1.96, pas goed op de 1290...alleen ja het wordt wel een beetje een brommertje dan ...tot je die paardenstal los laatquote:Op woensdag 13 juni 2018 16:20 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Ik wil heel graag een naked rijden maar er zijn niet veel naked bikes waar ik soepel op zou kunnen zitten denk ik. Ik las dat de super duke r 1290 nog een mogelijkheid was en misschien de gsx-s100f maar daar blijft het ook wel bij.
De ervaring leert dat het nogal ambitieus is.quote:Op donderdag 14 juni 2018 17:40 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Nee die site zegt dat het in 3 dagen kan, dus dan ga ik daarvan uit. Ik vroeg of iemand ervaring heeft met zo'n cursus
Theorie examen met behulp van een maquette van een kruispuntquote:Op donderdag 14 juni 2018 18:00 schreef Salatrel het volgende:
Vroeger toen je in diensttijd al je rijbewijzen op 1 dag kon halen tijdens uitzending op Aruba
Dat waten nog eens tijden
Och van mij mag ie hoor alleen ik snap niet waarom mensen op een forum om ervaringen komen vragen om dat vervolgens allemaal straal te negeren.quote:Op donderdag 14 juni 2018 17:50 schreef Maegrim het volgende:
laat em toch lekker, als een bedrijf denkt dat in 3 dagen te kunnen fixen ben ik best benieuwd of het zo lukt
bovenstaande nav BL's protesten
Als je niet meer gaat opletten dan in de auto, ga je een gevaarlijke motorrijder worden. In een auto komt het zeer zelden voor dat mensen je niet zien, hooguit dat ze zich in gaatjes proppen waar jij dat niet had gedaan. Niemand die slechts half van baan wisselt om je rakelings in te halen als jij een zijstraat in wil draaien. Je hoeft in de auto niet te leren remmen, gewoon zo hard mogelijk en intuïtief gaat dat goed als je er wat gevoel voor hebt. Op de motor moet je niet alleen maximaal leren remmen, maar vanwege de vaak korte volgafstand van auto's omdat ze "door je heen" kijken en je vaak langere remweg omdat veiligheidsmarge tegen het blokkeren van je wiel, moet je ook eerder gaan remmen. Veel verder vooruit kijken, anticiperen, altijd een vluchtweg hebben, wisselen van positie alnaargelang de situatie, soms de verkeersregels negeren voor je eigen veiligheid, etc.quote:Op donderdag 14 juni 2018 17:56 schreef totalvamp het volgende:
[..]
dat klinkt idd logisch, kan me voorstellen dat extra concentreren vermoeiend is al denk ik niet dat ik meer oplet dan met autorijden.
Ik weet ook niet hoe zo'n 3daagse cursus eruit ziet qua tijdsschema, ik neem aan dat er sowieso rustpauzes tussen zitten.
Dit dus. Ik ben zelf momenteel nog bezig met afrijden (bijna klaar) en merk dat je lichaam echt wel op is na een sessie motorrijden. Ik moet zeggen dat ik er wel aanleg voor heb en het mij gemakkelijk afgaat, maar dan alsnog zijn er zoveel factoren waar je op moet letten dat je het in 3 dagen echt niet gaat lukken.quote:Op donderdag 14 juni 2018 18:03 schreef fathank het volgende:
[..]
De ervaring leert dat het nogal ambitieus is.
Mijn 2e les mocht ik direct vanaf de rijschool naar het oefenterrein. Via Velperbroek, pleyroute naar het Gelredome, in de spits. Daar een dik uur AVB gedaan en toen weer terug. Ik was helemaal op daarna, en dan kun je er nog geen kut van omdat je bij werkelijk elke handeling moet nadenken. Ik denk niet dat het voor veel mensen weggelegd is om het in 3 dagen te doen.
Dan vraag ik me af waarom dat soort scholen een 3 daagse cursus kunnen aanbieden, lijkt me dan dat de kwaliteit een stuk lager ligt dan normaal lessen.quote:Op donderdag 14 juni 2018 18:05 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Als je niet meer gaat opletten dan in de auto, ga je een gevaarlijke motorrijder worden. In een auto komt het zeer zelden voor dat mensen je niet zien, hooguit dat ze zich in gaatjes proppen waar jij dat niet had gedaan. Niemand die slechts half van baan wisselt om je rakelings in te halen als jij een zijstraat in wil draaien. Je hoeft in de auto niet te leren remmen, gewoon zo hard mogelijk en intuïtief gaat dat goed als je er wat gevoel voor hebt. Op de motor moet je niet alleen maximaal leren remmen, maar vanwege de vaak korte volgafstand van auto's omdat ze "door je heen" kijken en je vaak langere remweg omdat veiligheidsmarge tegen het blokkeren van je wiel, moet je ook eerder gaan remmen. Veel verder vooruit kijken, anticiperen, altijd een vluchtweg hebben, wisselen van positie alnaargelang de situatie, soms de verkeersregels negeren voor je eigen veiligheid, etc.
Als er teveel rustpauzes inzitten, heb je te weinig rijuren. Te weinig pauzes en je bent kapot. Beide opties resulteren in een soort "last minute studeren" en iedere ex scholier weet nog wel dat die kennis dan hooguit een week nog blijft hangen. Herhaling is de sleutel tot meesteren, en dat ontzeg je jezelf.
En dan heb ik het nog niet eens over het leren inschatten welke feedback van een motor urgent is en een aanpassing van jou vereist en welke feedback gewoon de consequentie is van je actie, en niks ernstigs.
Geld binnenharken ...quote:Op donderdag 14 juni 2018 18:13 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af waarom dat soort scholen een 3 daagse cursus kunnen aanbieden, lijkt me dan dat de kwaliteit een stuk lager ligt dan normaal lessen.
Het klinkt inderdaad als iets waar je meer ervaring mee moet op doen.
Zeker na 3 dagen zeggen: O je moet nog 3 extra dagen kun je even 1000 euro neerleggen weer...quote:
Ik vraag me dat ook af ja. Mijn rijschool deed het om die redenen ook niet, ook al was er wel veel vraag naar. Ik denk dat de motieven veelal financieel zijn, want als je niet slaagt na zo'n driedaagse (en dure!) cursus, heb je denk ik wel de neiging om dan maar los verder te lessen. Bovendien is zo'n driedaagse cursus natuurlijk ideaal qua planning voor een rijschool, want je hebt direct gegarandeerd drie dagen volgeboekt zitten zonder dat je misschien tussen elf en drie geen leerlingen hebt (verloren tijd, misgelopen geld).quote:Op donderdag 14 juni 2018 18:13 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af waarom dat soort scholen een 3 daagse cursus kunnen aanbieden, lijkt me dan dat de kwaliteit een stuk lager ligt dan normaal lessen.
Het klinkt inderdaad als iets waar je meer ervaring mee moet op doen.
Toch benieuwd hoe het is dan, misschien eens uitproberen en dan verslag doen. Het geld is voor mij geen probleem, maar tijd helaas wel.quote:Op donderdag 14 juni 2018 18:18 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik vraag me dat ook af ja. Mijn rijschool deed het om die redenen ook niet, ook al was er wel veel vraag naar. Ik denk dat de motieven veelal financieel zijn, want als je niet slaagt na zo'n driedaagse (en dure!) cursus, heb je denk ik wel de neiging om dan maar los verder te lessen. Bovendien is zo'n driedaagse cursus natuurlijk ideaal qua planning voor een rijschool, want je hebt direct gegarandeerd drie dagen volgeboekt zitten zonder dat je misschien tussen elf en drie geen leerlingen hebt (verloren tijd, misgelopen geld).
ja, die rijschool.quote:Op donderdag 14 juni 2018 17:40 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Nee die site zegt dat het in 3 dagen kan, dus dan ga ik daarvan uit. Ik vroeg of iemand ervaring heeft met zo'n cursus
Is wel oud topic, maar lijkt erop dat ze tevreden zijn met korte cursus. Blijkbaar is het wel te doen als je theorie binnen redelijk tijd kunt halen.quote:Op donderdag 14 juni 2018 19:10 schreef Maegrim het volgende:
https://www.motor-forum.n(...)otorrijbewijs-1.html
ff snel gezocht
xjr 1300quote:Op woensdag 13 juni 2018 16:20 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Ik wil heel graag een naked rijden maar er zijn niet veel naked bikes waar ik soepel op zou kunnen zitten denk ik. Ik las dat de super duke r 1290 nog een mogelijkheid was en misschien de gsx-s100f maar daar blijft het ook wel bij.
gooi je je koffers toch vol?quote:Op vrijdag 15 juni 2018 11:03 schreef Salatrel het volgende:
Denk ik ff een slag te slaan door in Luxemburg te tanken heb ik maar 17L verbruikt
Scheelde wel 35c de liter
Slim! Niet bang dat je je nieuwe motor om laat vallen met het 8-je oid? Wat dat betreft vond ik een lesmotor wel zo relaxed.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 11:59 schreef Anne het volgende:
7 juli ga ik een lesje AVB doen met mijn eigen brommert.
En dat bij de rij-instructeur waar ik 7 jaar geleden ook een paar lessen bij heb gevolgd .
GSX-Fquote:Op vrijdag 15 juni 2018 12:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Wat is in jullie ogen de ultieme sporttoermotor?
Ik heb m'n lesmotor op het terrein alleen weleens laten pleuren bij de halve slalom. Maar goed valbeugels erop en klaar, zo hard gaat dat allemaal niet met AVB, toch?quote:Op vrijdag 15 juni 2018 12:34 schreef cofi het volgende:
[..]
Slim! Niet bang dat je je nieuwe motor om laat vallen met het 8-je oid? Wat dat betreft vond ik een lesmotor wel zo relaxed.
in mijn ogen : de R1200RS van BMWquote:Op vrijdag 15 juni 2018 12:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Wat is in jullie ogen de ultieme sporttoermotor?
ik ben maar een lang weekend weg hoor. Alleen topkoffer bij me en die zit vol kleding en een laptop....quote:Op vrijdag 15 juni 2018 11:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
gooi je je koffers toch vol?
Duitsland scheelt ook weer aardig zag ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |