Of je wordt geflankeerd door twee grote kerelsquote:Op woensdag 23 september 2020 10:20 schreef Natalie het volgende:
[..]
'k Vrees dat je dan een dreun krijgt van steenz
Ja, maar zijn ze ook dapper? Ik bedoel, als jullie harder gaan gillen van een zuchtje wind of vreemde schim dan ik, dan moet ik jullie gaan beschermen. Slaan we de plank een beetje mis.quote:Op woensdag 23 september 2020 10:21 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Of je wordt geflankeerd door twee grote kerels
Ik ben niet heel bang aangelegd. Als ik iets zie of hoor dan ben ik eerder nieuwsgierig.quote:Op woensdag 23 september 2020 10:24 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ja, maar zijn ze ook dapper? Ik bedoel, als jullie harder gaan gillen van een zuchtje wind of vreemde schim dan ik, dan moet ik jullie gaan beschermen. Slaan we de plank een beetje mis.
Dan geven we jou 't beheer over de camera's en videoapparatuurquote:Op woensdag 23 september 2020 10:24 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik ben niet heel bang aangelegd. Als ik iets zie of hoor dan ben ik eerder nieuwsgierig.
Omdat 't Solse Gat een natuurlijke verklaring heeft.quote:Op woensdag 23 september 2020 10:26 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dan geven we jou 't beheer over de camera's en videoapparatuur
Oh jakkes, ik moet er echt niet aan denken, hoor. Vond 't Solse Gat al voldoende & daar gebeurde niets!
Heel goed voorstel. De beste teams die paranormaal onderzoek doen springen niet op van een kraak of een vallend iets. In verlaten gebouwen is dat doodnormaal, die vallen langzaam in elkaar en er lopen/vliegen altijd wel dieren rond. Een goed team gaat eerst uitsluiten: onderzoek naar het verklaren volgens de natuurwetten van verschijnselen. Veel spook-programma's slaan deze essentiele stap voor het gemak maar over.quote:Op woensdag 23 september 2020 09:54 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ach ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, omdat ik naar een verklaring zoek. Als je heel graag wilt geloven dat er op een plek iets is en je hoort dingen, dan vult je verstand al in dat het misschien een geest is. Hyper-realisme heet dat geloof ik? Dat zou ook wel een mooie test zijn: nodig twee groepen mensen uit die naar dezelfde locatie gaan (apart van elkaar), en vertel aan de ene groep dat men gelooft dat er geest of geesten rondwaren, en aan de andere groep non-geestige historische feiten. Laat ze daarna een avond en nacht doorbrengen en zie wat de uitkomst is.
Ja, alles voor de kijkcijfers en zoquote:Op woensdag 23 september 2020 10:41 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Heel goed voorstel. De beste teams die paranormaal onderzoek doen springen niet op van een kraak of een vallend iets. In verlaten gebouwen is dat doodnormaal, die vallen langzaam in elkaar en er lopen/vliegen altijd wel dieren rond. Een goed team gaat eerst uitsluiten: onderzoek naar het verklaren volgens de natuurwetten van verschijnselen. Veel spook-programma's slaan deze essentiele stap voor het gemak maar over.
Dat bedoel ik, je hebt een bepaald idee bij een plek en dat doet wat met je. Of er iets gebeurt of niet, je beeld is eigenlijk al bepaald. En daardoor ga je al bevooroordeeld naar een plek zogezegd.quote:Op woensdag 23 september 2020 10:26 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dan geven we jou 't beheer over de camera's en videoapparatuur
Oh jakkes, ik moet er echt niet aan denken, hoor. Vond 't Solse Gat al voldoende & daar gebeurde niets!
Dat is erg jammer, want dan kun je zoiets niet meer serieus nemen. Op FOX draait die serie waarin filmpjes van amateurs worden gedraaid van allerlei soorten verschijningen, van bigfoot tot ufo's, van bewegende poppen tot Poltergeist-verschijnselen. Dat is interessant, maar wat zo jammer is dat elke kritische benadering gewoon ontbreekt. Niemand die zegt "dat zou best wel eens een grote kerel in een apepak kunnen zijn", of "is hier wel goed gekeken naar visdraadjes?". Nee, het is allemaal interessant en "als ik zoiets zou meemaken zou ik gelijk wegrennen". Je hebt er veel meer aan als je een videodeskundige er naar laat kijken, of een bewegingswetenschapper, whatever, die zaken kan uitsluiten.quote:Op woensdag 23 september 2020 10:42 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ja, alles voor de kijkcijfers en zo
Dat viel me ook al op jaquote:Op woensdag 23 september 2020 10:48 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Dat is erg jammer, want dan kun je zoiets niet meer serieus nemen. Op FOX draait die serie waarin filmpjes van amateurs worden gedraaid van allerlei soorten verschijningen, van bigfoot tot ufo's, van bewegende poppen tot Poltergeist-verschijnselen. Dat is interessant, maar wat zo jammer is dat elke kritische benadering gewoon ontbreekt. Niemand die zegt "dat zou best wel eens een grote kerel in een apepak kunnen zijn", of "is hier wel goed gekeken naar visdraadjes?". Nee, het is allemaal interessant en "als ik zoiets zou meemaken zou ik gelijk wegrennen". Je hebt er veel meer aan als je een videodeskundige er naar laat kijken, of een bewegingswetenschapper, whatever, die zaken kan uitsluiten.
Eensch.quote:Op woensdag 23 september 2020 10:48 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Dat is erg jammer, want dan kun je zoiets niet meer serieus nemen. Op FOX draait die serie waarin filmpjes van amateurs worden gedraaid van allerlei soorten verschijningen, van bigfoot tot ufo's, van bewegende poppen tot Poltergeist-verschijnselen. Dat is interessant, maar wat zo jammer is dat elke kritische benadering gewoon ontbreekt. Niemand die zegt "dat zou best wel eens een grote kerel in een apepak kunnen zijn", of "is hier wel goed gekeken naar visdraadjes?". Nee, het is allemaal interessant en "als ik zoiets zou meemaken zou ik gelijk wegrennen". Je hebt er veel meer aan als je een videodeskundige er naar laat kijken, of een bewegingswetenschapper, whatever, die zaken kan uitsluiten.
Vindt je niet dat die hele situatie een beetje gescript eruit ziet? De manier van filmen vind ik vreemd, ik zou toch vooral focussen op de taart, maar het uitblazen van de kaarsjes staat er nog niet eens op, je ziet alleen de achterkant van de hoofden van die meisjes! Het zou logischer zijn vanaf de andere kant van de keuken te filmen (maar dan zie je de kraan en kastjes natuurlijk niet).quote:Op dinsdag 30 juni 2020 23:13 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Een filmpje zoals deze zie ik ze niet namaken:
Ik vond het ook erg gescript, en heel Amerikaans. En het kan best zijn dat ze het ene meisje niks verteld hebben om het overtuigender over te laten komen.quote:Op woensdag 23 september 2020 11:37 schreef falling_away het volgende:
[..]
Vindt je niet dat die hele situatie een beetje gescript eruit ziet? De manier van filmen vind ik vreemd, ik zou toch vooral focussen op de taart, maar het uitblazen van de kaarsjes staat er nog niet eens op, je ziet alleen de achterkant van de hoofden van die meisjes! Het zou logischer zijn vanaf de andere kant van de keuken te filmen (maar dan zie je de kraan en kastjes natuurlijk niet).
wat betreft de kraan: Volgens mij stond die al open en hebben ze de hoofdkraan uitgezet (en weer aan tijdens de video). Toen die man de kraan dichtdraaide hoorde je de kraan een beetje piepen, dat hoorde je niet toen de 'geest' de kraan open draaide? Sowieso begint de kraan meteen volop te lopen ipv een langzaam harder wordende straal.
Die kastjes zou je ook kunnen faken al is dat lastiger. De reactie van dat meisje is overtuigender. Zou wel erg gemeen zijn als zij geen onderdeel is van de prank.
Ik houd niet van 'heel Amerikaans'. Staat in mijn optiek redelijk gelijk aan 'behoorlijk nep', op veel gebieden.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:16 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik vond het ook erg gescript, en heel Amerikaans. En het kan best zijn dat ze het ene meisje niks verteld hebben om het overtuigender over te laten komen.
Ik kan wel genieten van Britse shows. Zijn over het algemeen wat realistischer. Nouja, ietsquote:Op woensdag 23 september 2020 18:37 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik houd niet van 'heel Amerikaans'. Staat in mijn optiek redelijk gelijk aan 'behoorlijk nep', op veel gebieden.
Heb je daar een filmpje of linkje van? Want daar ben ik écht heel benieuwd naarquote:Op woensdag 23 september 2020 10:38 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Omdat 't Solse Gat een natuurlijke verklaring heeft.
Het accent helpt ook.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:40 schreef El_Thijs het volgende:
Ik kan wel genieten van Britse shows. Zijn over het algemeen wat realistischer. Nouja, iets
Most Haunted is wel leuk. Beetje spektakel maar wel meer down to earth.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:20 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het accent helpt ook.
Maar idd, ik heb ook meer met Brits.
Goede tipquote:Op woensdag 23 september 2020 19:29 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Most Haunted is wel leuk. Beetje spektakel maar wel meer down to earth.
You're welcomequote:
Vind deze er juist helemaal niet gescript uitzien.quote:Op woensdag 23 september 2020 11:37 schreef falling_away het volgende:
[..]
Vindt je niet dat die hele situatie een beetje gescript eruit ziet? De manier van filmen vind ik vreemd, ik zou toch vooral focussen op de taart, maar het uitblazen van de kaarsjes staat er nog niet eens op, je ziet alleen de achterkant van de hoofden van die meisjes! Het zou logischer zijn vanaf de andere kant van de keuken te filmen (maar dan zie je de kraan en kastjes natuurlijk niet).
wat betreft de kraan: Volgens mij stond die al open en hebben ze de hoofdkraan uitgezet (en weer aan tijdens de video). Toen die man de kraan dichtdraaide hoorde je de kraan een beetje piepen, dat hoorde je niet toen de 'geest' de kraan open draaide? Sowieso begint de kraan meteen volop te lopen ipv een langzaam harder wordende straal.
Die kastjes zou je ook kunnen faken al is dat lastiger. De reactie van dat meisje is overtuigender. Zou wel erg gemeen zijn als zij geen onderdeel is van de prank.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |