abonnement Unibet Coolblue
pi_175564869



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
pi_175565677
Standpunt teruggekeken. Baudet had geen reden om weg te gaan. Baudet moet zich achter de oren gaan krabben als dit de nieuwe standaard wordt.

Het enige wat er beter had gekund is dat hij aangekondigd kan worden. Mogelijk dat dit echter bij de opzet hoort want Charles werd ook pas aangekondigd toen hij aan het woord kwam (per telefoon). Ook dat is geen reden om dan maar weg te gaan.

[ Bericht 43% gewijzigd door Mr.Major op 07-12-2017 23:59:07 ]
pi_175566197
Overigens is 84% het met de stelling dat het een onverstandig idee is oneens. Daar zal het FvD haar leden zeker een onevenredig aandeel in hebben gezien de soap, maar goed. Al kan ik me, de comments lezende, niet aan de indruk onttrekken dat er een aantal Christenfundi's speciaal vandaag wel het internet op mag. Ook weinig verbazingwekkend.

www.stand.nl
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 december 2017 @ 00:24:15 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175566314
quote:
Dat hebben we in Nederland ook gewoon rondlopen en durft zichzelf als democraten te beschrijven.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 december 2017 @ 00:30:10 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175566371
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 00:27 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat hebben we in Nederland ook gewoon rondlopen en durft zichzelf als democraten te beschrijven.
Het getal 66 heeft er vast ook wat mee te maken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175566550
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 23:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat kan je toch niet serieus geloven. Ik geloof niet eens dat jij dat gelooft. Als je dat echt doet ben je te dom om te poepen.

Hij heeft duizend maal zijn standpunt m.b.t. referenda toegelicht, en jij gaat hier een grap+oneliner als letterlijk beoogt beleid zien, terwijl die duizend toelichtingen het tegenspreken.

Ik heb er echt moeite mee jullie nog serieus te nemen. Beschamend is het.
Ik poep prima, hoor, Maar jij hebt niet door dat ik een zelfde soort grap maak als Baudet deed.
Iets quasi-serieus beweren over zijn dictatuurverlangen. Hoewel... zijn bewondering voor Napoleon is wel verontrustend.
Maar ik refereer naar een monoloog van hem waar hij toch wel serieus impliceerde beweerde dat het referendumssyteem beter is dan de normale parlementaire democratie wat we kennen.
En dat is flinterdun van hem. Behoorlijk nep.
pi_175566555
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 00:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het getal 66 heeft er vast ook wat mee te maken.
1966 was het jaar dat D66 is opgericht ;)
pi_175566658
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 00:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik poep prima, hoor, Maar jij hebt niet door dat ik een zelfde soort grap maak als Baudet deed.
Iets quasi-serieus beweren over zijn dictatuurverlangen. Hoewel... zijn bewondering voor Napoleon is wel verontrustend.
Maar ik refereer naar een monoloog van hem waar hij toch wel serieus impliceerde beweerde dat het referendumssyteem beter is dan de normale parlementaire democratie wat we kennen.
En dat is flinterdun van hem. Behoorlijk nep.
Aan de ene kant noem je het dus een grap, aan de andere kant noem je het flinterdun. Al die keren dat hij toegelicht heeft wat hij echt wil i.p.v. een eigenlijk niet letterlijk op te vatten oneliner kies je dan schijnbaar toch te negeren.

Ik vind het totale onzin hier verder nog over te hebben. Als je denkt dat Baudet dit echt vindt doe je dat maar.
pi_175568462
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:45 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Word je niet moe van jezelf? Zeg anders nog ff dat Baudet alleenheerser wil worden en die 127 zetels helemaal niet nodig heeft.
Dit is gewoon letterlijk een uitspraak van hem, dus ik weet niet waar je zo moeilijk over doet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175568508
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2017 08:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit is gewoon letterlijk een uitspraak van hem, dus ik weet niet waar je zo moeilijk over doet.
Baudet bedoelt altijd iets anders dan wat hij zegt. Dat snap je onderhand toch wel?
pi_175568516
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik laat me graag vertellen wat het gedachtegoed van de VVD is. Ik heb er nog geen een kunnen ontdekken, behalve dat wat ze niet waarmaken.
Wie loopt er nou te trollen? Ik heb al eerder aangegeven dat de VVD streeft naar meer eigen verantwoordelijkheid en een kleinere overheid. Dat is de essentie van het gedachtegoed van de rechtse VVD. Jij wuift dat weg. Dat kan, maar blijf dan niet zeuren om een antwoord.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175573787
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 00:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Aan de ene kant noem je het dus een grap, aan de andere kant noem je het flinterdun. Al die keren dat hij toegelicht heeft wat hij echt wil i.p.v. een eigenlijk niet letterlijk op te vatten oneliner kies je dan schijnbaar toch te negeren.

Ik vind het totale onzin hier verder nog over te hebben. Als je denkt dat Baudet dit echt vindt doe je dat maar.
Dat van hem en Theo als dictators is als een grap te zien ,. dan wel een onzinnig standpunt.
Maar hij impliceerde dat het referendumsysteem een beter bestuur is als wat we nu kennen.
Dat is flinterdun te noemen.
Die implicatie is duidelijk.Je moet gewoon erkennen dat hij op dat moment uit zijn nek zat te lullen en zat te liegen over wat zijn werkelijke mening is ( referenda als aanvulling van parlementair systeem) Een politicus die zo gemakkelijk met woorden speelt en een aanhang die het allemaal prachtig vind en juicht.. zijn niet te vertrouwen.
pi_175574737
FvD nog een mening over hoe de Brexit verloopt?
En willen we deze vernedering ook in NL als Nexit?
Make my day!
pi_175575434
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:22 schreef agter het volgende:
FvD nog een mening over hoe de Brexit verloopt?
En willen we deze vernedering ook in NL als Nexit?
Een week of twee terug waren ze nog erg positief
pi_175576300
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2017 08:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit is gewoon letterlijk een uitspraak van hem, dus ik weet niet waar je zo moeilijk over doet.
Jij zegt altijd alleen maar dingen die je serieus meent?
pi_175576313
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jij zegt altijd alleen maar dingen die je serieus meent?
Jij leest dat interview met hem en je hebt de indruk dat hij daar een grapje aan het maken is?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175576338
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:22 schreef agter het volgende:
FvD nog een mening over hoe de Brexit verloopt?
En willen we deze vernedering ook in NL als Nexit?
Als het aan Schultz ligt gaan we er hopelijk toch uit. Wat is er vernederend aan de brexit dan? Enkel de uitvoering of het hele principe?
pi_175576352
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jij leest dat interview met hem en je hebt de indruk dat hij daar een grapje aan het maken is?
Welk interview hebben we het nu over?
pi_175576372
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Welk interview hebben we het nu over?
http://berniemag.nl/thierry-baudet-haagse-dandy/

quote:
Denk je dat je ooit de kans krijgt om te laten zien wat je waard bent?

‘Daar ben ik van overtuigd. Ik denk dat meer dan de helft van de Nederlanders het in principe met mij eens is. In potentie is dat 80 tot 90 procent van de zetels. Mensen zijn van nature bang voor verandering en stemmen een stuk conservatiever dan ze eigenlijk zijn. Uit angst om hun baan te verliezen of hun huis, slikken ze de fouten van de regering. Zo van: “Ach, we geven Rutte nog maar een kans.” Maar ik geloof dat je het electoraat niet voor de gek kunt blíjven houden – op een gegeven moment is de maat vol.’
Als je eigenlijk niet eens weet waar dit citaat vandaan komt, waarom roep je dan direct dat het vast een grapje is?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175576471
Baudet bedoelt nou eenmaal nooit wat hij zegt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175576487
Ramautarsing en FvD... Genoemd als verspreiders van Fake Nieuws.

https://www.omroepgelderl(...)ogische-overwegingen

En natuurlijk haalt de fake news verspreider zijn tweet weg.
Make my day!
pi_175576552
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

http://berniemag.nl/thierry-baudet-haagse-dandy/

[..]

Als je eigenlijk niet eens weet waar dit citaat vandaan komt, waarom roep je dan direct dat het vast een grapje is?
Oh ja, natuurlijk. De uitspraak van alleenheerser willen zijn (geen interview) en 80 a 90% eens van de bevolking (wel interview) liepen even door elkaar heen. Ik wist het wel maar dacht even dat je het over de alleenheerser uitspraak had.

Met dit interview ben ik als fanboy natuurlijk bekend ;)

Ik ben er hier van overtuigd dat hij niet de illusie heeft 80 tot 90% van de zetels te halen.

Er zijn vast standpunten te bedenken waar partijen 5% van de zetels mee halen. Of juist bijna 100% van de zetels. Sommige ideeën vindt namelijk iedereen van links tot rechts goed. Baudet denkt met systeemkritiek 80-90% van de zetels te kunnen halen in principe. Het gaat hier dus niet om het volledige partijprogramma. Dan lijkt 80-90% mij alsnog te hoog, maar zo bizar is het allemaal niet.

Als je vraagt hoewel mensen tegen een daadwerkelijke baantjescarrousel is, denk ik dat je al snel aan die 80% zit. Natuurlijk vinden veel mensen niet dat daar nu sprake van is. Daarom gebruikt hij ook de woorden 'in principe' en 'in potentie'.
pi_175576610
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oh ja, natuurlijk. De uitspraak van alleenheerser willen zijn (geen interview) en 80 a 90% eens van de bevolking (wel interview) liepen even door elkaar heen. Ik wist het wel maar dacht even dat je het over de alleenheerser uitspraak had.

Met dit interview ben ik als fanboy natuurlijk bekend ;)
Waarom zou ik het over die uitspraak hebben, ik citeer nota bene Baudet, waarna jij zelf opeens dat gedoe over een alleenheerser zijn erbij haalt.

Punt blijft natuurlijk staan dat alles minder dan 127 zetels een beetje een teleurstelling is bij de volgende verkiezingen met dergelijke verwachtingen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 8 december 2017 @ 15:56:53 #25
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175576668
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat is er vernederend aan de brexit?
Heb je de laatste tijd het nieuws wel gevolgd? Denk je dan werkelijk dat de Brexit wel goed is voor Engeland en met name zijn plaats in de wereldpolitiek?
Laffe huichelaar
pi_175576673
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom zou ik het over die uitspraak hebben, ik citeer nota bene Baudet, waarna jij zelf opeens dat gedoe over een alleenheerser zijn erbij haalt.

Punt blijft natuurlijk staan dat alles minder dan 127 zetels een beetje een teleurstelling is bij de volgende verkiezingen met dergelijke verwachtingen.
Het is inmiddels een dag geleden en ook andere uitspraken zijn besproken, vandaar de tijdelijke verwarring, die nu volledig is weggenomen uiteraard.

Inhoudelijke reactie heb ik toegevoegd, en ik ben blij dat je zo positief aankijkt tegen de potentie van het FvD dat jij vindt dat Baudet minimaal 127 zetels moet halen. Immers dat heb je gezegd en dus vind je dat ook... Zelfs Baudet ziet het minder rooskleurig in.
pi_175576685
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:57 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is inmiddels een dag geleden en ook andere uitspraken zijn besproken, vandaar de tijdelijke verwarring, die nu volledig is weggenomen uiteraard.

Inhoudelijke reactie heb ik toegevoegd, en ik ben blij dat je zo positief aankijkt tegen de potentie van het FvD dat jij vindt dat Baudet minimaal 127 zetels moet halen. Immers dat heb je gezegd en dus vind je dat ook...
Dat klopt, ik heb gezegd dat alles minder dan 127 zetels een teleurstelling is. Goed gezien.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175576824
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 09:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie loopt er nou te trollen? Ik heb al eerder aangegeven dat de VVD streeft naar meer eigen verantwoordelijkheid en een kleinere overheid. Dat is de essentie van het gedachtegoed van de rechtse VVD. Jij wuift dat weg. Dat kan, maar blijf dan niet zeuren om een antwoord.
De hoeveelheid overheid is aantoonbaar gegroeid de afgelopen 12 jaar, dus van dat gedachtegoed is objectief niets waar gekomen.

Die eigen verantwoordelijkheid, hangt ervanaf waar je kijkt. Voor de burger is dat er wel gekomen, met ook nadelige gevolgen (zoals bijv. voor de immigrant die de integratiecursus van eigen geld moet betalen), hoewel er vast en zeker ook voorbeelden zijn te vinden waarbij het tegenovergestelde het geval is. Of er een netto grotere eigen verantwoordelijkheid is, vraag ik me dus af.

Eigen verantwoordelijkheid voor grote bedrijven (niet dat ik dat nou zo erg vindt, lastige discussie) en MKB/ZZP'ers is niet afgenomen naar mijn weten, wat ook strookt met het feit dat bureaucratie en overheid zijn toegenomen.

Gedachtegoed dat niet uitkomt terwijl daar kansen voor lagen, mag je dat nog gedachtegoed noemen, of moet dat dan ook daadwerkelijk gerealiseerd worden?

Is het nog daadwerkelijk gedachtegoed, of houden ze een plaatje vol waarvan ze weten dat het niet gerealiseerd zal worden. Geloof jij de VVD nog als ze pleiten voor belastingverlaging?

Hoe je het ook went of keert, het blijft een zwaktebod.
pi_175576884
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:05 schreef Mr.Major het volgende:
Geloof jij de VVD nog als ze pleiten voor belastingverlaging?

Je weet dat dit gewoon gaat gebeuren, toch? We gaan naar twee schijven met minder belastingdruk per 2019.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175576916
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je weet dat dit gewoon gaat gebeuren, toch? We gaan naar twee schijven met minder belastingdruk per 2019.
Ja dat plan is vrij bekend. Is dat niet slechts een versimpeling, of is er daadwerkelijk sprake van een netto belastingsverlichting? Dus dat wordt niet gecompenseerd op andere vlakken ofzo? Zoals de BTW? Waardoor we er uiteindelijk dus op achteruit gaan.

Als ik van jou in plaats van 100 euro, 110 euro pak, en je 5 euro teruggeef. Ben je dan blij met die 5 euro? Is er dan daadwerkelijk sprake van een vermindering van wat ik van jou pak?

Als iemand die per dag een pakje rookt zegt te gaan minderen met roken, en dan daarna 1,5 pakje per dag gaat roken, om dan te beweren dat hij anders 2 pakjes per dag was gaan roken. Heeft hij dan zijn rookgedrag geminderd?
pi_175576978
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:10 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja dat plan is vrij bekend. En dat wordt niet gecompenseerd op andere vlakken ofzo? Zoals de BTW? Waardoor we er uiteindelijk dus op achteruit gaan.

Als ik van jouw tien euro pak, en je 5 euro teruggeef. Ben je dan blij met die 5 euro?
Hangt van de persoonlijke situatie af, he. Je zult ongetwijfeld mensen hebben die door de hogere btw niet echt veel verschil in koopkracht merken, ook al is de belasting wel gedaald. Je zult ook genoeg mensen hebben voor wie de lagere IB het effect van de btw-verhoging (ruim) compenseert.

Feit blijft dat de belasting gewoon verlaagd wordt, dus waarom je dan roept dat de VVD dat nooit zou doen is mij echt weer een raadsel. Ik raad je nog steeds aan een boek te lezen over politiek.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175577016
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hangt van de persoonlijke situatie af, he. Je zult ongetwijfeld mensen hebben die door de hogere btw niet echt veel verschil in koopkracht merken, ook al is de belasting wel gedaald. Je zult ook genoeg mensen hebben voor wie de lagere IB het effect van de btw-verhoging (ruim) compenseert.

Feit blijft dat de belasting gewoon verlaagd wordt, dus waarom je dan roept dat de VVD dat nooit zou doen is mij echt weer een raadsel. Ik raad je nog steeds aan een boek te lezen over politiek.
We zullen zien of dat zo uit gaat pakken, en welk beleid er nog bij gaat komen. Ik vraag het me zeer af. Als je mij een boek kan aanraden dat in de toekomst kan kijken houd ik me aanbevolen.

Ik ben zeer sceptisch, maar goed: behaalde "resultaten" in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_175577032
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De hoeveelheid overheid is aantoonbaar gegroeid de afgelopen 12 jaar, dus van dat gedachtegoed is objectief niets waar gekomen.

Die eigen verantwoordelijkheid, hangt ervanaf waar je kijkt. Voor de burger is dat er wel gekomen, met ook nadelige gevolgen (zoals bijv. voor de immigrant die de integratiecursus van eigen geld moet betalen), hoewel er vast en zeker ook voorbeelden zijn te vinden waarbij het tegenovergestelde het geval is. Of er een netto grotere eigen verantwoordelijkheid is, vraag ik me dus af.

Eigen verantwoordelijkheid voor grote bedrijven (niet dat ik dat nou zo erg vindt, lastige discussie) en MKB/ZZP'ers is niet afgenomen naar mijn weten, wat ook strookt met het feit dat bureaucratie en overheid zijn toegenomen.

Gedachtegoed dat niet uitkomt terwijl daar kansen voor lagen, mag je dat nog gedachtegoed noemen, of moet dat dan ook daadwerkelijk gerealiseerd worden?

Is het nog daadwerkelijk gedachtegoed, of houden ze een plaatje vol waarvan ze weten dat het niet gerealiseerd zal worden. Geloof jij de VVD nog als ze pleiten voor belastingverlaging?

Hoe je het ook went of keert, het blijft een zwaktebod.
Jij vroeg waar de VVD voor staat. Dat de praktijk een stuk weerbarstiger is, doet daar niets aan af. Dat is nou eenmaal onvermijdelijk in ons coalitiestelsel. Daar komen jullie ook nog wel achter, mocht het FvD ooit deel gaan uitmaken van een kabinet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 8 december 2017 @ 16:17:54 #34
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175577046
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De hoeveelheid overheid is aantoonbaar gegroeid de afgelopen 12 jaar, dus van dat gedachtegoed is objectief niets waar gekomen.
De afgelopen jaren (toen de VVD aan de macht was zeg maar) is de overheid alleen maar gekrompen. Sowieso heb je nog even een factcheck:

https://www.rtlz.nl/opini(...)se-overheid-te-groot

quote:
Die eigen verantwoordelijkheid, hangt ervanaf waar je kijkt. Voor de burger is dat er wel gekomen, met ook nadelige gevolgen (zoals bijv. voor de immigrant die de integratiecursus van eigen geld moet betalen), hoewel er vast en zeker ook voorbeelden zijn te vinden waarbij het tegenovergestelde het geval is. Of er een netto grotere eigen verantwoordelijkheid is, vraag ik me dus af.
Eigen verantwoordelijkheid heeft altijd nadelige gevolgen voor de burger: in de zin van dat hij zijn eigen boontjes moet doppen en op de blaren zit als het misgaat. Het voordeel is dat de burger dan wel meer richting kan geven aan zijn eigen leven: de vrijheid waar liberalen naar op zoek zijn.
quote:
Eigen verantwoordelijkheid voor grote bedrijven (niet dat ik dat nou zo erg vindt, lastige discussie) en MKB/ZZP'ers is niet afgenomen naar mijn weten, wat ook strookt met het feit dat bureaucratie en overheid zijn toegenomen.
Deze stelling moet je even toelichten.
quote:
Gedachtegoed dat niet uitkomt terwijl daar kansen voor lagen, mag je dat nog gedachtegoed noemen, of moet dat dan ook daadwerkelijk gerealiseerd worden?
Ik ben goed bekend met het liberale gedachtegoed en het overheidsbeleid. Hoe zo niet uitgekomen? Was de reden dat de PvdA verloor niet dat de liberalen te veel de overhand hadden in het regeringsbeleid van de afgelopen jaren?
quote:
Is het nog daadwerkelijk gedachtegoed, of houden ze een plaatje vol waarvan ze weten dat het niet gerealiseerd zal worden. Geloof jij de VVD nog als ze pleiten voor belastingverlaging?

Hoe je het ook went of keert, het blijft een zwaktebod.
Euh? Oké.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175577079
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

We zullen zien of dat zo uit gaat pakken, en welk beleid er nog bij gaat komen. Ik vraag het me zeer af. Als je mij een boek kan aanraden dat in de toekomst kan kijken houd ik me aanbevolen.
Jij hebt überhaupt niet echt interesse in politiek, of wel?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175577085
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als het aan Schultz ligt gaan we er hopelijk toch uit. Wat is er vernederend aan de brexit dan? Enkel de uitvoering of het hele principe?
De uitvoering hangt samen met het hele principe. Samen kunnen we veel meer dan alleen.
Het laat ook zien dat het principe door de Brexeteers voor het VK niet goed doordacht is, laat staan voor Nederland. Wij zijn nog veel meer verbonden met de gezamenlijke Europese markt...
pi_175577099
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij vroeg waar de VVD voor staat. Dat de praktijk een stuk weerbarstiger is, doet daar niets aan af. Dat is nou eenmaal onvermijdelijk in ons coalitiestelsel. Daar komen jullie ook nog wel achter, mocht het FvD ooit deel gaan uitmaken van een kabinet.
Dat je niet alles wat je wil kan realiseren is mij al volkomen duidelijk. Zo moeilijk is dat allemaal niet. Maar realiseert de VVD dan niet te weinig, en werkt dat wat ze realiseren?

En vooral de laatste alinea.
pi_175577134
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De uitvoering hangt samen met het hele principe. Samen kunnen we veel meer dan alleen.
Het laat ook zien dat het principe door de Brexeteers voor het VK niet goed doordacht is, laat staan voor Nederland. Wij zijn nog veel meer verbonden met de gezamenlijke Europese markt...
Brexit zou ook veel soepeler lopen als er ook een Brexiteer als PM zou zijn.
pi_175577156
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Brexit zou ook veel soepeler lopen als er ook een Brexiteer als PM zou zijn.
Waarom?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175577164
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Brexit zou ook veel soepeler lopen als er ook een Brexiteer als PM zou zijn.
Werkelijk? Of is sneller voor grotere schade voor de Britse welvaart kiezen een teken van een soepeler verloop?
pi_175577292
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:17 schreef Ryon het volgende:

[..]

De afgelopen jaren (toen de VVD aan de macht was zeg maar) is de overheid alleen maar gekrompen. Sowieso heb je nog even een factcheck:

https://www.rtlz.nl/opini(...)se-overheid-te-groot

[..]

Eigen verantwoordelijkheid heeft altijd nadelige gevolgen voor de burger: in de zin van dat hij zijn eigen boontjes moet doppen en op de blaren zit als het misgaat. Het voordeel is dat de burger dan wel meer richting kan geven aan zijn eigen leven: de vrijheid waar liberalen naar op zoek zijn.

[..]

Deze stelling moet je even toelichten.

[..]

Ik ben goed bekend met het liberale gedachtegoed en het overheidsbeleid. Hoe zo niet uitgekomen? Was de reden dat de PvdA verloor niet dat de liberalen te veel de overhand hadden in het regeringsbeleid van de afgelopen jaren?

[..]

Euh? Oké.
Die factcheck checkt niet de facts: het aantal ambtenaren is (marginaal) afgenomen; met overigens als reden de crisis.
Dat onze overheidsuitgaven relatief klein zijnt.o.v. die van andere landen, heeft niets te maken met het pleiten voor een kleinere overheid door de VVD, die de overheid dus nóg kleiner willen. Wel nuanceert het de noodzakelijkheid ertoe mogelijk.

Eigen verantwoordelijkheid heeft niet "altijd" nadelige gevolgen. Het idee is dat het netto (dus voor de hele groep) positieve gevolgen heeft, en daarmee goed is voor het land; anders doe je het niet. Het gaat er volgens de VVD immers niet om de vrijheid je leven te verneuken, maar de vrijheid wat van je leven te maken. Dat dat dan dus niet lukt, geeft aan dat het gedachtegoed is mislukt.

Dat was het beeld voor de PvdA kiezer. Of dat daadwerkelijk zo is is dan ook iets heel anders. Ook de VVD heeft zetels verloren. Ook is het de vraag of de VVD wordt afgerekend op beleid dat zij hebben gemaakt, en in hoeverre zij verantwoordelijk zijn voor de ontwikkelingen als de groeiende economie: immers: ook de economie van het VK is gegroeid, ondanks de "desastreuze brexit" Het kon dus eigenlijk niet fout gaan, wat er ook gedaan werd.
pi_175577447
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:14 schreef Ludachrist het volgende:

Feit blijft dat de belasting gewoon verlaagd wordt, dus waarom je dan roept dat de VVD dat nooit zou doen is mij echt weer een raadsel.
Er is sprake van een structurele lastenverzwaring.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175577451
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Brexit zou ook veel soepeler lopen als er ook een Brexiteer als PM zou zijn.
Of gewoon een capabel iemand en een EU die meewerkt, i.p.v. het bewust zo moeilijk maken van. De EU heeft echter gewoon een eigen agenda.
pi_175577486
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:36 schreef nostra het volgende:

[..]

Er is sprake van een structurele lastenverzwaring.
Stt. Hij kan geen kritiek op de VVD hebben.
Oh wacht, in dit topic zijn we fatsoenlijk en doen wij niet aan ad hominems en dooddoeners; zie daarom de afkeurende reacties die nu en totaal niet selectief komen.

(Hoewel de kans zeer groot dat ze nu dus juist afwezig blijven)
  vrijdag 8 december 2017 @ 16:39:55 #45
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175577548
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:30 schreef Mr.Major het volgende:
Die factcheck checkt niet de facts: het aantal ambtenaren is (marginaal) afgenomen; met overigens als reden de crisis.
Dat onze overheidsuitgaven relatief klein zijnt.o.v. die van andere landen, heeft niets te maken met het pleiten voor een kleinere overheid door de VVD, die de overheid dus nóg kleiner willen. Wel nuanceert het de noodzakelijkheid ertoe mogelijk.
Dat zijn dan toch wel de feiten? De ambtenarenstop had trouwens niet gehoeven. men had ook kunnen kiezen voor een politiek waarin men gebruikte van de crisis om de overheidsinvloed juist groter te laten worden. Daar werd door links ook nadrukkelijk om gevraagd! Juist in crisistijden hebben Nederlanders behoefte aan de zekerheid die overheidscontraten en sociale voorzieningen bieden.
quote:
Eigen verantwoordelijkheid heeft niet "altijd" nadelige gevolgen. Het idee is dat het netto (dus voor de hele groep) positieve gevolgen heeft, en daarmee goed is voor het land; anders doe je het niet. Het gaat er volgens de VVD immers niet om de vrijheid je leven te verneuken, maar de vrijheid wat van je leven te maken. Dat dat dan dus niet lukt, geeft aan dat het gedachtegoed is mislukt.
Overdracht van verantwoordelijkheid heeft per definitie nadelige gevolgen. Als ik het risico van mijn handelen bij de staat kan leggen is dat altijd gunstiger. Het is alleen niet altijd rechtvaardiger of wenselijk. Zeker vanuit een liberaal perspectief bezien is het de bedoeling dat mensen zelf verantwoordelijkheid dragen over hoe zij hun levens inrichten. Dat is ook direct gekoppeld aan de vrijheid die daarbij komt kijken, en ja, vrijheid wordt door liberalen als positief bezien.

Hoe gedachtegoed kan mislukken ontgaat mij even.
quote:
Dat was het beeld voor de PvdA kiezer. Of dat zo is is dan ook iets heel anders. Ook is het de vraag of de VVD wordt afgerekend op beleid dat zij hebben gemaakt, en in hoeverre zij verantwoordelijk zijn voor de ontwikkelingen als de groeiende economie: immers: ook de economie van het VK is gegroeid, ondanks de "desastreuze brexit" Het kon dus eigenlijk niet fout gaan, wat er ook gedaan werd.
Naar mijn weten is er nog geen Brexit? Op dit moment is het zelfs onzeker of die er wel komt.

Dat een politieke partij volledig verantwoordelijk is voor de groei of krimp van een economie is onzin en dat weet iedereen wel. Dat is een stroman. Dat er keuzes zijn gemaakt die de groei bevorderd hebben staat wel vast. Maar dat is een discussie apart.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175577573
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jij hebt überhaupt niet echt interesse in politiek, of wel?
Nee, joh. Politiek is saai en kut, wie interesseert zich daar nou in. Daarom ben ik ook lid van een politieke partij, lees ik als persoon onder de 25 artikelen van meerdere kranten, en opiniewebsites van links tot rechts, luister ik radio en kijk ik nieuws, talkshows en andere programma's met inhoud, discussieer ik in het echt over politiek hoewel mijn opleiding daar niks mee te maken heeft en spendeer ik een groter deel van mijn leven op een forum dan ik aan de wereld zou willen toegeven.

Ik begrijp totaal waar deze opmerking vandaan komt.
pi_175577587
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat die minder gefocust zou zijn op de verhoudingen tussen de EU en GB.
Tot nu toe heeft de EU naar mijn weten geen concessies gedaan, May daarentegen....
pi_175577590
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:36 schreef nostra het volgende:

[..]

Er is sprake van een structurele lastenverzwaring.
Structureel half miljard minder, toch?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175577609
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Stt. Hij kan geen kritiek op de VVD hebben.
Oh wacht, in dit topic zijn we fatsoenlijk en doen wij niet aan ad hominems en dooddoeners; zie daarom de afkeurende reacties die nu en totaal niet selectief komen.

(Hoewel de kans zeer groot dat ze nu dus juist afwezig blijven)
Waarvan akte.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175577723
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:41 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Structureel half miljard minder, toch?
Per saldo lastenverzwaring. Goeddeels verbruiksbelastingen volgens mij: energie en btw. Wel eerst een paar jaar erop vooruit natuurlijk. ;)

Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175577743
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Of gewoon een capabel iemand en een EU die meewerkt, i.p.v. het bewust zo moeilijk maken van. De EU heeft echter gewoon een eigen agenda.
De EU is vanaf het begin heel helder en open over haar uitgangspunten voor de onderhandelingen. In die zin werken ze volop mee maar uiteraard wel met een aantal voorwaarden. Het probleem zit echt bij de Britten die zelf geen flauw benul hebben wat ze willen. Het Brexitkamp ging het om het winnen van het referendum, daarna zijn ze snel alle verantwoordelijkheid ontvlucht...
pi_175577824
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De EU is vanaf het begin heel helder en open over haar uitgangspunten voor de onderhandelingen. In die zin werken ze volop mee maar uiteraard wel met een aantal voorwaarden. Het probleem zit echt bij de Britten die zelf geen flauw benul hebben wat ze willen. Het Brexitkamp ging het om het winnen van het referendum, daarna zijn ze snel alle verantwoordelijkheid ontvlucht...
Desalniettemin is het voor de buitenwacht een bijzonder interessant gebeuren.
pi_175577902
quote:
18s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:40 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee, joh. Politiek is saai en kut, wie interesseert zich daar nou in. Daarom ben ik ook lid van een politieke partij, lees ik als persoon onder de 25 artikelen van meerdere kranten, en opiniewebsites van links tot rechts, luister ik radio en kijk ik nieuws, talkshows en andere programma's met inhoud, discussieer ik in het echt over politiek hoewel mijn opleiding daar niks mee te maken heeft en spendeer ik een groter deel van mijn leven op een forum dan ik aan de wereld zou willen toegeven.

Ik begrijp totaal waar deze opmerking vandaan komt.
Nou, je lijkt niet echt geïnteresseerd om je te verdiepen in het gedachtegoed van andere partijen, of de geschiedenis er van.

quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:47 schreef nostra het volgende:

[..]

Per saldo lastenverzwaring. Goeddeels verbruiksbelastingen volgens mij: energie en btw. Wel eerst een paar jaar erop vooruit natuurlijk. ;)

[ afbeelding ]
Ja, dat ze het basispad wat sneller hebben uitgevoerd om goede sier met een incidentele verlichting te maken in de komende jaren wist ik, maar ik meen toch gelezen te hebben dat er structureel wel een lastenverlichting plaatsvindt, ook na 2021. Even kijken of ik dat terug kan vinden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175578145
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:52 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Desalniettemin is het voor de buitenwacht een bijzonder interessant gebeuren.
Zeker, alleen jammer dat het experiment zo schadelijk is...
Maar dat zal de populisten die het ontketend hebben worst zijn.
pi_175578176
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, je lijkt niet echt geïnteresseerd om je te verdiepen in het gedachtegoed van andere partijen, of de geschiedenis er van.

[..]
Past eigenlijk wel weer mooi bij het politieke voetbalfangedrag wat je Bijleveld FvD'ers ziet. Heel druk met politiek maar enkel met het eigen kleine deeltje. Het grotere plaatje is dan niet zo interessant.
pi_175578309
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 17:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zeker, alleen jammer dat het experiment zo schadelijk is...
Maar dat zal de populisten die het ontketend hebben worst zijn.
Ik ben verder geen econoom en heb er om eerlijk te zijn vrij weinig verstand van. Misschien dat het in de toekomst wel weer beter gaat. Het biedt natuurlijk altijd weer kansen aan de markt. Maar op het moment is het wel zuur voor ze. Dat gaan ze zeker nog wel even voelen.
pi_175578448
Die GroenLinks hooligans hier waren toch zo verbolgen dat Baudet zich liet kennen door in te gaan op opiniestukjes en dat gezeik met die leraar? GroenLinks houdt er ook niet zo van zo te zien

quote:
Al mijn leuke woordgrapjes stuurde hij door aan de hoofdredacteuren van de Volkskrant en van HP/De Tijd, met de bijsluiter: het is een schande dat deze racist voor keurige kranten en tijdschriften werkt. Doe hier iets aan!
http://www.hpdetijd.nl/2017-12-08/groenlinks-ik-kap-er-mee/
_O_ _O-
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 december 2017 @ 17:28:37 #58
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175578569
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 17:23 schreef Vesz het volgende:
Die GroenLinks hooligans hier waren toch zo verbolgen dat Baudet zich liet kennen door in te gaan op opiniestukjes en dat gezeik met die leraar? GroenLinks houdt er ook niet zo van zo te zien

[..]

_O_ _O-
:D
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175578689
Ook als je van GroenLinks bent moet je dat niet doen.

Wow. Wat een gewaagd standpunt. Jeetje. Net alsof je niet alles wat iemand van een partij doet goed hoeft te vinden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 8 december 2017 @ 17:36:41 #60
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175578724
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 17:23 schreef Vesz het volgende:
Die GroenLinks hooligans hier waren toch zo verbolgen dat Baudet zich liet kennen door in te gaan op opiniestukjes en dat gezeik met die leraar? GroenLinks houdt er ook niet zo van zo te zien

[..]

_O_ _O-
Nu heb ik een hele column van Arthur van Amerongen moeten doorlezen om er achter te komen dat het - zoals altijd - nergens om gaat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175579034
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 17:34 schreef Ludachrist het volgende:
Ook als je van GroenLinks bent moet je dat niet doen.

Wow. Wat een gewaagd standpunt. Jeetje. Net alsof je niet alles wat iemand van een partij doet goed hoeft te vinden.
Inderdaad, alsof je als een blinde voetbalfan alles wat een partij doet moet waarderen en verdedigen. Sowieso is het wat simpel om je zo te vereenzelvigen met een bepaalde politieke partij...
  vrijdag 8 december 2017 @ 17:55:32 #62
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175579045
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 17:23 schreef Vesz het volgende:
Die GroenLinks hooligans hier waren toch zo verbolgen dat Baudet zich liet kennen door in te gaan op opiniestukjes en dat gezeik met die leraar? GroenLinks houdt er ook niet zo van zo te zien

[..]

_O_ _O-
Wie is hier precies een groenlinkshooligan?
Laffe huichelaar
pi_175579367
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 17:55 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wie is hier precies een groenlinkshooligan?
Hij/zij die het waagt kritiek te hebben op Baudet wanneer die liever op twitter ruzie maakt met een docent dan in de kamer te debatteren over onderwijs.
pi_175579650
http://politiek.tpo.nl/20(...)trapt-kerstboomhoax/

wannabeepoliticus FvD twittert nepnieuws

... check je bronnen .... jij kip zonder kop
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 december 2017 @ 18:29:15 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175579716
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 18:27 schreef Bluesdude het volgende:
http://politiek.tpo.nl/20(...)trapt-kerstboomhoax/

wannabeepoliticus FvD twittert nepnieuws

... check je bronnen .... jij kip zonder kop
Iemand gebruikt Twitter voor Twitterzaken... snel, bel de kranten, dat kan echt niet!!!!!
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175579763
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 18:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Iemand gebruikt Twitter voor Twitterzaken... snel, bel de kranten, dat kan echt niet!!!!!
Nepnieuws verspreiden. Ja. Zo kennen we FVD weer.
Make my day!
pi_175579842
Ik vind Twitter zo'n raar medium. Het is te kort om nuance te brengen, en daardoor lastig.
Yernaz zou er heel goed aan doen om voorlopig van Twitter te blijven. Hij schaadt het imago met zijn acties, misschien allemaal ook wel goed bedoeld.
pi_175579894
Als je die foto ziet..... een a4tje geplakt bij de boom... dan kun je op je sloffen al ruiken dat dit geen mededeling is van een bevoegd iemand namens de school.
Wie dat niet ruikt, wil het niet ruiken en is te gretig om de flauwekulfantasie van naderende dreiging bevestigd zien worden...
Vorig jaar had je al die roddel dat de NPO ... de kerst wilt afschaffen en andere FvD-leider Baudet zette al een petitie op de website.
  vrijdag 8 december 2017 @ 18:38:46 #69
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175579946
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2017 18:34 schreef Monopoly het volgende:
Ik vind Twitter zo'n raar medium. Het is te kort om nuance te brengen, en daardoor lastig.
Yernaz zou er heel goed aan doen om voorlopig van Twitter te blijven. Hij schaadt het imago met zijn acties, misschien allemaal ook wel goed bedoeld.
Het is me eerlijk gezegd een raadsel wat er goed bedoeld is aan een Twitteroproep om een docent te ontslaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175580034
Overigens schaadt Yernaz het imago (of eigenlijk bevestigt hij eerder het imago) ook met elk woord buiten Twitter hoor. :P
pi_175580038
En weer heeft Yernaz niet de ballen en het fatsoen om zijn falen te erkennen, maar wijst hij met het vingertje naar anderen. Krijgt FVD subsidie voor het inhuren van een excuusallochtoon of is er een andere reden dat hij nog bij die partij zit?
pi_175580041
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 18:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is me eerlijk gezegd een raadsel wat er goed bedoeld is aan een Twitteroproep om een docent te ontslaan.
Ik ook niet, ik doel meer in algemene zin.
pi_175580069
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 18:41 schreef Kaas- het volgende:
Overigens schaadt Yernaz het imago (of eigenlijk bevestigt hij eerder het imago) ook met elk woord buiten Twitter hoor. :P
Ik heb geen twitter en ook geen Facebook (meer), dus ik krijg er vrij weinig van mee. Ik kan daar niet over oordelen :) .
pi_175580252
Het geeft toch ook te denken over de capaciteiten van de nummer 3 en verder op de kandidatenlijst van FVD Amsterdam als die door hun partij blijkbaar nog minder capabel worden geacht dan Yernaz.
pi_175580405
de kersthoax van 2016
quote:
Het Kerstfeest hoort bij Nederland. Maar de NPO wil het woord nu van de buis bannen
https://forumvoordemocratie.nl/petities/kerstmis

Ben benieuwd .... welke kersthoaxen dit jaar van : hellupppp ze willen kerst afschaffen
pi_175580542
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 18:56 schreef Bluesdude het volgende:
de kersthoax van 2016

[..]

https://forumvoordemocratie.nl/petities/kerstmis

Ben benieuwd .... welke kersthoaxen dit jaar van : hellupppp ze willen kerst afschaffen
Dit jaar krijgen ze subsidie dus hoeven ze zich niet meer te verlagen tot dat soort dubieuze bedelacties.
pi_175580605
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2017 18:34 schreef Monopoly het volgende:
Ik vind Twitter zo'n raar medium. Het is te kort om nuance te brengen, en daardoor lastig.
Yernaz zou er heel goed aan doen om voorlopig van Twitter te blijven. Hij schaadt het imago met zijn acties, misschien allemaal ook wel goed bedoeld.
Al de tweede keer inderdaad.
pi_175582535
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2017 18:34 schreef Monopoly het volgende:
Ik vind Twitter zo'n raar medium. Het is te kort om nuance te brengen, en daardoor lastig.
Yernaz zou er heel goed aan doen om voorlopig van Twitter te blijven. Hij schaadt het imago met zijn acties, misschien allemaal ook wel goed bedoeld.
280 tekens nu
beperk je op twitter tot 1 item en formuleer nauwkeurig . Dan kan je best wel veel nuance verwerken of leggen in de ondertoon.

Yernaz is de fout ingegaan door niet aan te voelen dat een dergelijk a4tje aan de boom geplakt wellicht niet van een bevoegd iemand afkwam. Hij checkte niks.
Daar zat hij al fout met de nuance. Niet met de formulering van maar 280 karakters.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 08-12-2017 20:25:46 ]
  vrijdag 8 december 2017 @ 20:21:20 #79
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175582742
Baudet die twitterde toch laatst ook zo'n BS-verhaal, gerelateerd aan die indoctrinatie van het linkse onderwijs.

Je moet gewoon niet politiek bedrijven met kulverhaaltjes die een ander je toestuurt maar waar je verder helemaal niks van weet. Ik snap niet dat men dat allemaal maar voor waar aanneemt. Baudet doet het, deze gast doet het, die Wierd Duk maakt er zelfs nieuws van, We hadden laatst ook zo'n topic over die pieten die een school binnendrongen waar een user dan over postte dat ze erbij was en hoe het ging. Werd ook door wat users zonder meer voor waar aangenomen.

Is gewoon allemaal niet handig, die feitenvrije 'argumenten'
Laffe huichelaar
pi_175582800
Die student in dat artikel van Wierd Duk, die klaagde over het linkse onderwijs, blijkt een PVV-politicus te zijn. :{
https://twitter.com/me_at_home_2/status/938826774682640384
Make my day!
  vrijdag 8 december 2017 @ 20:23:50 #81
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175582823
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 20:23 schreef agter het volgende:
Die student in dat artikel van Wierd Duk, die klaagde over het linkse onderwijs, blijkt een PVV-politicus te zijn. :{
https://twitter.com/me_at_home_2/status/938826774682640384
:D
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 8 december 2017 @ 20:24:06 #82
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175582833
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 20:23 schreef agter het volgende:
Die student in dat artikel van Wierd Duk, die klaagde over het linkse onderwijs, blijkt een PVV-politicus te zijn. :{
https://twitter.com/me_at_home_2/status/938826774682640384
Dat gaf hij toch zelf al aan in de mail? :?
Laffe huichelaar
  vrijdag 8 december 2017 @ 20:26:27 #83
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175582938
Ik ben even het topic kwijt waar die mails allemaal instonden. Kan iemand me aan een link helpen
Laffe huichelaar
pi_175582954
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 20:24 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat gaf hij toch zelf al aan in de mail? :?
Oh. Dat wist ik niet. Ik volg helaas niet alles. :D
Voor mij was dit nieuws.
Make my day!
  vrijdag 8 december 2017 @ 20:29:36 #85
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175583072
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 20:26 schreef agter het volgende:

[..]

Oh. Dat wist ik niet. Ik volg helaas niet alles. :D
Voor mij was dit nieuws.
Ik kan me een mail herinneren waar iemand aan het tranen was dat docenten hem haatten omdat hij protrump was en het helemaal escaleerde toen hij actief met de PVV ging werken oid. Zou het graag teruglezen, maar ik ben dat topic dus kwijt.

Heb die mails sowieso al kritisch ontleed toen het daarover ging. Daar werd absoluut niet op gereageerd door de vaste kliek. Ook daar blijft men liever feitenvrij praten over flauwekul
Laffe huichelaar
pi_175583187
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 20:24 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat gaf hij toch zelf al aan in de mail? :?
Klopt. En staat ook in het stuk van Wierd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175586434
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 18:41 schreef Kaas- het volgende:
Overigens schaadt Yernaz het imago (of eigenlijk bevestigt hij eerder het imago) ook met elk woord buiten Twitter hoor. :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 18:42 schreef Kansenjongere het volgende:
En weer heeft Yernaz niet de ballen en het fatsoen om zijn falen te erkennen, maar wijst hij met het vingertje naar anderen. Krijgt FVD subsidie voor het inhuren van een excuusallochtoon of is er een andere reden dat hij nog bij die partij zit?
Ik miste nog de quote uit Atlas Shrugged van Ayn Rand idd, bij Yernaz' tweet.

Echter als je dus idd kunt stellen dat de populariteit van Ter niets te maken heeft met politiek of de regels in de politiek en alles met een vorm van Onbehagen in de Cultuur (Freud), dat kennelijk bij veel mensen leeft en steeds meer, dan moet je dus niet dit soort dingetjes adresseren (alhoewel dit wel weer lachen was), maar de oorzaak van dat Onbehagen. En dat lukt de verlichte goe'gemeenschap in FOK! totaal niet. Wat ze doen is hetzelfde als mensen wijzen op schrijffouten in een topic in TTK destijds en hen dan belachelijk maken. De topicreeks is inmiddels gesloten, dacht ik, maar in feite gaat het gewoon door, maar dan in POL. Never the twain shall meet dus en in feite is deze topicreeks dus... overbodig.
Wrs hebben jullie vooral theoretisch onderwijs gevolgd, toch?
I´m back.
pi_175587508
Thierry:
“Allen die niet voor #nexit en totale ontbinding van de EU zijn, zijn de facto voor Verenigde Staten van Europa. Want de EU leidt NOODZAKELIJKERWIJS tot federale staatvorming. Er bestaat geen middenweg. Schultz is dus gewoon eerlijk. #FVD wil zsm uit de EU.”

https://twitter.com/thierrybaudet/status/938794764060839937

Lees ik dat goed: ‘als je niet voor onze mening bent, ben je tegen’.
Wat een Wilders-argument. :')
Make my day!
pi_175587942
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:28 schreef agter het volgende:
Thierry:
“Allen die niet voor #nexit en totale ontbinding van de EU zijn, zijn de facto voor Verenigde Staten van Europa. Want de EU leidt NOODZAKELIJKERWIJS tot federale staatvorming. Er bestaat geen middenweg. Schultz is dus gewoon eerlijk. #FVD wil zsm uit de EU.”

https://twitter.com/thierrybaudet/status/938794764060839937

Lees ik dat goed: ‘als je niet voor onze mening bent, ben je tegen’.
Wat een Wilders-argument. :')
NOODZAKELIJKERWIJS staat in hoofdletters, dus moet het wel waar zijn.
pi_175588000
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:28 schreef agter het volgende:
Thierry:
“Allen die niet voor #nexit en totale ontbinding van de EU zijn, zijn de facto voor Verenigde Staten van Europa. Want de EU leidt NOODZAKELIJKERWIJS tot federale staatvorming. Er bestaat geen middenweg. Schultz is dus gewoon eerlijk. #FVD wil zsm uit de EU.”

https://twitter.com/thierrybaudet/status/938794764060839937

Lees ik dat goed: ‘als je niet voor onze mening bent, ben je tegen’.
Wat een Wilders-argument. :')
Er is geen derde weg iig voor Schulz.
Maar ook niet voor Baudet dus.
I´m back.
pi_175588012
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

NOODZAKELIJKERWIJS staat in hoofdletters, dus moet het wel waar zijn.
Wat idd ook onzin is.
Kan me echt niet voorstellen dat onze grootste intellectueel dit soort fouten niet ziet.
Make my day!
pi_175588068
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Er is geen derde weg iig voor Schulz.
Maar ook niet voor Baudet dus.
Ik begrijp dat Schulz dit wil. Maar de conclusie van Baudet klopt gewoon niet.
Zijn logica klopt niet. En zijn conclusie dus ook niet.
Make my day!
pi_175588106
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:47 schreef agter het volgende:

[..]

Ik begrijp dat Schulz dit wil. Maar de conclusie van Baudet klopt gewoon niet.
Zijn logica klopt niet. En zijn conclusie dus ook niet.
Die van Schulz ook niet.
BS in, BS out.
I´m back.
pi_175588916
Ik ben wel voor dat de Europese volkeren samenwerken en zich verenigen.
Ik ben niet voor een nieuwe superstaat , waar de huidige staten deelstaten van moeten worden.
pi_175589402
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 23:14 schreef Bluesdude het volgende:
Ik ben wel voor dat de Europese volkeren samenwerken en zich verenigen.
Ik ben niet voor een nieuwe superstaat , waar de huidige staten deelstaten van moeten worden.
Een confederatie van naties dus.
Make my day!
pi_175593628
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:45 schreef agter het volgende:

[..]

Wat idd ook onzin is.
Kan me echt niet voorstellen dat onze grootste intellectueel dit soort fouten niet ziet.
Hij zal zichzelf wel fout geciteerd hebben en wordt daarom weer verkeerd begrepen.
pi_175597454


Het was niet echt , maar dat maakt niet uit, het gaat om het gevaar, dat is echt!!!!


Met extra vezels!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 december 2017 @ 13:40:30 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175597497
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:38 schreef Volkorenbrood het volgende:
[ afbeelding ]

Het was niet echt , maar dat maakt niet uit, het gaat om het gevaar, dat is echt!!!!


[ afbeelding ]
Mja... als je zo'n Tweet een paar jaar terug had geplaatst, was je keihard uitgelachen voor het er in trappen. Tegenwoordig is het niet eens zo ondenkbaar meer.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175597500
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:38 schreef Volkorenbrood het volgende:
[ afbeelding ]

Het was niet echt , maar dat maakt niet uit, het gaat om het gevaar, dat is echt!!!!


[ afbeelding ]
Wel absurd eigenlijk hoe het Trumpisme 1-op-1 overgenomen wordt door FVD.
pi_175597563
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mja... als je zo'n Tweet een paar jaar terug had geplaatst, was je keihard uitgelachen voor het er in trappen. Tegenwoordig is het niet eens zo ondenkbaar meer.
Onzin.

In 2008 deed Verdonk precies hetzelfde. Dat is negen jaar geleden.

War on Christmas discussie wordt telkens aangewakkerd door rechtspopulisten.


En dan nog he.

Stel je voor.

1. Iemand beschuldigt je onterecht van diefstal.

2. Het blijkt feitelijk onjuist.

3. Hij gaat door met zijn punt, jij had het wel gedaan kunnen hebben. Dat is pas erg! Laten we het daar over hebben.


Dat staat nu op 12 zetels. En jij bent lid. :)
Met extra vezels!
pi_175597592
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:40 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wel absurd eigenlijk hoe het Trumpisme 1-op-1 overgenomen wordt door FVD.
Ach absurd. Zowel Baudet als Yernaz zijn al langer grote bewonderaars van Trump. Niks bijzonders dus dat ze ook de retoriek overnemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2017 13:45:51 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 december 2017 @ 13:47:19 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175597627
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:43 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

(..)


Dat staat nu op 12 zetels. En jij bent lid. :)
Ehh... nee.

En rechtspopulisten, Trump, ad homines... Is het nou zo lastig om op een normale manier te reageren? Ander voorbeeld; ene Doutzen werd bij Pauw ooit nog net niet uitgelachen om het tegen ZP zijn. Dat we ooit zo ver zouden afglijden was toen compleet ondenkbaar.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175597651
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ehh... nee.

En rechtspopulisten, Trump, ad homines... Is het nou zo lastig om op een normale manier te reageren? Ander voorbeeld; ene Doutzen werd bij Pauw ooit nog net niet uitgelachen om het tegen ZP zijn. Dat we ooit zo ver zouden afglijden was toen compleet ondenkbaar.
Wat is er nou weer mis met de term 'rechtspopulisten'?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 december 2017 @ 13:51:56 #104
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175597716
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is er nou weer mis met de term 'rechtspopulisten'?
Dan hou ik het voortaan wel bij 'gekke SJW'ers', hoef ik geen argumenten te verzinnen en daalt het niveau binnen POL naar een dieptepunt ^O^

Je weet dondersgoed dat dat geen plaats in een fatsoenlijke discussie heeft, tenzij het het onderwerp van gesprek is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175597771
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan hou ik het voortaan wel bij 'gekke SJW'ers', hoef ik geen argumenten te verzinnen en daalt het niveau binnen POL naar een dieptepunt ^O^

Je weet dondersgoed dat dat geen plaats in een fatsoenlijke discussie heeft, tenzij het het onderwerp van gesprek is.
Rechtspopulisme is gewoon een politieke stroming, beste jongen.

Kun je nou eens proberen om op z'n minst een dagje niet over te komen als een politieke onbenul?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175597784
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ehh... nee.

En rechtspopulisten, Trump, ad homines... Is het nou zo lastig om op een normale manier te reageren? Ander voorbeeld; ene Doutzen werd bij Pauw ooit nog net niet uitgelachen om het tegen ZP zijn. Dat we ooit zo ver zouden afglijden was toen compleet ondenkbaar.
Je gaat er verder totaal niet op in.


1. Iemand doet een onterechte beschuldiging naar jou. Jij hebt iets gestolen zegt hij.

2. Shitstorm, iedereen begint jou te beschuldigen en op je te haten, gebaseerd op hun vooroordelen.

3. De beschuldiging blijkt niet kloppen.

4. De beschuldiger + groep met vooroordelen, ja maar het HAD waar kunnen zijn. Dat is pas erg. Laten we doorgaan met Nattekat veroordelen.
Met extra vezels!
pi_175597793
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mja... als je zo'n Tweet een paar jaar terug had geplaatst, was je keihard uitgelachen voor het er in trappen. Tegenwoordig is het niet eens zo ondenkbaar meer.
Een 'paar' jaar terug was alles beter.
pi_175597802
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:28 schreef agter het volgende:
Thierry:
“Allen die niet voor #nexit en totale ontbinding van de EU zijn, zijn de facto voor Verenigde Staten van Europa. Want de EU leidt NOODZAKELIJKERWIJS tot federale staatvorming. Er bestaat geen middenweg. Schultz is dus gewoon eerlijk. #FVD wil zsm uit de EU.”

https://twitter.com/thierrybaudet/status/938794764060839937

Lees ik dat goed: ‘als je niet voor onze mening bent, ben je tegen’.
Wat een Wilders-argument. :')
Het is niet zo vreemd om te stellen dat voor het kunnen laten functioneren van een monetaire (laat staan fiscale) unie een federale staat nodig is.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175597812
Er staan gewoon argumenten in, kun je wel focussen op het woord rechtspopulisme en je weer in je slachtofferrol wentelen, maar je weet zelf ook dat het nergens op slaat.
Met extra vezels!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 december 2017 @ 13:58:58 #110
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175597897
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:54 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Je gaat er verder totaal niet op in.


1. Iemand doet een onterechte beschuldiging naar jou. Jij hebt iets gestolen zegt hij.

2. Shitstorm, iedereen begint jou te beschuldigen en op je te haten, gebaseerd op hun vooroordelen.

3. De beschuldiging blijkt niet kloppen.

4. De beschuldiger + groep met vooroordelen, ja maar het HAD waar kunnen zijn. Dat is pas erg. Laten we doorgaan met Nattekat veroordelen.
Ja, precies, mooie opsomming. Met kleine noot dat punt 4 ondenkbaar was een aantal jaar geleden. Zie mijn voorbeeld.

Het gaat er niet om dat de beschuldiging goedgepraat wordt, het punt is dat het niet onkenbaar meer is en dat dergelijke standpunten serieus genomen worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175597938
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:54 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Je gaat er verder totaal niet op in.

1. Iemand doet een onterechte beschuldiging naar jou. Jij hebt iets gestolen zegt hij.

2. Shitstorm, iedereen begint jou te beschuldigen en op je te haten, gebaseerd op hun vooroordelen.

3. De beschuldiging blijkt niet kloppen.

4. De beschuldiger + groep met vooroordelen, ja maar het HAD waar kunnen zijn. Dat is pas erg. Laten we doorgaan met Nattekat veroordelen.
Precies.

Want ook al is het niet waar; een paar jaar terug hadden we nog genoeg vertrouwen in Nattekat en was er geen shitstorm ontstaan. Die shitstorm is ontstaan omdat mensen Nattekat blijkbaar niet vertrouwen, dus Nattekat, wat ben je nu allemaal aan het doen? Hoe heb je er voor gezorgd dat mensen geen vertrouwen meer in je hadden?
pi_175597948
'Met Baudet zit er een racist in de tweede kamer. '

"Baudet is geen racist, fake news."

'Maar het is niet meer ondenkbaar, dus gewoon goede opmerking. '
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175598048
“Een paar jaar”

2008. Negen jaar geleden dus.

Verdonk verspreidt een leugen over kerstbomen bij de HvA. In 2017 werd de leugen overigens nog een keer verspreid door Jan Roos.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)hva-7063421-a1548268
Met extra vezels!
pi_175598363
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:04 schreef Volkorenbrood het volgende:
“Een paar jaar”

2008. Negen jaar geleden dus.

Verdonk verspreidt een leugen over kerstbomen bij de HvA. In 2017 werd de leugen overigens nog een keer verspreid door Jan Roos.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)hva-7063421-a1548268
Het vooroordeel is : islamieten ondermijnen de Nederlandse cultuur en men zoekt soms gretig naar bevestiging van dit gefantaseerde gevaar....
Dat was die kerstboomrel in 2009. Nu die tweet van die FvD'er Yernaz, Jan Roos die volstrekt de mist inging met een verkeerde school noemen. in 2016 die NPO-rel.. FvD kwam rap met een petitie.

Overigens bouw ik geen kerstboom dit jaar. Ook een Nederlandse traditie, hoort bij de Nederlandse cultuur.
pi_175598419
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan hou ik het voortaan wel bij 'gekke SJW'ers', hoef ik geen argumenten te verzinnen en daalt het niveau binnen POL naar een dieptepunt ^O^

Je weet dondersgoed dat dat geen plaats in een fatsoenlijke discussie heeft, tenzij het het onderwerp van gesprek is.
Als je zelf steeds heel stelling uitspraken doet over onderwerpen waarvan je na afloop toe moet geven er niets van te begrijpen, kan je natuurlijk niet met droge ogen uitspraken over ‘het niveau’ doen, want de bedreiging voor ‘het niveau’ ben je dan zelf.
pi_175598487
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:04 schreef Volkorenbrood het volgende:
“Een paar jaar”

2008. Negen jaar geleden dus.

Verdonk verspreidt een leugen over kerstbomen bij de HvA. In 2017 werd de leugen overigens nog een keer verspreid door Jan Roos.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)hva-7063421-a1548268
Misschien wilde Yernaz het punt maken dat als rechtspopulisten maar vaak genoeg dezelfde leugen blijven herhalen hun achterban er vanzelf in gaat geloven.
pi_175599482
wileikelboom twitterde op vrijdag 08-12-2017 om 15:41:37 Yernaz heeft een IQ van 80, dat is officieel vastgesteld. reageer retweet
I´m back.
pi_175599494
wileikelboom twitterde op vrijdag 08-12-2017 om 15:42:39 Dit was een hoax. Het feit dat veel mensen het wel geloofden zegt veel over Yernaz. https://t.co/X47DiqXnCo reageer retweet
I´m back.
pi_175599706
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 22:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Er is geen derde weg iig voor Schulz.
Maar ook niet voor Baudet dus.
En ook niet voor de EU. Dat zagen we wel met Cameron die wanhopig op zoek ging naar een speciale status voor GB.
Ik snap niet waarom mensen überhaupt denken dat er een derde weg mogelijk is.
pi_175600164
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En ook niet voor de EU. Dat zagen we wel met Cameron die wanhopig op zoek ging naar een speciale status voor GB.
Ik snap niet waarom mensen überhaupt denken dat er een derde weg mogelijk is.
Die speciale status hadden ze al en konden ze ook verder uitbouwen alleen was dat blijkbaar niet genoeg.
pi_175600936
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:26 schreef Ryan3 het volgende:
wileikelboom twitterde op vrijdag 08-12-2017 om 15:41:37 Yernaz heeft een IQ van 80, dat is officieel vastgesteld. reageer retweet
Oja dat is die mafklapper die beweerde dat er geen IS strijders onder de migranten meereisden.
pi_175601276
Die Trump is wel prachtig hoor. Ik moet altijd lachen om z'n uitglijders en bijbehorende tirades op Twitter.
pi_175601456
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 17:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Past eigenlijk wel weer mooi bij het politieke voetbalfangedrag wat je Bijleveld FvD'ers ziet. Heel druk met politiek maar enkel met het eigen kleine deeltje. Het grotere plaatje is dan niet zo interessant.
Het is gewoon gelul. Ik snap dat de VVD zegt dat ze dat willen, maar het gebeurt gewoon nooit. Dan kan je wel zeggen ja maar politiek maar dat is gewoon (deels) gelul. De echoput waarin jullie daarna allemaal zeggen ja inderdaad, is te kinderachtig voor woorden.

Als je denkt dat er netto lastenverlichtingen gaan komen de komende jaren zal je van een koude kermis thuiskomen.
pi_175601714
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rechtspopulisme is gewoon een politieke stroming, beste jongen.

Kun je nou eens proberen om op z'n minst een dagje niet over te komen als een politieke onbenul?
Er werd hier hard geschreeuwt dat we SJW en cultuurmarxisten niet zo mochten noemen, maar een conservatieve partij rechtspopulistisch noemen mag natuurlijk wel.
pi_175601758
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:27 schreef Ryan3 het volgende:
wileikelboom twitterde op vrijdag 08-12-2017 om 15:42:39 Dit was een hoax. Het feit dat veel mensen het wel geloofden zegt veel over Yernaz. https://t.co/X47DiqXnCo reageer retweet
Het is een hoax/grap. Dat veel mensen hem geloven is niet zo gek. Mensen geloven deze gast ook als hij wat zegt. Men gaat er vanuit dat iemand toch wel enigszins uitzoekt wat er aan de hand is in die functie. Dat Yernaz dat niet gedaan heeft is weer ontiegelijk dom, en ik begin me ook meer en meer te ergeren aan dat twittergedrag van hem, en ook wel van Baudet overigens maar minder.

Doe gewoon als theo, veel verstandiger.
pi_175601761
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:52 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Er werd hier hard geschreeuwt dat we SJW en cultuurmarxisten niet zo mochten noemen, maar een conservatieve partij rechtspopulistisch noemen mag natuurlijk wel.
Rechtspopulisme is gewoon een bekende stroming. En geen recent verzonnen dingetje.
pi_175601827
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, je lijkt niet echt geïnteresseerd om je te verdiepen in het gedachtegoed van andere partijen, of de geschiedenis er van.

[..]

Ja, dat ze het basispad wat sneller hebben uitgevoerd om goede sier met een incidentele verlichting te maken in de komende jaren wist ik, maar ik meen toch gelezen te hebben dat er structureel wel een lastenverlichting plaatsvindt, ook na 2021. Even kijken of ik dat terug kan vinden.
Ik zal de jijbak achtwege laten en de opmerking laten voor wat het is.

Nog wat gevonden? Ze zijn ook van plan om te besparen op zorgkosten. Zie je dat gebeuren, of denk je dat dat de grootste totaal voorspelbare tegenvaller van deze regeerperiode wordt?
pi_175601840
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Rechtspopulisme is gewoon een bekende stroming. En geen recent verzonnen dingetje.
Je hoort mij ook niet zeggen dat het niet bestaat. Het is gewoon onzin om het FvD dat op te spelden. Ook niet als er achterlijke tweets op twitter verschijnen.
pi_175601859
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:25 schreef Monopoly het volgende:
Die Trump is wel prachtig hoor. Ik moet altijd lachen om z'n uitglijders en bijbehorende tirades op Twitter.
zo’n speech. Het is gewoon cabaret.
Make my day!
pi_175601907
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:03 schreef agter het volgende:

[..]

zo’n speech. Het is gewoon cabaret.
Verkeerde topic
pi_175601908
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:02 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je hoort mij ook niet zeggen dat het niet bestaat. Het is gewoon onzin om het FvD dat op te spelden. Ook niet als er achterlijke tweets op twitter verschijnen.
Het is de hoek die ze zelf heel bewust kiezen. Dus waarom het onzin zou zijn ontgaat me.
pi_175601951
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 december 2017 16:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die speciale status hadden ze al en konden ze ook verder uitbouwen alleen was dat blijkbaar niet genoeg.
Dat was inderdaad niet genoeg, men heeft nu eenmaal een gemeenschappelijk doel in de EU en dat is dus een federale superstaat.
Er is geen derde weg mogelijk volgens de EU, het is de bedoeling dat alle lidstaten dezelfde kant op gaan.
pi_175602116
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat was inderdaad niet genoeg, men heeft nu eenmaal een gemeenschappelijk doel in de EU en dat is dus een federale superstaat.
Er is geen derde weg mogelijk volgens de EU, het is de bedoeling dat alle lidstaten dezelfde kant op gaan.
Dat is natuurlijk nonsens.
pi_175602128
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:02 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je hoort mij ook niet zeggen dat het niet bestaat. Het is gewoon onzin om het FvD dat op te spelden. Ook niet als er achterlijke tweets op twitter verschijnen.
De zogenaamde War on Christmas is echter wel degelijk een dingetje dat rechtspopulisten van stal blijven halen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175602382
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk nonsens.
Je snapt dat de EU nooit effectief zal functioneren zonder naar deze constructie te gaan? Het is dus een kwestie van tijd.
pi_175602524
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat was inderdaad niet genoeg, men heeft nu eenmaal een gemeenschappelijk doel in de EU en dat is dus een federale superstaat.
Er is geen derde weg mogelijk volgens de EU, het is de bedoeling dat alle lidstaten dezelfde kant op gaan.
Waarom zou je ook daarvoor ophouden? Het levert een totaal gekunstelde geforceerde situatie op, die enkel in stand gehouden wordt indien de tegenstand anders te groot wordt. Ik zie niet aan wat hier uberhaupt opmerkelijk of onwaarschijnlijk aan is.

Het komt een beetje over als een oma die haar kleinkind beschermt die een lolly heeft gestolen: nee joh, dat zou hij noooit doen.
pi_175602672
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk nonsens.
Dat is wensdenken van jou kant.
pi_175602725
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Waarom zou je ook daarvoor ophouden? Het levert een totaal gekunstelde geforceerde situatie op, die enkel in stand gehouden wordt indien de tegenstand anders te groot wordt. Ik zie niet aan wat hier uberhaupt opmerkelijk of onwaarschijnlijk aan is.

Het komt een beetje over als een oma die haar kleinkind beschermt die een lolly heeft gestolen: nee joh, dat zou hij noooit doen.
Ontkennen dat er een superstaat komt is de enige manier om er een superstaat door heen te krijgen. Het geloof dat de overheden de waarheid spreken is nog erg sterk in west Europa. Gelukkig is er wel wat tegenstand zelfs in het eurofiele Duitsland. Het zal ook wel een van de redenen zijn dat Schulz nu met dit voorstel komt.
pi_175602968
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ontkennen dat er een superstaat komt is de enige manier om er een superstaat door heen te krijgen. Het geloof dat de overheden de waarheid spreken is nog erg sterk in west Europa. Gelukkig is er wel wat tegenstand zelfs in het eurofiele Duitsland. Het zal ook wel een van de redenen zijn dat Schulz nu met dit voorstel komt.
Zo gaat het toch al continu? Er komt geen Europese dit... Er komt een europese dit. Er komt geen Europese dat... Er komt een europese dat. Er gaat geen geld naar dit... Er gaat geld naar dit. Ik snap niet dat mensen dit niet inzien.

Dat wil niet automatisch zeggen dat alles dan volgas gaat, maar als mensen dit niet inzien en dan beweren dat het volgende er echt niet gaat komen, vraag ik me toch af wat er mis is met hun geheugen.

Het is overigens jammer, want ik ben jaren voorstander van de EU geweest.
pi_175603093
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:58 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zo gaat het toch al continu? Er komt geen Europese dit... Er komt een europese dit. Er komt geen Europese dat... Er komt een europese dat. Er gaat geen geld naar dit... Er gaat geld naar dit. Ik snap niet dat mensen dit niet inzien.

Dat wil niet automatisch zeggen dat alles dan volgas gaat, maar als mensen dit niet inzien en dan beweren dat het volgende er echt niet gaat komen, vraag ik me toch af wat er mis is met hun geheugen.

Het is overigens jammer, want ik ben jaren voorstander van de EU geweest.
Klopt helemaal, het mooiste vond ik nog het debat tussen Farage en Clegg.
Farage beweerde dat er een EU leger gevormd zou worden waarop Clegg het een “dangerous fantasy” noemde.
De Europese superstaat komt er gewoon als het zo door gaat en het is aan ons om op de juiste partijen te stemmen zodat dit niet door gaat.
Ik heb een zoon en ik zou het fijn vinden als hij in een souverein Nederland zal opgroeien waar zijn stem er toe doet.
pi_175603106
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:58 schreef Mr.Major het volgende:

Dat wil niet automatisch zeggen dat alles dan volgas gaat, maar als mensen dit niet inzien en dan beweren dat het volgende er echt niet gaat komen, vraag ik me toch af wat er mis is met hun geheugen.

Er komt geen EU-superstaat . Ik ontken dus deze voorspelling. Wat is er mis aan mijn geheugen ?
pi_175603247
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er komt geen EU-superstaat . Ik ontken dus deze voorspelling. Wat is er mis aan mijn geheugen ?
Je geheugen werkt blijkbaar selectief.
pi_175603248
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er komt geen EU-superstaat . Ik ontken dus deze voorspelling. Wat is er mis aan mijn geheugen ?
Je mag natuurlijk die stelling aannemen, maar dat is tegenstrijdig met het feit dat in het verleden ook bij elke stap een jaar of 5 aan vooraf ging waarin het echt niet ging gebeuren. Daarna was het er opeens toch. Deel jij die visie?
Vind je dat erg, of stel je dat die ontwikkeling in die vijf jaar is doorgevoerd en prima is bijv. omdat daar steun danwel noodzaak voor is?

(of vind je iets anders? Ik probeer je niets in de mond te leggen maar wil graag antwoord op deze vragen omdat ik denk dat de antwoorden daarop niet te verenigen zijn met de stelling)

Als je dit ook vindt, waarom zou de voorspelling over de EU dan dit keer wel kloppen, en gaat het dit keer echt 'echt niet gebeuren'? Voor welke termijn ben je er zeker van dat het er niet komt?
pi_175603257
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De zogenaamde War on Christmas is echter wel degelijk een dingetje dat rechtspopulisten van stal blijven halen.
De tradtionele kerstviering is allang uitgehold de laatste 100 jaar.
Vroeger vierde men de komst van Jezus, nu viert men de komst van de kerstman.
Een speerpunt in de War on Christmas is de kerstboom. Ook een traditie die voor 1800 nog niet zo gebruikelijk was in Nederland.. Net als ZP
pi_175603270
En een meer theoretische vraag: stel dat de EU opeens toch kut blijkt te worden. Kunnen we dan nog terug als we zouden willen? En hoe zal dat zijn over een aantal jaar?
pi_175603294
https://foto.nrc.nl/Picture/view/28758?order=rank#picture

Gaarne allen stemmen op deze cartoon, om het NRC terug te pakken voor de schandelijke vertoning van nepnieuws omtrent nepnieuws door de NRC.
pi_175603304
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:12 schreef Mr.Major het volgende:
En een meer theoretische vraag: stel dat de EU opeens toch kut blijkt te worden. Kunnen we dan nog terug als we zouden willen? En hoe zal dat zijn over een aantal jaar?
Juist door deze vraag, kijk ik met veel interesse naar de Brexit. Het is een ongekend gebeuren en ik denk daarom ook dat de onderhandelingen relatief stroef gaan. Ik vermoed dat de EU zijn spreekwoordelijke fallus op tafel legt om te laten zien dat het een hele zware strijd is om er uit te stappen en het 'niet loont'.
pi_175603336
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je mag natuurlijk die stelling aannemen, maar dat is tegenstrijdig met het feit dat in het verleden ook bij elke stap een jaar of 5 aan vooraf ging waarin het echt niet ging gebeuren. Daarna was het er opeens toch. Deel jij die visie?
Over welke superstaten heb jij het nou uit het verleden ?

De Europeanen hebben helemaal geen zin in een superstaat, die heerst over de eigen staat.
De burgers niet, de politici ook niet.
Daarom komt die er ook niet en blijft het een stomme angst van ongenuanceerde lieden.
Het is ook een complottheorie van uiterst rechts.
pi_175603337
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:13 schreef Mr.Major het volgende:
https://foto.nrc.nl/Picture/view/28758?order=rank#picture

Gaarne allen stemmen op deze cartoon, om het NRC terug te pakken voor de schandelijke vertoning van nepnieuws omtrent nepnieuws door de NRC.
Welke schandelijke vertoning?

Overigens blijken vooral FvD'ers bedreven te zijn in het verspreiden van nepnieuws.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175603347
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:14 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Juist door deze vraag, kijk ik met veel interesse naar de Brexit. Het is een ongekend gebeuren en ik denk daarom ook dat de onderhandelingen relatief stroef gaan. Ik vermoed dat de EU zijn spreekwoordelijke fallus op tafel legt om te laten zien dat het een hele zware strijd is om er uit te stappen en het 'niet loont'.
Dat de Britten zelf niet weten wat ze willen en dat May gegijzeld wordt door haar nieuwe Noord-Ierse vrienden draagt natuurlijk ook niet bij aan een goed onderhandelingsresultaat voor de Britten.
pi_175603369
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welke schandelijke vertoning?

Overigens blijken vooral FvD'ers bedreven te zijn in het verspreiden van nepnieuws.
Heb je het niet gevolgd dan?
pi_175603372
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welke schandelijke vertoning?

Overigens blijken vooral FvD'ers bedreven te zijn in het verspreiden van nepnieuws.
Ja, maar dan gebruiken ze twitter op de wijze waarvoor het bedoeld is, aldus Nattekat.
pi_175603388
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat de Britten zelf niet weten wat ze willen en dat May gegijzeld wordt door haar nieuwe Noord-Ierse vrienden draagt natuurlijk ook niet bij aan een goed onderhandelingsresultaat voor de Britten.
Dat speelt ook zeer zeker mee ja.
pi_175603392
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:13 schreef Mr.Major het volgende:
https://foto.nrc.nl/Picture/view/28758?order=rank#picture

Gaarne allen stemmen op deze cartoon, om het NRC terug te pakken voor de schandelijke vertoning van nepnieuws omtrent nepnieuws door de NRC.
welk nepnieuws van de NRC ?
Bedoel je dat artikel over enge rechtse media en lieden die gretig nepnieuws retweeten
pi_175603422
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:17 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Heb je het niet gevolgd dan?
Blijkbaar niet. Vertel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175603479
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Over welke superstaten heb jij het nou uit het verleden ?

De Europeanen hebben helemaal geen zin in een superstaat, die heerst over de eigen staat.
De burgers niet, de politici ook niet.
Daarom komt die er ook niet en blijft het een stomme angst van ongenuanceerde lieden.
Het is ook een complottheorie van uiterst rechts.
Ik heb het niet over een superstaat. Ik heb het over de ontwikkelingen die de EU heeft doorgemaakt de afgelopen decennia en hoe deze zijn doorgevoerd.

Hoe zijn die ontwikkelingen volgens jou gegaan dan?

Waar baseer je het op dat politici dit niet willen? Nu zien we Schulz, maar ook Junker heeft zich erover uitgesproken, onder andere. Vertrouw jij iedereen die betrokken is hier eerlijk over te zijn, wetende dat de burger het niet wil?

Alles wat de burger niet wil, dat komt er niet? Weet je het zeker? Wat is volgens jou het eindstadium van de EU?

Graag zie ik ook nog antwoorden op mijn vorige bericht, dat je in deze reactie quotte, maar niet inhoudelijk beantwoorde.
pi_175603601
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. Vertel.
Ze verweten omtzigt ervan bewust een nepnieuwsverspreider aan het woord te hebben gelaten en hem zelfs bepaalde vragen te hebben gedicteerd in een bespreking over MH17. Hij werd weggezet als Russische shill. De situatie bleek vele malen genuanceerder.

Ze hebben onvoldoende aan wederhoor gedaan, en nuancerende opmerkingen van de voorzitster en andere betrokkenen hebben ze weggelaten omdat die de conclusie afzwakten.

Ook hebben ze gepleit dat Omtzigt positie hierdoor onhoudbaar bleek, en toen zij gedwongen werden om te stoppen met de onzin hebben ze onvoldoende gecorrigeerd.

Hier werd toen gelijk gezegd: en dat is degene die het FvD een goede kandidaat acht als formateur. Ik vraag me af of diegenen daar nu van teruggekomen zijn.
pi_175603700
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ze verweten omtzigt ervan bewust een nepnieuwsverspreider aan het woord te hebben gelaten en hem zelfs bepaalde vragen te hebben gedicteerd in een bespreking over MH17. Hij werd weggezet als Russische shill. De situatie bleek vele malen genuanceerder.

Ze hebben onvoldoende aan wederhoor gedaan, en nuancerende opmerkingen van de voorzitster en andere betrokkenen hebben ze weggelaten omdat die de conclusie afzwakten.

Ook hebben ze gepleit dat Omtzigt positie hierdoor onhoudbaar bleek, en toen zij gedwongen werden om te stoppen met de onzin hebben ze onvoldoende gecorrigeerd.

Hier werd toen gelijk gezegd: en dat is degene die het FvD een goede kandidaat acht als formateur. Ik vraag me af of diegenen daar nu van teruggekomen zijn.
Er was geen woord gelogen in de berichtgeving rondom Omtzigt.

Geen voorbeeld van nepnieuws dus.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175603748
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:21 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik heb het niet over een superstaat. Ik heb het over de ontwikkelingen die de EU heeft doorgemaakt de afgelopen decennia en hoe deze zijn doorgevoerd.
ohhh ik had het over de angst voor een superstaat.
Zover ik weet willen de meeste politici in alle lidstaten de eigen soevereine staat bewaken en niet reduceren tot een onderafdeling van een EU-staat.
pi_175603812
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er was geen woord gelogen in de berichtgeving rondom Omtzigt.

Geen voorbeeld van nepnieuws dus.
Ofwel je hebt het niet gevolgd ofwel je lult bewust uit je nek.

Ook nu blazen ze overigens weer een artikel gigantisch op over getweet nepnieuws.
pi_175603851
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er was geen woord gelogen in de berichtgeving rondom Omtzigt.

Geen voorbeeld van nepnieuws dus.
Geen voorbeeld. Omtzigt leek inderdaad te dicteren wat die man zou moeten zeggen.
Hij gaf dat ook toe... in die zin dat hij dacht dat de man dit wilde zeggen en vatte het kort en bondig samen om de man aan te zetten tot het houden van een kort verhaal.
Hooguit kun je de schrijvers van het NRC-stuk een te belastend ondertoon verwijten.
pi_175603902
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:35 schreef Mr.Major het volgende:

Ook nu blazen ze overigens weer een artikel gigantisch op over getweet nepnieuws.
Ik las dat tweetartikel vandaag. Jij zit het gigantisch op te blazen.
Het was al eerder te merken dat dubieuze rechtse figuren graag nepnieuws willen geloven en retweeten
pi_175603907
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ofwel je hebt het niet gevolgd ofwel je lult bewust uit je nek.

Ook nu blazen ze overigens weer een artikel gigantisch op over getweet nepnieuws.
Ik heb het juist op de voet gevolgd. GeenStijl deed zijn uiterste best om de indruk te wekken dat het ging om nepnieuws, maar dat was allerminst het geval.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175603982
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ohhh ik had het over de angst voor een superstaat.
Zover ik weet willen de meeste politici in alle lidstaten de eigen soevereine staat bewaken en niet reduceren tot een onderafdeling van een EU-staat.
Oke. Maar hoe zit het dan met mijn vragen?
pi_175603999
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb het juist op de voet gevolgd. GeenStijl deed zijn uiterste best om de indruk te wekken dat het ging om nepnieuws, maar dat was allerminst het geval.
Zelfs het NRC erkent dat het onjuist is wat ze gedaan hebben
pi_175604183
Ook wat Ollongren zei over nepnieuws was onjuist trouwens, of is dat ook niet zo?
pi_175604262
Dus ondanks dat zowel Omtzigt zelf als zijn partij hebben bevestigd dat Omtzigt fout zat, gelooft Mr.Major dat er slechts sprake was van nepnieuws?
pi_175604275
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:54 schreef Kansenjongere het volgende:
Dus ondanks dat zowel Omtzigt zelf als zijn partij hebben bevestigd dat Omtzigt fout zat, gelooft Mr.Major dat er slechts sprake was van nepnieuws?
Omtzigt heeft dat helemaal niet, maar heeft in het belang van de zaak mild gereageerd. Wat de hetze extra schrijnend maakt. Het NRC gaat over de rug vd mh17 nabestaanden.

Wat Buma gezegd heeft weet ik niet, kom ik zo op terug misschien
pi_175604327
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Omtzigt heeft dat helemaal niet, maar heeft in het belang van de zaak mild gereageerd. Wat de hetze extra schrijnend maakt. Het NRC gaat over de rug vd mh17 nabestaanden.
quote:
Omtzigt heeft toegegeven onzorgvuldig te hebben gehandeld en dat te betreuren. Op Twitter gaf hij aan: “In mijn gedrevenheid op dit dossier om vragen beantwoord te krijgen heb ik op deze bijeenkomst onzorgvuldig gehandeld. Dat betreur ik.”
Dat is Haags voor: ik heb een flater begaan.
pi_175604371
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:56 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]


[..]

Dat is Haags voor: ik heb een flater begaan.
Hij steekt zijn hand in eigen boezem. Dat wil niet zeggen dat wat in het artikel staat klopt. De conclusie hier was dat hij ontmaskerd was als Russische shill. Het artikel blies de feiten gigantisch op
pi_175604467
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:58 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hij steekt zijn hand in eigen boezem. Dat wil niet zeggen dat wat in het artikel staat klopt. De conclusie hier was dat hij ontmaskerd was als Russische shill. Het artikel blies de feiten gigantisch op
De conclusie hier was dat hij flaterde op een ontzettend gevoelig dossier als MH17, wat hij zelf dus ook heeft erkend.
pi_175604541
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De conclusie hier was dat hij flaterde op een ontzettend gevoelig dossier als MH17, wat hij zelf dus ook heeft erkend.
Dit is dus gewoon niet waar
pi_175604693
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit is dus gewoon niet waar
Wat gewoon niet waar is, zijn jouw eerdere beweringen over deze zaak. Als NRC nepnieuws had verspreid zoals jij eerder stelde, hadden Buma en Omtzigt hen daar stellig op gewezen en was Omtzigt nu nog gewoon woordvoerder MH17. De waarheid is echter dat beiden hebben erkend dat Omtzigt fout gehandeld heeft, wat aan het licht is gekomen door het artikel in NRC.
pi_175604796
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:12 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wat gewoon niet waar is, zijn jouw eerdere beweringen over deze zaak. Als NRC nepnieuws had verspreid zoals jij eerder stelde, hadden Buma en Omtzigt hen daar stellig op gewezen en was Omtzigt nu nog gewoon woordvoerder MH17. De waarheid is echter dat beiden hebben erkend dat Omtzigt fout gehandeld heeft, wat aan het licht is gekomen door het artikel in NRC.
Nee, er zit een kern van waarheid in van wat Omtzigt net niet helemaal goed heeft gedaan. Maar de manier waarop zij het omschreven is vele male groter dan de werkelijkheid. Er was nauwelijks iets aan de hand.
Als je 51 rijdt waar je 50 mag schreeuwt er ook niemand moord en brand dat je met lichtsnelheid over de weg schoot. Natuurlijk is de bestuurder dan fout, en dat is ook wat Omtzigt erkent. Maar het artikel zelf is complete bullshit.

Je verdraait dus compleet het narratief van het artikel. Als er werd gezegd: Omtzigt deed iets niet helemaal goed, nou mij een bal.
De krant stelde dat Omtzigt positie als kamerlid (dus niet alleen zijn positie m.b.t. MH17, maar als kamerlid) niet houdbaar was. Als je dat gaat lopen verdedigen weet ik niet wat ik nog moet zeggen.
pi_175604842
Complete bullshit, maar er zit wel een kern van waarheid in. |:(
pi_175604868
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:18 schreef Kansenjongere het volgende:
Complete bullshit, maar er zit wel een kern van waarheid in. |:(
Dit is je reactie?
pi_175604904
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit is je reactie?
Ja, aan zo veel onzin ga ik niet meer tijd verspillen.
pi_175604941
Jij vind het natuurlijk ook helemaal oke als er wordt gezegd: gelukszoekerstsunami en misdaadgolf, als er 10 immigranten binnenkomen waarvan er 6 misdaden begaan.

Lekker constistent ben je, een baken van neutraliteit en kennis.
pi_175604951
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:20 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ja, aan zo veel onzin ga ik niet meer tijd verspillen.
Ik was ook naief om beter van je te verwachten.
pi_175605006
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 09:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie loopt er nou te trollen? Ik heb al eerder aangegeven dat de VVD streeft naar meer eigen verantwoordelijkheid en een kleinere overheid. Dat is de essentie van het gedachtegoed van de rechtse VVD. Jij wuift dat weg. Dat kan, maar blijf dan niet zeuren om een antwoord.
Klopt helemaal.

Ik heb me weken afzijdig gehouden van dit topic (onder mijn vorige account Mutiilation was ik niet welkom in POL) maar die stuitende domheid die ik de afgelopen weken hier heb gelezen is echt onvoorstelbaar.

Ik probeer me niet meer bezig te houden met politiek maar laat ik alleen zeggen dat ik FvD-aanhangers niet zo hoog heb zitten. Wat een enorme onzin heb ik hier de afgelopen weken gelezen.
pi_175605101
Trouwens. Wat er wordt beweert over het daadwerkelijke nepnieuws volgens de NRC, is ook aantoonbaar geen nepnieuws. De getuige zei dat er vliegtuigen in de lucht waren. Dit klopt gewoon. Het rapport stelt dat deze niet betrokken zijn bij het ongeluk, maar dit heeft de getuige nooit weersproken. Er vlogen ook vogels in de lucht op die fatale dag, of is dat ook Russisch nepnieuws?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 december 2017 @ 20:29:13 #182
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175605132
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:23 schreef Somberling het volgende:

[..]

Klopt helemaal.

Ik heb me weken afzijdig gehouden van dit topic (onder mijn vorige account Mutiilation was ik niet welkom in POL) maar die stuitende domheid die ik de afgelopen weken hier heb gelezen is echt onvoorstelbaar.

Ik probeer me niet meer bezig te houden met politiek maar laat ik alleen zeggen dat ik FvD-aanhangers niet zo hoog heb zitten. Wat een enorme onzin heb ik hier de afgelopen weken gelezen.
Iedereen het constante getroll van de andere kant zat en bijna alle aanhang is uit dit topic verdwenen. Dan hou je wat enkelingen over die zich wel aan dat lage niveau in POL tov VKZ hebben aangepast.

En iets waar je anders over denkt hoeft niet meteen automatisch onzin te zijn :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175605160
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:23 schreef Somberling het volgende:

[..]

Klopt helemaal.

Ik heb me weken afzijdig gehouden van dit topic (onder mijn vorige account Mutiilation was ik niet welkom in POL) maar die stuitende domheid die ik de afgelopen weken hier heb gelezen is echt onvoorstelbaar.

Ik probeer me niet meer bezig te houden met politiek maar laat ik alleen zeggen dat ik FvD-aanhangers niet zo hoog heb zitten. Wat een enorme onzin heb ik hier de afgelopen weken gelezen.
Totaal geen nepnieuwsflits: VVD krijgt steun van NVU sympathisant.
pi_175605164
Ik lees ook veel meer dan dat ik post. Het is altijd doelloos heen-en-weer gehannes.
pi_175605178
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Totaal geen nepnieuwsflits: VVD krijgt steun van NVU sympathisant.
Uh, ik ben tegen de VVD. Als je wist waar beide partijen voor staan zou je dat begrijpen.
pi_175605205
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Iedereen het constante getroll van de andere kant zat en bijna alle aanhang is uit dit topic verdwenen. Dan hou je wat enkelingen over die zich wel aan dat lage niveau in POL tov VKZ hebben aangepast.

En iets waar je anders over denkt hoeft niet meteen automatisch onzin te zijn :')
Gaat vooral om de onzin van bepaalde FvD-politici, bijvoorbeeld die breedbekkikker (vergeet zijn naam telkens). Libertariër in hart en nieren. Wat die kerel bij het FvD doet is me een raadsel. Totale clown zoals zijn Tweets wel bewezen hebben.
pi_175605209
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:31 schreef Somberling het volgende:

[..]

Uh, ik ben tegen de VVD. Als je wist waar beide partijen voor staan zou je dat begrijpen.
Dat begreep ik al wel hoor.
pi_175605463
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:33 schreef Somberling het volgende:

[..]

Gaat vooral om de onzin van bepaalde FvD-politici, bijvoorbeeld die breedbekkikker (vergeet zijn naam telkens). Libertariër in hart en nieren. Wat die kerel bij het FvD doet is me een raadsel. Totale clown zoals zijn Tweets wel bewezen hebben.
Misschien begrijpt Ramautarsing wel dat als je ooit een libertarische samenleving wilt hebben je eerst wat moet doen aan het immigratiebeleid en het feit dat we in de EU zitten.
De libertarische partij is wat dat betreft veel te klein om een rol van betekenis te spelen en de PVV word niet serieus genomen, dan blijft alleen FVD over.
Het kan overigens ook zijn dat hij het libertarisme heeft gelaten voor wat het is omdat hij inziet dat een libertarische samenleving er bij lange na niet in zit.
pi_175605489
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welke schandelijke vertoning?

Overigens blijken vooral FvD'ers bedreven te zijn in het verspreiden van nepnieuws.
Dat is nogal een nare beschuldiging. Ze formuleerden vermoedelijk wat onhandig of werden verkeerd begrepen.
pi_175605532
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Misschien begrijpt Ramautarsing wel dat als je ooit een libertarische samenleving wilt hebben je eerst wat moet doen aan het immigratiebeleid en het feit dat we in de EU zitten.
De libertarische partij is wat dat betreft veel te klein om een rol van betekenis te spelen en de PVV word niet serieus genomen, dan blijft alleen FVD over.
Het kan overigens ook zijn dat hij het libertarisme heeft gelaten voor wat het is omdat hij inziet dat een libertarische samenleving er bij lange na niet in zit.
Laat ik zeggen dat ik libertarisme de meest kwalijke ideologie allertijden vind. In die zin snap ik niet dat FvD hem een podium geeft.

Die hele kerel interesseert me verder vrij weinig. Hoop alleen dat ze hem niet te veel een podium geven.
  zaterdag 9 december 2017 @ 20:48:37 #191
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175605537
quote:
8s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee, er zit een kern van waarheid in van wat Omtzigt net niet helemaal goed heeft gedaan. Maar de manier waarop zij het omschreven is vele male groter dan de werkelijkheid. Er was nauwelijks iets aan de hand.
Als je 51 rijdt waar je 50 mag schreeuwt er ook niemand moord en brand dat je met lichtsnelheid over de weg schoot. Natuurlijk is de bestuurder dan fout, en dat is ook wat Omtzigt erkent. Maar het artikel zelf is complete bullshit.

Je verdraait dus compleet het narratief van het artikel. Als er werd gezegd: Omtzigt deed iets niet helemaal goed, nou mij een bal.
De krant stelde dat Omtzigt positie als kamerlid (dus niet alleen zijn positie m.b.t. MH17, maar als kamerlid) niet houdbaar was. Als je dat gaat lopen verdedigen weet ik niet wat ik nog moet zeggen.
Post de link naar het artikel nog eens, ga ik er vandaag voor zitten
Laffe huichelaar
pi_175605543
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:45 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad wel iets weg van Assurancetourix.
En jij op een Romeinse stadswacht

Jongens jongens niet zo schelden houd het vriendelijk ;)
pi_175605546
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Omtzigt heeft dat helemaal niet, maar heeft in het belang van de zaak mild gereageerd. Wat de hetze extra schrijnend maakt. Het NRC gaat over de rug vd mh17 nabestaanden.

Wat Buma gezegd heeft weet ik niet, kom ik zo op terug misschien
Nogal naar en min stukje revisionisme dit.
pi_175605562
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nogal naar en min stukje revisionisme dit.
Als een onfeitelijkheid wordt blootgelegd wordt dat doorgaans geen revisie, maar een correctie genoemd.
  zaterdag 9 december 2017 @ 20:50:39 #195
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175605579
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Iedereen het constante getroll van de andere kant zat en bijna alle aanhang is uit dit topic verdwenen. Dan hou je wat enkelingen over die zich wel aan dat lage niveau in POL tov VKZ hebben aangepast.

En iets waar je anders over denkt hoeft niet meteen automatisch onzin te zijn :')
blijf nou toch eens uit die slachtofferrol joh. Ik lees hier dagelijks mee en de ene kant trollt niet erger of minder er dan de andere kant.

Die krokodillentranen mag je dus bij je houden
Laffe huichelaar
pi_175605585
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:02 schreef Kansenjongere het volgende:
De conclusie hier was dat hij flaterde op een ontzettend gevoelig dossier als MH17, wat hij zelf dus ook heeft erkend.
Dat Omtzigt een fout - of als je er graag extra cachet aan wil geven: flater - heeft begaan is wel duidelijk. Om een hoofdred te besteden om op te roepen tot zijn aftreden vereist wel wat meer - en dan met name bewuste misleiding. Of, zoals NRC het zelf noemde: "een intrigant (...) die aantoonbaar desinformatie heeft verspreid (...) waardoor zijn positie onhoudbaar is geworden". En juist dat is niet bewezen - sterker nog: vrij redelijk ontkracht.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175605625
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als een onfeitelijkheid wordt blootgelegd wordt dat doorgaans geen revisie, maar een correctie genoemd.
Geloof dit vooral lekker. Zegt wel weer genoeg over je.
pi_175605646
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Geloof dit vooral lekker. Zegt wel weer genoeg over je.
Begrijp dit vooral lekker niet. Zegt wel weer genoeg over je.
pi_175605652
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Iedereen het constante getroll van de andere kant zat en bijna alle aanhang is uit dit topic verdwenen. Dan hou je wat enkelingen over die zich wel aan dat lage niveau in POL tov VKZ hebben aangepast.

En iets waar je anders over denkt hoeft niet meteen automatisch onzin te zijn :')
Ook dit is wee een boeiende stelling. Jij bent immers de persoon hier die constant probeert om mensen weg te jagen...
  zaterdag 9 december 2017 @ 20:53:55 #200
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175605655
Ik snap niet dat jullie zo moeilijk doen over die omtzigt. Jullie beweren twee verschillende dingen over artikelen.

1 kan maar gelijk hebben en dat is objectief vast te stellen. Pak het artikel erbij en kijk of het waar is met wat we nu weten. Klaar. Praten met de feiten in de hand is makkelijker dan zo in de lucht
Laffe huichelaar
pi_175605658
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:51 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat Omtzigt een fout - of als je er graag extra cachet aan wil geven: flater - heeft begaan is wel duidelijk.
Lees de beweringen van degene op wie ik reageerde nog even terug en je merkt dat dat bij sommigen nog steeds niet duidelijk is.
pi_175605662
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Geloof dit vooral lekker niet. Zegt wel weer genoeg over je.
Correct, dat zegt dat ik wel wat op heb met waarheidsvinding...
pi_175605674
Lekker niveau weer. Ja maar jij....
pi_175605695
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:54 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Lees de beweringen van degene op wie ik reageerde nog even terug en je merkt dat dat bij sommigen nog steeds niet duidelijk is.
Oh, dat er dan geen reden is om dan maar één of andere cartoon te liken om "ze terug te pakken voor dat nepnieuws!!11!!" hoeft geen uitleg inderdaad.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175605700
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:51 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat Omtzigt een fout - of als je er graag extra cachet aan wil geven: flater - heeft begaan is wel duidelijk. Om een hoofdred te besteden om op te roepen tot zijn aftreden vereist wel wat meer - en dan met name bewuste misleiding. Of, zoals NRC het zelf noemde: "een intrigant (...) die aantoonbaar desinformatie heeft verspreid (...) waardoor zijn positie onhoudbaar is geworden". En juist dat is niet bewezen - sterker nog: vrij redelijk ontkracht.
Vrij boeiende interpretatie van de gebeurtenissen een paar weken geleden :s).
pi_175605723
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vrij boeiende interpretatie van de gebeurtenissen een paar weken geleden :s).
Vertel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175605836
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:48 schreef Somberling het volgende:

[..]

Laat ik zeggen dat ik libertarisme de meest kwalijke ideologie allertijden vind. In die zin snap ik niet dat FvD hem een podium geeft.

Die hele kerel interesseert me verder vrij weinig. Hoop alleen dat ze hem niet te veel een podium geven.
Het is het liberalisme op steroïden. In mijn optiek juist de meest ideale ideologie omdat het uitgaat van het non agressie principe.

De meest kwalijke ideologie is het communisme wat miljoenen levens heeft gekost en heeft gezorgd voor armoede en verlies van vrijheid.

Persoonlijk vind ik Yernaz een charismatische man met een enorme drive.
Misschien niet geschikt voor de politiek maar dat moet nog blijken.
pi_175605920
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:56 schreef nostra het volgende:

[..]

Vertel.
Zowel Omtzigt als de man die hij instureeerde hebben aantoonbaar desinformatie verspreid. Rondom MH17 heeft Omtzigt dat zelfs met enige regelmaat gedaan. Hij heeft er politiek overigens ook een leuk slaatje uit weten te slaan over de dood van heel wat mensen heen.
pi_175605926
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:16 schreef Bluesdude het volgende:
De Europeanen hebben helemaal geen zin in een superstaat, die heerst over de eigen staat.
De burgers niet, de politici ook niet.
Daarom komt die er ook niet en blijft het een stomme angst van ongenuanceerde lieden.
Het is ook een complottheorie van uiterst rechts.
Dan kan je - als tenminste een federatieve VSvE de definitie van die 'superstaat' is - ook geen monetaire Unie hebben. Dat is nou niet bepaald extreemrechtse borrelpraat.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175605953
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is het liberalisme op steroïden. In mijn optiek juist de meest ideale ideologie omdat het uitgaat van het non agressie principe.

De meest kwalijke ideologie is het communisme wat miljoenen levens heeft gekost en heeft gezorgd voor armoede en verlies van vrijheid.

Persoonlijk vind ik Yernaz een charismatische man met een enorme drive.
Misschien niet geschikt voor de politiek maar dat moet nog blijken.
Qua charisma valt hij mij juist tegen. Komt allicht door zijn accent en daardoor soms een tikje onverstaanbaar is. IRL viel mij dat op bij een bijeenkomst hier in de buurt in ieder geval. Drive heeft hij inderdaad.
pi_175605973
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is het liberalisme op steroïden. In mijn optiek juist de meest ideale ideologie omdat het uitgaat van het non agressie principe.

De meest kwalijke ideologie is het communisme wat miljoenen levens heeft gekost en heeft gezorgd voor armoede en verlies van vrijheid.

Persoonlijk vind ik Yernaz een charismatische man met een enorme drive.
Misschien niet geschikt voor de politiek maar dat moet nog blijken.
Waarom denk jij dat doe lolbetariers zo vaak tegen extreem rechts aan schurken?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 december 2017 @ 21:04:56 #212
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175606009
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat doe lolbetariers zo vaak tegen extreem rechts aan schurken?
ONZ is een deur verderop. Reageer eens normaal op normaal onderbouwde posts :')

Prachtig voorbeeld van wat ik net zei
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175606039
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:01 schreef 99.999 het volgende:
Zowel Omtzigt als de man die hij instureeerde hebben aantoonbaar desinformatie verspreid. Rondom MH17 heeft Omtzigt dat zelfs met enige regelmaat gedaan.
Nu haal je er weer van alles bij zonder man en paard te noemen.

Wat is nu Omtzigts fout volgens jou: het verspreiden van desinformatie op die bijeenkomst of dat hij dat te pas en te onpas maar heeft gedaan?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175606045
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is het liberalisme op steroïden. In mijn optiek juist de meest ideale ideologie omdat het uitgaat van het non agressie principe.

De meest kwalijke ideologie is het communisme wat miljoenen levens heeft gekost en heeft gezorgd voor armoede en verlies van vrijheid.

Persoonlijk vind ik Yernaz een charismatische man met een enorme drive.
Misschien niet geschikt voor de politiek maar dat moet nog blijken.
Ik ben sowieso tegen liberalisme, neig zelf naar socialisme.

Ik heb de boeken van Marx gelezen maar die ideeën heb ik laten varen. Zuiver communisme geloof ik niet meer in. Neemt niet weg dat ik absoluut tegenstander ben van libertarisme. Ik walg van die ideologie. En daarom snap ik niet waarom FvD die kerel een podium geven.

Het mooiste van de grap is dat ik niet op FvD heb gestemd juist vanwege die kerel. Ik heb echt een ziekelijke hekel aan libertarisme.
pi_175606064
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-14007799-a1581027

quote:
In het Commentaar geeft NRC zijn mening over belangrijke nieuwsfeiten. De commentatoren schrijven deze artikelen in samenspraak met de hoofdredactie.
pi_175606124
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat doe lolbetariers zo vaak tegen extreem rechts aan schurken?
Meeste libertariers die ik ken schurken helemaal niet tegen extreem rechts.
Libertariers zijn individualisten die geloven in vrijheid, ras en geloofsovertuiging boeit ze vaak weinig. Ze geloven wel in het recht van vrije associatie waardoor ze in bepaalde wetgeving niet geloven.
Dat kan uitgelegd worden als een verlangen om mensen buiten te sluiten, alleen is het principe die er achter schuilt toch veel anders dan wat de extreem rechtse lieden er op na houden.
pi_175606136
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:05 schreef nostra het volgende:

[..]

Nu haal je er weer van alles bij zonder man en paard te noemen.

Wat is nu Omtzigts fout volgens jou: het verspreiden van desinformatie op die bijeenkomst of dat hij dat te pas en te onpas maar heeft gedaan?
99.999 verwacht een jaknikker die alles voor zoete koek aanneemt dat binnen het narratief van huidige politieke ontwikkelingen ligt.

Alles daarbuiten is al snel extreem rechts, dom of een russische shill. Of alledrie tegelijk zelfs als het even kan.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 december 2017 @ 21:13:20 #218
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175606247
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:05 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ik ben sowieso tegen liberalisme, neig zelf naar socialisme.

Ik heb de boeken van Marx gelezen maar die ideeën heb ik laten varen. Zuiver communisme geloof ik niet meer in. Neemt niet weg dat ik absoluut tegenstander ben van libertarisme. Ik walg van die ideologie. En daarom snap ik niet waarom FvD die kerel een podium geven.

Het mooiste van de grap is dat ik niet op FvD heb gestemd juist vanwege die kerel. Ik heb echt een ziekelijke hekel aan libertarisme.
Heel veel ideeën van het FvD neigen die kant op, dus dat ze die kerel een podium hebben gegeven valt redelijk te begrijpen. Ik heb alleen verder serieus geen idee wat hij verder in z'n leven uitgespookt heeft, en zal vast nog wat missen, voordat daar over gevallen wordt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175606260
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:02 schreef nostra het volgende:

[..]

Dan kan je - als tenminste een federatieve VSvE de definitie van die 'superstaat' is - ook geen monetaire Unie hebben. Dat is nou niet bepaald extreemrechtse borrelpraat.
Het begint er steeds meer op te lijken dat als het FvD zegt dat 1+1 2 is, mensen hier ons gaan vertellen dat het eigenlijk 3 is.
pi_175606272
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Heel veel ideeën van het FvD neigen die kant op, dus dat ze die kerel een podium hebben gegeven valt redelijk te begrijpen. Ik heb alleen verder serieus geen idee wat hij verder in z'n leven uitgespookt heeft, en zal vast nog wat missen, voordat daar over gevallen wordt.
Dat valt wel mee toch? Welke ideeën bedoel je precies? Volgens mij is de situatie meer dat hij binnen het FvD de partijlijn aanhoudt, en eigen mening daarbij wat tempert. Dat daar ruimte voor is, is prima.
pi_175606348
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

ONZ is een deur verderop. Reageer eens normaal op normaal onderbouwde posts :')

Prachtig voorbeeld van wat ik net zei
Dit is een vrij bekend fenomeen en juist iets wat je in POL kan bediscussiëren.
pi_175606349
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:13 schreef Mr.Major het volgende:
Het begint er steeds meer op te lijken dat als het FvD zegt dat 1+1 2 is, mensen hier ons gaan vertellen dat het eigenlijk 3 is.
Nou ja, die constatering is er één; de invulling die Baudet er vervolgens aan geeft is tot nu toe wel ontstellend kleutergedrag.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 december 2017 @ 21:16:54 #223
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175606360
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat valt wel mee toch? Welke ideeën bedoel je precies?
Referendum, gekozen MP, gekozen burgemeester, alle belastingen omlaag.
Komt redelijk overeen met dingen die ook daarbij horen. En onthoudt: neigen naar =/= komt overeen met.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175606367
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:05 schreef nostra het volgende:

[..]

Nu haal je er weer van alles bij zonder man en paard te noemen.

Wat is nu Omtzigts fout volgens jou: het verspreiden van desinformatie op die bijeenkomst of dat hij dat te pas en te onpas maar heeft gedaan?
Hij ging op die bijeenkomst de fout in en dat was niet zijn eerste keer op dit onderwerp.
pi_175606428
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Referendum, gekozen MP, gekozen burgemeester, alle belastingen omlaag.
Komt redelijk overeen met dingen die ook daarbij horen. En onthoudt: neigen naar =/= komt overeen met.
Oke. Prima. Maar: die laatste zin is wel de essentie. De SP neigt ook naar communisme. Maar dat moet je ook niet zeggen. Semantiek is een krachtig iets.
pi_175606432
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:17 schreef 99.999 het volgende:
Hij ging op die bijeenkomst de fout in
Ja ja, dat hebben we met zijn allen geconstateerd. Maar jij beweert dat "zowel Omtzigt als de man die hij instrueerde aantoonbaar desinformatie hebben verspreid". Welke desinformatie heeft Omtzigt zelf op die bijeenkomst verspreid?

quote:
en dat was niet zijn eerste keer op dit onderwerp.
Vertel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175606447
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Heel veel ideeën van het FvD neigen die kant op, dus dat ze die kerel een podium hebben gegeven valt redelijk te begrijpen. Ik heb alleen verder serieus geen idee wat hij verder in z'n leven uitgespookt heeft, en zal vast nog wat missen, voordat daar over gevallen wordt.
Die kerel (vergeet zijn naam telkens) is een overtuigd liberatiër. Dat is een ideologie wat compleet indruist tegen mijn principes. Daarom heb ik (misschien ten onrechte) het FvD een libertarische partij gevonden.

Ik ga nu offline want zit weer aan de alcohol en daar wordt niemand beter van.
pi_175606641
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:19 schreef Somberling het volgende:

[..]

Die kerel (vergeet zijn naam telkens) is een overtuigd liberatiër. Dat is een ideologie wat compleet indruist tegen mijn principes. Daarom heb ik (misschien ten onrechte) het FvD een libertarische partij gevonden.

Ik ga nu offline want zit weer aan de alcohol en daar wordt niemand beter van.
Lekker een borrel. Het is immers zaterdagavond :Y
pi_175606653
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:05 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ik ben sowieso tegen liberalisme, neig zelf naar socialisme.

Ik heb de boeken van Marx gelezen maar die ideeën heb ik laten varen. Zuiver communisme geloof ik niet meer in. Neemt niet weg dat ik absoluut tegenstander ben van libertarisme. Ik walg van die ideologie. En daarom snap ik niet waarom FvD die kerel een podium geven.

Het mooiste van de grap is dat ik niet op FvD heb gestemd juist vanwege die kerel. Ik heb echt een ziekelijke hekel aan libertarisme.
Welke standpunten trekken jou het meeste aan bij het fvd?
pi_175606664
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:19 schreef nostra het volgende:

[..]

Ja ja, dat hebben we met zijn allen geconstateerd. Maar jij beweert dat "zowel Omtzigt als de man die hij instrueerde aantoonbaar desinformatie hebben verspreid". Welke desinformatie heeft Omtzigt zelf op die bijeenkomst verspreid?

[..]

Vertel.
Met de toevoeging mijnerzijds dat desinformatie niet enkel onjuiste vragen of visies moeten zijn, maar dat dit ook bekend was. In een onderzoek moet het mogelijk zijn ook informatie te onderzoeken die dan vervolgens niet waar blijkt te zijn. Van te voren bepalen of iets onjuist is, dat is not done.

Overigens stelde de krant dat hij intrigant is, oftewel: hij gebruikt intriges, bewust sluwe stiekeme gemene plannen, om op slinkse wijze zijn doel te bereiken. Dit betekent dat hij doelbewust verdeeldheid zaait of conflicten en ruzies veroorzaakt.

Waarbij ik ook bijzonder benieuwd ben wat volgens het NRC het doel dan is geweest.
pi_175606710
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:19 schreef Somberling het volgende:

[..]
Ik ga nu offline want zit weer aan de alcohol en daar wordt niemand beter van.
Drink niet te veel ;)
pi_175606771
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:25 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Lekker een borrel. Het is immers zaterdagavond :Y
De kerel is vaste poster in het alcoholistentopic. ;)
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175606787
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:19 schreef nostra het volgende:

[..]

Ja ja, dat hebben we met zijn allen geconstateerd. Maar jij beweert dat "zowel Omtzigt als de man die hij instrueerde aantoonbaar desinformatie hebben verspreid". Welke desinformatie heeft Omtzigt zelf op die bijeenkomst verspreid?

[..]

Vertel.
Die vent heeft gezegd dat hij/zijn vrouw vliegtuigen zag in de lucht. Die hebben er die dag ook gewoon gevlogen, zoals de dagen ervoor.

Het rapport concludeerde dat deze vliegtuigen MH17 niet hebben neergeschoten.

Dat wil niet zeggen dat die beste man (zijn vrouw) die vliegtuigen niet heeft gezien, en bewust nepnieuws verspreid. Zolang hij niet beweert of insinueert dat die vliegtuigen betrokken waren bij het ongeluk is er niks aan de hand. Dat is ook niet gebeurd.

Er is dan ook geen sprake van nepnieuws en geen sprake van een nepnieuwsgetuige. Ben benieuwd wat het antwoord van 99999 is.

Het NRC blaast dus alles op: het verhaal van de getuige, de impact daarvan, de betekenis van het smsje van Omtzigt en de gevolgen daarvan. Het gaat allemaal nergens over.

Ik vraag me vooral af waarom het NRC dat niet inziet. Is het slechts onkunde, of zit er meer achter.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mr.Major op 09-12-2017 21:35:51 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 december 2017 @ 21:31:05 #234
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175606818
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:19 schreef Somberling het volgende:

[..]

Die kerel (vergeet zijn naam telkens) is een overtuigd liberatiër. Dat is een ideologie wat compleet indruist tegen mijn principes. Daarom heb ik (misschien ten onrechte) het FvD een libertarische partij gevonden.

Ik ga nu offline want zit weer aan de alcohol en daar wordt niemand beter van.
Het zorgt voor diversiteit binnen de partij. Er zal vast ook nog ergens iemand tussen zitten die linkse trekjes heeft, maar dat betekent niet dat het meteen een linkse partij is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175606905
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het zorgt voor diversiteit binnen de partij. Er zal vast ook nog ergens iemand tussen zitten die linkse trekjes heeft, maar dat betekent niet dat het meteen een linkse partij is.
De juiste soort diversiteit, ik krijg tegenwoordig vlekken in mijn nek van dat woord.
pi_175606910
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:29 schreef nostra het volgende:

[..]

De kerel is vaste poster in het alcoholistentopic. ;)
Oh, dat wist ik niet. Neem er dan maar 1 ^O^
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 december 2017 @ 21:35:33 #237
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175606927
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De juiste soort diversiteit, ik krijg tegenwoordig vlekken in mijn nek van dat woord.
:D
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175606960
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:34 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Oh, dat wist ik niet. Neem er dan maar 1 ^O^
De wereld vergaat toch.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175607030
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:29 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Die vent heeft gezegd dat hij/zijn vrouw vliegtuigen zag in de lucht.
Jammer dat je je aanvankelijk correcte tekst hebt aangepast naar de huidige onjuiste versie. Die vent heeft (daarbij gesouffleerd door Omtzigt) gezegd dat hij vliegtuigen zag in de lucht, terwijl hij die zelf dus niet heeft gezien. Voor iemand die voortdurend roeptoetert over nepnieuws is het erg jammer dat je het zelf niet al te nauw neemt met de feiten.
pi_175607093
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:39 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Jammer dat je je aanvankelijk correcte tekst hebt aangepast naar de huidige onjuiste versie. Die vent heeft (daarbij gesouffleerd door Omtzigt) gezegd dat hij vliegtuigen zag in de lucht, terwijl hij die zelf dus niet heeft gezien. Voor iemand die voortdurend roeptoetert over nepnieuws is het erg jamemr dat je het zelf niet al te nauw neemt met de feiten.
Hij heeft beiden gezegd. Bij navraag gaf hij gelijk aan dat hij het zelf niet gezien had. Wat tussen haakjes staat vind ik dan weer wel belangrijk. Omtzigt was het dus duidelijk niet met het "nepnieuws" eens. Maar hem wordt wel verweten het te delen.

Volgens mij is die man zich uberhaupt van geen kwaad bewust. Als hij dus al nepnieuws verspreid doet hij dat niet eens om iets kwaad te doen. Iedereen is bij voorbaat schijnbaar al schuldig als het om het zogenaamd Russisch narratief gaat.

quote:
Tolk: En hij zegt dat de informatie was gegeven in Duitsland al meer dan een jaar geleden. Zestig mensen, ja criminelen, lopen nu nog rond, maar niemand [onverstaanbaar], maar niemand kan het vaststellen wie het is. En dat was bekend voor iedereen die in Rossypnoje woont.

Omtzigt: Ja dat snap ik. Heb je ook gezien hoe het vliegtuig is neergeschoten?

Tolk: Видели ли вы момент сбивания?

Alexandr: Жена видела. Меня…

Tolk: Zijn vrouw heeft het gezien. (De man onderbreekt hem direct met ‘stop’ en praat dan weer in het Russisch)

Alexandr: А стоп, неправильный вопрос. Мы видели момент падения, момент разламывания.

Tolk: Niet het neerschoten, maar het neer…

Omtzigt: Storten.


[ Bericht 23% gewijzigd door Mr.Major op 09-12-2017 21:48:34 ]
pi_175608090
Stil opeens...
pi_175608240
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:41 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hij heeft beiden gezegd.
Zoals je in het vervolg van je reactie aangeeft heeft hij IN HET VOORGESPREK TEGEN OMTZIGT inderdaad beiden gezegd, wat het natuurlijk extra kwalijk maakt dat hij op de bijeenkomst voor nabestaanden, waar Omtzigt spreektijd voor hem geregeld had en hem had aangegeven wat hij diende te vertellen, toch weer beweerde het zelf gezien te hebben.
pi_175608257
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 19:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het NRC gaat over de rug vd mh17 nabestaanden.

[..]
Weet je wie over de rug van nabestaanden gaat? Diegene die een brief geschreven heeft naar Trump. Met allerlei theorieën er in.
De nabestaanden waren geschokt.

Je weet vast nog wel wie dat was. :|W
Make my day!
pi_175608360
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:19 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zoals je in het vervolg van je reactie aangeeft heeft hij IN HET VOORGESPREK TEGEN OMTZIGT inderdaad beiden gezegd, wat het natuurlijk extra kwalijk maakt dat hij op de bijeenkomst voor nabestaanden, waar Omtzigt spreektijd voor hem geregeld had en hem had aangegeven wat hij diende te vertellen, toch weer beweerde het zelf gezien te hebben.
Er staat: onverstaanbaar: dit en dit en dit en vliegtuigen

Omtzigt: heb jij dat gezien
Persoon: nee mijn vrouw

Volgens mij wil die vent gewoon asiel, en wordt hij nu in een politiek spel van nepnieuws getrokken. Hij heeft dus nooit gezegd iets te hebben gezien in het voorgesprek.

Is daar een transcript van?
pi_175608473
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Er staat: onverstaanbaar: dit en dit en dit en vliegtuigen

Omtzigt: heb jij dat gezien
Persoon: nee mijn vrouw

Volgens mij wil die vent gewoon asiel, en wordt hij nu in een politiek spel van nepnieuws getrokken. Hij heeft dus nooit gezegd iets te hebben gezien in het voorgesprek.

Is daar een transcript van?
Ben je nu echt zo dom of doe je maar alsof?
Hij heeft, gesouffleerd door Omtzigt, op een bijeenkomst voor nabestaanden beweerd wat hij zoal zelf gezien zou hebben.
Zoals je hierboven al postte, heeft hij eerder tegen Omtzigt beweerd zelf helemaal niets gezien te hebben.
Dat is waar veel mensen, waaronder het NRC over vielen, maar wat jij eerder vergelijk met 51 rijden waar je 50 mag rijden.
pi_175608966
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:26 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ben je nu echt zo dom of doe je maar alsof?
Hij heeft, gesouffleerd door Omtzigt, op een bijeenkomst voor nabestaanden beweerd wat hij zoal zelf gezien zou hebben.
Zoals je hierboven al postte, heeft hij eerder tegen Omtzigt beweerd zelf helemaal niets gezien te hebben.
Dat is waar veel mensen, waaronder het NRC over vielen, maar wat jij eerder vergelijk met 51 rijden waar je 50 mag rijden.
Ja dat begrijp ik. Wat er dus niet klopte is dat hij het zelf niet gezien had, maar zijn vrouw. Daar zat Omtzigt dus feitelijk fout. Dat heeft hij niet begrepen zegt hij daarover, wat ik gezien het gesprek kan begrijpen en dus de fout is die Omtzigt heeft gemaakt.

Dat zou dus betekenen, dat als niet de man, maar de vrouw daar had gestaan, er niks aan de hand had geweest. Is het dan werkelijk zo ernstig als nu wordt gesteld?
pi_175609376
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:41 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik. Wat er dus niet klopte is dat hij het zelf niet gezien had, maar zijn vrouw. Daar zat Omtzigt dus feitelijk fout. Dat heeft hij niet begrepen zegt hij daarover, wat ik gezien het gesprek kan begrijpen en dus de fout is die Omtzigt heeft gemaakt.

Dat zou dus betekenen, dat als niet de man, maar de vrouw daar had gestaan, er niks aan de hand had geweest. Is het dan werkelijk zo ernstig als nu wordt gesteld?
Je regelt spreektijd voor een persoon die zogenaamd belangrijke informatie had waarvan hij ooggetuige was en die het ook als zodanig brengt.
In werkelijkheid weet je dat die man helemaal niets heeft gezien en alleen maar vertelt wat hij van iemand anders heeft gehoord. En dat probeer jij nu al pagina's lang te bagatelliseren met je onnozele vergelijkingen.
pi_175609561
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:54 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je regelt spreektijd voor een persoon die zogenaamd belangrijke informatie had waarvan hij ooggetuige was en die het ook als zodanig brengt.
In werkelijkheid weet je dat die man helemaal niets heeft gezien en alleen maar vertelt wat hij van iemand anders heeft gehoord. En dat probeer jij nu al pagina's lang te bagatelliseren met je onnozele vergelijkingen.
Die informatie is helemaal niet belangrijk en spreekt feitelijk ook niets tegen uit het rapport. Zoals jij het opschrijft lijkt het bewust, wat het niet is.
Of misschien wel, maar dan moet dat worden onderbouwd. Dat is niet gebeurd.

Ik maakte 1 vergelijking omdat er beweerd werd dat het door de kern van waarheid gelijk geen nepnieuws meer is.
pi_175609978
Voor het geval over de andere vliegtuigen nog twijfel is:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)h17-1609314-a1139824
pi_175610048
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:58 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Die informatie is helemaal niet belangrijk
Als die man geen getuige is en zijn informatie niet belangrijk is, waarom moest er dan in godsnaam spreektijd voor hem worden geregeld op een bijeenkomst voor nabestaanden van de MH17?
pi_175610240
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 23:18 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als die man geen getuige is en zijn informatie niet belangrijk is, waarom moest er dan in godsnaam spreektijd voor hem worden geregeld op een bijeenkomst voor nabestaanden van de MH17?
Naar mijn weten ging Omtzigt daar niet over en had de man ook gesproken als Omtzigt zich er niet mee bemoeit had.

Omtzigt heeft dus niet bepaald wat er gebeurde, maar wel hoe door middel van die sms.

Het idee was dat als het gestructureerd gebeurd dat de minste ophef zou veroorzaken, is de verklaring. Dat is in ieder geval niet zo gelopen.
pi_175614045
quote:
Forum voor Democratie kan grootste worden: “Lastige klus voor PVV”

Forum voor Democratie, de partij van Thierry Baudet, kan zomaar de grootste partij van Nederland worden. Dat zei opiniepeiler Maurice de Hond in het NPO Radio 1-programma WNL Op Zaterdag.

“Dat is onder de huidige omstandigheden niet uit te sluiten”, aldus De Hond. “Ik denk dat in 2002, als Pim Fortuyn niet was vermoord, de LPF de grootste partij was geworden een week later.”

De partij van Thierry Baudet haalde bij de afgelopen verkiezingen in één keer twee zetels en staat in de peilingen inmiddels op 14 zetels. Bij de volgende verkiezingen zou FvD zelfs kunnen rekenen op twintig tot dertig zetels. “Maar bij elke verkiezing is een partij die in de mode is”, nuanceert De Hond. “Bijvoorbeeld in 2006 was dat de SP, die haalde toen 25 zetels.”

Einde voor PVV?

Wel zou het succes van Forum voor Democratie het einde van de PVV kunnen betekenen. Op dit moment is het verschil tussen de partijen in de peiling van De Hond maar één zetel. “Dat lijkt mij een ontzettend lastige klus voor de PVV”, aldus de Hond. “Als je het electoraal ziet, dan halen ze ze vooral van de PVV en in mindere mate van de VVD en CDA.”

Volgens de opiniepeiler is het dan ook maar de vraag of Geert Wilders in staat is zijn partij weer erbovenop te krijgen. “Voor iedere partij en iedere politicus geldt een soort houdbaarheidsdatum. Dat betekent hoe langer ‘ie er is, dat zijn kiezers hem beter kennen en is ‘ie ook voorspelbaarder geworden en gaat er wat van de glans af.”

‘Huidige politiek systeem in nadagen’

De Hond was te gast in de studio om te spreken over 100 jaar algemeen kiesrecht voor mannen, dat deze week honderd jaar geleden werd ingevoerd. Volgens De Hond zit ons huidige politieke systeem bijna op zijn uiterste houdbaarheidsdatum. “De partijen passen niet meer bij de bevolking.”

Volgens de opiniepeiler wordt het door fragmentatie steeds moeilijker om coalities te vormen. Als voorbeeld noemt De Hond de huidige regering, die slecht een meerderheid van één zetel heeft in de Tweede Kamer. “Je weet bijna zeker dat het bij de volgende verkiezingen nog moeilijker wordt. De partijen die regeren worden afgestraft.”

‘Geen draagvlak onder de bevolking’

De Hond stelt dat er steeds wordt gezocht naar een coalitie van ‘middenpartijen’, maar hierdoor worden de partijen aan de buitenkant van het politieke spectrum niet vertegenwoordigd. “Het fragmenterend steeds meer. De slagkracht van de regering neemt af”, aldus de opiniepeiler. “Ik denk dat we in de nadagen verkeren van ons stelsel.”

De oorzaak ligt volgens De Hond deels bij de manier waarop wij onze volksvertegenwoordigers kiezen. “Dit stelsel heeft volgens mij als grote tekortkoming dat nadat de verkiezingen zijn geweest, de kiezer eigenlijk geen rol meer speelt. Er is dus geen enkele de noodzaak in de politiek om draagvlak onder de bevolking te organiseren.”
pi_175616893
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 03:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ook volgens De Hond zijn het dus voornamelijk PVV’ers die zich tot FVD aangetrokken voelen. Iets dat ik al sinds het begin zeg, maar door veel van de fans hier stelselmatig ontkend wordt. Dat lijkt me vanaf nu een onhoudbare positie.
pi_175616938
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2017 11:45 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ook volgens De Hond zijn het dus voornamelijk PVV’ers die zich tot FVD aangetrokken voelen. Iets dat ik al sinds het begin zeg, maar door veel van de fans hier stelselmatig ontkend wordt. Dat lijkt me vanaf nu een onhoudbare positie.
Nou ja, De Hond stelt het. De ervaring leert ons dat die man qua peilingen niet erg serieus te nemen is.
pi_175633798
thierrybaudet twitterde op zondag 10-12-2017 om 21:28:11 Voorzitter VVD: ‘Baudet zet beeld neer alsof Nederland de afgrond inglijdt’. Dat is ook zo, en dat komt door die kutpartij van haar, de VVD. https://t.co/12A4ffNLDJ reageer retweet
pi_175633973
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 22:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
thierrybaudet twitterde op zondag 10-12-2017 om 21:28:11 Voorzitter VVD: ‘Baudet zet beeld neer alsof Nederland de afgrond inglijdt’. Dat is ook zo, en dat komt door die kutpartij van haar, de VVD. https://t.co/12A4ffNLDJ reageer retweet
Effe rustig aan tegen Christianne, Terry.

Schelden vind ik trouwens een tikkeltje benedenmaats voor een politicus.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175634237
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 22:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
thierrybaudet twitterde op zondag 10-12-2017 om 21:28:11 Voorzitter VVD: ‘Baudet zet beeld neer alsof Nederland de afgrond inglijdt’. Dat is ook zo, en dat komt door die kutpartij van haar, de VVD. https://t.co/12A4ffNLDJ reageer retweet
Niveautje Yernaz weer, waar je mee omgaat, word je mee besmet geldt blijkbaar ook voor Baudet.
pi_175634261
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 22:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
thierrybaudet twitterde op zondag 10-12-2017 om 21:28:11 Voorzitter VVD: ‘Baudet zet beeld neer alsof Nederland de afgrond inglijdt’. Dat is ook zo, en dat komt door die kutpartij van haar, de VVD. https://t.co/12A4ffNLDJ reageer retweet
Hij wordt steeds zuurder. Maar gezien zijn ideologie is dat ook niet zo heel vreemd :P
pi_175634343
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 22:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
thierrybaudet twitterde op zondag 10-12-2017 om 21:28:11 Voorzitter VVD: ‘Baudet zet beeld neer alsof Nederland de afgrond inglijdt’. Dat is ook zo, en dat komt door die kutpartij van haar, de VVD. https://t.co/12A4ffNLDJ reageer retweet
Kan die vent niet een twitterverbod krijgen. Het doet meer kwaad dan goed.
pi_175634523
Daar geef ik 'm dan weer geen ongelijk in.
pi_175635593
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 22:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
thierrybaudet twitterde op zondag 10-12-2017 om 21:28:11 Voorzitter VVD: ‘Baudet zet beeld neer alsof Nederland de afgrond inglijdt’. Dat is ook zo, en dat komt door die kutpartij van haar, de VVD. https://t.co/12A4ffNLDJ reageer retweet
Gedronken?
Wat een niveau, man man man.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175635747
Thierry is een drinker
pi_175636164
Jammer van die tweet, de vvd is juist een van de partijen die je enigzins te vriend moet houden als je ooit een rol van betekenis in Nederland wilt spelen.
pi_175636348
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 22:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Kan die vent niet een twitterverbod krijgen. Het doet meer kwaad dan goed.
heee.... je bent dus in staat om de fouten van Baudet te zien..
*O* Ik ga je anders bekijken ..

B. overdrijft zijn VVD-kritiek tot een doemscenario.
Dat doemdenken, bang zijn en mensen bang maken voor de toekomst was al opgemerkt
Het is dus een constante in zijn denken.
pi_175636364
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 00:21 schreef Chivaz het volgende:
Jammer van die tweet, de vvd is juist een van de partijen die je enigzins te vriend moet houden als je ooit een rol van betekenis in Nederland wilt spelen.
Je kunt best scherpe kritiek hebben zonder te schelden met 'kut' en 'knettergek' .
Gewone mensen hoeven dat niet zo persé... Politici wel
  maandag 11 december 2017 @ 10:06:29 #266
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175639329
quote:
“Dat is onder de huidige omstandigheden niet uit te sluiten”, aldus De Hond. “Ik denk dat in 2002, als Pim Fortuyn niet was vermoord, de LPF de grootste partij was geworden een week later.”
Is dat een hint?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 11 december 2017 @ 12:44:33 #267
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175642558
http://www.hpdetijd.nl/20(...)ire-democratie-hemd/

Scherpe column over Baudet en zijn wandel:

quote:
Een situatie waarin de minderheid alleen maar kan bidden dat de courgetteklooier als verlicht despoot de D uit de partijnaam serieus neemt. Onder de 75 zetels zal de FvD moeten samenwerken en uitruilen. Nu verwart de partij het niet krijgen van haar zin nog weleens met een gebrek aan democratie of daadkracht van andere partijen.

Voor de Nederlandse burger is het te hopen dat FvD snel aan het werk gaat. Want als we moeten wachten tot 2021 verdwijnt er minstens een klein miljoen aan belastinggeld in een ophefgenererend social mediabedrijfje. Dat het renaissancevlootje niet bij ieder debat kan aanmeren is, gezien de kleine fractie, is logisch.

Maar tal van belangrijke, maar minder mediagenieke debatten overslaan is een belediging van de burger. Dat dit niet onhaalbaar is als kleine partij en dat goed parlementair werk ook tot zetelwinst kan leiden bewijzen partijen als de Partij voor de Dieren, SGP en de SP.
Ruziemaken met andere fracties via Twitter, een social media start-up starten met geld van de belastingbetaler maar ondertussen weigeren parlementair werk te doen. Hoe denkt Baudet ooit wel politieke invloed uit te kunnen gaan oefenen?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175643105
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2017 12:44 schreef Ryon het volgende:
http://www.hpdetijd.nl/20(...)ire-democratie-hemd/

Scherpe column over Baudet en zijn wandel:

[..]

Ruziemaken met andere fracties via Twitter, een social media start-up starten met geld van de belastingbetaler maar ondertussen weigeren parlementair werk te doen. Hoe denkt Baudet ooit wel politieke invloed uit te kunnen gaan oefenen?
Gewoon negeren en blijven Twitteren net als voorbeeld Trump.
pi_175643887
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2017 12:44 schreef Ryon het volgende:
http://www.hpdetijd.nl/20(...)ire-democratie-hemd/

Scherpe column over Baudet en zijn wandel:

[..]

Ruziemaken met andere fracties via Twitter, een social media start-up starten met geld van de belastingbetaler maar ondertussen weigeren parlementair werk te doen. Hoe denkt Baudet ooit wel politieke invloed uit te kunnen gaan oefenen?
Las dat een aantal van zijn trouwe volgelingen geen moeite hebben met het gescheld richting de VVD. Het FvD heeft namelijk toch geen trek in meeregeren in coalitievorm. Baudet wacht tot het systeem op de schop gaat en grijpt dan zijn kans.

Met andere woorden: of het FvD haalt op een zeker moment minimaal 76 zetels (zeer onwaarschijnlijk) of Baudet moet maar gaan wennen aan de oppositiebankjes.

Denk eerlijk gezegd dat Baudet dit geen jaren volhoudt. Zijn partij zit momenteel in de lift en dat streelt zijn ego. Hij heeft en zekere status weten te verkrijgen, iets waar hij al jaren naar verlangde. Tegelijkertijd heeft hij weinig zin in het daadwerkelijke Kamerwerk. Ik vermoed dat hij de volgende verkiezingen afwacht. Mocht dat niet het gewenste resultaat hebben waardoor hij weer een paar jaar oppositie moet voeren, dan acht ik de kans groot dat Baudet er de brui aan geeft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 11 december 2017 @ 13:37:17 #270
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_175644023
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 22:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
thierrybaudet twitterde op zondag 10-12-2017 om 21:28:11 Voorzitter VVD: ‘Baudet zet beeld neer alsof Nederland de afgrond inglijdt’. Dat is ook zo, en dat komt door die kutpartij van haar, de VVD. https://t.co/12A4ffNLDJ reageer retweet
Boeiend!!
Elke week wordt er weer een andere bekende Nederlander, wetenschapper of Jan L*L opgevoerd bij DWDD of in het NRC om Thierrry Baudet en het FvD te betitelen als rabiaat-rechts, extreem-rechts of een nazistische partij vol met verkrachtingsverheerlijkers en dit is allemaal bon ton.
Hij zegt een keer kutpartij en dan zijn er gevoelens gekwetst. Laat me niet lachen!
Wat een krokodillentranen en wat een hypocriet gedoe :')
Nederland op zijn smalst.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_175644064
quote:
10s.gif Op maandag 11 december 2017 13:37 schreef dellipder het volgende:

[..]

Boeiend!!
Elke week wordt er weer een andere bekende Nederlander, wetenschapper of Jan L*L opgevoerd bij DWDD of in het NRC om Thierrry Baudet en het FvD te betitelen als rabiaat-rechts, extreem-rechts of een nazistische partij vol met verkrachtingsverheerlijkers en dit is allemaal bon ton.
Hij zegt een keer kutpartij en dan zijn er gevoelens gekwetst. Laat me niet lachen!
Wat een krokodillentranen en wat een hypocriet gedoe :')
Nederland op zijn smalst.
Dus je leeft niet enkel met betrekking tot de Amerikaanse politiek in een alternatief universum? Want ook hier blijk je weer veel bij elkaar te verzinnen.
pi_175644078
quote:
10s.gif Op maandag 11 december 2017 13:37 schreef dellipder het volgende:

[..]

Boeiend!!
Elke week wordt er weer een andere bekende Nederlander, wetenschapper of Jan L*L opgevoerd bij DWDD of in het NRC om Thierrry Baudet en het FvD te betitelen als rabiaat-rechts, extreem-rechts of een nazistische partij vol met verkrachtingsverheerlijkers en dit is allemaal bon ton.
Hij zegt een keer kutpartij en dan zijn er gevoelens gekwetst. Laat me niet lachen!
Wat een krokodillentranen en wat een hypocriet gedoe :')
Nederland op zijn smalst.
Waar bespeur jij precies massale verontwaardiging?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175644083
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 22:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
thierrybaudet twitterde op zondag 10-12-2017 om 21:28:11 Voorzitter VVD: ‘Baudet zet beeld neer alsof Nederland de afgrond inglijdt’. Dat is ook zo, en dat komt door die kutpartij van haar, de VVD. https://t.co/12A4ffNLDJ reageer retweet
Niveautje.
  maandag 11 december 2017 @ 13:39:46 #274
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_175644099
quote:
10s.gif Op maandag 11 december 2017 13:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dus je leeft niet enkel met betrekking tot de Amerikaanse politiek in een alternatief universum? Want ook hier blijk je weer veel bij elkaar te verzinnen.
En dit is alweer op de man en niet op de bal, dus ook jouw riedel is bekend.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 11 december 2017 @ 13:41:37 #275
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_175644156
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 13:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar bespeur jij precies massale verontwaardiging?
Op Twitter.
Ik vind Baudet maar een verwaande studentikoze bal, eerlijk gezegd, maar dat bangmakerij van armageddon vanwege zijn twee zeteltjes vind ik overdreven en dit gedoe om het Twitterbericht ook.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_175644206
Inhoudelijk is het natuurlijk al gewoon PVV, maar als je nu ook een beetje dit soort taal gaat bezigen verdwijnt het voornaamste verschil met de PVV (Baudet gebruikt doorgaans wat meer lettergrepen dan Wilders) ook nog.

Nooit op komen dagen bij debatten en nu ook nog de na PVV enige partij met wie je zou kunnen samenwerken gewoon heel lomp “een kutpartij” noemen, waardoor ook die kans op samenwerking weer verkeken is.. Lekker geraffineerd weer hoor.

Zal ik jullie een geheimpje verklappen? Baudet is een fopkamerlid.

Je zou er maar achteraan marcheren.
pi_175644240
quote:
2s.gif Op maandag 11 december 2017 13:41 schreef dellipder het volgende:

[..]

Op Twitter.
Ik vind Baudet maar een verwaande studentikoze bal, eerlijk gezegd, maar dat bangmakerij van armageddon vanwege zijn twee zeteltjes vind ik overdreven en dit gedoe om het Twitterbericht ook.
Zozo, jij bent reacties wezen turven op Twitter?

Want van die zogenaamde ophef merk ik maar weinig. Wel zijn er figuren die beweren dat er veel ophef is, maar daar leveren ze dan geen bewijs voor.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175644303
quote:
9s.gif Op zondag 10 december 2017 23:53 schreef nostra het volgende:

[..]

Gedronken?
Wat een niveau, man man man.
Kwam deze nu pas tegen. Ik moet zeggen ik schrok wel een beetje van deze tweet. Dit is niet een toon die ik graag zie bij de voorman van Forum van Democratie, maar ik snap zijn frustratie wel.
pi_175644418
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 13:46 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Kwam deze nu pas tegen. Ik moet zeggen ik schrok wel een beetje van deze tweet. Dit is niet een toon die ik graag zie bij de voorman van Forum van Democratie, maar ik snap zijn frustratie wel.
Van der Wal zegt dat Baudet net doet alsof Nederland in de afgrond glijdt. Daar is geen woord van gelogen.

Vervolgens wordt Terry boos en begint hij te schelden.

Ik vrees dat politiek niets is voor Baudet. Die man kan namelijk absoluut geen kritiek verdragen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175644482
quote:
10s.gif Op maandag 11 december 2017 13:37 schreef dellipder het volgende:

[..]

Boeiend!!
Elke week wordt er weer een andere bekende Nederlander, wetenschapper of Jan L*L opgevoerd bij DWDD of in het NRC om Thierrry Baudet en het FvD te betitelen als rabiaat-rechts, extreem-rechts of een nazistische partij vol met verkrachtingsverheerlijkers en dit is allemaal bon ton.
Hij zegt een keer kutpartij en dan zijn er gevoelens gekwetst. Laat me niet lachen!
Wat een krokodillentranen en wat een hypocriet gedoe :')
Nederland op zijn smalst.
Tuurlijk, in werkelijkheid is er nauwelijks iets aan de hand. Maar het is gewoon niet slim. De kans dat hij met deze partij iets van een coalitie moet aan gaan (in welke vorm dan ook) is aanzienlijk. Ook past het een politicus niet.
pi_175644538
Kutpartij moet hij niet zeggen inderdaad. Het mag, maar is beneden alle niveau. Minpunt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_175644640
Benieuwd wat de reacties zouden zijn als Rutte zou tweeten dat het FvD een kutpartij is. 'Ach, onhandig', verwacht ik.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175644888
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 13:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Van der Wal zegt dat Baudet net doet alsof Nederland in de afgrond glijdt. Daar is geen woord van gelogen.

Vervolgens wordt Terry boos en begint hij te schelden.

Ik vrees dat politiek niets is voor Baudet. Die man kan namelijk absoluut geen kritiek verdragen.
Dat hij geen politiek dier is dat is wel duidelijk, maar vind ik het een fijne partij en spreken zijn ideeën mij wel aan.

Ik vergeef het hem. En Nederland is nog niet verloren, maar mag zeker wel een andere koers varen, maar daar is meer voor nodig dan alleen Forum voor Democratie.
pi_175645027
quote:
10s.gif Op maandag 11 december 2017 13:39 schreef dellipder het volgende:

[..]

En dit is alweer op de man en niet op de bal, dus ook jouw riedel is bekend.
Sorry wist even niet hoe ik anders met je achterlijke leugens om moest gaan. Was nou niet bepaald de moeite waard om inhoudelijk woorden aan te verspillen.
pi_175645071
Ik weet niet of hij het expres doet. Om PVV volk te lokken. En minder intellectueel over te komen.

Of dat ie idd bijv wat op had (Baudet lust wel een wijntje) en dit gewoon uit onhandige emotie/ frustratie getweet is.
Make my day!
pi_175645077
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 13:46 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Kwam deze nu pas tegen. Ik moet zeggen ik schrok wel een beetje van deze tweet. Dit is niet een toon die ik graag zie bij de voorman van Forum van Democratie, maar ik snap zijn frustratie wel.
Maar dit is eigenlijk toch gewoon de toon en inhoud die je vanaf het begin af aan bij deze club ziet? Ze draaien nu eenmaal om bepaalde frustraties en bijbehorende slachtofferrol, echt nieuw of bijzonder is het toch niet?
pi_175645265
quote:
6s.gif Op maandag 11 december 2017 13:57 schreef Ludachrist het volgende:
Benieuwd wat de reacties zouden zijn als Rutte zou tweeten dat het FvD een kutpartij is. 'Ach, onhandig', verwacht ik.
Dat hij uit zijn nek lult, wat de VVD nu ook doet (al zullen ze er weinig aandacht aan geven, want 2 zetels). Zo verschillend is het allemaal niet hoor, dramaqueen.
pi_175645339
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 14:10 schreef agter het volgende:

Of dat ie idd bijv wat op had (Baudet lust wel een wijntje) en dit gewoon uit onhandige emotie/ frustratie getweet is.
Zou me niks verbazen.
pi_175645438
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 14:10 schreef agter het volgende:
Ik weet niet of hij het expres doet. Om PVV volk te lokken. En minder intellectueel over te komen.

Of dat ie idd bijv wat op had (Baudet lust wel een wijntje) en dit gewoon uit onhandige emotie/ frustratie getweet is.
Baudet: Nederland staat op het randje van de afgrond en het FvD is de enige partij die de boel kan redden.

Van der Wal: Baudet is een doemdenker.

Baudet: Kutpartij!

Tsja.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175645569
quote:
10s.gif Op maandag 11 december 2017 14:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar dit is eigenlijk toch gewoon de toon en inhoud die je vanaf het begin af aan bij deze club ziet? Ze draaien nu eenmaal om bepaalde frustraties en bijbehorende slachtofferrol, echt nieuw of bijzonder is het toch niet?
Je start een politieke beweging omdat je zaken wilt veranderen. Daar hoort dus frustratie bij, helemaal als je vind dat de huidige politiek helemaal vast zit in zijn eigen wereld.
pi_175646034
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 14:20 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zou me niks verbazen.
We zullen het wel zien.
Welke woorden Baudet gaat bezigen bij het verloop van het huidige discours. :D
Make my day!
pi_175646343
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 14:30 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Je start een politieke beweging omdat je zaken wilt veranderen. Daar hoort dus frustratie bij, helemaal als je vind dat de huidige politiek helemaal vast zit in zijn eigen wereld.
Waarom gaf je net dan aan dat deze toon je niet zint als die er blijkbaar bij hoort?
pi_175646529
Christianne van der Wal zei dit:
quote:
“Hij snijdt een aantal zorgen aan, maar het is vooral doemdenken. Er wordt een beeld neergezet alsof Nederland de afgrond inglijdt. Het is niet waar, we hebben een fantastisch land. Onze achterban staat er ook zo in.”
http://www.dagelijksestan(...)ie-kutpartij-de-vvd/

Kennelijk heeft ze een zenuw geraakt bij Baudet. Welke dan ?
Christiane vind Nederland een fantastisch land, dus dat moet Baudet hoop geven in zijn strijd tegen zelfhaat en oikofobie.
Hij pikt dit positief bericht niet op maar reageert alsof hij betrapt is op ..... wat? ... betrapt op doemdenken. ?
Wil hij dat doemgedoe van zichzelf niet weten ?

De doem van Baudet in 2.40.36 over Napoleon
quote:
Denk je nou echt dat Napoleon de hele dag bezig was met koopkrachtplaatjes ?
Natuurlijk niet, die had een visie, die had een plan , was met ideeën bezig en dat moeten we weer terug zien te krijgen volgens mij we leven echt in een cruciale tijd waarin de vrijheidsdroom van de mens gebroken dreigt te worden, we dreigen allemaal gevangenen te worden van de bureaucratische verzorgingsstaat, (...) onze nationale trots is ontnomen, onze nationale geschiedenis is ons ontnomen. onze identiteit,. onze souvereiniteit, onze democratie, er blijft helemaal niets meer over
pi_175646563
quote:
6s.gif Op maandag 11 december 2017 13:57 schreef Ludachrist het volgende:
Benieuwd wat de reacties zouden zijn als Rutte zou tweeten dat het FvD een kutpartij is. 'Ach, onhandig', verwacht ik.
Natuurlijk niet, dan zou Rutte premier-onwaardig zijn.
pi_175646691
Baudet lepelt aan de lopende band apocalyptische praat op, maar als de voorzitter van een andere partij vervolgens stelt dat Terry niet zo moet overdrijven en dat het hier best goed toeven is, wordt de belangrijkste intellectueel van Nederland boos en begint hij te schelden.

Laat me raden: we hebben de woorden van Terry weer eens verkeerd begrepen met z'n allen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 11 december 2017 @ 15:36:55 #296
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175647059
't Is ook een kutpartij.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  maandag 11 december 2017 @ 15:58:24 #297
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175647586
Voorspelling: bij de volgende TK-verkiezingen wordt 't een race tussen FvD en kutpartij. Genderneutrale linksboys willen koste wat kost Baudetgod uit het Torentje houden en stemmen dus met z'n allen op kutpartij. Kutpartij voert nog vier jaar lang elitair EU-beleid uit. Linksboys geven vervolgens weer 'het neoliberalisme' (of een andere complottheorie) de schuld van de verdere afbraak van sociale rechten en zekerheden.

Kutpartij lacht in vuistje, Rutte verhuist naar EU-baantje en linksboys posten nog meer trollposts in de FvD-reeks.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175647704
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2017 15:58 schreef 2thmx het volgende:
Voorspelling: bij de volgende TK-verkiezingen wordt 't een race tussen FvD en kutpartij. Genderneutrale linksboys willen koste wat kost Baudetgod uit het Torentje houden en stemmen dus met z'n allen op kutpartij. Kutpartij voert nog vier jaar lang elitair EU-beleid uit. Linksboys geven vervolgens weer 'het neoliberalisme' (of een andere complottheorie) de schuld van de verdere afbraak van sociale rechten en zekerheden.

Kutpartij lacht in vuistje, Rutte verhuist naar EU-baantje en linksboys posten nog meer trollposts in de FvD-reeks.
En Baudet zit dan nog altijd in de oppositiebankjes, terwijl hij zich zelden in de Tweede Kamer laat zien.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 11 december 2017 @ 16:07:18 #299
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175647804
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2017 16:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En Baudet zit dan nog altijd in de oppositiebankjes, terwijl hij zich zelden in de Tweede Kamer laat zien.
Dit soort posts plaatsen de anti-FvD-trolls dan inderdaad, dank voor de illustratie _O_.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175647992
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2017 15:58 schreef 2thmx het volgende:
Voorspelling: bij de volgende TK-verkiezingen wordt 't een race tussen FvD en kutpartij. Genderneutrale linksboys willen koste wat kost Baudetgod uit het Torentje houden en stemmen dus met z'n allen op kutpartij. Kutpartij voert nog vier jaar lang elitair EU-beleid uit. Linksboys geven vervolgens weer 'het neoliberalisme' (of een andere complottheorie) de schuld van de verdere afbraak van sociale rechten en zekerheden.

Kutpartij lacht in vuistje, Rutte verhuist naar EU-baantje en linksboys posten nog meer trollposts in de FvD-reeks.
Is dat een hip woordje in het land van Sjerrie?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 11 december 2017 @ 16:15:41 #301
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175647994
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2017 15:58 schreef 2thmx het volgende:
Voorspelling: bij de volgende TK-verkiezingen wordt 't een race tussen FvD en kutpartij. Genderneutrale linksboys willen koste wat kost Baudetgod uit het Torentje houden en stemmen dus met z'n allen op kutpartij. Kutpartij voert nog vier jaar lang elitair EU-beleid uit. Linksboys geven vervolgens weer 'het neoliberalisme' (of een andere complottheorie) de schuld van de verdere afbraak van sociale rechten en zekerheden.

Kutpartij lacht in vuistje, Rutte verhuist naar EU-baantje en linksboys posten nog meer trollposts in de FvD-reeks.
Waar wedden we om?
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')