abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178925528
Originele OP van Ryan3:
quote:
Oproep voor lawaaidemonstratie tijdens dodenherdenking

Op Facebook is een protest aangekondigd waarbij de demonstranten lawaai willen maken tijdens de Nationale Dodenherdenking op de Dam.

'Kom ook demonstreren tegen racistische 4 mei viering', is te lezen op de pagina. De organisator van het 'event' is Geen 4 Mei Voor Mij, een comité dat al jaren klaagt over de dodenherdenking. Op 4 mei worden niet alleen de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog herdacht, maar ook militairen die sindsdien omkwamen. Dus ook de soldaten die deelnamen aan de politionele acties in Indonesië.

Geen 4 Mei Voor Mij wil juist aandacht voor de slachtoffers in Indonesië. 'Nederland herdenkt echter wél de daders maar dus niet de slachtoffers van deze racistische volkerenmoorden.' Ook vindt de groep het raar dat de Indonesische slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog niet herdacht worden. 'Omdat wij dit soort hypocrisie zat zijn en een signaal aan de racisten die ons land regeren willen afgeven, hebben wij daartoe besloten om op 4 mei om 20.00 een (lawaai) manifestatie te organiseren.'

Racisten
Op de Facebookpagina geven tien mensen aan deel te zullen nemen aan de actie en zijn er nog enkele tientallen 'geïnteresseerd'. Er is ook kritiek. Iemand schrijft dat een dergelijke actie alleen maar negatief uitpakt voor de activisten en de steun voor rechtse politici versterkt. 'Ah, oké. Dus we moeten onze agenda's laten bepalen door wat racisten vinden?', reageert Geen 4 Mei Voor Mij op deze kritiek.
Lawaaidemonstratie op de Dam, omdat slachtoffers tijdens de politionele acties niet worden herdacht. :{.

Vraag me af of dit een periode gaat inluiden met ieder jaar veel gedoe rondom de dodenherdenking. :{.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reactie Van Aartsen:
quote:
Van Aartsen: ’lawaaidemonstratie’ strafbaar

Waarnemend burgemeester Van Aartsen van Amsterdam zegt dat ’alle noodzakelijke maatregelen’ worden genomen om de ’lawaaidemonstratie’ op de Dam tijdens de Nationale Dodenherdenking geen doorgang te laten vinden. Als dat toch gebeurt, zal worden opgetreden.

Volgens Van Aartsen is de herdenking op 4 mei een ’heilig moment’. „Het is heel duidelijk dat deze groep één doel heeft, het verstoren van de 4 mei bijeenkomst. Dat heeft niets te maken met demonstreren. Het effectueren is strafbaar”, aldus Van Aartsen.

Gisteren werd op Facebook door de groep ’Geen 4 Mei voor Mij’ aangekondigd de twee minuten stilte te doorbreken met geroep om een signaal af te geven aan „de racisten die ons land regeren.” Volgens Van Aartsen wordt getracht in contact te komen met de beweging. Er is nog geen kennisgeving bij de gemeente gedaan voor een demonstratie.
https://www.telegraaf.nl/(...)monstratie-strafbaar

Reactie daarop van de actiegroep:
quote:
Rechtbank beslist over lawaaiprotest tijdens Nationale Dodenherdenking

De activisten die de twee minuten stilte tijdens de Nationale Herdenking vrijdag met een lawaaidemonstratie willen verstoren, hebben een rechtszaak aangespannen om dat mogelijk te maken.

De rechtbank in Amsterdam bevestigt dat de zaak van actiegroep #Geen4MeiVoorMij donderdagmiddag dient. De groep eist dat het verbod dat de Amsterdamse waarnemend burgemeester Jozias van Aartsen heeft afgekondigd tegen de betoging van tafel gaat.

Van Aartsen legde vorige week uit dat hij de Nationale Dodenherdenking op 4 mei als ''een heilig moment'' beschouwt. ''Dat verstoren is onacceptabel en respectloos en bovendien strafbaar", zei hij.

Het Nationaal Comité 4 en 5 Mei deelt die mening en wil niet in gesprek met de initiatiefnemer van de aangekondigde demonstratie. ''Met zijn oproep de herdenking te verstoren, plaatst deze persoon zich buiten het maatschappelijk debat'', zegt het comité dinsdag in een verklaring. ''De oproep tot een lawaaidemo is respectloos.''

De actievoerders vinden dat de huidige herdenking ''racistisch" is en alleen stilstaat bij ''de 22.000 witte slachtoffers" tijdens de Tweede Wereldoorlog en niet ''de vier miljoen doden door oorlogsgeweld in Nederlands-Indië".

Verzoek
Na een gesprek met de gemeente Amsterdam die het protest heeft verboden, wilde de initiatiefnemer in gesprek met het Nationaal Comité 4 en 5 mei, dat de Nationale Dodenherdenking organiseert. Het comité weigerde op het verzoek in te gaan.

''Maandag was er in de Balie een debat over wie we herdenken, en waarom aan de hand van het boek De stilte en de storm van Ilse Raaijmakers over de geschiedenis van de herdenkingsdagen in Nederland. Iedereen die een bijdrage wil leveren aan het debat was daar van harte welkom.''

Het comité benadrukte dinsdag dat er het hele jaar door nauw contact is ''met tal van groepen van nabestaanden en belangenorganisaties, ook met groepen uit de voormalig Nederlands-Indische en Indonesische gemeenschappen''.
https://www.nu.nl/4-en-5-(...)dodenherdenking.html
Debat in de Balie:

Samenvatting uitspraak rechter:
- luchtalarm verboden
- demonstratie verboden
- gebiedsverbod Dam Meijerink tussen 18:00 en 22:00

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 03-05-2018 23:42:17 ]
I´m back.
pi_178925561
Maar de uitspraak en de juridische gronden, is dat nou bekend?
I´m back.
  donderdag 3 mei 2018 @ 23:25:17 #3
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178925568
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 23:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, toch is die discussie dus ook al weer vrij oud en ja, is eigenlijk nooit wat geworden. Overigens ben ik het daar mee eens. ikzelf zou nu ook eerder denken aan sec wo2.
Wat opzich wel een aparte tweedeling blootlegt. Er is een groep die vindt dat de Wehrmacht soldaten ook maar gestuurd werden en je hun dus eigenlijk niets kwalijk kan nemen. Maar aan de andere kant vindt men alle KNIL'ers tot de laatste man oorlogsmisdadigers.
pi_178925638
De nieuwe zwartenpietendiscussie. Houdt het dan nooit op? :'(
pi_178925755
Eventuele lawaaimakers mogen van mij stilletjes worden afgevoerd in een busje om vervolgens helemaal kapot te worden geslagen.
pi_178925757
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 23:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat opzich wel een aparte tweedeling blootlegt. Er is een groep die vindt dat de Wehrmacht soldaten ook maar gestuurd werden en je hun dus eigenlijk niets kwalijk kan nemen. Maar aan de andere kant vindt men alle KNIL'ers tot de laatste man oorlogsmisdadigers.
Ja, klopt.

Overigens dachten wel heel wat NL'ers vlak nadat de bezetting begon dat ook al tav de Wehrmacht: zijn jongens die ook maar gestuurd zijn en vaak al maanden van huis zijn. Laten we er tav de bezetting zelf vooral niet al te hoogdravige ideeën op nahouden. Nou ja wrs tot D-Day pas. Als je ziet hoe die nazi-kliek hier in NL binnenkwam en bijvoorbeeld in Polen of de Sovjet Unie dan begrijpt iedereen dat toch wel; - slechts de Denen hadden het "beter" voor mekaar als het ware, die behielden gewoon hun eigen regering ook en staatshoofd. Alleen voor de joodse NL'ers ging dat wel vrij snel zuidwaarts.
Ben altijd nog wel geïnteresseerd om eens wat op te diepen over de Nederlandsche Unie. Daar was ongeveer 15% van de NL'ers lid van. Oplage van hun krantje was groter dan die van alle landelijke dagbladen tezamen geloof ik.
I´m back.
pi_178925766
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 23:24 schreef Ryan3 het volgende:
Maar de uitspraak en de juridische gronden, is dat nou bekend?
Het vonnis staat niet online .
Maar iets met openbare orde handhaven ingevolge wet ditendat zusenzo.
Zelf zou ik graag zien dat de rechter de herdenking als demonstratie erkende, wat valt onder vrije meningsuiting .
Dit in antwoord op het verwijt dat de lawaairel een demonstratie is en dus mag wegens de vrije meningsuiting.
pi_178925790
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 23:34 schreef spiritusbus het volgende:
Eventuele lawaaimakers mogen van mij stilletjes worden afgevoerd in een busje om vervolgens helemaal kapot te worden geslagen.
dat soort fascistische oplossingen lezen we al de hele week hier..
heb je wel eens gehoord van 4 mei ? en fascisme herdenken ?
pi_178925806
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 23:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik meende dat bepaalde nazi's ook gewoon werden opgehangen na WO2
  donderdag 3 mei 2018 @ 23:39:03 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178925844
quote:

[..]

Misschien moet je even loslaten dat het recht op vrijheid van meningsuiting hetzelfde is als het recht op verstoring van andermans herdenking.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178925855
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 23:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het vonnis staat niet online .
Maar iets met openbare orde handhaven ingevolge wet ditendat zusenzo.
Zelf zou ik graag zien dat de rechter de herdenking als demonstratie erkende, wat valt onder vrije meningsuiting .
Dit in antwoord op het verwijt dat de lawaairel een demonstratie is en dus mag wegens de vrije meningsuiting.
Ja, nee, ik deduceer, moet je filmpje in OP maar bekijken en de inleiding van die mevrouw die er op gepromoveerd is, dat het hen ten eerste om het memorandum gaat in feite. Dus ze willen niet per se iets herdenken, ja, of dat mensen met een gekleurde huidskleur (folks of color) onderdrukt worden door witte mensen. Anders zou je discussie aangaan en niet die 2 minuten stilte aanvallen imho.
Dus nee.
I´m back.
pi_178925862
Ik hoop dat ze zich gedragen en zo niet dat ze flink gestraft worden voor het misdragen.

Je moet toch wel heel ver heen zijn als je denkt dat dit acceptabel is. Het is gewoon walgelijk.
pi_178925923
quote:

[..]

Oh, herdenken we fascisme op 4 mei? Ik dacht dat we oorlogsslachtoffers herdachten van tijdens en na de Tweede Wereldoorlog.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2018 23:43:07 ]
pi_178925938
quote:

[..]

:')
  donderdag 3 mei 2018 @ 23:50:36 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178926021
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 23:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

of iemand oorlogsmisdadiger is hangt af van zijn daden, niet de zijde waaraan hij toevallig vocht.
The End Times are wild
pi_178926056
De rechter spreekt, zie de video

Kern van haar vonnis is handhaving openbare orde.
Goede kern.... maar ik vind het demonstratierecht van het 4en5 comité, duizenden demonstranten op de dam, miljoenen kijkers thuis een kwestie van vrije meningsuiting... dus de eigen ingetogen wijze, met stiltes, in alle rust en sereniteit , muziek, speeches zijn wezenlijk in deze uiting.
Die erkenning zit niet direct in het gesproken vonnis.
pi_178926097
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 23:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Misschien moet je even loslaten dat het recht op vrijheid van meningsuiting hetzelfde is als het recht op verstoring van andermans herdenking.
Je begrijpt me niet ?
Ik heb het over het demonstratierecht, recht van meningsuiting van 4 en 5 meicomité, duizenden mensen op de dam, miljoenen mensen thuis voor de tv.
pi_178926109
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 23:52 schreef Bluesdude het volgende:
De rechter spreekt, zie de video

Kern van haar vonnis is handhaving openbare orde.
Goede kern.... maar ik vind het demonstratierecht van het 4en5 comité, duizenden demonstranten op de dam, miljoenen kijkers thuis een kwestie van vrije meningsuiting... dus de eigen ingetogen wijze, met stiltes, in alle rust en sereniteit , muziek, speeches zijn wezenlijk in deze uiting.
Die erkenning zit niet direct in het gesproken vonnis.
Het gaat hen om het met wat je kunt typeren als orde verstoring sort of gebruik van geweld dus veranderen van het memorandum.

Duidelijk en redelijk besluit imho.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 04-05-2018 00:01:45 ]
I´m back.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 00:00:43 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_178926189
Niets aantrekken van die klapmongolen.

Ik persoonlijk herdenk op 4 mei alle slachtoffers en soldaten van WO2 (inclusief de Wehrmacht soldaten).

Als er mensen zijn die andere overledenen willen herdenken dan ga dan gewoon je gang. Maar ga het niet verpesten of saboteren voor anderen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_178926225
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 23:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

of iemand oorlogsmisdadiger is hangt af van zijn daden, niet de zijde waaraan hij toevallig vocht.
Ja, goed, dan gooi je een andere discussie open, die ook al vaak gevoerd is op FOK! in het verleden, dat begrijp je ook wel, toch?
I´m back.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 00:07:11 #21
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_178926269
Zie dat het gaat om Rogier Meijerink?

Dat is een vrij bekende demonstrant.
Gewoon niet serieus nemen, want het is een enorme aandachtszoeker.

Heeft vaker bij de rechtbank moeten verschijnen vanwege wat kleine delicten, zoals kraken, en verfbommen gooien naar politie.
pi_178926279
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 00:00 schreef Harvest89 het volgende:
Niets aantrekken van die klapmongolen.

Ik persoonlijk herdenk op 4 mei alle slachtoffers en soldaten van WO2 (inclusief de Wehrmacht soldaten).

Als er mensen zijn die andere overledenen willen herdenken dan ga dan gewoon je gang. Maar ga het niet verpesten of saboteren voor anderen.
Waarom die Wehrmacht soldaten?
I´m back.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 00:21:02 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_178926402
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 00:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waarom die Wehrmacht soldaten?
Soldaten zijn soldaten. Aan de Duitse kant zijn er veel soldaten geweest die met eer gevochten hebben voor hun land en volk.

Ik herdenk niet het Duitse regime, maar wel de individuen die gestreden en gebloed hebben voor hun vaderland, familie, en kameraden.
pi_178926483
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 00:21 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Soldaten zijn soldaten. Aan de Duitse kant zijn er veel soldaten geweest die met eer gevochten hebben voor hun land en volk.

Ik herdenk niet het Duitse regime, maar wel de individuen die gestreden en gebloed hebben voor hun vaderland, familie, en kameraden.
Ja, okee, de single fact dat ze daarbij werden gedood en in zulke grote getale is idd wel iets. En wrs waren ze idd geïndoctrineerd daarbij.
Vraag me wel af hoe je ze dan zo gek kreeg om bijvoorbeeld Noorwegen, Denemarken, NL, B, L te overrompelen. Hoe zat dat in zo'n familie? Ja, mijn zoon is doodgeschoten in NL als soldaat? In NL? Huh? Of hoe ging dat in zo'n Duits gezin waarvan misschien een zoon was omgekomen bij Mil of op de Grebbeberg? Wat dacht je dan als Duitse familie?
I´m back.
pi_178926585
Even crossposten, maar ik wil het er toch even inzetten over wo2 en de docureeks The World at War:
deze tekst uitgesproken door Laurence Olivier, geeft ook wel mijn gevoel weer.
quote:
Overigens vind ik nog steeds Grenada's (BBC?) docu The World at War uit 1973 één van de beste wo2-docureeksen. Indrukwekkende narration van Laurence Olivier:

"Down this road, on a summer's day, the soldiers came. Nobody lives here now. They stayed here only a few hours. When they'd gone a community that had lived for a thousand years was dead. This is Oradour-sur-Glane, in France. The day the soldiers came, the people were gathered together. The men were taken to garages and barnes. The women and children were led down this road and they were driven into this church. Here they heard the firing as their men were shot. Then they were killed too. A few weeks later many of those who had done the killing, were themselves dead. In battle. They never rebuilt Oradour, it's ruines are a memorial, it's martyrdom stands for thousand upon thousand of other martyrdoms in Poland, in Russia, in Birma, in China, in a world at war..."
Niets kan deze text duidelijker maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 04-05-2018 07:23:59 ]
I´m back.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 01:14:30 #26
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_178926740
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 00:44 schreef Ryan3 het volgende:
Even crossposten, maar ik wil het er toch even inzetten over wo2 en de docureeks The World at War:

[..]

Mooie docu en post, maar onnodig.

Want je kunt best alle soldaten herdenken zolang je maar bij jezelf in je achterhoofd houdt dat je de soldaten herdenkt die niet slecht waren, maar wel verzeild raakten in de oorlog.

Je zou bijvoorbeeld maar in die strenge Russische winter gevochten hebben waar je ledematen langzaam afvroren, of waar je samen met je kameraden continue dekking moest zoeken als de raketten van de Katyushas naast je insloegen.

Het was hel op aarde, voor de soldaten van beide zijden.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 06:05:05 #27
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178927236
Bij GL, d66 en PvdA vergeten ze dat wanneer je tolerant bent naar intoleranten, uiteindelijk alle tolerantie zal verdwijnen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  vrijdag 4 mei 2018 @ 06:24:00 #28
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178927263
Ik snap niet zo goed waarom je mensen niet lekker laat herdenken wie ze willen herdenken.

De schreeuwers zijn boos dat we die of die niet herdenken, dan is die weer boos omdat we die wel herdenken en dan staat het weer in de krant dat die en die ook erkenning willen. Dat komt om één simpele reden, omdat van boven opgelegd wordt wie wel en niet te herdenken. Maar waarom eigenlijk?
Laffe huichelaar
pi_178927287
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 06:24 schreef timmmmm het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom je mensen niet lekker laat herdenken wie ze willen herdenken.

De schreeuwers zijn boos dat we die of die niet herdenken, dan is die weer boos omdat we die wel herdenken en dan staat het weer in de krant dat die en die ook erkenning willen. Dat komt om één simpele reden, omdat van boven opgelegd wordt wie wel en niet te herdenken. Maar waarom eigenlijk?
Goede vraag. Je zou na de rellen rond de herdenking van Hannie Schaft in de jaren 50 en de rellen rond de herdenking van homos in de jaren 70 toch verwachten dat men dat geleerd zou hebben.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 07:57:55 #30
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178928067
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 06:24 schreef timmmmm het volgende:

Het Nationaal Comité 4 en 5 mei heeft het aan zichzelf te wijten dat het uit de hand is gelopen. Sinds 1961 wordt officieel een ruimere definitie gehanteerd die alle Nederlandse oorlogsslachtoffers of omgekomenen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog omvat.

Ga gewoon weer terug naar de basis: herdenk alle Nederlandse slachtoffers van WOII.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 08:14:07 #31
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178928210
Wie meer oorlog voert, moet ook meer herdenken. Dat is de pest met geschiedenis, die houdt niet op.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178928235
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 07:57 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Het Nationaal Comité 4 en 5 mei heeft het aan zichzelf te wijten dat het uit de hand is gelopen. Sinds 1961 wordt officieel een ruimere definitie gehanteerd die alle Nederlandse oorlogsslachtoffers of omgekomenen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog omvat.

Ga gewoon weer terug naar de basis: herdenk alle Nederlandse slachtoffers van WOII.
en dan afschaffen over x jaar wanneer hele generatie van voor 45 overleden is? We herdenken de 80 jarige oorlog immers ook niet meer
pi_178928282
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 00:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De ss divisie das reich is natuurlijk wel iets anders als de standaard wehrmacht divisie
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  † In Memoriam † vrijdag 4 mei 2018 @ 08:31:01 #34
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_178928389
Voorspelling: voor 8 uur wat trammalant, wat geluid, Meijerink al eerder opgepakt, drie verdwaalde krakers vlak voor de 2 minuten, verder geen orde verstoringen
pi_178928646
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 08:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Voorspelling: voor 8 uur wat trammalant, wat geluid, Meijerink al eerder opgepakt, drie verdwaalde krakers vlak voor de 2 minuten, verder geen orde verstoringen
andere voorspelling:

Meijerink en kompanen zijn niet te zien. De politie moet vooral vaderlandslievende knokploegachtige groepjes in de gaten houden.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 08:54:50 #36
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178928654
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 06:05 schreef Old_Pal het volgende:
Bij GL, d66 en PvdA vergeten ze dat wanneer je tolerant bent naar intoleranten, uiteindelijk alle tolerantie zal verdwijnen.
Mooie tekst en waarheid als een koe.
(y)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 4 mei 2018 @ 08:58:45 #37
104871 remlof
Europees federalist
pi_178928726
quote:
Jij mag ook alles zeggen wat je wil hoor, hoe dom het ook is.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 09:01:19 #38
117098 Hathor
Effe niet
pi_178928757
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 08:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

andere voorspelling:

Meijerink en kompanen zijn niet te zien. De politie moet vooral vaderlandslievende knokploegachtige groepjes in de gaten houden.
Die zich vervolgens gewoon keurig aan de regels houden en niemand tot last zijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 09:04:24 #39
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178928808
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 4 mei 2018 @ 09:17:53 #40
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178928978
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 08:16 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

en dan afschaffen over x jaar wanneer hele generatie van voor 45 overleden is? We herdenken de 80 jarige oorlog immers ook niet meer
Nee, over een x aantal jaar dan pas de definitie verruimen. De herinnering aan WOII is nog altijd vers.
pi_178928998
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 09:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die zich vervolgens gewoon keurig aan de regels houden en niemand tot last zijn.
Maar belasten wel de politie en de schatkist door te dreigen met rellen en geweld
  vrijdag 4 mei 2018 @ 09:19:19 #42
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178929007
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 08:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Jij mag ook alles zeggen wat je wil hoor, hoe dom het ook is.
Wat ik zeg is niet dom maar geeft een andere visie weer op jouw verwrongen mens- en wereldbeeld. :P
  vrijdag 4 mei 2018 @ 09:22:59 #43
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_178929072
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 23:34 schreef spiritusbus het volgende:
Dit gvd.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_178929102
quote:
Daarom is het ook destructief tolerant te zijn naar jou.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 09:27:33 #45
117098 Hathor
Effe niet
pi_178929140
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 09:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar belasten wel de politie en de schatkist door te dreigen met rellen en geweld
Daar hebben ze helemaal niet mee gedreigd, ze hebben alleen gezegd dat wanneer er figuren zijn die lawaai gaan lopen maken, ze ze zullen corrigeren. Dat klinkt heel anders als rellen en geweld.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 09:28:26 #46
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178929158
Een typisch Volkert van der Graaf gevalletje. Gefrustreerde klootzak wil interessant doen en herrie maken. Idioten zijn dit land aan het overnemen en het is typisch Nederlands dat zij een podium krijgen. Waarom zijn er geen gestichten meer waar dat soort figuren onder stroom wordt gezet en een lobotomie krijgen?
  vrijdag 4 mei 2018 @ 09:28:53 #47
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_178929164
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 08:14 schreef Ringo het volgende:
Wie meer oorlog voert, moet ook meer herdenken. Dat is de pest met geschiedenis, die houdt niet op.
Dit...
pi_178929255
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 09:28 schreef Old_Pal het volgende:
Een typisch Volkert van der Graaf gevalletje. Gefrustreerde klootzak wil interessant doen en herrie maken. Idioten zijn dit land aan het overnemen en het is typisch Nederlands dat zij een podium krijgen. Waarom zijn er geen gestichten meer waar dat soort figuren onder stroom wordt gezet en een lobotomie krijgen?
Stel jij je beschikbaar als kampbeul ?
Of schuif je dat af op iemand anders. Kijk je liever toe ?
  vrijdag 4 mei 2018 @ 09:41:51 #49
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator vrijdag 4 mei 2018 @ 09:43:02 #50
332671 crew  indiaantje89
pi_178929340
quote:
Zo kort door de bocht dit, wat een kut artikel door een of ander groen-links meisje wat namens ons Indo's wilt praten. 4 miljoen doden door Nederlands toedoen, please dan ben je echt met de cijfers aan het spelen. We hebben met alles en iedereen gevochten destijds, ook met "elkaar". Maar er zaten ook Chinezen, Britten, Jappen, pro NL Indiërs, Anti NL Indiërs, mensen overleiden aan ziektes en honger etc (shit happens in een oorlog). Maar nee hoor allemaal de schuld van Nederland.

Daarnaast kan je deze oorlog gewoon herdenken in Nederland, dus wat nou zwijgen? Mijn moeder gaat jaarlijks nog naar Roermond om te herdenken, en ja dat dus ook voor Nederlands-Indische burgers.

En dan nog heeft heel dit gebeuren niets met de 4 mei herdenkingen te maken, en waarom de lawaaimakers niet wenselijk zijn. Dus geen idee of deze mevrouw zich prettig voelt na het schrijven hiervan, maar ze heeft er niet veel van begrepen.
pi_178929596
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 09:43 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Zo kort door de bocht dit, wat een kut artikel door een of ander groen-links meisje wat namens ons Indo's wilt praten. 4 miljoen doden door Nederlands toedoen, please dan ben je echt met de cijfers aan het spelen. We hebben met alles en iedereen gevochten destijds, ook met "elkaar". Maar er zaten ook Chinezen, Britten, Jappen, pro NL Indiërs, Anti NL Indiërs, mensen overleiden aan ziektes en honger etc (shit happens in een oorlog). Maar nee hoor allemaal de schuld van Nederland.

Daarnaast kan je deze oorlog gewoon herdenken in Nederland, dus wat nou zwijgen? Mijn moeder gaat jaarlijks nog naar Roermond om te herdenken, en ja dat dus ook voor Nederlands-Indische burgers.

En dan nog heeft heel dit gebeuren niets met de 4 mei herdenkingen te maken, en waarom de lawaaimakers niet wenselijk zijn. Dus geen idee of deze mevrouw zich prettig voelt na het schrijven hiervan, maar ze heeft er niet veel van begrepen.
"Whitey helpers" gaan altijd creatief om met de feiten. Ze gebruiken alleen die feiten die zich voor hun standpunten lenen en negeren alle andere feiten. Vooral beschamend voor deze dame die zich in hevige mate heeft verdiept in de relatie NL-Indonesië en de politionele acties.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 4 mei 2018 @ 10:00:22 #52
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178929621
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 09:58 schreef Montagui het volgende:

[..]

"Whitey helpers"...

Door ze zo te noemen maak jezelf al het onderscheid op basis van ras. :{w
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_178929654
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 10:00 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Door ze zo te noemen maak jezelf al het onderscheid op basis van ras. :{w
Ik heb de term niet verzonnen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 4 mei 2018 @ 10:03:19 #54
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178929668
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 10:02 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik heb de term niet verzonnen.
Gebruik 'm dan ook alsjeblieft niet zeg, tering.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 10:05:13 #55
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178929701
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 09:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Stel jij je beschikbaar als kampbeul ?
Of schuif je dat af op iemand anders. Kijk je liever toe ?
Nee, ik vraag mij alleen af waarom er geen gestichten meer zijn voor geesteszieke personen die een heel land willen terroriseren en hun wil willen opleggen aan de overgrote fatsoenlijke meerderheid van dit land.
pi_178929710
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_178929745
Mooi zo.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 10:09:14 #58
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178929768
quote:
Opgelost, slotje.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 10:09:16 #59
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178929769
quote:

[..]

Ja, echt he... :X

Overigens is dat aantal van 4 miljoen nogal aan verandering onderhevig bij betrokkene "historicus"... Vorig jaar waren het nog 2.45 miljoen, dat wekt vertrouwen in die onderzoeken van haar... :')

quote:
quote:
Precies.

quote:
Idd, en dat noemt zich "historicus"... :')
pi_178929931
quote:
Verdomme, voor niets popcorn en een fles cola gehaald. }:|
  vrijdag 4 mei 2018 @ 10:28:30 #61
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178930011
Jammer, ik had de Molukkers wel hun gram willen zien halen.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 10:32:52 #62
3542 Gia
User under construction
pi_178930071
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 10:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Verdomme, voor niets popcorn en een fles cola gehaald. }:|
Eerst zien, dan geloven.
Denk niet dat die gast, eventuele andere geïnspireerden, hiermee terugtrekt.
pi_178931040
https://scontent-ams3-1.x(...)8d11e167&oe=5B593D31

AFCA Maluku verwijt media onzin over hun plan tot rellen te publiceren
pi_178931117
Godzijdank dat de rede uiteindelijk toch heeft gewonnen in die verwarde koppies. Ergens moet de cyclus van provocatie en reactie ophouden, voordat we allemaal in de modder worden meegetrokken. Het is al erg genoeg dat dit onzalige idee van een lawaaidemonstratie ooit is bedacht en tot aan de rechter toe is verdedigd.

quote:
Aan het slot zegt ze:

quote:
Wat de Duitsers voor ons zijn, zijn Nederlanders voor Indonesië en dan in het kwadraat.
Met dat 'kwadraat' komt ze heel dicht bij bagatellisering van de Nazi-misdaden en de Holocaust.

Verschrikkelijk toch, die neiging om constant maar alles langs de lat te leggen van wie het ergste slachtoffer was. Zo'n heftige reactie op het feit dat bij de Nederlandse dodenherdenking Nederlandse oorlogsslachtoffers worden herdacht, waaronder (jawel) de duizenden/miljoenen/whatever in Indië, wat door helemaal niemand betwist wordt.

Dat hele geleuter over 'Empire-syndroom' over Syrië, over Irak, het zou ergens over gaan als er een wereldwijde dodenherdenking was die door de Nederlanders werd gekaapt om het over Nederland te laten gaan. Maar de Nederlandse dodenherdenking (de naam zegt het al) gaat over Nederlandse oorlogsdoden, heeft helemaal niks te maken met of 'we' onszelf anno 2018 'goed' vinden of niet. Allemaal gelul in de ruimte van een kletsmadam die zich historica noemt ('historicus' staat er geheel geslachtsneutraal in de Trouw), maar die in dit stuk in ieder geval geen enkele serieuze analyse van de geschiedenis maakt.

Ook weer een blonde dame met een opa die in Indië heeft gediend, en die nu voor alle Indonesiërs meent te spreken. Onverwerkt trauma van de ontdekking dat je een afstammeling bent van een 'dader', een onderdrukker, zoals iedereen tegenwoordig op school leert. Dan krijg je dit soort ahistorische puinhoop. Op haar site zie je ook weer de oude mythe dat 'de Nederlanders' de hele Indonesische onafhankelijkheidsoorlog aanduiden als 'politionele acties'. Je kunt niet aan waarheidsvinding doen als je uitgaat van een leugen.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 11:39:04 #65
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_178931146
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 10:05 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Nee, ik vraag mij alleen af waarom er geen gestichten meer zijn voor geesteszieke personen die een heel land willen terroriseren en hun wil willen opleggen aan de overgrote fatsoenlijke meerderheid van dit land.
Dat bestaat nog steeds hoor.
Staat in Den Haag.
Lopen ze geregeld rond.
wooblabalurg
pi_178931189
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 11:36 schreef Vasilevski het volgende:
Godzijdank dat de rede uiteindelijk toch heeft gewonnen in die verwarde koppies. Ergens moet de cyclus van provocatie en reactie ophouden, voordat we allemaal in de modder worden meegetrokken. Het is al erg genoeg dat dit onzalige idee van een lawaaidemonstratie ooit is bedacht en tot aan de rechter toe is verdedigd.

Ik had altijd het idee dat het nooit een serieus plan was. Vooral bedoeld om aandacht te krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 04-05-2018 12:28:13 ]
pi_178931214
quote:
Zegt de intolerante. :') Wees blij dat jij je "mening" ook nog ergens mag uiten.

OT: Goed dat die verstoring verboden is.
pi_178931262
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 10:28 schreef Old_Pal het volgende:
Jammer, ik had de Molukkers wel hun gram willen zien halen.
Dus jij ziet liever geweld dan een vreedzame herdenking? Okè je maakt jezelf weer wat meer duidelijk.
pi_178931279
quote:
'Onze boodschap maakt de meeste impact door nu ons lawaaiprotest af te blazen, ons doel is bereikt', meldt de actiegroep in een persbericht.

'De beerput is open gebroken, het onderwerp staat op de kaart. Kijk maar wat je er mee doet', aldus woordvoerder Rogier Meijerink in een statement.
Mooi, dan doen we er niks mee. :W
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 11:59:17 #70
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178931504
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 11:31 schreef Bluesdude het volgende:
https://scontent-ams3-1.x(...)8d11e167&oe=5B593D31

AFCA Maluku verwijt media onzin over hun plan tot rellen te publiceren
Die 2de A staat in AFCA voor Ajax! Dus schrijf hem dan ook!

En toch een terechte sneer naar de overheid.
1947-2016
  vrijdag 4 mei 2018 @ 12:00:31 #71
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178931525
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 11:43 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Zegt de intolerante. :') Wees blij dat jij je "mening" ook nog ergens mag uiten.

Intolerant naar intoleranten.
Dat moeten we worden. En die intoleranten, mag je zelf invullen.
1947-2016
pi_178932237
Ik lees net dat de keutel ingetrokken is. Wel meteen met een idiote boodschap waarbij het racisme afdruipt van het bedanken van rat Meijerink, aangezien er heel erg lang bij stil wordt gestaan dat hij blank is (dat noemen ze wit, maar volgens mij is hij nog geen spook).
  vrijdag 4 mei 2018 @ 13:14:59 #73
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178932998
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 11:43 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat jij echt verstand van tolerantie, vrijheid en democratie hebt.
pi_178933093
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 13:14 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat jij echt verstand van tolerantie, vrijheid en democratie hebt.
Haha wat fijn, diezelfde mening heb ik over jou.
  † In Memoriam † vrijdag 4 mei 2018 @ 14:00:41 #75
pi_178934147
Dan laten we het toch lekker bij de herdenking van WO2.
Geen gezeik iedereen rijk. Het gaat toch al voor 99% over 40-45 in Nederland
  vrijdag 4 mei 2018 @ 14:01:25 #76
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178934163
Ik wacht toch even vanavond af, ik ben er nog niet gerust op.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 14:01:39 #77
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178934169
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 13:17 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Haha wat fijn, diezelfde mening heb ik over jou.
Dan bewijs jij mijn gelijk.
  † In Memoriam † vrijdag 4 mei 2018 @ 14:04:12 #78
pi_178934241
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 14:01 schreef DustPuppy het volgende:
Storm in een glas water
Maargoed dat zei ik bij Project X Haren ook
pi_178934244
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 14:01 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Dan bewijs jij mijn gelijk.
Gefeliciteerd.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 14:06:37 #80
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178934305
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 14:04 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Storm in een glas water
Maargoed dat zei ik bij Project X Haren ook
Kan altijd één of andere gek zich ineens geïnspireerd voelen.

En met zoiets als de dodenherdenking, it only takes one.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 14:28:44 #81
28167 matthijst
pi_178934796
quote:
Dit.
Geen idee hoeveel mongolen ie mee dacht te krijgen. Maar zou raar zijn als die kanslozen nu opeens niks meer gaan doen.
  Moderator vrijdag 4 mei 2018 @ 14:31:45 #82
249559 crew  Lavenderr
pi_178934852
quote:
Ik ook niet. Ze hebben een aantal gekken en aandachtshoeren geïnspireerd.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 14:54:13 #83
117098 Hathor
Effe niet
pi_178935293
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 12:39 schreef VEM2012 het volgende:
Ik lees net dat de keutel ingetrokken is. Wel meteen met een idiote boodschap waarbij het racisme afdruipt van het bedanken van rat Meijerink, aangezien er heel erg lang bij stil wordt gestaan dat hij blank is (dat noemen ze wit, maar volgens mij is hij nog geen spook).
Meijerink is niet wit maar transparant.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 14:59:47 #84
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178935421
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 14:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik ook niet. Ze hebben een aantal gekken en aandachtshoeren geïnspireerd.
Ik hoop dat er Molukse knokploegen rondlopen. Die willen wel even wat meningen over "Nederlands-Indië" uitwisselen met Meijerink en zijn trawanten.
pi_178935603
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 14:59 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Ik hoop dat er Molukse knokploegen rondlopen. Die willen wel even wat meningen over "Nederlands-Indië" uitwisselen met Meijerink en zijn trawanten.
Je hoopt natuurlijk dat Meijerink in elkaar wordt geslagen.
Moet ie ook dood ? Of moet ie blijven leven voor een marteling
En is dit jouw 4mei-geest? Het herdenken en verheerlijkend hopen op geweld?
  vrijdag 4 mei 2018 @ 15:24:08 #86
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_178935873
Volgend jaar de 2e ronde. Al maanden van tevoren zal de discussie weer oplaaien en zullen er stemmen klinken die vinden dat de actievoerders wel een punt hebben en dat Nederland een racistisch land is. Tegenstanders van de actie zullen zich duidelijker laten horen en redneck-achtige types zullen zich bij deze tegenstanders aansluiten en van de media de meeste aandacht krijgen. D 4 mei herdenking wordt dan steeds meer een issue, net als Zwarte Piet, waarbij de autochtone Nederlander begrip moet tonen voor de kritische klanken, waar hij zal zo lang doof voor is geweest

Zo escaleert het elk jaar een stukje verder.
Non possumus non loqui
  Moderator vrijdag 4 mei 2018 @ 15:25:24 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178935900
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

mooiste zou zijn als hij zijn heilloze plan opgeeft en niet tof gaat lopen doen maar als hij dat toch doet mag ik wel hopen dat iemand er een mooi 'dit nooit weer'gevoel bij hem intimmerd ja
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178936262
Ik verwacht ook kritiek begin augustus in aanloop naar de 15 augustusherdenking.
Fatsoensrakkers die de herdenkers verwijten alleen hun familie, kennissen , de eigen groep te herdenken en niet de Indonesiërs die omkwamen in WO II.
Rouwen en herdenken doen mensen natuurlijkerwijs vooral voor de eigen groep.
Is gewoon een menselijk eigenschap. Heel normaal.
Men heeft wel een punt om aandacht te vragen voor Indonesische slachtoffers uit die jaren, maar als dat moralistisch gedaan wordt en mensen etiketjes van racistisch en koloniaal wordt opgeplakt... ....... hoedt u voor deze fatsoenrakkers.
pi_178936390
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:24 schreef Knip het volgende:
Volgend jaar de 2e ronde. Al maanden van tevoren zal de discussie weer oplaaien en zullen er stemmen klinken die vinden dat de actievoerders wel een punt hebben en dat Nederland een racistisch land is. Tegenstanders van de actie zullen zich duidelijker laten horen en redneck-achtige types zullen zich bij deze tegenstanders aansluiten en van de media de meeste aandacht krijgen. D 4 mei herdenking wordt dan steeds meer een issue, net als Zwarte Piet, waarbij de autochtone Nederlander begrip moet tonen voor de kritische klanken, waar hij zal zo lang doof voor is geweest

Totdat de complete Nederlandse cultuur kapot is. Pas dan zijn de gevaarlijke linkse gekken tevreden. Onderdanig en in de minderheid. Vreemdeling in je eigen land.
Land of the free. Home of the brave.
  Moderator vrijdag 4 mei 2018 @ 15:47:03 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178936492
joh stel je niet aan man, dit is een malle hipster en niemand is het er mee eens
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 15:57:49 #91
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_178936853
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:24 schreef Knip het volgende:

Je vergeet nog even dat Mijerink en die andere halve zolen natuurlijk nog volop in de media een podium zullen krijgen (DWDD en andere VARA/NPO programma's en Humberto)
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 4 mei 2018 @ 15:58:39 #92
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178936879
quote:

[..]

Zo kort door de bocht dit, wat een kut artikel door een of ander groen-links meisje wat namens ons Indo's wilt praten. 4 miljoen doden door Nederlands toedoen, please dan ben je echt met de cijfers aan het spelen.
Nee
4 miljoen dode Indonesiërs door Japans toedoen tijdens de bezetting van Indonesië (Zijn VN cijfers)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 16:03:02 #93
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_178936991
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee
4 miljoen dode Indonesiërs door Japans toedoen tijdens de bezetting van Indonesië (Zijn VN cijfers)
Dat is nieuw voor mij. Ik dacht altijd dat de Japanners zoete broodjes probeerden te bakken bij de Indonesiers (zoals de Duitsers dat aanvankelijk in Nederland deden). Hoe kwamen die Indonesische slachtoffers dan? Zijn er vanuit de Indonesische separatisten grootschalige opstanden tegen de Japanners geweest die onderdrukt werden?
  vrijdag 4 mei 2018 @ 16:08:42 #94
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178937117
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:

Nee
Volgens mij is dat cijfer door Indonesie zelf de wereld in geholpen.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 16:10:22 #95
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178937141
quote:
Geen Lawaaiprotest

“Onze boodschap maakt de meeste impact door nu ons lawaaiprotest af te blazen, ons doel is bereikt”Aldus Rogier Meijerink, woordvoerder van #Geen4MeiVoorMij. De dodenherdenking zoals die was heeft zich definitief gediskwalificeerd. Onder luid gejuich, ook van media, politiek en bestuurders en nu zelfs met rechtelijke zegen, organiseren de weerkorpsen zich. Rogier Meijerink: “De beerput is open gebroken, het onderwerp staat op de kaart. Kijk maar wat je er mee doet.”

Onbeschaamd handhaaft het Nationaal comité 4 en 5 mei de koloniale apartheid hiërarchie door ‘alleen de Nederlanders met een Nederlands paspoort te herdenken’ (Gerdi Verbeet, Telegraaf 2 mei 2018) en worden 4 miljoen Nederlandse oorlogsslachtoffers uit onze geschiedenis geweerd.De racistische haat, het dreigende geweld en de institutionele betrokkenheid hebben we voor het nageslacht vastgelegd. Op dat Nederland straks niet kan zeggen "wir haben es nicht gewusst". De bal ligt nu bij Nederland om te zorgen dat de dodenherdenking een geschied getrouwe herdenking wordt.

Nationaal comité 4 en 5 mei zegt met mensen/organisaties in gesprek te gaan maar tot op heden hebben ze gesprekken over deze kwestie nooit serieus genomen. Ze hanteren zelfs nog de apartheidswetten die Nederland in Nederlands Indië hanteerde. Gerdi Verbeet heeft dit in haar interview aan de Telegraaf onderschreven en heeft zich hierdoor als voorzitter van het Nationaal comité 4 en 5 mei gediskwalificeerd. Organisatie en media hebben ook bewust de koloniale verdeel en heers strategie toegepast door verschillende groepen slachtoffers van Nederlands kolonialisme tegen elkaar uit te spelen. Daarom #Geen4MeiVoorMij.

Voetnoot van #Geen4MeiVoorMij
Wij danken Rogier voor zijn rol als woordvoerder, als witte man heeft zijn wit privilege ingezet om onze boodschap te injecteren bij witte instituties en witte Nederlanders. Hij heeft voor het overbrengen van onze boodschap zijn hoofd op het hakblok gelegd. Onze groep vertegenwoordigt oorspronkelijke bewoners van Nederlands Indië, Indonesiërs, mensen uit de Indische gemeenschap, andere groepen die geleden hebben onder de invasies en bezetting van Nederland en witte Nederlanders.
Geen 4 mei voor mij

Gvd... :') :') :') _O- _O- _O-
pi_178937462
Tijd voor the purge
  vrijdag 4 mei 2018 @ 16:26:30 #97
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_178937492
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 16:03 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dat is nieuw voor mij. Ik dacht altijd dat de Japanners zoete broodjes probeerden te bakken bij de Indonesiers (zoals de Duitsers dat aanvankelijk in Nederland deden). Hoe kwamen die Indonesische slachtoffers dan? Zijn er vanuit de Indonesische separatisten grootschalige opstanden tegen de Japanners geweest die onderdrukt werden?
Schiet mij een verhaal van mijn overleden ( indische) moeder te binnen. Ze had sws al een pest aan Soekarno en volgens haar had die meegewerkt aan het verplaatsen van dorpelingen door de jappen en hele dorpen waren volgens haar verdronken op zee ?

ff googlen...

De wiki :
quote:
. Vele tienduizenden Javanen werden als dwangarbeiders (romusha) gebruikt in door Japan bezette landen in Zuidoost Azië. Het merendeel overleefde de harde dwangarbeid niet. Slechts een klein deel overleefde en kon naar Java terugkeren
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_178937627
In het begin waren de Jappen redelijk neutraal tav de Indonesiers, probeerden hen voor zich te winnen en vooral Westerlingen en bondgenoten, (Indische) Nederlanders dus, waren vooral de dupe. Met het verstrijken van de tijd zagen Indonesiers in dat de Jappen niet veel andere plannen hadden dan de kokonisten, druk ivm oorlogsspanningen nam toe, waarna Japan steeds meer een repressief beleid begon uit te voeren. Dat heeft veel Indonesiers het leven gekost in die tijd.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 16:40:59 #99
28167 matthijst
pi_178937748
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er sterven gemiddeld 381 Nederlanders per dag.
382 vandaag scheelt er morgen weer 1.

[ Bericht 4% gewijzigd door matthijst op 04-05-2018 16:46:15 ]
  vrijdag 4 mei 2018 @ 16:45:30 #100
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_178937825
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 16:26 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Schiet mij een verhaal van mijn overleden ( indische) moeder te binnen. Ze had sws al een pest aan Soekarno en volgens haar had die meegewerkt aan het verplaatsen van dorpelingen door de jappen en hele dorpen waren volgens haar verdronken op zee ?

ff googlen...

De wiki :

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 16:34 schreef DeParo het volgende:
In het begin waren de Jappen redelijk neutraal tav de Indonesiers, probeerden hen voor zich te winnen en vooral Westerlingen en bondgenoten, (Indische) Nederlanders dus, waren vooral de dupe. Met het verstrijken van de tijd zagen Indonesiers in dat de Jappen niet veel andere plannen hadden dan de kokonisten, druk ivm oorlogsspanningen nam toe, waarna Japan steeds meer een repressief beleid begon uit te voeren. Dat heeft veel Indonesiers het leven gekost in die tijd.
Indonesie / NL-Indie was/is heel groot, dus we spreken over een heel andere schaal. Maar vier miljoen zijn heel veel mensen om te vermoorden. Tienduizenden kan ik mij voorstellen, maar 4 miljoen?
  vrijdag 4 mei 2018 @ 16:49:34 #101
45206 Pietverdriet
pi_178937881
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 16:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Volgens mij is dat cijfer door Indonesie zelf de wereld in geholpen.
Nee, wetenschappelijk onderzoek door oa meneer R. Rummel
https://en.m.wikipedia.org/wiki/World_War_II_casualties
  vrijdag 4 mei 2018 @ 16:50:51 #102
45206 Pietverdriet
pi_178937916
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 16:03 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Vooral dwangarbeiders te ronselen en ze niets of nauwelijks wat te eten te geven en slecht te behandelen.
pi_178937950
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 16:45 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

[..]

Indonesie / NL-Indie was/is heel groot, dus we spreken over een heel andere schaal. Maar vier miljoen zijn heel veel mensen om te vermoorden. Tienduizenden kan ik mij voorstellen, maar 4 miljoen?
Kan best dat die door embarmelijke omstandigheden zijn omgekomen, dat weet ik niet precies, en in deze tijd hebben we het vooral over de belangrijke populatiecentra zoals op Java bijvoorbeeld dus.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 16:56:38 #104
45206 Pietverdriet
pi_178938050
Ik kan me nog een aflevering van Hier is Adriaan van Dis Herinneren waar een historicus onderzoek presenteerde dat als je keek naar Nederlanders in de Jappenkampen, de hoeveelheid werk die ze moesten doen en de Kcal die ze binnenkregen dit vergelijkbaar was met hoe de Nederlanders de Koelies (Chinese contractarbeiders, feitelijk een soort slavernij) hadden behandeld. Adriaan van Dis werd daar boos over, zijn ouders hadden in het Jappenkamp gezeten. Tja, je eigen leed is altijd erger
  vrijdag 4 mei 2018 @ 16:59:07 #105
78780 deedeetee
pi_178938094
quote:

[..]

[..]

Het enige dat ik over dit getal kan vinden in de wiki is dat het genoemd wordt als het totale aantal burgerslachtoffers. Kan zijn dat het niet alleen de Indonesiërs betreft dus.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 16:59:51 #106
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178938105
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik kan me nog een aflevering van Hier is Adriaan van Dis Herinneren waar een historicus onderzoek presenteerde dat als je keek naar Nederlanders in de Jappenkampen, de hoeveelheid werk die ze moesten doen en de Kcal die ze binnenkregen dit vergelijkbaar was met hoe de Nederlanders de Koelies (Chinese contractarbeiders, feitelijk een soort slavernij) hadden behandeld.
Dat is natuurlijk ook gewoon bullshit. Ik heb toevallig enkele kampen bezocht. Mensen werden opgebruikt. Letterlijk tot aan het bot kapotgewerkt en wegegooid.

Slavernij of rechtenloze contractarbeid is geen pretje maar het is onzin om dat te vergelijken met de roofbouw van werkkampen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_178938110
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik kan me nog een aflevering van Hier is Adriaan van Dis Herinneren waar een historicus onderzoek presenteerde dat als je keek naar Nederlanders in de Jappenkampen, de hoeveelheid werk die ze moesten doen en de Kcal die ze binnenkregen dit vergelijkbaar was met hoe de Nederlanders de Koelies (Chinese contractarbeiders, feitelijk een soort slavernij) hadden behandeld. Adriaan van Dis werd daar boos over, zijn ouders hadden in het Jappenkamp gezeten. Tja, je eigen leed is altijd erger
Link naar onderzoek trouwens?
  vrijdag 4 mei 2018 @ 17:01:58 #108
45206 Pietverdriet
pi_178938128
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 17:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Link naar onderzoek trouwens?
Helaas, uitzending was zeker 30 jaar geleden, als het niet langer is.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 17:03:49 #109
78780 deedeetee
pi_178938161
quote:

[..]

[..]

En dit https://javapost.nl/2014/05/17/oorlogsstatistieken/
quote:
De Jong vermeldt dat van de 50 miljoen Javanen en Madoerezen er tijdens de Japanse bezetting circa 2,5 miljoen zijn gestorven; dit betekent een sterftepercentage van 5% (11b, p. 572). De Indonesische regering schatte het totale dodental begin jaren 1950 op 4 miljoen (S. Sato, ‘War’, p. 155).
  vrijdag 4 mei 2018 @ 17:05:00 #110
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_178938185
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 16:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook gewoon bullshit. Ik heb toevallig enkele kampen bezocht. Mensen werden opgebruikt. Letterlijk tot aan het bot kapotgewerkt en wegegooid.

Slavernij of rechtenloze contractarbeid is geen pretje maar het is onzin om dat te vergelijken met de roofbouw van werkkampen.
Lijkt mij ook sterk. De Nederlanders zullen niet zo netjes zijn geweest richting die contractarbeiders, maar het bewust laten doodwerken van je arbeiders lijkt mij een behoorlijk stukje te ver te gaan. Dan zouden er te veel mensen binnen die organisaties weigeren mee te werken. Binnen een wrede fascistische organisatie als het Japanse bezettingsleger tijdens een oorlog jegens mensen die je inferieur acht, is het een heel ander verhaal.
pi_178938285
Japanse bezetting wirdt nog steeds met afschuw naar gekeken in Indonesie, Nederlandse kolonisatie negatief op een andere manier, wat de Jappen flikten in relatuef korte tijd heeft er bij de Indonesiers flink ingehakt.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 17:18:51 #112
45206 Pietverdriet
pi_178938414
Of er nu 1, 2, 4 of 6 miljoen indonesiers door de Japanners zijn vermoord, feit blijft dat het slachtoffers waren in ons koninkrijk waar je eigenlijk nooit wat van hoort. Als het al over ons Indië gaat heeft men het over de Hollanders in de Jappenkampen. Over de Indonesiërs of de andere zuid oost Aziaten hoor of lees je hoogst zelden wat. Japanners hebben niet alleen in Indonesië verschrikkelijk huis gehouden, maar ook in China, Korea, Filipijnen etc etc
  vrijdag 4 mei 2018 @ 17:22:11 #113
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_178938461
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 17:05 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Lijkt mij ook sterk. De Nederlanders zullen niet zo netjes zijn geweest richting die contractarbeiders, maar het bewust laten doodwerken van je arbeiders lijkt mij een behoorlijk stukje te ver te gaan. Dan zouden er te veel mensen binnen die organisaties weigeren mee te werken. Binnen een wrede fascistische organisatie als het Japanse bezettingsleger tijdens een oorlog jegens mensen die je inferieur acht, is het een heel ander verhaal.
Kongo Vrijstaat was officieel een onafhankelijke staat met de Belgische koning als staatshoofd. Er was geen oorlog, volgens jouw redenering zou het dan wel meevallen...
are we infinite or am I alone
pi_178938663
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:57 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Je vergeet nog even dat Mijerink en die andere halve zolen natuurlijk nog volop in de media een podium zullen krijgen (DWDD en andere VARA/NPO programma's en Humberto)
Ze moeten gewoon hetzelfde doen als die parkland overlevenden als die mensen media aandacht krijgen ga je gewoon adverteerders publiekelijk vragen of ze zich associëren met zo'n persoon.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 4 mei 2018 @ 17:41:41 #115
45206 Pietverdriet
pi_178938801
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 17:34 schreef vipergts het volgende:

[..]

parkland overlevenden
???
  vrijdag 4 mei 2018 @ 17:47:28 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 4 mei 2018 @ 17:48:52 #117
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178938953
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:43 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Totdat de complete Nederlandse cultuur kapot is. Pas dan zijn de gevaarlijke linkse gekken tevreden. Onderdanig en in de minderheid. Vreemdeling in je eigen land.
... aldus de ware Nederlander die op 4 mei ter ere van de Duitsers 'Erika' meelalt.

_O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_178938961
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 17:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

???
Die schietpartij op die school in februari
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_178938966
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 16:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Geen 4 mei voor mij

Gvd... :') :') :') _O- _O- _O-
De Nederlandse "aids Skrillex".
  vrijdag 4 mei 2018 @ 18:25:34 #120
45206 Pietverdriet
pi_178939550
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 17:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Tsja. Het NIOD denkt er toch echt anders over.
Dat kan, heb trouwens niet de indruk dat er héél erg veel onderzoek naar gedaan is.
pi_178939724
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Of er nu 1, 2, 4 of 6 miljoen indonesiers door de Japanners zijn vermoord, feit blijft dat het slachtoffers waren in ons koninkrijk waar je eigenlijk nooit wat van hoort. Als het al over ons Indië gaat heeft men het over de Hollanders in de Jappenkampen. Over de Indonesiërs of de andere zuid oost Aziaten hoor of lees je hoogst zelden wat. Japanners hebben niet alleen in Indonesië verschrikkelijk huis gehouden, maar ook in China, Korea, Filipijnen etc etc
In het noorden van China... De foto's van de gespietste baby's enz.

Kolere wat waren die gasten gruwelijk bezig. Als je denkt dat het niet wreder kon dan de Duitsers... Nou, dit kan er mee wedijveren.
Whatever...
pi_178939779
quote:
Ja, goed, dat is idd wel een punt. Maar is dat het punt van Meijerink en #geen4mei dan?
I´m back.
pi_178939810
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 18:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Kolere wat waren die gasten gruwelijk bezig. Als je denkt dat het niet wreder kon dan de Duitsers... Nou, dit kan er mee wedijveren.
Ja, wat denk je van de verovering van Nanking, toenmalig Chinese hoofdstad, dan, in 1937? Goed, was voor de oorlog en niet in voormalig Nederlands-Indië, maar dat is echt ongehoorde barbarij geweest.
I´m back.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 18:42:09 #124
45206 Pietverdriet
pi_178939820
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 18:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Jep.
Maar op kleinere schaal konden wij er ook wat van in Ons Indie
Brief van Colijn, later premier van Nederland aan zijn vrouw
‘ Ik heb er een vrouw gezien die, met een kind van ongeveer 1/2 jaar op den linkerarm, en een lange lans in de rechterhand op ons aanstormde. Een kogel van ons doodde moeder en kind. We mochten toen geen genade meer geven. Ik heb 9 vrouwen en 3 kinderen, die genade vroegen, op een hoop moeten zetten, en zo dood laten schieten. Het was onaangenaam werk, maar 't kon niet anders. De soldaten regen ze met genot aan hun bajonetten. 't Was een verschrikkelijk werk. Ik zal er maar over eindigen.”

Kreeg hij trouwens de militaire Willemsorde voor
pi_178939852
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep.
Maar op kleinere schaal konden wij er ook wat van in Ons Indie
Brief van Colijn, later premier van Nederland aan zijn vrouw
‘ Ik heb er een vrouw gezien die, met een kind van ongeveer 1/2 jaar op den linkerarm, en een lange lans in de rechterhand op ons aanstormde. Een kogel van ons doodde moeder en kind. We mochten toen geen genade meer geven. Ik heb 9 vrouwen en 3 kinderen, die genade vroegen, op een hoop moeten zetten, en zo dood laten schieten. Het was onaangenaam werk, maar 't kon niet anders. De soldaten regen ze met genot aan hun bajonetten. 't Was een verschrikkelijk werk. Ik zal er maar over eindigen.”
Ja, hou maar op. Het is wel duidelijk natuurlijk. Dit was Atjeh?
I´m back.
pi_178939888
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 15:38 schreef Bluesdude het volgende:
Ik verwacht ook kritiek begin augustus in aanloop naar de 15 augustusherdenking.
Fatsoensrakkers die de herdenkers verwijten alleen hun familie, kennissen , de eigen groep te herdenken en niet de Indonesiërs die omkwamen in WO II.
Rouwen en herdenken doen mensen natuurlijkerwijs vooral voor de eigen groep.
Is gewoon een menselijk eigenschap. Heel normaal.
Men heeft wel een punt om aandacht te vragen voor Indonesische slachtoffers uit die jaren, maar als dat moralistisch gedaan wordt en mensen etiketjes van racistisch en koloniaal wordt opgeplakt... ....... hoedt u voor deze fatsoenrakkers.
Op zich wel natuurlijk.
I´m back.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 18:47:30 #127
45206 Pietverdriet
pi_178939921
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 18:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, hou maar op. Het is wel duidelijk natuurlijk. Dit was Atjeh?
Nee, de Lombok oorlog
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lombok-oorlog_1894
Atjeh was nog veel erger, maar daardoor kreeg Nederland wel de enorme olievelden in handen, werd de Bataafse opgericht, later Shell en werd het koningshuis schathemeltje rijk.
Deze olie was, samen met de rubber de voornaamste reden waarom Japan Indonesië bezette trouwens. Hun oorlog in China was voor de Amerikanen een reden om de olieleverantie stop te zetten en toen ging men op zoek naar olie.
pi_178939957
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, de Lombok oorlog
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lombok-oorlog_1894
Atjeh was nog veel erger, maar daardoor kreeg Nederland wel de enorme olievelden in handen, werd de Bataafse opgericht, later Shell en werd het koningshuis schathemeltje rijk
Verschrikkelijke ellende is het natuurlijk hè, je krijgt er idd gewoon buikpijn van...
I´m back.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 18:54:22 #129
45206 Pietverdriet
pi_178940036
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 18:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Verschrikkelijke ellende is het natuurlijk hè, je krijgt er idd gewoon buikpijn van...
In Australië zien ze Indonesië als waarschijnlijk toekomstig agressor in die regio.
pi_178940462

Foto: Pieter de Kock naast Coosje Ayal
Rond 8 uur wordt een krans gelegd door Pieter de Kock. Hij is 99 jaar en de laatste overlevende van de kokkelinkgroep.
Hij zal dan denken aan zijn kameraden die de oorlog niet overleefden. En ik vermoed dat de meesten van hen niet blank waren. Tot zover het ongelijk van geen4mei-club.
Nu ik dit schrijf denk ik ook aan mijn opa en een oom, niet blank.

Pieter en Coosje hebben een Molukse afkomst.
Ik zie nu een Moluks koor op tv in de Nieuwe kerk.
Er is te weinig geschreven over Molukkers in de oorlog.
Zowat 5000 Molukse knillers in de kampen . Wanneer hoor je daar nou verhalen van ?
Ligt ook aan de Nederlandse Molukkers zelf die daar weinig over publiceren .
Het herdenken van de RMS was altijd belangrijker voor hen dan herdenken van Molukkers in WO II

[ Bericht 11% gewijzigd door Bluesdude op 04-05-2018 19:31:29 ]
  Redactie Sport vrijdag 4 mei 2018 @ 19:19:37 #131
274204 crew  Mexicanobakker
pi_178940510
Gaat er nog iets gebeuren of niet meer?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator vrijdag 4 mei 2018 @ 19:56:05 #132
446930 crew  ESF1Gamer
pi_178941097
Dara hebben we de schreeuwer
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_178941103
Schreeuwer nu al :r walgelijk
  vrijdag 4 mei 2018 @ 19:56:11 #134
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_178941104
En we hebben een schreeuwer
Wat zijn we aan het doen ???
pi_178941107
Wtf
pi_178941116
Nu al een schreeuwende debiel
  vrijdag 4 mei 2018 @ 19:56:39 #137
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_178941119
Wel zo'n vuile schoft dus.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_178941124
  vrijdag 4 mei 2018 @ 19:56:55 #139
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_178941128
:|W
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_178941134
Beter schieten ze dat soort de debielen meteen in de knie
Zonder wrijving geen glans
  Redactie Sport vrijdag 4 mei 2018 @ 19:57:00 #141
274204 crew  Mexicanobakker
pi_178941135
Ah, een malloot.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_178941137
Wat een malloot
zie email 27 oktober
pi_178941141
Die is nu waarschijnlijk neergehoekt
pi_178941144
Zijn de gekkies al afgevoerd?
  vrijdag 4 mei 2018 @ 19:57:15 #145
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_178941146
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 19:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Beter schieten ze dat soort de debielen meteen in de knie
Maar dat maakt zo'n herrie.
  Redactie Frontpage vrijdag 4 mei 2018 @ 19:57:18 #146
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_178941150
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 19:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Beter schieten ze dat soort de debielen meteen in de knie nek
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_178941151
Hoop stiekem dat die tweede schreeuw van de pijn was.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 19:57:29 #148
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_178941155
Ik hoorde ook een tram , misschien is er iemand aangereden :@
Ik ben inmiddels overleden
pi_178941157
Vraag mij af hoeveel er nog gaan komen.
pi_178941165
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 19:57 schreef YazooW het volgende:

[..]