Ik denk dat ik de site heb die ik bedoel!quote:Op zondag 20 mei 2018 09:05 schreef Hyperdude het volgende:
Hoi.
Vriend van mij heeft een 1984 900 Turbo 16V. Ding rijdt nu, na een paar jaar vertraging, en APK is ook OK.
Maar er ontbreken her en der nog wel wat onderdelen.
Is er ergens een online-catalogus, of een PDF-bestand met exploderende onderdeeltekeningen, met onderdeelnummers beschikbaar voor zulke ouwe beesies?
Dat zou de onderdelenjacht wel vereenvoudigen.
Papieren onderdelenkatalogus mag ook.
Pics, omdat het kan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thnxquote:Op zondag 20 mei 2018 13:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de site heb die ik bedoel!
https://www.esaabparts.com/model-index.php?model=1
Kijk.quote:Op zondag 20 mei 2018 14:28 schreef delano.888 het volgende:
Staan de oude modellen niet in de WIS? En anders een Haynes kopen? Als je het op Saabkoopjes vraagt op fb heeft vast wel iemand hem.
Wis is een werkplaats systeem waar letterlijk alles in staat. Weet niet of de 900 er ook in staat. Mocht je hem nodig hebben heb ik hem nog wel ergens op de pc staan.quote:Op zondag 20 mei 2018 14:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kijk.
Wat is WIS?
Ik ga eens ff googlen.
Haynes is toch meer werkplaatshandleiding dan verzameling partsnummers.
Bedankt voor het aanbod.quote:Op zondag 20 mei 2018 14:41 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wis is een werkplaats systeem waar letterlijk alles in staat. Weet niet of de 900 er ook in staat. Mocht je hem nodig hebben heb ik hem nog wel ergens op de pc staan.
Ik heb de Saab 900 Haynes wel voor je. Ik stuur je zo ff een DM.quote:Op zondag 20 mei 2018 14:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanbod.
Gaat mij meer om die EPC.
WIS en EPC zie ik voor verschillende modellen langskomen op eBay. 1984 900 Turboo heb ik er nog niet tussen zien staan!?
Via google:
https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/saab/
Maar die wil niet op foon en computer.
Thnxquote:Op zondag 20 mei 2018 16:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb de Saab 900 Haynes wel voor je. Ik stuur je zo ff een DM.
Sinsheim?quote:Op zondag 20 mei 2018 23:12 schreef Alexxxxx het volgende:
toch ff een foto van mn Saab vóór de stickers er op zitten
[ afbeelding ]
denk dat het gsiter de 20e keer was dat ik er was wel eerste keer met de Saab. En meestal eet ik er alleen ff een currywurst en koop ik het winkeltje leeg, gister weer ff hele museum bekeken flink opgeknapt de laatste maandenquote:
We kwamen er altijd langs als we met de club naar Heuberg gingen (oefening ELITE). We wilden daar met een paar lui altijd heen tijdens een weekendbreak, maar ja, meestal werd het de Bodensee of Stuttgart (Mercedes museum)... En tegenwoordig is die oefening wegbezuinigd...quote:Op maandag 21 mei 2018 09:42 schreef Alexxxxx het volgende:
denk dat het gsiter de 20e keer was dat ik er was wel eerste keer met de Saab. En meestal eet ik er alleen ff een currywurst en koop ik het winkeltje leeg, gister weer ff hele museum bekeken flink opgeknapt de laatste maanden
mercedes museum is ook leuk!quote:Op maandag 21 mei 2018 10:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
We kwamen er altijd langs als we met de club naar Heuberg gingen (oefening ELITE). We wilden daar met een paar lui altijd heen tijdens een weekendbreak, maar ja, meestal werd het de Bodensee of Stuttgart (Mercedes museum)... En tegenwoordig is die oefening wegbezuinigd...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 mei 2018 20:12 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
mercedes museum is ook leuk!Ah, yup ook een prima museum idd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
9-3 OG of 9-3 Sports Convertible?quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:23 schreef -gt- het volgende:
Hallo Saab liefhebberts,
Ik zit te kijken naar een 9-3 cabrio.
Zijn er jaartallen/types waar ik snel voorbij moet lopen??
Alvast dank voor jullie feedback.
Ze zeggen dat de eerste generatie een heel slap chassis heeft. Heb er zelf nooit in gereden. Als je dat niet wil, moet je vanaf 2004 gaan kijken.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:23 schreef -gt- het volgende:
Hallo Saab liefhebberts,
Ik zit te kijken naar een 9-3 cabrio.
Zijn er jaartallen/types waar ik snel voorbij moet lopen??
Alvast dank voor jullie feedback.
Als dat zo is heeft de 5 deurs dat ook, want ik merk 0,0 verschil. Maar goed ik ben misschien niet heel kritisch over "stijfheid van de carrosserie" want dat boeit me eigenlijk heel weinig. Als hij maar lekker rijdt en dat doet die zeker!quote:Op woensdag 6 juni 2018 22:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze zeggen dat de eerste generatie een heel slap chassis heeft. Heb er zelf nooit in gereden. Als je dat niet wil, moet je vanaf 2004 gaan kijken.
Een cabrio is sowieso een voertuig met de vorm van een boot, en zo rijdt het ookquote:Op woensdag 6 juni 2018 22:53 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Als dat zo is heeft de 5 deurs dat ook, want ik merk 0,0 verschil. Maar goed ik ben misschien niet heel kritisch over "stijfheid van de carrosserie" want dat boeit me eigenlijk heel weinig. Als hij maar lekker rijdt en dat doet die zeker!
Een boot op wielen met 200+pk, ik teken er voor.quote:Op woensdag 6 juni 2018 22:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een cabrio is sowieso een voertuig met de vorm van een boot, en zo rijdt het ook
True, maar het is wel het grapje wat we hier onder elkaar maken als die drempel die je met 60 mag nemen maar eigenlijk niet lekker genomen kan worden toch met 60 genomen wordt....quote:Op woensdag 6 juni 2018 22:56 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Een boot op wielen met 200+pk, ik teken er voor.
Zie het probleem niet, een Saab, en zeker een Sabrio/Caab is een auto die gewoon wat beter werkt als een plezier auto. Lekker van genieten, lekker mee spelen, en als woon/werk verkeer wat minder handig (in de stad lastig parkeren, bagger verbruik).quote:Op woensdag 6 juni 2018 22:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
True, maar het is wel het grapje wat we hier onder elkaar maken als die drempel die je met 60 mag nemen maar eigenlijk niet lekker genomen kan worden toch met 60 genomen wordt....
- Ik ging gewoon 60 over de drempel
- Ja, met een boot
Oh, ik zie het ook niet als een probleem hoor, maar het is gewoon een boot, en dat is prima, want dat rijdt een stuk leuker dan in een gewone auto.quote:Op woensdag 6 juni 2018 23:03 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Zie het probleem niet, een Saab, en zeker een Sabrio/Caab is een auto die gewoon wat beter werkt als een plezier auto. Lekker van genieten, lekker mee spelen, en als woon/werk verkeer wat minder handig (in de stad lastig parkeren, bagger verbruik).
Zelfde geldt allemaal voor een boot
Precies! Gewoon genieten!quote:Op woensdag 6 juni 2018 23:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, ik zie het ook niet als een probleem hoor, maar het is gewoon een boot, en dat is prima, want dat rijdt een stuk leuker dan in een gewone auto.
Over de mooiste wegen van Nederland....quote:Op woensdag 6 juni 2018 23:05 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Precies! Gewoon genieten!
Met een boot over de veluwe gaat lastig ivm gebrek aan water, vandaar de Saab met lekker weer!
Ja heerlijk.quote:Op woensdag 6 juni 2018 23:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Over de mooiste wegen van Nederland....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu is het hear say? Een tijdje geleden was je nog een stuk stelliger in je bewoordingen:quote:Op woensdag 6 juni 2018 22:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ze zeggen dat de eerste generatie een heel slap chassis heeft. Heb er zelf nooit in gereden. Als je dat niet wil, moet je vanaf 2004 gaan kijken.
quote:Op woensdag 28 maart 2018 13:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Als je gaat kijken voor een 1st generation 9-3 cabrio, die hebben het zwakste chassis. De 2de generation 9-3 cabrio (vanaf 2004) zijn een stuk beter. Daarom krijg je de 1st generation ook voor een appel en een ei mee.
Je moet het ook gewoon weten hoor, die foto's zijn allemaal rond Hoog Soeren, dat is sowieso leuk, want van Kootwijk naar Halte Assel kun je dan over een zand/grindpad rijden (dat mag gewoon), dan van Halte Assel naar Hoog Soeren (bovenste foto) dan van Hoog Soeren richting de Amersfoortseweg (N344) en daar de richting Amersfoort pakken en dan even verderop rechts de Aardhuisweg richting Uddel, dat is de weg van de twee onderste foto's.quote:Op woensdag 6 juni 2018 23:11 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja heerlijk.
Alleen op een of andere manier kan ik ze nooit goed vinden met de auto (bij Velp er op). Terwijl ik toen ik een paar jaar geleden op de fiets er op ging, op de mooiste plekken kwam (wel gewoon verharde paden). Maar met de auto ben ik elke keer aan het zoeken en dan denk ik, nee, dit is het toch net niet.
Met de fiets kom je blijkbaar toch net ff op wat betere plekken / mooiere uitzichten.
Ja maar jouw foto's zijn ook niet wat ik zoek. Op de fiets kwam ik bij plekken met hele mooie uitzichten over vlaktes vanaf wat hoger op naar beneden kijkend enz en met de auto kan je daar gewoon niet goed komen vermoed ik.quote:Op woensdag 6 juni 2018 23:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet het ook gewoon weten hoor, die foto's zijn allemaal rond Hoog Soeren, dat is sowieso leuk, want van Kootwijk naar Halte Assel kun je dan over een zand/grindpad rijden (dat mag gewoon), dan van Halte Assel naar Hoog Soeren (bovenste foto) dan van Hoog Soeren richting de Amersfoortseweg (N344) en daar de richting Amersfoort pakken en dan even verderop rechts richting Uddel, dan kom je op de weg van de twee onderste foto's.
En dat is ook wel echt mijn favoriete weg van NL.... zo onhollands.
Update op het bovenstaande probleem, uiteindelijk bleek het toch het cruise pookje te zijn. Die kun je er gewoon aftrekken, heb hem daarna uitelkaar gehaald en alle contactpunten en geleidebanen schoongemaakt en met contactcleaner in de weer geweest en het probleem is opgelost.quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb al zo'n draadloze gescoord en dat is voorlopig goed genoeg, ik ben niet zo'n audiofiel... Ik ben nog van de generatie die een cassettespeler in de auto al heel wat vond...
Ik ben op die lange rit wel een probleem met de cruise tegengekomen, in 1 keer kapte hij er mee en ik kreeg hem ook niet meer aan... Het lampje bleef wel gewoon branden maar hij hield de snelheid niet meer vast, als ik de plus ingedrukt hield voelde ik de auto wel versnellen maar als ik hem daar weer losliet was het weer nul... Ook geen foutemeldingen verder. Thuis gekomen meteen naar de pedaalschakelaars gekeken en opnieuw afgesteld, nog steeds hetzelfde probleem. Computer gereset (min pool accu er een tijdje af) opnieuw aangesloten en nog steeds niet opgelost. Weer een stuk gereden en wat lopen jutteren met de cruise knoppen en opeens bleef de snelheid weer staan... Ik blij, tot ik de radio ging bedienen met de knoppen op het stuur, hup, en de cruise weer uit... Weer wat jutteren aan de cruise knoppen en weer goed.
Na wat proberen ben ik erachter gekomen dat de cruise uitvalt als ik wat voor knop dan ook op het stuur induw, muv van de claxon, als ik die induw is er niets aan de hand... Als ik de radio bedien via de radio zelf is er niks aan de hand... Het lijkt dus op iets van sluiting in het stuur ofzo.
Herkent iemand dit probleem? Of moet ik het zoeken in de cruise pook?
Dan moet je idd meer in de buurt van Arnhem/Nijmegen zijn denk ik, hoewel die laatste wel een behoorlijk hoogteverschil kent voor het platte deel van het landquote:Op woensdag 6 juni 2018 23:20 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja maar jouw foto's zijn ook niet wat ik zoek. Op de fiets kwam ik bij plekken met hele mooie uitzichten over vlaktes vanaf wat hoger op naar beneden kijkend enz en met de auto kan je daar gewoon niet goed komen vermoed ik.
Ah gelukkig, fijn als het zulke simpele dingen zijn.quote:Op woensdag 6 juni 2018 23:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Update op het bovenstaande probleem, uiteindelijk bleek het toch het cruise pookje te zijn. Die kun je er gewoon aftrekken, heb hem daarna uitelkaar gehaald en alle contactpunten en geleidebanen schoongemaakt en met contactcleaner in de weer geweest en het probleem is opgelost.
Oh, heb je die plaksensoren? Dat is een van de weinige dingen die ik nog steeds mis, nou is dat ook wel mijn eigen schuld, want de spoiler die eigenlijk op de onze hoort zit er niet op, en het ligt aan mij dat die er ook niet op komtquote:Op woensdag 6 juni 2018 23:25 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb trouwens laatst wat leuke extra dingetjes laten doen op mijn 9-3.
Heb nu side reversing lights, je kent ze wel, maar dan gewoon op een knopje zodat ik zelf kan kiezen (3e mistlamp schakelaar).
Led in de stadslichten, staat mooi overdag.
Parkeersensoren onder de bumper dus niet zichtbaar, alleen met piepjes, werkt super.
CD wisselaar geplaatst.
Enz enz.
Super leuk, blijf bezig met hem beter maken.
Jep ik heb deze:quote:Op woensdag 6 juni 2018 23:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, heb je die plaksensoren? Dat is een van de weinige dingen die ik nog steeds mis, nou is dat ook wel mijn eigen schuld, want de spoiler die eigenlijk op de onze hoort zit er niet op, en het ligt aan mij dat die er ook niet op komt
Maar goed, fijn dat dat zo goed werkt, kunnen we dat nog eens overwegen.
Toen ik nog in Ede zat reed ik altijd binnendoor naar Ede en pakte ik de Garderenseweg altijd van Speuld naar Garderen ipv van de 310 en 302. Dat was ook zoiets.quote:Op woensdag 6 juni 2018 23:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet het ook gewoon weten hoor, die foto's zijn allemaal rond Hoog Soeren, dat is sowieso leuk, want van Kootwijk naar Halte Assel kun je dan over een zand/grindpad rijden (dat mag gewoon), dan van Halte Assel naar Hoog Soeren (bovenste foto) dan van Hoog Soeren richting de Amersfoortseweg (N344) en daar de richting Amersfoort pakken en dan even verderop rechts de Aardhuisweg richting Uddel, dat is de weg van de twee onderste foto's.
En dat is ook wel echt mijn favoriete weg van NL.... zo onhollands.
Dan ben je langs de geboortehuizen van mijn vader en opa gekomen, die weg is dan weer zo bekend voor mij mijn hele leven dat ik dat als "gewoon" beschouwquote:Op woensdag 6 juni 2018 23:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toen ik nog in Ede zat reed ik altijd binnendoor naar Ede en pakte ik de Garderenseweg altijd van Speuld naar Garderen ipv van de 310 en 302. Dat was ook zoiets.
Ah, geinig.quote:Op woensdag 6 juni 2018 23:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan ben je langs de geboortehuizen van mijn vader en opa gekomen, die weg is dan weer zo bekend voor mij mijn hele leven dat ik dat als "gewoon" beschouw
Toen ik klein was namen we die ook altijd, want we woonden in Drenthe, maar ik heb daar ook heel veel met mijn opa gefietst en gewandeld.
Vanaf de driesprong in Speuld (bij het schooltje) richting Drie en Ermelo is ook erg leuk.
Mocht je daar nog wel een keer komen en vanuit de richting Garderen komen, dan in Speuld gelijk linksafquote:Op woensdag 6 juni 2018 23:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ah, geinig.
Tegenwoordig kom ik daar bijna niet meer.
Ooit wel eens voorbij zien komen hier op Fok!. Nooit geweten dat het in die omgeving was.quote:Op woensdag 6 juni 2018 23:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mocht je daar nog wel een keer komen en vanuit de richting Garderen komen, dan in Speuld gelijk linksaf
En dan de auto even bij Boshuis Drie neerzetten en naar het Solse Gat wandelen
Ik googlen, dacht er bestaat vast geen volvo forum. Maar ja, je hebt gelijk, toch wel.quote:Op donderdag 7 juni 2018 08:53 schreef -gt- het volgende:
Dank jullie wel.
@Leandra: Saabforum ga ik opzoeken (had ik trouwens kunnen bedenken, overal is een forum van, dus waarom van saab niet).
Ik had ook gelinkt hèquote:Op donderdag 7 juni 2018 08:53 schreef -gt- het volgende:
Dank jullie wel.
@Leandra: Saabforum ga ik opzoeken (had ik trouwens kunnen bedenken, overal is een forum van, dus waarom van saab niet).
bedoelde ook meer dat ik het ging bezoeken.quote:
Nog steeds. De 1ste generatie 9-3 heeft het zwakste chassis. Mijn bronnen zijn betrouwbaar genoeg om daar stellig over te zijn.Ik heb er zelf alleen niet in gereden.quote:Op woensdag 6 juni 2018 23:17 schreef AchJa het volgende:
Nu is het hear say? Een tijdje geleden was je nog een stuk stelliger in je bewoordingen:
Hou je er dan wel rekening mee dat een zwak Saab chassis mogelijk nog steviger is dan een sterk chassis van een ander merk?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 16:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nog steeds. De 1ste generatie 9-3 heeft het zwakste chassis. Mijn bronnen zijn betrouwbaar genoeg om daar stellig over te zijn.Ik heb er zelf alleen niet in gereden.
Een Saab-chassis waarschijnlijk wel. maar het was geen Saab-chassis, maar een General Motors-chassis.....Vectra-chassis om nog iets preciezer te zijn.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 17:57 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hou je er dan wel rekening mee dat een zwak Saab chassis mogelijk nog steviger is dan een sterk chassis van een ander merk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |