abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 december 2017 @ 10:10:14 #201
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175615741
quote:
2s.gif Op zondag 10 december 2017 09:59 schreef dellipder het volgende:

[..]

Oké. Je bestrijdt dus de suggestie dat het gedwongen vertrek weinig te maken heeft met moraliteit en veel met politiek, maar het valt me hierbij wel op dat je daarbij de gelegenheid niet aangrijpt om inhoudelijk te worden.
Wat voor een verklaring heb jij dat Nancy Pelosi nog geen twee weken geleden in de kwesties Al Franken en John Conyers nadrukkelijk wees op het principe due process en dat iedereen de bevindingen van de Ethics Committee moest afwachten? Sterker nog in het interview waarnaar ik dus verwijs wilde Pelosi zelfs niet eens zeggen dat zij de klagers geloofde (filmpje van het interview hieronder).
Wat anders dan politiek verklaart deze 180 graden draai?

Het een sluit het ander niet uit, integendeel zou ik zeggen. Hoe dan ook zijn er sinds die tijd wat nieuwe beschuldigingen geuit, die daarvoor er niet waren. Dat werd opgevolgd door Gillibrand die het zo wel genoeg vond wat overgenomen werd door wat anderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ExtraWaskracht op 10-12-2017 10:20:43 ]
pi_175616293
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
kayleighmcenany twitterde op zaterdag 09-12-2017 om 02:47:56 We finally have a leader unafraid to boldly proclaim those two simple, beautiful words “Merry Christmas” reageer retweet
[ afbeelding ]

realDonaldTrump twitterde op donderdag 23-12-2010 om 17:26:18 Wishing everyone a very Happy Holiday season! reageer retweet
Happy Holiday Season gaat dan ook over alle feestdagen.
Beetje zoals wij hier zeggen tegen collega's voordat we op vakantie gaan over een week "fijne feestdagen".
Dan heb je daarbinnen nog de "zalig kerstmis/merry christmas" en "gelukkig nieuwjaar/happy newyear".

Ik zie de relevantie dan ook niet tussen de 2 tweets, vooral wanneer er 1 al 7 jaar oud is.
  zondag 10 december 2017 @ 11:03:06 #203
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175616342
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 10:59 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Happy Holiday Season gaat dan ook over alle feestdagen.
Beetje zoals wij hier zeggen tegen collega's voordat we op vakantie gaan over een week "fijne feestdagen".
Dan heb je daarbinnen nog de "zalig kerstmis/merry christmas" en "gelukkig nieuwjaar/happy newyear".

Ik zie de relevantie dan ook niet tussen de 2 tweets, vooral wanneer er 1 al 7 jaar oud is.
Ik denk dat je er te veel achter zoekt. Ik persoonlijk vind het prima om fijne kerst te zeggen of fijne feestdagen of whatever. Echter, het is een rechts-commentator-dingetje geworden om te faken alsof er een aanval op de christelijke identiteit is door te doen alsof het zeggen van merry christmas niet meer zou mogen door die vuige linksen. Die post had verder niet echt een doel, afgezien van het aantonen van de hypocrisie van deze commentator.
  zondag 10 december 2017 @ 11:10:57 #204
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_175616411
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 10:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het een sluit het ander niet uit, integendeel zou ik zeggen. Hoe dan ook zijn er sinds die tijd wat nieuwe beschuldigingen geuit, die daarvoor er niet waren. Dat werd opgevolgd door Gillibrand die het zo wel genoeg vond wat overgenomen werd door wat anderen.
Ik vind dit een weinig overtuigend antwoord. Het sterkt me juist meer in het politieke dan als het ware een herijking van het morele kompas vanwege dat je Kirsten Gilibrand opvoert.

Gilibrand heeft ook nogal wat kritiek gehad op haar standpunt, omdat ze niet consequent is. Initieel heeft ze zich geheel onthouden van enig commentaar over Al Franken.

Bijvoorbeeld Philip Reines zei er dit over:
quote:
"And then goes a few weeks without saying anything on Sen. Franken until yesterday."
bron

Gilibrand heeft ook ineens een mening over Bill Clinton. Hij zou eigenlijk onstslag hebben moeten nemen vanwege het seksueel wangedrag. bron

Philip Reines nogmaals:

Ik vond over de politieke ambities van Gilibrand ook een artikel van eind november 2016:

quote:
Sen. Kirsten Gillibrand is already reaching out to top Hillary Clinton donors about the 2020 presidential race.

Sources tell us that the New York senator has been personally making calls to some of Clinton’s biggest backers to “talk about the direction of the country.”

One source said, “She isn’t directly asking donors about her chances in 2020, but it is implied.”

However, while Gillibrand has close ties to Clinton’s political network, the move hasn’t gone down well with some Clinton supporters. “Many of us are still grieving. It’s like going after the widow at a funeral.”

A spokesperson for Gillibrand didn’t get back to us.
bron

Ik vind het eerlijk gezegd naïef te denken dat politiek zuiver op de graat is. Of dat politiek van de Democraten zuiver op de graat is. Dat in het politieke spel moraal altijd de bovenliggende factor is ten overstaan van andere belangen.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zondag 10 december 2017 @ 11:14:20 #205
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175616443
Ik weet niet goed wat je niet snapt aan: "Het een sluit het ander niet uit, integendeel zou ik zeggen." Volgens mij waren we het namelijk al eens dat er best wel eens een politiek motief van oa deze mevrouw zou kunnen meespelen.
pi_175616444
quote:
9s.gif Op zondag 10 december 2017 00:19 schreef Kijkertje het volgende:
En Trump maakt zich intussen druk om een foto :')

realDonaldTrump twitterde op zaterdag 09-12-2017 om 23:01:44 .@DaveWeigel @WashingtonPost put out a phony photo of an empty arena hours before I arrived @ the venue, with thousan… https://t.co/3sbs38FyaF reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zondag 10-12-2017 om 00:14:34 .@daveweigel of the Washington Post just admitted that his picture was a FAKE (fraud?) showing an almost empty aren… https://t.co/wERMFP0Wcp reageer retweet
Wel geweldig als je het voor elkaar krijgt dat de president tweet dat je moet worden ontslagen. #Jaloers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175617558
Trump's 41 most eye-popping lines from his Pensacola speech

Why was President Trump in Florida rather than Alabama, you ask? Because the White House had previously said Trump wouldn't be going to Alabama to campaign for the controversial Moore. So, Trump did the next best thing: He held a rally 25 miles from the Alabama border in a media market -- Pensacola/Mobile -- that reaches almost 20% of the state's voters.

Trump's speech was a classic in the Trump vein. Here are some of the most eye-catching lines: http://edition.cnn.com/20(...)-analysis/index.html

.
Moore himself, although, seems to be missing: http://www.montgomeryadve(...)ign-trail/937881001/ :o
pi_175617918
quote:
10s.gif Op zondag 10 december 2017 11:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wel geweldig als je het voor elkaar krijgt dat de president tweet dat je moet worden ontslagen. #Jaloers.
Maar Trump mag zelf wel fake news verspreiden en excuses aanbieden zit er dan echt niet in.
  zondag 10 december 2017 @ 12:46:12 #209
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_175618198
quote:
10s.gif Op zondag 10 december 2017 11:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wel geweldig als je het voor elkaar krijgt dat de president tweet dat je moet worden ontslagen. #Jaloers.
Aan de andere kant is het ook wel weer zo dat er iedere dag duizenden mensen tweeten dat Trump moet worden ontslagen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_175618256
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 12:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar Trump mag zelf wel fake news verspreiden en excuses aanbieden zit er dan echt niet in.
Trump is dan ook een politicus, en daarvan is algemeen bekend dat ze liegen.
Bij de media verwacht ik toch wel dat ze doen waarvoor ze zijn bedoeld, en dat is de waarheid verspreiden.
  zondag 10 december 2017 @ 12:55:26 #211
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_175618485
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 12:47 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Trump is dan ook een politicus, en daarvan is algemeen bekend dat ze liegen.
Bij de media verwacht ik toch wel dat ze doen waarvoor ze zijn bedoeld, en dat is de waarheid verspreiden.
Met het eerste gedeelte ben ik het volstrekt niet eens, maar met het tweede gedeelte wel. Als deze foto een verkeerde weergave was van de werkelijkheid was, is het wel echt fout. Dat is stemmingmakerij en dat is niet goed te praten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 10 december 2017 @ 13:03:30 #212
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_175618709
quote:
2s.gif Op zondag 10 december 2017 11:10 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik vind dit een weinig overtuigend antwoord. Het sterkt me juist meer in het politieke dan als het ware een herijking van het morele kompas vanwege dat je Kirsten Gilibrand opvoert.

Gilibrand heeft ook nogal wat kritiek gehad op haar standpunt, omdat ze niet consequent is. Initieel heeft ze zich geheel onthouden van enig commentaar over Al Franken.

Bijvoorbeeld Philip Reines zei er dit over:

[..]

bron

Gilibrand heeft ook ineens een mening over Bill Clinton. Hij zou eigenlijk onstslag hebben moeten nemen vanwege het seksueel wangedrag. bron

Philip Reines nogmaals: [ afbeelding ]

Ik vond over de politieke ambities van Gilibrand ook een artikel van eind november 2016:

[..]

bron

Ik vind het eerlijk gezegd naïef te denken dat politiek zuiver op de graat is. Of dat politiek van de Democraten zuiver op de graat is. Dat in het politieke spel moraal altijd de bovenliggende factor is ten overstaan van andere belangen.
Man man man, die Clintons zitten jou wel hoog he?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 10 december 2017 @ 13:16:02 #213
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_175619027
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 12:47 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Trump is dan ook een politicus, en daarvan is algemeen bekend dat ze liegen.
Bij de media verwacht ik toch wel dat ze doen waarvoor ze zijn bedoeld, en dat is de waarheid verspreiden.
Maar was Trump niet juist die swamp aan het drainen?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 10 december 2017 @ 13:18:33 #214
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175619104
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 13:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Maar was Trump niet juist die swamp aan het drainen?
Nee, dat was een leugen, en aangezien dat te verwachten is van een politicus prima.
  Moderator zondag 10 december 2017 @ 13:18:52 #215
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175619116
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 12:47 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Trump is dan ook een politicus, en daarvan is algemeen bekend dat ze liegen.
Bij de media verwacht ik toch wel dat ze doen waarvoor ze zijn bedoeld, en dat is de waarheid verspreiden.
Heh? Was Trump niet juist geen politicus?

De media doen dat ook, af en toe gaat er iets mis en dan heeft dat consequenties, Trump liegt 1700 keer als President en dan heeft dat nul consequenties, niet eens een excuus.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 zondag 10 december 2017 @ 13:43:50 #216
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175619746
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 12:47 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Trump is dan ook een politicus
Dat zou hij niet zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175619956
Politici liegen dus het is geen probleem dat Trump aan de lopende band leugens verspreidt.

Jaja, mensen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175620398
Meanwhile in Minnesota (or: about people from Minnesota)

Eigenlijk had ik verwacht dat de steunbetuigingen voor Al Franken vrij snel zouden opdrogen (Amerikanen zijn nog veel extremer dan wij niet meer bezig met wat er gisteren nog wel speelde maar vandaag niet meer), maar toen columniste Gail Collins schreef dat "wij vrouwen dit moment moesten koesteren", kreeg ze een shitload van vrouwen over zich heen die hier niets te koesteren aan vonden.

Een iets ingekorte bloemlezing (eveneens handig voor diegenen die het verhaal niet hebben gevolgd):
quote:
I'm not happy about Franken being the sacrificial lamb. And of all the accusations of all the men out there, his was the one with the most fishy seeming accusers.

Five of them were random photo ops. Why would he remember them - especially when three of these were "anonymous", one he emphatically denied, leaving two that were possibly legitimate though if the women said nothing or didn't react at the time he might not remember it the same way he did.

A number of people complained about his lack of remorse. I guess they did not read his remorseful apologies given during the course of the allegations. His farewell speech is as close as he will ever be able to come to publicly defend himself from the nature of the allegations as he was denied the platform of the Ethics Committee.

It's interesting that many of Al Franken's defenders, who are the most upset, are women like myself who have suffered REAL sexual abuse or harassment and find these accusations to be far below the line where one's life should be ruined in this way.

Zero tolerance of something that happened well in the past could take most of us down.
quote:
It's a rare day indeed I disagree with you, but I can't savor this moment. What happened to Franken isn't a triumph, it's a travesty.

I'm glad that it's beginning to dawn on even the most slack-jawed of men that women must be treated with respect. But that progress is at risk of coming to a screeching halt in the face of over-reach. Senator Gillibrand clearly misjudged the effect of her cynical ploy, which has turned a serious issue into political theater. I, for one, and countless others like me, won't forget her zealotry when 2020 rolls around.

Watching Franken being railroaded while the pudendum-grabber-in-chief sit smugly in the Oval Office has the unfortunate result of leaving well-intentioned people wondering if such a worthy goal should be pursued if too many good people end up under the bus. When we can figure out how to punish the real offenders without collateral damage, that's a moment I'll savor.
meer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 10 december 2017 @ 14:18:52 #219
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_175620604
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 12:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar Trump mag zelf wel fake news verspreiden en excuses aanbieden zit er dan echt niet in.
De WaPo produceerde in dit geval fake news. Een paar uur voor de show een foto van een halfvol/halflege zaal nemen en dan beweren dat er nauwelijks mensen op afkwamen.
Dit is niet goed voor de geloofwaardigheid van de WaPo. Waarom zou ik of de gemiddelde Amerikaan bij een volgend anti-Trump bericht van de WaPo vertrouwen moeten hebben in de objectiviteit van de WaPo?
Zijn er dan geen andere zaken om te noemen waarin Trump slecht presteert? Maar dan op een journalistiek verantwoorde manier uitgezocht, bevestigd en gebracht.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  zondag 10 december 2017 @ 14:24:18 #220
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_175620773
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 14:18 schreef MrRatio het volgende:

[..]

De WaPo produceerde in dit geval fake news. Een paar uur voor de show een foto van een halfvol/halflege zaal nemen en dan beweren dat er nauwelijks mensen op afkwamen.
Dit is niet goed voor de geloofwaardigheid van de WaPo. Waarom zou ik of de gemiddelde Amerikaan bij een volgend anti-Trump bericht van de WaPo vertrouwen moeten hebben in de objectiviteit van de WaPo?
Zijn er dan geen andere zaken om te noemen waarin Trump slecht presteert? Maar dan op een journalistiek verantwoorde manier uitgezocht, bevestigd en gebracht.
Het was een Twitter bericht. Misleidend geportretteerd, maar geen Washington Post artikel.
De reporter in kwestie heeft excuses aangeboden voor de misleiding en het bericht gewist.

daveweigel twitterde op zaterdag 09-12-2017 om 23:04:39 Sure thing: I apologize. I deleted the photo after @dmartosko told me I'd gotten it wrong. Was confused by the imag… https://t.co/NlDeFGypLD reageer retweet
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zondag 10 december 2017 @ 14:28:01 #221
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175620855
Overigens is het denk ik wel goed om hetzelfde idee te hebben bij wat fake news is. Volgens wikipedia is het:

quote:
Fake news is a type of yellow journalism or propaganda that consists of deliberate misinformation or hoaxes spread via traditional print and broadcast news media or online social media.
Geen opzet in het spel -> geen fake news.

Dit is ook hoe ik het mij herinner ... in de context van lui in Macedonie (dacht ik?) die geld verdienden met bedachte onzin gemaskeerd als nieuws. Niet dat het een supernieuw fenomeen is oid.
  zondag 10 december 2017 @ 14:28:38 #222
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_175620860
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 14:10 schreef brokjespoes het volgende:
Meanwhile in Minnesota (or: about people from Minnesota)

Eigenlijk had ik verwacht dat de steunbetuigingen voor Al Franken vrij snel zouden opdrogen (Amerikanen zijn nog veel extremer dan wij niet meer bezig met wat er gisteren nog wel speelde maar vandaag niet meer), maar toen columniste Gail Collins schreef dat "wij vrouwen dit moment moesten koesteren", kreeg ze een shitload van vrouwen over zich heen die hier niets te koesteren aan vonden.

Een iets ingekorte bloemlezing (eveneens handig voor diegenen die het verhaal niet hebben gevolgd):

[..]

[..]

meer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gedoe rond Al Franken is wel een beetje trial by media, nooit aan te bevelen. Deel van de discussie rond de strafmaat lijkt te zijn of de hand die een vrouwenbil betast aan een Republican of aan een Democrat vastzit. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.

Kamala Harris vond ook dat Al Franken af moet treden. Ook zij heeft ambities voor de toekomst.

En er is weer geval bekend: nu van Florida, Alcee L. Hastings. Hij regelde $220.000 belastinggeld om de klacht af te kopen.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  zondag 10 december 2017 @ 14:33:31 #223
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_175620970
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 14:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Overigens is het denk ik wel goed om hetzelfde idee te hebben bij wat fake news is. Volgens wikipedia is het:

[..]

Geen opzet in het spel -> geen fake news.

Dit is ook hoe ik het mij herinner ... in de context van lui in Macedonie (dacht ik?) die geld verdienden met bedachte onzin gemaskeerd als nieuws. Niet dat het een supernieuw fenomeen is oid.
De foto van Weigel (vaste fotograaf van de WaPo) was blijkbaar op Twitter, geen artikel op de WaPo. Ik beschouw het wel als opzet. Twitterberichten worden geretweet en dan kan het daarna alsnog een groot publiek krijgen.
Het zegt ook wel iets over de integriteit van deze fotograaf.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_175621008
quote:
2s.gif Op zondag 10 december 2017 14:24 schreef dellipder het volgende:

[..]

Het was een Twitter bericht. Misleidend geportretteerd, maar geen Washington Post artikel.
De reporter in kwestie heeft excuses aangeboden voor de misleiding en het bericht gewist.

daveweigel twitterde op zaterdag 09-12-2017 om 23:04:39 Sure thing: I apologize. I deleted the photo after @dmartosko told me I'd gotten it wrong. Was confused by the imag… https://t.co/NlDeFGypLD reageer retweet
Daar kan de POTUS nog een voorbeeld aan nemen. Zou Trump in z'n leven ooit wel eens ergens z'n excuses voor hebben aangeboden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 10 december 2017 @ 14:36:46 #225
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175621043
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 14:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar kan de POTUS nog een voorbeeld aan nemen. Zou Trump in z'n leven ooit wel eens ergens z'n excuses voor hebben aangeboden?
realDonaldTrump twitterde op donderdag 09-05-2013 om 03:37:06 Sorry losers and haters, but my I.Q. is one of the highest -and you all know it! Please don't feel so stupid or insecure,it's not your fault reageer retweet
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_175621085
quote:
15s.gif Op zondag 10 december 2017 14:36 schreef GSbrder het volgende:

[..]

realDonaldTrump twitterde op donderdag 09-05-2013 om 03:37:06 Sorry losers and haters, but my I.Q. is one of the highest -and you all know it! Please don't feel so stupid or insecure,it's not your fault reageer retweet
I stand corrected.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175621090
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 14:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Overigens is het denk ik wel goed om hetzelfde idee te hebben bij wat fake news is.
Ik stond op het punt min of meer hetzelfde te posten. :D

GMTA!
  zondag 10 december 2017 @ 14:44:54 #228
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_175621238
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 14:33 schreef MrRatio het volgende:

[..]

De foto van Weigel (vaste fotograaf van de WaPo) was blijkbaar op Twitter, geen artikel op de WaPo. Ik beschouw het wel als opzet. Twitterberichten worden geretweet en dan kan het daarna alsnog een groot publiek krijgen.
Het zegt ook wel iets over de integriteit van deze fotograaf.
Gelukkig is jouw held wel integer. :)

Zijn er nog liefhebbers van games hier? De gamesafdeling van Fok zoekt naar lijstjes van beste games allertijden. 'We' kunnen er nog wel een paar gebruiken, al is de deadline op 13 december.

Stem hier.

Sorry voor het offtopic verhaal, maar het is tengoede van Fok zelf. :)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_175621292
Nog een stukje over de vete tussen de GOP en de ABA omtrent de nominaties van Trump:

quote:
Republicans step up defense of ‘not qualified’ judicial nominees
GOP senators are ratcheting up their attacks on the American Bar Association, which has emerged as a stumbling block in President Donald Trump’s effort to transform the courts.

Senate Republicans have declared war on the American Bar Association.

Since 1953, the venerable legal organization has played a critical, behind-the-scenes role in assessing judicial nominees and their fitness to serve on the bench.

But with the ABA emerging as a major stumbling block in President Donald Trump’s effort to transform the courts, the GOP is accusing the non-partisan group of holding a liberal slant and is seeking to sideline it.

The ABA has deemed at least four of Trump’s judicial nominees “not qualified” — a high number, although other administrations evaluated candidates privately before they were nominated. Democrats warn of dire consequences of ignoring the group’s evaluations. But Republicans are intent on a dramatic reshaping of the federal judiciary that could last for decades and so far, haven’t been persuaded by the ABA’s ratings.

As the Senate prepares this week to confirm one appellate nominee that the ABA said was not qualified for the bench, Republicans are instead ratcheting up their attacks to try to discredit the century-old group.

"The ABA's record on judicial nominations has been highly questionable," said Sen. Ted Cruz (R-Texas), a member of the Senate Judiciary Committee. "It has demonstrated over past decades repeatedly partisan interests and ideological interests."

Arizona Sen. Jeff Flake, who also sits on the Judiciary Committee and is a vocal GOP critic of Trump, added: “Not a big fan of the ABA.”

“It’s blatantly political,” Flake said. “Often. Not always.”

The bar association has already been diminished somewhat under Trump. In a shift from the Obama White House and a return to the policy of George W. Bush, the administration decided earlier this year to not allow the ABA to review potential candidates before they were nominated.

The group says it will still evaluate nominees once their names are released, but Democrats are worried that Trump officials are abandoning the practice so Republicans can push through younger, conservative attorneys who may not have as much experience to a lifetime position on the bench.

"This is, I believe, such a mistake, in my heart of hearts," said Sen. Dianne Feinstein of California, the top Democrat on the Judiciary panel. "This is sort of the one legally-oriented counsel that we get. And generally, it's pretty benign except if there is a problem. Then we know it. Otherwise we would not know it."

The bar association has so far assessed 57 judicial nominees under Trump, who arrived at the White House with among the highest number of judicial vacancies in decades. Four nominees have been found to be not qualified by the ABA: Charles Goodwin for the Western District of Oklahoma, Brett Talley for the Middle District of Alabama, Holly Teeter of the District of Kansas, and Leonard Steven Grasz, picked for the U.S. 8th Circuit Court of Appeals and whose nomination will face a key procedural vote Monday.

Senate Majority Leader Mitch McConnell (R-Ky.) has teed up the nominations of Grasz and two other circuit court candidates this week, which will give Trump 12 people confirmed to the appellate courts this year. Former President Barack Obama had three circuit court nominees installed in the first year of his presidency.

Grasz, a lawyer in Nebraska who served as the state’s chief deputy attorney general, has the undesirable distinction of being unanimously rated not qualified by the ABA’s evaluators. In its report, the ABA raised the prospect that Grasz would be “unable to separate his role as an advocate from that of a judge,” while some lawyers interviewed by the bar association called the nominee “gratuitously rude.”

He is one of just two nominees unanimously deemed “not qualified” by the ABA since 1989 due to concerns about his temperament, according to written responses provided to Feinstein from the association. In that time frame, the ABA evaluated 1,755 nominees.

But that has done little to diminish GOP support for Grasz, who has been fiercely defended by Republicans, particularly by his home-state senator, Ben Sasse of Nebraska.

“The ABA is a liberal advocacy organization. That’s not a bad thing. You can be a liberal advocacy organization,” Sasse argued at a recent hearing. “What’s not OK is being a liberal advocacy organization and be masquerading as a neutral, objective evaluator of these judicial candidates.”

Sasse criticized the two lead reviewers of Grasz’s nomination — Cynthia Nance and Laurence Pulgram — as “blatant partisans with a sad track record of hackery” who have supported liberal causes and candidates. Other Republicans have slammed the broader organization for opposing legislation to crack down on illegal immigration or breaking up the liberal-leaning Ninth Circuit Court of Appeals, long a conservative priority.

In a statement to POLITICO, ABA President Hilarie Bass said the group is a “nonpartisan organization that has focused on legal issues and not politics” that has vetted thousands of judicial nominees “fairly and in a nonpartisan fashion” under both Republican and Democratic administrations.

“Federal judicial posts are lifetime appointments. Lawmakers who ultimately make the decision to place these people on the bench require as much information as possible before they decide,” Bass said. “The federal judiciary needs to have the most qualified people if it is to effectively fulfill its role as a fundamental pillar of our democracy.”

Notably, a “not qualified” ABA rating hasn’t been an automatic disqualifier for Senate Democrats. All but one Democrat supported Teeter’s nomination to the Kansas court in a committee vote, persuaded by a stack of letters from various supporters backing the federal prosecutor for the bench.

But Democrats have clearly been displeased with the trend of pushing the ABA aside, and Democrats have urged Senate Judiciary Committee Chairman Chuck Grassley (R-Iowa) to at least wait until the ABA has conducted their evaluations to schedule confirmation hearings.

"I think most people understand what's going on here,” said Sen. Dick Durbin (D-Ill.), the minority whip and a Judiciary member. “They are really picking people for the lifetime appointments on the federal bench who have questionable backgrounds and questionable experience."

Sen. Chris Coons (D-Del.) said: “I think it’s deeply regrettable that some members of the Senate are suggesting that it’s a partisan organization or that its ratings are not based on experience and judicial temperament.”

The GOP hasn’t always seen the ABA as so flawed. Back in the spring, Senate Republicans touted Neil Gorsuch’s sterling ABA ratings during his confirmation battle for the Supreme Court. Sen. Lindsey Graham (R-S.C.) says he believes the committee doesn’t need to wait for the ABA ratings to hold a hearing, but added, “I like the ABA input. I don't always agree with it, but I like the input.”

The Obama White House, which had the ABA evaluate candidates before formally nominating them, set aside more than a dozen potential judicial picks because the association rated them as “not qualified,” according to Christopher Kang, a deputy counsel under Obama, though he said such a rating shouldn’t always prevent a nominee from being chosen.

“We were very clear that the president reserved the right to nominate someone with a not qualified rating and seriously considered it on a case-by-case basis,” Kang said. “Republicans, however, are discarding all negative ABA ratings with sweeping claims of ideological bias — even when the ratings are based on a lack of legal experience, such as Brett Talley, who has practiced law for less than three years.”

The 36-year old Talley has come under fire for having never tried a case and not disclosing that he is married to the chief of staff to White House Counsel Don McGahn.

Senate Majority Whip John Cornyn of Texas also stressed that a negative rating from the ABA shouldn’t be an automatic disqualifier.

“We’re happy to listen to what they have to say,” said Cornyn, a former state attorney general and judge in Texas. “But when they’ve got an axe to grind — politically or ideologically — I don’t think we should give that any weight.”

Cornyn added: “I was trying to check to see if I’m still a member. I can’t remember.”
bron
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 10 december 2017 @ 14:53:22 #230
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_175621460
Natuurlijk is kritiek op Trump welkom, mits gefundeerd. Niet altijd volgens het Trump Derangement Syndrome. Stel dat CNN en WaPo een echte scoop hebben over Trump, vertrouwen de lezers dat dan nog?
En mogen reporters ook berichten over de geslaagde acties van Trump? Die Twitter berichten van hem zet ik ook vraagtekens bij, maar what about 40.000 new manufacturing jobs in november? Een record aantal.

En in parallel ook graag gefundeerde kritiek op Democrats. Journalisten moeten een venster op de wereld aanbieden, geen filter.

[ Bericht 0% gewijzigd door MrRatio op 10-12-2017 15:18:11 ]
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_175621588
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 14:44 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Gelukkig is jouw held wel integer. :)

Zijn er nog liefhebbers van games hier? De gamesafdeling van Fok zoekt naar lijstjes van beste games allertijden. 'We' kunnen er nog wel een paar gebruiken, al is de deadline op 13 december.

Stem hier.

Sorry voor het offtopic verhaal, maar het is tengoede van Fok zelf. :)
Gedaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175621674
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 14:53 schreef MrRatio het volgende:
Natuurlijk is kritiek op Trump welkom, mits gefundeerd. Niet altijd volgens het Trump Derangemant Syndrome. Stel dat CNN en WaPo een echte scoop hebben over Trump, vertrouwen de lezers dat dan nog?
En mogen reporters ook berichten over de geslaagde acties van Trump? Die Twitter berichten van hem zet ik ook vraagtekens bij, maar what about 40.000 new manufacturing jobs in november? Een record aantal.

En in parallel ook graag gefundeerde kritiek op Democrats. Journalisten moeten een venster op de wereld aanbieden, geen filter.
Dat het aantal banen is toegenomen, wordt gewoon ergens in een nieuwsstukje vermeld. Als dat aan het beleid van de huidige administratie is te danken, dan wordt daar melding van gemaakt. Maar de media gaan niet Trump bedanken omdat er wat banen bij zijn gekomen. Dat zou absurd zijn.

En er is ook gewoon uitgebreid gemeld dat Trump een overwinning heeft behaald met de tax cuts. Daar wordt dan wel bij vermeld dat er nogal wat haken en ogen zitten aan dat plan. Precies zoals journalisten behoren te doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175621948
En nóg een tussendoortje (pun intended):

In het recente NYTimes artikel over Trumps dagbesteding (waar Melania de opvallende afwezige is, zien ze elkaar dan echt zó weinig?) heeft het Witte Huis inmiddels gereageerd op de hoog-calorische vette hap die de president meent zijn avondmaaltijd te moeten noemen: "Ja, het lijkt veel, maar meestal is het de enige maaltijd die de president gedurende de hele dag tot zich neemt."

Mooi, dan weten we meteen waar zijn Tweetochtendstormen en sjsjpraabrobleme vandaan komen. ;)
  zondag 10 december 2017 @ 15:10:54 #234
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_175621994
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 15:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat het aantal banen is toegenomen, wordt gewoon ergens in een nieuwsstukje vermeld. Als dat aan het beleid van de huidige administratie is te danken, dan wordt daar melding van gemaakt. Maar de media gaan niet Trump bedanken omdat er wat banen bij zijn gekomen. Dat zou absurd zijn.

En er is ook gewoon uitgebreid gemeld dat Trump een overwinning heeft behaald met de tax cuts. Daar wordt dan wel bij vermeld dat er nogal wat haken en ogen zitten aan dat plan. Precies zoals journalisten behoren te doen.
Ik vond het ook wel een aanfluiting dat er allerlei handgeschreven aanvullingen in het taxplan te vinden waren. En dat er weinig tijd tussen bekend maken en stemming zat (net als bij de Obamacare wet destijds).
Dat valt onder terechte kritiek. Of met het tax plan de staatsschuld 1 triljoen zou toenemen, dat is daarentegen speculatie. Vergelijkbaar met commentaar van Nobelprijswinnaar Paul Krugman vlak voor de verkiezingen beweert dat wanneer Trump verkozen zou worden dat dan de beurs in Wall zou instorten.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  Moderator zondag 10 december 2017 @ 15:11:57 #235
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175622019
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 14:53 schreef MrRatio het volgende:
Natuurlijk is kritiek op Trump welkom, mits gefundeerd. Niet altijd volgens het Trump Derangemant Syndrome. Stel dat CNN en WaPo een echte scoop hebben over Trump, vertrouwen de lezers dat dan nog?
En mogen reporters ook berichten over de geslaagde acties van Trump? Die Twitter berichten van hem zet ik ook vraagtekens bij, maar what about 40.000 new manufacturing jobs in november? Een record aantal.

En in parallel ook graag gefundeerde kritiek op Democrats. Journalisten moeten een venster op de wereld aanbieden, geen filter.
Kan DERANGEMENT niet eens spellen... _O-
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175622110
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 15:10 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Ik vond het ook wel een aanfluiting dat er allerlei handgeschreven aanvullingen in het taxplan te vinden waren. En dat er weinig tijd tussen bekend maken en stemming zat (net als bij de Obamacare wet destijds).
Dat valt onder terechte kritiek. Of met het tax plan de staatsschuld 1 triljoen zou toenemen, dat is daarentegen speculatie. Vergelijkbaar met commentaar van Nobelprijswinnaar Paul Krugman vlak voor de verkiezingen beweert dat wanneer Trump verkozen zou worden dat dan de beurs in Wall zou instorten.
Die explosieve stijging van de staatsschuld is afkomstig uit een rapport dat de Amerikaanse overheid zelf op heeft laten stellen. Of het daadwerkelijk zo ver komt, zal afhangen van de economische effecten van het plan. Dat staat ook gewoon te lezen in de stukken over de tax cuts.

De kritiek richt zich vooral op het feit dat met name de superrijken profijt hebben van het plan. Het is goed dat de media dat inzichtelijk maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175622113
quote:
10s.gif Op zondag 10 december 2017 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
Politici liegen dus het is geen probleem dat Trump aan de lopende band leugens verspreidt.

Jaja, mensen.
Niemand die dat beweert hier in dit topic. Dus geen idee hoe je tot die conclusie komt.
pi_175622161
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 15:15 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Niemand die dat beweert hier in dit topic. Dus geen idee hoe je tot die conclusie komt.
Wellicht niet, maar echt veel moeite lijk je er niet mee te hebben.

quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 12:47 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Trump is dan ook een politicus, en daarvan is algemeen bekend dat ze liegen.
Bij de media verwacht ik toch wel dat ze doen waarvoor ze zijn bedoeld, en dat is de waarheid verspreiden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 10 december 2017 @ 15:20:03 #239
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_175622236
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 15:15 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Niemand die dat beweert hier in dit topic. Dus geen idee hoe je tot die conclusie komt.
Ik ben zo'n sneue gast die nog gelooft dat politici ook gewoon waarheden moeten verspreiden. Ik weet ik ben een naieve romanticus. O-)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 10 december 2017 @ 15:20:55 #240
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_175622255
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 15:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kan DERANGEMENT niet eens spellen... _O-
Dank je, ik heb het aangepast.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  zondag 10 december 2017 @ 15:22:17 #241
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_175622284
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 15:20 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Dank je, ik heb het aangepast.
quote:
Trump Derangement Syndrome (TDS) is a satirical psychological diagnosis used to explain the hysterical reaction and belligerent behavior of people, directed towards anything related to President Donald Trump, as pertaining to his presidency. It isn't intended to be a logical argument, rather a jab at another individual's excessive emotional reactions as well as aggressive physical displays. It is an ad hominem argument, not a strawman argument as suggested by another definition.
"After watching the Democrats humiliate themselves with their foul behavior towards Neil Gorsuch during his confirmation hearings, I came to the assessment that they are suffering from Trump Derangement Syndrome."
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_175622322
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 15:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wellicht niet, maar echt veel moeite lijk je er niet mee te hebben.

[..]

Knap dat je dat uit mijn 2 zinnen haalt. Nergens daarin geeft ik mijn mening over het liegen van politici.
Je zou voor de grap eens moeten stoppen met het invullen van meningen van anderen.
pi_175622416
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 15:20 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ik ben zo'n sneue gast die nog gelooft dat politici ook gewoon waarheden moeten verspreiden. Ik weet ik ben een naieve romanticus. O-)
Ik geloof dat ook. Maar de werkelijkheid is helaas anders.
pi_175622436
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 15:24 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Knap dat je dat uit mijn 2 zinnen haalt. Nergens daarin geeft ik mijn mening over het liegen van politici.
Je zou voor de grap eens moeten stoppen met het invullen van meningen van anderen.
Voor een user met een uitgesproken mening ben je nogal stil over de constante stroom aan leugens die Trump uitbraakt. Dan ga ik conclusies trekken, dat klopt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175622493
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 15:28 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik geloof dat ook. Maar de werkelijkheid is helaas anders.
Dat valt dus reuze mee.

Ja, er worden soms leugens verspreid door politici. Ook door brave jongens zoals Rutte en Obama. Maar dat is echt niets vergeleken met de ontelbare leugens die door Trump worden opgelepeld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175622562
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 15:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Voor een user met een uitgesproken mening ben je nogal stil over de constante stroom aan leugens die Trump uitbraakt. Dan ga ik conclusies trekken, dat klopt.
Ik heb me daar vaak genoeg over uitgelaten.
Mij lijkt dat het 1 keer zeggen dat ik de hoeveelheid aan verspreide leugens onacceptabel vind meer dan genoeg, dit constant herhalen voegt niks toe aan het topic.

Helaas is het zo dat er geen verantwoording voor deze leugens hoeft af te worden gelegd tenzij onder ede. De enige verantwoording die er voor deze leugens zou kunnen zijn is bij de stembus, en dat gaan we in 2020 dan wel weer zien of men er genoeg van heeft gehad of niet.
pi_175622735
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 14:10 schreef brokjespoes het volgende:
Meanwhile in Minnesota (or: about people from Minnesota)

Eigenlijk had ik verwacht dat de steunbetuigingen voor Al Franken vrij snel zouden opdrogen (Amerikanen zijn nog veel extremer dan wij niet meer bezig met wat er gisteren nog wel speelde maar vandaag niet meer), maar toen columniste Gail Collins schreef dat "wij vrouwen dit moment moesten koesteren", kreeg ze een shitload van vrouwen over zich heen die hier niets te koesteren aan vonden.

Een iets ingekorte bloemlezing (eveneens handig voor diegenen die het verhaal niet hebben gevolgd):

[..]

[..]

meer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal mee eens! Prima dat er gediscussieerd wordt waar de grens ligt bij ongewenst seksueel getint gedrag maar dit slaat echt nergens op. Ik heb ook mijn bedenkingen bij de motieven van sommige vrouwen die met terugwerkende kracht mannen aan de schandpaal nagelen.

En dat er in het geval van Franken een overleg geweest is tussen de vrouwelijke democratische senatoren en vervolgens besloten wordt dat voor hen nu de werkomgeving niet veilig zou zijn vind ik helemaal onbegrijpelijk. Je vraagt je dan af of zij concrete voorvallen aan het verbergen zijn?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175623533
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 14:18 schreef MrRatio het volgende:

[..]

De WaPo produceerde in dit geval fake news. Een paar uur voor de show een foto van een halfvol/halflege zaal nemen en dan beweren dat er nauwelijks mensen op afkwamen.
Dit is niet goed voor de geloofwaardigheid van de WaPo. Waarom zou ik of de gemiddelde Amerikaan bij een volgend anti-Trump bericht van de WaPo vertrouwen moeten hebben in de objectiviteit van de WaPo?
Zijn er dan geen andere zaken om te noemen waarin Trump slecht presteert? Maar dan op een journalistiek verantwoorde manier uitgezocht, bevestigd en gebracht.
Persoonlijk vind ik het retweeten van een haatzaaiende boodschap die gebaseerd is op fake news toch wel wat erger en jij mag vinden dat alle politici liegen maar ik vind politici die betrapt worden op leugens ongeschikt om een land te vertegenwoordigen.
  zondag 10 december 2017 @ 16:23:49 #249
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_175623696
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 16:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het retweeten van een haatzaaiende boodschap die gebaseerd is op fake news toch wel wat erger en jij mag vinden dat alle politici liegen maar ik vind politici die betrapt worden op leugens ongeschikt om een land te vertegenwoordigen.
Dus Hillary Clinton en Obama waren ongeschikt om een land te vertegenwoordigen?

Ajb een concreet voorbeeld van een leugen van Trump.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_175623761
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 16:23 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Dus Hillary Clinton en Obama waren ongeschikt om een land te vertegenwoordigen?

Ajb een concreet voorbeeld van een leugen van Trump.
Kies maar uit het rijtje met welke je het eens bent:
https://www.nytimes.com/i(...)ion/trumps-lies.html
  zondag 10 december 2017 @ 16:40:16 #251
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_175624092
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 15:34 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik heb me daar vaak genoeg over uitgelaten.
Mij lijkt dat het 1 keer zeggen dat ik de hoeveelheid aan verspreide leugens onacceptabel vind meer dan genoeg, dit constant herhalen voegt niks toe aan het topic.

Helaas is het zo dat er geen verantwoording voor deze leugens hoeft af te worden gelegd tenzij onder ede. De enige verantwoording die er voor deze leugens zou kunnen zijn is bij de stembus, en dat gaan we in 2020 dan wel weer zien of men er genoeg van heeft gehad of niet.
Gelukkig heb je wel smaak op het gebied van games _O_
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 10 december 2017 @ 16:42:26 #252
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_175624147
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 16:23 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Dus Hillary Clinton en Obama waren ongeschikt om een land te vertegenwoordigen?

Ajb een concreet voorbeeld van een leugen van Trump.
Dit is ruikt naar opzettelijk onder een steen leven. :)

:P
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_175624488
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2017 15:41 schreef Kijkertje het volgende:

En dat er in het geval van Franken een overleg geweest is tussen de vrouwelijke democratische senatoren en vervolgens besloten wordt dat voor hen nu de werkomgeving niet veilig zou zijn vind ik helemaal onbegrijpelijk.
(Met dank voor het lezen... ik had de hoeveelheid werk ietsje onderschat en dan zou het toch jammer zijn als niemand het gelezen had. :P )

Mijn WTF-moment was idd ook rond het moment dat Orkaan Gillibrand losbarstte - en nog wel bij een beschuldiging waarvan de gepoogde zoen nog niet eens zo erg heette te zijn, maar dat het slachtoffer in kwestie voor de Dems werkte, DUS dat het hier wél "workplace related" was.

...en de "MSM" die vervolgens met geen tang durfde(n) aan te raken dat dat je reinste flauwekulkoek was omdat *zij* er misschien wel werkte, maar *hij* nog láng niet. :o
  zondag 10 december 2017 @ 17:02:26 #254
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_175624678
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 16:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Kies maar uit het rijtje met welke je het eens bent:
https://www.nytimes.com/i(...)ion/trumps-lies.html
Nou, de eerste dan maar: Jan. 21 “I wasn't a fan of Iraq. I didn't want to go into Iraq.” (He was for an invasion before he was against it.)
Er bestaat inderdaad een interview met Howard Stern waarin Trump over Iraq de schouders ophaalt en dan zegt: I guess so. Niet echt voor, zo wordt het wel gepromoot.

Jan. 21 “A reporter for Time magazine — and I have been on their cover 14 or 15 times. I think we have the all-time record in the history of Time magazine.” (Trump was on the cover 11 times and Nixon appeared 55 times.)
Dit is een zwak dingetje van Trump, af en toe overdrijven. Of je nu 14 of 11 keer op de cover gestaan hebt van een blad, hoe wereldschokkend is dit?

Jan. 23 “Between 3 million and 5 million illegal votes caused me to lose the popular vote.” (There's no evidence of illegal voting.) Er zijn op steekproefsbasis allerlei onregelmatigheden gevonden met stemmen. Of het in totaal tussen 3 en 5 miljoen is kan ik niet inschatten, ik vind het zelf geloofwaardig.

Jan. 25 “Now, the audience was the biggest ever. But this crowd was massive. Look how far back it goes. This crowd was massive.” (Official aerial photos show Obama's 2009 inauguration was much more heavily attended.) Trump was blijkbaar nog opgefokt na de foto van CNN ruim voor de inauguratie begon, waarin nog nauwelijks mensen te zien waren. Bij de inauguratiepeech van Trump waren meer gedeeltes afgezet, het was slechter weer en Washington is nu eenmaal een Democrats bolwerk. De tweede inauguratiespeech van Obama was minder druk dan de eerste.

Ik heb vandaag niet de tijd om de rest te factchecken, er is nogal wat af te dingen aan de claims van leugens.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_175624810
'Af en toe overdrijven' is altijd wel een mooi eufemisme voor liegen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175625109
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2017 15:41 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Prima dat er gediscussieerd wordt waar de grens ligt bij ongewenst seksueel getint gedrag maar dit slaat echt nergens op. Ik heb ook mijn bedenkingen bij de motieven van sommige vrouwen die met terugwerkende kracht mannen aan de schandpaal nagelen.
Bij aantijgingen is rancune altijd een mogelijke oorzaak natuurlijk, maar vergeet ook niet dat jarenlang de bewijslast bij verkrachting / aanranding omgekeerd is geweest. Slachtoffers werden of niet serieus genomen of te kennen gegeven dat strafrechterlijke vervolging niet erg waarschijnlijk zou zijn. Onlangs nog een aardig verhaal van een medewerkster van een afgevaardigde of senator die wel doorzette destijds met een aangifte waarna haar carrière in Washington wel voorbij was.

Ik kan me ook wel voorstellen dat velen zich nu oprecht bevrijd voelen en gebruik maken van de 'publieke optie'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175625919
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 16:56 schreef brokjespoes het volgende:

[..]

(Met dank voor het lezen... ik had de hoeveelheid werk ietsje onderschat en dan zou het toch jammer zijn als niemand het gelezen had. :P )

Mijn WTF-moment was idd ook rond het moment dat Orkaan Gillibrand losbarstte - en nog wel bij een beschuldiging waarvan de gepoogde zoen nog niet eens zo erg heette te zijn, maar dat het slachtoffer in kwestie voor de Dems werkte, DUS dat het hier wél "workplace related" was.

...en de "MSM" die vervolgens met geen tang durfde(n) aan te raken dat dat je reinste flauwekulkoek was omdat *zij* er misschien wel werkte, maar *hij* nog láng niet. :o
PhilippeReines twitterde op vrijdag 17-11-2017 om 03:59:32 Ken Starr spent $70 million on a consensual blowjob. Senate voted to keep POTUS WJC. But not enough for you… https://t.co/iuVywVxfSX reageer retweet
quote:
“Ken Starr spent $70 million on a consensual blowjob. Senate voted to keep [President Clinton]. But not enough for you @SenGillibrand?” Reines tweeted. “Over 20 yrs you took the Clintons’ endorsements, money and seat. Hypocrite. Interesting strategy for 2020 primaries, best of luck.”
Gillibrand is subject of debate over Franken, Clinton

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 10-12-2017 17:53:47 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175626064


Deze gaan we nog lang zien :D
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_175626085
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 17:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bij aantijgingen is rancune altijd een mogelijke oorzaak natuurlijk, maar vergeet ook niet dat jarenlang de bewijslast bij verkrachting / aanranding omgekeerd is geweest. Slachtoffers werden of niet serieus genomen of te kennen gegeven dat strafrechterlijke vervolging niet erg waarschijnlijk zou zijn. Onlangs nog een aardig verhaal van een medewerkster van een afgevaardigde of senator die wel doorzette destijds met een aangifte waarna haar carrière in Washington wel voorbij was.

Ik kan me ook wel voorstellen dat velen zich nu oprecht bevrijd voelen en gebruik maken van de 'publieke optie'.
Allemaal waar maar het slachtofferen van Franken vind ik het andere uiterste. Prima als de moraal nu verandert maar laten we niet vergeten dat deze ooit gewoon een stuk losser was. Ik persoonlijk kan handtastelijkheden van mannen soms irritant vinden maar dat is heel wat anders dan een daadwerkelijke aanranding waar niet naar geluisterd wordt.

Edit: en vergeet niet dat handtastelijkheden ook gewoon bij seksuele 'spel' horen en vrouwen dat niet altijd als onprettig ervaren :D :@

[ Bericht 10% gewijzigd door Kijkertje op 10-12-2017 18:04:22 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 10 december 2017 @ 18:05:48 #260
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_175626463
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 17:06 schreef Monolith het volgende:
'Af en toe overdrijven' is altijd wel een mooi eufemisme voor liegen.
Als je 14 maal op de cover van een blad zegt te staan, en het zijn er maar 11, hoe erg is de schade dan? Blijkbaar had Trumpie er een gevoel bij dat het meer dan 10 is en doet er dan een gooi naar. Poe,poe is Trump daarom Hitler?
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_175626886
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:05 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Als je 14 maal op de cover van een blad zegt te staan, en het zijn er maar 11, hoe erg is de schade dan? Blijkbaar had Trumpie er een gevoel bij dat het meer dan 10 is en doet er dan een gooi naar. Poe,poe is Trump daarom Hitler?
Over idiote non-sequiturs gesproken zeg. Ik weet ook wel waarom ik op desktop / laptop dit geblaat weg laat filteren. :')

Het liegen is hier natuurlijk tweeledig. Enerzijds over het aantal keer dat je op de cover staat, maar anderzijds dat dat het meest ooit zou zijn, terwijl Nixon er dus vijf keer zo vaak op stond. In dit geval zal het gewoon een gebrek aan kennis zijn, zoals wel vaker bij Trump.

Het punt dat je mist is dat veel mensen liegen enkel lijken te kunnen zien in binaire kwesties, niet in kwantitatieve zaken. Willens en wetens kwantitatieve gegevens significant groter of kleiner maken dan ze zijn is gewoon liegen. Een rechter zal niet onder de indruk zijn als je je verweert tegen fraude met de verdediging dat je de cijfers een beetje hebt overdreven, in de kamer zullen ze niet blij zijn als een minister de belastinginkomsten 'een beetje heeft overdreven', de Belastingdienst ziet een aftrekpost van 100k in plaats van 10k niet als 'een beetje overdrijven' en ga zo maar door.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175627367
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2017 17:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Allemaal waar maar het slachtofferen van Franken vind ik het andere uiterste. Prima als de moraal nu verandert maar laten we niet vergeten dat deze ooit gewoon een stuk losser was. Ik persoonlijk kan handtastelijkheden van mannen soms irritant vinden maar dat is heel wat anders dan een daadwerkelijke aanranding waar niet naar geluisterd wordt.
Het is makkelijk om te zeggen dat de moraal wat losser is, maar de vraag is of dat wel zo is. Laten we wel wezen, als de acties van Moore worden afgedaan met 'zo ging dat vroeger', dan staan de wat meer Democratisch georiënteerde mensen hier te steigeren.
Je kunt zeggen dat de moraal losser was, maar in mijn ogen is het deels ook zo dat de slachtoffers in veel gevallen een stuk mondiger zijn tegenwoordig en zich ook gesterkt voelen door de recente ontwikkelingen.

quote:
Edit: en vergeet niet dat handtastelijkheden ook gewoon bij seksuele 'spel' horen en vrouwen dat niet altijd als onprettig ervaren :D :@
Dat betekent natuurlijk niet dat ongevraagd vrouwen betasten opeens oké is. Ik vind het altijd een bijzondere dichotomie dat ik sommige mensen enerzijds zie roepen dat ze degene die hun dochter ook maar met een vinger durft aan te raken met een kettingzaag te zullen castreren, maar anderzijds bij dit soort aantijgingen roepen dat vrouwen niet zo moeten zeiken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175627492
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 12:47 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Trump is dan ook een politicus, en daarvan is algemeen bekend dat ze liegen.
Bij de media verwacht ik toch wel dat ze doen waarvoor ze zijn bedoeld, en dat is de waarheid verspreiden.
Dat is niet waar, politici liegen niet, alleen oom Donald. Alleen nieuwsorganisaties verspreiden de waarheid. Fox News valt daar dus niet onder.
  Moderator zondag 10 december 2017 @ 18:40:26 #264
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175627507
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:05 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Als je 14 maal op de cover van een blad zegt te staan, en het zijn er maar 11, hoe erg is de schade dan? Blijkbaar had Trumpie er een gevoel bij dat het meer dan 10 is en doet er dan een gooi naar. Poe,poe is Trump daarom Hitler?
Het zijn leugens zonder enige noodzaak puur omzichzelf in een positie te plaatsen die hem niet toekomt omdat zijn ego dat vereist. Of dit geval schade doet is niet relevant, het tekent de 'man'.

Het komt er gewoon op neer dat Trump bijna constant liegt, als Trump zegt dat gras groen is ga ik dat checken omdat de man gewoon niet te vertrouwen is, als je daar de problematiek niet van ziet dan zit er iets goed fout in jouw hoofd
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175627528
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 17:02 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Nou, de eerste dan maar: Jan. 21 “I wasn't a fan of Iraq. I didn't want to go into Iraq.” (He was for an invasion before he was against it.)
Er bestaat inderdaad een interview met Howard Stern waarin Trump over Iraq de schouders ophaalt en dan zegt: I guess so. Niet echt voor, zo wordt het wel gepromoot.

Jan. 21 “A reporter for Time magazine — and I have been on their cover 14 or 15 times. I think we have the all-time record in the history of Time magazine.” (Trump was on the cover 11 times and Nixon appeared 55 times.)
Dit is een zwak dingetje van Trump, af en toe overdrijven. Of je nu 14 of 11 keer op de cover gestaan hebt van een blad, hoe wereldschokkend is dit?

Jan. 23 “Between 3 million and 5 million illegal votes caused me to lose the popular vote.” (There's no evidence of illegal voting.) Er zijn op steekproefsbasis allerlei onregelmatigheden gevonden met stemmen. Of het in totaal tussen 3 en 5 miljoen is kan ik niet inschatten, ik vind het zelf geloofwaardig.

Jan. 25 “Now, the audience was the biggest ever. But this crowd was massive. Look how far back it goes. This crowd was massive.” (Official aerial photos show Obama's 2009 inauguration was much more heavily attended.) Trump was blijkbaar nog opgefokt na de foto van CNN ruim voor de inauguratie begon, waarin nog nauwelijks mensen te zien waren. Bij de inauguratiepeech van Trump waren meer gedeeltes afgezet, het was slechter weer en Washington is nu eenmaal een Democrats bolwerk. De tweede inauguratiespeech van Obama was minder druk dan de eerste.

Ik heb vandaag niet de tijd om de rest te factchecken, er is nogal wat af te dingen aan de claims van leugens.
Er was bijna niemand bij de inauguratie van oom Donald, dat is een feit.
pi_175627872
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 18:34 schreef Monolith het volgende:

Het is makkelijk om te zeggen dat de moraal wat losser is, maar de vraag is of dat wel zo is. Laten we wel wezen, als de acties van Moore worden afgedaan met 'zo ging dat vroeger', dan staan de wat meer Democratisch georiënteerde mensen hier te steigeren.
Je kunt zeggen dat de moraal losser was, maar in mijn ogen is het deels ook zo dat de slachtoffers in veel gevallen een stuk mondiger zijn tegenwoordig en zich ook gesterkt voelen door de recente ontwikkelingen.
De beschuldigingen aan het adres van Moore vallen wmb in heel andere categorie dan die van Franken, niet alleen zijn de handtastelijkheden van een heel andere aard, het betreft ook nog eens minderjarigen.

Ik heb niet het idee dat slachtoffers mondiger zijn geworden maar er wordt om de één of andere reden nu wél naar ze geluisterd waardoor het meer zin heeft om in de openbaarheid te treden. Gevolg daarvan is weer dat aandachtsgeile vrouwen/ vrouwen met een agenda nu ook een podium krijgen voor beschuldigingen waarvan je je kunt afvragen of ze daar nou echt wel jarenlang onder gebukt zijn gegaan.

quote:
Dat betekent natuurlijk niet dat ongevraagd vrouwen betasten opeens oké is. Ik vind het altijd een bijzondere dichotomie dat ik sommige mensen enerzijds zie roepen dat ze degene die hun dochter ook maar met een vinger durft aan te raken met een kettingzaag te zullen castreren, maar anderzijds bij dit soort aantijgingen roepen dat vrouwen niet zo moeten zeiken.
Het is ook wel ingewikkeld. Het is allemaal nogal afhankelijk van welke persoon het over wie heeft. Als een moslim-hater zo'n uitspraak doet mbt Mohamed en zijn dochter kan het best zo zijn dat hij er geen probleem mee heeft als de gedroomde schoonzoon Jan haar met een vinger aanraakt. Het is allemaal nogal subjectief idd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 10-12-2017 18:59:35 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175628557
quote:
6s.gif Op zondag 10 december 2017 18:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

De beschuldigingen aan het adres van Moore vallen wmb in heel andere categorie dan die van Franken, niet alleen zijn de handtastelijkheden van een heel andere aard, het betreft ook nog eens minderjarigen.
Die vallen inderdaad in een andere categorie, maar in mijn ogen ook met name de aantijging dat hij een minderjarige opsloot in zijn auto en aanrandde totdat ze heel hard tegenstribbelde en haar toen ook nog bedreigt zou hebben. Als dat waar is dan is dat toch echt een ernstige zaak in mijn ogen, al zal die inmiddels verjaard zijn.
Toch werd bijvoorbeeld in de jaren '70 in Nederland ook nog wel iets anders tegen seks met minderjarigen aangekeken, denk maar aan Brongersma.

quote:
Ik heb niet het idee dat slachtoffers mondiger zijn geworden maar er wordt om de één of andere reden nu wél naar ze geluisterd waardoor het meer zin heeft om in de openbaarheid te treden. Gevolg daarvan is weer dat aandachtsgeile vrouwen/ vrouwen met een agenda nu ook een podium krijgen voor beschuldigingen waarvan je je kunt afvragen of ze daar nou echt wel jarenlang onder gebukt zijn gegaan.
Dat is ook wat ik bedoel. Mondigheid is in mijn ogen geen inherente eigenschap van mensen, maar hangt ook samen met maatschappelijke trends.
Je moet uiteraard niet doorslaan en de machtsposities 180 graden draaien door elke aantijging automatisch voor waar aan te nemen, maar ik bemerk toch ook wel heel erg vaak dat aan de geloofwaardigheid van een claim in de politiek toch zeker ook wel een politieke component zit die samenhangt met de politieke oriëntatie van de beschuldigde.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175629018
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 19:17 schreef Monolith het volgende:

Die vallen inderdaad in een andere categorie, maar in mijn ogen ook met name de aantijging dat hij een minderjarige opsloot in zijn auto en aanrandde totdat ze heel hard tegenstribbelde en haar toen ook nog bedreigt zou hebben. Als dat waar is dan is dat toch echt een ernstige zaak in mijn ogen, al zal die inmiddels verjaard zijn.
Toch werd bijvoorbeeld in de jaren '70 in Nederland ook nog wel iets anders tegen seks met minderjarigen aangekeken, denk maar aan Brongersma.

Klopt idd, de seksuele moraal wil nog wel eens veranderen en hoe grijzer het gebied wordt (de grens van bv. 18 jaar is erg kunstmatig) hoe lastiger het wordt. Het gaat nu echter de richting op dat als een man zonder bijbedoelingen op de werkplek vriendschappelijk een arm om de schouder van een vrouwelijke collega legt dat als aanranding beschouwd zou kunnen worden. Op die manier schiet de hele #metoo hype wel aan haar doel voorbij.
quote:
Dat is ook wat ik bedoel. Mondigheid is in mijn ogen geen inherente eigenschap van mensen, maar hangt ook samen met maatschappelijke trends.
Je moet uiteraard niet doorslaan en de machtsposities 180 graden draaien door elke aantijging automatisch voor waar aan te nemen, maar ik bemerk toch ook wel heel erg vaak dat aan de geloofwaardigheid van een claim in de politiek toch zeker ook wel een politieke component zit die samenhangt met de politieke oriëntatie van de beschuldigde.
En dat is wat er nmm fout is gegaan in het geval van Franken. Ik krijg nu de indruk dat het Gillibrand allemaal wel erg goed uitkomt dat Franken het veld geruimd heeft. :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175629332
Is er een land met meer gemiddeld harddrugsgebruik per hoofd van de bevolking dan Amerika?
  Overall beste user 2022 zondag 10 december 2017 @ 19:54:56 #270
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175629582
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 19:45 schreef Hdero het volgende:
Is er een land met meer gemiddeld harddrugsgebruik per hoofd van de bevolking dan Amerika?
Geen idee. Maar het is mede een gevolg van die slechte zorgverzekeringen daar. Het is goedkoper iemand opioids te geven dan ze naar een specialist te sturen.

Het zal dus nog wel erger worden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175629597
A battle for public opinion: Trump goes to war over Mueller and Russia

In recent days, the rightwing media and Trump loyalists have been scrambling to discredit the special counsel and smear his Russia inquiry as a liberal plot

quote:
Illegitimate and corrupt. Using the FBI as a political weapon and America’s secret police. “Secret surveillance, wiretapping, intimidation, harassment and threats. It’s like the old KGB that comes for you in the dark of the night, banging through your door.”

This is special counsel Robert Mueller’s investigation of Russian interference in the 2016 presidential election, as seen through the eyes of news anchor and analyst Gregg Jarrett this week. Anyone expecting him to be challenged live on air was destined for disappointment.

Fox News host Sean Hannity replied: “This is not hyperbole you are using here.”

It was one telling glimpse of the parallel universe that Donald Trump hopes will save him from Mueller’s sprawling investigation and potential impeachment. Far from an outlier, it was typical of how in recent days rightwing media, congressional Republicans and Trump’s base have gone to war, seeking to discredit and delegitimise the special counsel.

Even if they do not win in the court of public opinion, they hope to sow enough doubt that should Mueller produce damning evidence of collusion between the Trump campaign and Russia, the reaction will be as divided as everything else in split-screen America, offering the president an escape route.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175629660
Wat denken jullie dat de gevolgen zijn van een eventueel ontslag van Mueller? Wordt hij weer opnieuw aangesteld door het Congres? Massale straatprotesten, impeachment, of helemaal niks? Lijkt me interessant om over na te denken aangezien het nu al zo lang in de lucht hangt en Trump steeds zelfverzekerder/detached from reality lijkt.
pi_175629904
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2017 19:55 schreef Kijkertje het volgende:
A battle for public opinion: Trump goes to war over Mueller and Russia

In recent days, the rightwing media and Trump loyalists have been scrambling to discredit the special counsel and smear his Russia inquiry as a liberal plot

[..]

De Trumpisten vertrouwen op FOX News als ze de waarheid willen weten.

Juist ja. Er is iets goed mis met dat land.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 10 december 2017 @ 20:29:05 #274
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_175630399
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2017 19:55 schreef Kijkertje het volgende:
A battle for public opinion: Trump goes to war over Mueller and Russia

In recent days, the rightwing media and Trump loyalists have been scrambling to discredit the special counsel and smear his Russia inquiry as a liberal plot

[..]

Ik heb deze kwestie een beetje gevolgd en ik vind dat er wel een aantal onregelmatigheden te constateren zijn, maar het meest belangrijkste is het antwoord op de vraag of dat Peter Strzok op basis van het Steele dossier meegeholpen heeft met het produceren en presenteren van de applicatie bij de FISA rechtbank om een dwangbevel te verkrijgen om Amerikanen te bespioneren. bron
Bijvoorbeeld in de kwestie van Micheal Flynn. bron

Jim Jordan legt het tijdens het verhoor van twee dagen geleden van Christopher Wray voor de House Intelligence Committee uit wat de controverse lijkt te zijn.
Helaas kon de FBI-directeur vanwege de onderzoeken van de special counsel en de OIG geen documenten of antwoorden leveren.

Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  Moderator zondag 10 december 2017 @ 20:37:47 #275
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175630668
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 19:54 schreef Ulx het volgende:

[..]

Geen idee. Maar het is mede een gevolg van die slechte zorgverzekeringen daar. Het is goedkoper iemand opioids te geven dan ze naar een specialist te sturen.

Het zal dus nog wel erger worden.
Dat antwoord is te simpel en te gemakkelijk want zo zit de situatie niet in elkaar, het is overigens niet zo dat het ligt aan de slechte gezondheidszorg, ook specialisten schrijven die medicatie voor.

Er zit een enorm sociaal probleem achter het druggebruik in de VS wat veel groter is dan gezondheidszorg. Het feit dat het grootste deel van de junks nu blank is geeft dat ook aan.

Wel navrant is dat men nu ineens wel denkt dat die mensen geholpen moeten worden, toen het merendeels zwarte mensen betrof was het "Lock them up!"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175630702
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 20:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De Trumpisten vertrouwen op FOX News als ze de waarheid willen weten.

Juist ja. Er is iets goed mis met dat land.
Mooi moment om deze weer eens te posten, vooral om zijn laatste zin ;)

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 zondag 10 december 2017 @ 21:02:18 #277
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175631397
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat antwoord is te simpel en te gemakkelijk want zo zit de situatie niet in elkaar, het is overigens niet zo dat het ligt aan de slechte gezondheidszorg, ook specialisten schrijven die medicatie voor.

Er zit een enorm sociaal probleem achter het druggebruik in de VS wat veel groter is dan gezondheidszorg. Het feit dat het grootste deel van de junks nu blank is geeft dat ook aan.

Wel navrant is dat men nu ineens wel denkt dat die mensen geholpen moeten worden, toen het merendeels zwarte mensen betrof was het "Lock them up!"
Dat is niet zoals ik het begrijp.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Opioid_epidemic

Er staan genoeg links bij.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 10 december 2017 @ 21:10:25 #278
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175631630
quote:
10s.gif Op zondag 10 december 2017 20:39 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Mooi moment om deze weer eens te posten, vooral om zijn laatste zin ;)

Ik blijf het fascinerend vinden dat mensen die keer op keer belazerd worden met opgeklopte daadwerkelijk verzonnen bullshit terug blijven komen bij diezelfde bronnen en opiniemakers. Ik snap niet goed waarom. En dan bedoel ik niet een verhaaltje wat een uur later rechtgezet wordt oid, maar dat het echt wekenlang door de ether geblazen wordt en je dus wel weet dat het opzettelijk is.

Gevaarlijk wel dat de geesten idd rijp gemaakt lijken te worden om de resultaten van het onderzoek te kunnen verwerpen als 'onzin, want partijdig' of zelfs om het hele onderzoek maar te staken.

Wat dat aangaat zijn Russische botnets maar small potatoes in verhouding tot hun veel grotere interne probleem: de misinformatie bedrijven als Fox News die gewoon opereren als een propaganda-afdeling van de republikeinse partij ipv onafhankelijke, maar biased, media.

[ Bericht 3% gewijzigd door ExtraWaskracht op 10-12-2017 21:18:34 ]
pi_175632104
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 21:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik blijf het fascinerend vinden dat mensen die keer op keer belazerd worden met opgeklopte daadwerkelijk verzonnen bullshit terug blijven komen bij diezelfde bronnen en opiniemakers. Ik snap niet goed waarom. En dan bedoel ik niet een verhaaltje wat een uur later rechtgezet wordt oid, maar dat het echt wekenlang door de ether geblazen wordt en je dus wel weet dat het opzettelijk is.

Gevaarlijk wel dat de geesten idd rijp gemaakt lijken te worden om de resultaten van het onderzoek te kunnen verwerpen als 'onzin, want partijdig' of zelfs om het hele onderzoek maar te staken.

Wat dat aangaat zijn Russische botnets maar small potatoes in verhouding tot hun veel grotere interne probleem: de misinformatie bedrijven als Fox News die gewoon opereren als een propaganda-afdeling van de republikeinse partij ipv onafhankelijke, maar biased, media.
Ik kan het hier alleen maar hartgrondig mee eens zijn. Het is duidelijk een zwak punt in een democratische samenleving met vrije nieuwsgaring.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 10 december 2017 @ 21:30:05 #280
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_175632269
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2017 21:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik kan het hier alleen maar hartgrondig mee eens zijn. Het is duidelijk een zwak punt in een democratische samenleving met vrije nieuwsgaring.
Fox is erg, maar het lijkt mij allemaal gevoed door de Breitbart en Info Wars idioten. Fox ziet goed in dat fans van dat soort troep ook naar Fox kijken. Als je sommige hier statements ziet maken over de Clintons of Obama's, komt het vaak regelrecht van dat soort onzin af. Ook met die schutter in Las Vegas. Complotidioten zijn er altijd al geweest, maar lojken elkaar makkelijk te vinden op het internet. Uiteraard kan ik het fout hebben.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_175633027
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 21:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik blijf het fascinerend vinden dat mensen die keer op keer belazerd worden met opgeklopte daadwerkelijk verzonnen bullshit terug blijven komen bij diezelfde bronnen en opiniemakers. Ik snap niet goed waarom. En dan bedoel ik niet een verhaaltje wat een uur later rechtgezet wordt oid, maar dat het echt wekenlang door de ether geblazen wordt en je dus wel weet dat het opzettelijk is.

Gevaarlijk wel dat de geesten idd rijp gemaakt lijken te worden om de resultaten van het onderzoek te kunnen verwerpen als 'onzin, want partijdig' of zelfs om het hele onderzoek maar te staken.

Wat dat aangaat zijn Russische botnets maar small potatoes in verhouding tot hun veel grotere interne probleem: de misinformatie bedrijven als Fox News die gewoon opereren als een propaganda-afdeling van de republikeinse partij ipv onafhankelijke, maar biased, media.
Ik vind het maar een gevaarlijk ding, fox is een monster en de mensen die er naar kijken geloven alles wat daar verkondigd word, het engste vind ik dat het merendeel van de wapendragers in America ook fox kijker is.
Een revolutie in Amerika kan maar van 1 kant komen en dat is de wapendragende kant, die pro geloof is een tikje racistisch en haatdragend tegen andersdenkenden.
pi_175633736
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 17:02 schreef MrRatio het volgende:
Er bestaat inderdaad een interview met Howard Stern waarin Trump over Iraq de schouders ophaalt en dan zegt: I guess so. Niet echt voor, zo wordt het wel gepromoot.
"Are you for invading Iraq"
"Yeah I guess so..."

Dat betekent dat je voor de invasie van Irak bent. Hij wou ook dat het de eerste keer goed gegaan was, dus daar was hij ook voor.
pi_175633948
Nog een stukje waarin wordt gesteld dat de verkiezingen in Alabama ongeacht de uitslag gunstig zullen zijn voor de Democraten:
https://www.politico.com/(...)re-doug-jones-288631

Of ze winnen een cruciale zetel of ze kunnen straks campagne voeren tegen de Gathering Of Pedophiles.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 10 december 2017 @ 22:48:38 #284
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_175634184
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 22:40 schreef Monolith het volgende:
Nog een stukje waarin wordt gesteld dat de verkiezingen in Alabama ongeacht de uitslag gunstig zullen zijn voor de Democraten:
https://www.politico.com/(...)re-doug-jones-288631

Of ze winnen een cruciale zetel of ze kunnen straks campagne voeren tegen de Gathering Of Pedophiles.
Ik ben bang dat dit wishful thinking is. Alle commotie rondom Trump mbt de tapes was ook zo vergeten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_175634295
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 22:40 schreef Monolith het volgende:
Nog een stukje waarin wordt gesteld dat de verkiezingen in Alabama ongeacht de uitslag gunstig zullen zijn voor de Democraten:
https://www.politico.com/(...)re-doug-jones-288631

Of ze winnen een cruciale zetel of ze kunnen straks campagne voeren tegen de Gathering Of Pedophiles.
Hm als mensen ondanks alles dinsdag bereid zijn om voor Moore te stemmen waarom zou dat in de nabije toekomst anders zijn? Ik denk dat daar wel iets meer voor nodig is.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175634336
quote:
15s.gif Op zondag 10 december 2017 22:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Hm als mensen ondanks alles dinsdag bereid zijn om voor Moore te stemmen waarom zou dat in de nabije toekomst anders zijn? Ik denk dat daar wel iets meer voor nodig is.
Omdat het electoraat in Alabama niet representatief is voor de hele Amerikaanse bevolking.
pi_175634404
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 22:48 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik ben bang dat dit wishful thinking is. Alle commotie rondom Trump mbt de tapes was ook zo vergeten.
Dat moet nog blijken hè? De laatste ronde special elections viel toch aardig gunstig uit voor de Democraten, maar de echte test voor het effect van een president zijn doorgaans de midterms.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175634562
quote:
15s.gif Op zondag 10 december 2017 22:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Hm als mensen ondanks alles dinsdag bereid zijn om voor Moore te stemmen waarom zou dat in de nabije toekomst anders zijn? Ik denk dat daar wel iets meer voor nodig is.
Alabama is dieprood natuurlijk. In zo'n staat is er een vrij significant gedeelte van de bevolking dat nog liever op een veroordeelde Republikeinse seriemoordenaar zou stemmen dan op een Democraat. De midterms moeten gaan uitwijzen wat het effect van Trump, Moore en Republikeins beleid gaan zijn al zijn het voor de Democraten in de senaat wel heel ongunstige verkiezingen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175634741
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 22:54 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Omdat het electoraat in Alabama niet representatief is voor de hele Amerikaanse bevolking.
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 23:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Alabama is dieprood natuurlijk. In zo'n staat is er een vrij significant gedeelte van de bevolking dat nog liever op een veroordeelde Republikeinse seriemoordenaar zou stemmen dan op een Democraat. De midterms moeten gaan uitwijzen wat het effect van Trump, Moore en Republikeins beleid gaan zijn al zijn het voor de Democraten in de senaat wel heel ongunstige verkiezingen.
True maar ik vraag me serieus af of de verkiezing van Moore nu zoveel impact zal gaan hebben op de midterms. Het doel heiligt de middelen zullen ook velen denken. Maar we gaan het zien, eerst dinsdag maar eens afwachten. Ben erg benieuwd *O*
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175635350
Ik vraag me ook af of het laten gaan van Franken niet een averechts effect kan gaan hebben voor de Democraten. Wat nu als uit het onderzoek naar hem (ik neem aan dat dat gewoon doorgaat) blijkt dat hij ten onrechte min of meer gedwongen was op te stappen? Dat hem geen seksuele intimidatie verweten kan worden?

De Republikeinen kunnen dan (terecht) erop wijzen dat zij Moore tenminste onschuldig achtten tot het tegendeel bewezen is, zoals het hoort.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 10 december 2017 @ 23:47:23 #291
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_175635456
quote:
5s.gif Op zondag 10 december 2017 23:41 schreef Kijkertje het volgende:
Ik vraag me ook af of het laten gaan van Franken niet een averechts effect kan gaan hebben voor de Democraten. Wat nu als uit het onderzoek naar hem (ik neem aan dat dat gewoon doorgaat) blijkt dat hij ten onrechte min of meer gedwongen was op te stappen? Dat hem geen seksuele intimidatie verweten kan worden?

De Republikeinen kunnen dan (terecht) erop wijzen dat zij Moore tenminste onschuldig achtten tot het tegendeel bewezen is, zoals het hoort.
Waar ik eerder bang voor ben dat het een extra pleidooi is om vooral nooit je excuses aan te bieden en juist stug te blijven ontkennen. En daar wordt de wereld ook niet mooier van.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_175635538
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 23:47 schreef livelink het volgende:

[..]

Waar ik eerder bang voor ben dat het een extra pleidooi is om vooral nooit je excuses aan te bieden en juist stug te blijven ontkennen. En daar wordt de wereld ook niet mooier van.
Of zoals the Onion schreef:
https://www.theonion.com/(...)enders-af-1821015675
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175635540
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 23:47 schreef livelink het volgende:

[..]

Waar ik eerder bang voor ben dat het een extra pleidooi is om vooral nooit je excuses aan te bieden en juist stug te blijven ontkennen. En daar wordt de wereld ook niet mooier van.
Dat is het nu dus al. In de conservatieve media wordt daar constant de nadruk op gelegd. Ook al waren die excuses op geen enkele manier een bekentenis, het wordt wel degelijk zo gebracht.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 10 december 2017 @ 23:51:33 #294
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175635549
De overgebleven senator van Alabama was kennelijk bij Jake Tapper op CNN: http://edition.cnn.com/20(...)otu-cnntv/index.html

quote:
[...]

The Alabama Republican said he's already cast his ballot, and that he chose a write-in candidate.

"I'd rather see the Republican win, but I'd rather see a Republican write-in. I couldn't vote for Roy Moore. I didn't vote for Roy Moore," Shelby told CNN's Jake Tapper on "State of the Union."

[...]
  zondag 10 december 2017 @ 23:53:02 #295
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_175635583
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 23:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Of zoals the Onion schreef:
https://www.theonion.com/(...)enders-af-1821015675
:D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_175635790
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 23:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Of zoals the Onion schreef:
https://www.theonion.com/(...)enders-af-1821015675
Nou dat #metoo werkt fantastisch hoor. Gewoon blijven ontkennen was het motto en zal het wel blijven ook :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175636825
Schiff: Evidence of coordination between Trump campaign and Russia ‘pretty damning’
quote:
Rep. Adam Schiff (D-Calif.) said Sunday the evidence of coordination between the Trump campaign and Russia is "pretty damning."

"The Russians offered help. The campaign accepted help. The Russians gave help. And the president made full use of that help," Schiff said during an interview on CNN's "State of the Union."

"And that's pretty damning, whether it is proof beyond a reasonable doubt of conspiracy or not," he continued.

Schiff, the ranking member of the House Intelligence Committee, which is conducting a probe into possible Russian election hacking, said people need to look at the "pattern of chronology."

"You have, in late April, the Russians approaching the Trump campaign and saying, 'we have stolen Hillary Clinton emails,' " he said.

"You have only weeks later the Russians making another approach to the campaign, this time at the highest levels, offering dirt on Hillary Clinton."
He also mentioned other communications, including Donald Trump Jr.'s communications with WikiLeaks.

"So, we have all these facts in chronology. You would have to believe that these were all isolated incidents, not connected to each other. It just doesn't make rational sense," Schiff said.

"Now, 'can you prove beyond a reasonable doubt' will be Mueller's question to answer that the Russians communicated to the campaign that the way they were going to deliver the help they offered — and that the campaign accepted — was not by handing the emails directly over to the campaign, but by publishing them." he added.

Schiff said that would be up to special counsel Robert Mueller.

There are currently multiple investigations into Russian interference in the 2016 presidential election. Trump has repeatedly denied collusion between his campaign and Russia.

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175637672
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 17:02 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Nou, de eerste dan maar: Jan. 21 “I wasn't a fan of Iraq. I didn't want to go into Iraq.” (He was for an invasion before he was against it.)
Er bestaat inderdaad een interview met Howard Stern waarin Trump over Iraq de schouders ophaalt en dan zegt: I guess so. Niet echt voor, zo wordt het wel gepromoot.

Jan. 21 “A reporter for Time magazine — and I have been on their cover 14 or 15 times. I think we have the all-time record in the history of Time magazine.” (Trump was on the cover 11 times and Nixon appeared 55 times.)
Dit is een zwak dingetje van Trump, af en toe overdrijven. Of je nu 14 of 11 keer op de cover gestaan hebt van een blad, hoe wereldschokkend is dit?

Jan. 23 “Between 3 million and 5 million illegal votes caused me to lose the popular vote.” (There's no evidence of illegal voting.) Er zijn op steekproefsbasis allerlei onregelmatigheden gevonden met stemmen. Of het in totaal tussen 3 en 5 miljoen is kan ik niet inschatten, ik vind het zelf geloofwaardig.

Jan. 25 “Now, the audience was the biggest ever. But this crowd was massive. Look how far back it goes. This crowd was massive.” (Official aerial photos show Obama's 2009 inauguration was much more heavily attended.) Trump was blijkbaar nog opgefokt na de foto van CNN ruim voor de inauguratie begon, waarin nog nauwelijks mensen te zien waren. Bij de inauguratiepeech van Trump waren meer gedeeltes afgezet, het was slechter weer en Washington is nu eenmaal een Democrats bolwerk. De tweede inauguratiespeech van Obama was minder druk dan de eerste.

Ik heb vandaag niet de tijd om de rest te factchecken, er is nogal wat af te dingen aan de claims van leugens.
Haha, je kan alleen komen met zaken waarbij Trump maar een beetje liegt :')
  maandag 11 december 2017 @ 08:42:36 #299
64792 Mryc
play me one more song
pi_175637964
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 08:14 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Haha, je kan alleen komen met zaken waarbij Trump maar een beetje liegt :')
https://www.google.nl/url(...)6trye-gGBBYQDmsCttha
  maandag 11 december 2017 @ 08:48:34 #300
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_175638024
quote:
je kan er wel een Statenbijbel vol mee schrijven :o
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')