abonnement Unibet Coolblue
pi_174642867


Crowdfunding is hot! In 2016 is in Nederland 170 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 128 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden..

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
SamenInGeld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horecacrowdfunding (HCN), leningen voor horeca.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waardevoorjegeld, leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle, leningen voor MKB.
NewFunding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Crowdestate, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
DuurzaamInvesteren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
ZonnepanelenDelen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
GreenCrowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.
The Dutch Deal, leningen voor MKB.
Moneybrothers, leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horecacrowdfunding
Crowdaboutnow
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal op Maat
Samen in Geld
Horecacrowdfunding
Waardevoorjegeld

E-mail alerts
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een service die nieuwe projecten bijhoudt en een alert stuurt per @mail.

Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar subscribe@crowdfundmailer.nl.
Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl.
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 26-10-2017 07:41:07 ]
pi_174643252
Ik ben aan het proberen de exit strategieën in kaart te brengen voor de OP. Heb ik nog platformen gemist?
Van de leden van Branchevereniging Nederland Crowdfunding heb ik Knab en Lendahand nog niet langs zien komen (Al heeft Lendahand het waarschijnlijk nog het beste voor elkaar met lemon way)
pi_174643877
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:10 schreef djh77 het volgende:

[..]

Gebeurd nu wel. KoM heeft een hypotheek op de panden in Steenderen en Brakel (en dus niet op Zwolle). Nu krijgen de investeerders van Zwolle een gedeelte van de zekerheden van de projecten Steenderen en Brakel.
In de toekomst kan het dus best zijn dat er meerdere nieuwe projecten dezeflde zekerheden als Steenderen en Brakel krijgen.

Zou m.i. niet mogen kunnen.
Op zich kan ik zijn strategie goed volgen. Hij heeft vermogen in stenen/overwaarde en hij zet die heel gericht in (plus de nodige eigen inbreng) om zijn expansie te financieren. Dit met bankhypotheek constructie zoals toegelicht door dhr. Parent.

Nu is het zo dat hij de afgelopen maanden correct heeft afgelost, ongeveer een halve ton, waartegenover hij nu weer een ton opneemt. Per saldo gebeurt er niet zo heel veel en is de LTV nog steeds tamelijk gunstig met 61%. Ik denk dat deze panden ook courant zijn. Voor mezelf geldt dat ik in alle drie de projecten zit dus mij boeit de onderlinge rangorde (nog) niet zo maar dat kan natuurlijk wel veranderen als de LTV richting de 100% zou gaan lopen en ikzelf niet zou deelnemen aan die toekomstige(?) leningen. Ik denk dat het beter zou zijn als KOM nog eens helder zou verduidelijken hoe de verdeelsleutel zou zijn bij een (totaal)opbrengst die lager zou zijn dan de stand van de leningen ingeval van problemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 25-10-2017 10:25:29 ]
Pecunia non olet
pi_174645016
Nieuwe op IVM

eens even kijken......

Interieurbouwer vraagt ¤ 87000
5 jaar
9%
pi_174645028
Nieuwe IVM interieurbouwer

Doelbedrag ¤ 87.000,-
Annuïteitenlening
Rente 9%
Looptijd 60 mnd

Was snel klaar met lezen, ga ik mijn vingers niet aanbranden. Faillissements verleden, en erg optimistische begroting, met ondanks dat zeer bescheiden resultaat

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174645139
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 11:15 schreef Frandderouw het volgende:
Nieuwe IVM interieurbouwer

Doelbedrag ¤ 87.000,-
Annuïteitenlening
Rente 9%
Looptijd 60 mnd

Was snel klaar met lezen, ga ik mijn vingers niet aanbranden. Faillissements verleden, en erg optimistische begroting, met ondanks dat zeer bescheiden resultaat

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+ herfinanciering 13% project FNC (van 8 maanden geleden): https://www.crowdfundmark(...)iering-interieurbouw
pi_174645202
Ik haak af.

meneer Eijck heeft mij iets te veel issues.
faillisement en geschikt
dispuut voor 65K geschikt voor 12K
pi_174645214
Pitch op IVM geeft mij niet echt veel vertrouwen. Het faillissement, betalingsregeling, achterstand bij crediteur. Opbrengsten verkoop pas laat in 2018.. Hoge prive opname/ management fee..
pi_174645563
Ik had m op FNC al laten lopen, ga hem ook niet meenemen tegen een lagere rente.
pi_174645742
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 11:38 schreef Benger2 het volgende:
Ik had m op FNC al laten lopen, ga hem ook niet meenemen tegen een lagere rente.
idem, wacht oa nog op SIG Utrecht & Roermond.
pi_174645925
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 11:20 schreef djh77 het volgende:

[..]

+ herfinanciering 13% project FNC (van 8 maanden geleden): https://www.crowdfundmark(...)iering-interieurbouw
Is toen op fok uitgebreid besproken heb net commentaar terug gelezen. Zal het hier (deels) kopieren hoef je niet te zoeken. Mijn conclusie : Met een hypotheek van bijna 500k op prive woning moet je wel een hoge prive opname hebben. Lijkt me dat deze man eerst maar eens zijn huis moet verkopen en op lagere prive lasten moet gaan zitten. Aan dit IVM project doe ik niet mee!

quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:33 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Het zouden ook debiteuren of liquide middelen (= geld op de bank) kunnen zijn. Of zeg ik nu iets heel doms? Ik kan mij voorstellen dat ze werkkapitaal nodig hebben om binnengehaalde projecten ook te kunnen realiseren.

Toevoeging:
Volgens mij is het bedrijf in 2005 wel even failliet geweest, maar dat is al weer eventjes geleden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 14:20 schreef OpDieFiets het volgende:
Ik ook :)
Twee dingen die me toch naar een "nee" doen neigen: de nogal vage verwijzing naar "problemen" met een groot project in 2015, en dat er wordt gezegd: "Het jaar 2016 laat een verbetering zien en verdere omzet groei wordt verwacht." terwijl er in 2016 helemaal geen sprake is van een hogere omzet.
Bij dit project zou het mooi zijn als je ook de cijfers van eerdere jaren erbij had, zodat je iets beter een patroon kon zien.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 14:39 schreef Benger het volgende:
Hij draaide in 2014 en 2015 verlies. En een negatief eigen vermogen eind 2015. Alleen in 2016 verwacht hij winst volgens zijn voorlopige cijfers. Ik kan weinig met voorlopige cijfers, zeker als ze een wonderbaarlijke verbetering laten zien. Ik zie een flinke toename van zijn brutomarge. Misschien loopt hij gewoon ver achter met het inboeken van facturen van geleverde materialen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:09 schreef bleyenburg het volgende:
hier nog wat mosterd na de maaltijd inzake interieurbouwer op FNC

de aanleiding was vragen omtrent balans 2016:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 25-10-2017 12:07:19 ]
pi_174646957
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:34 schreef Horsemen het volgende:
Ik heb vanavond ook nog even contact gehad met GvE en de nodige uitleg gekregen over het hoe en wat. Een ding is mij wel duidelijk geworden en dat is dat GvE er alles aan gedaan heeft om het project MET haar zekerheden gestand te kunnen doen. Ik kan er hier niet verder op in gaan maar de ABN-Amro heeft ook hier weer een schadelijke en schandelijke rol in gehad. GvE zal de investeerders op korte termijn nog (wat) verdere informatie verschaffen.
Hierbij info deel 2
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174647191
Volgens mij hebben we deze pitch hier nog niet besproken:

Materiaal Schommelbouwer
Bedrag: ¤25.000,-
Risico-categorie: D
Termijn: 5 jaar
Bruto rente: 14,99%
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/28069

Hij zit al voor 66% vol. Zelf laat ik hem (denk ik) lopen, want:
- Het bedrijf bestaat sinds 2005, maar de cijfers uit 2014 ontbreken. Ik vind het eigenlijk niet kunnen om die cijfers dan niet te laten zien. Over hoe het tot nu toe in 2017 gaat weten we ook al niks.
- Ondanks de gestegen winst in 2016 t.o.v. 2015 is het eigen vermogen met zo'n ¤4.000,- afgenomen (en staat nu op op een ton in de min)
- Ik weet niet of je de current ratio bij een VOF op dezelfde manier mag berekenen als bij een eenmanszaak. Indien wel: 2016 (0,69), 2015 (0,06). De onderneming lijkt op korte termijn moeite te hebben om aan de schulden te voldoen (zoals eigenlijk ook in de pitch wordt gesteld).

Eigenlijk jammer, want ik vind het een leuk product om in te investeren en de tekst in het zakelijk profiel kan ik volgen. Ik vraag mij alleen af waarom de kopers zo vaak in termijnen betalen. Dat je een bouwproject niet vooraf 100% financiert, snap ik. Maar andersom: als het gevraagde naar volle tevredenheid is gebouwd, dan moet ook gewoon de overeengekomen prijs worden betaald. En niet in x termijnen van y euro.
pi_174647222
Hoezo partner van banken en crowdfunding, toch een helder voorbeeld van het doorschuiven van gevallen zonder zekerheden door abn amro. Op het moment dater zekerheden zijn wil de bank hem zelf hebben. Gelukkig het begin van concurrentie tussen banken en crowdfunding, heb dir partnerschap ook nooit begrepen.
pi_174647635
volgend probleemgeval bij GVE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174647700
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:19 schreef bleyenburg het volgende:
volgend probleemgeval bij GVE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die heb ik geloof ik niet, maar krijg al de bibbers voordat ik op die spoiler klik :')
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_174647799
I
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:19 schreef bleyenburg het volgende:
volgend probleemgeval bij GVE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is dat een oudje? Kan hem me niet herinneren.
pi_174647858
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 12:49 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hierbij info deel 2
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat mij betreft (uiteindelijk) keurig opgelost door GvE. Goed dat ze ook de voorwaarden hierop gaan aanpassen.
pi_174647906
ja, idd oudje.
zowel project als de ondernemert
pi_174648127
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:01 schreef snoopy40 het volgende:
Hoezo partner van banken en crowdfunding, toch een helder voorbeeld van het doorschuiven van gevallen zonder zekerheden door abn amro. Op het moment dat er zekerheden zijn wil de bank hem zelf hebben. Gelukkig het begin van concurrentie tussen banken en crowdfunding, heb dit partnerschap ook nooit begrepen.
Helaas werkt dat afvoerputje eenzijdig in die zin dat de hele slechte projecten blijvend worden afgeschoven en dat slechts de goede met zekerheden worden teruggehaald. Dat zijn nu net de pareltjes die wij zoeken. Probleem is dat een bank kan onderhandelen met rentepercentage terwijl 'ons' tarief na de pitch vast staat.
Pecunia non olet
pi_174648214
nieuwe op FNC

manege met lekkage

18K
3 jaar
11,99%

Ik denk dat ik erop spring
pi_174648431
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:47 schreef bleyenburg het volgende:
nieuwe op FNC

manege met lekkage
18K
3 jaar
11,99%

Ik denk dat ik erop spring
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1
- Bestaat sinds 2012, desondanks geen cijfers over 2014.
- Privé is er in 2016 erg weinig opgenomen, slechts: ¤17.450,-
- Positief EV. (2x leenbedrag)

Ik twijfel nog, want waarom wordt deze opknapbeurt - die tot extra inkomsten moet leiden - niet gewoon uit het eigen vermogen gefinancierd?
pi_174648739
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:57 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1
- Bestaat sinds 2012, desondanks geen cijfers over 2014.
- Privé is er in 2016 erg weinig opgenomen, slechts: ¤17.450,-
- Positief EV. (2x leenbedrag)

Ik twijfel nog, want waarom wordt deze opknapbeurt - die tot extra inkomsten moet leiden - niet gewoon uit het eigen vermogen gefinancierd?
Hij heeft vermoedelijk weinig liquide middelen. Slechts 27k vlottende activa (voer, stro, spullen, vorderingen).
pi_174648859
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 14:12 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Hij heeft vermoedelijk weinig liquide middelen. Slechts 27k vlottende activa (voer, stro, spullen, vorderingen).
Dat zou goed kunnen inderdaad. Zijn current ratio lag in 2015 op 0,90 en in 2016 op 1,70. Het leenbedrag is laag, maar er gaan flinke kosten gemoeid met de bedrijfsvoering.
pi_174649226
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:40 schreef djh77 het volgende:
Ik ben aan het proberen de exit strategieën in kaart te brengen voor de OP. Heb ik nog platformen gemist?
Van de leden van Branchevereniging Nederland Crowdfunding heb ik Knab en Lendahand nog niet langs zien komen (Al heeft Lendahand het waarschijnlijk nog het beste voor elkaar met lemon way)
Net terug van vakantie. Even gekeken naar die exit strategieen. Al die platformen roepen 'aparte stichting', maar wie gaat daar voorzitter spelen en wie gaat dat betalen als het platform er niet is? Niemand roept daar iets over. Iemand een idee?
pi_174649296
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 14:18 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Dat zou goed kunnen inderdaad. Zijn current ratio lag in 2015 op 0,90 en in 2016 op 1,70. Het leenbedrag is laag, maar er gaan flinke kosten gemoeid met de bedrijfsvoering.
Ik vind dit allemaal maar minnetjes bovendien is het onroerend goed ook niet in eigendom. Van zijn website moet hij het ook niet hebben traag en sommige velden niet eens ingevuld. Ik weet niet wat ik ervan moet denken en op zo'n moment wacht ik op beter.
pi_174649341
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 14:38 schreef pro-investeerder het volgende:

[..]

Net terug van vakantie. Even gekeken naar die exit strategieen. Al die platformen roepen 'aparte stichting', maar wie gaat daar voorzitter spelen en wie gaat dat betalen als het platform er niet is? Niemand roept daar iets over. Iemand een idee?
Ik denk dat we op 1 november al die strategieën maar eens moeten evalueren want er mist bij veel nog wel het een en ander. Afijn het is nog geen 1 november dus misschien wordt er voor die tijd nog wat bijgesteld.
pi_174649814
Verbouwing dijkhuis
Project:
16856 Particulier
Kredietbedrag:
¤ 28.000
Rente per jaar: 6,0%
Looptijd: 36 maanden

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16856

GvE'tje binnen een minuut vol
pi_174649841
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:11 schreef Certeco het volgende:
Verbouwing dijkhuis
Project:
16856 Particulier
Kredietbedrag:
¤ 28.000
Rente per jaar: 6,0%
Looptijd: 36 maanden

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16856

GvE'tje binnen een minuut vol
dat ging inderdaad snel, had 'm wel willen bekijken. Is hier misschien ook een publicatie voor innercrowd geweest of automatisch investeren?
pi_174650274
quote:
12s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:12 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

dat ging inderdaad snel, had 'm wel willen bekijken. Is hier misschien ook een publicatie voor innercrowd geweest of automatisch investeren?
Nee geen inner crowd, kreeg een app-je, en vervolgens een van mijn beeldschermen maar eens on site gezet. Toen het erin sprong, was ik er vrij vlug bij. Bescheiden meegenomen. 28k, 36 mnd, HA (materieel) en pos/neg hypo is geen 100% zekerheid, maar acceptabel. Korte looptijd was de trigger. *O*
pi_174650393
Ik heb n.a.v. de aanstaande vervroegde aflossing van Interieurbouw Eijck maar eens een mailtje gestuurd naar FNC. Had het bij de vorige vervroegde aflossingen niet gedaan. Heb ze herinnerd aan de wens om extra rente te krijgen bij vervroegde aflossing. Als we blijven zeuren gaan ze misschien een keer overstag.
pi_174650517
Over de manege op FNC hoeft niemand meer na te denken, want die zit al vol.

Weer een nieuwe:
Kinderkamermeubels in Loods5
Lening: ¤100.000,-
Termijn: 5 jaar
Nominale rente: 12.99 %
Risico-cateogire: C
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

Weer geen cijfers over 2014. Zou FNC daar niet meer om vragen, want dit is al de derde propositie vandaag waarin de cijfers uit 2014 ontbreken.
Ik krijg het gevoel dat dit bedrijf eigenlijk van alles een beetje doet. Of uit drie bedrijfjes bestaat.
Verder vind ik het raar dat een bedrijf met 'mode' in de naam 'speelgoed' als eerste product opnoemt dat men (als detailhandelaar) wil verkopen (i.c.m. beddengoed en kinderkamermeubels)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij te veel onzekerheid. Ik wacht op een ander project.

[ Bericht 6% gewijzigd door Groepfunder op 25-10-2017 15:58:20 ]
pi_174650789
quote:
Nieuw project op FNC: Kinderkamermeubels in Loods5
[...]
Ik krijg het gevoel dat dit bedrijf eigenlijk van alles een beetje doet. Of uit drie bedrijfjes bestaat.
Verder vind ik het raar dat een bedrijf met 'mode' in de naam 'speelgoed' als eerste product opnoemt dat men (als detailhandelaar) wil verkopen (i.c.m. beddengoed en kinderkamermeubels)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij te veel onzekerheid. Ik wacht op een ander project.
Ja, de websites slaaphuisje.nl en bedhuisje.nl verwijzen naar hetzelfde adres.
Ik vind het wel een aardig project, maar een ton is veel op FNC.
pi_174651074
Vandaag weer bedrag van FNC ontvangen. Heel fijn dat ze de 30e zijn gaan betalen. Sinds deze wijziging heb ik steeds de betaling op de 25e ontvangen 🤐
pi_174651205
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:51 schreef Groepfunder het volgende:

[...]

Weer geen cijfers over 2014. Zou FNC daar niet meer om vragen, want dit is al de derde propositie vandaag waarin de cijfers uit 2014 ontbreken.
[...]
Ja, het lijkt bij hen geen prioriteit te hebben, terwijl crowdfunders bij Collin geleerd hebben dat als iets er niet staat, je mag aannemen dat het bewust verzwegen is en de cijfers dus beroerd moeten zijn. Ze hebben niet voor niets een negatief EV in 2015.
Ze zouden er nog voor kunnen kiezen om voorlopige cijfers van (een deel van) 2017 te laten zien, maar zelfs dat zie je nooit, terwijl we inmiddels al ver in het jaar gevorderd zijn.
pi_174651305
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:17 schreef djh77 het volgende:
Vandaag weer bedrag van FNC ontvangen. Heel fijn dat ze de 30e zijn gaan betalen. Sinds deze wijziging heb ik steeds de betaling op de 25e ontvangen 🤐
Ik ook en daar ben ik op zich blij mee, ware het niet dat het bedrag niet klopt. Helaas is de uitsplitsing van de betaling nog niet online beschikbaar, zodat ik e.e.a. niet kan checken.
pi_174652104
hier ook FNC binnen.
98,2% van wat het had moeten zijn.

een is de ususal suspect die altijd te laat is waarschijnlijk en eentje is gissen...
pi_174652370
Hier is FNC ook binnen. 165% van wat ik verwachtte.

En er is een nieuw project op FNC geplaatst.
Modernisering Betalingssysteem
Lening: ¤15.000,-
Termijn: 5 jaar
Risico-categorie: B
Nominale rente: 9,79%
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/28020

- Dit keer cijfers uit 2014. Iets meer uitleg over de exceptioneel hoge kortlopende schulden in dat jaar was welkom geweest. Ik vermoed dat die schuld in 2015 is geherfinancierd als langlopende schuld en nu wordt afbetaald.
- Heel geringe winsten. De aflossing van de lening (¤3.3823,56 p/j) is ervan te betalen, maar het wordt niet duidelijk waar de ondernemer van leeft.
- Current ratio is wel steeds verbeterd: 2014 (0,51), 2015 (5,76) en 2016 (7,12).
pi_174652624
Het overige gedeelte wordt gebruikt om de debiteurenlast te verlichten.
😄😄
Pecunia non olet
pi_174652674
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:15 schreef obligataire het volgende:

Het overige gedeelte wordt gebruikt om de debiteurenlast te verlichten.
😄😄
Ja het is weer zover! Vlottende activa oplopend naar 200 k op 31/12/16 zal wel vordering op privé zijn.
pi_174652871
Kreeg net een email van Dofinance, was wat verkeerd gegaan met de uitbetalingen. Kreeg wel netjes een bonus van 50¤ voor het aanmelden bij die websites.

Voor korte looptijden is het rendement rond de 6%
pi_174652972
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:18 schreef FINONAF het volgende:
[..]
Ja het is weer zover! Vlottende activa oplopend naar 200 k op 31/12/16 zal wel vordering op privé zijn.
Wat ik nog niet snap is het volgende. Misschien kun jij (of iemand anders) dat uitleggen. Hoe kan het eigen vermogen in 2016 met ruim ¤20.000 toenemen, terwijl er net geen ¤10.000 winst is gemaakt in dat jaar? Ik dacht dat (winst - privé-opname = wijziging EV). Je kunt misschien een negatieve privé-opname doen (oftewel: privégeld in het bedrijf steken), maar waarom zou je dat doen?
Ik dacht overigens dat 'vlottende activa' het bedrag is dat je in waarde hebt (voorraad + geld + vorderingen op derden). Dat de vlottende activa toenemen is dan toch niet perse een slecht teken, of ben ik te naïef? Of wijst "verlichten van debiteurenlast" er op dat die debiteuren juist niet zo goed betalen? Maar in dat geval snap ik niet hoe je die last verlicht door zelf een rentedragende lening aan te gaan. Je hebt dan cash, maar ook meer schuld. Het bedrag dat de debiteur jouw schuldig is, blijft hetzelfde.

[edit]
De nieuwe webdesigner op FNC neem ik zeker niet mee. Geen cijfers over 2014 en van de winst en verliesrekening van 2016 snap ik geen hout.

[ Bericht 4% gewijzigd door Groepfunder op 25-10-2017 17:44:59 ]
pi_174654485
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:53 schreef bleyenburg het volgende:
hier ook FNC binnen.
98,2% van wat het had moeten zijn.

een is de ususal suspect die altijd te laat is waarschijnlijk en eentje is gissen...
FNC binnen, en ruim 60% meer dan ik verwachtte. Weet iemand of er een vervroegde aflossing bij zit?
pi_174654686
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:31 schreef wouterde het volgende:
Kreeg net een email van Dofinance, was wat verkeerd gegaan met de uitbetalingen. Kreeg wel netjes een bonus van 50¤ voor het aanmelden bij die websites.

Voor korte looptijden is het rendement rond de 6%
Deze site kende ik nog niet. Is nog geen heel grote zo te zien. Ik zie zo gauw geen secondary market. Even kijken of ik de buyback begrijp: de buyback gaat als ik het goed lees in op de dag van de due date van de laatste termijn. Dus als je een lening hebt voor vijf jaar, kan het zijn dat je vijf jaar moet wachten op de buyback?!
pi_174655044
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:36 schreef Groepfunder het volgende:

[...]

[edit]
De nieuwe webdesigner op FNC neem ik zeker niet mee. Geen cijfers over 2014 en van de winst en verliesrekening van 2016 snap ik geen hout.
Wat snap je precies niet?
Wat het misschien onduidelijk maakt is hoe ze van een Omzet (103k) komen op de Brutomarge(29k). Wat ontbreekt in de jaarcijfers is een post 'Kostprijs omzet' die het verschil tussen de omzet en brutomarge verklaart. De vraag die het ook oproept is waarom dat verschil zo groot is. Bij een handelsbedrijf zou je zoiets verwachten, maar niet bij een webdesigner.
Waarschijnlijk host hij ook de websites die hij bouwt en levert dat veel omzet op met een geringe marge, terwijl hij zijn brood verdient met websites bouwen en onderhouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Benger2 op 25-10-2017 19:25:54 ]
pi_174655924
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:19 schreef bleyenburg het volgende:
volgend probleemgeval bij GVE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas ook ik zit hierin. Het zal weer eens niet. Loopt vanaf augustus 2014.

Maakt mijn toch al niet zo fraaie negatieve overall rendement mogelijk nog triester. Maar bij deze heb ik het gevoel dat het uiteindelijk wel goed gaat komen. In tegenstelling toch de meeste andere probleem gevallen.
pi_174656046
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:16 schreef Benger2 het volgende:
[..]
Wat snap je precies niet?
Wat het misschien onduidelijk maakt is hoe ze van een Omzet (103k) komen op de Brutomarge(29k). Wat ontbreekt in de jaarcijfers is een post 'Kostprijs omzet' die het verschil tussen de omzet en brutomarge verklaart.
Precies, dat deel snapte ik niet.
pi_174658393
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:18 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Ja het is weer zover! Vlottende activa oplopend naar 200 k op 31/12/16 zal wel vordering op privé zijn.
Het is een eenmanszaak dus dat kan niet. Privémutaties lopen via de kapitaalrekening en verlagen het eigen vermogen (wat op zich veel zuiverder is dan bij een B.V. waar wel degelijk een vordering op de eigenaar op de balans kan staan en dat geeft dan weer een vertekend beeld van het Eigen Vermogen(!))

Wat ze waarschijnlijk bedoelden bij FNC is dat de crediteurenlast verlicht dient te worden. Debiteuren zijn geen last (in het ergste geval betalen ze jou niet :) ). Dat laatste speelt hier misschien gezien die oplopende vlottende activa.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 25-10-2017 21:16:41 ]
Pecunia non olet
pi_174661057
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:40 schreef djh77 het volgende:
Ik ben aan het proberen de exit strategieën in kaart te brengen voor de OP. Heb ik nog platformen gemist?
Van de leden van Branchevereniging Nederland Crowdfunding heb ik Knab en Lendahand nog niet langs zien komen (Al heeft Lendahand het waarschijnlijk nog het beste voor elkaar met lemon way)
SiG
https://www.sameningeld.n(...)eningeld-bv-wegvalt/
pi_174663062
Ik twijfel nog over die webdesigner. Zijn site InLeiden.info is al een soort portaal, helaas verouderd en weinig succesvol. Hij heeft ook een eigen website leidenwebdesign.nl. Die site vind ik wel goed.
pi_174664069
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:01 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Deze site kende ik nog niet. Is nog geen heel grote zo te zien. Ik zie zo gauw geen secondary market. Even kijken of ik de buyback begrijp: de buyback gaat als ik het goed lees in op de dag van de due date van de laatste termijn. Dus als je een lening hebt voor vijf jaar, kan het zijn dat je vijf jaar moet wachten op de buyback?!
Zijn allemaal leningen van maximaal 30dagen. Bijna alle leningen lopen maar 10 dagen tegen 6%.
pi_174665998
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:36 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Wat ik nog niet snap is het volgende. Misschien kun jij (of iemand anders) dat uitleggen. Hoe kan het eigen vermogen in 2016 met ruim ¤20.000 toenemen, terwijl er net geen ¤10.000 winst is gemaakt in dat jaar? Ik dacht dat (winst - privé-opname = wijziging EV). Je kunt misschien een negatieve privé-opname doen (oftewel: privégeld in het bedrijf steken), maar waarom zou je dat doen?
Ik dacht overigens dat 'vlottende activa' het bedrag is dat je in waarde hebt (voorraad + geld + vorderingen op derden). Dat de vlottende activa toenemen is dan toch niet perse een slecht teken, of ben ik te naïef? Of wijst "verlichten van debiteurenlast" er op dat die debiteuren juist niet zo goed betalen? Maar in dat geval snap ik niet hoe je die last verlicht door zelf een rentedragende lening aan te gaan. Je hebt dan cash, maar ook meer schuld. Het bedrag dat de debiteur jouw schuldig is, blijft hetzelfde.

[edit]
De nieuwe webdesigner op FNC neem ik zeker niet mee. Geen cijfers over 2014 en van de winst en verliesrekening van 2016 snap ik geen hout.
Ik heb mijn gedachten achter je vragen gezet.

Wat ik nog niet snap is het volgende. Misschien kun jij (of iemand anders) dat uitleggen. Hoe kan het eigen vermogen in 2016 met ruim ¤20.000 toenemen, terwijl er net geen ¤10.000 winst is gemaakt in dat jaar? Ik dacht dat (winst - privé-opname = wijziging EV). Je kunt misschien een negatieve privé-opname doen (oftewel: privégeld in het bedrijf steken), maar waarom zou je dat doen? Blijft natuurlijk giswerk, maar wellicht heeft hij een kwijtschelding gehad van een lening en dit direct ten gunste van het eigen vermogen geboekt.

Ik dacht overigens dat 'vlottende activa' het bedrag is dat je in waarde hebt (voorraad + geld + vorderingen op derden). Dat de vlottende activa toenemen is dan toch niet perse een slecht teken, of ben ik te naïef? Toename kan duiden op slechte betalers in je debiteurenbestand, incourante voorraad. In beide gevallen natuurlijk niet gunstig en kan leiden dat je financiering moet aantrekken.
Of wijst "verlichten van debiteurenlast" er op dat die debiteuren juist niet zo goed betalen? Maar in dat geval snap ik niet hoe je die last verlicht door zelf een rentedragende lening aan te gaan. Je hebt dan cash, maar ook meer schuld. Het bedrag dat de debiteur jouw schuldig is, blijft hetzelfde Verlichten van de debiteurenlast kan in dit geval betekenen dat er niet of slecht betalende debiteuren zijn en om zelf aan je verplichtingen te voldoen (betaling van je crediteuren) zal je moeten lenen.
pi_174666164
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:10 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het is een eenmanszaak dus dat kan niet. Privémutaties lopen via de kapitaalrekening en verlagen het eigen vermogen (wat op zich veel zuiverder is dan bij een B.V. waar wel degelijk een vordering op de eigenaar op de balans kan staan en dat geeft dan weer een vertekend beeld van het Eigen Vermogen(!))

Wat ze waarschijnlijk bedoelden bij FNC is dat de crediteurenlast verlicht dient te worden. Debiteuren zijn geen last (in het ergste geval betalen ze jou niet :) ). Dat laatste speelt hier misschien gezien die oplopende vlottende activa.

Ik zie wel degelijk balansen van eenmanszaken met vorderingen en / of schulden in privé, die onder de vlottende activa / overlopende passiva worden gerubriceerd. Dus die mogelijkheid uitsluiten zou ik niet doen.
pi_174666644
Nieuwe FNC, met een aardig kijkje inside ;-)

Verbouwing Winkel

¤ 30.000
5 jaar
9.99 %
B Risicoklasse

Inkijkje in de keuken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tekst nu gewijzigd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door Frandderouw op 26-10-2017 11:07:27 ]
pi_174667024
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:42 schreef Frandderouw het volgende:
Nieuwe FNC, met een aardig kijkje inside ;-)

Verbouwing Winkel

¤ 30.000
5 jaar
9.99 %
B Risicoklasse

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het ziet er financieel redelijk uit, met 3 jaarrekeningen, winst en positief EV. Ik vraag me wel af voor hoelang die huurovereenkomst geldt. Als je gaat investeren in een verbouwing wil je niet het risico lopen dat de huur opeens omhoog gaat als je vijf jaar moet afbetalen.
pi_174667101
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:59 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Het ziet er financieel redelijk uit, met 3 jaarrekeningen, winst en positief EV. Ik vraag me wel af voor hoelang die huurovereenkomst geldt. Als je gaat investeren in een verbouwing wil je niet het risico lopen dat de huur opeens omhoog gaat als je vijf jaar moet afbetalen.
Ziet er inderdaad financieel niet slecht uit. Tango ,station en 3 scholen in de buurt is voor zo een toko niet verkeerd. Als ik 5 jaar leningen zou doen bij FNC zou ik hem meepakken, echter voor mij dus te lang.
http://pax-shop.business.site/

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 26-10-2017 11:10:10 ]
pi_174668803
7,75% directe investering Mozambique:
https://www.lendahand.com(...)ects/5660-solarworks
pi_174668892
Bij LAH nu een project met 7,75% rente.
En volgens mij hadden ze Mozambique nog niet eerder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
o, dubbel zie ik nu
pi_174668902
https://horecacrowdfunding.nl/projecten/detail/el-santo-groningen

is nu geplubliceerd, zit nu voor 63,8% vol (waarschijnlijk grotendeels met innercrowd en automatisch investeren)
pi_174669026
quote:
12s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:38 schreef escortmk2 het volgende:
https://horecacrowdfunding.nl/projecten/detail/el-santo-groningen

is nu geplubliceerd, zit nu voor 63,8% vol (waarschijnlijk grotendeels met innercrowd en automatisch investeren)
Vanochtend stond hij nog op 19%. Dus maar liefst 44% is erbij gekomen door automatisch investeren.
pi_174669140
19% uit innercrowd (en fok?) vind ik trouwens ook een nette score.

Ik neem 'm mee trouwens. Ik heb nog steeds veel vertrouwen in HCN en de manier van groeien van deze ondernemers spreekt me wel aan. Goed concept, niet alles op alles zetten om heel snel gigantisch uit te breiden, gezonde eigen inbreng.
pi_174669347
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:33 schreef djh77 het volgende:
7,75% directe investering Mozambique:
https://www.lendahand.com(...)ects/5660-solarworks
Kan niet vinden of dit een lineaire, annuitaire of aflossingsvrije lening is. Zie alleen dat er per per 6 maanden uitbetaald wordt. Heeft iemand anders het wel gelezen?
Ik overweeg deze te nemen, Ik heb nl al mijn geld van NFPC terug. :) Bovendien vind ik het rentepercentage nu meer in verhouding met het ontwikkelingsland risico.
pi_174669470
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 13:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Kan niet vinden of dit een lineaire, annuitaire of aflossingsvrije lening is. Zie alleen dat er per per 6 maanden uitbetaald wordt. Heeft iemand anders het wel gelezen?
Ik overweeg deze te nemen, Ik heb nl al mijn geld van NFPC terug. :) Bovendien vind ik het rentepercentage nu meer in verhouding met het ontwikkelingsland risico.
Bij lendahand zijn tot nu toe alle leningen lineair. Ik neem aan deze ook

edit: deze ook, zie obligatievoorwaarden:
pi_174669857
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 13:11 schreef djh77 het volgende:

[..]

Bij lendahand zijn tot nu toe alle leningen lineair. Ik neem aan deze ook

edit: deze ook, zie obligatievoorwaarden:
[ afbeelding ]

Dank! Ook mijn duit ingelegd!.
pi_174669986
waarde4jegeld twitterde op donderdag 26-10-2017 om 11:57:33 Op 22 november bent u van harte welkom op ons nieuwe kantoor voor een infosessie over #crowdfunding! Meld je aan!… johan49.typeform.com/to/HwWacg reageer retweet
pi_174670717
Waar zit eigenlijk de inlog-knop op de hoofdpagina van FNC?
pi_174670737
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 14:16 schreef Certeco het volgende:
Waar zit eigenlijk de inlog-knop op de hoofdpagina van FNC?
pi_174670777
Als ik daarop klik krijg ik de foutmelding dat 'deze pagina niet bestaat'. De pagina van nieuwe kredietprojecten is afgeschermd, dus als ik via die knop ga wordt me uiteindelijk wel gevraagd om in te loggen en kom ik er wel in. Omslachtig.

Edit: Iets met een niet verversende cache.

[ Bericht 10% gewijzigd door Certeco op 26-10-2017 14:44:07 ]
pi_174670839
Nieuw vrachtschip KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Riversail
quote:
De ING is medefinancier in deze zogenaamde stapelfinanciering. Riversail biedt investeerders een rentepercentage aan van 6% gedurende 90 maanden, waarvan de eerste 6 maanden aflossingsvrij. Te vestigen tweede hypotheek op het schip ter waarde van ¤ 2.300.000. De lening van Kapitaal Op Maat wordt formeel achtergesteld t.o.v. de financieringen van ING. Gezien de primaire zekerheid van ING is deze achterstelling de facto geen bezwaring van de positie van Kapitaal op Maat.
pi_174671087
Nieuwe machinebouwer op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174671284
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 14:24 schreef djh77 het volgende:
Nieuw vrachtschip KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Riversail

[..]

6% voor een achtergestelde lening voor 90 maanden met ook nog een aflossingsvrije periode. Ze zijn niet goed wijs daar bij KoM.
pi_174671593
En ook een nieuwe op GvE:
geldvoorelkaar twitterde op donderdag 26-10-2017 om 15:03:07 Aankoop van een beleggingspand Utrecht! Aflossingsvrij ¤ 215.000,- en Annuïtair 165.000,- https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17123 / https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17122 reageer retweet
pi_174671598
Twee nieuwe projecten op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17123

Naam: Aankoop beleggingspand Utrecht
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 215.000 euro
Rente: 5,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 4
Graydon rating:

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nieuw project 2.
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17122
Naam: Aankoop beleggingspand Utrecht
Leendoel: Woning
Bedrag: 165.000 euro
Rente: 5,0%
Looptijd: 96 maanden
Classificatie: 4
Graydon rating:
pi_174671619
quote:
14s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:06 schreef Horsemen het volgende:
14 sec eerder *O* *O*
pi_174671624
Wat is jullie mening over de nieuwe gve?
pi_174671629
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:07 schreef djh77 het volgende:

[..]

14 sec eerder *O* *O*
Ik zag het haha ;)
pi_174671671
djh77 is gediskwalificeerd want hij postte met 4 wielen buiten de baan
pi_174671714
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:07 schreef wouterde het volgende:
Wat is jullie mening over de nieuwe gve?
Op zich niet onaardig maar ik wil wel eerst weten wat het adres van de appartementen is. Ik zou in dit geval denk ik wel gaan voor de 96 maanden lening ondanks de lange looptijd.
pi_174671718
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:07 schreef wouterde het volgende:
Wat is jullie mening over de nieuwe gve?
LTV van 94%: dit is gewoon gokken dat de markt niet instort. Daar doe ik voor 5% niet aan mee.
pi_174671806
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:13 schreef Benger2 het volgende:

[..]

LTV van 94%: dit is gewoon gokken dat de markt niet instort. Daar doe ik voor 5% niet aan mee.
Thanks bij zo'n LTV hoef ik niet te lezen. Dan is het gewoon wachten op nieuwe projecten bij SIG
pi_174671809
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:13 schreef Benger2 het volgende:

[..]

LTV van 94%: dit is gewoon gokken dat de markt niet instort. Daar doe ik voor 5% niet aan mee.
De aanvrager is niet vies van een gokje wagen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174671985
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:07 schreef wouterde het volgende:
Wat is jullie mening over de nieuwe gve?
Aflossingsvrije deel is minder interessant dan schijf 1 van SiG. Voor aflossing van aflossingsvrijedeel na 5 jaar is de ltv nog 70%. Annuïteit is wellicht interessanter omdat de ltv na aflossing aflossingsvrije deel na 5 jaar nog maar 17% is

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 26-10-2017 15:36:56 ]
pi_174672014
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:18 schreef crowdtocrowd het volgende:

[..]

De aanvrager is niet vies van een gokje wagen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zijn wij ook niet, anders zaten we wel op een spaarforum te chatten :) Maar even serieus: de LTV van 94 in verhouding met de rente van 5% vind ik even te gek. Huurpenningen worden wel verpand dat geeft ook waarborg. Ik overweeg alleen mee te doen als de rente wat omhoog gebracht wordt.

Dit is het faillisementsverslag waar GVE het over heeft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174672061
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 14:24 schreef djh77 het volgende:
Gezien de primaire zekerheid van ING is deze achterstelling de facto geen bezwaring van de positie van Kapitaal op Maat.
8)7
pi_174672182
de facto.... tja... :W
pi_174672212
ING vangt maar 1,95% rente. Misschien is het risico toch een heel stuk kleiner dan wij denken.
pi_174672563
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:38 schreef djh77 het volgende:
ING vangt maar 1,95% rente. Misschien is het risico toch een heel stuk kleiner dan wij denken.
ING loopt met eerste hypotheekrecht weinig risico. Als het schip geveild moet worden, gelooft ING blijkbaar dat het minimaal 1,3 mln. opbrengt, maar mogelijk geen 1,55 mln. Anders hadden ze die 1,55 mln. wel gefinancierd (desnoods tegen een iets hogere rente).
pi_174672698
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 14:48 schreef Benger2 het volgende:

[..]

6% voor een achtergestelde lening voor 90 maanden met ook nog een aflossingsvrije periode. Ze zijn niet goed wijs daar bij KoM.
Inderdaad.
Zeker als je het bijvoorbeeld vergelijkt met het schip bij GVE van een tijdje geleden.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16971
O.a.:1e hyp 66%ltv, 60 maanden en 7,5% rente.
pi_174672799
quote:
14s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Op zich niet onaardig maar ik wil wel eerst weten wat het adres van de appartementen is. Ik zou in dit geval denk ik wel gaan voor de 96 maanden lening ondanks de lange looptijd.
WOZ waarde van de appartementen is totaal 273k (voor renovatie). Dat gat is mij echt te groot, zeker tegen 5% dus ik laat hem voor nu toch aan mij voorbij gaan....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174672957
Lenderspender zit inmiddels op 184 leningen.
Als je 1000¤ invest via de speciale link krijg je 25¤ cadeau plus een rendement van momenteel rond de 4%.

Ik verwacht dat Lenderspender volgend jaar rond de 1000 leningen zit, prachtige spreiding.

Is er een reden dat hier weinig mensen daar investeren? Vind namelijk zelf de automatische spreiding over alle leningen perfect.
Rente is niet super hoog, dat klopt.
pi_174673039
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 16:11 schreef wouterde het volgende:
Lenderspender zit inmiddels op 184 leningen.
Als je 1000¤ invest via de speciale link krijg je 25¤ cadeau plus een rendement van momenteel rond de 4%.

Ik verwacht dat Lenderspender volgend jaar rond de 1000 leningen zit, prachtige spreiding.

Is er een reden dat hier weinig mensen daar investeren? Vind namelijk zelf de automatische spreiding over alle leningen perfect.
Rente is niet super hoog, dat klopt.
Lage rente is wel een ding. Bij SiG heb je al meer op projecten met een eerste hypotheekrecht. Ik denk ook dat veel mensen hier meelezen, omdat ze hopen dat door goed te selecteren een hoger rendement mogelijk is dan zomaar blind/automatisch wat projecten meepakken.
pi_174673062
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 16:15 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Lage rente is wel een ding. Bij SiG heb je al meer op projecten met een eerste hypotheekrecht. Ik denk ook dat veel mensen hier meelezen, omdat ze hopen dat door goed te selecteren een hoger rendement mogelijk is dan zomaar blind/automatisch wat projecten meepakken.
Zit wat in.
Ik doe het zelf ook meer voor de spreiding over platformen.
Vind 1000¤ over 184 leningen niet slecht.

Maar true, bij Mintos,Dofinance etc pak je meer rente.
pi_174673079
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:21 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Ik zie wel degelijk balansen van eenmanszaken met vorderingen en / of schulden in privé, die onder de vlottende activa / overlopende passiva worden gerubriceerd. Dus die mogelijkheid uitsluiten zou ik niet doen.
Ik geloof je meteen maar het is echt niet zoals het hoort. Een eenmanszaak is 100% transparant en heeft geen eigen rechtspersoonlijkheid. Je kunt geen vordering op jezelf hebben. :)
Pecunia non olet
pi_174673359
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:29 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Dat zijn wij ook niet, anders zaten we wel op een spaarforum te chatten :) Maar even serieus: de LTV van 94 in verhouding met de rente van 5% vind ik even te gek. Huurpenningen worden wel verpand dat geeft ook waarborg. Ik overweeg alleen mee te doen als de rente wat omhoog gebracht wordt.

Dit is het faillisementsverslag waar GVE het over heeft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
W.m.b. moet de rente zeker 1% omhoog.
pi_174673399
Ik doe pas mee vanaf 6,5% @ GVE
pi_174673425
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 16:11 schreef wouterde het volgende:
Lenderspender zit inmiddels op 184 leningen.
Als je 1000¤ invest via de speciale link krijg je 25¤ cadeau plus een rendement van momenteel rond de 4%.

Ik verwacht dat Lenderspender volgend jaar rond de 1000 leningen zit, prachtige spreiding.

Is er een reden dat hier weinig mensen daar investeren?
Ja: ik doe uit principe geen privé leningen.
pi_174673767
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 16:18 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik geloof je meteen maar het is echt niet zoals het hoort. Een eenmanszaak is 100% transparant en heeft geen eigen rechtspersoonlijkheid. Je kunt geen vordering op jezelf hebben. :)
Ik denk dat je inderdaad gelijkt hebt, en dat de rekeningen die ik gezien heb dus onvolkomenheden bevatten.
pi_174674040
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 16:18 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik geloof je meteen maar het is echt niet zoals het hoort. Een eenmanszaak is 100% transparant en heeft geen eigen rechtspersoonlijkheid. Je kunt geen vordering op jezelf hebben. :)
Vestzak broekzak vordering. :)
pi_174674328
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 16:17 schreef wouterde het volgende:

[..]

Zit wat in.
Ik doe het zelf ook meer voor de spreiding over platformen.
Vind 1000¤ over 184 leningen niet slecht.

Maar true, bij Mintos,Dofinance etc pak je meer rente.
Daarentegen vind ik de NL herkomst weer een groot voordeel. Ik blijf toch wat huiverig ten aanzien van die hoge rendementen vanuit het buitenland. Als de site op zwart gaat wil je daar niet al te zwaar in zitten.😉

LSP werkt erg leuk en overzichtelijk trouwens.
Pecunia non olet
pi_174674339
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 14:39 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe machinebouwer op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
stapelen met ABN, ik sla over. verder een mooi bedrijf op het eerste oog.
pi_174674535
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:58 schreef TisIk het volgende:

[..]

Inderdaad.
Zeker als je het bijvoorbeeld vergelijkt met het schip bij GVE van een tijdje geleden.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16971
O.a.:1e hyp 66%ltv, 60 maanden en 7,5% rente.
Of neem deze bij Collin van 19-09-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dezelfde schipper maar nu met een schip met een rente van 8%!!. De 1e hypotheek gaat tot 69% en de tweede van Collin tot 86%!!
pi_174674881
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 17:46 schreef ML45 het volgende:

[..]

Of neem deze bij Collin van 19-09-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dezelfde schipper maar nu met een schip met een rente van 8%!!. De 1e hypotheek gaat tot 69% en de tweede van Collin tot 86%!!
Ik begin me een beetje zorgen te maken. Waarom zou K.A.A. Romeijnders zijn boten in verschillende bv-tjes onderbrengen en via verschillende CF platformen financieren? Zou deze heer niet een beetje veel hooi op zijn vork nemen, dan wel overgefinancierd raken? We hebben natuurlijk de hypotheken op de boten maar je hoeft er denk ik niet op te rekenen dat er nog wat extra's in de pot zit boven op wat de executie van het schip opbrengt als het mis gaat.
pi_174675440
Mooie cijfers bij een bedrijfsarts bij FNC:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik mij wel af vraag is waarom dit bedrijf dit relatief laag bedrag via CF moet verkrijgen, zit er meer achter???
pi_174675801
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:43 schreef ML45 het volgende:
Mooie cijfers bij een bedrijfsarts bij FNC:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik mij wel af vraag is waarom dit bedrijf dit relatief laag bedrag via CF moet verkrijgen, zit er meer achter???
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op hetzelfde adres is overigens ook een B.V. gevestigd: Arbo Advies Groep B.V. Waar Marc Brandsen directeur van is.

[ Bericht 3% gewijzigd door FINONAF op 26-10-2017 19:09:10 ]
pi_174675823


[ Bericht 100% gewijzigd door quepos op 26-10-2017 19:03:42 ]
pi_174675876
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 17:33 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

stapelen met ABN, ik sla over. verder een mooi bedrijf op het eerste oog.
Hoop op meer meningen hier. op zich wel een aardig project lijkt me
pi_174675897
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:43 schreef ML45 het volgende:
Mooie cijfers bij een bedrijfsarts bij FNC:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik mij wel af vraag is waarom dit bedrijf dit relatief laag bedrag via CF moet verkrijgen, zit er meer achter???
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit kan nog gebeuren ? maar waarom dit niet oplossen via de huisbankier?
https://www.arbo-advies.nl/
pi_174676009
De condooms met een handvat van GVE gaan nogmaals 6 maanden een betalingsregeling aan. Hoe meer tijd er verstrijkt des te minder geld er overblijft voor de investeerders. De investeerders is wederom niets gevraagd. Ik vind de gang van zaken geen verrassing en verwacht het geld niet meer terug te zien.
pi_174676323
Een project van Collin in de problemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
20 van de 60 termijnen voldaan.
pi_174676428
De betalingen zijn bijgewerkt op de website van FNC.
pi_174676536
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 19:26 schreef paardendokter het volgende:
Een project van Collin in de problemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
20 van de 60 termijnen voldaan.
Tja, het blijft altijd balen maar hier komt gelukkig voorlopig nog wel wat terug. Je hebt denk ik geen andere keus als gewoon voor te stemmen in dit geval. Wel correct dat Collin dit (terecht) netjes voorlegt aan de investeerders.
pi_174676664
quote:
14s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 19:34 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Tja, het blijft altijd balen maar hier komt gelukkig voorlopig nog wel wat terug. Je hebt denk ik geen andere keus als gewoon voor te stemmen in dit geval. Wel correct dat Collin dit (terecht) netjes voorlegt aan de investeerders.
Ik heb inderdaad al mijn akkoord gegeven, het gaat voorlopig alleen om de wintermaanden. Zo helpen we Jan Splinter door de winter ....
pi_174676673
quote:
14s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 19:34 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Tja, het blijft altijd balen maar hier komt gelukkig voorlopig nog wel wat terug. Je hebt denk ik geen andere keus als gewoon voor te stemmen in dit geval. Wel correct dat Collin dit (terecht) netjes voorlegt aan de investeerders.
Ik vind het een betere oplossing dan de gang van zaken bij FNC. Daar proberen ze terug te komen op het oude schema, wat zelden lukt. Over de tijd dat het geld langer uitstaat krijg je bij FNC geen rente. Dan liever een aangepast schema. Uiteindelijk wil je juist dat je geld uitstaat en rente opbrengt.
pi_174677674
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 19:30 schreef Benger2 het volgende:
De betalingen zijn bijgewerkt op de website van FNC.
Vorige maand was ik te vroeg met de slingers en balonnen, maar Cotton Ball Lights heeft nu alle termijnen op tijd en met rente betaald. *O* Dit is mijn tweede succesvol afgeronde project bij FNC.

Maar wat is er in vredesnaam gedaan bij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is een flink deel van de hoofdsom afgehaald, maar het is geen volledige aflossing en er is geen cent rente betaald. -O-
pi_174678828
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 19:11 schreef OOST het volgende:
De condooms met een handvat van GVE gaan nogmaals 6 maanden een betalingsregeling aan. Hoe meer tijd er verstrijkt des te minder geld er overblijft voor de investeerders. De investeerders is wederom niets gevraagd. Ik vind de gang van zaken geen verrassing en verwacht het geld niet meer terug te zien.
Ik vond het wel positief klinken. Nieuwe eigenaars met hoop (en geld) voor de toekomst. En ook in ieder geval (voorlopig) een doorbetaling van de rente. Als ik uiteindelijk via alleen rente mijn inleg terug krijg is het geen enorme verliespost. En nu 50% korting op hun produkt :)
pi_174679388
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 21:00 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Ik vond het wel positief klinken. Nieuwe eigenaars met hoop (en geld) voor de toekomst. En ook in ieder geval (voorlopig) een doorbetaling van de rente. Als ik uiteindelijk via alleen rente mijn inleg terug krijg is het geen enorme verliespost. En nu 50% korting op hun produkt :)
Dan wist ik wel wat ik ging doen om mijn investering terug te verdienen *;
Pecunia non olet
pi_174679523
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 20:21 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Vorige maand was ik te vroeg met de slingers en balonnen, maar Cotton Ball Lights heeft nu alle termijnen op tijd en met rente betaald. *O* Dit is mijn tweede succesvol afgeronde project bij FNC.

Maar wat is er in vredesnaam gedaan bij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is een flink deel van de hoofdsom afgehaald, maar het is geen volledige aflossing en er is geen cent rente betaald. -O-
Döner Town (FNC) is deze maand ook afgerond.

Mbt bedden. Het is ook toegestaan gedeeltelijk af te lossen. Bij FNC kan dat boetevrij
quote:
De geldnemer is gerechtigd om het krediet op enig moment volledig of gedeeltelijk af te lossen. Een vervroegde aflossing resulteert in het volledig of gedeeltelijk te niet gaan van het rendement van de investeerder.
pi_174679649
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 21:19 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dan wist ik wel wat ik ging doen om mijn investering terug te verdienen *;
Lol@emoticon ..
pi_174679787
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 21:25 schreef djh77 het volgende:
Mbt bedden. Het is ook toegestaan gedeeltelijk af te lossen. Bij FNC kan dat boetevrij
Maar dan zou je toch op z'n minst nog de rente over de afgelopen maand van het bedrag dat je aflost mogen verwachtenn plus de rente van het nog uitstaande geldbedrag. Hier is deze maand ¤0,0 rente betaald. En verder is de vraag natuurlijk: wat betekent dit voor de openstaande termijnen? Wordt het bedrag per betalingstermijn verminderd of wordt de lening nu versneld afgelost? Enfin, ik vind dat FNC investeerders een update had moeten sturen.

[Edit]
Ik zie het al. De uitstaande termijn is ingekort. De lening wordt nu halverwege 2018 volledig afgelost, zo niet eerder.
pi_174679809
Mijn FNC betalingen:

7 normale betalingen die de 25e al zijn overgemaakt
2 betalingen staan voor de 31e geagendeerd.
En dan blijft de Turkse supermarkt over... Lijkt mijn eerste probleemproject te worden. Zit er maar voor een klein bedrag in, maar toch, stoppen met betalen na 2 van de 24 termijnen is niet leuk. Als FNC hier geen actie op gaat ondernemen zal ik eens kijken wat ik zelf kan doen.
pi_174679888
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 21:00 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Ik vond het wel positief klinken. Nieuwe eigenaars met hoop (en geld) voor de toekomst. En ook in ieder geval (voorlopig) een doorbetaling van de rente. Als ik uiteindelijk via alleen rente mijn inleg terug krijg is het geen enorme verliespost. En nu 50% korting op hun produkt :)
Maar datzelfde verhaal kregen we 6 maanden geleden ook al te horen. Ik vind het van weinig inzicht getuigen dat men destijds een regeling aanging voor de duur van 6 maanden en deze veel te kort blijkt te zijn. Dat geeft mij geen vertrouwen. Wie houdt nou wie voor de gek?
pi_174680378
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik begin me een beetje zorgen te maken. Waarom zou K.A.A. Romeijnders zijn boten in verschillende bv-tjes onderbrengen en via verschillende CF platformen financieren? Zou deze heer niet een beetje veel hooi op zijn vork nemen, dan wel overgefinancierd raken? We hebben natuurlijk de hypotheken op de boten maar je hoeft er denk ik niet op te rekenen dat er nog wat extra's in de pot zit boven op wat de executie van het schip opbrengt als het mis gaat.
Is het in dit geval anders, in die zin dat dit schip ingebed wordt in de totale organisatie, waardoor er sprake is van spreiding van de risico's? Het 'nieuwe' schip zit toch niet in een apart BV'tje of VOF'je?

Ik heb wel de indruk dat 2017 voor deze mannen een slecht jaar is, zouden ze verlies geleden hebben op hun handelsschepen? Wat ik een beetje typisch vind aan deze branche dat schepen zo vaak onder hun taxatiewaarde worden gekocht. Een lucky buy kan natuurlijk altijd maar het is zeker niet de eerste keer dat we dit zien bij een crowdfundproject.......

Ik las in het rapportje trouwens een classificatie A met een adviesrente van 6,5%. Waarom dat KOM daar dan van afwijkt?

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 26-10-2017 22:09:25 ]
Pecunia non olet
pi_174680678
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 19:11 schreef OOST het volgende:
De condooms met een handvat van GVE gaan nogmaals 6 maanden een betalingsregeling aan. Hoe meer tijd er verstrijkt des te minder geld er overblijft voor de investeerders. De investeerders is wederom niets gevraagd. Ik vind de gang van zaken geen verrassing en verwacht het geld niet meer terug te zien.
Als de komende 6 maanden net zo lekker gaan lopen als de grammatica in de brief van de directie (Wingman), dan heb ik er niet veel vertrouwen in.
pi_174686789
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 14:39 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe machinebouwer op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze laat ik lopen. Stapelfinanciering en al lezende krijg je de indruk dat het er qua liquiditeit niet fantastisch loopt. Niet voor niets dat ABN een tijdelijke lening heeft verstrekt. Begin een beetje huiverig te worden voor dit soort bedrijven zonder een solide vaste klantenkring. Ik zie wat overeenkomsten met die vliegtuigbouwer.....
Pecunia non olet
pi_174686869
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 09:35 schreef obligataire het volgende:

[..]

Deze laat ik lopen. Stapelfinanciering en al lezende krijg je de indruk dat het er qua liquiditeit niet fantastisch loopt. Niet voor niets dat ABN een tijdelijke lening heeft verstrekt. Begin een beetje huiverig te worden voor dit soort bedrijven zonder een solide vaste klantenkring. Ik zie wat overeenkomsten met die vliegtuigbouwer.....
En JM en LW als aandragers van het project geeft ook geen extra vertrouwen. :)
pi_174687305
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 21:58 schreef obligataire het volgende:

[..]

Is het in dit geval anders, in die zin dat dit schip ingebed wordt in de totale organisatie, waardoor er sprake is van spreiding van de risico's? Het 'nieuwe' schip zit toch niet in een apart BV'tje of VOF'je?

Ik heb wel de indruk dat 2017 voor deze mannen een slecht jaar is, zouden ze verlies geleden hebben op hun handelsschepen? Wat ik een beetje typisch vind aan deze branche dat schepen zo vaak onder hun taxatiewaarde worden gekocht. Een lucky buy kan natuurlijk altijd maar het is zeker niet de eerste keer dat we dit zien bij een crowdfundproject.......

Ik las in het rapportje trouwens een classificatie A met een adviesrente van 6,5%. Waarom dat KOM daar dan van afwijkt?
Wat ik in de Collin lening zie is dat deze man een heel netwerk aan B.V.'s heeft. Maar ik proef ook uit de manier waarop KOM schrijft dat de beheer B.V. geen vet op de botten heeft. De Beheer B.V. staat bij zowel de Collin als de KOM lening voor de "eigenaars" B.V. garant en er is geen H.A. in persoonvan Romeijnders.
Ik vraag me zomaar af waarom Romeijnders hopt van Collin naar KOM. Voor deze volgende lening daarnaast vraag ik me af welke financiële instellingen instellingen hij nog meer aangedaan heeft om zijn mogelijke kaarten huis te financieren. Kortom veel onzekerheid en relatief weinig rente voor het risico dus blijf ik bij deze KOM lening weg.
Waarom KOM en Romeijnders op 6% inzetten i.p.v. de geadviseerde 6.5% omdat men denkt dat de lening toch wel vol komt met de naam ABNAMRO en het woord hypotheek in de pitch. Maar daar trappen de meeste mensen van dit forum niet in. (8>

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 27-10-2017 10:09:26 ]
pi_174687693
quote:
12s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 21:38 schreef escortmk2 het volgende:
Mijn FNC betalingen:

7 normale betalingen die de 25e al zijn overgemaakt
2 betalingen staan voor de 31e geagendeerd.
En dan blijft de Turkse supermarkt over... Lijkt mijn eerste probleemproject te worden. Zit er maar voor een klein bedrag in, maar toch, stoppen met betalen na 2 van de 24 termijnen is niet leuk. Als FNC hier geen actie op gaat ondernemen zal ik eens kijken wat ik zelf kan doen.
Heb ook even naar mijn FNC betaling gekeken die net binnen is en de nabetaling van de late betalers die die nu klaar staat om betaald te worden. Bij mij zaten bij de eerste betaling er 4 niet bij. Aan het eindbedrag uit de betaling die nu klaar staat leid ik af dat er nog 3 van de vier betaald gaan worden en dat de Turkse supermarkt zijn derde betaling gaat doen. Maar ja eerst zien dan geloven.
pi_174687766
Gisteren zou volgens mij bij GVE de aflossingsvrije lening Puzzle Parking New York 5BY2 worden overgemaakt, maar in het betaalschema is hier vooralsnog nog geen melding van gemaakt.
pi_174688157
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Wat ik in de Collin lening zie is dat deze man een heel netwerk aan B.V.'s heeft. Maar ik proef ook uit de manier waarop KOM schrijft dat de beheer B.V. geen vet op de botten heeft. De Beheer B.V. staat bij zowel de Collin als de KOM lening voor de "eigenaars" B.V. garant en er is geen H.A. in persoonvan Romeijnders.
Ik vraag me zomaar af waarom Romeijnders hopt van Collin naar KOM. Voor deze volgende lening daarnaast vraag ik me af welke financiële instellingen instellingen hij nog meer aangedaan heeft om zijn mogelijke kaarten huis te financieren. Kortom veel onzekerheid en relatief weinig rente voor het risico dus blijf ik bij deze KOM lening weg.
Waarom KOM en Romeijnders op 6% inzetten i.p.v. de geadviseerde 6.5% omdat men denkt dat de lening toch wel vol komt met de naam ABNAMRO en het woord hypotheek in de pitch. Maar daar trappen de meeste mensen van dit forum niet in. (8>
Genoeg redenen om schuw te worden inderdaad en het rendement is onvoldoende, ik laat hem ook liggen........
Pecunia non olet
pi_174688240
Er gaat iets mis met een uitbetaling van GvE. Dezelfde termijn van hetzelfde project is op dezelfde dag twee keer uitbetaald.

Meer mensen die dat gehad hebben? :?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2017 10:56:33 ]
pi_174688259
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:56 schreef k_man het volgende:
Er gaat iets mis met een uitbetaling van GvE. Dezelfde termijn van hetzelfde project is op dezelfde dag twee keer uitbetaald.

Meer mensen die dat gehad hebben? :?
Het is net monopoly. *O*
pi_174688328
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:57 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het is net monopoly. [ afbeelding ] *O*
_O- _O-
pi_174688461
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:57 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het is net monopoly. [ afbeelding ] *O*
Ik ga meteen een hotel kopen op de Barteljorisstraat. ^O^
pi_174688488
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:56 schreef k_man het volgende:
Er gaat iets mis met een uitbetaling van GvE. Dezelfde termijn van hetzelfde project is op dezelfde dag twee keer uitbetaald.

Meer mensen die dat gehad hebben? :?
+1
pi_174688492
Ik vraag me dan weer af wie er "direct naar de gevangenis, ga niet langs start" gaat
pi_174688500
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:13 schreef bleyenburg het volgende:
Ik vraag me dan weer af wie er "direct naar de gevangenis, ga niet langs start" gaat
Ik heb voorlopig de betalingen van vandaag nog niet binnen :D _O-
pi_174688621
KoM heeft een afspraak gemaakt met de Belhamels, er gaat ¤1500 per maand betaald worden
pi_174688666
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:22 schreef Faraday01 het volgende:
KoM heeft een afspraak gemaakt met de Belhamels, er gaat ¤1500 per maand betaald worden
+/- 1,5 x maandannuiteit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:26:37 #139
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_174688682
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:25 schreef djh77 het volgende:

[..]

+/- 1,5 x maandannuiteit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat maakt het uit wat er met de lening is gedaan? Is dit vastgeld? Hoe is dit geregeld?
pi_174688698
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:26 schreef xzaz het volgende:

[..]

Wat maakt het uit wat er met de lening is gedaan? Is dit vastgeld? Hoe is dit geregeld?
Leuke afspraak op papier, nakomen in de praktijk is nog ff een tweede... Vertrouw het zaakje niet
pi_174688721
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:26 schreef xzaz het volgende:

[..]

Wat maakt het uit wat er met de lening is gedaan? Is dit vastgeld? Hoe is dit geregeld?
Hier is KoM niet erg open in:
• Onderneemster voldoet niet aan de afspraken conform de Overeenkomst van Geldlening
• We houden tevens de mogelijkheid open om aangifte te doen en een strafrechtelijke procedure te starten.
• Vanwege de wanprestatie die door onderneemster is geleverd, heeft Kapitaal op Maat er voor gekozen de gehele lening ineens terug te vorderen
pi_174688729
Ik vraag me af waarom ze geen beslag leggen, ze hebben een pandrecht op de inventaris
pi_174688760
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:29 schreef Faraday01 het volgende:
Ik vraag me af waarom ze geen beslag leggen, ze hebben een pandrecht op de inventaris
Hebben ze waarschijnlijk wederom niet gevestigd, net zoals in ieder ander project.
pi_174688787
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:31 schreef impact9 het volgende:

[..]

Hebben ze waarschijnlijk wederom niet gevestigd, net zoals in ieder ander project.
:Y dit keer wel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door djh77 op 27-10-2017 11:39:59 ]
pi_174688796
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:30 schreef FINONAF het volgende:
Gisteren zou volgens mij bij GVE de aflossingsvrije lening Puzzle Parking New York 5BY2 worden overgemaakt, maar in het betaalschema is hier vooralsnog nog geen melding van gemaakt.
Bij mijn schema staat eind oktober, maar hoop inderdaad ook dat de betaling komt. Vond het een mooi project!

Het kopje Nieuws op hun website is echter al lange tijd niet meer aangepast..
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:36:21 #146
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_174688858
Tot nu toe alles binnen en eenmalig. En deze maand weer een investering gedaan (gve boot).
pi_174688966
Aankondiging nieuw project GvE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door william0199 op 27-10-2017 11:56:22 ]
pi_174689001
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:32 schreef wouterde het volgende:

[..]

Bij mijn schema staat eind oktober, maar hoop inderdaad ook dat de betaling komt. Vond het een mooi project!

Het kopje Nieuws op hun website is echter al lange tijd niet meer aangepast..
Ik verwacht niet dat er problemen zijn. De aflossing van de vorige aflossingsvrije lening bij GvE kwam ook een paar dagen later. Als ik de website mag geloven is het project in dec 2016 (en 3 maanden eerder dan de planning volgens de pitch) opgeleverd:
pi_174689164
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:43 schreef william0199 het volgende:
6704
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174689186
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:32 schreef wouterde het volgende:

[..]

Bij mijn schema staat eind oktober, maar hoop inderdaad ook dat de betaling komt. Vond het een mooi project!

Het kopje Nieuws op hun website is echter al lange tijd niet meer aangepast..
Gaat om 379k, ik neem aan dat als er iets mis is, en vanuit 5BY2 er al lang communicatie is richting GVE zou zijn geweest, en GVE weer naar ons, dit doe je niet op een vrijdag voor een weekend, de rente betaling vond plaats op vrijdag 28juli2017, eind oktober kan dan in dit geval ook maandag doch uiterlijk dinsdag zijn. Vanmiddag zal het dashboard van GVE bijgewerkt worden normaal gesproken, verwacht dat het er dan bijzit.

Antea participaties heeft ook een deelneming in 5BY2, en dat zijn toch serieuze jongens, kan me bijna niet voorstellen dat er nu nog iets aan de hand zou zijn.

http://antea.nl/over-antea/portefeuille/

*O*
pi_174689327
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:54 schreef peterc het volgende:

[..]

Gaat om 379k, ik neem aan dat als er iets mis is, en vanuit 5BY2 er al lang communicatie is richting GVE zou zijn geweest, en GVE weer naar ons, dit doe je niet op een vrijdag voor een weekend, de rente betaling vond plaats op vrijdag 28juli2017, eind oktober kan dan in dit geval ook maandag doch uiterlijk dinsdag zijn. Vanmiddag zal het dashboard van GVE bijgewerkt worden normaal gesproken, verwacht dat het er dan bijzit.

Antea participaties heeft ook een deelneming in 5BY2, en dat zijn toch serieuze jongens, kan me bijna niet voorstellen dat er nu nog iets aan de hand zou zijn.

http://antea.nl/over-antea/portefeuille/

*O*
Zou zo weer instappen :)
pi_174689347
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:52 schreef impact9 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus de oude lening van 36 maanden is net totaal afgelost. Ben benieuwd of bij de nieuwe lening zekerheden gegeven gaan worden. 3 jaar geleden was verpanding van voorraad nog niet mogelijk nu wel.
pi_174689435
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:56 schreef k_man het volgende:
Er gaat iets mis met een uitbetaling van GvE. Dezelfde termijn van hetzelfde project is op dezelfde dag twee keer uitbetaald.

Meer mensen die dat gehad hebben? :?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174689463
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Wat ik in de Collin lening zie is dat deze man een heel netwerk aan B.V.'s heeft. Maar ik proef ook uit de manier waarop KOM schrijft dat de beheer B.V. geen vet op de botten heeft. De Beheer B.V. staat bij zowel de Collin als de KOM lening voor de "eigenaars" B.V. garant en er is geen H.A. in persoonvan Romeijnders.
Ik vraag me zomaar af waarom Romeijnders hopt van Collin naar KOM. Voor deze volgende lening daarnaast vraag ik me af welke financiële instellingen instellingen hij nog meer aangedaan heeft om zijn mogelijke kaarten huis te financieren. Kortom veel onzekerheid en relatief weinig rente voor het risico dus blijf ik bij deze KOM lening weg.
Waarom KOM en Romeijnders op 6% inzetten i.p.v. de geadviseerde 6.5% omdat men denkt dat de lening toch wel vol komt met de naam ABNAMRO en het woord hypotheek in de pitch. Maar daar trappen de meeste mensen van dit forum niet in. (8>
Inderdaad, ik doe ook zeker niet mee.
Het blijft me wel fascineren dat ING ¤1.250.000 heeft uitgeleend voor 10 jaar voor maar 1,95% rente voor 5 jaar vast (zie hfst. 5 van de kredietrapportage).
pi_174689477
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:06 schreef Certeco het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174689668
Per abuis de volledige depotregeling toegepast? 😉
Pecunia non olet
pi_174689777
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:26 schreef obligataire het volgende:
Per abuis de volledige depotregeling toegepast? 😉
project is van voor de depotregeling O-)
pi_174689866
Nieuw FNC Koeriersdienst met 5jaars 50k D rating lening.
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/28338
Ik doe niet mee.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:46:47 #159
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_174689928
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:09 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yep hier ook.
pi_174689982
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:46 schreef xzaz het volgende:

[..]

Yep hier ook.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bij mij deze 2 denk ik

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 27-10-2017 13:01:49 ]
pi_174690314
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:50 schreef peterc het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bij mij deze 2 denk ik
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174690544
peterverhaar twitterde op vrijdag 27-10-2017 om 13:19:43 kijk , een beetje druk werkt Floatrooms van @robbiekoene heeft alles betaald: dank, zo hoort het @KapitaalOpMaat reageer retweet
Nieuwe incassobureau maakt stappen
pi_174691095
De top 10 van week 43:
pi_174691112
Ik zie dat GvE de pitch van project 17122 en 17123 heeft aangevuld met de volgende gegevens;

1) Adresgegevens van de panden.
2) Resultaten en sovabiliteit van de tenaamstelling van zijn BV zijn genoemd.
3) Melding dat faillissement is opgeheven (afgewikkeld) met datum.
pi_174691227
@NRDZ: ik ook niet.
omzet nog geen ton en wil 50K lenen
bestaat al sinds 2005 maar geen cijfers 2014
rest cijfers echt niet slecht m.i.
pi_174691310
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 13:57 schreef Horsemen het volgende:
Ik zie dat GvE de pitch van project 17122 en 17123 heeft aangevuld met de volgende gegevens;

1) Adresgegevens van de panden.
2) Resultaten en sovabiliteit van de tenaamstelling van zijn BV zijn genoemd.
3) Melding dat faillissement is opgeheven (afgewikkeld) met datum.
Ze zijn nog vergeten de rente aan te passen. O-)
pi_174691386
Nieuwe FNC, Installatiebedrijf Zonnepanelen

¤ 75.000
3 jaar
8.99 %

Cijfers niet slecht, alleen vreemde verschuiving van vlottende naar vast activa.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174691393
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 14:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ze zijn nog vergeten de rente aan te passen. O-)
Ik meen te herinneren dat in de pitch stond dat hij geen management fee uit de BV trekt. Deze zin is nu verwijderd.
Of ben ik nou gek?

(anders snap ik namelijk helemaal niet hoe die betaalcapaciteit tot stand komt, 76% van de vrij beschikbare cashflow wordt besteed aan de aflossing en rente, echter wordt er geen mngt fee onttrokken en onderaan de pitch staat juist dat hier wel rekening mee is gehouden??)
pi_174691398
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 14:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ze zijn nog vergeten de rente aan te passen. O-)
Ja, daar moet nog 2% bij....
pi_174691560
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 14:16 schreef Frandderouw het volgende:
Nieuwe FNC, Installatiebedrijf Zonnepanelen

¤ 75.000
3 jaar
8.99 %

Cijfers niet slecht, alleen vreemde verschuiving van vlottende naar vast activa.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Terwijl de langlopende schulden (vermoedelijk aflossing hypotheek bedrijfspand) keurig lineair terugloopt maar de korte schuld verdubbeld t.o.v. 2015. dat snap ik niet.
pi_174691596
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 14:16 schreef Frandderouw het volgende:
Nieuwe FNC, Installatiebedrijf Zonnepanelen

Cijfers niet slecht, alleen vreemde verschuiving van vlottende naar vast activa.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien heeft ie z'n hele voorraad zonnepanelen op zijn eigen dak gemonteerd.
pi_174691649
@NRDZ: wat zijn precies jouw bezwaren tegen de koerier op FNC?
pi_174691682
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 14:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Terwijl de langlopende schulden (vermoedelijk aflossing hypotheek bedrijfspand) keurig lineair terugloopt maar de korte schuld verdubbeld t.o.v. 2015. dat snap ik niet.
Balans blijft natuurlijk momentopname. Vaste activa neemt ook in 2016 toe. Wellicht investering gedaan aan het einde van 2016 en de factuur hiervan pas in 2017 voldaan.
pi_174691767
is de naam Said Bouharrou hier bekend icm crowdfund projecten in regio Nijmegen/Arnhem?
pi_174691958
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 14:29 schreef bleyenburg het volgende:
@NRDZ: wat zijn precies jouw bezwaren tegen de koerier op FNC?
5 jaar : Ik doe in principe bij dit soort kleine eenmansbedrijfjes max 3 jaar.

5 jaar: Post NL grote klant (vermoedelijk 80% of meer wat hij doet) en er is veel druk op post Nl om koeriers op eigen loonlijst te zetten. Deze jongen heeft vast geen contract voor 5 jaar met post nl om pakjes rond te brengen. Dus grote kans dat hij komende jaren geen post contract meer heeft

Als zpp er met een busje in de rondte rijden is heel wat anders als ook nog mensen voor je te laten werken , dus een complexer bedrijf runnen

Snap niet waarom de kosten gehalveerd zijn in de tussentijdse cijfers 2016 tov 2015. (Kunstmatig om winst op te voeren?)

Kortom te veel risico dat het mis gaat.
pi_174691974
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:50 schreef peterc het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bij mij deze 2 denk ik
Ik verwachte de betaling van deze twee voor vandaag , per abuis denk ik is een gedeelte dubbel in het betaalbestand terechtgekomen. De derde betaling welke ik verwachte is goed (1x) gekomen
pi_174692021
dank u
pi_174692059
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 14:46 schreef peterc het volgende:

[..]

Ik verwachte de betaling van deze twee voor vandaag , per abuis denk ik is een gedeelte dubbel in het betaalbestand terechtgekomen. De derde betaling welke ik verwachte is goed (1x) gekomen
Een dubbele betaling zal verrekend worden met de maand november.
pi_174692490
nieuwe op FNC
slagerij met een negatief EV van slordige 3 ton
pi_174692724
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 14:35 schreef bleyenburg het volgende:
is de naam Said Bouharrou hier bekend icm crowdfund projecten in regio Nijmegen/Arnhem?
Volgens mij niet. De naam lijkt wel een beetje op een bekende uit dezelfde regio (horeca) maar die heeft daar helemaal niets mee van doen.
Pecunia non olet
pi_174692727
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 15:13 schreef bleyenburg het volgende:
nieuwe op FNC
slagerij met een negatief EV van slordige 3 ton
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze groeifase kan ik niet zien in de cijfers. Misschien in de groei van de omzet die buiten de kassa gehouden wordt. Een C 8)7
pi_174692752
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 15:13 schreef bleyenburg het volgende:
nieuwe op FNC
slagerij met een negatief EV van slordige 3 ton
Dat hakt er wel flink in :7
Pecunia non olet
pi_174692771
Jongens en meisjes, stort die Mathenesserweg nou 'ns even vol voor ome Obli, dan kunnen de volgende projecten van SIG van start :)
Pecunia non olet
pi_174692785
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 15:29 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat hakt er wel flink in :7
Idd, eet de helft van het ondernemers inkomen op.
pi_174692797
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 14:50 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Een dubbele betaling zal verrekend worden met de maand november.
Dan verwerk ik de dubbele betaling al als de betaling van de nov voor deze 2 projecten.
pi_174693339
Ik heb mij net aangemeld bij Lender & Spender en mijn eerste investering gedaan. Op het eerste oog ziet het er allemaal wel netjes uit. Wel weer even omslachtig met de legitimatiebewijzen e.d. Voorlopig heb ik gekozen voor de maandelijkse terugbetaling, eens kijken hoe dit allemaal loopt.

Als er hier nog mensen zijn die zich ook willen aanmelden kan dat via onderstaande link. Je krijgt dan 25 euro bonus (en ik ook :P ) als je de komende 6 maanden bij elkaar minimaal 1000 euro investeert.

https://www.lenderspender.nl/r/m24nooo
pi_174693717
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 22:07 schreef gve74 het volgende:

[..]

Als de komende 6 maanden net zo lekker gaan lopen als de grammatica in de brief van de directie (Wingman), dan heb ik er niet veel vertrouwen in.
Ja inderdaad, dat is ook al zoiets.
pi_174693728
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 19:11 schreef OOST het volgende:
De condooms met een handvat van GVE gaan nogmaals 6 maanden een betalingsregeling aan. Hoe meer tijd er verstrijkt des te minder geld er overblijft voor de investeerders. De investeerders is wederom niets gevraagd. Ik vind de gang van zaken geen verrassing en verwacht het geld niet meer terug te zien.
m.i. hadden ze beter een nieuwe groeilening van 60mnd af kunnen sluiten met een 9/12mnd aflossingsvrij deel van rond de 250k tegen 6-7%

Wat zekerheden inbrengen, huidige project aflossen (met 3~6 maanden rente), wat korting van GVE (immers een succesvol project in de statistieken, en weer 250k op de teller erbij). Scheelt de rubberhandel 40~50% op de maandkosten tegenover nu.

Vol lopen doet het project toch wel.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_174693784
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 16:04 schreef Horsemen het volgende:
Ik heb mij net aangemeld bij Lender & Spender en mijn eerste investering gedaan. Op het eerste oog ziet het er allemaal wel netjes uit. Voorlopig heb ik gekozen voor de maandelijkse terugbetaling, eens kijken hoe dit allemaal loopt.
Bij Lender&spender vind ik zelf het automatisch herinvesteren fijn. Je hebt dan totaal geen omkijken naar en geen renteverlies tussen terugbetaling en eventueel herinvesteren. Dat compenseert de wat lagere rente weer wat.
https://www.lenderspender.nl

[ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 27-10-2017 16:50:47 (geen ref) ]
pi_174693833
nieuwe op FNC
kassenonderhoudsbedrijf uit Maasdijk
1 jaar
10K
10,99%

eens kijken
pi_174693862
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 16:36 schreef bleyenburg het volgende:
nieuwe op FNC
kassenonderhoudsbedrijf uit Maasdijk
1 jaar
10K
10,99%

eens kijken
Ik neem hem mee voor een klein bedrag, vanwege de sterk aantrekkende markt.
Maar het is een risico'tje; een AOV zal de goede man niet hebben en kijkende naar zijn balans snap ik de hoogte van de vlottende activa (102k) niet.
pi_174693865
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 16:36 schreef bleyenburg het volgende:
nieuwe op FNC
kassenonderhoudsbedrijf uit Maasdijk
1 jaar
10K
10,99%

eens kijken
Kassen zijn in en buiten het Westland niet aan te slepen, dus kan interessant zijn.
pi_174694026
de 102k zal wel iets met onderhanden werk te maken hebben.
Liquide middelen zullen het niet zijn, en voorraad lijkt mij ook stug omdat juiste deze aangevuld moet worden.

Graag zie ik zie nog specificaties van zijn andere lening terug, ruim 100k.
En 10k voor een bedrijfsauto, gereedschap + personeel vind ik vrij creatief, haha..

Bedrijf is al een tijdje actief. Eigen vermogen schommelt, in 2014 negatief. Klimt het vermogen pas de laatste jaren of zijn er hiervoor tegenvallers geweest?
pi_174695018
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:43 schreef william0199 het volgende:
Aankondiging nieuw project GvE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze hebben bij GvE ook weekend. Het project is uitgesteld naar maandag.
Evenals een aantal betalingen, want die staan al voor a.s. maandag ingepland maar ik mis er 6 inclusief de aflossingsvrije Puzzle Parking NY.
pi_174695515
Vertraging 3mnd puzzle parking
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174695595
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 18:07 schreef djh77 het volgende:
Vertraging 3mnd puzzle parking
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb hier geen email van ontvangen?! Jij wel?

Email net gekregen...

[ Bericht 1% gewijzigd door wouterde op 27-10-2017 18:18:11 ]
pi_174695954
quote:
Dank je wel, meegepakt
pi_174695978
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 18:07 schreef djh77 het volgende:
Vertraging 3mnd puzzle parking
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat verbaast mij niets. Hopelijk komt van uitstel geen afstel. 10% rente op jaarbasis is wel lekker.
pi_174696057
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 18:31 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Dank je wel, meegepakt
Als ik het goed begrijp alleen maandelijkse rentebetalingen ?
pi_174696177
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 18:36 schreef wouterde het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp alleen maandelijkse rentebetalingen ?
Klopt, netto rendement 4.7% (laat ik voor het gemak de 35 cent bankkosten weg). Wel rentedragend vanaf het moment van storten.
pi_174696334
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:44 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik verwacht niet dat er problemen zijn. De aflossing van de vorige aflossingsvrije lening bij GvE kwam ook een paar dagen later. Als ik de website mag geloven is het project in dec 2016 (en 3 maanden eerder dan de planning volgens de pitch) opgeleverd:
[ afbeelding ]
Nu maar hopen dat er niet meer aan de hand is;
- in de brief staat dat de oplevering juli 2017 was, zes maanden later
- dat er nog software problemen zijn
en wat er niet in staat, als professionele organisatie kan je dus toch eerder je investeerders op de hoogte brengen en niet als het precies 12.00 uur is. Had in bijvoorbeeld juli een bericht gestuurd dan had je laten zien dat je in control bent. Ik vind het zeer onprofessioneel handelen en het geeft mij geen vertrouwen.
pi_174696429
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 18:41 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Klopt, netto rendement 4.7% (laat ik voor het gemak de 35 cent bankkosten weg). Wel rentedragend vanaf het moment van storten.
Ik kom zonder bankkosten op 4,3% uit. Het project loopt 3 jaar en 0,9% kosten up front.
pi_174696729
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 18:54 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik kom zonder bankkosten op 4,3% uit. Het project loopt 3 jaar en 0,9% kosten up front.
Hoe heb je dat dan berekend? Daar ben ik wel benieuwd naar.
pi_174696940
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 19:05 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Hoe heb je dat dan berekend? Daar ben ik wel benieuwd naar.
rekenfoutje gemaakt, het is inderdaad 4,76% bij betaling per kwartaal

Als de bankkosten ¤0,35 per transactie zijn (volgens de post van Frandderouw) is de impact van de kosten best groot als je ¤500 zou in leggen. Rendement na bankkosten is dan 4,47%
pi_174697039
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 19:13 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

rekenfoutje gemaakt, het is inderdaad 4,76% bij betaling per kwartaal

Als de bankkosten ¤0,35 per kwartaal zijn (volgens de post van Frandderouw) is de impact van de kosten best groot als je ¤500 zou in leggen. Rendement na bankkosten is dan 4,47%
Kosten zijn eenmalig 0.9% en eenmalig 0.35 euro bij overmaken inleg.

dus stel 1000 euro , rendement 3 jaar 5% + 150 euro - kosten 9,35 = 140.65 netto in drie jaar
-> 4,69% rendement
pi_174697066
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 19:16 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Kosten zijn eenmalig 0.9% en eenmalig 0.35 euro bij overmaken inleg.

dus stel 1000 euro , rendement 3 jaar 5% + 150 euro - kosten 9,35 + 140.65 netto -> 4,69% rendement
Ik dacht dat je bedoelde dat Crowdestate ¤0,35 rekende bij het overmaken van de rentebetalingen. Is betalen via ideal niet gratis?
pi_174703471
Wat mij bij KOM opvalt is dat bij zowel het restaurant De Smederij( 8,5%, C, ¤ 130.000) als de boot Riversail de ondernemers, of hun adviseur, zeer snel en mi inhoudelijk ook netjes reageren op vragen. Mi een positieve ontwikkeling. Voor mij een punt waardoor ik beide projecten ga overwegen.
pi_174705886
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 18:50 schreef ML45 het volgende:

[..]

Nu maar hopen dat er niet meer aan de hand is;
- in de brief staat dat de oplevering juli 2017 was, zes maanden later
- dat er nog software problemen zijn
en wat er niet in staat, als professionele organisatie kan je dus toch eerder je investeerders op de hoogte brengen en niet als het precies 12.00 uur is. Had in bijvoorbeeld juli een bericht gestuurd dan had je laten zien dat je in control bent. Ik vind het zeer onprofessioneel handelen en het geeft mij geen vertrouwen.
Gaat om 379k, ik neem aan dat als er iets mis is, en vanuit 5BY2 er al lang communicatie is richting GVE zou zijn geweest, en GVE weer naar ons, dit doe je niet op een vrijdag voor een weekend, de rente betaling vond plaats op vrijdag 28juli2017, eind oktober kan dan in dit geval ook maandag doch uiterlijk dinsdag zijn. Vanmiddag zal het dashboard van GVE bijgewerkt worden normaal gesproken, verwacht dat het er dan bijzit.

Antea participaties heeft ook een deelneming in 5BY2, en dat zijn toch serieuze jongens, kan me bijna niet voorstellen dat er nu nog iets aan de hand zou zijn.

http://antea.nl/over-antea/portefeuille/

Dus toch, zakt mijn broek een beetje vanaf, dat had veel eerder aan de investeerders gemeld kunnen en moeten worden, nu is het net of je niet serieus genomen wordt, dit soort zaken doe je toch ook niet bij je huisbankier of participatie mij (Antea) . Ga 5BY2 wat strikter trachten te volgen, als de salespipeline maar op peil blijft, zie ik het nog wel goedkomen. Jaarcijfers, heeft iemand die beschikbaar of andere info?

Geen pluspunt voor 5BY2 voor evt volgende CF projecten (afhaak momentje) en voor de CF investeerders maar ook voor de Antea investeerders, ook zij zullen hun bedenkingen hebben.
pi_174707698
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 18:32 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Dat verbaast mij niets. Hopelijk komt van uitstel geen afstel. 10% rente op jaarbasis is wel lekker.
Eigenlijk verhogen ze de rente met terugwerkende kracht van 6% naar 6,6%. Naar nu blijkt een veel te lage rente voor het risico. Anderen op dit forum hadden hiervoor al gewaarschuwd. Waarschijnlijk was 10% over de hele looptijd een passende rente geweest. Weer een leerpuntje (al had ik hiervoor reeds besloten geen aflossingsvrije leningen meer te doen).

Veel nieuwe leningvormen op GvE zijn m.i. redelijk mislukt.
pi_174708159
https://www.ad.nl/economi(...)-ontvangst~abadfb6a/

Kan me herinneren dat onder de naam notarieel betalen een tijdje geleden geld opgehaald is via KoM door een bedrijf dat een vergelijkbare dienst aanbiedt. Dit lijkt me een forse concurrent.
pi_174708846
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 06:26 schreef djh77 het volgende:

[..]

Eigenlijk verhogen ze de rente met terugwerkende kracht van 6% naar 6,6%. Naar nu blijkt een veel te lage rente voor het risico. Anderen op dit forum hadden hiervoor al gewaarschuwd. Waarschijnlijk was 10% over de hele looptijd een passende rente geweest. Weer een leerpuntje (al had ik hiervoor reeds besloten geen aflossingsvrije leningen meer te doen).

Veel nieuwe leningvormen op GvE zijn m.i. redelijk mislukt.
Idem , mij trok toen mede de participatie van Antea over de streep, zij zitten ook in APOC.
Leermomentje dus ook voor mij , nu kijk ik veel meer naar harde zekerheden. Van de laatste 8 investeringen 6x onroerend goed, waarvan 5 met recht van hypo. Plus dijkhuisje (beperkt bedrag + korte looptijd) en 2x horeca (HCN) enkel 4 0f 5 sterren. Geef mij nog maar wat SIG projecten *O* w/
pi_174709534
quote:
12s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 00:25 schreef peterc het volgende:

[...]

Geen pluspunt voor 5BY2 voor evt volgende CF projecten (afhaak momentje) en voor de CF investeerders maar ook voor de Antea investeerders, ook zij zullen hun bedenkingen hebben.
Ik denk dat 5BY2 zo 'aardig' is nu die 10% te geven, omdat ze zich realiseren dat ze de crowd nog wel een keer nodig zullen hebben. Het zou me zelfs niet verbazen als ze al vóór het aflossen van de huidige lening met een nieuwe pitch komen als voorfinanciering voor andere projecten.
pi_174710272
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 11:06 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Ik denk dat 5BY2 zo 'aardig' is nu die 10% te geven, omdat ze zich realiseren dat ze de crowd nog wel een keer nodig zullen hebben. Het zou me zelfs niet verbazen als ze al vóór het aflossen van de huidige lening met een nieuwe pitch komen als voorfinanciering voor andere projecten.
Dan zal ik in ieder geval niet snel mee doen om de navolgende redenen de slechte manier van communicatie wijst niet op een goede beheersing van de organisatie, wijst ook niet op het serieus nemen van de investeerder waardoor de risico inschatting voor mij moeilijk wordt. Wij investeerders moeten organisaties die niet open zijn in hun communicatie daar de gevolgen van laten merken en hen dus mijden.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:06:35 #215
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_174710429
Zojuist van HCN een exclusief aanbod ontvangen om te investeren in tweesterrenrestaurant Tribeca in Heeze. Reden van het exclusieve aanbod is omdat de eigenaar het eerst aan zijn gasten beschikbaar wil stellen. Het klopt inderdaad dat ik er al eens ben wezen eten.

Mooi gebaar dus, maar gaan we in de privacywetgeving niet een aantal grenzen over als ondernemers hun database naast die van een crowdfundorganisatie gaan leggen? Lijkt me eerlijk gezegd niet zoals het hoort.
pi_174710855
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:06 schreef Coelho het volgende:
Zojuist van HCN een exclusief aanbod ontvangen om te investeren in tweesterrenrestaurant Tribeca in Heeze. Reden van het exclusieve aanbod is omdat de eigenaar het eerst aan zijn gasten beschikbaar wil stellen. Het klopt inderdaad dat ik er al eens ben wezen eten.

Mooi gebaar dus, maar gaan we in de privacywetgeving niet een aantal grenzen over als ondernemers hun database naast die van een crowdfundorganisatie gaan leggen? Lijkt me eerlijk gezegd niet zoals het hoort.
Heb je niet in het vorige project geïnvesteerd?
https://www.horecacrowdfunding.nl/projecten/detail/tribeca

Misschien bedoelen ze gasten die de vorige keer ook geïnvesteerd hebben.

Kan je de link hier delen? Dan kan iedereen op het forum kijken of ze willen inleggen?
pi_174710872
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:06 schreef Coelho het volgende:
Zojuist van HCN een exclusief aanbod ontvangen om te investeren in tweesterrenrestaurant Tribeca in Heeze. Reden van het exclusieve aanbod is omdat de eigenaar het eerst aan zijn gasten beschikbaar wil stellen. Het klopt inderdaad dat ik er al eens ben wezen eten.

Mooi gebaar dus, maar gaan we in de privacywetgeving niet een aantal grenzen over als ondernemers hun database naast die van een crowdfundorganisatie gaan leggen? Lijkt me eerlijk gezegd niet zoals het hoort.
Jij hebt als ik je goed begrijp geen toestemming gegeven aan beide partijen om de gegevens voor dit doel te gebruiken dus ik zou hier melding van maken bij de autoriteit persoonsgegevens
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:38:33 #218
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_174710944
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:32 schreef djh77 het volgende:

[..]

Heb je niet in het vorige project geïnvesteerd?
https://www.horecacrowdfunding.nl/projecten/detail/tribeca

Misschien bedoelen ze gasten die de vorige keer ook geïnvesteerd hebben.

Kan je de link hier delen? Dan kan iedereen op het forum kijken of ze willen inleggen?
Je hebt de link al gevonden zie ik :)
Ik heb nog nooit bij hen geïnvesteerd, sta alleen ingeschreven. Maar ja, horeca. Daar ben ik tot nu toe ver weg van gebleven.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:33 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Jij hebt als ik je goed begrijp geen toestemming gegeven aan beide partijen om de gegevens voor dit doel te gebruiken dus ik zou hier melding van maken bij de autoriteit persoonsgegevens
Dat zou ik kunnen doen. Maar om hen nou meteen op te knopen, terwijl het vast met goede bedoelingen is gedaan.
pi_174710990
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:38 schreef Coelho het volgende:

[..]

Je hebt de link al gevonden zie ik :)
Ik heb nog nooit bij hen geïnvesteerd, sta alleen ingeschreven. Maar ja, horeca. Daar ben ik tot nu toe ver weg van gebleven.
Dat is de link van het vorige project.

Vreemde gang van zaken...
pi_174711012
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:38 schreef Coelho het volgende:

[..]

Je hebt de link al gevonden zie ik :)
Ik heb nog nooit bij hen geïnvesteerd, sta alleen ingeschreven. Maar ja, horeca. Daar ben ik tot nu toe ver weg van gebleven.

[..]

Dat zou ik kunnen doen. Maar om hen nou meteen op te knopen, terwijl het vast met goede bedoelingen is gedaan.
Goede bedoelingen of niet, het mag waarschijnlijk niet. Je moet dit ook niet zien als opknopen, het is goed dat de Autoriteit aandacht krijgt voor privacyschendingen bij crowdfunding. Wil helemaal niet zeggen dat HCN direct een tik op de vingers krijgt en als dat zo is zal het een waarschuwing zijn.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:43:08 #221
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_174711019
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:41 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dat is de link van het vorige project.

Vreemde gang van zaken...
https://horecacrowdfundin(...)aurant-tribeca-heeze

Dit is de nieuwe
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:47:01 #222
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_174711074
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:42 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Goede bedoelingen of niet, het mag waarschijnlijk niet. Je moet dit ook niet zien als opknopen, het is goed dat de Autoriteit aandacht krijgt voor privacyschendingen bij crowdfunding. Wil helemaal niet zeggen dat HCN direct een tik op de vingers krijgt en als dat zo is zal het een waarschuwing zijn.
Ik heb hen een mail gestuurd waarin ik ze wijs op deze ogenschijnlijke fout (tenzij er ergens kleine lettertjes zijn die ik niet gelezen heb). Het zou chiquer zijn geweest wanneer er een verwijzing had gestaan in een mailing van het restaurant voor die gasten die zich voor een nieuwsbrief ingeschreven hebben.

Ik meende overigens te weten dat de boetevrije periode bij de autoriteit persoonsgegevens over was omdat er voldoende reuring is gegeven aan de privacywetgeving, en dat men vanaf nu (of 01Jan2017 of zo) aan het handhaven is geslagen.
pi_174712774
quote:
Bedankt voor het delen.
Deze gaat wel als een speer voor een lening die nog niet openbaar is, hij is al voor 55% vol. De klanten hebben er duidelijk vertrouwen in en dat is natuurlijk positief.
pi_174712787
Ik denk ook dat deze vlot vol zal zitten. Minimum inleg 500 euro trouwens.
Pecunia non olet
pi_174712981
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:32 schreef obligataire het volgende:
Ik denk ook dat deze vlot vol zal zitten. Minimum inleg 500 euro trouwens.
ter opm, betreft herfinanciering van de invest in verbouwing, moestuin en wijnvoorraad. De lening van 2016 was 180k 60mnd 7,5% , nu 175k 7% en ook 60 mnd . Zijn en worden termijn van 2 x 3,6k per maand, zijnde ¤ 86k op jr -basis, kasstroom, toch niet te onderschatten.
De totale behoefte aan langlopend vreemd vermogen bedraagt ¤ 360.000. Dit betreft de investering in de volledige inrichting van een kwalitatief hoogwaardig modern/eigentijds restaurant met circa 60 couverts, terrasfaciliteit en een professionele keuken. De bank financiert 50% van dit bedrag
En deze zit er uit de 1e pitch ook nog bij. Er wordt gesproken in de 1e pitch uit apr 2016 over 1.000k omzet verwachting.
Verder naar mijn visie, te weinig concrete (ken)getallen omtrent omzetrealisatie, vrij kasstroom etc, pand in privé eigendom (nog belast?) Vorige pitch ff nalezen. net gedaan. Totaal toch 500k aan VV.
Maar goed deze komt vol. w/ *O*

[ Bericht 8% gewijzigd door peterc op 28-10-2017 14:51:04 ]
pi_174713083
quote:
12s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:44 schreef peterc het volgende:

[..]

ter opm, betreft herfinanciering van de invest in verbouwing, moestuin en wijnvoorraad. De lening van 2016 was 180k 60mnd 7,5% , nu 175k 7% en ook 60 mnd . Zijn en worden termijn van 2 x 3,6k per maand, zijnde ¤ 86k op jr -basis, kasstroom, toch niet te onderschatten.
De totale behoefte aan langlopend vreemd vermogen bedraagt ¤ 360.000. Dit betreft de investering in de volledige inrichting van een kwalitatief hoogwaardig modern/eigentijds restaurant met circa 60 couverts, terrasfaciliteit en een professionele keuken. De bank financiert 50% van dit bedrag
En deze zit er uit de 1e pitch ook nog bij. Er wordt gesproken in de 1e pitch uit apr 2016 over 1.000k omzet verwachting.
Verder naar mijn visie, te weinig concrete (ken)getallen omtrent omzet, vrij kasstroom etc, pand in privé eigendom (nog hypo belast?) Vorige pitch ff nalezen.
Maar goed deze komt vol. w/ *O*
+ 180K via bank gefinancieerd in 2016, met verpanding aan bank van de inventaris. En een huur van 60 k per jaar...

Wordt voor mij allemaal iets te dun... maar komt inderdaad wonderbaarlijk snel vol
pi_174713111
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:51 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

+ 180K via bank gefinancieerd in 2016, met verpanding aan bank van de inventaris. En een huur van 60 k per jaar...

Wordt voor mij allemaal iets te dun... maar komt inderdaad wonderbaarlijk snel vol
komt tot dezelfde conclusie *O*
pi_174713148
quote:
12s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:53 schreef peterc het volgende:

[..]

komt tot dezelfde conclusie *O*
Wat mij opvalt dat de (grote) investeringen worden gedaan door series investeerdersnummers. Uitleg iemand?

Edit: Allemaal nieuwe nummers, dus misschien is de oorzaak nieuwe investeerders via de klanten mailing.
pi_174713224
:s)
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:56 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Wat mij opvalt dat de (grote) investeringen worden gedaan door series investeerdersnummers. Uitleg iemand?
Scherp ; Vaste gasten & relaties met nw invest nrs ?, en die zin hebben in een 6 gangenlunch. de 3 gangenlunch blijft achter. Ze hebben mogelijk toch goed hun vaste gasten & relaties weten te enthousiasmeren. Ik wens ze alsvast smakelijk eten. Hoop niet dat de rekening achteraf toch nog komt in de vorm van een default.........., want daar krijgen ze geen bonnetje van..... kun je dus niet meer bij de zaak declareren. *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door peterc op 28-10-2017 15:06:52 ]
pi_174713406
Stond nog 100 euro open bij de Vakantiewoning Kreta bij Waarde voor je geld. Te mooi om te laten lopen. Nu drie keer ingelegd.
pi_174713422
EDIT: foutje. niet goed gelezen
pi_174713672
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 12:06 schreef Coelho het volgende:
Zojuist van HCN een exclusief aanbod ontvangen om te investeren in tweesterrenrestaurant Tribeca in Heeze. Reden van het exclusieve aanbod is omdat de eigenaar het eerst aan zijn gasten beschikbaar wil stellen. Het klopt inderdaad dat ik er al eens ben wezen eten.

Mooi gebaar dus, maar gaan we in de privacywetgeving niet een aantal grenzen over als ondernemers hun database naast die van een crowdfundorganisatie gaan leggen? Lijkt me eerlijk gezegd niet zoals het hoort.
@Coelho. Valt me op dat veel investeerders 5500 of 5250 inleggen. Vreemd deze niet ronde bedragen. Stonden er in de brief andere incentives dan op de site?
pi_174713833
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 15:30 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

@Coelho. Valt me op dat veel investeerders 5500 of 5250 inleggen. Vreemd deze niet ronde bedragen. Stonden er in de brief andere incentives dan op de site?
Zal wel met de incentive te maken hebben. Misschien lezen de mensen vanaf E 5.000 als meer dan E 5.000
pi_174713853
Opvallend dat ik als investeerder in het eerste tribeca-project nu geen mail heb gehad.
pi_174714250
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 15:44 schreef escortmk2 het volgende:
Opvallend dat ik als investeerder in het eerste tribeca-project nu geen mail heb gehad.
Vaste gasten & relaties gaan vaker daar eten, dan scherpe en genuanceerde fokforummers & CF investeerders overal uit den lande ........... Ik wilde niet zeggen dat wij mogelijk teveel knoeien, te weinig fooi geven, te veel smakken, te luidruchtig zijn, teveel bier drinken en om ketchup bij de 3e gang vragen *O*
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:05:58 #236
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_174716353
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:56 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Wat mij opvalt dat de (grote) investeringen worden gedaan door series investeerdersnummers. Uitleg iemand?

Edit: Allemaal nieuwe nummers, dus misschien is de oorzaak nieuwe investeerders via de klanten mailing.
Inderdaad. Volgens HCN was het niet zo dat de database van het restaurant naast die van HCN was gelegd, maar zij hadden het verzoek van ondernemer gekregen om een mailing naar alle klanten in het bestand van het restaurant te sturen. Heb ze er toch maar op gewezen dat dit niet volgens de wetgeving is. Je kunt niet zomaar emailadressen aan een ander bedrijf geven.

Ze gaven aan het te gaan toetsen bij de Autoriteit Persoonsgegevens voor volgende situaties. Dat vind ik een positieve ontwikkeling!
pi_174718651
Bedankt voor het delen van het HCN project; heb m toch laten lopen vanwege: behoorlijke financiering, te weinig info mbt zekerheden/EV en als laatste het rente%: pitch vorige aanvraag was een 5* project tegen 7.5%, deze aanvraag 4* 7.0%
pi_174720057
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 18:05 schreef Coelho het volgende:

[..]

Inderdaad. Volgens HCN was het niet zo dat de database van het restaurant naast die van HCN was gelegd, maar zij hadden het verzoek van ondernemer gekregen om een mailing naar alle klanten in het bestand van het restaurant te sturen. Heb ze er toch maar op gewezen dat dit niet volgens de wetgeving is. Je kunt niet zomaar emailadressen aan een ander bedrijf geven.

Ze gaven aan het te gaan toetsen bij de Autoriteit Persoonsgegevens voor volgende situaties. Dat vind ik een positieve ontwikkeling!
Ik snap eigenlijk niet dat ze HCN vragen om hun eigen klanten te mailen. Het lukt blijkbaar om bij hun klanten interesse te kweken om te investeren. Dan hoef je ook HCN niet in te huren, scheelt weer in de kosten.
pi_174720849
Nog 750 euro te gaan.
Pecunia non olet
pi_174720922
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 19:58 schreef marathon2000 het volgende:
Bedankt voor het delen van het HCN project; heb m toch laten lopen vanwege: behoorlijke financiering, te weinig info mbt zekerheden/EV en als laatste het rente%: pitch vorige aanvraag was een 5* project tegen 7.5%, deze aanvraag 4* 7.0%
Ik heb hem ook laten lopen i.v.m. de afname van 5 sterren naar 4 sterren rating. Blijkbaar is financiële gegoedheid van dit restaurant in de tijd sinds de vorige lening afgewaardeerd. Beetje veel financiering voor zo,n klein restaurant. Laat hem dus ook graag aan de klanten. Indien deze klanten zakelijk investeren kunnen ze het default verlies net als hun dinerbonnetje van de winst aftrekken.
pi_174731025
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 21:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb hem ook laten lopen i.v.m. de afname van 5 sterren naar 4 sterren rating. Blijkbaar is financiële gegoedheid van dit restaurant in de tijd sinds de vorige lening afgewaardeerd. Beetje veel financiering voor zo,n klein restaurant. Laat hem dus ook graag aan de klanten. Indien deze klanten zakelijk investeren kunnen ze het default verlies net als hun dinerbonnetje van de winst aftrekken.
Zondag en maandag zijn ze gesloten, je zou zeggen als je vaak nee moet verkopen en je wilt uitbreiden, zou je ook een extra avond bijv. de zondag er bij kunnen nemen.
Ik denk dat de gemiddelde besteding p/p erg hoog ligt met dito marges. Zie ook de menukaart op de site. Er wordt weer geld uitgegeven aan luxe. Als een vaste klant zomaar 5K inlegt doet hij dat niet omdat hij vaak lege plekken ziet denk ik :) Aan de kant denk ik inderdaad dat ze redelijk strak gefinancierd zitten nu. Ik doe wel mee, we zien het.
Pecunia non olet
pi_174732545
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 11:15 schreef obligataire het volgende:

[..]

Zondag en maandag zijn ze gesloten, je zou zeggen als je vaak nee moet verkopen en je wilt uitbreiden, zou je ook een extra avond bijv. de zondag er bij kunnen nemen.
Ik denk dat de gemiddelde besteding p/p erg hoog ligt met dito marges. Zie ook de menukaart op de site. Er wordt weer geld uitgegeven aan luxe. Als een vaste klant zomaar 5K inlegt doet hij dat niet omdat hij vaak lege plekken ziet denk ik :) Aan de kant denk ik inderdaad dat ze redelijk strak gefinancierd zitten nu. Ik doe wel mee, we zien het.
Ik wens je alvast smakelijk eten met je lunch,

Het merendeel van de investeringen zijn gefinancierd door toeleveranciers, staat er in de pitch. De verbouwing zie ik als een investering met een afschrijvingstermijn. De moestuin en wijnvoorraad beschouw ik niet als investeringen, dat is normale business. Wijn koop je om te verkopen. E.e.a. wijst m.i. op liquiditeitskrapte.
Had ook graag meer toelichting gezien. Zit vol, dus hier blijft het bij.
  zondag 29 oktober 2017 @ 15:53:14 #243
469389 InvestorW
Crowdfunder
pi_174736197
Iemand dit platform al eens bekeken? https://www.blandlord.com/
werkt met blockchain. Zelf heb ik m'n vrijkomende gelden ff ergens anders voor nodig, dus heb me er niet heel erg in verdiept nog.
pi_174736284
49 investeerders die gemiddeld 3571euro per persoon inleggen
binnen 24 uur, geheel innercrowd en een enkele fokker?

Toch erg netjes.

Ik zit in het eerste project en heb 'm nu bewust overgeslagen. Het valt me wel op dat het pand nu eigendom is, in het vorige project werd nog gesproken over een huur.
pi_174736523
quote:
12s.gif Op zondag 29 oktober 2017 15:57 schreef escortmk2 het volgende:
49 investeerders die gemiddeld 3571euro per persoon inleggen
binnen 24 uur, geheel innercrowd en een enkele fokker?

Toch erg netjes.

Ik zit in het eerste project en heb 'm nu bewust overgeslagen. Het valt me wel op dat het pand nu eigendom is, in het vorige project werd nog gesproken over een huur.
zakelijke huur wordt betaald, voor het pand dat in privé eigendom is van de huidige uitbaters van her restaurantis. Zij bezitten volgens mij het gehele pand, wonen prive boven, en zaak beneden en die betaald huur

[ Bericht 9% gewijzigd door peterc op 29-10-2017 16:11:58 ]
pi_174740304
Ik heb mail gehad n.a.v. mijn inschrijving op Greencrowd voor de poging om Eneco over te nemen. Morgen richten Greencrowd, RescoopNL en OM (de nieuwe naam van de Duurzame Energie Unie) de Enecoöperatie op. Meer informatie op www.enecooperatie.nl

Aanstaande dinsdag is het de 31e en dan moeten alle stemmen van de aandeelhouders zijn geteld. Wat we nu al weten, is dat meer dan 25% van de aandeelhoudende gemeenten op dit moment niet voornemens is om hun aandeel Eneco te verkopen. Die aandeelhouders kunnen een volledige overname door een derde blokkeren.

De Enecoöperatie wil een bod gaan doen op een deel van de aandelen die verkocht gaan worden. Lid worden van de coöperatie kost ¤ 15,- en dan kun je via de coöperatie aanbieden om voor een bepaald bedrag aandelen te kopen. Ik twijfel nog. Het probleem is: je weet dat je die ¤ 15,- kwijt bent, maar of het ook echt gaat lukken om die aandelen te kopen is hoogst onzeker. Ik denk dat ik maar even afwacht.
  zondag 29 oktober 2017 @ 23:28:44 #247
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174748890
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 15:53 schreef InvestorW het volgende:
Iemand dit platform al eens bekeken? https://www.blandlord.com/
werkt met blockchain.
Dit klinkt allemaal nog ingewikkelder en vager dan crowdfunding. Maar ze maken gebruik van blockchain, dus het zou een heeeeeel goede en veilige investering moeten zijn.
Tot nooit .......
pi_174749713
Project 11905 Meat&Co GvE

Ik had nog een incentive liggen wat eigenlijk voor Meat&Co bestemd was, met de eigenaar
overlegd en kon deze in Wijk bij Duurstede inleveren, dus ben hier vanavond wezen eten.

En wat een stom toeval het ook mag zijn, dit was hun laatste avond open, vanaf nu
is ook zijn zaak in Wijk bij Duurstede dicht!!

quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:33 schreef crowdtocrowd het volgende:

[..]

Half augustus kreeg ik deze mail:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De afgelopen twee maanden lijkt er dus niet veel veranderd te zijn. Op mijn mail van twee weken geleden wordt niet gereageerd.

Zoals jij ook al aangeeft: het is volstrekt onduidelijk wat onze positie nu is. In ieder geval niet vooraan in de rij van schuldeisers.

Dit stond er (inmiddels ruim 2 jaar geleden) in de pitch van meat&co:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zou er nu toch wel voldoende exploitatie moeten zijn. Zo niet, dan geeft dat sowieso weinig vertrouwen.

Het zou helpen als geldvoorelkaar transparanter is. Of zou geldvoorelkaar misschien bang zijn dat ook niet meer aan de verplichtingen in het andere project (5849) voldaan kan worden als ze opkomen voor de investeerders van dit project (11905)? Iemand hier ideeen over?
  maandag 30 oktober 2017 @ 06:52:15 #249
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_174750426
quote:
8s.gif Op maandag 30 oktober 2017 00:48 schreef Remond1977 het volgende:
Project 11905 Meat&Co GvE

Ik had nog een incentive liggen wat eigenlijk voor Meat&Co bestemd was, met de eigenaar
overlegd en kon deze in Wijk bij Duurstede inleveren, dus ben hier vanavond wezen eten.

En wat een stom toeval het ook mag zijn, dit was hun laatste avond open, vanaf nu
is ook zijn zaak in Wijk bij Duurstede dicht!!

[..]

Heb je hem nog kunnen spreken ofiets?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_174750453
quote:
8s.gif Op maandag 30 oktober 2017 00:48 schreef Remond1977 het volgende:
Project 11905 Meat&Co GvE

Ik had nog een incentive liggen wat eigenlijk voor Meat&Co bestemd was, met de eigenaar
overlegd en kon deze in Wijk bij Duurstede inleveren, dus ben hier vanavond wezen eten.

En wat een stom toeval het ook mag zijn, dit was hun laatste avond open, vanaf nu
is ook zijn zaak in Wijk bij Duurstede dicht!!

[..]

Tja, de update van half augustus. Eigenlijk wordt daar gewoon geschreven dat het restaurant in Wijk bij Duurstede ook niet goed loopt, en volgens een aangepaste formule gaat werken. Mocht dat aanslaan dan kan daar mogelijk een deel van aangewend worden om de investeerders in Meat and Co wat terug te gaan betalen.
Blijkbaar gooit de heer Tzampazis ook in WdD het bijltje erbij neer, ach, de ondernemer heeft iig een paar maanden extra de tijd gekregen van GvE om zijn eigen schaapjes op het droge te krijgen, ten koste van de investeerders.
Ik heb een paar weken geleden zelf de heer Tzampazis aangeschreven, maar natuurlijk geen reactie ontvangen. Ik ben benieuwd of jij zelf de ondernemer gesproken hebt?
pi_174750949
Jaa op het laatst heb ik hem nog even gesproken. Hij gaf me een hand
en bedankte me voor de investering en vond het jammer dat het zo gelopen was.

Als ik het zo begreep toch teveel hooi op zijn vork genomen, het elke keer op
en neer naar Alkmaar brak hem op en zijn prive leven leed eronder dus
de boel verkocht.

En met de klanten die er gisteren waren kan je ook geen zaak draaiende houden.

De informatievoorziening van GvE is maar middelmatig, dit weten hun neem ik aan ook.

Misschien een troost voor wat het waard is, als laatste zei de ondernemer dat het
via GvE wel goed komt!

quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 07:05 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Tja, de update van half augustus. Eigenlijk wordt daar gewoon geschreven dat het restaurant in Wijk bij Duurstede ook niet goed loopt, en volgens een aangepaste formule gaat werken. Mocht dat aanslaan dan kan daar mogelijk een deel van aangewend worden om de investeerders in Meat and Co wat terug te gaan betalen.
Blijkbaar gooit de heer Tzampazis ook in WdD het bijltje erbij neer, ach, de ondernemer heeft iig een paar maanden extra de tijd gekregen van GvE om zijn eigen schaapjes op het droge te krijgen, ten koste van de investeerders.
Ik heb een paar weken geleden zelf de heer Tzampazis aangeschreven, maar natuurlijk geen reactie ontvangen. Ik ben benieuwd of jij zelf de ondernemer gesproken hebt?
pi_174753207
Deze maand is mijn laatste project via GvE uitbetaald. Geen enkele default gehad en dus erg blij met het investeren.

Nu wil ik graag weer gaan beginnen met investeren na een aantal jaren rustig aan gedaan te hebben.Door prive omstandigheden moest de tijd elders aan besteed worden. Tevens loopt het zo hard op GvE dat je amper 2 regels kunt lezen of het zit al vol. Of je moet voor 96 maanden willen wegzetten, maar dat is mij veel en veel te lang. Max 60 maanden, liefst 36 of 48.

Nu ben ik dus op zoek naar een wat eenvoudiger platform om ook wat kleinere bedragen weg te kunnen zetten om iets op te bouwen. Maar waar GvE in 2013 nog zo'n beetje de enige plek was, heb je er nu wel 100.

Iemand een advies?
pi_174753828
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 10:56 schreef Coritchando het volgende:
Deze maand is mijn laatste project via GvE uitbetaald. Geen enkele default gehad en dus erg blij met het investeren.

Nu wil ik graag weer gaan beginnen met investeren na een aantal jaren rustig aan gedaan te hebben.Door prive omstandigheden moest de tijd elders aan besteed worden. Tevens loopt het zo hard op GvE dat je amper 2 regels kunt lezen of het zit al vol. Of je moet voor 96 maanden willen wegzetten, maar dat is mij veel en veel te lang. Max 60 maanden, liefst 36 of 48.

Nu ben ik dus op zoek naar een wat eenvoudiger platform om ook wat kleinere bedragen weg te kunnen zetten om iets op te bouwen. Maar waar GvE in 2013 nog zo'n beetje de enige plek was, heb je er nu wel 100.

Iemand een advies?
Als je je geld 5 jaar kan missen en genoegen neemt met een lagere rente dan is SiG een goede optie. De zekerheden zijn op dit platform bijzonder goed.
Wil je meer cashflow hebben en een hogere rente dan is FNC een betere optie. De looptijd is meestal 2 of 3 jaar met een maandelijkse annuitaire aflossing.
Wel zijn de risico's en zekerheden een stuk slechter.

Of je kan gewoon hier meelezen en goede projecten meepikken ongeacht op welk platform ze staan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_174754167
Beste pitch ever op FNC:

"Had een brief ontvangen 10.000 Wil graag nieuwe gereedschap investeren in zijn bedrijf Renovatie en Nieuwbouw".

echt ongelogen zo van de website.
pi_174754196
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 11:39 schreef bleyenburg het volgende:
Beste pitch ever op FNC:

"Had een brief ontvangen 10.000 Wil graag nieuwe gereedschap investeren in zijn bedrijf Renovatie en Nieuwbouw".

echt ongelogen zo van de website.
Zag hem ook net, je geloof het toch niet.....
pi_174754315
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 11:39 schreef bleyenburg het volgende:
Beste pitch ever op FNC:

"Had een brief ontvangen 10.000 Wil graag nieuwe gereedschap investeren in zijn bedrijf Renovatie en Nieuwbouw".

echt ongelogen zo van de website.
lijkt weer op aantekeningen van fnc
pi_174754393
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 08:28 schreef Remond1977 het volgende:
Jaa op het laatst heb ik hem nog even gesproken. Hij gaf me een hand
en bedankte me voor de investering en vond het jammer dat het zo gelopen was.

Als ik het zo begreep toch teveel hooi op zijn vork genomen, het elke keer op
en neer naar Alkmaar brak hem op en zijn prive leven leed eronder dus
de boel verkocht.

En met de klanten die er gisteren waren kan je ook geen zaak draaiende houden.

De informatievoorziening van GvE is maar middelmatig, dit weten hun neem ik aan ook.

Misschien een troost voor wat het waard is, als laatste zei de ondernemer dat het
via GvE wel goed komt!

[..]

Weet GVE dat het restaurant in WbD ook dicht is ? voordat het zomenteen weer verkocht is ten gunste van 'andere schuldeisers'.

Wel opmerkelijk dat hij ondanks het fiasco van twee mislukte restaurantuitbatingen nog denkt dat het goed komt via GvE. Vorig keer gaf die aan ook te komen met een afkoopvoorstel : die heb ik nooit gezien ;(
pi_174754766
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 19:04 schreef Benger2 het volgende:
Ik heb mail gehad n.a.v. mijn inschrijving op Greencrowd voor de poging om Eneco over te nemen. Morgen richten Greencrowd, RescoopNL en OM (de nieuwe naam van de Duurzame Energie Unie) de Enecoöperatie op. Meer informatie op www.enecooperatie.nl

Aanstaande dinsdag is het de 31e en dan moeten alle stemmen van de aandeelhouders zijn geteld. Wat we nu al weten, is dat meer dan 25% van de aandeelhoudende gemeenten op dit moment niet voornemens is om hun aandeel Eneco te verkopen. Die aandeelhouders kunnen een volledige overname door een derde blokkeren.

De Enecoöperatie wil een bod gaan doen op een deel van de aandelen die verkocht gaan worden. Lid worden van de coöperatie kost ¤ 15,- en dan kun je via de coöperatie aanbieden om voor een bepaald bedrag aandelen te kopen. Ik twijfel nog. Het probleem is: je weet dat je die ¤ 15,- kwijt bent, maar of het ook echt gaat lukken om die aandelen te kopen is hoogst onzeker. Ik denk dat ik maar even afwacht.
Heb deze mail ook gehad. En denk dat ik wel mee ga doen voor die E15,- omdat deze investering (naast dat ik er een kans op rendement in zie) ook een principe kwestie* is en dan is E15,- risico het meer dan waard.


* Het principe is dat mijne inziens het goed is als de overheid een vinger in de pap houdt bij onze energievoorziening en dat dit voor de vergroening van de energievoorziening helemaal nodig is (ie een aandeelhouder die op langere termijn kan en wil kijken). Het Nuon->Vattenfall en Essent->RWE scenario kunnen we missen.

En daarnaast (geen principe) lijkt mij de jaarlijkse dividendstroom voor de aandeelhouders (gemeenten) beter dan de eenmalige verkoop, potten geld worden snel verjubeld. Dit wordt echter met dit initiatief niet veranderd, maar wat mij betreft geldt dit initiatief wel als een proteststem voor de verkopende gemeentes (zoals die van mij)
pi_174754946
nieuwe op FNC
partyverhuur
apart verhaal
pi_174755132
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:11 schreef bleyenburg het volgende:
nieuwe op FNC
partyverhuur
apart verhaal
Tja deze cijfers zijn inderdaad heel speciaal!
pi_174755282
Nieuwe Boot bij GvE :https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16985
Groot bedrag voor GvE om bij elkaar te schrapen.

[ Bericht 7% gewijzigd door NaRegenDeZon op 30-10-2017 12:31:28 ]
pi_174755421
hier al eerder besproken, voor de statistieken https://www.collincrowdfund.nl/ecobouw/ vanochtend in 3 minuten vol.
pi_174755591
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Boot bij GvE :https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16985
Groot bedrag voor GvE om bij elkaar te schrapen.
Gaat ze niet lukken denk ik.
pi_174755859
ik snap echt niet waarom op die 130K de laatste 10K via FNC moet
pi_174755933
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:38 schreef wouterde het volgende:

[..]

Gaat ze niet lukken denk ik.
Nee, daar ben ik ook bang voor.
Ondanks de Nederlandse B.V. constructie zie ik het toch als een nadeel dat de eigenaar de Belgische nationaliteit heeft. Ook de eigen inbreng is natuurlijk minimaal. Laat de ouders er eerst ook maar 2 a 3 ton geld in steken.
pi_174756859
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:38 schreef wouterde het volgende:

[..]

Gaat ze niet lukken denk ik.
Denk het ook niet, zelfs voor CCF zou dit al een zware dobber worden. Vraag me echt af wat je nog zou kunnen vangen voor zo'n schip bij executie-verkoop, want ik verwacht dat er weinig mensen zijn die dit bedrag op tafel kunnen leggen.

Ik zit met een stuk of 6 schepen in mijn portefuille al echt aan mijn max in deze sector, dus ik sla sowieso over.
  maandag 30 oktober 2017 @ 14:16:48 #267
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_174757555
Helaas heeft Wiebke nog niet gereageerd op het bericht als ze dit jaar weer met een project komt.
pi_174758004
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 14:16 schreef xzaz het volgende:
Helaas heeft Wiebke nog niet gereageerd op het bericht als ze dit jaar weer met een project komt.
Het zou toch juist prima nieuws zijn als ze het nu zonder nieuwe lening kan bolwerken!?
pi_174758059
Nieuwe CC morgen,

Papa John's Rotterdam

¤ 187.000 (¤ 252.000)
60 mnd
8 %
Eigen inbreng 65K terugkoopgarantie + franchisegever gelijkblijvend 60K

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Samenvatting
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 30 oktober 2017 @ 14:41:07 #270
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_174758101
quote:
14s.gif Op maandag 30 oktober 2017 14:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het zou toch juist prima nieuws zijn als ze het nu zonder nieuwe lening kan bolwerken!?
Zeker.
pi_174758239
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 14:16 schreef xzaz het volgende:
Helaas heeft Wiebke nog niet gereageerd op het bericht als ze dit jaar weer met een project komt.
Hierbij beelden van de nieuwe winkel in Amstelveen:
https://www.facebook.com/(...)313/705272103010035/
  maandag 30 oktober 2017 @ 14:50:48 #272
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_174758264
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 14:48 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hierbij beelden van de nieuwe winkel in Amstelveen:
https://www.facebook.com/(...)313/705272103010035/
Ben wel blij vaar haar als ze het dit jaar zonder CF kan. Ondernemer die doet wat hij/zij leuk vindt!
pi_174758513
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:44 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Denk het ook niet, zelfs voor CCF zou dit al een zware dobber worden. Vraag me echt af wat je nog zou kunnen vangen voor zo'n schip bij executie-verkoop, want ik verwacht dat er weinig mensen zijn die dit bedrag op tafel kunnen leggen.

Ik zit met een stuk of 6 schepen in mijn portefuille al echt aan mijn max in deze sector, dus ik sla sowieso over.
Voordat mensen wéér dat bewuste filmpje gaan plaatsen :) , vraag ik me even hardop af waarom executieverkoop hier aan de orde zou moeten komen, nu er sprake is van een doorlopend bevrachtingscontract en dus vaste inkomsten. Lijkt me dat er onderhands wel een opvolger te vinden moet zijn, desnoods voor een aangepast bedrag?

Met 8% rente en 1e hypotheek vind ik 'm nog niet zo heel verkeerd trouwens. 7 Jaar is bij zo'n project lang maar ook realistisch denk ik vanuit zijn eigen exploitatie.
Pecunia non olet
pi_174758702
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:05 schreef Beagle_W het volgende:

[..]

Heb deze mail ook gehad. En denk dat ik wel mee ga doen voor die E15,- omdat deze investering (naast dat ik er een kans op rendement in zie) ook een principe kwestie* is en dan is E15,- risico het meer dan waard.
Normaal gesproken krijg ik om de zoveel tijd mail van greencrowd. Ik heb daar enkele investeringen gedaan. Heb ook geld toegezegd voor het Eneco verhaal. Maar heb echter geen enkele mail ontvangen. Gisteren niet en vandaag ook nog niet.
pi_174758865
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:18 schreef OOST het volgende:

[..]

Normaal gesproken krijg ik om de zoveel tijd mail van greencrowd. Ik heb daar enkele investeringen gedaan. Heb ook geld toegezegd voor het Eneco verhaal. Maar heb echter geen enkele mail ontvangen. Gisteren niet en vandaag ook nog niet.
Ik heb de mail ook gisteren ontvangen. Ik ga op dit moment ook nog geen 15 euro overmaken. Er zijn ook wel heel veel kapers op de kust.....
https://www.telegraaf.nl/financieel/952954/hal-aast-op-eneco
pi_174758933
Nieuwe op GvE:
geldvoorelkaar twitterde op maandag 30-10-2017 om 15:26:32 In verband met de voorfinanciering van zonnepanelen zoekt @Zonbewust funding. Class 3 | 7% | 48 mnd |… https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16877 reageer retweet
pi_174759179
quote:
Zo dan, die loopt weer vlot vol! Behoorlijke "boom" van BVs, maar wel interessante rente versus looptijd. Klein bedragje erin gedaan. Ik geloof daarnaast ook in duurzame energie, misschien dat dat helpt.
pi_174759491
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 15:06 schreef obligataire het volgende:

[..]

Voordat mensen wéér dat bewuste filmpje gaan plaatsen :) , vraag ik me even hardop af waarom executieverkoop hier aan de orde zou moeten komen, nu er sprake is van een doorlopend bevrachtingscontract en dus vaste inkomsten. Lijkt me dat er onderhands wel een opvolger te vinden moet zijn, desnoods voor een aangepast bedrag?

Met 8% rente en 1e hypotheek vind ik 'm nog niet zo heel verkeerd trouwens. 7 Jaar is bij zo'n project lang maar ook realistisch denk ik vanuit zijn eigen exploitatie.
Ik deel jouw mening, wanneer het bevrachtingscontract er is zijn de inkomsten vrij zeker. De komende jaren wordt er afgelost dus neemt het risico ook af voor de investeerders.
  maandag 30 oktober 2017 @ 16:54:24 #279
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_174760553
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door InVestEerder op 31-10-2017 12:04:26 (Tekst in spoiler geplaatst) ]
pi_174767097
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verstandiger om bovenstaand bericht even in spoiler te plaatsen, lijkt me.
pi_174775171
Het project op crowdestate.nl vind ik een interessante.
Nadeel is wel dat je gelijk moet storten/ overmaken, en minimaal vanaf 500 euro.
Heeft iemand ervaring daar of alle projecten wel vollopen? Mede vanwege het feit dat het niet om kleine bedragen gaat.

In mijn p2p portfolio heb ik besloten geld terug te halen vanuit Twino.
Er staat te vaak geld op mijn account te slapen, omdat er geen investeringen meer beschikbaar zijn.
plus het feit dat er veel in default gaat, geeft mijn geen goed gevoel meer.

Zijn hier vanuit jullie nog aanraders binnen de p2p sector? In de tussentijd gebruik wel Mintos. Bondora en Viventor inmiddels los gelaten. Wellicht omaraha of dofinance wat ik onlangs hier heb gelezen..
pi_174775572
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 10:07 schreef Gijsbertus het volgende:
Het project op crowdestate.nl vind ik een interessante.
Nadeel is wel dat je gelijk moet storten/ overmaken, en minimaal vanaf 500 euro.
Heeft iemand ervaring daar of alle projecten wel vollopen? Mede vanwege het feit dat het niet om kleine bedragen gaat.

In mijn p2p portfolio heb ik besloten geld terug te halen vanuit Twino.
Er staat te vaak geld op mijn account te slapen, omdat er geen investeringen meer beschikbaar zijn.
plus het feit dat er veel in default gaat, geeft mijn geen goed gevoel meer.

Zijn hier vanuit jullie nog aanraders binnen de p2p sector? In de tussentijd gebruik wel Mintos. Bondora en Viventor inmiddels los gelaten. Wellicht omaraha of dofinance wat ik onlangs hier heb gelezen..
Omaraha garandeert maar 60% van de lening en ik vind de auto-invest opties van Dofinance te simpel.
Na Mintos kom ik altijd weer uit op Twino als tweede. Ik heb nog geen goed alternatief gevonden.
pi_174775652
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 10:33 schreef Bunsburger het volgende:

[..]

Omaraha garandeert maar 60% van de lening en ik vind de auto-invest opties van Dofinance te simpel.
Na Mintos kom ik altijd weer uit op Twino als tweede. Ik heb nog geen goed alternatief gevonden.
Ja, ik heb ook Mintos, Twino en dan Bondora. Ik overweeg nog Estateguru.
pi_174775891
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit betreft inderdaad informatie van 10 jaar geleden. Zou netjes zijn als dit in een spoiler sou staan.
pi_174775903
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 10:38 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Ja, ik heb ook Mintos, Twino en dan Bondora. Ik overweeg nog Estateguru.
Alhoewel ik het afgelopen half uur niet meer kan inloggen op Twino met geen van mijn beide accounts op geen enkel device. Dus misschien zijn heeft Gijsbertus zijn geld net op tijd weg gehaald?
pi_174776313
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 10:07 schreef Gijsbertus het volgende:
Het project op crowdestate.nl vind ik een interessante.
Nadeel is wel dat je gelijk moet storten/ overmaken, en minimaal vanaf 500 euro.
Heeft iemand ervaring daar of alle projecten wel vollopen? Mede vanwege het feit dat het niet om kleine bedragen gaat.

In mijn p2p portfolio heb ik besloten geld terug te halen vanuit Twino.
Er staat te vaak geld op mijn account te slapen, omdat er geen investeringen meer beschikbaar zijn.
plus het feit dat er veel in default gaat, geeft mijn geen goed gevoel meer.

Zijn hier vanuit jullie nog aanraders binnen de p2p sector? In de tussentijd gebruik wel Mintos. Bondora en Viventor inmiddels los gelaten. Wellicht omaraha of dofinance wat ik onlangs hier heb gelezen..
Volgens mij lopen de projecten bij Crowdstate allemaal vol. Ze plaatsen niet zo vaak projecten. Project wat nu openstaat voor inschrijving is mijn derde project. Volgens mij schermen ze dat je investering meteen rentedragend is, maar om eerlijk te zijn heb ik dat niet berekend.
pi_174776433
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 10:50 schreef Bunsburger het volgende:

[..]

Alhoewel ik het afgelopen half uur niet meer kan inloggen op Twino met geen van mijn beide accounts op geen enkel device. Dus misschien zijn heeft Gijsbertus zijn geld net op tijd weg gehaald?
Twino zegt bij mij "Scheduled website maintenance in progress!"
Laten we daar voorlopig van uit gaan...
pi_174776470
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 11:21 schreef InvestorW het volgende:

[..]

Twino zegt bij mij "Scheduled website maintenance in progress!"
Laten we daar voorlopig van uit gaan...
Midden op de dag? Zou vreemd zijn, maar ik hoop het ook maar.......
pi_174776531
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 11:23 schreef Bunsburger het volgende:
Midden op de dag? Zou vreemd zijn, maar ik hoop het ook maar.......
Nou, KoM deed dat gisteren ook hoor... :)
pi_174776601
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 10:50 schreef Bunsburger het volgende:

[..]

Alhoewel ik het afgelopen half uur niet meer kan inloggen op Twino met geen van mijn beide accounts op geen enkel device. Dus misschien zijn heeft Gijsbertus zijn geld net op tijd weg gehaald?
Was het maar zo'n feest.
Het is een klein gedeelte van de totale portfolio.

Dan houd ik het nu alleen bij mintos voor de p2p leningen.
En ga meer investeren in de vastgoed met 1e hypotheekrecht.

Tot nu toe doe ik aan internetsparen (leaseplan: deposito en lopende rek), vastgoed investeringen, crowdfunding, beleggen en p2p leningen. Al wordt het vastgoed ook geïnvesteerd via de crowd, maar qua risicopotentieel iets lager vind ik zelf.
pi_174777079
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 11:30 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest.
Het is een klein gedeelte van de totale portfolio.

Dan houd ik het nu alleen bij mintos voor de p2p leningen.
En ga meer investeren in de vastgoed met 1e hypotheekrecht.

Tot nu toe doe ik aan internetsparen (leaseplan: deposito en lopende rek), vastgoed investeringen, crowdfunding, beleggen en p2p leningen. Al wordt het vastgoed ook geïnvesteerd via de crowd, maar qua risicopotentieel iets lager vind ik zelf.
Lijkt Synvest Duits vastgoed je wat?
Zit er zelf nu anderhalf jaar.

En Lenderspender is misschien ook wat voor je, heb nog wel een link dat je gratis 25¤ krijgt.

Estateguru is ook vastgoed alleen hoog risico:)
pi_174777579
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 11:57 schreef wouterde het volgende:

[..]

Lijkt Synvest Duits vastgoed je wat?
Zit er zelf nu anderhalf jaar.

En Lenderspender is misschien ook wat voor je, heb nog wel een link dat je gratis 25¤ krijgt.

Estateguru is ook vastgoed alleen hoog risico:)
Bedankt voor je adviezen.

Lenderspender trekt mij meer iets aan dan de synvest. Al ben ik wel benieuwd naar de aanvragen.. Is dat vergelijkbaar met funding circle? En kun je zelf bepalen wanneer je een bedrag stort?

Estateguru heb ik een tijd geleden overwogen. Maar alleen vastgoed en ook nog buitenland, vind ik te riskant.
pi_174777631
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 12:28 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Bedankt voor je adviezen.

Lenderspender trekt mij meer iets aan dan de synvest. Al ben ik wel benieuwd naar aanvragen.. Is dat vergelijkbaar met funding circle? En kun je zelf bepalen wanneer je een bedrag stort?

Estateguru heb ik een tijd geleden overwogen. Maar alleen vastgoed en ook nog buitenland, vind ik te riskant.
Bij Lenderspender kan je zelf bepalen wanneer je een bedrag stort. In tegenstelling tot FNC (en andere platforms) wordt het gestorte bedrag over alle leningen verspreidt. Dus er hoeft geen keuze gemaakt te worden uit de leningen.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:52:15 #294
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_174777969
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 08:28 schreef Remond1977 het volgende:

Misschien een troost voor wat het waard is, als laatste zei de ondernemer dat het
via GvE wel goed komt!

[..]

Goed als in we krijgen al het geld terug?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:01:51 #295
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_174778156
Keniaan bij LAH
¤ 100000
6 maanden
7%
partner: Umati (factoring)
pi_174778324
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 12:32 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Bij Lenderspender kan je zelf bepalen wanneer je een bedrag stort. In tegenstelling tot FNC (en andere platforms) wordt het gestorte bedrag over alle leningen verspreidt. Dus er hoeft geen keuze gemaakt te worden uit de leningen.
Bedoel meer de kwaliteit van de leningen.
Op funding circle kom je best wat slechte leningen tegen en een paar pareltjes.
Hoe is dat bij lenderspender?
pi_174778546
Nieuwe KoM
https://www.kapitaalopmaat.nl/Lagooni-BV-2
60 mnd, 7,5% voor ¤ 75.000
pi_174778571
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:13 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Bedoel meer de kwaliteit van de leningen.
Op funding circle kom je best wat slechte leningen tegen en een paar pareltjes.
Hoe is dat bij lenderspender?
Allemaal c9msumentenleningen. Maar Lenderspender is vrij streng.
Op dit moment hebben ze 189 leningen, en stijgt snel.
pi_174778606
Apoc aviation gaat wederom vervroegd aflossen.

Vanmiddag om 15.00 uur nieuw project van dit bedrijf voor de aankoop van een nieuwe Airbus.
pi_174778704
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:30 schreef wouterde het volgende:
Apoc aviation gaat wederom vervroegd aflossen.

Vanmiddag om 15.00 uur nieuw project van dit bedrijf voor de aankoop van een nieuwe Airbus.
"Verwachting is dan ook dat lening 16459 binnen 4-7 maanden vanaf heden vervroegd zal worden afgelost. "

Dat is dus nog niet zeker.
pi_174778736
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:13 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Bedoel meer de kwaliteit van de leningen.
Op funding circle kom je best wat slechte leningen tegen en een paar pareltjes.
Hoe is dat bij lenderspender?
Lender & Spender geeft zelf aan dat ze alleen leningen verstrekken aan mensen met een hoge kredietwaardigheid. Hierdoor zorgen ze er naar eigen zeggen voor dat de kans zeer groot is dat de leningen op tijd worden terugbetaald. Ze gebruiken hiervoor o.a. de volgende criteria:

Vaste baan
Inkomenstoets
Goede betaalmoraal (BKR)

Volgens de site hebben ze nog 0 defaults maar ze zijn natuurlijk ook pas ongeveer 1 jaar bezig maar hebben momenteel wel al 189 leningen lopen.

Ik zou gewoon even op hun site kijken. Met deze link kun je dat doen en krijg je als je 1000 euro investeert binnen 6 maanden nog 25 euro bonus (Ik ook trouwens). https://www.lenderspender.nl/r/m24nooo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')