abonnement Unibet Coolblue
pi_175889066
Dilemma (1): ziekenhuisrekening na zelfmoordpoging
Nadat David zijn vrouw na een lang ziekbed aan kanker had verloren, wilde hij niet meer verder. Hij ondernam een poging om zichzelf van het leven te beroven, maar belandde daardoor in het ziekenhuis. Omdat iemand anders had gebeld.
Hij werd behandeld niet behandeld want hij had geen verwondingen en mocht na uren weer naar huis.

Betalen: 3200 euro
Een tijdje later kreeg hij van het ziekenhuis de rekening: 3200 euro. David betaalde de rekening niet omdat hij er niet vrijwillig voor had gekozen om geholpen te worden door het ziekenhuis: hij had geen toestemming gegeven voor de medische behandelingen. Sterker nog, hij had die geweigerd maar desondanks werden de behandelingen toch tegen zijn wil uitgevoerd.
Ziekenhuis: wij moeten helpen
Het ziekenhuis gaf toe dat het op eigen houtje de behandelingen had uitgevoerd. Dat leverde juridisch gezien een probleem op. Als David geen opdracht had gegeven voor de behandelingen, waar was de rekening dan op gebaseerd?
Volgens het ziekenhuis diende David te betalen omdat het ziekenhuis geen keus had: als professioneel hulpverlener moet het wettelijk gezien mensen helpen die in een levensbedreigende situatie verkeren en mag het geen medische hulp weigeren. Bovendien zou het ziekenhuis strafbaar zijn als het geweigerd had om hulp te geven.

Zaakwaarneming
Een derde juridisch argument waarom David de rekening zou moeten betalen, aldus het ziekenhuis, was zaakwaarneming. Bij zaakwaarneming onderneemt iemand vrijwillig actie, op een redelijke grond, om het belang van iemand anders te behartigen. Degene wiens belang wordt behartigd, dient wettelijk gezien eventuele schade van de zaakwaarnemer te vergoeden.

De vraag in deze zaak is of David de rekening moet betalen en zo ja, op basis waarvan? Hoe denk jij hierover?
Dus wie betaalt wat?
De staat, de beller of David?
pi_175889129
Ga jij eens even heeeeeel snel je huiswerk zelf maken o|O
pi_175889145
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:03 schreef anarchitect het volgende:
Ga jij eens even heeeeeel snel je huiswerk zelf maken o|O
Dit is geen huiswerk. Ik ken iemand die soortgelijk heeft meegemaakt en vond deze casus op internet.
  donderdag 21 december 2017 @ 12:05:54 #4
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_175889186
Z'n zorgverzekeraar?
pi_175889197
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:05 schreef OEM het volgende:
Z'n zorgverzekeraar?
Maar dan moet je wel eigenrisico dokken
pi_175889264
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:06 schreef tailfox het volgende:

[..]

Maar dan moet je wel eigenrisico dokken
Dat is het risico van zelfmoord willen plegen.
Bovendien is het eigen risico lang geen 3200 euro
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_175889282
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:10 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat is het risico van zelfmoord willen plegen.
Bovendien is het eigen risico lang geen 3200 euro
Kan toch 885 euro zijn.
pi_175889343
Ik zeg zelf ziekenhuis betaalt zelf het eigenrisico maar.
pi_175889348
De rekening komt bij David te liggen. Maar hij kan natuurlijk nog eens proberen zelfmoord te plegen, en als het lukt dan betaalt het ziekenhuis lijkt mij.
pi_175889393
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:13 schreef Joppiez het volgende:
De rekening komt bij David te liggen. Maar hij kan natuurlijk nog eens proberen zelfmoord te plegen, en als het lukt dan betaalt het ziekenhuis lijkt mij.
Dus David is nog depresiever door de rekening en wat die kan doen om er onderuit te gaan is zelfmoord?
pi_175889462
quote:
2s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:15 schreef tailfox het volgende:

[..]

Dus David is nog depresiever door de rekening en wat die kan doen om er onderuit te gaan is zelfmoord?
Hij wilde zelfmoord plegen door het verlies van zijn vrouw en ik neem aan dat hij opeens niet anders instaat tegenover zelfmoord plegen. Dus hij zal wel nog een poging wagen, en anders mag hij inderdaad de rekening betalen.
pi_175889480
Verzonnen casus uit 2011 hier gaan zitten herkauwen. Een dieptepunt voor dit forum...
pi_175889495
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:18 schreef paardendokter het volgende:
Verzonnen casus uit 2011 hier gaan zitten herkauwen. Een dieptepunt voor dit forum...
Ik zeg toch dat het een casus is? heb hem wel beetje aangepast
pi_175889528
David betaald zelf maar. En anders kan hij het altijd nog een keertje proberen als hij er onderuit wilt komen. Hij zal tenslotte nog steeds op dezelfde manier tegenover zelfmoord staan, aangezien zijn vrouw nog steeds dood is.
pi_175889570
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:21 schreef Carlos93 het volgende:
David betaald zelf maar. En anders kan hij het altijd nog een keertje proberen als hij er onderuit wilt komen. Hij zal tenslotte nog steeds op dezelfde manier tegenover zelfmoord staan, aangezien zijn vrouw nog steeds dood is.
En stel David wilt daarna niet meer dood. Waarom zou hij moeten betalen voor vasthouden te worden?
pi_175889692
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:21 schreef Carlos93 het volgende:
David betaald zelf maar. En anders kan hij het altijd nog een keertje proberen als hij er onderuit wilt komen. Hij zal tenslotte nog steeds op dezelfde manier tegenover zelfmoord staan, aangezien zijn vrouw nog steeds dood is.
Dit eigenlijk. Ik vind David wel een pechvogeltje.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_175889706
De wetmakende macht dient de rekening te betalen.
pi_175889752
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:23 schreef tailfox het volgende:

[..]

En stel David wilt daarna niet meer dood. Waarom zou hij moeten betalen voor vasthouden te worden?
Dan had David een wilsverklaring moeten tekenen, waarin hij aangeeft onder welke omstandigheden hij wel of niet geholpen wilt worden.
Gezien ik niet zie dat hij die getekend heeft, is hij gewoon verantwoordelijk voor zijn kosten.
pi_175889795
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:29 schreef Pizzakoppo het volgende:
De wetmakende macht dient de rekening te betalen.
en wie is dat?
pi_175889798
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:32 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Dan had David een wilsverklaring moeten tekenen, waarin hij aangeeft onder welke omstandigheden hij wel of niet geholpen wilt worden.
Gezien ik niet zie dat hij die getekend heeft, is hij gewoon verantwoordelijk voor zijn kosten.
Nouja hij heeft zelf niet gebeld
pi_175889819
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:34 schreef tailfox het volgende:

[..]

Nouja hij heeft zelf niet gebeld
Maar hij heeft zichzelf wel in die situatie gebracht. En gezien hij geen verklaring heeft getekend, heeft hij pech.
pi_175889836
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:35 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Maar hij heeft zichzelf wel in die situatie gebracht. En gezien hij geen verklaring heeft getekend, heeft hij pech.
Maar het ziekenhuis heeft niks gedaan.
pi_175889893
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:35 schreef tailfox het volgende:

[..]

Maar het ziekenhuis heeft niks gedaan.
Waarschijnlijk is er een ambulance noodzakelijk geweest om David te vervoeren. Daarnaast heeft hij een bed voor een aantal uren gebruikt, en heeft hij personeel bezig gehouden.
Dus ondanks dat er geen behandeling heeft plaatsgevonden, zal het toch nog geld gekost hebben, en draait hij er nog steeds voor op.
pi_175889966
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:38 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is er een ambulance noodzakelijk geweest om David te vervoeren. Daarnaast heeft hij een bed voor een aantal uren gebruikt, en heeft hij personeel bezig gehouden.
Dus ondanks dat er geen behandeling heeft plaatsgevonden, zal het toch nog geld gekost hebben, en draait hij er nog steeds voor op.
Is toch raar. Hij wilt daar niet zijn.
pi_175889976
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:13 schreef tailfox het volgende:
Ik zeg zelf ziekenhuis betaalt zelf het eigenrisico maar.
Nou nee, hij is zijn eigen risico al kwijt op het moment dat hij in de ambulance terechtkomt, dus je hele verhaal daarna over ¤ 3.200 aan kosten maakt al niet veel meer uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175889987
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:00 schreef tailfox het volgende:

Volgens het ziekenhuis diende David te betalen omdat het ziekenhuis geen keus had: als professioneel hulpverlener moet het wettelijk gezien mensen helpen die in een levensbedreigende situatie verkeren en mag het geen medische hulp weigeren. Bovendien zou het ziekenhuis strafbaar zijn als het geweigerd had om hulp te geven.
Klopt. Artikel 450. (http://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/2013-01-01#DerdeBoek)

Maar de rekening gaat wel degelijk naar David. Zie ook deze uitspraak en dan vooral dit stukje:

quote:
2.9 In het arrest van de Hoge Raad van 19 april 1996 (NJ 1997, 24) is overwogen dat belangenbehartiging tegen de wil van degene wiens belang wordt behartigd, niet kan gelden als zaakwaarneming in de zin der wet, behoudens uitzonderlijke omstandigheden. Deze uitzonderlijke omstandigheden zijn door de Hoge Raad in het aangehaalde arrest niet nader gespecificeerd. Wel geldt in de doctrine (Asser-Hartkamp, Verbintenissenrecht 4-III (2006) nr. 301, en Parlementaire Geschiedenis van boek 6, pagina 791) het uitgangspunt dat de belangenbehartiging van een persoon die een poging tot zelfmoord heeft gepleegd, één van deze uitzonderlijke omstandigheden is en daarbij dus wel sprake is van zaakwaarneming. Dit is gelegen in het feit dat er in zo’n geval twijfel zal bestaan over de vraag of de poging tot zelfmoord een schreeuw om aandacht was of uitvoering van een diep gewortelde wens. Voor degene die te hulp schiet, is het antwoord onbekend. Ook in het geval waarin degene wiens belangen behartigd gaan worden, voorafgaand aan de behartiging dit uitdrukkelijk heeft geweigerd, doet de weigering niet af aan de twijfel die de belangenbehartiger heeft over het antwoord op de vraag of de op dat moment geopenbaarde wil in overeenstemming is met de daadwerkelijke wil. Ook in dit geval zal er dan ook sprake zijn van belangenbehartiging en heeft de belangenbehartiger recht op vergoeding van zijn schade. Hoewel andere omstandigheden wellicht tot een uitzondering op dit uitgangspunt zouden kunnen leiden, doen dergelijke omstandigheden zich in deze zaak niet voor. Nu de hoogte van de door MCRZ gevorderde vergoeding van haar kosten onweersproken is gebleven, wordt de hoofdsom toegewezen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_175890000
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou nee, hij is zijn eigen risico al kwijt op het moment dat hij in de ambulance terechtkomt, dus je hele verhaal daarna over ¤ 3.200 aan kosten maakt al niet veel meer uit.
Waarom zou hij de ambulance rit moeten betalen?
pi_175890009
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:41 schreef tailfox het volgende:

[..]

Is toch raar. Hij wilt daar niet zijn.
Dan had hij het goed moeten doen.
Vervelend voor hem dat zijn zelfmoordpoging mislukt is, maar dan had hij moeten zorgen dat hij daarbij niet gestoord kon worden voor hij klaar was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175890024
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:42 schreef tailfox het volgende:

[..]

Waarom zou hij de ambulance rit moeten betalen?
Simpelweg omdat die kosten gemaakt zijn.
En je eigen risico op 885 zetten is ook een eigen keuze.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 21 december 2017 @ 12:44:15 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175890036
Waar slaat het nou op om een casus van internet te plukken, de kosten hetzelfde te houden maar er ineens van te maken dat hij niet behandeld is?
The love you take is equal to the love you make.
pi_175890039
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan had hij het goed moeten doen.
Vervelend voor hem dat zijn zelfmoordpoging mislukt is, maar dan had hij moeten zorgen dat hij daarbij niet gestoord kon worden voor hij klaar was.
Als dat nou niet lukte omdat hij last minute bedankt toch blijf ik leven? Op dat moment breekt de politie zijn huis in en nemen hem mee.
pi_175890054
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:44 schreef tailfox het volgende:

[..]

Als dat nou niet lukte omdat hij last minute bedankt toch blijf ik leven? Op dat moment breekt de politie zijn huis in en nemen hem mee.
En dus?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175890057
quote:
13s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:44 schreef Lienekien het volgende:
Waar slaat het nou op om een casus van internet te plukken, de kosten hetzelfde te houden maar er ineens van te maken dat hij niet behandeld is?
Omdat dat de situatie is.
  donderdag 21 december 2017 @ 12:45:24 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175890065
En die casus die je gejat hebt laat ook al helemaal de vraag onbeantwoord waarom de kosten niet door de verzekering zouden worden gedekt.

Wat een kuttopic.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 21 december 2017 @ 12:45:44 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175890073
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:45 schreef tailfox het volgende:

[..]

Omdat dat de situatie is.
Die jij uit je dikke duim zuigt.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 21 december 2017 @ 12:46:01 #36
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175890078
Als je niet gered wil worden moet je dat van te voren duidelijk aangeven via een niet reanimeren armbandje of ketting volgens mij https://www.nvve.nl/waardig-sterven/niet-reanimeren-penning

Dan zou hij wel een punt hebben gehad? Nu is het gewoon dokken. (in ieder geval het eigen risico)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175890096
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dus?
Waarom zou hij moeten betalen?
Immers de ambulance neemt hem mee (verdenking van zelfmoord)
en David krijgt de kosten.
Als ik bij een bakker loop en ik wil geen brood dan krijg ik dat niet en betaal al helemaal niet.

Zelfs al bind de bakker mij vast en duwt het brood in mij. Betalen ga ik niet.
Waarom moet David dat wel bij een ziekenhuis?
pi_175890115
quote:
11s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:46 schreef jogy het volgende:
Als je niet gered wil worden moet je dat van te voren duidelijk aangeven via een niet reanimeren armbandje of ketting volgens mij https://www.nvve.nl/waardig-sterven/niet-reanimeren-penning

Dan zou hij wel een punt hebben gehad? Nu is het gewoon dokken. (in ieder geval het eigen risico)
Als je die wel had maar je bent nog bij bewustzijn?
pi_175890119
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:45 schreef tailfox het volgende:

[..]

Omdat dat de situatie is.
Okay, dus je opent een topic over iets waar al een zaak op internet over is?
Niet omdat je er op een of andere manier werkelijk belang bij hebt, maar omdat je wilt jengelen over het feit dat het oneerlijk is dat je je eigen risico moet betalen als een ander een ambulance voor je belt?
En dan ga je ook nog eens op deze manier je eigen topic om zeep helpen? Met je "kan me niet schelen, ik vind het raar" houding?

Geen wonder dat WGR ook naar de klote gaat.
Ik had even de illusie dat het een serieus topic was, maar weer niet dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175890161
quote:
13s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:47 schreef Leandra het volgende:

Ik had even de illusie dat het een serieus topic was, maar weer niet dus.
ik doe mijn best! :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_175890172
quote:
13s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Okay, dus je opent een topic over iets waar al een zaak op internet over is?
Niet omdat je er op een of andere manier werkelijk belang bij hebt, maar omdat je wilt jengelen over het feit dat het oneerlijk is dat je je eigen risico moet betalen als een ander een ambulance voor je belt?
En dan ga je ook nog eens op deze manier je eigen topic om zeep helpen? Met je "kan me niet schelen, ik vind het raar" houding?

Geen wonder dat WGR ook naar de klote gaat.
Ik had even de illusie dat het een serieus topic was, maar weer niet dus.
Het is een zaak die 99,9 procent aansluit op een van een vriend.
Verander David naar zijn naam en het bedrag is nog stukje hoger. Alleen de verzekering betaalt dat min eigen risico. Verder vind niemand dat achtelijk dan?
pi_175890192
quote:
11s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:46 schreef jogy het volgende:
Als je niet gered wil worden moet je dat van te voren duidelijk aangeven via een niet reanimeren armbandje of ketting volgens mij https://www.nvve.nl/waardig-sterven/niet-reanimeren-penning

Dan zou hij wel een punt hebben gehad? Nu is het gewoon dokken. (in ieder geval het eigen risico)
Zo'n bandje helpt bij elke zelfmoordpoging dan?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  donderdag 21 december 2017 @ 12:50:10 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175890194
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:49 schreef tailfox het volgende:

[..]

Het is een zaak die 99,9 procent aansluit op een van een vriend.
Verander David naar zijn naam en het bedrag is nog stukje hoger. Alleen de verzekering betaalt dat min eigen risico. Verder vind niemand dat achtelijk dan?
Nee, natuurlijk niet! :D :|W
The love you take is equal to the love you make.
pi_175890196
quote:
Ja, dat doe je ook, en dat waardeer ik ook, maar TS zit ten eerste gewoon een BS-topic te verzinnen, en ten tweede gaat hij bij zijn BS dan ook nog dwars zijn om het dwars zijn zelf.

Maar goed, al een TR gezet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175890205
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet! :D :|W
Dus jij vind het normaal als ik de ambulance voor je bel en jij betaalt dan rustig 885 euro?
  donderdag 21 december 2017 @ 12:51:21 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175890223
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:50 schreef tailfox het volgende:

[..]

Dus jij vind het normaal als ik de ambulance voor je bel en jij betaalt dan rustig 885 euro?
Yup. :D

[ Bericht 7% gewijzigd door yvonne op 22-12-2017 13:35:43 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_175890233
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:49 schreef tailfox het volgende:

[..]

Het is een zaak die 99,9 procent aansluit op een van een vriend.
Verander David naar zijn naam en het bedrag is nog stukje hoger. Alleen de verzekering betaalt dat min eigen risico. Verder vind niemand dat achtelijk dan?
Niet willen begrijpen dat de kosten van ontvangen zorg gewoon betaald moeten worden, en dat een deel daarvan via het eigen risico gaat vind ik pas echt achterlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175890254
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Yup. :D :')
8)7 8)7 Dat is toch absurd? Ik zal ze wel eens naar je laten komen. Kijken of je dan blij je eigenrisico neer legt

[ Bericht 0% gewijzigd door yvonne op 22-12-2017 13:35:50 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 21 december 2017 @ 12:53:39 #49
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175890279
Hij moet natuurlijk betalen.

Voor mij is dit net zoiets als iemand die probeert zelfmoord te plegen en op het dak van een auto landt. Dan moet je gewoon de schade aan die auto betalen.

In dit geval jaagt hij het ziekenhuis op kosten. De hulpverleners hadden geen andere keuze dan hem te helpen dus ik vind dat ze de schade op hem kunnen verhalen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_175890290
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet willen begrijpen dat de kosten van ontvangen zorg gewoon betaald moeten worden, en dat een deel daarvan via het eigen risico gaat vind ik pas echt achterlijk.
Welke zorg een ritje in een ambulance en 4 uur moeten liggen in het bed. Lees alstublieft eens er was buiten dat geen zorg.
pi_175890302
Wat naar, sterke ernee!
pi_175890307
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:53 schreef SeLang het volgende:
Hij moet natuurlijk betalen.

Voor mij is dit net zoiets als iemand die probeert zelfmoord te plegen en op het dak van een auto landt. Dan moet je gewoon de schade aan die auto betalen.

In dit geval jaagt hij het ziekenhuis op kosten. De hulpverleners hadden geen andere keuze dan hem te helpen dus ik vind dat ze de schade op hem kunnen verhalen.
Bij je auto voorbeeld ben ik het er mee eens.
Tenzij iemand met een auto door mijn muren rijd om mij te 'redden"
  donderdag 21 december 2017 @ 12:55:11 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175890309
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:52 schreef tailfox het volgende:

[..]

8)7 8)7 Dat is toch absurd? Ik zal ze wel eens naar je laten komen. Kijken of je dan blij je eigenrisico neer legt
Wat komen ze doen, dan?

Vertel het echte verhaal eens.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175890311
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:52 schreef tailfox het volgende:

[..]

8)7 8)7 Dat is toch absurd? Ik zal ze wel eens naar je laten komen. Kijken of je dan blij je eigenrisico neer legt
Wacht, iemand verkeert in levensgevaar en dat ga je nu vergelijken met zomaar om niets een ambulance naar iemand toesturen?

Leeft "David" nog?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 21 december 2017 @ 12:57:09 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175890358
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wacht, iemand verkeert in levensgevaar en dat ga je nu vergelijken met zomaar om niets een ambulance naar iemand toesturen?

Leeft "David" nog?
Was ‘David’ en/of de beller straalsbezopen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_175890361
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wacht, iemand verkeert in levensgevaar en dat ga je nu vergelijken met zomaar om niets een ambulance naar iemand toesturen?

Leeft "David" nog?
Ja David leeft nog.
Nee er was geen levensgevaar. David pakte zichzelf terug en toen hebben andere mensen de ambulance gebeld. Dus op moment van aankomst was er niks aan de hand met David. Toch moest die verplicht mee want hij had die dag well zelfmoordplannen
pi_175890377
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Was ‘David’ en/of de beller straalsbezopen?
De beller was niet in de buurt van David en David was nuchter
  donderdag 21 december 2017 @ 12:58:07 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175890388
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:57 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ja David leeft nog.
Nee er was geen levensgevaar. David pakte zichzelf terug en toen hebben andere mensen de ambulance gebeld. Dus op moment van aankomst was er niks aan de hand met David. Toch moest die verplicht mee want hij had die dag well zelfmoordplannen
Echt, hè, ik raak gewoon aan de schijt van die maffe PI van je.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175890395
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wacht, iemand verkeert in levensgevaar en dat ga je nu vergelijken met zomaar om niets een ambulance naar iemand toesturen?

Leeft "David" nog?
Dus ja dat vergelijk ik met elkaar. Immers jij hebt op dit moment geen ambulance nodig(Ga ik van uit)
  donderdag 21 december 2017 @ 12:58:40 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175890406
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:57 schreef tailfox het volgende:

[..]

De beller was niet in de buurt van David en David was nuchter
Doe hem de groeten. :D
The love you take is equal to the love you make.
pi_175890407
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Echt, hè, ik raak gewoon aan de schijt van die maffe PI van je.
Sorry standaard Pi
pi_175890413
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Doe hem de groeten. :D
David heeft nu wel hoge rekening
  donderdag 21 december 2017 @ 12:59:34 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175890431
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:58 schreef tailfox het volgende:

[..]

David heeft nu wel hoge rekening
David heeft kennelijk hulp nodig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175890447
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

David heeft kennelijk hulp nodig.
dar kan die zelf vast wel aanvragen
pi_175890465
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:57 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ja David leeft nog.
Nee er was geen levensgevaar. David pakte zichzelf terug en toen hebben andere mensen de ambulance gebeld. Dus op moment van aankomst was er niks aan de hand met David. Toch moest die verplicht mee want hij had die dag well zelfmoordplannen
Ja goh.... hij had een zelfmoordpoging gedaan, en dan vind je het gek dat ze hem meenemen, helemaal als hij al spijt had?
En ja, op het moment dat iemand je vertelt dat hij een zelfmoordpoging aan het doen was en nu toch spijt heeft en niet dood wil dan bel je een ambulance.... mijn god wat een nonsens om te doen alsof er niets aan de hand was.

Overigens nemen de ambulancemedewerkers je ook niet mee als er niets met je aan de hand is.
Als jij nu een ambulance naar mijn huis stuurt lig ik er over een kwartier niet in hoor, over een half uur ook niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 21 december 2017 @ 13:01:26 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175890493
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:00 schreef tailfox het volgende:

[..]

dar kan die zelf vast wel aanvragen
Ja, want het komt nooit voor dat iemand een zelfmoordpoging doet en een ander een ambulance laat komen en daarmee diens dood voorkomt. Nee, heb ik ook nog nooit meegemaakt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175890494
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:58 schreef tailfox het volgende:

[..]

Dus ja dat vergelijk ik met elkaar. Immers jij hebt op dit moment geen ambulance nodig(Ga ik van uit)
Iemand die een zelfmoordpoging aan het doen was en toch spijt heeft wel.
Dat jij dat niet wilt begrijpen ligt echt aan jou.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175890496
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja goh.... hij had een zelfmoordpoging gedaan, en dan vind je het gek dat ze hem meenemen, helemaal als hij al spijt had?
En ja, op het moment dat iemand je vertelt dat hij een zelfmoordpoging aan het doen was en nu toch spijt heeft en niet dood wil dan bel je een ambulance.... mijn god wat een nonsens om te doen alsof er niets aan de hand was.

Overigens nemen de ambulancemedewerkers je ook niet mee als er niets met je aan de hand is.
Als jij nu een ambulance naar mijn huis stuurt lig ik er over een kwartier niet in hoor, over een half uur ook niet.
wedde van wel
pi_175890554
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:01 schreef tailfox het volgende:

[..]

wedde van wel
|:( 8)7
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 21 december 2017 @ 13:03:29 #70
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175890561
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:01 schreef tailfox het volgende:

[..]

wedde van wel
En nou even serieus. Je moet eens ophouden met zo uit je nek te kletsen.
The love you take is equal to the love you make.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 21 december 2017 @ 13:03:39 #71
319979 Fok-it
All is well
pi_175890565
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:01 schreef tailfox het volgende:

[..]

wedde
:')
Nee, gewoon niet

Maar je bewijst eens te meer maar weer dat je het zwakbegaafde kindje van fok bent met dit neppe topic
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_175890567
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:58 schreef tailfox het volgende:

David heeft nu wel hoge rekening
David kan een rechtszaak starten met de beller. Die met het ziekenhuis zal hij verliezen zoals elke advocaat hem wel waarschijnlijk zal adviseren. Die met de beller zal hij ook zeer waarschijnlijk verliezen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_175890608
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En nou even serieus. Je moet eens ophouden met zo uit je nek te kletsen.
ik ken david.
pi_175890949
Ik ben de beste vriend van David. Was erbij.
Mochten mensen te dom zijn om te lezen hier een samenvatting;

David wilde zelfmoord plegen maar tijdens zijn actie bedacht hij zichzelf. Ondertussen kwam de politie omdat P die gebeld had.
David moest mee met de ambulance en moest in ziekhuis liggen na 4 uur mocht die gaan. Daarna kreeg die de rekening
pi_175890967
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:49 schreef tailfox het volgende:

[..]

Het is een zaak die 99,9 procent aansluit op een van een vriend.
Verander David naar zijn naam en het bedrag is nog stukje hoger. Alleen de verzekering betaalt dat min eigen risico. Verder vind niemand dat achtelijk dan?
Wat ik achterlijk vind, is het feit dat het onder de verzekering valt. Wat mij betreft zou het direct bij die persoon zelf weg komen.
  donderdag 21 december 2017 @ 13:16:39 #76
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_175890989
Als David niet mee wilde, had hij moeten weigeren om in de ambulance te stappen. Dan had hij wel kans gehad om alsnog onvrijwillig mee te moeten op grond van gevaar voor zichzelf.

De beller heeft sowieso niets verkeerd gedaan, je kunt een ambulance niet 'bestellen', de beslissing om een ambu te sturen ligt bij de centralist. De beller heeft alleen informatie over een vermoedelijk noodgeval - en dat mag.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_175891034
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:15 schreef tailfox het volgende:
Ik ben de beste vriend van David. Was erbij.
Mochten mensen te dom zijn om te lezen hier een samenvatting;

David wilde zelfmoord plegen maar tijdens zijn actie bedacht hij zichzelf. Ondertussen kwam de politie omdat P die gebeld had.
David moest mee met de ambulance en moest in ziekhuis liggen na 4 uur mocht die gaan. Daarna kreeg die de rekening
Wie regelde de ambulance.. de politie of de beller? En was David wilsbekwaam geacht volgens de politie?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_175891096
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:18 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Wie regelde de ambulance.. de politie of de beller? En was David wilsbekwaam geacht volgens de politie?
de beller. politie werd ingeschakeld door de ambulance
pi_175891116
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, want het komt nooit voor dat iemand een zelfmoordpoging doet en een ander een ambulance laat komen en daarmee diens dood voorkomt. Nee, heb ik ook nog nooit meegemaakt.
in dit geval is dat niet het geval
  donderdag 21 december 2017 @ 13:21:58 #80
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175891120
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:15 schreef tailfox het volgende:
Ik ben de beste vriend van David. Was erbij.
Mochten mensen te dom zijn om te lezen hier een samenvatting;

David wilde zelfmoord plegen maar tijdens zijn actie bedacht hij zichzelf. Ondertussen kwam de politie omdat P die gebeld had.
David moest mee met de ambulance en moest in ziekhuis liggen na 4 uur mocht die gaan. Daarna kreeg die de rekening
Oké, dus 'tijdens zijn actie bedacht hij zichzelf', had hij zichzelf toen al schade toegebracht of niet? Maar alsnog helemaal onderaan de streep ligt de begin verantwoordelijkheid bij hemzelf.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175891129
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:20 schreef tailfox het volgende:

[..]

de beller. politie werd ingeschakeld door de ambulance
Dan snap ik deze zin niet:

quote:
Ondertussen kwam de politie omdat P die gebeld had.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_175891151
quote:
14s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:21 schreef jogy het volgende:

[..]

Oké, dus 'tijdens zijn actie bedacht hij zichzelf', had hij zichzelf toen al schade toegebracht of niet? Maar alsnog helemaal onderaan de streep ligt de begin verantwoordelijkheid bij hemzelf.
Nee geen schade
pi_175891161
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:22 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Dan snap ik deze zin niet:

[..]

P belt. centrale neemt op en stuurt politie en ambulance i don't know. :@
  donderdag 21 december 2017 @ 13:24:05 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175891168
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:15 schreef tailfox het volgende:
Ik ben de beste vriend van David. Was erbij.
Mochten mensen te dom zijn om te lezen hier een samenvatting;

David wilde zelfmoord plegen maar tijdens zijn actie bedacht hij zichzelf. Ondertussen kwam de politie omdat P die gebeld had.
David moest mee met de ambulance en moest in ziekhuis liggen na 4 uur mocht die gaan. Daarna kreeg die de rekening
Hij werd in een bed geflikkerd waar niemand naar hem om keek, geen diagnostiek is gedaan, observatie of wat dan ook

Tuurlijk is dat gedaan, er zijn kosten gemaakt, dus hij moet die gewoon betalen. Jammer voor hem maar wie zou het anders moeten dokken?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175891174
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:23 schreef tailfox het volgende:

[..]

P belt. centrale neemt op en stuurt politie en ambulance i don't know. :@
Is het lang geleden dan dat je het niet meer weet? Want ook schreef je

quote:
Ik ben de beste vriend van David. Was erbij.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 21 december 2017 @ 13:25:31 #86
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175891201
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:23 schreef tailfox het volgende:

[..]

Nee geen schade
Geen pillen, geen bloed, gewoon helemaal niets?
Dan nog kunnen de ziekenbroeders besluiten dat David labiel is en hem naar het ziekenhuis sturen in de ambulance omdat hij alsnog van gedachte zou kunnen veranderen. Niet geheel ondenkbaar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175891215
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:24 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Is het lang geleden dan dat je het niet meer weet? Want ook schreef je

[..]

Huisgenoot.
Verder ik weet niet wie er gebeld heeft en of eerst policie kwam of eerst ambulance of ze tegelijk.
pi_175891227
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Hij werd in een bed geflikkerd waar niemand naar hem om keek, geen diagnostiek is gedaan, observatie of wat dan ook

Tuurlijk is dat gedaan, er zijn kosten gemaakt, dus hij moet die gewoon betalen. Jammer voor hem maar wie zou het anders moeten dokken?
Ziekenhuis zelf. Zoals ik aangaf bij voorbeeld bakker
pi_175891236
quote:
14s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:25 schreef jogy het volgende:

[..]

Geen pillen, geen bloed, gewoon helemaal niets?
Dan nog kunnen de ziekenbroeders besluiten dat David labiel is en hem naar het ziekenhuis sturen in de ambulance omdat hij alsnog van gedachte zou kunnen veranderen. Niet geheel ondenkbaar.
Helemaal niks.
pi_175891250
David wilde zichzelf ophangen namelijk.
  donderdag 21 december 2017 @ 13:28:06 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175891282
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:26 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ziekenhuis zelf. Zoals ik aangaf bij voorbeeld bakker
Je snapt toch zelf ook wel dat een brood bestellen bij volle verstand en gezondheid iets anders is dan met blijkbaar suïcidaliteit in een ziekenhuis belanden? Die hebben zorgplicht.

Je bent anders gewoon aan het trollen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175891302
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:28 schreef Molo het volgende:

[..]

Je snapt toch zelf ook wel dat een brood bestellen bij volle verstand en gezondheid iets anders is dan met blijkbaar suïcidaliteit in een ziekenhuis belanden? Die hebben zorgplicht.

Je bent anders gewoon aan het trollen
Als de bakker een brood in je gezicht duwt want zijn plicht als bakker is dat mensen eten ga je toch ook niet betalen?
  donderdag 21 december 2017 @ 13:28:54 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175891306
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:27 schreef tailfox het volgende:
David wilde zichzelf ophangen namelijk.
En vrienden hebben blijkbaar een inschatting gemaakt dat jij hulp nodig had. Dat kost hem dus geld

Had hij zichzelf niet willen ophangen, had het ook geen geld gekost

Doe niet zo idioot
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175891329
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:25 schreef tailfox het volgende:

[..]

Huisgenoot.
Verder ik weet niet wie er gebeld heeft en of eerst policie kwam of eerst ambulance of ze tegelijk.
Feiten.. best belangrijk in de wet.

Anyhoo. Op elk moment zal een rechter zeer waarschijnlijk de rechtspraak aanhalen die ik al eerder heb aangehaald in dit topic. Je vriend David heeft geen poot om op te staan. Hij begon dit zelfmoordgedoe en heeft zich bedacht terwijl er allerlei hulpverleners opgetrommeld waren om hulp te verlenen. En dat hebben ze gedaan. En daar gaat ie nu voor dokken. En dan mag hij nog heel gelukkig zijn met het feit dat het in dit land best aardig verzekerd is.

David zal zowel als eerste en als laatste voor dit hele gedoe de shuld bij zichzelf moeten zoeken.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 21 december 2017 @ 13:30:19 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175891341
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:28 schreef tailfox het volgende:

[..]

Als de bakker een brood in je gezicht duwt want zijn plicht als bakker is dat mensen eten ga je toch ook niet betalen?
Dat heeft er toch geen reet mee te maken joh
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175891363
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:29 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Feiten.. best belangrijk in de wet.

Anyhoo. Op elk moment zal een rechter zeer waarschijnlijk de rechtspraak aanhalen die ik al eerder heb aangehaald in dit topic. Je vriend David heeft geen poot om op te staan. Hij begon dit zelfmoordgedoe en heeft zich bedacht terwijl er allerlei hulpverleners opgetrommeld waren om hulp te verlenen. En dat hebben ze gedaan. En daar gaat ie nu voor dokken. En dan mag hij nog heel gelukkig zijn met het feit dat het in dit land best aardig verzekerd is.

David zal zowel als eerste en als laatste voor dit hele gedoe de shuld bij zichzelf moeten zoeken.
Maar goed als er niet gebeld was dan hadden ze ook niet hoeven komen. Ze zijn in feite nutteloos.

Ik zeg zelf gene die een dienst afsluit moet betalen
pi_175891389
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat heeft er toch geen reet mee te maken joh
Tuurlijk wel. Het gaat om een "Plicht" dus of het ziekenhuis nu zijn plicht volgt of de bakker. Het is in zo een geval onzin iemand te laten betalen voor iets wat die niet wilde ontvangen
  donderdag 21 december 2017 @ 13:37:19 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175891494
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:32 schreef tailfox het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Het gaat om een "Plicht" dus of het ziekenhuis nu zijn plicht volgt of de bakker. Het is in zo een geval onzin iemand te laten betalen voor iets wat die niet wilde ontvangen
Een bakker heeft geen voedingsplicht, maar is gewoon een eenvoudige verkoper. Bij een ziekenhuis gaat dit wel even een heel stuk verder

Als hij niet wilde betalen had hij niet met die ambulance mee moeten gaan als iemand anders die gebeld had

Het is vooral onzin en extreem kinderachtig dat jij denkt dat een ziekenhuis zelf moet opdraven omdat jouw labiele vriend achteraf toch maar geen zelfmoord wilde plegen terwijl hij wel zorg afnam en dus zorgkosten maakte.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175891501
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:16 schreef Marialice het volgende:
Als David niet mee wilde, had hij moeten weigeren om in de ambulance te stappen. Dan had hij wel kans gehad om alsnog onvrijwillig mee te moeten op grond van gevaar voor zichzelf.

De beller heeft sowieso niets verkeerd gedaan, je kunt een ambulance niet 'bestellen', de beslissing om een ambu te sturen ligt bij de centralist. De beller heeft alleen informatie over een vermoedelijk noodgeval - en dat mag.
hij weigerde. Maar had geen keus en werd eigenlijk door de politie er in gegooid
  donderdag 21 december 2017 @ 13:38:13 #100
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175891515
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:37 schreef tailfox het volgende:

[..]

hij weigerde. Maar had geen keus en werd eigenlijk door de politie er in gegooid
Dan hebben die ingeschat dat het noodzakelijk was. En ook dan mag hij zelf lappen want er zijn kosten gemaakt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175891524
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:13 schreef tailfox het volgende:
Ik zeg zelf ziekenhuis betaalt zelf het eigenrisico maar.
Ik zeg dat is niet slim, want dan helpen ze niemand meer.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_175891528
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Dan hebben die ingeschat dat het noodzakelijk was. En ook dan mag hij zelf lappen want er zijn kosten gemaakt
Dan mogen hun betalen toch?
pi_175891570
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:37 schreef Molo het volgende:

[..]

Een bakker heeft geen voedingsplicht, maar is gewoon een eenvoudige verkoper. Bij een ziekenhuis gaat dit wel even een heel stuk verder

Als hij niet wilde betalen had hij niet met die ambulance mee moeten gaan als iemand anders die gebeld had

Het is vooral onzin en extreem kinderachtig dat jij denkt dat een ziekenhuis zelf moet opdraven omdat jouw labiele vriend achteraf toch maar geen zelfmoord wilde plegen terwijl hij wel zorg afnam en dus zorgkosten maakte.
Ja ga jij je heftig verzetten met 3 agenten die je vasthouden?
Hij gaf duidelijk aan niet mee te willen en niet mee te hoeven.
Andere casus stel ik maak een offerte voor een renovatie van je woonkamer. Jij zegt nee maar je beste vriend zegt ja en tekent mijn offerte. Ga jij dan betalen voor je kamer?
  donderdag 21 december 2017 @ 13:42:37 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175891595
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:38 schreef tailfox het volgende:

[..]

Dan mogen hun betalen toch?
Nee

Weet je hoeveel mensen, vooral psychiatrische zoals jouw vriend, niet kunnen inschatten dat ze hulp nodig hebben?
Of mensen die op straat dood liggen te gaan en dus geen consent kunnen geven omdat ze niet bij kennis zijn

Jij zegt eigenlijk dat al die mensen later mogen bedenken dat ze het niet gewild hadden en dus mag het ziekenhuis alles zelf maar dokken

Jaaaaaaja..... Zo werkt dat dus niet en als je een beetje hersens hebt snap je dat.
Anders moet je maar in een ontwikkelingsland gaan wonen waar je gewoon weg ligt te rotten als je niet betaalt of niet mee wilt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175891605
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:31 schreef tailfox het volgende:

Maar goed als er niet gebeld was dan hadden ze ook niet hoeven komen. Ze zijn in feite nutteloos.
Zo van wat ik nu van de casus begrijp heeft iemand 112 gebeld. Diegene die daar op de alarmcentrale de telefoon opnam heeft besloten hulpdiensten in te schakelen. En die hebben besloten dat ie met een ambulance mee moest. Er hebben dus meerdere hulpverleners besloten dat David behandeld moest worden.

En noem aub hulpverleners nooit nutteloos. Ik hoop ze nooit nodig te hebben, maar ben ze eeuwig ontzettend dankbaar als ze me kunnen helpen. Ze hebben een grote ondankbare verschrikkelijke taak om mensen in het diepst van hun ellende te helpen. Ze verdienen niets minder dan enorm respect en een flink salaris.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 21 december 2017 @ 13:43:11 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175891606
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:41 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ja ga jij je heftig verzetten met 3 agenten die je vasthouden?
Hij gaf duidelijk aan niet mee te willen en niet mee te hoeven.
Andere casus stel ik maak een offerte voor een renovatie van je woonkamer. Jij zegt nee maar je beste vriend zegt ja en tekent mijn offerte. Ga jij dan betalen voor je kamer?
Zorg met alle wetgeving en zorgplicht vergelijken met een renovatie van je kamer

Spoor jij wel?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175891607
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:31 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ik zeg zelf gene die een dienst afsluit moet betalen
Dus als ik morgen door de bus overreden wordt moet ik zelf maar zorgen dat ik nog in staat ben om het ziekenhuis te bellen? Want met die instelling gaat niemand anders het voor mij doen want dan kost het hen geld.
pi_175891660
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee

Weet je hoeveel mensen, vooral psychiatrische zoals jouw vriend, niet kunnen inschatten dat ze hulp nodig hebben?
Of mensen die op straat dood liggen te gaan en dus geen consent kunnen geven omdat ze niet bij kennis zijn

Jij zegt eigenlijk dat al die mensen later mogen bedenken dat ze het niet gewild hadden en dus mag het ziekenhuis alles zelf maar dokken

Jaaaaaaja..... Zo werkt dat dus niet en als je een beetje hersens hebt snap je dat.
Anders moet je maar in een ontwikkelingsland gaan wonen waar je gewoon weg ligt te rotten als je niet betaalt of niet mee wilt
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Nee ik geef duidelijk aan dat David vanaf minuut 1 niet mee wilden. Hij was bij kennis
  donderdag 21 december 2017 @ 13:46:12 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175891665
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:43 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Dus als ik morgen door de bus overreden wordt moet ik zelf maar zorgen dat ik nog in staat ben om het ziekenhuis te bellen? Want met die instelling gaat niemand anders het voor mij doen want dan kost het hen geld.
Dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 21 december 2017 @ 13:46:30 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175891668
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:45 schreef tailfox het volgende:

[..]

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Nee ik geef duidelijk aan dat David vanaf minuut 1 niet mee wilden. Hij was bij kennis
En blijkbaar niet toerekeningsvatbaar, werd ingeschat door professionals
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175891674
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:45 schreef tailfox het volgende:

Nee ik geef duidelijk aan dat David vanaf minuut 1 niet mee wilden. Hij was bij kennis
Dat besluit is op dat moment niet meer aan hem.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_175891680
quote:
15s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:43 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Zo van wat ik nu van de casus begrijp heeft iemand 112 gebeld. Diegene die daar op de alarmcentrale de telefoon opnam heeft besloten hulpdiensten in te schakelen. En die hebben besloten dat ie met een ambulance mee moest. Er hebben dus meerdere hulpverleners besloten dat David behandeld moest worden.

En noem aub hulpverleners nooit nutteloos. Ik hoop ze nooit nodig te hebben, maar ben ze eeuwig ontzettend dankbaar als ze me kunnen helpen. Ze hebben een grote ondankbare verschrikkelijke taak om mensen in het diepst van hun ellende te helpen. Ze verdienen niets minder dan enorm respect en een flink salaris.
In dit geval had hun tijd en energie 100 procent beter besteed kunnen worden. Het ritje was nutteloos en hem 4 uur in het ziekenhuis ook.
pi_175891691
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:43 schreef Molo het volgende:

[..]

Zorg met alle wetgeving en zorgplicht vergelijken met een renovatie van je kamer

Spoor jij wel?
Jij niet zo te zien. Je wilt gewoon niet snappen waarom dat vergelijkbaar is.
pi_175891693
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:47 schreef tailfox het volgende:

In dit geval had hun tijd en energie 100 procent beter besteed kunnen worden. Het ritje was nutteloos en hem 4 uur in het ziekenhuis ook.
Dat is achteraf mooi praten inderdaad en achteraf heb je daar voor de volle 100% gelijk in.

Op dat moment... niet..
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 21 december 2017 @ 13:48:28 #115
319979 Fok-it
All is well
pi_175891700
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:47 schreef tailfox het volgende:

[..]

In dit geval had hun tijd en energie 100 procent beter besteed kunnen worden. Het ritje was nutteloos en hem 4 uur in het ziekenhuis ook.
Echt, hoe respectloos ook :') wat een figuur ben jij
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_175891703
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:46 schreef Molo het volgende:

[..]

En blijkbaar niet toerekeningsvatbaar, werd ingeschat door professionals
Die kunnen ook fouten maken.
Wie zal David beter kennen hijzelf?, zijn huisgenoten of iemand in pak die hem niet kent?
  donderdag 21 december 2017 @ 13:49:20 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175891717
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:47 schreef tailfox het volgende:

[..]

Jij niet zo te zien. Je wilt gewoon niet snappen waarom dat vergelijkbaar is.
Het is níet vergelijkbaar. Is vele opzichten niet

En je bent gewoon een domme asociaal jij
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175891719
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:48 schreef tailfox het volgende:

[..]

Die kunnen ook fouten maken.
Wie zal David beter kennen hijzelf?, zijn huisgenoten of iemand in pak die hem niet kent?
Nogmaals: Die besluiten zijn genomen op dat moment door professionals. En die besluiten wegen vele malen zwaarder.

Beter 10000x voor niets er op uit, dan 1 x gemist en wel slachtoffers.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_175891787
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:48 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Echt, hoe respectloos ook :') wat een figuur ben jij
Respectloos? Nee ik zeg dat die mensen alles hadden kunnen doen en nogsteeds nuttiger bezig zijn. Bedoel ze hadden hun tijd moeten steken in andere mensen
pi_175891845
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:49 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Nogmaals: Die besluiten zijn genomen op dat moment door professionals. En die besluiten wegen vele malen zwaarder.

Beter 10000x voor niets er op uit, dan 1 x gemist en wel slachtoffers.
een prof moet ook een fout kunnen erkennen
  donderdag 21 december 2017 @ 13:55:58 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175891861
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:49 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Nogmaals: Die besluiten zijn genomen op dat moment door professionals. En die besluiten wegen vele malen zwaarder.

Beter 10000x voor niets er op uit, dan 1 x gemist en wel slachtoffers.
Dat laatste is ook wat genuanceerder. Er wordt een reëele inschatting gemaakt van het risico op zelfverwonding/zelfdoding. Niet iedereen wordt meegenomen omdat dat niet nodig is.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 21 december 2017 @ 13:57:08 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175891891
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:55 schreef tailfox het volgende:

[..]

een prof moet ook een fout kunnen erkennen
Dat is geen fout, en het is geen exacte wetenschap.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175891902
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat is geen fout, en het is geen exacte wetenschap.
hulp was niet nodig.
  donderdag 21 december 2017 @ 14:00:33 #124
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175891954
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:57 schreef tailfox het volgende:

[..]

hulp was niet nodig.
Hij wilde zichzelf ophangen en blijkbaar zag het er serieus genoeg uit om hem de ambulance in te trappen.

Maar in dit topic wil je gewoon gelijk krijgen en niet perse een antwoord blijkbaar. Je vriend moet gewoon de hele bende aanklagen en dan mag hij achteraf ook nog eens de proceskosten oplepelen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 21 december 2017 @ 14:00:46 #125
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175891960
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:57 schreef tailfox het volgende:

[..]

hulp was niet nodig.
Dat is jouw inschatting, en achteraf. Zo werkt dat niet

En je gaat hier geen medestanders krijgen voor je achterlijke ideeën erover

Als ik een uitstrijkje en onderzoek bij gynaecoloog laat doen omdat er kanker wordt vermoed en ik blijk schoon te zijn kan ik toch ook niet dat geld terug vorderen omdat ik gezond bleek te zijn?

Idioot.

Hij heeft een dienst afgenomen waarvoor kosten zijn gemaakt en moet gewoon betalen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 21 december 2017 @ 14:02:35 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175891994
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:49 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Nogmaals: Die besluiten zijn genomen op dat moment door professionals. En die besluiten wegen vele malen zwaarder.

Beter 10000x voor niets er op uit, dan 1 x gemist en wel slachtoffers.
Daarbij; het zijn diezelfde professionals die weten hoe groot de kans is dat als ze op dat moment vertrekken zonder in te grijpen dan ze dan een paar uur of dagen later alsnog diegene van het touw mogen halen, en dan beweegt ie niet meer.

Als er iemand op zo'n moment niet te vertrouwen is met een "alles is goed, ik hoef niet mee" is het wel iemand die vlak daarvoor nog met een strop om zijn nek stond.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175892006
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat is jouw inschatting, en achteraf. Zo werkt dat niet

En je gaat hier geen medestanders krijgen voor je achterlijke ideeën erover

Als ik een uitstrijkje en onderzoek bij gynaecoloog laat doen omdat er kanker wordt vermoed en ik blijk schoon te zijn kan ik toch ook niet dat geld terug vorderen omdat ik gezond bleek te zijn?

Idioot.

Hij heeft een dienst afgenomen waarvoor kosten zijn gemaakt en moet gewoon betalen.
Kijk en daar zit het probleem. Als ik je meesleep naar die gunaecoloog en zeg dat molo niet voorreden vatbaar is. Je krijgt een uitslag dan laat je mij toch ook betalen? Het probleem zit hem niet in het feit dat gewerkte uren betaalt moeten worden maar juist wie de degene is die het dienstverband wilt.
pi_175892019
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:55 schreef tailfox het volgende:

een prof moet ook een fout kunnen erkennen
Er is misschien achteraf een inschattingsfout gemaakt. Dat doen professionals de gehele tijd en dat zal ook iedereen erkennen. Het is geen zwart-wit logica. Zelfs de wet gaat daar tot in alle redelijkheid in mee.

En in dit geval is er niets meer aan de hand. Tenzij er nieuwe feiten boven water komen. Case closed. Sorry.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 21 december 2017 @ 14:04:24 #129
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175892028
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:03 schreef tailfox het volgende:

[..]

Kijk en daar zit het probleem. Als ik je meesleep naar die gunaecoloog en zeg dat molo niet voorreden vatbaar is. Je krijgt een uitslag dan laat je mij toch ook betalen? Het probleem zit hem niet in het feit dat gewerkte uren betaalt moeten worden maar juist wie de degene is die het dienstverband wilt.
Nope

Maar laat hem maar een proces aanspannen hoor. Nul kans dat hij gelijk krijgt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175892033
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daarbij; het zijn diezelfde professionals die weten hoe groot de kans is dat als ze op dat moment vertrekken zonder in te grijpen dan ze dan een paar uur of dagen later alsnog diegene van het touw mogen halen, en dan beweegt ie niet meer.

Als er iemand op zo'n moment niet te vertrouwen is met een "alles is goed, ik hoef niet mee" is het wel iemand die vlak daarvoor nog met een strop om zijn nek stond.
Kijk ik snap echt wel dat er de keuze is gemaakt om hem mee te nemen. Maar het is toch retarted dat hij dat moet betalen?
  donderdag 21 december 2017 @ 14:05:00 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175892039
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:52 schreef tailfox het volgende:

[..]

Respectloos? Nee ik zeg dat die mensen alles hadden kunnen doen en nogsteeds nuttiger bezig zijn. Bedoel ze hadden hun tijd moeten steken in andere mensen
Dan had die aandachtshoer van een David niet eerst een poging moeten doen zelfmoord te plegen en vervolgens nog mensen informeren dat hij tot inkeer was gekomen.

Zelfmoord doe je of dat doe je niet, maar je doet het niet net niet om dan ook nog eens mensen te informeren dat je het net niet gedaan hebt.

Waarom wist degenen die 112 gebeld had eigenlijk dat hij zelfmoord wilde plegen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175892041
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:04 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Er is misschien achteraf een inschattingsfout gemaakt. Dat doen professionals de gehele tijd en dat zal ook iedereen erkennen. Het is geen zwart-wit logica. Zelfs de wet gaat daar tot in alle redelijkheid in mee.

En in dit geval is er niets meer aan de hand. Tenzij er nieuwe feiten boven water komen. Case closed. Sorry.
Het probleem is wie het betaalt
pi_175892054
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan had die aandachtshoer van een David niet eerst een poging moeten doen zelfmoord te plegen en vervolgens nog mensen informeren dat hij tot inkeer was gekomen.

Zelfmoord doe je of dat doe je niet, maar je doet het niet net niet om dan ook nog eens mensen te informeren dat je het net niet gedaan hebt.

Waarom wist degenen die 112 gebeld had eigenlijk dat hij zelfmoord wilde plegen?
Hij had op twitter gezet dat die dood wilde :') :') :')
pi_175892066
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:04 schreef tailfox het volgende:

[..]

Kijk ik snap echt wel dat er de keuze is gemaakt om hem mee te nemen. Maar het is toch retarted dat hij dat moet betalen?
nee, jij bent retarded, en dat wordt hier al een half topic lang beweerd en je blijft maar doorgaan met je onzin 8)7
  donderdag 21 december 2017 @ 14:06:31 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175892077
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:04 schreef tailfox het volgende:

[..]

Kijk ik snap echt wel dat er de keuze is gemaakt om hem mee te nemen. Maar het is toch retarted dat hij dat moet betalen?
Nee dat is het niet, als je meegenomen moet worden in een ambulance dan ben je al door je ER heen voor je bij het ziekenhuis bent, zo simpel ligt het.
Dat hij dat wel of niet wil boeit niet, of hij stond op het punt zelfmoord te plegen, is niet toerekeningsvatbaar, die beslissing moet voor hem genomen worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175892084
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:05 schreef tailfox het volgende:

[..]

Het probleem is wie het betaalt
Nee hoor. Daar heb ik je al een soortgelijke uitspraak van laten zien en een uitspraak van de hoge raad er naast.

David heeft het recht om de betaling aan te vechten. Ik wens hem veel succes.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 21 december 2017 @ 14:07:03 #137
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175892091
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:03 schreef tailfox het volgende:

[..]

Kijk en daar zit het probleem. Als ik je meesleep naar die gunaecoloog en zeg dat molo niet voorreden vatbaar is. Je krijgt een uitslag dan laat je mij toch ook betalen?
Nee.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 21 december 2017 @ 14:07:38 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175892104
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:05 schreef tailfox het volgende:

[..]

Hij had op twitter gezet dat die dood wilde :') :') :')
Tering, wat een aandachtshoer, wat mij betreft hoeft de zorgverzekeraar zulke dingen niet eens te vergoeden, maar mag hij de hele rekening betalen, ook voor de politie-inzet, walgelijk figuur :r
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175892107
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee dat is het niet, als je meegenomen moet worden in een ambulance dan ben je al door je ER heen voor je bij het ziekenhuis bent, zo simpel ligt het.
Dat hij dat wel of niet wil boeit niet, of hij stond op het punt zelfmoord te plegen, is niet toerekeningsvatbaar, die beslissing moet voor hem genomen worden.
Dan moet toch ook de betaling overgenomen worden?
pi_175892122
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:06 schreef tailfox het volgende:

[..]

Echt zorg is zo krom hier in Nederland. :r :r
Hoop dat er binnenkort weer mooie malware de systemen in geslingerd word
Vertel David dan maar dat ie snel naar een ander land moet om daar wel de beste zorg van de wereld te krijgen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 21 december 2017 @ 14:08:18 #141
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175892123
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:05 schreef tailfox het volgende:

[..]

Het probleem is wie het betaalt
Degene die twittert dat hij zelfmoord gaat plegen en blijkbaar het touw al geknoopt had.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 21 december 2017 @ 14:09:04 #142
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_175892142
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:04 schreef tailfox het volgende:

[..]

Kijk ik snap echt wel dat er de keuze is gemaakt om hem mee te nemen. Maar het is toch retarted dat hij dat moet betalen?
Nee.

Wie zou het anders moeten betalen?

Beller niet, die heeft alleen de hulpdiensten geïnformeerd.
Meldkamer niet, die hebben een serieuze melding binnen gekregen en politie en ambulance gestuurd.
Politie niet, zij hadden voldoende indicatie dat er hier mogelijk gevaar was en hebben terecht doorgestuurd voor verdere beoordeling (als het goed is door een psychiater).
En ziekenhuis ook niet.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_175892144
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Tering, wat een aandachtshoer, wat mij betreft hoeft de zorgverzekeraar zulke dingen niet eens te vergoeden, maar mag hij de hele rekening betalen, ook voor de politie-inzet, walgelijk figuur :r
Ja nu is die lekker in de schulden en kan die ons huis verlaten en ook geen idee hoe die zijn studie nu gaat afmaken
pi_175892168
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:08 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Vertel David dan maar dat ie snel naar een ander land moet om daar wel de beste zorg van de wereld te krijgen.
Ik denk dat ik wat bitcoins ga neer leggen bij wat oosterburen #FreeDavid

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2017 14:10:09 ]
pi_175892174
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:09 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ja nu is die lekker in de schulden en kan die ons huis verlaten en ook geen idee hoe die zijn studie nu gaat afmaken
boehoehoe :'(
  donderdag 21 december 2017 @ 14:10:18 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175892175
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:06 schreef tailfox het volgende:

[..]

Echt zorg is zo krom hier in Nederland. :r :r
Hoop dat er binnenkort weer mooie malware de systemen in geslingerd word
Ik hoop dat jij eens snel wat meer verstand in je donder krijgt en wat fatsoen kunt aanleren zeg

Ongelooflijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 21 december 2017 @ 14:10:35 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175892182
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:07 schreef tailfox het volgende:

[..]

Dan moet toch ook de betaling overgenomen worden?
Waarom? Zullen we zijn vermogen dan ook maar even innemen? Want kennelijk denk je dat hij het niet zou hoeven betalen omdat hij niet toerekeningsvatbaar was..... onder curatele stellen dan maar? Denk je dat ie dat wat vindt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175892187
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:09 schreef Marialice het volgende:

[..]

Nee.

Wie zou het anders moeten betalen?

Beller niet, die heeft alleen de hulpdiensten geïnformeerd.
Meldkamer niet, die hebben een serieuze melding binnen gekregen en politie en ambulance gestuurd.
Politie niet, zij hadden voldoende indicatie dat er hier mogelijk gevaar was en hebben terecht doorgestuurd voor verdere beoordeling (als het goed is door een psychiater).
En ziekenhuis ook niet.
En David niet want hij wilde de zorg niet nemen.

Dus niemand betaalt dan????
pi_175892192
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:09 schreef tailfox het volgende:

Ja nu is die lekker in de schulden en kan die ons huis verlaten en ook geen idee hoe die zijn studie nu gaat afmaken
Ik vermoed dat er best een betalingsregeling kan worden afgesproken. Is daar al eens naar gevraagd?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 21 december 2017 @ 14:11:24 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175892196
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:09 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ja nu is die lekker in de schulden en kan die ons huis verlaten en ook geen idee hoe die zijn studie nu gaat afmaken
Hij is in de schulden door zijn eigen risico?
Dan had hij dat niet op 885 moeten zetten hè, want kennelijk kan hij zich niet zo'n hoog eigen risico permitteren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175892199
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom? Zullen we zijn vermogen dan ook maar even innemen? Want kennelijk denk je dat hij het niet zou hoeven betalen omdat hij niet toerekeningsvatbaar was..... onder curatele stellen dan maar? Denk je dat ie dat wat vindt?
Hij zit nu in de schulden dus ja welk vermogen?
  donderdag 21 december 2017 @ 14:12:22 #152
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175892214
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:09 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ja nu is die lekker in de schulden en kan die ons huis verlaten en ook geen idee hoe die zijn studie nu gaat afmaken
Had hij maar niet zo stom moeten zijn. Sneu voor hem, heel kut voor hem zelfs maar alle schuld ligt bij hemzelf. Social media is niet anoniem, dus had hij dat niet moeten doen. Als hij dit allemaal in stilte had gedaan (inclusief spijt) dan was er niets aan de hand geweest. Hij maakte een schreeuw om aandacht, die heeft hij gekregen. Zit alleen een prijskaartje aan vast. Consequenties.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 21 december 2017 @ 14:12:35 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175892218
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:09 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ja nu is die lekker in de schulden en kan die ons huis verlaten en ook geen idee hoe die zijn studie nu gaat afmaken
Geen zorgtoeslag? En hij heeft zelf een risico genomen om zijn eigen risico op max te zetten

Als dat je al in de schulden steekt en je zelf daar geen oplossing voor weet is het gewoon een domme droeftoeter en de naam student niet waardig.

Hij mag blij zijn dat het overgrote gedeelte netjes door zijn zorgverzekeraar is betaald en hij niet alles zelf hoefde te betalen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 21 december 2017 @ 14:12:55 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175892222
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:11 schreef tailfox het volgende:

[..]

Hij zit nu in de schulden dus ja welk vermogen?
Onder curatele dan maar? Dat gaat ie leuk vinden joh.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175892226
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij is in de schulden door zijn eigen risico?
Dan had hij dat niet op 885 moeten zetten hè, want kennelijk kan hij zich niet zo'n hoog eigen risico permitteren.
Nouja heb zelf ook tyfus hoog eigenrisico en gaat eigenlijk altijd goed. behalve toen ik mijn nek brak maar goed dan hoor je mij ook niet klagen risico van het vak
  donderdag 21 december 2017 @ 14:13:45 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175892237
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:13 schreef tailfox het volgende:

[..]

Nouja heb zelf ook tyfus hoog eigenrisico en gaat eigenlijk altijd goed. behalve toen ik mijn nek brak maar goed dan hoor je mij ook niet klagen risico van het vak
En je naar de psychiater moest, was vast ook niet gratis
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 21 december 2017 @ 14:14:09 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175892241
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:13 schreef tailfox het volgende:

[..]

Nouja heb zelf ook tyfus hoog eigenrisico en gaat eigenlijk altijd goed. behalve toen ik mijn nek brak maar goed dan hoor je mij ook niet klagen risico van het vak
Waarom klaagt hij dan wel?
Hij was dus ook in de problemen gekomen als hij van de trap geflikkerd was en een been gebroken had? Dan was hij namelijk ook al door zijn eigen risico heen geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175892244
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:13 schreef Molo het volgende:

[..]

En je naar de psychiater moest, was vast ook niet gratis
Psychiater? 8)7 ik niet
  donderdag 21 december 2017 @ 14:14:24 #159
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175892245
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:13 schreef tailfox het volgende:
risico van het vak
Tweeten over zelfmoord en dan de rekening moeten betalen ook.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 21 december 2017 @ 14:15:30 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175892271
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:14 schreef tailfox het volgende:

[..]

Psychiater? 8)7 ik niet
Ik zou komend jaar maar een lager ER nemen, en een goede aanvullende verzekering.... zo te lezen kun je toch wel wat hulp gebruiken op dat vlak, je houdt er nogal vreemde gedachtengangen op na.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175892274
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom klaagt hij dan wel?
Hij was dus ook in de problemen gekomen als hij van de trap geflikkerd was en een been gebroken had? Dan was hij namelijk ook al door zijn eigen risico heen geweest.
Nu wilde die geen zorg en kreeg het toch, Het was niet nodig maar toch werden er kosten gemaakt. Als je een been breekt kan je 2 dingen doen er mee rond blijven lopen (en dus niet betalen) of gaan. jou keuze
  donderdag 21 december 2017 @ 14:16:27 #162
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_175892288
Hoop dat ie zijn lesje heeft geleerd, zelfmoord is geen grapje.

En als hij nog steeds serieuze plannen heeft, dan hoop ik dat hij zijn eigen risico voor volgend jaar omlaag zet en dan ook goede hulp gaat zoeken.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_175892301
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zou komend jaar maar een lager ER nemen, en een goede aanvullende verzekering.... zo te lezen kun je toch wel wat hulp gebruiken op dat vlak, je houdt er nogal vreemde gedachtengangen op na.
Waarom zou ik een lager ER nemen?

Ik heb geen hulp nodig op dat gebied

[ Bericht 2% gewijzigd door yvonne op 22-12-2017 13:29:54 ]
  donderdag 21 december 2017 @ 14:17:08 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175892308
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:15 schreef tailfox het volgende:

[..]

Nu wilde die geen zorg en kreeg het toch, Het was niet nodig maar toch werden er kosten gemaakt. Als je een been breekt kan je 2 dingen doen er mee rond blijven lopen (en dus niet betalen) of gaan. jou keuze
Hij had niets meer te willen, als hij wilde kiezen had hij niet moeten zitten aandachtshoeren op Twitter.
Als jullie hem als huisgenoten dan hangend boven de trap hadden gevonden had je zelf misschien wel psychische hulp nodig gehad.... was ook van je ER afgegaan, of wilde je zijn nabestaanden daar dan voor aanklagen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175892325
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:16 schreef Marialice het volgende:
Hoop dat ie zijn lesje heeft geleerd, zelfmoord is geen grapje.

En als hij nog steeds serieuze plannen heeft, dan hoop ik dat hij zijn eigen risico voor volgend jaar omlaag zet en dan ook goede hulp gaat zoeken.
ik geef het door. Dat die beter van het dak kan springen omdat andere mensen heb op de kosten jagen. Wat een kut land leven we toch.
pi_175892341
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:17 schreef tailfox het volgende:

[..]

ik geef het door. Dat die beter van het dak kan springen omdat andere mensen heb op de kosten jagen. Wat een kut land leven we toch.
het ergste vind ik nog dat je volkomen serieus bent. Mijn god, je was toch echt wel ouder dan 14, toch?
pi_175892343
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij had niets meer te willen, als hij wilde kiezen had hij niet moeten zitten aandachtshoeren op Twitter.
Als jullie hem als huisgenoten dan hangend boven de trap hadden gevonden had je zelf misschien wel psychische hulp nodig gehad.... was ook van je ER afgegaan, of wilde je zijn nabestaanden daar dan voor aanklagen?
Dan heb ik zelf de keuze psychische hulp te zoeken.
David had die keuze niet
pi_175892356
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:17 schreef tailfox het volgende:

[..]

ik geef het door. Dat die beter van het dak kan springen omdat andere mensen heb op de kosten jagen. Wat een kut land leven we toch.
Wel graag ergens springen waar andere mensen er geen last van hebben. Ergens in de bossen/Bergen in een diepe put of krater.

Dat niet mijn trein straks vertraagd is, of een lange file als ik ergens op tijd moet zijn.
Bis vincit qui se vincit!
pi_175892383
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:18 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

het ergste vind ik nog dat je volkomen serieus bent. Mijn god, je was toch echt wel ouder dan 14, toch?
Ja ik ben volkomen serieus. Stuur dit topic dan ook door. Blijkbaar moet hij betalen voor andere mensen zijn daden. Jammer maar ik ga geen crowdfunding starten omdat David zo graag dood wilden.
pi_175892406
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:19 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Wel graag ergens springen waar andere mensen er geen last van hebben. Ergens in de bossen/Bergen in een diepe put of krater.

Dat niet mijn trein straks vertraagd is, of een lange file als ik ergens op tijd moet zijn.
Geef het ook door. Al denk ik niet dat die daar rekening mee gaat houden. ik zou geen rekening houden namelijk.
  donderdag 21 december 2017 @ 14:22:48 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175892430
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:14 schreef tailfox het volgende:

[..]

Psychiater? 8)7 ik niet
Zeker weten???

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:13 schreef Molo het volgende:
Tail, doe even normaal, je liep zelf notabene bij een psychiater vanwege psychosomatische klachten...
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:22 schreef tailfox het volgende:

[..]

zodra ik hoorde dat het geen epilepsie was ook nooit meer terug gekomen. Verder alleen maar naar doktors en huisarts geweest
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175892435
Dus tenzij er nog mensen iets weten wat david zou kunnen doen behalve van een brug springen?
pi_175892450
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:22 schreef Molo het volgende:

[..]

Zeker weten???

[..]

[..]

He bedankt voor je bericht dat ik NIET bij een psygiater ben geweest.
Wat is je punt? doctor is geen psyg
  donderdag 21 december 2017 @ 14:24:31 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175892457
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:17 schreef tailfox het volgende:

[..]

ik geef het door. Dat die beter van het dak kan springen omdat andere mensen heb op de kosten jagen. Wat een kut land leven we toch.
Als hij dan schade maakt kan die in theorie ook op hem verhaald worden. Tot rekeningen voor bloed en hersenen van trottoir afspuiten aan toe ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 21 december 2017 @ 14:24:55 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175892466
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:24 schreef tailfox het volgende:

[..]

He bedankt voor je bericht dat ik NIET bij een psygiater ben geweest.
Wat is je punt? doctor is geen psyg
Dat staat daar niet hoor
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175892482
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat staat daar niet hoor
Staat zeker ook niet dat ik er wel ben geweest.
pi_175892488
quote:
8s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:23 schreef tailfox het volgende:
Dus tenzij er nog mensen iets weten wat david zou kunnen doen behalve van een brug springen?
Een betalingsregeling afspreken. Hulp gaan zoeken. Langzaam proberen zijn leven weer op te rit te krijgen.

3200 euro is lang het einde van de wereld niet.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 21 december 2017 @ 14:26:22 #178
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175892491
David gooit zijn eigen risico omhoog wegens de maandelijkse lasten
David tweet op het internet dat hij zelfmoord gaat plegen
David heeft een touw gekocht
David heeft de strop gemaakt
David heeft spijt en ziet er vanaf
David Tweet dat dan weer niet
Een ander belt 112 omdat David tweet dat hij zelfmoord wil gaan plegen
De nooddiensten nemen de melding serieus en gaan er op af
De professionals komen aan en zien David als een ontreddert verward pubertje
Het ontredderde verwarde pubertje geeft aan geen zelfmoord meer te willen plegen
De ziekenbroeders vertrouwen het niet, vooral op basis van wat David getweet heeft en de situatie bij aankomst.
David is onredelijk wat kan wijzen op een instabiel karakter die weer om zou kunnen slaan in een daadwerkelijke poging.
David moet mee naar het ziekenhuis en wordt na 4 uur naar huis gestuurd.
David wil weer leven
David krijgt een rekening, denkt aan het moment dat hij zijn eigen risico omhoog heeft geschroeft
David gaat huilie doen

Arme David. Met zijn eigen gemaakte dikke bult.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 21 december 2017 @ 14:28:44 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175892529
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Een betalingsregeling afspreken. Hulp gaan zoeken. Langzaam proberen zijn leven weer op te rit te krijgen.

3200 euro is lang het einde van de wereld niet.
¤875,- zelfs. De rest betaalt zijn verzekering
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175892538
quote:
17s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:26 schreef jogy het volgende:
David gooit zijn eigen risico omhoog wegens de maandelijkse lasten
David tweet op het internet dat hij zelfmoord gaat plegen
David heeft een touw gekocht
David heeft de strop gemaakt
David heeft spijt en ziet er vanaf
David Tweet dat dan weer niet
Een ander belt 112 omdat David tweet dat hij zelfmoord wil gaan plegen
De nooddiensten nemen de melding serieus en gaan er op af
De professionals komen aan en zien David als een ontreddert verward pubertje
Het ontredderde verwarde pubertje geeft aan geen zelfmoord meer te willen plegen
De ziekenbroeders vertrouwen het niet, vooral op basis van wat David getweet heeft en de situatie bij aankomst.
David is onredelijk wat kan wijzen op een instabiel karakter die weer om zou kunnen slaan in een daadwerkelijke poging.
David moet mee naar het ziekenhuis en wordt na 4 uur naar huis gestuurd.
David wil weer leven
David krijgt een rekening, denkt aan het moment dat hij zijn eigen risico omhoog heeft geschroeft
David gaat huilie doen

Arme David. Met zijn eigen gemaakte dikke bult.
David heeft dat wel op twitter gezet en andere tweet weggehaald.
pi_175892556
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:28 schreef Molo het volgende:

¤875,- zelfs. De rest betaalt zijn verzekering
Dat moet makkelijk lukken. En anders kunnen zijn allerbeste vrienden die hem graag zien leven vast wel een beetje helpen.

Ik ken mensen met wel het honderdvoudige aan schulden die ook overleven.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 21 december 2017 @ 14:30:23 #182
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175892557
TS is gewoon zelf David man

'mijn beste vriend' :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 21 december 2017 @ 14:30:51 #183
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175892565
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:29 schreef tailfox het volgende:

[..]

David heeft dat wel op twitter gezet en andere tweet weggehaald.
Ok, dan geldt de rest van de post nog wel. Betalingsregeling, vragen om coulance maar ik zou echt niet met gestrekt been erin gaan want dat verlies hij.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175892593
quote:
14s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:30 schreef jogy het volgende:

[..]

Ok, dan geldt de rest van de post nog wel. Betalingsregeling, vragen om coulance maar ik zou echt niet met gestrekt been erin gaan want dat verlies hij.
Dus hij moet hoe dan ook de kosten betalen? :r Wat een achterlijk kut systeem leven wij. Echt Rusland mag wel opschieten
pi_175892608
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:32 schreef tailfox het volgende:

[..]

Dus hij moet hoe dan ook de kosten betalen? :r Wat een achterlijk kut systeem leven wij. Echt Rusland mag wel opschieten
er gaat nog steeds geen lampje bij je branden dat jouw gedachtengang niet klopt? Treurig eigenlijk
  donderdag 21 december 2017 @ 14:36:06 #186
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175892637
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:32 schreef tailfox het volgende:

[..]

Dus hij moet hoe dan ook de kosten betalen?
Ja. linksom, rechtsom, onderlangs of bovenlangs. Hij zal de consequenties van zijn eigen acties moeten dragen als een volwassen persoon en niet bitchen als een klein kind.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator donderdag 21 december 2017 @ 14:37:11 #187
184769 crew  Deisyy
pi_175892650
Klinkt als een gevalletje aandachtshoererij wat verkeerd uitpakt :')
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_175892659
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:34 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

er gaat nog steeds geen lampje bij je branden dat jouw gedachtengang niet klopt? Treurig eigenlijk
Ow nee hoor ben helemaal pro weg zorg. Dan is er meteen ruimte voor een systeem waar de mensen wel hun zorg kunnen leveren en het adminsatrief wel in orde is.
pi_175892667
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:37 schreef Deisyy het volgende:
Klinkt als een gevalletje aandachtshoererij wat verkeerd uitpakt :')
Maar om daar 885 euro voor te moeten betalen.
Echt absurt
pi_175892669
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:32 schreef tailfox het volgende:

Dus hij moet hoe dan ook de kosten betalen? :r Wat een achterlijk kut systeem leven wij. Echt Rusland mag wel opschieten
Serieus, iets meer dan 800 eurie betalen vind je een kutsysteem? Er zijn vele vele malen meer kosten gemaakt dan dat.

Je hebt echt geen enkel idee hoe ontzettend goed wij het hier hebben hè?

Als je al drinkwater en een kamer hebt waar je de temperatuur zelf kan regelen heb je het al beter dan meer dan de helft van alle aardbewoners.

Dan dit jaar maar eens geen nieuwe smartphone...
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  Moderator donderdag 21 december 2017 @ 14:39:16 #191
184769 crew  Deisyy
pi_175892678
quote:
2s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:38 schreef tailfox het volgende:

[..]

Maar om daar 885 euro voor te moeten betalen.
Echt absurt
Ik zou niet weten wie het anders moet betalen.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_175892687
quote:
2s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:38 schreef tailfox het volgende:

[..]

Maar om daar 885 euro voor te moeten betalen.
Echt absurt
Is wat mij betreft nog veel te weinig.
Bis vincit qui se vincit!
pi_175892706
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:38 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Serieus, iets meer dan 800 eurie betalen vind je een kutsysteem? Er zijn vele vele malen meer kosten gemaakt dan dat.

Je hebt echt geen enkel idee hoe ontzettend goed wij het hier hebben hè?

Als je al drinkwater en een kamer hebt waar je de temperatuur zelf kan regelen heb je het al beter dan meer dan de helft van alle aardbewoners.
Ja en tegelijk leven we in een land waar iedereen beslissingen over je mag maken maar wel zelf de consucenties voor hebt. Dus als ik het goed begrijp kan ik bij elke vorm van verdenking een ambulance naar iedereen laten komen en dan kiezen hun of mensen moeten betalen of niet.

Zorg is gewoon een bedrijf hier.
  donderdag 21 december 2017 @ 14:41:59 #194
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_175892713
Grootste gedeelte wordt dus gewoon vergoed, wat is het probleem?

Vrijwillig eigen risico op maximaal zetten terwijl je het geld niet hebt liggen is ook niet zo slim he?
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_175892728
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:39 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Ik zou niet weten wie het anders moet betalen.
Ik zou zelf zeggen de staat. Iedereen betaald voor zulke gevallen omdat het ziekenhuis blijkbaar wettelijk verplicht is iedereen te helpen vanuit de staat.
Of ziekenhuis zelf hun maken kosten zonder overeenkomst
pi_175892732
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:41 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ja en tegelijk leven we in een land waar iedereen beslissingen over je mag maken maar wel zelf de consucenties voor hebt. Dus als ik het goed begrijp kan ik bij elke vorm van verdenking een ambulance naar iedereen laten komen en dan kiezen hun of mensen moeten betalen of niet.

Zorg is gewoon een bedrijf hier.
Nee, ze kiezen of er zorg nodig is of niet. Ze kiezen er niet voor om ff snel geld te verdienen of niet.
Bis vincit qui se vincit!
pi_175892737
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:41 schreef Marialice het volgende:
Grootste gedeelte wordt dus gewoon vergoed, wat is het probleem?

Vrijwillig eigen risico op maximaal zetten terwijl je het geld niet hebt liggen is ook niet zo slim he?
Zoals ik het van hem begrijp is het vooral principe.
pi_175892755
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:43 schreef tailfox het volgende:

[..]

Zoals ik het van hem begrijp is het vooral principe.
principe? Laat me niet lachen, het is gewoon onvolwassen gejank
  donderdag 21 december 2017 @ 14:45:15 #199
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_175892766
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:41 schreef tailfox het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kan ik bij elke vorm van verdenking een ambulance naar iedereen laten komen en dan kiezen hun of mensen moeten betalen of niet.
Euh, nee.

Iedereen mag inderdaad 112 bellen bij een mogelijk levensbedreigende situatie, gelukkig wel.

En zij maken dan een inschatting of het wel of niet nodig is om te komen. Niet zomaar willekeurig maar op grond van duidelijke richtlijnen.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
  donderdag 21 december 2017 @ 14:46:28 #200
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175892788
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:41 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ja en tegelijk leven we in een land waar iedereen beslissingen over je mag maken maar wel zelf de consucenties voor hebt. Dus als ik het goed begrijp kan ik bij elke vorm van verdenking een ambulance naar iedereen laten komen en dan kiezen hun of mensen moeten betalen of niet.

Zorg is gewoon een bedrijf hier.
Als jij atje random 112 belt en de nooddiensten rukken uit maar bij aankomst zien ze gewoon dat de persoon in kwestie lekker tv aan het kijken was dan komen de kosten weer op de rekening van de valse melder.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175892808
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:44 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

principe? Laat me niet lachen, het is gewoon onvolwassen gejank
Ben benieuwd hoelang NL kan door draaien zonder zorg
pi_175892823
quote:
14s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:46 schreef jogy het volgende:

[..]

Als jij atje random 112 belt en de nooddiensten rukken uit maar bij aankomst zien ze gewoon dat de persoon in kwestie lekker tv aan het kijken was dan komen de kosten weer op de rekening van de valse melder.
Maar als ik denk dat je het wil gaan doen? doordat je zoiets op internet zet dan wel. Daar gaat het om . ik ga geen ambulances voor andere bestellen
pi_175892826
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:47 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoelang NL kan door draaien zonder zorg
je raaskalt en mept wat om je heen, dat heb je wel door, toch?
  Moderator donderdag 21 december 2017 @ 14:48:54 #204
184769 crew  Deisyy
pi_175892840
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:43 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ik zou zelf zeggen de staat. Iedereen betaald voor zulke gevallen omdat het ziekenhuis blijkbaar wettelijk verplicht is iedereen te helpen vanuit de staat.
Of ziekenhuis zelf hun maken kosten zonder overeenkomst
Dus omdat er geen overeenkomst was moet het ziekenhuis betalen?

Hoe zit het dan met auto-ongelukken, komen de broeders van de ambulance dan ook eerst met een contract aanzetten voordat zij zorg bieden?
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_175892846
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:48 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

je raaskalt en mept wat om je heen, dat heb je wel door, toch?
Het is geen geheim dat ik geld ervoor over hebt als de zorg opnieuw ingedeeld word. Maar dat is offtoppic
pi_175892850
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:48 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Dus omdat er geen overeenkomst was moet het ziekenhuis betalen?

Hoe zit het dan met auto-ongelukken, komen de broeders van de ambulance dan ook eerst met een contract aanzetten voordat zij zorg bieden?
alleen als het tailfox of zijn ingebeelde vriend betreft natuurlijk
pi_175892859
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:48 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Dus omdat er geen overeenkomst was moet het ziekenhuis betalen?

Hoe zit het dan met auto-ongelukken, komen de broeders van de ambulance dan ook eerst met een contract aanzetten voordat zij zorg bieden?
Nouja als ik zeg het is niet nodig (en ik lig niet bloedend open) voor mij en ze nemen mijn toch mee dan hoop ik ook zeker dat ik geen rekening ontvang.
  donderdag 21 december 2017 @ 14:51:24 #208
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175892873
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:48 schreef tailfox het volgende:

[..]

Maar als ik denk dat je het wil gaan doen? doordat je zoiets op internet zet dan wel. Daar gaat het om . ik ga geen ambulances voor andere bestellen
Als ik het op internet zet en daardoor rukken de nooddiensten uit ligt de (financiele) verantwoordelijkheid bij mij.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175892874
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:48 schreef tailfox het volgende:

[..]

Maar als ik denk dat je het wil gaan doen? doordat je zoiets op internet zet dan wel. Daar gaat het om . ik ga geen ambulances voor andere bestellen
Dus als iemand misschien dood ligt te gaan ga jij geen hulpverlening bellen?

Lekkere egoist ben je zeg.
Bis vincit qui se vincit!
pi_175892888
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:51 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Dus als iemand misschien dood ligt te gaan ga jij geen hulpverlening bellen?

Lekkere egoist ben je zeg.
Jup. Wel raar dat jij dat durft te zeggen. Met je doodswensingen.
  Moderator donderdag 21 december 2017 @ 14:52:56 #211
184769 crew  Deisyy
pi_175892889
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:50 schreef tailfox het volgende:

[..]

Nouja als ik zeg het is niet nodig (en ik lig niet bloedend open) voor mij en ze nemen mijn toch mee dan hoop ik ook zeker dat ik geen rekening ontvang.
Ben je je medicijnen vergeten in te nemen vanmorgen?
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_175892893
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:52 schreef tailfox het volgende:

[..]

Jup. Wel raar dat jij dat durft te zeggen. Met je doodswensingen.
Waarom wil je iemand niet helpen?

Omdat die persoon dan misschien moet betalen?

Als je een huis in de fik ziet staan, ga je dan ook niet de brandweer bellen? Misschien zitten er mensen binnen, die kunnen doodgaan, jij wenst ze dus eigenlijk maar dood?
Bis vincit qui se vincit!
pi_175892897
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:52 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Ben je je medicijnen vergeten in te nemen vanmorgen?
Heb ik niet. (en zou ik ook niet nemen)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2017 14:53:55 ]
pi_175892899
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:50 schreef tailfox het volgende:

Nouja als ik zeg het is niet nodig (en ik lig niet bloedend open) voor mij en ze nemen mijn toch mee dan hoop ik ook zeker dat ik geen rekening ontvang.
Ik hoop van harte dat als je een keer echt hulp nodig hebt, die hulpverlener geen FOK!ker is en dit topic heeft gelezen en je dan heel heeel heeeeeel erg langzaam "verplicht" zal helpen terwijl je het leven uit je lichaam voelt verdwijnen.

Want .. principes..
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_175892923
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:53 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Waarom wil je iemand niet helpen?

Omdat die persoon dan misschien moet betalen?

Als je een huis in de fik ziet staan, ga je dan ook niet de brandweer bellen?
Brandweer komt niet meteen met een rekening. Bij de politie is kan je er over praten en vervald die ook. (voor de gemaakte schade)

de zorg niet.
pi_175892936
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:53 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ik hoop van harte dat als je een keer echt hulp nodig hebt, die hulpverlener geen FOK!ker is en dit topic heeft gelezen en je dan heel heeel heeeeeel erg langzaam "verplicht" zal helpen terwijl je het leven uit je lichaam voelt verdwijnen.

Want .. principes..
Ik hoop het oprecht dat die zich dan hier bekent maakt.
Kunnen mijn nabestanden hem lekker aanklagen. })
pi_175892951
vanaf hier weer ontopic
pi_175892955
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:55 schreef tailfox het volgende:

[..]

Brandweer komt niet meteen met een rekening. Bij de politie is kan je er over praten en vervald die ook. (voor de gemaakte schade)

de zorg niet.
Ze kunnen rookschade hebben opgelopen omdat jij niet gelijk belde.

Jij laat ze dus liever creperen om principiele redenen.
Bis vincit qui se vincit!
pi_175892979
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:55 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ik hoop het oprecht dat die zich dan hier bekent maakt.
Kunnen mijn nabestanden hem lekker aanklagen. })
aanklagen, ga lekker naar de VS. Oh wacht, daar mag je alles zelf betalen en laten ze je anders gewoon op straat liggen cq aan je touwtje hangen
pi_175892980
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:57 schreef Arch-Indar het volgende:

[..]

Ze kunnen rookschade hebben opgelopen omdat jij niet gelijk belde.

Jij laat ze dus liever creperen om principiele redenen.
De brandweer bel ik direct. Zolang je nogsteeds voor niet ontvangen zorg moet betalen ga ik ook zeker andere niet op die kosten jagen.
pi_175892982
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:58 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

aanklagen, ga lekker naar de VS. Oh wacht, daar mag je alles zelf betalen en laten ze je anders gewoon op straat liggen cq aan je touwtje hangen
Dat was een probleem want? Lezen
pi_175892984
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:53 schreef tailfox het volgende:

[..]

Heb ik niet. (en zou ik ook niet nemen)
tegen zulke domheid bestaan ook geen medicijnen.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_175893008
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:58 schreef tailfox het volgende:

[..]

De brandweer bel ik direct. Zolang je nogsteeds voor niet ontvangen zorg moet betalen ga ik ook zeker andere niet op die kosten jagen.
er is geen sprake van 'niet ontvangen zorg'. Mijn hemel, de hardnekkige stupiditeit...
  donderdag 21 december 2017 @ 15:01:34 #224
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_175893024
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:58 schreef tailfox het volgende:

[..]
Zolang je nogsteeds voor niet ontvangen zorg moet betalen ga ik ook zeker andere niet op die kosten jagen.
Wordt steeds leuker met die principes van jou en die vriend van je.

Eerst ging het over een dienst die geleverd werd zonder contract. En nu niet ontvangen zorg.

Make up your mind met die principes. Of geef gewoon toe dat je er naast zat.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
  donderdag 21 december 2017 @ 15:03:04 #225
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175893050
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:58 schreef tailfox het volgende:
niet ontvangen zorg
De zorg is wel ontvangen, was alleen ongewenst.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175893058
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 15:00 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

er is geen sprake van 'niet ontvangen zorg'. Mijn hemel, de hardnekkige stupiditeit...
hij leefde gelukkiger zonder die "zorg"
  donderdag 21 december 2017 @ 15:03:44 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175893066
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:55 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ik hoop het oprecht dat die zich dan hier bekent maakt.
Kunnen mijn nabestanden hem lekker aanklagen. })
Om een rekening te sturen wegens niet-geleverde zorg?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 21 december 2017 @ 15:04:17 #228
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175893076
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 15:03 schreef tailfox het volgende:

[..]

hij leefde gelukkiger zonder die "zorg"
Had ie niet moeten gaan tweeten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175893113
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 15:03 schreef tailfox het volgende:

[..]

hij leefde gelukkiger zonder die "zorg"
Misschien leeft ie nog wel veel gelukkiger zonder rare principes en gekke tweets.
Je weet het niet, maar misschien het proberen waard? :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 21 december 2017 @ 15:07:05 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175893138
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:43 schreef tailfox het volgende:

[..]

Zoals ik het van hem begrijp is het vooral principe.
Mensen met principes gaan niet over zelfmoord zitten aandachtshoeren op Twitter, die doen het gewoon en hebben geen last meer van de rekening.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175893259
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:58 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

aanklagen, ga lekker naar de VS. Oh wacht, daar mag je alles zelf betalen en laten ze je anders gewoon op straat liggen cq aan je touwtje hangen
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_175893262
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 15:03 schreef tailfox het volgende:

[..]

hij leefde gelukkiger zonder die "zorg"
Toch wilde hij toen zelfmoord plegen en nu niet meer.
pi_175893285
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 15:03 schreef tailfox het volgende:

[..]

hij leefde gelukkiger zonder die "zorg"
Hij wilde zich ophangen.... klinkt als het paradijs ja.
Bis vincit qui se vincit!
pi_175893460
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:03 schreef tailfox het volgende:

[..]

Dit is geen huiswerk. Ik ken iemand die soortgelijk heeft meegemaakt en vond deze casus op internet.
Ik ken een beetje een vergelijkbare zaak, waarin iemand behandeld werd zonder dat hij daar toestemming voor had gegeven (omdat hij in coma lag). Hij heeft de factuur voor een deel ook succesvol aangevochten bij de rechter. Het deel dat hij alsnog moest betalen ging over het revalidatietraject na zijn ziekenhuisopname, waar hij wel 'toestemming' voor had gegeven. Toen lag hij immers niet meer in coma.

Groot verschil met die zaak is echter dat in dit geval de persoon wel zelf gekozen heeft om zichzelf in een 'hulpbehoevende' positie te brengen. In de zaak waar ik het over heb ging het om een hersenbloeding o.i.d. Ik weet niet in hoeverre dat juridisch uitmaakt..
pi_175896102
quote:
14s.gif Op donderdag 21 december 2017 15:04 schreef jogy het volgende:

[..]

Had ie niet moeten gaan tweeten.
Maar wettelijk hé. Twitter is een Amerikaans bedrijf.
pi_175896125
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 15:12 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Toch wilde hij toen zelfmoord plegen en nu niet meer.
hij was al op gedachten veranderd voor de politie binnen kwam
  donderdag 21 december 2017 @ 17:09:47 #237
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175896204
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 17:05 schreef tailfox het volgende:

[..]

Maar wettelijk hé. Twitter is een Amerikaans bedrijf.
Dat maakt niet uit. Het gaat om het kenbaar maken zelf.of je dat nou tweet, via een telefoontje naar een vriend of schreeuwend uit je dakraam doet boeit niet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 21 december 2017 @ 17:15:17 #238
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175896355
Het stelt me toch wel weer gerust dat de meerderheid TS een klapjosti vindt. O+
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 21 december 2017 @ 17:41:10 #239
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_175896958
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 17:06 schreef tailfox het volgende:

[..]

hij was al op gedachten veranderd voor de politie binnen kwam
En dus had hij ook zomaar weer van gedachten kunnen veranderen zo gauw ze weer weg waren, het zou de eerste niet zijn. Politie heeft goed gehandeld.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_175899183
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 17:41 schreef Marialice het volgende:

[..]

En dus had hij ook zomaar weer van gedachten kunnen veranderen zo gauw ze weer weg waren, het zou de eerste niet zijn. Politie heeft goed gehandeld.
Had ook 4 uur na dat die uit ziekenhuis kwam kunnen zijn
pi_175902187
Casus is in Nederland niet van toepassing, omdat de zorgverzekering de rekening betaalt. In het slechtste geval gaat er 885¤ eigen risico, maar dat is een keuze geweest van de verzekeringsnemer.

Dat is momenteel hoe het gaat. Als jij op straat in elkaar zakt en iemand belt een ambulance, ga jij ervoor dokken.
.
pi_175903249
Jezus zeg, hoe moeilijk kan het zijn om van een flat af te springen.
pi_175903946
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 17:05 schreef tailfox het volgende:

[..]

Maar wettelijk hé. Twitter is een Amerikaans bedrijf.
_O- :') _O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  Admin vrijdag 22 december 2017 @ 13:35:10 #244
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_175920272
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 22 december 2017 @ 14:01:51 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175921045
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:18 schreef paardendokter het volgende:
Verzonnen casus uit 2011 hier gaan zitten herkauwen. Een dieptepunt voor dit forum...
The love you take is equal to the love you make.
pi_175922222
quote:
Ja.
pi_175924228
Ik ken iemand die onverzekerd zelfmoord probeerde te plegen waarna er kanker geconstateerd werd, hij bleef continu de behandelingen weigeren (maar werd alsnog behandeld) genas van zijn kanker én kreeg een rekening van enkele tienduizenden euro's.

Hij heeft niet betaald én de zaak gewonnen.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_175924847
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:02 schreef shazaam het volgende:
Ik ken iemand die onverzekerd zelfmoord probeerde te plegen waarna er kanker geconstateerd werd, hij bleef continu de behandelingen weigeren (maar werd alsnog behandeld) genas van zijn kanker én kreeg een rekening van enkele tienduizenden euro's.

Hij heeft niet betaald én de zaak gewonnen.
tuurlijk
pi_175953983
Hoezo geen zorg ontvangen, TS? Die hypothetische David van jou is in het ziekenhuis geweest, heeft daar een bed bezet gehouden, was tijdens zijn verblijf in het ziekenhuis veilig omdat hij in de gaten werd gehouden door medisch personeel én is vervoerd in een ambulance..?

Sorry, ga geen vijf pagina's teruglezen.
Mon 'en!
pi_175955831
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:02 schreef shazaam het volgende:
Ik ken iemand die onverzekerd zelfmoord probeerde te plegen waarna er kanker geconstateerd werd, hij bleef continu de behandelingen weigeren (maar werd alsnog behandeld) genas van zijn kanker én kreeg een rekening van enkele tienduizenden euro's.

Hij heeft niet betaald én de zaak gewonnen.
Linkje naar de uitspraak?
pi_175955970
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:57 schreef bloempjuh het volgende:
Hoezo geen zorg ontvangen, TS? Die hypothetische David van jou is in het ziekenhuis geweest, heeft daar een bed bezet gehouden, was tijdens zijn verblijf in het ziekenhuis veilig omdat hij in de gaten werd gehouden door medisch personeel én is vervoerd in een ambulance..?

Sorry, ga geen vijf pagina's teruglezen.
Maar hij heeft geen 'behandeling' gehad, dus geen zorg ontvangen.. (aldus ts)
pi_175958214
Ik ben na 1 pagina afgehaakt. Wat een bullshit kraamt deze ts uit.
pi_175960126
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:59 schreef madam-april het volgende:

[..]

Maar hij heeft geen 'behandeling' gehad, dus geen zorg ontvangen.. (aldus ts)
Dus de enige 'zorg' die telt als 'zorg' is fysieke aanraking en een arts die een diagnose stelt enzo? Wat een onzin. Dag, TS! :W
Mon 'en!
pi_175962451
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:57 schreef bloempjuh het volgende:
Hoezo geen zorg ontvangen, TS? Die hypothetische David van jou is in het ziekenhuis geweest, heeft daar een bed bezet gehouden, was tijdens zijn verblijf in het ziekenhuis veilig omdat hij in de gaten werd gehouden door medisch personeel én is vervoerd in een ambulance..?

Sorry, ga geen vijf pagina's teruglezen.
omdat die niet wilde en ook had overleefd zonder
pi_175962610
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 23:56 schreef tailfox het volgende:

[..]

omdat die niet wilde en ook had overleefd zonder
Maar dan heeft hij de zorg nog wel ontvangen 8)7
pi_175962676
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 00:02 schreef madam-april het volgende:

[..]

Maar dan heeft hij de zorg nog wel ontvangen 8)7
niet gewild en niet nodig
pi_175962933
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 00:04 schreef tailfox het volgende:

[..]

niet gewild en niet nodig
Maar jij zei 'niet ontvangen zorg'.
pi_175964457
Wat een episch topic _O_

Een paar vragen: hoe oud is TS en zijn "vriend"?

En waarom is die vriend niet gewoon superblij dat er in ieder geval één persoon om hem gaf en dus de hulpdiensten inschakelde?
  PR/Manusje van alles donderdag 28 december 2017 @ 11:50:05 #259
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_176067985
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:54 schreef tailfox het volgende:

[..]

Welke zorg een ritje in een ambulance en 4 uur moeten liggen in het bed. Lees alstublieft eens er was buiten dat geen zorg.
en dat is gratis? Die ambu en dat bed?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_176070259
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 23:56 schreef tailfox het volgende:

[..]

omdat die niet wilde en ook had overleefd zonder
Zie het als therapiekosten. Meneer wilde dood, maar nu niet meer! Al die mensen die zich om meneer bekommerden lieten hem inzien dat het leven mss toch zo slecht nog niet is. Er had iemand voor hem gebeld, hij werd opgepikt door ambulancepersoneel en naar een ziekenhuis gebracht waar hij een paar uurtjes lekker in een bed lag terwijl lieve verpleegsters een oogje in het zeil hielden. Nu heeft hij geen zelfmoordneigingen meer! Dat is toch wel een eigen risico waard medunkt. Lekker in termijnen afbetalen en het ziekenhuis een bloemetje sturen voor de goede zorgen :)

Want laten we wel wezen, als hij echt dood wilde, dan was hij dood geweest. Gefaalde zelfmoordpogingen zijn niets meer dan schreeuwen voor aandacht, helemaal als er niet eens medische interventie nodig was (wat voor luie zelfmoordpoging was dat wel niet?). En aandacht heeft hij wel degelijk ontvangen, met een prijskaartje.

[ Bericht 17% gewijzigd door MrAero op 28-12-2017 13:31:54 ]
  donderdag 28 december 2017 @ 13:29:25 #261
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176070574
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 00:04 schreef tailfox het volgende:

[..]

niet gewild en niet nodig
Had ie maar beter zn best moeten doen.. Nu moet het ziekenhuis opdraaien voor de kosten?
Wat hebben die met zijn vaardigheden van doen? Die kunnen toch niet helpen dat ie niet geslaagd is?
  donderdag 28 december 2017 @ 14:04:21 #262
447397 SpaanseVlieg
2 + 2 = 4 - 1 = 3
pi_176071639
Na het lezen van dit topic kom ik tot 3 conclusies.

1. Zorg is overschat.
2. TS is niet de snuggerste, al begrijp ik zijn redenatie. Betalen voor iets wat je níet wilt, slaat nergens op. Ik vind het bijv. van de zotte dat we moeten betalen voor een ID-kaart of Paspoort, terwijl dit verplicht is.
3. Een aantal personen die hier reageren zijn extreem verzuurd in hun reactie naar TS toe, op pagina 4 al roepen dat het bullshit is. Waarom reageer je dan nog?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')