abonnement Unibet Coolblue
pi_178599303
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.
pi_178599311
Als je zo snel bent om een topic dicht te gooien wees dan ook zo snel met het openen van een nieuw deel aub. Ik was met een edit bezig.
pi_178599330
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:07 schreef Mr.Major het volgende:
Als je zo snel bent om een topic dicht te gooien wees dan ook zo snel met het openen van een nieuw deel aub. Ik was met een edit bezig.
Sorry pik, ik moest even een telefoontje beantwoorden tussendoor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178599341
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Sorry pik, ik moest even een telefoontje beantwoorden tussendoor.
Geeft niet ;)
pi_178599344
Tevens had ik een leukere TT klaar.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178599357
quote:
9s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:08 schreef Ludachrist het volgende:
Tevens had ik een leukere TT klaar.
Ik vind deze ook wel sterk al zeg ik het zelf...
Wil je 'm publiek geheim houden of alvast met ons delen?
pi_178599587
Zou je zo vriendelijk willen zijn daar (over "wat hij gezien heeft", m.b.t. de "fysieke aanval") hier iets over te vertellen? Of spreek je hier liever over "fysieke aanval" en laat je het dan toe dat mensen denken dat je het over mishandelingen hebt, terwijl je slechts een duwtje gezien hebt?

Ben toch benieuwd of Ryon hier nog antwoord op gaat geven...
pi_178599648
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:03 schreef Ryon het volgende:
Lokquote.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178599668
quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Lokquote.
Op mobiel kan dat helaas niet (of ik snap niet hoe).

Overigens ga ik even een schoonheidsdutje doen.
  woensdag 18 april 2018 @ 14:20:35 #10
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178599689
Alleen al het iemand aanraken is in principe "mishandeling" als de persoon in kwestie beweert daarvan pijn te hebben ondervonden.

Ik kan me weinig situaties voorstellen waarin een "fysieke aanval" géén mishandeling zou zijn. Iedere vorm van een fysieke aanval is in principe een mishandeling.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178599696
quote:
17s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Op mobiel kan dat helaas niet (of ik snap niet hoe)
Gewoon quoten en de inhoud leeghalen, dan krijgt hij vanzelf een quote-alert.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178599720
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Gewoon quoten en de inhoud leeghalen, dan krijgt hij vanzelf een quote-alert.
Klopt, maar op mobiel is het quote symbooltje niet meer zichtbaar. We gaan het meemaken in ieder geval.
  woensdag 18 april 2018 @ 14:23:03 #13
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178599765
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:17 schreef Mr.Major het volgende:
Zou je zo vriendelijk willen zijn daar (over "wat hij gezien heeft", m.b.t. de "fysieke aanval") hier iets over te vertellen? Of spreek je hier liever over "fysieke aanval" en laat je het dan toe dat mensen denken dat je het over mishandelingen hebt, terwijl je slechts een duwtje gezien hebt?

Ben toch benieuwd of Ryon hier nog antwoord op gaat geven...
Wat mij betreft lezen mensen erin dat tweehonderdduizend FVD'ers haar gestenigd en verkracht hebben (ook een fysieke aanval). Als mensen daar lekker op gaan vind ik dat prima. Dat is toch niet wat er staat en voor mij totaal niet relevant verder.

Mijn punt van die anekdote was dat er mensen zijn die door het lint gaan omdat ze iemand zien waar ze het politiek mee oneens zijn. Dat vind ik treurig.

Dat het geframed wordt als "zal wel niet gebeurd zijn" en "hij zegt dat alleen maar om FVD zwart te maken11!!" vind ik wel weer grappig. Allemaal dikke prima, maar voor mij niet relevant.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 18 april 2018 @ 14:23:37 #14
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178599776
Inderdaad. Lokquotes werken ;)
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178599808
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:21 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Klopt, maar op mobiel is het quote symbooltje niet meer zichtbaar. We gaan het meemaken in ieder geval.
Wel toch? Die twee aanhalingstekens rechts op de regel waar ook de username staat, boven het bericht.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 18 april 2018 @ 14:25:37 #16
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178599827
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wel toch? Die twee aanhalingstekens rechts op de regel waar ook de username staat, boven het bericht.
Die doen het niet als het topic dicht is om redenen die niemand helemaal begrijpt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178599829
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:23 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat het geframed wordt als "zal wel niet gebeurd zijn" en "hij zegt dat alleen maar om FVD zwart te maken11!!" vind ik wel weer grappig. Allemaal dikke prima, maar voor mij niet relevant.
Ik vind het ook wel grappig, je zet jezelf aardig voor schut :D
pi_178599900
Maar goed, het feit dat Anne Fleur op bijeenkomsten van het Forum kwam wil toch wel zeggen dat ze niet zo'n enorme teringhekel had aan FvD'ers als vaak werd gedacht?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 18 april 2018 @ 14:31:03 #19
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178599941
quote:
5s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:28 schreef Ludachrist het volgende:
Maar goed, het feit dat Anne Fleur op bijeenkomsten van het Forum kwam wil toch wel zeggen dat ze niet zo'n enorme teringhekel had aan FvD'ers als vaak werd gedacht?
Dat is dus de complottheorie. Dat ze nu met een jongen gaat (ja, die ze toen ook had ontmoet) is een plotselinge ommezwaai die alleen verklaard kan worden door een filmpje van Baudet en Schimmelpennick.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178599985
quote:
15s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:31 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is dus de complottheorie. Dat ze nu met een jongen gaat (ja, die ze toen ook had ontmoet) is een plotselinge ommezwaai die alleen verklaard kan worden door een filmpje van Baudet en Schimmelpennick.
Het is natuurlijk wel fijn om te denken dat het FvD een dusdanig mooie partij is dat zelfs notoire haters als Anne Fleur uiteindelijk niet anders kunnen dan de partij in hun hart en de leden tussen hun benen toe te laten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178600124
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel fijn om te denken dat het FvD een dusdanig mooie partij is dat zelfs notoire haters als Anne Fleur uiteindelijk niet anders kunnen dan de partij in hun hart en de leden tussen hun benen toe te laten.
Tsja. Ik heb ook wel eens een vrouwelijke VVD'er geneukt. "Rechtse meisjes houden van linkse praatjes" of iets dergelijks.

Waarom was het ook alweer zo interessant wie met wie neukt? Lijkt wel Shownieuws dit.

Edit: leden tussen benen. Lol.
pi_178600204
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:41 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Tsja. Ik heb ook wel eens een vrouwelijke VVD'er geneukt. "Rechtse meisjes houden van linkse praatjes" of iets dergelijks.

Waarom was het ook alweer zo interessant wie met wie neukt? Lijkt wel Shownieuws dit.

Edit: leden tussen benen. Lol.
Het gaat er in principe om dat het volgens Mr.Major opvallend is dat Anne Fleur nu in het openbaar wat positiever tegenover het FvD staat, terwijl ze volgens Ryon nooit echt zo negatief was als ze deed voorkomen. Dit omdat ze ook al op borrels kwam bij het FvD tijdens die eerdere periode.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178600320
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het gaat er in principe om dat het volgens Mr.Major opvallend is dat Anne Fleur nu in het openbaar wat positiever tegenover het FvD staat, terwijl ze volgens Ryon nooit echt zo negatief was als ze deed voorkomen. Dit omdat ze ook al op borrels kwam bij het FvD tijdens die eerdere periode.
In dat geval zou ik zeggen dat er nogal een verschil is tussen personen en 'de partij' of ideeën van de personen.

Sta vaak zat op sociale evenementen van andere partijen, en vice versa. Dat je het (grondig) oneens bent wil niet zeggen dat je mensen niet aardig kunt vinden en er een biertje mee kan drinken.

M.i. gaat het daar mis met extremisten: daar worden ideeën en persoon vereenzelvigd. Zou daarom niet aannemen dat AfD de ideeën of de partij een goed idee vindt omdat ze de personen aardig, lief of leuk vindt.
pi_178600328
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het gaat er in principe om dat het volgens Mr.Major opvallend is dat Anne Fleur nu in het openbaar wat positiever tegenover het FvD staat, terwijl ze volgens Ryon nooit echt zo negatief was als ze deed voorkomen. Dit omdat ze ook al op borrels kwam bij het FvD tijdens die eerdere periode.
Als zelfs die Dekker het FvD een warm hart toedraagt kan dat dus met iedereen gebeuren en wordt het FvD de grootste. De hoop is weer aangewakkerd.
  woensdag 18 april 2018 @ 14:55:09 #25
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_178600381
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel fijn om te denken dat het FvD een dusdanig mooie partij is dat zelfs notoire haters als Anne Fleur uiteindelijk niet anders kunnen dan de partij in hun hart en de leden tussen hun benen toe te laten.
Anne Fleur is nu officieel de Nederlandse Laci Green. Ze loopt zelfs op Twitter op te scheppen over haar hartstochtelijke relatie met een FVDer en te klagen dat ze een feminisme wil zonder slachtofferrol van vrouwen. _O-

Eerlijk is eerlijk, die schele is een hele goede troll.
  woensdag 18 april 2018 @ 14:58:58 #26
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178600447
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:52 schreef Degodvader het volgende:

[..]

In dat geval zou ik zeggen dat er nogal een verschil is tussen personen en 'de partij' of ideeën van de personen.

Sta vaak zat op sociale evenementen van andere partijen, en vice versa. Dat je het (grondig) oneens bent wil niet zeggen dat je mensen niet aardig kunt vinden en er een biertje mee kan drinken.

M.i. gaat het daar mis met extremisten: daar worden ideeën en persoon vereenzelvigd. Zou daarom niet aannemen dat AfD de ideeën of de partij een goed idee vindt omdat ze de personen aardig, lief of leuk vindt.
Ja, daarmee ben ik het eens. Het gaat om het extreme doen en denken. Mensen die zo zwart/wit denken dat wederzijdse interactie en discussie onmogelijk is. Terwijl de ironie is dat juist als je met elkaar het gesprek aangaat je er achter komt dat je veel meer met elkaar gemeen hebt dan je dacht. Ook als je het inhoudelijk op veel punten hartsgrondig met elkaar eens bent.

Prima om elkaars borrels te bezoeken, een biertje te drinken en zelfs plannen te maken of een publieke polemiek niet in elkaars wederzijds belang is omdat je daarmee flink wat aandacht trekt. Dat is ook hoe politiek werkt. Met boos zijn op elkaar kom je nergens.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178600543
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:23 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat mij betreft lezen mensen erin dat tweehonderdduizend FVD'ers haar gestenigd en verkracht hebben.
:r
Hier laat ik het bij. Intriest dit.
pi_178600577
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

:r
Hier laat ik het bij. Intriest dit.

Inderdaad. Tweehonderdduizend FvD'ers? Grove leugen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178600580
Wat een niveau weer.

In plaats van "oh, dat las ik er in, maar kennelijk bedoelde je wat anders, allright" wordt het weer moddergooien enzo.
pi_178600590
quote:
9s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als zelfs die Dekker het FvD een warm hart toedraagt kan dat dus met iedereen gebeuren en wordt het FvD de grootste.
Niet dan? Oke "iedereen" is wat stellig... maar 20 zeteltjes :)? Helemaal tot en met ex-GL...
pi_178600615
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Niet dan? Oke "iedereen" is wat stellig... maar 20 zeteltjes :)? Helemaal tot en met ex-GL...
Hoop doet leven natuurlijk.
pi_178600621
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Inderdaad. Tweehonderdduizend FvD'ers? Grove leugen.
Moedwillig vage uitspraken doen over iets dat vermoedelijk niet eens heeft plaatsgevonden, of anders in ieder geval weinig voorstelde, en daarna je mond houden als mensen daar hele erge dingen in zien, dat vind ik smerig. Op zijn minst is het misleiding, maar je zou het zelfs laster en haatzaaien kunnen noemen.
pi_178600626
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:08 schreef Mr.Major het volgende:
je zou het zelfs laster en haatzaaien kunnen noemen.
Lol.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178600628
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Moedwillig vage uitspraken doen over iets dat vermoedelijk niet eens heeft plaatsgevonden, of anders in ieder geval weinig voorstelde, en daarna je mond houden als mensen daar hele erge dingen in zien, dat vind ik smerig. Op zijn minst is het misleiding, maar je zou het zelfs laster en haatzaaien kunnen noemen.
Ik zou aangifte doen.
pi_178600642
Er zijn gewoon van die momenten, die het ene politieke kamp goed uitkomen, en het ander kamp wat minder. Daar kunnen je dan heel chagerijnig van worden, je kan het ook gewoon accepteren.
pi_178600645
quote:
9s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zou aangifte doen.
Nee niet nodig.
pi_178600652
quote:
9s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zou aangifte doen.
Keur jij dit gedrag niet af dan?
pi_178600680
quote:
9s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:06 schreef Xa1pt het volgende:
Wat een niveau weer.

In plaats van "oh, dat las ik er in, maar kennelijk bedoelde je wat anders, allright" wordt het weer moddergooien enzo.
Iemand zegt dat hij het helemaal niet erg vind dat mensen er vanalles in lezen. Hij laat dat zelfs lekker gaan, en wil de situatie ook niet verduidelijken als er wordt gezegd dat de uitspraken verwarrend zijn. Dat valt toch niet goed te praten of wel?
pi_178600693
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:10 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Keur jij dit gedrag niet af dan?
Ik zie het allemaal niet zo dramatisch als jij geloof ik.
pi_178600712
quote:
9s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zie het allemaal niet zo dramatisch als jij geloof ik.
Dat vraag ik niet. Ik vraag of je het afkeurt, of op zijn minst onsjiek vindt.
pi_178600713
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Iemand zegt dat hij het helemaal niet erg vind dat mensen er vanalles in lezen. Hij laat dat zelfs lekker gaan, en wil de situatie ook niet verduidelijken als er wordt gezegd dat de uitspraken verwarrend zijn. Dat valt toch niet goed te praten of wel?
Ik zou met alle hysterie vanuit de usual suspects ook niet zoveel moeite meer doen om allerlei dramatische aantijgingen te ontkrachten eigenlijk. Dat je het vervolgens hebt over laster en haatzaaien bewijst dat alleen maar te meer.
pi_178600725
quote:
9s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zou met alle hysterie vanuit de usual suspets ook niet zoveel moeite meer doen om allerlei dramatische aantijgingen te ontkrachten eigenlijk.
Welke dramatische aantijgingen?
pi_178600736
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:12 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat vraag ik niet. Ik vraag of je het afkeurt, of op zijn minst onsjiek vindt.
Het is onsjiek als iemand wat anders bedoelde dan werd opgevat? Dan heb je een wel erg zwaar leven.
pi_178600751
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:13 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Welke dramatische aantijgingen?
Laster en haatzaaien, bijvoorbeeld. Of moedwillig dit dat, zus zo.
pi_178600792
quote:
9s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is onsjiek als iemand wat anders bedoelde dan werd opgevat? Dan heb je een wel erg zwaar leven.
Het is onsjiek als je bewust vaag blijft over iets dat zich vervolgens als een lopend vuurtje verplaatst, met alle onwaarheden van dien.

En als jij dat helemaal prima vindt, dan ben je net zo verkeerd.
pi_178600830
Maar goed, aangezien niemand bewijs of ook maar iets van waarheid heeft kunnen bespeuren in de onzinverhalen over "fysieke aanval" van Ryon, die hij ook gewoon glashard weigert toe te lichten, gaat men er nu ook niet vanuit dat dat iets heftigs was?

Of is dit zoiets als: er blijft vast wel iets hangen en dan is ons doel toch mooi weer gehaald om iemand weg te zetten als fout?
  woensdag 18 april 2018 @ 15:19:25 #47
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178600845
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Iemand zegt dat hij het helemaal niet erg vind dat mensen er vanalles in lezen. Hij laat dat zelfs lekker gaan, en wil de situatie ook niet verduidelijken als er wordt gezegd dat de uitspraken verwarrend zijn. Dat valt toch niet goed te praten of wel?
Natuurlijk vind ik dat niet erg. Als ik mij zorgen moest gaan maken om de rijke fantasie van allerlei obscure forumbewoners die mij allerlei woorden in de mond leggen, dan had ik een heel zwaar leven gehad. Daar pas ik dus even voor.

Ik heb nooit gesteld dat iemand mishandeld, verkracht of vermoord is. Als jij dat er perse in wil lezen en jij daar blij mee bent vind ik dat prima. Dat is dan jouw verantwoordelijkheid en ook jouw probleem.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178600847
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is onsjiek als je bewust vaag blijft over iets dat zich vervolgens als een lopend vuurtje verplaatst, met alle onwaarheden van dien.
Dat dat bewust is is ook weer zo'n lekkere invulling om vervolgens de Calimero uit te kunnen hangen.
pi_178600857
Hebben jullie ook gehoord dat Anne Fleur die ene keer helemaal in elkaar getimmerd is toen ze bij het FvD kwam? Al die doorgesnoven hbo'ers die daar stonden werden helemaal woest jongen. Wat een partij.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178600867
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:18 schreef Mr.Major het volgende:
Maar goed, aangezien niemand bewijs of ook maar iets van waarheid heeft kunnen bespeuren in de onzinverhalen over "fysieke aanval" van Ryon, die hij ook gewoon glashard weigert toe te lichten, gaat men er nu ook niet vanuit dat dat iets heftigs was?
Ben je in het echte leven ook zo'n dramaqueen?
  woensdag 18 april 2018 @ 15:21:07 #51
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178600879
Haha relax guys
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178600894
quote:
9s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat dat bewust is is ook weer zo'n lekkere invulling om vervolgens de Calimero uit te kunnen hangen.
Dit is geen "lekkere invulling" die vent heeft net zelf gezegd: "wat mij betreft ziet men er een verkrachting in". Dan is het dus precies zoals ik zeg: het interesseert hem geen moer welke gevolgen er aan zijn uitspraak zitten.

Ik vraag me af of hij, of jij, ook zo luchtig reageert als er iets over hem verteld wordt dat niet waar is en waar de grootste fantasieverhalen uit ontstaan. Of nou ja, ik vraag het me helemaal niet af, ik weet wel zeker dat dat niet zo is.

Het meurt hier een uur in de wind, naar hypocrisie en schijnheiligheid.
pi_178600927
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:19 schreef Ryon het volgende:

[..]

Natuurlijk vind ik dat niet erg. Als ik mij zorgen moest gaan maken om de rijke fantasie van allerlei obscure forumbewoners die mij allerlei woorden in de mond leggen, dan had ik een heel zwaar leven gehad. Daar pas ik dus even voor.

Ik heb nooit gesteld dat iemand mishandeld, verkracht of vermoord is. Als jij dat er perse in wil lezen en jij daar blij mee bent vind ik dat prima. Dat is dan jouw verantwoordelijkheid en ook jouw probleem.
Als je een greintje ethisch besef had zou je nu vertellen wat je gezien hebt.

Als je dat niet doet moet je je in een hoekje gaan lopen schamen, met het gedrag dat je hier vertoond hebt vandaag.
  woensdag 18 april 2018 @ 15:23:37 #54
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178600928
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:22 schreef Mr.Major het volgende:
Dan is het dus precies zoals ik zeg: het interesseert hem geen moer welke gevolgen er aan zijn uitspraak zitten
Het interesseert mij geen moer dat jij (of anderen) moeite hebt met lezen. Jouw probleem, jouw verantwoordelijkheid. Niet die van mij.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178600939
quote:
12s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:23 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het interesseert mij geen moer dat jij (of anderen) moeite hebt met lezen. Jouw probleem, jouw verantwoordelijkheid. Niet die van mij.
Leg dan uit wat je bedoelt, wat je gezien hebt. Ik wil het weten.
pi_178600954
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:23 schreef Mr.Major het volgende:
Als je dat niet doet moet je je in een hoekje gaan lopen schamen, met het gedrag dat je hier vertoond hebt vandaag.
_O- .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178600955
quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:19 schreef Ludachrist het volgende:
Hebben jullie ook gehoord dat Anne Fleur die ene keer helemaal in elkaar getimmerd is toen ze bij het FvD kwam? Al die doorgesnoven hbo'ers die daar stonden werden helemaal woest jongen. Wat een partij.
Ik vind het helemaal niet grappig.
pi_178600964
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niet grappig.
Nee, dat blijkt :D .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178600970
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit is geen "lekkere invulling" die vent heeft net zelf gezegd: "wat mij betreft ziet men er een verkrachting in". Dan is het dus precies zoals ik zeg: het interesseert hem geen moer welke gevolgen er aan zijn uitspraak zitten.
Nou ja, het mooie is dat je met al deze hysterie bij uitstek laat zien waarom je daar geen moeite voor zou moeten willen doen. Je maakt er toch wel weer wat anders van.
  woensdag 18 april 2018 @ 15:25:47 #60
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178600978
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit is geen "lekkere invulling" die vent heeft net zelf gezegd: "wat mij betreft ziet men er een verkrachting in". Dan is het dus precies zoals ik zeg: het interesseert hem geen moer welke gevolgen er aan zijn uitspraak zitten.

Ik vraag me af of hij, of jij, ook zo luchtig reageert als er iets over hem verteld wordt dat niet waar is en waar de grootste fantasieverhalen uit ontstaan. Of nou ja, ik vraag het me helemaal niet af, ik weet wel zeker dat dat niet zo is.

Het meurt hier een uur in de wind, naar hypocrisie en schijnheiligheid.
Ik denk dat het hem geen moer interesseert omdat hij volgens mij al heeft gezegd dat het allemaal wel meeviel. Wat iedereen er dan alsnog van wil maken moet ie zelf weten, maar daar zou ik me ook niet druk om maken.

Veel te lekker weer man :7
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178601000
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, dat blijkt :D .
Ik zal je geen woorden in de mond leggen, maar ik ben echt benieuwd nu;

Wat vind jij ervan als er iemand vage uitspraken doet, vervolgens constateert dat daar iets van gemaakt wordt dat niet heeft plaatsgevonden, en dat dan niet even corrigeert; nog niet eens per se uit zichzelf, maar zélfs niet, als daarom meermaals gevraagd wordt?
  woensdag 18 april 2018 @ 15:27:17 #62
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178601016
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Leg dan uit wat je bedoelt, wat je gezien hebt. Ik wil het weten.
Want? Voor hetzelfde geld heb ik het allemaal verzonnen? Is die framing voor jou niet gunstiger?

Ik kan natuurlijk gaan linken naar het fotoverslag van de avond, de livestreams die toen zijn opgenomen, de whatsapp gesprekken posten en zelfs het hele Facebookevenement met bijbehorende discussie. Maar wat heb ik daar in hemelsnaam mee te winnen?

Het punt dat ik toen wilde maken is dat mensen door het lint gaan. Dat is treurig. Gaan mensen met elkaar in gesprek, dan zien zij dat zij meer aan elkaar hebben dan zij wellicht op het eerste gezicht dachten. Dat is geen complottheorie, maar als jij dat echt zo wil benoemen heb ik daar vrede mee.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178601037
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik zal je geen woorden in de mond leggen, maar ik ben echt benieuwd nu;

Wat vind jij ervan als er iemand vage uitspraken doet, vervolgens constateert dat daar iets van gemaakt wordt dat niet heeft plaatsgevonden, en dat dan niet even corrigeert; nog niet eens per se uit zichzelf, maar zélfs niet, als daarom meermaals gevraagd wordt?
Heel hypothetisch scenario, dit. Ik geloof niet dat dit ooit plaats vindt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178601045
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou ja, het mooie is dat je met al deze hysterie bij uitstek laat zien waarom je daar geen moeite voor zou moeten willen doen. Je maakt er toch wel weer wat anders van.
Loop toch niet zo te zuigen vriend
pi_178601062
Doei jongens, wat zijn we weer lekker zielig met zijn allen :r

Ryon ga je lekker schamen met je bullshitverhalen.

Het gaat me niet eens om je woordkeuze toen, maar om de bewuste weigering het nu toe te lichten en dat je het gewoon laat doorsudderen.
pi_178601075
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:25 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Veel te lekker weer man :7
Krijg het hier veel te warm van inderdaad.
Gelijk krijg je niet, dat heb je.
pi_178601089
Is dit nu wat ze 'viesmad' noemen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178601098
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Loop toch niet zo te zuigen vriend
Je doet geen enkele moeite om ook maar een beetje begrijpend te lezen en bent alleen maar druk met hysterisch om je heen te slaan. Tja, ieder z'n ding natuurlijk.
pi_178601133
quote:
9s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je doet geen enkele moeite om ook maar een beetje begrijpend te lezen en bent alleen maar druk met hysterisch om je heen te slaan. Tja, ieder z'n ding natuurlijk.
Ik heb 100x gevraagd wat er nu bedoeld wordt. Ik heb niet het idee dat je jezelf gelooft. Tot morgen weer kinders.
pi_178601141
quote:
11s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:30 schreef Ludachrist het volgende:
Is dit nu wat ze 'viesmad' noemen?
Zwaar geirriteerd in ieder geval
pi_178601147
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik heb 100x gevraagd wat er nu bedoeld wordt. Ik heb niet het idee dat je jezelf gelooft.
Dat bedoel ik dus. Alleen maar uit op een bevestiging van wat je denkt om weer de slachtofferkaart te kunnen trekken.

Nou, tabee dan maar hè.
pi_178601177
Baudet hoeft het natuurlijk ook geen hol te interesseren als uitspraken door sommigen "verkeerd opgevat worden". Weten we dat ook weer.
pi_178601196
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:34 schreef Mr.Major het volgende:
Baudet hoeft het natuurlijk ook geen hol te interesseren als uitspraken door sommigen "verkeerd opgevat worden". Weten we dat ook weer.
Hoeft ook niet natuurlijk, je druk maken om wat anderen van je vinden is een keuze.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178601198
quote:
9s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Alleen maar uit op een bevestiging van wat je denkt om weer de slachtofferkaart te kunnen trekken.

Nou, tabee dan maar hè.
Een open vraag stellen is uit zijn op bevestiging.

Als dat zo is vul jij dus alvast het antwoord in.

Fijn dat we het eens zijn.
pi_178601206
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoeft ook niet natuurlijk, je druk maken om wat anderen van je vinden is een keuze.
Oke, noted.
pi_178601302
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een open vraag stellen is uit zijn op bevestiging.
Ja, het is wel goed met je trolletje.
pi_178601557
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:28 schreef Mr.Major het volgende:

Het gaat me niet eens om je woordkeuze toen, maar om de bewuste weigering het nu toe te lichten en dat je het gewoon laat doorsudderen.
Ryon weet ook wel dat als hij gaat zeggen op welke bijeenkomst het is geweest, wat er precies is gebeurd en welke journalisten erbij waren hij zeker door de mand valt. Daarom is het volgens hem ineens niet meer relevant enzo en blijft het een groot vaag verhaal.
pi_178601605
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:56 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ryon weet ook wel dat als hij gaat zeggen op welke bijeenkomst het is geweest, wat er precies is gebeurd en welke journalisten erbij waren hij zeker door de mand valt. Daarom is het volgens hem ineens niet meer relevant enzo en blijft het een groot vaag verhaal.
Het is toch wel duidelijk welke journalist hij bedoelt inmiddels? Dezelfde als waar Anne Fleur nu een relatie mee heeft.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178601640
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het is toch wel duidelijk welke journalist hij bedoelt inmiddels? Dezelfde als waar Anne Fleur nu een relatie mee heeft.
Is dat zo? Of interesseert het hem ook geen hol als mensen dát denken?
pi_178601649
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:01 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Is dat zo? Of interesseert het hem ook geen hol als mensen dát denken?
Dat is zo.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178601708
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het is toch wel duidelijk welke journalist hij bedoelt inmiddels? Dezelfde als waar Anne Fleur nu een relatie mee heeft.
Journalisten zei hij, dat zijn dus meerdere.
pi_178601735
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:05 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Journalisten zei hij, dat zijn dus meerdere.
In dit topic geeft hij gewoon aan dat het een journalist van DDS betreft.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178601743
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:05 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Journalisten zei hij, dat zijn dus meerdere.
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In dit topic geeft hij gewoon aan dat het een journalist van DDS betreft.
Hij geeft wel meer aan...

Joop werd zelfs al genoemd. Als ze op die linkse haatblog het al niet voldoende vinden om erover te berichten, dan zal "fysieke aanval" ook wel overtrokken zijn. Als het al heeft plaatsgevonden natuurlijk.

Of ze is verkracht en niemand behalve ryon heeft het gezien, dat kan ook natuurlijk, je weet het maar nooit met FvD'ers...
pi_178601867
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

[..]

Hij geeft wel meer aan...

Joop werd zelfs al genoemd. Als ze op die linkse haatblog het al niet voldoende vinden om erover te berichten, dan zal "fysieke aanval" ook wel overtrokken zijn. Als het al heeft plaatsgevonden natuurlijk.

Of ze is verkracht en niemand behalve ryon heeft het gezien, dat kan ook natuurlijk, je weet het maar nooit met FvD'ers...
Ik zou niet weten hoe Joop zou moeten publiceren over iets wat ze nooit te horen hebben gekregen. Ik bedoel, ze kunnen vast veel, maar zo veel?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178602301
quote:
5s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zou niet weten hoe Joop zou moeten publiceren over iets wat ze nooit te horen hebben gekregen. Ik bedoel, ze kunnen vast veel, maar zo veel?
Misschien wil ryon ze even inlichten, kunnen ze weer een onzinnig artikeltje schrijven van belastinggeld (broekzak vestzak)

Ik heb iets langs zien komen van "de aard was niet zo dat het op joop.nl bericht diende te worden". Kan het mishebben hoor.
pi_178602437
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Misschien wil ryon ze even inlichten, kunnen ze weer een onzinnig artikeltje schrijven van belastinggeld (broekzak vestzak)

Ik heb iets langs zien komen van "de aard was niet zo dat het op joop.nl bericht diende te worden". Kan het mishebben hoor.
Dat zal dan dus wel, als je er zelf al zo'n een disclaimer bij zet.
pi_178602582
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Misschien wil ryon ze even inlichten, kunnen ze weer een onzinnig artikeltje schrijven van belastinggeld (broekzak vestzak)

Ik heb iets langs zien komen van "de aard was niet zo dat het op joop.nl bericht diende te worden". Kan het mishebben hoor.
Zoiets staat er inderdaad. Niemand heeft het dus aan Joop gemeld. Hoe Joop er dus over had kunnen schrijven is mij een raadsel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178603264
quote:
9s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zal dan dus wel, als je er zelf al zo'n een disclaimer bij zet.
Oh interpreteer je dat zo?
pi_178603294
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zoiets staat er inderdaad. Niemand heeft het dus aan Joop gemeld. Hoe Joop er dus over had kunnen schrijven is mij een raadsel.
Het tegendeel is evenzeer een raadsel aangezien het hier prima wordt gevonden dat er gewoon geen antwoord wordt gegeven op verzoeken van toelichten over beschuldigingen van fysieke aanvallen e.d.
  woensdag 18 april 2018 @ 17:33:42 #90
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178603680
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Niet dan? Oke "iedereen" is wat stellig... maar 20 zeteltjes :)? Helemaal tot en met ex-GL...
Begrijp ik hier dat als je je toevallig laat palen door iemand van de FvD dat je dat dan ook gaat stemmen of de ideeën je aanspreken? :?

Lekker kortzichtig weer
Laffe huichelaar
  woensdag 18 april 2018 @ 17:34:01 #91
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178603687
Kan iemand me vertellen waar de rest van deze kleuterschool over gaat?
Laffe huichelaar
pi_178603906
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:34 schreef timmmmm het volgende:
Kan iemand me vertellen waar de rest van deze kleuterschool over gaat?
Korte samenvatting is dat Mr.Major niet kan geloven dat een FvD-lid ooit ongepast gedrag zou kunnen vertonen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178603929
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:34 schreef timmmmm het volgende:
Kan iemand me vertellen waar de rest van deze kleuterschool over gaat?
Ons boze topictrolletje is weer eens boos.
pi_178604221
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Korte samenvatting is dat Mr.Major niet kan geloven dat een FvD-lid ooit ongepast gedrag zou kunnen vertonen.
Niet waar. Ik heb zelf ook weleens een snelheidsboete gehad voor 7 km/u te hard. Of zoals ryon het zou formuleren: door roekeloos handelen de medeweggebruikers in levensgevaar gebracht.

En als mensen dat dan interpreteren als: met 180 km/u door de lokale hoofdstraat scheuren, zal dat hem een hol wezen. Hoe zijn uitspraken (fysieke aanval) geïnterpreteerd worden is natuurlijk niet zijn verantwoordelijkheid.
pi_178604225
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Begrijp ik hier dat als je je toevallig laat palen door iemand van de FvD dat je dat dan ook gaat stemmen of de ideeën je aanspreken? :?

Lekker kortzichtig weer
Of jij het begrijpt weet ik niet.
Mijn gedachte is het niet iig.
pi_178605953
Mr.Major, oprechte vraag: heb jij een sociaal leven. Je komt over als een enge zolderkamerfreak met een vreemde obsessie voor het FvD. Is die partij je laatste strohalm?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178606367
Ik heb de discussie van vandaag gevolgd en moet telkens terugscrollen over waar het überhaupt over gaat. Mierenneuken over uitspraken van lang geleden en alle woorden worden in de weegschaal gelegd. Ik zal eerlijk zeggen dat ik het best vermakelijk vind om te lezen maar vaak ook verwarrend.

Anne Fleur Dekker vind ik een fucking lekker wijf en ik hoop dat ze blij is met haar vriend van DDS/FvD.
pi_178606496
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:57 schreef Somberling het volgende:
Ik heb de discussie van vandaag gevolgd en moet telkens terugscrollen over waar het überhaupt over gaat. Mierenneuken over uitspraken van lang geleden en alle woorden worden in de weegschaal gelegd. Ik zal eerlijk zeggen dat ik het best vermakelijk vind om te lezen maar vaak ook verwarrend.

Anne Fleur Dekker vind ik een fucking lekker wijf en ik hoop dat ze blij is met haar vriend van DDS/FvD.
Anne Fleur kan mij werkelijk geen ene flikker schelen. Zo gaat dat normaal gesproken met mensen die je niet kent.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178606553
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 20:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Anne Fleur kan mij werkelijk geen ene flikker schelen. Zo gaat dat normaal gesproken met mensen die je niet kent.
Snap ik.
Ik vind het oprecht een lieve griet. Niet vanwege haar denkbeelden maar ik denk dat ze als mens OK is. Ik begreep destijds de enorme haat jegens haar persoon ook niet.
pi_178606617
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:42 schreef KoosVogels het volgende:
Mr.Major, oprechte vraag: heb jij een sociaal leven. Je komt over als een enge zolderkamerfreak met een vreemde obsessie voor het FvD. Is die partij je laatste strohalm?
Ik heb verder niets. Ik ontleen mijn identiteit aan de partij. Mijn ouders hebben me ook al onterft en uit huis gezet, het bankstel moest op zolder...

En nu de wedervraag, wat is jullie reden om af en toe zo godsgruwelijk irritant te zijn?
pi_178606641
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:57 schreef Somberling het volgende:

Anne Fleur Dekker vind ik een fucking lekker wijf en ik hoop dat ze blij is met haar vriend van DDS/FvD.
_O_
pi_178606745
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 20:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik heb verder niets. Ik ontleen mijn identiteit aan de partij.
Dit deel geloof ik gelijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door Hexagon op 18-04-2018 22:30:55 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178606835
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 20:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit deel geloof ik gelijk.

Kerel, maak je niet zo druk om die partij van je. Alle politieke partijen zijn in essentie kut.
Ik vind het gewoon leuk om een beetje te discussiëren. Welke invulling daar verder aan verbonden wordt over mijn slaapverblijf of hoe druk ik me volgens anderen die ik feitelijk niet ken over een partij moet maken, daar maak ik me dan bijv. weer niet druk om. Als jij het nodig vindt om mij puisterig op een zolderkamer te zien, moet je dat vooral doen. Wie aan de andere kant van het scherm zit interesseert me geen hol.

Soms is een discussie interessant en leer je er wat van. Bij jou heb ik dat op een of andere manier nou nooit.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hexagon op 18-04-2018 22:31:29 ]
pi_178607230
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 20:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon leuk om een beetje te discussiëren. Welke invulling daar verder aan verbonden wordt over mijn slaapverblijf of hoe druk ik me volgens anderen die ik feitelijk niet ken over een partij moet maken, daar maak ik me dan bijv. weer niet druk om. Als jij het nodig vindt om mij puisterig op een zolderkamer te zien, moet je dat vooral doen. Wie aan de andere kant van het scherm zit interesseert me geen hol.

Soms is een discussie interessant en leer je er wat van. Bij jou heb ik dat op een of andere manier nou nooit.

Er valt voor jou dan ook een hoop te leren op politiek vlak.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178607595
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 20:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er valt voor jou dan ook een hoop te leren op politiek vlak.
Niet alleen op politiek vlak.
  woensdag 18 april 2018 @ 20:58:45 #106
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_178607776
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 20:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit deel geloof ik gelijk.

Kerel, maak je niet zo druk om die kankerpartij van je. Alle politieke partijen zijn in essentie kut.
Alles goed verder?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_178607988
quote:
17s.gif Op woensdag 18 april 2018 20:58 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Alles goed verder?
Jazeker.

Vind dat een vrij gezonde grondhouding.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 19 april 2018 @ 10:31:37 #108
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178617245
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In dit topic geeft hij gewoon aan dat het een journalist van DDS betreft.
Dat zei ik inderdaad verkeerd Inmiddels is het "een voormalig journalist van DDS". Het mierenneuken over wat er precies gezegd is moet natuurlijk wel consequent worden doorgevoerd. En ja, het ging inderdaad over "die jongen".

Heel spannend allemaal klaarblijkelijk.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178617460
Mooi, dan stuur ik Van der Bas wel even een privébericht met een linkje naar dit topic en vraag of hij het verhaal van Ryon kan bevestigen.
  donderdag 19 april 2018 @ 10:47:51 #110
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178617494
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 10:45 schreef Sylv3se het volgende:
Mooi, dan stuur ik Van der Bas wel even een privébericht met een linkje naar dit topic en vraag of hij het verhaal van Ryon kan bevestigen.
Doe dat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 19 april 2018 @ 10:53:52 #111
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178617613
Vraag anders ook even of hij hier komt mee posten. Wel zo gezellig.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178617639
Dit is een heel vreemde reeks aan het worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 19 april 2018 @ 10:55:57 #113
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178617650
Het gaat ook niet meer over het Forum trouwens.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178617695
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 10:55 schreef KoosVogels het volgende:
Dit is een heel vreemde reeks aan het worden.
pi_178617738
Even kijken hoe het met FVD gaat, daar is de topicreeks op Fok vast een goede plek voor...

Oh.

pi_178618038


Maar even de meest recente peiling van De Hond. De onstuitbare groei tot nu toe lijkt momenteel toch even te haperen, nadat hij de weken hiervoor al wat was stilgevallen. Is 15 zetels een beetje het maximum potentieel?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178618207
quote:
5s.gif Op donderdag 19 april 2018 11:20 schreef Ludachrist het volgende:
[ afbeelding ]

Maar even de meest recente peiling van De Hond. De onstuitbare groei tot nu toe lijkt momenteel toch even te haperen, nadat hij de weken hiervoor al wat was stilgevallen. Is 15 zetels een beetje het maximum potentieel?
GL als 2e partij _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_178618366
quote:
5s.gif Op donderdag 19 april 2018 11:20 schreef Ludachrist het volgende:
[ afbeelding ]

Maar even de meest recente peiling van De Hond. De onstuitbare groei tot nu toe lijkt momenteel toch even te haperen, nadat hij de weken hiervoor al wat was stilgevallen. Is 15 zetels een beetje het maximum potentieel?
15 zetels lijkt op het moment inderdaad de grens voor veel partijen en ook het FvD. Maar of deze homogene versplintering in de toekomst blijft bestaan laat zich moeilijk voorspellen natuurlijk. Sowieso ben ik benieuwd wat de VVD in te toekomst gaat doen. Meestal raken kiezers nu eenmaal zat van een bepaalde partij of iig de personen na een lange regeerperiode, en is de partij ook wat uitgeblust. In hoeverre dat ook voor de VVD op zal gaan, zullen we over een aantal jaar merken.
pi_178618387
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 11:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

15 zetels lijkt op het moment inderdaad de grens voor veel partijen en ook het FvD. Maar of deze homogene versplintering in de toekomst blijft bestaan laat zich moeilijk voorspellen natuurlijk.
Gewaagde stelling.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178618416
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2018 11:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Gewaagde stelling.
Accuraat in ieder geval
pi_178618481
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 11:47 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Accuraat in ieder geval
Maar laten we eens gek doen en toch iets proberen te voorspellen, in plaats van alleen maar te zeggen 'ja, ze staan nu op 15 maar misschien wordt dat in de toekomst anders' ; hoeveel zetels denk jij dat het FvD gaat scoren in 2021 en 2025? Gewoon op basis van hoe jij de toekomst ziet, even uit de losse pols.

Ik denk 10 en 12. Samen met de PVV zullen ze goed blijven voor een zeteltje of 25, dus tenzij Geert er mee stopt zullen ze dat aantal samen een beetje blijven verdelen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178622062
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2018 10:47 schreef Ryon het volgende:

[..]

Doe dat.
pi_178622084
'Na de aanval zou zijn afgesproken dat het stil gehouden zou worden' _O_ . Smeuïg verhaal maak je er wel van.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178622089
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2018 15:11 schreef Ludachrist het volgende:
'Na de aanval zou zijn afgesproken dat het stil gehouden zou worden' _O_ . Smeuïg verhaal maak je er wel van.
Eerder Ryon :7
pi_178622138
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 15:12 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Eerder Ryon :7
We wachten met smart op zijn comeback, al vrees ik dat de domibo al is begonnen en we dus nog wel even kunnen wachten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 19 april 2018 @ 15:18:45 #126
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178622192
quote:
10s.gif Op donderdag 19 april 2018 15:09 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kudows voor het daadwerkelijk durven vragen. Ik was al benieuwd of hij kon raden waar het om ging. Wel interessant dat hij naar het Yernaz debat verwijst. Dat verdiende inderdaad ook geen schoonheidsprijs.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 19 april 2018 @ 15:19:01 #127
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178622195
Ik ga nu inderdaad aan het bier.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 19 april 2018 @ 15:20:34 #128
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178622227
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 15:12 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Eerder Ryon :7
Nee, je hebt er nu wel een eigen verhaal van gemaakt ('Na "de aanval" zou zijn afgesproken dat het stil gehouden zou worden' ). Zelfs ik zou dan niet weten waar je op doelt.

Dat heb ik trouwens ook niet gezegd. Dat was wederom een interpretatie van een aantal mensen in dit topic.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178622316
quote:
10s.gif Op donderdag 19 april 2018 15:20 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee, je hebt er nu wel een eigen verhaal van gemaakt ('Na "de aanval" zou zijn afgesproken dat het stil gehouden zou worden' ). Zelfs ik zou dan niet weten waar je op doelt.

Dat heb ik trouwens ook niet gezegd. Dat was wederom een interpretatie van een aantal mensen in dit topic.
Ik dacht dat jij dat had gezegd maar ik heb dat topic nog even doorgenomen en zie je het inderdaad niet noemen, my bad.
pi_178622341
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 15:28 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij dat had gezegd maar ik heb dat topic nog even doorgenomen en zie je het inderdaad niet noemen, my bad.
Goed verhaal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178623873
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jazeker.

Vind dat een vrij gezonde grondhouding.
Je druk maken om mensen die je niet kent die op een forum zitten? En dan interessante vragen stellen of ze wel een sociaal leven hebben?

Heel gezond!
pi_178623890
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2018 11:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maar laten we eens gek doen en toch iets proberen te voorspellen, in plaats van alleen maar te zeggen 'ja, ze staan nu op 15 maar misschien wordt dat in de toekomst anders' ; hoeveel zetels denk jij dat het FvD gaat scoren in 2021 en 2025? Gewoon op basis van hoe jij de toekomst ziet, even uit de losse pols.

Ik denk 10 en 12. Samen met de PVV zullen ze goed blijven voor een zeteltje of 25, dus tenzij Geert er mee stopt zullen ze dat aantal samen een beetje blijven verdelen.
13-18, ervanuitgaande dat er geen gebeurtenissen zijn die de partij doen klappen.
pi_178623916
quote:
11s.gif Op donderdag 19 april 2018 15:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

We wachten met smart op zijn comeback, al vrees ik dat de domibo al is begonnen en we dus nog wel even kunnen wachten.
Ik vrees vooral dat het hem er vooral om ging om een verhaal de wereld in te helpen dat nergens op gebaseerd is, en dat hij dus ook geen enkele intentie heeft om dat toe te geven.
pi_178623927
quote:
10s.gif Op donderdag 19 april 2018 15:20 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee, je hebt er nu wel een eigen verhaal van gemaakt ('Na "de aanval" zou zijn afgesproken dat het stil gehouden zou worden' ). Zelfs ik zou dan niet weten waar je op doelt.

Dat heb ik trouwens ook niet gezegd. Dat was wederom een interpretatie van een aantal mensen in dit topic.
Er valt ook niks stil te houden inderdaad, aangezien er geen "fysieke aanval" is geweest. Ook de persoon die in die situatie aanwezig is, geeft dat aan. Aangezien jij daarbij eigen geen verhaal hebt, en zeker geen onderbouwing, geloof ik deze vent, en niet jouw geneuzel. Je bent je geloofwaardigheid dan ook totaal kwijt.
pi_178625334
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 17:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik vrees vooral dat het hem er vooral om ging om een verhaal de wereld in te helpen dat nergens op gebaseerd is, en dat hij dus ook geen enkele intentie heeft om dat toe te geven.
Dat vind ik wel vermakelijk, het enige wat Ryon heeft gezegd wat nagetrokken kan worden spreekt hem tegen en dan met sneue reacties komen als;

'oh ik was benieuwd of hij het kon raden' en ' zelfs ik zou dan niet zou weten waar je op doelt'
_O- :')

Laat maar gaan joh, ik weet in ieder geval meer dan genoeg en ga er verder geen tijd meer aan verspillen. Het is zoals ik gisteren ook al zei, het is een fantast die met verzinsels FvD en FvD'ers zwart probeert te maken.
pi_178632839
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2018 18:26 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Dat vind ik wel vermakelijk, het enige wat Ryon heeft gezegd wat nagetrokken kan worden spreekt hem tegen en dan met sneue reacties komen als;

'oh ik was benieuwd of hij het kon raden' en ' zelfs ik zou dan niet zou weten waar je op doelt'
_O- :')

Laat maar gaan joh, ik weet in ieder geval meer dan genoeg en ga er verder geen tijd meer aan verspillen. Het is zoals ik gisteren ook al zei, het is een fantast die met verzinsels FvD en FvD'ers zwart probeert te maken.
En dan boos worden als je er op wijst _O-
pi_178636099
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 17:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik vrees vooral dat het hem er vooral om ging om een verhaal de wereld in te helpen dat nergens op gebaseerd is, en dat hij dus ook geen enkele intentie heeft om dat toe te geven.
Dat klinkt eerlijk gezegd niet echt als Ryon, die doorgaans bijzonder goed ingevoerd is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178636808
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2018 18:26 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Dat vind ik wel vermakelijk, het enige wat Ryon heeft gezegd wat nagetrokken kan worden spreekt hem tegen en dan met sneue reacties komen als;

'oh ik was benieuwd of hij het kon raden' en ' zelfs ik zou dan niet zou weten waar je op doelt'
_O- :')

Laat maar gaan joh, ik weet in ieder geval meer dan genoeg en ga er verder geen tijd meer aan verspillen. Het is zoals ik gisteren ook al zei, het is een fantast die met verzinsels FvD en FvD'ers zwart probeert te maken.
Weet niet hoor, maar uit jouw kleine mailwisseling met Van der Bas ontstaat anders een vrij treurig beeld van FvD'ers. Dat negatieve beeld creëren ze dus zelf, daar hebben ze Ryon niet voor nodig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178640400
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 april 2018 08:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat klinkt eerlijk gezegd niet echt als Ryon, die doorgaans bijzonder goed ingevoerd is.
Zal vast, dit keer in ieder geval niet
  zaterdag 21 april 2018 @ 13:01:13 #140
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178654234
Het punt van de anekdote is tweeledig en daarom vind ik de manier hoe ermee omgegaan wordt in dit topic ook wel geestig:

(A) het komt voor dat mensen van verschillende politieke stromingen met elkaar contact hebben op informele wijze. Dat is geen complottheorie, dat gebeurt gewoon.
(B) sommige mensen kunnen daar slecht mee omgaan. Wat dus een enkele keer tot een boel geschreeuw en wat geduw leidde. Klaarblijkelijk gebeurde dat in het geval bij AFD vaker, waaronder bij het debat bij Yernaz. Prima.

Is dat bedoeld om "het FVD in een kwaad daglicht te stellen en te suggereren dat er een complot is" zoals Sylv3se stelt? Nee, allesbehalve zelf. Het gaat er mij om dat er individuen zijn die het klaarblijkelijk niet kunnen begrijpen dat mensen ook normaal contact met elkaar hebben als ze een andere politieke oriëntatie hebben. Dat die ook bij het Forum zitten, zou je wellicht als ongeloofwaardig kunnen bestempelen. Dat is prima. Natuurlijk zou ik alle informatie kunnen geven waaruit blijkt dat sommige mensen zich niet kunnen beheersen en zich als een kleuter gedragen als zij geconfronteerd worden met "anders denkenden". Maar waarom zou ik? Alleen in dit deel van deze topicserie al hebben bepaalde users laten zien dat beheersing niet hun grootste kracht is.

De ironie is dat mijn twee punten daardoor ook al in voldoende mate bevestigd worden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178655367
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 april 2018 13:01 schreef Ryon het volgende:
Het punt van de anekdote is tweeledig en daarom vind ik de manier hoe ermee omgegaan wordt in dit topic ook wel geestig:

(A) het komt voor dat mensen van verschillende politieke stromingen met elkaar contact hebben op informele wijze. Dat is geen complottheorie, dat gebeurt gewoon.
(B) sommige mensen kunnen daar slecht mee omgaan. Wat dus een enkele keer tot een boel geschreeuw en wat geduw leidde. Klaarblijkelijk gebeurde dat in het geval bij AFD vaker, waaronder bij het debat bij Yernaz. Prima.

Ben je nou echt zo dom?
A) Natuurlijk kan dat. Niemand hier vindt dat bijzonder. Jij haalt er totaal iets anders bij, namelijk dat Baudet en AfD elkaar helpen. Dat heb ik een complottheorie genoemd. Dit is gewoon verliefdheid tussen 2 mensen.
B) Ze hadden toen nog niks, en waar mensen waarschijnlijk niet mee om konden gaan, waren AfD haar ideeën en/ of uitspraken. Ook belachelijk, maar zolang jij niet vertelt wat er gebeurd is, of daar iets voor aanlevert, heeft een "fysieke aanval" niet plaatsgevonden. Klaar.
pi_178656921
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 april 2018 13:01 schreef Ryon het volgende:
Het punt van de anekdote is tweeledig en daarom vind ik de manier hoe ermee omgegaan wordt in dit topic ook wel geestig:

(A) het komt voor dat mensen van verschillende politieke stromingen met elkaar contact hebben op informele wijze. Dat is geen complottheorie, dat gebeurt gewoon.
Niemand zegt in dat topic dat verschillende politieke stromingen geen informeel contact met elkaar kunnen hebben. Jij beweerde daar dat AFD en Baudet met elkaar zouden bellen om elkaars beweging pushen en de enige die vraagt of je daar bewijs voor hebt is Mr Major;
quote:
Het is een publiek geheim dat Baudet en Anne Fleur Dekker elkaar gebruikt hebben om hun eigen beweging te pushen. Ze zullen vast ook wel eens met elkaar bellen.

en ook

Na de rondom de Tweets van AFD kwamen er beide wel achter dat er mogelijkheden in zat om die polemiek verder aan te wakkeren.
Dit zijn pure verzinsels en je komt vervolgens aanzetten met een TPO Podcast waar Bart Nijman zegt dat hij gezellig samen met AFD, Holman en Teeuwen koffie heeft gedronken om een fittie tussen Holman en AFD bij te leggen vanwege de column van Holman.

Nijman heeft haar toen gevraagd of ze op GS wilde schrijven maar dat is uitgelopen op een flinke teleurstelling en hij geeft in hetzelfde gesprek ook aan dat hij haar heeft ontvolgd en sindsdien geen contact meer met haar heeft. Op dezelfde dag dat haar column op GS verscheen stond er op Joop al een column waarom ze het toch maar niet ging doen.

Als je hiermee wilt aantonen dat Baudet en AFD dan ook wel met elkaar zouden bellen om elkaars beweging te pushen moet ik lachen. Een nieuwsmedium die een activiste vraagt om een column te schrijven of gezellig koffie drinken is van een hele andere orde dan jouw bewering en een half jaar na je post is uit niets gebleken dat het wel zo zou zijn, integendeel zelfs.

quote:
(B) sommige mensen kunnen daar slecht mee omgaan. Wat dus een enkele keer tot een boel geschreeuw en wat geduw leidde. Klaarblijkelijk gebeurde dat in het geval bij AFD vaker, waaronder bij het debat bij Yernaz. Prima.
Je doet stellige uitspraken en als daar terecht vragen over worden gesteld ga je je in allerlei bochten wringen om maar geen antwoord te geven. Daarmee maak je jezelf ongeloofwaardig en dat wordt alleen maar meer versterkt nu blijkt dat je gegeven bron je tegenspreekt. Ook nu lieg je weer door te zeggen dat het tot wat geduw leidde bij het Yernaz debat, dat is aantoonbaar onjuist. En dan nog van mening zijn dat sommigen daar slecht mee om kunnen gaan, mijn god zeg.

quote:
Is dat bedoeld om "het FVD in een kwaad daglicht te stellen en te suggereren dat er een complot is" zoals Sylv3se stelt? Nee, allesbehalve zelf.
Je schrijft eerst dat een doorgedraaide FvD'er AFD fysiek heeft aangevallen en na lang doorvragen en navragen bij andere bronnen blijft daar niets van over. Op z'n hoogst een duwtje (als we je moeten geloven). Het laat goed zien dat een zo negatief beeld mogelijk van FvD/FvD'ers wilt neerzetten, je intentie is duidelijk.

En ik suggereer nergens dat er een complot is, ik laat alleen zien dat je niet de waarheid spreekt.

quote:
Het gaat er mij om dat er individuen zijn die het klaarblijkelijk niet kunnen begrijpen dat mensen ook normaal contact met elkaar hebben als ze een andere politieke oriëntatie hebben.Dat die ook bij het Forum zitten, zou je wellicht als ongeloofwaardig kunnen bestempelen. Dat is prima.
Nee daar gaat het dus niet om, dat heb ik hierboven al gezegd.

quote:
Natuurlijk zou ik alle informatie kunnen geven waaruit blijkt dat sommige mensen zich niet kunnen beheersen en zich als een kleuter gedragen als zij geconfronteerd worden met "anders denkenden".
Je zou het kunnen doen inderdaad maar dan weet je dat je weer door de mand valt, daarom doe je het maar niet.
pi_178663044
https://dekanttekening.nl(...)dse-linkse-partijen/

Interessant artikel over integratie, immigratie en de houding van de linkse partijen, met o.a. Annabel Nanninga.
pi_178665394
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:37 schreef Mr.Major het volgende:
https://dekanttekening.nl(...)dse-linkse-partijen/

Interessant artikel over integratie, immigratie en de houding van de linkse partijen, met o.a. Annabel Nanninga.
Die weer weinig van de kritiek en het ontstaan van problemen begrijpt.

"Zeki Arslan is het eens met Entzingers bezwaren. ‘Terechte kritiek op een model dat gebaseerd is op angst en wantrouwen. Daarmee bouw je geen leefbare samenleving op. Het lijkt erop dat dit model mensen met een migratieachtergrond alleen maar ziet als een veiligheidsrisico’, verklaart Arslan. ‘De kern van het probleem is dat de armoede en de werkloosheid aangepakt moeten worden. Goede scholen, meer ambachtelijke beroepen in de buurten en de jongeren betere begeleiding bieden om met succes een opleiding af te ronden, zorgen ervoor dat mensen hun brood kunnen verdienen. Meer maatschappelijk werk, beter betaalde professionals. Zo stimuleer je de leefbaarheid in wijken.’"

En: "‘Bepaalde groepen mensen zwaarder straffen zal niet alleen geen positief effect hebben op het bevorderen van integratie en het bestrijden van segregatie, het zal zelfs averechts werken, want als je niet constructief te werk gaat duw je de groep mensen die je vooruit wil helpen juist alleen maar nog meer in de marge van de samenleving. Daarnaast is deze maatregel discriminerend en juridisch onmogelijk. Het is onacceptabel, dit heeft zelfs de PVV nooit geroepen. Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn’, poneert Entzinger. ‘Het ontmoedigen van mensen met een uitkering om niet in bepaalde wijken te wonen is ook geen oplossing is. Waar moeten deze mensen wonen dan?’ Hij geeft als voorbeeld de Rotterdam-wet. Veiliger of leefbaarder zijn wijken door de wet niet geworden, volgens een onderzoek (2015) van drie wetenschappers van de Universiteit van Amsterdam in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken."

Maar daarop zegt Nanninga weer dat 'we iets moeten doen' en 'alleen zeer dwingende maatregelen nog kunnen werken'. Want: "Als we nu niet doen wat we bij de massa-immigratie van de jaren zeventig hebben nagelaten, dan zijn we hele stadswijken en generaties kinderen voorgoed kwijt’, waarschuwt de politica. ‘Mensen die piepen dat deze broodnodige, maar zeer verlate maatregelen ‘te dwingend’ zijn, moeten zich afvragen waarom derde, vierde generatie kinderen die hier geboren zijn, teksten uitkramen zoals ‘Marokko is mijn land’ en ‘Erdogan is mijn president’. Waarom hier geboren tieners naar hun ‘broeders’ van IS afreizen. Waarom allochtonen steeds conservatief-religieuzer worden met alle gevolgen voor homo- en vrouwenrechten van dien."

Dat we hele stadswijken en generaties kinderen voorgoed kwijt zijn is al een beetje een raar statement. Je kunt niet dit hele vraagstuk in één keer oplossen, maar over de gehele linie zijn voorzichtige verbeteringen zichtbaar.

https://www.volkskrant.nl(...)r-een-baan~a4434377/
https://fd.nl/frontpage/e(...)dsmarkt-stijgt-sterk

Maar wil je dit verder doorvoeren of die stijgende lijn blijven zien dan zul je wat moeten doen aan de polarisatie. 'Allochtonen' doen het steeds beter in het onderwijs, maar de kansen op een baan blijven beperkt. Er is minder criminaliteit, maar Marokkaanse jongeren worden steevast door de politie met de nek aangekeken en willekeurig staandegehouden. Dat schept ook niet echt vertrouwen en zorgt alleen maar voor wantrouwen en een beeld dat men hier toch niet helemaal welkom is.

Dan zul je daar in de eerste plaats wat aan moeten doen, voordat je met 'dwingende maatregelen' op de proppen komt. Dat is alleen maar een garantie voor een verslechtering van de huidige situatie.

Een deel van de maatregelen, zoals tijdig signaleren van kwetsbare kinderen bijvoorbeeld, of gemeenten extra inspanningen laten leveren om mensen aan een baan te helpen, prima. Maar in dat eerste wordt al voorzien en dat tweede ook.

[ Bericht 2% gewijzigd door Xa1pt op 22-04-2018 01:06:40 ]
pi_178673818
"Er is minder criminaliteit"

:') :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_178674135
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 14:53 schreef BoneThugss het volgende:
"Er is minder criminaliteit"

:') :')
Tja, dat is gewoon een gegeven. En anders zie ik graag een onderbouwing waarin de daling van de aangiftebereidheid vertaalt wordt in wat berekeningen die aantonen dat de criminaliteit juist stijgt of gelijk blijft. Hint; die daling laat alleen zien dat het percentage wat minder criminaliteit betreft open staat voor discussie, de daling zelf wordt niet betwist. Nu ja, door weg-met-ons-figuren die wel voer willen blijven houden om te kunnen kankeren.

En nog een hint; criminaliteit is op verschillende manieren te meten.
pi_178676726
quote:
7s.gif Op zondag 22 april 2018 00:55 schreef Xa1pt het volgende:
Die weer weinig van de kritiek en het ontstaan van problemen begrijpt.

"Zeki Arslan is het eens met Entzingers bezwaren. ‘Terechte kritiek op een model dat gebaseerd is op angst en wantrouwen. Daarmee bouw je geen leefbare samenleving op. Het lijkt erop dat dit model mensen met een migratieachtergrond alleen maar ziet als een veiligheidsrisico’, verklaart Arslan. ‘De kern van het probleem is dat de armoede en de werkloosheid aangepakt moeten worden. Goede scholen, meer ambachtelijke beroepen in de buurten en de jongeren betere begeleiding bieden om met succes een opleiding af te ronden, zorgen ervoor dat mensen hun brood kunnen verdienen. Meer maatschappelijk werk, beter betaalde professionals. Zo stimuleer je de leefbaarheid in wijken.’"

En: "‘Bepaalde groepen mensen zwaarder straffen zal niet alleen geen positief effect hebben op het bevorderen van integratie en het bestrijden van segregatie, het zal zelfs averechts werken, want als je niet constructief te werk gaat duw je de groep mensen die je vooruit wil helpen juist alleen maar nog meer in de marge van de samenleving. Daarnaast is deze maatregel discriminerend en juridisch onmogelijk. Het is onacceptabel, dit heeft zelfs de PVV nooit geroepen. Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn’, poneert Entzinger. ‘Het ontmoedigen van mensen met een uitkering om niet in bepaalde wijken te wonen is ook geen oplossing is. Waar moeten deze mensen wonen dan?’ Hij geeft als voorbeeld de Rotterdam-wet. Veiliger of leefbaarder zijn wijken door de wet niet geworden, volgens een onderzoek (2015) van drie wetenschappers van de Universiteit van Amsterdam in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken."

Maar daarop zegt Nanninga weer dat 'we iets moeten doen' en 'alleen zeer dwingende maatregelen nog kunnen werken'. Want: "Als we nu niet doen wat we bij de massa-immigratie van de jaren zeventig hebben nagelaten, dan zijn we hele stadswijken en generaties kinderen voorgoed kwijt’, waarschuwt de politica. ‘Mensen die piepen dat deze broodnodige, maar zeer verlate maatregelen ‘te dwingend’ zijn, moeten zich afvragen waarom derde, vierde generatie kinderen die hier geboren zijn, teksten uitkramen zoals ‘Marokko is mijn land’ en ‘Erdogan is mijn president’. Waarom hier geboren tieners naar hun ‘broeders’ van IS afreizen. Waarom allochtonen steeds conservatief-religieuzer worden met alle gevolgen voor homo- en vrouwenrechten van dien."

Dat we hele stadswijken en generaties kinderen voorgoed kwijt zijn is al een beetje een raar statement. Je kunt niet dit hele vraagstuk in één keer oplossen, maar over de gehele linie zijn voorzichtige verbeteringen zichtbaar.

https://www.volkskrant.nl(...)r-een-baan~a4434377/
https://fd.nl/frontpage/e(...)dsmarkt-stijgt-sterk

Maar wil je dit verder doorvoeren of die stijgende lijn blijven zien dan zul je wat moeten doen aan de polarisatie. 'Allochtonen' doen het steeds beter in het onderwijs, maar de kansen op een baan blijven beperkt. Er is minder criminaliteit, maar Marokkaanse jongeren worden steevast door de politie met de nek aangekeken en willekeurig staandegehouden. Dat schept ook niet echt vertrouwen en zorgt alleen maar voor wantrouwen en een beeld dat men hier toch niet helemaal welkom is.

Dan zul je daar in de eerste plaats wat aan moeten doen, voordat je met 'dwingende maatregelen' op de proppen komt. Dat is alleen maar een garantie voor een verslechtering van de huidige situatie.

Een deel van de maatregelen, zoals tijdig signaleren van kwetsbare kinderen bijvoorbeeld, of gemeenten extra inspanningen laten leveren om mensen aan een baan te helpen, prima. Maar in dat eerste wordt al voorzien en dat tweede ook.
De Deense problematiek is dan ook wel wat heftiger dan de (al dan niet vermeende) Nederlandse. Wij kennen geen wijken waarin meer dan 30% geen woord Nederlands spreekt als ze op de basisschool belanden bijvoorbeeld. Of kinderen die gedwongen op een soort tuchtkamp naar hun 'thuisland' gestuurd worden om te 'ontwesteren'. Andere problemen, andere oplossingen (die Arslan overigens totaal niet bestudeerd lijkt te hebben).
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_178680070
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 14:53 schreef BoneThugss het volgende:
"Er is minder criminaliteit"

:') :')
Meneer verdraait steevast de waarheid om zijn standpunten vast te kunnen houden; dat is hier niet anders.
pi_178680090
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 17:12 schreef nostra het volgende:

[..]

De Deense problematiek is dan ook wel wat heftiger dan de (al dan niet vermeende) Nederlandse. Wij kennen geen wijken waarin meer dan 30% geen woord Nederlands spreekt als ze op de basisschool belanden bijvoorbeeld. Of kinderen die gedwongen op een soort tuchtkamp naar hun 'thuisland' gestuurd worden om te 'ontwesteren'. Andere problemen, andere oplossingen (die Arslan overigens totaal niet bestudeerd lijkt te hebben).
Eerst wachten tot het zo ver is dus?
pi_178680877
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 19:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Eerst wachten tot het zo ver is dus?
Nee, ik denk dat de Nederlandse aanpak redelijk effectief is om de grootste misstanden te voorkomen.

Dat er vervolgens nog best een latent probleem is met met name de Marokkanen staat buiten kijf (en dat probleem ligt echt niet aan agenten die die arme jongens 'steevast' pardoes staande houden). Ik vind dat probleem, of waar dat naar uit zou kunnen groeien, alleen niet zo bedreigend als soms voorgeschoteld wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door nostra op 22-04-2018 20:16:50 ]
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_178681046
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 19:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Meneer verdraait steevast de waarheid om zijn standpunten vast te kunnen houden; dat is hier niet anders.
Lekker inhoudelijk gereageerd weer pik!
pi_178681227
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2018 15:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, dat is gewoon een gegeven.
Als je het zelf maar gelooft.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_178681238
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2018 20:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lekker inhoudelijk gereageerd weer pik!
Ach het is een eeuwige discussie, want zowel de criminaliteit (in zijn geheel that is) als de aangiftebereidheid neemt af. Ook is het criminaliteit als geheel, wat de daling betreft; er zijn dus zeker ook vormen van criminaliteit die juist toenemen, denk aan bijv. drugshandel, of andere "ondermijnende criminaliteit". Daarnaast wordt bepaalde criminaliteit natuurlijk sowieso relatief weinig aangegeven. Jij beweert dat de criminaliteit (onder allochtonen gaat het dan over) afneemt, maar bronnen daarvoor heb ik nog nooit langs zien komen. Ja een algemeen bronnetje over criminaliteit over het volledige spectrum (a.d.h.v. aangiften), maar daar gaat het niet over.
pi_178681259
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 20:17 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Als je het zelf maar gelooft.
Ga er dan eens inhoudelijk op in.
pi_178681418
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 20:17 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ach het is een eeuwige discussie, want zowel de criminaliteit als de aangiftebereidheid neemt af.
Ah, of het waar is of niet maakt niet uit maar we gaan er gemakshalve wel vanuit dat het zo is en er beleid op afstemmen. Ja, handig. Tijdperk van de alternative facts waait over blijkbaar.
pi_178681446
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 20:17 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ach het is een eeuwige discussie, want zowel de criminaliteit (in zijn geheel that is) als de aangiftebereidheid neemt af. Ook is het criminaliteit als geheel, wat de daling betreft; er zijn dus zeker ook vormen van criminaliteit die juist toenemen, denk aan bijv. drugshandel, of andere "ondermijnende criminaliteit". Daarnaast wordt bepaalde criminaliteit natuurlijk sowieso relatief weinig aangegeven. Jij beweert dat de criminaliteit (onder allochtonen gaat het dan over) afneemt, maar bronnen daarvoor heb ik nog nooit langs zien komen. Ja een algemeen bronnetje over criminaliteit over het volledige spectrum (a.d.h.v. aangiften), maar daar gaat het niet over.
Als er moord en brand wordt geroepen en het tijd is voor 'dwingende maatregelen' en dergelijke hoop ik dat er wel een nauw verband ligt tussen de daadwerkelijke situatie en de effectiviteit van beleid. Maar tevergeefs dus. We gaan gewoon beleid maken om de doempredikers tegemoet te komen. Goeie.
pi_178681486
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2018 20:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, of het waar is of niet maakt niet uit maar we gaan er gemakshalve wel vanuit dat het zo is en er beleid op afstemmen. Ja, handig. Tijdperk van de alternative facts waait over blijkbaar.
Knap dat je de bewijslast in 3 posts hebt omgedraaid van "er is minder criminaliteit" naar "jullie hanteren alternative facts". Doei xa1

Ondertussen is ook niet alles echte criminaliteit. In Duitsland wordt ondertussen erkent dat het antisemitisme is toegenomen door de stroom van immigranten. Ook in Frankrijk wordt hier nu een of ander manifest voor ondertekent. Ook allemaal alternative facts natuurlijk. Of misschien dat jij de facts gewoon een keer onder ogen moet komen.
pi_178681594
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2018 20:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ga er dan eens inhoudelijk op in.
Het is algemeen bekend dat de politie zwaar onderbezet is en mensen simpelweg geen zin meer hebben om aangifte te doen omdat er toch geen zak mee gedaan wordt.

Ook verschillende uitspraken van hoge politie-functionarissen bevestigen dat beeld, helaas.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_178681670
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 20:34 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend dat de politie zwaar onderbezet is en mensen simpelweg geen zin meer hebben om aangifte te doen omdat er toch geen zak mee gedaan wordt.

Ook verschillende uitspraken van hoge politie-functionarissen bevestigen dat beeld, helaas.
Alternative facts natuurlijk.
pi_178681678
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 20:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Knap dat je de bewijslast in 3 posts hebt omgedraaid van "er is minder criminaliteit" naar "jullie hanteren alternative facts". Doei xa1
Lees je überhaupt wel wat er staat?

Nanninga pleit voor zwaardere maatregelen en dus beleid. Het lijkt me vrij gezond om de stap daarvoor kritisch onder de loep te nemen en eens te kijken of er ook daadwerkelijk sprake is van een negatief beeld en dus zwaardere maatregelen.

Als jij daarop zegt "ach ja, die discussie leeft al wat langer" dan interesseert het waarheidsgehalte je kennelijk niet zoveel.
pi_178681692
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 20:03 schreef nostra het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat de Nederlandse aanpak redelijk effectief is om de grootste misstanden te voorkomen.

Dat er vervolgens nog best een latent probleem is met met name de Marokkanen staat buiten kijf (en dat probleem ligt echt niet aan agenten die die arme jongens 'steevast' pardoes staande houden). Ik vind dat probleem, of waar dat naar uit zou kunnen groeien, alleen niet zo bedreigend als soms voorgeschoteld wordt.
Is het een soort angst ofzo? Er gaat toch nog vanalles niet goed? Waarom zou je dat niet verbeteren?
pi_178681712
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2018 20:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]
of er ook daadwerkelijk sprake is van een negatief beeld en dus zwaardere maatregelen.
Je wilt wérkelijk deze discussie nóg een keer voeren? Jij bent ook niet in staat om je te ontwikkelen in een discussie he?
pi_178681741
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 20:34 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend dat de politie zwaar onderbezet is en mensen simpelweg geen zin meer hebben om aangifte te doen omdat er toch geen zak mee gedaan wordt.

Ook verschillende uitspraken van hoge politie-functionarissen bevestigen dat beeld, helaas.
Er is niemand die ontkent dat de aangiftebereidheid daalt. Maar dat de aangiftebereidheid daalt betekent dat de criminaliteit níet daalt is iets wat je aan de hand daarvan niet kunt zeggen.
pi_178681754
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 20:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Alternative facts natuurlijk.
Haha.

Stellen dat de criminaliteit daalt, ik moet er altijd smakelijk om lachen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_178681793
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2018 20:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lees je überhaupt wel wat er staat?
Ik neem aan dat dit inmiddels een retorische vraag is?
pi_178681805
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 20:40 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je wilt wérkelijk deze discussie nóg een keer voeren?
Je wilt beleid implementeren zonder te weten of dat daadwerkelijk effectief is en of het überhaupt nodig is? Royal sadness.
pi_178681807
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2018 20:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er is niemand die ontkent dat de aangiftebereidheid daalt. Maar dat de aangiftebereidheid daalt betekent dat de criminaliteit níet daalt is iets wat je aan de hand daarvan niet kunt zeggen.
De politie heeft geen tijd /zin voor alle kleine 'criminaliteit'.

Dat geeft de organisatie zelf ook aan.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_178681820
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 20:42 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Haha.

Stellen dat de criminaliteit daalt, ik moet er altijd smakelijk om lachen.
Tja, het is een beetje treurig om er om te lachen zolang je niet weet hoe het nu precies zit. Maar ieder z'n ding natuurlijk.
pi_178681836
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 20:44 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

De politie heeft geen tijd /zin voor alle kleine 'criminaliteit'.

Dat geeft de organisatie zelf ook aan.
Dat is al jaren zo. De politie had 20 jaar geleden ook geen zin om recherche in te zetten op een gestolen fiets.

Komt het ook nog wat verder dan dit soort holle kreten? Want als dit soort oneliners moeten bewijzen dat de criminaliteit níet daalt hou ik het wel voor gezien verder.
pi_178681955
En je kunt criminaliteit en veiligheid natuurlijk op meerdere manieren meten. Aangiftes bij de politie is maar 1 manier. Representatieve enquetes houden om na te gaan of mensen slachtoffer zijn geweest van criminaliteit is bijvoorbeeld een andere. En vooralsnog blijkt uit al die methoden dat de criminaliteit daalt en we ons veiliger voelen.
pi_178681990
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2018 20:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je wilt beleid implementeren zonder te weten of dat daadwerkelijk effectief is en of het überhaupt nodig is? Royal sadness.
We hebben hier al duizend maal voorbeelden gegeven van wat er fout gaat. Dat wordt door iedereen behalve de meest linkse wegkijkers ook gewoon erkent. Afhankelijk van of iemand dat pro- of contra-immigratie is valt dat mee of is dat erg. Links heeft dan bijv. allerlei deradicaliseringsclubjes en dergelijke, die in ieder geval niet werken. Verder is het natuurlijk lastig om al van te voren te weten of iets gaat werken of niet, aangezien het nog niet geprobeerd is. Maar de aparte maatregelen zijn nou niet per de "zo bijzonder" dat we niet kunnen voorspellen wat het ongeveer zal doen.
pi_178682001
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2018 20:53 schreef Xa1pt het volgende:
En je kunt criminaliteit en veiligheid natuurlijk op meerdere manieren meten. Aangiftes bij de politie is maar 1 manier. Representatieve enquetes houden om na te gaan of mensen slachtoffer zijn geweest van criminaliteit is bijvoorbeeld een andere. En vooralsnog blijkt uit al die methoden dat de criminaliteit daalt en we ons veiliger voelen.
Bent u slachtoffer geweest van drugscriminaliteit?

Nee.
Nee.
Ja maar nu ben ik dood.
Nee.

Top man.
pi_178682012
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 20:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Bent u slachtoffer geweest van drugscriminaliteit?

Nee.
Nee.
Ja maar nu ben ik dood.
Nee.

Top man.
Wtf is deze.
pi_178682024
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 20:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

We hebben hier al duizend maal voorbeelden gegeven van wat er fout gaat. Dat wordt door iedereen behalve de meest linkse wegkijkers ook gewoon erkent. Afhankelijk van of iemand dat pro- of contra-immigratie is valt dat mee of is dat erg. Links heeft dan bijv. allerlei deradicaliseringsclubjes en dergelijke, die in ieder geval niet werken. Verder is het natuurlijk lastig om al van te voren te weten of iets gaat werken of niet, aangezien het nog niet geprobeerd is. Maar de aparte maatregelen zijn nou niet per de "zo bijzonder" dat we niet kunnen voorspellen wat het ongeveer zal doen.
Waarom probeer ik dit ook nog.
  zondag 22 april 2018 @ 20:58:01 #175
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178682029
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2018 20:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wtf is deze.
Dit is het discussieniveau van Mr. Major. Dat moet je toch onderhand wel in de gaten hebben. Jullie krijgen allebei een 10 voor doorzettingsvermogen, maar het is volslagen zinloos.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178682087
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2018 20:53 schreef Xa1pt het volgende:
En je kunt criminaliteit en veiligheid natuurlijk op meerdere manieren meten. Aangiftes bij de politie is maar 1 manier. Representatieve enquetes houden om na te gaan of mensen slachtoffer zijn geweest van criminaliteit is bijvoorbeeld een andere. En vooralsnog blijkt uit al die methoden dat de criminaliteit daalt en we ons veiliger voelen.
De tendens is toch echt dit:

''Het CBS heeft geen onderzoek gedaan naar oorzaken van de sterke daling van de criminaliteit. De politie constateert wel dat de afgelopen jaren een verschuiving te zien is geweest naar zogenoemde onzichtbare criminaliteit, zoals ondermijning van de rechtsstaat. Van deze criminaliteit doen mensen niet of nauwelijks aangifte. Het gaat hierbij vooral om de productie en handel in drugs, zei korpschef Erik Akerboom tijdens de presentatie. „Denk aan de georganiseerde criminaliteit in de hennepteelt in het zuiden van het land en de cocaïnesmokkel in havens.”
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_178682092
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 20:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dit is het discussieniveau van Mr. Major. Dat moet je toch onderhand wel in de gaten hebben. Jullie krijgen allebei een 10 voor doorzettingsvermogen, maar het is volslagen zinloos.
Laat ik het minder sarcastisch doen dan.

Hoe kan je representatieve enquetes houden over georganiseerde misdaad? Het OM snapt natuurlijk wel dat dat niet gaat:
quote:
Georganiseerde criminaliteit kent vele verschijningsvormen. Intimidatie en geweld op straat of in de wijk zijn uiterst zichtbaar. Cybercrime, drugshandel, mensensmokkel, wapenhandel, witwassen, zware milieucriminaliteit of corruptie gedijen vooral in het verborgene. Het wordt steeds duidelijker dat georganiseerde criminaliteit in sommige wijken een sociaal probleem is. Het vaak onzichtbare en uïde karakter van georganiseerde criminaliteit maakt betrouwbare schattingen over de omvang lastig. Aangifte wordt vrijwel nooit gedaan en slachtoffers zijn nooit direct bekend. Toch zijn in Nederland naar schatting enkele honderden ‘groepen’ actief in de georganiseerde criminaliteit en bedraagt de ‘winst’ uit illegale activiteiten op het gebied van drugs, heling, gokken en smokkel
in Nederland ruim 2,6 miljard euro. De omzet is een veelvoud hiervan en wordt in verschillende berekeningen geschat op ruim 9 miljard euro. Het afpakken van crimineel vermogen is daarom een speerpunt in de aanpak van georganiseerde misdaad.
pi_178682130
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 21:01 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Laat ik het minder sarcastisch doen dan.

Hoe kan je representatieve enquetes houden over georganiseerde misdaad?
Door aan 150.000 mensen te 'vragen' op ze ''zich wel veiliger voelen dan vorig jaar''.

_O- _O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 22 april 2018 @ 21:03:22 #179
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178682140
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 21:01 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Laat ik het minder sarcastisch doen dan.

Hoe kan je representatieve enquetes houden over georganiseerde misdaad?
Zoals gezegd, via enquetes. Juiste steekproef uitzoeken en gaan. Waar de aangiftebereidheid natuurlijk alleen maar verder daalt door de incompetentie van ons nationale politiekorps, is er in dergelijke vragenlijsten voor de geënqueteerden geen enkele reden om 'nee' in te vullen als ze wel overvallen zijn. Nog eerder andersom verwacht ik, maar dat kan ik op geen enkele manier hardmaken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178682175
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 21:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zoals gezegd, via enquetes. Juiste steekproef uitzoeken en gaan. Waar de aangiftebereidheid natuurlijk alleen maar verder daalt door de incompetentie van ons nationale politiekorps, is er in dergelijke vragenlijsten voor de geënqueteerden geen enkele reden om 'nee' in te vullen als ze wel overvallen zijn. Nog eerder andersom verwacht ik, maar dat kan ik op geen enkele manier hardmaken.
Dit gaat zo niet werken. Ze doen geen aangiften maar je gaat toch representatieve enquetes houden. Als ik een keer drugs heb gehaald bij een dealer, ben ik dan slachtoffer? Ga ik dan invullen dat ik dat gehaald heb? En als ik het niet heb gehaald, bestaat het dan niet?
pi_178682183
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 21:02 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Door aan 150.000 mensen te 'vragen' op ze ''zich wel veiliger voelen dan vorig jaar''.

_O- _O-
Zijn ze nou serieus?

Ik heb recent beveiligingscamera's geplaatst. Ik voel me nu veiliger dan vorig jaar. Mijn conclusie: het zal vast goed gaan met de criminaliteit in Nederland.
pi_178682194
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 21:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zijn ze nou serieus?
De enige manier om de 'misdaad te meten', is het CBS. En die neem ik al heeeeel lang niet serieus meer.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_178682246
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 21:06 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

De enige manier om de 'misdaad te meten', is het CBS. En die neem ik al heeeeel lang niet serieus meer.
En daarnaast is het heel leuk dat het nu over criminaliteit gaat, maar criminaliteit is totaal niet de maatstaf voor gebrekkige integratie.
  zondag 22 april 2018 @ 21:11:40 #184
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178682257
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 21:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit gaat zo niet werken. Ze doen geen aangiften maar je gaat toch representatieve enquetes houden. Als ik een keer drugs heb gehaald bij een dealer, ben ik dan slachtoffer? Ga ik dan invullen dat ik dat gehaald heb? En als ik het niet heb gehaald, bestaat het dan niet?
Nu noem je precies een van de weinige vormen van crimineel gedrag waar beide partijen beter van worden. Leuk gevonden, maar natuurlijk geen manier om het nut van een enquête onderuit te halen.

Voor de mensen die slachtoffer zijn geworden van beroving, inbraak, winkel-, fiets- of autodiefstal, seksueel geweld, belediging of fraude zal er normaal gesproken geen enkele reden zijn om iets anders dan de realiteit aan te geven bij een dergelijke vragenlijst.
De steekproef wordt overigens representatief door de groep goed te kiezen, dus met voldoende variatie in woonplaats, leeftijd, afkomst, geslacht en inkomen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178682263
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 21:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit gaat zo niet werken. Ze doen geen aangiften maar je gaat toch representatieve enquetes houden. Als ik een keer drugs heb gehaald bij een dealer, ben ik dan slachtoffer? Ga ik dan invullen dat ik dat gehaald heb? En als ik het niet heb gehaald, bestaat het dan niet?
Dat dat niet voor alle vormen van criminaliteit opgaat zei niemand, maar leuk geprobeerd.
pi_178682270
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 21:06 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

De enige manier om de 'misdaad te meten', is het CBS. En die neem ik al heeeeel lang niet serieus meer.
Nee, er zijn veel meer monitoren.
  zondag 22 april 2018 @ 21:13:14 #187
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178682284
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2018 21:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, er zijn veel meer monitoren.
Ja, maar die nemen we ook niet serieus. Opgelost.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178682286
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2018 21:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, er zijn veel meer monitoren.
Zoals?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_178682290
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 21:01 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

De tendens is toch echt dit:

''Het CBS heeft geen onderzoek gedaan naar oorzaken van de sterke daling van de criminaliteit. De politie constateert wel dat de afgelopen jaren een verschuiving te zien is geweest naar zogenoemde onzichtbare criminaliteit, zoals ondermijning van de rechtsstaat. Van deze criminaliteit doen mensen niet of nauwelijks aangifte. Het gaat hierbij vooral om de productie en handel in drugs, zei korpschef Erik Akerboom tijdens de presentatie. „Denk aan de georganiseerde criminaliteit in de hennepteelt in het zuiden van het land en de cocaïnesmokkel in havens.”
Tja, productie en handel in drugs is strikt gezien wel criminaliteit maar is een heel ander verhaal dan wanneer mensen slachtoffer worden van een roofoverval, bijvoorbeeld.
pi_178682297
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2018 21:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, maar die nemen we ook niet serieus. Opgelost.
Iemand die het CBS niet serieus neemt is zelf dan ook niet heel serieus te nemen.
  zondag 22 april 2018 @ 21:15:48 #191
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178682322
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2018 21:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Iemand die het CBS niet serieus neemt is zelf dan ook niet heel serieus te nemen.
Ach ja, de leiders van de partij waar dit topic over zou moeten gaan geven zelf het voorbeeld door de instituties te politiseren cq. als links weg te zetten - de publieke omroep, de rechterlijke macht, het onderwijs - en het CBS.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178682326
Ik moest eerlijk gezegd keihard lachen toen ik een tijdje terug las dat het CBS mensen die 1 uur per week werken scharen onder 'beroepsbevolking'', hilarisch. OF nog langer terug toen ik de definitie van 'allochtoon' las, man man man. _O- _O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 22 april 2018 @ 21:16:44 #193
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178682335
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 21:16 schreef BoneThugss het volgende:
Ik moest eerlijk gezegd keihard lachen toen ik een tijdje terug las dat het CBS mensen die 1 uur per week werken scharen onder 'beroepsbevolking'', hilarisch. OF nog langer terug toen ik de definitie van 'allochtoon' las, man man man. _O- _O-
Werklozen zijn ook beroepsbevolking. Altijd al geweest ook.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178682336
Dus van "we moeten dwingende maatregelen inzetten tegen allochtonen" belanden we in een "ons land is niet onveiliger want er wordt nog veel en misschien wel meer drugs verhandeld en gebruikt". Goed verhaal weer.
pi_178682362
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 21:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Werklozen zijn ook beroepsbevolking. Altijd al geweest ook.
Dankje, Hans. Mensen die 1 uur werken in de week zijn officieel niet werkloos, zo ken ik er nog wel een paar.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 22 april 2018 @ 22:09:28 #196
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178683231
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 21:16 schreef BoneThugss het volgende:

OF nog langer terug toen ik de definitie van 'allochtoon' las, man man man. _O- _O-
Die definitie was, dacht ik, "een persoon waarvan 1 of beide ouders in het buitenland zijn geboren".

Vind je dat een vreemde definitie?

En ja, in die definitie is - bijv - Beatrix ook een "allochtoon". :P En natuurlijk Maxima.

Welke definitie zou jij eigenlijk hanteren?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178684981
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 21:16 schreef Xa1pt het volgende:
Dus van "we moeten dwingende maatregelen inzetten tegen allochtonen" belanden we in een "ons land is niet onveiliger want er wordt nog veel en misschien wel meer drugs verhandeld en gebruikt". Goed verhaal weer.
Zoals ik al zei, het gaat niet alleen om criminaliteit. Dat er nu een aspect uitgelicht wordt, een waarvoor de wet over het algemeen bovendien al voldoet, zal dus niet het gehele probleem zijn.

Het gaat om integratie, met 22 punten, die integratiebevorderend werken. Sommigen vindt vast en zeker iedereen goed, zoals taaltoetsen; anderen gaan waarschijnlijk erg ver en hoeven niet per se. Als dat de assimilatie van allochtonen bevordert, en daarmee de positie van allochtonen in Nederland, zie ik het probleem niet.

Diegenen die dat wel doen, willen waarschijnlijk dat Nederland zich maar aan de allochtonen aanpast. Dat een groot deel zich vervolgens terugtrekt in bepaalde wijken en een soort parallelle samenleving optuigen vormt op een of andere manier ook totaal geen probleem voor ze, ondanks alle negatieve gevolgen voor de maatschappij en de mensen die dit betreft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Major op 23-04-2018 01:01:19 ]
pi_178685226
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 00:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het gaat niet alleen om criminaliteit. Dat er nu een aspect uitgelicht wordt, een waarvoor de wet over het algemeen bovendien al voldoet, zal dus niet het gehele probleem zijn.

Het gaat om integratie, met 22 punten, die integratiebevorderend werken. Sommigen vindt vast en zeker iedereen goed, zoals taaltoetsen; anderen gaan waarschijnlijk erg ver en hoeven niet per se. Als dat de assimilatie van allochtonen bevordert, en daarmee de positie van allochtonen in Nederland, zie ik het probleem niet.

Diegenen die dat wel doen, willen waarschijnlijk dat Nederland zich maar aan de allochtonen aanpast. Dat een groot deel zich vervolgens terugtrekt in bepaalde wijken en een soort parallelle samenleving optuigen vormt op een of andere manier ook totaal geen probleem voor ze, ondanks alle negatieve gevolgen voor de maatschappij en de mensen die dit betreft.
Je poneert hier een valse tegenstelling. Misschien is het ook zinniger om eens gewoon af te weg en welke maatregelen we hier überhaupt nodig hebben voordat we lukraak iets uit een ander land overnemen en te kijken of er draagvlak voor is.
pi_178687446
De jaren ‘60. _O_
pi_178687499
quote:
9s.gif Op maandag 23 april 2018 02:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je poneert hier een valse tegenstelling. Misschien is het ook zinniger om eens gewoon af te weg en welke maatregelen we hier überhaupt nodig hebben voordat we lukraak iets uit een ander land overnemen en te kijken of er draagvlak voor is.
Valse tegenstelling? Het is gewoon een heel normale keuze, of allochtonen assimileren, óf we gaan in een land wonen waar wij ons aanpassen aan de buitenstanders waardoor er een parallelle samenleving ontstaat.

Twee smaken, iets anders is niet mogelijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178691559
quote:
8s.gif Op maandag 23 april 2018 09:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Valse tegenstelling? Het is gewoon een heel normale keuze, of allochtonen assimileren, óf we gaan in een land wonen waar wij ons aanpassen aan de buitenstanders waardoor er een parallelle samenleving ontstaat.

Twee smaken, iets anders is niet mogelijk.
Zo gek is dat niet toch? Zelfs als je mensen laat assimileren (dat is dan het doel van het beleid) zullen er mensen zijn waarbij dat niet volledig lukt. Als je de bovengrens verschuift naar integreren i.p.v. assimileren, zullen er mensen zijn waarbij ook dat niet volledig lukt. Dat is ongeveer de situatie waarin we nu dus zitten. De gevolgen zijn reeds besproken. Daarnaast zijn deze maatregelen niet eens t.b.v. assimilatie, maar t.b.v. integratie. Er zijn dus inderdaad maar heel weinig smaken.

Ik snap ook nog steeds niet waarom assimilatie zo slecht is.
pi_178692069
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 13:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zo gek is dat niet toch? Zelfs als je mensen laat assimileren (dat is dan het doel van het beleid) zullen er mensen zijn waarbij dat niet volledig lukt. Als je de bovengrens verschuift naar integreren i.p.v. assimileren, zullen er mensen zijn waarbij ook dat niet volledig lukt. Dat is ongeveer de situatie waarin we nu dus zitten. De gevolgen zijn reeds besproken. Daarnaast zijn deze maatregelen niet eens t.b.v. assimilatie, maar t.b.v. integratie. Er zijn dus inderdaad maar heel weinig smaken.

Ik snap ook nog steeds niet waarom assimilatie zo slecht is.
Als jij dat wilt, jongen, dan is dat prima.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178718004
Mooi dat ze gaan proberen de financiering van salafistische organisaties eindelijk eens gaan aanpakken. Waarom het zolang heeft moeten duren is natuurlijk een raadsel.
pi_178718089
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 18:34 schreef Mr.Major het volgende:
Mooi dat ze gaan proberen de financiering van salafistische organisaties eindelijk eens gaan aanpakken. Waarom het zolang heeft moeten duren is natuurlijk een raadsel.
En dat is relevant voor deze reeks, omdat?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 24 april 2018 @ 18:38:28 #205
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178718110
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 18:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat is relevant voor deze reeks, omdat?
"Want FvD stelt massa-immigratie aan de kaak!" :')

Da's het mooie van populisten. Als dat imago er eenmaal is hoeft er verder geen zinnig woord meer over te worden gezegd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178718277
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 18:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

"Want FvD stelt massa-immigratie aan de kaak!" :')

Da's het mooie van populisten. Als dat imago er eenmaal is hoeft er verder geen zinnig woord meer over te worden gezegd.
Tsja, legio partijen vroegen vandaag om opheldering, maar FvD was daar niet een van.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 24 april 2018 @ 18:51:22 #207
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178718385
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 18:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, legio partijen vroegen vandaag om opheldering, maar FvD was daar niet een van.
Ach ja, Mr.Major heeft al eens eerder betoogd dat - omdat FvD tegen massa-immigratie is - alles dat in het buitenland gebeurt hier on topic is.

Dit kan er ook nog wel bij.

Verder is FvD natuurlijk vooral een partij voor de buhne. Dat gedoe in de 2e kamer doen ze er maar een beetje bij.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178736020
Lijkt me alleszins redelijk dat maatschappelijke ontwikkelingen -oud en nieuw- die het partijprogramma ondersteunen, zeker als daarover nogal discussie is, hier worden gepost. Als dit allemaal zo vanzelfsprekend is, zou het ook vanzelfsprekend moeten zijn dat er de volgende keer geen onbegrip wordt geveinst.
pi_178736036
https://nos.nl/artikel/22(...)-voor-nepnieuws.html

Is Ollongren eigenlijk al langsgeweest? Ik heb er niets meer van vernomen...
pi_178736772
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 17:21 schreef Mr.Major het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)-voor-nepnieuws.html

Is Ollongren eigenlijk al langsgeweest? Ik heb er niets meer van vernomen...
Ollongren is er verder niet bij betrokken.
pi_178736984
quote:
9s.gif Op woensdag 25 april 2018 17:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ollongren is er verder niet bij betrokken.
Ja oke ze hoeft er misschien niet fysiek heen te karren, maar heeft ze nog actie ondernomen?
pi_178737073
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 18:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja oke ze hoeft er misschien niet fysiek heen te karren, maar heeft ze nog actie ondernomen?
Waar zou ze actie op moeten ondernemen en waarom?
pi_178737122
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 17:21 schreef Mr.Major het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)-voor-nepnieuws.html

Is Ollongren eigenlijk al langsgeweest? Ik heb er niets meer van vernomen...
O ja, dit is het d66topic.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_178738449
quote:
9s.gif Op woensdag 25 april 2018 18:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar zou ze actie op moeten ondernemen en waarom?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ub-opheffen-a1594576
Op EUvsDesinfo

Omdat daar een motie voor is.
pi_178738542
quote:
14s.gif Op woensdag 25 april 2018 18:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

O ja, dit is het d66topic.
1) Ze is in de eerste plaats de minister van Binnenlandse zaken van het kabinet van Nederland.
2) Er is geen topic over ons kabinet, maak die lekker aan als je hier aan stoort. Verder zie ik geen inhoudelijke gronden dat het hier niet besproken mag worden.
3) Als ik het in het D66 topic zou posten zou je je muil houden, waarom moet je dan hier weer komen, om een niet inhoudelijke reactie te geven, waar heb je last van?
4) Anders word je lekker moderator voordat je gaat lopen zeiken.
pi_178738610
Dus, iemand die hier nog wat van gehoord heeft?
pi_178738670
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 19:17 schreef Mr.Major het volgende:
Dus, iemand die hier nog wat van gehoord heeft?
Ik zou niet weten waarom ze zich hier druk over zou moeten maken. De motie gaat over iets anders.
pi_178738762
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 19:12 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ub-opheffen-a1594576
Op EUvsDesinfo

Omdat daar een motie voor is.
Waar zou ze dan actie op moeten ondernemen? Jezus, is dit echt zo ingewikkeld?
pi_178738935
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 19:19 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom ze zich hier druk over zou moeten maken. De motie gaat over iets anders.
Gaan we hier nu echt moeilijk om doen? Dat snap ik allemaal, maar het raakt elkaar wel, het gaat over nepnieuws en de EU, dus ik herinnerde me: Ollongren had die motie aan d'r broek hangen. Heeft ze al actie genomen m.b.t. EUvsDesinfo?

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Major op 25-04-2018 19:32:19 ]
pi_178740069
quote:
18s.gif Op woensdag 25 april 2018 19:27 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Gaan we hier nu echt moeilijk om doen? Dat snap ik allemaal, maar het raakt elkaar wel, het gaat over nepnieuws en de EU, dus ik herinnerde me: Ollongren had die motie aan d'r broek hangen. Heeft ze al actie genomen m.b.t. EUvsDesinfo?

Wat heeft dat met dat nieuwsbericht te maken? En met dit topic?
  woensdag 25 april 2018 @ 20:31:55 #221
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178740237
En why the neuk zou Ollongren hier wel on topic zijn?

Ik bedoel, anders dan het feit dat FvD vooral gaat over wat anderen fout doen natuurlijk. _O-
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178740508
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 17:21 schreef Mr.Major het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)-voor-nepnieuws.html

Is Ollongren eigenlijk al langsgeweest? Ik heb er niets meer van vernomen...
Eng eng eng.
pi_178740547
quote:
18s.gif Op woensdag 25 april 2018 19:27 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Gaan we hier nu echt moeilijk om doen? Dat snap ik allemaal, maar het raakt elkaar wel, het gaat over nepnieuws en de EU, dus ik herinnerde me: Ollongren had die motie aan d'r broek hangen. Heeft ze al actie genomen m.b.t. EUvsDesinfo?

Man man man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178740554
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Eng eng eng.
Haha

Hahaha

Hahahaha
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178741091
quote:
10s.gif Op woensdag 25 april 2018 20:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Haha

Hahaha

Hahahaha
Nepnieuws is een vrijwel niet bestaand probleem maar het wordt tot grootste proporties opgeblazen om allerlei repressief beleid door te kunnen drukken. We hebben al gezien wat voor schade zo'n Orwelliaans clubje als EUvsDesinfo kan aanrichten. Niemand zit te wachten op bemoeizuchtige clubjes die gaan bepalen wat voor nieuws je al dan niet voorgeschoteld mag krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2018 21:06:57 ]
pi_178741149
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 21:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Nepnieuws is een vrijwel niet bestaand probleem maar het wordt tot grootste proporties opgeblazen om allerlei repressief beleid door te kunnen drukken. We hebben al gezien wat voor schade zo'n Orwelliaans clubje als EU Disinfo kan aanrichten. Niemand zit te wachten op bemoeizuchtige clubjes die gaan bepalen wat voor nieuws je al dan niet voorgeschoteld mag krijgen.
Dan heb je het niet heel goed gelezen allemaal.
pi_178741187
quote:
9s.gif Op woensdag 25 april 2018 21:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan heb je het niet heel goed gelezen allemaal.
Jawel hoor.
pi_178741372
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 21:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Nepnieuws is een vrijwel niet bestaand probleem maar het wordt tot grootste proporties opgeblazen om allerlei repressief beleid door te kunnen drukken. We hebben al gezien wat voor schade zo'n Orwelliaans clubje als EUvsDesinfo kan aanrichten. Niemand zit te wachten op bemoeizuchtige clubjes die gaan bepalen wat voor nieuws je al dan niet voorgeschoteld mag krijgen.
Kerel, ik werk bij de media en lig regelmatig overhoop met de overheid. Ik word niet bang van zo'n initiatief omdat het echte journalistiek niet in de weg zit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178742188
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 21:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kerel, ik werk bij de media en lig regelmatig overhoop met de overheid. Ik word niet bang van zo'n initiatief omdat het echte journalistiek niet in de weg zit.
Dat is allemaal niet zo relevant. Het gaat erom dat de EU zich niet heeft te bemoeien met de vrije nieuwsgaring en de inhoud van publicaties. Dit soort plannetjes neigen naar een Ministerie van Waarheid precies zoals Orwell 70 jaar geleden al beschreef.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2018 21:35:00 ]
pi_178742511
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 21:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Jawel hoor.
Nee. Want met de inhoud bemoeien ze zich niet. Ze willen dat wel als nepnieuws kunnen kwalificeren.
pi_178742820
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 21:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat is allemaal niet zo relevant. Het gaat erom dat de EU zich niet heeft te bemoeien met de vrije nieuwsgaring en de inhoud van publicaties. Dit soort plannetjes neigen naar een Ministerie van Waarheid precies zoals Orwell 70 jaar geleden al beschreef.
quote:
Satire en partijpolitieke berichten worden uitgesloten van de maatregel.
Gelukkig mogen politieke partijen wel hun leugens blijven verspreiden. :D

Het verschil met jouw Ministerie van Waarheid is dat het in de EU na publicatie wordt "beoordeeld".

Zulke ministeries bestaan wel al in Rusland, Turkije, China waar publicaties van te voren worden gecontroleerd. Is een heel groot verschil.
pi_178742860
quote:
9s.gif Op woensdag 25 april 2018 21:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan heb je het niet heel goed gelezen allemaal.
Jij zou zeker ook gezegd hebben dat iemand die zegt "De duitsers winnen helemaal niet" de borden "Deutschland siegt an allen fronten" niet heeft gelezen.

(Het principe duidelijk makend, verder niets implicerend over nazi's uiteraard)

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Major op 25-04-2018 22:20:39 ]
pi_178742939
quote:
9s.gif Op woensdag 25 april 2018 21:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. Want met de inhoud bemoeien ze zich niet. Ze willen dat wel als nepnieuws kunnen kwalificeren.
En wat is er dan nog nepnieuws aan nepnieuws dan, zonder de inhoud? Dat is dat de inhoud nep is lijkt me toch? Of is iets nepnieuws als het lettertype niet klopt?

Ook de recente gebeurtenissen, die hier zogenaamd niet nogmaals besproken kunnen worden, want Ollongren is offtopic ( :') hoezo zwaktebod) laten zien dat het wel over de inhoud gaat.

Als je je gaat bemoeien met de journalistiek, ga je automatisch ook invloed uitoefenen op de inhoud; of je nou subsidie geeft, of dit soort rare fratsen uithaalt, er is schijn van invloed, en zoals we kunnen zien, is er invloed. Zeker iemand die bij de media werkt zou moeten begrijpen waarom dit onwenselijk is, zélfs als het goed zou gaan (wat het niet gaat). Dat de niet te vertrouwen wc-eend dan zegt het gaat niet om de inhoud is dan voor mij niet per se een geruststelling.

Zoiets als Rutte die zegt: ik heb geen herinneringen aan memo's.
pi_178743085
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 21:58 schreef ChickenMan het volgende:

[..]


[..]

Gelukkig mogen politieke partijen wel hun leugens blijven verspreiden. :D

Het verschil met jouw Ministerie van Waarheid is dat het in de EU na publicatie wordt "beoordeeld".

Zulke ministeries bestaan wel al in Rusland, Turkije, China waar publicaties van te voren worden gecontroleerd. Is een heel groot verschil.
Behalve dan dat je niet afzonderlijke artikelen kan beoordelen, zonder een waardeoordeel te geven over het medium.

Verder vind ik het niet zo'n goed argument om te zeggen: "weet je wat pas erg is, als ze het van tevoren al nepnieuws noemen".
pi_178743112
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 21:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kerel, ik werk bij de media en lig regelmatig overhoop met de overheid. Ik word niet bang van zo'n initiatief omdat het echte journalistiek niet in de weg zit.
Ervanuitgaande dat jij "echte journalistiek" bedrijft. No offence maar ik heb geen idee wat jij uithaalt.

Sowieso vind ik het al gevaarlijk dat je het hebt over "echte journalistiek". Zo kan ik mij goed voorstellen dat jij een hele hoop dingen, die ik als een van mijn bronnen gebruik, geen "echte journalistiek" noemt. Bovendien heb ik het vermoeden dat er lieden zijn die hogerop zitten, die daarin nog gekleurder zijn dan jij.

Bijv. wat er in 2011 tot 2014 over het salafisme werd geschreven... Was dat toen geen nepnieuws? En hoe weten we zeker dat dat toen niet zo beoordeeld werd? En hoe weten we zeker dat vergelijkbare gevallen in te toekomst niet wel zo bestempeld worden? En hoeveel gevallen waarin de waarheid niet eenduidig is gaan problemen opleveren door deze -en komende- maatregelen? En hoe groot is het probleem van nepnieuws dat we deze risico's willen lopen?
pi_178743181
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 22:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Behalve dan dat je niet afzonderlijke artikelen kan beoordelen, zonder een waardeoordeel te geven over het medium.

Verder vind ik het niet zo'n goed argument om te zeggen: "weet je wat pas erg is, als ze het van tevoren al nepnieuws noemen".
Nou, het was helemaal geen slecht argument. Want in feite hoef je nergens bang voor te zijn. Iedereen kan blijven roepen wat 'ie wil. Er wordt nergens gesproken over strafrechtelijke vervolging ofzo.
pi_178743267
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 22:11 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Nou, het was helemaal geen slecht argument. Want in feite hoef je nergens bang voor te zijn. Iedereen kan blijven roepen wat 'ie wil. Er wordt nergens gesproken over strafrechtelijke vervolging ofzo.
Sorry, maar dit is niet eens een slecht, dit is eigenlijk gewoon geen argument. "We hoeven niet bang te zijn, want er is geen sprake van strafrechtelijke vervolging". Alsof dat de ondergrens is. Alsof je dan pas zegt: jo nu gaat er iets niet helemaal goed. Dit is moeilijk serieus te nemen eigenlijk.
pi_178743422
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 22:15 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Sorry, maar dit is niet eens een slecht, dit is eigenlijk gewoon geen argument. "We hoeven niet bang te zijn, want er is geen sprake van strafrechtelijke vervolging". Alsof dat de ondergrens is. Alsof je dan pas zegt: jo nu gaat er iets niet helemaal goed. Dit is moeilijk serieus te nemen eigenlijk.
Omdat strafrechtelijke vervolging de grootste reden zou kunnen zijn om mensen "anders te laten schrijven".
pi_178743956
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 22:02 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En wat is er dan nog nepnieuws aan nepnieuws dan, zonder de inhoud? Dat is dat de inhoud nep is lijkt me toch? Of is iets nepnieuws als het lettertype niet klopt?

Ook de recente gebeurtenissen, die hier zogenaamd niet nogmaals besproken kunnen worden, want Ollongren is offtopic ( :') hoezo zwaktebod) laten zien dat het wel over de inhoud gaat.

Als je je gaat bemoeien met de journalistiek, ga je automatisch ook invloed uitoefenen op de inhoud; of je nou subsidie geeft, of dit soort rare fratsen uithaalt, er is schijn van invloed, en zoals we kunnen zien, is er invloed. Zeker iemand die bij de media werkt zou moeten begrijpen waarom dit onwenselijk is, zélfs als het goed zou gaan (wat het niet gaat). Dat de niet te vertrouwen wc-eend dan zegt het gaat niet om de inhoud is dan voor mij niet per se een geruststelling.

Zoiets als Rutte die zegt: ik heb geen herinneringen aan memo's.
Dat doen ze niet. Ze willen alleen duidelijk maken welke artikelen of sites nepnieuws verspreiden of dat als zodanig kenmerken.
pi_178744188
Een EU approved sticker of EU fakenews disapproved sticker. Zulks een vooruitgang ja. Dat de overheid zich daar mee bezig houdt |:(

Zouden ze ook fakenews stickers uitdelen bij websites die ten onrechte veel te positief berichten over de EU?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_178744240
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 22:47 schreef habitue het volgende:
Een EU approved sticker of EU fakenews disapproved sticker. Zulks een vooruitgang ja. Dat de overheid zich daar mee bezig houdt |:(

Zouden ze ook fakenews stickers uitdelen bij websites die ten onrechte veel te positief berichten over de EU?
Tuurlijk! Fake news is fake news. Maar de EU is geweldig en zorgt voor vrede en rijkdom en democratie en vrijheid en tolerantie en een goede economie en vrije lidstaten en internationale samenwerking, dus wat is veel te positief over de EU?
  woensdag 25 april 2018 @ 22:50:36 #243
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178744261
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 22:47 schreef habitue het volgende:

Zouden ze ook fakenews stickers uitdelen bij websites die ten onrechte veel te positief berichten over de EU?
Nee, maar het staat natuurlijk iedereen vrij om dat wel te doen. Ik kan niet uitsluiten dat dat dan weer als nepnieuws wordt bestempeld. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178744328
Typisch ook dat de mensen die vooraan staan om Orban te bekritiseren over zijn propoganda, maar dit dan weer verdedigen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_178744652
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 22:53 schreef habitue het volgende:
Typisch ook dat de mensen die vooraan staan om Orban te bekritiseren over zijn propoganda, maar dit dan weer verdedigen.
That smell, that smelly smell....
Anchov.... hypocrisy
  woensdag 25 april 2018 @ 23:09:36 #246
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178744739
Rest natuurlijk nog steeds de vraag wat dit alles met FvD te maken heeft. "Helemaal niets" lijkt nog steeds het enige antwoord.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178745786
quote:
10s.gif Op woensdag 25 april 2018 23:09 schreef Molurus het volgende:
Rest natuurlijk nog steeds de vraag wat dit alles met FvD te maken heeft. "Helemaal niets" lijkt nog steeds het enige antwoord.
FvD is anti EU, onder andere door zulke shit.

Maar ik snap dat je het liever over wat anders hebt als EUfan.

Misschien weer eens beginnen over die homeopathische verdunning quote van Baudet?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_178745855
quote:
10s.gif Op woensdag 25 april 2018 23:09 schreef Molurus het volgende:
Rest natuurlijk nog steeds de vraag wat dit alles met FvD te maken heeft. "Helemaal niets" lijkt nog steeds het enige antwoord.
anti-EU en het vrije woord staan hoog bij het FvD. Dit is verbonden met de ideologie, en de idealen van de partij en velen, zo niet allen, van haar kiezers. Niet dat andere kiezers dat niet hebben, maar we kijken anders naar de invulling ervan.

Wat je dus eigenlijk zegt, is dat in een topic van GL, men niet aan mag komen berichtgeving over strijging van het CO2 niveau, of bij de PvdD over misstanden in slachthuizen. Of zie jij dat anders?

Waar het dus op neerkomt:
Mag berichtgeving, die argumenten leveren voor een bepaald partijprogramma, in een topic over een politieke partij worden besproken?

Lijkt mij van wel, sowieso al. En bij het FvD is dat nog eens extra ontopic en nuttig, aangezien de partij, haar vooman, en haar programma door een aantal mensen als [negatief bijvoegelijk naamwoord] wordt gezien.
pi_178745924
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 22:53 schreef habitue het volgende:
Typisch ook dat de mensen die vooraan staan om Orban te bekritiseren over zijn propoganda, maar dit dan weer verdedigen.
Ja, want Ollongren is ook echt voorstander van ingrijpen in de persvrijheid enzo. Goeie.
pi_178746036
quote:
9s.gif Op woensdag 25 april 2018 23:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, want Ollongren is ook echt voorstander van ingrijpen in de persvrijheid enzo. Goeie.
In principe gebeurd hetzelfde; alleen de orde van grootte is verschillend. Maar tenzij het argument is: we kunnen nu best wat inleveren van onze pers om een probleem -nepnieuws- aan te pakken (wat een fair en eerlijk standpunt is), is dat geen goed argument.
De discussie die nu heerst is: nepnieuws is een groot probleem, en het gaat ons totaal niks van persvrijheid kosten, en die waarde komt ook niet in het geding.

Dat standpunt klopt natuurlijk niet. De aanpak heeft voor- en nadelen. De tegenstanders vinden de nadelen groter dan de voordelen, en vice versa. Dat dient daarom dus afgewogen en bedebatteerd te worden, om zo tot een ideale (of liever gezegd: een democratische) oplossing te komen.

De vraag is in hoeverre dit soort maatregelen, dit soort discussies uiteindelijk in de weg kunnen zitten. Als je het niet met je politieke tegenstanders eens bent, is het eenvoudig te stellen dat "het eerlijke verhaal" nog altijd de ruimte krijgt.

Misschien dat sommige idealen echter voorbij de politieke kleur en het "eigen eerlijke" verhaal gaan, en dat sommige idealen ten alle tijde verdedigd moeten worden.
pi_178746136
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 00:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

In principe gebeurd hetzelfde; alleen de orde van grootte is verschillend. Maar tenzij het argument is: we kunnen nu best wat inleveren van onze pers om een probleem -nepnieuws- aan te pakken (wat een fair en eerlijk standpunt is), is dat geen goed argument.
De discussie die nu heerst is: nepnieuws is een groot probleem, en het gaat ons totaal niks van persvrijheid kosten, en die waarde komt ook niet in het geding.

Dat standpunt klopt natuurlijk niet. De aanpak heeft voor- en nadelen. De tegenstanders vinden de nadelen groter dan de voordelen, en vice versa. Dat dient daarom dus afgewogen en bedebatteerd te worden, om zo tot een ideale (of liever gezegd: een democratische) oplossing te komen.

De vraag is in hoeverre dit soort maatregelen, dit soort discussies uiteindelijk in de weg kunnen zitten. Als je het niet met je politieke tegenstanders eens bent, is het eenvoudig te stellen dat "het eerlijke verhaal" nog altijd de ruimte krijgt.

Misschien dat sommige idealen echter voorbij de politieke kleur en het "eigen eerlijke" verhaal gaan, en dat sommige idealen ten alle tijde verdedigd moeten worden.
Nee. Er zijn geen maatregelen genoemd die de persvrijheid inperken.
pi_178746185
Orban met Ollongren vergelijken ook echt. _O_ :')
pi_178746219
quote:
9s.gif Op woensdag 25 april 2018 23:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, want Ollongren is ook echt voorstander van ingrijpen in de persvrijheid enzo. Goeie.
Waar ik mijn post zie je de naam Ollongren. En over persvrijheid heb ik ook niet gesproken. Probeer het nog een keer.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_178746229
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 00:12 schreef Xa1pt het volgende:
Orban met Ollongren vergelijken ook echt. _O_ :')
Deed ik niet.

Orban en Ollongren zijn beide hooggeplaatste politici, afkomstig uit Europa en verantwoordelijk voor soevereine lidstaten van de EU, met een leuk kapsel en mooie schoenen. Hun achternamen beginnen allebei met een O.

Oh nu deed ik het wel.
pi_178746245
quote:
9s.gif Op donderdag 26 april 2018 00:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. Er zijn geen maatregelen genoemd die de persvrijheid inperken.
Argumenten zijn op, je valt in herhaling. Slaap er nog maar eens een nachtje over.
pi_178746251
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 00:14 schreef habitue het volgende:

[..]

Waar ik mijn post zie je de naam Ollongren. En over persvrijheid heb ik ook niet gesproken. Probeer het nog een keer.
Tja als je dat hypocriet noemt ben ik toch erg benieuwd waar je in godsnaam vergelijkenissen ziet.
pi_178746272
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 00:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Argumenten zijn op, je valt in herhaling. Slaap er nog maar eens een nachtje over.
Ik wacht nog steeds op concrete punten waaruit zou blijken dat Ollongren een gevaar zou zijn voor de persvrijheid of voor journalisten enzo. Maar goed, dat gaat 'm waarschijnlijk niet op korte termijn worden inderdaad.
pi_178746353
Als het vrije woord daadwerkelijk zo belangrijk zou zijn voor het FVD, gaan ze dan eindelijk eens ophouden met het oproepen tot een Berufsverbot voor eenieder die er een in de ogen van het FVD verkeerde mening op nahoudt?
pi_178746366
quote:
9s.gif Op donderdag 26 april 2018 00:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja als je dat hypocriet noemt ben ik toch erg benieuwd waar je in godsnaam vergelijkenissen ziet.
Orban gebruikt veel propaganda, nepnieuws labeltjes plakken op EU kritische sites is dat evengoed.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_178746397
quote:
9s.gif Op donderdag 26 april 2018 00:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op concrete punten waaruit zou blijken dat Ollongren een gevaar zou zijn voor de persvrijheid of voor journalisten enzo. Maar goed, dat gaat 'm waarschijnlijk niet op korte termijn worden inderdaad.
Het feit dat zij zich niet sterk maakt voor onze nieuwsmedia als zij door een supranationale politieke organisatie een waardeoordeel krijgen, bijv. Of het feit dat Ollongren tegen de wil van de bevolking, en tegen het stemgedrag van de burger (want de representatieve democratie is opeens de drogreden to go to) in het raadgevend referendum afschaft, en ook nog eens via een belachelijke en naar mening van sommige experts onrechtstatelijke juridische constructie.

Ik wacht nog steeds op concrete voorbeelden, bijv. van Ollongren, waaruit zo blijken dat nepnieuws een gevaar zou zijn voor Nederland en de democratie. Maar goed, dat gaat 'm waarschijnlijk op welke termijn dan ook niet worden inderdaad.
pi_178746429
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 00:22 schreef Kansenjongere het volgende:
Als het vrije woord daadwerkelijk zo belangrijk zou zijn voor het FVD, gaan ze dan eindelijk eens ophouden met het oproepen tot een Berufsverbot voor eenieder die er een in de ogen van het FVD verkeerde mening op nahoudt?
Ja dat was geen sterke inderdaad.
Politieke partijen zijn weleens inconsequent, kijk maar naar Pechtold of #Kees. Zeker in the heat of the moment kan zoiets dan wel eens opeens getypt zijn.
pi_178746464
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 00:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja dat was geen sterke inderdaad.
Politieke partijen zijn weleens inconsequent, kijk maar naar Pechtold of #Kees. Zeker in the heat of the moment kan zoiets dan wel eens opeens getypt zijn.
1 keer zo'n fout maken lijkt me al onvergeeflijk als het zo'n kernthema voor ze zou zijn, maar twee keer? FVD heeft mijns inziens haar ware gezicht getoond en is uitsluitend voor het vrije woord wanneer het het gewenste woord is, net als die andere rechtspopulistische partij voor wie het zogenaamd een kernthema zou zijn.
pi_178749627
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 22:09 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ervanuitgaande dat jij "echte journalistiek" bedrijft. No offence maar ik heb geen idee wat jij uithaalt.

Sowieso vind ik het al gevaarlijk dat je het hebt over "echte journalistiek". Zo kan ik mij goed voorstellen dat jij een hele hoop dingen, die ik als een van mijn bronnen gebruik, geen "echte journalistiek" noemt. Bovendien heb ik het vermoeden dat er lieden zijn die hogerop zitten, die daarin nog gekleurder zijn dan jij.

Bijv. wat er in 2011 tot 2014 over het salafisme werd geschreven... Was dat toen geen nepnieuws? En hoe weten we zeker dat dat toen niet zo beoordeeld werd? En hoe weten we zeker dat vergelijkbare gevallen in te toekomst niet wel zo bestempeld worden? En hoeveel gevallen waarin de waarheid niet eenduidig is gaan problemen opleveren door deze -en komende- maatregelen? En hoe groot is het probleem van nepnieuws dat we deze risico's willen lopen?
Dingen? Salafisme? Vergelijkbare gevallen?

Sorry, maar met dergelijke vaagheden kan ik helemaal niks. Zou dan ook niet weten hoe ik inhoudelijk op jouw post moet reageren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178749712
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 23:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat je dus eigenlijk zegt, is dat in een topic van GL, men niet aan mag komen berichtgeving over strijging van het CO2 niveau, of bij de PvdD over misstanden in slachthuizen. Of zie jij dat anders?
Tenzij deze partijen in specifieke gevallen iets specifieks erover hebben gezegd is dat inderdaad precies wat ik zeg. Dat zie je goed. :)

Beetje open deuren dit, wat mij betreft. Zuiver de mogelijkheid dat dit onderwerpen zijn die FvD interesseren maakt het nog niet on topic, nee. Je kunt hooguit zeggen: "wat vreemd dat deze partijen er niets over zeggen".

Hier is het dus: "wat vreemd dat FvD er niets over zegt". Alles dat verder gaat dan dat is gewoon off topic.

[ Bericht 8% gewijzigd door Molurus op 26-04-2018 10:22:14 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178750164
quote:
18s.gif Op woensdag 25 april 2018 19:27 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Gaan we hier nu echt moeilijk om doen? Dat snap ik allemaal, maar het raakt elkaar wel, het gaat over nepnieuws en de EU, dus ik herinnerde me: Ollongren had die motie aan d'r broek hangen. Heeft ze al actie genomen m.b.t. EUvsDesinfo?

Maar wat verwacht je nou van haar? Dat ze een niet bestaande motie gaat uitvoeren? "Het raakt wel aan elkaar", ik ben blij dat ministers dat niet als argument gebruiken om buiten hun boekje te kleuren.

Dus nogmaals: waarom zou ze?
pi_178750963
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 09:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dingen? Salafisme? Vergelijkbare gevallen?

Sorry, maar met dergelijke vaagheden kan ik helemaal niks. Zou dan ook niet weten hoe ik inhoudelijk op jouw post moet reageren.
Het is niet "vaag", het is breed. Alle maatschappelijke problemen zijn onderhevig aan dit principe. Met vergelijkbare gevallen wordt bedoeld dat het niet eenduidig is of er sprake is van een probleem, terwijl dat later wel zo bleek te zijn. Met terugwerkende kracht is fake news dan geen fake news meer. En dan is het het ook nooit geweest.

Volgens mij doe jij je best om het vaagheden te noemen en onderzoek je niet wat er bedoelt wordt en wat de implicaties zijn, bij uitstek een van de taken van een journalist. Een "echte journalist" kan ik je dus ook niet noemen.
pi_178750980
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 09:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Tenzij deze partijen in specifieke gevallen iets specifieks erover hebben gezegd is dat inderdaad precies wat ik zeg. Dat zie je goed. :)

Beetje open deuren dit, wat mij betreft. Zuiver de mogelijkheid dat dit onderwerpen zijn die FvD interesseren maakt het nog niet on topic, nee. Je kunt hooguit zeggen: "wat vreemd dat deze partijen er niets over zeggen".

Hier is het dus: "wat vreemd dat FvD er niets over zegt". Alles dat verder gaat dan dat is gewoon off topic.
Het FvD zegt er wel iets over. Het FvD heeft hier een duidelijk standpunt in: buitenlandse financiering zoveel mogelijk stoppen; er zijn grote maatschappelijke gevolgen (dat wordt nogal eens ontkent). Dat ze nu niet hard lopen te bleren, zou jou moeten aanspreken, als tegenstander van reactief populisme.

Je lijkt het dusngewoon niet te kunnen verkroppen dat dit besproken wordt. Dan blijf je toch lekker weg. Win win.

Wat mij betreft is deze metacommunicatie en nondiscussie nu ook wel weer over. Gezien er geen inhoudelijke kritiek geleverd wordt kan ik niet anders dan concluderen dat het wel een goede strategie is die het FvD voorstaat.
pi_178751023
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 11:28 schreef Mr.Major het volgende:
Een "echte journalist" kan ik je dus ook niet noemen.
Keiharde opmerkingen hier.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178751105
quote:
10s.gif Op donderdag 26 april 2018 11:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Keiharde opmerkingen hier.
Wel gemeend. Als iemand niet eens zijn best doet om anderen te begrijpen zich al journalist mag noemen, maakt het bijna niet eens meer uit als de vrije journalistiek wordt ingebonden. Ik vind het van erbarmelijk niveau; ik hoop alleen dat de oorsprong niet in de politieke kleur ligt.
pi_178751119
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 11:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wel gemeend. Als iemand niet eens zijn best doet om anderen te begrijpen zich al journalist mag noemen, maakt het bijna niet eens meer uit als de vrije journalistiek wordt ingebonden. Ik vind het van erbarmelijk niveau; ik hoop alleen dat de oorsprong niet in de politieke kleur ligt.
Feitelijk mag iedereen zich journalist noemen, het is geen beschermde titel ofzo.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178751121
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 11:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wel gemeend. Als iemand niet eens zijn best doet om anderen te begrijpen zich al journalist mag noemen, maakt het bijna niet eens meer uit als de vrije journalistiek wordt ingebonden. Ik vind het van erbarmelijk niveau; ik hoop alleen dat de oorsprong niet in de politieke kleur ligt.
Dat roepen domme mensen altijd die zich niet normaal kunnen uitdrukken. "Hij doet geen moeite om me te begrijpen!"
pi_178751137
quote:
14s.gif Op donderdag 26 april 2018 11:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Feitelijk mag iedereen zich journalist noemen, het is geen beschermde titel ofzo.
Je doet geen moeite om te begrijpen wat die bedoelt, dan zou je dus weten dat je het niet letterlijk op moet vatten.

Je bent dus geen echte journalist.
pi_178751417
quote:
14s.gif Op donderdag 26 april 2018 11:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Feitelijk mag iedereen zich journalist noemen, het is geen beschermde titel ofzo.
Ik kan me nog herinneren dat GS op de vingers werd getikt door de raad voor de journalistiek, waarop GS doodleuk zei: hoezo? Wij zijn geen journalisten, we zijn een blog.

Dat was wel een buitengewoon komisch voorval.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178751449
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 11:28 schreef Mr.Major het volgende:

Volgens mij doe jij je best om het vaagheden te noemen en onderzoek je niet wat er bedoelt wordt en wat de implicaties zijn, bij uitstek een van de taken van een journalist. Een "echte journalist" kan ik je dus ook niet noemen.
Oei, daar heb ik niet van terug.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178751465
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 11:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het FvD zegt er wel iets over. Het FvD heeft hier een duidelijk standpunt in: buitenlandse financiering zoveel mogelijk stoppen; er zijn grote maatschappelijke gevolgen (dat wordt nogal eens ontkent).
"Tenzij deze partijen in specifieke gevallen iets specifieks erover hebben gezegd..." dat is hier niet aan de orde zover ik weet. FvD houdt z'n mond dicht. (Zouden ze best vaker mogen doen trouwens.)

quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 11:30 schreef Mr.Major het volgende:

Dat ze nu niet hard lopen te bleren, zou jou moeten aanspreken, als tegenstander van reactief populisme.
Dat spreekt mij zeker aan. Daarmee is het alleen wel off topic dus.

quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 11:30 schreef Mr.Major het volgende:

Je lijkt het dusngewoon niet te kunnen verkroppen dat dit besproken wordt. Dan blijf je toch lekker weg. Win win.
Prima dat het besproken wordt. Alleen zou het wel fijn zijn als het niet off topic werd besproken.

quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 11:30 schreef Mr.Major het volgende:

Wat mij betreft is deze metacommunicatie en nondiscussie nu ook wel weer over. Gezien er geen inhoudelijke kritiek geleverd wordt kan ik niet anders dan concluderen dat het wel een goede strategie is die het FvD voorstaat.
Kennelijk is deze metadiscussie nodig. Jij maakt hem nodig.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 27 april 2018 @ 10:22:22 #277
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_178769481
quote:
Hehe :D _O-
Vond deze ook geestig _O_

Thierry doet het weer verkeerd...

Tevens een fijne koningsdag allen O+
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  vrijdag 27 april 2018 @ 11:13:56 #278
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178770471
Wat is eigenlijk het oorspronkelijke fragment daarvan? Het ziet er op zichzelf idioot genoeg uit... ben wel benieuwd wat daar de achtergrond van is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178770845
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 april 2018 11:13 schreef Molurus het volgende:
Wat is eigenlijk het oorspronkelijke fragment daarvan? Het ziet er op zichzelf idioot genoeg uit... ben wel benieuwd wat daar de achtergrond van is.
Hij liet een citaatje van Rutte horen tijdens het debat over de memo's.

Beetje een act weer.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178776316
Die Boris van de Ham heeft ineens praatjes nu hij uit de politiek is, valt wel op. Waarom hoorde we hem niet afkeren tegen D66 toen hij in de politiek zat? Dan ben je een politicus, maar nee :')
pi_178822150
http://www.dagelijksestan(...)t-er-problemen-zijn/
:D Klopt als een bus.

Overigens weer op 16 virtuele zeteltjes :D
  zondag 29 april 2018 @ 22:05:10 #282
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178822276
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 21:56 schreef Mr.Major het volgende:
http://www.dagelijksestan(...)t-er-problemen-zijn/
:D Klopt als een bus.

Overigens weer op 16 virtuele zeteltjes :D
Maar wil Baudet nu links aanpakken of het salafisme? En ongeacht het antwoord: hoe?

Vooralsnog lijkt het toch vooral vingerwijzen zonder concrete ideeen te zijn. Wat ik eerlijk gezegd nogal achterlijk vind. Als hij salafisme wil aanpakken, kom dan met ideeen. Maar ga niet wijzen naar andere politici die daar ook geen ideeen over hebben.

"Als FvD gaat regeren dan gaan we .... doen, en dan behoren salafisme en/of de problemen daarmee tot het verleden."

Wat komt er op de plaats van '....'? Weet iemand dat? Want als niemand dat weet is dat artikel op de dagelijksestandaard wel diep triest geblaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 29-04-2018 22:16:51 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 29 april 2018 @ 22:09:01 #283
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178822357
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 15:52 schreef Poepz0r het volgende:
Die Boris van de Ham heeft ineens praatjes nu hij uit de politiek is, valt wel op. Waarom hoorde we hem niet afkeren tegen D66 toen hij in de politiek zat? Dan ben je een politicus, maar nee :')
Nee, dit is niet het D66 topic.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178822884
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 22:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar wil Baudet nu links aanpakken of het salafisme? En ongeacht het antwoord: hoe?

Vooralsnog lijkt het toch vooral vingerwijzen zonder concrete ideeen te zijn. Wat ik eerlijk gezegd nogal achterlijk vind. Als hij salafisme wil aanpakken, kom dan met ideeen. Maar ga niet wijzen naar andere politici die daar ook geen ideeen over hebben.

"Als FvD gaat regeren dan gaan we .... doen, en dan behoren salafisme en/of de problemen daarmee tot het verleden."

Wat komt er op de plaats van '....'? Weet iemand dat? Want als niemand dat weet is dat artikel op de dagelijksestandaard wel diep triest geblaat.
Beiden. Links dient dan ook op haar plek gezet te worden met dit gedrag.

Ja dat gaat lastig als je met 2 zetels in de oppositie zit inderdaad. Voor alsnog is er in ieder geval gesproken over controle van wat er gepredikt wordt, verboden in het geval dat er dit soort imams worden geaccepteerd door de moskee, én wordt buitenlandse financiering aangepakt. Dit is algemeen bekend toch?

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Major op 29-04-2018 22:36:38 ]
pi_178822918
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 15:52 schreef Poepz0r het volgende:
Die Boris van de Ham heeft ineens praatjes nu hij uit de politiek is, valt wel op. Waarom hoorde we hem niet afkeren tegen D66 toen hij in de politiek zat? Dan ben je een politicus, maar nee :')
Kritiek op D66 moet in het D66 topic en dan wordt er niet op gereageerd.

Baudet heeft natuurlijk al geconstateerd, zoals iedereen kan constateren, dat D66 gigantisch gedraaid is. Boris is al een tijdje weg, en daarvoor ging het nog wel met D66.
pi_178822961
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 22:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Kritiek op D66 moet in het D66 topic en dan wordt er niet op gereageerd.

Baudet heeft natuurlijk al geconstateerd, zoals iedereen kan constateren, dat D66 gigantisch gedraaid is. Boris is al een tijdje weg, en daarvoor ging het nog wel met D66.
Is geen kritiek op D66 maar op Vd Ham. Ex-politica die INEENS alles beter weten maar als ze in de kamer zitten lullen ze gewoon mee > ongeloofwaardig
pi_178823083
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 22:34 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Is geen kritiek op D66 maar op Vd Ham. Ex-politica die INEENS alles beter weten maar als ze in de kamer zitten lullen ze gewoon mee > ongeloofwaardig
Van mij mag het ook gewoon hier hoor, al is het maar omdat ze samen aan tafel hebben gezeten. Prima optreden van Baudet overigens.

Ik denk dat de kritiek die "ineens" komt van Boris ook komt omdat D66 aan zijn kindje zit; en sowieso veel gedraaid is. Maar of hij ook de fractiediscipline zou hebben doorbroken is iets dat we nooit zullen weten natuurlijk.

Ik ben eigenlijk ook niet bekend met de reden dat hij uit de politiek is gegaan.
  zondag 29 april 2018 @ 22:41:27 #288
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178823123
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 22:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Kritiek op D66 moet in het D66 topic en dan wordt er niet op gereageerd.
Ach gut, dat gejank krijgt niet voldoende aandacht, dus post men het maar hier?

:') :') :')
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 29 april 2018 @ 22:42:32 #289
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178823160
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 22:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Beiden. Links dient dan ook op haar plek gezet te worden met dit gedrag.

Ja dat gaat lastig als je met 2 zetels in de oppositie zit inderdaad. Voor alsnog is er in ieder geval gesproken over controle van wat er gepredikt wordt, verboden in het geval dat er dit soort imams worden geaccepteerd door de moskee, én wordt buitenlandse financiering aangepakt. Dit is algemeen bekend toch?
Sorry, maar ik zie hierin geen enkel antwoord op m'n vraag.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178823257
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 15:52 schreef Poepz0r het volgende:
Die Boris van de Ham heeft ineens praatjes nu hij uit de politiek is, valt wel op. Waarom hoorde we hem niet afkeren tegen D66 toen hij in de politiek zat? Dan ben je een politicus, maar nee :')
Als jij kritiek hebt op je werkgever, uit je die dan intern of in de media?
pi_178823267
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 22:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sorry, maar ik zie hierin geen enkel antwoord op m'n vraag.
Oh sorry. Op de plek van '....' komt "controle van... tot ...financiering aangepakt".
pi_178823286
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 22:46 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als jij kritiek hebt op je werkgever, uit je die dan intern of in de media?
Kan allebei. Ik zou beginnen met intern.
pi_178823306
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 22:46 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als jij kritiek hebt op je werkgever, uit je die dan intern of in de media?
Intern allereerst maar toen hij op het pluche zat boeide niks natuurlijk. Trap er nou niet in in die kut partij van een D66 en dat zeg ik als ex D66 stemmer.
pi_178823339
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 22:47 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Intern allereerst maar toen hij op het pluche zat boeide niks natuurlijk. Trap er nou niet in in die kut partij van een D66 en dat zeg ik als ex D66 stemmer.
Waaruit denk jij op te kunnen maken dat hij de kritiek die hij nu als buitenstaander extern uit toen niet intern uitte?
pi_178823344
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 22:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ach gut, dat gejank krijgt niet voldoende aandacht, dus post men het maar hier?

:') :') :')
Het is een feit.
Verder geef ik gewoon aan dat het van mijn part gewoon hier besproken mag worden. Het gedraai van D66 en het verkeerde beleid van D66 is natuurlijk gewoon goed voor het FvD. Dat een D66'er pro-referenda is bijv. lijkt ook mij prachtig thuishoren in het FvD topic, evenals bijv. het feit dat de jongerenafdeling dat ook is. Als jij dat niet vindt kan je proberen het D66 topic nieuw leven in te blazen, door daar te reageren, i.p.v. hier te lopen klagen. :W
pi_178823378
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 22:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waaruit denk jij op te kunnen maken dat hij de kritiek die hij nu als buitenstaander extern uit toen niet intern uitte?
Omdat ik de politiek al 20 jaar volg en dit soort uitspraken nooit van hem heb vernomen toen hij in de kamer zat?
pi_178823392
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 22:47 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Intern allereerst maar toen hij op het pluche zat boeide niks natuurlijk. Trap er nou niet in in die kut partij van een D66 en dat zeg ik als ex D66 stemmer.
Hoe weet je dat het hem niks boeide?
En waren de omstandigheden bij D66 toen hij daar nog zat net zo erg als het gedraai van nu? Ik kan het me werkelijk niet voorstellen. Erin trappen moet je sowieso niet.
pi_178823398
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 22:50 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Omdat ik de politiek al 20 jaar volg en dit soort uitspraken nooit van hem heb vernomen toen hij in de kamer zat?
Jij zat destijds samen met hem in de D66-fractie?
pi_178823421
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 22:51 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Jij zat destijds samen met hem in de D66-fractie?
Hij deed dat soort uitspraken niet en nu wel. Kun je wel proberen dingen te vragen die er niet toe doen, maar ook destijds was er media en tv. Ook toen werden dingen belicht die niet goed gingen of uitspraken die gedaan werden. Dat is niet nieuw ofzo.
pi_178823447
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 22:52 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Hij deed dat soort uitspraken niet en nu wel. Kun je wel proberen dingen te vragen die er niet toe doen, maar ook destijds was er media en tv. Ook toen werden dingen belicht die niet goed gingen of uitspraken die gedaan werden. Dat is niet nieuw ofzo.
Vandaar mijn vraag waar jij kritiek op je werkgever zou uiten, waarop je antwoordde met "intern".
Waarom je dan toch van hem verwacht dat hij die kritiek destijds extern zou uiten is me dan ook nog steeds niet duidelijk.
pi_178823466
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 22:54 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Vandaar mijn vraag waar jij kritiek op je werkgever zou uiten, waarop je antwoordde met "intern".
Waarom je dan toch van hem verwacht dat hij die kritiek destijds extern zou uiten is me dan ook nog steeds niet duidelijk.
Ik zei allereerst intern. www.nha.nl cursus begrijpend lezen. Als je daar klaar mee bent (over paar maanden) gaan we weer eens babbelen goed?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')