Inderdaad! Zo'n triggerhappy redneck is een toonbeeld van intelligentie. De hoogste iq's zijn te vinden onder de meest bezweette koyboyhoeden van ongeschoren niggerhating Texanen die dronken de salloon uitzwalken.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 20:51 schreef torentje het volgende:
[..]
Indien men geen achterlijk land wil, moet men de bedreigde burgers vuurwapens en kogels geven. Dat is de enige werkzame oplossing.
Dat is natuurlijk een kul-argument. Want waarom zou het hier dan ook fout gaan? Hier is de situatie namelijk geheel anders, dan op een ander deel van de wereld. Hier regeren namelijk de personen die onbestraft kunnen dreigen en eisen en dus crimineel zijn.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 21:03 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dat zeggen ze in Murica ook, alleen heb je daar nu wekelijks een school shooting omdat depressieve kindjes hun dag niet hebben.
Mijn leven wordt niet beïnvloed door de dreigers en de eisers. Ik moet geen wapen. Ik ben veel te bang dat ik t ergens laat liggen. Net zoals ik vaak mijn pasje in t pinapparaat laat liggen. Of de autosleutels ergens laat slingeren.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 21:34 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een kul-argument. Want waarom zou het hier dan ook fout gaan? Hier is de situatie namelijk geheel anders, dan op een ander deel van de wereld. Hier regeren namelijk de personen die onbestraft kunnen dreigen en eisen en dus crimineel zijn.
Dat klinkt best wel verwardquote:Op zaterdag 5 mei 2018 21:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Net zoals ik vaak mijn pasje in t pinapparaat laat liggen. Of de autosleutels ergens laat slingeren.
Of verstrooid. Dromerig. En dat wil ik graag zo houden. Daarom zo min mogelijk zooi om in de gaten te houden.quote:
Dat is geen antwoord op de vraag.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 21:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Mijn leven wordt niet beïnvloed door de dreigers en de eisers. Ik moet geen wapen. Ik ben veel te bang dat ik t ergens laat liggen. Net zoals ik vaak mijn pasje in t pinapparaat laat liggen. Of de autosleutels ergens laat slingeren.
Je kijkt teveel films. Ik woon zelf in de VS en 99% van de vuurwapen bezitters gaan er erg verantwoord mee om.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 21:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Inderdaad! Zo'n triggerhappy redneck is een toonbeeld van intelligentie. De hoogste iq's zijn te vinden onder de meest bezweette koyboyhoeden van ongeschoren niggerhating Texanen die dronken de salloon uitzwalken.
Dat vind ik ook zo merkwaardig met die mensen die zo'n issue maken over die Marokkaanse vlag.quote:Op zondag 6 mei 2018 10:32 schreef Ludachrist het volgende:
Ik hoop dat TS van zijn bevrijdingsdag heeft kunnen genieten zonder geconfronteerd te worden met Marokkaanse vlaggen.
Dit is alleen politieke retoriek, daar heb ik echt nog nooit mijn oren naar laten hangen. Niet gebaseerd op harde cijfers, zoals we die hier in Nederland wel hebben over Marokkanen en criminaliteit.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 14:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
http://www.zukunft-brauch(...)film-der-ewige-jude/
Alsof dat ooit nog goed gaat komen na 50 jaar falenquote:Op zondag 6 mei 2018 14:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:
En het kan een eerste stap zijn in de richting van betere integratie.
50 jaar falen? Zolang zijn er nog geen Marokkanen in Nederland. Althans niet de aantallen die we nu hebben.quote:Op zondag 6 mei 2018 16:18 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Alsof dat ooit nog goed gaat komen na 50 jaar falenDe afstand tussen de Nederlandse maatschappij en die "gemeenschappen" zie je elk jaar groter worden. Ze hebben nu zelfs al een eigen politieke partij.
Wat voor waarde heeft het deelnemen aan de herdenking als diezelfde groep hier een dictator in het thuisland staat toe te juichen.
Nu piept iedereen dat je Molukkers niet mag vergelijken met Marokkanen. Maar in de 70-er jaren had NL echt wel heel wat te stellen met deze groep. Alleen men vergeet dat altijd weer snel, omdat er elke keer wel weer een nieuwe probleem-groep is.quote:De ontwikkeling van Molukkers in Nederland is ook interessant met het oog op andere migrantengroepen, waar Molukkers een generatie op voorlopen. Tweede Kamerlid Coscun Cörüz (CDA) waarschuwde in 2001 al voor een vergelijkbare trend bij derde generatie Turken en Marokkanen. Henk Smeets wordt er nog steeds boos over dat Jozias van Aartsen - als directeur-generaal nota bene betrokken bij het succesvolle Duizend-banenplan - als minister zich niets van die aanpak herinnerde toen het over Marokkanen ging: 'Hij zei dat we hard moesten optreden tegen Marokkanen, net zoals we bij Molukkers hebben gedaan. Onzin. Bij de treinkapingen wel, maar verder werd de Molukse gemeenschap als geheel juist niet verantwoordelijk gehouden.’
Net als Smeets pleit Justus Veenman voor specifiek beleid. 'Leer van het succes’, zegt de socioloog. Molukkers zijn bijna niet vertegenwoordigd in het hoger onderwijs, terwijl daar veel Turken en Marrokanen te vinden zijn. Maar in de staart is juist heel veel uitval bij die groep, waardoor zij het uiteindelijk slechter doen dan Molukkers.
Veenman: 'Niets doen zorgt voor problemen. Dat Duizendbanen-plan werkte uitstekend. Nu vormen Marokkanen problemen, dus waarom niet toepassen op die groep? Volgens Smeets zijn er duidelijke paralellen tussen de beeldvorming van Molukkers van toen en jonge Marokkanen van nu: 'Sla de kranten van de jaren zestig en zeventig open en je ziet grote overeenkomsten. Waar vroeger 'RMS’ stond, staat nu 'islam’.
Dus waarom zou je het deel dat een krans wil leggen dit recht ontzeggen omdat een deel van hun volksgenoten zich misdraagt. Zo zie ik ook die graven in Zeeland van Marokkaanse militairen. Ze zijn wellicht niet op NL grondgebied geweest om te vechten, maar ze hebben wel deelgenomen aan het tegenhouden van de Duitse opmars in mei 1940. Dat vormde één front. Het is net als een graf voor een Engelse piloot die na een actie in Duitsland boven NL wordt neergeschoten. Zo'n geallieerde soldaat gun je ook een eervol graf. Hoewel hij ook niet in NL heeft gevochten.quote:Op zondag 6 mei 2018 16:51 schreef sp3c het volgende:
een aantal van die figuren is nu eenmaal geintegreerd, als die dan een krans willen leggen voor iets of iemand dan moeten ze dat lekker zelf weten
zolang het maar niet voor de nazi's is
Maak er maar 48 van dan.quote:Op zondag 6 mei 2018 16:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
50 jaar falen? Zolang zijn er nog geen Marokkanen in Nederland.
Feit is dat er zoveel generaties later talloze (en steeds meer) problemen mee zijn en een groot deel daarvan zichzelf nog steeds niet als Nederlander ziet of gedraagt.quote:Begin jaren zestig werden ten dienste van de zware industrie mensen geworven uit landen als Italië, Spanje en Portugal. In 1964 sloot de Nederlandse regering een wervingsovereenkomst met Turkije, in 1969 volgde Marokko.
.
.
.
In Nederland werd de werving van gastarbeiders beëindigd in 1973 tijdens het kabinet-Den Uyl (PvdA). Op dat moment waren er ongeveer 22.000 Marokkanen in Nederland.
Maar waarom zou iemand een Marokkaanse vlag willen laten wapperen als ze geïntegreerd zijn ?quote:Op zondag 6 mei 2018 17:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dus waarom zou je het deel dat een krans wil leggen dit recht ontzeggen omdat een deel van hun volksgenoten zich misdraagt.
ik vind dat een hele gemene vraag.quote:Op zondag 6 mei 2018 17:39 schreef Kassamiep het volgende:
Maar waarom zou iemand een Marokkaanse vlag willen laten wapperen als ze geïntegreerd zijn ?
Alle Molukkers die ik ken zijn of katholiek of atheist. Het probleem met Marokkanen is de islam en een cultuur die totaal haaks staat op onze samenleving. Molukkers integreren veel makkelijker dan Marokkanen. Appels en peren dus.quote:Op zondag 6 mei 2018 16:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
50 jaar falen? Zolang zijn er nog geen Marokkanen in Nederland. Althans niet de aantallen die we nu hebben.
Vroeger hadden we bv "problemen" met de Zuid-Molukkers.
Bijvoorbeeld criminaliteit in de vorm van treinkapingen en schoolkapingen. En overige criminaliteit.
Dat heeft zich voor een groot deel ten goede gekeerd (op een aantal criminele motormuizen na). En niet door allerlei rechtse "kei hard aanpakken"-methodes, maar door dialogen en "soft beleid".
Zoals een "duizend banen plan".
Lees:
https://www.groene.nl/artikel/de-marokkanen-van-toen
[..]
Nu piept iedereen dat je Molukkers niet mag vergelijken met Marokkanen. Maar in de 70-er jaren had NL echt wel heel wat te stellen met deze groep. Alleen men vergeet dat altijd weer snel, omdat er elke keer wel weer een nieuwe probleem-groep is.
En nieuwkomers met hun aanpassingsproblemen zijn er altijd geweest. Wat dat betreft zijn de huidige problemen met Marokkanen in historisch perspectief echt niet heel bijzonder.
Maar wel een terechte vraag, die de kern van het probleem aansnijdt.quote:Op zondag 6 mei 2018 18:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
ik vind dat een hele gemene vraag.
Ach, als er nauwelijks Marokkanen in ons land leefden, was er wel gezeik over Molukkers die niet goed zouden integreren (net zoals tientallen jaren geleden).quote:Op zondag 6 mei 2018 18:49 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Alle Molukkers die ik ken zijn of katholiek of atheist. Het probleem met Marokkanen is de islam en een cultuur die totaal haaks staat op onze samenleving. Molukkers integreren veel makkelijker dan Marokkanen. Appels en peren dus.
Heb je het artikel wel eens gelezen.quote:Op zondag 6 mei 2018 18:49 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Alle Molukkers die ik ken zijn of katholiek of atheist. Het probleem met Marokkanen is de islam en een cultuur die totaal haaks staat op onze samenleving. Molukkers integreren veel makkelijker dan Marokkanen. Appels en peren dus.
Tsja, als dat nou eens door zou dringen ... Blijft helaas voor velen heel moeilijk.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 18:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zegt Twentsche Ros helemaal niet; hij zegt - en terecht - dat je nooit een hele bevolkingsgroep weg kunt zetten op basis van a) statistieken omdat b) deelgenoten van die groep nog altijd individuen zijn die enkel op hun eigen gedrag afgerekend dienen te worden en niet op datgene wat een vaststaande eigenschap van iemands identiteit is, in dit geval etniciteit.
[..]
Om dezelfde reden dat ik, geboren op een woonboot bij de vlietberg te Nijmegen, altijd even extra stil sta bij de soldaten die tijdens market garden de rivier over stoken op de plaats waar ik 43 jaar later als baby leuk op het strand zat te spelen.quote:Op zondag 6 mei 2018 19:18 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Maar wel een terechte vraag, die de kern van het probleem aansnijdt.
en Fransen en Nederlanders en Belgen etc. het is lastig te zeggen wie nog meerquote:Op zaterdag 5 mei 2018 13:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
O, dat. Ja, dat wist toch iedereen al? Ze waren onderdeel van het Franse leger. Hebben in Frankrijk gevochten toen Duitsland binnenviel en later in Italie en Noord-Afrika.
Ze onderdeel maken van de nationale herdenking lijkt niet echt van toepassing. Nederland is bevrijd door Amerikanen, Engelsen, Canadezen, en Polen en dat nemen we mee in onze nationale herdenking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |