Ik zeg ook nergens dat je foute informatie geeftquote:Op vrijdag 8 juni 2018 18:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een Saab-chassis waarschijnlijk wel. maar het was geen Saab-chassis, maar een General Motors-chassis.....Vectra-chassis om nog iets preciezer te zijn.
Weet je, als jij er lekker in rijdt, prima. Maar als iemand overweegt om voor het eerst een Saab-cabrio te kopen, is het gewoon nuttige informatie.
True, ware het niet zo dat vrijwel elke reviewer indertijd over die auto heeft gezegd dat het chassis slapper was dan dat van de 900. En toen de 2de gen 9-3 cabrio er was, dat dat chassis sterker was dan de vorige. Daarnaast zijn er genoeg eigenaren te vinden, die ervaring hebben met meerdere Saab cabrio's, die hetzelfde zeggen. Aangezien jij die ervaring zelf ook niet hebt en er, zo te horen, nooit echt onderzoek naar hebt gedaan, zouden we kunnen stellen dat jouw mening minder goed onderbouwd is dan de mijne.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 18:11 schreef delano.888 het volgende:
Ik zeg ook nergens dat je foute informatie geeft
Maar het is wel altijd handig om zelf even iets mee te maken voordat je er over verteld met zo veel zekerheid. Ik kan namelijk ook zeggen dat het chassis van mijn 9-3 cabrio ontzettend sterk aanvoelt, en ik rij er in.
Wie heeft er dan gelijk? Hmm, lastig. Je zou bijna zeggen dat het een mening is dan hè?
Een 9-3 cabrio is een doorontwikkeling van de 900ng cabrio, dan denk ik ook dat ie vooral ook positief verbeterd is?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 18:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
True, ware het niet zo dat vrijwel elke reviewer indertijd over die auto heeft gezegd dat het chassis slapper was dan dat van de 900. En toen de 2de gen 9-3 cabrio er was, dat dat chassis sterker was dan de vorige. Daarnaast zijn er genoeg eigenaren te vinden, die ervaring hebben met meerdere Saab cabrio's, die hetzelfde zeggen. Aangezien jij die ervaring zelf ook niet hebt en er, zo te horen, nooit echt onderzoek naar hebt gedaan, zouden we kunnen stellen dat jouw mening minder goed onderbouwd is dan de mijne.
quote:Op vrijdag 8 juni 2018 21:54 schreef Duvel het volgende:
Kan dit gekift stoppen? Jullie hebben vast allemaal gelijk en Piet Piraat: een andere toon zou leuk zijn.
Valt met de eerder genoemde steering rack brace en hier en daar wat PU-rubber behoorlijk mee.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 23:41 schreef Fer het volgende:
9-3og met een turbo onder de kap is drama kwa weggedrag, zodra je gas intrapt kun je constant bijsturen op een rechte weg.
Kan ik beamen, slappe hap, stage 3 9-3og cabrio is niet grappig als je het gas intrapt.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 23:41 schreef Fer het volgende:
Logische redenatie:
De 9-3og is gebaseerd op een chassis voor de eerste generatie Vectra, ontworpen in de jaren 80.
De 9-3ng is van het GM Epsilon platform uit de 00’s.
We hebben het over 2 decennia verschil in ontwerp en constructietechnieken. Juist in een periode dat chassis sterk verbeterd werden.
9-3og met een turbo onder de kap is drama kwa weggedrag, zodra je gas intrapt kun je constant bijsturen op een rechte weg.
Met stage 3 zit je op 300 pk of zo en 400 Nm?quote:Op zaterdag 9 juni 2018 13:59 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Kan ik beamen, slappe hap, stage 3 9-3og cabrio is niet grappig als je het gas intrapt.
Ook met klinkerwegen merk je gewoon dat het slappe hap is (Helaas).
Mooie foto!quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 20:36 schreef delano.888 het volgende:
Heerlijke auto is het toch! Mijn 3e Saab, maar zeker mijn favoriet!
Al zit ik al wel te dromen over de volgende: een 9-3ss cabrio
[ afbeelding ]
Ah, ja nu je het zegt klinkt het logisch.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 20:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mooie foto!
En 9-3SC zou het dan zijn
Die tweede S staat voor Sedan, en dat is het niet, SC staat voor Sports Convertible.
quote:
quote:
Dank! En het was ook een mooie trip - 'gelukkig' maar dat het op de terugweg gebeurdequote:Op zaterdag 4 augustus 2018 23:51 schreef Sounddragon het volgende:
Mooie plaatjes Ding
Jammer dattie pôt ging
Yep. Ook geen onbekend kwaaltje bij de 96quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 22:08 schreef Hyperdude het volgende:
Mooie proefrit
Kunststof tandwiel zeker?
En niemand die je even feliciteert...quote:Op vrijdag 8 februari 2019 13:19 schreef Alexxxxx het volgende:
Rode 9-3 kwam niet meer voor een fatsoenlijk bedrag door de APK, gelukkig kwam de Saab dealer met een goede optie: een zwarte 9-3Zelfde motor, iets luxer, iets meer kilometers.
[ afbeelding ]
Nah de Saab dealer wel.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 10 maart 2019 23:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nah de Saab dealer wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd met die black beauty!
Welkom!quote:Op woensdag 17 april 2019 13:19 schreef Martijn137 het volgende:
ooh hallo, een Saab draadje![]()
![]()
ik ben sinds een kleine 2 weken eigenaar van een 9-3 sport sedan uit 2004, deze bolide heeft al de nodige ervaring, namelijk al 320K op de teller.
waarom? tsja de frod focus was een jaartje te vroeg (financieel) overleden (stuurpomp kapot) en deze had "mijn" garage staan waar onlangs door hun groot onderhoud aan gedaan was (en al een aantal jaar in regulier onderhoud bij hun)
paar kleine dingen die eens bekeken moeten worden
- dimlicht... wel heel erg dim. - heeft toch een projector koplamp dus ga eens kijken naar een fatsoenlijk setje LED en anders xenon. mits dat allemaal een goed beeld op levert, wat wel zou moeten want projectorlamp.
heb nu het gevoel snel groot licht nodig te hebben, terwijl er nog genoeg mensen voor en achter me rijden. erg irritant.
- Centrale vergrendeling van de achterportieren, rechtsachter wil niet altijd meewerken. links achter heel af en toe niet.
verder, heerlijke bak die 2.0t met 175pk (ooit)
misschien dat ik hem ooit nog eens wil kietelen, want die turbo is toch wel erg verslavend (zeker na die 1.6 frod motor met 100 pk) maar eerst eens op vakantie met dit beestje en de staat van het blok proberen te bepalen, dan weer verder zien.
plaatje voor de nieuwsgierigen(klikbaar)
[ link | afbeelding ]
ooh dat zou mooi zijn als dat het oplost. straks maar eens even proberen dan.quote:Op woensdag 17 april 2019 13:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Welkom!
Onze Sport Sedan had af fabriek Xenon, maar dat was een Launch edition, dus daar zat sowieso alles op wat je maar kon verzinnen.
Over je portieren: probleempje ook gehad, en dat was een elektrisch dingetje, wat opgelost was door de accu even los te koppen.... later nog een keer gehad, op dezelfde manier weer opgelost.
ja de frod had me in de week voor ik deze kocht heel wat kopzorgen gekost, (wel / niet TL, en wat er mee te doen want dit stond niet op de planning)quote:Veel plezier ermee, we missen de onze twee jaar na dato nog steeds![]()
Gelukkig hadden we ook nog een 9-3 OG cabrio, dus die brengt ons overal waar we moeten zijn
Mijn man kwam uit een leaseAudi toen we die Sport Sedan kochten, en die was bijna in tranen toen we haar 4 jaar later in de garage moesten achterlaten wegens beyond repair, de fijnste auto die hij ooit gehad hadquote:Op woensdag 17 april 2019 14:34 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
ooh dat zou mooi zijn als dat het oplost. straks maar eens even proberen dan.
bedankt voor de tip
[..]
ja de frod had me in de week voor ik deze kocht heel wat kopzorgen gekost, (wel / niet TL, en wat er mee te doen want dit stond niet op de planning)
dagje rijden met de saab en ik dacht niet meer aan de frod![]()
mooi kleurtje ook voor een SS.quote:Op woensdag 17 april 2019 14:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn man kwam uit een leaseAudi toen we die Sport Sedan kochten, en die was bijna in tranen toen we haar 4 jaar later in de garage moesten achterlaten wegens beyond repair, de fijnste auto die hij ooit gehad had![]()
Ik twijfel nog steeds tussen onze rooie Sport Sedan en zwarte Cabrio als het gaat om fijnste auto ooit, want het zijn gewoon heel verschillende auto's, ondanks allebei Saab.
Maar het rijdt heerlijk, en ik heb de velgen van de winterbanden van de Sport Sedan ook bewaard, want ik acht de kans groot dat ik die ooit weer nodig ga hebben(de banden zelf zitten inmiddels om de velgen van de Cabrio).
Half uurtje stroom eraf gelaten toen ik dat gedaan had.
Je moet andere shit dan wel weer opnieuw instellen, zoals dat de ramen helemaal naar beneden gaan als je op het knopje drukt, maar dat is een kwestie van 2 of 3 keer helemaal naar beneden en naar boven, en dan weet het systeem dat ook weer.
Edit: hier stond ze nog in de OP, boven onze Cabrio.... zelfde Arc-velgen als de jouwe ook
PTA / SAAB-liefhebbers topic #11 Winterbanden of geen winterbanden...
Welkom in de wereld van Saab, dat is dus SSHS*... dat ga je vaker meemakenquote:Op donderdag 18 april 2019 08:18 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
mooi kleurtje ook voor een SS.
velgen zijn inderdaad hetzelfde, het liefst wil ik die volgend seizoen door zetten als winterset,
maar dan wil ik nog een mooi setje 17" als zomerset hebben.
(accu loskoppelen moet ik nog proberen maar de laatste 2 dagen heeft ie ook geen problemen met het slot)
als het altijd zo makkelijk isquote:Op donderdag 18 april 2019 09:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Welkom in de wereld van Saab, dat is dus SSHS*... dat ga je vaker meemaken
*Saab Self Healing System
Wie poetst jouw auto's toch?quote:Op zaterdag 11 mei 2019 18:59 schreef swollywood het volgende:
Mijn Saab kan uit de OP, die heb ik 2 maanden geleden in Friesland bij een autobedrijf achtergelaten nadat het drijfstanglager er onderweg uitgelopen was en de motor klonk als een tractor en even later *poef* deed...![]()
Mijn nieuwe auto is geen Saab meer, heb nu een Audi A6 Avant 3.2 Quattro, ook leuk![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 11 mei 2019 19:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wie poetst jouw auto's toch?
* Leandra is jaloers
Ah, dat verklaart een hoop, dat gaat m niet worden hier; 2 keer per maand door de wasstraat... pas voor het eerst in bijna 5 jaar met de cabrio door de wasstraat gegaan, ging prima, maar niet te vaakquote:Op zondag 12 mei 2019 23:47 schreef swollywood het volgende:
[..]![]()
De foto van de Saab is gemaakt door een fotograaf die hem daarna nog door Photoshop getrokken heeft.
De Audi is uitgebreid gepoetst door het autobedrijf waar ik hem gekocht had.
Ik doe zelf niet meer dan hem 1-2 keer maand door de wasstraat halen op het meest uitgebreide programma.
Dank je!quote:Op donderdag 17 oktober 2019 18:53 schreef Leandra het volgende:
geweldig filmpje, met gelukkig een happy end
480 staat ook nog op mijn to have list. Samus wel erg gaaf hoor.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 19:43 schreef djkoelkast het volgende:
Suzuki Samurai![]()
Ik had er BIJNA een gekocht, is uiteindelijk een Volvo 480 geworden (naast de 9-5)
Ik had dit keer geen zin zelf te ondertitelen sorry. :pquote:Op donderdag 17 oktober 2019 19:57 schreef Leandra het volgende:
De ondertiteling maakte daar trouwens de "excuus samen rij" van
Gelukkig begreep ik wel wat de ondertiteling bedoelde
Vond ik ook, tot ik zag wat 'ie qua benzine verbruikt.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 19:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
480 staat ook nog op mijn to have list. Samus wel erg gaaf hoor.
90% van de kilometers die ik er mee gedaan heb was off-road. In t terrein is ie relatief zuinig. Voor op de weg niet echt geschikt.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 20:48 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Vond ik ook, tot ik zag wat 'ie qua benzine verbruikt.
Ik heb nu een heel goede, niet roestige, waarvan alles werkende Volvo 480 2.0 ES naast de 9-5 2.0t. Mooi setje zo hoor
Jep, van 2001 t/m 2008 heb ik 3 verschillende 9-5 Aero's Hirsch Performance (280 pk) gereden, dit model.quote:Op woensdag 22 januari 2020 21:28 schreef Doemaarvier het volgende:
Hallo lieve fokkers er is al even niet meer gereageerd in dit topic maar dat neemt niet weg dat ik me als nieuwe Saab eigenaar toch even wil melden.
Ik heb afgelopen week een Saab 93 aero 2.8 V6 Turbo estate met Hirsch badges aan kunnen kopen.
Het gaat om een auto uit 2005 dus de echte puristen zullen het misschien geen echte Saab noemen. Neemt niet weg dat ik zelf de GM Saab van 2003 tot 2007 hele mooie auto's vind.
Omdat de aero 2.8 af fabriek met 250 paardjes wordt geleverd en deze auto als Hirsch 300 pk werd aangeboden heb ik een aankoopkeuring en een rollenbanktest laten uitvoeren voor aanschaf.
Technisch bleek de auto in orde en de dyno test kwam net boven 300 uit.
De volgende week ga ik dit beest ophalen.
Moet bekennen dat ik het topic niet heb doorgelezen dus ik ben benieuwd of meer mensen ervaringen hebben met performance Saabs
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zijn superieure reiswagens met een buitengewoon goede ergonomie, en Hirsch gaf net dat extra beetje power als je 's nachts aan het 'cruisen' was. Ik heb er destijds geen bijzondere technische problemen mee ondervonden. Ik denk dat je er veel plezier van gaat hebben.
https://www.autotrack.nl/tweedehands/saab/9-3/48308917quote:Op woensdag 22 januari 2020 23:35 schreef djkoelkast het volgende:
Ik wil ook nog steeds een Aero, maar geen estate en geen automaat en liefst een 2003-2004. Zie ze maar heel weinig voorbijkomen. Heb nu zelf nog altijd mijn Vector 2.0t (2003)
Ik wist niet dattie ook op de dyno geweest was. Mooi dat ie de opgegeven pk's ook echt haalt.quote:
En het moet ook nog een 9-5 zijnquote:Op donderdag 23 januari 2020 10:49 schreef Doemaarvier het volgende:
[..]
https://www.autotrack.nl/tweedehands/saab/9-3/48308917
Is wel de 2.0 T
Kwam er uit die keuring nog iets over de 2.8 motor? Dat schijnt niet de meest makkelijke te zijn. Op saabforum.nl kunnen ze je waarschijnlijk ook goed helpen. Je bent in elk geval goed gestart door niet blind te kopen!quote:Op woensdag 22 januari 2020 21:28 schreef Doemaarvier het volgende:
Hallo lieve fokkers er is al even niet meer gereageerd in dit topic maar dat neemt niet weg dat ik me als nieuwe Saab eigenaar toch even wil melden.
Ik heb afgelopen week een Saab 93 aero 2.8 V6 Turbo estate met Hirsch badges aan kunnen kopen.
Het gaat om een auto uit 2005 dus de echte puristen zullen het misschien geen echte Saab noemen. Neemt niet weg dat ik zelf de GM Saab van 2003 tot 2007 hele mooie auto's vind.
Omdat de aero 2.8 af fabriek met 250 paardjes wordt geleverd en deze auto als Hirsch 300 pk werd aangeboden heb ik een aankoopkeuring en een rollenbanktest laten uitvoeren voor aanschaf.
Technisch bleek de auto in orde en de dyno test kwam net boven 300 uit.
De volgende week ga ik dit beest ophalen.
Moet bekennen dat ik het topic niet heb doorgelezen dus ik ben benieuwd of meer mensen ervaringen hebben met performance Saabs
Nee over het blok is niets boven komen drijven. Algehele beeld dat uit de keuring kwam was dat de auto goed onderhouden was en voor zover te bepalen nooit schade had gehad. Eigenlijk was die auto boven budget maar omdat de monteur die de keuring gedaan heeft uiterst positief was ben ik toch tot aankoop over gegaan.quote:Op zondag 26 januari 2020 11:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kwam er uit die keuring nog iets over de 2.8 motor? Dat schijnt niet de meest makkelijke te zijn. Op saabforum.nl kunnen ze je waarschijnlijk ook goed helpen. Je bent in elk geval goed gestart door niet blind te kopen!
Ik bedoel eigenlijk als je het vergelijkt met een moderne auto uit het hogere middenklasse segment. Voor 2005 was de uitrusting waarschijnlijk behoorlijk goed met climate control, stoelverwarming, boordcomputer, routeplanner enz enzquote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:56 schreef Leandra het volgende:
Qua uitrusting vind ik het nog reuze meevallen, onze Sport Sedan uit 2002 zat vol met zaken die nu in een hoop auto's nog niet standaard zijn, maar dat was dan ook een Launch Edition.
Als ik zie hoeveel automobilisten nu nog met kapotte verlichting rijden terwijl mijn 21 jaar oude Saab gewoon in de SID meldt welke lamp kapot is dan snap ik niet hoe mensen in een vrijwel nieuwe auto met kapotte verlichting kunnen rijden.
Check, de derde nu.quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Saab_9-5#Tweede_generatiequote:Anno 2022 zijn er volgens de RDW gegevens iets meer dan 500 exemplaren in Nederland...
Zijn vaak van die kleine dingen die weinig uitmaken als het je hobby-auto is, maar erg onhandig zijn als je er iedere ochtend mee naar je werk moet.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:13 schreef Z het volgende:
Er zijn al een aantal dingen verlijmd aan mijn auto omdat onderdelen soms lastig te vinden zijn (portiergreep, ruitensproeier-reservoir). Maar er gaat eigenlijk bijna nooit wat stuk. Auto verbruik wel wat veel vloeistoffen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |