preciesquote:Op zondag 10 juni 2018 23:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ja, je hebt vast geen sausjes bij je voor bij de daarop volgende bbkoe.
huh?!? een multistrada van MV Agusta?quote:
Nee, een Turismo Veloce van MV Agusta. Bestaat al een paar jaartjes hoorquote:Op maandag 11 juni 2018 14:52 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
huh?!? een multistrada van MV Agusta?
[ afbeelding ]
ah, mij dus totaal ontgaanquote:Op maandag 11 juni 2018 15:51 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Nee, een Turismo Veloce van MV Agusta. Bestaat al een paar jaartjes hoor
noboddie?quote:Op zondag 10 juni 2018 19:19 schreef Sounddragon het volgende:
Iemand hier toevallig ervaring met Heavy Duties spullen?
niet persoonlijk maar ik heb wel eens gelezen dat het goed spul isquote:
en een bult goedkoper als commerciële zooi ook..quote:Op maandag 11 juni 2018 17:12 schreef Salatrel het volgende:
[..]
niet persoonlijk maar ik heb wel eens gelezen dat het goed spul is
Géén pics pleasequote:Op maandag 11 juni 2018 19:52 schreef Geerd het volgende:
Tering zo een fietsbroekje met zeem ...echt wel lekker.
Hehe, had ik laatst ook; 24,3 liter in een 24 liter tankquote:Op maandag 11 juni 2018 21:59 schreef Salatrel het volgende:
Na 102,9km op de reserve gereden te hebben net toch maar even getankt en ik kwam uiteindelijk uit op 23,52 liter in een tank waar volgens fabrieksopgave 23 liter in kan
Kijk me gaanquote:
Als die zonder al te veel moeite in de schuur te zetten valt, zou ik hem lekker in de schuur laten staan. Veel beter voor de motor.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 01:06 schreef cofi het volgende:
Doen jullie netjes! Staan jullie motoren gewoon buiten, of in een schuur oid? Mijn staat in de schuur, maar zit eraan te denken om een oog in een muur van mijn huis te maken, zodat ie buiten op slot kan staan
Schuur uiteraard.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 01:06 schreef cofi het volgende:
Doen jullie netjes! Staan jullie motoren gewoon buiten, of in een schuur oid? Mijn staat in de schuur, maar zit eraan te denken om een oog in een muur van mijn huis te maken, zodat ie buiten op slot kan staan
En dan in de woonkamer tentoonstellen?quote:Op dinsdag 12 juni 2018 10:12 schreef Geerd het volgende:
Nu nog buiten in de winter bij de dealer...ga nog keer kijken wat het kost om de achterpui eruit te laten halen kan die mooi binnenstaan.
Juist!!quote:Op dinsdag 12 juni 2018 10:51 schreef fathank het volgende:
[..]
En dan in de woonkamer tentoonstellen?
ook w-w verkeer, geklooi met het pak had ik ook last van, maar heb nu een motorjeans en dat scheelt toch wel veel gedoe, neem andere schoenen mee en als het echt warm is een andere blouse / shirt in de rugzak.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 01:00 schreef cofi het volgende:
Verdikkeme, moet echt weer gaan rijden, heb nog maar 200 km gereden dit seizoen.
Rijden jullie ook woon-werk met de motor? Ik vind dat gekloot met het pak altijd zo’n gedoe, waardoor ik toch liever de vierwieler pak.
De mijne staat binnen. Buiten slapen is, op de lange termijn, toch vrij funest voor motoren is zo mijn ervaring.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 01:06 schreef cofi het volgende:
Doen jullie netjes! Staan jullie motoren gewoon buiten, of in een schuur oid? Mijn staat in de schuur, maar zit eraan te denken om een oog in een muur van mijn huis te maken, zodat ie buiten op slot kan staan
Ga ik morgen ook even aandoen, zat vandaag ook niet helemaal lekker meer na 250kmquote:Op maandag 11 juni 2018 19:52 schreef Geerd het volgende:
Tering zo een fietsbroekje met zeem ...echt wel lekker.
Is ook wel een goeie, motor jeans. Ik moet in de spits de ring van Utrecht om; is denk ik met de motor toch wel wat makkelijker dan met de autoquote:Op dinsdag 12 juni 2018 11:09 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
ook w-w verkeer, geklooi met het pak had ik ook last van, maar heb nu een motorjeans en dat scheelt toch wel veel gedoe, neem andere schoenen mee en als het echt warm is een andere blouse / shirt in de rugzak.
die jeans kan ik dus aanhouden, valt bijna niet op en andere schoenen is wel lekker anders zit ik met zweetpoten de hele dag
motor staat in de schuur,
denk dat het uiteindelijk niet veel uit maakt als het druk is.
als het niet druk is is de auto zeker sneller maar minder leuk
Herkenbaar dat file verhaal en uitwaaien is zeker ook niet verkeerd. Nu nog gewoon doen ;-)quote:Op dinsdag 12 juni 2018 12:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De mijne staat binnen. Buiten slapen is, op de lange termijn, toch vrij funest voor motoren is zo mijn ervaring.
Ik doe ook woon-werk op de motor trouwens, dat scheelt me inclusief geklooi met het pak toch zeker een dik kwartier, want ik mag 's ochtends over dat stukje A2 tussen Den Bosch en Zaltbommel. Dat is met de auto echt geen doen.
En daarnaast vind ik het erg lekker om naderhand nog even te kunnen uitwaaien op de motor. Alleen al daarom.
dan ga ik gewoon effe een stukkie staanquote:Op dinsdag 12 juni 2018 19:15 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Ga ik morgen ook even aandoen, zat vandaag ook niet helemaal lekker meer na 250km
Afstand is natuurlijk ook wel een dingetje; als je 125 km op de snelweg moet, lijkt mij een motor ook niet echt het meest ideale vervoersmiddel.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 19:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dan ga ik gewoon effe een stukkie staan
Frappant; zodra je staand gaat rijden heb je ineens heeelemaal geen last meer van bumperklevers
Motoren staan hier binnen in de garage trouwens; de CB krijg je sowieso niet zomaar van zijn plek, en die andere 2 staan gewoon op slot binnen.. Alleen als ik hem dagelijks gebruik staat alleen op het stuurslot..
Ik rijd bij fatsoenlijk weer (en als ik niet teveel meuk mee hoef te slepen) wel weer wat vaker woon-werk. Gisteren wel, vandaag niet omdat ik laat was.. Dat omkleden kost zomaar een kwartiertje (ik ben een zeikwijf, alles moet goed-goed zitten) en ik moest even opschieten, en als ik dan 125km moet gaan vlammen doe ik dat liever in de auto. Vanmiddag weer spijt van natuurlijk, want toen stond ik weer in de rij Die A59 is echt een gruwelijke s@df#*s weg in de middag
wel als je op de terugweg standaard 25 km file tegoed hebt elke dag, en op de motor heb je (lees: ik 😇) veel minder last van treintjes op de linker rijstrook.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 20:23 schreef cofi het volgende:
[..]
Afstand is natuurlijk ook wel een dingetje; als je 125 km op de snelweg moet, lijkt mij een motor ook niet echt het meest ideale vervoersmiddel.
De CB had je toch te koop staan? Niet genoeg animo voor?
'E606: Not ready to race-error'quote:Op dinsdag 12 juni 2018 21:52 schreef Geerd het volgende:
Ben blij dat ik van dat ww verkeer af ben.
Stopte hier onder bij de super ff paar pilsjes halen.
Denk je dat die wou starten
ABS + MTC Failure...dashboard lampjesknipperde,na een halve minuut was die klaar met knipperen. Nog een keer etc...na de 5e keer ofzo startte die gelukkig.
quote:Op dinsdag 12 juni 2018 22:26 schreef Maegrim het volgende:
SMT kopuh? start maar heel af en toe niet
Ik had juist beetje gedacht die 1290 is nu al aantal jaren op de markt..de kinderziektes zullen er wel uit zijn ...quote:Op dinsdag 12 juni 2018 22:25 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind zo'n KTM best leuk, maar ik lees wel vaak over storingen en elektronica gerelateerde ellende
Als dat hok van mij niet start duw ik hem gewoon aan
Ohw dan valt deze ene keer met 12.5k wel mee dusquote:Op dinsdag 12 juni 2018 22:34 schreef Maegrim het volgende:
als ie niet start helpt even op de zijstandaard zetten, of rommelen met de kabels bij de standaard. van de week zijn de stekkers schoongemaakt dus misschien gaat dat helpen.
dat het ongeveer 10 keer gebeurt over 8000 kilometer helpt niet met de diagnose
Dat ga ik morgen maar even uitproberen dan, die Italianen rijden echt als debielenquote:Op dinsdag 12 juni 2018 19:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dan ga ik gewoon effe een stukkie staan
Frappant; zodra je staand gaat rijden heb je ineens heeelemaal geen last meer van bumperklevers
Zou niet motte magge.. het is de bedoeling dat je een motorfiets buiten gaat gebruiken; met de huidige technologie mag je toch wel verwachten dat ze iets waterdicht kunnen makenquote:Op dinsdag 12 juni 2018 22:34 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik had juist beetje gedacht die 1290 is nu al aantal jaren op de markt..de kinderziektes zullen er wel uit zijn ...
Ook wel 2 flinke plensbuien gehad deze week...plus de nodige spray van autos..misschien toch ergens vocht binnengedrongen
Das maak-breek... stekkertje opzoeken en doorlussen should do the trick.. maja, moet je wel zeker weten dat dat het isquote:Op dinsdag 12 juni 2018 22:34 schreef Maegrim het volgende:
als ie niet start helpt even op de zijstandaard zetten, of rommelen met de kabels bij de standaard. van de week zijn de stekkers schoongemaakt dus misschien gaat dat helpen.
dat het ongeveer 10 keer gebeurt over 8000 kilometer helpt niet met de diagnose
Je kan ook staand zonder handen rijdenquote:
Als je huid echt geirriteerd is waar die botten op drukken werkt ff staan niet meerquote:Op dinsdag 12 juni 2018 23:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je kan ook staand zonder handen rijden
Ach en als het wel zo ver is dan koop je een BNW K100LT en dan maakt dat ook niet meer uit.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 20:23 schreef cofi het volgende:
[..]
Afstand is natuurlijk ook wel een dingetje; als je 125 km op de snelweg moet, lijkt mij een motor ook niet echt het meest ideale vervoersmiddel.
De CB had je toch te koop staan? Niet genoeg animo voor?
Net ivm Guus Meeuwis een verkeersinfarct in Eindhoven. Ik moest ook pal langs het stadion af.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 19:37 schreef cofi het volgende:
[..]
Herkenbaar dat file verhaal en uitwaaien is zeker ook niet verkeerd. Nu nog gewoon doen ;-)
niet echt een allroad maar afgelopen zaterdag heb ik de nieuwe Tracer 900 GT in het echt bekeken en dat is toch ook wel een hele complete fietsquote:Op woensdag 13 juni 2018 00:54 schreef BlackLining het volgende:
Volgende hier gaat ook maar eens zo'n allroad achtig ding worden
Trackmode geprobeerd?quote:Op woensdag 13 juni 2018 06:14 schreef Sarasi het volgende:
Ik wil een Duke 790. Ik ben echt verliefd op dat ding. Helaas heeft m'n vader zondag de staatsloterij alweer niet gewonnen, dus voorlopig zit die Duke er niet in.
Ik zou hem ook graag willen maar met een lengte van twee meter gaat dat niet zo makkelijk vrees ik.quote:Op woensdag 13 juni 2018 06:14 schreef Sarasi het volgende:
Ik wil een Duke 790. Ik ben echt verliefd op dat ding. Helaas heeft m'n vader zondag de staatsloterij alweer niet gewonnen, dus voorlopig zit die Duke er niet in.
quote:Op woensdag 13 juni 2018 05:27 schreef Salatrel het volgende:
[..]
niet echt een allroad maar afgelopen zaterdag heb ik de nieuwe Tracer 900 GT in het echt bekeken en dat is toch ook wel een hele complete fiets
Wel jammer dat die Tracers zo lelijk zijnquote:Op woensdag 13 juni 2018 05:27 schreef Salatrel het volgende:
[..]
niet echt een allroad maar afgelopen zaterdag heb ik de nieuwe Tracer 900 GT in het echt bekeken en dat is toch ook wel een hele complete fiets
Nee man, lekker in street gehouden. Al is dat wel machtig irritant als dat ding een wheelie probeert te maken en hij pakt 'm direct terug. Wat dat betreft was de 390 meet mijn ding - geen gezeik met modi, vreselijke quickshifters, of dat soort meuk. Maar dat bochtenwerk van de 790...quote:
Je hebt de keuze om al dan niet de koppeling te gebruiken ja, dat is wat anders. En dat doe ik op mijn eigen motor ook de helft van de tijd niet als ik omhoog schakel, nergens voor nodig.quote:Op woensdag 13 juni 2018 10:48 schreef fathank het volgende:
Je hoeft em niet te gebruiken
Is toch lekker man gas erop houden terwijl je door de versnellingen jaagt
Is het eigenlijk standaard of een optie?
Zal zo eens kijken ...maar je kunt hem ook uitzetten.quote:Op woensdag 13 juni 2018 11:27 schreef BlackLining het volgende:
Je kunt dat ding niet niet gebruiken althans, als je de koppeling niet gebruikt. Daarom is het ook zo ruk. Die hele handeling met gas terugnemen, wat ie sowieso doet als je niet handmatig ontkoppelt, is in 90% van de gevallen nergens voor nodig.
Bij normale motoren:
Lichte druk op schakelpunt > juiste toerental > schakelen
Bij KTM:
Lichte druk op schakelpook > juiste toerental > motormanagement neemt gas terug > schakelen > gas open
Als je normaal gesproken gewoon met de koppeling schakelt dan gebruik je dat inderdaad niet. Maar die koppeling heb je helemaal niet nodig voor omhoog schakelen. En zonder koppeling schakelen gaat beter zonder quickshifter dan met, want die gaat zich er dan toch mee bemoeien terwijl dat niet nodig is.
dat heb ik denk ik ook.. Vandaar mijn voorkeur voor allroad..quote:Op woensdag 13 juni 2018 09:18 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Ik zou hem ook graag willen maar met een lengte van twee meter gaat dat niet zo makkelijk vrees ik.
zo ziet dat er ongeveer uit:
[ afbeelding ]
Kun je dat niet gewoon afstellen? Ik heb wel eens zitten zoeken voor mijn 748, daar bestaat een quickshifter voor die kort de ontsteking onderbreekt, kun je met je telefoon helemaal afstellen tot je een dikke rechte streep naar de 200 kunt trekkenquote:Op woensdag 13 juni 2018 11:27 schreef BlackLining het volgende:
Je kunt dat ding niet niet gebruiken althans, als je de koppeling niet gebruikt. Daarom is het ook zo ruk. Die hele handeling met gas terugnemen, wat ie sowieso doet als je niet handmatig ontkoppelt, is in 90% van de gevallen nergens voor nodig.
Bij normale motoren:
Lichte druk op schakelpunt > juiste toerental > schakelen
Bij KTM:
Lichte druk op schakelpook > juiste toerental > motormanagement neemt gas terug > schakelen > gas open
Als je normaal gesproken gewoon met de koppeling schakelt dan gebruik je dat inderdaad niet. Maar die koppeling heb je helemaal niet nodig voor omhoog schakelen. En zonder koppeling schakelen gaat beter zonder quickshifter dan met, want die gaat zich er dan toch mee bemoeien terwijl dat niet nodig is.
of een burgman met een dekentjequote:Op woensdag 13 juni 2018 14:11 schreef Sounddragon het volgende:
Koop gewoon mijn CB, die zet je bij het verkeerslicht gewoon in 5, koppeling los en het gas erop.. Dat gedoe met schakelen is voor impotente brommertjes
Ik wil heel graag een naked rijden maar er zijn niet veel naked bikes waar ik soepel op zou kunnen zitten denk ik. Ik las dat de super duke r 1290 nog een mogelijkheid was en misschien de gsx-s100f maar daar blijft het ook wel bij.quote:Op woensdag 13 juni 2018 13:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dat heb ik denk ik ook.. Vandaar mijn voorkeur voor allroad..
Dat ritje op die 390 zal er ook wel heel apart hebben uitgezien
Tuono is volgens mij ook goed te doen. Ik vond het oude Tuono model in ieder geval goed zitten met m'n 1.90quote:Op woensdag 13 juni 2018 16:20 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Ik wil heel graag een naked rijden maar er zijn niet veel naked bikes waar ik soepel op zou kunnen zitten denk ik. Ik las dat de super duke r 1290 nog een mogelijkheid was en misschien de gsx-s100f maar daar blijft het ook wel bij.
Nieuwe Z900RS? Als retro je ding tenminste.quote:Op woensdag 13 juni 2018 16:20 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Ik wil heel graag een naked rijden maar er zijn niet veel naked bikes waar ik soepel op zou kunnen zitten denk ik. Ik las dat de super duke r 1290 nog een mogelijkheid was en misschien de gsx-s100f maar daar blijft het ook wel bij.
Retro is niet echt mijn ding maar ik vind deze wel mooi!quote:Op woensdag 13 juni 2018 19:27 schreef Elegy het volgende:
[..]
Nieuwe Z900RS? Als retro je ding tenminste.
Zit je nou mijn CB te vergelijken met een portapotti?quote:
Op de CB pas je ook wel hoor, die zit best wel ruim.quote:Op woensdag 13 juni 2018 16:20 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Ik wil heel graag een naked rijden maar er zijn niet veel naked bikes waar ik soepel op zou kunnen zitten denk ik. Ik las dat de super duke r 1290 nog een mogelijkheid was en misschien de gsx-s100f maar daar blijft het ook wel bij.
psies..quote:Op woensdag 13 juni 2018 19:41 schreef Maegrim het volgende:
Een CB1300 was met mijn 1.87 echt niet krap, maar misschien is 2 meter een ander verhaal
goeie grijns in je helm ookquote:Op woensdag 13 juni 2018 13:43 schreef Sarasi het volgende:
Die quickshifter is echt een KLUNK. Gaat weliswaar iets soepeler als je gas een beetje dichtdraait en stabiel houdt en al op 't goede toerental zit, maar aanzienlijk kutter dan gewoon zonder koppeling zelf schakelen zoals op de 390 wel gewoon kon.
Overigens paste ik perfect op de 790.
[ afbeelding ]
Ja het is écht een heel leuk ding!quote:
Lijkt me wel toch? Geen idee hoe die dingen op een KTM werken maar op m'n circuitfiets is 't gewoon gas vol open en naar beneden door de versnellingen stampen . Eén van de aanpassingen die na de vering het meeste scheelt in de rondetijden gok ik zo.quote:Op woensdag 13 juni 2018 14:01 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Kun je dat niet gewoon afstellen? Ik heb wel eens zitten zoeken voor mijn 748, daar bestaat een quickshifter voor die kort de ontsteking onderbreekt, kun je met je telefoon helemaal afstellen tot je een dikke rechte streep naar de 200 kunt trekken
Nou dat zal wel lekker gaan rammelen dan he.quote:Op woensdag 13 juni 2018 23:49 schreef Amoeba het volgende:
Krijg je 6 koppelingsplaten terwijl je er eigenlijk 8 nodig hebt
quote:Op donderdag 14 juni 2018 13:52 schreef totalvamp het volgende:
iemand hier ervaring met een spoedcursus motorrijden? Volgende keer als ik weer in NL ben wil ik mijn motor rijbeweijs gaan halen in 3 dagen.
Atak is that youquote:Op donderdag 14 juni 2018 13:52 schreef totalvamp het volgende:
iemand hier ervaring met een spoedcursus motorrijden? Volgende keer als ik weer in NL ben wil ik mijn motor rijbeweijs gaan halen in 3 dagen.
Waarom niet in 2 uur?quote:Op donderdag 14 juni 2018 13:52 schreef totalvamp het volgende:
iemand hier ervaring met een spoedcursus motorrijden? Volgende keer als ik weer in NL ben wil ik mijn motor rijbeweijs gaan halen in 3 dagen.
3 dagen voor theorie, AVB en AVD is erg weinig ruimte. Als een rijschool daarin mee wil gaan, zul je het ruim van te voren (denk minimaal half jaar) moeten gaan regelen. Er nog even van uit gaande dat je genoeg ervaring hebt om het binnen die tijd ook te leren.quote:Op donderdag 14 juni 2018 13:52 schreef totalvamp het volgende:
iemand hier ervaring met een spoedcursus motorrijden? Volgende keer als ik weer in NL ben wil ik mijn motor rijbeweijs gaan halen in 3 dagen.
Plus dat je dat helemaal niet moet willen natuurlijk.quote:Op donderdag 14 juni 2018 13:57 schreef Xaryna het volgende:
[..]
3 dagen voor theorie, AVB en AVD is erg weinig ruimte. Als een rijschool daarin mee wil gaan, zul je het ruim van te voren (denk minimaal half jaar) moeten gaan regelen. Er nog even van uit gaande dat je genoeg ervaring hebt om het binnen die tijd ook te leren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |