De Molukkers hadden nog enige sympathie van het volk omdat die Ambonezen wel duidelijk bedonderd zijn door de Nederlandse regering. Veel mensen stonden achter hun standpunt (maar niet achter de gewelddadige acties).quote:Op zondag 6 mei 2018 19:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Heb je het artikel wel eens gelezen.
Nú is het "appels en peren". Maar de problemen in de 70'er jaren met de Molukkers waren minstens nét zo groot als nú met de Marokkanen.
Nota bene moest destijds het leger worden ingezet om de Molukse gewapende troepen het zwijgen op te leggen. Dat ging toen over de kapingen en gijzelingen destijds.
Dat was heel wat ernstiger dan die "treitervloggers" die een aantal Pietje-Bell-achtige kwajongensstreken uithalen met de politieagent of de veldwachter.
Men heeft altijd de neiging (vooral de jonge generatie) om de huidige problemen véél groter en ernstiger te ervaren dan waar men vroeger mee te maken had. "Vroeger was alles beter".
Maar dat is absoluut niet het geval.
quote:Op zondag 6 mei 2018 22:48 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De Molukkers hadden nog enige sympathie van het volk omdat die Ambonezen wel duidelijk bedonderd zijn door de Nederlandse regering. Veel mensen stonden achter hun standpunt (maar niet achter de gewelddadige acties).
Daarbij waren de Molukkers wel behoorlijk geïnteresseerd, uiteindelijk waren het altijd onderdanen van het Koninkrijk geweest en zij hebben zich daar altijd voor ingezet.
Of bedoel je "geïntegreerd".quote:wel behoorlijk geïnteresseerd
Nee, ik vind het prima als Nederlanders op bevrijdingsdag met Canadese en Poolse vlaggetjes gaan lopen zwaaien, en als er daadwerkelijk Marokkanen waren gesneuveld, prima om dan ook de Marokkaanse vlag uit te hangen.quote:Op zondag 6 mei 2018 21:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Om dezelfde reden dat ik, geboren op een woonboot bij de vlietberg te Nijmegen, altijd even extra stil sta bij de soldaten die tijdens market garden de rivier over stoken op de plaats waar ik 43 jaar later als baby leuk op het strand zat te spelen.
Maw, omdat het dus vrij menselijk is om wat meer aandacht te geven aan gevallen die betrekking hebben op je eigen verleden / afkomst / voorouders.
Maar blijkbaar ben je dus niet goed geïntegreerd als je dat doet dmv een vlag van het land van de overleden soldaten.
Eigenlijk geef ik je met deze analyse voor een groot deel gelijk.quote:Op zondag 6 mei 2018 22:56 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, ik vind het prima als Nederlanders op bevrijdingsdag met Canadese en Poolse vlaggetjes gaan lopen zwaaien, en als er daadwerkelijk Marokkanen waren gesneuveld, prima om dan ook de Marokkaanse vlag uit te hangen.
Waar het om gaat is dat de niet-geïntegreerde Marokkanen weigeren met een vlag te zwaaien, behalve als het de Marokkaanse vlag is, en niet omdat mogelijk een handvol Marokkanen ooit misschien iets van betekenis hebben gedaan in de oorlog, maar alleen omdat zij zelf Marokkaans zijn.
Nederlanders worden erop aangekeken (xenofobisch, islamofobie) als ze alleen maar naar hun eigen landgenoten kijken, maar bij Marokkanen moeten we dat normaal vinden?
Net zo belachelijk als dat een nederlands Nederlands vlaggetje op de mouw van je bomberjack verboden is maar als een Marokkaan er enorme Marokkaanse vlag op de rug heeft mag het wel.
quote:Op zondag 6 mei 2018 23:19 schreef sp3c het volgende:
ja en Nederland was Duits grondgebied dus als je Nederlanders wilt herdenken moet je met de Duitse vlag gaan lopen zwaaien
Even wat huiswerk gedaan.quote:Op zondag 6 mei 2018 23:15 schreef Lunatiek het volgende:
Je kunt beginnen hen erop te wijzen dat Marokko tijdens de oorlog Frans en Spaans gebied was... of ze aub met de desbetreffende vlaggen gaan zwaaien in plaats van de huidige Marokkaanse vlag.
Ja, maar welke zou je gebruiken voor "Marokkaanse gevallenen"?quote:Op zondag 6 mei 2018 23:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Even wat huiswerk gedaan.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlag_van_Marokko
[ afbeelding ]
Vlag van Marokko (1915-heden)
De vlag tijdens het koloniale bewind met Frankrijk, was een civiele vlag.
Gewoon die wie nu geldt. Je kunt wellicht ook een gemeentevlag hijsen tijdens 4 en 5 mei. Dat geldt ook voor de gemeentes Almere en Lelystad. En die bestonden ook nog niet tijdens WO II.quote:Op zondag 6 mei 2018 23:36 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, maar welke zou je gebruiken voor "Marokkaanse gevallenen"?
Ok, fair point. Dan zijn ze dus slecht geïntegreerd. En als jij (of een ander) dat graag wilt, mag je ze dat van mij best verwijten. Doe ik ook tot een bepaalde mate. Je schiet er alleen geen zak mee op.quote:Op zondag 6 mei 2018 22:56 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, ik vind het prima als Nederlanders op bevrijdingsdag met Canadese en Poolse vlaggetjes gaan lopen zwaaien, en als er daadwerkelijk Marokkanen waren gesneuveld, prima om dan ook de Marokkaanse vlag uit te hangen.
Waar het om gaat is dat de niet-geïntegreerde Marokkanen weigeren met een vlag te zwaaien, behalve als het de Marokkaanse vlag is, en niet omdat mogelijk een handvol Marokkanen ooit misschien iets van betekenis hebben gedaan in de oorlog, maar alleen omdat zij zelf Marokkaans zijn.
Nederlanders worden erop aangekeken (xenofobisch, islamofobie) als ze alleen maar naar hun eigen landgenoten kijken, maar bij Marokkanen moeten we dat normaal vinden?
Net zo belachelijk als dat een nederlands Nederlands vlaggetje op de mouw van je bomberjack verboden is maar als een Marokkaan er enorme Marokkaanse vlag op de rug heeft mag het wel.
Ook mijn mening.quote:Op maandag 7 mei 2018 01:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Ok, fair point. Dan zijn ze dus slecht geïntegreerd. En als jij (of een ander) dat graag wilt, mag je ze dat van mij best verwijten. Doe ik ook tot een bepaalde mate. Je schiet er alleen geen zak mee op.
Really? Het Franse en Belgische leger hebben hier in Nederland gevochten tijdens de bevrijding van Nederland? Kun je dat onderbouwen?quote:
De Fransen hebben in Zeeland in 1940 gevochten. Belgen weet ik zo niet. Trouwens: het grondgebied maakt niet zo veel uit. Een gevecht buiten NL heeft ook invloed op het succes van een bevrijding van Nederland. En is dus een positieve bijdrage.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 08:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Really? Het Franse en Belgische leger hebben hier in Nederland gevochten tijdens de bevrijding van Nederland? Kun je dat onderbouwen?
Nou ja, gevochten, gevochten, ze waren aanwezig. En dat was niet de bevrijding, geloof ik.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 08:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De Fransen hebben in Zeeland in 1940 gevochten.
Die Duitsers wonen in Nederland en zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit, trekken massaal een uitkering, laten Duitsers overkomen om mee te trouwen en hebben na drie generaties nog steeds een spraakgebrek?quote:Op maandag 7 mei 2018 08:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ook mijn mening.
Het is net zoiets als: Het regent en da's niet eerlijk. Ik wil naar buiten en ik wil het droog hebben. De "oplossing" is: een paraplu en/of regenkleding. Ja maar dat wil ik niet. De regen is oneerlijk want die is er al wekenlang en ik heb vakantie en het is hartje zomer.
Met als gevolg dat er niks is opgelost. Ipv dat je je enigszins aanpast om met de tekortkomingen om te gaan.
Afgelopen 4 mei was ik bij een bijeenkomst waar Duitse en Nederlandse leerlingen een kleine toespraak hielden. Aandacht werd ook gegeven aan de Duitse verzetsgroep "Weisse Rose", met Hans en Sophie Scholl. Deze aandacht is ook min of meer geforceerd om hiermee een betere verstandhouding met de Duitse nieuwe generatie af te dwingen.
Toch heb ik hier geen moeite mee, omdat een positievere verhouding met de Duitsers een belangrijke zaak is.
Je kunt een eindeloze discussie houden waarom het ene land "zich schijnbaar wél gedraagt" en het andere niet, maar een historische analyse zal leren dat ieder volk in staat is tot terreur (nazisme, kolonialisme) en als je door rooftochten in de geschiedenis een bepaalde welvaart hebt opgebouwd is het makkelijk om daarna "fatsoenlijk" te zijn en de beschuldigende vinger op anderen te wijzen, die gefrustreerd de rooftocht nog willen beginnen.
Dat is onzin. Dan kunnen we voor bijna ieder volk in Europa wel een vlag gaan ophangen, want tegen het einde van de oorlog vocht half bevrijd Europa mee met de geallieerden.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 08:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Een gevecht buiten NL heeft ook invloed op het succes van een bevrijding van Nederland. En is dus een positieve bijdrage.
quote:Op woensdag 2 mei 2018 14:46 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Vast wel. Feit is dat Marokkanen tijdens de oorlog ordinaire huursoldaten waren die de meest vreselijke oorlogsmisdaden zijn begaan.
Geen enkele reden om op 5 mei zielig te gaan herdenken in ieder geval. Herdenken we de Russen die massaal Duitsers hebben verkracht ook dan? Oh wacht. Die zeuren niet en vinden zichzelf niet zielig.
De kwalificaties huursoldaten en misdragingen zijn subjectieve en graduele beoordelingen en gelden voor alle geallieerde eenheden. Vwb de rest mbt "de vlag. De sowjetvlag werd in 45 ook hier en daar gehesen. Daar kun je verschillend over denken. Ik vind het niet Zo'n probleem. Italiaanse vlaggen bij pizzeria's. Ook Zo'n issue.quote:
Really?quote:Op dinsdag 8 mei 2018 11:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De kwalificaties huursoldaten en misdragingen zijn subjectieve en graduele beoordelingen
Er zijn ook misdragingen geweest bij andere geallieerden. Die zijn wat minder bekend omdat Italië en Duitsland afhankelijk waren van de Marshallhulp. En de vs en vk waren de nieuwe bondgenoten bij de koude oorlog. Itt de Russen en Marokkanen. En waarom zouden de vs soldaten geen huurlingen zijn? Wad de soldij voor de Marokkanen hoger dan voor de vs soldaten? Allemaal aannames.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 11:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Really?
http://uncensoredhistory.(...)ldiers-moroccan.html
Kom maar met onderbouwing.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 11:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Er zijn ook misdragingen geweest bij andere geallieerden.
Huurling is niet afhankelijk van welk leger. Maar of je commerciële of ideologische motieven hebt. Dat kan een Marokkaan maar net zo goed een Canadees zijn. Ik ken geen enqueteverslage. Met misdragingen is het ook niet zwart wit.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 12:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Kom maar met onderbouwing.
En de Marokkanen waren huurlingen, omdat ze onder het Franse leger vochten.
Exaclly. De Marokkanen vochten voor GELD mee in het Franse leger.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 12:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Huurling is niet afhankelijk van welk leger. Maar of je commerciële of ideologische motieven hebt.
De Marokkanen (en Tunesiers en Algerijnen) hebben als beesten huis gehouden onder de vrouwelijke bevolking, met name in Italie. Die waarheid wil je liever niet weten, maar dat is dan jammer voor je.quote:Met misdragingen is het ook niet zwart wit.
Er zijn vriendschapsbanden aangeknoopt tussen Marokkaanse krijgsgevangenen in Zeeland met de plaatselijke Zeeuwse bevolking in 1943. En waaruit blijkt dat een Canadees minder "voor het geld ging dan een Marokkaan?quote:Op dinsdag 8 mei 2018 12:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Exaclly. De Marokkanen vochten voor GELD mee in het Franse leger.
[..]
De Marokkanen (en Tunesiers en Algerijnen) hebben als beesten huis gehouden onder de vrouwelijke bevolking, met name in Italie. Die waarheid wil je liever niet weten, maar dat is dan jammer voor je.
Onderbouwing?quote:Op dinsdag 8 mei 2018 12:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Er zijn vriendschapsbanden aangeknoopt tussen Marokkaanse krijgsgevangenen in Zeeland met de plaatselijke Zeeuwse bevolking in 1943.
Door dit soort dingen:quote:En waaruit blijkt dat een Canadees minder "voor het geld ging dan een Marokkaan?
quote:"Het leger is allerminst klaar voor de oorlog en bestaat voornamelijk uit vrijwilligers. De Canadese bevolking staat eerst onwillig tegenover de strijd, maar levert uiteindelijk en aanzienlijk leger. Het aantal Canadezen dat deelneemt aan de strijd neemt na het begin van de oorlog in rap tempo toe. Men wil vechten voor hen die sneuvelden tijdens de Eerste Wereldoorlog, maar ook voor het eigen land en hun moederland Groot-Brittannië. "
Onderbouwing is een kwestie van googlen. Dat onderste citaat. Is dat van iemand die de waarheid in pacht heeft. Het zijn allemaal meningen. Feit is dat Marokkanen onderdeel vormden vd geallieerden. Punt.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 12:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Onderbouwing?
[..]
Door dit soort dingen:
[..]
natuurlijk kan ik dat maar ik weet niet of ik zin heb in dat opstandige toontje van jequote:Op dinsdag 8 mei 2018 08:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Really? Het Franse en Belgische leger hebben hier in Nederland gevochten tijdens de bevrijding van Nederland? Kun je dat onderbouwen?
Geen onderbouwing, geen verhaal.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 12:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Onderbouwing is een kwestie van googlen.
En die komt je toevallig niet zo goed uit, zie ik.quote:Dat onderste citaat. Is dat van iemand die de waarheid in pacht heeft. Het zijn allemaal meningen.
Laat maar zien dan.quote:
operatie Amherst 3 en 4 troop SAS (Frans)quote:
Nee, geen punt. Het gaat er om of ze in Nederland hebben gevochten in WWII - nee dus. Anders kunnen we alle landen die tot de geallieerden behoorden wel elk jaar gaan herdenken. Dit is weer een typische vorm van politieke correctheid om een bepaalde bevolkingsgroep tegemoet te komenquote:Op dinsdag 8 mei 2018 12:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Onderbouwing is een kwestie van googlen. Dat onderste citaat. Is dat van iemand die de waarheid in pacht heeft. Het zijn allemaal meningen. Feit is dat Marokkanen onderdeel vormden vd geallieerden. Punt.
Dank je wel. Mogen zij ook hun vlag hijsen tijdens de Nederlande herdenking.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:08 schreef sp3c het volgende:
operatie Amherst 3 en 4 troop SAS (Frans)
operatie Infatuate Brigade Piron (Belgisch)
bij Amherst is minimaal 1 Syrische militair gesneuveldquote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dank je wel. Mogen zij ook hun vlag hijsen tijdens de Nederlande herdenking.
De Belgen ook. De gevechtsverslagen daarvan zijn trouwens recent gedigitaliseerd.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 08:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De Fransen hebben in Zeeland in 1940 gevochten. Belgen weet ik zo niet. Trouwens: het grondgebied maakt niet zo veel uit. Een gevecht buiten NL heeft ook invloed op het succes van een bevrijding van Nederland. En is dus een positieve bijdrage.
ik vraag je om een bron van je bewering, komt die nog?quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
bij Amherst is minimaal 1 Syrische militair gesneuveld
Is geen Marokkaan, toch?quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:16 schreef sp3c het volgende:
bij Amherst is minimaal 1 Syrische militair gesneuveld
Net wanneer het hun uitkomt. Bij uitkering trekken zijn het bv ras Nederlanders ....quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is geen Marokkaan, toch?
Maar Nederlanders met Marokkaanse voorouders, die willen toch gewoon de Nederlandse driekleur laten zien? Het zijn toch Nederlanders?
Precies, het was een soort Blackwater van de jaren '40. Echt idioot om deze monsters te gaan eren.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 12:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Exaclly. De Marokkanen vochten voor GELD mee in het Franse leger.
[..]
De Marokkanen (en Tunesiers en Algerijnen) hebben als beesten huis gehouden onder de vrouwelijke bevolking, met name in Italie. Die waarheid wil je liever niet weten, maar dat is dan jammer voor je.
dat is mijn punt ook nietquote:
dat interesseert me geen reet, als je de vlag halfstok wil doen om die jongens te eren dan moet dat gewoon kunnenquote:Maar Nederlanders met Marokkaanse voorouders, die willen toch gewoon de Nederlandse driekleur laten zien? Het zijn toch Nederlanders?
Kom dan eens met een bron - je beweert wel van alles maar ik zie geen bewijsquote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is mijn punt ook niet
mijn punt is dat het moeilijk te zeggen is wie er allemaal heeft meegevochten zonder dat je een bataljon geschiedkundigen aan laat rukken en dat je stelling dat alleen de Canadezen, Polen, Amerikanen en Britten (of wat was het) ons bevrijd hebben veel te kort door de bocht is
die heb ik al geplaatst hequote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:21 schreef matspontius het volgende:
[..]
Kom dan eens met een bron - je beweert wel van alles maar ik zie geen bewijs
Ah de Wikipedia bron - heel betrouwbaar inderdaad. Het verhaal van 1 Syrier is ook heel overtuigendquote:
They tuk ur uitkeringen!quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:19 schreef matspontius het volgende:
[..]
Net wanneer het hun uitkomt. Bij uitkering trekken zijn het bv ras Nederlanders ....
Conclusie; je hebt geen duidelijk bewijs en roeptoetert maar wat in het rond met Wikipedia als bron - moet ik dat serieus nemen?quote:
quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:23 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ah de Wikipedia bron - heel betrouwbaar inderdaad. Het verhaal van 1 Syrier is ook heel overtuigend
In verband met het Marokkanen verhaal goochemerd - sinds wanneer hoort een Syrier bij Marokko?quote:
quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:25 schreef matspontius het volgende:
[..]
Conclusie; je hebt geen duidelijk bewijs en roeptoetert maar wat in het rond met Wikipedia als bron - moet ik dat serieus nemen?
Die stelling dekt toch aardig de lading. Dat er 100 Franse paratroopers een keer mee hebben gedaan en een paar Belgische paarden, is inderdaad leuk voor geschiedkundigen, maar meer ook eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:20 schreef sp3c het volgende:
mijn punt is dat het moeilijk te zeggen is wie er allemaal heeft meegevochten zonder dat je een bataljon geschiedkundigen aan laat rukken en dat je stelling dat alleen de Canadezen, Polen, Amerikanen en Britten (of wat was het) ons bevrijd hebben veel te kort door de bocht is
Inderdaad, DE vlag.quote:dat interesseert me geen reet, als je de vlag halfstok wil doen om die jongens te eren dan moet dat gewoon kunnen
klopt toch gewoon wat ik zeg of ben ik nu scheel ofzoquote:
Ik snap niet dat je in een Syrier aanhaalt in een verhaal over het herdenken van Marokkanen - maar dat zal wel aan mij liggenquote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
klopt toch gewoon wat ik zeg of ben ik nu scheel ofzo
dat van die Belgen is overigens geen wiki maar gewoon de site van de brigade zelf, Amherst zal ook wel te vinden zijn maar mijn Frans is niet je van het meer
hier een docu van rtv drenthe
ja als we de offers van die jongens gaan lopen marginaliseren ben ik er klaar meequote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die stelling dekt toch aardig de lading. Dat er 100 Franse paratroopers een keer mee hebben gedaan en een paar Belgische paarden, is inderdaad leuk voor geschiedkundigen, maar meer ook eigenlijk niet.
De vrije Belgen; Brigade Piron hebben gevochten in onder andere Thorn, Hunsel, Ell in Limburg. Hier zijn ook mannen omgekomen.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 08:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
was een voetnoot in een zijdelingse discussie, moet je je niet blind op starenquote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:30 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je in een Syrier aanhaalt in een verhaal over het herdenken van Marokkanen - maar dat zal wel aan mij liggen
Op de herdenking in mijn gemeente is inderdaad de Belgische vlag zichtbaar en de Ambassade aanwezig.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dank je wel. Mogen zij ook hun vlag hijsen tijdens de Nederlande herdenking.
Oeh pijnlijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:32 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Op de herdenking in mijn gemeente is inderdaad de Belgische vlag zichtbaar en de Ambassade aanwezig.
Ochja. bij ons hangen 12 vlaggen incl. de Duitse en Oostenrijkse. Al sinds 2001! Heeft nog nooit iemand een probleem van gemaakt.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:39 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Oeh pijnlijk.
Ik heb net in dit topic geleerd dat het alleen DE vlag mag zijn.
ja en 1+1 is 3quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:39 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Oeh pijnlijk.
Ik heb net in dit topic geleerd dat het alleen DE vlag mag zijn.
Dat hele vlaggenconcept is inmiddels zo achterhaald.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja en 1+1 is 3
heb ik je nu wat bijgeleerd of geloof je dat niet helemaal?
andere discussie ... in mijn ogen geen hele interessantequote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:42 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dat hele vlaggenconcept is inmiddels zo achterhaald.
Sowieso doei landen, hoi globalisering.
Interesseert het mij nou waar je uit een kut kwam.
En er dan nog helemaal trots op zijn. Heb je precies niks voor gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Correct, maar het bleek achteraf niet heel relevant te zijn voor het topic. Toch bedankt voor je input.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:31 schreef sp3c het volgende:
feit is dat er meer nationaliteiten mee hebben gedaan, dat feit heb ik aangetoond
quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
andere discussie ... in mijn ogen geen hele interessanteOeh wat jammer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig mogen de andere vlaggen hangen.
Dat dan weer wel.wooblabalurg
het haalt je argument dat alleen die 4 vlaggen naast de Nederlandse mogen hangen wel flink onderuitquote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Correct, maar het bleek achteraf niet heel relevant te zijn voor het topic. Maar bedankt voor je input.
Zo'n mening vind ik een echte verademing na dat tandengeknarsquote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:44 schreef sp3c het volgende:
hoe dan ook ... deze jongens zijn omgekomen in de strijd tegen de moffen, hier aangespoeld, hier doodverklaard, hier gesneuveld, hier begraven
als daar dan iemand een Marokkaanse vlag voor halfstok wil hangen dan zie ik echt het probleem niet en als daar dan Marokkaanse Nederlanders of Nederlandse Marokkanen of Marokkanen of hoe je ze ook wil noemen op af komen om die gasten te eren dan vind ik dat alleen maar mooi
vooral doorgaan
Dat is het probleem ook niet. Het probleem zit in het creëren van onwaarheden en mythes. In Ysselstein liggen ook Duitse soldaten uit de eerste wereldoorlog begraven die over de Maas zijn komen aandrijven . Als je deze denkwijze doorvoert dan moet er dus toch echt in Nederland gevochten zijn tijdens de eerste Wereldoorlog. ..quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:44 schreef sp3c het volgende:
hoe dan ook ... deze jongens zijn omgekomen in de strijd tegen de moffen, hier aangespoeld, hier doodverklaard, hier gesneuveld, hier begraven
als daar dan iemand een Marokkaanse vlag voor halfstok wil hangen dan zie ik echt het probleem niet en als daar dan Marokkaanse Nederlanders of Nederlandse Marokkanen of Marokkanen of hoe je ze ook wil noemen op af komen om die gasten te eren dan vind ik dat alleen maar mooi
vooral doorgaan
Dan heb je wel veel moeite gedaan, om iets onderuit te halen wat ik nooit gezegd heb.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:46 schreef sp3c het volgende:
het haalt je argument dat alleen die 4 vlaggen naast de Nederlandse mogen hangen wel flink onderuit
Als een individu dat doet, geen probleem. Maar de Staat en organisaties die meehelpen aan officiële herdenkingen moeten natuurlijk niet meedoen aan deze geschiedvervalsing. En je moet de leugens natuurlijk blijven ontmaskeren.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:44 schreef sp3c het volgende:
vooral doorgaan
dat gebeurt in elke oorlog, dat is meer wat voor geschiedkundigen enzoquote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:52 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dat is het probleem ook niet. Het probleem zit in het creëren van onwaarheden en mythes.
als wij deel hadden genomen aan de eerste wereldoorlog en de boel zouden herdenken dan zou ik die denkwijze zeker doorvoeren ja ... en waarom ook niet?quote:In Ysselstein liggen ook Duitse soldaten uit de eerste wereldoorlog begraven die over de Maas zijn komen aandrijven . Als je deze denkwijze doorvoert dan moet er dus toch echt in Nederland gevochten zijn tijdens de eerste Wereldoorlog. ..
dude ...quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan heb je wel veel moeite gedaan, om iets onderuit te halen wat ik nooit gezegd heb.
dit klopt niet, is totaal niet volledig, ik heb dat aangetoondquote:Op zaterdag 5 mei 2018 13:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ze onderdeel maken van de nationale herdenking lijkt niet echt van toepassing. Nederland is bevrijd door Amerikanen, Engelsen, Canadezen, en Polen en dat nemen we mee in onze nationale herdenking.
is ook niet echt sprake vanquote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als een individu dat doet, geen probleem. Maar de Staat en organisaties die meehelpen aan officiële herdenkingen moeten natuurlijk niet meedoen aan deze geschiedvervalsing. En je moet de leugens natuurlijk blijven ontmaskeren.
Waar zeg ik dat alleen deze vlaggen getoond mogen worden?quote:
Maar dat is het hele onderwerp niet; tuurlijk mogen Marokkaanse militairen herdacht worden, maar op 04 mei herdenken we NEDERLANDSE oorlogsslachtoffers en op 05 mei herdenken we de bevrijding van NEDERLAND.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:56 schreef sp3c het volgende:
ontkom je niet aan maar het moet niet zo zijn dat militairen niet herdacht kunnen worden,
Dat maakt het juist zo pijnlijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 14:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar dat is het hele onderwerp niet; tuurlijk mogen Marokkaanse militairen herdacht worden, maar op 04 mei herdenken we NEDERLANDSE oorlogsslachtoffers en op 05 mei herdenken we de bevrijding van NEDERLAND.
Maar er is ook geen argument om dat wel te doen bij de herdenking van de NEDERLANDSE oorlogslachtoffers, toch?quote:Op dinsdag 8 mei 2018 14:00 schreef sp3c het volgende:
het is hoe dan ook geen argument om de Marokkaanse vlag niet halfstok te hangen op die begraafplaats
Vind ik persoonlijk niets pijnlijks aan.quote:
ja wat wil je dan, iedere week een herdenking voor een andere groep?quote:Op dinsdag 8 mei 2018 14:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar er is ook geen argument om dat wel te doen bij de herdenking van de NEDERLANDSE oorlogslachtoffers, toch?
Mensen zijn het over het algemeen ook eens met hun eigen standpunten. Is meer iets voor outsiders dit.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 14:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vind ik persoonlijk niets pijnlijks aan.
ga ff ergens anders trollen johquote:Op dinsdag 8 mei 2018 14:06 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Mensen zijn het over het algemeen ook eens met hun eigen standpunten. Is meer iets voor outsiders dit.
Nee spec. We doen alleen de Nederlanders. Of iets dat met Nederland te maken heeft. Afbakenen die handel. Van ons. Niet van jullie.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 14:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja wat wil je dan, iedere week een herdenking voor een andere groep?
lijkt mij de beste dag van het jaar om dat te doen eerlijk gezegd
Er is vast een herdenkingsdag in Marokko voor Marokkaanse oorlogsslachtoffers.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 14:06 schreef sp3c het volgende:
ja wat wil je dan, iedere week een herdenking voor een andere groep?
Lijkt mij juist de dag om het niet te doen, maar dat was je al duidelijk.quote:lijkt mij de beste dag van het jaar om dat te doen eerlijk gezegd
het interesseert me niet wat er allemaal in Marokko te doen isquote:Op dinsdag 8 mei 2018 14:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is vast een herdenkingsdag in Marokko voor Marokkaanse oorlogsslachtoffers.
We hebben het niet over 1945 en vlaggen bij pizzeria's.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 11:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De kwalificaties huursoldaten en misdragingen zijn subjectieve en graduele beoordelingen en gelden voor alle geallieerde eenheden. Vwb de rest mbt "de vlag. De sowjetvlag werd in 45 ook hier en daar gehesen. Daar kun je verschillend over denken. Ik vind het niet Zo'n probleem. Italiaanse vlaggen bij pizzeria's. Ook Zo'n issue.
Ja maar die wonen niet in Nederland en veroorzaken geen dagelijkse ellende. Zinloos dus.quote:Op woensdag 9 mei 2018 10:57 schreef MrRatio het volgende:
Eerder een Noorse dan een Marokkaanse vlag:
https://www.tracesofwar.n(...)Noorse-Commandos.htm
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |