abonnement Unibet Coolblue
pi_186184573
Vandaag (of nou ja gister, maar ik ben tegen zomertijd) de Saab op een half miljoen kilometers gezet. O+
pi_186271709
ooh hallo, een Saab draadje :P :W

ik ben sinds een kleine 2 weken eigenaar van een 9-3 sport sedan uit 2004, deze bolide heeft al de nodige ervaring, namelijk al 320K op de teller.
waarom? tsja de frod focus was een jaartje te vroeg (financieel) overleden (stuurpomp kapot) en deze had "mijn" garage staan waar onlangs door hun groot onderhoud aan gedaan was (en al een aantal jaar in regulier onderhoud bij hun)

paar kleine dingen die eens bekeken moeten worden
- dimlicht... wel heel erg dim. - heeft toch een projector koplamp dus ga eens kijken naar een fatsoenlijk setje LED en anders xenon. mits dat allemaal een goed beeld op levert, wat wel zou moeten want projectorlamp.
heb nu het gevoel snel groot licht nodig te hebben, terwijl er nog genoeg mensen voor en achter me rijden. erg irritant.

- Centrale vergrendeling van de achterportieren, rechtsachter wil niet altijd meewerken. links achter heel af en toe niet.

verder, heerlijke bak die 2.0t met 175pk (ooit)
misschien dat ik hem ooit nog eens wil kietelen, want die turbo is toch wel erg verslavend (zeker na die 1.6 frod motor met 100 pk) maar eerst eens op vakantie met dit beestje en de staat van het blok proberen te bepalen, dan weer verder zien.

plaatje voor de nieuwsgierigen ;) (klikbaar)
pi_186271776
https://www.telegraaf.nl/(...)e-blijft-saab-rijden

Pfff nou zeg gelukkig maar, wat hadden we anders moeten doen.. :o
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 17 april 2019 @ 13:55:23 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186272278
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 13:19 schreef Martijn137 het volgende:
ooh hallo, een Saab draadje :P :W

ik ben sinds een kleine 2 weken eigenaar van een 9-3 sport sedan uit 2004, deze bolide heeft al de nodige ervaring, namelijk al 320K op de teller.
waarom? tsja de frod focus was een jaartje te vroeg (financieel) overleden (stuurpomp kapot) en deze had "mijn" garage staan waar onlangs door hun groot onderhoud aan gedaan was (en al een aantal jaar in regulier onderhoud bij hun)

paar kleine dingen die eens bekeken moeten worden
- dimlicht... wel heel erg dim. - heeft toch een projector koplamp dus ga eens kijken naar een fatsoenlijk setje LED en anders xenon. mits dat allemaal een goed beeld op levert, wat wel zou moeten want projectorlamp.
heb nu het gevoel snel groot licht nodig te hebben, terwijl er nog genoeg mensen voor en achter me rijden. erg irritant.

- Centrale vergrendeling van de achterportieren, rechtsachter wil niet altijd meewerken. links achter heel af en toe niet.

verder, heerlijke bak die 2.0t met 175pk (ooit)
misschien dat ik hem ooit nog eens wil kietelen, want die turbo is toch wel erg verslavend (zeker na die 1.6 frod motor met 100 pk) maar eerst eens op vakantie met dit beestje en de staat van het blok proberen te bepalen, dan weer verder zien.

plaatje voor de nieuwsgierigen ;) (klikbaar)
[ link | afbeelding ]
Welkom!
Onze Sport Sedan had af fabriek Xenon, maar dat was een Launch edition, dus daar zat sowieso alles op wat je maar kon verzinnen.

Over je portieren: probleempje ook gehad, en dat was een elektrisch dingetje, wat opgelost was door de accu even los te koppen.... later nog een keer gehad, op dezelfde manier weer opgelost.

Veel plezier ermee, we missen de onze twee jaar na dato nog steeds :'(
Gelukkig hadden we ook nog een 9-3 OG cabrio, dus die brengt ons overal waar we moeten zijn ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_186272976
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 13:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Welkom!
Onze Sport Sedan had af fabriek Xenon, maar dat was een Launch edition, dus daar zat sowieso alles op wat je maar kon verzinnen.

Over je portieren: probleempje ook gehad, en dat was een elektrisch dingetje, wat opgelost was door de accu even los te koppen.... later nog een keer gehad, op dezelfde manier weer opgelost.
ooh dat zou mooi zijn als dat het oplost. straks maar eens even proberen dan.
bedankt voor de tip :)
quote:
Veel plezier ermee, we missen de onze twee jaar na dato nog steeds :'(
Gelukkig hadden we ook nog een 9-3 OG cabrio, dus die brengt ons overal waar we moeten zijn ;)
ja de frod had me in de week voor ik deze kocht heel wat kopzorgen gekost, (wel / niet TL, en wat er mee te doen want dit stond niet op de planning)

dagje rijden met de saab en ik dacht niet meer aan de frod *) :P
  woensdag 17 april 2019 @ 14:39:49 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186273052
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 14:34 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

ooh dat zou mooi zijn als dat het oplost. straks maar eens even proberen dan.
bedankt voor de tip :)
[..]

ja de frod had me in de week voor ik deze kocht heel wat kopzorgen gekost, (wel / niet TL, en wat er mee te doen want dit stond niet op de planning)

dagje rijden met de saab en ik dacht niet meer aan de frod *) :P
Mijn man kwam uit een leaseAudi toen we die Sport Sedan kochten, en die was bijna in tranen toen we haar 4 jaar later in de garage moesten achterlaten wegens beyond repair, de fijnste auto die hij ooit gehad had O+

Ik twijfel nog steeds tussen onze rooie Sport Sedan en zwarte Cabrio als het gaat om fijnste auto ooit, want het zijn gewoon heel verschillende auto's, ondanks allebei Saab.
Maar het rijdt heerlijk, en ik heb de velgen van de winterbanden van de Sport Sedan ook bewaard, want ik acht de kans groot dat ik die ooit weer nodig ga hebben :D (de banden zelf zitten inmiddels om de velgen van de Cabrio).

Half uurtje stroom eraf gelaten toen ik dat gedaan had.
Je moet andere shit dan wel weer opnieuw instellen, zoals dat de ramen helemaal naar beneden gaan als je op het knopje drukt, maar dat is een kwestie van 2 of 3 keer helemaal naar beneden en naar boven, en dan weet het systeem dat ook weer.

Edit: hier stond ze nog in de OP, boven onze Cabrio.... zelfde Arc-velgen als de jouwe ook :D
PTA / SAAB-liefhebbers topic #11 Winterbanden of geen winterbanden...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_186288406
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 14:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn man kwam uit een leaseAudi toen we die Sport Sedan kochten, en die was bijna in tranen toen we haar 4 jaar later in de garage moesten achterlaten wegens beyond repair, de fijnste auto die hij ooit gehad had O+

Ik twijfel nog steeds tussen onze rooie Sport Sedan en zwarte Cabrio als het gaat om fijnste auto ooit, want het zijn gewoon heel verschillende auto's, ondanks allebei Saab.
Maar het rijdt heerlijk, en ik heb de velgen van de winterbanden van de Sport Sedan ook bewaard, want ik acht de kans groot dat ik die ooit weer nodig ga hebben :D (de banden zelf zitten inmiddels om de velgen van de Cabrio).

Half uurtje stroom eraf gelaten toen ik dat gedaan had.
Je moet andere shit dan wel weer opnieuw instellen, zoals dat de ramen helemaal naar beneden gaan als je op het knopje drukt, maar dat is een kwestie van 2 of 3 keer helemaal naar beneden en naar boven, en dan weet het systeem dat ook weer.

Edit: hier stond ze nog in de OP, boven onze Cabrio.... zelfde Arc-velgen als de jouwe ook :D
PTA / SAAB-liefhebbers topic #11 Winterbanden of geen winterbanden...
mooi kleurtje ook voor een SS.
velgen zijn inderdaad hetzelfde, het liefst wil ik die volgend seizoen door zetten als winterset,
maar dan wil ik nog een mooi setje 17" als zomerset hebben.

(accu loskoppelen moet ik nog proberen maar de laatste 2 dagen heeft ie ook geen problemen met het slot :? )
  donderdag 18 april 2019 @ 09:03:03 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186288868
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 08:18 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

mooi kleurtje ook voor een SS.
velgen zijn inderdaad hetzelfde, het liefst wil ik die volgend seizoen door zetten als winterset,
maar dan wil ik nog een mooi setje 17" als zomerset hebben.

(accu loskoppelen moet ik nog proberen maar de laatste 2 dagen heeft ie ook geen problemen met het slot :? )
Welkom in de wereld van Saab, dat is dus SSHS*... dat ga je vaker meemaken :D

*Saab Self Healing System :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_186289024
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Welkom in de wereld van Saab, dat is dus SSHS*... dat ga je vaker meemaken :D

*Saab Self Healing System :+
als het altijd zo makkelijk is ^O^ _O_ :P
  donderdag 18 april 2019 @ 09:16:53 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186289062
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 09:15 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

als het altijd zo makkelijk is ^O^ _O_ :P
Nee meestal niet, en het is meestal tijdelijk :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_186769814
Mijn Saab kan uit de OP, die heb ik 2 maanden geleden in Friesland bij een autobedrijf achtergelaten nadat het drijfstanglager er onderweg uitgelopen was en de motor klonk als een tractor en even later *poef* deed... ;(

Mijn nieuwe auto is geen Saab meer, heb nu een Audi A6 Avant 3.2 Quattro, ook leuk :P

  zaterdag 11 mei 2019 @ 19:15:05 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186770211
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 18:59 schreef swollywood het volgende:
Mijn Saab kan uit de OP, die heb ik 2 maanden geleden in Friesland bij een autobedrijf achtergelaten nadat het drijfstanglager er onderweg uitgelopen was en de motor klonk als een tractor en even later *poef* deed... ;(

Mijn nieuwe auto is geen Saab meer, heb nu een Audi A6 Avant 3.2 Quattro, ook leuk :P

[ afbeelding ]
Wie poetst jouw auto's toch?
* Leandra is jaloers
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_186798931
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 19:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wie poetst jouw auto's toch?
* Leandra is jaloers
:D

De foto van de Saab is gemaakt door een fotograaf die hem daarna nog door Photoshop getrokken heeft.

De Audi is uitgebreid gepoetst door het autobedrijf waar ik hem gekocht had.
Ik doe zelf niet meer dan hem 1-2 keer maand door de wasstraat halen op het meest uitgebreide programma. :P
  maandag 13 mei 2019 @ 01:53:24 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186800487
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 23:47 schreef swollywood het volgende:

[..]

:D

De foto van de Saab is gemaakt door een fotograaf die hem daarna nog door Photoshop getrokken heeft.

De Audi is uitgebreid gepoetst door het autobedrijf waar ik hem gekocht had.
Ik doe zelf niet meer dan hem 1-2 keer maand door de wasstraat halen op het meest uitgebreide programma. :P
Ah, dat verklaart een hoop, dat gaat m niet worden hier; 2 keer per maand door de wasstraat... pas voor het eerst in bijna 5 jaar met de cabrio door de wasstraat gegaan, ging prima, maar niet te vaak ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 17 oktober 2019 @ 18:53:14 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189485910
:D geweldig filmpje, met gelukkig een happy end O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189486266
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:53 schreef Leandra het volgende:
:D geweldig filmpje, met gelukkig een happy end O+
Dank je!
  Moderator donderdag 17 oktober 2019 @ 19:43:53 #193
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_189486716
Suzuki Samurai O+
Ik had er BIJNA een gekocht, is uiteindelijk een Volvo 480 geworden (naast de 9-5)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_189486961
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 19:43 schreef djkoelkast het volgende:
Suzuki Samurai O+
Ik had er BIJNA een gekocht, is uiteindelijk een Volvo 480 geworden (naast de 9-5)
480 staat ook nog op mijn to have list. Samus wel erg gaaf hoor. O+
  donderdag 17 oktober 2019 @ 19:57:06 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189487012
De ondertiteling maakte daar trouwens de "excuus samen rij" van :')
Gelukkig begreep ik wel wat de ondertiteling bedoelde :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189487584
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 19:57 schreef Leandra het volgende:
De ondertiteling maakte daar trouwens de "excuus samen rij" van :')
Gelukkig begreep ik wel wat de ondertiteling bedoelde :D
Ik had dit keer geen zin zelf te ondertitelen sorry. :p
  donderdag 17 oktober 2019 @ 20:25:05 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189487678
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:20 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik had dit keer geen zin zelf te ondertitelen sorry. :p
Ik heb vaak wel lol van die Youtube ondertiteling.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 17 oktober 2019 @ 20:48:06 #198
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_189488168
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 19:54 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

480 staat ook nog op mijn to have list. Samus wel erg gaaf hoor. O+
Vond ik ook, tot ik zag wat 'ie qua benzine verbruikt.
Ik heb nu een heel goede, niet roestige, waarvan alles werkende Volvo 480 2.0 ES naast de 9-5 2.0t. Mooi setje zo hoor :D
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_189489416
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:48 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Vond ik ook, tot ik zag wat 'ie qua benzine verbruikt.
Ik heb nu een heel goede, niet roestige, waarvan alles werkende Volvo 480 2.0 ES naast de 9-5 2.0t. Mooi setje zo hoor :D
90% van de kilometers die ik er mee gedaan heb was off-road. In t terrein is ie relatief zuinig. Voor op de weg niet echt geschikt.
pi_191150512
Hallo lieve fokkers er is al even niet meer gereageerd in dit topic maar dat neemt niet weg dat ik me als nieuwe Saab eigenaar toch even wil melden.

Ik heb afgelopen week een Saab 93 aero 2.8 V6 Turbo estate met Hirsch badges aan kunnen kopen.

Het gaat om een auto uit 2005 dus de echte puristen zullen het misschien geen echte Saab noemen. Neemt niet weg dat ik zelf de GM Saab van 2003 tot 2007 hele mooie auto's vind.

Omdat de aero 2.8 af fabriek met 250 paardjes wordt geleverd en deze auto als Hirsch 300 pk werd aangeboden heb ik een aankoopkeuring en een rollenbanktest laten uitvoeren voor aanschaf.

Technisch bleek de auto in orde en de dyno test kwam net boven 300 uit.

De volgende week ga ik dit beest ophalen.

Moet bekennen dat ik het topic niet heb doorgelezen dus ik ben benieuwd of meer mensen ervaringen hebben met performance Saabs
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')