Er zijn vriendschapsbanden aangeknoopt tussen Marokkaanse krijgsgevangenen in Zeeland met de plaatselijke Zeeuwse bevolking in 1943. En waaruit blijkt dat een Canadees minder "voor het geld ging dan een Marokkaan?quote:Op dinsdag 8 mei 2018 12:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Exaclly. De Marokkanen vochten voor GELD mee in het Franse leger.
[..]
De Marokkanen (en Tunesiers en Algerijnen) hebben als beesten huis gehouden onder de vrouwelijke bevolking, met name in Italie. Die waarheid wil je liever niet weten, maar dat is dan jammer voor je.
Onderbouwing?quote:Op dinsdag 8 mei 2018 12:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Er zijn vriendschapsbanden aangeknoopt tussen Marokkaanse krijgsgevangenen in Zeeland met de plaatselijke Zeeuwse bevolking in 1943.
Door dit soort dingen:quote:En waaruit blijkt dat een Canadees minder "voor het geld ging dan een Marokkaan?
quote:"Het leger is allerminst klaar voor de oorlog en bestaat voornamelijk uit vrijwilligers. De Canadese bevolking staat eerst onwillig tegenover de strijd, maar levert uiteindelijk en aanzienlijk leger. Het aantal Canadezen dat deelneemt aan de strijd neemt na het begin van de oorlog in rap tempo toe. Men wil vechten voor hen die sneuvelden tijdens de Eerste Wereldoorlog, maar ook voor het eigen land en hun moederland Groot-Brittannië. "
Onderbouwing is een kwestie van googlen. Dat onderste citaat. Is dat van iemand die de waarheid in pacht heeft. Het zijn allemaal meningen. Feit is dat Marokkanen onderdeel vormden vd geallieerden. Punt.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 12:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Onderbouwing?
[..]
Door dit soort dingen:
[..]
natuurlijk kan ik dat maar ik weet niet of ik zin heb in dat opstandige toontje van jequote:Op dinsdag 8 mei 2018 08:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Really? Het Franse en Belgische leger hebben hier in Nederland gevochten tijdens de bevrijding van Nederland? Kun je dat onderbouwen?
Geen onderbouwing, geen verhaal.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 12:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Onderbouwing is een kwestie van googlen.
En die komt je toevallig niet zo goed uit, zie ik.quote:Dat onderste citaat. Is dat van iemand die de waarheid in pacht heeft. Het zijn allemaal meningen.
Laat maar zien dan.quote:
operatie Amherst 3 en 4 troop SAS (Frans)quote:
Nee, geen punt. Het gaat er om of ze in Nederland hebben gevochten in WWII - nee dus. Anders kunnen we alle landen die tot de geallieerden behoorden wel elk jaar gaan herdenken. Dit is weer een typische vorm van politieke correctheid om een bepaalde bevolkingsgroep tegemoet te komenquote:Op dinsdag 8 mei 2018 12:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Onderbouwing is een kwestie van googlen. Dat onderste citaat. Is dat van iemand die de waarheid in pacht heeft. Het zijn allemaal meningen. Feit is dat Marokkanen onderdeel vormden vd geallieerden. Punt.
Dank je wel. Mogen zij ook hun vlag hijsen tijdens de Nederlande herdenking.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:08 schreef sp3c het volgende:
operatie Amherst 3 en 4 troop SAS (Frans)
operatie Infatuate Brigade Piron (Belgisch)
bij Amherst is minimaal 1 Syrische militair gesneuveldquote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dank je wel. Mogen zij ook hun vlag hijsen tijdens de Nederlande herdenking.
De Belgen ook. De gevechtsverslagen daarvan zijn trouwens recent gedigitaliseerd.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 08:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De Fransen hebben in Zeeland in 1940 gevochten. Belgen weet ik zo niet. Trouwens: het grondgebied maakt niet zo veel uit. Een gevecht buiten NL heeft ook invloed op het succes van een bevrijding van Nederland. En is dus een positieve bijdrage.
ik vraag je om een bron van je bewering, komt die nog?quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
bij Amherst is minimaal 1 Syrische militair gesneuveld
Is geen Marokkaan, toch?quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:16 schreef sp3c het volgende:
bij Amherst is minimaal 1 Syrische militair gesneuveld
Net wanneer het hun uitkomt. Bij uitkering trekken zijn het bv ras Nederlanders ....quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is geen Marokkaan, toch?
Maar Nederlanders met Marokkaanse voorouders, die willen toch gewoon de Nederlandse driekleur laten zien? Het zijn toch Nederlanders?
Precies, het was een soort Blackwater van de jaren '40. Echt idioot om deze monsters te gaan eren.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 12:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Exaclly. De Marokkanen vochten voor GELD mee in het Franse leger.
[..]
De Marokkanen (en Tunesiers en Algerijnen) hebben als beesten huis gehouden onder de vrouwelijke bevolking, met name in Italie. Die waarheid wil je liever niet weten, maar dat is dan jammer voor je.
dat is mijn punt ook nietquote:
dat interesseert me geen reet, als je de vlag halfstok wil doen om die jongens te eren dan moet dat gewoon kunnenquote:Maar Nederlanders met Marokkaanse voorouders, die willen toch gewoon de Nederlandse driekleur laten zien? Het zijn toch Nederlanders?
Kom dan eens met een bron - je beweert wel van alles maar ik zie geen bewijsquote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is mijn punt ook niet
mijn punt is dat het moeilijk te zeggen is wie er allemaal heeft meegevochten zonder dat je een bataljon geschiedkundigen aan laat rukken en dat je stelling dat alleen de Canadezen, Polen, Amerikanen en Britten (of wat was het) ons bevrijd hebben veel te kort door de bocht is
die heb ik al geplaatst hequote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:21 schreef matspontius het volgende:
[..]
Kom dan eens met een bron - je beweert wel van alles maar ik zie geen bewijs
Ah de Wikipedia bron - heel betrouwbaar inderdaad. Het verhaal van 1 Syrier is ook heel overtuigendquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |