abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 mei 2018 @ 22:48:35 #201
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178979791
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 19:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Heb je het artikel wel eens gelezen.
Nú is het "appels en peren". Maar de problemen in de 70'er jaren met de Molukkers waren minstens nét zo groot als nú met de Marokkanen.
Nota bene moest destijds het leger worden ingezet om de Molukse gewapende troepen het zwijgen op te leggen. Dat ging toen over de kapingen en gijzelingen destijds.
Dat was heel wat ernstiger dan die "treitervloggers" die een aantal Pietje-Bell-achtige kwajongensstreken uithalen met de politieagent of de veldwachter.
Men heeft altijd de neiging (vooral de jonge generatie) om de huidige problemen véél groter en ernstiger te ervaren dan waar men vroeger mee te maken had. "Vroeger was alles beter".
Maar dat is absoluut niet het geval.
De Molukkers hadden nog enige sympathie van het volk omdat die Ambonezen wel duidelijk bedonderd zijn door de Nederlandse regering. Veel mensen stonden achter hun standpunt (maar niet achter de gewelddadige acties).
Daarbij waren de Molukkers wel behoorlijk geïnteresseerd, uiteindelijk waren het altijd onderdanen van het Koninkrijk geweest en zij hebben zich daar altijd voor ingezet.
pi_178979936
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 22:48 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De Molukkers hadden nog enige sympathie van het volk omdat die Ambonezen wel duidelijk bedonderd zijn door de Nederlandse regering. Veel mensen stonden achter hun standpunt (maar niet achter de gewelddadige acties).
Daarbij waren de Molukkers wel behoorlijk geïnteresseerd, uiteindelijk waren het altijd onderdanen van het Koninkrijk geweest en zij hebben zich daar altijd voor ingezet.
quote:
wel behoorlijk geïnteresseerd
Of bedoel je "geïntegreerd".

Hoe dan ook:
Die integratie was er in het begin zeer duidelijk niet. Men sloot zich af van de NL samenleving. Voor een groot deel tenminste. Ik heb in één van mijn vorige bijdragen gewezen op een artikel in de "Groene Amsterdammer" waaruit blijkt dat de integratie van de Molukkers tot stand is gekomen dmv een (wat we tegenwoordig noemen) een "soft banenplan".
En dat heeft wél geholpen. Niet voor de volle 100%. Zo heb je nog steeds van die "Satudarah-motormuizen" die zich schuldig maken aan criminele activiteiten.
Hoe dan ook:
Een totale groep negatief framen (waar dus ook individuen van goede wil last van hebben) werkt sobieso niet. Waarom dan niet kiezen voor opnieuw een "softe aanpak".
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 6 mei 2018 @ 22:56:48 #203
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178979973
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:06 schreef probeer het volgende:

[..]

Om dezelfde reden dat ik, geboren op een woonboot bij de vlietberg te Nijmegen, altijd even extra stil sta bij de soldaten die tijdens market garden de rivier over stoken op de plaats waar ik 43 jaar later als baby leuk op het strand zat te spelen.

Maw, omdat het dus vrij menselijk is om wat meer aandacht te geven aan gevallen die betrekking hebben op je eigen verleden / afkomst / voorouders.

Maar blijkbaar ben je dus niet goed geïntegreerd als je dat doet dmv een vlag van het land van de overleden soldaten.
Nee, ik vind het prima als Nederlanders op bevrijdingsdag met Canadese en Poolse vlaggetjes gaan lopen zwaaien, en als er daadwerkelijk Marokkanen waren gesneuveld, prima om dan ook de Marokkaanse vlag uit te hangen.
Waar het om gaat is dat de niet-geïntegreerde Marokkanen weigeren met een vlag te zwaaien, behalve als het de Marokkaanse vlag is, en niet omdat mogelijk een handvol Marokkanen ooit misschien iets van betekenis hebben gedaan in de oorlog, maar alleen omdat zij zelf Marokkaans zijn.
Nederlanders worden erop aangekeken (xenofobisch, islamofobie) als ze alleen maar naar hun eigen landgenoten kijken, maar bij Marokkanen moeten we dat normaal vinden?
Net zo belachelijk als dat een nederlands Nederlands vlaggetje op de mouw van je bomberjack verboden is maar als een Marokkaan er enorme Marokkaanse vlag op de rug heeft mag het wel.
  zondag 6 mei 2018 @ 22:57:49 #204
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178980001
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 22:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

[..]

Of bedoel je "geïntegreerd".
Autocorrect }:| |:(
pi_178980111
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 22:56 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, ik vind het prima als Nederlanders op bevrijdingsdag met Canadese en Poolse vlaggetjes gaan lopen zwaaien, en als er daadwerkelijk Marokkanen waren gesneuveld, prima om dan ook de Marokkaanse vlag uit te hangen.
Waar het om gaat is dat de niet-geïntegreerde Marokkanen weigeren met een vlag te zwaaien, behalve als het de Marokkaanse vlag is, en niet omdat mogelijk een handvol Marokkanen ooit misschien iets van betekenis hebben gedaan in de oorlog, maar alleen omdat zij zelf Marokkaans zijn.
Nederlanders worden erop aangekeken (xenofobisch, islamofobie) als ze alleen maar naar hun eigen landgenoten kijken, maar bij Marokkanen moeten we dat normaal vinden?
Net zo belachelijk als dat een nederlands Nederlands vlaggetje op de mouw van je bomberjack verboden is maar als een Marokkaan er enorme Marokkaanse vlag op de rug heeft mag het wel.
Eigenlijk geef ik je met deze analyse voor een groot deel gelijk.
Probleem is alleen: Wat nu? Hoe krijg je de Marokkanen, die, of je wil of niet, deel uitmaken van onze samenleving, geïntegreerd.
Als een simpele aanwezigheid van een Marokkaanse vlag daar toch verandering in kan aanbrengen bij een deel van de groep, heb ik er geen problemen mee.
Dat het zo moet, is niet iets waar ik bij sta te juichen. De verwijdering tussen Marokkanen en Nederlanders is zo gegroeid. Je kunt allerlei "kip en ei" discussies ontketenen en in vicieuze cirkels gaan draaien, maar dat heeft weinig zin.
  zondag 6 mei 2018 @ 23:15:47 #206
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178980310
Je kunt beginnen hen erop te wijzen dat Marokko tijdens de oorlog Frans en Spaans gebied was... of ze aub met de desbetreffende vlaggen gaan zwaaien in plaats van de huidige Marokkaanse vlag.
  Moderator zondag 6 mei 2018 @ 23:19:15 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178980366
ja en Nederland was Duits grondgebied dus als je Nederlanders wilt herdenken moet je met de Duitse vlag gaan lopen zwaaien
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 6 mei 2018 @ 23:28:35 #208
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178980508
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 23:19 schreef sp3c het volgende:
ja en Nederland was Duits grondgebied dus als je Nederlanders wilt herdenken moet je met de Duitse vlag gaan lopen zwaaien
:BE
pi_178980571
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 23:15 schreef Lunatiek het volgende:
Je kunt beginnen hen erop te wijzen dat Marokko tijdens de oorlog Frans en Spaans gebied was... of ze aub met de desbetreffende vlaggen gaan zwaaien in plaats van de huidige Marokkaanse vlag.
Even wat huiswerk gedaan.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlag_van_Marokko

Vlag van Marokko (1915-heden)

De vlag tijdens het koloniale bewind met Frankrijk, was een civiele vlag.
  zondag 6 mei 2018 @ 23:36:53 #210
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178980634
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 23:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Even wat huiswerk gedaan.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlag_van_Marokko

[ afbeelding ]

Vlag van Marokko (1915-heden)

De vlag tijdens het koloniale bewind met Frankrijk, was een civiele vlag.
Ja, maar welke zou je gebruiken voor "Marokkaanse gevallenen"?
pi_178981307
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 23:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, maar welke zou je gebruiken voor "Marokkaanse gevallenen"?
Gewoon die wie nu geldt. Je kunt wellicht ook een gemeentevlag hijsen tijdens 4 en 5 mei. Dat geldt ook voor de gemeentes Almere en Lelystad. En die bestonden ook nog niet tijdens WO II.
pi_178981620
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 22:56 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ok, fair point. Dan zijn ze dus slecht geïntegreerd. En als jij (of een ander) dat graag wilt, mag je ze dat van mij best verwijten. Doe ik ook tot een bepaalde mate. Je schiet er alleen geen zak mee op.
"Pools are perfect for holding water"
pi_178983199
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 01:19 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok, fair point. Dan zijn ze dus slecht geïntegreerd. En als jij (of een ander) dat graag wilt, mag je ze dat van mij best verwijten. Doe ik ook tot een bepaalde mate. Je schiet er alleen geen zak mee op.
Ook mijn mening.
Het is net zoiets als: Het regent en da's niet eerlijk. Ik wil naar buiten en ik wil het droog hebben. De "oplossing" is: een paraplu en/of regenkleding. Ja maar dat wil ik niet. De regen is oneerlijk want die is er al wekenlang en ik heb vakantie en het is hartje zomer.
Met als gevolg dat er niks is opgelost. Ipv dat je je enigszins aanpast om met de tekortkomingen om te gaan.
Afgelopen 4 mei was ik bij een bijeenkomst waar Duitse en Nederlandse leerlingen een kleine toespraak hielden. Aandacht werd ook gegeven aan de Duitse verzetsgroep "Weisse Rose", met Hans en Sophie Scholl. Deze aandacht is ook min of meer geforceerd om hiermee een betere verstandhouding met de Duitse nieuwe generatie af te dwingen.
Toch heb ik hier geen moeite mee, omdat een positievere verhouding met de Duitsers een belangrijke zaak is.
Je kunt een eindeloze discussie houden waarom het ene land "zich schijnbaar wél gedraagt" en het andere niet, maar een historische analyse zal leren dat ieder volk in staat is tot terreur (nazisme, kolonialisme) en als je door rooftochten in de geschiedenis een bepaalde welvaart hebt opgebouwd is het makkelijk om daarna "fatsoenlijk" te zijn en de beschuldigende vinger op anderen te wijzen, die gefrustreerd de rooftocht nog willen beginnen.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 08:01:05 #214
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179005909
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 22:48 schreef sp3c het volgende:

en Fransen .... en Belgen etc.
Really? Het Franse en Belgische leger hebben hier in Nederland gevochten tijdens de bevrijding van Nederland? Kun je dat onderbouwen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_179006562
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Really? Het Franse en Belgische leger hebben hier in Nederland gevochten tijdens de bevrijding van Nederland? Kun je dat onderbouwen?

De Fransen hebben in Zeeland in 1940 gevochten. Belgen weet ik zo niet. Trouwens: het grondgebied maakt niet zo veel uit. Een gevecht buiten NL heeft ook invloed op het succes van een bevrijding van Nederland. En is dus een positieve bijdrage.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 08:58:21 #216
Why is all the rum gone?
pi_179006623
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 08:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:

De Fransen hebben in Zeeland in 1940 gevochten.
Nou ja, gevochten, gevochten, ze waren aanwezig. En dat was niet de bevrijding, geloof ik. :)

Zie nooit Franse vlaggen bij de herdenking in Nederland. Hoe zou dat komen, denk je?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 8 mei 2018 @ 08:59:14 #217
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179006636
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 08:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ook mijn mening.
Het is net zoiets als: Het regent en da's niet eerlijk. Ik wil naar buiten en ik wil het droog hebben. De "oplossing" is: een paraplu en/of regenkleding. Ja maar dat wil ik niet. De regen is oneerlijk want die is er al wekenlang en ik heb vakantie en het is hartje zomer.
Met als gevolg dat er niks is opgelost. Ipv dat je je enigszins aanpast om met de tekortkomingen om te gaan.
Afgelopen 4 mei was ik bij een bijeenkomst waar Duitse en Nederlandse leerlingen een kleine toespraak hielden. Aandacht werd ook gegeven aan de Duitse verzetsgroep "Weisse Rose", met Hans en Sophie Scholl. Deze aandacht is ook min of meer geforceerd om hiermee een betere verstandhouding met de Duitse nieuwe generatie af te dwingen.
Toch heb ik hier geen moeite mee, omdat een positievere verhouding met de Duitsers een belangrijke zaak is.
Je kunt een eindeloze discussie houden waarom het ene land "zich schijnbaar wél gedraagt" en het andere niet, maar een historische analyse zal leren dat ieder volk in staat is tot terreur (nazisme, kolonialisme) en als je door rooftochten in de geschiedenis een bepaalde welvaart hebt opgebouwd is het makkelijk om daarna "fatsoenlijk" te zijn en de beschuldigende vinger op anderen te wijzen, die gefrustreerd de rooftocht nog willen beginnen.
Die Duitsers wonen in Nederland en zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit, trekken massaal een uitkering, laten Duitsers overkomen om mee te trouwen en hebben na drie generaties nog steeds een spraakgebrek?

Nee, die Duitsers betrek je erin omdat ze een partij zijn. Die Marokkanen hebben er niks mee te maken, behalve dat ze hier wonen. Dan herdenk je dus mee als Nederlander, of je houdt twee minuten je bek. Er is geen enkele reden hier Marokkanen te herdenken bij een nationale herdenking. Als ze voor de huursoldaten iets willen kunnen ze dat zelf organiseren in Marokko, op de ambassade of voor mij part in het buurthuis, maar er is geen reden dat op 4 mei te doen.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 10:04:43 #218
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179007646
quote:

[..]

Een gevecht buiten NL heeft ook invloed op het succes van een bevrijding van Nederland. En is dus een positieve bijdrage.
Dat is onzin. Dan kunnen we voor bijna ieder volk in Europa wel een vlag gaan ophangen, want tegen het einde van de oorlog vocht half bevrijd Europa mee met de geallieerden.

Kun je net zo goed een EU-vlag ophangen. Is trouwens historisch net zo correct als de Marokkaanse vlag, die in die vorm helemaal niet bestond in 1945.
pi_179007800
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 14:46 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Vast wel. Feit is dat Marokkanen tijdens de oorlog ordinaire huursoldaten waren die de meest vreselijke oorlogsmisdaden zijn begaan.

Geen enkele reden om op 5 mei zielig te gaan herdenken in ieder geval. Herdenken we de Russen die massaal Duitsers hebben verkracht ook dan? Oh wacht. Die zeuren niet en vinden zichzelf niet zielig.
pi_179008902
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 10:15 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

De kwalificaties huursoldaten en misdragingen zijn subjectieve en graduele beoordelingen en gelden voor alle geallieerde eenheden. Vwb de rest mbt "de vlag. De sowjetvlag werd in 45 ook hier en daar gehesen. Daar kun je verschillend over denken. Ik vind het niet Zo'n probleem. Italiaanse vlaggen bij pizzeria's. Ook Zo'n issue.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 11:15:48 #221
Why is all the rum gone?
pi_179009141
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 11:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:

De kwalificaties huursoldaten en misdragingen zijn subjectieve en graduele beoordelingen
Really?

http://uncensoredhistory.(...)ldiers-moroccan.html
pi_179010215
quote:
Er zijn ook misdragingen geweest bij andere geallieerden. Die zijn wat minder bekend omdat Italië en Duitsland afhankelijk waren van de Marshallhulp. En de vs en vk waren de nieuwe bondgenoten bij de koude oorlog. Itt de Russen en Marokkanen. En waarom zouden de vs soldaten geen huurlingen zijn? Wad de soldij voor de Marokkanen hoger dan voor de vs soldaten? Allemaal aannames.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 12:01:08 #223
Why is all the rum gone?
pi_179010292
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 11:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Er zijn ook misdragingen geweest bij andere geallieerden.
Kom maar met onderbouwing.

En de Marokkanen waren huurlingen, omdat ze onder het Franse leger vochten.
pi_179010523
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 12:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Kom maar met onderbouwing.

En de Marokkanen waren huurlingen, omdat ze onder het Franse leger vochten.
Huurling is niet afhankelijk van welk leger. Maar of je commerciële of ideologische motieven hebt. Dat kan een Marokkaan maar net zo goed een Canadees zijn. Ik ken geen enqueteverslage. Met misdragingen is het ook niet zwart wit.

Google maar Gennep Engelse soldaten Nederlands Dagblad.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 12:18:39 #225
Why is all the rum gone?
pi_179010607
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 12:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Huurling is niet afhankelijk van welk leger. Maar of je commerciële of ideologische motieven hebt.
Exaclly. De Marokkanen vochten voor GELD mee in het Franse leger.

quote:
Met misdragingen is het ook niet zwart wit.
De Marokkanen (en Tunesiers en Algerijnen) hebben als beesten huis gehouden onder de vrouwelijke bevolking, met name in Italie. Die waarheid wil je liever niet weten, maar dat is dan jammer voor je.
pi_179011009
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 12:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

[..]

De Marokkanen (en Tunesiers en Algerijnen) hebben als beesten huis gehouden onder de vrouwelijke bevolking, met name in Italie. Die waarheid wil je liever niet weten, maar dat is dan jammer voor je.
Er zijn vriendschapsbanden aangeknoopt tussen Marokkaanse krijgsgevangenen in Zeeland met de plaatselijke Zeeuwse bevolking in 1943. En waaruit blijkt dat een Canadees minder "voor het geld ging dan een Marokkaan?
  dinsdag 8 mei 2018 @ 12:50:30 #227
Why is all the rum gone?
pi_179011152
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 12:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Er zijn vriendschapsbanden aangeknoopt tussen Marokkaanse krijgsgevangenen in Zeeland met de plaatselijke Zeeuwse bevolking in 1943.
Onderbouwing?

quote:
En waaruit blijkt dat een Canadees minder "voor het geld ging dan een Marokkaan?
Door dit soort dingen:
quote:
"Het leger is allerminst klaar voor de oorlog en bestaat voornamelijk uit vrijwilligers. De Canadese bevolking staat eerst onwillig tegenover de strijd, maar levert uiteindelijk en aanzienlijk leger. Het aantal Canadezen dat deelneemt aan de strijd neemt na het begin van de oorlog in rap tempo toe. Men wil vechten voor hen die sneuvelden tijdens de Eerste Wereldoorlog, maar ook voor het eigen land en hun moederland Groot-Brittannië. "
pi_179011290
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 12:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Onderbouwing?

[..]

Door dit soort dingen:

[..]

Onderbouwing is een kwestie van googlen. Dat onderste citaat. Is dat van iemand die de waarheid in pacht heeft. Het zijn allemaal meningen. Feit is dat Marokkanen onderdeel vormden vd geallieerden. Punt.
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 13:01:32 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179011384
quote:

[..]

natuurlijk kan ik dat maar ik weet niet of ik zin heb in dat opstandige toontje van je
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:05:28 #230
Why is all the rum gone?
pi_179011449
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 12:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Onderbouwing is een kwestie van googlen.
Geen onderbouwing, geen verhaal.

quote:
Dat onderste citaat. Is dat van iemand die de waarheid in pacht heeft. Het zijn allemaal meningen.
En die komt je toevallig niet zo goed uit, zie ik. :)
Laat maar 'een mening' zien van iemand, die claimt dat het Canadese leger vol zat met goudzoekers.

Feit is dat de Marokkanen in WO2 veel vrouwen hebben verkracht. Met name in Italie. Die vrouwen hebben zelfs een 'naam' gekregen: The Marocchinate (Women).
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:05:53 #231
Why is all the rum gone?
pi_179011456
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:01 schreef sp3c het volgende:

natuurlijk kan ik dat
Laat maar zien dan.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:07:27 #232
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_179011472
Wel raar dat toen Marokkanen nog als "goed" te boek stonden die vlag niet werd gehesen en niemand er een probleem van maakte, maar nu ze zich als klotevolk minder prettig volk ontpopt hebben die vlag er wel opeens bij moet.
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 13:08:37 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179011497
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Laat maar zien dan.
operatie Amherst 3 en 4 troop SAS (Frans)
operatie Infatuate Brigade Piron (Belgisch)

you stand corrected
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:10:04 #234
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_179011520
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 12:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Onderbouwing is een kwestie van googlen. Dat onderste citaat. Is dat van iemand die de waarheid in pacht heeft. Het zijn allemaal meningen. Feit is dat Marokkanen onderdeel vormden vd geallieerden. Punt.
Nee, geen punt. Het gaat er om of ze in Nederland hebben gevochten in WWII - nee dus. Anders kunnen we alle landen die tot de geallieerden behoorden wel elk jaar gaan herdenken. Dit is weer een typische vorm van politieke correctheid om een bepaalde bevolkingsgroep tegemoet te komen :r
"Hoka Hey!"
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 13:10:37 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179011530
wel dus
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:11:30 #236
287741 matspontius
pi_179011549
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:10 schreef sp3c het volgende:
wel dus
Bron?
"Hoka Hey!"
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 13:11:47 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179011552
waar zijn ze doodverklaard?
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:15:01 #238
Why is all the rum gone?
pi_179011607
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:08 schreef sp3c het volgende:

operatie Amherst 3 en 4 troop SAS (Frans)
operatie Infatuate Brigade Piron (Belgisch)

Dank je wel. Mogen zij ook hun vlag hijsen tijdens de Nederlande herdenking. :)
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 13:16:11 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179011626
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

bij Amherst is minimaal 1 Syrische militair gesneuveld
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:16:55 #240
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_179011648
quote:

[..]

De Fransen hebben in Zeeland in 1940 gevochten. Belgen weet ik zo niet. Trouwens: het grondgebied maakt niet zo veel uit. Een gevecht buiten NL heeft ook invloed op het succes van een bevrijding van Nederland. En is dus een positieve bijdrage.
De Belgen ook. De gevechtsverslagen daarvan zijn trouwens recent gedigitaliseerd.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:17:10 #241
287741 matspontius
pi_179011654
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik vraag je om een bron van je bewering, komt die nog?
"Hoka Hey!"
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:18:10 #242
Why is all the rum gone?
pi_179011668
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:16 schreef sp3c het volgende:

Is geen Marokkaan, toch?

Maar Nederlanders met Marokkaanse voorouders, die willen toch gewoon de Nederlandse driekleur laten zien? Het zijn toch Nederlanders?
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:19:21 #243
287741 matspontius
pi_179011687
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Is geen Marokkaan, toch?

Maar Nederlanders met Marokkaanse voorouders, die willen toch gewoon de Nederlandse driekleur laten zien? Het zijn toch Nederlanders?
Net wanneer het hun uitkomt. Bij uitkering trekken zijn het bv ras Nederlanders ....
"Hoka Hey!"
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:19:48 #244
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179011697
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 12:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

[..]

Precies, het was een soort Blackwater van de jaren '40. Echt idioot om deze monsters te gaan eren.
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 13:20:06 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179011701
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Is geen Marokkaan, toch?

dat is mijn punt ook niet

mijn punt is dat het moeilijk te zeggen is wie er allemaal heeft meegevochten zonder dat je een bataljon geschiedkundigen aan laat rukken en dat je stelling dat alleen de Canadezen, Polen, Amerikanen en Britten (of wat was het) ons bevrijd hebben veel te kort door de bocht is

quote:
dat interesseert me geen reet, als je de vlag halfstok wil doen om die jongens te eren dan moet dat gewoon kunnen
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:21:31 #246
287741 matspontius
pi_179011724
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is mijn punt ook niet

mijn punt is dat het moeilijk te zeggen is wie er allemaal heeft meegevochten zonder dat je een bataljon geschiedkundigen aan laat rukken en dat je stelling dat alleen de Canadezen, Polen, Amerikanen en Britten (of wat was het) ons bevrijd hebben veel te kort door de bocht is
Kom dan eens met een bron - je beweert wel van alles maar ik zie geen bewijs
"Hoka Hey!"
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 13:21:48 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179011730
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:21 schreef matspontius het volgende:

[..]

Kom dan eens met een bron - je beweert wel van alles maar ik zie geen bewijs
die heb ik al geplaatst he
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:22:14 #248
287741 matspontius
pi_179011740
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

die heb ik al geplaatst he
Waar dan?
"Hoka Hey!"
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 13:22:16 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179011742
2 zelfs maar het was maar 1 post
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:23:21 #250
287741 matspontius
pi_179011754
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:22 schreef sp3c het volgende:
2 zelfs maar het was maar 1 post
Ah de Wikipedia bron - heel betrouwbaar inderdaad. Het verhaal van 1 Syrier is ook heel overtuigend 8)7
"Hoka Hey!"
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 13:23:44 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179011762
:')
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:24:54 #252
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_179011789
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:19 schreef matspontius het volgende:

[..]

Net wanneer het hun uitkomt. Bij uitkering trekken zijn het bv ras Nederlanders ....
They tuk ur uitkeringen!
wooblabalurg
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:25:01 #253
287741 matspontius
pi_179011791
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:23 schreef sp3c het volgende:
:')
Conclusie; je hebt geen duidelijk bewijs en roeptoetert maar wat in het rond met Wikipedia als bron - moet ik dat serieus nemen?
"Hoka Hey!"
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:25:22 #254
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_179011798
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:23 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ah de Wikipedia bron - heel betrouwbaar inderdaad. Het verhaal van 1 Syrier is ook heel overtuigend 8)7
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:26:21 #255
287741 matspontius
pi_179011819
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:25 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
In verband met het Marokkanen verhaal goochemerd - sinds wanneer hoort een Syrier bij Marokko?
"Hoka Hey!"
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 13:27:04 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179011832
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:25 schreef matspontius het volgende:

[..]

Conclusie; je hebt geen duidelijk bewijs en roeptoetert maar wat in het rond met Wikipedia als bron - moet ik dat serieus nemen?
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:27:31 #257
287741 matspontius
pi_179011841
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ok duidelijk :W OMG
"Hoka Hey!"
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:29:06 #258
Why is all the rum gone?
pi_179011878
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:20 schreef sp3c het volgende:

Die stelling dekt toch aardig de lading. Dat er 100 Franse paratroopers een keer mee hebben gedaan en een paar Belgische paarden, is inderdaad leuk voor geschiedkundigen, maar meer ook eigenlijk niet.

quote:
dat interesseert me geen reet, als je de vlag halfstok wil doen om die jongens te eren dan moet dat gewoon kunnen
Inderdaad, DE vlag.
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 13:29:07 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179011879
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:27 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ok duidelijk :W OMG
klopt toch gewoon wat ik zeg of ben ik nu scheel ofzo :')

dat van die Belgen is overigens geen wiki maar gewoon de site van de brigade zelf, Amherst zal ook wel te vinden zijn maar mijn Frans is niet je van het meer

hier een docu van rtv drenthe
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:30:51 #260
287741 matspontius
pi_179011908
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

klopt toch gewoon wat ik zeg of ben ik nu scheel ofzo :')

dat van die Belgen is overigens geen wiki maar gewoon de site van de brigade zelf, Amherst zal ook wel te vinden zijn maar mijn Frans is niet je van het meer

hier een docu van rtv drenthe
Ik snap niet dat je in een Syrier aanhaalt in een verhaal over het herdenken van Marokkanen - maar dat zal wel aan mij liggen
"Hoka Hey!"
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 13:31:10 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179011917
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Die stelling dekt toch aardig de lading. Dat er 100 Franse paratroopers een keer mee hebben gedaan en een paar Belgische paarden, is inderdaad leuk voor geschiedkundigen, maar meer ook eigenlijk niet.
ja als we de offers van die jongens gaan lopen marginaliseren ben ik er klaar mee

feit is dat er meer nationaliteiten mee hebben gedaan, dat feit heb ik aangetoond en de kant die je er verder mee op wil vind te respectloos om aan deel te nemen ...
pi_179011920
quote:

[..]

De vrije Belgen; Brigade Piron hebben gevochten in onder andere Thorn, Hunsel, Ell in Limburg. Hier zijn ook mannen omgekomen.
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 13:32:01 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179011935
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:30 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je in een Syrier aanhaalt in een verhaal over het herdenken van Marokkanen - maar dat zal wel aan mij liggen
was een voetnoot in een zijdelingse discussie, moet je je niet blind op staren

jij vond het niet geloofwaardig en vroeg om een bron ... daar is het, hoef je verder niets mee te doen
pi_179011942
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Op de herdenking in mijn gemeente is inderdaad de Belgische vlag zichtbaar en de Ambassade aanwezig.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:39:02 #265
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_179012085
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:32 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Op de herdenking in mijn gemeente is inderdaad de Belgische vlag zichtbaar en de Ambassade aanwezig.
Oeh pijnlijk.
Ik heb net in dit topic geleerd dat het alleen DE vlag mag zijn.
wooblabalurg
pi_179012108
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:39 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Oeh pijnlijk.
Ochja. bij ons hangen 12 vlaggen incl. de Duitse en Oostenrijkse. Al sinds 2001! Heeft nog nooit iemand een probleem van gemaakt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Leudalmonument
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 13:40:21 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179012117
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:39 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Oeh pijnlijk.
ja en 1+1 is 3

heb ik je nu wat bijgeleerd of geloof je dat niet helemaal?
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:42:49 #268
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_179012183
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja en 1+1 is 3

heb ik je nu wat bijgeleerd of geloof je dat niet helemaal?
Dat hele vlaggenconcept is inmiddels zo achterhaald.

Sowieso doei landen, hoi globalisering.

Interesseert het mij nou waar je uit een kut kwam.

En er dan nog helemaal trots op zijn. Heb je precies niks voor gedaan.
wooblabalurg
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 13:44:16 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179012222
hoe dan ook ... deze jongens zijn omgekomen in de strijd tegen de moffen, hier aangespoeld, hier doodverklaard, hier gesneuveld, hier begraven

als daar dan iemand een Marokkaanse vlag voor halfstok wil hangen dan zie ik echt het probleem niet en als daar dan Marokkaanse Nederlanders of Nederlandse Marokkanen of Marokkanen of hoe je ze ook wil noemen op af komen om die gasten te eren dan vind ik dat alleen maar mooi

vooral doorgaan
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 13:45:02 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179012241
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:42 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat hele vlaggenconcept is inmiddels zo achterhaald.

Sowieso doei landen, hoi globalisering.

Interesseert het mij nou waar je uit een kut kwam.

En er dan nog helemaal trots op zijn. Heb je precies niks voor gedaan.
andere discussie ... in mijn ogen geen hele interessante

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:45:30 #271
Why is all the rum gone?
pi_179012247
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:31 schreef sp3c het volgende:

feit is dat er meer nationaliteiten mee hebben gedaan, dat feit heb ik aangetoond
Correct, maar het bleek achteraf niet heel relevant te zijn voor het topic. Toch bedankt voor je input.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:46:19 #272
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_179012264
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

andere discussie ... in mijn ogen geen hele interessante

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeh wat jammer.
Gelukkig mogen de andere vlaggen hangen.
Dat dan weer wel.
wooblabalurg
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 13:46:23 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179012265
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Correct, maar het bleek achteraf niet heel relevant te zijn voor het topic. Maar bedankt voor je input.
het haalt je argument dat alleen die 4 vlaggen naast de Nederlandse mogen hangen wel flink onderuit

kostte gelukkig niet zo heel veel moeite
pi_179012306
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:44 schreef sp3c het volgende:
hoe dan ook ... deze jongens zijn omgekomen in de strijd tegen de moffen, hier aangespoeld, hier doodverklaard, hier gesneuveld, hier begraven

als daar dan iemand een Marokkaanse vlag voor halfstok wil hangen dan zie ik echt het probleem niet en als daar dan Marokkaanse Nederlanders of Nederlandse Marokkanen of Marokkanen of hoe je ze ook wil noemen op af komen om die gasten te eren dan vind ik dat alleen maar mooi

vooral doorgaan
Zo'n mening vind ik een echte verademing na dat tandengeknars
pi_179012385
quote:

vooral doorgaan
Dat is het probleem ook niet. Het probleem zit in het creëren van onwaarheden en mythes. In Ysselstein liggen ook Duitse soldaten uit de eerste wereldoorlog begraven die over de Maas zijn komen aandrijven . Als je deze denkwijze doorvoert dan moet er dus toch echt in Nederland gevochten zijn tijdens de eerste Wereldoorlog. .. ;(
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:53:29 #276
Why is all the rum gone?
pi_179012392
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:46 schreef sp3c het volgende:

het haalt je argument dat alleen die 4 vlaggen naast de Nederlandse mogen hangen wel flink onderuit
Dan heb je wel veel moeite gedaan, om iets onderuit te halen wat ik nooit gezegd heb. :)
pi_179012407
quote:

vooral doorgaan
Als een individu dat doet, geen probleem. Maar de Staat en organisaties die meehelpen aan officiële herdenkingen moeten natuurlijk niet meedoen aan deze geschiedvervalsing. En je moet de leugens natuurlijk blijven ontmaskeren.
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 13:56:25 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179012471
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:52 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Dat is het probleem ook niet. Het probleem zit in het creëren van onwaarheden en mythes.
dat gebeurt in elke oorlog, dat is meer wat voor geschiedkundigen enzo

zie ook de maas die rood zou hebben gekleurd door een aanval van Mariniers over de 4leeuwen(?) brug

ontkom je niet aan maar het moet niet zo zijn dat militairen niet herdacht kunnen worden, niet de eer gegeven kan worden die ze toekomt omdat ze in niemandsland zijn omgekomen

quote:
In Ysselstein liggen ook Duitse soldaten uit de eerste wereldoorlog begraven die over de Maas zijn komen aandrijven . Als je deze denkwijze doorvoert dan moet er dus toch echt in Nederland gevochten zijn tijdens de eerste Wereldoorlog. .. ;(
als wij deel hadden genomen aan de eerste wereldoorlog en de boel zouden herdenken dan zou ik die denkwijze zeker doorvoeren ja ... en waarom ook niet?
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 13:58:15 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179012541
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dan heb je wel veel moeite gedaan, om iets onderuit te halen wat ik nooit gezegd heb. :)
dude ...

dit:

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 13:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ze onderdeel maken van de nationale herdenking lijkt niet echt van toepassing. Nederland is bevrijd door Amerikanen, Engelsen, Canadezen, en Polen en dat nemen we mee in onze nationale herdenking.
dit klopt niet, is totaal niet volledig, ik heb dat aangetoond

punt, je had geen gelijk
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 13:58:30 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179012547
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:53 schreef Confetti het volgende:

[..]

Als een individu dat doet, geen probleem. Maar de Staat en organisaties die meehelpen aan officiële herdenkingen moeten natuurlijk niet meedoen aan deze geschiedvervalsing. En je moet de leugens natuurlijk blijven ontmaskeren.
is ook niet echt sprake van
  dinsdag 8 mei 2018 @ 13:59:07 #281
Why is all the rum gone?
pi_179012563
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:58 schreef sp3c het volgende:

dude ...

dit:
Waar zeg ik dat alleen deze vlaggen getoond mogen worden?
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 13:59:44 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179012582
ja ok je hebt gelijk dat heb je niet letterlijk gezegd
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 14:00:56 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179012618
het is hoe dan ook geen argument om de Marokkaanse vlag niet halfstok te hangen op die begraafplaats
  dinsdag 8 mei 2018 @ 14:01:45 #284
Why is all the rum gone?
pi_179012636
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 13:56 schreef sp3c het volgende:

ontkom je niet aan maar het moet niet zo zijn dat militairen niet herdacht kunnen worden,
Maar dat is het hele onderwerp niet; tuurlijk mogen Marokkaanse militairen herdacht worden, maar op 04 mei herdenken we NEDERLANDSE oorlogsslachtoffers en op 05 mei herdenken we de bevrijding van NEDERLAND.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 14:02:41 #285
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_179012654
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 14:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar dat is het hele onderwerp niet; tuurlijk mogen Marokkaanse militairen herdacht worden, maar op 04 mei herdenken we NEDERLANDSE oorlogsslachtoffers en op 05 mei herdenken we de bevrijding van NEDERLAND.
Dat maakt het juist zo pijnlijk.
wooblabalurg
  dinsdag 8 mei 2018 @ 14:02:42 #286
Why is all the rum gone?
pi_179012655
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 14:00 schreef sp3c het volgende:
het is hoe dan ook geen argument om de Marokkaanse vlag niet halfstok te hangen op die begraafplaats
Maar er is ook geen argument om dat wel te doen bij de herdenking van de NEDERLANDSE oorlogslachtoffers, toch?
  dinsdag 8 mei 2018 @ 14:05:10 #287
Why is all the rum gone?
pi_179012722
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 14:02 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat maakt het juist zo pijnlijk.
Vind ik persoonlijk niets pijnlijks aan.
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 14:06:24 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179012761
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 14:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar er is ook geen argument om dat wel te doen bij de herdenking van de NEDERLANDSE oorlogslachtoffers, toch?
ja wat wil je dan, iedere week een herdenking voor een andere groep?

lijkt mij de beste dag van het jaar om dat te doen eerlijk gezegd
  dinsdag 8 mei 2018 @ 14:06:30 #289
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_179012766
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 14:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Vind ik persoonlijk niets pijnlijks aan.
Mensen zijn het over het algemeen ook eens met hun eigen standpunten. Is meer iets voor outsiders dit.
wooblabalurg
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 14:06:49 #290
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179012774
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 14:06 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Mensen zijn het over het algemeen ook eens met hun eigen standpunten. Is meer iets voor outsiders dit.
ga ff ergens anders trollen joh
  dinsdag 8 mei 2018 @ 14:07:29 #291
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_179012798
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 14:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nee spec. We doen alleen de Nederlanders. Of iets dat met Nederland te maken heeft. Afbakenen die handel. Van ons. Niet van jullie.
wooblabalurg
  dinsdag 8 mei 2018 @ 14:08:32 #292
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_179012827
quote:

[..]

ga ff ergens anders trollen joh
Omdat ik een andere mening heb troll ik?

Beetje makkelijk wel he.
wooblabalurg
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 14:09:09 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179012846
nee je mening heeft er niets mee te maken, het is de manier waarop je hem uit
  dinsdag 8 mei 2018 @ 14:11:01 #294
Why is all the rum gone?
pi_179012900
quote:

Er is vast een herdenkingsdag in Marokko voor Marokkaanse oorlogsslachtoffers.

quote:
Lijkt mij juist de dag om het niet te doen, maar dat was je al duidelijk.
  Moderator dinsdag 8 mei 2018 @ 14:12:12 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179012950
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 14:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er is vast een herdenkingsdag in Marokko voor Marokkaanse oorlogsslachtoffers.

het interesseert me niet wat er allemaal in Marokko te doen is
pi_179035342
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 11:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

De kwalificaties huursoldaten en misdragingen zijn subjectieve en graduele beoordelingen en gelden voor alle geallieerde eenheden. Vwb de rest mbt "de vlag. De sowjetvlag werd in 45 ook hier en daar gehesen. Daar kun je verschillend over denken. Ik vind het niet Zo'n probleem. Italiaanse vlaggen bij pizzeria's. Ook Zo'n issue.
We hebben het niet over 1945 en vlaggen bij pizzeria's.

Gaan strijken met een eer die je totaal niet toekomt is in mijn optiek ranzig.

Jij denkt daar anders over.
  woensdag 9 mei 2018 @ 10:57:07 #297
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_179037043
Eerder een Noorse dan een Marokkaanse vlag:
https://www.tracesofwar.n(...)Noorse-Commandos.htm
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  Moderator woensdag 9 mei 2018 @ 12:42:40 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179038901
hoeveel eerder, 3 mei?
pi_179093467
Okay, het is nu helder.
Marokkanen hebben aan zijde geallieerden tegen de legers van Hitler geknokt, maar niet in Nederland.
Voortaan langere rit naar Frankrijk maken.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_179093502
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 10:57 schreef MrRatio het volgende:
Eerder een Noorse dan een Marokkaanse vlag:
https://www.tracesofwar.n(...)Noorse-Commandos.htm
Ja maar die wonen niet in Nederland en veroorzaken geen dagelijkse ellende. Zinloos dus.
Land of the free. Home of the brave.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')