kutexcuus, natnek.quote:
Dan gaat de op na de klotequote:Op dinsdag 5 juni 2018 21:17 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik ook je kunt gewoon een nieuw deel openen
dat ligt dan aan jou en niet aan het feit dat je mobiel zit want ik heb ook gewoon mobiel een nieuw deel geopendquote:
Gewoon het knopje gebruiken.quote:
Zoek naar vast dekking.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 23:45 schreef Hendroit het volgende:
Donderdag 3e rijles Mensen in de buurt van Zwolle uitkijken
Zou wel eens een Z650 kunnen zijn:quote:Op woensdag 6 juni 2018 08:32 schreef fathank het volgende:
[..]
Zoek naar vast dekking.
Waar les je op?
Ah, ik had woensdag in m'n hoofd.quote:
Honda CBF500.quote:Op woensdag 6 juni 2018 08:32 schreef fathank het volgende:
[..]
Zoek naar vast dekking.
Waar les je op?
waar denk dat we die lamme blauwies voor hebben?quote:
Ha, ik kende W ook via de Daf club. Wat een verlies echt een aardige gozer en niet alleen intelligent, maar ook handig. Zat met zijn pa in de medische techniek.quote:
maja zo een ramp is het toch niet..quote:Op woensdag 6 juni 2018 19:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
waar denk dat we die lamme blauwies voor hebben?
Kranjska Gora nog meegepakt? Schijnt een hele mooie pas te zijnquote:Op woensdag 6 juni 2018 19:21 schreef Geerd het volgende:
[..]
maja zo een ramp is het toch niet..
Vandaag heerlijk weer 300 op de klok erbij gezet door slovenie
Jup toevallig die gereden !! 45 haarspeldbochten ofzo....alleen veel van die bochten kinderkopjes...heel apart..quote:Op woensdag 6 juni 2018 19:33 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Kranjska Gora nog meegepakt? Schijnt een hele mooie pas te zijn
quote:Op woensdag 6 juni 2018 19:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ha, ik kende W ook via de Daf club. Wat een verlies echt een aardige gozer en niet alleen intelligent, maar ook handig. Zat met zijn pa in de medische techniek.
lekker een paar weken weg met de soeperdoek?quote:Op woensdag 6 juni 2018 20:19 schreef Geerd het volgende:
[..]
Jup toevallig die gereden !! 45 haarspeldbochten ofzo....alleen veel van die bochten kinderkopjes...heel apart..
Vanaf Tolmin de 403 Bled terug naar hotel en nu halve liters.
gekkiequote:Op woensdag 6 juni 2018 18:55 schreef Sarasi het volgende:
Ik koop bewust geen helm omdat IEDEREEN er al eentje draagt.
wat in het boekje staat en dat verschilt per motor dus je vraag slaat als een lul op een drumstelquote:Op woensdag 6 juni 2018 21:11 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
gekkie
Ontopic : wat voor bandendruk houden jullie aan?
En het kan ook nog verschillen per bandquote:Op woensdag 6 juni 2018 21:13 schreef Salatrel het volgende:
[..]
wat in het boekje staat en dat verschilt per motor dus je vraag slaat als een lul op een drumstel
Ik heb ook nog gekeken naar die hoek van Oostenrijk en Italië maar het is toch Zuid-Tirol geworden. Zondag wegquote:Op woensdag 6 juni 2018 20:19 schreef Geerd het volgende:
[..]
Jup toevallig die gereden !! 45 haarspeldbochten ofzo....alleen veel van die bochten kinderkopjes...heel apart..
Vanaf Tolmin de 403 Bled terug naar hotel en nu halve liters.
Yes!! Lekker hotelletje vlakbij villach tot de 24equote:Op woensdag 6 juni 2018 20:53 schreef Maegrim het volgende:
[..]
lekker een paar weken weg met de soeperdoek?
Je zou ook iets boven de aangeraden waarde kunnen zitten met het oog op verbeterde rijeigenschappen ten koste van comfort, als ik het niet mis heb.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:13 schreef Salatrel het volgende:
[..]
wat in het boekje staat en dat verschilt per motor dus je vraag slaat als een lul op een drumstel
Scheelt zelfs 0,1 bar per 1000 m hoogtequote:Op woensdag 6 juni 2018 21:11 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
gekkie
Ontopic : wat voor bandendruk houden jullie aan?
Veel plezierquote:Op woensdag 6 juni 2018 21:58 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Ik heb ook nog gekeken naar die hoek van Oostenrijk en Italië maar het is toch Zuid-Tirol geworden. Zondag weg
Al zeker 7 keer geweest, wat een walhalla zeker de passo di giau rijdenquote:Op woensdag 6 juni 2018 21:58 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Ik heb ook nog gekeken naar die hoek van Oostenrijk en Italië maar het is toch Zuid-Tirol geworden. Zondag weg
"De code 80 vervalt twee jaar na het behalen van je A-rijbewijs of als je voor die tijd 24 wordt. Je mag dan ook op een zware motor (A) rijden. Je hoeft daarvoor geen extra examen meer te doen."quote:Op woensdag 6 juni 2018 23:55 schreef Hendroit het volgende:
Weet iemand precies hoe het zit met de nieuwe rijbewijs regels?
Ik heb nu 3 rijlessen gehad en als ik het goed begrijp is het als volgt:
Indien je je rijbewijs hebt gehaald voor je 24e, wel op zware motor dus A dan mag je alleen motoren tot 35kw rijden blablabla tot het moment dat je 24 word en dan mag je wel volledig A rijden? Of moet je echt 2 jaar met code 80 rijden en dan volledig A?
Want ik word in november 24 en als alles goed gaat heb ik misschien mijn rijbewijs al in september/oktober. Ik heb niet echt haast mee dus misschien beter om pas in november examen te doen?
Moebs is drie maten te kleinquote:Op donderdag 7 juni 2018 07:09 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Leuk, maar is die niet drie maten te groot?
Ik zit nog steeds in een concentratiekamp.quote:
wel fijn dat ze je daar af en toe op een motortje laten zitten.quote:Op donderdag 7 juni 2018 09:49 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik zit nog steeds in een concentratiekamp.
die ga ik inderdaad combineren met de Staulanza. Heb zo'n beetje alle grote passen in die omgeving wel verwerkt in een aantal routesquote:Op woensdag 6 juni 2018 23:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Al zeker 7 keer geweest, wat een walhalla zeker de passo di giau rijden
ben je er op de motor naartoe gereden of heb je de autozug gepakt?quote:Op woensdag 6 juni 2018 22:13 schreef Geerd het volgende:
[..]
Yes!! Lekker hotelletje vlakbij villach tot de 24e
Op de motor beviel goed ...1150km.quote:Op donderdag 7 juni 2018 16:59 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ben je er op de motor naartoe gereden of heb je de autozug gepakt?
Maat XS trouwensquote:Op donderdag 7 juni 2018 07:09 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Leuk, maar is die niet drie maten te groot?
Koppelingskabel smeren/vervangen?quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:37 schreef Amoeba het volgende:
Vraagje .. Sinds deze week nogal last van een stroeve koppeling. Gisteren de hele oliehandel vervangen (zag eruit..) en toen leek het opgelost maar in feite heeft het niks gedaan. 50% van de tijd gaat die gewoon soepel en dan ineens wat stroefjes, krijg ook vrij snel last van mijn pols dan. Paar keer pompen helpt maar even later begint het weer. Ontkoppelen/koppelen lukt verder wel gewoon, niet per se van harte maar hij slipt niet in ieder geval.
In ieder geval eens helemaal uit elkaar en schoonmaken, maar iemand toevallig een idee?
Thanks!quote:Op woensdag 6 juni 2018 23:57 schreef Sarasi het volgende:
[..]
"De code 80 vervalt twee jaar na het behalen van je A-rijbewijs of als je voor die tijd 24 wordt. Je mag dan ook op een zware motor (A) rijden. Je hoeft daarvoor geen extra examen meer te doen."
Aldus het CBR. Nou weet ik alleen niet of je dan na het vervallen van code 80 je rijbewijspasje opnieuw moet aanvragen.
quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:37 schreef Amoeba het volgende:
Vraagje .. Sinds deze week nogal last van een stroeve koppeling. Gisteren de hele oliehandel vervangen (zag eruit..) en toen leek het opgelost maar in feite heeft het niks gedaan. 50% van de tijd gaat die gewoon soepel en dan ineens wat stroefjes, krijg ook vrij snel last van mijn pols dan. Paar keer pompen helpt maar even later begint het weer. Ontkoppelen/koppelen lukt verder wel gewoon, niet per se van harte maar hij slipt niet in ieder geval.
In ieder geval eens helemaal uit elkaar en schoonmaken, maar iemand toevallig een idee?
Dit. Ik heb een keer een avond voor een rit nog gereden met de motor en de volgende dag zat de koppelingskabel helemaal vast. Die rit heb ik toen gemist.quote:
Maegrim liet in in de eifel een foto zien dat de stelvio gedeeltelijk weggespoeld was dus check ff of het alweer gerepareerd isquote:Op vrijdag 8 juni 2018 08:00 schreef ManageTheAnger het volgende:
In augustus op de motor naar de Stelvio pas samen met mijn vader. Nog kenners hier met tips?
Volgens Alpentourer is ie weer open, dus laten we hopen dat het kloptquote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:03 schreef Maegrim het volgende:
probeer er niet af te pleuren inderdaad
http://www.trentotoday.it/cronaca/crollo-frana-passo-stelvio.html
Ik ga er volgende week heen dus ik laat het nog weten Ben er vorig jaar wel in de buurt geweest, toen via de Umbrailpas omhoog gereden.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 08:00 schreef ManageTheAnger het volgende:
In augustus op de motor naar de Stelvio pas samen met mijn vader. Nog kenners hier met tips?
SPOILER: bonuspic van een accessoirelijst die meer waard is dan de rest van de fietsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 9 juni 2018 10:41 schreef Salatrel het volgende:
Vandaag is vanaf 09:00 vanmorgen "de nacht van Zoetermeer" bij Hans van Wijk motoren. 1 van de aanwezigen in de pitstraat zou HK suspension zijn en omdat ik de vering (met name voor) van de triple erg hard vond vooral als het asfalt niet babybilletjesglad is wilde ik daar eens even langs.
Nou niet alleen vond de veringmeneer idd ook dat ie voor veel te hard stond maar achter stond hij juist veel te zacht. gelukkig is zowel voor als achter volledig instelbaar dus meneer heeft flink wat aanpassingen gedaan en "de balans zou nu veel beter moeten zijn"
Nou daar was geen woord van gelogen. ik vond hem al prima rijden verder maar nu de vering helemaal gecheckt is is het helemaal goddelijk!
[ afbeelding ]Vering maakt of breekt een motorSPOILER: bonuspic van een accessoirelijst die meer waard is dan de rest van de fietsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Lekkere gooi en smijt brommer oniequote:Op zaterdag 9 juni 2018 13:31 schreef BlackLining het volgende:
Net de Duke 390 gereden. Leuk speelgoed hoor
Jazeker. Alleen hij komt bovenin toch echt wel vermogen tekort. Snelweg kun je aardig vergeten denk ik. Maar onderin, man man man ding weegt ook echt helemaal niksquote:
Anne ook, nu effe aan een bakkie pleur.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 13:31 schreef BlackLining het volgende:
Net de Duke 390 gereden. Leuk speelgoed hoor
Het is echt prachtig spulquote:Op zaterdag 9 juni 2018 15:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Anne ook, nu effe aan een bakkie pleur.
Volgens mij begint ze ook wel weer een beetje te wennen
ik heb hem naar huis gereden na aankoop, ik vond hem ook best leuk rijden (klein stukkie maar). Ik pas er niet helemaal geweldig op, ook omdattie ook nog verlaagd is, maar het is echt een tof dingegie om lekker op los te gaanquote:Op zaterdag 9 juni 2018 16:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het is echt prachtig spul
Heb jij er al op gereden ook? Of past dat niet?
voortaan op een klapstoeltje gaan zitten ipv 1e klasquote:Op zaterdag 9 juni 2018 18:04 schreef Geerd het volgende:
Maandag eens kijken naar een fietsbroekje ofzo....zere reet
Ja beetje trainenquote:Op zaterdag 9 juni 2018 18:26 schreef Salatrel het volgende:
[..]
voortaan op een klapstoeltje gaan zitten ipv 1e klas
Huh ?quote:Op zaterdag 9 juni 2018 10:41 schreef Salatrel het volgende:
Vandaag is vanaf 09:00 vanmorgen "de nacht van Zoetermeer"
ja gewoon zon spektakeldag met allerlei acties en gedoe enzo waaronder dus een soort van pitstraat met bandenacties en dus je vering laten checken en afstellen en nog veel meer.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 19:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Huh ?
En ja, vering een beetje fatsoenlijk afstellen kan een wereld van verschil maken.
quote:
Sja als die 170 paarden met 140nm ineens gaan sprintenquote:Op zaterdag 9 juni 2018 20:56 schreef BlackLining het volgende:
Er had overigens nog iemand een Superduke 1290 in de plomp geparkeerd. Ding stond helemaal onderwater. Heb ook nog even in het busje gekeken waarmee ze hem opgehaald hadden. Ding zat helemaal onder de modder
Rijder was oké trouwens, niks aan de hand. Maar man man man wat een ravage
Ja zeker op een normale pass wel, bedoelde die weggetjes van net 2meter breed ofzoquote:Op zondag 10 juni 2018 00:57 schreef BlackLining het volgende:
Ik vond in ieder geval de 1290 Super Adventure echt prima te hanteren. Ook op sportstand. Al is dat wheelie trekken als je gas geeft met 100 in de 4 op momenten wel wat irritant ja
Jij bent kilometertechnisch heel goed bezig jongeh!quote:
2750 sinds maandag..maja het is ook zo gaaf hierquote:Op zondag 10 juni 2018 17:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jij bent kilometertechnisch heel goed bezig jongeh!
tijd voor een gel zadeltjequote:Op zondag 10 juni 2018 17:59 schreef Geerd het volgende:
[..]
2750 sinds maandag..maja het is ook zo gaaf hier
Band is ook zo goed als op nu, dinsdag nieuw rubber.quote:
grip wordt niet minder als een band op is, hooguit aquaplaning op hogere snelheid door te weinig waterafvoer, maar om eerlijk te zijn heb IK nog nooit meegemaakt dat een motor aan de drijf ging.. En ik ben no shit, (offroad op de Maasvlakte) met 140 door plassen van 20 cm diep gevlamd, en heb met 120 op asfalt gereden waar echt 5cm water op lag, honderden meters lang..quote:Op zondag 10 juni 2018 18:53 schreef Geerd het volgende:
[..]
Band is ook zo goed als op nu, dinsdag nieuw rubber.
Morgen villach maar in kijken of ik een fietsbroek kan scoren, beetje rondkijken daar ff hier verder de berg op en dan maar aan de halve liters
Af en toe nog welleens nat wegdekje van de regen snachts/s'ochtends..geen zin om hem in de vangrail te parkeren omdat de band op is..zal misschien wel meevallen maar toch
De nokjes zijn ook al weg..hoeveel mm heb je dan nog of zit je binnen 100km op het canvas..quote:Op zondag 10 juni 2018 19:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
grip wordt niet minder als een band op is, hooguit aquaplaning op hogere snelheid door te weinig waterafvoer, maar om eerlijk te zijn heb IK nog nooit meegemaakt dat een motor aan de drijf ging.. En ik ben no shit, (offroad op de Maasvlakte) met 140 door plassen van 20 cm diep gevlamd, en heb met 120 op asfalt gereden waar echt 5cm water op lag, honderden meters lang..
Profiel mis je eigenlijk pas op onverhard is mijn ervaring.
Punt is alleen dat je op gegeven moment ook met verzekering in de knel komt mocht het fout gaan.quote:Op zondag 10 juni 2018 19:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
grip wordt niet minder als een band op is, hooguit aquaplaning op hogere snelheid door te weinig waterafvoer, maar om eerlijk te zijn heb IK nog nooit meegemaakt dat een motor aan de drijf ging.. En ik ben no shit, (offroad op de Maasvlakte) met 140 door plassen van 20 cm diep gevlamd, en heb met 120 op asfalt gereden waar echt 5cm water op lag, honderden meters lang..
Profiel mis je eigenlijk pas op onverhard is mijn ervaring.
dan zou ik er idd geen bochtjes meer mee gaan doenquote:Op zondag 10 juni 2018 19:31 schreef Geerd het volgende:
[..]
De nokjes zijn ook al weg..hoeveel mm heb je dan nog of zit je binnen 100km op het canvas..
Als het gewoon droog is ben ik er ook niet zo bang voor op de wangen nog genoeg vlees maarja...ook geen zin om door het canvas te gaanquote:Op zondag 10 juni 2018 20:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Punt is alleen dat je op gegeven moment ook met verzekering in de knel komt mocht het fout gaan.
Gast het niet om. Als jij bij een ongeluk terecht komt en de politie ziet slicks sta je al direct 1-0 achter, of het nou relevant is of niet.quote:Op zondag 10 juni 2018 20:22 schreef Geerd het volgende:
[..]
Als het gewoon droog is ben ik er ook niet zo bang voor op de wangen nog genoeg vlees maarja...ook geen zin om door het canvas te gaan
Ja snap ik..alleen de kans hier is groter dat je een verdwaalde koe aanrijdtquote:Op zondag 10 juni 2018 20:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gast het niet om. Als jij bij een ongeluk terecht komt en de politie ziet slicks sta je al direct 1-0 achter, of het nou relevant is of niet.
kan best een prijzig geintje worden zo'n koe raken.quote:Op zondag 10 juni 2018 21:02 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja snap ik..alleen de kans hier is groter dat je een verdwaalde koe aanrijdt
Zou het nog eerder erger vinden voor de koe dan de motor...er van uit gaande dat je het zelf overleeftquote:Op zondag 10 juni 2018 23:16 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
kan best een prijzig geintje worden zo'n koe raken.
ja, je hebt vast geen sausjes bij je voor bij de daarop volgende bbkoe.quote:Op zondag 10 juni 2018 23:16 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
kan best een prijzig geintje worden zo'n koe raken.
Naja 1tje altijd schudden voor gebruikquote:Op zondag 10 juni 2018 23:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ja, je hebt vast geen sausjes bij je voor bij de daarop volgende bbkoe.
preciesquote:Op zondag 10 juni 2018 23:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ja, je hebt vast geen sausjes bij je voor bij de daarop volgende bbkoe.
huh?!? een multistrada van MV Agusta?quote:
Nee, een Turismo Veloce van MV Agusta. Bestaat al een paar jaartjes hoorquote:Op maandag 11 juni 2018 14:52 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
huh?!? een multistrada van MV Agusta?
[ afbeelding ]
ah, mij dus totaal ontgaanquote:Op maandag 11 juni 2018 15:51 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Nee, een Turismo Veloce van MV Agusta. Bestaat al een paar jaartjes hoor
noboddie?quote:Op zondag 10 juni 2018 19:19 schreef Sounddragon het volgende:
Iemand hier toevallig ervaring met Heavy Duties spullen?
niet persoonlijk maar ik heb wel eens gelezen dat het goed spul isquote:
en een bult goedkoper als commerciële zooi ook..quote:Op maandag 11 juni 2018 17:12 schreef Salatrel het volgende:
[..]
niet persoonlijk maar ik heb wel eens gelezen dat het goed spul is
Géén pics pleasequote:Op maandag 11 juni 2018 19:52 schreef Geerd het volgende:
Tering zo een fietsbroekje met zeem ...echt wel lekker.
Hehe, had ik laatst ook; 24,3 liter in een 24 liter tankquote:Op maandag 11 juni 2018 21:59 schreef Salatrel het volgende:
Na 102,9km op de reserve gereden te hebben net toch maar even getankt en ik kwam uiteindelijk uit op 23,52 liter in een tank waar volgens fabrieksopgave 23 liter in kan
Kijk me gaanquote:
Als die zonder al te veel moeite in de schuur te zetten valt, zou ik hem lekker in de schuur laten staan. Veel beter voor de motor.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 01:06 schreef cofi het volgende:
Doen jullie netjes! Staan jullie motoren gewoon buiten, of in een schuur oid? Mijn staat in de schuur, maar zit eraan te denken om een oog in een muur van mijn huis te maken, zodat ie buiten op slot kan staan
Schuur uiteraard.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 01:06 schreef cofi het volgende:
Doen jullie netjes! Staan jullie motoren gewoon buiten, of in een schuur oid? Mijn staat in de schuur, maar zit eraan te denken om een oog in een muur van mijn huis te maken, zodat ie buiten op slot kan staan
En dan in de woonkamer tentoonstellen?quote:Op dinsdag 12 juni 2018 10:12 schreef Geerd het volgende:
Nu nog buiten in de winter bij de dealer...ga nog keer kijken wat het kost om de achterpui eruit te laten halen kan die mooi binnenstaan.
Juist!!quote:Op dinsdag 12 juni 2018 10:51 schreef fathank het volgende:
[..]
En dan in de woonkamer tentoonstellen?
ook w-w verkeer, geklooi met het pak had ik ook last van, maar heb nu een motorjeans en dat scheelt toch wel veel gedoe, neem andere schoenen mee en als het echt warm is een andere blouse / shirt in de rugzak.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 01:00 schreef cofi het volgende:
Verdikkeme, moet echt weer gaan rijden, heb nog maar 200 km gereden dit seizoen.
Rijden jullie ook woon-werk met de motor? Ik vind dat gekloot met het pak altijd zo’n gedoe, waardoor ik toch liever de vierwieler pak.
De mijne staat binnen. Buiten slapen is, op de lange termijn, toch vrij funest voor motoren is zo mijn ervaring.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 01:06 schreef cofi het volgende:
Doen jullie netjes! Staan jullie motoren gewoon buiten, of in een schuur oid? Mijn staat in de schuur, maar zit eraan te denken om een oog in een muur van mijn huis te maken, zodat ie buiten op slot kan staan
Ga ik morgen ook even aandoen, zat vandaag ook niet helemaal lekker meer na 250kmquote:Op maandag 11 juni 2018 19:52 schreef Geerd het volgende:
Tering zo een fietsbroekje met zeem ...echt wel lekker.
Is ook wel een goeie, motor jeans. Ik moet in de spits de ring van Utrecht om; is denk ik met de motor toch wel wat makkelijker dan met de autoquote:Op dinsdag 12 juni 2018 11:09 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
ook w-w verkeer, geklooi met het pak had ik ook last van, maar heb nu een motorjeans en dat scheelt toch wel veel gedoe, neem andere schoenen mee en als het echt warm is een andere blouse / shirt in de rugzak.
die jeans kan ik dus aanhouden, valt bijna niet op en andere schoenen is wel lekker anders zit ik met zweetpoten de hele dag
motor staat in de schuur,
denk dat het uiteindelijk niet veel uit maakt als het druk is.
als het niet druk is is de auto zeker sneller maar minder leuk
Herkenbaar dat file verhaal en uitwaaien is zeker ook niet verkeerd. Nu nog gewoon doen ;-)quote:Op dinsdag 12 juni 2018 12:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De mijne staat binnen. Buiten slapen is, op de lange termijn, toch vrij funest voor motoren is zo mijn ervaring.
Ik doe ook woon-werk op de motor trouwens, dat scheelt me inclusief geklooi met het pak toch zeker een dik kwartier, want ik mag 's ochtends over dat stukje A2 tussen Den Bosch en Zaltbommel. Dat is met de auto echt geen doen.
En daarnaast vind ik het erg lekker om naderhand nog even te kunnen uitwaaien op de motor. Alleen al daarom.
dan ga ik gewoon effe een stukkie staanquote:Op dinsdag 12 juni 2018 19:15 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Ga ik morgen ook even aandoen, zat vandaag ook niet helemaal lekker meer na 250km
Afstand is natuurlijk ook wel een dingetje; als je 125 km op de snelweg moet, lijkt mij een motor ook niet echt het meest ideale vervoersmiddel.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 19:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dan ga ik gewoon effe een stukkie staan
Frappant; zodra je staand gaat rijden heb je ineens heeelemaal geen last meer van bumperklevers
Motoren staan hier binnen in de garage trouwens; de CB krijg je sowieso niet zomaar van zijn plek, en die andere 2 staan gewoon op slot binnen.. Alleen als ik hem dagelijks gebruik staat alleen op het stuurslot..
Ik rijd bij fatsoenlijk weer (en als ik niet teveel meuk mee hoef te slepen) wel weer wat vaker woon-werk. Gisteren wel, vandaag niet omdat ik laat was.. Dat omkleden kost zomaar een kwartiertje (ik ben een zeikwijf, alles moet goed-goed zitten) en ik moest even opschieten, en als ik dan 125km moet gaan vlammen doe ik dat liever in de auto. Vanmiddag weer spijt van natuurlijk, want toen stond ik weer in de rij Die A59 is echt een gruwelijke s@df#*s weg in de middag
wel als je op de terugweg standaard 25 km file tegoed hebt elke dag, en op de motor heb je (lees: ik 😇) veel minder last van treintjes op de linker rijstrook.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 20:23 schreef cofi het volgende:
[..]
Afstand is natuurlijk ook wel een dingetje; als je 125 km op de snelweg moet, lijkt mij een motor ook niet echt het meest ideale vervoersmiddel.
De CB had je toch te koop staan? Niet genoeg animo voor?
'E606: Not ready to race-error'quote:Op dinsdag 12 juni 2018 21:52 schreef Geerd het volgende:
Ben blij dat ik van dat ww verkeer af ben.
Stopte hier onder bij de super ff paar pilsjes halen.
Denk je dat die wou starten
ABS + MTC Failure...dashboard lampjesknipperde,na een halve minuut was die klaar met knipperen. Nog een keer etc...na de 5e keer ofzo startte die gelukkig.
quote:Op dinsdag 12 juni 2018 22:26 schreef Maegrim het volgende:
SMT kopuh? start maar heel af en toe niet
Ik had juist beetje gedacht die 1290 is nu al aantal jaren op de markt..de kinderziektes zullen er wel uit zijn ...quote:Op dinsdag 12 juni 2018 22:25 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind zo'n KTM best leuk, maar ik lees wel vaak over storingen en elektronica gerelateerde ellende
Als dat hok van mij niet start duw ik hem gewoon aan
Ohw dan valt deze ene keer met 12.5k wel mee dusquote:Op dinsdag 12 juni 2018 22:34 schreef Maegrim het volgende:
als ie niet start helpt even op de zijstandaard zetten, of rommelen met de kabels bij de standaard. van de week zijn de stekkers schoongemaakt dus misschien gaat dat helpen.
dat het ongeveer 10 keer gebeurt over 8000 kilometer helpt niet met de diagnose
Dat ga ik morgen maar even uitproberen dan, die Italianen rijden echt als debielenquote:Op dinsdag 12 juni 2018 19:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dan ga ik gewoon effe een stukkie staan
Frappant; zodra je staand gaat rijden heb je ineens heeelemaal geen last meer van bumperklevers
Zou niet motte magge.. het is de bedoeling dat je een motorfiets buiten gaat gebruiken; met de huidige technologie mag je toch wel verwachten dat ze iets waterdicht kunnen makenquote:Op dinsdag 12 juni 2018 22:34 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik had juist beetje gedacht die 1290 is nu al aantal jaren op de markt..de kinderziektes zullen er wel uit zijn ...
Ook wel 2 flinke plensbuien gehad deze week...plus de nodige spray van autos..misschien toch ergens vocht binnengedrongen
Das maak-breek... stekkertje opzoeken en doorlussen should do the trick.. maja, moet je wel zeker weten dat dat het isquote:Op dinsdag 12 juni 2018 22:34 schreef Maegrim het volgende:
als ie niet start helpt even op de zijstandaard zetten, of rommelen met de kabels bij de standaard. van de week zijn de stekkers schoongemaakt dus misschien gaat dat helpen.
dat het ongeveer 10 keer gebeurt over 8000 kilometer helpt niet met de diagnose
Je kan ook staand zonder handen rijdenquote:
Als je huid echt geirriteerd is waar die botten op drukken werkt ff staan niet meerquote:Op dinsdag 12 juni 2018 23:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je kan ook staand zonder handen rijden
Ach en als het wel zo ver is dan koop je een BNW K100LT en dan maakt dat ook niet meer uit.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 20:23 schreef cofi het volgende:
[..]
Afstand is natuurlijk ook wel een dingetje; als je 125 km op de snelweg moet, lijkt mij een motor ook niet echt het meest ideale vervoersmiddel.
De CB had je toch te koop staan? Niet genoeg animo voor?
Net ivm Guus Meeuwis een verkeersinfarct in Eindhoven. Ik moest ook pal langs het stadion af.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 19:37 schreef cofi het volgende:
[..]
Herkenbaar dat file verhaal en uitwaaien is zeker ook niet verkeerd. Nu nog gewoon doen ;-)
niet echt een allroad maar afgelopen zaterdag heb ik de nieuwe Tracer 900 GT in het echt bekeken en dat is toch ook wel een hele complete fietsquote:Op woensdag 13 juni 2018 00:54 schreef BlackLining het volgende:
Volgende hier gaat ook maar eens zo'n allroad achtig ding worden
Trackmode geprobeerd?quote:Op woensdag 13 juni 2018 06:14 schreef Sarasi het volgende:
Ik wil een Duke 790. Ik ben echt verliefd op dat ding. Helaas heeft m'n vader zondag de staatsloterij alweer niet gewonnen, dus voorlopig zit die Duke er niet in.
Ik zou hem ook graag willen maar met een lengte van twee meter gaat dat niet zo makkelijk vrees ik.quote:Op woensdag 13 juni 2018 06:14 schreef Sarasi het volgende:
Ik wil een Duke 790. Ik ben echt verliefd op dat ding. Helaas heeft m'n vader zondag de staatsloterij alweer niet gewonnen, dus voorlopig zit die Duke er niet in.
quote:Op woensdag 13 juni 2018 05:27 schreef Salatrel het volgende:
[..]
niet echt een allroad maar afgelopen zaterdag heb ik de nieuwe Tracer 900 GT in het echt bekeken en dat is toch ook wel een hele complete fiets
Wel jammer dat die Tracers zo lelijk zijnquote:Op woensdag 13 juni 2018 05:27 schreef Salatrel het volgende:
[..]
niet echt een allroad maar afgelopen zaterdag heb ik de nieuwe Tracer 900 GT in het echt bekeken en dat is toch ook wel een hele complete fiets
Nee man, lekker in street gehouden. Al is dat wel machtig irritant als dat ding een wheelie probeert te maken en hij pakt 'm direct terug. Wat dat betreft was de 390 meet mijn ding - geen gezeik met modi, vreselijke quickshifters, of dat soort meuk. Maar dat bochtenwerk van de 790...quote:
Je hebt de keuze om al dan niet de koppeling te gebruiken ja, dat is wat anders. En dat doe ik op mijn eigen motor ook de helft van de tijd niet als ik omhoog schakel, nergens voor nodig.quote:Op woensdag 13 juni 2018 10:48 schreef fathank het volgende:
Je hoeft em niet te gebruiken
Is toch lekker man gas erop houden terwijl je door de versnellingen jaagt
Is het eigenlijk standaard of een optie?
Zal zo eens kijken ...maar je kunt hem ook uitzetten.quote:Op woensdag 13 juni 2018 11:27 schreef BlackLining het volgende:
Je kunt dat ding niet niet gebruiken althans, als je de koppeling niet gebruikt. Daarom is het ook zo ruk. Die hele handeling met gas terugnemen, wat ie sowieso doet als je niet handmatig ontkoppelt, is in 90% van de gevallen nergens voor nodig.
Bij normale motoren:
Lichte druk op schakelpunt > juiste toerental > schakelen
Bij KTM:
Lichte druk op schakelpook > juiste toerental > motormanagement neemt gas terug > schakelen > gas open
Als je normaal gesproken gewoon met de koppeling schakelt dan gebruik je dat inderdaad niet. Maar die koppeling heb je helemaal niet nodig voor omhoog schakelen. En zonder koppeling schakelen gaat beter zonder quickshifter dan met, want die gaat zich er dan toch mee bemoeien terwijl dat niet nodig is.
dat heb ik denk ik ook.. Vandaar mijn voorkeur voor allroad..quote:Op woensdag 13 juni 2018 09:18 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Ik zou hem ook graag willen maar met een lengte van twee meter gaat dat niet zo makkelijk vrees ik.
zo ziet dat er ongeveer uit:
[ afbeelding ]
Kun je dat niet gewoon afstellen? Ik heb wel eens zitten zoeken voor mijn 748, daar bestaat een quickshifter voor die kort de ontsteking onderbreekt, kun je met je telefoon helemaal afstellen tot je een dikke rechte streep naar de 200 kunt trekkenquote:Op woensdag 13 juni 2018 11:27 schreef BlackLining het volgende:
Je kunt dat ding niet niet gebruiken althans, als je de koppeling niet gebruikt. Daarom is het ook zo ruk. Die hele handeling met gas terugnemen, wat ie sowieso doet als je niet handmatig ontkoppelt, is in 90% van de gevallen nergens voor nodig.
Bij normale motoren:
Lichte druk op schakelpunt > juiste toerental > schakelen
Bij KTM:
Lichte druk op schakelpook > juiste toerental > motormanagement neemt gas terug > schakelen > gas open
Als je normaal gesproken gewoon met de koppeling schakelt dan gebruik je dat inderdaad niet. Maar die koppeling heb je helemaal niet nodig voor omhoog schakelen. En zonder koppeling schakelen gaat beter zonder quickshifter dan met, want die gaat zich er dan toch mee bemoeien terwijl dat niet nodig is.
of een burgman met een dekentjequote:Op woensdag 13 juni 2018 14:11 schreef Sounddragon het volgende:
Koop gewoon mijn CB, die zet je bij het verkeerslicht gewoon in 5, koppeling los en het gas erop.. Dat gedoe met schakelen is voor impotente brommertjes
Ik wil heel graag een naked rijden maar er zijn niet veel naked bikes waar ik soepel op zou kunnen zitten denk ik. Ik las dat de super duke r 1290 nog een mogelijkheid was en misschien de gsx-s100f maar daar blijft het ook wel bij.quote:Op woensdag 13 juni 2018 13:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dat heb ik denk ik ook.. Vandaar mijn voorkeur voor allroad..
Dat ritje op die 390 zal er ook wel heel apart hebben uitgezien
Tuono is volgens mij ook goed te doen. Ik vond het oude Tuono model in ieder geval goed zitten met m'n 1.90quote:Op woensdag 13 juni 2018 16:20 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Ik wil heel graag een naked rijden maar er zijn niet veel naked bikes waar ik soepel op zou kunnen zitten denk ik. Ik las dat de super duke r 1290 nog een mogelijkheid was en misschien de gsx-s100f maar daar blijft het ook wel bij.
Nieuwe Z900RS? Als retro je ding tenminste.quote:Op woensdag 13 juni 2018 16:20 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Ik wil heel graag een naked rijden maar er zijn niet veel naked bikes waar ik soepel op zou kunnen zitten denk ik. Ik las dat de super duke r 1290 nog een mogelijkheid was en misschien de gsx-s100f maar daar blijft het ook wel bij.
Retro is niet echt mijn ding maar ik vind deze wel mooi!quote:Op woensdag 13 juni 2018 19:27 schreef Elegy het volgende:
[..]
Nieuwe Z900RS? Als retro je ding tenminste.
Zit je nou mijn CB te vergelijken met een portapotti?quote:
Op de CB pas je ook wel hoor, die zit best wel ruim.quote:Op woensdag 13 juni 2018 16:20 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Ik wil heel graag een naked rijden maar er zijn niet veel naked bikes waar ik soepel op zou kunnen zitten denk ik. Ik las dat de super duke r 1290 nog een mogelijkheid was en misschien de gsx-s100f maar daar blijft het ook wel bij.
psies..quote:Op woensdag 13 juni 2018 19:41 schreef Maegrim het volgende:
Een CB1300 was met mijn 1.87 echt niet krap, maar misschien is 2 meter een ander verhaal
goeie grijns in je helm ookquote:Op woensdag 13 juni 2018 13:43 schreef Sarasi het volgende:
Die quickshifter is echt een KLUNK. Gaat weliswaar iets soepeler als je gas een beetje dichtdraait en stabiel houdt en al op 't goede toerental zit, maar aanzienlijk kutter dan gewoon zonder koppeling zelf schakelen zoals op de 390 wel gewoon kon.
Overigens paste ik perfect op de 790.
[ afbeelding ]
Ja het is écht een heel leuk ding!quote:
Lijkt me wel toch? Geen idee hoe die dingen op een KTM werken maar op m'n circuitfiets is 't gewoon gas vol open en naar beneden door de versnellingen stampen . Eén van de aanpassingen die na de vering het meeste scheelt in de rondetijden gok ik zo.quote:Op woensdag 13 juni 2018 14:01 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Kun je dat niet gewoon afstellen? Ik heb wel eens zitten zoeken voor mijn 748, daar bestaat een quickshifter voor die kort de ontsteking onderbreekt, kun je met je telefoon helemaal afstellen tot je een dikke rechte streep naar de 200 kunt trekken
Nou dat zal wel lekker gaan rammelen dan he.quote:Op woensdag 13 juni 2018 23:49 schreef Amoeba het volgende:
Krijg je 6 koppelingsplaten terwijl je er eigenlijk 8 nodig hebt
quote:Op donderdag 14 juni 2018 13:52 schreef totalvamp het volgende:
iemand hier ervaring met een spoedcursus motorrijden? Volgende keer als ik weer in NL ben wil ik mijn motor rijbeweijs gaan halen in 3 dagen.
Atak is that youquote:Op donderdag 14 juni 2018 13:52 schreef totalvamp het volgende:
iemand hier ervaring met een spoedcursus motorrijden? Volgende keer als ik weer in NL ben wil ik mijn motor rijbeweijs gaan halen in 3 dagen.
Waarom niet in 2 uur?quote:Op donderdag 14 juni 2018 13:52 schreef totalvamp het volgende:
iemand hier ervaring met een spoedcursus motorrijden? Volgende keer als ik weer in NL ben wil ik mijn motor rijbeweijs gaan halen in 3 dagen.
3 dagen voor theorie, AVB en AVD is erg weinig ruimte. Als een rijschool daarin mee wil gaan, zul je het ruim van te voren (denk minimaal half jaar) moeten gaan regelen. Er nog even van uit gaande dat je genoeg ervaring hebt om het binnen die tijd ook te leren.quote:Op donderdag 14 juni 2018 13:52 schreef totalvamp het volgende:
iemand hier ervaring met een spoedcursus motorrijden? Volgende keer als ik weer in NL ben wil ik mijn motor rijbeweijs gaan halen in 3 dagen.
Plus dat je dat helemaal niet moet willen natuurlijk.quote:Op donderdag 14 juni 2018 13:57 schreef Xaryna het volgende:
[..]
3 dagen voor theorie, AVB en AVD is erg weinig ruimte. Als een rijschool daarin mee wil gaan, zul je het ruim van te voren (denk minimaal half jaar) moeten gaan regelen. Er nog even van uit gaande dat je genoeg ervaring hebt om het binnen die tijd ook te leren.
Je hebt in principe maar 1 dag nodig. Ochtend de oefeningen doen. In de lunchpauze theorie aftikken. AVB halen na de lunch en dan meteen door naar AVD. Dan ben je nog mooi op tijd bij het gemeentehuis om je rijbewijs aan te vragen.quote:Op donderdag 14 juni 2018 13:52 schreef totalvamp het volgende:
iemand hier ervaring met een spoedcursus motorrijden? Volgende keer als ik weer in NL ben wil ik mijn motor rijbeweijs gaan halen in 3 dagen.
Heeft hij hem ondertussen al eigenlijk...quote:Op donderdag 14 juni 2018 14:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je hebt in principe maar 1 dag nodig. Ochtend de oefeningen doen. In de lunchpauze theorie aftikken. AVB halen na de lunch en dan meteen door naar AVD. Dan ben je nog mooi op tijd bij het gemeentehuis om je rijbewijs aan te vragen.
Succes.
Ik kan overigens leermeester Atak aanraden.
aan wat?quote:
Ik zou een andere oplossing bedenken.quote:Op donderdag 14 juni 2018 16:28 schreef totalvamp het volgende:
Dat zijn een hoop reacties, het was mijn vraag omdat ik momenteel in het buitenland woon en misschien voor maximaal 2 weken naar NL kom over een maand of 2.
Ik zag zelf deze cursus: https://www.bruinsma.nl/motor/motor-spoed-cursus/
Theorie kan ik wel van te voren leren en moet geen probleem zijn. Denk ook niet dat motorrijden zelf erg moeilijk is, behalve het leren schakelen.
Al is het niet hetzelfde, maar ik heb vaak scooter en brommer gereden en rij al 10+ jaar auto.
Ik heb wel goed verkeersinzicht, mag ook wel met 10 jaar lang schadevrij rijden. Daarnaast ben ik ook voorzichtig in het verkeer.quote:Op donderdag 14 juni 2018 16:35 schreef Sounddragon het volgende:
Ik denk dat de grootste truuk zit in het jezelf heel houden in het verkeer.
3 dagen is iig niet realistisch, 10 maybe, maar ook dat vind ik eigenlijk niks.. De meeste mensen zijn gewoon op het gemakkie een half jaartje zoet met alles.
En dan meteen voor zwaar, en daarna als opstappertje een 'Busa-turbo?
Wat is de grootste zorg dan?quote:Op donderdag 14 juni 2018 16:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik zou een andere oplossing bedenken.
Schakelen is nog wel je minste zorg.
Voor de meeste mensen is dat AVB. Voertuigbeheersing. Schakelen is daarvan de basis, maar het draait om sturen met het stuur, heupen, gewicht en zeker ook ogen. Je moet stapvoets kunnen rijden zonder te slingeren, balanceren tussen gas, koppeling en rem, etc. Ook het rijden met een motor in het verkeer is wezenlijk anders dan met een auto dus die 10 jaar auto ervaring is leuk, maar gaat je niet helpen met je plaats op de weg, licht agressief rijden, véél beter moeten anticiperen, ruimte moeten afdwingen, etc, etc.quote:Op donderdag 14 juni 2018 16:40 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik heb wel goed verkeersinzicht, mag ook wel met 10 jaar lang schadevrij rijden. Daarnaast ben ik ook voorzichtig in het verkeer.
Ik dacht dat een aantal uren per dag genoeg moest zijn, 5 uur per dag of meer zelfs.
Nee gewoon een 150cc om mee te starten voor een jaartje ofzo.
[..]
Wat is de grootste zorg dan?
Ik denk dat de ABV me redelijk te doen is, mits de motor niet te zwaar is natuurlijk. Alhoewel ik dit niet van te voren kan weten, heb ik video's bekeken van alle oefeningen.quote:Op donderdag 14 juni 2018 16:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen is dat AVB. Voertuigbeheersing. Schakelen is daarvan de basis, maar het draait om sturen met het stuur, heupen, gewicht en zeker ook ogen. Je moet stapvoets kunnen rijden zonder te slingeren, balanceren tussen gas, koppeling en rem, etc. Ook het rijden met een motor in het verkeer is wezenlijk anders dan met een auto dus die 10 jaar auto ervaring is leuk, maar gaat je niet helpen met je plaats op de weg, licht agressief rijden, véél beter moeten anticiperen, ruimte moeten afdwingen, etc, etc.
Je krijgt wel een papiertje voor machines met een paar vierkante centimeter grip op de weg, bijkans meer pk's dan kg's en nul bescherming. Wil je dat echt in drie dagen doen ja?
Ik vind het onverstandig. In ieder geval zou ik maar eens een los proefritje nemen voor je plannen gaat maken want ik kan je nu al garanderen dat het toch niet zo makkelijk gaat als je denkt.
Als noob 5 uur per dag op een motor lessen? Ok, sterkte..quote:Op donderdag 14 juni 2018 16:40 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik heb wel goed verkeersinzicht, mag ook wel met 10 jaar lang schadevrij rijden. Daarnaast ben ik ook voorzichtig in het verkeer.
Ik dacht dat een aantal uren per dag genoeg moest zijn, 5 uur per dag of meer zelfs.
Nee gewoon een 150cc om mee te starten voor een jaartje ofzo.
[..]
Wat is de grootste zorg dan?
Ik snap wel dat het anders is, ik ben juist iemand die weinig risico neemt. Zeker met de onnozele mensen op de weg.quote:Op donderdag 14 juni 2018 16:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als noob 5 uur per dag op een motor lessen? Ok, sterkte..
Motorrijden is iets heel anders als in een autostoel hangen en stuurtje-draaien, maar ok.. Ik zeg niet dat het niet kan, niks is impossibru, maar onderschat het niet..
En opletten in het verkeer klinkt logisch, maar vanuit motorrijder-standpunt leren denken is een compleet andere mindset.. Je kunt stiekem meer risico nemen, maar je moet wel veel meer zekerheid hebben dat het goed gaat.. Een deuk in je been laat je niet effe uittrekken en bijspuiten. Elk foutje is liggen, en liggen is duur en niet geheel onbelangrijk; erg pijnlijk.
Ik reed gisteren lekker tussen de file door met 40 ofzo (spul stond stil).. Kom ik bij een Swift aan, pleurt één of andere bimbo gewoon effe de deur open om uit te stappen Kun je bakken vol inzicht hebben, maar het enige wat op dat moment telt is dat je instinctief een perfecte noodstop maakt. Ik stond met mijn voorwiel nog geen halve meter van haar knie af.
Op een GSX had ik trouwens weer meer het idee dat ik op iets zat waar ik op 'paste' .. Vond het trouwens ook een eng ding om op te rijden.quote:
Nee in Japan is het compleet verschillend, je leert daar niet op de weg rijden. Alle lessen worden gedaan in een groot park.quote:Op donderdag 14 juni 2018 17:02 schreef fathank het volgende:
Heb je niet de mogelijkheid waar je nu zit om een paar lesjes te nemen? Dan kun je alvast ervaren wat er allemaal bij komt kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus jij hebt video's gekeken en concludeert dat het in drie dagen kan. Wij hier hebben allemaal het rijbewijs al, hebben die examens dus al eens gedaan en de meeste hebben ook aardig wat ervaring. Iedereen hier raadt het af.quote:Op donderdag 14 juni 2018 16:54 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik denk dat de ABV me redelijk te doen is, mits de motor niet te zwaar is natuurlijk. Alhoewel ik dit niet van te voren kan weten, heb ik video's bekeken van alle oefeningen.
Nee die site zegt dat het in 3 dagen kan, dus dan ga ik daarvan uit. Ik vroeg of iemand ervaring heeft met zo'n cursusquote:Op donderdag 14 juni 2018 17:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dus jij hebt video's gekeken en concludeert dat het in drie dagen kan. Wij hier hebben allemaal het rijbewijs al, hebben die examens dus al eens gedaan en de meeste hebben ook aardig wat ervaring. Iedereen hier raadt het af.
Als je toch je eigen conclusie al getrokken hebt (op basis van wat Youtubefilmpjes), waarom vraag je het dan nog?
Er komen hier met enige regelmaat lieden voorbij die het wel even snel gaan doen. Ik heb het nog nooit een succes zien worden.
Maar waarom? Je weet het toch beter.quote:Op donderdag 14 juni 2018 17:40 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Nee die site zegt dat het in 3 dagen kan, dus dan ga ik daarvan uit. Ik vroeg of iemand ervaring heeft met zo'n cursus
Als iemand zegt dat die cursus een scam is of dat er problemen mee zijn is het wat anders.quote:Op donderdag 14 juni 2018 17:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar waarom? Je weet het toch beter.
SD, is dit niet toevallig hetzelfde IP als Atak?
Passief motorrijden is gevaarlijk. AVB moet je beheersen om 't ook te kunnen toepassen op de weg. Nog los daarvan is motorrijden mentaal intensief, zeker als je net begint. Ik was na m'n eerste lesje van twee uur ramkapot. Iedereen vindt wel een AVB oefening heel makkelijk, en een andere bijkans onmogelijk. Ik heb nooit begrepen wat er ook maar enigszins moeilijk zou moeten zijn aan de vertragingsoefening, maar de langzame slalom heb ik nooit gekund.quote:Op donderdag 14 juni 2018 16:54 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik denk dat de ABV me redelijk te doen is, mits de motor niet te zwaar is natuurlijk. Alhoewel ik dit niet van te voren kan weten, heb ik video's bekeken van alle oefeningen.
Plaats op de weg en inderdaad ruimte moeten afdwingen zal lastiger zijn, anticiperen doe ik al aangezien ik geen enkel krasje op mijn auto wil en voorzichtig ben ik het verkeer. Anticipatie is het minste waar ik me zorgen om maak. Agressief rijden is niet echt iets wat ik zou willen doen op een motor, blijf wel lekker met het verkeer mee sukkelen, zeker aan het begin.
Ik ga inderdaad een keer een proefles doen, maar moet dat natuurlijk van te voren regelen. Zeker als ik daarnaa gelijk echte lessen wil starten als het me goed af gaat.
dat klinkt idd logisch, kan me voorstellen dat extra concentreren vermoeiend is al denk ik niet dat ik meer oplet dan met autorijden.quote:Op donderdag 14 juni 2018 17:49 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Passief motorrijden is gevaarlijk. AVB moet je beheersen om 't ook te kunnen toepassen op de weg. Nog los daarvan is motorrijden mentaal intensief, zeker als je net begint. Ik was na m'n eerste lesje van twee uur ramkapot. Iedereen vindt wel een AVB oefening heel makkelijk, en een andere bijkans onmogelijk. Ik heb nooit begrepen wat er ook maar enigszins moeilijk zou moeten zijn aan de vertragingsoefening, maar de langzame slalom heb ik nooit gekund.
Een stukje leren is ook pauzeren en laten bezinken. Herhaling. Lessen in verschillende gemoedstoestanden en ervaren wat voor effect dat heeft op jouw rijden. In de regen en als 't droog is, etc.
Ik zou zelfs de beste rijder na een driedaagse cursus niet op de weg willen tegenkomen.
1.96, pas goed op de 1290...alleen ja het wordt wel een beetje een brommertje dan ...tot je die paardenstal los laatquote:Op woensdag 13 juni 2018 16:20 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Ik wil heel graag een naked rijden maar er zijn niet veel naked bikes waar ik soepel op zou kunnen zitten denk ik. Ik las dat de super duke r 1290 nog een mogelijkheid was en misschien de gsx-s100f maar daar blijft het ook wel bij.
De ervaring leert dat het nogal ambitieus is.quote:Op donderdag 14 juni 2018 17:40 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Nee die site zegt dat het in 3 dagen kan, dus dan ga ik daarvan uit. Ik vroeg of iemand ervaring heeft met zo'n cursus
Theorie examen met behulp van een maquette van een kruispuntquote:Op donderdag 14 juni 2018 18:00 schreef Salatrel het volgende:
Vroeger toen je in diensttijd al je rijbewijzen op 1 dag kon halen tijdens uitzending op Aruba
Dat waten nog eens tijden
Och van mij mag ie hoor alleen ik snap niet waarom mensen op een forum om ervaringen komen vragen om dat vervolgens allemaal straal te negeren.quote:Op donderdag 14 juni 2018 17:50 schreef Maegrim het volgende:
laat em toch lekker, als een bedrijf denkt dat in 3 dagen te kunnen fixen ben ik best benieuwd of het zo lukt
bovenstaande nav BL's protesten
Als je niet meer gaat opletten dan in de auto, ga je een gevaarlijke motorrijder worden. In een auto komt het zeer zelden voor dat mensen je niet zien, hooguit dat ze zich in gaatjes proppen waar jij dat niet had gedaan. Niemand die slechts half van baan wisselt om je rakelings in te halen als jij een zijstraat in wil draaien. Je hoeft in de auto niet te leren remmen, gewoon zo hard mogelijk en intuïtief gaat dat goed als je er wat gevoel voor hebt. Op de motor moet je niet alleen maximaal leren remmen, maar vanwege de vaak korte volgafstand van auto's omdat ze "door je heen" kijken en je vaak langere remweg omdat veiligheidsmarge tegen het blokkeren van je wiel, moet je ook eerder gaan remmen. Veel verder vooruit kijken, anticiperen, altijd een vluchtweg hebben, wisselen van positie alnaargelang de situatie, soms de verkeersregels negeren voor je eigen veiligheid, etc.quote:Op donderdag 14 juni 2018 17:56 schreef totalvamp het volgende:
[..]
dat klinkt idd logisch, kan me voorstellen dat extra concentreren vermoeiend is al denk ik niet dat ik meer oplet dan met autorijden.
Ik weet ook niet hoe zo'n 3daagse cursus eruit ziet qua tijdsschema, ik neem aan dat er sowieso rustpauzes tussen zitten.
Dit dus. Ik ben zelf momenteel nog bezig met afrijden (bijna klaar) en merk dat je lichaam echt wel op is na een sessie motorrijden. Ik moet zeggen dat ik er wel aanleg voor heb en het mij gemakkelijk afgaat, maar dan alsnog zijn er zoveel factoren waar je op moet letten dat je het in 3 dagen echt niet gaat lukken.quote:Op donderdag 14 juni 2018 18:03 schreef fathank het volgende:
[..]
De ervaring leert dat het nogal ambitieus is.
Mijn 2e les mocht ik direct vanaf de rijschool naar het oefenterrein. Via Velperbroek, pleyroute naar het Gelredome, in de spits. Daar een dik uur AVB gedaan en toen weer terug. Ik was helemaal op daarna, en dan kun je er nog geen kut van omdat je bij werkelijk elke handeling moet nadenken. Ik denk niet dat het voor veel mensen weggelegd is om het in 3 dagen te doen.
Dan vraag ik me af waarom dat soort scholen een 3 daagse cursus kunnen aanbieden, lijkt me dan dat de kwaliteit een stuk lager ligt dan normaal lessen.quote:Op donderdag 14 juni 2018 18:05 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Als je niet meer gaat opletten dan in de auto, ga je een gevaarlijke motorrijder worden. In een auto komt het zeer zelden voor dat mensen je niet zien, hooguit dat ze zich in gaatjes proppen waar jij dat niet had gedaan. Niemand die slechts half van baan wisselt om je rakelings in te halen als jij een zijstraat in wil draaien. Je hoeft in de auto niet te leren remmen, gewoon zo hard mogelijk en intuïtief gaat dat goed als je er wat gevoel voor hebt. Op de motor moet je niet alleen maximaal leren remmen, maar vanwege de vaak korte volgafstand van auto's omdat ze "door je heen" kijken en je vaak langere remweg omdat veiligheidsmarge tegen het blokkeren van je wiel, moet je ook eerder gaan remmen. Veel verder vooruit kijken, anticiperen, altijd een vluchtweg hebben, wisselen van positie alnaargelang de situatie, soms de verkeersregels negeren voor je eigen veiligheid, etc.
Als er teveel rustpauzes inzitten, heb je te weinig rijuren. Te weinig pauzes en je bent kapot. Beide opties resulteren in een soort "last minute studeren" en iedere ex scholier weet nog wel dat die kennis dan hooguit een week nog blijft hangen. Herhaling is de sleutel tot meesteren, en dat ontzeg je jezelf.
En dan heb ik het nog niet eens over het leren inschatten welke feedback van een motor urgent is en een aanpassing van jou vereist en welke feedback gewoon de consequentie is van je actie, en niks ernstigs.
Geld binnenharken ...quote:Op donderdag 14 juni 2018 18:13 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af waarom dat soort scholen een 3 daagse cursus kunnen aanbieden, lijkt me dan dat de kwaliteit een stuk lager ligt dan normaal lessen.
Het klinkt inderdaad als iets waar je meer ervaring mee moet op doen.
Zeker na 3 dagen zeggen: O je moet nog 3 extra dagen kun je even 1000 euro neerleggen weer...quote:
Ik vraag me dat ook af ja. Mijn rijschool deed het om die redenen ook niet, ook al was er wel veel vraag naar. Ik denk dat de motieven veelal financieel zijn, want als je niet slaagt na zo'n driedaagse (en dure!) cursus, heb je denk ik wel de neiging om dan maar los verder te lessen. Bovendien is zo'n driedaagse cursus natuurlijk ideaal qua planning voor een rijschool, want je hebt direct gegarandeerd drie dagen volgeboekt zitten zonder dat je misschien tussen elf en drie geen leerlingen hebt (verloren tijd, misgelopen geld).quote:Op donderdag 14 juni 2018 18:13 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af waarom dat soort scholen een 3 daagse cursus kunnen aanbieden, lijkt me dan dat de kwaliteit een stuk lager ligt dan normaal lessen.
Het klinkt inderdaad als iets waar je meer ervaring mee moet op doen.
Toch benieuwd hoe het is dan, misschien eens uitproberen en dan verslag doen. Het geld is voor mij geen probleem, maar tijd helaas wel.quote:Op donderdag 14 juni 2018 18:18 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik vraag me dat ook af ja. Mijn rijschool deed het om die redenen ook niet, ook al was er wel veel vraag naar. Ik denk dat de motieven veelal financieel zijn, want als je niet slaagt na zo'n driedaagse (en dure!) cursus, heb je denk ik wel de neiging om dan maar los verder te lessen. Bovendien is zo'n driedaagse cursus natuurlijk ideaal qua planning voor een rijschool, want je hebt direct gegarandeerd drie dagen volgeboekt zitten zonder dat je misschien tussen elf en drie geen leerlingen hebt (verloren tijd, misgelopen geld).
ja, die rijschool.quote:Op donderdag 14 juni 2018 17:40 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Nee die site zegt dat het in 3 dagen kan, dus dan ga ik daarvan uit. Ik vroeg of iemand ervaring heeft met zo'n cursus
Is wel oud topic, maar lijkt erop dat ze tevreden zijn met korte cursus. Blijkbaar is het wel te doen als je theorie binnen redelijk tijd kunt halen.quote:Op donderdag 14 juni 2018 19:10 schreef Maegrim het volgende:
https://www.motor-forum.n(...)otorrijbewijs-1.html
ff snel gezocht
xjr 1300quote:Op woensdag 13 juni 2018 16:20 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Ik wil heel graag een naked rijden maar er zijn niet veel naked bikes waar ik soepel op zou kunnen zitten denk ik. Ik las dat de super duke r 1290 nog een mogelijkheid was en misschien de gsx-s100f maar daar blijft het ook wel bij.
gooi je je koffers toch vol?quote:Op vrijdag 15 juni 2018 11:03 schreef Salatrel het volgende:
Denk ik ff een slag te slaan door in Luxemburg te tanken heb ik maar 17L verbruikt
Scheelde wel 35c de liter
Slim! Niet bang dat je je nieuwe motor om laat vallen met het 8-je oid? Wat dat betreft vond ik een lesmotor wel zo relaxed.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 11:59 schreef Anne het volgende:
7 juli ga ik een lesje AVB doen met mijn eigen brommert.
En dat bij de rij-instructeur waar ik 7 jaar geleden ook een paar lessen bij heb gevolgd .
GSX-Fquote:Op vrijdag 15 juni 2018 12:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Wat is in jullie ogen de ultieme sporttoermotor?
Ik heb m'n lesmotor op het terrein alleen weleens laten pleuren bij de halve slalom. Maar goed valbeugels erop en klaar, zo hard gaat dat allemaal niet met AVB, toch?quote:Op vrijdag 15 juni 2018 12:34 schreef cofi het volgende:
[..]
Slim! Niet bang dat je je nieuwe motor om laat vallen met het 8-je oid? Wat dat betreft vond ik een lesmotor wel zo relaxed.
in mijn ogen : de R1200RS van BMWquote:Op vrijdag 15 juni 2018 12:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Wat is in jullie ogen de ultieme sporttoermotor?
ik ben maar een lang weekend weg hoor. Alleen topkoffer bij me en die zit vol kleding en een laptop....quote:Op vrijdag 15 juni 2018 11:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
gooi je je koffers toch vol?
Duitsland scheelt ook weer aardig zag ik.
Aai was kiddink jesquote:Op vrijdag 15 juni 2018 13:03 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik ben maar een lang weekend weg hoor. Alleen topkoffer bij me en die zit vol kleding en een laptop....
En een lege rugzak om sigaretten mee te nemen uit Luxemburg voor een collega
VFR.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 12:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Wat is in jullie ogen de ultieme sporttoermotor?
Kan altijd gebeuren natuurlijk, maar ik heb tijdens mijn rijlessen toentertijd nooit de motor laten vallen tijdens een 8-je. Als ik hem niet haalde, reed ik er gewoon uit.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 12:34 schreef cofi het volgende:
[..]
Slim! Niet bang dat je je nieuwe motor om laat vallen met het 8-je oid? Wat dat betreft vond ik een lesmotor wel zo relaxed.
Heb nog wel wat supercorsa's in jouw maat liggen. Nog prima voor op straat.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 13:29 schreef Geerd het volgende:
Heb er nu een pilot power 3 op achter....al paar keer stapje opzij gezet/doorgegleden.
Heb er niet echt vertrouwen meer in eigenlijk..maja. Je moet wat...
was dat voor of nadat je postte dat ie versleten was?quote:Op vrijdag 15 juni 2018 13:29 schreef Geerd het volgende:
Heb er nu een pilot power 3 op achter....al paar keer stapje opzij gezet/doorgegleden.
Heb er niet echt vertrouwen meer in eigenlijk..maja. Je moet wat...
Heb je ook helemaal goed. Het gros van de AVB oefeningen zou ik nu echt meer kunnenquote:Op vrijdag 15 juni 2018 13:47 schreef Anne het volgende:
[..]
Kan altijd gebeuren natuurlijk, maar ik heb tijdens mijn rijlessen toentertijd nooit de motor laten vallen tijdens een 8-je. Als ik hem niet haalde, reed ik er gewoon uit.
Ik ben wel ooit onderuit gegaan bij een noodstop, maar dat zou in principe ook niet meer moeten kunnen met de nieuwe . ABS!
Ik wil het eigenlijk juist graag (opnieuw) leren/testen op mijn eigen motor.
Nee dit is de nieuwe alquote:Op vrijdag 15 juni 2018 16:22 schreef Salatrel het volgende:
[..]
was dat voor of nadat je postte dat ie versleten was?
het gros van de AVB oefeningen heb ik überhaupt nooit gehadquote:Op vrijdag 15 juni 2018 16:52 schreef cofi het volgende:
[..]
Heb je ook helemaal goed. Het gros van de AVB oefeningen zou ik nu echt meer kunnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 15 juni 2018 18:27 schreef Maegrim het volgende:
nieuwe fiets gekochtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hoeveel moest je nog bijleggen toen je de ktm inruilde?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[/quote]hoeveel moest je nog bijleggen toen je de ktm inruilde?
[/quote]
Ik zwaai naar dieren.
Net als mijn pa!? Die kon in de jaren ‘70 een proef-rijbewijs bij de gemeente halen. Onbeperkt oefenen in zijn gemeente en afrijden wanneer hij er zin in had Wat nou AVB...quote:Op vrijdag 15 juni 2018 18:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
het gros van de AVB oefeningen heb ik überhaupt nooit gehad
En daarom heb ik mijn vader voor vaderdag een AVB-les cadeau gedaan. Hij gaat 7 juli dus ook mee .quote:Op vrijdag 15 juni 2018 18:37 schreef cofi het volgende:
[..]
Net als mijn pa!? Die kon in de jaren ‘70 een proef-rijbewijs bij de gemeente halen. Onbeperkt oefenen in zijn gemeente en afrijden wanneer hij er zin in had Wat nou AVB...
ik ben vrij die dag waar kan ik komen kijken?quote:Op vrijdag 15 juni 2018 18:44 schreef Anne het volgende:
[..]
En daarom heb ik mijn vader voor vaderdag een AVB-les cadeau gedaan. Hij gaat 7 juli dus ook mee .
Das wel heeeel erg vroegah.. Ik heb gehad; straatje keren, 3 rondjes in een vierkantje en dan andere kant eruit, 8je, slalommetje, noodstop.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 18:37 schreef cofi het volgende:
[..]
Net als mijn pa!? Die kon in de jaren ‘70 een proef-rijbewijs bij de gemeente halen. Onbeperkt oefenen in zijn gemeente en afrijden wanneer hij er zin in had Wat nou AVB...
sfeervolquote:Op vrijdag 15 juni 2018 19:12 schreef Salatrel het volgende:
AVB examen met de kuip op de achtergrond
Op overzichtelijke stukken zal je niet zo snel verrast worden geloof ik, maar heb je bij onoverzichtelijke bochten zo nu en dan last van tegenliggers die op jouw weghelft rijden?quote:Op vrijdag 15 juni 2018 21:59 schreef Geerd het volgende:
Had ff 2 rustdagen...reet deed pijn alsof ze er met een mes in zaten te steken...vandaag weer ff 364.5km erbij via smalle bergwegen weer in 6 uur en 8 min
Jup als het overzichtelijk is en je kan beetje de bochten overzien..dan zit je soms perongeluk al rond de 200..maar dat zij ook mooie brede wegen.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 22:04 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Op overzichtelijke stukken zal je niet zo snel verrast worden geloof ik, maar heb je bij onoverzichtelijke bochten zo nu en dan last van tegenliggers die op jouw weghelft rijden?
Ik zakte de eerste keer. Doorgetrokken streep negeren was iets te assertiefquote:Op vrijdag 15 juni 2018 19:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Das wel heeeel erg vroegah.. Ik heb gehad; straatje keren, 3 rondjes in een vierkantje en dan andere kant eruit, 8je, slalommetje, noodstop.
Geen apart examen, geen tussentijdse bullpoep, gewoon 2 kunstjes doen op een parkeerterrein en een half uur lang niet voor je flikker gereden worden door een auto in Rotterdam.
Ik ging bijna op mijn bek met de noodstop trouwens, kreeg een nagelnieuwe motor (30 km op de teller) voor mijn examen omdat iemand mijn lesfiets had verschroot de avond ervoor. Kreeg een uurtje 'wennen' voor het examen en succes ermee en geslaagd in een keer natuurlijk
Johquote:Op vrijdag 15 juni 2018 22:53 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zakte de eerste keer. Doorgetrokken streep negeren was iets te assertief
ja, sufferd, dat mag alleen ná je examenquote:Op vrijdag 15 juni 2018 22:53 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zakte de eerste keer. Doorgetrokken streep negeren was iets te assertief
Het ergste is nog dat het op een punt was waar ik dagelijks kwam. Vanaf de pleyroute bij het Gelredome linksaf de a325 op, net voorbij de bocht. .quote:Op zaterdag 16 juni 2018 12:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ja, sufferd, dat mag alleen ná je examen
Heb je toevallig wat pics van de twin? Ben wel benieuwdquote:Op zaterdag 16 juni 2018 12:15 schreef Sounddragon het volgende:
Pfuu, laatste loodjes aan de twin.. Staalomvlochten leidingen besteld, fatbar-ombouwsetje voor de barkbusters besteld, montagekitje voor de Outback besteld, en een trosje RAM spulletjes (dure kutzooi).
RAM-bende wel zodanig uitgepuzzeld dat ik een suction cup set met wat opties overhoud om in de kraan te gebruiken.. Nu zwerft mijn foon vaak door de cabine en dondert derhalve tig keer per week van dash en consoles af.. Straks heb ik een X-grippie wat ik zo op het glas kan plakken.
Ik hoop alleen wel dat die suction base van RAM wat beter als gemiddeld, want meestal zijn die zuignapsteunen kut met peren
quote:Op zaterdag 16 juni 2018 12:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ja, sufferd, dat mag alleen ná je examen
jah, heb ik.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 12:34 schreef cofi het volgende:
[..]
Heb je toevallig wat pics van de twin? Ben wel benieuwd
pfuu, ik rijd denk ik een maandsalaris aan bekeuringen per dag enkele reis woon-werkquote:Op zaterdag 16 juni 2018 12:47 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Als ik een euro moest betalen voor ieder inhaalverbod wat ik heb genegeerd ..
Da's niet heel ver hiervandaan, kom alleen nooit die kant op.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 12:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat het op een punt was waar ik dagelijks kwam. Vanaf de pleyroute bij het Gelredome linksaf de a325 op, net voorbij de bocht. .
sjit, kun je die uitwisselen?quote:Op zaterdag 16 juni 2018 18:16 schreef Salatrel het volgende:
Volgens mij is de accu van mijn gopro dood want hij gaat niet aan behalve als ik hem aan netstroom hang geen filmpke van deze trip dus
ja er zit nu een China batterij in want die heeft net wat meer capaciteit ik heb thuis dr originele nog liggen die kun je simpel verwisselenquote:
ja kwestie van andere batterij. Het was wel leuk geweest van ploatjes te schietenquote:Op zaterdag 16 juni 2018 18:30 schreef Sounddragon het volgende:
Ah, dus de ellende is te overzien. Dacht dat 'ie meteen deaud was
Kun je hem niet gewoon aan de 12v hangen op de motor?quote:Op zaterdag 16 juni 2018 19:25 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja kwestie van andere batterij. Het was wel leuk geweest van ploatjes te schieten
zou kunnen maar ik moet de USB nog verleggen van onder het zadel naar op het stuurquote:Op zaterdag 16 juni 2018 19:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kun je hem niet gewoon aan de 12v hangen op de motor?
Welke base ga je gebruiken op de motor? Ik ben voor de Tough-Claw gegaan.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 12:15 schreef Sounddragon het volgende:
Pfuu, laatste loodjes aan de twin.. Staalomvlochten leidingen besteld, fatbar-ombouwsetje voor de barkbusters besteld, montagekitje voor de Outback besteld, en een trosje RAM spulletjes (dure kutzooi).
RAM-bende wel zodanig uitgepuzzeld dat ik een suction cup set met wat opties overhoud om in de kraan te gebruiken.. Nu zwerft mijn foon vaak door de cabine en dondert derhalve tig keer per week van dash en consoles af.. Straks heb ik een X-grippie wat ik zo op het glas kan plakken.
Ik hoop alleen wel dat die suction base van RAM wat beter als gemiddeld, want meestal zijn die zuignapsteunen kut met peren
ah, ja, das dan lastig idd..quote:Op zaterdag 16 juni 2018 20:25 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zou kunnen maar ik moet de USB nog verleggen van onder het zadel naar op het stuur
gewoon een single B, en die schroef ik dwars door mijn scherm heen met 2 carrosserieringen en een dopmoer aan de buitenkant. Korte arm met een X-grip dan zit hij recht voor mijn neus. Als het regent laat je de arm zakken en zit hij mooi achter de ruit boven de tripmeter.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 20:54 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Welke base ga je gebruiken op de motor? Ik ben voor de Tough-Claw gegaan.
Klinkt goed! Je kan het inderdaad ook gelijk goed aanpakken. Los van inderdaad de nadelen van de positionering van de Claw weet ik niet zo goed in hoeverre die te vertrouwen is op onverhard terrein, welke je waarschijnlijk wel gaat opzoeken met de Twin!quote:Op zaterdag 16 juni 2018 21:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
gewoon een single B, en die schroef ik dwars door mijn scherm heen met 2 carrosserieringen en een dopmoer aan de buitenkant. Korte arm met een X-grip dan zit hij recht voor mijn neus. Als het regent laat je de arm zakken en zit hij mooi achter de ruit boven de tripmeter.
In de auto heb ik een adhesive B met een middle arm, en in het pakketje zit ook een suction base met een longarm en een losse shorty, én een double ball. Ik kan straks maken wat ik wil waar ik wil, maar plan A is om die ball gewoon door de ruit te boren.
Tough claw is ook wel een handig dingetje, maar ik wil mijn foon/navi in mijn blikveld, en dat is dus niet op mijn stuur. Op je stuur 'kijkt' je scherm omhoog, dat geeft spiegeleffect en beroerde lichtinval van de zon.
Ik heb nog een hoesje liggen waar ik toen vervolgens de mount niet bijgeleverd kreeg. Mocht het hoesje (gratisch) houden.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 21:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
gewoon een single B, en die schroef ik dwars door mijn scherm heen met 2 carrosserieringen en een dopmoer aan de buitenkant. Korte arm met een X-grip dan zit hij recht voor mijn neus. Als het regent laat je de arm zakken en zit hij mooi achter de ruit boven de tripmeter.
In de auto heb ik een adhesive B met een middle arm, en in het pakketje zit ook een suction base met een longarm en een losse shorty, én een double ball. Ik kan straks maken wat ik wil waar ik wil, maar plan A is om die ball gewoon door de ruit te boren.
Tough claw is ook wel een handig dingetje, maar ik wil mijn foon/navi in mijn blikveld, en dat is dus niet op mijn stuur. Op je stuur 'kijkt' je scherm omhoog, dat geeft spiegeleffect en beroerde lichtinval van de zon.
Nice view!quote:Op zondag 17 juni 2018 12:25 schreef Salatrel het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de lunch alweer 162km gedaan
Klinkt een beetje lompquote:Op zondag 17 juni 2018 12:33 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik heb nog een hoesje liggen waar ik toen vervolgens de mount niet bijgeleverd kreeg. Mocht het hoesje (gratisch) houden.
Moet ik nog eens iets op verzinnen. Ik had met mijn pa al wel een snelsluit systeem bedacht met een oude autogordel, maar dan moet ik even kloten met een van de bouten van mijn kroonplaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |