abonnement Unibet Coolblue
pi_177205058


Crowdfunding is hot! In 2017 is in Nederland 223 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 170 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
SamenInGeld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horecacrowdfunding (HCN), leningen voor horeca.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waardevoorjegeld, leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle, leningen voor MKB.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Crowdestate, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
NewFunding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
DuurzaamInvesteren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
ZonnepanelenDelen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
GreenCrowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.
The Dutch Deal, leningen voor MKB.
Moneybrothers, leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horecacrowdfunding
Crowdaboutnow
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal op Maat
Samen in Geld
Horecacrowdfunding
Waardevoorjegeld
Investormatch

Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E-mail alerts
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een service die nieuwe projecten bijhoudt en een alert stuurt per @mail.

Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar subscribe@crowdfundmailer.nl.
Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl.
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_177206141
Kort blog G&W winkel in Ridderkerk op WvjG
Waarom wilde je een financiering?
“Ik liep al langer met de gedachten, om eens serieus werk te maken van mijn energie uitgaven en de mogelijke besparing en verbetering van duurzaamheid. Maar je weet hoe dat gaat; de business gaat voor en dan blijven dat soort ideeën liggen. Maar toen ik spontaan in contact kwam met Waardevoorjegeld, heb ik doorgepakt! Ik ben er flink op vooruit gegaan!”

Dat zijn de woorden van de ondernemer uit Ridderkerk, nadat het financieringstraject bij Waardevoorjegeld is afgerond. De aflossingsverplichting loopt nu. Wij kijken met de ondernemer terug op deze periode.

Financiële ruimte
“Voor een aantal zaken had ik wat extra financiële ruimte nodig. Ik heb een gezonde onderneming, en ik houd er niet van om schulden te hebben. Ik had jaren geleden een bescheiden krediet op de rekening, maar die is ondertussen afgelost. Daarnaast heb ik in de afgelopen jaren een flinke hoeveelheid geld gebruikt voor het aflossen van mijn pand. Dat is goed, maar als je dan eens wilt uitpakken, loop je tegen je grenzen van liquiditeit aan. Waardevoorjegeld begreep precies wat ik bedoelde. Zij hebben mijn vraag omgezet naar een prachtig project en binnen vier uur had ik de benodigde 30.000 euro toegezegd. Fantastisch.

Hoe vond je het proces verder? Voldeed het aan je verwachtingen?
Van eerste kennismaking tot het plaatsen van de aanvraag op de website duurde slechts een paar dagen. De vertraging die in dit proces zat, was aan mij zelf te danken. Maar wat ik belangrijker vind is, dat ik tijdens de gesprekken heel goed werd geadviseerd op punten, die de financiering niet eens betrof. Ik kreeg advies over de manier van administreren en over de sturing op mijn resultaten. Dat leverde me echt meerwaarde.

“Ik weet nog goed het moment dat de aanvraag gepubliceerd werd. Dat was om vier uur in de middag. Nog voor acht uur ’s avonds was de benodigde 30.000 euro toegezegd. Dat had ik niet verwacht. Het blijkt dus dat er behoorlijk veel mensen in het netwerk van Waardevoorjegeld zitten."

Heb je nog wensen, die Waardevoorjegeld zou kunnen invullen?
“Stel dat ik een aanbieding onder de aandacht van de investeerders wil brengen; kan dat? Want ik ken de investeerders niet?”

Ja, dat kan zeker. Natuurlijk blijven de investeerders in principe anoniem voor de lener, maar als de ondernemer een aanbieding wil doen, dan kan Waardevoorjegeld deze via het platform digitaal bij de investeerders onder de aandacht brengen. Wij kunnen bijvoorbeeld ook een kortingsbon of dergelijke digitaal verspreiden.

“Ook daar is aan gedacht bij Waardevoorjegeld.” Zo ga je echt samen voor een Waardenvol rendement.
pi_177206158
Nieuw project op GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17503
met 2e hyp, lijkt me iemand met 0 euro eigen geld en blijkbaar geen mogelijkheden voor een persoonlijke lening wat tegen aantrekkelijker voorwaarden afgesloten zou kunnen worden.

[ Bericht 14% gewijzigd door djh77 op 15-02-2018 15:20:34 ]
  donderdag 15 februari 2018 @ 15:20:55 #4
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_177206353
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 15:11 schreef djh77 het volgende:
Nieuw project op GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17503
met 2e hyp, lijkt me iemand met 0 euro eigen geld en blijkbaar geen mogelijkheden voor een persoonlijke lening wat tegen aantrekkelijker voorwaarden afgesloten zou kunnen worden.
60k is nog weinig.
pi_177206379
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 15:20 schreef xzaz het volgende:

[..]

60k is nog weinig.
Is het ook een gesplitste woning ? ( https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2016-165110.html )
Zie er niks over in de pitch
pi_177208032
Een nieuwe bij KOM, Doner Home 2 die vorig jaar ook een lening via KOM heeft afgesloten toen ivm het herfinancieren van een woekerlening.
https://www.kapitaalopmaat.nl/Doner-Home-2#project
De huidige lening is voor een bezorgauto en inventaris.
Wat mij in positieve zin opvalt is de uitgebreide financiële rapportage. Een plus voor KOM, de rente van 6,5% is wel erg mager.
pi_177208582
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 15:22 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Is het ook een gesplitste woning ? ( https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2016-165110.html )
Zie er niks over in de pitch
Gaat dat over de zelfde woning dan? Foto lijkt niet echt...
pi_177208865
quote:
14s.gif Op donderdag 15 februari 2018 16:58 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Gaat dat over de zelfde woning dan? Foto lijkt niet echt...
Yep, zie google streetview en dan vanaf de achterkant bekijken ( klopt exact ).
Is dus een gesplitste boerderij, de voorkant is van iemand anders net als het schuurtje op foto 3 van GVE. Toch net wat anders dan een boerderij met rondom een mooie besloten tuin met prachtige beukenhagen, bomen en grasvelden :')
pi_177208892
Kreeg gisteren een uitnodiging om een lopend Collin project te bezoeken voor een hapje en drankje, de Rontgendocters. Heb daar wat gemengde gevoelens over daar men net na 3 maanden normaal betaald te hebben g maanden opschorting van aflossing hebben gevraagd aan en gekregen hebben van de investeerders.
Lijkt me beter werk te maken om de boel aan de gang te krijgen dan dat ze geld uitgeven aan hapjes en drankjes om hun investeerders te pleasen.
pi_177209146
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 17:14 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Yep, zie google streetview en dan vanaf de achterkant bekijken ( klopt exact ).
Is dus een gesplitste boerderij, de voorkant is van iemand anders net als het schuurtje op foto 3 van GVE. Toch net wat anders dan een boerderij met rondom een mooie besloten tuin met prachtige beukenhagen, bomen en grasvelden :')
Ze zijn het wel netjes aan het opknappen, dat dan weer wel...
pi_177209301
Nieuw project op geldvoorelkaar:

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17300

Naam: Aankoop Garageboxen
Leendoel: Overig
Bedrag: 60.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 120 maanden
Classificatie: 5

Als ze nu de totale financiering via GvE hadden aangevraagd (tegen uiteraard een wat lagere rente) dan had ik hem vermoedelijk wel meegepakt. Nu twijfel ik.
pi_177209567
quote:
14s.gif Op donderdag 15 februari 2018 17:37 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar:

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17300

Naam: Aankoop Garageboxen
Leendoel: Overig
Bedrag: 60.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 120 maanden
Classificatie: 5

Als ze nu de totale financiering via GvE hadden aangevraagd (tegen uiteraard een wat lagere rente) dan had ik hem vermoedelijk wel meegepakt. Nu twijfel ik.
Opvallend is dat de huuropbrengsten de financieringskosten niet dekken, hij verwacht dus een waardestijging. Daarnaast is opvallend dat de financiering wordt aangevraagd door een directeur van een Incassobureau. Ook even over nadenken.
pi_177209840
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 17:52 schreef ML45 het volgende:
Opvallend is dat de huuropbrengsten de financieringskosten niet dekken, hij verwacht dus een waardestijging.
Die waardestijging zou er nu al moeten zijn met een aankoopbedrag van 240k en een waarde van 310k/350k
pi_177209979
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:08 schreef djh77 het volgende:

[..]

Die waardestijging zou er nu al moeten zijn met een aankoopbedrag van 240k en een waarde van 310k/350k
Splitsen en los verkopen is ook niet echt een optie met 2 hypotheken.
pi_177210001
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:08 schreef djh77 het volgende:

[..]

Die waardestijging zou er nu al moeten zijn met een aankoopbedrag van 240k en een waarde van 310k/350k
Wat zegt mij een waarde van 310/350 wanneer hij de garages voor 240 kan kopen, mi is de echte marktwaarde dus 240.
pi_177210033
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:17 schreef ML45 het volgende:

[..]

Wat zegt mij een waarde van 310/350 wanneer hij de garages voor 240 kan kopen, mi is de echte marktwaarde dus 240.
Voor mij ook hoor. De oude eigenaar zou gek zijn om deze zo ver onder de prijs te verkopen
  donderdag 15 februari 2018 @ 18:55:35 #17
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_177210688
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:17 schreef ML45 het volgende:

[..]

Wat zegt mij een waarde van 310/350 wanneer hij de garages voor 240 kan kopen, mi is de echte marktwaarde dus 240.
310/350 is losse verkoop, (vrij van huur).
240 is als je ze allemaal koopt in verhuurde staat.

het verschil klinkt niet heel raar.
je zou ook kunnen aflossen door steeds een vrijkomend boxje te verkopen.
uiteindelijk heb je dan 15 boxjes, hypotheek vrij.

ik snap die man zijn gedachte wel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Speekselklier op 15-02-2018 19:01:31 ]
Tot nooit .......
pi_177211169
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:55 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

310/350 is losse verkoop, (vrij van huur).
240 is als je ze allemaal koopt in verhuurde staat.

het verschil klinkt niet heel raar.
je zou ook kunnen aflossen door steeds een vrijkomend boxje te verkopen.
uiteindelijk heb je dan 15 boxjes, hypotheek vrij.

ik snap die man zijn gedachte wel.

Tja, maar dat gaat dus niet zolang er een hypotheek op zit.
pi_177211185
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:55 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

310/350 is losse verkoop, vrij van huur
240 is als je ze allemaal koopt in verhuurde staat.

het verschil klinkt niet heel raar.
je zou ook kunnen aflossen door steeds een vrijkomend boxje te verkopen. uiteindelijk heb je dan 15 boxjes, hypotheek vrij.

De opbrengst van de verhuur zal het grootste deel van de betaalverplichting dekken. Het overige deel zal door ons uit privémiddelen worden betaald. , rare zin , maar zie onderstaand is denk ik in de richting

39 garageboxen voor 240k = 6,2k per box aanschaf
financiering GVE 60k 10jr 8% = jaar annuïteit van 9k

Rabo hypo 195k 4% 10 jaar = 24k jaar annuïteit
idem maar dan 15 jr = 17k jaar annuïteit
idem maar dan 20 jr = 14k jaar annuïteit
idem maar dan 30jr = 11k jaar annuïteit

39x gemiddeld ¤ 70 opbrengst per mnd x 12 mnd = 32k -/- kosten = zeg 30k netto
met hierom een marge + en - van een paar k

ik denk / verwacht / neem aan dat de hypo rabo een looptijd van 10 15 jr heeft, dan gaat de kassa pas echt roken na 10 jaar, een extra oude dags voorziening, denk ik dan maar,

voor mij is de looptijd te lang, maar voor onze incasso directeur zeker niet

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 15-02-2018 19:20:52 ]
pi_177211930
Op zich geen gek project die garageboxen, maar de BKR hoog risico bevalt me niet helemaal. Doorgaans staat er dan een toelichting bij waardoor dit komt maar nu niet.
pi_177214897
Zag net dat ik den achterstand had staan bij 1 van mn projecten, maar daar nog niets over gehoord van GVE maar zal wel morgen komen dan. Een rondje googlen toonde geen problemen aan dus maar even afwachten.

Kan ff geen spoilertags plaatsen, morgenvroeg even doen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_177215608
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:12 schreef AQuila360 het volgende:
Zag net dat ik den achterstand had staan bij 1 van mn projecten, maar daar nog niets over gehoord van GVE maar zal wel morgen komen dan. Een rondje googlen toonde geen problemen aan dus maar even afwachten.

Kan ff geen spoilertags plaatsen, morgenvroeg even doen.
wacht ook nog op een GVE project waarvan de betaling altijd rond de 12e 13e komt, voorjaarsvakantie, of carnaval, I suppose, wachten af, maar blijven scherp
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177216368
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 16:30 schreef ML45 het volgende:
Een nieuwe bij KOM, Doner Home 2 die vorig jaar ook een lening via KOM heeft afgesloten toen ivm het herfinancieren van een woekerlening.
https://www.kapitaalopmaat.nl/Doner-Home-2#project
De huidige lening is voor een bezorgauto en inventaris.
Wat mij in positieve zin opvalt is de uitgebreide financiële rapportage. Een plus voor KOM, de rente van 6,5% is wel erg mager.
Dit percentage is véél te laag. Kom op zeg. Staat in geen enkele verhouding. Eén jaartje redelijk draaien en ze denken meteen dat ze Unilever zijn of zo.

In 2017 zien we een sterke verbetering van het resultaat. Voor 2018 en 2019 is een daling
voorzien als gevolg van hogere privé-onttrekkingen. Deze zijn niet consumptief doch zijn
reserveringen voor toekomstige investeringen in de zaak.


En dan dit soort teksten. Wat een vreselijke onzin. Toekomstige investeringen via de Winst- en verliesrekening laten lopen en wel via de privéopnamen. Na zoiets kan ik de tekstschrijver niet meer serieus nemen en zijn verhaal ook niet.
Pecunia non olet
pi_177223682
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:58 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dit percentage is véél te laag. Kom op zeg. Staat in geen enkele verhouding. Eén jaartje redelijk draaien en ze denken meteen dat ze Unilever zijn of zo.

In 2017 zien we een sterke verbetering van het resultaat. Voor 2018 en 2019 is een daling
voorzien als gevolg van hogere privé-onttrekkingen. Deze zijn niet consumptief doch zijn
reserveringen voor toekomstige investeringen in de zaak.


En dan dit soort teksten. Wat een vreselijke onzin. Toekomstige investeringen via de Winst- en verliesrekening laten lopen en wel via de privéopnamen. Na zoiets kan ik de tekstschrijver niet meer serieus nemen en zijn verhaal ook niet.
Obligataire; Waar ik op doel is dat wij hier tenminste wel cijfers krijgen dit itt tot bijna alle andere projecten en dus zelf beter een oordeel kunnen vormen. Dat teksten soms opgeklopt zijn dat weten we. Het genoemde punt van de onttrekking daar til ik gezien het feit dat het een VOF is niet zo zwaar aan. Ik deel jouw conclusie dat 6,5% wel erg laag is, de omzetontwikkeling over 2017 moet zich wel voortzetten.
pi_177224311
Twitter:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 16% gewijzigd door rockenfeller op 16-02-2018 09:58:12 ]
pi_177224823
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:58 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dit percentage is véél te laag. Kom op zeg. Staat in geen enkele verhouding. Eén jaartje redelijk draaien en ze denken meteen dat ze Unilever zijn of zo.

In 2017 zien we een sterke verbetering van het resultaat. Voor 2018 en 2019 is een daling
voorzien als gevolg van hogere privé-onttrekkingen. Deze zijn niet consumptief doch zijn
reserveringen voor toekomstige investeringen in de zaak.


En dan dit soort teksten. Wat een vreselijke onzin. Toekomstige investeringen via de Winst- en verliesrekening laten lopen en wel via de privéopnamen. Na zoiets kan ik de tekstschrijver niet meer serieus nemen en zijn verhaal ook niet.
Ik registreer mezelf als niet-dönor voor dit project.
pi_177224868
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:41 schreef rockenfeller het volgende:
Twitter:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat gaat vast oven dit project:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee over welk voorstel dit gaat. Of is dit hier al aan de orde geweest?
pi_177224912
quote:
12s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:34 schreef peterc het volgende:

[..]

wacht ook nog op een GVE project waarvan de betaling altijd rond de 12e 13e komt, voorjaarsvakantie, of carnaval, I suppose, wachten af, maar blijven scherp
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
betaling nu in de pijplijn, geen problemen dus *O*
pi_177225533
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 10:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat gaat vast oven dit project:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee over welk voorstel dit gaat. Of is dit hier al aan de orde geweest?
Nog niets over gelezen hier op fok, maar misschien heeft iemand detail info?
Vermoedelijk een 9 maanden uitstel van aflossingsverplichting ?
Heb dit ook bij 2 projecten van Collin voor mijn kiezen gekregen.
pi_177225778
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 10:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Nog niets over gelezen hier op fok, maar misschien heeft iemand detail info?
Vermoedelijk een 9 maanden uitstel van aflossingsverplichting ?
Heb dit ook bij 2 projecten van Collin voor mijn kiezen gekregen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een foefje van Collin om een project-in-de-problemen voorlopig buiten de defaultcijfers te houden ....

[ Bericht 0% gewijzigd door paardendokter op 16-02-2018 11:06:31 ]
pi_177226067
Nieuw project in Den Haag op SiG:
https://investeren.sameni(...)lein-128-te-den-haag
quote:
Wij verwachten binnenkort projecten in Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en Purmerend.
pi_177226081
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:07 schreef djh77 het volgende:
Nieuw project in Den Haag op SiG:
https://investeren.sameni(...)lein-128-te-den-haag
Ziet er niet verkeerd uit. In de financiële analyse zie ik wel een erfpachtcanon staan en gezien het bedrag lijkt dit alleen maar administratiekosten voor de canon? Verder niets over te vinden in de pitch.
pi_177226384
En jammer dat het aantal verhuurde woningen en de bijbehorende schuld bij deze familie niet beschreven wordt. Ik vind het prettig om te weten hoeveel eigen vermogen ze ongeveer hebben om het risico in te schatten.
pi_177226424
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:21 schreef Red_arrow het volgende:
En jammer dat het aantal verhuurde woningen en de bijbehorende schuld bij deze familie niet beschreven wordt. Ik vind het prettig om te weten hoeveel eigen vermogen ze ongeveer hebben om het risico in te schatten.
In dat licht vind ik het bijzonder dat ze 5k extra moeten lenen voor kunststof kozijnen
pi_177226726
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:00 schreef ML45 het volgende:

[..]

Obligataire; Waar ik op doel is dat wij hier tenminste wel cijfers krijgen dit itt tot bijna alle andere projecten en dus zelf beter een oordeel kunnen vormen. Dat teksten soms opgeklopt zijn dat weten we. Het genoemde punt van de onttrekking daar til ik gezien het feit dat het een VOF is niet zo zwaar aan. Ik deel jouw conclusie dat 6,5% wel erg laag is, de omzetontwikkeling over 2017 moet zich wel voortzetten.
Het is prima dat we uitgebreide cijfers krijgen maar wat ik hier uitdrukkelijk mis is dat het op een standaard manier gepresenteerd wordt zodat men daar eenduidige conclusies uit kan trekken.
Nu krijg je de vreemde situatie dat de investering waarvoor krediet gevraagd wordt, leidt tot een lagere winst. Geen wonder dat ze niet bij een bank terecht kunnen. Vervolgens moet hij allerlei merkwaardige verhaaltjes toevoegen om dit vreemde fenomeen te verklaren.
Om op dat privé terug te komen: hij moet overtollige liquide middelen gewoon op een bedrijfsspaarrekening dus op de balans, zetten dan is er niets aan de hand. Het is onzinnig om toekomstige investeringen nu al als kosten te nemen in de V&W.
Pecunia non olet
pi_177226763
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:07 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Ziet er niet verkeerd uit. In de financiële analyse zie ik wel een erfpachtcanon staan en gezien het bedrag lijkt dit alleen maar administratiekosten voor de canon? Verder niets over te vinden in de pitch.
Als de erfpacht meer is dan ¤ 978 dan is er dus een negatieve kasstroom. Gezien het feit dat er niets over geschreven wordt, is het voor mij een teken om weg te blijven. Jammer dat SIG niet geleerd heeft van de andere projecten met erfpacht.
pi_177226821
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:23 schreef djh77 het volgende:

[..]

In dat licht vind ik het bijzonder dat ze 5k extra moeten lenen voor kunststof kozijnen
Het zou kunnen dat ze 3 appartementen/huizen hebben die vrij van hypotheek zijn, maar door een aantal andere leningen/hypotheken of door te snel iets nieuws te kopen geen vrij vermogen. Nu wordt daar helemaal niets over gezegd, daarom ga ik er maar vanuit dat er weinig vermogen is.
pi_177226823
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:36 schreef ML45 het volgende:
Als de erfpacht meer is dan ¤ 978 dan is er dus een negatieve kasstroom. Gezien het feit dat er niets over geschreven wordt, is het voor mij een teken om weg te blijven. Jammer dat SIG niet geleerd heeft van de andere projecten met erfpacht.
Wellicht is de erfpachtcanon voor xx jaar afgekocht en betalen ze alleen administratiekosten. Maar dit is weer een aanname van mij omdat SiG nergens iets over zegt.
pi_177226983
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:07 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Ziet er niet verkeerd uit. In de financiële analyse zie ik wel een erfpachtcanon staan en gezien het bedrag lijkt dit alleen maar administratiekosten voor de canon? Verder niets over te vinden in de pitch.
Zou 1,5% van de grondwaarde + E 26 moeten zijn. Grondwaarde zou dan E 3.400 moeten zijn?
https://www.denhaag.nl/nl(...)pachtvoorwaarden.htm
pi_177227064
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:07 schreef djh77 het volgende:
Nieuw project in Den Haag op SiG:
https://investeren.sameni(...)lein-128-te-den-haag

[..]

Het betreft een matig buurt van Den Haag.

De erfpacht betreft vermoedelijk een gemeentelijke erfpacht die nu nog laag is. De vraag is wat de herzieningsdatum is want dan kan de erfpachtcanon wel eens héél fors stijgen.

Waaruit blijkt dat er 5K extra geleend moet worden? Volgens mij blijft er alleen 5K van de lening (van 80% in verhuurde staat) in depot voor nieuwe kozijnen. De woning waarde zou hier door dus iets moeten toenemen.

De taxatiewaarde lijkt op het eerste gezicht wel aardig te kloppen met de omliggende verkochte huizen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 16-02-2018 11:52:42 ]
pi_177227311
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het betreft een matig buurt van Den Haag.
Waaruit blijkt dat er 5K extra geleend moet worden? Volgens mij blijft er alleen 5K van de lening (van 80% in verhuurde staat) in depot voor nieuwe kozijnen. De woning waarde zou hier door dus iets moeten toenemen.
Het is inderdaad niet extra. Geloof niet dat de woning 6.250 meer waard wordt door de kunststof kozijnen. Ik zie ook geen waarde voor en na 'verbouwing'. Zo'n klein bedrag betaal je m.i. zelf en de woning financier je dan na plaatsing van de kozijnen of op basis van de waarde voor de plaatsing. 5k bouwdepot voor iemand die niet afhankelijk is van de huurinkomsten is voor mij heel vreemd
pi_177227490
Rente over de maand december van de projecten van WvjG wordt pas eind april uitbetaald:
quote:
Ons voorstel is dan ook om de rentebetaling van die eerste (gebroken) maand voor beide projecten uit te voeren, zodra dit in de automatisering is geregeld. Deze week bespreken we de planning van deze werkzaamheden met de automatiseerder. Wij gaan er van uit, dat de werkzaamheden eind eerste kwartaal zijn gerealiseerd, zodat tegelijk met de geplande rentebetaling van project Mariou Kreta ook de andere rentebetalingen gedaan kunnen worden.


[ Bericht 12% gewijzigd door djh77 op 16-02-2018 12:11:06 ]
pi_177227540
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet extra. Geloof niet dat de woning 6.250 meer waard wordt door de kunststof kozijnen. Ik zie ook geen waarde voor en na 'verbouwing'. Zo'n klein bedrag betaal je m.i. zelf en de woning financier je dan na plaatsing van de kozijnen of op basis van de waarde voor de plaatsing. 5k bouwdepot voor iemand die niet afhankelijk is van de huurinkomsten is voor mij heel vreemd
Het zou mij niks verbazen als SiG dit zelf bedacht heeft om er zeker van te zijn dat de nieuwe kozijnen er zullen komen. Kunnen ze het bouwdepot ook weer eens van stal halen.
pi_177227562
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:00 schreef djh77 het volgende:
Rente over de maand december van de projecten van WvjG worden pas eind april uitbetaald:

[..]

man, man, man, wat een aanfluiting :N :X
  vrijdag 16 februari 2018 @ 12:09:08 #45
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_177227786
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Tja, maar dat gaat dus niet zolang er een hypotheek op zit.
ligt er aan wat je heb afgesproken met de bank.
uiteindelijk zijn het 39 losse inschrijvingen in het register.
Tot nooit .......
pi_177227868
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:09 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ligt er aan wat je heb afgesproken met de bank.
uiteindelijk zijn het 39 losse inschrijvingen in het register.
Ik lees niet dat deze mogelijkheid in de voorwaarden van de 2e hypotheek van GvE staat
pi_177227903
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 10:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat gaat vast oven dit project:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee over welk voorstel dit gaat. Of is dit hier al aan de orde geweest?
Hee daar hebben we deze heren crowdfundcoaches weer
pi_177227905
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:09 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ligt er aan wat je heb afgesproken met de bank.
uiteindelijk zijn het 39 losse inschrijvingen in het register.
Met de crowdfunding investeerders is alvast niets afgesproken en die krijgen een tweede hypotheekrecht.
(dubbel djh77 was mij al voor ;) )
pi_177228871
quote:
12s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:34 schreef peterc het volgende:

[..]

wacht ook nog op een GVE project waarvan de betaling altijd rond de 12e 13e komt, voorjaarsvakantie, of carnaval, I suppose, wachten af, maar blijven scherp
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit was een andere, staat ook op achterstand in mijn betaalschema maar dat bedrijf lijkt me nog gewoon goed actief, dus even afwachten. Vrijdag komen vaak de slecht-nieuws mailtjes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 10:12 schreef peterc het volgende:

[..]

betaling nu in de pijplijn, geen problemen dus *O*
Zie nu pas deze reactie. even kijken of dat ook voor de mijne zo is.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_177229190
@ horsemen:

Kaapseplein in matige buurt?
Als je dat matig noemt, vraag ik me af wanneer je iets "slecht" noemt.

Buurt is ronduit slecht. :Y
pi_177229238
Nieuwe op IVM (typeqast) geeft het begrip luchtfietsen werkelijk een geheel nieuwe dimensie.

Heb maar eens gevraagd of ik die 14 miljoen goed gelezen heb.
pi_177229499
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:58 schreef bleyenburg het volgende:
Nieuwe op IVM (typeqast) geeft het begrip luchtfietsen werkelijk een geheel nieuwe dimensie.

Heb maar eens gevraagd of ik die 14 miljoen goed gelezen heb.
Er staat 1.4 mio geen 14 mio, wanneer de huidige omzet 100k per maand is lijkt dat realistisch of zelfs nog conservatief.
pi_177229727
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:56 schreef bleyenburg het volgende:
@ horsemen:

Kaapseplein in matige buurt?
Als je dat matig noemt, vraag ik me af wanneer je iets "slecht" noemt.

Buurt is ronduit slecht. :Y
Ik denk dan aan Duindorp & Schilderswijk maar het Transvaal kwartier is inderdaad niet veel beter. Aan de andere kant, het is Den Haag en mensen moeten ook ergens wonen. Voor dat geld koop je in bijvoorbeeld Amsterdam een veredelde garage zonder eigen toilet.
pi_177230156
idd 1,4 miljoen.
my bad reading
(of te kleine lettertjes) :)
pi_177230603
Nieuwe projecten op GvE:

Naam: Cortex 3
Leendoel: Overname
Bedrag: 350.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5
Graydon rating: 2,67

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17546

Naam: Mijnnaaiatelier
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 25.000 euro
Rente: 7,5%
Looptijd: 120 maanden
Classificatie: 5
Graydon rating: 1,24

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17521

Ik heb ze even snel gescand. De eerste laat ik lopen maar de tweede ziet er niet verkeerd uit.
pi_177230825
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:38 schreef SunnyCrowder het volgende:
Naam: Mijnnaaiatelier
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 25.000 euro
Rente: 7,5%
Looptijd: 120 maanden
Classificatie: 5
Graydon rating: 1,24

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17521

Ik heb ze even snel gescand. De eerste laat ik lopen maar de tweede ziet er niet verkeerd uit.
25k terugbetalen in 10 jaar; pfffff
pi_177231033
De top 10 van week 7:
pi_177231117
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:38 schreef SunnyCrowder het volgende:
Naam: Mijnnaaiatelier
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 25.000 euro
Rente: 7,5%
Looptijd: 120 maanden
Classificatie: 5
Graydon rating: 1,24

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17521

Ik heb ze even snel gescand. De eerste laat ik lopen maar de tweede ziet er niet verkeerd uit.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:45 schreef djh77 het volgende:

[..]

25k terugbetalen in 10 jaar; pfffff
Deze ziet er in mijn ogen ook wel goed uit. Ik snap alleen niet zo goed waarom het een classificatie 5 is en waarom de rente aan de hoge kant is of mis ik nou iets?
pi_177231344
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:56 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Deze ziet er in mijn ogen ook wel goed uit. Ik snap alleen niet zo goed waarom het een classificatie 5 is en waarom de rente aan de hoge kant is of mis ik nou iets?
Wanneer je ook nog de kosten van de hypotheek akte meeneemt zijn de kosten voor de ondernemer wel erg hoog gezien het relatief geringe bedrag. Ik heb het addertje nog niet gevonden, maar misschien is het gewoon een mooi project.
pi_177231503
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 14:45 schreef SunnyCrowder het volgende:
Een nieuwe WAAR op CC. Wellicht dat ik deze ook probeer mee te pakken. Met de vorige was ik te laat.

https://www.capitalcircle.nl/investeren/311-waar-nijmegen
Zit nu al weer vol. Was net op tijd, maar het lijkt af en toe wel op GvE.
Pecunia non olet
pi_177233188
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 10:08 schreef crowd-fundi het volgende:
Verlaat project bij GVE (6866), staat ook voor vandaag of morgen nog niet geprogrammeerd. Betaalt in de regel op de 11e. 43 van de 60 voldaan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net bericht ontvangen van GvE.
pi_177234166
dat zal dan geen prettig bericht zijn geweest, vrees ik
:'(
pi_177234997
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 16:08 schreef bleyenburg het volgende:
dat zal dan geen prettig bericht zijn geweest, vrees ik
:'(
In memoriam? :{

Project HCN Backyard Rotterdam is vandaag ook vrijgekomen en meteen volgestort.
Pecunia non olet
pi_177235026
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 16:47 schreef obligataire het volgende:

[..]

In memoriam? :{
_O- :X
foei niet om te lachen :N

_O-
  vrijdag 16 februari 2018 @ 18:59:17 #66
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_177237132
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 15:26 schreef mrbombastic het volgende:

[..]

Net bericht ontvangen van GvE.
Hier ook het gevreesde bericht over 6866
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:'( :?
pi_177238854
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:07 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Ziet er niet verkeerd uit. In de financiële analyse zie ik wel een erfpachtcanon staan en gezien het bedrag lijkt dit alleen maar administratiekosten voor de canon? Verder niets over te vinden in de pitch.
Mail van SiG ontvangen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177244662
quote:
Gemiste kans, waarom niet een volledige borgstelling i.p.v. slechts 50%.

"Dit corrumpeert met een score Excellent."
_O-
Pecunia non olet
pi_177250337
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

[1%CB] Toegangstechniek Bedrijfsbus

Hmm, lijkt een aardig bedrijfje en het doel van de lening geloofwaardig, maar met een negatief eigen vermogen, aanzienlijke schulden, haak ik gauw af.
Je weet het natuurlijk nooit, maar denk niet dat deze de volle rit gaat uitzitten :7
Pecunia non olet
pi_177251369
Wat vinden jullie van dit project?

https://www.investormatch(...)c0-9d72-98ab52f12ba1
pi_177251634
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 11:54 schreef prins01 het volgende:
Wat vinden jullie van dit project?

https://www.investormatch(...)c0-9d72-98ab52f12ba1
Als iemand me kan uitleggen wat dit betekent:
'.....en hanteren de beste methoden voor agile software development. Ze combineren front- en backend software development met architectonische planning om de digitale doelstellingen te bereiken.'
Dan raak ik misschien geïnteresseerd. :)

Vooralsnog zie ik een startend bedrijf met een opstartverlies in 2017 en dat anno nu waarschijnlijk heel krap bij kas zit. Blijkbaar veelbelovend...?

Is ook gisteren al besproken.
Pecunia non olet
  zaterdag 17 februari 2018 @ 12:11:57 #72
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
  zaterdag 17 februari 2018 @ 12:21:57 #73
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_177251942
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 12:06 schreef obligataire het volgende:

[..]

Als iemand me kan uitleggen wat dit betekent:
'.....en hanteren de beste methoden voor agile software development. Ze combineren front- en backend software development met architectonische planning om de digitale doelstellingen te bereiken.'
Dan raak ik misschien geïnteresseerd. :)

Vooralsnog zie ik een startend bedrijf met een opstartverlies in 2017 en dat anno nu waarschijnlijk heel krap bij kas zit. Blijkbaar veelbelovend...?

Is ook gisteren al besproken.
Ze hanteren een ontwikkelingsmethode agile. Ze maken planningen, hoe in combinatie met agile.. Geen idee.

Wat zijn uberhaupt architect.. Planningen. Je hebt wel de ontwerpen maar geen planningen.
pi_177255293
Dönertent op Kom binnen een paar minuten vol.
pi_177255614
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:28 schreef djh77 het volgende:
Dönertent op Kom binnen een paar minuten vol.
Ik ga overmorgen zorgen dat ik ruim voor 15.00 uur klaarzit voor de zeilmakerij, want die zal nog sneller vol zitten.
Het verschil met de dönertent is dat dat wel logisch zal zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177256225
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 14:28 schreef djh77 het volgende:
Dönertent op Kom binnen een paar minuten vol.
Ik vermoed veel automatische investeerders (die op A en A+ staan ingesteld).
Daarnaast ook wel de gunfactor denk ik. Gevlucht uit eigen land, een mooi restaurantje opgebouwd.
Pecunia non olet
pi_177258644
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 20:17 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Mail van SiG ontvangen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij is de erfpacht niet eeuwigdurend afgekocht, maar is de erfpachtgrondwaarde die in 1996 is vastgesteld eeuwigdurend. Het canonpercentage (dat in 2022 wordt herzien) x de waarde = het canonbedrag. Het huidige canonpercentage in Den Haag is 1,5%.
https://www.denhaag.nl/nl/in-de-stad/wonen-en-bouwen/erfpacht/erfpachtvoorwaarden.htm

Staat in het taxatierapport de erfpachtgrondwaarde vermeld? Het bedrag blijft vermoedelijk te overzien, dus voor mij is het geen reden om af te haken. Bij voortdurende erfpacht zou ik niet meedoen.

Overigens is het belachelijk dat deze informatie niet in de pitch staat. Zeker na de zeperd bij het project in Roermond!

[ Bericht 2% gewijzigd door Tsundoku op 17-02-2018 17:33:31 (tikje op de vingers) ]
pi_177258969
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:31 schreef Tsundoku het volgende:
Staat in het taxatierapport de erfpachtgrondwaarde vermeld?
Nee dit staat niet vermeld.
pi_177259546
Met zo'n lage erfpacht, kan het niet meer zijn dan 10.000 lijkt me.
pi_177269854
Met een hoop kunst en vliegwerk zit het restaurant met een financiering van ruim 7 miljoen toch vol:
https://www.collincrowdfund.nl/wereldrestaurant-festijn-culinair/
pi_177272188
quote:
8 investeerders leggen samen 35.000 in 😳 (3 fokkers).
pi_177272201
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:10 schreef Camogli het volgende:
8 investeerders leggen samen 35.000 in 😳 (3 fokkers).
Legt iemand inderdaad even 30K in 8)7
pi_177272241
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:10 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Legt iemand inderdaad even 30K in 8)7
En vermoedelijk doet die persoon ook nog aan spreiding :)
pi_177272352
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:13 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

En vermoedelijk doet die persoon ook nog aan spreiding :)
it is me one of the fokkers in this project , it is me too for the spreiding, it is me not for the 30k ... unfortunately *O* w/
pi_177272542
quote:
12s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:19 schreef peterc het volgende:

[..]

it is me one of the fokkers in this project , it is me too for the spreiding, it is me not for the 30k ... unfortunately *O* w/
Afgelopen dagen meegelezen in de posts over de erfpacht en de kwaliteit van de buurt. Uiteindelijk denk ik dat die factoren min of meer in de taxatie zijn verwerkt. Aan de eerste schijf kun je weinig ongelukken overhouden denk ik?

Edit: eerste schijf zit al bijna vol, blijkbaar denken er meer zo :):)
Pecunia non olet
pi_177273225
Grrr te laat voor 1e schijf. Was nog aan het genieten van een lazy sunday.
Als er investeerders 10K per persoon gaan inleggen wordt het hier ook dringen...
pi_177274325
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:31 schreef obligataire het volgende:

[..]

Afgelopen dagen meegelezen in de posts over de erfpacht en de kwaliteit van de buurt. Uiteindelijk denk ik dat die factoren min of meer in de taxatie zijn verwerkt. Aan de eerste schijf kun je weinig ongelukken overhouden denk ik?

Edit: eerste schijf zit al bijna vol, blijkbaar denken er meer zo :):)

Ik heb hem ook meegenomen, was nog net op tijd vanmorgen.
pi_177275968
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:42 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb hem ook meegenomen, was nog net op tijd vanmorgen.
En dan er gelijk 30K in stoppen, pffff _O_ _O_
Pecunia non olet
pi_177276421
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 13:29 schreef obligataire het volgende:

[..]

En dan er gelijk 30K in stoppen, pffff _O_ _O_
Ik dacht een dergelijke schitterende woning in Den Haag, daar moet ik diep in investeren *)
pi_177277730
Hier is de verhouding Vlottende activa/Kortlopende schulden opmerkelijk laag.
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Ik doe niet aan mee.
pi_177278756
quote:
Goed verhaal bij deze, pak hem ook mee.
Pecunia non olet
pi_177278798
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

ICT zit bijna vol, snap er niets van, ook niet waarom het een A is, maar goed dat zal wel de reden zijn van de populariteit. Blijkbaar kijken veel investeerders niet meer verder.
Pecunia non olet
pi_177278807
quote:
Een hoop schulden voor een A en geen cijfers over het jaar 2017. Ik laat hem lopen.
pi_177278851
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 15:32 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Een hoop schulden voor een A en geen cijfers over het jaar 2017. Ik laat hem lopen.
Die langlopende schulden zijn de hypotheek op het bedrijfspand denk ik, en de kortlopende schulden: current ratio van 2 dus prima toch?
Pecunia non olet
pi_177278905
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 15:34 schreef obligataire het volgende:
Die langlopende schulden zijn de hypotheek op het bedrijfspand denk ik, en de kortlopende schulden: current ratio van 2 dus prima toch?
Helder, zou inderdaad zomaar kunnen. Ook niet voor niets een A lijkt mij en heeft ook erg goede reviews op het internet. Neem hem toch maar mee.
pi_177278980
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 15:31 schreef obligataire het volgende:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

ICT zit bijna vol, snap er niets van, ook niet waarom het een A is, maar goed dat zal wel de reden zijn van de populariteit. Blijkbaar kijken veel investeerders niet meer verder.
Mee eens. Een laag current ratio en negatief eigen vermogen.
pi_177279045
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 15:34 schreef obligataire het volgende:

[..]

Die langlopende schulden zijn de hypotheek op het bedrijfspand denk ik, en de kortlopende schulden: current ratio van 2 dus prima toch?
Ik heb hem gepakt. Maar ik vraag me af als hij een current ratio van bijna 2 heeft (genoeg liquide middelen) waarom vraag hij dan een lening van 30k?
pi_177279304
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 15:41 schreef prins01 het volgende:

[..]

Ik heb hem gepakt. Maar ik vraag me af als hij een current ratio van bijna 2 heeft (genoeg liquide middelen) waarom vraag hij dan een lening van 30k?
Misschien is de totale investering groter dan die 30K. En misschien geeft het hem een goed gevoel wat geld in de kas te hebben :)
Pecunia non olet
pi_177281077
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 15:41 schreef prins01 het volgende:

[..]

Ik heb hem gepakt. Maar ik vraag me af als hij een current ratio van bijna 2 heeft (genoeg liquide middelen) waarom vraag hij dan een lening van 30k?
Current ratio is van 31/12/16, dat is dus een dingetje. We zijn nu 14 maanden verder, de cash moet verdwenen zijn. Iemand anders een verklaring voor 78k vlottende activa bij een Italiaans restaurant? Met een paar k heb je de voorraden wel gehad.
pi_177290650
Ik verwacht vandaag een gedeeltelijke vervroegde aflossing van 50% van de restschuld bij CCF voor het volgende project
https://www.collincrowdfund.nl/de-commerce-b-v/
ivm verkoop 1 van de 2 onderpanden
pi_177290961
quote:
Dank voor het delen. Ik heb 'm nog mee kunnen pakken, maar hij zit zo goed als vol.
pi_177292599
Let Op! Wijziging voorwaarden zekerheden.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17503
Project gaat vanmiddag live
pi_177293120
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 09:40 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:
Let Op! Wijziging voorwaarden zekerheden.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17503
Project gaat vanmiddag live
Slordig:
quote:
De oorspronkelijke zekerheid van 2e hypotheekrecht op de privéwoning is gewijzigd in een Negatieve Hypotheekverklaring. Geldvoorelkaar.nl heeft geen vergunning voor het vestigen van consumentenhypotheken. Per abuis is dit door Geldvoorelkaar.nl over het hoofd gezien bij het stellen van de voorwaarden bij dit project.
pi_177293378
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:10 schreef djh77 het volgende:

[..]

Slordig:

[..]

Oei Oei, daar komt men wel wat laat achter dat hier geen vergunning voor is.
Hoe zit het met het in het verleden afgesloten hypotheken? Waren er daar ook niet weel particulieren bij?
Volgens mij wel o.a. laatst met het project in Den Haag van de boven woning die door de eigenaren van de benenwoning erbij is gekocht. Deze wordt als ik me goed herinner verhuurd in Box 3 en niet als bedrijf geexploiteerd. We gaan het denk ik wel horen hoe het zit.
pi_177293547
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Oei Oei, daar komt men wel wat laat achter dat hier geen vergunning voor is.
Hoe zit het met het in het verleden afgesloten hypotheken? Waren er daar ook niet weel particulieren bij?
Volgens mij wel o.a. laatst met het project in Den Haag van de boven woning die door de eigenaren van de benenwoning erbij is gekocht. Deze wordt als ik me goed herinner verhuurd in Box 3 en niet als bedrijf geëxploiteerd. We gaan het denk ik wel horen hoe het zit.
Ik denk dat daar het verschil zit: Box 3 en box 1. Heb al even gezocht maar kom alleen hypotheken tegen voor box3
pi_177293813
Dat zou eigenlijk niets uit moeten maken. Het is een hypotheekrecht op een onderpand in bezit van een particulier, of hij in box 1 de rente aftrekt als eigen woning of de woning in box 3 opgeeft lijkt me in dit kader niet van belang.
pi_177293968
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:49 schreef Certeco het volgende:
Dat zou eigenlijk niets uit moeten maken. Het is een hypotheekrecht op een onderpand in bezit van een particulier, of hij in box 1 de rente aftrekt als eigen woning of de woning in box 3 opgeeft lijkt me in dit kader niet van belang.
Deze projecten staat geregistreerd als particulier project met een hypotheek:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17300
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17381
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17280
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17122
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16989
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16926
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16858

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 19-02-2018 11:29:06 ]
pi_177294064
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:49 schreef Certeco het volgende:
Dat zou eigenlijk niets uit moeten maken. Het is een hypotheekrecht op een onderpand in bezit van een particulier, of hij in box 1 de rente aftrekt als eigen woning of de woning in box 3 opgeeft lijkt me in dit kader niet van belang.
Je zou nog kunnen betogen dat , ook al is een hypotheek zonder vereiste vergunning tot stand gekomen, hij wel degelijk onherroepelijk is. Het is eerder een probleem van GvE dan van de geld(uit)leners.
Pecunia non olet
pi_177294109
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:49 schreef Certeco het volgende:
Dat zou eigenlijk niets uit moeten maken. Het is een hypotheekrecht op een onderpand in bezit van een particulier, of hij in box 1 de rente aftrekt als eigen woning of de woning in box 3 opgeeft lijkt me in dit kader niet van belang.
Lijkt mij ook. Of de lener de lening opvoert in box 1 of box 3 is iets tussen de lener en de fiscus, en kan bovendien in de tijd veranderen. Volgens mij gaat dit echt om het al dan niet mogen verstrekken van een hypotheek aan privépersonen.
Wat een ongelofelijk (en zorgwekkend!) staaltje amateurisme! Dit gaat nog een flink staartje krijgen.
pi_177294301
https://www.geldvoorelkaa(...)ene-voorwaarden.aspx

In de algemene voorwaarden van GvE wordt slechts onderscheid gemaakt tussen consumentenhypotheken enerzijds en hypotheken voor beroep of bedrijf anderzijds.
Lijkt me inderdaad dat je box 3 beleggingen niet als 'beroep' kunt zien al heb je wel beleggers die er een dagtaak van lijken te maken gezien hun omvangrijke portefeuilles.
Pecunia non olet
pi_177294405
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 11:02 schreef obligataire het volgende:

[..]

Je zou nog kunnen betogen dat , ook al is een hypotheek zonder vereiste vergunning tot stand gekomen, hij wel degelijk onherroepelijk is. Het is eerder een probleem van GvE dan van de geld(uit)leners.
Lijkt me een zaak tussen GvE en AFM. De AFM kan een bestuurlijke boete opleggen.
https://www.afm.nl/nl-nl/(...)tregelen/boetehoogte
Voor de rest lijkt me niet dat de aanvragers, uitleners of notarissen een rol spelen.
pi_177294520
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 09:40 schreef zonnigetoekomsttegemoed het volgende:
Let Op! Wijziging voorwaarden zekerheden.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17503
Project gaat vanmiddag live
Het project garageboxen dat vandaag online gaat is ook een particulier project met een hypotheek
pi_177294666
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 11:27 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het project garageboxen dat vandaag online gaat is ook een particulier project met een hypotheek
Ik heb even met GvE gebeld.
Uitleg: Verschil zit hem in of je zelf in de woning woont of niet. Dus min of meer Box 1 of Box3 verschil. Dus verhuurd in Box 3 of vakantiewoning mag wel met hypotheek via GvE.
pi_177294710
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 11:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb even met GvE gebeld.
Uitleg: Verschil zit hem in of je zelf in de woning woont of niet. Dus min of meer Box 1 of Box3 verschil. Dus verhuurd in Box 3 of vakantiewoning mag wel met hypotheek via GvE.
Dank voor de toelichting. Zat ik toch niet zo verkeerd.
Dit project in Den Haag lijkt me dan buiten de vergunning te vallen:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17381
pi_177294810
Wederom een vervroegde aflossing bij FC. Het boetevrij vervroegd aflossen is mij een doorn in het oog (3e vervroegde aflossing op 32 projecten bij FC).
#396924636 C 10,88% Projectfinanciering Bouwbedrijf
pi_177294843
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 11:38 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dank voor de toelichting. Zat ik toch niet zo verkeerd.
Dit project in Den Haag lijkt me dan buiten de vergunning te vallen:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17381
Deels dan . De tweede hypotheek op de beneden woning. De hypotheek op de verhuurde bovenwoning zou wel kunnen.
Zou wel vreemd zijn als er niet een extra zekerheid gegeven zou kunnen worden op je eigen woning om een lening af te dekken. Het doel in dit geval is niet de aankoop van de eigen woning, maar het doel van de lening is aankoop van een verhuurde woning.
Grijs gebied?
pi_177295678
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 11:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Deels dan . De tweede hypotheek op de beneden woning. De hypotheek op de verhuurde bovenwoning zou wel kunnen.
Zou wel vreemd zijn als er niet een extra zekerheid gegeven zou kunnen worden op je eigen woning om een lening af te dekken. Het doel in dit geval is niet de aankoop van de eigen woning, maar het doel van de lening is aankoop van een verhuurde woning.
Grijs gebied?
Mooi dat het voor de overige projecten geen probleem is.
Eens met je conclusie over dit Haagse project en wat mij betreft geen eens een grijs gebied.
pi_177297288
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 06:01 schreef djh77 het volgende:
Ik verwacht vandaag een gedeeltelijke vervroegde aflossing van 50% van de restschuld bij CCF voor het volgende project
https://www.collincrowdfund.nl/de-commerce-b-v/
ivm verkoop 1 van de 2 onderpanden
Pand is al verkocht sinds september?
Was de afspraak niet dat er dan direct 50% werd afgelost?
pi_177298039
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:12 schreef impact9 het volgende:

[..]

Pand is al verkocht sinds september?
Was de afspraak niet dat er dan direct 50% werd afgelost?
Volgens mij is de overdracht een paar weken geleden geweest.
pi_177298557
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:32 schreef djh77 het volgende:

[..]

Volgens mij is de overdracht een paar weken geleden geweest.
In mijn ogen zou het geld dan rechtstreeks naar Collin moeten zijn gegaan. Slechte zaak als het anders is. :{
pi_177298861
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]

In mijn ogen zou het geld dan rechtstreeks naar Collin moeten zijn gegaan. Slechte zaak als het anders is. :{
Kan volgens mij ook gewoon. Staat wellicht al op de derdengelden rekening en dan vandaag op de ingeplande dag uitbetaald aan investeerders?
pi_177299718
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:55 schreef djh77 het volgende:

[..]

Kan volgens mij ook gewoon. Staat wellicht al op de derdengelden rekening en dan vandaag op de ingeplande dag uitbetaald aan investeerders?
En de mail is binnen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177299825
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En de mail is binnen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de centjes ook ontvangen;)
pi_177299942
quote:
Apart...
pi_177299998
quote:
Als lendico in de andere landen net zo op zijn gat ligt als in NL zal ING er vermoedelijk niet veel plezier aan beleven.
pi_177300037
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:31 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Apart...
Nogal ja.
  maandag 19 februari 2018 @ 14:39:17 #132
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_177300085
quote:
waáááátttttt
pi_177300728
Zeilmakerij op GVE zat vol in minder dan een halve minuut.
Gelukkig was ik op tijd
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177300750
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 15:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zeilmakerij op GVE zat vol in minder dan een halve minuut.
Gelukkig was ik op tijd
1 investeerder legt de helft van het totaalbedrag in. Ik was ook net op tijd.
pi_177300758
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:38 schreef SunnyCrowder het volgende:
Nieuwe projecten op GvE:

Naam: Mijnnaaiatelier
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 25.000 euro
Rente: 7,5%
Looptijd: 120 maanden
Classificatie: 5
Graydon rating: 1,24

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17521

Ik heb ze even snel gescand. De eerste laat ik lopen maar de tweede ziet er niet verkeerd uit.
Het naaiatelier staat open
pi_177300764
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 15:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zeilmakerij op GVE zat vol in minder dan een halve minuut.
Gelukkig was ik op tijd
Dan had je geluk - ik niet :-)
Schiet ook lekker op met iemand die 12.500 in een lening van 25.000 gooit
pi_177300784
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 15:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zeilmakerij op GVE zat vol in minder dan een halve minuut.
Gelukkig was ik op tijd
Ik heb hem ook meegenomen maar niet voor 12,5k ;)
pi_177300830
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 15:09 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb hem ook meegenomen maar niet voor 12,5k ;)
Me 2, bijna Fok funded project;)
pi_177300835
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 15:07 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

1 investeerder legt de helft van het totaalbedrag in. Ik was ook net op tijd.
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 15:08 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het naaiatelier staat open
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 15:08 schreef Beagle_W het volgende:

[..]

Dan had je geluk - ik niet :-)
Schiet ook lekker op met iemand die 12.500 in een lening van 25.000 gooit
Ze waren 5 minuten te laat met plaatsen. Ik was de hele tijd de pagina aan het verversen om er direct bij te zijn. Degene die dat niet deden hebben de 20 seconden gemist dat het project open stond.

Wat mij betreft mag ook GVE wel een maximaal bedrag dat je in 1 project mag stoppen hanteren zoals FNC.
In ieder geval bij zulke kleine projecten als deze.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177300839
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 15:08 schreef Beagle_W het volgende:

[..]

Dan had je geluk - ik niet :-)
Schiet ook lekker op met iemand die 12.500 in een lening van 25.000 gooit
Ik was ook nog op tijd maar met geluk dus. F5 toets helemaal afgesleten inmiddels :)

Eigenlijk moesten ze maximum bedragen hanteren afhankelijk van de grootte van het project.

Anderzijds neemt zo iemand ook een groot risico, met een klein bedrag heb je minder kans te laat te zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 19-02-2018 15:17:53 ]
Pecunia non olet
pi_177301242
Zojuist een mail van fit20 via collin ontvangen met de investeringslink voor het nieuwe fit20 project.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik sla denk over, maar al met al vind ik dit project nog niet zo slecht; Het concept is volgens mij redelijk succesvol in Nederland, dus in Waalwijk moet er ook wel een winstgevende exploitatie mogelijk zijn. Daarnaast wordt er ook een terugkoopverklaring twv 36k aangeboden, al loopt deze wel linear af.

De reden dat ik oversla is enerzijds diversificatie en anderzijds is het ook gewoon een starter met de daarbij komende risico's.
pi_177301263
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 15:34 schreef Mynheer007 het volgende:
Zojuist een mail van fit20 via collin ontvangen met de investeringslink voor het nieuwe fit20 project.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik sla denk over, maar al met al vind ik dit project nog niet zo slecht; Het concept is volgens mij redelijk succesvol in Nederland, dus in Waalwijk moet er ook wel een winstgevende exploitatie mogelijk zijn. Daarnaast wordt er ook een terugkoopverklaring twv 36k aangeboden, al loopt deze wel linear af.

De reden dat ik oversla is enerzijds diversificatie en anderzijds is het ook gewoon een starter met de daarbij komende risico's.
Bedankt voor het delen.
pi_177301760
quote:
Ik mis de incentive die ik bij verschillende slagerijen heb mogen ophalen. Voor de rest lijkt het een reeel verhaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 19-02-2018 16:02:56 ]
pi_177302615
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 11:43 schreef Tsundoku het volgende:
Wederom een vervroegde aflossing bij FC. Het boetevrij vervroegd aflossen is mij een doorn in het oog (3e vervroegde aflossing op 32 projecten bij FC).
#396924636 C 10,88% Projectfinanciering Bouwbedrijf
Inderdaad. Bij mij inmiddels 10 vervroegde aflossing op 135 projecten. Ik heb een mail gestuurd naar FnC.
pi_177302866
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 15:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik mis de incentive die ik bij verschillende slagerijen heb mogen ophalen. Voor de rest lijkt het een reeel verhaal.
Dhr E. Wippo _O- Ahum. niet om te lachen :)
Pecunia non olet
pi_177303160
Handelaar in Consumentengoederen met (2e) hypotheek met ruime overwaarde op CcF
https://www.collincrowdfund.nl/4every-ware-stocklots/
Vreemd dat 80% gedekt is

[ Bericht 6% gewijzigd door djh77 op 19-02-2018 17:09:32 ]
pi_177303263
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 17:03 schreef djh77 het volgende:
Handelaar in Consumentengoederen met ruime (2e) hypothecaire dekking op CcF
https://www.collincrowdfund.nl/4every-ware-stocklots/
Vreemd dat 80% gedekt is
Ik vermoed dat de denkwijze is:
8 ton materieel onderpand
2x 1 ton materieel HA
= 1 mio

ps. mocht iemand de investeringslink hebben, dan hou ik mij aanbevolen.
pi_177303380
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 17:09 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de denkwijze is:
8 ton materieel onderpand
2x 1 ton materieel HA
= 1 mio

ps. mocht iemand de investeringslink hebben, dan hou ik mij aanbevolen.
6% is wel mager in combinatie met gratis vervroegd aflossen bij verkoop pand.
pi_177303780
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 17:03 schreef djh77 het volgende:
Handelaar in Consumentengoederen met (2e) hypotheek met ruime overwaarde op CcF
https://www.collincrowdfund.nl/4every-ware-stocklots/
Vreemd dat 80% gedekt is
Ik loop nog niet zo warm voor dit project. De taxatie van dergelijke panden neem ik met een flinke korrel zout. Daarnaast als de situatie van verkoop zich voordoet blijf je zitten met een restant lening zonder harde zekerheden (wat er is aan zekerheden gaat naar de bank) tegen een magere rente van 6%.

Daarnaast zijn de prijzen die ik op hun particuliere verkoopsite https://dealqlub.com/ zie staan nou ook niet echt interessant (ook niet na aftrek van de eventuele 10% extra incentive korting).
pi_177304168
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 17:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik loop nog niet zo warm voor dit project. De taxatie van dergelijke panden neem ik met een flinke korrel zout. Daarnaast als de situatie van verkoop zich voordoet blijf je zitten met een restant lening zonder harde zekerheden (wat er is aan zekerheden gaat naar de bank) tegen een magere rente van 6%.

Daarnaast zijn de prijzen die ik op hun particuliere verkoopsite https://dealqlub.com/ zie staan nou ook niet echt interessant (ook niet na aftrek van de eventuele 10% extra incentive korting).
Ik neem hem ook niet mee. Je merkt aan alles dat deze financiering iets tijdelijks is in afwachting van, en daarna zijn we weer bedankt.

Op zich hoeven we denk ik niet bang te zijn voor de terugbetaling maar ik zoek eerder langlopende projecten met goede en met de tijd nog beter wordende zekerheden.
Pecunia non olet
pi_177314694
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En de mail is binnen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook goed om te zien dat voor project de commerce de aflossing niet wordt gehalveerd waardoor er op einde looptijd geen restschuld meer is:
quote:
De looptijd is 60 maanden met een lineaire maandelijkse aflossing van ¤ 2.500,-. Na 60 maanden is er nog een restantschuld van ¤ 150.000,-. De restschuld zal op dat moment worden afgelost uit de verkoop van onroerend goed of door middel van herfinanciering
pi_177314846
Restaurant Down town's (HCN) staat al sinds 2016 in de OP als een project met problemen (want restaurant gesloten). Er werd echter nog steeds doorbetaald vanuit de opbrengst van de verkoop van de zaak. Vanaf deze maand zijn de betalingen gestopt (na 33 van de 48 maanden): https://www.horecacrowdfu(...)t-down-towns-haarlem
Helaas wordt de restschuld afgeboekt:
quote:
Conform de laatste update, zouden de betalingen tot eind 2017 doorgaan. Vanaf heden is de betaling beëindigd. Het resterende saldo zal worden afgeboekt aangezien de ondernemer toegelaten is tot de WSNP (schuldsanering) en aan HCN is geen saneringsvoorstel gedaan. Dit vanwege onze gerealiseerde hoge opbrengst voorafgaand aan het faillissement.

Tenuitvoerlegging van de resterende vordering is niet meer mogelijk. Mocht het WSNP-traject van 3 jaar volledig worden doorlopen dan heeft dit vervolgens tot gevolg dat de schuld niet meer kan worden geïnd


[ Bericht 43% gewijzigd door djh77 op 20-02-2018 17:53:46 ]
pi_177314894
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:05 schreef djh77 het volgende:
Ook goed om te zien dat voor project de commerce de aflossing niet wordt gehalveerd waardoor er op einde looptijd geen restschuld meer is
Dat was ook zo afgesproken in de pitch.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177315185
Voor mijn gevoel zie ik laatste tijd steeds vaker bij GvE dat investeerders hun investering niet overmaken en dat daardoor de overeenkomst weer aangepast moet worden waardoor het voor mijn gevoel ook een stuk langer duurt voordat een project lopend is. Kunnen ze hier niet iets sim op verzinnen? (incasso oid?)
pi_177315252
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:29 schreef SunnyCrowder het volgende:
Voor mijn gevoel zie ik laatste tijd steeds vaker bij GvE dat investeerders hun investering niet overmaken en dat daardoor de overeenkomst weer aangepast moet worden waardoor het voor mijn gevoel ook een stuk langer duurt voordat een project lopend is. Kunnen ze hier niet iets sim op verzinnen? (incasso oid?)
Ze zouden een incassobureau kunnen inschakelen wanneer iemand de de toegezegde investering niet overmaakt. Ze kiezen echter voor een makkelijkere weg (het verwijderen van de bijdrage). Volgens mij is het al jaren zo dat investeerders hun investering niet overmaken. Bijna bij elk project.

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 20-02-2018 09:43:30 ]
pi_177315758
Ik heb ook een mail gehad van GVE n.a.v. die niet nagekomen toegezegde investering.
Ik zou echter liever zien dat het project dan weer open gezet wordt of dat bestaande investeerders nog de mogelijkheid zouden krijgen om extra te investeren.

Je zou kunnen stellen dat met een kleiner leenbedrag, de business case voor de ondernemer verandert en daarmee ook het risico voor de investeerders.
pi_177315958
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 10:00 schreef escortmk2 het volgende:
Ik heb ook een mail gehad van GVE n.a.v. die niet nagekomen toegezegde investering.
Ik zou echter liever zien dat het project dan weer open gezet wordt of dat bestaande investeerders nog de mogelijkheid zouden krijgen om extra te investeren.

Je zou kunnen stellen dat met een kleiner leenbedrag, de business case voor de ondernemer verandert en daarmee ook het risico voor de investeerders.
Als er een te groot bedrag wordt geannuleerd, gebeurd dit ook wel.

Het systeem van ccf is echter wel beter. Een investeerder kan op een knop annuleren drukken en het project komt automatisch weer open te staan.
pi_177319659
Ik heb een tijd geleden een databeesje opgezet waarmee ik de investeringen per investeerder via GVE in opsla. Kun je zien op welke plek je staat en hoe de spreiding van andere investeerders eruit ziet. Het is niet volledig geautomatiseerd, eens in de 2 weken of zo laat ik hem weer even bijwerken. En de links naar de projecten werken alleen voor recente projecten. Maar wellicht zijn er hier net als ik nieuwsgierig aangelegden die dit wel leuk vinden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177319780
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:59 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik heb een tijd geleden een databeesje opgezet waarmee ik de investeringen per investeerder via GVE in opsla. Kun je zien op welke plek je staat en hoe de spreiding van andere investeerders eruit ziet. Het is niet volledig geautomatiseerd, eens in de 2 weken of zo laat ik hem weer even bijwerken. En de links naar de projecten werken alleen voor recente projecten. Maar wellicht zijn er hier net als ik nieuwsgierig aangelegden die dit wel leuk vinden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Supergaaf om eens te kijken.
Ik sta er in echter missen er toch nog wel wat projecten.
Komt dat omdat die wellicht offline zijn gehaald?
pi_177319869
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:59 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik heb een tijd geleden een databeesje opgezet waarmee ik de investeringen per investeerder via GVE in opsla. Kun je zien op welke plek je staat en hoe de spreiding van andere investeerders eruit ziet. Het is niet volledig geautomatiseerd, eens in de 2 weken of zo laat ik hem weer even bijwerken. En de links naar de projecten werken alleen voor recente projecten. Maar wellicht zijn er hier net als ik nieuwsgierig aangelegden die dit wel leuk vinden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk om te zien.
Alleen jammer dat het bij 500 investeerders ophoudt.
Ik sta er (daarom) ook niet in.
Is 500 de limiet van je database?
pi_177319917
Ik ben er anderhalf jaar geleden mee gestart, en de projecten die toen al niet meer op de GVE website stonden zitten er dus niet in. Met uitzondering van de projecten waar ik zelf in zat, want die kon ik via MijnGVE nog inzien. Het totaal bedrag is 76mln terwijl GVE op 127mln zit, dus er ontbreekt zo'n 50mln. Zeker niet compleet, dus maar in principe zouden alle projecten vanaf begin 2016 wel in de cijfers verwerkt moeten zitten.
pi_177319959
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:10 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik ben er anderhalf jaar geleden mee gestart, en de projecten die toen al niet meer op de GVE website stonden zitten er dus niet in. Met uitzondering van de projecten waar ik zelf in zat, want die kon ik via MijnGVE nog inzien. Het totaal bedrag is 76mln terwijl GVE op 127mln zit, dus er ontbreekt zo'n 50mln. Zeker niet compleet, dus maar in principe zouden alle projecten vanaf begin 2016 wel in de cijfers verwerkt moeten zitten.
Duidelijk, erg leuk om te zien!

Nu nog berekenen wie het meeste rendement heeft op zijn portefeuille (in procenten) haha
pi_177319989
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:08 schreef TisIk het volgende:
Alleen jammer dat het bij 500 investeerders ophoudt.
Is nu uitgebreid tot een top-2000 :)

En je kunt altijd je "eigen" pagina met investeringen opvragen door je investeerdersnummer zelf in de url te wijzigen natuurlijk.
pi_177320063
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:59 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik heb een tijd geleden een databeesje opgezet waarmee ik de investeringen per investeerder via GVE in opsla. Kun je zien op welke plek je staat en hoe de spreiding van andere investeerders eruit ziet. Het is niet volledig geautomatiseerd, eens in de 2 weken of zo laat ik hem weer even bijwerken. En de links naar de projecten werken alleen voor recente projecten. Maar wellicht zijn er hier net als ik nieuwsgierig aangelegden die dit wel leuk vinden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sommigen hebben wel een erg grote spreiding.
Ik zag zelfs een verhouding van 80:1 (grootste:kleinste) inleg per project.
Zou ik zelf nooit doen.
pi_177320108
Gaaf dingetje :P

Ik hou al mijn eigen investeringen bij via een LibreOffice calc spreadsheet en dat vind ik al veel werk ;)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177320140
Leuk initiatief en interessant om een aantal investeerders door te nemen.

Ik val net buiten de top 2000. Waar in de URL moet ik mijn eigen investeerdersnummer invoegen?
pi_177320157
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:12 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Is nu uitgebreid tot een top-2000 :)

En je kunt altijd je "eigen" pagina met investeringen opvragen door je investeerdersnummer zelf in de url te wijzigen natuurlijk.
Ok, bedankt.
Ik zie mezelf nu staan.
pi_177320170
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:19 schreef Aster1X het volgende:
Waar in de URL moet ik mijn eigen investeerdersnummer invoegen?
Als je investeerdersnummer 12345 hebt dan staan je projecten op
http://gve.u29384p23167.web0109.zxcs.nl/investor.php?id=12345
pi_177320216
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik hou al mijn eigen investeringen bij via een LibreOffice calc spreadsheet en dat vind ik al veel werk
't Is geen handwerk voor mij hè. Start om de week een programmaatje op dat de info weer verzamelt en bijwerkt.

Een spreadsheet bijhouden van mijn investeringen vind ik nou weer teveel werk. :)
pi_177320296
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:16 schreef TisIk het volgende:

[..]

Sommigen hebben wel een erg grote spreiding.
Ik zag zelfs een verhouding van 80:1 (grootste:kleinste) inleg per project.
Zou ik zelf nooit doen.
Dan heb je de 4e grootste investeerder nog niet gezien :D
http://gve.u29384p23167.web0109.zxcs.nl/investor.php?id=27831
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177320301
Interessante data.

(Nu nog even kijken of we Peter Verhaar kunnen vinden, omdat als richtlijn te gebruiken om niet in te stappen, want hij heeft wel opvallend vaak defaults :p)
pi_177320303
Mooi werk! Leuk om te zien. Ben gelukkig maar één van de kleintjes ;)
pi_177320316
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:24 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

't Is geen handwerk voor mij hè. Start om de week een programmaatje op dat de info weer verzamelt en bijwerkt.

Een spreadsheet bijhouden van mijn investeringen vind ik nou weer teveel werk. :)
Grappig om te zien dat deze 2000 investeerders zo'n 80% (60 van de 76 miljoen) van het totaal bijdragen
pi_177320318
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gaaf dingetje :P

Ik hou al mijn eigen investeringen bij via een LibreOffice calc spreadsheet en dat vind ik al veel werk ;)
Ik heb al een tijd geleden iets gemaakt zoals crowdfundpanel maar dan voer ik zelf de betalingen in. Voor FNC & CCF kan ik met 1 druk op de knop de betalen importeren vanwege hun export.
pi_177320370
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:30 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Ik heb al een tijd geleden iets gemaakt zoals crowdfundpanel maar dan voer ik zelf de betalingen in. Voor FNC & CCF kan ik met 1 druk op de knop de betalen importeren vanwege hun export.
Ik ben niet heel technisch, maar als ik zou weten hoe ik zoiets op zou kunnen zetten, dan zou me dat wel werk schelen. Nu kost het me 3-maandelijks een uur om alles in te voeren en dat is best saai werk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177320429
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik ben niet heel technisch, maar als ik zou weten hoe ik zoiets op zou kunnen zetten, dan zou me dat wel werk schelen. Nu kost het me 3-maandelijks een uur om alles in te voeren en dat is best saai werk.
Voor alle platformen waar geen export van is moet ik het ook nog handmatig invoeren hoor, totaal gezien kost het dus toch nog best wat werk. Ik splits een betaling ook in aflossing/rente/kosten.
pi_177320453
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dan heb je de 4e grootste investeerder nog niet gezien :D
http://gve.u29384p23167.web0109.zxcs.nl/investor.php?id=27831
Dat is dus naar ik aanneem de investeerder met 450k en de 1 ste hypotheek op deze boot waarvoor de pitch veranderd is om hem vol te krijgen en waarvoor de andere GvE investeerders van 1ste naar 2de hypotheek gegaan zijn. Een redelijk zekere investering met een hoog rentepercentage.
pi_177320692
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat is dus naar ik aanneem de investeerder met 450k en de 1 ste hypotheek op deze boot waarvoor de pitch veranderd is om hem vol te krijgen en waarvoor de andere GvE investeerders van 1ste naar 2de hypotheek gegaan zijn. Een redelijk zekere investering met een hoog rentepercentage.
Ik heb dit project niet meegelezen, dus ik weet de details niet. Het was een uniek buitenkansje zonder de normale wachttijd en deze investeerder had toevallig 4,5 ton vrij besteedbaar geld op zijn rekening?
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:36 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Voor alle platformen waar geen export van is moet ik het ook nog handmatig invoeren hoor, totaal gezien kost het dus toch nog best wat werk. Ik splits een betaling ook in aflossing/rente/kosten.
Ja, dat is ook mijn probleem. Ik heb 8 verschillende platformen waarop ik de voortgang bij houd. Ieder van die platformen heeft een unieke manier van classificatie, kostenberekeningen enz.

Toen ik begon met het bijhouden waren er nog maar 2 platformen en kostte het me 3 minuten om alles bij te houden. Nu weet ik dat ik veel te veel details gebruik en het waarschijnlijk veel simpeler kan zijn om alles bij te houden.

LibreOffice calc zal ook niet de beste spreadsheet zijn voor dit klusje, maar ik ben gewend om daarmee te werken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177320700
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:59 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik heb een tijd geleden een databeesje opgezet waarmee ik de investeringen per investeerder via GVE in opsla. Kun je zien op welke plek je staat en hoe de spreiding van andere investeerders eruit ziet. Het is niet volledig geautomatiseerd, eens in de 2 weken of zo laat ik hem weer even bijwerken. En de links naar de projecten werken alleen voor recente projecten. Maar wellicht zijn er hier net als ik nieuwsgierig aangelegden die dit wel leuk vinden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er goed uit! Lijkt inderdaad ook te kloppen vanaf 2016. Ben zelf wel benieuwd hoeveel spreiding er is per investeerder. Dus in hoeveel projecten zit het bedrag van een investeerder.

Edit: Dit is trouwens echt een goede spreiding, klasse!
http://gve.u29384p23167.web0109.zxcs.nl/investor.php?id=5464 8)7 |:(
http://gve.u29384p23167.web0109.zxcs.nl/investor.php?id=26754

[ Bericht 9% gewijzigd door SunnyCrowder op 20-02-2018 13:58:29 ]
pi_177320757
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:21 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Als je investeerdersnummer 12345 hebt dan staan je projecten op
http://gve.u29384p23167.web0109.zxcs.nl/investor.php?id=12345
Dank voor de toelichting. ^O^ Zelfs bij deze computer nitwit is het gelukt.
pi_177321427
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:16 schreef TisIk het volgende:

[..]

Sommigen hebben wel een erg grote spreiding.
Ik zag zelfs een verhouding van 80:1 (grootste:kleinste) inleg per project.
Zou ik zelf nooit doen.
Misschien iemand die enthousiast begonnen is, en later verstandig is geworden en gaan spreiden.
pi_177322664
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:59 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik heb een tijd geleden een databeesje opgezet waarmee ik de investeringen per investeerder via GVE in opsla. Kun je zien op welke plek je staat en hoe de spreiding van andere investeerders eruit ziet. Het is niet volledig geautomatiseerd, eens in de 2 weken of zo laat ik hem weer even bijwerken. En de links naar de projecten werken alleen voor recente projecten. Maar wellicht zijn er hier net als ik nieuwsgierig aangelegden die dit wel leuk vinden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk gemaakt! :) Ik sta nog bij de eerste 600 zie ik en als ik mijn tweede nummer (privé) meetel zelfs rond de 500. Voorlopig ben ik er blij mee, zelfs de defaults lijken bij GvE minder te zijn geworden althans ik heb er al maanden geen meer gehad.
Pecunia non olet
pi_177322776
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:18 schreef obligataire het volgende:

[..]

Leuk gemaakt! :) Ik sta nog bij de eerste 600 zie ik en als ik mijn tweede nummer (privé) meetel zelfs rond de 500. Voorlopig ben ik er blij mee, zelfs de defaults lijken bij GvE minder te zijn geworden althans ik heb er al maanden geen meer gehad.
Ik sta zo hoog dat ik overweeg met GVE in onderhandeling te gaan over de fee :P
pi_177323052
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 10:00 schreef escortmk2 het volgende:
Ik heb ook een mail gehad van GVE n.a.v. die niet nagekomen toegezegde investering.
Ik zou echter liever zien dat het project dan weer open gezet wordt of dat bestaande investeerders nog de mogelijkheid zouden krijgen om extra te investeren.

Je zou kunnen stellen dat met een kleiner leenbedrag, de business case voor de ondernemer verandert en daarmee ook het risico voor de investeerders.
Deze bruidswinkel is bijvoorbeeld weer open gezet:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17429
pi_177323113
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:59 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik heb een tijd geleden een databeesje opgezet waarmee ik de investeringen per investeerder via GVE in opsla. Kun je zien op welke plek je staat en hoe de spreiding van andere investeerders eruit ziet. Het is niet volledig geautomatiseerd, eens in de 2 weken of zo laat ik hem weer even bijwerken. En de links naar de projecten werken alleen voor recente projecten. Maar wellicht zijn er hier net als ik nieuwsgierig aangelegden die dit wel leuk vinden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn aantal investeringen is de laatste periode duidelijk teruggelopen. Dat blijkt wel heel duidelijk uit het aantal projecten in deze lijst. Waar ik in deze lijst met rond de 35 projecten sta heb ik er in werkelijkheid 101 bij GvE.
pi_177323378
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:23 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik sta zo hoog dat ik overweeg met GVE in onderhandeling te gaan over de fee :P
Goed plan :) De Quote500 discount.
Pecunia non olet
pi_177323390
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:34 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mijn aantal investeringen is de laatste periode duidelijk teruggelopen. Dat blijkt wel heel duidelijk uit het aantal projecten in deze lijst. Waar ik in deze lijst met rond de 35 projecten sta heb ik er in werkelijkheid 101 bij GvE.
Ik ook. In 2015 heb ik meer via GvE geïnvesteerd dan in de jaren 2016, 2017 en 2018 bijelkaar
pi_177323482
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:59 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik heb een tijd geleden een databeesje opgezet waarmee ik de investeringen per investeerder via GVE in opsla. Kun je zien op welke plek je staat en hoe de spreiding van andere investeerders eruit ziet. Het is niet volledig geautomatiseerd, eens in de 2 weken of zo laat ik hem weer even bijwerken. En de links naar de projecten werken alleen voor recente projecten. Maar wellicht zijn er hier net als ik nieuwsgierig aangelegden die dit wel leuk vinden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie dat ook projecten waar je wel op ingeschreven hebt maar die niet doorgegaan zijn (bijvoorbeeld Healthclub Veenendaal) ook meegeteld zijn.
pi_177323496
Kijkend naar de nummer 1, zie ik totale investering van ruim een miljoen, maar hij/zij is pas op # 13892 ingestapt.
Pecunia non olet
pi_177323577
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:50 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Ziet er goed uit! Lijkt inderdaad ook te kloppen vanaf 2016. Ben zelf wel benieuwd hoeveel spreiding er is per investeerder. Dus in hoeveel projecten zit het bedrag van een investeerder.

Edit: Dit is trouwens echt een goede spreiding, klasse!
http://gve.u29384p23167.web0109.zxcs.nl/investor.php?id=5464 8)7 |:(
http://gve.u29384p23167.web0109.zxcs.nl/investor.php?id=26754
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat die investeerders nog heel veel andere projecten met vergelijkbaar inleg hebben bij andere platforms.
pi_177323621
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:48 schreef obligataire het volgende:
Kijkend naar de nummer 1, zie ik totale investering van ruim een miljoen, maar hij/zij is pas op # 13892 ingestapt.
Ik dacht ook dat @Impact9 al eerder begonnen was. Hij heeft wel zijn spreiding aardig op orde 8-) O-)
pi_177323623
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:52 schreef TisIk het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat die investeerders nog heel veel andere projecten met vergelijkbaar inleg hebben bij andere platforms.
Deze doet het dan wel weer prima:
http://gve.u29384p23167.web0109.zxcs.nl/investor.php?id=23406
189 projecten van elk E 1.000
pi_177324876
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

Deze doet het dan wel weer prima:
http://gve.u29384p23167.web0109.zxcs.nl/investor.php?id=23406
189 projecten van elk E 1.000
Geen gekke portefeuille.. Zijn/haar selectie was redelijk/goed slechts 4 van de 189 komen maar voor in mijn lijstje met probleemprojecten. Ik weet natuurlijk niet wat hij/zij voor deze registratie allemaal heeft geïnvesteerd. :)
Bij mij stammen mijn probleemprojecten ook voor het merendeel van voor startdatum 2016. :)
  dinsdag 20 februari 2018 @ 17:15:18 #196
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_177325033
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:10 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik ben er anderhalf jaar geleden mee gestart, en de projecten die toen al niet meer op de GVE website stonden zitten er dus niet in. Met uitzondering van de projecten waar ik zelf in zat, want die kon ik via MijnGVE nog inzien. Het totaal bedrag is 76mln terwijl GVE op 127mln zit, dus er ontbreekt zo'n 50mln. Zeker niet compleet, dus maar in principe zouden alle projecten vanaf begin 2016 wel in de cijfers verwerkt moeten zitten.
mijn 75mio ontbreekt ;-).


Ik ben een hele vroege investeerder en investeer het laatste 1,5jr nauwelijks. Ik zie mezelf zo 1,2,3, niet staan

edit: met de url aanpassing zie ik mezelf wel. Ja, die laatste 1,5jr nauwelijks geïnvesteerd (niet zonder reden-ik investeer meer op andere platformen nu zoals fnc en buitenland)
pi_177325722
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:13 schreef djh77 het volgende:
Restaurant Down town's (HCN) staat al sinds 2016 in de OP als een project met problemen (want restaurant gesloten). Er werd echter nog steeds doorbetaald vanuit de opbrengst van de verkoop van de zaak. Vanaf deze maand zijn de betalingen gestopt (na 33 van de 48 maanden): https://www.horecacrowdfu(...)t-down-towns-haarlem
Helaas wordt de restschuld afgeboekt:
quote:
Conform de laatste update, zouden de betalingen tot eind 2017 doorgaan. Vanaf heden is de betaling beëindigd. Het resterende saldo zal worden afgeboekt aangezien de ondernemer toegelaten is tot de WSNP (schuldsanering) en aan HCN is geen saneringsvoorstel gedaan . Dit vanwege onze gerealiseerde hoge opbrengst voorafgaand aan het faillissement.

Tenuitvoerlegging van de resterende vordering is niet meer mogelijk. Mocht het WSNP-traject van 3 jaar volledig worden doorlopen dan heeft dit vervolgens tot gevolg dat de schuld niet meer kan worden geïnd
pi_177325794
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 17:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

Helaas wordt de restschuld afgeboekt:

[..]

Edit:Lees dit over WSNP bij Nibud
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zou het toch betekenen dat als er om wat voor een reden ook meer verdient gaat worden naar de toekomst (binnen 3 jaar) er alsnog betaald kan gaan worden?

[ Bericht 26% gewijzigd door NaRegenDeZon op 20-02-2018 18:12:58 ]
pi_177325876
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 17:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Geen gekke portefeuille.. Zijn/haar selectie was redelijk/goed slechts 4 van de 189 komen maar voor in mijn lijstje met probleemprojecten. Ik weet natuurlijk niet wat hij/zij voor deze registratie allemaal heeft geïnvesteerd. :)
Bij mij stammen mijn probleemprojecten ook voor het merendeel van voor startdatum 2016. :)
4 van de 189 is een hele goede score m.i., zit zelf op 4,8% bij GvE maar dan wel over de hele porto vanaf 2014 overigens. Dat zouden er 9 geweest zijn bij 189.

Van na startdatum 1-1-2016 heb ik er maar eentje: de oplichters van Dutch Electronics ~O>
Pecunia non olet
pi_177326015
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 18:03 schreef obligataire het volgende:

[..]

4 van de 189 is een hele goede score m.i., zit zelf op 4,8% bij GvE maar dan wel over de hele porto vanaf 2014 overigens. Dat zouden er 9 geweest zijn bij 189.

Van na startdatum 1-1-2016 heb ik er maar eentje: de oplichters van Dutch Electronics ~O>
Niet verkeerd op zo'n looptijd lijkt mij. Ga zo door zou ik zeggen. Lees nu al een aantal maanden mee en kan je inzichten in projecten die je hier deelt zeker waarderen.

Ik weet sowieso zeker dat ik zelf in een aantal projecten was gestapt en ook ben gestapt in het verleden die mij nu bespaard blijven door de goede discussie hier.
pi_177326274
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als lendico in de andere landen net zo op zijn gat ligt als in NL zal ING er vermoedelijk niet veel plezier aan beleven.
Is onderdeel van de strategie van ING om versneld de fintech wereld in te stappen.
Vandaag werd bijv. bekend dat ze ook makelaarsland.nl hebben gekocht.
pi_177326659
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:59 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik heb een tijd geleden een databeesje opgezet waarmee ik de investeringen per investeerder via GVE in opsla. Kun je zien op welke plek je staat en hoe de spreiding van andere investeerders eruit ziet. Het is niet volledig geautomatiseerd, eens in de 2 weken of zo laat ik hem weer even bijwerken. En de links naar de projecten werken alleen voor recente projecten. Maar wellicht zijn er hier net als ik nieuwsgierig aangelegden die dit wel leuk vinden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TOPPIE overzicht, ondergetekende staat er ook
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:04 schreef impact9 het volgende:

[..]

Supergaaf om eens te kijken.
Ik sta er in echter missen er toch nog wel wat projecten.
Komt dat omdat die wellicht offline zijn gehaald?
TOPPIE overzicht, en zowaar ik sta ruim in de bovenste helft, en kan dus nog klimmen in het klassement, of zakken natuurlijk *O* w/
pi_177328785
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 18:53 schreef peterc het volgende:
TOPPIE overzicht, en zowaar ik sta ruim in de bovenste helft, en kan dus nog klimmen in het klassement, of zakken natuurlijk *O* w/
Die persoon met zijn miljoen heeft de gele trui nu nog stevig om de schouders, maar wie weet :)
Pecunia non olet
pi_177328906
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:29 schreef SunnyCrowder het volgende:
Voor mijn gevoel zie ik laatste tijd steeds vaker bij GvE dat investeerders hun investering niet overmaken en dat daardoor de overeenkomst weer aangepast moet worden waardoor het voor mijn gevoel ook een stuk langer duurt voordat een project lopend is. Kunnen ze hier niet iets sim op verzinnen? (incasso oid?)
Het is echt niet normaal hoe lang het duurt voordat een project voor de eerste maal tot uitkering komt. Gruwelijk. Dat doen ze bij Collin toch echt stukken beter, mag ook wel eens gezegd worden. Dat moet bij GvE toch ook mogelijk zijn zou je zeggen. Maar ja dan moeten ze o.a. gaan investeren in een site die eigenlijk al afgeschreven zou moeten zijn :)
Pecunia non olet
pi_177330599
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:59 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik heb een tijd geleden een databeesje opgezet waarmee ik de investeringen per investeerder via GVE in opsla. Kun je zien op welke plek je staat en hoe de spreiding van andere investeerders eruit ziet. Het is niet volledig geautomatiseerd, eens in de 2 weken of zo laat ik hem weer even bijwerken. En de links naar de projecten werken alleen voor recente projecten. Maar wellicht zijn er hier net als ik nieuwsgierig aangelegden die dit wel leuk vinden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat leuk dat je deze data inzichtelijk hebt gemaakt en met ons deelt. En wat een bedragen! In vergelijking met anderen hier ben ik maar een zeer kleine investeerder. Ik val buiten de top 2000, maar je hebt wel 10 van de 34 projecten waarin ik heb geïnvesteerd teruggevonden. Overigens heb ik het afgelopen jaar vooral bij LAH en FNC in nieuwe projecten geïnvesteerd.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 21:33:45 #206
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_177331096
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 18:31 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Is onderdeel van de strategie van ING om versneld de fintech wereld in te stappen.
Vandaag werd bijv. bekend dat ze ook makelaarsland.nl hebben gekocht.
Koop dan een cf-platform dat wél werkt. Ik snap er werkelijk NIETS van dat ze een gefaald platform hebben gekocht ipv 1 van de goeie...?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_177338081
Twijfel omtrent de slager in Almere. Zekerheden stellen weinig voor (mede gezien het bodemrecht van de Fiscus?). Het verhaal vind ik wel goed. Hij betaalt geen goodwill; alleen voor fysieke zaken, of de waardering daarvan reëel is weet je niet. Maar hij kent de winkel door en door en de klanten zijn met hem vertrouwd dus dat loopt allemaal lekker door. Denk ook niet dat de hele wereld ineens en masse vegetarisch wordt en hij kan misschien ook nog uitbreiden met wat extra catering en zo.
Pecunia non olet
pi_177338899
Ik heb een bericht naar FnC gestuurd over het verlies van rente bij vervroegd aflossing van goede projecten. Zojuist ontving ik het onderstaand antwoord. Kennelijk snapt FnC niet dat investeerders bereid zijn om risico te lopen voor een redelijk rendement en dat bij het renteloos vervroegd aflossen van goede leningen het risico alleen maar toeneemt omdat de verhouding minder goede projecten hierdoor stijgt.

"" Bedankt voor uw bericht en het meedenken aan de continue verbetering van ons platform. Funding Circle doet altijd zijn best om een zo goed mogelijk aanbod van projecten te realiseren en doet er daarnaast alles aan om het beheer van de lening zo goed en soepel mogelijk te laten verlopen. Als gevolg daarvan ontwikkelen wij met veel kredietnemers goede relaties. Deze kredietnemers zien we steeds vaker terugkomen voor een nieuwe aanvraag, waardoor wij interessante projecten kunnen blijven aanbieden. Als onderdeel van deze klantrelatie bieden wij inderdaad de mogelijkheid om vervroegd af te mogen lossen, waarbij er slechts rente wordt betaald tot en met het moment van aflossen. Het restant van de rente wordt dan niet in rekening gebracht.

Een vervroegde aflossing betekent tevens dat het potentieel risico op een toekomstige default ineens wordt weggenomen en uw winst per ommegaande wordt "gerealiseerd". Het is waar dat u wellicht over de gehele looptijd meer rendement maakt dan bij een vervroegde aflossing, maar het risico van default maakt dit onzeker. Tevens heeft u bij een vervroegde aflossing de gelegenheid om het ontvangen geld direct te herinvesteren (niet perse in Crowdfunding overigens), waardoor uw daadwerkelijke rendement over dezelfde looptijd ook hoger kan uitpakken. Een dergelijke beslissing is echter natuurlijk altijd aan u zelf.

Gelet op de bovenstaande omstandigheden is Funding Circle van mening dat wij een zeer aantrekkelijk investeringsproduct aanbieden. De voorwaarden zijn vooraf duidelijk en wij blijven deze voorwaarden altijd nakomen. Wij zien derhalve vooralsnog geen reden om hier iets aan te wijzigen.
"" !!!!
pi_177339004
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:45 schreef prins01 het volgende:
Ik heb een bericht naar FnC gestuurd over het verlies van rente bij vervroegd aflossing van goede projecten. Zojuist ontving ik het onderstaand antwoord. Kennelijk snapt FnC niet dat investeerders bereid zijn om risico te lopen voor een redelijk rendement en dat bij het renteloos vervroegd aflossen van goede leningen het risico alleen maar toeneemt omdat de verhouding minder goede projecten hierdoor stijgt.

"" Bedankt voor uw bericht en het meedenken aan de continue verbetering van ons platform. Funding Circle doet altijd zijn best om een zo goed mogelijk aanbod van projecten te realiseren en doet er daarnaast alles aan om het beheer van de lening zo goed en soepel mogelijk te laten verlopen. Als gevolg daarvan ontwikkelen wij met veel kredietnemers goede relaties. Deze kredietnemers zien we steeds vaker terugkomen voor een nieuwe aanvraag, waardoor wij interessante projecten kunnen blijven aanbieden. Als onderdeel van deze klantrelatie bieden wij inderdaad de mogelijkheid om vervroegd af te mogen lossen, waarbij er slechts rente wordt betaald tot en met het moment van aflossen. Het restant van de rente wordt dan niet in rekening gebracht.

Een vervroegde aflossing betekent tevens dat het potentieel risico op een toekomstige default ineens wordt weggenomen en uw winst per ommegaande wordt "gerealiseerd". Het is waar dat u wellicht over de gehele looptijd meer rendement maakt dan bij een vervroegde aflossing, maar het risico van default maakt dit onzeker. Tevens heeft u bij een vervroegde aflossing de gelegenheid om het ontvangen geld direct te herinvesteren (niet perse in Crowdfunding overigens), waardoor uw daadwerkelijke rendement over dezelfde looptijd ook hoger kan uitpakken. Een dergelijke beslissing is echter natuurlijk altijd aan u zelf.

Gelet op de bovenstaande omstandigheden is Funding Circle van mening dat wij een zeer aantrekkelijk investeringsproduct aanbieden. De voorwaarden zijn vooraf duidelijk en wij blijven deze voorwaarden altijd nakomen. Wij zien derhalve vooralsnog geen reden om hier iets aan te wijzigen.
"" !!!!
Ik heb gisteren een verglijkbare vraag gestuurd, eens afwachten of ik een copy-paste van jouw antwoord krijg. Je bent niet de eerste die de vraag stelt, en ik ook niet de laatste denk ik. Mogelijk dat de aantallen investeerders met een vergelijkbare vraag uiteindelijk toch het besef laten doordringen bij FnC.
pi_177339243
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:10 schreef obligataire het volgende:
Twijfel omtrent de slager in Almere. Zekerheden stellen weinig voor (mede gezien het bodemrecht van de Fiscus?). Het verhaal vind ik wel goed. Hij betaalt geen goodwill; alleen voor fysieke zaken, of de waardering daarvan reëel is weet je niet. Maar hij kent de winkel door en door en de klanten zijn met hem vertrouwd dus dat loopt allemaal lekker door. Denk ook niet dat de hele wereld ineens en masse vegetarisch wordt en hij kan misschien ook nog uitbreiden met wat extra catering en zo.
Ik geloof wel in het verhaal van deze slager, vooral omdat hij wel goed zou moeten weten waar hij aan begint.
Die waarde van een ton voor de inventaris: hij zit in een huurpand, dus het gaat dan om wat voorraad, winkelinrichting, misschien een koelcel die je los kunt verkopen, maar om dat met een ton te waarderen geloof ik eerlijk gezegd niet zo.

Mbt de mail over de tankstations kreeg ik deze reactie:
"Het bedrag is in dit project gelijk gebleven.
Wij hebben van 1 investeerder geen bedrag ontvangen en dat heeft een andere investeerder verhoogd.
Dus in dit geval gaat het enkel om een investeerderswissel.
Ik begrijp uw motivatie en dat is ook precies wat wij in eerste instantie proberen. Kijken of er mogelijkheden zijn om het bedrag in tact te houden, daar is iedereen bij gebaat.
Helaas gaat het om tijdstechnische reden niet altijd lukken. In dit geval komt het helemaal in orde en kunnen wij spoedig afronden."

Goede en duidelijke reactie wat mij betreft.
pi_177339352
quote:
12s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:59 schreef escortmk2 het volgende:

[..].....maar om dat met een ton te waarderen geloof ik eerlijk gezegd niet zo.
Dat geloof ik ook niet zo, het komt nogal hoog over dus het lijkt er een beetje op alsof hij op deze manier alsnog een stuk goodwill betaalt. Het is onwaarschijnlijk dat die oude eigenaar de laatste jaren nog veel geïnvesteerd en gemoderniseerd heeft.
Pecunia non olet
pi_177339464
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 21:33 schreef darktower het volgende:

[..]

Koop dan een cf-platform dat wél werkt. Ik snap er werkelijk NIETS van dat ze een gefaald platform hebben gekocht ipv 1 van de goeie...?
https://www.daskapital.nl(...)d-crowdfundplatform/
pi_177340805
https://www.collincrowdfund.nl/doet-finance-b-v/

Staat open op ccf. IK snap niet hoe kunnen mensen investeren zonder goede zekerheden. Ik doe niet aan mee.

[ Bericht 6% gewijzigd door prins01 op 21-02-2018 11:13:34 ]
pi_177341197
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:50 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik heb gisteren een verglijkbare vraag gestuurd, eens afwachten of ik een copy-paste van jouw antwoord krijg. Je bent niet de eerste die de vraag stelt, en ik ook niet de laatste denk ik. Mogelijk dat de aantallen investeerders met een vergelijkbare vraag uiteindelijk toch het besef laten doordringen bij FnC.
Dat doen ze want een vergelijkbare tekst is hier al vaker voorbij gekomen. Om dit te veranderen is duidelijk een andere aanpak nodig, maar ja, welke?
pi_177341217
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:08 schreef prins01 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/doet-finance-b-v/

Staat open op ccf. IK snap niet hoe kunnen mensen investeren zonder goede zekerheden. Ik doe niet aan mee.
In dit geval zou ik ook sterk hechten aan goede zekerheden. Die debiteurenverpanding zegt me niet zo heel veel. Lijkt me nogal arbeidsintensief om het blijvend goed te registreren en dan moet uiteindelijk nog maar blijken wat het oplevert.
Pecunia non olet
pi_177341291
FNC heeft een project voor een witgoed reparateur aangekondigd.
Looptijd: 3 jaar
Risico-categorie: C
Rente: 11,99%
Bedrag: ¤15.000,-
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/34689

Mij is niet helemaal duidelijk waarom een witgoed REPARATEUR zelf gebruikte en nieuwe witgoed apparaten wil aanschaffen. Onderdelen had ik wel begrepen. Zeker ook gelet op de webshop die het bedrijf heeft. Verder:
- Geen cijfers over 2017.
- Negatief Eigen Vermorgen. (Wel verbeterd in 2016 t.o.v. 2015)
- Afnemende schulden (2016 t.o.v. 2015)
- Current ratio onder de 1.
- Goede reviews

Ondanks het kleine bedrag, de korte looptijd en de aantrekkelijke rente, denk ik dat ik hem toch oversla.
pi_177342747
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:30 schreef Groepfunder het volgende:
FNC heeft een project voor een witgoed reparateur aangekondigd.
Looptijd: 3 jaar
Risico-categorie: C
Rente: 11,99%
Bedrag: ¤15.000,-
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/34689

Mij is niet helemaal duidelijk waarom een witgoed REPARATEUR zelf gebruikte en nieuwe witgoed apparaten wil aanschaffen. Onderdelen had ik wel begrepen. Zeker ook gelet op de webshop die het bedrijf heeft. Verder:
- Geen cijfers over 2017.
- Negatief Eigen Vermorgen. (Wel verbeterd in 2016 t.o.v. 2015)
- Afnemende schulden (2016 t.o.v. 2015)
- Current ratio onder de 1.
- Goede reviews

Ondanks het kleine bedrag, de korte looptijd en de aantrekkelijke rente, denk ik dat ik hem toch oversla.
Hij heeft geen personeelskosten maar blijkbaar wel een aantal 'goedgeschoolde monteurs', je zou eerder zeggen dat er maar ééntje is nl. hemzelf plus een paar ingezette zzp'ers.
Kengetallen zijn niet best inderdaad maar het gaat wel om kleine getallen dus dat is iets minder dramatisch. Op zich moet hij die 500 in de maand wel kunnen ophoesten. Moeilijke maar ik sla ook over denk ik.
Pecunia non olet
pi_177343168
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat doen ze want een vergelijkbare tekst is hier al vaker voorbij gekomen. Om dit te veranderen is duidelijk een andere aanpak nodig, maar ja, welke?
Stemmen met de voeten?
Heb ik al gedaan.
pi_177343751
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:36 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het is echt niet normaal hoe lang het duurt voordat een project voor de eerste maal tot uitkering komt. Gruwelijk. Dat doen ze bij Collin toch echt stukken beter, mag ook wel eens gezegd worden. Dat moet bij GvE toch ook mogelijk zijn zou je zeggen. Maar ja dan moeten ze o.a. gaan investeren in een site die eigenlijk al afgeschreven zou moeten zijn :)
BSG group is 25-01 betaald, we zijn ondertussen bijna een maand verder en dan duurt het nog een week of 6 voor de eerste uitbetaling.
pi_177343826
F.16/16/645 Faillissement Business Compleet / Collin dec 2016, nieuwste verslag curator 2feb18, mooi leesstukje, hoe de crowd ' gefopt' is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177343920
Sorry het knippen en plakken uit de PDF, geeft her en der rare tekens, evenwel het complete verslag kun je inzien op faillissementsdossier.nl onder het nr F.16/16/645 oO/
pi_177344140
quote:
12s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:10 schreef peterc het volgende:
Sorry het knippen en plakken uit de PDF, geeft her en der rare tekens, evenwel het complete verslag kun je inzien op faillissementsdossier.nl onder het nr F.16/16/645 oO/
Driekwart van de funding is dus gebruikt om de overstand van de ABN Amro (blijvend!) op te heffen.
Goed dat ik er niet in zit, want dan ging toch echt het dak er af hier :R :R :R
Pecunia non olet
pi_177345177
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:21 schreef obligataire het volgende:

[..]

Driekwart van de funding is dus gebruikt om de overstand van de ABN Amro (blijvend!) op te heffen.
Goed dat ik er niet in zit, want dan ging toch echt het dak er af hier :R :R :R
Wat een afgang voor de Colling crew. Ruim 250k van investeerders aan ABNAmro geven. Ongelooflijk! Ik zit er gelukkig ook niet in. Maar anders.......
pi_177346434
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 14:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Wat een afgang voor de Colling crew. Ruim 250k van investeerders aan ABNAmro geven. Ongelooflijk! Ik zit er gelukkig ook niet in. Maar anders.......
Niet de eerste keer dat ABN Amro crowdfunders een oor aannaait :( . Cowboys Belt en nog een ander geval meen ik waarbij het ze bijna gelukt was.

Benieuwd of PV ook in BC zat. Hoor je trouwens weinig van de laatste tijd?
Pecunia non olet
pi_177346682
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 14:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Wat een afgang voor de Colling crew. Ruim 250k van investeerders aan ABNAmro geven. Ongelooflijk! Ik zit er gelukkig ook niet in. Maar anders.......
Ikke wel, gelukkig mijn enige definitieve default (2016) tot op heden, op een totaal van dik 130 projecten, 2 vertraagd, en circa 15 succesvol aan de finish. Gelukkig 2017 clean gebleven.

Maar goed dit verslag geeft wel aan, dat diepere en actuelere info, cijfers, docu, onderbouwing vragen, en krijgen door de platformen & coaches noodzakelijk is. Gedurende het CCF traject maakte de Business Compleet boot al water, en was net als de Titanic tot zinken gedoemd.
Hetgeen dan ook snel gebeurde (4 termijnen). Met mogelijk alle goeie en optimistische bedoelingen van de kapiteins ten spijt., maar de toko was dus al medi 2016 verloren.

Verklaringen & toetsingen van & door (huis)accountants van de bedrijven omtrent de status & positie van bedrijven. Deze boys zetten ook niet meer klakkeloos hun handtekening onder een papiertje. Zonder de CCF was de toko in juni juli al omgevallen ipv dec en had de ABNAMRO 250k meer verlies gehad.
pi_177347563
quote:
12s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:10 schreef peterc het volgende:
Sorry het knippen en plakken uit de PDF, geeft her en der rare tekens, evenwel het complete verslag kun je inzien op faillissementsdossier.nl onder het nr F.16/16/645 oO/
Als je geen zin hebt om je te registreren op faillissemensdossier.nl om vervolgens doodgespamd te worden vind je het verslag ook hier...
pi_177348132
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:39 schreef TisIk het volgende:

[..]

Stemmen met de voeten?
Heb ik al gedaan.
Ik denk dat de handen ineen geslagen moeten worden, alle investeerders tegelijkertijd een klacht indienen en aangeven dat ze niet meer investeren zolang er geen toezegging komt dat ze hier daadwerkelijk iets aan gaan doen. Uiteraard dan ook niet meer investeren.

De vraag is hoeveel investeerders er puntje bij paaltje meedoen en ook echt hun poot strak houden. Ieder voor zich af en toe eens klagen is klaarblijkelijk niet voldoende bij FnC.
pi_177348227
quote:
12s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:06 schreef peterc het volgende:
F.16/16/645 Faillissement Business Compleet / Collin dec 2016, nieuwste verslag curator 2feb18, mooi leesstukje, hoe de crowd ' gefopt' is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 15:35 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Als je geen zin hebt om je te registreren op faillissemensdossier.nl om vervolgens doodgespamd te worden vind je het verslag ook hier...
Dank voor het delen en boeiend leesvoer!

Ik zit hier ook niet in maar hier heeft Collin en consorten toch steken laten vallen. Onvoorstelbaar dat Collin nog steeds de stapelfinanciering met banken blijft promoten. Pfff, ik zou er echt ziek van zijn als mijn centjes zo in de zakken van de ABN-Amro zouden verdwijnen. Het is altijd het zelfde, de bank is de lachende derde en de crowd is de lul. :(
pi_177348316
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik denk dat de handen ineen geslagen moeten worden, alle investeerders tegelijkertijd een klacht indienen en aangeven dat ze niet meer investeren zolang er geen toezegging komt dat ze hier daadwerkelijk iets aan gaan doen. Uiteraard dan ook niet meer investeren.

De vraag is hoeveel investeerders er puntje bij paaltje meedoen en ook echt hun poot strak houden. Ieder voor zich af en toe eens klagen is klaarblijkelijk niet voldoende bij FnC.
Als de posters/lezers hier bij FnC eenzelfde percentage van de investeerders vertegenwoordigen als bij GvE (zie discussie n.a.v. ranglijst gisteren, ik zit zelf tussen plaats 500 en 600 op die lijst) denk ik dat we met zijn allen hier wel een krachtiger signaal af kunnen geven, daar hoort inderdaad een investeringsstaking ook bij.
Hoe dit aan te pakken? Een gezamelijke brief, of allemaal dezelfde mail versturen?
pi_177348336
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik denk dat de handen ineen geslagen moeten worden, alle investeerders tegelijkertijd een klacht indienen en aangeven dat ze niet meer investeren zolang er geen toezegging komt dat ze hier daadwerkelijk iets aan gaan doen. Uiteraard dan ook niet meer investeren.

De vraag is hoeveel investeerders er puntje bij paaltje meedoen en ook echt hun poot strak houden. Ieder voor zich af en toe eens klagen is klaarblijkelijk niet voldoende bij FnC.
Mee eens. Een goede suggestie. Ik ga mijn investeringen bij FnC afbouwen. Ik heb geen zin in in alleen risico projecten te blijven investeren en de goede projecten renteloos mogen aflossen. Zo voel ik dat we als investeerders bijna gratis gebruikt worden.
pi_177348572
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:16 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Als de posters/lezers hier bij FnC eenzelfde percentage van de investeerders vertegenwoordigen als bij GvE (zie discussie n.a.v. ranglijst gisteren, ik zit zelf tussen plaats 500 en 600 op die lijst) denk ik dat we met zijn allen hier wel een krachtiger signaal af kunnen geven, daar hoort inderdaad een investeringsstaking ook bij.
Hoe dit aan te pakken? Een gezamelijke brief, of allemaal dezelfde mail versturen?
In het kader van de privacy zal iedereen die zelf moeten versturen denk ik. Je zou wel allemaal de zelfde tekst kunnen gebruiken zodat goed duidelijk zal worden dat veel investeerders dezelfde mening hebben. Minstens zo belangrijk is natuurlijk om ook daadwerkelijk je poot strak te houden omdat het anders zeker niet gaat werken. Misschien wil iemand een keer een opzetje maken die dan overgenomen kan worden.
Ook is het misschien verstandig om vooraf te inventariseren of er wel genoeg animo is.
pi_177348719
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:18 schreef prins01 het volgende:

[..]

Mee eens. Een goede suggestie. Ik ga mijn investeringen bij FnC afbouwen. Ik heb geen zin in in alleen risico projecten te blijven investeren en de goede projecten renteloos mogen aflossen. Zo voel ik dat we als investeerders bijna gratis gebruikt worden.
FNC heeft daarentegen wel als voordeel dat de rente gemiddeld een stuk hoger ligt, vooral bij de C, D en E klasse.
Dit terwijl de kwaliteit niet onderdoet van vergelijkbare junk-projecten op bijv. KOM en GvE terwijl deze veel lagere rente bieden.
Pecunia non olet
pi_177348874
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:42 schreef obligataire het volgende:

[..]

FNC heeft daarentegen wel als voordeel dat de rente gemiddeld een stuk hoger ligt, vooral bij de C, D en E klasse.
Dit terwijl de kwaliteit niet onderdoet van vergelijkbare junk-projecten op bijv. KOM en GvE terwijl deze veel lagere rente bieden.
Ook waar. Nu hoeft het een het ander natuurlijk niet uit te sluiten… Eerst maar eens inventariseren misschien?
pi_177350038
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:42 schreef obligataire het volgende:

[..]

FNC heeft daarentegen wel als voordeel dat de rente gemiddeld een stuk hoger ligt, vooral bij de C, D en E klasse.
Dit terwijl de kwaliteit niet onderdoet van vergelijkbare junk-projecten op bijv. KOM en GvE terwijl deze veel lagere rente bieden.
Ik merk dat investeren bij FnC soms op een gok lijkt. Veel te weinig informatie. Bij KOM en GvE krijg je als investeerder veel relevante financiële informatie. Maar bij FnC is de informatie maar zeer beperkt.
pi_177350157


[ Bericht 100% gewijzigd door prins01 op 21-02-2018 18:10:48 ]
pi_177350591
Wat vinden jullie van de nieuwe FNC tweede vestiging Cateringbedrijf?
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/34419

Reviews van de onderneming zijn goed. Gezien de cijfers zou hij de lening wel moeten kunnen dragen. Jammer dat er geen cijfers over 2017 zijn en dat de hoogte van de goodwill niet bekend is.
pi_177353558
To be continued, LAH en de Filipijnen.
Vandaag is bij mij de juni 2017 termijn afgerond, en het begin gemaakt met de juli 2017 termijn.
pi_177354089
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:09 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Dank voor het delen en boeiend leesvoer!

Ik zit hier ook niet in maar hier heeft Collin en consorten toch steken laten vallen. Onvoorstelbaar dat Collin nog steeds de stapelfinanciering met banken blijft promoten. Pfff, ik zou er echt ziek van zijn als mijn centjes zo in de zakken van de ABN-Amro zouden verdwijnen. Het is altijd het zelfde, de bank is de lachende derde en de crowd is de lul. :(
Mijn inleg in dit project was 0,5k (de min inleg bij CCF) , dus in die zin is de schade beprkt, verlies direct afgeboekt en een leermoment ervaren. Kritischer op de projecten en op zekerheden,
en mijn tegeltjes wijsheid,

beter een goed project gemist, dan in een K.... project ingestapt. *O* w/
pi_177354675
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:58 schreef lykkefund het volgende:
To be continued, LAH en de Filipijnen.
Vandaag is bij mij de juni 2017 termijn afgerond, en het begin gemaakt met de juli 2017 termijn.
Pfff slechts 1/5 deel van het juli 2017 bedrag. Dit gaat echt nog een eeuwigheid duren
pi_177355474
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:09 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Dank voor het delen en boeiend leesvoer!

Ik zit hier ook niet in maar hier heeft Collin en consorten toch steken laten vallen. Onvoorstelbaar dat Collin nog steeds de stapelfinanciering met banken blijft promoten. Pfff, ik zou er echt ziek van zijn als mijn centjes zo in de zakken van de ABN-Amro zouden verdwijnen. Het is altijd het zelfde, de bank is de lachende derde en de crowd is de lul. :(
Ook Collin lacht zich weer gek. Ze hebben weer een succesvol gefund project. En ze hebben lekker voor een heel jaar beheervergoeding geïnt en hoeven daar nu geen heel jaar voor te beheren. Dit smaakt naar meer!
pi_177355574
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:30 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Pfff slechts 1/5 deel van het juli 2017 bedrag. Dit gaat echt nog een eeuwigheid duren
Ik wacht alleen nog op 1 termijn die gepland stond voor 31-10-2017. Dat zal nog wel even gaan duren :O
pi_177356606
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:56 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik wacht alleen nog op 1 termijn die gepland stond voor 31-10-2017. Dat zal nog wel even gaan duren :O
Ik heb nog juni oktober en zelfs nog 1 voor 31-12-17...

Mag hopen dat er daadwerkelijk maandtermijnen per maand betaald gaan worden en niet iets van 4 betalingen per maandtermijn maar ik vrees het ergste
  woensdag 21 februari 2018 @ 22:59:18 #243
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_177357129
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:37 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Ik heb nog juni oktober en zelfs nog 1 voor 31-12-17...

Mag hopen dat er daadwerkelijk maandtermijnen per maand betaald gaan worden en niet iets van 4 betalingen per maandtermijn maar ik vrees het ergste
Volgens mij is het ergste nog niet te vrezen: afschrijven
Maar 't gaat wel lang duren :{
pi_177358376
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:59 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Volgens mij is het ergste nog niet te vrezen: afschrijven
Maar 't gaat wel lang duren :{
Het is nu al v 2 betalingen per maandtermijn naar +/- 4 betalingen per maandtermijn. Er is dus steeds minder ruimte en ik verwacht de december betaling toch echt te moeten afschrijven
pi_177358577
Ik heb eens uitgerekend hoe de tarieven van verschillende platformen zich tot elkaar verhouden na de tariefswijziging bij GvE. De openingspost is hierop nog niet bijgewerkt.

De nieuwe fee van GvE verlaagt het bruto rendement nu naar verwachting met ca. 0,75%. Dat is een forse verslechtering ten opzichte van in het verleden (0,52% volgens de statistieken).

Bij Collin verlaagt de fee het bruto rendement met 1,03%. Volgens de statistieken is het effect slechts 0,77%. Dit is waarschijnlijk het gevolg zijn van het loyaliteitsprogramma van Collin. Dat zou betekenen dat klanten gemiddeld 25% korting op de fee hebben. (Dus het meeste geld wat wordt geïnvesteerd wordt door gouden investeerders gedaan.)

Bij FundingCircle verlaagt de fee het rendement met 1%.

Hiermee is GvE nog steeds goedkoper voor investeerders dan andere platformen.
pi_177359927
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:37 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Ik heb nog juni oktober en zelfs nog 1 voor 31-12-17...

Mag hopen dat er daadwerkelijk maandtermijnen per maand betaald gaan worden en niet iets van 4 betalingen per maandtermijn maar ik vrees het ergste
Baas boven baas. Mijn laatste NPFC termijn staat gepland in januari 2020...
pi_177359958
All you can eat visrestaurant op CcF EN Knab:
https://www.collincrowdfund.nl/the-sea-food-market/
  donderdag 22 februari 2018 @ 06:12:53 #248
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_177360091
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:30 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Pfff slechts 1/5 deel van het juli 2017 bedrag. Dit gaat echt nog een eeuwigheid duren
bij mij ook,. pffff
pi_177362122
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 05:37 schreef djh77 het volgende:
All you can eat visrestaurant op CcF EN Knab:
https://www.collincrowdfund.nl/the-sea-food-market/
quote:
De verhurende partij, New Ocean Paradise B.V., geeft een zakelijke borgstelling af voor ¤ 400.000,-. Deze borgstelling heeft op dit moment materiële waarde, mede door een ruime stille reserve in vastgoed dat New Ocean Paradise bezit. Dun & Bradstreet kwalificeert New Ocean Paradise als Laag risico.
Wat heb ik aan teksten als een ruime stille reserve? Blijkbaar is die reserve groter dan 400k, maar daarmee is ook alles gezegd.

Als deze zekerheid solide is, dan overweeg ik wel om mee te doen.
pi_177363077
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:59 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]


[..]

Wat heb ik aan teksten als een ruime stille reserve? Blijkbaar is die reserve groter dan 400k, maar daarmee is ook alles gezegd.

Als deze zekerheid solide is, dan overweeg ik wel om mee te doen.
Ben ook wel benieuwd naar de cijfers van de gouden wok formule die nu op deze locatie met dezelfde dame als bedrijfsleider wordt geëxploiteerd. Zou de prognose wel eens met de actuals van de gouden wok willen vergelijken. Zal er in de prognose met een vork geschreven zijn?

Edit.
Als ik de recensies over de gouden wok lees dan is men inderdaad aan nieuwe formule, nieuw personeel en een nieuwe naam dus nieuwe start in de recensie lijsten toe. Wat wordt er beroerd over dit restaurant geschreven.

Er zal binnenkort ook wel een project komen om het hotel op dezelfde boot een upgrade te geven. Allemachtig wat zijn de recensies daarvan slecht.

Hier zal heel hard gewerkt moeten worden om de boel op de rit te krijgen en het vertrouwen weer terug te krijgen. Ik heb er geen vertrouwen in met deze mensen die ook betrokken zijn bij het huidige bedrijf. Ik doe niet mee.

[ Bericht 10% gewijzigd door NaRegenDeZon op 22-02-2018 10:34:56 ]
pi_177363095
Open dag bij de bmx man van KoM:
quote:
Volgende week woensdag 28 februari hebben wij een opendag voor alle investeerders en mensen die willen investeren in ons project. U kunt dan bij ons terecht van 12.00 tot 17.00 uur. Iedereen kan dan een kijkje komen nemen in ons bedrijf, zodat u weet waarin u investeerd. Heeft u vragen over ons bedrijf, dan zullen wij u die uitgebreid beantwoorden.
Graag tot ziens op 28 februari van 12.00 tot 17.00 uur.
Wilt u graag een kijkje komen nemen in ons bedrijf maar komt deze datum u niet uit? Neemt u dan even contact met ons op en dan maken wij een afspraak met u.
pi_177364014
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 09:57 schreef djh77 het volgende:
Open dag bij de bmx man van KoM:

[..]

Slim van deze ondernemer. Heeft hij kans om mensen persoonlijk over de streep te trekken.
pi_177364134
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 09:57 schreef djh77 het volgende:
Open dag bij de bmx man van KoM:

[..]

Zeker een goed en leuk initiatief.
Meteen de koe bij de horens pakken en niet toezeggingen doen voor als het project al enige tijd loopt.
Hier hou ik wel van.
pi_177369446
Collin heeft nu ook, na GvE, de 100 miljoen aan verstrekte financieringen doorbroken.
Hier een leuk overzicht van het hoe en wat: https://www.collincrowdfund.nl/100miljoen/

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 22-02-2018 15:13:06 ]
pi_177370046
Cosmetica met classificatie 1 op gve:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16606
pi_177370162
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Zeker een goed en leuk initiatief.
Meteen de koe bij de horens pakken en niet toezeggingen doen voor als het project al enige tijd loopt.
Hier hou ik wel van.
Plus dat er nu nog geen betaalachterstand is *O*
Pecunia non olet
pi_177370272
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:26 schreef obligataire het volgende:

[..]

Plus dat er nu nog geen betaalachterstand is *O*
Dat maakt een dergelijke bezichtiging zeker veel aangenamer :+
pi_177372729
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:20 schreef djh77 het volgende:
Cosmetica met classificatie 1 op gve:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16606
Verwijderd van de site
pi_177372765
Bij LAH lijken ze van de dollar leningen te zijn afgestapt: https://www.lendahand.com(...)imeda-khartonishvili
Georgië nu ook in euro
pi_177373509
problems 13256 GVE, 21 of 48 terms, uitstel ; gelukkig maar beperkte inleg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177375358
Nieuwe op KOM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/123Wonen-Drenthe
Uitvaartondernemer wordt woonmakelaar, jippiejee oO<

Materieel, want:
* uit de IB aangifte van de ondernemer blijkt een vermogen van ruim ¤30K aanwezig te zijn.
Dan praten we dus over de situatie per 1-1-2016. Ruim twee jaar geleden, maar wat maakt het uit, respect voor dit diepgaande onderzoek van KOM.
Pecunia non olet
pi_177375511
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:51 schreef obligataire het volgende:
Nieuwe op KOM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/123Wonen-Drenthe
Uitvaartondernemer wordt woonmakelaar, jippiejee oO<

Materieel, want:
* uit de IB aangifte van de ondernemer blijkt een vermogen van ruim ¤30K aanwezig te zijn.
Dan praten we dus over de situatie per 1-1-2016. Ruim twee jaar geleden, maar wat maakt het uit, respect voor dit diepgaande onderzoek van KOM.
Aangezien hij maar 27k nodig heeft mag ie mooi die 30k vermogen daarvoor gebruiken :) van mijn heen geld iig.
pi_177375699
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:56 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Aangezien hij maar 27k nodig heeft mag ie mooi die 30k vermogen daarvoor gebruiken :) van mijn heen geld iig.
Dat zal voor een grafstemming zorgen _O-
Pecunia non olet
pi_177375844
Was deze van GvE al gemeld?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
39 van de 60 termijnen voldaan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177382813
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:11 schreef UU7 het volgende:
Was deze van GvE al gemeld?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
39 van de 60 termijnen voldaan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog niet gemeld, ik zit er ook in, een project uit mijn begintijd, was helaas een groot bedrag dus. Heerlijk die nietszeggende mails uit het geautomatiseerde systeem van GvE. mIjn eerste probleem van dit jaar. Volgens mijn eigen berekeningsmethode schrijf ik nu het openstaande bedrag direct af, en heb nu een negatief rendement over 2018! (ontvangen rente+netto ontvangen recovery-betaalde kosten-defaults: -1.4% over alle platformen bij elkaar).
pi_177384080
Problemen bij project 13652 van GvE:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• 20 van de 60 termijnen betaald
• Kijken wat de borgsteller gaat doen:
quote:
Extra zekerheid wordt geboden door een borgstelling van ¤ 90.000,- vanuit de familie van de onderneemster.
• De ondernemer is een nieuwe zaak begonnen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door djh77 op 23-02-2018 08:14:21 ]
pi_177384166
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 08:06 schreef djh77 het volgende:
Problemen bij project 13652 van GvE:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• 20 van de 60 termijnen betaald
• Kijken wat de borgsteller gaat doen:

[..]


Nou, nou, het tempo zit er momenteel wel in bij GvE. Persoonlijk fiets ik er gelukkig nog tussendoor.
pi_177384227
Begin deze week heb ik mijn investeringen bij twino beëindigd. de tweedehands markt is erg liquide bij twino dus de investeringen waren snel verkocht, verwerken van de transactie door twino duurde wel een paar dagen. Het geld staat inmiddels op mijn rekening dus dat avontuur is goed afgelopen :)
pi_177384360
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 08:21 schreef Faraday01 het volgende:
Begin deze week heb ik mijn investeringen bij twino beëindigd.
Waarom ben je je "avontuur" bij twino gestopt?
pi_177384412
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 08:35 schreef namliam het volgende:

[..]

Waarom ben je je "avontuur" bij twino gestopt?
en paar redenen: heb twijfels bij het bedrijfsmodel van Twino icm onduidelijkheid over de cijfers van het bedrijf, het rommelt financieel wat in de Baltische staten en ik wilde wat aflossen op mijn hypotheek
  vrijdag 23 februari 2018 @ 09:41:33 #271
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_177385598
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 08:40 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

en paar redenen: heb twijfels bij het bedrijfsmodel van Twino icm onduidelijkheid over de cijfers van het bedrijf, het rommelt financieel wat in de Baltische staten en ik wilde wat aflossen op mijn hypotheek
ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar. Kun je wat specifieker zijn? mbt rommelen en onduidelijkheid?
pi_177385780
Nomads op HCN heeft de financieringsaanvraag verlaagd en zit nu vol:
quote:
Een leverancier verstrekt een vooruitbetaalde bonus van ¤37.750. De resterende financieringsvraag komt daarmee op ¤ 177.250.
pi_177385789
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:41 schreef dubbeltjez het volgende:

[..]

ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar. Kun je wat specifieker zijn? mbt rommelen en onduidelijkheid?
Twino publiceert geen cijfers dus je weet niet hoe het bedrijf er voor staat.

En deze week zijn er geruchten opgedoken over witwassen van Russisch geld in Letland en ligt de centrale bank onder vuur omdat de voorzitter verdacht wordt van afpersing.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 10:00:54 #274
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_177385958
Die Speel-Inn bij Collin, zou dat zowaar het eerste project bij Collin zijn dat ze NIET vol krijgen? Ik loop er in ieder geval met een megaboog omheen. Dat soort toko's gaan zó vaak failliet. En dan met zo'n groot bedrag, nee dank je.

Overigens, die 123huren zooi die hier besproken is; ook niet doen. Verhuurbemiddeling gaat ook om de haverklap failliet overal.

Moeilijk om goede projecten te vinden these days... valt me wel op dat GvE wel héél veel problemen heeft. Of lijkt dat maar zo?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_177386352
Zie net dat het Lukoil tankstation to stand is gekomen in GvE, in het betaalschema zie ik dat de verhoogde succesfee die per 15 Feb 2018 van kracht is in rekening wordt gebracht. Dit terwijl de investeringen in Januari 2018 al waren ontvangen, het nieuwe tarief van de succesfee zou dan toch nog niet van toepassing moeten zijn?
pi_177386764
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:19 schreef plesner het volgende:
Zie net dat het Lukoil tankstation to stand is gekomen in GvE, in het betaalschema zie ik dat de verhoogde succesfee die per 15 Feb 2018 van kracht is in rekening wordt gebracht. Dit terwijl de investeringen in Januari 2018 al waren ontvangen, het nieuwe tarief van de succesfee zou dan toch nog niet van toepassing moeten zijn?
Even uit mijn hoofd zou dit nog niet voor dit project moeten gelden maar pas bij investeringen vanaf 15-2
pi_177386767
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:00 schreef darktower het volgende:
Die Speel-Inn bij Collin, zou dat zowaar het eerste project bij Collin zijn dat ze NIET vol krijgen?
Zou het 2e project zijn. Op dit moment is 99,5% succesvol gefund. Overigens zijn er ook wel projecten voortijdig teruggetrokken. Deze telt ccf niet mee in de statistieken.
pi_177386861
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:19 schreef plesner het volgende:
Zie net dat het Lukoil tankstation to stand is gekomen in GvE, in het betaalschema zie ik dat de verhoogde succesfee die per 15 Feb 2018 van kracht is in rekening wordt gebracht. Dit terwijl de investeringen in Januari 2018 al waren ontvangen, het nieuwe tarief van de succesfee zou dan toch nog niet van toepassing moeten zijn?
Lijkt me inderdaad niet te kloppen. Mis trouwens ook de extra maand rente in het betaaloverzicht

Edit: volgens mij is het wel de oude fee, alleen in de nieuwe fee structuur waarbij de fee gedurende de hele looptijd in 6 termijnen betaald wordt ipv in de eerste 3 maanden.

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 23-02-2018 12:01:22 ]
pi_177387098
quote:
12s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:48 schreef peterc het volgende:
problems 13256 GVE, 21 of 48 terms, uitstel ; gelukkig maar beperkte inleg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ken deze niet, maar klinkt als volledig afschrijven......... :6
Pecunia non olet
pi_177391006
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 08:06 schreef djh77 het volgende:
Problemen bij project 13652 van GvE:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• 20 van de 60 termijnen betaald
• Kijken wat de borgsteller gaat doen:

[..]

• De ondernemer is een nieuwe zaak begonnen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 08:06 schreef djh77 het volgende:
Problemen bij project 13652 van GvE:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• 20 van de 60 termijnen betaald
• Kijken wat de borgsteller gaat doen:

[..]

• De ondernemer is een nieuwe zaak begonnen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De aflossing van febr is vandaag keurig op tijd voldaan, mogelijk loopt de lening gewoon door maar dan met een aangepaste activiteit, welke minder (vaste) kosten (m.n. de huisvestingskosten ve vaste locatie) heeft, en derhalve at the end rendabeler is.

Schrijven hem nog niet af, mede vanwege de borgstelling,
pi_177391308
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17661

Nieuw project, wederom OAMKB. Waarom zou je als slimme financiële man 15k betalen aan entreefee?
Bieden ze jou jaarlijks een omzet waarin minimaal 15k marge zit?
pi_177391449
quote:
12s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:13 schreef peterc het volgende:

De aflossing van febr is vandaag keurig op tijd voldaan, mogelijk loopt de lening gewoon door maar dan met een aangepaste activiteit, welke minder (vaste) kosten (m.n. de huisvestingskosten ve vaste locatie) heeft, en derhalve at the end rendabeler is.

Schrijven hem nog niet af, mede vanwege de borgstelling,
Afschrijven hoeft nog niet. Er zijn echter wel problemen. Het restaurant waar geld voor is geleend is gesloten. Bovendien zou ik verwachten dat GvE de investeerders netjes op de hoogte stelt bij een dergelijke belangrijke wijziging.
pi_177391586
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:27 schreef djh77 het volgende:

[..]

Afschrijven hoeft nog niet. Er zijn echter wel problemen. Het restaurant waar geld voor is geleend is gesloten. Bovendien zou ik verwachten dat GvE de investeerders netjes op de hoogte stelt bij een dergelijke belangrijke wijziging.
Er zijn helaas tal van voorbeelden waarbij de investeerders niet geïnformeerd zijn zolang de betalingen netjes doorlopen.
pi_177391611
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:22 schreef impact9 het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17661

Nieuw project, wederom OAMKB. Waarom zou je als slimme financiële man 15k betalen aan entreefee?
Bieden ze jou jaarlijks een omzet waarin minimaal 15k marge zit?
Koudwatervrees? De meeste startende OAMKB'ers hebben natuurlijk een aantal jaar ervaring bij een groter of kleiner kantoor, en vinden het waarschijnlijk eng om zelfstandig in het diepe te springen.
pi_177391771
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:34 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Koudwatervrees? De meeste startende OAMKB'ers hebben natuurlijk een aantal jaar ervaring bij een groter of kleiner kantoor, en vinden het waarschijnlijk eng om zelfstandig in het diepe te springen.
In de pitch lees ik dat deze man dat dus al gedaan heeft, en niet geheel onverdienstelijk..
pi_177392938
De top 10 van week 8:
pi_177393466
Een investeerder heeft voorinformatie omtrent de Belhamels
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Saneringsvoorstel.... blijven we vast met een aardige restschuld zitten
quote:
Bij een schuldsanering verstrekt een gemeentelijke kredietbank een saneringskrediet. De schuldeisers krijgen ineens het bedrag uitgekeerd waar ze mee akkoord zijn gegaan. U betaalt het krediet in 36 maanden terug aan de gemeentelijke kredietbank. Het percentage dat aan de schuldeisers is aangeboden ligt vast.
pi_177393566
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:56 schreef djh77 het volgende:
Een investeerder heeft voorinformatie omtrent de Belhamels
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Saneringsvoorstel.... blijven we vast met een aardige restschuld zitten

[..]

Is er nu al ene euro teruggekomen of nog helemaal niets?
pi_177393643
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Is er nu al ene euro teruggekomen of nog helemaal niets?
2 termijnen; eind okt en eind nov
pi_177393906
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:03 schreef djh77 het volgende:

[..]

2 termijnen; eind okt en eind nov
Nou ja, ik vrees dat iedere euro er een is in dit geval. :(
pi_177394902
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:08 schreef djh77 het volgende:

Cosmetica met classificatie 1 op gve:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16606

Edit: Verwijderd van de site
Hij staat er weer op
pi_177395194
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/34419

Volgens mij nog niet besproken hier. Aanzienlijk bedrag (100K) maar wel een verhaal waar weinig op te schieten valt m.i.
Ik snap de C-indeling en de rente niet goed kijkend naar de winstontwikkeling, het EV en de erg lage schulden. Zal wel iets met privé, BKR of zo, te maken hebben.

Bonusje erbij :)

Denk dat ik 'm mee pak tenzij iemand het me afraadt?

Gebruikelijke bezwaren: geen cijfers 2014 en/of 2017.
Pecunia non olet
pi_177395406
https://www.capitalcircle.nl/investeren/313-amazing-jewelry

Deze is ook nieuw. Normaal vind ik zoiets veel te risicovol , maar de oprichters bieden HA met 100% materiële dekking. Ze hebben er vertrouwen in blijkbaar want de eigen investeringen/inbreng is zéér aanzienlijk. Je moet maar durven om een kwart miljoen te investeren in een in NL nieuwe franchiseformule.
Pecunia non olet
pi_177395540
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:04 schreef obligataire het volgende:
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/34419

Volgens mij nog niet besproken hier. Aanzienlijk bedrag (100K) maar wel een verhaal waar weinig op te schieten valt m.i.
Ik snap de C-indeling en de rente niet goed kijkend naar de winstontwikkeling, het EV en de erg lage schulden. Zal wel iets met privé, BKR of zo, te maken hebben.

Bonusje erbij :)

Denk dat ik 'm mee pak tenzij iemand het me afraadt?

Gebruikelijke bezwaren: geen cijfers 2014 en/of 2017.

Ik doe ook een duit in het zakje. Zo te zien een serieuze eigenaar met een mooi cv en een strakke site ....
  vrijdag 23 februari 2018 @ 16:28:17 #295
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_177395705
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:48 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hij staat er weer op
Heeft in maart 2015 ook 40K opgehaald via TDD.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 16:37:08 #296
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_177395834
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:14 schreef obligataire het volgende:
https://www.capitalcircle.nl/investeren/313-amazing-jewelry

Deze is ook nieuw. Normaal vind ik zoiets veel te risicovol , maar de oprichters bieden HA met 100% materiële dekking. Ze hebben er vertrouwen in blijkbaar want de eigen investeringen/inbreng is zéér aanzienlijk. Je moet maar durven om een kwart miljoen te investeren in een in NL nieuwe franchiseformule.
Ik vind deze ook wel interessant ja. Wel benieuwd waarom ze precies die twee kinderopvangcentra hebben verkocht. Omdat het zo goed ging, of omdat het slecht ging? ;)

Ook vind ik het wel gek dat als ze zoveel dekking hébben, dat ze dan nog een duur cf-traject in gaan in plaats van dat ze het zelf financieren. Maar dat zal wel weer aan mij liggen..
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_177396777
Camper en caravan ondersteuning bij CCF
https://www.collincrowdfund.nl/ccase/
pi_177397732
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 17:36 schreef djh77 het volgende:
Camper en caravan ondersteuning bij CCF
https://www.collincrowdfund.nl/ccase/
Ik hoef geen investeringslink :) met 50K marketing 1.8 miljoen mensen bereiken zie ik niet gebeuren. Taalproblemen in Europa zijn veel minder dan vroeger. En hoeveel kost de service? Leuk idee maar ik zie geen markt.
pi_177398022
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:37 schreef darktower het volgende:

[..]

Ik vind deze ook wel interessant ja. Wel benieuwd waarom ze precies die twee kinderopvangcentra hebben verkocht. Omdat het zo goed ging, of omdat het slecht ging? ;)

Ook vind ik het wel gek dat als ze zoveel dekking hébben, dat ze dan nog een duur cf-traject in gaan in plaats van dat ze het zelf financieren. Maar dat zal wel weer aan mij liggen..
Ik neig naar 'goed' , vanwege die materiële zekerheid :)

Tsja, waarom. Misschien zit de zekerheid besloten in overwaarde onroerend goed. Of misschien de publiciteit van de crowdfunding. Ik denk en hoop dat CC hun huiswerk goed gedaan heeft.
Pecunia non olet
pi_177398373
GVE website is ineens een stuk sneller geworden lijkt het. "Mijn betaalschema" duurde altijd heel lang maar is nu ineens stukken sneller. ^O^
pi_177399743
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:19 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
GVE website is ineens een stuk sneller geworden lijkt het. "Mijn betaalschema" duurde altijd heel lang maar is nu ineens stukken sneller. ^O^
Met al die afgeschreven projecten die er niet meer in hoeven heb je een stuk minder data :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')