De deur gaat prima open en dicht, zakt niet enz. Je merkt er niks van totdat je het ziet, en de wind hoort op de snelweg.quote:Op woensdag 28 maart 2018 13:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Mooie wagen. Maaruhm 'gezien'? Heb je er niet in gereden? Heb je gevoeld of de deur zakt als je hem open doet? Weet je, uiteindelijk is het je eigen beslissing, maar als deze auto een klapper heeft gemaakt en daardoor een kromme chassibalk (wat echt niet zo vreemd is als sommige andere fokkers proberen voor te doen) dan is die auto gewoon echt onveilig. Dus ik zeg niet dat je hem weg moet doen, maar laat hem door een onafhankelijk iemand nakijken. Probeer er achter te komen waardoor die deur niet in lijn is met de rest van de carroserie. En daarna kun je altijd nog een beslissing nemen.
Oh, wat leuk dat jij nu ook Saab rijdtquote:Op woensdag 28 maart 2018 16:33 schreef Alexxxxx het volgende:
Oh, hoi, sinds een kleine week rijd ik ook Saab. Foto komt wel als de bestickering er op zit
Ongekende luxe voor mijquote:Op woensdag 28 maart 2018 16:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, wat leuk dat jij nu ook Saab rijdt
Welkom enzo!
Ja dat word nog leuk als er geen goede Saab meer te koop zijn over een jaartje of 20?: Nouja, hopelijk is NEVS dan wereldwijd en leverbaarquote:Op woensdag 28 maart 2018 16:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Been there, done that.
Het vervelende is dat je er gruwelijk veeleisend van wordt en niet meer minder wilt
Dan pas?quote:Op woensdag 28 maart 2018 16:33 schreef Alexxxxx het volgende:
Oh, hoi, sinds een kleine week rijd ik ook Saab. Foto komt wel als de bestickering er op zit
Het “Opel” chassis is dat, ontwerp uit de jaren 80. Zelfs met een dak erop flexibel, laat staan zonder staal boven je hoofd. Er komt mede door de sterke motoren zoveel kracht op te staan, dat vele een beetje vervormen, daarom trekken ze vaak ook naar rechts.quote:Op woensdag 28 maart 2018 13:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je gaat kijken voor een 1st generation 9-3 cabrio, die hebben het zwakste chassis. De 2de generation 9-3 cabrio (vanaf 2004) zijn een stuk beter. Daarom krijg je de 1st generation ook voor een appel en een ei mee.
Mwah, voor mn werk rij ik vaak in journalistenversies van testauto's, bent gewend om dan weer een stapje terug te doenquote:Op woensdag 28 maart 2018 16:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Been there, done that.
Het vervelende is dat je er gruwelijk veeleisend van wordt en niet meer minder wilt
Wel t plan. Of de vriendin het daar mee eens is weet ik niet.quote:Op woensdag 28 maart 2018 17:32 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Dan pas?
Ga je ook een rondje ring doen?
[ afbeelding ]
Maar dat wil je dan toch gewoon zeker weten? Voor hetzelfde geld is het wel een schadeauto die een flinke klapper heeft gemaakt en niet naar behoren is gerepareerd.quote:Op woensdag 28 maart 2018 17:39 schreef Fer het volgende:
Misschien dat die van Delano wat vervormd is, maar niets om je meteen zorgen over te maken.
Leuk om te zien waar deze auto terecht is gekomen! Heb die inderdaad nog te koop zien staan, overwogen om hem te kopen en ‘op de plank’ te leggen voor als de CS op is. Uiteindelijk niet gedaan omdat het een automaat is en ik weinig zin had om naast een lpg inbouw ook nog de bak te moeten wisselen.quote:Op donderdag 29 maart 2018 08:59 schreef Z het volgende:
Ik rij nu bijna een jaar in een 9000 cde (met nog maar 135k op de teller). Wat een fantastische auto! Comfortabeler dan de 9-3 die ik hiervoor had, die auto was op.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sportvelgen!quote:Op donderdag 29 maart 2018 09:07 schreef Duvel het volgende:
Mooi!
Andere vraag: ik heb de keuze mijn 9-3 (1998) caab uit te rusten met 16" of 17" velgen. Ik doe niet aan racen. Wat raden jullie aan?
Er staat hier nog een zeer fraaie aero bij Wassenaar, maar die is door het onderhoud en de staat behoorlijk aan de prijs: https://www.autobedrijfwa(...)6-nrbl50-14-10-2017/quote:Op donderdag 29 maart 2018 09:16 schreef rba26 het volgende:
[..]
Leuk om te zien waar deze auto terecht is gekomen! Heb die inderdaad nog te koop zien staan, overwogen om hem te kopen en ‘op de plank’ te leggen voor als de CS op is. Uiteindelijk niet gedaan omdat het een automaat is en ik weinig zin had om naast een lpg inbouw ook nog de bak te moeten wisselen.
Ben dus nog wel in de markt voor een 2.3 fpt/lpt handbak met niet al te veel kilometers, voorkeurs kleuren citrin beige of zilver metallic, mocht er iemand nog iets in de aanbieding hebben... 😉
Zeker een mooie ja, maar inderdaad best aan de prijs. Met de bijkomende lpg inbouw/overbouw, vervangen aero interieur door gewoon leer en audio update naar deze tijd voor mij toch net een stukje te duur. Aero hoeft van mij ook niet per se, uit een Garret valt voldoende vermogen te persen om lekker te kunnen rijden.quote:Op donderdag 29 maart 2018 09:20 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Er staat hier nog een zeer fraaie aero bij Wassenaar, maar die is door het onderhoud en de staat behoorlijk aan de prijs: https://www.autobedrijfwa(...)6-nrbl50-14-10-2017/
Als ze 16" zijn dan zijn het denk ik de ALU 26, en die waren iig de standaard velgen op onze FSP (die in de OP).quote:Op donderdag 29 maart 2018 09:17 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Sportvelgen!
Ik vind deze wel gaaf, maar weet niet of ze 9-5 only zijn.
[ afbeelding ]
Uiteindelijk gaat het erom wat je zelf het meest fraaie vind - jij kijkt er tegenaan
Ik zou sowieso uitkijken met de standaard maat banden, ik vond ze te oncomfortabel. Ik ben uiteindelijk voor 205/50 R17 gegaan en dat is toch ff net wat fijner. Zeker als je bijvoorbeeld eerst 15" had en dat wel lekker zacht vind rijden.quote:Op donderdag 29 maart 2018 09:07 schreef Duvel het volgende:
Mooi!
Andere vraag: ik heb de keuze mijn 9-3 (1998) caab uit te rusten met 16" of 17" velgen. Ik doe niet aan racen. Wat raden jullie aan?
Jij wilt absoluut geen automaat rijden, ook niet als het goedkoop kan? Mag ik vragen waarom niet?quote:Op donderdag 29 maart 2018 09:16 schreef rba26 het volgende:
Uiteindelijk niet gedaan omdat het een automaat is en ik weinig zin had om naast een lpg inbouw ook nog de bak te moeten wisselen.
Er hoort eigenlijk 205/50/16 onder. Als je dan naar 205/50/17 gaat, dan wordt je omloop 4% meer (en dus ook je snelheid tov de teller). 205/45/17 geeft minder dan 1% afwijking.quote:Op donderdag 29 maart 2018 11:19 schreef delano.888 het volgende:
Ik zou sowieso uitkijken met de standaard maat banden, ik vond ze te oncomfortabel. Ik ben uiteindelijk voor 205/50 R17 gegaan en dat is toch ff net wat fijner. Zeker als je bijvoorbeeld eerst 15" had en dat wel lekker zacht vind rijden.
Daarom zeg ik, ik raad aan de NIET horende maat er onder te doen, omdat dat een stuk comfortabeler rijdt. Teller stond inderdaad ineens 100% gelijk met GPS, wat ik toch niet echt fijn vond, dus weer "goed" gezet met tech2.quote:Op donderdag 29 maart 2018 11:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er hoort eigenlijk 205/50/16 onder. Als je dan naar 205/50/17 gaat, dan wordt je omloop 4% meer (en dus ook je snelheid tov de teller). 205/45/17 geeft minder dan 1% afwijking.
Jij hebt de teller van je auto aangepast naar je nieuwe, afwijkende bandenmaat?quote:Op donderdag 29 maart 2018 12:16 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, ik raad aan de NIET horende maat er onder te doen, omdat dat een stuk comfortabeler rijdt. Teller stond inderdaad ineens 100% gelijk met GPS, wat ik toch niet echt fijn vond, dus weer "goed" gezet met tech2.
Vind je? Mijn R staat standaard op 205/45 17. Er is een klein prijsverschil met de meer gangbare 215/45 17, Maar ze zijn heerlijk plat en geven je daardoor een goed gevoel wat de auto doet.quote:Op donderdag 29 maart 2018 11:57 schreef Leandra het volgende:
Er hoort idd een onmogelijke (en hele dure) bandenmaat onder,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |