #230
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_192851393

Die op 4 minuten vind ik behoorlijk echt overkomen. Een meisje heeft een pop gekregen en maakt daarvoor een bedank filmpje. Dan lijkt ze wat vreemds te horen, en de pop beweegt het hoofd. Reactie van het meisje is absoluut niet geacteerd, dus wtf.

Voor de luie mensen, linkje direct naar betreffende scene.
  dinsdag 28 april 2020 @ 23:05:39 #231
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192851419
Moet altijd lachen om de naam van TS icm dit onderwerp. Gaat gewoon een keer fout en dan zingen we:

His head smashed in
And his heart cut out
And his liver removed
And his bowels unplugged
And his nostrils raped
And his bottom burnt off
And his penis...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 28 april 2020 @ 23:08:57 #232
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_192851462
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 23:05 schreef Tyr80 het volgende:
Moet altijd lachen om de naam van TS icm dit onderwerp. Gaat gewoon een keer fout en dan zingen we:

His head smashed in
And his heart cut out
And his liver removed
And his bowels unplugged
And his nostrils raped
And his bottom burnt off
And his penis...
"well, that's enough music for now..."
  dinsdag 28 april 2020 @ 23:16:29 #233
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192851563
Dus we moeten maar vertrouwen op het idee dat mensen niet slim of getalenteerd genoeg zijn om dit soort dingen in scene te zetten?

Want als er 1 ding is waar mensen goed in zijn is het wel liegen.

Liegen voor entertainment, liegen voor economisch gewin, liegen voor macht, liegen uit verveling.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 28 april 2020 @ 23:38:38 #234
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_192851824
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 23:16 schreef SpecialK het volgende:
Dus we moeten maar vertrouwen op het idee dat mensen niet slim of getalenteerd genoeg zijn om dit soort dingen in scene te zetten?

Want als er 1 ding is waar mensen goed in zijn is het wel liegen.

Liegen voor entertainment, liegen voor economisch gewin, liegen voor macht, liegen uit verveling.
Fair enough om superkritisch te zijn, ben ik ook. Ik ben alleen ook van mening dat - omdat veel in scene gezet kan worden - dat niet betekent dat alles in scene is gezet.

In dit geval zou het betekenen dat één van de ouders een klein speakertje in de pop heeft gebouwd (het meisje spitst namelijk de oren en probeert te focussen waar het geluid vandaan komt), en een mechanisme waarmee het hoofd een klein beetje beweegt.

Het meisje is alleen in de ruimte waar ze de opname maakt, dus de ouder moet via een webcam oid meekijken om te bepalen wanneer het een goed moment zou zijn om de pop te activeren.

En met welk doel zou de ouder dat doen? Het kind eens lekker laten schrikken? Daar zijn efficiëntere methoden voor. En een enkel filmpje op YT loop je financieel ook niet van binnen..

Dus:
- het filmpje vind ik realistisch
- vind het onlogisch dat dit in scene is gezet
- dus wtf is er aan de hand met die pop? (en ik snap heel goed dat dat ook onlogisch is, ik weet het gewoon niet, en dat boeit me.)
  dinsdag 28 april 2020 @ 23:49:19 #235
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192851870
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 23:38 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Fair enough om superkritisch te zijn, ben ik ook. Ik ben alleen ook van mening dat - omdat veel in scene gezet kan worden - dat niet betekent dat alles in scene is gezet.
Waarom niet eigenlijk?

Ik bedoel.. Je hebt 2 situaties

1. geesten of een paranormale dimensie bestaat en heeft een effect op ons universum
2. geesten of een paranormale dimensie bestaat niet en/of heeft geen effect op ons universum

Als situatie 1 waar is dan zal een deel van de filmpjes nog steeds hoax zijn en een deel van de filmpjes niet. Of misschien zijn ze alsnog allemaal hoaxes en hebben we nog steeds niet een echt effect op handicam kunnen vastleggen.

Als situatie 2 waar is dan zijn ze allemaal hoaxes of iig fout geintepreteerd.

Maar situatie 2 kan je totaal niet uitsluiten. Dus claimen dat het onmogelijk is dat ze allemaal onwaar zijn is een waarheidsclaim waar je meer werk voor zal moeten verrichten.

quote:
In dit geval zou het betekenen dat één van de ouders een klein speakertje in de pop heeft gebouwd (het meisje spitst namelijk de oren en probeert te focussen waar het geluid vandaan komt), en een mechanisme waarmee het hoofd een klein beetje beweegt.

Het meisje is alleen in de ruimte waar ze de opname maakt, dus de ouder moet via een webcam oid meekijken om te bepalen wanneer het een goed moment zou zijn om de pop te activeren.

En met welk doel zou de ouder dat doen? Het kind eens lekker laten schrikken? Daar zijn efficiëntere methoden voor. En een enkel filmpje op YT loop je financieel ook niet van binnen..
YouTube is heel luctratief mijn vriend. Met de juiste video kan je soms 10.000-den dollars binnenharken. En er zijn zat kinderen die gewoon prima kunnen acteren.

quote:
Dus:
- het filmpje vind ik realistisch
- vind het onlogisch dat dit in scene is gezet
- dus wtf is er aan de hand met die pop? (en ik snap heel goed dat dat ook onlogisch is, ik weet het gewoon niet, en dat boeit me.)
Als geesten een tastbaar effect hebben op ons universum is dit iets wat te onderzoeken is. Iets wat te meten is. Door mensen die experimenten kunnen opzetten en die de meetwaarden kunnen delen en bespreken met andere mensen die ook geleerd hebben om meetwaarden te interpreteren.

Waarom zou je ooit genoegen nemen met een filmpje van een onbekende bron gemaakt met een onbekend motief als mensen die welwillend zijn om de echte effecten te kunnen meten al decennia lang met lege handen blijven staan.
pi_192851900
Die pop is half uit beeld man. :')
Ik zeg fake.
  woensdag 29 april 2020 @ 00:04:59 #237
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_192852005
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 23:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waarom niet eigenlijk?

Ik bedoel.. Je hebt 2 situaties

1. geesten of een paranormale dimensie bestaat en heeft een effect op ons universum
2. geesten of een paranormale dimensie bestaat niet en/of heeft geen effect op ons universum

Als situatie 1 waar is dan zal een deel van de filmpjes nog steeds hoax zijn en een deel van de filmpjes niet. Of misschien zijn ze alsnog allemaal hoaxes en hebben we nog steeds niet een echt effect op handicam kunnen vastleggen.

Als situatie 2 waar is dan zijn ze allemaal hoaxes of iig fout geintepreteerd.

Maar situatie 2 kan je totaal niet uitsluiten.
Sluit ik ook niet uit, ik neig alleen meer naar 1.

quote:
Dus claimen dat het onmogelijk is dat ze allemaal onwaar zijn is een waarheidsclaim waar je meer werk voor zal moeten verrichten.
Ik ben dit topic al 2 jaar aan het volspammen, ik doe mijn best! :D
  woensdag 29 april 2020 @ 00:05:31 #238
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_192852013
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 23:52 schreef quirina het volgende:
Die pop is half uit beeld man. :')
Ik zeg fake.
Een beetje faker zou de pop juist beter in beeld brengen lijkt me..
  woensdag 29 april 2020 @ 00:09:25 #239
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192852039
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 00:04 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Sluit ik ook niet uit, ik neig alleen meer naar 1.
[..]

Ik ben dit topic al 2 jaar aan het volspammen, ik doe mijn best! :D
Mja ik hoop dat je snapt dat... meer en meer schimmige video's op een hoop gooien niet hetzelfde is als het opbouwen van zekerheid.

Ik bedoel.. is het smullen voor mensen die al in dat soort dingen geloven en/of er een soort plezier uit halen om zichzelf bang te maken met creepy filmpjes.... sure.. maar ... we zijn niet echt waarheid aan het vinden denk ik eigenlijk.
pi_192858828
Je moet het idd als entertainment zien die zelfgemaakte griezelfilmpjes.
Ik hou er wel van hoor. Maar alles is te debunken.
pi_192860028
90 % is nep of natuurlijk te verklaren.
Wat me stoort op internet is dat zelfs beroemde gevallen die ontmaskerd zijn als hoax steeds weer terugkeren.
Voorbeelden: de klassieker Borley Rectory. Was een hoax. De dominee die daat woonde zat op zwart zaad en probeerde er een slaatje uit te slaan. De dochter zorgde voor de paranormale verschijnselen. De beruchte foto van de zwevende steen was simpelweg een steen die gegooid werd door een bouwvakker.
Amityville horror was ook een hoax, door die man zelf.
Dat poltergeistgeval in een voorstadje bij Londen, ook een hoax, weer dochterlief.

Dan komt er zeer hardnekkig een filmpje terug van een man in middeleeuwse kleren die een achterdeur van een kasteel uitloopt. Is van bovenaf opgenomen. Je kent hem vast wal.
Dat zou een geestesverschijning zijn, maar bleek niets meer dan een acteur te zijn die deel uitmaakte van een groep die toeristen in dat kasteel moest vermaken.

En zo zijn er nog een paar.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 30 april 2020 @ 23:24:48 #242
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_192883464
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 16:35 schreef Sigaartje het volgende:
90 % is nep of natuurlijk te verklaren.

En de andere 10%?
pi_192885759
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:08 schreef quirina het volgende:
Je moet het idd als entertainment zien die zelfgemaakte griezelfilmpjes.
Ik hou er wel van hoor. Maar alles is te debunken.
Nogal wiedes. 't Zijn video's.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:51:49 #244
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_193328640

Bij bijna 13 minuten zit hier wel een opvallend geval in vind ik. Een vrij kansloze dronken stumper in een lamlendig appartement waar vanalles uit zichzelf lijkt te bewegen. Meerdere filmpjes maakt hij ervan. Moeilijk te faken en zijn reactie - hoe dronken ook - vind ik geloofwaardig.

Zijn TikTok account: https://www.tiktok.com/@josiahworley
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:19:27 #245
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193329113
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:51 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

Bij bijna 13 minuten zit hier wel een opvallend geval in vind ik. Een vrij kansloze dronken stumper in een lamlendig appartement waar vanalles uit zichzelf lijkt te bewegen. Meerdere filmpjes maakt hij ervan. Moeilijk te faken en zijn reactie - hoe dronken ook - vind ik geloofwaardig.

Zijn TikTok account: https://www.tiktok.com/@:josiahworley
Dat soort dingen zijn niet moeilijk te maken.. en hij doet het duidelijk voor de tiktok views
  dinsdag 26 mei 2020 @ 23:10:03 #246
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_193330131
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat soort dingen zijn niet moeilijk te maken.. en hij doet het duidelijk voor de tiktok views
Dit soort reacties zijn vooral heel makkelijk..

Als het niet moeilijk is, dan zie ik het je graag nadoen.
pi_193330296
quote:

Lijkt op Roy Donders. Op die thumbnail.
Video verder niet bekeken, geen zin in.
  woensdag 27 mei 2020 @ 04:53:30 #248
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193332473
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:10 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Dit soort reacties zijn vooral heel makkelijk..

Als het niet moeilijk is, dan zie ik het je graag nadoen.
Magneetje in een ding doen, vervolgens in de kast of onder de tafel een apparaat die magneetje rondzwiept op remote control.

Dan kan je dus kastdeurtjes open laten gaan, objecten van de tafel laten springen, geluidjes laten maken
  woensdag 27 mei 2020 @ 08:01:05 #249
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193332909
quote:

Die eerste, die tunnel van die dam. Zeer indrukwekkend. Man schijt in zijn broek van angst. Het is trouwens een beruchte dam waarbij meer waarnemingen zijn gedaan. Veel doden gevallen bij de bouw daar.
Die laatste, die bruidspop, is puur gezever.
Praat over de hel en je komt er.
  donderdag 28 mei 2020 @ 22:33:46 #250
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_193360884
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 04:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Magneetje in een ding doen, vervolgens in de kast of onder de tafel een apparaat die magneetje rondzwiept op remote control.

Dan kan je dus kastdeurtjes open laten gaan, objecten van de tafel laten springen, geluidjes laten maken
Makkelijk gezegd maar volgens mij is het echt niet zo eenvoudig. Heb je voorbeelden van dat soort opstellingen?

Als dit soort filmpjes massaal worden gefaked dan zullen er ook genoeg tutorials voor te vinden zijn?
  vrijdag 29 mei 2020 @ 09:47:08 #251
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193365110
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:33 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Makkelijk gezegd maar volgens mij is het echt niet zo eenvoudig. Heb je voorbeelden van dat soort opstellingen?

Als dit soort filmpjes massaal worden gefaked dan zullen er ook genoeg tutorials voor te vinden zijn?

Zelfs wat visdraad en dan er aan trekken zou eigenlijk al voldoende zijn... vooral in het donker zie je dat nauwelijks op de camera.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 11:09:39 #252
491050 Scheepskok
pi_193366195
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 23:24 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

En de andere 10%?
Hetzelfde als bij UFO's: (nog) niet verklaard. Kan dus van alles zijn. En, ufo's noch geestesverschijnselen zijn bewezen als veroorzaakt door aliens of zielen zonder lichaam, dus wetenschappelijk kun je er niets van zeggen. Je kunt hooguit dingen uitsluiten.
In filmpjes wordt wel eens geroepen: is this a real ghost? You decide.
Dat vind ik zo'n dooddoener.

maar soms is het wel erg duidelijk dat er gewoon iets anders met een verklaring aan de hand is. Een serie van Fox heeft daar een handje van (een serie over filmpjes en getuigenverhalen van paranormale verschijnselen). Het zwakke van deze serie is dat ze er geen natuurkundige bij halen die dingen kan uitsluiten. Je ziet bijvoorbeeld beelden van luchtzakken in de lucht, een gewoon atmosferisch verschijnsel. Getuigen freaken totaal out. En dan zit er een groepje paranormale deskundigen die dingen roepen als "Als ik dit zou zien zou ik hard wegrennen". Wat voor deskundige ben je dan.

Het meest frappante was iemand die naar een maansverduistering met een telescoop zat te kijken, camera erbij, alles. beweegt er een stipje naar toe, schuift voor de maan langs en gaat gewoon door. Man is helemaal van slag en met hem de deskundigen.

Man, man, man, dat stipje is gewoon een satelliet! Waarvan er duizenden ronddraaien rond de aarde.
Maar ja, het zal wel horen bij de Amerikaanse folklore, waarbij alles great en Oh my God is. :')

Opvallend is dat verreweg de meeste verschijningen zich in de Verenigde Staten voordoen. Sla maar eens een algemene lijst op van spooklocaties in de wereld. Canada doet zelfs amper mee en Engeland komt er vaak wat magertjes van af. Maar per county in de VS wemelt het van de spoken. Ik vind dat vreemd.
In die Fox-serie zie je regelmatig big foots en yeti's langskomen. Soms denk je: dat is een zool in een canavalsapenpak. Maar soms is het overtuigend. Maar wat ik vreemd vind is dat ze overal skelletten van de meest bizarre diersoorten weten te vinden en op te graven, maar is nog nooit, nooit, nooit een geraamte van een overleden bigfoot gevonden. Dat vind ik op zijn zachtst gezegd merkwaardig.

[ Bericht 15% gewijzigd door Scheepskok op 29-05-2020 11:18:49 ]
  dinsdag 30 juni 2020 @ 22:37:12 #253
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_193865732
De nummer 1 van dit lijstje vind ik wel aardig. Politie die een CCTV bekijkt of er iets te zien is van een gestolen autospiegel, maar een vreemde schaduw vindt.

meteen naar juiste plek in de video

dinsdag 30 juni 2020 @ 22:49:13 #254
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_193865951
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:47 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zelfs wat visdraad en dan er aan trekken zou eigenlijk al voldoende zijn... vooral in het donker zie je dat nauwelijks op de camera.
Was deze reactie weer vergeten, maar top dat je het het opgezocht ^O^

Geeft wel aan dat je een behoorlijke opstelling moet maken om een kleine beweging te faken. Met een behoorlijke motor en programmeerunit voor zoiets simpels als een bewegende namaakhand.

Daar is lang alles niet mee verklaard.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 23:13:47 #255
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_193866331
Als ik zelf op 'how to make a fake ghost video' zoek kom ik dit tegen:

Alle ghost videos over één kam scheren, dan een eigen versie maken, en heel tevreden zijn alsof je alles hebt gedebunked.

Of deze:

Zeker interessant om te zien wat goede video editing skills kunnen maar focust ook weer op iets heel specifieks, een bewegend voorwerp opgenomen vanaf een stilstaande camera. Wederom, dat verklaart lang niet alles.

Een filmpje zoals deze zie ik ze niet namaken:
pi_193873610
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 22:37 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
De nummer 1 van dit lijstje vind ik wel aardig. Politie die een CCTV bekijkt of er iets te zien is van een gestolen autospiegel, maar een vreemde schaduw vindt.

meteen naar juiste plek in de video

Die Randonautica-app kende ik nog niet :D Doet me denken aan die Derren Brown aflevering waarin mensen verteld wordt dat ze een tijdje in de gaten gehouden zullen worden door acteurs, en vervolgens allerlei patronen gaan zien die er niet zijn; ze worden namelijk helemaal niet gevolgd :P

Die tweede video doet me denken aan bepaalde dieren. Bevers en vossen schijnen hele rare gilpartijen te kunnen produceren :D
  zondag 23 augustus 2020 @ 08:12:07 #257
491050 Scheepskok
pi_194684619
  zondag 23 augustus 2020 @ 08:12:40 #258
491050 Scheepskok
pi_194684620
En 18:09
  Moderator / Redactie FP zondag 23 augustus 2020 @ 12:12:35 #259
Brabo Bastard
pi_194686724
Ik heb het filmpje gekeken maar volgens mij kan het een en ander best debunked worden. Het is interessant, dat zeker. Maar ik denk dat voor veel dingen een logische verklaring is.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  zondag 20 september 2020 @ 21:10:30 #260
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_195169779

De nr. 3 van dit lijstje vind ik aardig geloofwaardig qua setting en reactie. Touwtjes of magneten? Ik zou dan niet weten hoe. En mooi hoe hij zich toch maar uit de voeten maakt.

Direct naar nr. 3
  Moderator / Redactie FP zondag 20 september 2020 @ 21:30:13 #261
Brabo Bastard
pi_195170123
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 21:10 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

De nr. 3 van dit lijstje vind ik aardig geloofwaardig qua setting en reactie. Touwtjes of magneten? Ik zou dan niet weten hoe. En mooi hoe hij zich toch maar uit de voeten maakt.

Direct naar nr. 3
In de comments wordt wel het een en ander gesuggereerd. En of het waar is? Geen idee. Ik vind het wel heel erg toevallig allemaal.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_195176706
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 21:10 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

Direct naar nr. 3
Het commentaar mist een mogelijkheid: de verbaasde reactie van de man kan ook het resultaat zijn van dat hij serieus gepranked wordt. Zijn reactie komt inderdaad wel integer over.

Oftewel: de man zelf hoeft natuurlijk niet deel te zijn van de mogelijke prank.
pi_195198509
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 11:49 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het commentaar mist een mogelijkheid: de verbaasde reactie van de man kan ook het resultaat zijn van dat hij serieus gepranked wordt. Zijn reactie komt inderdaad wel integer over.

Dat zou ook best kunnen. Krijg je wel de eerlijkste emotie te zien.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 22 september 2020 @ 14:03:01 #264
Brabo Bastard
pi_195198582
quote:

[..]

Dat geloof ik dan nog eerder. Zoals Lavenderr zegt, zie je de emotie op zijn authentiekst, wat bijdraagt aan de geloofwaardigheid. Maar aan de andere kant kan je met de techniek van vandaag veel faken, meer dan vroeger.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_195206137
Waarom zou je je keuken filmen?
Als het een securitycam is gaat deze pas aan als het alarm ingeschakeld staat en beweging detecteert. Ja toch ?
En dat pak cornflakes kan dmv magneet makkelijk bewegen hoor, want de lijn waarin dat pak cornflakes beweegt is wel heel erg recht.
  dinsdag 22 september 2020 @ 22:11:26 #266
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_195207128
quote:

[..]

Dat zou inderdaad kunnen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:14 schreef quirina het volgende:
Waarom zou je je keuken filmen?
Ja, dat vind ik ook wel enigszins verdacht, de positie vd camera en de kwaliteit vd beelden. Niet een hoogte waarop je een security cam plaatst, en die geven niet zulke goede kwaliteit volgens mij. (of ik kijk teveel dit soort filmpjes waar juist vaak een potato-cam wordt gebruikt..)

quote:
En dat pak cornflakes kan dmv magneet makkelijk bewegen hoor, want de lijn waarin dat pak cornflakes beweegt is wel heel erg recht.
Een magneet zie ik dan weer niet als optie. Het keukenblad is te dik daarvoor en het pak schuift ook over de gootsteen.

Ik zag in de comments de optie van een afstandsbestuurbaar autootje, met de wieltjes door het karton. Vind ik nog de best mogelijke verklaring.

Of een geest natuurlijk! : :)
pi_195212338
Brrrr.... ik vind de stilstaande beelden eigenlijk al eng.
(Un)masking for the greater good.
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 september 2020 @ 09:36:23 #268
Brabo Bastard
pi_195212412
quote:
15s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:30 schreef Natalie het volgende:
Brrrr.... ik vind de stilstaande beelden eigenlijk al eng.
Geef eens een paar voorbeelden als je wilt?
"Omae wa mou shindeiru."
pi_195212426
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:36 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Geef eens een paar voorbeelden als je wilt?
Ik zag net eentje langskomen in dit topic met een zeer angstig kijkende man met een eng gezicht vlak achter zich. Dan ga ik dus zelf ook bang achterom kijken, hè.
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 september 2020 @ 09:41:28 #270
Brabo Bastard
pi_195212465
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:37 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik zag net eentje langskomen in dit topic met een zeer angstig kijkende man met een eng gezicht vlak achter zich. Dan ga ik dus zelf ook bang achterom kijken, hè.
Oh op die manier, ik snap hem :)
"Omae wa mou shindeiru."
pi_195212517
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:41 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Oh op die manier, ik snap hem :)
Het is een vreemde combinatie van het
a) héél graag willen zien &
b) eigenlijk gewoon een mietje zijn :')

Gelukkig heb ik een heel dappere co-mod!
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 september 2020 @ 09:54:07 #272
Brabo Bastard
pi_195212614
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:45 schreef Natalie het volgende:

[..]

Het is een vreemde combinatie van het
a) héél graag willen zien &
b) eigenlijk gewoon een mietje zijn :')

Gelukkig heb ik een heel dappere co-mod!
Ach ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, omdat ik naar een verklaring zoek. Als je heel graag wilt geloven dat er op een plek iets is en je hoort dingen, dan vult je verstand al in dat het misschien een geest is. Hyper-realisme heet dat geloof ik? Dat zou ook wel een mooie test zijn: nodig twee groepen mensen uit die naar dezelfde locatie gaan (apart van elkaar), en vertel aan de ene groep dat men gelooft dat er geest of geesten rondwaren, en aan de andere groep non-geestige historische feiten. Laat ze daarna een avond en nacht doorbrengen en zie wat de uitkomst is.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_195212832
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:54 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ach ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, omdat ik naar een verklaring zoek. Als je heel graag wilt geloven dat er op een plek iets is en je hoort dingen, dan vult je verstand al in dat het misschien een geest is. Hyper-realisme heet dat geloof ik? Dat zou ook wel een mooie test zijn: nodig twee groepen mensen uit die naar dezelfde locatie gaan (apart van elkaar), en vertel aan de ene groep dat men gelooft dat er geest of geesten rondwaren, en aan de andere groep non-geestige historische feiten. Laat ze daarna een avond en nacht doorbrengen en zie wat de uitkomst is.
Zelfs al zat ik in de laatste categorie, dan zal zou ik nog steeds niet rustig slapen, vrees ik :)
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 september 2020 @ 10:18:15 #274
Brabo Bastard
pi_195212876
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:14 schreef Natalie het volgende:

[..]

Zelfs al zat ik in de laatste categorie, dan zal zou ik nog steeds niet rustig slapen, vrees ik :)
Ik hou je hand wel vast O+
"Omae wa mou shindeiru."
pi_195212907
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:18 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik hou je hand wel vast O+
'k Vrees dat je dan een dreun krijgt van steenz :P
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 september 2020 @ 10:21:05 #276
Brabo Bastard
pi_195212913
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:20 schreef Natalie het volgende:

[..]

'k Vrees dat je dan een dreun krijgt van steenz :P
Of je wordt geflankeerd door twee grote kerels :P
"Omae wa mou shindeiru."
pi_195212965
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:21 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Of je wordt geflankeerd door twee grote kerels :P
Ja, maar zijn ze ook dapper? Ik bedoel, als jullie harder gaan gillen van een zuchtje wind of vreemde schim dan ik, dan moet ik jullie gaan beschermen. Slaan we de plank een beetje mis.
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 september 2020 @ 10:24:50 #278
Brabo Bastard
pi_195212984
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:24 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ja, maar zijn ze ook dapper? Ik bedoel, als jullie harder gaan gillen van een zuchtje wind of vreemde schim dan ik, dan moet ik jullie gaan beschermen. Slaan we de plank een beetje mis.
Ik ben niet heel bang aangelegd. Als ik iets zie of hoor dan ben ik eerder nieuwsgierig.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_195213017
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:24 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik ben niet heel bang aangelegd. Als ik iets zie of hoor dan ben ik eerder nieuwsgierig.
Dan geven we jou 't beheer over de camera's en videoapparatuur :Y

Oh jakkes, ik moet er echt niet aan denken, hoor. Vond 't Solse Gat al voldoende & daar gebeurde niets!
  woensdag 23 september 2020 @ 10:38:27 #280
491050 Scheepskok
pi_195213185
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:26 schreef Natalie het volgende:

[..]

Oh jakkes, ik moet er echt niet aan denken, hoor. Vond 't Solse Gat al voldoende & daar gebeurde niets!
Omdat 't Solse Gat een natuurlijke verklaring heeft.
  woensdag 23 september 2020 @ 10:41:28 #281
491050 Scheepskok
pi_195213226
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:54 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Heel goed voorstel. De beste teams die paranormaal onderzoek doen springen niet op van een kraak of een vallend iets. In verlaten gebouwen is dat doodnormaal, die vallen langzaam in elkaar en er lopen/vliegen altijd wel dieren rond. Een goed team gaat eerst uitsluiten: onderzoek naar het verklaren volgens de natuurwetten van verschijnselen. Veel spook-programma's slaan deze essentiele stap voor het gemak maar over.
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 september 2020 @ 10:42:20 #282
Brabo Bastard
pi_195213242
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:41 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Heel goed voorstel. De beste teams die paranormaal onderzoek doen springen niet op van een kraak of een vallend iets. In verlaten gebouwen is dat doodnormaal, die vallen langzaam in elkaar en er lopen/vliegen altijd wel dieren rond. Een goed team gaat eerst uitsluiten: onderzoek naar het verklaren volgens de natuurwetten van verschijnselen. Veel spook-programma's slaan deze essentiele stap voor het gemak maar over.
Ja, alles voor de kijkcijfers en zo :P
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 september 2020 @ 10:43:26 #283
Brabo Bastard
pi_195213260
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:26 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, je hebt een bepaald idee bij een plek en dat doet wat met je. Of er iets gebeurt of niet, je beeld is eigenlijk al bepaald. En daardoor ga je al bevooroordeeld naar een plek zogezegd.
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 23 september 2020 @ 10:48:09 #284
491050 Scheepskok
pi_195213343
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:42 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ja, alles voor de kijkcijfers en zo :P
Dat is erg jammer, want dan kun je zoiets niet meer serieus nemen. Op FOX draait die serie waarin filmpjes van amateurs worden gedraaid van allerlei soorten verschijningen, van bigfoot tot ufo's, van bewegende poppen tot Poltergeist-verschijnselen. Dat is interessant, maar wat zo jammer is dat elke kritische benadering gewoon ontbreekt. Niemand die zegt "dat zou best wel eens een grote kerel in een apepak kunnen zijn", of "is hier wel goed gekeken naar visdraadjes?". Nee, het is allemaal interessant en "als ik zoiets zou meemaken zou ik gelijk wegrennen". Je hebt er veel meer aan als je een videodeskundige er naar laat kijken, of een bewegingswetenschapper, whatever, die zaken kan uitsluiten.
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 september 2020 @ 10:54:12 #285
Brabo Bastard
pi_195213416
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:48 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Dat is erg jammer, want dan kun je zoiets niet meer serieus nemen. Op FOX draait die serie waarin filmpjes van amateurs worden gedraaid van allerlei soorten verschijningen, van bigfoot tot ufo's, van bewegende poppen tot Poltergeist-verschijnselen. Dat is interessant, maar wat zo jammer is dat elke kritische benadering gewoon ontbreekt. Niemand die zegt "dat zou best wel eens een grote kerel in een apepak kunnen zijn", of "is hier wel goed gekeken naar visdraadjes?". Nee, het is allemaal interessant en "als ik zoiets zou meemaken zou ik gelijk wegrennen". Je hebt er veel meer aan als je een videodeskundige er naar laat kijken, of een bewegingswetenschapper, whatever, die zaken kan uitsluiten.
Dat viel me ook al op ja :D Ik heb dat programma ook gezien en ik lach me dood aan het gebrek van wetenschappelijk inzicht. Meteen over energie en wat niet al. En sommige zijn echt zo overduidelijk fake dat het lachwekkend is.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_195213771
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:48 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Eensch.
Een gezond staaltje wetenschappelijk inzicht en onderzoek zou ik ook prettig vinden. Maar ik krijg soms - niet altijd, hoor - een beetje 't idee dat als je waagt om dat te opperen in een club zeer toegewijde geestgelovers, dat dit voornamelijk resulteert de-wind-van-voren-krijgen. Hoe dúrven we te twijfelen aan 't bestaan ervan. Alsof er niet voldoende bewijs is! En dat laatste is 'm dus: dat is 'r niet, niet wetenschappelijk.
pi_195214070
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 23:13 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

Een filmpje zoals deze zie ik ze niet namaken:
Vindt je niet dat die hele situatie een beetje gescript eruit ziet? De manier van filmen vind ik vreemd, ik zou toch vooral focussen op de taart, maar het uitblazen van de kaarsjes staat er nog niet eens op, je ziet alleen de achterkant van de hoofden van die meisjes! Het zou logischer zijn vanaf de andere kant van de keuken te filmen (maar dan zie je de kraan en kastjes natuurlijk niet).

wat betreft de kraan: Volgens mij stond die al open en hebben ze de hoofdkraan uitgezet (en weer aan tijdens de video). Toen die man de kraan dichtdraaide hoorde je de kraan een beetje piepen, dat hoorde je niet toen de 'geest' de kraan open draaide? Sowieso begint de kraan meteen volop te lopen ipv een langzaam harder wordende straal.

Die kastjes zou je ook kunnen faken al is dat lastiger. De reactie van dat meisje is overtuigender. Zou wel erg gemeen zijn als zij geen onderdeel is van de prank.
Alpha kenny one
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 september 2020 @ 12:16:26 #288
Brabo Bastard
pi_195214736
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:37 schreef falling_away het volgende:

[..]

Vindt je niet dat die hele situatie een beetje gescript eruit ziet? De manier van filmen vind ik vreemd, ik zou toch vooral focussen op de taart, maar het uitblazen van de kaarsjes staat er nog niet eens op, je ziet alleen de achterkant van de hoofden van die meisjes! Het zou logischer zijn vanaf de andere kant van de keuken te filmen (maar dan zie je de kraan en kastjes natuurlijk niet).

wat betreft de kraan: Volgens mij stond die al open en hebben ze de hoofdkraan uitgezet (en weer aan tijdens de video). Toen die man de kraan dichtdraaide hoorde je de kraan een beetje piepen, dat hoorde je niet toen de 'geest' de kraan open draaide? Sowieso begint de kraan meteen volop te lopen ipv een langzaam harder wordende straal.

Die kastjes zou je ook kunnen faken al is dat lastiger. De reactie van dat meisje is overtuigender. Zou wel erg gemeen zijn als zij geen onderdeel is van de prank.
Ik vond het ook erg gescript, en heel Amerikaans. En het kan best zijn dat ze het ene meisje niks verteld hebben om het overtuigender over te laten komen.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_195221423
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:16 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik vond het ook erg gescript, en heel Amerikaans. En het kan best zijn dat ze het ene meisje niks verteld hebben om het overtuigender over te laten komen.
Ik houd niet van 'heel Amerikaans'. Staat in mijn optiek redelijk gelijk aan 'behoorlijk nep', op veel gebieden.
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 september 2020 @ 18:40:33 #290
Brabo Bastard
pi_195221463
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:37 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik houd niet van 'heel Amerikaans'. Staat in mijn optiek redelijk gelijk aan 'behoorlijk nep', op veel gebieden.
Ik kan wel genieten van Britse shows. Zijn over het algemeen wat realistischer. Nouja, iets :P
"Omae wa mou shindeiru."
pi_195221619
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:38 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Omdat 't Solse Gat een natuurlijke verklaring heeft.
Heb je daar een filmpje of linkje van? Want daar ben ik écht heel benieuwd naar 8-) . Is hier ook al vaker voorbij gekomen dat het daar spookt.
pi_195221702
Vakman pur sang
pi_195222071
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:40 schreef El_Thijs het volgende:

Ik kan wel genieten van Britse shows. Zijn over het algemeen wat realistischer. Nouja, iets :P
Het accent helpt ook. :)
Maar idd, ik heb ook meer met Brits.
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 september 2020 @ 19:29:54 #294
Brabo Bastard
pi_195222281
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:20 schreef Natalie het volgende:

[..]

Het accent helpt ook. :)
Maar idd, ik heb ook meer met Brits.
Most Haunted is wel leuk. Beetje spektakel maar wel meer down to earth.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_195223582
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:29 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Most Haunted is wel leuk. Beetje spektakel maar wel meer down to earth.
Goede tip :Y
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 september 2020 @ 21:52:11 #296
Brabo Bastard
pi_195225296
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:25 schreef Natalie het volgende:

[..]

Goede tip :Y
You're welcome :)

[ Bericht 0% gewijzigd door TheStigsDutchCousin op 24-09-2020 06:14:05 ]
"Omae wa mou shindeiru."
pi_195226910
Wellicht zo fake als wat, maar het is een classic en nog steeds een van mijn favoriete spookfilmpjes :

_O_

En natuurlijk deze niet vergeten, onder het mom van ''neem nooit vreemden mensen onderweg mee in je auto''

o|O

[ Bericht 35% gewijzigd door TLC op 23-09-2020 23:42:31 ]
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:25:01 #298
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_195453978
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:37 schreef falling_away het volgende:

[..]

Vind deze er juist helemaal niet gescript uitzien. :)

Een verjaardagsfeestje van een kind in crappy USA. In andere fimpjes zie je dat de vrouw die filmt niet de fitste is, dus die zit gewoon lekker in de hoek te filmen. De kraan zou je kunnen faken met de hoofdkraan inderdaad, maar toch vind ik de reacties erop realistisch overkomen.

De bewegingen van de kastjes en lades vind ik haast niet te faken. En daarbij inderdaad dat de kinderen ook volledig verrast worden, dus dat zou erg nasty zijn om hen zo bang te maken.
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:31:59 #299
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_195454195
Ik vind de afleveringen van Paranormal Caught on Camera altijd wel vermakelijk om te kijken. Soms ook wel wat geloofwaardige clips erin. Vind het sterk dat degenen die de filmpjes hebben gemaakt ook vaak aan het woord komen, wat het verhaal wat meer diepgang geeft.

Blijkbaar zijn ze nu bezig met een Top 100 countdown.

Vind van de eerste 10 met name nr's 95 en 93 het meest interessant.

direct naar 95

direct naar 93

Het beste is trouwens om de 'experts' gewoon te negeren.. ;(
  zondag 11 oktober 2020 @ 14:01:04 #300
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195565354
Ik vind die van Bigfoot ook leuk, maar wou dat het iets beter te zien was. Zoals altijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')