abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 september 2020 @ 10:21:05 #276
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_195212913
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:20 schreef Natalie het volgende:

[..]

'k Vrees dat je dan een dreun krijgt van steenz :P
Of je wordt geflankeerd door twee grote kerels :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_195212965
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:21 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Of je wordt geflankeerd door twee grote kerels :P
Ja, maar zijn ze ook dapper? Ik bedoel, als jullie harder gaan gillen van een zuchtje wind of vreemde schim dan ik, dan moet ik jullie gaan beschermen. Slaan we de plank een beetje mis.
(Un)masking for the greater good.
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 september 2020 @ 10:24:50 #278
Brabo Bastard
pi_195212984
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:24 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ja, maar zijn ze ook dapper? Ik bedoel, als jullie harder gaan gillen van een zuchtje wind of vreemde schim dan ik, dan moet ik jullie gaan beschermen. Slaan we de plank een beetje mis.
Ik ben niet heel bang aangelegd. Als ik iets zie of hoor dan ben ik eerder nieuwsgierig.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_195213017
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:24 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik ben niet heel bang aangelegd. Als ik iets zie of hoor dan ben ik eerder nieuwsgierig.
Dan geven we jou 't beheer over de camera's en videoapparatuur :Y

Oh jakkes, ik moet er echt niet aan denken, hoor. Vond 't Solse Gat al voldoende & daar gebeurde niets!
  woensdag 23 september 2020 @ 10:38:27 #280
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195213185
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:26 schreef Natalie het volgende:

[..]

Oh jakkes, ik moet er echt niet aan denken, hoor. Vond 't Solse Gat al voldoende & daar gebeurde niets!
Omdat 't Solse Gat een natuurlijke verklaring heeft.
Praat over de hel en je komt er.
  woensdag 23 september 2020 @ 10:41:28 #281
491050 Scheepskok
pi_195213226
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:54 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ach ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, omdat ik naar een verklaring zoek. Als je heel graag wilt geloven dat er op een plek iets is en je hoort dingen, dan vult je verstand al in dat het misschien een geest is. Hyper-realisme heet dat geloof ik? Dat zou ook wel een mooie test zijn: nodig twee groepen mensen uit die naar dezelfde locatie gaan (apart van elkaar), en vertel aan de ene groep dat men gelooft dat er geest of geesten rondwaren, en aan de andere groep non-geestige historische feiten. Laat ze daarna een avond en nacht doorbrengen en zie wat de uitkomst is.
Heel goed voorstel. De beste teams die paranormaal onderzoek doen springen niet op van een kraak of een vallend iets. In verlaten gebouwen is dat doodnormaal, die vallen langzaam in elkaar en er lopen/vliegen altijd wel dieren rond. Een goed team gaat eerst uitsluiten: onderzoek naar het verklaren volgens de natuurwetten van verschijnselen. Veel spook-programma's slaan deze essentiele stap voor het gemak maar over.
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 september 2020 @ 10:42:20 #282
Brabo Bastard
pi_195213242
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:41 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Heel goed voorstel. De beste teams die paranormaal onderzoek doen springen niet op van een kraak of een vallend iets. In verlaten gebouwen is dat doodnormaal, die vallen langzaam in elkaar en er lopen/vliegen altijd wel dieren rond. Een goed team gaat eerst uitsluiten: onderzoek naar het verklaren volgens de natuurwetten van verschijnselen. Veel spook-programma's slaan deze essentiele stap voor het gemak maar over.
Ja, alles voor de kijkcijfers en zo :P
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 september 2020 @ 10:43:26 #283
Brabo Bastard
pi_195213260
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:26 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, je hebt een bepaald idee bij een plek en dat doet wat met je. Of er iets gebeurt of niet, je beeld is eigenlijk al bepaald. En daardoor ga je al bevooroordeeld naar een plek zogezegd.
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 23 september 2020 @ 10:48:09 #284
491050 Scheepskok
pi_195213343
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:42 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ja, alles voor de kijkcijfers en zo :P
Dat is erg jammer, want dan kun je zoiets niet meer serieus nemen. Op FOX draait die serie waarin filmpjes van amateurs worden gedraaid van allerlei soorten verschijningen, van bigfoot tot ufo's, van bewegende poppen tot Poltergeist-verschijnselen. Dat is interessant, maar wat zo jammer is dat elke kritische benadering gewoon ontbreekt. Niemand die zegt "dat zou best wel eens een grote kerel in een apepak kunnen zijn", of "is hier wel goed gekeken naar visdraadjes?". Nee, het is allemaal interessant en "als ik zoiets zou meemaken zou ik gelijk wegrennen". Je hebt er veel meer aan als je een videodeskundige er naar laat kijken, of een bewegingswetenschapper, whatever, die zaken kan uitsluiten.
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 september 2020 @ 10:54:12 #285
Brabo Bastard
pi_195213416
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:48 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Dat is erg jammer, want dan kun je zoiets niet meer serieus nemen. Op FOX draait die serie waarin filmpjes van amateurs worden gedraaid van allerlei soorten verschijningen, van bigfoot tot ufo's, van bewegende poppen tot Poltergeist-verschijnselen. Dat is interessant, maar wat zo jammer is dat elke kritische benadering gewoon ontbreekt. Niemand die zegt "dat zou best wel eens een grote kerel in een apepak kunnen zijn", of "is hier wel goed gekeken naar visdraadjes?". Nee, het is allemaal interessant en "als ik zoiets zou meemaken zou ik gelijk wegrennen". Je hebt er veel meer aan als je een videodeskundige er naar laat kijken, of een bewegingswetenschapper, whatever, die zaken kan uitsluiten.
Dat viel me ook al op ja :D Ik heb dat programma ook gezien en ik lach me dood aan het gebrek van wetenschappelijk inzicht. Meteen over energie en wat niet al. En sommige zijn echt zo overduidelijk fake dat het lachwekkend is.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_195213771
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:48 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Eensch.
Een gezond staaltje wetenschappelijk inzicht en onderzoek zou ik ook prettig vinden. Maar ik krijg soms - niet altijd, hoor - een beetje 't idee dat als je waagt om dat te opperen in een club zeer toegewijde geestgelovers, dat dit voornamelijk resulteert de-wind-van-voren-krijgen. Hoe dúrven we te twijfelen aan 't bestaan ervan. Alsof er niet voldoende bewijs is! En dat laatste is 'm dus: dat is 'r niet, niet wetenschappelijk.
pi_195214070
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 23:13 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

Een filmpje zoals deze zie ik ze niet namaken:
Vindt je niet dat die hele situatie een beetje gescript eruit ziet? De manier van filmen vind ik vreemd, ik zou toch vooral focussen op de taart, maar het uitblazen van de kaarsjes staat er nog niet eens op, je ziet alleen de achterkant van de hoofden van die meisjes! Het zou logischer zijn vanaf de andere kant van de keuken te filmen (maar dan zie je de kraan en kastjes natuurlijk niet).

wat betreft de kraan: Volgens mij stond die al open en hebben ze de hoofdkraan uitgezet (en weer aan tijdens de video). Toen die man de kraan dichtdraaide hoorde je de kraan een beetje piepen, dat hoorde je niet toen de 'geest' de kraan open draaide? Sowieso begint de kraan meteen volop te lopen ipv een langzaam harder wordende straal.

Die kastjes zou je ook kunnen faken al is dat lastiger. De reactie van dat meisje is overtuigender. Zou wel erg gemeen zijn als zij geen onderdeel is van de prank.
Alpha kenny one
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 september 2020 @ 12:16:26 #288
Brabo Bastard
pi_195214736
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:37 schreef falling_away het volgende:

[..]

Vindt je niet dat die hele situatie een beetje gescript eruit ziet? De manier van filmen vind ik vreemd, ik zou toch vooral focussen op de taart, maar het uitblazen van de kaarsjes staat er nog niet eens op, je ziet alleen de achterkant van de hoofden van die meisjes! Het zou logischer zijn vanaf de andere kant van de keuken te filmen (maar dan zie je de kraan en kastjes natuurlijk niet).

wat betreft de kraan: Volgens mij stond die al open en hebben ze de hoofdkraan uitgezet (en weer aan tijdens de video). Toen die man de kraan dichtdraaide hoorde je de kraan een beetje piepen, dat hoorde je niet toen de 'geest' de kraan open draaide? Sowieso begint de kraan meteen volop te lopen ipv een langzaam harder wordende straal.

Die kastjes zou je ook kunnen faken al is dat lastiger. De reactie van dat meisje is overtuigender. Zou wel erg gemeen zijn als zij geen onderdeel is van de prank.
Ik vond het ook erg gescript, en heel Amerikaans. En het kan best zijn dat ze het ene meisje niks verteld hebben om het overtuigender over te laten komen.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_195221423
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:16 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik vond het ook erg gescript, en heel Amerikaans. En het kan best zijn dat ze het ene meisje niks verteld hebben om het overtuigender over te laten komen.
Ik houd niet van 'heel Amerikaans'. Staat in mijn optiek redelijk gelijk aan 'behoorlijk nep', op veel gebieden.
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 september 2020 @ 18:40:33 #290
Brabo Bastard
pi_195221463
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:37 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik houd niet van 'heel Amerikaans'. Staat in mijn optiek redelijk gelijk aan 'behoorlijk nep', op veel gebieden.
Ik kan wel genieten van Britse shows. Zijn over het algemeen wat realistischer. Nouja, iets :P
"Omae wa mou shindeiru."
pi_195221619
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:38 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Omdat 't Solse Gat een natuurlijke verklaring heeft.
Heb je daar een filmpje of linkje van? Want daar ben ik écht heel benieuwd naar 8-) . Is hier ook al vaker voorbij gekomen dat het daar spookt.
pi_195221702
Vakman pur sang
pi_195222071
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:40 schreef El_Thijs het volgende:

Ik kan wel genieten van Britse shows. Zijn over het algemeen wat realistischer. Nouja, iets :P
Het accent helpt ook. :)
Maar idd, ik heb ook meer met Brits.
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 september 2020 @ 19:29:54 #294
Brabo Bastard
pi_195222281
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:20 schreef Natalie het volgende:

[..]

Het accent helpt ook. :)
Maar idd, ik heb ook meer met Brits.
Most Haunted is wel leuk. Beetje spektakel maar wel meer down to earth.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_195223582
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:29 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Most Haunted is wel leuk. Beetje spektakel maar wel meer down to earth.
Goede tip :Y
  Moderator / Redactie FP woensdag 23 september 2020 @ 21:52:11 #296
Brabo Bastard
pi_195225296
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:25 schreef Natalie het volgende:

[..]

Goede tip :Y
You're welcome :)

[ Bericht 0% gewijzigd door TheStigsDutchCousin op 24-09-2020 06:14:05 ]
"Omae wa mou shindeiru."
pi_195226910
Wellicht zo fake als wat, maar het is een classic en nog steeds een van mijn favoriete spookfilmpjes :

_O_

En natuurlijk deze niet vergeten, onder het mom van ''neem nooit vreemden mensen onderweg mee in je auto''

o|O

[ Bericht 35% gewijzigd door TLC op 23-09-2020 23:42:31 ]
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:25:01 #298
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_195453978
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:37 schreef falling_away het volgende:

[..]

Vind deze er juist helemaal niet gescript uitzien. :)

Een verjaardagsfeestje van een kind in crappy USA. In andere fimpjes zie je dat de vrouw die filmt niet de fitste is, dus die zit gewoon lekker in de hoek te filmen. De kraan zou je kunnen faken met de hoofdkraan inderdaad, maar toch vind ik de reacties erop realistisch overkomen.

De bewegingen van de kastjes en lades vind ik haast niet te faken. En daarbij inderdaad dat de kinderen ook volledig verrast worden, dus dat zou erg nasty zijn om hen zo bang te maken.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:31:59 #299
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_195454195
Ik vind de afleveringen van Paranormal Caught on Camera altijd wel vermakelijk om te kijken. Soms ook wel wat geloofwaardige clips erin. Vind het sterk dat degenen die de filmpjes hebben gemaakt ook vaak aan het woord komen, wat het verhaal wat meer diepgang geeft.

Blijkbaar zijn ze nu bezig met een Top 100 countdown.

Vind van de eerste 10 met name nr's 95 en 93 het meest interessant.

direct naar 95

direct naar 93

Het beste is trouwens om de 'experts' gewoon te negeren.. ;(
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  zondag 11 oktober 2020 @ 14:01:04 #300
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195565354
Ik vind die van Bigfoot ook leuk, maar wou dat het iets beter te zien was. Zoals altijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')