Ben gewoon wel benieuwd welke brakke hokken jij als auto hebt gehad, dat je ervaring hebt met verbogen deurscharnieren.quote:
Niet 1, net zo min dat ik een auto heb gehad met verbogen chassisbalken... Maar goed, dat was het punt ook helemaal niet er zijn gewoon meer mogelijkheden die het niet goed sluiten van de deur kunnen verklaren. Misschien is er in het verleden wel een sloopdeur ingezet vanwege schade.quote:Op woensdag 28 maart 2018 11:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ben gewoon wel benieuwd welke brakke hokken jij als auto hebt gehad, dat je ervaring hebt met verbogen deurscharnieren.
Ik ben het in 30 jaar in ieder geval nog nooit tegengekomen.
En in zo'n auto zou jij wel blijven rijden? Er is overduidelijk iets mis, maar 'waarschijnlijk' niets aan de hand. Een Zweedse tank van 1500kgs die een ton in oud-hollandse florijnen heeft gekost en die heeft 'verbogen scharnieren', maar verder niets aan de hand.... right....quote:Op woensdag 28 maart 2018 11:54 schreef AchJa het volgende:
.... er zijn gewoon meer mogelijkheden die het niet goed sluiten van de deur kunnen verklaren.
Ja, ik zou daar rustig in blijven rijden zolang de banden niet scheef afslijten en de auto fatsoenlijk spoort is er vwb onderstel weinig aan de hand...quote:Op woensdag 28 maart 2018 11:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
En in zo'n auto zou jij wel blijven rijden? Er is overduidelijk iets mis, maar 'waarschijnlijk' niets aan de hand. Een Zweedse tank van 1500kgs die een ton in oud-hollandse florijnen heeft gekost en die heeft 'verbogen scharnieren'? Right....
Ja, jij wel.....ik zou de auto niet eens gekocht hebben. Zo hebben we allemaal andere prioriteiten.quote:
Dat is wederom het hele punt niet... Het gaat erom dat er meerdere mogelijkheden zijn die dit probleem kunnen verklaren, blijf jij maar lekker hangen in je kokerbalken verhaal.quote:Op woensdag 28 maart 2018 12:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ja, jij wel.....ik zou de auto niet eens gekocht hebben. Zo hebben we allemaal andere prioriteiten.
Tuurlijk wel.quote:
Ik was in gesprek met delano, niet met jou. Jij komt met een niet onderbouwbare, losse flodder. Dan ben jij de troll, toch?quote:Op woensdag 28 maart 2018 12:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gooi jezelf toch weg vent. Overal waar je komt ga je de trol uithangen, nu zelfs hier.
die van mij mag eruit, ik rijd al bijna 3 jaar geen saab meerquote:Op woensdag 28 maart 2018 11:38 schreef Leandra het volgende:
Eerst de OP maar eens aanpassen.... photobucket
En onze merlot-rode Sport Sedan is eruit omdat die vorig jaar overleden is, ik zag toevallig in de kentekenapp dat hij inmiddels ook als gedemonteerd te boek staat.
Checkquote:Op woensdag 28 maart 2018 12:22 schreef delano.888 het volgende:
Zo ziet hij er uit, mag wel in de OP eventueel.
Checkquote:Op woensdag 28 maart 2018 12:36 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
die van mij mag eruit, ik rijd al bijna 3 jaar geen saab meer
Ik weet niet of ik het gezien had, waarschijnlijk wel, want ik ben een enorme miepert wat dat betreft, maar als ik het niet gezien had dan had ik wel gehoopt dat de Saab-specialist die de aankoopkeuring deed het zou zien, maar goed, ik kan me ook voorstellen dat mensen geen aankoopkeuring laten doen, in ons geval was dat wel een uitstekende keuze, want daardoor kon ik goed de onderhandelingen in en wist ik ook dat het ondanks de issues van dat moment wel een auto was die de investering in de auto waard was.quote:Op woensdag 28 maart 2018 12:22 schreef delano.888 het volgende:
Anyway, ik ben heel blij met mijn auto! Zo ziet hij er uit, mag wel in de op eventueel, al was dit een foto van toen ik hem net kocht, ik ga natuurlijk met mooi weer even echt fatsoenlijke foto's maken. Oh, en zo kunnen jullie gelijk de betreffende (linker) deur zien die dus een beetje scheef hangt, maar waarom ik absoluut de auto niet ga weg doen. Daarnaast vraag ik me echt af hoeveel mensen dit gezien zouden hebben bij aankoop.
[ afbeelding ]
De ANWB doet geen keuringen meer. Je loopt achter.quote:Op woensdag 28 maart 2018 12:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je trouwens had gelezen zonder je oogkleppen op, had je gezien dat ik heb geadviseerd om hem even door een ANWB-keurmeester te laten nakijken. Dan weet je of je een beetje fatsoenlijk auto hebt gekocht.
Mooie wagen. Maaruhm 'gezien'? Heb je er niet in gereden? Heb je gevoeld of de deur zakt als je hem open doet? Weet je, uiteindelijk is het je eigen beslissing, maar als deze auto een klapper heeft gemaakt en daardoor een kromme chassibalk (wat echt niet zo vreemd is als sommige andere fokkers proberen voor te doen) dan is die auto gewoon echt onveilig. Dus ik zeg niet dat je hem weg moet doen, maar laat hem door een onafhankelijk iemand nakijken. Probeer er achter te komen waardoor die deur niet in lijn is met de rest van de carroserie. En daarna kun je altijd nog een beslissing nemen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 12:22 schreef delano.888 het volgende:
Daarnaast vraag ik me echt af hoeveel mensen dit gezien zouden hebben bij aankoop.
[ afbeelding ]
Net als Ach Ja heb ook jij blijkbaar poep in je ogen. Ik heb hem geadviseerd om een onafhankelijk iemand met verstand van zaken er naar te laten kijken. En daar blijf ik bij. Een auto kan er leuk uitzien en leuke velgen hebben, maar uiteindelijk lijkt veiligheid mij toch iets belangrijker.quote:Op woensdag 28 maart 2018 12:15 schreef Leandra het volgende:
Je liep Delano af te zeiken dat hij zijn auto maar weg moest doen, dat kan voor jou wel een metafoor zijn voor "in gesprek zijn met" maar de rest kijkt daar iets anders tegenaan.
Gast, rot op.quote:Op woensdag 28 maart 2018 13:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Net als Ach Ja heb ook jij blijkbaar poep in je ogen. Ik heb hem geadviseerd om een onafhankelijk iemand met verstand van zaken er naar te laten kijken. En daar blijf ik bij. Een auto kan er leuk uitzien en leuke velgen hebben, maar uiteindelijk lijkt veiligheid mij toch iets belangrijker.
Jammer. Want ik vond de ANWB altijd wel prettig kritisch.quote:Op woensdag 28 maart 2018 13:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
En ze verwijzen je (onder andere) naar Kwikfit![]()
Als je gaat kijken voor een 1st generation 9-3 cabrio, die hebben het zwakste chassis. De 2de generation 9-3 cabrio (vanaf 2004) zijn een stuk beter. Daarom krijg je de 1st generation ook voor een appel en een ei mee.quote:
De deur gaat prima open en dicht, zakt niet enz. Je merkt er niks van totdat je het ziet, en de wind hoort op de snelweg.quote:Op woensdag 28 maart 2018 13:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Mooie wagen. Maaruhm 'gezien'? Heb je er niet in gereden? Heb je gevoeld of de deur zakt als je hem open doet? Weet je, uiteindelijk is het je eigen beslissing, maar als deze auto een klapper heeft gemaakt en daardoor een kromme chassibalk (wat echt niet zo vreemd is als sommige andere fokkers proberen voor te doen) dan is die auto gewoon echt onveilig. Dus ik zeg niet dat je hem weg moet doen, maar laat hem door een onafhankelijk iemand nakijken. Probeer er achter te komen waardoor die deur niet in lijn is met de rest van de carroserie. En daarna kun je altijd nog een beslissing nemen.
Oh, wat leuk dat jij nu ook Saab rijdtquote:Op woensdag 28 maart 2018 16:33 schreef Alexxxxx het volgende:
Oh, hoi, sinds een kleine week rijd ik ook Saab. Foto komt wel als de bestickering er op zit
Ongekende luxe voor mijquote:Op woensdag 28 maart 2018 16:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, wat leuk dat jij nu ook Saab rijdt
Welkom enzo!
Ja dat word nog leuk als er geen goede Saab meer te koop zijn over een jaartje of 20?: Nouja, hopelijk is NEVS dan wereldwijd en leverbaarquote:Op woensdag 28 maart 2018 16:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Been there, done that.
Het vervelende is dat je er gruwelijk veeleisend van wordt en niet meer minder wilt
Dan pas?quote:Op woensdag 28 maart 2018 16:33 schreef Alexxxxx het volgende:
Oh, hoi, sinds een kleine week rijd ik ook Saab. Foto komt wel als de bestickering er op zit
Het “Opel” chassis is dat, ontwerp uit de jaren 80. Zelfs met een dak erop flexibel, laat staan zonder staal boven je hoofd. Er komt mede door de sterke motoren zoveel kracht op te staan, dat vele een beetje vervormen, daarom trekken ze vaak ook naar rechts.quote:Op woensdag 28 maart 2018 13:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je gaat kijken voor een 1st generation 9-3 cabrio, die hebben het zwakste chassis. De 2de generation 9-3 cabrio (vanaf 2004) zijn een stuk beter. Daarom krijg je de 1st generation ook voor een appel en een ei mee.
Mwah, voor mn werk rij ik vaak in journalistenversies van testauto's, bent gewend om dan weer een stapje terug te doenquote:Op woensdag 28 maart 2018 16:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Been there, done that.
Het vervelende is dat je er gruwelijk veeleisend van wordt en niet meer minder wilt
Wel t plan. Of de vriendin het daar mee eens is weet ik niet.quote:Op woensdag 28 maart 2018 17:32 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Dan pas?
Ga je ook een rondje ring doen?
[ afbeelding ]
Maar dat wil je dan toch gewoon zeker weten? Voor hetzelfde geld is het wel een schadeauto die een flinke klapper heeft gemaakt en niet naar behoren is gerepareerd.quote:Op woensdag 28 maart 2018 17:39 schreef Fer het volgende:
Misschien dat die van Delano wat vervormd is, maar niets om je meteen zorgen over te maken.
Leuk om te zien waar deze auto terecht is gekomen! Heb die inderdaad nog te koop zien staan, overwogen om hem te kopen en ‘op de plank’ te leggen voor als de CS op is. Uiteindelijk niet gedaan omdat het een automaat is en ik weinig zin had om naast een lpg inbouw ook nog de bak te moeten wisselen.quote:Op donderdag 29 maart 2018 08:59 schreef Z het volgende:
Ik rij nu bijna een jaar in een 9000 cde (met nog maar 135k op de teller). Wat een fantastische auto! Comfortabeler dan de 9-3 die ik hiervoor had, die auto was op.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sportvelgen!quote:Op donderdag 29 maart 2018 09:07 schreef Duvel het volgende:
Mooi!
Andere vraag: ik heb de keuze mijn 9-3 (1998) caab uit te rusten met 16" of 17" velgen. Ik doe niet aan racen. Wat raden jullie aan?
Er staat hier nog een zeer fraaie aero bij Wassenaar, maar die is door het onderhoud en de staat behoorlijk aan de prijs: https://www.autobedrijfwa(...)6-nrbl50-14-10-2017/quote:Op donderdag 29 maart 2018 09:16 schreef rba26 het volgende:
[..]
Leuk om te zien waar deze auto terecht is gekomen! Heb die inderdaad nog te koop zien staan, overwogen om hem te kopen en ‘op de plank’ te leggen voor als de CS op is. Uiteindelijk niet gedaan omdat het een automaat is en ik weinig zin had om naast een lpg inbouw ook nog de bak te moeten wisselen.
Ben dus nog wel in de markt voor een 2.3 fpt/lpt handbak met niet al te veel kilometers, voorkeurs kleuren citrin beige of zilver metallic, mocht er iemand nog iets in de aanbieding hebben... 😉
Zeker een mooie ja, maar inderdaad best aan de prijs. Met de bijkomende lpg inbouw/overbouw, vervangen aero interieur door gewoon leer en audio update naar deze tijd voor mij toch net een stukje te duur. Aero hoeft van mij ook niet per se, uit een Garret valt voldoende vermogen te persen om lekker te kunnen rijden.quote:Op donderdag 29 maart 2018 09:20 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Er staat hier nog een zeer fraaie aero bij Wassenaar, maar die is door het onderhoud en de staat behoorlijk aan de prijs: https://www.autobedrijfwa(...)6-nrbl50-14-10-2017/
Als ze 16" zijn dan zijn het denk ik de ALU 26, en die waren iig de standaard velgen op onze FSP (die in de OP).quote:Op donderdag 29 maart 2018 09:17 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Sportvelgen!
Ik vind deze wel gaaf, maar weet niet of ze 9-5 only zijn.
[ afbeelding ]
Uiteindelijk gaat het erom wat je zelf het meest fraaie vind - jij kijkt er tegenaan
Ik zou sowieso uitkijken met de standaard maat banden, ik vond ze te oncomfortabel. Ik ben uiteindelijk voor 205/50 R17 gegaan en dat is toch ff net wat fijner. Zeker als je bijvoorbeeld eerst 15" had en dat wel lekker zacht vind rijden.quote:Op donderdag 29 maart 2018 09:07 schreef Duvel het volgende:
Mooi!
Andere vraag: ik heb de keuze mijn 9-3 (1998) caab uit te rusten met 16" of 17" velgen. Ik doe niet aan racen. Wat raden jullie aan?
Jij wilt absoluut geen automaat rijden, ook niet als het goedkoop kan? Mag ik vragen waarom niet?quote:Op donderdag 29 maart 2018 09:16 schreef rba26 het volgende:
Uiteindelijk niet gedaan omdat het een automaat is en ik weinig zin had om naast een lpg inbouw ook nog de bak te moeten wisselen.
Er hoort eigenlijk 205/50/16 onder. Als je dan naar 205/50/17 gaat, dan wordt je omloop 4% meer (en dus ook je snelheid tov de teller). 205/45/17 geeft minder dan 1% afwijking.quote:Op donderdag 29 maart 2018 11:19 schreef delano.888 het volgende:
Ik zou sowieso uitkijken met de standaard maat banden, ik vond ze te oncomfortabel. Ik ben uiteindelijk voor 205/50 R17 gegaan en dat is toch ff net wat fijner. Zeker als je bijvoorbeeld eerst 15" had en dat wel lekker zacht vind rijden.
Daarom zeg ik, ik raad aan de NIET horende maat er onder te doen, omdat dat een stuk comfortabeler rijdt. Teller stond inderdaad ineens 100% gelijk met GPS, wat ik toch niet echt fijn vond, dus weer "goed" gezet met tech2.quote:Op donderdag 29 maart 2018 11:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er hoort eigenlijk 205/50/16 onder. Als je dan naar 205/50/17 gaat, dan wordt je omloop 4% meer (en dus ook je snelheid tov de teller). 205/45/17 geeft minder dan 1% afwijking.
Jij hebt de teller van je auto aangepast naar je nieuwe, afwijkende bandenmaat?quote:Op donderdag 29 maart 2018 12:16 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, ik raad aan de NIET horende maat er onder te doen, omdat dat een stuk comfortabeler rijdt. Teller stond inderdaad ineens 100% gelijk met GPS, wat ik toch niet echt fijn vond, dus weer "goed" gezet met tech2.
Vind je? Mijn R staat standaard op 205/45 17. Er is een klein prijsverschil met de meer gangbare 215/45 17, Maar ze zijn heerlijk plat en geven je daardoor een goed gevoel wat de auto doet.quote:Op donderdag 29 maart 2018 11:57 schreef Leandra het volgende:
Er hoort idd een onmogelijke (en hele dure) bandenmaat onder,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |