abonnement Unibet Coolblue
pi_179760618
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:48 schreef fathank het volgende:
Je hoeft em niet te gebruiken

Is toch lekker man gas erop houden terwijl je door de versnellingen jaagt

Is het eigenlijk standaard of een optie?
Je hebt de keuze om al dan niet de koppeling te gebruiken ja, dat is wat anders. En dat doe ik op mijn eigen motor ook de helft van de tijd niet als ik omhoog schakel, nergens voor nodig.

De KTM gaat sowieso ontkoppelen gas terugnemen als je omhoog schakelt en dat wil niet uit. Ik kan het vloeiender zonder die quickshifter. Dus ja, heerlijk, door de versnellingen jagen met het gas erop, maar daar heb je geen quickshifter voor nodig als je je motor een beetje kent.

Omlaag is ie wel fijn overigens, als je hem laat uitrollen naar een stoplicht ofzo.

Het is een optie trouwens, bij de meeste modellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door BlackLining op 13-06-2018 11:00:50 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_179760921
Gebruik hem eigenlijk nooit ...
Ik zwaai naar dieren.
pi_179761097
Je kunt dat ding niet niet gebruiken :') althans, als je de koppeling niet gebruikt. Daarom is het ook zo ruk. Die hele handeling met gas terugnemen, wat ie sowieso doet als je niet handmatig ontkoppelt, is in 90% van de gevallen nergens voor nodig.

Bij normale motoren:
Lichte druk op schakelpunt > juiste toerental > schakelen

Bij KTM:
Lichte druk op schakelpook > juiste toerental > motormanagement neemt gas terug > schakelen > gas open

Als je normaal gesproken gewoon met de koppeling schakelt dan gebruik je dat inderdaad niet. Maar die koppeling heb je helemaal niet nodig voor omhoog schakelen. En zonder koppeling schakelen gaat beter zonder quickshifter dan met, want die gaat zich er dan toch mee bemoeien terwijl dat niet nodig is.

[ Bericht 9% gewijzigd door BlackLining op 13-06-2018 11:33:24 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_179761205
Quickshifter bij de 790 is standaard helaas, geen optie. :(
Your opinion of me is none of my business.
pi_179761992
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:27 schreef BlackLining het volgende:
Je kunt dat ding niet niet gebruiken :') althans, als je de koppeling niet gebruikt. Daarom is het ook zo ruk. Die hele handeling met gas terugnemen, wat ie sowieso doet als je niet handmatig ontkoppelt, is in 90% van de gevallen nergens voor nodig.

Bij normale motoren:
Lichte druk op schakelpunt > juiste toerental > schakelen

Bij KTM:
Lichte druk op schakelpook > juiste toerental > motormanagement neemt gas terug > schakelen > gas open

Als je normaal gesproken gewoon met de koppeling schakelt dan gebruik je dat inderdaad niet. Maar die koppeling heb je helemaal niet nodig voor omhoog schakelen. En zonder koppeling schakelen gaat beter zonder quickshifter dan met, want die gaat zich er dan toch mee bemoeien terwijl dat niet nodig is.
Zal zo eens kijken ...maar je kunt hem ook uitzetten.

Je bedoelt die 2/300e van een sec dat die ff inhoud?

[ Bericht 2% gewijzigd door Geerd op 13-06-2018 13:19:10 ]
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 13 juni 2018 @ 13:19:41 #171
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179762753
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:18 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Ik zou hem ook graag willen maar met een lengte van twee meter gaat dat niet zo makkelijk vrees ik.

zo ziet dat er ongeveer uit:
[ afbeelding ]
dat heb ik denk ik ook.. Vandaar mijn voorkeur voor allroad..

Dat ritje op die 390 zal er ook wel heel apart hebben uitgezien :D _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179763138
Die quickshifter is echt een KLUNK. Gaat weliswaar iets soepeler als je gas een beetje dichtdraait en stabiel houdt en al op 't goede toerental zit, maar aanzienlijk kutter dan gewoon zonder koppeling zelf schakelen zoals op de 390 wel gewoon kon.

Overigens paste ik perfect op de 790. :7


Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:01:14 #173
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_179763441
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:27 schreef BlackLining het volgende:
Je kunt dat ding niet niet gebruiken :') althans, als je de koppeling niet gebruikt. Daarom is het ook zo ruk. Die hele handeling met gas terugnemen, wat ie sowieso doet als je niet handmatig ontkoppelt, is in 90% van de gevallen nergens voor nodig.

Bij normale motoren:
Lichte druk op schakelpunt > juiste toerental > schakelen

Bij KTM:
Lichte druk op schakelpook > juiste toerental > motormanagement neemt gas terug > schakelen > gas open

Als je normaal gesproken gewoon met de koppeling schakelt dan gebruik je dat inderdaad niet. Maar die koppeling heb je helemaal niet nodig voor omhoog schakelen. En zonder koppeling schakelen gaat beter zonder quickshifter dan met, want die gaat zich er dan toch mee bemoeien terwijl dat niet nodig is.
Kun je dat niet gewoon afstellen? Ik heb wel eens zitten zoeken voor mijn 748, daar bestaat een quickshifter voor die kort de ontsteking onderbreekt, kun je met je telefoon helemaal afstellen tot je een dikke rechte streep naar de 200 kunt trekken _O_
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:11:50 #174
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179763578
Koop gewoon mijn CB, die zet je bij het verkeerslicht gewoon in 5, koppeling los en het gas erop.. Dat gedoe met schakelen is voor impotente brommertjes :{w
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179763657
Of zo'n Honda DCT motor ;(
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_179764382
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:17 schreef BlackLining het volgende:
Of zo'n Honda DCT motor ;(
de X-ADV ;(
  woensdag 13 juni 2018 @ 15:24:07 #177
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179764644
quote:
3s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:11 schreef Sounddragon het volgende:
Koop gewoon mijn CB, die zet je bij het verkeerslicht gewoon in 5, koppeling los en het gas erop.. Dat gedoe met schakelen is voor impotente brommertjes :{w
of een burgman met een dekentje
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_179765066
Doe me dan maar een Zero, nooit meer schakelen en wel de fun. :D
Your opinion of me is none of my business.
pi_179765665
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

dat heb ik denk ik ook.. Vandaar mijn voorkeur voor allroad..

Dat ritje op die 390 zal er ook wel heel apart hebben uitgezien :D _O-
Ik wil heel graag een naked rijden maar er zijn niet veel naked bikes waar ik soepel op zou kunnen zitten denk ik. Ik las dat de super duke r 1290 nog een mogelijkheid was en misschien de gsx-s100f maar daar blijft het ook wel bij.
pi_179766871
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:20 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Ik wil heel graag een naked rijden maar er zijn niet veel naked bikes waar ik soepel op zou kunnen zitten denk ik. Ik las dat de super duke r 1290 nog een mogelijkheid was en misschien de gsx-s100f maar daar blijft het ook wel bij.
Tuono is volgens mij ook goed te doen. Ik vond het oude Tuono model in ieder geval goed zitten met m'n 1.90 :)
  woensdag 13 juni 2018 @ 19:27:56 #181
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_179768525
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:20 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Ik wil heel graag een naked rijden maar er zijn niet veel naked bikes waar ik soepel op zou kunnen zitten denk ik. Ik las dat de super duke r 1290 nog een mogelijkheid was en misschien de gsx-s100f maar daar blijft het ook wel bij.
Nieuwe Z900RS? Als retro je ding tenminste.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_179768767
Een CB1300 was met mijn 1.87 echt niet krap, maar misschien is 2 meter een ander verhaal
pi_179768883
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:27 schreef Elegy het volgende:

[..]

Nieuwe Z900RS? Als retro je ding tenminste.
Retro is niet echt mijn ding maar ik vind deze wel mooi!
  woensdag 13 juni 2018 @ 21:37:25 #184
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179771483
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:24 schreef fathank het volgende:

[..]

of een burgman met een dekentje
Zit je nou mijn CB te vergelijken met een portapotti? :? }:| }:|
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 13 juni 2018 @ 21:39:10 #185
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179771536
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:20 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Ik wil heel graag een naked rijden maar er zijn niet veel naked bikes waar ik soepel op zou kunnen zitten denk ik. Ik las dat de super duke r 1290 nog een mogelijkheid was en misschien de gsx-s100f maar daar blijft het ook wel bij.
Op de CB pas je ook wel hoor, die zit best wel ruim.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 13 juni 2018 @ 21:44:46 #186
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179771670
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:41 schreef Maegrim het volgende:
Een CB1300 was met mijn 1.87 echt niet krap, maar misschien is 2 meter een ander verhaal
psies..

Op een GSX had ik trouwens weer meer het idee dat ik op iets zat waar ik op 'paste' .. Vond het trouwens ook een eng ding om op te rijden.. Op de Honda had ik meteen een soort van 'Home sweet home' gevoel :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179772523
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:43 schreef Sarasi het volgende:
Die quickshifter is echt een KLUNK. Gaat weliswaar iets soepeler als je gas een beetje dichtdraait en stabiel houdt en al op 't goede toerental zit, maar aanzienlijk kutter dan gewoon zonder koppeling zelf schakelen zoals op de 390 wel gewoon kon.

Overigens paste ik perfect op de 790. :7


[ afbeelding ]
goeie grijns in je helm ook
pi_179773331
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:09 schreef Salatrel het volgende:

[..]

goeie grijns in je helm ook
Ja het is écht een heel leuk ding! :D
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 13 juni 2018 @ 23:49:26 #189
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_179775439
Krijg je 6 koppelingsplaten terwijl je er eigenlijk 8 nodig hebt :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 14 juni 2018 @ 00:12:54 #190
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_179775832
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:01 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Kun je dat niet gewoon afstellen? Ik heb wel eens zitten zoeken voor mijn 748, daar bestaat een quickshifter voor die kort de ontsteking onderbreekt, kun je met je telefoon helemaal afstellen tot je een dikke rechte streep naar de 200 kunt trekken _O_
Lijkt me wel toch? Geen idee hoe die dingen op een KTM werken maar op m'n circuitfiets is 't gewoon gas vol open en naar beneden door de versnellingen stampen _O_ . Eén van de aanpassingen die na de vering het meeste scheelt in de rondetijden gok ik zo.

Timing van de onderbreking van de ontsteking komt wel nauw, als je die verkeerd afstelt dan jaag je zo een versnellingsbak erdoorheen. Heb nog een reserve-bak liggen voor 't geval dat.
Huilen dan.
pi_179776562
Stiekem was het best goed voor m'n rijgedrag om een keer op die 790 te rijden. Ik zat in 't begin echt te zoeken naar hoe ik nou zo moest gaan zitten dat ik er niet vanaf vloog als ik 't gas vol open trok. Stiekem zat ik blijkbaar best lui op Eendje en dat ding rijdt ook opeens weer veel wendbaarder in een actievere zithouding. :@
Your opinion of me is none of my business.
pi_179778297
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:44 schreef Sounddragon het volgende:
CB1300
Wat was er eng aan
pi_179778728
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:49 schreef Amoeba het volgende:
Krijg je 6 koppelingsplaten terwijl je er eigenlijk 8 nodig hebt :')
Nou dat zal wel lekker gaan rammelen dan he.

:+
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_179782187
Ik wil ook weleens op die 790 rijden....misschien ruil ik hem wel in :+
Ik zwaai naar dieren.
pi_179782218
iemand hier ervaring met een spoedcursus motorrijden? Volgende keer als ik weer in NL ben wil ik mijn motor rijbeweijs gaan halen in 3 dagen.
pi_179782248
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:52 schreef totalvamp het volgende:
iemand hier ervaring met een spoedcursus motorrijden? Volgende keer als ik weer in NL ben wil ik mijn motor rijbeweijs gaan halen in 3 dagen.
:')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_179782255
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:52 schreef totalvamp het volgende:
iemand hier ervaring met een spoedcursus motorrijden? Volgende keer als ik weer in NL ben wil ik mijn motor rijbeweijs gaan halen in 3 dagen.
Atak is that you
Ik zwaai naar dieren.
pi_179782280
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:52 schreef totalvamp het volgende:
iemand hier ervaring met een spoedcursus motorrijden? Volgende keer als ik weer in NL ben wil ik mijn motor rijbeweijs gaan halen in 3 dagen.
Waarom niet in 2 uur?
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:57:25 #199
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_179782297
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:52 schreef totalvamp het volgende:
iemand hier ervaring met een spoedcursus motorrijden? Volgende keer als ik weer in NL ben wil ik mijn motor rijbeweijs gaan halen in 3 dagen.
3 dagen voor theorie, AVB en AVD is erg weinig ruimte. Als een rijschool daarin mee wil gaan, zul je het ruim van te voren (denk minimaal half jaar) moeten gaan regelen. Er nog even van uit gaande dat je genoeg ervaring hebt om het binnen die tijd ook te leren.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_179782622
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:57 schreef Xaryna het volgende:

[..]

3 dagen voor theorie, AVB en AVD is erg weinig ruimte. Als een rijschool daarin mee wil gaan, zul je het ruim van te voren (denk minimaal half jaar) moeten gaan regelen. Er nog even van uit gaande dat je genoeg ervaring hebt om het binnen die tijd ook te leren.
Plus dat je dat helemaal niet moet willen natuurlijk.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_179782826
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:52 schreef totalvamp het volgende:
iemand hier ervaring met een spoedcursus motorrijden? Volgende keer als ik weer in NL ben wil ik mijn motor rijbeweijs gaan halen in 3 dagen.
Je hebt in principe maar 1 dag nodig. Ochtend de oefeningen doen. In de lunchpauze theorie aftikken. AVB halen na de lunch en dan meteen door naar AVD. Dan ben je nog mooi op tijd bij het gemeentehuis om je rijbewijs aan te vragen.

Succes.

Ik kan overigens leermeester Atak aanraden.
pi_179782890
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je hebt in principe maar 1 dag nodig. Ochtend de oefeningen doen. In de lunchpauze theorie aftikken. AVB halen na de lunch en dan meteen door naar AVD. Dan ben je nog mooi op tijd bij het gemeentehuis om je rijbewijs aan te vragen.

Succes.

Ik kan overigens leermeester Atak aanraden.
Heeft hij hem ondertussen al eigenlijk...
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 14 juni 2018 @ 16:28:04 #203
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179785269
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 09:15 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Wat was er eng aan
aan wat?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179785272
Dat zijn een hoop reacties, het was mijn vraag omdat ik momenteel in het buitenland woon en misschien voor maximaal 2 weken naar NL kom over een maand of 2.

Ik zag zelf deze cursus: https://www.bruinsma.nl/motor/motor-spoed-cursus/

Theorie kan ik wel van te voren leren en moet geen probleem zijn. Denk ook niet dat motorrijden zelf erg moeilijk is, behalve het leren schakelen.

Al is het niet hetzelfde, maar ik heb vaak scooter en brommer gereden en rij al 10+ jaar auto.
  donderdag 14 juni 2018 @ 16:35:48 #205
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179785495
Ik denk dat de grootste truuk zit in het jezelf heel houden in het verkeer.

3 dagen is iig niet realistisch, 10 maybe, maar ook dat vind ik eigenlijk niks.. De meeste mensen zijn gewoon op het gemakkie een half jaartje zoet met alles.

En dan meteen voor zwaar, en daarna als opstappertje een 'Busa-turbo? :Y *O*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179785508
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:28 schreef totalvamp het volgende:
Dat zijn een hoop reacties, het was mijn vraag omdat ik momenteel in het buitenland woon en misschien voor maximaal 2 weken naar NL kom over een maand of 2.

Ik zag zelf deze cursus: https://www.bruinsma.nl/motor/motor-spoed-cursus/

Theorie kan ik wel van te voren leren en moet geen probleem zijn. Denk ook niet dat motorrijden zelf erg moeilijk is, behalve het leren schakelen.

Al is het niet hetzelfde, maar ik heb vaak scooter en brommer gereden en rij al 10+ jaar auto.
Ik zou een andere oplossing bedenken.

Schakelen is nog wel je minste zorg.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_179785596
Waarom denken lessers (auto en motor) toch altijd dat schakelen het moeilijkste is... :?
Dat leer je de eerste les, zeker op de motor. AVB daarentegen, heeft mij de nodige lessen bezorgd, en daar rij je meestal in zn 1 :D
pi_179785618
quote:
3s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:35 schreef Sounddragon het volgende:
Ik denk dat de grootste truuk zit in het jezelf heel houden in het verkeer.

3 dagen is iig niet realistisch, 10 maybe, maar ook dat vind ik eigenlijk niks.. De meeste mensen zijn gewoon op het gemakkie een half jaartje zoet met alles.

En dan meteen voor zwaar, en daarna als opstappertje een 'Busa-turbo? :Y *O*
Ik heb wel goed verkeersinzicht, mag ook wel met 10 jaar lang schadevrij rijden. Daarnaast ben ik ook voorzichtig in het verkeer.

Ik dacht dat een aantal uren per dag genoeg moest zijn, 5 uur per dag of meer zelfs.

Nee gewoon een 150cc om mee te starten voor een jaartje ofzo.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik zou een andere oplossing bedenken.

Schakelen is nog wel je minste zorg.
Wat is de grootste zorg dan?
  donderdag 14 juni 2018 @ 16:42:17 #209
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179785688
Ik had gisteren een figuur in mijn berichtenbox op MP dat hij wel interesse had, hoop geloel, big bikes dit dat, veel gelezen, maar doet over 2 weken pas examen.. Dus ik nam aan dat hij naar zwaar ging verhuizen.. Not.. Wordt zijn eerste motor..

'ja, als ik straks examen heb gedaan ga ik wel een beetje proefrijden overal'

Ehh.. sla je mij effe over dan :W :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179785784
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:40 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ik heb wel goed verkeersinzicht, mag ook wel met 10 jaar lang schadevrij rijden. Daarnaast ben ik ook voorzichtig in het verkeer.

Ik dacht dat een aantal uren per dag genoeg moest zijn, 5 uur per dag of meer zelfs.

Nee gewoon een 150cc om mee te starten voor een jaartje ofzo.

[..]

Wat is de grootste zorg dan?
Voor de meeste mensen is dat AVB. Voertuigbeheersing. Schakelen is daarvan de basis, maar het draait om sturen met het stuur, heupen, gewicht en zeker ook ogen. Je moet stapvoets kunnen rijden zonder te slingeren, balanceren tussen gas, koppeling en rem, etc. Ook het rijden met een motor in het verkeer is wezenlijk anders dan met een auto dus die 10 jaar auto ervaring is leuk, maar gaat je niet helpen met je plaats op de weg, licht agressief rijden, véél beter moeten anticiperen, ruimte moeten afdwingen, etc, etc.

Je krijgt wel een papiertje voor machines met een paar vierkante centimeter grip op de weg, bijkans meer pk's dan kg's en nul bescherming. Wil je dat echt in drie dagen doen ja?

Ik vind het onverstandig. In ieder geval zou ik maar eens een los proefritje nemen voor je plannen gaat maken want ik kan je nu al garanderen dat het toch niet zo makkelijk gaat als je denkt.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_179785912
Vergeet niet dat hij al scooter en brommer ervaring heeft he. Appeltje eitje dus
pi_179786008
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Voor de meeste mensen is dat AVB. Voertuigbeheersing. Schakelen is daarvan de basis, maar het draait om sturen met het stuur, heupen, gewicht en zeker ook ogen. Je moet stapvoets kunnen rijden zonder te slingeren, balanceren tussen gas, koppeling en rem, etc. Ook het rijden met een motor in het verkeer is wezenlijk anders dan met een auto dus die 10 jaar auto ervaring is leuk, maar gaat je niet helpen met je plaats op de weg, licht agressief rijden, véél beter moeten anticiperen, ruimte moeten afdwingen, etc, etc.

Je krijgt wel een papiertje voor machines met een paar vierkante centimeter grip op de weg, bijkans meer pk's dan kg's en nul bescherming. Wil je dat echt in drie dagen doen ja?

Ik vind het onverstandig. In ieder geval zou ik maar eens een los proefritje nemen voor je plannen gaat maken want ik kan je nu al garanderen dat het toch niet zo makkelijk gaat als je denkt.
Ik denk dat de ABV me redelijk te doen is, mits de motor niet te zwaar is natuurlijk. Alhoewel ik dit niet van te voren kan weten, heb ik video's bekeken van alle oefeningen.

Plaats op de weg en inderdaad ruimte moeten afdwingen zal lastiger zijn, anticiperen doe ik al aangezien ik geen enkel krasje op mijn auto wil en voorzichtig ben ik het verkeer. Anticipatie is het minste waar ik me zorgen om maak. Agressief rijden is niet echt iets wat ik zou willen doen op een motor, blijf wel lekker met het verkeer mee sukkelen, zeker aan het begin.

Ik ga inderdaad een keer een proefles doen, maar moet dat natuurlijk van te voren regelen. Zeker als ik daarnaa gelijk echte lessen wil starten als het me goed af gaat.
  donderdag 14 juni 2018 @ 16:55:36 #213
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179786040
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:40 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ik heb wel goed verkeersinzicht, mag ook wel met 10 jaar lang schadevrij rijden. Daarnaast ben ik ook voorzichtig in het verkeer.

Ik dacht dat een aantal uren per dag genoeg moest zijn, 5 uur per dag of meer zelfs.

Nee gewoon een 150cc om mee te starten voor een jaartje ofzo.

[..]

Wat is de grootste zorg dan?
Als noob 5 uur per dag op een motor lessen? Ok, sterkte..

Motorrijden is iets heel anders als in een autostoel hangen en stuurtje-draaien, maar ok.. Ik zeg niet dat het niet kan, niks is impossibru, maar onderschat het niet..

En opletten in het verkeer klinkt logisch, maar vanuit motorrijder-standpunt leren denken is een compleet andere mindset.. Je kunt stiekem meer risico nemen, maar je moet wel veel meer zekerheid hebben dat het goed gaat.. Een deuk in je been laat je niet effe uittrekken en bijspuiten. Elk foutje is liggen, en liggen is duur en niet geheel onbelangrijk; erg pijnlijk.

Ik reed gisteren lekker tussen de file door met 40 ofzo (spul stond stil).. Kom ik bij een Swift aan, pleurt één of andere bimbo gewoon effe de deur open om uit te stappen :|W o|O Kun je bakken vol inzicht hebben, maar het enige wat op dat moment telt is dat je instinctief een perfecte noodstop maakt. Ik stond met mijn voorwiel nog geen halve meter van haar knie af.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179786136
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als noob 5 uur per dag op een motor lessen? Ok, sterkte..

Motorrijden is iets heel anders als in een autostoel hangen en stuurtje-draaien, maar ok.. Ik zeg niet dat het niet kan, niks is impossibru, maar onderschat het niet..

En opletten in het verkeer klinkt logisch, maar vanuit motorrijder-standpunt leren denken is een compleet andere mindset.. Je kunt stiekem meer risico nemen, maar je moet wel veel meer zekerheid hebben dat het goed gaat.. Een deuk in je been laat je niet effe uittrekken en bijspuiten. Elk foutje is liggen, en liggen is duur en niet geheel onbelangrijk; erg pijnlijk.

Ik reed gisteren lekker tussen de file door met 40 ofzo (spul stond stil).. Kom ik bij een Swift aan, pleurt één of andere bimbo gewoon effe de deur open om uit te stappen :|W o|O Kun je bakken vol inzicht hebben, maar het enige wat op dat moment telt is dat je instinctief een perfecte noodstop maakt. Ik stond met mijn voorwiel nog geen halve meter van haar knie af.
Ik snap wel dat het anders is, ik ben juist iemand die weinig risico neemt. Zeker met de onnozele mensen op de weg.

Dat zal schrikken zijn geweest, dat lijkt me ook lastig tussen al die auto's door rijden. Zelf hou ik mijn spiegels altijd in de gaten en laat ruimte aan de zijkant over voor motoren.
Hopelijk heb je die doos flink de waarheid verteld

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2018 16:59:07 ]
  donderdag 14 juni 2018 @ 17:02:42 #215
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179786237
Heb je niet de mogelijkheid waar je nu zit om een paar lesjes te nemen? Dan kun je alvast ervaren wat er allemaal bij komt kijken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_179786327
quote:
5s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

aan wat?
Op een GSX had ik trouwens weer meer het idee dat ik op iets zat waar ik op 'paste' .. Vond het trouwens ook een eng ding om op te rijden.

Om de een of andere reden quote hij verkeerd, maar dit zei je
pi_179786615
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:02 schreef fathank het volgende:
Heb je niet de mogelijkheid waar je nu zit om een paar lesjes te nemen? Dan kun je alvast ervaren wat er allemaal bij komt kijken.
Nee in Japan is het compleet verschillend, je leert daar niet op de weg rijden. Alle lessen worden gedaan in een groot park.

Daarnaast moet ik een andere visa hebben om dat te kunnen doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179786830
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:54 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ik denk dat de ABV me redelijk te doen is, mits de motor niet te zwaar is natuurlijk. Alhoewel ik dit niet van te voren kan weten, heb ik video's bekeken van alle oefeningen.
Dus jij hebt video's gekeken en concludeert dat het in drie dagen kan. Wij hier hebben allemaal het rijbewijs al, hebben die examens dus al eens gedaan en de meeste hebben ook aardig wat ervaring. Iedereen hier raadt het af.

Als je toch je eigen conclusie al getrokken hebt (op basis van wat Youtubefilmpjes), waarom vraag je het dan nog?


Er komen hier met enige regelmaat lieden voorbij die het wel even snel gaan doen. Ik heb het nog nooit een succes zien worden.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_179787103
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dus jij hebt video's gekeken en concludeert dat het in drie dagen kan. Wij hier hebben allemaal het rijbewijs al, hebben die examens dus al eens gedaan en de meeste hebben ook aardig wat ervaring. Iedereen hier raadt het af.

Als je toch je eigen conclusie al getrokken hebt (op basis van wat Youtubefilmpjes), waarom vraag je het dan nog?

Er komen hier met enige regelmaat lieden voorbij die het wel even snel gaan doen. Ik heb het nog nooit een succes zien worden.
Nee die site zegt dat het in 3 dagen kan, dus dan ga ik daarvan uit. Ik vroeg of iemand ervaring heeft met zo'n cursus
pi_179787281
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:40 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Nee die site zegt dat het in 3 dagen kan, dus dan ga ik daarvan uit. Ik vroeg of iemand ervaring heeft met zo'n cursus
Maar waarom? Je weet het toch beter.

Mijn ervaring heb ik je al gegeven. Nou heb ik gewoon normaal lessen gevolgd, maar ik ben inmiddels ook zes jaar en twee ton verder. En op basis van die ervaring kan ik je prima vertellen dat 'leren motorrijden' (niet dat daar sprake van is) in drie dagen geen goed plan is. En met die mindset van och, stelt niks voor, acht ik de kans groter dat je na drie dagen in het ziekenhuis ligt, dan dat je op het gemeentekantoor zit.

SD, is dit niet toevallig hetzelfde IP als Atak?

[ Bericht 10% gewijzigd door BlackLining op 14-06-2018 17:50:10 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')