Dan heb je wel veel moeite gedaan, om iets onderuit te halen wat ik nooit gezegd heb.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:46 schreef sp3c het volgende:
het haalt je argument dat alleen die 4 vlaggen naast de Nederlandse mogen hangen wel flink onderuit
Als een individu dat doet, geen probleem. Maar de Staat en organisaties die meehelpen aan officiële herdenkingen moeten natuurlijk niet meedoen aan deze geschiedvervalsing. En je moet de leugens natuurlijk blijven ontmaskeren.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:44 schreef sp3c het volgende:
hoe dan ook ... deze jongens zijn omgekomen in de strijd tegen de moffen, hier aangespoeld, hier doodverklaard, hier gesneuveld, hier begraven
als daar dan iemand een Marokkaanse vlag voor halfstok wil hangen dan zie ik echt het probleem niet en als daar dan Marokkaanse Nederlanders of Nederlandse Marokkanen of Marokkanen of hoe je ze ook wil noemen op af komen om die gasten te eren dan vind ik dat alleen maar mooi
vooral doorgaan
dat gebeurt in elke oorlog, dat is meer wat voor geschiedkundigen enzoquote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:52 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dat is het probleem ook niet. Het probleem zit in het creëren van onwaarheden en mythes.
als wij deel hadden genomen aan de eerste wereldoorlog en de boel zouden herdenken dan zou ik die denkwijze zeker doorvoeren ja ... en waarom ook niet?quote:In Ysselstein liggen ook Duitse soldaten uit de eerste wereldoorlog begraven die over de Maas zijn komen aandrijven . Als je deze denkwijze doorvoert dan moet er dus toch echt in Nederland gevochten zijn tijdens de eerste Wereldoorlog. ..
dude ...quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan heb je wel veel moeite gedaan, om iets onderuit te halen wat ik nooit gezegd heb.
dit klopt niet, is totaal niet volledig, ik heb dat aangetoondquote:Op zaterdag 5 mei 2018 13:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ze onderdeel maken van de nationale herdenking lijkt niet echt van toepassing. Nederland is bevrijd door Amerikanen, Engelsen, Canadezen, en Polen en dat nemen we mee in onze nationale herdenking.
is ook niet echt sprake vanquote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als een individu dat doet, geen probleem. Maar de Staat en organisaties die meehelpen aan officiële herdenkingen moeten natuurlijk niet meedoen aan deze geschiedvervalsing. En je moet de leugens natuurlijk blijven ontmaskeren.
Waar zeg ik dat alleen deze vlaggen getoond mogen worden?quote:
Maar dat is het hele onderwerp niet; tuurlijk mogen Marokkaanse militairen herdacht worden, maar op 04 mei herdenken we NEDERLANDSE oorlogsslachtoffers en op 05 mei herdenken we de bevrijding van NEDERLAND.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 13:56 schreef sp3c het volgende:
ontkom je niet aan maar het moet niet zo zijn dat militairen niet herdacht kunnen worden,
Dat maakt het juist zo pijnlijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 14:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar dat is het hele onderwerp niet; tuurlijk mogen Marokkaanse militairen herdacht worden, maar op 04 mei herdenken we NEDERLANDSE oorlogsslachtoffers en op 05 mei herdenken we de bevrijding van NEDERLAND.
Maar er is ook geen argument om dat wel te doen bij de herdenking van de NEDERLANDSE oorlogslachtoffers, toch?quote:Op dinsdag 8 mei 2018 14:00 schreef sp3c het volgende:
het is hoe dan ook geen argument om de Marokkaanse vlag niet halfstok te hangen op die begraafplaats
Vind ik persoonlijk niets pijnlijks aan.quote:
ja wat wil je dan, iedere week een herdenking voor een andere groep?quote:Op dinsdag 8 mei 2018 14:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar er is ook geen argument om dat wel te doen bij de herdenking van de NEDERLANDSE oorlogslachtoffers, toch?
Mensen zijn het over het algemeen ook eens met hun eigen standpunten. Is meer iets voor outsiders dit.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 14:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vind ik persoonlijk niets pijnlijks aan.
ga ff ergens anders trollen johquote:Op dinsdag 8 mei 2018 14:06 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Mensen zijn het over het algemeen ook eens met hun eigen standpunten. Is meer iets voor outsiders dit.
Nee spec. We doen alleen de Nederlanders. Of iets dat met Nederland te maken heeft. Afbakenen die handel. Van ons. Niet van jullie.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 14:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja wat wil je dan, iedere week een herdenking voor een andere groep?
lijkt mij de beste dag van het jaar om dat te doen eerlijk gezegd
Er is vast een herdenkingsdag in Marokko voor Marokkaanse oorlogsslachtoffers.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 14:06 schreef sp3c het volgende:
ja wat wil je dan, iedere week een herdenking voor een andere groep?
Lijkt mij juist de dag om het niet te doen, maar dat was je al duidelijk.quote:lijkt mij de beste dag van het jaar om dat te doen eerlijk gezegd
het interesseert me niet wat er allemaal in Marokko te doen isquote:Op dinsdag 8 mei 2018 14:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is vast een herdenkingsdag in Marokko voor Marokkaanse oorlogsslachtoffers.
We hebben het niet over 1945 en vlaggen bij pizzeria's.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 11:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De kwalificaties huursoldaten en misdragingen zijn subjectieve en graduele beoordelingen en gelden voor alle geallieerde eenheden. Vwb de rest mbt "de vlag. De sowjetvlag werd in 45 ook hier en daar gehesen. Daar kun je verschillend over denken. Ik vind het niet Zo'n probleem. Italiaanse vlaggen bij pizzeria's. Ook Zo'n issue.
Ja maar die wonen niet in Nederland en veroorzaken geen dagelijkse ellende. Zinloos dus.quote:Op woensdag 9 mei 2018 10:57 schreef MrRatio het volgende:
Eerder een Noorse dan een Marokkaanse vlag:
https://www.tracesofwar.n(...)Noorse-Commandos.htm
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |