Bij je auto voorbeeld ben ik het er mee eens.quote:Op donderdag 21 december 2017 12:53 schreef SeLang het volgende:
Hij moet natuurlijk betalen.
Voor mij is dit net zoiets als iemand die probeert zelfmoord te plegen en op het dak van een auto landt. Dan moet je gewoon de schade aan die auto betalen.
In dit geval jaagt hij het ziekenhuis op kosten. De hulpverleners hadden geen andere keuze dan hem te helpen dus ik vind dat ze de schade op hem kunnen verhalen.
Wat komen ze doen, dan?quote:Op donderdag 21 december 2017 12:52 schreef tailfox het volgende:
[..]![]()
Dat is toch absurd? Ik zal ze wel eens naar je laten komen. Kijken of je dan blij je eigenrisico neer legt
Wacht, iemand verkeert in levensgevaar en dat ga je nu vergelijken met zomaar om niets een ambulance naar iemand toesturen?quote:Op donderdag 21 december 2017 12:52 schreef tailfox het volgende:
[..]![]()
Dat is toch absurd? Ik zal ze wel eens naar je laten komen. Kijken of je dan blij je eigenrisico neer legt
Was ‘David’ en/of de beller straalsbezopen?quote:Op donderdag 21 december 2017 12:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wacht, iemand verkeert in levensgevaar en dat ga je nu vergelijken met zomaar om niets een ambulance naar iemand toesturen?
Leeft "David" nog?
Ja David leeft nog.quote:Op donderdag 21 december 2017 12:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wacht, iemand verkeert in levensgevaar en dat ga je nu vergelijken met zomaar om niets een ambulance naar iemand toesturen?
Leeft "David" nog?
De beller was niet in de buurt van David en David was nuchterquote:Op donderdag 21 december 2017 12:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Was ‘David’ en/of de beller straalsbezopen?
Echt, hè, ik raak gewoon aan de schijt van die maffe PI van je.quote:Op donderdag 21 december 2017 12:57 schreef tailfox het volgende:
[..]
Ja David leeft nog.
Nee er was geen levensgevaar. David pakte zichzelf terug en toen hebben andere mensen de ambulance gebeld. Dus op moment van aankomst was er niks aan de hand met David. Toch moest die verplicht mee want hij had die dag well zelfmoordplannen
Dus ja dat vergelijk ik met elkaar. Immers jij hebt op dit moment geen ambulance nodig(Ga ik van uit)quote:Op donderdag 21 december 2017 12:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Leeft "David" nog?
Doe hem de groeten.quote:Op donderdag 21 december 2017 12:57 schreef tailfox het volgende:
[..]
De beller was niet in de buurt van David en David was nuchter
Sorry standaard Piquote:Op donderdag 21 december 2017 12:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Echt, hè, ik raak gewoon aan de schijt van die maffe PI van je.
David heeft kennelijk hulp nodig.quote:Op donderdag 21 december 2017 12:58 schreef tailfox het volgende:
[..]
David heeft nu wel hoge rekening
dar kan die zelf vast wel aanvragenquote:Op donderdag 21 december 2017 12:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
David heeft kennelijk hulp nodig.
Ja goh.... hij had een zelfmoordpoging gedaan, en dan vind je het gek dat ze hem meenemen, helemaal als hij al spijt had?quote:Op donderdag 21 december 2017 12:57 schreef tailfox het volgende:
[..]
Ja David leeft nog.
Nee er was geen levensgevaar. David pakte zichzelf terug en toen hebben andere mensen de ambulance gebeld. Dus op moment van aankomst was er niks aan de hand met David. Toch moest die verplicht mee want hij had die dag well zelfmoordplannen
Ja, want het komt nooit voor dat iemand een zelfmoordpoging doet en een ander een ambulance laat komen en daarmee diens dood voorkomt. Nee, heb ik ook nog nooit meegemaakt.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:00 schreef tailfox het volgende:
[..]
dar kan die zelf vast wel aanvragen
Iemand die een zelfmoordpoging aan het doen was en toch spijt heeft wel.quote:Op donderdag 21 december 2017 12:58 schreef tailfox het volgende:
[..]
Dus ja dat vergelijk ik met elkaar. Immers jij hebt op dit moment geen ambulance nodig(Ga ik van uit)
wedde van welquote:Op donderdag 21 december 2017 13:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja goh.... hij had een zelfmoordpoging gedaan, en dan vind je het gek dat ze hem meenemen, helemaal als hij al spijt had?
En ja, op het moment dat iemand je vertelt dat hij een zelfmoordpoging aan het doen was en nu toch spijt heeft en niet dood wil dan bel je een ambulance.... mijn god wat een nonsens om te doen alsof er niets aan de hand was.
Overigens nemen de ambulancemedewerkers je ook niet mee als er niets met je aan de hand is.
Als jij nu een ambulance naar mijn huis stuurt lig ik er over een kwartier niet in hoor, over een half uur ook niet.
En nou even serieus. Je moet eens ophouden met zo uit je nek te kletsen.quote:
quote:
David kan een rechtszaak starten met de beller. Die met het ziekenhuis zal hij verliezen zoals elke advocaat hem wel waarschijnlijk zal adviseren. Die met de beller zal hij ook zeer waarschijnlijk verliezen.quote:
ik ken david.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En nou even serieus. Je moet eens ophouden met zo uit je nek te kletsen.
Wat ik achterlijk vind, is het feit dat het onder de verzekering valt. Wat mij betreft zou het direct bij die persoon zelf weg komen.quote:Op donderdag 21 december 2017 12:49 schreef tailfox het volgende:
[..]
Het is een zaak die 99,9 procent aansluit op een van een vriend.
Verander David naar zijn naam en het bedrag is nog stukje hoger. Alleen de verzekering betaalt dat min eigen risico. Verder vind niemand dat achtelijk dan?
Wie regelde de ambulance.. de politie of de beller? En was David wilsbekwaam geacht volgens de politie?quote:Op donderdag 21 december 2017 13:15 schreef tailfox het volgende:
Ik ben de beste vriend van David. Was erbij.
Mochten mensen te dom zijn om te lezen hier een samenvatting;
David wilde zelfmoord plegen maar tijdens zijn actie bedacht hij zichzelf. Ondertussen kwam de politie omdat P die gebeld had.
David moest mee met de ambulance en moest in ziekhuis liggen na 4 uur mocht die gaan. Daarna kreeg die de rekening
de beller. politie werd ingeschakeld door de ambulancequote:Op donderdag 21 december 2017 13:18 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Wie regelde de ambulance.. de politie of de beller? En was David wilsbekwaam geacht volgens de politie?
in dit geval is dat niet het gevalquote:Op donderdag 21 december 2017 13:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, want het komt nooit voor dat iemand een zelfmoordpoging doet en een ander een ambulance laat komen en daarmee diens dood voorkomt. Nee, heb ik ook nog nooit meegemaakt.
Oké, dus 'tijdens zijn actie bedacht hij zichzelf', had hij zichzelf toen al schade toegebracht of niet? Maar alsnog helemaal onderaan de streep ligt de begin verantwoordelijkheid bij hemzelf.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:15 schreef tailfox het volgende:
David wilde zelfmoord plegen maar tijdens zijn actie bedacht hij zichzelf. Ondertussen kwam de politie omdat P die gebeld had.
David moest mee met de ambulance en moest in ziekhuis liggen na 4 uur mocht die gaan. Daarna kreeg die de rekening
Dan snap ik deze zin niet:quote:Op donderdag 21 december 2017 13:20 schreef tailfox het volgende:
[..]
de beller. politie werd ingeschakeld door de ambulance
quote:Ondertussen kwam de politie omdat P die gebeld had.
Nee geen schadequote:Op donderdag 21 december 2017 13:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Oké, dus 'tijdens zijn actie bedacht hij zichzelf', had hij zichzelf toen al schade toegebracht of niet? Maar alsnog helemaal onderaan de streep ligt de begin verantwoordelijkheid bij hemzelf.
P belt. centrale neemt op en stuurt politie en ambulance i don't know.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:22 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Dan snap ik deze zin niet:
[..]
Hij werd in een bed geflikkerd waar niemand naar hem om keek, geen diagnostiek is gedaan, observatie of wat dan ookquote:Op donderdag 21 december 2017 13:15 schreef tailfox het volgende:
Is het lang geleden dan dat je het niet meer weet? Want ook schreef jequote:Op donderdag 21 december 2017 13:23 schreef tailfox het volgende:
[..]
P belt. centrale neemt op en stuurt politie en ambulance i don't know.
quote:Ik ben de beste vriend van David. Was erbij.
Geen pillen, geen bloed, gewoon helemaal niets?quote:
Huisgenoot.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:24 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Is het lang geleden dan dat je het niet meer weet? Want ook schreef je
[..]
Ziekenhuis zelf. Zoals ik aangaf bij voorbeeld bakkerquote:Op donderdag 21 december 2017 13:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Hij werd in een bed geflikkerd waar niemand naar hem om keek, geen diagnostiek is gedaan, observatie of wat dan ook
Tuurlijk is dat gedaan, er zijn kosten gemaakt, dus hij moet die gewoon betalen. Jammer voor hem maar wie zou het anders moeten dokken?
Helemaal niks.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:25 schreef jogy het volgende:
[..]
Geen pillen, geen bloed, gewoon helemaal niets?
Dan nog kunnen de ziekenbroeders besluiten dat David labiel is en hem naar het ziekenhuis sturen in de ambulance omdat hij alsnog van gedachte zou kunnen veranderen. Niet geheel ondenkbaar.
Je snapt toch zelf ook wel dat een brood bestellen bij volle verstand en gezondheid iets anders is dan met blijkbaar suïcidaliteit in een ziekenhuis belanden? Die hebben zorgplicht.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:26 schreef tailfox het volgende:
[..]
Ziekenhuis zelf. Zoals ik aangaf bij voorbeeld bakker
Als de bakker een brood in je gezicht duwt want zijn plicht als bakker is dat mensen eten ga je toch ook niet betalen?quote:Op donderdag 21 december 2017 13:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Je snapt toch zelf ook wel dat een brood bestellen bij volle verstand en gezondheid iets anders is dan met blijkbaar suïcidaliteit in een ziekenhuis belanden? Die hebben zorgplicht.
Je bent anders gewoon aan het trollen
En vrienden hebben blijkbaar een inschatting gemaakt dat jij hulp nodig had. Dat kost hem dus geldquote:Op donderdag 21 december 2017 13:27 schreef tailfox het volgende:
David wilde zichzelf ophangen namelijk.
Feiten.. best belangrijk in de wet.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:25 schreef tailfox het volgende:
[..]
Huisgenoot.
Verder ik weet niet wie er gebeld heeft en of eerst policie kwam of eerst ambulance of ze tegelijk.
Dat heeft er toch geen reet mee te maken johquote:Op donderdag 21 december 2017 13:28 schreef tailfox het volgende:
[..]
Als de bakker een brood in je gezicht duwt want zijn plicht als bakker is dat mensen eten ga je toch ook niet betalen?
Maar goed als er niet gebeld was dan hadden ze ook niet hoeven komen. Ze zijn in feite nutteloos.quote:Op donderdag 21 december 2017 13:29 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Feiten.. best belangrijk in de wet.
Anyhoo. Op elk moment zal een rechter zeer waarschijnlijk de rechtspraak aanhalen die ik al eerder heb aangehaald in dit topic. Je vriend David heeft geen poot om op te staan. Hij begon dit zelfmoordgedoe en heeft zich bedacht terwijl er allerlei hulpverleners opgetrommeld waren om hulp te verlenen. En dat hebben ze gedaan. En daar gaat ie nu voor dokken. En dan mag hij nog heel gelukkig zijn met het feit dat het in dit land best aardig verzekerd is.
David zal zowel als eerste en als laatste voor dit hele gedoe de shuld bij zichzelf moeten zoeken.
Tuurlijk wel. Het gaat om een "Plicht" dus of het ziekenhuis nu zijn plicht volgt of de bakker. Het is in zo een geval onzin iemand te laten betalen voor iets wat die niet wilde ontvangenquote:Op donderdag 21 december 2017 13:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat heeft er toch geen reet mee te maken joh
Een bakker heeft geen voedingsplicht, maar is gewoon een eenvoudige verkoper. Bij een ziekenhuis gaat dit wel even een heel stuk verderquote:Op donderdag 21 december 2017 13:32 schreef tailfox het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Het gaat om een "Plicht" dus of het ziekenhuis nu zijn plicht volgt of de bakker. Het is in zo een geval onzin iemand te laten betalen voor iets wat die niet wilde ontvangen
hij weigerde. Maar had geen keus en werd eigenlijk door de politie er in gegooidquote:Op donderdag 21 december 2017 13:16 schreef Marialice het volgende:
Als David niet mee wilde, had hij moeten weigeren om in de ambulance te stappen. Dan had hij wel kans gehad om alsnog onvrijwillig mee te moeten op grond van gevaar voor zichzelf.
De beller heeft sowieso niets verkeerd gedaan, je kunt een ambulance niet 'bestellen', de beslissing om een ambu te sturen ligt bij de centralist. De beller heeft alleen informatie over een vermoedelijk noodgeval - en dat mag.
Dan hebben die ingeschat dat het noodzakelijk was. En ook dan mag hij zelf lappen want er zijn kosten gemaaktquote:Op donderdag 21 december 2017 13:37 schreef tailfox het volgende:
[..]
hij weigerde. Maar had geen keus en werd eigenlijk door de politie er in gegooid
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |