abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 november 2017 @ 11:47:50 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174800236
quote:
Jelle Brandt Corstius: aangifte in de maak

Televisiemaker Jelle Brandt Corstius gaat aangifte doen tegen tv-producent Gijs van Dam die hij heeft beschuldigd van verkrachting. Op Twitter schrijft hij dat een aangifte in de maak is. Afgelopen week zei hij al dat hij met zijn advocaat een aangifte overweegt.

In zijn tweet reageert de tv-maker op de uitzending van Pauw van gisteravond. Daar was Van Dam te gast. Ook de advocaat van Van Dam, Peter Plasman, was in de uitzending.

'Er is niemand verkracht, er is niemand gedwongen'
"De uitzending van Pauw van gisteren maakte mij kwaad en verdrietig. Kwaad, om voor de hand liggende reden dat Gijs van Dam ontkent dat hij mij verkracht heeft. Het was onwerkelijk om een van de meest traumatische gebeurtenissen gereduceerd te zien tot een potje gezelligheid", twittert Brandt Corstius vanochtend.

Barend en Van Dorp

Van Dam ontkent niet dat hij vijftien jaar geleden seks heeft gehad met Brandt Corstius, maar dat is volgens hem met wederzijdse instemming gebeurd na een uitzending van Barend en Van Dorp. Beiden waren toen midden twintig. Brandt Corstius was stagiair bij het programma, Van Dam was er productiemedewerker.

Jelle Brandt Corstius twittert verder dat hij met zijn verhaal andere slachtoffers wilde aansporen ook hun verhaal te vertellen en hun steun wilde geven. "De uitzending van gisteren was echter allesbehalve steunend. Niet voor mij en niet voor al die andere slachtoffers."
quote:
Tv-maker Gijs van Dam ontkent verkrachting Brandt Corstius en doet aangifte

UPDATEDe man die er door Jelle Brandt Corstius van wordt beschuldigd hem te hebben verkracht als beginnend televisieredacteur, is media-ondernemer Gijs van Dam. Hij ontkent de beschuldiging en doet aangifte van smaad en laster. Volgens Van Dam is hij 'standrechtelijk geëxecuteerd op basis van een gelogen verhaal'.

Van Dam, eigenaar van mediabedrijf Ten Eleven Entertainment, reageerde gisteravond in televisieprogramma Pauw op de aantijgingen met Plasman aan zijn zijde. Ten tijde van de vermeende verkrachting van Brandt Corstius, in 2002, was hij producent bij Barend & Van Dorp.

Van Dam ontkent de beschuldiging nadrukkelijk. ,,Ik ben standrechtelijk geëxecuteerd zonder enige vorm van proces op basis van een gelogen verhaal", zei de tv-maker verontwaardigd. Hij was destijds 25 jaar, Jelle 24 jaar. Ze waren samen in Van Dams hotelkamer in het Kurhaus. De tv-producent was er naar eigen zeggen voor het programma Villa BVD van Frits Barend en Henk van Dorp.

Van Dam: ,,We dronken een glas wijn, begonnen te flirten en belandden daarna in mijn bed. We hadden seks en daarna ging Jelle naar zijn eigen kamer. Niemand is verkracht, niemand werd gedwongen. De ochtend erna dacht ik: Dit is toch niet helemaal mijn type, laat ik het maar bij deze ene keer laten. We hebben het seizoen afgemaakt bij hetzelfde programma. Na de zomer ben ik het programma Idols gaan maken."

Smaad en laster
Van Dam ontkent ook drugs in de wijn van Brandt Corstius te hebben gedaan, zoals de journalist beweert. Volgens advocaat Plasman doet zijn cliënt aangifte tegen Brandt Corstius wegens smaad en laster.

,,Je kunt wel een verhaal naar buiten brengen zonder een naam te noemen maar daarmee is het kwaad al geschied. Brandt Corstius beschuldigt iemand er vrijblijvend van een verkrachter te zijn. Dat deed hij heel manipulatief en met raffinement. Brandt Corstius zei in DWDD dat hij niet kon zeggen of de beschuldigde ontkent terwijl hij dat wel wist. Daarmee dreigt het leven van mijn cliënt geruïneerd te worden terwijl er geen spoor van bewijs is."

Brandt Corstius had volgens Plasman destijds aangifte moeten doen en kan dat nog steeds doen omdat de zaak nog niet verjaard is. ,,Maar hij komt dan niet geloofwaardig over."

'Kwalijk'
De advocaat noemde het eerder tegenover deze krant 'kwalijk' dat dagblad Trouw het relaas van Brandt Corstius publiceerde zonder wederhoor van Van Dam. De krant had hem wel om een reactie gevraagd, maar die niet afgedrukt.

Brandt Corstius reageerde voor de uitzending van Pauw op Twitter met de tekst: Ik begrijp dat ik nu iets hoor te zeggen. Maar ik zou niet weten wat.'

KRO
Van Dam startte zijn carrière bij publieke omroep KRO in 1997 bij De Breakfastclub op Radio 3FM en actualiteitenmagazine Netwerk. In 2001 switchte hij naar commerciële televisie toen hij werd gevraagd om late night talkshow Barend & van Dorp te produceren.

Van Dam is sinds 2010 eigenaar en directeur van productiehuis Ten Eleven Entertainment. Daarnaast is hij voorzitter van het bestuur van de stichting de tv-beelden, de organisatie die de verkiezing van Nederlandse televisievakprijzen begeleidt. Van Dam was onder andere creative director bij Talpa Producties, managing director bij CCCP en uitvoerend producent bij Endemol en Blue Circle.

'Gedrogeerd'
Brandt Corstius (39) schreef vorige week in een openhartig verhaal in Trouw dat hij tijdens zijn werk als redacteur bij Barend & Van Dorp werd gedrogeerd en daarna is gedwongen tot orale seks met een man. Zijn openbaring komt voort uit de wereldwijde actie #MeToo waarbij mensen hun ervaringen met seksueel misbruik of intimidatie naar buiten brengen.

Ondanks de bekendmaking zei de journalist geen aangifte te zullen doen. Naast dat de zaak volgens hem is verjaard, is hij ook bang te worden aangeklaagd wegens smaad. 'Het is zijn woord tegen mijn woord. Er zijn geen getuigen, ik ken - voorlopig - geen andere incidenten. Als het tot een rechtszaak zal komen is de kans groot dat hij mij succesvol beschuldigt van smaad en ik een tweede hypotheek op mijn huis kan nemen om de schadevergoeding te betalen', schreef hij onder meer.

Aanklacht
Later zei Brandt Corstius in televisieprogramma De Wereld Draait Door dat er een mogelijkheid is dat er alsnog een strafzaak komt tegen de persoon die hem zou hebben misbruikt. De journalist wil de opties daartoe verkennen. Hij vertelde ook dat de redactie van Trouw de beschuldigde om een reactie had gevraagd. De persoon in kwestie stuurde volgens hem een brief van een advocatenkantoor terug en dreigde met een aanklacht.

RTL en producent Blue Circle zeiden 'erg geschrokken' te zijn van de verklaring van Jelle Brandt Corstius dat hij als redacteur bij Barend & Van Dorp is verkracht. Ze verklaarden met hem in gesprek te willen om meer duidelijkheid te krijgen over het incident.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174800263
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee het is geen drogreden. Het is wat jouw medevrouwen met droge ogen als excuus opvoeren:

[..]

Ja je zult altijd wel iemand vinden die niet alles op een rijtje heeft die zoiets zegt (misschien even de postgeschiedenis van die user checken) maar dat maakt niet dat 'vrouwen' dat willen.

Gelukkig ken ik trouwens ook heel veel mannen die na kunnen denken en die wel snappen wat victim blaming is, dat je dat niet moet doen en wat #metoo voor elkaar wil krijgen en waarom dat nodig is
Je bent nu een beetje die ene kerel die maar stug tegen het homohuwelijk blijft zijn en roept dat het onnatuurlijk is
De samenleving streeft je wel voorbij gelukkig
  woensdag 1 november 2017 @ 11:51:31 #3
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174800313
Hoe dan ook, die #metoo hysterie gaat geen cultuuromslag bewerkstelligen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174800351
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:49 schreef Allures het volgende:

[..]

Ja je zult altijd wel iemand vinden die niet alles op een rijtje heeft die zoiets zegt (misschien even de postgeschiedenis van die user checken) maar dat maakt niet dat 'vrouwen' dat willen.

Gelukkig ken ik trouwens ook heel veel mannen die na kunnen denken en die wel snappen wat victim blaming is, dat je dat niet moet doen en wat #metoo voor elkaar wil krijgen en waarom dat nodig is
Je bent nu een beetje die ene kerel die maar stug tegen het homohuwelijk blijft zijn en roept dat het onnatuurlijk is
De samenleving streeft je wel voorbij gelukkig
:')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174800357
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:51 schreef Ringo het volgende:
Hoe dan ook, die #metoo hysterie gaat geen cultuuromslag bewerkstelligen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174800365
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:51 schreef Ringo het volgende:
Hoe dan ook, die #metoo hysterie gaat geen cultuuromslag bewerkstelligen.
wat zou die "cultuur omslag" in godsnaam moeten inhouden? Hier op Fok zijn al tig meningen over wat normaal zou moeten zijn.
pi_174800421
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

wat zou die "cultuur omslag" in godsnaam moeten inhouden? Hier op Fok zijn al tig meningen over wat normaal zou moeten zijn.
Niets. Er komt geen cultuuromslag. Sommige mensen denken in hun kinderlijke naïviteit dat al die bepotelende mannen nu opeens hun handen thuis gaan houden. Volgend jaar is iedereen het weer vergeten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174800424
Is victim blaming nu ook al hetzelfde als jonge vrouwen leren vervelende situaties te vermijden?
pi_174800452
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Is victim blaming nu ook al hetzelfde als jonge vrouwen leren vervelende situaties te vermijden?
Voor mensen die de discussie voeren op emotie ipv op ratio is dat inderdaad victim blaming.

Ook weer zo'n hippe uit de vs overgewaaide sjw term.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174800456
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 10:51 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Toen hij met Suske en Wiske werd geconfronteerd zei hij: 'zou kunnen' dus dat zegt genoeg.. GVD is er gloeiend bij.
Dat kwam nogal ongeloofwaardig over inderdaad. Dat zegt alleen nog niets over de verkrachting. De vraag is of het klopt wat Jelle zegt en zo ja, waarom Gijs dat niet wil toegeven.
  woensdag 1 november 2017 @ 11:58:04 #11
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174800469
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:53 schreef ootjekatootje het volgende:
wat zou die "cultuur omslag" in godsnaam moeten inhouden? Hier op Fok zijn al tig meningen over wat normaal zou moeten zijn.
Je mag als notoir geilneef best wat vaker je vette klauwtjes binnenboord houden, de lustprooi die jouw comfortzone betreedt hoeft je daar niet expliciet op te wijzen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174800516
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:49 schreef Allures het volgende:
Gelukkig ken ik trouwens ook heel veel mannen die na kunnen denken en die wel snappen wat victim blaming is,
Ik ook. Maar ik raad mijn dochter niettemin aan verdacht te blijven op potentiele predators. Dat de schuld sowieso altijd bij de dader ligt is geen reden om met open ogen risiko's tegemoet te gaan.
pi_174800529


[ Bericht 100% gewijzigd door gombro op 01-11-2017 12:00:42 ]
pi_174800535
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Niets. Er komt geen cultuuromslag. Sommige mensen denken in hun kinderlijke naïviteit dat al die bepotelende mannen nu opeens hun handen thuis gaan houden. Volgend jaar is iedereen het weer vergeten.
Volgend jaar staan die zelfde vrouwen te roepen dat ze door mannen genegeerd worden, geen complimenten meer krijgen, dat mannen vroeger attenter waren.

Erger nog dat ze nergens aan de bak komen, al kerel durf je straks geen vrouw neer in dienst te nemen. Straks wordt men beticht van #metoo praktijken.

Daarom dienen deze #metoo vrouwen zelf ook maar eens met pasklare oplossingen te komen. Die mis ik in de discussie.

Beetje vrouweigen, veel verwijten naar geen oplossingen.
pi_174800542
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:51 schreef Ringo het volgende:
Hoe dan ook, die #metoo hysterie gaat geen cultuuromslag bewerkstelligen.
Dat lijkt me ook niet, maar de discussie zelf is blijkbaar hard nodig.
pi_174800552
Gijs van Dam de verkrachter.

Dat zou smaad zijn. Maar dat heeft niemand gezegd. Althans, nu wel, dankzij z'n eigen idiote optreden.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_174800553
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Volgend jaar staan die zelfde vrouwen te roepen dat ze door mannen genegeerd worden, geen complimenten meer krijgen, dat mannen vroeger attenter waren.

Erger nog dat ze nergens aan de bak komen, al kerel durf je straks geen vrouw neer in dienst te nemen. Straks wordt men beticht van #metoo praktijken.

Daarom dienen deze #metoo vrouwen zelf ook maar eens met pasklare oplossingen te komen. Die mis ik in de discussie.

Beetje vrouweigen, veel verwijten naar geen oplossingen.
Welja, lekker alles dood ridiculiseren.
pi_174800573
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:59 schreef gombro het volgende:

[..]

Ik ook. Maar ik raad mijn dochter niettemin aan verdacht te blijven op potentiele predators. Dat de schuld sowieso altijd bij de dader ligt is geen reden om met open ogen risiko's tegemoet te gaan.
Blijft ze dan ver bij je uit de buurt om het risico op incest zoveel mogelijk te beperken? Volgens mij komt dat misbruik het meeste voor.
pi_174800606
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:03 schreef Chai het volgende:

[..]

Blijft ze dan ver bij je uit de buurt om het risico op incest zoveel mogelijk te beperken? Volgens mij komt dat misbruik het meeste voor.
Leuke drogreden weer.
pi_174800607
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:03 schreef Chai het volgende:

[..]

Blijft ze dan ver bij je uit de buurt om het risico op incest zoveel mogelijk te beperken? Volgens mij komt dat misbruik het meeste voor.
Bij jou thuis mischien. Bij mij niet.
pi_174800622
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welja, lekker alles dood ridiculiseren.
Nee hoor, ben recht door zee. De problemen zijn nu wel aangekaart, kom nu maar met wat oplossingen.
pi_174800642
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:03 schreef Chai het volgende:

[..]

Blijft ze dan ver bij je uit de buurt om het risico op incest zoveel mogelijk te beperken? Volgens mij komt dat misbruik het meeste voor.
Goeie oplossing, ik zet vandaag mijn man nog buiten.
pi_174800668
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:02 schreef Abschirmdienst het volgende:
Gijs van Dam de verkrachter.

Dat zou smaad zijn. Maar dat heeft niemand gezegd. Althans, nu wel, dankzij z'n eigen idiote optreden.
JBC heeft genoeg informatie gegeven om bij GvD uit te komen. En het lijkt me sterk dat hij daar niet bewust van was. Dan kan dat inderdaad gewoon als smaad gezien worden.
pi_174800726
Ik vond dit ooit best een interessante discussie over een onderwerp waar zeker over gepraat moet worden

Maar dit is geen discussie meer. Dit zijn gekkies en trollen die alles belachelijk maken

Echt jammer dat fok dit weer eens laat gebeuren. Het gaat echt alleen maar over kwantiteit en niet kwaliteit

Ik geef het op
pi_174800733
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Voor mensen die de discussie voeren op emotie ipv op ratio is dat inderdaad victim blaming.

Ook weer zo'n hippe uit de vs overgewaaide sjw term.
Ach, meerdere users hebben in dit topic al aangegeven dat alleen al twijfelen aan het verhaal van JBC schandalig is. Oftewel GvD is schuldig, als je daaraan twijfelt is dat schandalig.

Als je dan aangeeft dat dat exact hetzelfde is als het schandalig vinden om GvD niet te geloven, dan snappen ze hetbineens niet meer of reageren ze niet. Of ze gaan opeens over op 'het grotere plaatje' en 'cultuuromslag' omdat ze klem geluld zijn.

Met zulke mensen is geen gesprek op niveau te voeren.
pi_174800750
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:10 schreef Allures het volgende:
Ik vond dit ooit best een interessante discussie over een onderwerp waar zeker over gepraat moet worden

Maar dit is geen discussie meer. Dit zijn gekkies en trollen die alles belachelijk maken

Echt jammer dat fok dit weer eens laat gebeuren. Het gaat echt alleen maar over kwantiteit en niet kwaliteit

Ik geef het op
Dat is natuurlijk wel erg makkelijk om iedereen die niet in je hysterie mee gaat weg te zetten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174800789
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:10 schreef Allures het volgende:
Ik vond dit ooit best een interessante discussie over een onderwerp waar zeker over gepraat moet worden

Maar dit is geen discussie meer. Dit zijn gekkies en trollen die alles belachelijk maken

Echt jammer dat fok dit weer eens laat gebeuren. Het gaat echt alleen maar over kwantiteit en niet kwaliteit

Ik geef het op
Ja, dahaag! Jij probeert iedereen die twijfelt aan het verhaal van JBC in de schoenen te schuiven dat ze aan 'victim blaming' doen en dat ze verkrachting goedpraten. Je bent hypocriet en een huichelaar.

Er zitten in dit topic inderdaad mensen die verkrachting bagatelliseren en meer, wat erg is, maar jij bent net zo erg bezig.
pi_174800805
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:11 schreef PJR het volgende:

[..]

Ach, meerdere users hebben in dit topic al aangegeven dat alleen al twijfelen aan het verhaal van JBC schandalig is. Oftewel GvD is schuldig, als je daaraan twijfelt is dat schandalig.

Als je dan aangeeft dat dat exact hetzelfde is als het schandalig vinden om GvD niet te geloven, dan snappen ze hetbineens niet meer of reageren ze niet. Of ze gaan opeens over op 'het grotere plaatje' en 'cultuuromslag' omdat ze klem geluld zijn.

Met zulke mensen is geen gesprek op niveau te voeren.
Daar is inderdaad geen gesprek mee te voeren. Gaan volledig over de rooie en iedere kritische kanttekening is een schandalige victim blaming.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174800808
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:04 schreef gombro het volgende:

[..]

Bij jou thuis mischien. Bij mij niet.
:')
Onverantwoord van je dochter zeg, de cijfers spreken voor zich. :)

quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:04 schreef PJR het volgende:

[..]

Leuke drogreden weer.
Ik borduur inderdaad voort op de waarschijnlijk op de niet zo sterke stelling van gombro, dat het slachtoffer de verantwoordelijkheid heeft om de risico's zoveel mogelijk te beperken.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2017 12:16:01 ]
pi_174800811
Ik vraag me af hoe de zaken nu gaan bij het bedrijf van GvD.
Make my day!
pi_174800852
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:10 schreef Allures het volgende:
Ik vond dit ooit best een interessante discussie over een onderwerp waar zeker over gepraat moet worden

Maar dit is geen discussie meer. Dit zijn gekkies en trollen die alles belachelijk maken

Echt jammer dat fok dit weer eens laat gebeuren. Het gaat echt alleen maar over kwantiteit en niet kwaliteit

Ik geef het op
ok, maar wat verwacht jij dan?

En nee ik ben geen trol.
pi_174800859
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:07 schreef PJR het volgende:

[..]

JBC heeft genoeg informatie gegeven om bij GvD uit te komen. En het lijkt me sterk dat hij daar niet bewust van was. Dan kan dat inderdaad gewoon als smaad gezien worden.
Niet voldoende voor de gros van het publiek die het toch niet gaan uitzoeken.

Vervolgens gaat Gijsje lekker met een strafpleiter de aandacht opzoeken. Hopelijk is er nog voldoende bewijs om die knakker in de bak te gooien.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_174800884
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:17 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Niet voldoende voor de gros van het publiek die het toch niet gaan uitzoeken.

Vervolgens gaat Gijsje lekker met een strafpleiter de aandacht opzoeken. Hopelijk is er nog voldoende bewijs om die knakker in de bak te gooien.
Ja. Smaad en laster naar Jelle. :D
Make my day!
pi_174800886
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Daar is inderdaad geen gesprek mee te voeren. Gaan volledig over de rooie en iedere kritische kanttekening is een schandalige victim blaming.
En dat terwijl ik het op veel punten met ze eens ben. Er is een probleem met seksuele intimidatie. Verkrachtingen i.c.m. machtsverhoudingen zijn vreselijk. Slachtoffers moeten niet de schuld krijgen.

Maar users als Allures zijn alleen maar slecht voor deze zaak. Ze kunnen alleen maar uit emotie praten en snappen daadwerkelijk niet dat zij de zaak net zo hard tegenwerken als mensen die alle schuld bij slachtoffers leggen. En dat laatste zie je al nauwelijks in dit topic, maar door enkel uit emotie te handelen verwijten ze dat heel veel mensen die eigenlijk aan hun kant staan.
pi_174800898
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:17 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Niet voldoende voor de gros van het publiek die het toch niet gaan uitzoeken.

Vervolgens gaat Gijsje lekker met een strafpleiter de aandacht opzoeken. Hopelijk is er nog voldoende bewijs om die knakker in de bak te gooien.
Na 15 jaar is het bewijs wel vergaan hoor, als er al bewijs was.
pi_174800914
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:18 schreef PJR het volgende:

[..]

En dat terwijl ik het op veel punten met ze eens ben. Er is een probleem met seksuele intimidatie. Verkrachtingen i.c.m. machtsverhoudingen zijn vreselijk. Slachtoffers moeten niet de schuld krijgen.

Maar users als Allures zijn alleen maar slecht voor deze zaak. Ze kunnen alleen maar uit emotie praten en snappen daadwerkelijk niet dat zij de zaak net zo hard tegenwerken als mensen die alle schuld bij slachtoffers leggen. En dat laatste zie je al nauwelijks in dit topic, maar door enkel uit emotie te handelen verwijten ze dat heel veel mensen die eigenlijk aan hun kant staan.
Goed verwoord.

Ik zou persoonlijk ook graag oplossing willen horen van deze users, maar daar gaat het ze blijkbaar niet om.

Het draait alleen maar om verwijten.
pi_174800915
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:14 schreef Chai het volgende:

[..]

:')
Onverantwoord van je dochter zeg, de cijfers spreken voor zich. :)

[..]

Ik borduur inderdaad voort op de waarschijnlijk op de niet zo sterke stelling van gombro, dat het slachtoffer de verantwoordelijkheid heeft om de risico's zoveel mogelijk te beperken.

Zegt hij dat, of zegt hij dat het verstandig is om goed op te passen? Ik zie zo snel niet dat hij de verantwoordelijkheid bij slachtoffers legt, zoals jij beweert.
pi_174800947
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:17 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Niet voldoende voor de gros van het publiek die het toch niet gaan uitzoeken.

Vervolgens gaat Gijsje lekker met een strafpleiter de aandacht opzoeken. Hopelijk is er nog voldoende bewijs om die knakker in de bak te gooien.
Voldoende voor iedereen in die wereld om te weten over wie het gaat.

Koekoek, als je beschuldigd wordt op nationale tv dan is het heel logisch om die beschuldiging op nationale tv tegen te spreken, als je die mogelijkheid hebt.
pi_174801078
Drie draden over JBC doorgelezen, maar NIEMAND die even uitlegt waarom JBC die hotelkamer NIET is uitgelopen.

Vond ie t lekker?
pi_174801107
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:14 schreef Chai het volgende:

Ik borduur inderdaad voort op de waarschijnlijk op de niet zo sterke stelling van gombro, dat het slachtoffer de verantwoordelijkheid heeft om de risico's zoveel mogelijk te beperken.

Ga maar lekker door met je simplisme, zolang je zelf maar niet de verantwoordelijkheid voor kinderen hebt. Die moeten namelijk weerbare mensen worden. En geen ideologen.
pi_174801115
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:18 schreef PJR het volgende:

[..]

En dat terwijl ik het op veel punten met ze eens ben. Er is een probleem met seksuele intimidatie. Verkrachtingen i.c.m. machtsverhoudingen zijn vreselijk. Slachtoffers moeten niet de schuld krijgen.

Maar users als Allures zijn alleen maar slecht voor deze zaak. Ze kunnen alleen maar uit emotie praten en snappen daadwerkelijk niet dat zij de zaak net zo hard tegenwerken als mensen die alle schuld bij slachtoffers leggen. En dat laatste zie je al nauwelijks in dit topic, maar door enkel uit emotie te handelen verwijten ze dat heel veel mensen die eigenlijk aan hun kant staan.
Dat klopt als een bus. Deze users delen de hele discussie op in twee kampen. Je bent het met hun emotionele rant eens, of je praat verkrachting goed. Dat gecombineerd met een complete onwil om de zaken van de andere kant te bekijken zorgt er voor dat ze meer kwaad dan goed doen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174801129
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:26 schreef riazop het volgende:
Drie draden over JBC doorgelezen, maar NIEMAND die even uitlegt waarom JBC die hotelkamer NIET is uitgelopen.

Vond ie t lekker?
Hij is de hotelkamer wel uitgelopen.
pi_174801141
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:28 schreef mootie het volgende:

[..]

Hij is de hotelkamer wel uitgelopen.
NA zijn homo avontuurtje ja
pi_174801152
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:26 schreef riazop het volgende:
Drie draden over JBC doorgelezen, maar NIEMAND die even uitlegt waarom JBC die hotelkamer NIET is uitgelopen.

Vond ie t lekker?
Volgens JBC vanwege de machtsverhouding. Van een 25-jarige tegenover een 24-jarige die beiden aan het begin van hun carrière stonden.
Maar als je daaraan twijfelt praat je verkrachting goed, heb ik geleerd in dit topic.
pi_174801155
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:28 schreef riazop het volgende:

[..]

NA zijn homo avontuurtje ja
Halverwege, naar eigen zeggen.
pi_174801165
Oh god, mootie is uit de zure lappen..... *O*
pi_174801193
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:29 schreef PJR het volgende:

[..]

Volgens JBC vanwege de machtsverhouding. .....
Alsof een vorkheftruckchauffeur onvrijwillig zijn mond laat volspuiten door de groepschef.

volstrekt ongeloofwaardig.
pi_174801194
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:29 schreef mootie het volgende:

[..]

Halverwege, naar eigen zeggen.
Toen hij klaar was.
pi_174801209
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:29 schreef mootie het volgende:

[..]

Halverwege, naar eigen zeggen.
Ik stop ook wel eens op de helft.
pi_174801220
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:31 schreef riazop het volgende:

[..]

Ik stop ook wel eens op de helft.
wat zeg ik...ik stop nog wel eens eerder
pi_174801228
Ja ik stop ook wel eens op de helft. Maar dan wil ik wel een tientje, jij ook?
  woensdag 1 november 2017 @ 12:32:45 #52
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_174801230
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:26 schreef riazop het volgende:
Drie draden over JBC doorgelezen, maar NIEMAND die even uitlegt waarom JBC die hotelkamer NIET is uitgelopen.

Vond ie t lekker?
Hij werd gedwongen en gedrogeerd, aldus JBC. Toen verdachte om anale seks vroeg is hij in een helder moment alsnog de hotelkamer uitgevlucht.

Over machtsverhouding heeft JBC alleen geïnsunieerd door te vertellen dat hij toen stagiair was en door aan te sluiten bij #MeToo (ik ook).
pi_174801277
Frits Barend, de man die lijkt te willen aantonen dat GvD een serie vekrachter is, probeert in dit stukje de suggestie wekken dat het ook hier een Kurhaus incident betreft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174801298
Dus hij is vóór de anale penetratie weggegaan. En noemt dat verkrachting. Ikke niet. Ik noem dat poging tot verkrachting, die gelukkig goed afliep.
pi_174801318
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:32 schreef gombro het volgende:
Ja ik stop ook wel eens op de helft. Maar dan wil ik wel een tientje, jij ook?
als ik voor geld neuk, of voor een betere baan, is dat gewoon een transactie tussen 2 volwassenen.

Daar kom je later niet op terug omdat het niet zo lekker was of zo.
pi_174801344
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:35 schreef gombro het volgende:
Dus hij is vóór de anale penetratie weggegaan. En noemt dat verkrachting. Ikke niet. Ik noem dat poging tot verkrachting, die gelukkig goed afliep.
Je piemel ongewild in iemands mond stoppen is ook gewoon verkrachting. Als JBC de waarheid spreekt dan is hij gewoon verkracht, hoor.
pi_174801349
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:35 schreef gombro het volgende:
Ik noem dat poging tot verkrachting,
Als GvD tijdens de sex VOORGESTELD heeft het kontje van JBC te penetreren, is dat dan "een poging tot verkrachting" ???
pi_174801352
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:35 schreef gombro het volgende:
Dus hij is vóór de anale penetratie weggegaan. En noemt dat verkrachting. Ikke niet. Ik noem dat poging tot verkrachting, die gelukkig goed afliep.
Want een penis in je mond is....
Gewoon even in het algemeen, niet specifiek in deze zaak.
pi_174801359
quote:
18s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:34 schreef Za het volgende:
Frits Barend, de man die lijkt te willen aantonen dat GvD een serie vekrachter is, probeert in dit stukje de suggestie wekken dat het ook hier een Kurhaus incident betreft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat dacht je van de mogelijkheid dat personen rondom meneer Jelle niet graag het volgende slachtoffer worden van deze narcist? Dus vooral meneer Jelle niet tegen de haren instrijken, zal Frits Barend denken. Oftewel, hij heeft zogenaamd een gesprek met nog een slachtoffer. Mark my words, komt niks uit.
pi_174801361
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:35 schreef gombro het volgende:
Dus hij is vóór de anale penetratie weggegaan. En noemt dat verkrachting. Ikke niet. Ik noem dat poging tot verkrachting, die gelukkig goed afliep.
Stel je eens op de hoogte van wat verkrachting is. Voordat je zo begint te blaten.
Make my day!
pi_174801379
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:38 schreef agter het volgende:

[..]

Stel je eens op de hoogte van wat verkrachting is. Voordat je zo begint te blaten.
Geef jij eens een zinnig antwoord. Voordat je begint af te geven. En andermans tijd te verdoen.
pi_174801396
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:32 schreef Jovatov het volgende:

de hotelkamer uitgevlucht.
Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk? Twee hele snelle passen van het bed naar de deur oid, de stagaires zullen niet in de suites hebben verbleven.
pi_174801402
ja, snelle Jelle...
pi_174801428
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:38 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dus vooral meneer Jelle niet tegen de haren instrijken, zal Frits Barend denken. Oftewel, hij heeft zogenaamd een gesprek met nog een slachtoffer.
Frits probeert de familie erfenis te redden

Dochter Barbara was iets te snel met haar haat twiet

pi_174801432
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:38 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Wat dacht je van de mogelijkheid dat personen rondom meneer Jelle niet graag het volgende slachtoffer worden van deze narcist? Dus vooral meneer Jelle niet tegen de haren instrijken, zal Frits Barend denken. Oftewel, hij heeft zogenaamd een gesprek met nog een slachtoffer. Mark my words, komt niks uit.
Zolang Barend niet met meer informatie naar buiten komt met meer informatie lijkt dit mij meer een smerige manier om zijn vriend JBC te helpen door roddels te verspreiden over GvD.
pi_174801455
BarbaraB heeft met deze hetze voor mij afgedaan. Leuk wijf, maar te dom voor woorden.
pi_174801461
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:41 schreef gombro het volgende:
ja, snelle Jelle...
Jamaar gedrogeerd.
pi_174801474
met speed zeker
pi_174801481
quote:
18s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:34 schreef Za het volgende:
Frits Barend, de man die lijkt te willen aantonen dat GvD een serie vekrachter is, probeert in dit stukje de suggestie wekken dat het ook hier een Kurhaus incident betreft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekkere woordkeuze weer...

Laat ik geen valse hoop wekken.

Zit die nu echt te hopen op meer aanklagers?
pi_174801498
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:42 schreef PJR het volgende:

[..]

Zolang Barend niet met meer informatie naar buiten komt met meer informatie lijkt dit mij meer een smerige manier om zijn vriend JBC te helpen door roddels te verspreiden over GvD.
JBC liet bij DWDD zien dat hij er niet voor terugdeinst om te tieren en te schelden op mensen die hij niet zindt. Iedereen in zijn omgeving zal niet graag willen dat hij of zij het volgende onderwerp van zijn scheldkonnade wordt, vooral mensen die ook zijn vader gekend hebben of weten wat zijn vader kon uitrichten, die heeft hele carrieres van mensen vernield.
pi_174801501
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:42 schreef riazop het volgende:

Dochter Barbara was iets te snel met haar haat twiet


Ik moet hier zo om lachen, kan deze niet in de OP in de volgende reeksen?
pi_174801519
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:45 schreef Za het volgende:

[..]

Ik moet hier zo om lachen, kan deze niet in de OP in de volgende reeksen?
Zij is nu in elk geval buiten de gevarenzone van Jelle. Best wel slim.
pi_174801532
de enige manier voor de familie Barend om hier uit te draaien is dat Barbara gaat verklaren "verkracht" te zijn door Gijs...
Die zijn elkaar 15 jaar geleden vast wel eens tegengekomen

vluchten naar voren!!!
pi_174801548
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:38 schreef Loekie1 het volgende:

Wat dacht je van de mogelijkheid dat personen rondom meneer Jelle niet graag het volgende slachtoffer worden van deze narcist? Dus vooral meneer Jelle niet tegen de haren instrijken, zal Frits Barend denken. Oftewel, hij heeft zogenaamd een gesprek met nog een slachtoffer. Mark my words, komt niks uit.
En Frits vreest Plasman niet met zijn rare uitspraken? Wat hij doet kan gewoon niet.
pi_174801558
Omdat een groepje ouwe mannetjes hier onhandig om moesten lachen werd er door hem opgeroepen het seksistische programma maar meteen van de buis te halen, of er werd aangekondigd dat ze tikken konden verwachten.
Maar zelf een dag na de dood van Titulaer een accentje lacherig na te doen was prima.
pi_174801560
Je zou toch verdomd denken dat de Barendjes wel moeten weten waar ophitsing op uit kan draaien... het lijkt wel een oproep tot pogrom...
pi_174801566
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:44 schreef ootjekatootje het volgende:

Lekkere woordkeuze weer...

Laat ik geen valse hoop wekken.

Zit die nu echt te hopen op meer aanklagers?
Ja blijkbaar.
pi_174801624
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:48 schreef Za het volgende:

[..]

Ja blijkbaar.
Ik denk eerder dat hij probeerde te voorkomen dat de vermeende dader zich publiekelijk zou verweren. Want dat is natuurlijk een stuk minder handig als er meer slachtoffers zijn om het verhaal van JBC kracht bij te zetten.

Althans, zolang Frits Barend niet met meer informatie naar buiten komt over hoe dat zit met dat andere slachtoffer.
pi_174801645
Als je zo'n vrouwtje thuis hebt zitten zou ik ook maar een hobby als amateurrechercheur oppikken.

[ Bericht 45% gewijzigd door hugecooll op 01-11-2017 17:51:51 (foto weg ivm auteursrecht) ]
pi_174801647
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:11 schreef PJR het volgende:

[..]

Ach, meerdere users hebben in dit topic al aangegeven dat alleen al twijfelen aan het verhaal van JBC schandalig is. Oftewel GvD is schuldig, als je daaraan twijfelt is dat schandalig.

Als je dan aangeeft dat dat exact hetzelfde is als het schandalig vinden om GvD niet te geloven, dan snappen ze hetbineens niet meer of reageren ze niet. Of ze gaan opeens over op 'het grotere plaatje' en 'cultuuromslag' omdat ze klem geluld zijn.

Met zulke mensen is geen gesprek op niveau te voeren.
Van zulke mensen heb ik vooral vorige week last gehad. Opvallend: deze week (dus nadat bekend werd dat de "dader" gewoon een aardige man blijkt te zijn) zijn de meeste van die mensen opeens
verdwenen of doodstil.
pi_174801654
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:52 schreef Wuwwa het volgende:

Als je zo'n vrouwtje thuis hebt zitten zou ik ook maar een hobby als amateurrechercheur oppikken.
Vrouwtje? Ze is minstens een halve kop groter dan hij.

[ Bericht 11% gewijzigd door hugecooll op 01-11-2017 17:53:33 ]
pi_174801673
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:52 schreef Wuwwa het volgende:
Als je zo'n vrouwtje thuis hebt zitten zou ik ook maar een hobby als amateurrechercheur oppikken.
Heeft hij een vrouw? Ik heb daadwerkelijk altijd gedacht dat hij juist homo was...

[ Bericht 11% gewijzigd door hugecooll op 01-11-2017 17:53:40 ]
pi_174801690
Nee, hij verft alleen wel zijn haar.
pi_174801775
Wel een lastige positie waar JBC zichzelf in gebracht heeft.

Áls bijveerbeeld het deel over het drogeren niet waar is, zal hij ofwel moeten toegeven dat zijn verhaal niet helemaal klopte, ofwel een valse aangifte moeten doen. Daar kom je niet ongeschonden vanaf.

Hij heeft er in ieder geval zelf voor gezorgd dat het niet blijft bij een zielig verhaal over hoe hij verkracht is door een anonieme dader, waarbij niemand aan waarheidsvinding kan doen.

Als zijn verhaal volledig klopt hoop ik natuurlijk dat het tot veroordeling zal leiden.
  woensdag 1 november 2017 @ 12:59:16 #85
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174801782
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:52 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Van zulke mensen heb ik vooral vorige week last gehad. Opvallend: deze week (dus nadat bekend werd dat de "dader" gewoon een aardige man blijkt te zijn) zijn de meeste van die mensen opeens
verdwenen of doodstil.
Ik begrijp niet zo goed waarom jij het steeds over het uiterlijk van Gijs hebt.
We leven niet in de Donald Duck wereld waar slechteriken eruit zien als Boris Boef.

Een oerlelijke vent met vies glimmende varkens oogjes kan maar zo een hele lieve man zijn die nog geen vlieg kwaad doet en een schattig klein poppenvrouwtje met grote onschuldige ogen kan de grootste sadist en psychopaat zijn die deze wereld ooit bewandeld heeft.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174801814
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:42 schreef riazop het volgende:

[..]

Frits probeert de familie erfenis te redden

Dochter Barbara was iets te snel met haar haat twiet

[ afbeelding ]
Extreem snel ja, het lijkt althans de tweet van van een 11-jarige, en dat zou dus ruim voor het dronken avondje van JBC geweest zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:48 schreef gombro het volgende:
Je zou toch verdomd denken dat de Barendjes wel moeten weten waar ophitsing op uit kan draaien... het lijkt wel een oproep tot pogrom...
Frits propageert al jaren meer Lebensraum voor zijn eigen uitverkoren Herrenvolk, die heeft nooit echt begrepen waar het probleem zit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174801834
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:58 schreef PJR het volgende:
Wel een lastige positie waar JBC zichzelf in gebracht heeft.

Áls bijveerbeeld het deel over het drogeren niet waar is, zal hij ofwel moeten toegeven dat zijn verhaal niet helemaal klopte, ofwel een valse aangifte moeten doen. Daar kom je niet ongeschonden vanaf.

Hij heeft er in ieder geval zelf voor gezorgd dat het niet blijft bij een zielig verhaal over hoe hij verkracht is door een anonieme dader, waarbij niemand aan waarheidsvinding kan doen.

Als zijn verhaal volledig klopt hoop ik natuurlijk dat het tot veroordeling zal leiden.
Ik denk dat iedereen, op enkele psychopaten na, het er mee eens zijn dat iemand drogeren en verkrachten bestraft moet worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174801839
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik begrijp niet zo goed waarom jij het steeds over het uiterlijk van Gijs hebt.
We leven niet in de Donald Duck wereld waar slechteriken eruit zien als Boris Boef.

Een oerlelijke vent met vies glimmende varkens oogjes kan maar zo een hele lieve man zijn die nog geen vlieg kwaad doet en een schattig klein poppenvrouwtje met grote onschuldige ogen kan de grootste sadist en psychopaat zijn die deze wereld ooit bewandeld heeft.
Dat klopt. Daarom is er ook geen enkele reden om het verhaal van JBC als geloofwaardiger te achten dan dat van GvD.

Andersom lijkt het verhaal van JbC niet volledig te kloppen. Dat zegt niets over zijn beleving of dat GvD meteen de waarheid spreekt, maar het laat me wel twijfelen aan het hele verhaal.
pi_174801847
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
dat iemand drogeren bestraft moet worden.
wat voor middeltje is dat dan dat je als hetero ineens mannen wil pijpen op hun hotelkamer??
pi_174801867
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:03 schreef riazop het volgende:

[..]

wat voor middeltje is dat dan dat je als hetero ineens mannen wil pijpen op hun hotelkamer??
M & M' s misschien.... ?
pi_174801869
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen, op enkele psychopaten na, het er mee eens zijn dat iemand drogeren en verkrachten bestraft moet worden.
Uiteraard. Helaas blijkt het nodig te zijn om dat heel expliciet te vermelden, want anders schreeuwen veel users hier dat je verkrachting wel oké vindt en dat je vindt dat slachtoffers niet moeten zeuren.
pi_174801920
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:03 schreef riazop het volgende:

[..]

wat voor middeltje is dat dan dat je als hetero ineens mannen wil pijpen op hun hotelkamer??
Daar weet ik gelukkig in geen enkele context iets van af.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174801945
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Daar weet ik gelukkig in geen enkele context iets van af.
bestaat zo'n middeltje uberhaupt wel

want als niet, dan wordt de discussie hier al helemaal compleet academisch
pi_174801964
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:03 schreef riazop het volgende:

[..]

wat voor middeltje is dat dan dat je als hetero ineens mannen wil pijpen op hun hotelkamer??
Rohypnol ofzo.
pi_174802006
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:10 schreef 8777 het volgende:

[..]

Rohypnol ofzo.
Gezien de locatie, leeftijd en omstandigheden zeg ik drank en een lijntje cocaïne.
pi_174802024
Er wordt gewoon gesuggereerd dat het gebruikte middel JBC willoos maakte. En aangenomen dat onze fantasie de rest wel doet.
pi_174802025
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:09 schreef riazop het volgende:

[..]

bestaat zo'n middeltje uberhaupt wel

want als niet, dan wordt de discussie hier al helemaal compleet academisch
Daar weet ik zoals gezegd niks van af. Tenminste, ik kan me geen middel voor de geest halen waardoor je wél een piemel in je mond zou toelaten tegen je zin, terwijl je wel in staat blijkt om te kunnen vluchten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174802032
Al nieuwe aanklachten bekend?

Of is men nog in onderhandeling over de centen en media-aanpak?
pi_174802041
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:48 schreef Wuwwa het volgende:
Omdat een groepje ouwe mannetjes hier onhandig om moesten lachen werd er door hem opgeroepen het seksistische programma maar meteen van de buis te halen, of er werd aangekondigd dat ze tikken konden verwachten.
Maar zelf een dag na de dood van Titulaer een accentje lacherig na te doen was prima.
Zo rolt progressief nederland. Als ze maar de sjw kunnen uithangen. Naar in hun beleving de zwakkeren in de samenleving.

Een blanke man uit de provincie (titulaer) kan gewoon belachelijk gemaakt worden dat is leuk en grappig :)
  woensdag 1 november 2017 @ 13:15:37 #100
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174802043
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 10:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

op het moment bij binnenkomst, een tegen een. Daar had de alarmbel al moeten afgaan!
Het was geen één tegen één, er is een assistente aanwezig. Een vrouw dus.
Tenzij je alles met een chapperone wilt laten doen, zoals bijvoorbeeld in moslimlanden gebruikelijk is (vrouwen mogen niks als hun man/broer/zoon/vader er niet bij is) is dat "alleen zijn met iemand" natuurlijk al belachelijk en het beperkt vrouwen enorm als je daarin meegaat.

De laatste bus nemen, met een mannelijke chauffeur en je bent de enige passagier? Terug naar huis, gevaarlijk.
Taxi? Alleen met een chauffeuze.
Etc etc... dat is toch geen leven?
pi_174802049
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Gezien de locatie, leeftijd en omstandigheden zeg ik drank en een lijntje cocaïne.
Ik heb beide langdurig en veelvuldig gebruikt maar geen haarpijl op m'n kop die erover dacht om onder invloed de lul van een andere man in m'n bek te nemen.
pi_174802055
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:10 schreef 8777 het volgende:

[..]

Rohypnol ofzo.
Maar ik denk dat je dan ook niet meer in staat om te vluchten bent.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174802064
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:14 schreef gombro het volgende:
Er wordt gewoon gesuggereerd dat het gebruikte middel JBC willoos maakte. En aangenomen dat onze fantasie de rest wel doet.
Willoos of juist hartstikke hitsig? Zo hitsig dan hij spontaan seks ging hebben met een man.

Ik vermoed dat de "Suske en Wiske" hier ook een verwijzing naar is.
pi_174802071
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar ik denk dat je dan ook niet meer in staat om te vluchten bent.
De volgende dag.
pi_174802092
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:15 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik heb beide langdurig en veelvuldig gebruikt maar geen haarpijl op m'n kop die erover dacht om onder invloed de lul van een andere man in m'n bek te nemen.
Weet je dat zeker?

Of heb je dat gewoon verdrongen?

😎
pi_174802100
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:17 schreef 8777 het volgende:

[..]

De volgende dag.
Dat bedoel ik. Dat komt dus niet overeen met het verhaal van JBC.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 1 november 2017 @ 13:19:33 #107
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174802114
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar uiteindelijk ben je er altijd zelf bij en verantwoordelijk.

In je leven zullen vele mensen je proberen te verleiden tot seks. Als je daar geen weerstand aan kunt bieden op het moment dat iemand je een interview of filmrol aanbiedt sta je zelf niet stevig in je schoenen en dat kun je een ander lastig verwijten.
Waarom heb je het niet over de verantwoordelijkheid van de dader?

Je hebt alleen verantwoordelijkheid over je eigen daden, niet die van een ander. Waarom leg je de verantwoordelijkheid van seksuele intimidatie bij het slachtoffer en niet bij de dader?

Ik zou zeggen steek je dochter lekker in een boerka, dan is het duidelijk dat ze niks uitstraalt dat iemand kan triggeren. Laat haar besnijden zodat ze niet per ongeluk signalen gaat geven.. Haar verantwoordelijkheid immers?
pi_174802115
Misschien valt Gijs op draaikontjes...
pi_174802127
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom heb je het niet over de verantwoordelijkheid van de dader?

Je hebt alleen verantwoordelijkheid over je eigen daden, niet die van een ander. Waarom leg je de verantwoordelijkheid van seksuele intimidatie bij het slachtoffer en niet bij de dader?

Ik zou zeggen steek je dochter lekker in een boerka, dan is het duidelijk dat ze niks uitstraalt dat iemand kan triggeren. Laat haar besnijden zodat ze niet per ongeluk signalen gaat geven.. Haar verantwoordelijkheid immers?
En waarom moet ze besneden worden dan?
pi_174802132
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Weet je dat zeker?

Of heb je dat gewoon verdrongen?

😎
NEE :(
pi_174802153
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom heb je het niet over de verantwoordelijkheid van de dader?

Je hebt alleen verantwoordelijkheid over je eigen daden, niet die van een ander. Waarom leg je de verantwoordelijkheid van seksuele intimidatie bij het slachtoffer en niet bij de dader?

Ik zou zeggen steek je dochter lekker in een boerka, dan is het duidelijk dat ze niks uitstraalt dat iemand kan triggeren. Laat haar besnijden zodat ze niet per ongeluk signalen gaat geven.. Haar verantwoordelijkheid immers?
Natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid bij de dader. Er is niemand die dat betwist.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174802154
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Dat komt dus niet overeen met het verhaal van JBC.
Sowieso vluchten als je onder invloed van drugs bent is gewoon lastig te geloven.
pi_174802196
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:20 schreef 8777 het volgende:

[..]

En waarom moet ze besneden worden dan?
Dat zijn zijn ziekelijke fantasieën die op komen borrelen als hij triggered is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174802225
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zijn zijn ziekelijke fantasieën die op komen borrelen als hij triggered is.
Ik ben dus niet de enige die dit soort dingen opvalt.
Blij toe.
pi_174802314
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom heb je het niet over de verantwoordelijkheid van de dader?

Je hebt alleen verantwoordelijkheid over je eigen daden, niet die van een ander. Waarom leg je de verantwoordelijkheid van seksuele intimidatie bij het slachtoffer en niet bij de dader?

Ik zou zeggen steek je dochter lekker in een boerka, dan is het duidelijk dat ze niks uitstraalt dat iemand kan triggeren. Laat haar besnijden zodat ze niet per ongeluk signalen gaat geven.. Haar verantwoordelijkheid immers?
Waarom vind jij het nodig om zijn woorden te verdraaien door te beweren dat volgens hem daders geen schuld hebben?
  woensdag 1 november 2017 @ 13:31:17 #116
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_174802318
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:58 schreef PJR het volgende:
Als zijn verhaal volledig klopt hoop ik natuurlijk dat het tot veroordeling zal leiden.
Ja zal best maar dat lijkt me vrij onmogelijk.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_174802329
Mij ook. JBC heeft zijn hand lelijk overspeeld. En in zijn zelfoverschatting aangenomen dat heel Nederland alles kritiekloos slikt wat Jelle Brandt Corstius zegt. En zijn lynching party aanmoedigt.
pi_174802466
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:31 schreef gombro het volgende:
Mij ook. JBC heeft zijn hand lelijk overspeeld. En in zijn zelfoverschatting aangenomen dat heel Nederland alles kritiekloos slikt wat Jelle Brandt Corstius zegt. En zijn lynching party aanmoedigt.
Beter had hij gewoon in stilte aangifte gedaan, en niet de publiciteit opgezocht met allerlei details.
pi_174802938
het kwalijkste van de JBC publiciteitsstunt is dat iedereen nu ook gaat twijfelen aan die andere METOO "verkachtingen"
pi_174803011
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik begrijp niet zo goed waarom jij het steeds over het uiterlijk van Gijs hebt.
We leven niet in de Donald Duck wereld waar slechteriken eruit zien als Boris Boef.

Een oerlelijke vent met vies glimmende varkens oogjes kan maar zo een hele lieve man zijn die nog geen vlieg kwaad doet en een schattig klein poppenvrouwtje met grote onschuldige ogen kan de grootste sadist en psychopaat zijn die deze wereld ooit bewandeld heeft.
Daar heb je helemaal gelijk in.

Maar het gaat om het hele plaatje. Tot afgelopen maandag kenden we alleen het gezicht en het verhaal van JBC. Een aantal mensen was hierdoor zo ontroerd dat ze de geringste twijfel aan zijn relaas onmiddellijk met de scherpst mogelijke woorden veroordeelden.

Die mensen hoor ik nu niet meer.

Want het blijkt dat de andere kant, die van de vermeende dader, ook een gezicht en een verhaal heeft. Een gezicht dat vriendelijker is en een verhaal dat logischer is.

Het gaat dus niet zo zeer om het uiterlijk van Gijs, maar om de gehele uitstraling. Een open en eerlijk gezicht dat natuurlijk is geraakt door de, in zijn ogen valse, beschuldigingen. En dan zijn kant van de geschiedenis kort en zonder omhaal toelicht.

Wanneer we dan vervolgens de kant van JBC nog eens terugkijken en teruglezen, ja, dan valt eigenlijk wel op dat hier een vervelend mannetje een onsamenhangend en ongeloofwaardig betoog houdt, dat bovendien rammelt aan alle kanten.
pi_174803096
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:05 schreef riazop het volgende:
het kwalijkste van de JBC publiciteitsstunt is dat iedereen nu ook gaat twijfelen aan die andere METOO "verkachtingen"
Daarom is het verstandig om niet aan die hypes mee te doen.
pi_174803104
is hij nou eigenlijk ook al uit de kast gekomen, of was dat iemand anders? :P
pi_174803137
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Daarom is het verstandig om niet aan die hypes mee te doen.
Op de wat langere termijn heeft die metoo actie geen enkele blijvende invloed, is mijn verwachting.

Een hype inderdaad, zoals er velen zijn geweest en nog velen zullen komen.
pi_174803158
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:16 schreef bloodymary1 het volgende:
is hij nou eigenlijk ook al uit de kast gekomen, of was dat iemand anders? :P
Ik denk eerder dat JBC nu een kast aan het zoeken is waarin hij zich kan verschuilen. Zijn goedbedoelde actie is een beetje uit de klauwen gelopen.
pi_174803159
GIA schreef: Jij droeg een bikinibroekje als man? Of bedoel je dat jouw handen in bikinibroekjes zaten?


Bij een forumnaam van Ietjefietje denk je aan een man?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174803189
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:20 schreef ietjefietje het volgende:
GIA schreef: Jij droeg een bikinibroekje als man? Of bedoel je dat jouw handen in bikinibroekjes zaten?


Bij een forumnaam van Ietjefietje denk je aan een man?
Eerder aan een homo.
pi_174803205
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:10 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]


Die mensen hoor ik nu niet meer.


Logisch

Meester Plasman die je aanpakt wegens smaad kan een kostbare affaire worden
pi_174803229
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:22 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Eerder aan een homo.
Genderneutraliteit on the brain
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174803231
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:20 schreef ietjefietje het volgende:
GIA schreef: Jij droeg een bikinibroekje als man? Of bedoel je dat jouw handen in bikinibroekjes zaten?


Bij een forumnaam van Ietjefietje denk je aan een man?
eigenlijk aan een transgender.
pi_174803240
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:24 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Genderneutraliteit on the brain
Vooruit : gender neutrale homo.
pi_174803245
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:24 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Genderneutraliteit on the brain
hier zie je wel, goed ingeschat 😎
pi_174803247
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:25 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Vooruit : gender neutrale homo.
want vrouwen mogen niet op fok of zoiets?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174803314
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:26 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

want vrouwen mogen niet op fok of zoiets?
Koekoek!

Jij geeft zelf in je profiel aan dat je een man bent. En het dan raar vinden dat mensen denken dat je een man bent. :')
pi_174803315
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:20 schreef ietjefietje het volgende:

Bij een forumnaam van Ietjefietje denk je aan een man?
Nee, behalve aan Jelle Brandt Corstius.
pi_174803410
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:30 schreef PJR het volgende:

[..]

Koekoek!

Jij geeft zelf in je profiel aan dat je een man bent. En het dan raar vinden dat mensen denken dat je een man bent. :')
Dat dus :')
pi_174803440
Kevin Spacey heeft zijn tweede aanklacht al binnen, waar blijven die van Gijs nou toch?
pi_174803466
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Kevin Spacey heeft zijn tweede aanklacht al binnen, waar blijven die van Gijs nou toch?
Hijgerig op zoek naar sensatie in een onderwerp over seksueel misbruik. Lekker bezig!
pi_174803469
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:20 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat JBC nu een kast aan het zoeken is waarin hij zich kan verschuilen. Zijn goedbedoelde actie is een beetje uit de klauwen gelopen.
Goedbedoeld?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174803496
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:40 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Hijgerig op zoek naar sensatie in een onderwerp over seksueel misbruik. Lekker bezig!
Mag eerlijk op zoek naar waarheidsvinding in een onderwerp over seksueel misbruik ook?
pi_174803537
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Kevin Spacey heeft zijn tweede aanklacht al binnen, waar blijven die van Gijs nou toch?
moet toch mogelijk zijn wat sexpartners van Gijs te vinden die het achteraf toch minder lekker vonden?
pi_174803583
Ik ken JBC en Van Dam niet, ze lijken me allebei niet onaardig en ik zou er zo een avondje mee kunnen stappen (no pun intended).
Op mijn 24ste ging ik ook wel eens naar een duur hotel met een meneer en dan was ik dolblij als ie ook nog de drugs betaalde, desnoods donderde ie het in mijn glas.
Maar goed, deze jongens waren bijna even oud tijdens die bewuste nacht en avond (volgens mij is Jelle 2 koppen groter en echt fors) en was er sprake van een amicale sfeer. Wein, Mann und Gesang en wellicht wat GHB, MDA, coke of scopolamine, daar wil ik van af zijn.


http://www.hpdetijd.nl/2017-10-31/jelle-brandt-corstius-van-dam/
pi_174803586
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:41 schreef gombro het volgende:

[..]

Mag eerlijk op zoek naar waarheidsvinding in een onderwerp over seksueel misbruik ook?
Graag zelfs, maar laten we er geen soap van maken.
pi_174803596
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Kevin Spacey heeft zijn tweede aanklacht al binnen, waar blijven die van Gijs nou toch?
Stel, je bent menselijk. Stel... Dan is het natuurlijk alleen maar prettig als er niet meer slachtoffers blijken te zijn.
pi_174803669
Ophef willen we, we willen een nieuwe Nederlandse Weinstein kronen! Waar zit die smeerlap, die eikel. Grote klootzak, vieze vuile goorlap, gore verkrachter dat je bent!

Houd me tegen.
pi_174803705
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:47 schreef mootie het volgende:

[..]

Stel, je bent menselijk. Stel... Dan is het natuurlijk alleen maar prettig als er niet meer slachtoffers blijken te zijn.
Stel, je bent menselijk.
Stel... Dan is het natuurlijk alleen maar prettig als er geen enkel slachtoffer is geweest.

Volgens jouw logica zou je moeten wensen dat JBC alles bij elkaar gelogen heeft...
pi_174803723
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:30 schreef PJR het volgende:

[..]

Koekoek!

Jij geeft zelf in je profiel aan dat je een man bent. En het dan raar vinden dat mensen denken dat je een man bent. :')
als dat zo is zal ik dat veranderen, waarom zou ik me als man voor doen?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174803739
omdat je bij inschrijving niet wist dat wij het konden zien misschien?
pi_174803776
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:55 schreef gombro het volgende:
omdat je bij inschrijving niet wist dat wij het konden zien misschien?
Want als man ben je beter of zoiets?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174803796
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:47 schreef mootie het volgende:

[..]

Stel, je bent menselijk. Stel... Dan is het natuurlijk alleen maar prettig als er niet meer slachtoffers blijken te zijn.
Ik kan me echter wel voorstellen dat als er echt sprake is van dan hij gedrogeerd werd dat dit niet de enige zaak zou zijn.
pi_174803852
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Goedbedoeld?
In zijn gedachten wel. Hij had voor zichzelf een rechtvaardiging gevonden om zijn ongelukkige herinnering aan die vrijage naar buiten te brengen in het kader van de #metoo actie.

De rechtvaardiging bestaat eruit dat die "hufter" geen toekomstige slachtoffers meer zou kunnen maken en/of dat eerder slachtoffers van die "hufter" ook naar buiten komen met hun eigen verkrachting door GvD.

Alleen - zijn er buiten JBC nog wel meer "slachtoffers"? JBC zal daar nu ongetwijfeld op hopen.
pi_174803863
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:57 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Want als man ben je beter of zoiets?
Hier gaat het al mis. Hij denkt dat jij wellicht NIET wist dat wij konden zien dat je man hebt opgegeven in je profiel. Dus dat je een man bent, maar een vrouw speelt.
En jij schiet gelijk in de verdediging van dat hij zou zeggen dat mannen beter zijn. Dat zegt hij juist overduidelijk niet.

Als je dat niet snapt dan ben je niet in staat tot rationeel denken en is een discussie op niveau onmogelijk.
pi_174803878
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:57 schreef ietjefietje het volgende:

Want als man ben je beter of zoiets?
Nee, want als man die zich als vrouw voordoet laat je soms een steekje vallen.... en besef je niet dat een ander het kan zien.

[ Bericht 33% gewijzigd door gombro op 01-11-2017 15:12:48 ]
pi_174804172
standaarddrinker
pi_174804304
Hihi 'neutraliseer je vijand'. Dominee is kennelijk nooit militair geweest, want in dienst wordt iets anders onder 'neutraliseren' verstaan...
pi_174804525
quote:
Een van de wijste mannen die ons land rijk is.
pi_174805395
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:52 schreef Wuwwa het volgende:
[ afbeelding ]

Als je zo'n vrouwtje thuis hebt zitten zou ik ook maar een hobby als amateurrechercheur oppikken.
Nee, hij scoort hoog met zijn harses. Flikker toch op, man.
Go hard or go home
pi_174805630
quote:
10s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:14 schreef Noek het volgende:

[..]

Nee, hij scoort hoog met zijn harses. Flikker toch op, man.
Frits is niet iemand waarbij ik geïnteresseerd zou zijn om zijn Suske en Wiske-verzameling op de hotelkamer te bekijken nee.
pi_174806695
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:20 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat JBC nu een kast aan het zoeken is waarin hij zich kan verschuilen. Zijn goedbedoelde actie is een beetje uit de klauwen gelopen.
Ja hè. Wat er allemaal gebeurt is echt zo'n beetje het Mr. Bean effect. Dat het steeds erger wordt bij elke actie die ondernomen wordt met de bedoeling om het minder erg te maken.
pi_174806704
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:24 schreef Gia het volgende:

[..]

JBC wilde de naam niet publiekelijk noemen, GvD voelde zich, blijkbaar, aangesproken.
Hoe weet jij dat, heb jij de oorspronkelijke brief helemaal gelezen? Er is een reden dat Trouw tegen Jelle heeft gezegd dat ze de oorspronkelijke brief in die vorm niet kunnen en zullen plaatsen.

Gijs voelde zich ook helemaal niet aangesproken, integendeel, toen Trouw hem belde had hij geen idee waar de beschuldiging vandaan kwam. Trouw heeft eerst weer aan Jelle moeten vragen of ze tegen Gijs mochten zeggen dat de beschuldiging van hem kwam.
quote:
En aangezien die zondermeer met een aanklacht tegen smaad (laster is niet te bewijzen) komt, kan JBC dan maar net zo goed aangifte doen.
Dat kan zeker, maar dat kon al die tijd al. De reden "net zo goed" is alleen niet heel erg sterk, maar dat maakt niet uit. Het recht om aangifte te doen blijft.
quote:
Het is sowieso een welles nietes verhaal. GvD ervoer het als vrijwillig, JBC ervoer het als opgedrongen
Ik hoop echt, dat als er inderdaad meer slachtoffers zijn, dat deze in elk geval een anonieme melding doen.
Waarom anoniem? Iedereen kan wel een anonieme melden doen. Daar heb je in een rechtszaak weinig aan. Beter doen ze gewoon aangifte.
quote:
Iedereen weet dat dit soort zaken in televisieland geen uitzonderingen zijn, maar het wordt getolereerd en slachtoffers zijn machteloos, want ze lieten het toe, met de gedachte 'dit hoort er nu eenmaal bij'.

Dat moet dus niet zo zijn. Nergens moet macht kunnen leiden tot onvrijwillige seks.
Niet in de kerk, niet bij de scouting, niet op scholen, niet op de werkvloer en ook niet achter de schermen.
Welke macht? En wie heeft het over macht?
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Nu ben ik een vrouw, maar ik zou dan contact zoeken met het slachtoffer en het gesprek aangaan. Vertellen dat je het heel vervelend vindt dat hij dit zo ervaren heeft en zeker daar dan mijn excuses voor aanbieden.
"Ik vind het heel vervelend dat jij hebt ervaren dat ik je gedrogeerd heb. Excuses." 😂
Dat zal vast helpen.

Voordat je überhaupt je excuses kan aanbieden, zal je eerst moeten weten dat er kennelijk een conflict is. Degene die zich slachtoffer voelt, zal dus contact me je moeten opnemen. Dat heeft Jelle niet gedaan. Gijs is er achtergekomen doordat Trouw contact met hem heeft opgenomen en het verhaal heeft verteld, met daarbij de mededeling dat het verhaal gepubliceerd zal worden.
quote:
I.p.v. mijn advocaat bellen en zelf publiekelijk maken dat ik het ben die beschuldigd wordt van verkrachting, terwijl die ander er naar jouw mening, mee instemde.
Jij zou het wel prima vinden dat iemand waar je in het verleden seks mee hebt gehad een verhaal publiceert dat hij is gedrogeerd en verkracht en daarnaast aan een aantal personen in jouw directe omgeving (maar jij weet niet precies wie) vertelt dat jij degene bent die dat heeft gedaan?

Het gevolg is dat jij naar die mensen toe nooit jouw kant van het verhaal kan uitleggen, behalve wanneer zij daar naar vragen.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat een onzin! Het is een welles-nietes verhaal wat niemand zijn carriere hoeft te kosten.
Het was helemaal geen welles-nietes verhaal als Gijs niet bij Pauw aan tafel was gaan zitten. Dan was het enkel een welles verhaal.
quote:
Maar als je zo erin klimt als Gijs doet, dan geef je ook nog toe dat je dacht dat hij het wilde, terwijl dit niet zo was. Lekker makkelijk als drogeren en enige dwang niet meer te bewijzen zijn.
Huh? De manier waarop "Gijs erin klimt" is de reden dat het hem toch zijn carriere kan kosten? :? Je denkt dat zijn carriere er beter aan toe zou zijn als hij zou hebben gezegd: klopt, ik heb Jelle verkracht, zo ben ik.

Dat het niet meer te bewijzen is of Jelle is gedrogeerd kan je Gijs natuurlijk niet echt verwijten he. 8)7 Dat is ook geen reden om van Gijs een andere reactie te verwachten dan gewoon de waarheid, zoals hij die ziet. Je lijkt het Gijs te verwijten dat hij zegt dat het om vrijwillige seks ging, ongeacht of dat waar is.
quote:
Overigens valt laster niet zomaar te bewijzen. Dan moet Gijs kunnen bewijzen dat het vrijwillige seks was en dat kan hij niet.
M.a.w. Laster wordt niet bewezen, smaad wel. En smaad is het als iets weliswaar waar is, maar de dader wel nadeel ondervindt.
Fout. Voor smaad is het niet van belang of iets waar of niet waar is. Dat betekent dus niet dat het dan wel waar moet zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Er heeft seks plaatsgevonden. Jelle heeft dat ervaren als opgedrongen, Gijs dacht dat het vrijwillig was. Wat is er mis mee om dat gewoon uit te praten?
Nou, inderdaad. Wat is er mis mee om dan gewoon contact op te nemen met de 'dader' en te vragen of hij het gesprek daarover wil aangaan. Daar had Jelle kennelijk geen behoefte aan. Hij wilde zijn verhaal naar buiten toe doen, niet het uitpraten.
pi_174806769
quote:
Hoe langer geleden, hoe moeilijker het is om dingen accuraat te herinneren, en hoe groter de kans dat je dingen verandert.

forensisch neuropsycholoog en hoogleraar Marko Jelicic van Universiteit Maastricht
Bron: https://nos.nl/artikel/22(...)et-als-computer.html
pi_174806816
quote:
Als je lang geleden en onder invloed van alcohol iets hebt meegemaakt, is de kans groot dat je je dat niet in detail kunt herinneren.

forensisch neuropsycholoog en hoogleraar Marko Jelicic van Universiteit Maastricht
Bron: https://nos.nl/artikel/22(...)et-als-computer.html
pi_174806847
quote:
Trial by media is letterlijk wat hier gebeurt.

Jeroen Soeteman, Nederlandse Vereniging van Strafrecht Advocaten
Bron: https://nos.nl/artikel/22(...)brandt-corstius.html
pi_174806856
quote:
Goh, nou, bedankt voor de info. Weer iets geleerd.
pi_174806883
quote:
Je bent pas strafbaar als de seks tegen de zin van een ander is - en je je daarvan ook bewust bent.

Ivonne Leenhouwers, strafrechtadvocaat
Bron: https://nos.nl/artikel/22(...)brandt-corstius.html
  woensdag 1 november 2017 @ 17:34:21 #165
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174806889
With the stars as her umbrella
pi_174806900
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 17:32 schreef Physsic het volgende:

[..]

Goh, nou, bedankt voor de info. Weer iets geleerd.
Geen dank. Als je nog extra uitleg nodig hebt, dan hoor ik het graag.
pi_174806907
quote:
Dat is wel een bijzondere uitspraak.
pi_174806970
quote:
Ik zie niet in hoe dit, als er aangifte wordt gedaan, nog tot een veroordeling zou leiden

Van Koppen, rechtspsycholoog
Bron:https://nos.nl/artikel/22(...)brandt-corstius.html
pi_174807031
Samenvattend, in de zaak van de vermeende verkrachting van JBC door GvD zal het niet tot een veroordeling leiden.

Maar, zullen de #metoo mensen zeggen, dat bewijst weer hoe zwaar slachtoffers van verkrachting het hebben. Over de slachtoffers van valse aangiftes zwijgen we dan maar even.
pi_174807074
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 17:35 schreef mootie het volgende:

[..]

Dat is wel een bijzondere uitspraak.
Waarom vind je dat een bijzondere uitspraak?
pi_174807088
Is er al een hashtag voor de slachtoffers van de me-too-gekte?
  woensdag 1 november 2017 @ 17:47:17 #172
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174807093
quote:
Dit vind ik ook een mooie:

Het gevaar van #metoo
Dat laatste punt is volgens haar een van de valkuilen van de hele metoo-discussie. Leenhouwers vindt het goed dat misbruikslachtoffers hun verhaal vertellen, maar er moet volgens haar ruimte blijven voor nuance en kritische vragen over perceptie.
With the stars as her umbrella
pi_174807182
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 17:46 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waarom vind je dat een bijzondere uitspraak?
Je bent pas strafbaar als je je bewust bent dat het tegen de wil van de ander is.

Ergens zie ik daar genoeg loopholes. Als iemand dronken is, iets gebruikt heeft, dan is diegene zich misschien wel minder bewust van wat de ander nou wil. Als voorbeeld.
pi_174807202
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 17:25 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nou, inderdaad. Wat is er mis mee om dan gewoon contact op te nemen met de 'dader' en te vragen of hij het gesprek daarover wil aangaan. Daar had Jelle kennelijk geen behoefte aan. Hij wilde zijn verhaal naar buiten toe doen, niet het uitpraten.
De enige motivatie van Jelle was aandacht krijgen. Gewoon ordinair aandacht krijgen omdat het hip is om misbruikt te zijn.
pi_174807210
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 17:47 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Dit vind ik ook een mooie:

Het gevaar van #metoo
Dat laatste punt is volgens haar een van de valkuilen van de hele metoo-discussie. Leenhouwers vindt het goed dat misbruikslachtoffers hun verhaal vertellen, maar er moet volgens haar ruimte blijven voor nuance en kritische vragen over perceptie.

Ze mogen het wel vertellen, als ze ook maar flink aan de tand gevoeld morgen worden?
pi_174807268
Aafke Romeijn, Asha ten Broeke, Arzu Aslan en @justinedus vertellen mij op twitter dat ik slachtoffers altijd moet geloven. Dus dat doe ik dan maar.
  woensdag 1 november 2017 @ 18:01:21 #177
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174807305
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 17:55 schreef mootie het volgende:

[..]

Ze mogen het wel vertellen, als ze ook maar flink aan de tand gevoeld morgen worden?
Echt, de manier waarop jij je opstelt, brrr. Om een fatsoenlijke discussie te voeren hoef je er niet meteen zo bovenop te duiken hoor.

En nee, het gaat mij er niet om dat iemand die een #metoo gebruikt hard wordt aangepakt. Wel dat de vermeende dader niet klakkeloos veroordeeld wordt. Ademruimte.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Miauw- op 01-11-2017 18:58:34 ]
With the stars as her umbrella
  woensdag 1 november 2017 @ 18:01:39 #178
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174807311
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:20 schreef 8777 het volgende:

[..]

En waarom moet ze besneden worden dan?
Dat ze niet per ongeluk driften krijgt waarmee ze hitsig wordt en mogelijk verkeerde signalen geeft.
Bovendien als het daar van onderen is dichtgenaaid, kan er ook niks in. Je kunt ook voor een kuisheidsgordel opteren.
  woensdag 1 november 2017 @ 18:05:47 #179
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174807391
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:31 schreef PJR het volgende:

[..]

Waarom vind jij het nodig om zijn woorden te verdraaien door te beweren dat volgens hem daders geen schuld hebben?
Omdat ik van Scheurbuik alleen maar lees dat de vrouw/het slachtoffer verantwoordelijk is. De vrouw moet oppassen, oppassen, oppassen en zich aanpassen en vooràl niet in confronterende situaties komen want anders... is het je eigen schuld als er iets gebeurd. Dus gooi je de hele opvoeding van je dochter erop door haar te leren dat mannen slecht en eng zijn.
Dat daders een verantwoordelijkheid hebben en de schuld van hun daden niet bij een ander mogen leggen hoor ik van Scheurbuik niet. Lees het ff na.
pi_174807883
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 18:05 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Omdat ik van Scheurbuik alleen maar lees dat de vrouw/het slachtoffer verantwoordelijk is. De vrouw moet oppassen, oppassen, oppassen en zich aanpassen en vooràl niet in confronterende situaties komen want anders... is het je eigen schuld als er iets gebeurd. Dus gooi je de hele opvoeding van je dochter erop door haar te leren dat mannen slecht en eng zijn.
Dat daders een verantwoordelijkheid hebben en de schuld van hun daden niet bij een ander mogen leggen hoor ik van Scheurbuik niet. Lees het ff na.
Ik kan niet anders concluderen dan dat of begrijpend lezen jou volkomen vreemd is of dat je er op een boosaardige manier genoegen uit schept om mijn woorden te verdraaien.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174808092
Wie niet in staat is de twee totaal verschillende verantwoordelijkheden te onderscheiden, kan zich beter niet in de discussie mengen. Daarom nog één keer: een verkrachter is verantwoordelijk voor zijn misdaad, het slachtoffer is verantwoordelijk voor de eigen veiligheid. In de ideale maatschappij wordt niemand slachtoffer en hoeft niemand op te passen voor eventuele verkrachters. In de onze wel. Het is je eigen verantwoordelijkheid jegens jezelf op te passen voor ieder gevaar: vrachtauto's, infecties, verkrachters. Dat doet niets af aan de volledige 100% schuldigheid van iedere verkrachter, heeft er ook niemendal mee te maken.

Laten we in godesnaam ophouden net te doen alsof Fokkers hier de slachtoffers van zulke afschúwelijke misdrijven mede verantwoordelijk maken voor het hun aangedane leed. Dat willen sommigen kennelijk graag zo interpreteren, maar het valt nergens te lezen. Ook niet tussen de regels door.
pi_174808246
quote:
Die framet het ook alweer. Misschien herinnert JBC zich het wel goed, maar vond hij het toch nodig/leuk/een briljant stukje journalistiek om hem vals te beschuldigen.

Bewijsproblematiek is er heel vaak in verkrachtingszaken. Maar er is objectief gewoon helemaal niets wat zelfs maar in de richting van de mogelijkheid van verkrachting wijst. Dat is al een stuk ongebruikelijker.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174808249
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 18:41 schreef gombro het volgende:

Laten we in godesnaam ophouden net te doen alsof Fokkers hier de slachtoffers van zulke afschúwelijke misdrijven mede verantwoordelijk maken voor het hun aangedane leed. Dat willen sommigen kennelijk graag zo interpreteren, maar het valt nergens te lezen. Ook niet tussen de regels door.
dat is niet waar.
pi_174808310
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 18:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

dat is niet waar.
Dat is exact wat constant gebeurt hier. Door o.a. Lunatiek, Allures, mootie en Mishu.
pi_174808524
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 18:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

dat is niet waar.
Dat is wel waar. Enkele gebruikers lijken totaal overmand door emoties de ratio volledig overboord gezet te hebben. Dat is tot daaraantoe maar ze hebben de vervelende neiging de woorden van een ander te verdraaien, uit de context te trekken en zelfs mensen woorden in de mond leggen die ze nooit uit hebben gesproken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174808582
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die framet het ook alweer. Misschien herinnert JBC zich het wel goed, maar vond hij het toch nodig/leuk/een briljant stukje journalistiek om hem vals te beschuldigen.

Bewijsproblematiek is er heel vaak in verkrachtingszaken. Maar er is objectief gewoon helemaal niets wat zelfs maar in de richting van de mogelijkheid van verkrachting wijst. Dat is al een stuk ongebruikelijker.
Lol, dit slaat nergens op. Beetje objectief blijven, hoor.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_174808989
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]


Bewijsproblematiek is er heel vaak in verkrachtingszaken. Maar er is objectief gewoon helemaal niets wat zelfs maar in de richting van de mogelijkheid van verkrachting wijst. Dat is al een stuk ongebruikelijker.
die lijsten we in
pi_174808995
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bewijsproblematiek is er heel vaak in verkrachtingszaken. Maar er is objectief gewoon helemaal niets wat zelfs maar in de richting van de mogelijkheid van verkrachting wijst. Dat is al een stuk ongebruikelijker.
Ja, op deze manier kun je iedereen van verkrachting beschuldigen, zelfs mensen die je niet eens kent. Ook dat zal wel eens gebeuren in de praktijk.
pi_174809040
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 18:41 schreef gombro het volgende:
Laten we in godesnaam ophouden net te doen alsof Fokkers hier de slachtoffers van zulke afschúwelijke misdrijven mede verantwoordelijk maken voor het hun aangedane leed. Dat willen sommigen kennelijk graag zo interpreteren, maar het valt nergens te lezen. Ook niet tussen de regels door.
Inderdaad. Intussen gaat dit topic eigenlijk niet meer over verkrachting, maar meer over een valse, althans ongefundeerde aangifte.
pi_174809059
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:05 schreef Fascination het volgende:

[..]

Lol, dit slaat nergens op. Beetje objectief blijven, hoor.
Lol, maar wat daar staat is gewoon de glasharde waarheid.
  woensdag 1 november 2017 @ 19:27:46 #191
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174809062
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 18:41 schreef gombro het volgende:
Wie niet in staat is de twee totaal verschillende verantwoordelijkheden te onderscheiden, kan zich beter niet in de discussie mengen. Daarom nog één keer: een verkrachter is verantwoordelijk voor zijn misdaad, het slachtoffer is verantwoordelijk voor de eigen veiligheid. In de ideale maatschappij wordt niemand slachtoffer en hoeft niemand op te passen voor eventuele verkrachters. In de onze wel. Het is je eigen verantwoordelijkheid jegens jezelf op te passen voor ieder gevaar: vrachtauto's, infecties, verkrachters. Dat doet niets af aan de volledige 100% schuldigheid van iedere verkrachter, heeft er ook niemendal mee te maken.
Alleen zijn vrachtauto infecties geen denkende wezens, zodat je die heen verantwoordelijkheid kunt toekennen. Verkrachters wel.
Daarom is het schandalig dat je stelt dat slachtoffers van verkrachting verantwoordelijk zijn voor hun eigen veiligheid. Ja, iedereen kan opletten en onveilige situaties mijden, maar dat maakt je *nooit* verantwoordelijk voor de voorgenomen daden van een ander. Daarom kan je een beoogd slachtoffer van een verkrachter/moordenaar/oplichter/etc nooit verantwoordelijk maken voor wat er zou kunnen gebeuren.
Een van de belangrijkste redenen is dat je niet kunt voorzien hoe iemand denkt en hoe hij zal reageren. De dader weet dat wel.

Neemt overigens niet weg dat het verhaal van Jelle vreemd is, maar het is nog altijd mogelijk. Waaruit niet automatisch hoeft te volgen dat Gijs dader is.
  woensdag 1 november 2017 @ 19:28:05 #192
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174809075
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 17:25 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat, heb jij de oorspronkelijke brief helemaal gelezen? Er is een reden dat Trouw tegen Jelle heeft gezegd dat ze de oorspronkelijke brief in die vorm niet kunnen en zullen plaatsen.

Gijs voelde zich ook helemaal niet aangesproken, integendeel, toen Trouw hem belde had hij geen idee waar de beschuldiging vandaan kwam. Trouw heeft eerst weer aan Jelle moeten vragen of ze tegen Gijs mochten zeggen dat de beschuldiging van hem kwam.

[..]

Dat kan zeker, maar dat kon al die tijd al. De reden "net zo goed" is alleen niet heel erg sterk, maar dat maakt niet uit. Het recht om aangifte te doen blijft.

[..]

Waarom anoniem? Iedereen kan wel een anonieme melden doen. Daar heb je in een rechtszaak weinig aan. Beter doen ze gewoon aangifte.

[..]

Welke macht? En wie heeft het over macht?

[..]

"Ik vind het heel vervelend dat jij hebt ervaren dat ik je gedrogeerd heb. Excuses." 😂
Dat zal vast helpen.

Voordat je überhaupt je excuses kan aanbieden, zal je eerst moeten weten dat er kennelijk een conflict is. Degene die zich slachtoffer voelt, zal dus contact me je moeten opnemen. Dat heeft Jelle niet gedaan. Gijs is er achtergekomen doordat Trouw contact met hem heeft opgenomen en het verhaal heeft verteld, met daarbij de mededeling dat het verhaal gepubliceerd zal worden.

[..]

Jij zou het wel prima vinden dat iemand waar je in het verleden seks mee hebt gehad een verhaal publiceert dat hij is gedrogeerd en verkracht en daarnaast aan een aantal personen in jouw directe omgeving (maar jij weet niet precies wie) vertelt dat jij degene bent die dat heeft gedaan?

Het gevolg is dat jij naar die mensen toe nooit jouw kant van het verhaal kan uitleggen, behalve wanneer zij daar naar vragen.

[..]

Het was helemaal geen welles-nietes verhaal als Gijs niet bij Pauw aan tafel was gaan zitten. Dan was het enkel een welles verhaal.

[..]

Huh? De manier waarop "Gijs erin klimt" is de reden dat het hem toch zijn carriere kan kosten? :? Je denkt dat zijn carriere er beter aan toe zou zijn als hij zou hebben gezegd: klopt, ik heb Jelle verkracht, zo ben ik.

Dat het niet meer te bewijzen is of Jelle is gedrogeerd kan je Gijs natuurlijk niet echt verwijten he. 8)7 Dat is ook geen reden om van Gijs een andere reactie te verwachten dan gewoon de waarheid, zoals hij die ziet. Je lijkt het Gijs te verwijten dat hij zegt dat het om vrijwillige seks ging, ongeacht of dat waar is.

[..]

Fout. Voor smaad is het niet van belang of iets waar of niet waar is. Dat betekent dus niet dat het dan wel waar moet zijn.

[..]

Nou, inderdaad. Wat is er mis mee om dan gewoon contact op te nemen met de 'dader' en te vragen of hij het gesprek daarover wil aangaan. Daar had Jelle kennelijk geen behoefte aan. Hij wilde zijn verhaal naar buiten toe doen, niet het uitpraten.
TL;DR, maar klopt niet wat je zegt. Laster is iets niet waar, bij smaad is iets wel waar.
pi_174809107
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:27 schreef Lunatiek het volgende:
Neemt overigens niet weg dat het verhaal van Jelle vreemd is, maar het is nog altijd mogelijk. Waaruit niet automatisch hoeft te volgen dat Gijs dader is.
En die kunnen we dan ook inlijsten. Jelle is verkracht, maar Gijs is geen verkrachter.

Ik denk dat Lambik het gedaan heeft.
pi_174809233
Grote vraag is gewoon:

WTF deed Jelle Überhaupt op de slaapkamer van Gijs?

Meest logische antwoord is toch intiem zijn? Voor alle andere zaken was er geen reden om op die kamer te zijn. Wat deed die daar en met welke intentie?

Ook ben ik benieuwd naar het tijdstip, daar hebben ze het beiden niet over gehad, geloof ik.
pi_174809254
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:29 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]
Jelle is verkracht, maar Gijs is geen verkrachter.


brengt ons op de filosofische vraag dat als je eerst een pik in je mond hebt, daaraan zuigt en dat LATER niet leuk vindt, of je dan "verkracht" bent
pi_174809278
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:34 schreef ootjekatootje het volgende:
Grote vraag is gewoon:

WTF deed Jelle Überhaupt op de slaapkamer van Gijs?...
pikzuigen

daar zijn nu net BEIDEN het over eens
pi_174809336
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Alleen zijn vrachtauto infecties geen denkende wezens, zodat je die heen verantwoordelijkheid kunt toekennen. Verkrachters wel.
Daarom is het schandalig dat je stelt dat slachtoffers van verkrachting verantwoordelijk zijn voor hun eigen veiligheid. Ja, iedereen kan opletten en onveilige situaties mijden, maar dat maakt je *nooit* verantwoordelijk voor de voorgenomen daden van een ander. Daarom kan je een beoogd slachtoffer van een verkrachter/moordenaar/oplichter/etc nooit verantwoordelijk maken voor wat er zou kunnen gebeuren.
Een van de belangrijkste redenen is dat je niet kunt voorzien hoe iemand denkt en hoe hij zal reageren. De dader weet dat wel.

Neemt overigens niet weg dat het verhaal van Jelle vreemd is, maar het is nog altijd mogelijk. Waaruit niet automatisch hoeft te volgen dat Gijs dader is.
wat erg...

Dus ik roep morgen dat ik aangerand ben door persoon X. Deel dat op Facebook en Twitter met #metoo. En iedereen gelooft dat.

Vervolgens doe ik aangifte tegen persoon X en hang ik hem ondertussen op Social media virtueel op, door zijn naam en foto te openbaren en dan is het ook nog allemaal zijn schuld...

En jullie geloven dat allemaal gretig, 😑
pi_174809417
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:34 schreef ootjekatootje het volgende:
Grote vraag is gewoon:

WTF deed Jelle Überhaupt op de slaapkamer van Gijs?

Meest logische antwoord is toch intiem zijn? Voor alle andere zaken was er geen reden om op die kamer te zijn. Wat deed die daar en met welke intentie?

Ook ben ik benieuwd naar het tijdstip, daar hebben ze het beiden niet over gehad, geloof ik.
Een zeer goede vraag.

Stap 1. Flirten aan de bar.
Stap 2. Meegaan naar de slaapkamer.
Stap 3. Naast elkaar op het bed of de bank gaan zitten.
Stap 4. Elkaar aanraken.
Stap 5. Elkaar zoenen.

Tot zover geen verkrachting neem ik aan?

Stap 6. Penis uit de pantalon bevrijden.
Stap 7. Zijn hand op jouw penis leggen.
Stap 8. Zijn hand op en neer bewegen.
Stap 9. Penis richting zijn mond brengen.

Tot zover geen verkrachting neem ik aan?

Stap 10. Penis in geopende mond aanbrengen.

Juridisch gezien zou het nu verkrachting kunnen zijn, als de eigenaar van de mond het niet zou willen. Maar in de onderhavige casus, vluchtte het slachtoffer pas in een later stadium weg, omdat hij gedrogeerd was. Althans, dat is de onbewezen stelling.
  woensdag 1 november 2017 @ 19:43:51 #199
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174809469
quote:
Dus als jij zegt: ik wist niet dat verkrachting strafbaar was, ga je standaard vrijuit?
pi_174809611
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:41 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Een zeer goede vraag.

Stap 1. Flirten aan de bar.
Stap 2. Meegaan naar de slaapkamer.
Stap 3. Naast elkaar op het bed of de bank gaan zitten.
Stap 4. Elkaar aanraken.
Stap 5. Elkaar zoenen.

Tot zover geen verkrachting neem ik aan?

Stap 6. Penis uit de pantalon bevrijden.
Stap 7. Zijn hand op jouw penis leggen.
Stap 8. Zijn hand op en neer bewegen.
Stap 9. Penis richting zijn mond brengen.

Tot zover geen verkrachting neem ik aan?

Stap 10. Penis in geopende mond aanbrengen.

Juridisch gezien zou het nu verkrachting kunnen zijn, als de eigenaar van de mond het niet zou willen. Maar in de onderhavige casus, vluchtte het slachtoffer pas in een later stadium weg, omdat hij gedrogeerd was. Althans, dat is de onbewezen stelling.
ja zoiets, maar het kussen en pijpen staat lijnrecht tegenover drogeren. Die slachtoffers liggen toch bijna voor Pampus?
pi_174809625
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:43 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dus als jij zegt: ik wist niet dat verkrachting strafbaar was, ga je standaard vrijuit?
Nee, dat wordt hier niet bedoeld. Wat wel wordt bedoeld is:

Stel dat Jelle en Gijs seks met elkaar hebben, terwijl Jelle dat eigenlijk niet wil.

Dan is het alleen verkrachting als Gijs zich er ook van bewust is (of zou kunnen zijn) dat Jelle dat niet wil. Met andere woorden, als Jelle zich op geen enkele manier verzet tegen de seksuele handelingen, dan mag Gijs ervan uitgaan dat deze handelingen plaatsvinden met de instemming van Jelle.

Jelle kan dan niet naderhand aankomen met het verwijt: ja, ik heb je weliswaar gepijpt, maar eigenlijk wilde ik het niet - en dus heb je me verkracht.
pi_174809765
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:27 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Lol, maar wat daar staat is gewoon de glasharde waarheid.
Glashard nog wel. Jij snapt het allemaal wel. Ga zo door.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  Moderator woensdag 1 november 2017 @ 19:57:25 #203
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_174809775
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:50 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Jelle kan dan niet naderhand aankomen met het verwijt: ja, ik heb je weliswaar gepijpt, maar eigenlijk wilde ik het niet - en dus heb je me verkracht.
"En omdat ik het tóch gedaan heb, ondanks dat ik het eigenlijk niet wilde, moet je me wel gedrogeerd hebben"
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 1 november 2017 @ 19:57:38 #204
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174809789
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:35 schreef riazop het volgende:

[..]

brengt ons op de filosofische vraag dat als je eerst een pik in je mond hebt, daaraan zuigt en dat LATER niet leuk vindt, of je dan "verkracht" bent
Technisch niet, maar het geeft je wel een kutgevoel. Dat is ook waar #MeToo over gaat.
Let wel, niet om een dader aan te wijzen, maar om duidelijk te maken dat er heel veel mensen zijn met negatieve ervaringen als het om seksuele intimiteiten gaat. En dat je daar misschien iets aan kunt doen - en niet per se de dader moeten aanwijzen, want daar gaat dat kutgevoel echt niet van weg.
Van "stel je niet aan" roepen ook niet.
pi_174809828
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ja zoiets, maar het kussen en pijpen staat lijnrecht tegenover drogeren. Die slachtoffers liggen toch bijna voor Pampus?
Dat zal afhangen van het type drug. Soms wordt alcohol tot drugs gerekend.

Jelle heeft verder geen gegevens verstrekt of het type en de hoeveelheid drugs die hem dan toegediend zou zijn.

Zoals ik eerder schreef: hier doet zich een onmogelijkheid voor. Als Jelle gezien had dat er drugs in zijn drankje was gedaan, zou hij het niet hebben opgedronken.

Als hij dat drankje echter wel heeft opgedronken, dan kan hij onmogelijk aantonen dat daar drugs in gezeten hebben. Tenzij hij naderhand een bloedtest zou hebben ondergaan, tenzij dat er camera's hingen in de bar van het Hurhaus, enz.
pi_174809830
Is de eerste versie van het verhaal van JBC (de ongepubliceerde) inmiddels beschikbaar?

Hoe kwam Pauw eraan? BVD
  woensdag 1 november 2017 @ 19:59:34 #207
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174809831
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Technisch niet, maar het geeft je wel een kutgevoel. Dat is ook waar #MeToo over gaat.
Let wel, niet om een dader aan te wijzen, maar om duidelijk te maken dat er heel veel mensen zijn met negatieve ervaringen als het om seksuele intimiteiten gaat. En dat je daar misschien iets aan kunt doen - en niet per se de dader moeten aanwijzen, want daar gaat dat kutgevoel echt niet van weg.
Van "stel je niet aan" roepen ook niet.
Volgens mij gaat #MeToo over seksuele intimidatie en geweld.
Niet over seksuele handelingen waar je later een rotgevoel aan over houdt.
With the stars as her umbrella
  woensdag 1 november 2017 @ 20:00:48 #208
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_174809871
Zitten op deze zaak dezelfde rechercheurs als destijds bij Anne Faber?
  woensdag 1 november 2017 @ 20:01:14 #209
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174809892
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:00 schreef vincenzo78 het volgende:
Zitten op deze zaak dezelfde rechercheurs als destijds bij Anne Faber?
:+ Ja joh!
With the stars as her umbrella
  woensdag 1 november 2017 @ 20:02:05 #210
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_174809918
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:01 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

:+ Ja joh!
#MieJou
  woensdag 1 november 2017 @ 20:03:15 #211
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174809951
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:02 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

#MieJou
_O- oh goeie wel :+

Pas maar op hier :P
With the stars as her umbrella
pi_174810434
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 17:54 schreef mootie het volgende:

[..]

Je bent pas strafbaar als je je bewust bent dat het tegen de wil van de ander is.

Ergens zie ik daar genoeg loopholes. Als iemand dronken is, iets gebruikt heeft, dan is diegene zich misschien wel minder bewust van wat de ander nou wil. Als voorbeeld.
Nou ja, dat is juist een belangrijk aspect. Iedereen kan achteraf wel zeggen dat het onvrijwillig was, dat moet niet zomaar kunnen leiden tot een veroordeling.

Iemand die dronken is of drugs heeft gebruikt, weet doorgaans nog wel de betekenis van "nee" of een flinke klap in zijn gezicht. Het gaat eigenlijk vooral om de vraag of het slachtoffer voldoende kenbaar heeft gemaakt iets niet te willen, waardoor dat voor de verdachte duidelijk was of op z'n minst had moeten zijn. :)
  woensdag 1 november 2017 @ 20:23:09 #213
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174810548
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:18 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nou ja, dat is juist een belangrijk aspect. Iedereen kan achteraf wel zeggen dat het onvrijwillig was, dat moet niet zomaar kunnen leiden tot een veroordeling.
Daarom kun je slachtoffers hebben zonder dat er daders zijn.
En dan moeten mensen niet gaan roepen dat je gevoel niet geldt omdat je geen aangifte hebt gedaan, etc.
pi_174810759
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Technisch niet, maar het geeft je wel een kutgevoel. Dat is ook waar #MeToo over gaat.
Let wel, niet om een dader aan te wijzen, maar om duidelijk te maken dat er heel veel mensen zijn met negatieve ervaringen als het om seksuele intimiteiten gaat. En dat je daar misschien iets aan kunt doen - en niet per se de dader moeten aanwijzen, want daar gaat dat kutgevoel echt niet van weg.
Van "stel je niet aan" roepen ook niet.
Zijn we nu zelfs zo ver afgegleden dat #metoo zelfs staat voor vrijwillige seks waar je achteraf spijt van hebt?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174810821
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Daarom kun je slachtoffers hebben zonder dat er daders zijn.
En dan moeten mensen niet gaan roepen dat je gevoel niet geldt omdat je geen aangifte hebt gedaan, etc.
Dan ben je hooguit slachtoffer van je eigen geilheid.

Maar of je daar nou een hashtag voor in het leven moet roepen....
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174811189
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Daarom kun je slachtoffers hebben zonder dat er daders zijn.
En dan moeten mensen niet gaan roepen dat je gevoel niet geldt omdat je geen aangifte hebt gedaan, etc.
Maar wie roept dat?

Ik zie mensen zeggen dat je in zo'n geval de 'dader' geen verkrachter moet noemen. Niemand zegt hier dat je gevoel dan niet uitmaakt, dat verzin je er zelf bij.
  woensdag 1 november 2017 @ 20:44:25 #217
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_174811234
het is heel makkelijk je stemt in met Sex / heb je later aandacht nodig, zeg je dat je misbruikt bent.
pi_174811376
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:59 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dat zal afhangen van het type drug. Soms wordt alcohol tot drugs gerekend.

Jelle heeft verder geen gegevens verstrekt of het type en de hoeveelheid drugs die hem dan toegediend zou zijn.
Als iemand je een biertje of ander drankje aanbiedt, en je raakt onder de invloed van alcohol, dan zou de stelling "iemand heeft me gedrogeerd" wel een hele vrij interpretatie van 'drogeren' zijn. Mag toch aannemen dat JBC er vanuit gaat dat er iets in het drankje is gegooid? Blijft natuurlijk vreemd dat hij stellig weet dat hij gedrogeerd is en het niet gewoon de alcohol was.

Ook zei JBC ontsnapt te zijn toen GvD hem van achteren wou nemen. Lijkt me dat als iemand op zo'n moment snel wegrent, dat deze gebeurtenis GvD ook nog wel moet bijstaan.
pi_174811835
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:49 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als iemand je een biertje of ander drankje aanbiedt, en je raakt onder de invloed van alcohol, dan zou de stelling "iemand heeft me gedrogeerd" wel een hele vrij interpretatie van 'drogeren' zijn. Mag toch aannemen dat JBC er vanuit gaat dat er iets in het drankje is gegooid? Blijft natuurlijk vreemd dat hij stellig weet dat hij gedrogeerd is en het niet gewoon de alcohol was.

Ook zei JBC ontsnapt te zijn toen GvD hem van achteren wou nemen. Lijkt me dat als iemand op zo'n moment snel wegrent, dat deze gebeurtenis GvD ook nog wel moet bijstaan.
Het zou me niets verbazen als hij met een verhaal komt als: "We zaten aan de bar en Gijs bleef drankjes bestellen, en door de enorme machtsverhouding die er was kon ik die drankjes niet weigeren, dus ben ik gedrogeerd."
pi_174812489
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 14:26 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

want vrouwen mogen niet op fok of zoiets?
Zolang ze genderneutraalbisexueelexhibitionistischvegetarischcurious zijn is dat geen probleem.
pi_174812551
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 18:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik kan niet anders concluderen dan dat of begrijpend lezen jou volkomen vreemd is of dat je er op een boosaardige manier genoegen uit schept om mijn woorden te verdraaien.
Zo zijn er meer hier.

Raar volk.
pi_174812554
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Technisch niet, maar het geeft je wel een kutgevoel. Dat is ook waar #MeToo over gaat.
Let wel, niet om een dader aan te wijzen, maar om duidelijk te maken dat er heel veel mensen zijn met negatieve ervaringen als het om seksuele intimiteiten gaat. En dat je daar misschien iets aan kunt doen - en niet per se de dader moeten aanwijzen, want daar gaat dat kutgevoel echt niet van weg.
Van "stel je niet aan" roepen ook niet.
Op het moment dat je "verkrachting" gilt na 15 jaar, omdat je een kutgevoel over de sex hebt of had is weerzinwekkend; Vooral voor degeen die als "dader" wordt weggezet.
Als je sex hebt met iemand moet je ook je eigen verantwoordelijkheid nemen. Als je geen risisco wilt op slechte of onbevredigende sex, duik dan NIET met iemand het bed in.
pi_174812603
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:59 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]



Als hij dat drankje echter wel heeft opgedronken, dan kan hij onmogelijk aantonen dat daar drugs in gezeten hebben. ....
Laat ie EERST eens aantonen dat er uberhaupt een drug bestaat waarmee een hetero plotsklaps mannen wil pijpen.

ik ken die drug niet.

Maar misschien iemand in deze draad?
pi_174812629
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 21:01 schreef PJR het volgende:

[..]

Het zou me niets verbazen als hij met een verhaal komt als: "We zaten aan de bar en Gijs bleef drankjes bestellen, en door de enorme machtsverhouding die er was kon ik die drankjes niet weigeren, dus ben ik gedrogeerd."
In verwacht ook zo'n onnozel verhaal maar kom op zeg...

Stagiair van 24 jaar, in een hotel met collega's. Je mag toch wat fatsoen verwachten, het was tenslotte geen carnaval. Ff gezellig wat drinken ok maar tussen twee shifts door laveloos gaan?
pi_174812662
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zijn we nu zelfs zo ver afgegleden dat #metoo zelfs staat voor vrijwillige seks waar je achteraf spijt van hebt?
dat zou de vrouwenbeweging wel willen

dan kunnen de meeste mannen wel opgesloten worden denk ik?
pi_174812715
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:49 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]



Ook zei JBC ontsnapt te zijn toen GvD hem van achteren wou nemen. Lijkt me dat als iemand op zo'n moment snel wegrent, dat deze gebeurtenis GvD ook nog wel moet bijstaan.
ik vermoed dat er bij GIJS een jaar of 15 darkrooms , tinder & sexparties tussen hebben gezeten.

Die herinnert zich hooguit van JBC dat ie best wel lekker pijpte
pi_174813055
Corstius probeert gewoon zijn homo avontuurtje recht te praten door te zeggen dat het aanranding was. Walgelijk figuur. We weten ondertussen dankzij vader Corstius ook dat die familie over lijken gaat om hun gelijk te halen.
pi_174813063
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Technisch niet, maar het geeft je wel een kutgevoel. Dat is ook waar #MeToo over gaat.
Let wel, niet om een dader aan te wijzen, maar om duidelijk te maken dat er heel veel mensen zijn met negatieve ervaringen als het om seksuele intimiteiten gaat. En dat je daar misschien iets aan kunt doen - en niet per se de dader moeten aanwijzen, want daar gaat dat kutgevoel echt niet van weg.
Van "stel je niet aan" roepen ook niet.
Uuhm nou hier ben ik het niet helemaal mee eens.. #metoo gaat over seksuele intimidatie* en vrijwillig seksueel contact hebben en daar achteraf spijt van hebben valt daar imo niet onder.

*Aantal vormen van seksuele intimidatie:

Verbaal:
• seksueel getinte opmerkingen maken
• seksueel getinte sms’jes of briefjes toesturen
• intieme vragen stellen over iemands privéleven
• voorstellen doen voor afspraakjes met de bedoeling daarbij seksueel contact te hebben

Non-verbaal:
• iemand langdurig aanstaren
• seksueel getinte afbeeldingen tonen (in de werkkamer of via internet of intranet)
• seksueel gerichte gebaren maken

Fysiek:
• vastpakken, arm om schouder leggen, knijpen
• iemand (proberen te) zoenen
• iemand de doorgang versperren
• aanranding
• verkrachting


bron
pi_174813541
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 21:23 schreef riazop het volgende:

[..]

Laat ie EERST eens aantonen dat er uberhaupt een drug bestaat waarmee een hetero plotsklaps mannen wil pijpen.

ik ken die drug niet.

Maar misschien iemand in deze draad?
Maar hij claimt dat hij oraal verkracht is. Hij wilde Gijs dus niet pijpen, maar Gijs heeft hem op een of andere manier gedwongen hem te pijpen.

Omdat hij gedrogeerd was, lukte het hem niet daar weerstand tegen te bieden. Zo zit dat in zijn herinnering.
pi_174813584
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 21:39 schreef madam-april het volgende:
*Aantal vormen van seksuele intimidatie:

Verbaal:
• seksueel getinte opmerkingen maken
• seksueel getinte sms’jes of briefjes toesturen
• intieme vragen stellen over iemands privéleven
• voorstellen doen voor afspraakjes met de bedoeling daarbij seksueel contact te hebben

Non-verbaal:
• iemand langdurig aanstaren
• seksueel getinte afbeeldingen tonen (in de werkkamer of via internet of intranet)
• seksueel gerichte gebaren maken

Fysiek:
• vastpakken, arm om schouder leggen, knijpen
• iemand (proberen te) zoenen
• iemand de doorgang versperren
• aanranding
• verkrachting
Daar hadden we vroeger maar één woord voor nodig: onfatsoenlijk.
pi_174813586
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 21:54 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Maar hij claimt dat hij oraal verkracht is. Hij wilde Gijs dus niet pijpen, maar Gijs heeft hem op een of andere manier gedwongen hem te pijpen.

Omdat hij gedrogeerd was, lukte het hem niet daar weerstand tegen te bieden. Zo zit dat in zijn herinnering.
welke drug was dat dan? naam graag
pi_174813612
https://www.volkskrant.nl(...)t-ik-er-ben~a978206/

quote:
‘Ik schrijf dit briefje omdat het niet zoveel zin zou hebben dit over de telefoon te zeggen, bovendien zou ik toch weer gaan liegen.’Liegen? ‘Ja, dat is toch gek? Dan vertel ik dat het dus helemaal niet goed gaat met de studie en dat ik helemaal geen vrienden heb.’

..

Ook ben ik erg slecht in het zien van verbanden en grote lijnen. Ik onthoud altijd onbelangrijke details, zoals hoeveel kinderen de grootvader van Jean Jacques Rousseau had, en dat de Tsjechen de Dertigjarige Oorlog begonnen door mensen uit het raam te gooien. Maar over Rousseau’s gedachtegoed, of de implicaties van de Dertigjarige Oorlog heb ik weinig te vertellen.
Betrouwbaar type, die Jelle. :')
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_174813619
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 21:56 schreef riazop het volgende:

[..]

welke drug was dat dan? naam graag
Moet je Jelle belle.
pi_174813748
quote:
Het is vast geen toeval dat ik een pestkop was op school. Ik wist precies wat ik moest zeggen om iemand pijn te doen - dixit JBC

Maar ik moest mijn onvrede op anderen afreageren.'Later: 'Misschien was het ook wel genetisch. Mijn vader wist in zijn columns natuurlijk ook feilloos de zwakke plekken van zijn tegenstanders te vinden. - dixit JBC
  woensdag 1 november 2017 @ 22:03:07 #235
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_174813799
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 21:56 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Daar hadden we vroeger maar één woord voor nodig: onfatsoenlijk.
Inderdaad. De volgende keer als een collega me weer probeert te zoenen als ik jarig ben, doe ik meteen aangifte.

#memoevanmetoo
Never explain, never apologize.
pi_174813927
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 21:56 schreef riazop het volgende:

[..]

welke drug was dat dan? naam graag
Ik weet het niet precies maar volgens mij zijn er wel drugs die je behoorlijk weerloos maken, ik weet de naam niet
Ghb stond ook bekend als een rape drug.
  woensdag 1 november 2017 @ 22:11:33 #237
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174814050
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 22:07 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Ik weet het niet precies maar volgens mij zijn er wel drugs die je behoorlijk weerloos maken, ik weet de naam niet
Ghb stond ook bekend als een rape drug.
Terwijl GHB toch een behoorlijk aanwezige smaak heeft.
Maar goed, misschien valt het in een bruisend mixje of een sterke drank niet op...
With the stars as her umbrella
pi_174814353
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 22:11 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Terwijl GHB toch een behoorlijk aanwezige smaak heeft.
Maar goed, misschien valt het in een bruisend mixje of een sterke drank niet op...
Ik heb in mijn leven een aantal keer GHB gebruikt en ik kan het me echt bijna niet voorstellen dat iemand dat niet proeft.. Misschien als je heel dronken bent of het in een shotje zit, maar anders kan ik me dat echt niet voorstellen..
pi_174814384
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 22:07 schreef Bottendaal het volgende:

[..]


Ghb stond ook bekend als een rape drug.
kan je geilheid versterken

maar wacht, JBC was toch hetero?
  woensdag 1 november 2017 @ 22:23:10 #240
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174814472
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 22:20 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik heb in mijn leven een aantal keer GHB gebruikt en ik kan het me echt bijna niet voorstellen dat iemand dat niet proeft.. Misschien als je heel dronken bent of het in een shotje zit, maar anders kan ik me dat echt niet voorstellen..
Dit inderdaad. Zoutig, apart smaakje.
Maar misschien als je niet weet dat je het drinkt?
With the stars as her umbrella
pi_174814574
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:28 schreef Mishu het volgende:

[..]

TL;DR, maar klopt niet wat je zegt. Laster is iets niet waar, bij smaad is iets wel waar.
Nee. :N

Als er alleen sprake zou zijn van smaad wanneer de beschuldigingen waar zijn, dan had JBC niet bang hoeven te zijn voor aan aanklacht wegens smaad. Daarvoor zou dan namelijk eerst de verkrachting bewezenverklaard moeten worden, en dat was nou net het probleem..

TL;DR zeggen en dan toch inhoudelijk reageren. xD
pi_174814639
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 22:23 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Zoutig, apart smaakje.
Maar misschien als je niet weet dat je het drinkt?
een drug waarbij je WEL zin hebt om een man te pijpen, maar niet neuken??
nog selectief ook, dat goedje!
  woensdag 1 november 2017 @ 22:33:03 #243
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174814759
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 22:28 schreef riazop het volgende:

[..]

een drug waarbij je WEL zin hebt om een man te pijpen, maar niet neuken??
nog selectief ook, dat goedje!
Ik weet niet of GHB zó werkt en of er überhaupt sprake was van GHB :+
Rohypnol?
With the stars as her umbrella
pi_174814876
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 22:33 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Rohypnol?
zou een hoop verklaren

Rohypnol also causes partial amnesia, and individuals are often unable to remember certain events that they experienced while under the influence of the drug.
  woensdag 1 november 2017 @ 22:40:21 #245
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174814984
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 22:36 schreef riazop het volgende:

[..]

zou een hoop verklaren

Rohypnol also causes partial amnesia, and individuals are often unable to remember certain events that they experienced while under the influence of the drug.
Het wordt een lastige :+
With the stars as her umbrella
pi_174815015
Ik denk GHB. Maar dat zou je toch wel proeven?
Make my day!
pi_174815057
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 22:41 schreef agter het volgende:
Ik denk GHB. Maar dat zou je toch wel proeven?
hij MOET het ook geproefd hebben, want JBC wist dat ie gedrogeerd was
pi_174815110
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 22:23 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Zoutig, apart smaakje.
Maar misschien als je niet weet dat je het drinkt?
Ranzig.. Als ik alleen al aan die smaak denk moet ik kokhalzen.. :r

Dan weet je niet dat het GHB is maar je proeft die ranzige smaak echt wel..
pi_174815120
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 22:42 schreef riazop het volgende:

[..]

hij MOET het ook geproefd hebben, want JBC wist dat ie gedrogeerd was
Het is wel consistent met het verhaal dat hij opeens weer bij zijn positieven kwam en dacht ik moet hier weg.

GHB werkt niet zo lang door.
Make my day!
pi_174815252
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 22:45 schreef agter het volgende:

[..]

Het is wel consistent met het verhaal dat hij opeens weer bij zijn positieven kwam en dacht ik moet hier weg.

GHB werkt niet zo lang door.
een uur of twee

das een verdomd lange pijpbeurt
pi_174815296
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 22:50 schreef riazop het volgende:

[..]

een uur of twee

das een verdomd lange pijpbeurt
Ligt er aan hoe lang ze nog in de bar zijn gebleven.
Make my day!
pi_174815602
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 20:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Daarom kun je slachtoffers hebben zonder dat er daders zijn.
En dan moeten mensen niet gaan roepen dat je gevoel niet geldt omdat je geen aangifte hebt gedaan, etc.
Gevoel geldt natuurlijk ook als er geen aangifte is gedaan. Als het verhaal beperkt blijft tot het slachtoffer zelf en wat er (naar zijn/haar mening) is gebeurt, lijkt het mij niet nodig kritisch te zijn. Het wordt anders als ook de dader wordt genoemd of beschreven.
pi_174815736
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 22:33 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ik weet niet of GHB zó werkt en of er überhaupt sprake was van GHB :+
Rohypnol?
Ik denk niet dat hij zich dan nog zoveel herinnerd had, even aangenomen dat hij ook meerdere glazen alcohol had gedronken.
pi_174816683
Die uitzendingen duurde tot? Uurtje of 23:00 of 23:30?

Afbouwen en opruimen, dus na 00:00 klaar en naborrelen in de hotelbar.

Mogelijk bestelde Gijs alvast twee drankjes, deed er van die troep in en gaf het aan Jelle. Die wat later klaar was met zijn werkzaamheden.
pi_174816721
Maar nog steeds geen andere meldingen over het gedrag van Gijs.

Terwijl hij niet de reputatie van een Holleeder heeft.
pi_174816775
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 23:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar nog steeds geen andere meldingen over het gedrag van Gijs.

Terwijl hij niet de reputatie van een Holleeder heeft.
Frits is nog aan het zoeken.
pi_174817119
quote:
2s.gif Op donderdag 2 november 2017 00:01 schreef sig000 het volgende:

[..]

Frits is nog aan het zoeken.
Het gesprek is "uitgesteld".

Het moet misschien van ver komen. Barend is immers ook via via benaderd, ondanks dat het om een oud-collega zou gaan.

Ik kom toevallig net deze column tegen (ik ken de columnist niet). Treffend wel:
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/11/01/nieuws-13778588-a1579427
pi_174817287
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 00:33 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het gesprek is "uitgesteld".

Het moet misschien van ver komen. Barend is immers ook via via benaderd, ondanks dat het om een oud-collega zou gaan.

Ik kom toevallig net deze column tegen (ik ken de columnist niet). Treffend wel:
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/11/01/nieuws-13778588-a1579427
ja leuk, een betaald artikel...

Heb je een samenvatting?
  donderdag 2 november 2017 @ 01:03:47 #259
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_174817320
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 00:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ja leuk, een betaald artikel...

Heb je een samenvatting?
Privévenster openen....
  donderdag 2 november 2017 @ 05:52:22 #260
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174817913
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 00:33 schreef Physsic het volgende:
Ik kom toevallig net deze column tegen (ik ken de columnist niet). Treffend wel:
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/11/01/nieuws-13778588-a1579427
Marcel van Roosmalen. ^O^ Azijn wast alles schoon.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174817948
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 00:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ja leuk, een betaald artikel...

Heb je een samenvatting?
Gewoon incognito openen
  donderdag 2 november 2017 @ 06:15:03 #262
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174817949
quote:
Ook horken en leugenaars kunnen verkracht worden. Zou anders wel makkelijk zijn om je tegen verkrachting te verdedigen, gewoon hork worden en veel liegen :')

Ga er gewoon vanuit dat hij de waarheid spreekt tot eventueel het tegendeel door een rechter is bewezen.
Idem voor wat betreft Gijs.

Aan die insinuaties op basis van karakter (of uiterlijk!) heeft niemand iets.
pi_174818004
Alle mannen hier weten nu bij voorbaat al dat Jelle liegt 😂

Creeps hiero...
pi_174818097
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 06:38 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
Alle mannen hier weten nu bij voorbaat al dat Jelle liegt 😂

Creeps hiero...
Ik weet niet of hij liegt, verkrachtingen vinden plaats ook tussen mannen, ik vond alleen dat de beschrijving van Jelle Brandt Corstius veel meer leek op iemand die dronken was dan iemand die gedrogeerd was, al voordat Gijs van Dam in het nieuws kwam had ik op basis van de beschrijving een paar vragen aangezien ik dacht dat je bij een drogering een andere ervaring hebt normaal gesproken, maar we zijn er allemaal niet bij geweest, en ik ben het er vooral mee eens dat we ook moeten begrijpen dat je onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is, je kan er wel iemand zijn leven compleet mee kapot maken, en daar heeft een echt slachtoffer weinig aan, maar ik vind het vooral belangrijker dat ervaringen worden gedeeld dan dat het per se om namen gaat want dat laatste kan je beter bewaren voor de Rechtbank het verjaart immers niet zo snel.
  Leukste jonkie 2022 donderdag 2 november 2017 @ 08:42:16 #265
213457 engine
pi_174818811
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 00:33 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het gesprek is "uitgesteld".

Het moet misschien van ver komen. Barend is immers ook via via benaderd, ondanks dat het om een oud-collega zou gaan.

Ik kom toevallig net deze column tegen (ik ken de columnist niet). Treffend wel:
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/11/01/nieuws-13778588-a1579427
Erg treffend inderdaad.
Staat dadelijk toch ook gewoon voor lul als hij met niets komt.

Snap het ook niet, wacht dan gewoon een paar dagjes en als je echt nieuws hebt is het ook dan nog wel interessant.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  donderdag 2 november 2017 @ 08:58:47 #266
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_174819015
Ik had niet het gevoel dat Gijs aan het liegen was bij Pauw. Hij herinnert denk ik deze vrijpartij, 15 jaar geleden én in dronken toestand oprecht anders. Cortius daarentegen heeft zich laten gaan en realiseerde zich pas later wat er was gebeurd. Ik geloof best dat Gijs hardhandig bezig was.

En dat drogeerverhaal.. Ik geloof er niks van. Ze waren sowieso al dronken en dan kun je stukken van je avond kwijt zijn.

Waarheid ergens in het midden, gok ik. Zou zeker niet een kant kiezen zoals velen al doen (voor 'slachtoffer' corstius dus).

Verder moet corstius nu niet huilen dat hij een tegenwind krijgt. Hij had ook naar de politie kunnen gaan zonder de krant te bellen.
:')
  donderdag 2 november 2017 @ 09:00:33 #267
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174819042
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 06:38 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
Alle mannen hier weten nu bij voorbaat al dat Jelle liegt 😂

Creeps hiero...
Wat een onzin...
With the stars as her umbrella
pi_174819193
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 06:38 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
Alle mannen hier weten nu bij voorbaat al dat Jelle liegt 😂

Creeps hiero...
Volgens mij zijn er genoeg mensen die zeggen dat het twee mensen zijn die schijnbaar beide een andere interpretatie hebben van de betreffende avond, waarschijnlijk onder invloed van alcohol. Ik denk dat Jelle in zijn hersenen een ander beeld van de situatie heeft geschetst om de gaten in te vullen die gevallen zijn door de alcohol. Omdat hij achteraf spijt had van wat er gebeurt was. En hij is nu zelf gaan geloven in dat beeld. Dat maakt hem geen bewuste leugenaar.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_174819386
Een hypothese is dat Jelle zich in een dronken bui heeft laten verleiden door Gijs. Naderhand heeft Jelle zich vertwijfeld afgevraagd hoe dat mogelijk is. Een hetero die zich laten verleiden door een homo tot orale seks. Aanvankelijk vatte hij dit nog sportief op en vertelde hij het verhaal lachend aan zijn familie. Maar onderhuids bleef hij toch zitten met een gevoel van rancune. Deze rancune werd in de loop der jaren groter en groter. Die hufter had hem niet verleid, maar hij was eigenlijk gewoon verkracht. Rancune kan het motief geweest zijn om in de slipstream van #metoo de hufter aan de schandpaal te nagelen, wat tevens het voordeel had dat hij zich niet meer hoefde af te vragen of hij misschien toch een klein beetje homo was.
  donderdag 2 november 2017 @ 09:48:53 #270
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_174819747
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 09:26 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Aanvankelijk vatte hij dit nog sportief op en vertelde hij het verhaal lachend aan zijn familie.
Hoe weten we dit dan?
:')
  donderdag 2 november 2017 @ 09:51:26 #271
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_174819775
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 06:15 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ga er gewoon vanuit dat hij de waarheid spreekt tot eventueel het tegendeel door een rechter is bewezen.
Nee, het is normaal om ervan uit te gaan dat Gijs onschuldig is, totdat het tegendeel voor een rechter is bewezen. Zo werkt dat in Nederland.
pi_174819778
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 17:43 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Samenvattend, in de zaak van de vermeende verkrachting van JBC door GvD zal het niet tot een veroordeling leiden.
Maar in de zaak van smaad en Laster van GvD tegen JBC wel toch?

Zelfs als JBC het idee had dat hij verkracht was, dan stond hem een officiele weg ter beschikking, en niemand kan voor eigen rechter gaan spelen door iemand voor serie verkrachter ("ik ben niet de enige, de hufter moet ook alle andere slachtoffers bellen") uitmaken op nationale tv en op de voorkant van een krant, alsmede het niet gepubliceerde artikel doorspelen naar bv Pauw.

JBC heeft wel degelijk het imago en de carriere van GvD bewust en voorgoed geschaad, en dat gaat hem geld kosten, neem ik aan?
  donderdag 2 november 2017 @ 09:52:13 #273
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_174819793
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 06:38 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
Alle mannen hier weten nu bij voorbaat al dat Jelle liegt 😂

Creeps hiero...
We weten niets, maar totdat het tegendeel bewezen is, gaan we ervan uit dat hij liegt. Nogmaals, mensen zijn onschuldig tot het tegendeel vaststaat.
pi_174819815
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 09:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Hoe weten we dit dan?
Jelle heeft dit zelf verklaard. Ik ben vergeten of dat op tv was of in een van zijn geschreven artikelen.
pi_174819820
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 09:10 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er genoeg mensen die zeggen dat het twee mensen zijn die schijnbaar beide een andere interpretatie hebben van de betreffende avond, waarschijnlijk onder invloed van alcohol. Ik denk dat Jelle in zijn hersenen een ander beeld van de situatie heeft geschetst om de gaten in te vullen die gevallen zijn door de alcohol. Omdat hij achteraf spijt had van wat er gebeurt was. En hij is nu zelf gaan geloven in dat beeld. Dat maakt hem geen bewuste leugenaar.
Dat is me iets te makkelijk. Uiteindelijk is hij wel of niet stiekem gedrogeerd en als hij niet gedrogeerd is, is het een opzettelijk valse beschuldiging. Wat je nu ziet in meerdere schrijfsels hier en in de pers is dat eerst zijn slachtofferschap is aangenomen, en dat als zijn verhaal waardoor hij slachtoffer zou zijn niet blijkt te kloppen/blijkt te rammelen, hij toch slachtoffer blijft. Maar dan het slachtoffer van zijn eigen valse herinneringen.

Onzin, als er van drogeren geen sprake was is JBC geen slachtoffer maar dader, en is de vals beschuldigde zijn slachtoffer. Dan is JBC dus gewoon de hufter. Of er dan eventueel verzachtende omstandigheden zijn is een tweede, dat is nog niet aan de orde. Nu krijgen we allemaal van dat gelul van 'de waarheid zal wel in het midden liggen', mensen kunnen een andere herinnering van het gebeurde hebben en het anders ervaren hebben. Onzin, Van Dam heeft heeft hem stiekem gedrogeerd of niet, dat heeft niets te maken met hoe beiden die nacht ervaren hebben of ze zich die herinneren. Het is helemaal onbeschoft om nu te gaan speculeren over een of andere dominantie of ruwheid bij Van Dam, als er niet gedrogeerd is, was er geen sprake van verkrachting en gaat het niemand wat aan.

Als JBC zich naar aanleiding van de Cosby-affaire zich in zijn hoofd heeft gehaald dat ook hij destijds gedrogeerd geweest moet zijn dan is dat geen excuus. Je kun niet alles wat je je in je hoofd haalt als feit aannemen, voor een journalistiek stuk notabene, en daarop een zeer ernstige beschuldiging baseren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174819848
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 09:51 schreef Za het volgende:

[..]

Maar in de zaak van smaad en Laster van GvD tegen JBC wel toch?

Zelfs als JBC het idee had dat hij verkracht was, dan stond hem een officiele weg ter beschikking, en niemand kan voor eigen rechter gaan spelen door iemand voor serie verkrachter ("ik ben niet de enige, de hufter moet ook alle andere slachtoffers bellen") uitmaken op nationale tv en op de voorkant van een krant, alsmede het niet gepubliceerde artikel doorspelen naar bv Pauw.

JBC heeft wel degelijk het imago en de carriere van GvD bewust en voorgoed geschaad, en dat gaat hem geld kosten, neem ik aan?
Ja, dat denk ik ook. Het label #metoo label geeft niemand het recht om onbewezen en ongefundeerde, lasterlijke beschuldigingen in de krant te zetten. We leven in een rechtsstaat, gelukkig.
pi_174819866
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 09:10 schreef Boris_Karloff het volgende:

Volgens mij zijn er genoeg mensen die zeggen dat het twee mensen zijn die schijnbaar beide een andere interpretatie hebben van de betreffende avond, waarschijnlijk onder invloed van alcohol. Ik denk dat Jelle in zijn hersenen een ander beeld van de situatie heeft geschetst om de gaten in te vullen die gevallen zijn door de alcohol. Omdat hij achteraf spijt had van wat er gebeurt was. En hij is nu zelf gaan geloven in dat beeld. Dat maakt hem geen bewuste leugenaar.
Maar wel iemand die bewust iemand kapot wil maken.
Beiden maakten dominant danwel passief deel uit van dit samenzijn.

Stel dat Gijs terugkijkend denkt dat hij Jelle die avond geld heeft gegeven, en dat Jelle naast stagiair indertijd een prostituee moet zijn geweest, en dat zomaar op de voorkant van Trouw en op tv gaat beweren, dat zou dan op hetzelfde neerkomen als wat JBC nu doet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Za op 02-11-2017 10:06:52 ]
pi_174819870
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 09:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is me iets te makkelijk. Uiteindelijk is hij wel of niet stiekem gedrogeerd en als hij niet gedrogeerd is, is het een opzettelijk valse beschuldiging. Wat je nu ziet in meerdere schrijfsels hier en in de pers is dat eerst zijn slachtofferschap is aangenomen, en dat als zijn verhaal waardoor hij slachtoffer zou zijn niet blijkt te kloppen/blijkt te rammelen, hij toch slachtoffer blijft. Maar dan het slachtoffer van zijn eigen valse herinneringen.

Onzin, als er van drogeren geen sprake was is JBC geen slachtoffer maar dader, en is de vals beschuldigde zijn slachtoffer. Dan is JBC dus gewoon de hufter. Of er dan eventueel verzachtende omstandigheden zijn is een tweede, dat is nog niet aan de orde. Nu krijgen we allemaal van dat gelul van 'de waarheid zal wel in het midden liggen', mensen kunnen een andere herinnering van het gebeurde hebben en het anders ervaren hebben. Onzin, Van Dam heeft heeft hem stiekem gedrogeerd of niet, dat heeft niets te maken met hoe beiden die nacht ervaren hebben of ze zich die herinneren. Het is helemaal onbeschoft om nu te gaan speculeren over een of andere dominantie of ruwheid bij Van Dam, als er niet gedrogeerd is, was er geen sprake van verkrachting en gaat het niemand wat aan.

Als JBC zich naar aanleiding van de Cosby-affaire zich in zijn hoofd heeft gehaald dat ook hij destijds gedrogeerd geweest moet zijn dan is dat geen excuus. Je kun niet alles wat je je in je hoofd haalt als feit aannemen, voor een journalistiek stuk notabene, en daarop een zeer ernstige beschuldiging baseren.
Wij weten niet of Jelle is gedrogeerd, maar wat belangrijker is: Jelle kan dit ook niet weten.
pi_174819912
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 09:57 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Wij weten niet of Jelle is gedrogeerd, maar wat belangrijker is: Jelle kan dit ook niet weten.
Jawel, maar hij wil het niet weten, hij wil het bij de aanname laten. Hij gaat met een grote boog om de waarheidsvinding en de feiten heen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174819965
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 06:38 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
Alle mannen hier weten nu bij voorbaat al dat Jelle liegt 😂

Creeps hiero...
Niemand zegt dat hij liegt..als je fantasie met jezelf op de loop gaat en je er zelf in gelooft dan ben je geen leugenaar. Wat hij wel is, is een hysterische meeloper met de metoo-hype die het wel interessant vond om ook wat aandacht te vragen.

Overigens vind ik de mensen die meteen verhalen geloven die iemand beschuldigen veel enger dan de mensen die de verhalen in twijfel trekken. Zo'n familie Barend..daar voel je toch de kots bij opborrelen vanuit je galwegen? Wat een enge domme hypocriete mensen zijn dat.
  donderdag 2 november 2017 @ 10:06:50 #281
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_174819970
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 09:57 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Wij weten niet of Jelle is gedrogeerd, maar wat belangrijker is: Jelle kan dit ook niet weten.
Exact. En als je dan iemand na 15 (!!) jaar publiekelijk beschuldigt van verkrachting ben je niet goed wijs.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_174820115
Feiten of getuigenverklaringen zijn er niet. Er is alleen een wereldwijd actueel issue, een daarop inhakende publieke beschuldiging aan anonymus en een publieke ontkenning. En niettemin een publiek debat. Met voetballologen die zich hetzerig te buiten twitteren want veel gewichtiger dan gewone Nederlanders. Maar opvallend veel van die gewonen zagen bij de DWDD een bitterslechte acteur een onwaarachtig verhaal aan de man brengen. Ik ook. En bij Pauw een verbijsterde man in de verkeerde film. Ik ook.
pi_174820279
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:18 schreef gombro het volgende:
Feiten of getuigenverklaringen zijn er niet. Er is alleen een wereldwijd actueel issue, een daarop inhakende publieke beschuldiging aan anonymus en een publieke ontkenning. En niettemin een publiek debat. Met voetballologen die zich hetzerig te buiten twitteren want veel gewichtiger dan gewone Nederlanders. Maar opvallend veel van die gewonen zagen bij de DWDD een bitterslechte acteur een onwaarachtig verhaal aan de man brengen. Ik ook. En bij Pauw een verbijsterde man in de verkeerde film. Ik ook.
Ik geloof niet dat Jelle dit bewust heeft verzonnen en geacteerd.
pi_174820361
Waarom heeft ie niet eerst rondgebeld met oud-collegas om te kijken of hij niet de enige was met een raar gevoel bij GvD, waarom heeft hij niet eerst contact gezocht met de verdachte om zijn verhaal over de avond aan te horen om te kijken of het overeenkomt met zijn herinnering? Vanuit het niets (Frits Barend hoorde het ook via het artikel) iemand van verkrachting beschuldigen is na een moordbeschuldiging het heftigste wat je kunt doen
pi_174820392
Corstius Familie heeft weer eens aandacht nodig? Arme Aaf & Jelle zitten natuurlijk niet meer wekelijks bij de DWDD dus daar maar zo :')
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_174820396
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:27 schreef Bananenpap het volgende:
Ik geloof niet dat Jelle dit bewust heeft verzonnen en geacteerd.
Zijn relaas maakte een onwaarachtige indruk op mij. Meer beweer ik niet. En persoonlijke indrukken kunnen bedrieglijk zijn. Dus lynching parties laat ik aan de familie Barend over.
pi_174821408
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:27 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat Jelle dit bewust heeft verzonnen en geacteerd.
Hij heeft wel verzonnen dat het verjaard zou zijn en hij daarom geen aangifte had gedaan. Hij heeft wel verzonnen dat het doen van aangifte zou kunnen leiden tot schadeclaims. Hij heeft ons laten verzinnen dat het om een machtsverhouding zou gaan, hij heeft verzonnen dat hij een kwetsbare jongeling was. Hij heeft verzonnen dat hij niet kon zeggen dat de beschuldigde ontkende en verzonnen dat die niet aangaf dat het om vrijwillige seks ging.

Het staat al vast dat hij zowel gelogen heeft als dat hij bewust een valse indruk heeft gewekt. Maar dan zou de beschuldiging dat hij gedrogeerd is wel waar zijn?Ja, het kan. Een twintiger aan het begin van zijn carriere die keihard werkt en het wil maken in de tv-wereld die een seksueel roofdier is en zijn tv-carriere riskeert met het drogeren van collega's van dezelfde leeftijd. Dat soort mensen bestaan, die denken dat ze overal mee wegkomen en het juist daarom doen. Alleen hebben die dan doorgaans geen journalist nodig die een hervonden herinnering krijgt bij het Cosby-schandaal om tegen de lamp te lopen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174822007
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:27 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat Jelle dit bewust heeft verzonnen en geacteerd.
niet bewust?

o God, hij was wéér gedrogeerd misschien?
pi_174822104
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 23:54 schreef ootjekatootje het volgende:
Die uitzendingen duurde tot? Uurtje of 23:00 of 23:30?


Mogelijk bestelde Gijs alvast twee drankjes, deed er van die troep in en gaf het aan Jelle. Die wat later klaar was met zijn werkzaamheden.
weten we nog steeds niet van WELK middeltje een hetero homo wordt...
  donderdag 2 november 2017 @ 12:11:01 #290
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_174822213
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 09:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

. Maar dan het slachtoffer Het is helemaal onbeschoft om nu te gaan speculeren over een of andere dominantie of ruwheid bij Van Dam, als er niet gedrogeerd is, was er geen sprake van verkrachting en gaat het niemand wat aan.


Sinds wanneer is drogeren een vereiste bij verkrachting. Ongewenst binnendringen is gewoon verkrachting.
:')
pi_174822488
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:11 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Sinds wanneer is drogeren een vereiste bij verkrachting. Ongewenst binnendringen is gewoon verkrachting.
Zonder het drogeren houdt zijn verkrachtingsverhaal helemaal geen steek. Dat bedoel ik nou met die idioterie dat ook als het niet waar is wat JBC vertelt dat Van Dam toch fout was en JBC toch slachtoffer. Nee, als dat van het drogeren niet waar is, is JBC dader en Van Dam slachtoffer. Je bent niet slachtoffer door jezelf als zodanig als eerste neer te zetten, maar door de feiten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174822503
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:11 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Sinds wanneer is drogeren een vereiste bij verkrachting.
in dit verhaal is drogeren wel een absolute voorwaarde ja, om er nog een klein spoortje van geloofwaardigheid over heen te leggen...
pi_174822577
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:27 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat Jelle dit bewust heeft verzonnen en geacteerd.
Ik ook niet. Het motief ontbreek mi volledig. Niemand maakt zichzelf, zijn familie, zijn toekomst, zijn carriere bewust kapot. Ik geloof daar niet in.
pi_174822651
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:31 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Het motief ontbreek mi volledig.
dat hoeft helemaal niet:

schaamte over homo avontuur
persoonlijke afrekening
meeliften op publiciteit van mietoe

en anders zeg je toch gewoon dat Matthijs iets in je koffie heeft gedaan?
  donderdag 2 november 2017 @ 12:36:05 #295
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174822652
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:33 schreef Wuwwa het volgende:
Waarom heeft ie niet eerst rondgebeld met oud-collegas om te kijken of hij niet de enige was met een raar gevoel bij GvD, waarom heeft hij niet eerst contact gezocht met de verdachte om zijn verhaal over de avond aan te horen om te kijken of het overeenkomt met zijn herinnering? Vanuit het niets (Frits Barend hoorde het ook via het artikel) iemand van verkrachting beschuldigen is na een moordbeschuldiging het heftigste wat je kunt doen
Omdat kijkcijfers.
  donderdag 2 november 2017 @ 12:39:31 #296
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174822697
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 09:57 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Wij weten niet of Jelle is gedrogeerd, maar wat belangrijker is: Jelle kan dit ook niet weten.
Het kan heel goed een (onbewust) verzinsel zijn om het voor zichzelf goed te praten. In de zin van "hoe kan mij dit zijn overkomen? dat kan toch niet, ik ben een gezonde hetero... er moet iets zijn... anders is dit niet te verklaren ... drugs misschien?"
Soort cognitieve dissonantie.

Ik denk wel dat er iets is gebeurd, maar dat Jelle er een heel verhaal omheen heeft gesponnen om het plaatje voor hemzelf passend te krijgen.
Of wat er is gebeurd ook voldoende is om een dader aan te wijzen, dat is lastig te zeggen.
pi_174822711
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:31 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Ik ook niet. Het motief ontbreek mi volledig. Niemand maakt zichzelf, zijn familie, zijn toekomst, zijn carriere bewust kapot. Ik geloof daar niet in.
Er zijn toch voorbeelden te over van mensen die dat juist wel gedaan hebben. De gevangenis zit er bijvoorbeeld vol mee.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174822808
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:31 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Ik ook niet. Het motief ontbreek mi volledig. Niemand maakt zichzelf, zijn familie, zijn toekomst, zijn carriere bewust kapot. Ik geloof daar niet in.
In de UK zit nu een griet in de bak omdat ze 6! verkrachtingen verzonnen had, agenten vonden het na nummer x ongeloofwaardig worden en hebben haar ondervraagd. Alles gelogen van A tot Z.

https://www.ad.nl/buitenl(...)gen-verzon~af95beb7/

Deze ook uit de UK maakt het helemaal bont, en maar blijven volhouden. Man zat 1 maand vast voor haar leugen...

https://www.google.nl/amp(...)tingen-examens-komen.

En omdat ik nu het flauwe argument ga horen van ja maar das in de UK, heb ik nog twee prachtige Nederlandse voorbeelden voor je.

https://www.bndestem.nl/o(...)vreemdgaan~ac47bc65/

En deze dan uit 2011, in het stuk staat dat de politie wekelijks twijfelachtige misbruik meldingen binnen krijgt.

https://www.google.nl/amp(...)chting-in-de-Reeshof
pi_174822864
Sommige mensen genieten ervan om anderen pijn te doen.
pi_174822878
Vrouw verzint verkrachting intoetsen op Google. Pagina's vol met berichten, en bij elke valse aangifte dus ook een onschuldige man. Voor het leven getekend.

Maar hier pagina's vol getetter over dat we Jelle op zijn blauwe ogen moeten geloven...

Sorry maar ik kan dat echt niet.
pi_174823284
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

In de UK zit nu een griet in de bak omdat ze 6! verkrachtingen verzonnen had, agenten vonden het na nummer x ongeloofwaardig worden en hebben haar ondervraagd. Alles gelogen van A tot Z.
jij wil JBC de bak in?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')