Mwa, ik weet het ook niet.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 10:59 schreef quirina het volgende:
Ik heb wat filmpjes bekeken en alles is te debunken.
Met nylondraad,magneten schaduwen en foto/film bewerking kan je alles faken en dat doen deze mensen ook. Anything for youtubeviews..
Ik hou wel van creepy, maar dit is allemaal fake.
Het zijn allemaal “genverbranders”quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 15:29 schreef Charlotte3 het volgende:
[..]
Mwa, ik weet het ook niet.
Eigenlijk zou het leuker zijn als we hier filmpjes van Fokkers zouden uploaden, maar, hoe vaak heb je je telefoon/nachtcam bij de hand als er iets gebeurd of ziet, in een flits is het al te laat..
Allemaal? Van de filmpjes hierboven bedoel je?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 16:17 schreef quirina het volgende:
[..]
Het zijn allemaal “genverbranders”
Als je niet weet wat een genverbrander is moet je maar Googlen.
Succes, we zien je debunks hier wel verschijnen dan neem ik aanquote:Op zaterdag 3 augustus 2019 10:59 schreef quirina het volgende:
Ik heb wat filmpjes bekeken en alles is te debunken.
Hmm, inddquote:Op zaterdag 12 oktober 2019 23:38 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
De nrs 6 en 4 vind ik minder, maar de rest - vooral de reacties - wel geloofwaardig.
Ik ook.quote:Op zondag 26 januari 2020 21:59 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
De nr's 3 en 1 vind ik wel echt sterk.
Tegenwoordig is echt alles te faken. Zelfs livestreams en camerabeelden etc.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:41 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Weer een sterke lijst van Nuke. Wel jammer van die fotoshop in de thumbnail vd video..
Nr. 5. is haast too good to be true.
Nr. 4. vind ik minder duidelijk
Nr. 3. kan me niet voorstellen dat je je eigen kinderen - tot huilens toe - voor de gek gaat houden.
Nr. 2. niet super overtuigend
Nr. 1. Weird. Twee YouTubers die beide tegelijk livestreamen zien een vrij overtuigend zwarte schaduwpersoon. Moeilijk te faken tijdens een livestream lijkt me..
Ben ik nu zo makkelijk onder de indruk, of is dit gewoon weirde shit.. ?
Uiteraard is er veel te faken. Dat wil alleen niet zeggen dat al deze filmpjes fake zijn.quote:Op woensdag 12 februari 2020 10:16 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Tegenwoordig is echt alles te faken. Zelfs livestreams en camerabeelden etc.
Gevaar voor de wereld omdat slechts een beperkte groep mensen dit beheren en dat 90% niet weet wat voor impact het kan hebben op allerlei zaken.
Hoe betrouwbaar wordt beeldmateriaal straks in de rechtszaak als het zeer eenvoudig te manipuleren is? Dit is echter een andere discussie maar toch..
Nu heb ik Tyler niet hoog staan van dit Youtubekanaal maar dit filmpje toont wel de ontwikkelingen wat er allemaal mogelijk is qua beeld manipulatie.
Tuurlijk. Begrijp me niet verkeerd, ik ben overtuigd dat er meer is dan dat wij kunnen waarnemen. Alleen ik heb op internet maar zelden een filmpje gezien wat ik echt indrukwekkend vond. Het gros is allemaal clickbait of uber Amerikaans drama gedoe. Jammer, want de authentieke beelden lijden hier onder.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:55 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Uiteraard is er veel te faken. Dat wil alleen niet zeggen dat al deze filmpjes fake zijn.
Als argument laat je een filmpje zien van beeld manipulatie over een heel ander onderwerp. Dat is zeker indrukwekkend maar niet echt een goede weerlegging van het eerste of laatste filmpje van het lijstje dat ik liet zien.
Analyseer die eens. Wat is er voor nodig om dat laatste filmpje tijdens een dubbele livestream qua beeld te faken? En precies te syncen met de reacties van de filmers?
Want, naast het filmmateriaal, vind ik de reacties van de mensen vaak veelzeggend. Een realistische reactie van een persoon zegt me veel meer dan het filmmateriaal zelf.
Top!quote:Op zaterdag 11 april 2020 21:25 schreef Cockwhale het volgende:
Ik kan binnen 5 min een overtuigende 'ghost' video maken met Adobe Premiere, zo makkelijk is het.
Inclusief filmen wordt dat 600 euro incl. per minuut aan materiaal. Excl acteur kosten.quote:Op zaterdag 11 april 2020 21:47 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Top!
Ik zou graag een filmpje zien vanuit een handheld camera (dus geen vast standpunt), waarop een 'ghost' te zien is, en ook een ander persoon in beeld die daarop realistisch reageert.
22:00 uur, lukt dat? Heb je ruim 12 minuten.
Je claim was dat je in 5 minuten een filmpje in elkaar kon draaien, dus waar deze prijzen dan weer op gebaseerd zijn..quote:Op zaterdag 11 april 2020 22:54 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Inclusief filmen wordt dat 600 euro incl. per minuut aan materiaal. Excl acteur kosten.
Incentive is denk ik vooral aandacht en views. Niets meer en niets minder. Hoe echter het lijkt, hoe meer views, likes en wat niet al, en daar gaat het om. En dat is jammer.quote:Op zondag 12 april 2020 10:07 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Je claim was dat je in 5 minuten een filmpje in elkaar kon draaien, dus waar deze prijzen dan weer op gebaseerd zijn..
Oh wacht.. het is gewoon een chicken out van je..
Ik zou oprecht geïnteresseerd zijn in een bewuste fake video die realistisch over komt. Mag ook iets zijn wat je zelf bedenkt, ik ben wel benieuwd of het dan inderdaad realistisch lijkt.
Ik denk dat het flink veel werk is om een minuut aan goed materiaal te maken. En dan vraag ik me af, als het allemaal fake is, waarom doen zoveel mensen dat?
Kijk, een YT kanaal zoals van Nuke's Top 5 heeft flink wat views, dus ik snap dat hij die filmpjes verzameld. Maar hij creëert de content niet zelf, dus waar zit de incentive voor de filmpjes makers?
Steengoed, meen je dat nou? Je ziet hem toen hij naar het mausoleum liep (om het verschenen "gezicht" nader te bekijken) een paar keer met zijn zaklamp de andere kant op schijnen (volgens hem om: "voor een uitweg te kijken"), een uitgelezen kans voor een eventuele handlager om uit het mausoleum te glippen, en dus een "uitweg" voor hem te maken. Een hele goedkope truc. Evenzo die muziek uit het muziekdoosje, wat hij/zijn handlanger heel makkelijk zelf daar ergens verstopt kan hebben.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:29 schreef ShevaJB het volgende:
Kennen jullie Franko TV? Kerel struint 's nachts in z'n eentje filmend over begraafplaatsen. Af en toe gebeuren er er vreemde dingen. Ik weet natuurlijk niet of het echt is, maar mocht het nep zijn dan is dat steengoed gedaan.
Van Franko TV kun je inderdaad goed stellen dat het verdacht is omdat hij een goedlopend YT kanaal heeft.quote:Op zondag 12 april 2020 21:18 schreef FrietZonderPatat het volgende:
[..]
Steengoed, meen je dat nou? Je ziet hem toen hij naar het mausoleum liep (om het verschenen "gezicht" nader te bekijken) een paar keer met zijn zaklamp de andere kant op schijnen (volgens hem om: "voor een uitweg te kijken"), een uitgelezen kans voor een eventuele handlager om uit het mausoleum te glippen, en dus een "uitweg" voor hem te maken. Een hele goedkope truc. Evenzo die muziek uit het muziekdoosje, wat hij/zijn handlanger heel makkelijk zelf daar ergens verstopt kan hebben.
Hij verdient er natuurlijk geld mee (met zijn 100.000 abonnees), en moet dit soort dingen af en toe wel verzinnen om het spannend te maken voor de kijkers/volgers.
"well, that's enough music for now..."quote:Op dinsdag 28 april 2020 23:05 schreef Tyr80 het volgende:
Moet altijd lachen om de naam van TS icm dit onderwerp. Gaat gewoon een keer fout en dan zingen we:
His head smashed in
And his heart cut out
And his liver removed
And his bowels unplugged
And his nostrils raped
And his bottom burnt off
And his penis...
Fair enough om superkritisch te zijn, ben ik ook. Ik ben alleen ook van mening dat - omdat veel in scene gezet kan worden - dat niet betekent dat alles in scene is gezet.quote:Op dinsdag 28 april 2020 23:16 schreef SpecialK het volgende:
Dus we moeten maar vertrouwen op het idee dat mensen niet slim of getalenteerd genoeg zijn om dit soort dingen in scene te zetten?
Want als er 1 ding is waar mensen goed in zijn is het wel liegen.
Liegen voor entertainment, liegen voor economisch gewin, liegen voor macht, liegen uit verveling.
Waarom niet eigenlijk?quote:Op dinsdag 28 april 2020 23:38 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Fair enough om superkritisch te zijn, ben ik ook. Ik ben alleen ook van mening dat - omdat veel in scene gezet kan worden - dat niet betekent dat alles in scene is gezet.
YouTube is heel luctratief mijn vriend. Met de juiste video kan je soms 10.000-den dollars binnenharken. En er zijn zat kinderen die gewoon prima kunnen acteren.quote:In dit geval zou het betekenen dat één van de ouders een klein speakertje in de pop heeft gebouwd (het meisje spitst namelijk de oren en probeert te focussen waar het geluid vandaan komt), en een mechanisme waarmee het hoofd een klein beetje beweegt.
Het meisje is alleen in de ruimte waar ze de opname maakt, dus de ouder moet via een webcam oid meekijken om te bepalen wanneer het een goed moment zou zijn om de pop te activeren.
En met welk doel zou de ouder dat doen? Het kind eens lekker laten schrikken? Daar zijn efficiëntere methoden voor. En een enkel filmpje op YT loop je financieel ook niet van binnen..
Als geesten een tastbaar effect hebben op ons universum is dit iets wat te onderzoeken is. Iets wat te meten is. Door mensen die experimenten kunnen opzetten en die de meetwaarden kunnen delen en bespreken met andere mensen die ook geleerd hebben om meetwaarden te interpreteren.quote:Dus:
- het filmpje vind ik realistisch
- vind het onlogisch dat dit in scene is gezet
- dus wtf is er aan de hand met die pop? (en ik snap heel goed dat dat ook onlogisch is, ik weet het gewoon niet, en dat boeit me.)
Sluit ik ook niet uit, ik neig alleen meer naar 1.quote:Op dinsdag 28 april 2020 23:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk?
Ik bedoel.. Je hebt 2 situaties
1. geesten of een paranormale dimensie bestaat en heeft een effect op ons universum
2. geesten of een paranormale dimensie bestaat niet en/of heeft geen effect op ons universum
Als situatie 1 waar is dan zal een deel van de filmpjes nog steeds hoax zijn en een deel van de filmpjes niet. Of misschien zijn ze alsnog allemaal hoaxes en hebben we nog steeds niet een echt effect op handicam kunnen vastleggen.
Als situatie 2 waar is dan zijn ze allemaal hoaxes of iig fout geintepreteerd.
Maar situatie 2 kan je totaal niet uitsluiten.
Ik ben dit topic al 2 jaar aan het volspammen, ik doe mijn best!quote:Dus claimen dat het onmogelijk is dat ze allemaal onwaar zijn is een waarheidsclaim waar je meer werk voor zal moeten verrichten.
Een beetje faker zou de pop juist beter in beeld brengen lijkt me..quote:Op dinsdag 28 april 2020 23:52 schreef quirina het volgende:
Die pop is half uit beeld man.![]()
Ik zeg fake.
Mja ik hoop dat je snapt dat... meer en meer schimmige video's op een hoop gooien niet hetzelfde is als het opbouwen van zekerheid.quote:Op woensdag 29 april 2020 00:04 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Sluit ik ook niet uit, ik neig alleen meer naar 1.
[..]
Ik ben dit topic al 2 jaar aan het volspammen, ik doe mijn best!
En de andere 10%?quote:Op woensdag 29 april 2020 16:35 schreef Sigaartje het volgende:
90 % is nep of natuurlijk te verklaren.
Nogal wiedes. 't Zijn video's.quote:Op woensdag 29 april 2020 15:08 schreef quirina het volgende:
Je moet het idd als entertainment zien die zelfgemaakte griezelfilmpjes.
Ik hou er wel van hoor. Maar alles is te debunken.
Dat soort dingen zijn niet moeilijk te maken.. en hij doet het duidelijk voor de tiktok viewsquote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:51 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Bij bijna 13 minuten zit hier wel een opvallend geval in vind ik. Een vrij kansloze dronken stumper in een lamlendig appartement waar vanalles uit zichzelf lijkt te bewegen. Meerdere filmpjes maakt hij ervan. Moeilijk te faken en zijn reactie - hoe dronken ook - vind ik geloofwaardig.
Zijn TikTok account: https://www.tiktok.com/@:josiahworley
Dit soort reacties zijn vooral heel makkelijk..quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:19 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat soort dingen zijn niet moeilijk te maken.. en hij doet het duidelijk voor de tiktok views
Lijkt op Roy Donders. Op die thumbnail.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:51 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Bij bijna 13 minuten zit hier wel een opvallend geval in vind ik. Een vrij kansloze dronken stumper in een lamlendig appartement waar vanalles uit zichzelf lijkt te bewegen. Meerdere filmpjes maakt hij ervan. Moeilijk te faken en zijn reactie - hoe dronken ook - vind ik geloofwaardig.
Magneetje in een ding doen, vervolgens in de kast of onder de tafel een apparaat die magneetje rondzwiept op remote control.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:10 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Dit soort reacties zijn vooral heel makkelijk..
Als het niet moeilijk is, dan zie ik het je graag nadoen.
Die eerste, die tunnel van die dam. Zeer indrukwekkend. Man schijt in zijn broek van angst. Het is trouwens een beruchte dam waarbij meer waarnemingen zijn gedaan. Veel doden gevallen bij de bouw daar.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:51 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Makkelijk gezegd maar volgens mij is het echt niet zo eenvoudig. Heb je voorbeelden van dat soort opstellingen?quote:Op woensdag 27 mei 2020 04:53 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Magneetje in een ding doen, vervolgens in de kast of onder de tafel een apparaat die magneetje rondzwiept op remote control.
Dan kan je dus kastdeurtjes open laten gaan, objecten van de tafel laten springen, geluidjes laten maken
quote:Op donderdag 28 mei 2020 22:33 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Makkelijk gezegd maar volgens mij is het echt niet zo eenvoudig. Heb je voorbeelden van dat soort opstellingen?
Als dit soort filmpjes massaal worden gefaked dan zullen er ook genoeg tutorials voor te vinden zijn?
Hetzelfde als bij UFO's: (nog) niet verklaard. Kan dus van alles zijn. En, ufo's noch geestesverschijnselen zijn bewezen als veroorzaakt door aliens of zielen zonder lichaam, dus wetenschappelijk kun je er niets van zeggen. Je kunt hooguit dingen uitsluiten.quote:
Was deze reactie weer vergeten, maar top dat je het het opgezochtquote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zelfs wat visdraad en dan er aan trekken zou eigenlijk al voldoende zijn... vooral in het donker zie je dat nauwelijks op de camera.
Die Randonautica-app kende ik nog nietquote:Op dinsdag 30 juni 2020 22:37 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
De nummer 1 van dit lijstje vind ik wel aardig. Politie die een CCTV bekijkt of er iets te zien is van een gestolen autospiegel, maar een vreemde schaduw vindt.
meteen naar juiste plek in de video
In de comments wordt wel het een en ander gesuggereerd. En of het waar is? Geen idee. Ik vind het wel heel erg toevallig allemaal.quote:Op zondag 20 september 2020 21:10 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
De nr. 3 van dit lijstje vind ik aardig geloofwaardig qua setting en reactie. Touwtjes of magneten? Ik zou dan niet weten hoe. En mooi hoe hij zich toch maar uit de voeten maakt.
Direct naar nr. 3
Het commentaar mist een mogelijkheid: de verbaasde reactie van de man kan ook het resultaat zijn van dat hij serieus gepranked wordt. Zijn reactie komt inderdaad wel integer over.quote:Op zondag 20 september 2020 21:10 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
De nr. 3 van dit lijstje vind ik aardig geloofwaardig qua setting en reactie. Touwtjes of magneten? Ik zou dan niet weten hoe. En mooi hoe hij zich toch maar uit de voeten maakt.
Direct naar nr. 3
Dat zou ook best kunnen. Krijg je wel de eerlijkste emotie te zien.quote:Op maandag 21 september 2020 11:49 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Het commentaar mist een mogelijkheid: de verbaasde reactie van de man kan ook het resultaat zijn van dat hij serieus gepranked wordt. Zijn reactie komt inderdaad wel integer over.
Oftewel: de man zelf hoeft natuurlijk niet deel te zijn van de mogelijke prank.
Dat geloof ik dan nog eerder. Zoals Lavenderr zegt, zie je de emotie op zijn authentiekst, wat bijdraagt aan de geloofwaardigheid. Maar aan de andere kant kan je met de techniek van vandaag veel faken, meer dan vroeger.quote:Op maandag 21 september 2020 11:49 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Het commentaar mist een mogelijkheid: de verbaasde reactie van de man kan ook het resultaat zijn van dat hij serieus gepranked wordt. Zijn reactie komt inderdaad wel integer over.
Dat zou inderdaad kunnen.quote:Op maandag 21 september 2020 11:49 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook wel enigszins verdacht, de positie vd camera en de kwaliteit vd beelden. Niet een hoogte waarop je een security cam plaatst, en die geven niet zulke goede kwaliteit volgens mij. (of ik kijk teveel dit soort filmpjes waar juist vaak een potato-cam wordt gebruikt..)quote:
Een magneet zie ik dan weer niet als optie. Het keukenblad is te dik daarvoor en het pak schuift ook over de gootsteen.quote:En dat pak cornflakes kan dmv magneet makkelijk bewegen hoor, want de lijn waarin dat pak cornflakes beweegt is wel heel erg recht.
Geef eens een paar voorbeelden als je wilt?quote:Op woensdag 23 september 2020 09:30 schreef Natalie het volgende:
Brrrr.... ik vind de stilstaande beelden eigenlijk al eng.
Ik zag net eentje langskomen in dit topic met een zeer angstig kijkende man met een eng gezicht vlak achter zich. Dan ga ik dus zelf ook bang achterom kijken, hè.quote:Op woensdag 23 september 2020 09:36 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Geef eens een paar voorbeelden als je wilt?
Oh op die manier, ik snap hemquote:Op woensdag 23 september 2020 09:37 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik zag net eentje langskomen in dit topic met een zeer angstig kijkende man met een eng gezicht vlak achter zich. Dan ga ik dus zelf ook bang achterom kijken, hè.
Het is een vreemde combinatie van hetquote:
Ach ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, omdat ik naar een verklaring zoek. Als je heel graag wilt geloven dat er op een plek iets is en je hoort dingen, dan vult je verstand al in dat het misschien een geest is. Hyper-realisme heet dat geloof ik? Dat zou ook wel een mooie test zijn: nodig twee groepen mensen uit die naar dezelfde locatie gaan (apart van elkaar), en vertel aan de ene groep dat men gelooft dat er geest of geesten rondwaren, en aan de andere groep non-geestige historische feiten. Laat ze daarna een avond en nacht doorbrengen en zie wat de uitkomst is.quote:Op woensdag 23 september 2020 09:45 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het is een vreemde combinatie van het
a) héél graag willen zien &
b) eigenlijk gewoon een mietje zijn
Gelukkig heb ik een heel dappere co-mod!
Zelfs al zat ik in de laatste categorie, dan zal zou ik nog steeds niet rustig slapen, vrees ikquote:Op woensdag 23 september 2020 09:54 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ach ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, omdat ik naar een verklaring zoek. Als je heel graag wilt geloven dat er op een plek iets is en je hoort dingen, dan vult je verstand al in dat het misschien een geest is. Hyper-realisme heet dat geloof ik? Dat zou ook wel een mooie test zijn: nodig twee groepen mensen uit die naar dezelfde locatie gaan (apart van elkaar), en vertel aan de ene groep dat men gelooft dat er geest of geesten rondwaren, en aan de andere groep non-geestige historische feiten. Laat ze daarna een avond en nacht doorbrengen en zie wat de uitkomst is.
Ik hou je hand wel vastquote:Op woensdag 23 september 2020 10:14 schreef Natalie het volgende:
[..]
Zelfs al zat ik in de laatste categorie, dan zal zou ik nog steeds niet rustig slapen, vrees ik
Of je wordt geflankeerd door twee grote kerelsquote:Op woensdag 23 september 2020 10:20 schreef Natalie het volgende:
[..]
'k Vrees dat je dan een dreun krijgt van steenz
Ja, maar zijn ze ook dapper? Ik bedoel, als jullie harder gaan gillen van een zuchtje wind of vreemde schim dan ik, dan moet ik jullie gaan beschermen. Slaan we de plank een beetje mis.quote:Op woensdag 23 september 2020 10:21 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Of je wordt geflankeerd door twee grote kerels
Ik ben niet heel bang aangelegd. Als ik iets zie of hoor dan ben ik eerder nieuwsgierig.quote:Op woensdag 23 september 2020 10:24 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ja, maar zijn ze ook dapper? Ik bedoel, als jullie harder gaan gillen van een zuchtje wind of vreemde schim dan ik, dan moet ik jullie gaan beschermen. Slaan we de plank een beetje mis.
Dan geven we jou 't beheer over de camera's en videoapparatuurquote:Op woensdag 23 september 2020 10:24 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik ben niet heel bang aangelegd. Als ik iets zie of hoor dan ben ik eerder nieuwsgierig.
Omdat 't Solse Gat een natuurlijke verklaring heeft.quote:Op woensdag 23 september 2020 10:26 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dan geven we jou 't beheer over de camera's en videoapparatuur
Oh jakkes, ik moet er echt niet aan denken, hoor. Vond 't Solse Gat al voldoende & daar gebeurde niets!
Heel goed voorstel. De beste teams die paranormaal onderzoek doen springen niet op van een kraak of een vallend iets. In verlaten gebouwen is dat doodnormaal, die vallen langzaam in elkaar en er lopen/vliegen altijd wel dieren rond. Een goed team gaat eerst uitsluiten: onderzoek naar het verklaren volgens de natuurwetten van verschijnselen. Veel spook-programma's slaan deze essentiele stap voor het gemak maar over.quote:Op woensdag 23 september 2020 09:54 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ach ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, omdat ik naar een verklaring zoek. Als je heel graag wilt geloven dat er op een plek iets is en je hoort dingen, dan vult je verstand al in dat het misschien een geest is. Hyper-realisme heet dat geloof ik? Dat zou ook wel een mooie test zijn: nodig twee groepen mensen uit die naar dezelfde locatie gaan (apart van elkaar), en vertel aan de ene groep dat men gelooft dat er geest of geesten rondwaren, en aan de andere groep non-geestige historische feiten. Laat ze daarna een avond en nacht doorbrengen en zie wat de uitkomst is.
Ja, alles voor de kijkcijfers en zoquote:Op woensdag 23 september 2020 10:41 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Heel goed voorstel. De beste teams die paranormaal onderzoek doen springen niet op van een kraak of een vallend iets. In verlaten gebouwen is dat doodnormaal, die vallen langzaam in elkaar en er lopen/vliegen altijd wel dieren rond. Een goed team gaat eerst uitsluiten: onderzoek naar het verklaren volgens de natuurwetten van verschijnselen. Veel spook-programma's slaan deze essentiele stap voor het gemak maar over.
Dat bedoel ik, je hebt een bepaald idee bij een plek en dat doet wat met je. Of er iets gebeurt of niet, je beeld is eigenlijk al bepaald. En daardoor ga je al bevooroordeeld naar een plek zogezegd.quote:Op woensdag 23 september 2020 10:26 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dan geven we jou 't beheer over de camera's en videoapparatuur
Oh jakkes, ik moet er echt niet aan denken, hoor. Vond 't Solse Gat al voldoende & daar gebeurde niets!
Dat is erg jammer, want dan kun je zoiets niet meer serieus nemen. Op FOX draait die serie waarin filmpjes van amateurs worden gedraaid van allerlei soorten verschijningen, van bigfoot tot ufo's, van bewegende poppen tot Poltergeist-verschijnselen. Dat is interessant, maar wat zo jammer is dat elke kritische benadering gewoon ontbreekt. Niemand die zegt "dat zou best wel eens een grote kerel in een apepak kunnen zijn", of "is hier wel goed gekeken naar visdraadjes?". Nee, het is allemaal interessant en "als ik zoiets zou meemaken zou ik gelijk wegrennen". Je hebt er veel meer aan als je een videodeskundige er naar laat kijken, of een bewegingswetenschapper, whatever, die zaken kan uitsluiten.quote:Op woensdag 23 september 2020 10:42 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ja, alles voor de kijkcijfers en zo
Dat viel me ook al op jaquote:Op woensdag 23 september 2020 10:48 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Dat is erg jammer, want dan kun je zoiets niet meer serieus nemen. Op FOX draait die serie waarin filmpjes van amateurs worden gedraaid van allerlei soorten verschijningen, van bigfoot tot ufo's, van bewegende poppen tot Poltergeist-verschijnselen. Dat is interessant, maar wat zo jammer is dat elke kritische benadering gewoon ontbreekt. Niemand die zegt "dat zou best wel eens een grote kerel in een apepak kunnen zijn", of "is hier wel goed gekeken naar visdraadjes?". Nee, het is allemaal interessant en "als ik zoiets zou meemaken zou ik gelijk wegrennen". Je hebt er veel meer aan als je een videodeskundige er naar laat kijken, of een bewegingswetenschapper, whatever, die zaken kan uitsluiten.
Eensch.quote:Op woensdag 23 september 2020 10:48 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Dat is erg jammer, want dan kun je zoiets niet meer serieus nemen. Op FOX draait die serie waarin filmpjes van amateurs worden gedraaid van allerlei soorten verschijningen, van bigfoot tot ufo's, van bewegende poppen tot Poltergeist-verschijnselen. Dat is interessant, maar wat zo jammer is dat elke kritische benadering gewoon ontbreekt. Niemand die zegt "dat zou best wel eens een grote kerel in een apepak kunnen zijn", of "is hier wel goed gekeken naar visdraadjes?". Nee, het is allemaal interessant en "als ik zoiets zou meemaken zou ik gelijk wegrennen". Je hebt er veel meer aan als je een videodeskundige er naar laat kijken, of een bewegingswetenschapper, whatever, die zaken kan uitsluiten.
Vindt je niet dat die hele situatie een beetje gescript eruit ziet? De manier van filmen vind ik vreemd, ik zou toch vooral focussen op de taart, maar het uitblazen van de kaarsjes staat er nog niet eens op, je ziet alleen de achterkant van de hoofden van die meisjes! Het zou logischer zijn vanaf de andere kant van de keuken te filmen (maar dan zie je de kraan en kastjes natuurlijk niet).quote:Op dinsdag 30 juni 2020 23:13 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Een filmpje zoals deze zie ik ze niet namaken:
Ik vond het ook erg gescript, en heel Amerikaans. En het kan best zijn dat ze het ene meisje niks verteld hebben om het overtuigender over te laten komen.quote:Op woensdag 23 september 2020 11:37 schreef falling_away het volgende:
[..]
Vindt je niet dat die hele situatie een beetje gescript eruit ziet? De manier van filmen vind ik vreemd, ik zou toch vooral focussen op de taart, maar het uitblazen van de kaarsjes staat er nog niet eens op, je ziet alleen de achterkant van de hoofden van die meisjes! Het zou logischer zijn vanaf de andere kant van de keuken te filmen (maar dan zie je de kraan en kastjes natuurlijk niet).
wat betreft de kraan: Volgens mij stond die al open en hebben ze de hoofdkraan uitgezet (en weer aan tijdens de video). Toen die man de kraan dichtdraaide hoorde je de kraan een beetje piepen, dat hoorde je niet toen de 'geest' de kraan open draaide? Sowieso begint de kraan meteen volop te lopen ipv een langzaam harder wordende straal.
Die kastjes zou je ook kunnen faken al is dat lastiger. De reactie van dat meisje is overtuigender. Zou wel erg gemeen zijn als zij geen onderdeel is van de prank.
Ik houd niet van 'heel Amerikaans'. Staat in mijn optiek redelijk gelijk aan 'behoorlijk nep', op veel gebieden.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:16 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik vond het ook erg gescript, en heel Amerikaans. En het kan best zijn dat ze het ene meisje niks verteld hebben om het overtuigender over te laten komen.
Ik kan wel genieten van Britse shows. Zijn over het algemeen wat realistischer. Nouja, ietsquote:Op woensdag 23 september 2020 18:37 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik houd niet van 'heel Amerikaans'. Staat in mijn optiek redelijk gelijk aan 'behoorlijk nep', op veel gebieden.
Heb je daar een filmpje of linkje van? Want daar ben ik écht heel benieuwd naarquote:Op woensdag 23 september 2020 10:38 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Omdat 't Solse Gat een natuurlijke verklaring heeft.
Het accent helpt ook.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:40 schreef El_Thijs het volgende:
Ik kan wel genieten van Britse shows. Zijn over het algemeen wat realistischer. Nouja, iets
Most Haunted is wel leuk. Beetje spektakel maar wel meer down to earth.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:20 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het accent helpt ook.
Maar idd, ik heb ook meer met Brits.
Goede tipquote:Op woensdag 23 september 2020 19:29 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Most Haunted is wel leuk. Beetje spektakel maar wel meer down to earth.
You're welcomequote:
Vind deze er juist helemaal niet gescript uitzien.quote:Op woensdag 23 september 2020 11:37 schreef falling_away het volgende:
[..]
Vindt je niet dat die hele situatie een beetje gescript eruit ziet? De manier van filmen vind ik vreemd, ik zou toch vooral focussen op de taart, maar het uitblazen van de kaarsjes staat er nog niet eens op, je ziet alleen de achterkant van de hoofden van die meisjes! Het zou logischer zijn vanaf de andere kant van de keuken te filmen (maar dan zie je de kraan en kastjes natuurlijk niet).
wat betreft de kraan: Volgens mij stond die al open en hebben ze de hoofdkraan uitgezet (en weer aan tijdens de video). Toen die man de kraan dichtdraaide hoorde je de kraan een beetje piepen, dat hoorde je niet toen de 'geest' de kraan open draaide? Sowieso begint de kraan meteen volop te lopen ipv een langzaam harder wordende straal.
Die kastjes zou je ook kunnen faken al is dat lastiger. De reactie van dat meisje is overtuigender. Zou wel erg gemeen zijn als zij geen onderdeel is van de prank.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |