Jep, van 2001 t/m 2008 heb ik 3 verschillende 9-5 Aero's Hirsch Performance (280 pk) gereden, dit model.quote:Op woensdag 22 januari 2020 21:28 schreef Doemaarvier het volgende:
Hallo lieve fokkers er is al even niet meer gereageerd in dit topic maar dat neemt niet weg dat ik me als nieuwe Saab eigenaar toch even wil melden.
Ik heb afgelopen week een Saab 93 aero 2.8 V6 Turbo estate met Hirsch badges aan kunnen kopen.
Het gaat om een auto uit 2005 dus de echte puristen zullen het misschien geen echte Saab noemen. Neemt niet weg dat ik zelf de GM Saab van 2003 tot 2007 hele mooie auto's vind.
Omdat de aero 2.8 af fabriek met 250 paardjes wordt geleverd en deze auto als Hirsch 300 pk werd aangeboden heb ik een aankoopkeuring en een rollenbanktest laten uitvoeren voor aanschaf.
Technisch bleek de auto in orde en de dyno test kwam net boven 300 uit.
De volgende week ga ik dit beest ophalen.
Moet bekennen dat ik het topic niet heb doorgelezen dus ik ben benieuwd of meer mensen ervaringen hebben met performance Saabs
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zijn superieure reiswagens met een buitengewoon goede ergonomie, en Hirsch gaf net dat extra beetje power als je 's nachts aan het 'cruisen' was. Ik heb er destijds geen bijzondere technische problemen mee ondervonden. Ik denk dat je er veel plezier van gaat hebben.
https://www.autotrack.nl/tweedehands/saab/9-3/48308917quote:Op woensdag 22 januari 2020 23:35 schreef djkoelkast het volgende:
Ik wil ook nog steeds een Aero, maar geen estate en geen automaat en liefst een 2003-2004. Zie ze maar heel weinig voorbijkomen. Heb nu zelf nog altijd mijn Vector 2.0t (2003)
Ik wist niet dattie ook op de dyno geweest was. Mooi dat ie de opgegeven pk's ook echt haalt.quote:
En het moet ook nog een 9-5 zijnquote:Op donderdag 23 januari 2020 10:49 schreef Doemaarvier het volgende:
[..]
https://www.autotrack.nl/tweedehands/saab/9-3/48308917
Is wel de 2.0 T
Kwam er uit die keuring nog iets over de 2.8 motor? Dat schijnt niet de meest makkelijke te zijn. Op saabforum.nl kunnen ze je waarschijnlijk ook goed helpen. Je bent in elk geval goed gestart door niet blind te kopen!quote:Op woensdag 22 januari 2020 21:28 schreef Doemaarvier het volgende:
Hallo lieve fokkers er is al even niet meer gereageerd in dit topic maar dat neemt niet weg dat ik me als nieuwe Saab eigenaar toch even wil melden.
Ik heb afgelopen week een Saab 93 aero 2.8 V6 Turbo estate met Hirsch badges aan kunnen kopen.
Het gaat om een auto uit 2005 dus de echte puristen zullen het misschien geen echte Saab noemen. Neemt niet weg dat ik zelf de GM Saab van 2003 tot 2007 hele mooie auto's vind.
Omdat de aero 2.8 af fabriek met 250 paardjes wordt geleverd en deze auto als Hirsch 300 pk werd aangeboden heb ik een aankoopkeuring en een rollenbanktest laten uitvoeren voor aanschaf.
Technisch bleek de auto in orde en de dyno test kwam net boven 300 uit.
De volgende week ga ik dit beest ophalen.
Moet bekennen dat ik het topic niet heb doorgelezen dus ik ben benieuwd of meer mensen ervaringen hebben met performance Saabs
Nee over het blok is niets boven komen drijven. Algehele beeld dat uit de keuring kwam was dat de auto goed onderhouden was en voor zover te bepalen nooit schade had gehad. Eigenlijk was die auto boven budget maar omdat de monteur die de keuring gedaan heeft uiterst positief was ben ik toch tot aankoop over gegaan.quote:Op zondag 26 januari 2020 11:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kwam er uit die keuring nog iets over de 2.8 motor? Dat schijnt niet de meest makkelijke te zijn. Op saabforum.nl kunnen ze je waarschijnlijk ook goed helpen. Je bent in elk geval goed gestart door niet blind te kopen!
Ik bedoel eigenlijk als je het vergelijkt met een moderne auto uit het hogere middenklasse segment. Voor 2005 was de uitrusting waarschijnlijk behoorlijk goed met climate control, stoelverwarming, boordcomputer, routeplanner enz enzquote:Op vrijdag 7 februari 2020 22:56 schreef Leandra het volgende:
Qua uitrusting vind ik het nog reuze meevallen, onze Sport Sedan uit 2002 zat vol met zaken die nu in een hoop auto's nog niet standaard zijn, maar dat was dan ook een Launch Edition.
Als ik zie hoeveel automobilisten nu nog met kapotte verlichting rijden terwijl mijn 21 jaar oude Saab gewoon in de SID meldt welke lamp kapot is dan snap ik niet hoe mensen in een vrijwel nieuwe auto met kapotte verlichting kunnen rijden.
Check, de derde nu.quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Saab_9-5#Tweede_generatiequote:Anno 2022 zijn er volgens de RDW gegevens iets meer dan 500 exemplaren in Nederland...
Zijn vaak van die kleine dingen die weinig uitmaken als het je hobby-auto is, maar erg onhandig zijn als je er iedere ochtend mee naar je werk moet.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:13 schreef Z het volgende:
Er zijn al een aantal dingen verlijmd aan mijn auto omdat onderdelen soms lastig te vinden zijn (portiergreep, ruitensproeier-reservoir). Maar er gaat eigenlijk bijna nooit wat stuk. Auto verbruik wel wat veel vloeistoffen.
Via de bekende sites (elferink bijvoorbeeld) kun je nog best veel vinden.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:07 schreef Hyperdude het volgende:
Onderdelenvoorziening nog een beetje te doen?
Met name Saab specifieke onderdelen?
Waar kan je dat laten doen?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 12:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nog niet, dat lijkt me wel wat trouwens, maar ik denk dat ik dan thuis nog wat oorlogen te winnen heb
Op Saabforum marktplaats vragen, ze bieden continue alles aan wat je zoekt.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:07 schreef Hyperdude het volgende:
Onderdelenvoorziening nog een beetje te doen?
Met name Saab specifieke onderdelen?
Na drie 9-3’s nu weer terug naar een Skoda Fabia gegaan.quote:
Wel een Sonett!quote:
Nee idd, ik heb al een tripje naar Zutphen uitgesteld omdat maar 1 van de 2 winkels waar ik naartoe wil open was, dan maar een keer op een zaterdag, als ze wel allebei open zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2022 08:24 schreef Duvel het volgende:
Het is trouwens niet leuk SAAB rijden met deze brandstofprijzen.
Ik ga weer wat meer gebruik maken van m'n treinkaart denk ik, ondanks dat kloterige mondkapje. De cabrio echt alleen gebruiken voor ritjes waar je met het dak open kunt rijden. En de tuning denk ik maar even omlaag gooien, dan kan er weer EURO95 in. Scheelt toch weer 10 ct/l.quote:Op woensdag 9 maart 2022 08:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee idd, ik heb al een tripje naar Zutphen uitgesteld omdat maar 1 van de 2 winkels waar ik naartoe wil open was, dan maar een keer op een zaterdag, als ze wel allebei open zijn.
Wie hier meer over wil lezen, zie dit topic op het Saabforum. Het is een geweldige ombouw:quote:
Da's wel jammer ja, die van mij staat ook buiten en het dak gaat nog ok. Ik heb er ook een hoes bij maar het waait hier vaak vrij hard en die elastieken zijn toch niet heel erg weerbestendig. Binnenkort er wel weer op vanwege toenemende vogelactiviteit in de wijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:34 schreef DX11 het volgende:
Helaas niet meer. Was dolgek op mijn cabrio maar het stoffen dak onderhouden was te veel gedoe, werd groen enz. Dus heb even doorgespaard en heb nu een BMW cabrio met hard dak.
(Je moet wat als je in een flat woont zonder eigen parkeerplaats)
Het dak zal vast wel goed blijven (als in waterdicht) maar ik had groene aanslag rond de randen en bij het achterraam, en door de wasstraat is nou ook weer niet optimaal met een stoffen dak. Dus uiteindelijk toch maar voor een hardtop gekozen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 08:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's wel jammer ja, die van mij staat ook buiten en het dak gaat nog ok. Ik heb er ook een hoes bij maar het waait hier vaak vrij hard en die elastieken zijn toch niet heel erg weerbestendig. Binnenkort er wel weer op vanwege toenemende vogelactiviteit in de wijk.
Was er niet ergens een 9-5 (NG ) beschikbaar die aan je eisen voldeed?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 22:12 schreef Z het volgende:
Ik heb vanavond een nieuwe auto gekocht. Dat betekent het einde van het Saab-tijdperk voor mij. Weliswaar een mooie V70 gekocht maar het zal wel even wennen zijn. Ik kreeg ook steeds meer complimenten over de Saab naar mate die ouder werd. Dat zal met een Volvo minder snel gebeuren.
Dingen hebben schijnbaar allemaal vrij goedkope onderdelen, veel wat te koop staat heeft super versleten knoppen en kapotte lightbars enz.quote:
Ja, ze zijn bizar duurquote:Op dinsdag 28 juni 2022 22:42 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dingen hebben schijnbaar allemaal vrij goedkope onderdelen, veel wat te koop staat heeft super versleten knoppen en kapotte lightbars enz.
Edit: en damn wat vragen ze er nog veel voor:
https://www.gaspedaal.nl/(...)4&bmin=2010&srt=df-a
Voor dat geld heb je ook een dikke BMW van een nieuwe jaartal met minder kilometers en meer opties. Tja.
En welkom terug alvast.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Na drie 9-3’s nu weer terug naar een Skoda Fabia gegaan.
Dank je! Fabia gaar, Impreza kwam niet meer door de apk en de SLK is te klein voor boodschappen dus nu aan de 9-5quote:
Hier alweer een dik jaar de 9-5 Estate uit 2001.quote:Op woensdag 15 maart 2023 12:53 schreef Alexxxxx het volgende:
Dank je! Fabia gaar, Impreza kwam niet meer door de apk en de SLK is te klein voor boodschappen dus nu aan de 9-5
Aankoopkeuring bij Saab-specialist laten doen.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 09:46 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik heb mijn oog laten vallen op deze Saab
https://link.marktplaats.(...)ntent=app_ios_tablet
Iemand op-en of aanmerkingen en tips waar ik op moet letten bij deze auto’s? Hij lijkt dealer onderhouden, dus dan neem ik aan dat de meeste bekende kwaaltjes zijn ondervangen. Ik lees veel over sludge bij deze auto's, of is dat bij vroegere jaartallen een probleem?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |