abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173768598
quote:
AMSTERDAM - GroenLinks wil de binnenstad van Amsterdam een gesloten vesting maken door al het autoverkeer te weren. Ook moeten komende vier jaar 10.000 parkeerplaatsen in de stad worden geschrapt.

Dat blijkt uit het concept-verkiezingsprogramma, dat vandaag gepresenteerd wordt door de linkse partij in de gemeenteraad.

Fractievoorzitter Rutger Groot Wassink, die graag wethouder wil worden en er in de Stopera bekend om staat fan te zijn van communist Karl Marx, wil verder ook armen tegemoet komen door de gemeente hun schulden te laten afkopen. Ook pleit hij voor een ’repressievrije’ bijstand. Dat betekent dat er geen verplichte tegenprestatie wordt verwacht van bijstandstrekkers.

Daarnaast moet het voor deze groep mensen gemakkelijk worden om bij te verdienen, als het aan de GroenLinksers ligt. Zwarte Piet is niet welkom in de stad en Keti Koti moet wat de partij betreft een nationale feestdag worden. Groot Wassink wil onder andere het toch al barmhartige asielbeleid van de stad veel verder verruimen, een onderwerp waarover hij met burgemeester Eberhard van der Laan regelmatig in de clinch ligt.

„De komende vier jaar heffen we ten minste 10.000 parkeerplaatsen op.” Ook moeten op plekken waar de fietsparkeerdruk hoog is, autoparkeerplaatsen worden omgezet in fietsparkeerplekken. Touringcars moeten volgens de eveneens partij het veld ruimen. Verder pleit de partij voor een uitbreiding van een milieuzone en moet het vliegverkeer op Schiphol worden teruggedrongen. Consumentenvuurwerk wordt als het aan de partij ligt ook al uitgebannen.

Groot Wassink schetst in zijn voorwoord een gitzwart scenario als er in zijn ogen niets verandert: de stad zou zijn ziel verliezen. „Wij willen een radicaal sociale, groene en vrije stad. Omdat we er van overtuigd zijn dat verandering noodzakelijk is. Meer dan ooit tevoren.” Het plan is opgesteld onder leiding van bureau De Helling-directeur Jasper Blom. In de commissie zaten onder andere oud-Kamerlid Tofik Dibi en raadslid Femke Roosma.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)rdam_autovrij__.html

Hoe ver kunnen we dit nog laten gaan? Een feestdag erbij voor de Surinamers? Zwarte piet illegaal in Amsterdam. En de armen kunnen hun schulden af laten kopen door Amsterdam. Vervolgens hoeven ze geen tegenprestatie te leveren voor hun bijstand.
Wie gaat dit betalen? Natuurlijk, de werkende mensen.
pi_173768665
Kut GroenLinks. Wat een dieptrieste partij gedreven door dromen.
pi_173768711
Da's dan een makkelijke keuze, daar stemmen we niet op.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  donderdag 14 september 2017 @ 11:11:47 #4
3542 Gia
User under construction
pi_173768716
Wat een achterlijke zool.
Schulden afkopen! Dat zal wel helpen. Dan zijn ze schuldenvrij en schaffen ze weer creditcards aan, omdat het dan weer kan. Mensen die niet aan hun schulden werken, zijn niet te helpen met geld. Iedere gek weet dat.

Dat van die bijstand boeit me niet echt. Als er maar wel ingezet gaat worden op stevige sollicitatieplicht en controle daarop.

De binnenstad autovrij kan ik me wel in vinden, eigenlijk.
pi_173768760
Een ieder die een groot bewonderaar is van Marx zou hetzelfde behandelt moeten worden als mensen die Hitler bewonderen.
pi_173768883
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:14 schreef AchJa het volgende:
Wat een debiele lui zitten er ook bij GL... :')

Maar goed, help Amsterdam maar lekker naar de klote het boeit mij als "provinciaal" verder toch geen reet.
Denken dat Amsterdam al niet naar de kloten is :')
pi_173768889
Zo lang ze die waanzin in amsterdam houden zoeken ze het daar maar uit. De begroting is daar toch al een puinhoop, dit kan er ook nog wel bij. Dat gaat natuurlijk ook een ontzettend aanzuigende werking hebben van bijstandstoeristen uit de rest van het land, dan zijn we die met een beetje geluk in Rotterdam zo kwijt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 14 september 2017 @ 11:22:13 #9
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173768917
Ik krijg al rillingen bij de uitdrukking 'radicaal sociaal' :')
  donderdag 14 september 2017 @ 11:27:11 #10
307622 Perox
(niet de echte)
pi_173769027
Amsterdam heeft wel wat meer nodig dan dit gepruts en gerommel in de marge.

In plaats van je druk te maken over fietsparkeerdruk, Zwarte Piet en Keti Koti zou je liever wat doen aan de huizenproblematiek, het openbaar vervoer en de veiligheid.
  donderdag 14 september 2017 @ 11:38:19 #12
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_173769290
Is dit serieus? Niet een berichtje van de Speld ofzo?
pi_173769315
Man, man, man wat een droefenis.

Amsterdam wordt steeds meer Nederland vreemd. :')

Bij de laatste verkiezingen (maart) is Groen Links ook de grootste partij van Amsterdam gebleken. 19.3%!! |:(

Zijn er nog echte Nederland gezinde Amsterdammers die dat bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen kunnen dwarsbomen? :)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 14 september 2017 @ 11:40:41 #14
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173769352
Hier gaan natuurlijk een shitload aan fietsende UvA-studenten op stemmen. Gelukkig wonen er nog 600.000 stemgerechtigden in die stad die wel helder kunnen nadenken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173769370
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:39 schreef Montagui het volgende:
Man, man, man wat een droefenis.

Amsterdam wordt steeds meer Nederland vreemd. :')

Bij de laatste verkiezingen (maart) is Groen Links ook de grootste partij van Amsterdam gebleken. 19.3%!! |:(

Zijn er nog echte Nederland gezinde Amsterdammers die dat bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen kunnen dwarsbomen? :)
Die zijn er niet meer helaas, hele stad ziet zwart van de import.
*Hosselcopter*
pi_173769612
Ik ga me inschrijven voor een woning in Amsterdam, geld krijgen maar niets doen en af en toe janken over schulden die ik heb.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173769694
Natuurlijk. Er moet plaats gemaakt worden voor de bakfietsen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  PR/Manusje van alles donderdag 14 september 2017 @ 11:52:24 #18
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_173769701
dit kan niet serieus zijn
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 14 september 2017 @ 11:52:29 #19
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173769705
Het makkelijker bij kunnen verdienen in de bijstand ben ik een voorstander van. Dat zou tot het niveau van het minimum loon (fulltime) moeten kunnen (wel Inc die bijstand dan, niet geheel erbovenop).
Dat maakt het makkelijker voor mensen om in de arbeidsmarkt te blijven. Tijdelijk werk of maar enkele uren per week aan te nemen. Goed voor hun CV, goed voor hun kansen op de arbeidsmarkt en motiverend als je extra krijgt ipv op hetzelfde niveau blijft.
Sollicitatie plicht e.d. zou wel moeten blijven staan. Werk voor behoud van uitkering zou gewoon normaal loon op moeten leveren, mag wat mij betreft niet goedkoper zijn dan een normale werknemer.

De binnenstad auto vrij is ook geen slecht idee. Auto's geven daar op vele fronten overlast. Zou prima te doen moeten zijn omdat openbaar vervoer op verschillende wijzen daar goed te doen is.
Wel moet de volgorde kloppen, dus eerst dat openbaar vervoer goed regelen (goedkoop en goede aansluiting), dan pas auto's er rustig aan uit gaan mikken.

Schulden afkopen vind ik een slecht idee. Ruimer asielbeleid kan ik niets zinnigs over zeggen, geen idee hoe dat beleid nu is daar. Zo ver ik weet is het al een vrij ruim beleid, als dat zo is hoeft dat niet veranderd te worden.
Zwarte piet weren vind ik onzin, dat is niet iets wat de politiek zou moeten bepalen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173769721
Knettergek zijn ze.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_173769735
En een vrije stad. Maar o wee als je je als zwarte Piet verkleedt!!!
pi_173769780
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:11 schreef Gia het volgende:
Wat een achterlijke zool.
Schulden afkopen! Dat zal wel helpen. Dan zijn ze schuldenvrij en schaffen ze weer creditcards aan, omdat het dan weer kan. Mensen die niet aan hun schulden werken, zijn niet te helpen met geld. Iedere gek weet dat.

Dat van die bijstand boeit me niet echt. Als er maar wel ingezet gaat worden op stevige sollicitatieplicht en controle daarop.

De binnenstad autovrij kan ik me wel in vinden, eigenlijk.
En als je nou zelf in de binnenstad woont?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_173769802
quote:
Daarnaast wil GroenLinks de stad gebruiken om grote internationale problemen zoals de klimaatverandering en racisme te beïnvloeden. Bijvoorbeeld door een einde te maken aan de positie van de Amsterdamse haven als wereldmarktleider op het gebied van benzine- en kolenoverslag.
Actief de handel in je haven willen inperken.
En denken dat als jij die olie niet meer in je haven invoerd, dat ze dan in Frankrijk of Duitsland minder de auto gebruiken ipv simpelweg een andere haven te kiezen 8)7
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 14 september 2017 @ 11:57:24 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173769840
Haha GroenLinks. Wereldvreemde club is dat ook.
pi_173769857
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Actief de handel in je haven willen inperken.
En denken dat als jij die olie niet meer in je haven invoerd, dat ze dan in Frankrijk of Duitsland minder de auto gebruiken ipv simpelweg een andere haven te kiezen 8)7
GL moet je niet willen begrijpen. Het is net als die vage droom waar je van ontwaakt. Geen touw aan vast te knopen.
pi_173769859
Tja GL wil geen stemmers blijkbaar dat is ook een keuze.
pi_173769864
of deze:
quote:
Of door schoolboeken hier te 'dekoloniseren' en Zwarte Piet de toegang tot de stad te ontzeggen. De problemen verdwijnen er niet mee, maar Amsterdam geeft het goede voorbeeld.
Schoolboeken dekoloniseren _O-

En dat is gewoon de grootste partij van Amsterdam met een Karl Marx fan als leider.
Amsterdam :')
pi_173769877
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:13 schreef Chivaz het volgende:
Een ieder die een groot bewonderaar is van Marx zou hetzelfde behandelt moeten worden als mensen die Hitler bewonderen.
Nederland Karl Marx land, er zijn zelfs straten naar hem vernoemd, zoals de Karl Marxdreef in Utrecht.

Ik vind hem maar een stumperd.
pi_173769925
_O_

Zou stemmen.
Puntjes.
pi_173769935
GroenLinks Amsterdam schijt gewoon keihard in de bek van iedereen die wel werkt en hard z'n best doet om geen schulden te maken. Man man wat een achterlijken. De enige Amsterdammer die ik deze partij gun is user Elzies.
  donderdag 14 september 2017 @ 12:04:41 #32
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173769989
Het funeste is dat het stemvee, stemt naar gelang de nationale partij en dit geleuter dus nauwelijks onder ogen zal komen...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_173770018
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:01 schreef Nielsch het volgende:
GroenLinks Amsterdam schijt gewoon keihard in de bek van iedereen die wel werkt en hard z'n best doet om geen schulden te maken. Man man wat een achterlijken. De enige Amsterdammer die ik deze partij gun is user Elzies.
Ik ben er van overtuigd dat het een golfbeweging is. Het is jaren veel te goed gegaan met de stad en dan zie je dat de werkelijke problemen verdwijnen en partijen zoals de hopeloos naieve luchtfietsers van Groenlinks voet aan de grond krijgen. Die helpen de stad binnen 50 jaar de vernieling in, zodat er weer werkelijke problemen zijn en dan komt het gezonde verstand weer terug.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 14 september 2017 @ 12:11:18 #34
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173770095
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigd dat het een golfbeweging is. Het is jaren veel te goed gegaan met de stad en dan zie je dat de werkelijke problemen verdwijnen en partijen zoals de hopeloos naieve luchtfietsers van Groenlinks voet aan de grond krijgen. Die helpen de stad binnen 50 jaar de vernieling in, zodat er weer werkelijke problemen zijn en dan komt het gezonde verstand weer terug.
50 jaar? Dat kunnen ze veel sneller...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_173770132
Het meeroken is zo schadelijk dat het overal uit het straatbeeld moet verdwijnen maar als het over veel schadelijkere uitlaatgassen en fijnstof van auto's gaat geldt dat blijkbaar niet meer. _O_
pi_173770166
Is het daadwerkelijke concept al ergens te lezen of moeten we het doen met deze telegraaf-interpretatie?
  donderdag 14 september 2017 @ 12:17:38 #37
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_173770184
Ik ben wel een voorstander van autovrije binnensteden.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_173770199
quote:
14s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:17 schreef Dagoduck het volgende:
Ik ook. Jammer dat groenlinks te laf was om daadwerkelijk een positie te nemen waarin ze daar iets aan kunnen doen.
Conscience do cost.
pi_173770247
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:16 schreef Stranger het volgende:
Is het daadwerkelijke concept al ergens te lezen of moeten we het doen met deze telegraaf-interpretatie?
Nog niet. Alle media hebben het al in kunnen zien en zij hebben ieder de voor hun interessante punten uit gehaald.
https://nos.nl/artikel/21(...)m-moet-autovrij.html
https://www.parool.nl/ams(...)e-stad-uit~a4516556/
https://www.geenstijl.nl/5138531/gevaarlijke-club-gekken/
  donderdag 14 september 2017 @ 12:20:57 #40
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_173770248
Zwarte Piet verbannen, maar Keti fucking Koti als 'nationale feestdag'.

Je zou bijna wensen dat iemand eens bij hen door de brievenbus heen kotst. Bijna.
pi_173770251
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:19 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Denken dat Amsterdam al niet naar de kloten is :')
True, maar niet door links beleid.....Het begint een soort Londen te worden. Een stad juist alleen voor de rijken zonder de ruigheid waar Amsterdam groot mee is geworden. De wallen worden ingeperkt, de coffeeshops worden steeds verder ingeperkt, de 'underground' scene is steeds lastiger te vinden. De huizenprijzen steeds hoger, etc etc.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 14 september 2017 @ 12:23:20 #42
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_173770294
Groen links :')
Ik ben inmiddels overleden
pi_173770296
Ik ben voor. Die stinkende auto's moeten we hier niet. Als ik met mooi weer met mijn huisgenoten in de woongroep buiten mijn bordje tofu eet, wordt die automatisch gerookt door die walmen van het verkeer. Als ik dat had gewild had ik het zelf wel zo bereid in de gemeenschappelijke keuken.

En wat betreft die schulden, dat is helemaal een goed idee. En laat die arme sloebers dan gewoon hun op afbetaling gekochte HD flatscreen houden.
In discussie gaan met Voos_Kogels, een grotere malloot is er niet
Als het moet schiet ik de gaten in de baarmoeder, vandaar ook mijn nick
pi_173770305
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:01 schreef Pg_up het volgende:
_O_

Zou stemmen.
Het programma ziet er inderdaad erg mooi en positief uit.

:D
pi_173770314
Het zijn allemaal racisten.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_173770349
Dit zijn de gasten in de programma commissie en verantwoordelijk voor al deze sneuheid:

- Jasper Blom
- Tofik Dibi
- Bram Gerrits
- Femke Roosma
- Rick Vermin
- Shazia Ishaq

https://amsterdam.groenli(...)commissie%202018.pdf

https://amsterdam.groenli(...)nteraadsverkiezingen
pi_173770358
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:40 schreef Janneke141 het volgende:
Hier gaan natuurlijk een shitload aan fietsende UvA-studenten op stemmen. Gelukkig wonen er nog 600.000 stemgerechtigden in die stad die wel helder kunnen nadenken.
Vind dat van die auto's wel een puik idee.
  donderdag 14 september 2017 @ 12:29:04 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173770359
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:06 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)rdam_autovrij__.html

Hoe ver kunnen we dit nog laten gaan? Een feestdag erbij voor de Surinamers? Zwarte piet illegaal in Amsterdam. En de armen kunnen hun schulden af laten kopen door Amsterdam. Vervolgens hoeven ze geen tegenprestatie te leveren voor hun bijstand.
Wie gaat dit betalen? Natuurlijk, de werkende mensen.
Bizar dat een openlijke communist gewoon een podium krijgt in Amsterdam.

En je Wehkampschulden gratis afgelost, geen sollicitatieplicht meer maar wel gewoon lekker mogen bijverdienen wat je wil? Logisch dat die Amsterdamse uitkeringstrekkers wel oren hebben naar dit mooie verhaal.

In de praktijk blijkt communisme echter altijd minder mooi voor zijn volgelingen als ze voorgespiegeld wordt. Meestal ontstaat er een genadeloze machtspolitiek, met afluisterpraktijken en strafkampen voor het volk. Voor je het weet sta je als Amsterdamse uitkeringstrekker dan tankgrachten te graven in Groningen bij -20 tegen de Amerikanen. Het is maar dat ze gewaarschuwd zijn.
The End Times are wild
pi_173770367
quote:
14s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:17 schreef Dagoduck het volgende:
Waarom?
pi_173770390
quote:
9s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:23 schreef Enchanter het volgende:
Groen links :')
Politiek :')
  donderdag 14 september 2017 @ 12:33:55 #51
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_173770434
Een vrije stad door alles te verbieden. GL *O* *O* *O*

:')
pi_173770450
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waarom?
Het maakt het wel een stuk fijner om te fietsen en te wandelen. Ik denk dat het in sommige gevallen ook wel winkelen aantrekkelijk kan maken. Kijk, sowieso kom je met de auto nu al nauwelijks de binnenstad in, dus wat betreft winkelend publiek zal het niet veel uitmaken. Maar als je een paar straten ombouwt tot wandel boulevards met bomen en dergelijke (beetje zoals franse en spaanse straten) dan wordt het veel aangenamer om er te lopen. Aan publiek geen gebrek. (in tegendeel, de straten puilen tegenwoordig uit met wandelende toeristen).

Maar 100% autovrij is sowieso niet te doen. Je hebt vrachtwagens en bussen nodig tenslotte. Het is een meer een gevalletje 'hoog inzetten'

Even voor de duidelijkheid, dat schulden opkopen vind ik ook een bizar plan (stem sowieso niet op GL) maar een binnenstad met zo min mogelijk auto's vind ik opzich niet slecht. Het gaat niet om de hele stad he, alleen de kern met alle kleine straates en steegjes.
  donderdag 14 september 2017 @ 12:36:51 #53
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173770496
GroenLinks maakt van Amsterdam een heerlijke schone, frisse en moderne stad.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_173770498
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:33 schreef Klummie het volgende:
Een vrije stad door alles te verbieden. GL *O* *O* *O*

Integendeel, lui in de bijstand hangen en ondertussen schulden maken omdat je bijstandsuitkering niet hoog genoeg is om de nieuwste PS4 spellen te kopen wordt juist aangemoedigd door GroenLinks!
pi_173770552
quote:
6s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Integendeel, lui in de bijstand hangen en ondertussen schulden maken omdat je bijstandsuitkering niet hoog genoeg is om de nieuwste PS4 spellen te kopen wordt juist aangemoedigd door GroenLinks!
Ha, Groenlinks heeft een irreëel plannetje, en alle suffe burgerlullen hangen alweer met hun tanden in de gordijnen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_173770585
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:40 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ha, Groenlinks heeft een irreëel plannetje, en alle suffe burgerlullen hangen alweer met hun tanden in de gordijnen.
Je snapt het niet volgens mij, niks doen en schulden maken die anderen voor mij betalen is juist mijn grote droom :D
pi_173770610
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Zwarte Piet verbannen, maar Keti fucking Koti als 'nationale feestdag'.

Je zou bijna wensen dat iemand eens bij hen door de brievenbus heen kotst. Bijna.
Ik dacht al dat ze triest waren, maar zo erg had ik me niet kunnen bedenken...
Dus toch.

Zie hier het werkelijke gezicht van gl. Totale landverraders en voortrekkers van de uitvreters. Alles voor een maakbare samenleving en keihard linksfascisme. En wie het er niet mee eens is, krijgt door zijn brievenbus gescheten.

Ik hoop dat ze keihard door de mand zakken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173770706
quote:
17s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:36 schreef Perrin het volgende:
GroenLinks maakt van Amsterdam een heerlijke schone, frisse en moderne stad.
GroenLinks maakt van Amsterdam een heerlijke schone, frisse en moderne stad? gl maakt er een irreële puinhoop van waar niemand zich ooit in zal herkennen. Een stad vol pinguins en kansloze parasieten waar de hardwerkende eerlijke middenstander mag bloeden.
Nope. Wedden op het verkeerde paard.
1947-2016
pi_173770708
quote:
2s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het maakt het wel een stuk fijner om te fietsen en te wandelen. Ik denk dat het in sommige gevallen ook wel winkelen aantrekkelijk kan maken. Kijk, sowieso kom je met de auto nu al nauwelijks de binnenstad in, dus wat betreft winkelend publiek zal het niet veel uitmaken. Maar als je een paar straten ombouwt tot wandel boulevards met bomen en dergelijke (beetje zoals franse en spaanse straten) dan wordt het veel aangenamer om er te lopen. Aan publiek geen gebrek. (in tegendeel, de straten puilen tegenwoordig uit met wandelende toeristen).

Maar 100% autovrij is sowieso niet te doen. Je hebt vrachtwagens en bussen nodig tenslotte. Het is een meer een gevalletje 'hoog inzetten'

Even voor de duidelijkheid, dat schulden opkopen vind ik ook een bizar plan (stem sowieso niet op GL) maar een binnenstad met zo min mogelijk auto's vind ik opzich niet slecht. Het gaat niet om de hele stad he, alleen de kern met alle kleine straates en steegjes.
Maar er wonen ook nog mensen natuurlijk. De binnenstad van Rotterdam is voor een groot deel autovrij in de winkelgebieden maar via belangrijke verkeersaders is toch iedere plek redelijk te bereiken met de auto. Dan is het goed geregeld maar volgens mij wordt het in Amsterdam een ramp als je de auto daar verbied. Vooral voor bewoners.
pi_173770740
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar er wonen ook nog mensen natuurlijk. De binnenstad van Rotterdam is voor een groot deel autovrij in de winkelgebieden maar via belangrijke verkeersaders is toch iedere plek redelijk te bereiken met de auto. Dan is het goed geregeld maar volgens mij wordt het in Amsterdam een ramp als je de auto daar verbied. Vooral voor bewoners.
En bedrijven.
pi_173771104
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

De binnenstad wordt voornamelijk bewoond door rijke GLsers :P Dus als ze het zelf willen.... :D
pi_173771198
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:11 schreef thedeedster het volgende:

[..]

50 jaar? Dat kunnen ze veel sneller...
50 jaar is inderdaad wel wat lang. In 20 jaar moet dat ook kunnen. Gemeentekas leeg, geen woning meer te krijgen, enige winkels in de binnenstad zijn hippe koffietentjes de rest is failliet, enorme aanspraak op uitkeringen omdat iedereen een uitkering heeft.

Nee, nu ik er beter over nadenk moet men dat in 20 jaar prima weten te realiseren.
  donderdag 14 september 2017 @ 13:19:39 #63
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173771229
Die luchtfietsers komen waarschijnlijk nooit verder dan de grachtengordel.

Wat er buiten Amsterdam speelt, daar kunnen ze zich al helemaal niks bij voorstellen.
pi_173771307
Amsterdam is al een tijdje een eilandje.....als GL het voor het zeggen krijgt drijft het nog verder weg.
pi_173771309
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die luchtfietsers komen waarschijnlijk nooit verder dan de grachtengordel.

Wat er buiten Amsterdam speelt, daar kunnen ze zich al helemaal niks bij voorstellen.
Ik stel voor dat ze dat vooral zo houden voordat ze landelijke ambities krijgen.
pi_173771373
Wat een onzin.

Enige goede punt vind ik de verplichte tegenprestatie voor mensen in bijstand afschaffen.
In plaats daarvan moet de gemeente vrijwilligerswerk aanmoedigen.

Tegenprestatie is geen vrijwilligerswerk maar dwangarbeid.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_173771885
Groen Links :') Dat zijn gewoon antifa marxisten met een stropdas. Wat een kutpartij. _O-
pi_173771913
Gelijk doen. Van mij mag groenlinks de stad verpesten. Deste eerder gaan die lui een x normaal denken en stemmen.

[ Bericht 3% gewijzigd door HendrikV op 14-09-2017 14:14:23 ]
pi_173771946
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:27 schreef Harvest89 het volgende:
Wat een onzin.

Enige goede punt vind ik de verplichte tegenprestatie voor mensen in bijstand afschaffen.
In plaats daarvan moet de gemeente vrijwilligerswerk aanmoedigen.

Tegenprestatie is geen vrijwilligerswerk maar dwangarbeid.
Waarom is dat dwangarbeid? Je hoeft het niet te doen.
pi_173772004
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 14:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als je het niet doet krijg je een strafkorting, of wordt je uitkering beëindigt.

En ik heb op meerdere docu's gezien hoe mensen omgaan met de "vrijwilligers" van de gemeente. Die worden vaak als vuil behandeld, en er wordt op die mensen neergekeken.

Niet echt goed voor het zelfbeeld/zelfvertrouwen voor die mensen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 14 september 2017 @ 14:04:49 #71
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173772012
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 14:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Omdat het een methode is om werknemers minder te betalen dan eigenlijk moet. Het geen toekomst perspectief biedt omdat die werkgevers je nooit voor een normaal loon aan gaan nemen zolang deze regeling er is.
Het haalt iemand niet uit de bijstand, maar laat juist erin blijven.

Zou er normaal loon betaald worden zou het anders zijn, maar in deze vorm is het een soort dwangarbeid. Je moet en schiet er niets mee op.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173772111
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 14:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Als je het niet doet krijg je een strafkorting, of wordt je uitkering beëindigt.

En ik heb op meerdere docu's gezien hoe mensen omgaan met de "vrijwilligers" van de gemeente. Die worden vaak als vuil behandeld, en er wordt op die mensen neergekeken.

Niet echt goed voor het zelfbeeld/zelfvertrouwen voor die mensen.
Volgens mij is de definitie van dwang dat je geen keus hebt. Je kunt natuurlijk altijd de keuze maken geen uitkering aan te vragen, hoef je ook geen vrijwilligerswerk te doen.

Ik moet ook iedere dag werken, anders heb ik geen inkomen. Is dat ook dwangarbeid?

Sinds Rotterdam een tegenprestatie is gaan vragen zagen opeens heel veel mensen af van hun bijstandsuitkering. Daaruit kun je 2 dingen concluderen:

- er worden veel aanvragen gedaan die dus eigenlijk niet terecht zijn.
- een tegenprestatie vragen is een goed middel

Het enige bezwaar dat ik zie zou kunnen zijn dat het betaalde krachten verdrukt.
pi_173772941
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 14:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Omdat het een methode is om werknemers minder te betalen dan eigenlijk moet. Het geen toekomst perspectief biedt omdat die werkgevers je nooit voor een normaal loon aan gaan nemen zolang deze regeling er is.
Het haalt iemand niet uit de bijstand, maar laat juist erin blijven.

Zou er normaal loon betaald worden zou het anders zijn, maar in deze vorm is het een soort dwangarbeid. Je moet en schiet er niets mee op.
Hoeveel uur moeten ze werken dan?

Ik zou zeggen: hoogte uitkering / 1,5 x het minimumloon per uur = aantal uur werken
pi_173772979
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 14:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat gek zeg. Als ik niet werk krijg ik ook geen salaris van mijn werkgever... en nu geldt dit ook voor anderen? Bizar zeg.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2017 15:03:37 ]
pi_173773033
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:16 schreef Stranger het volgende:
https://gallery.mailchimp(...)terdam_2018_2022.pdf

Hier het programma
pi_173773086
Autovrij lijkt me vrij overdreven, maar de binnenstad zou wel baat hebben bij wat minder verkeer en minder toeristen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173773106
quote:
2s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:07 schreef Ludachrist het volgende:
Autovrij lijkt me vrij overdreven, maar de binnenstad zou wel baat hebben bij wat minder verkeer en minder toeristen.
Toeristen brengen wel geld in het laatje hè.
I´m back.
pi_173773126
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Bedankt voor dit inzicht.
pi_173773141
quote:
14s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Bedankt voor dit inzicht.
Ja, dus ik begrijp het gemekker daarover niet, eerlijk gezegd.
I´m back.
pi_173773148
quote:
Nogal een verschil tussen schulden afkopen volgens de Telegraaf en schulden opkopen volgens het daadwerkelijke programma :D .
pi_173773201
quote:
Ben er even doorheen gescrolled, volgens mij wordt er geen letter gewijd aan de financiële onderbouwing voor hun luchtkastelen.

Kan me niet voorstellen dat weldenkende mensen er op zouden stemmen.

Het is natuurlijk prachtig he, dat je ongebreideld schulden kunt maken en vervolgens kunt aankloppen bij de gemeente om ze af te laten kopen. Dat zou iedereen wel willen. Gelukkig beschikken de meeste mensen over voldoende helderheid van geest om te begrijpen dat dat een utopisch waanbeeld is.
  donderdag 14 september 2017 @ 15:14:28 #82
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_173773207
Ik denk dat Amsterdam meer baat heeft bij meer toerisme dan nog eens 300.000 kansarme asielzoekers zonder een cent te makken. Maar ja die mening is niet ''radicaal sociaal' en groen en zo.
pi_173773260
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ben er even doorheen gescrolled, volgens mij wordt er geen letter gewijd aan de financiële onderbouwing voor hun luchtkastelen.
Klopt, dat doet het CPB meestal (ik neem aan ook voor gemeentelijke programma's)

quote:
Het is natuurlijk prachtig he, dat je ongebreideld schulden kunt maken en vervolgens kunt aankloppen bij de gemeente om ze af te laten kopen. Dat zou iedereen wel willen. Gelukkig beschikken de meeste mensen over voldoende helderheid van geest om te begrijpen dat dat een utopisch waanbeeld is.
Ze worden niet afgekocht, volgens het programma worden ze opgekocht door de gemeente. Dan groeien de schulden niet meer, want de gemeente heft in dit plan waarschijnlijk geen rente, maar die bewoners zijn niet van de schuld af.
pi_173773269
quote:
10s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nogal een verschil tussen schulden afkopen volgens de Telegraaf en schulden opkopen volgens het daadwerkelijke programma :D .
Wat is dan het verschil tussen afkopen en opkopen? In beide gevallen gaat de schuld over van schuldenaar naar gemeente. De gemeenschap dus.
pi_173773281
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat is dan het verschil tussen afkopen en opkopen? In beide gevallen gaat de schuld over van schuldenaar naar gemeente. De gemeenschap dus.
In het eerste geval int de gemeente hem niet meer bij jou, in het tweede geval wordt de gemeente gewoon de nieuwe schuldeiser en blijft de schuld wel bestaan tegen andere voorwaarden, zoals minder rentebetalingen.
pi_173773308
quote:
2s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Klopt, dat doet het CPB meestal (ik neem aan ook voor gemeentelijke programma's)

Nee, je kunt je plan indien gewenst voorleggen aan het CPB. Die rekenen het dan na. Het is gebruikelijk in een goed programma dat je zelf een financiele onderbouwing er bij doet.

quote:
Ze worden niet afgekocht, volgens het programma worden ze opgekocht door de gemeente. Dan groeien de schulden niet meer, want de gemeente heft in dit plan waarschijnlijk geen rente, maar die bewoners zijn niet van de schuld af.
Dan is het inderdaad een ander verhaal maar dat haal ik niet uit het programma. Daar wordt niet gesproken over wel of geen rente heffen en of de schuld überhaupt moet worden terugbetaald.
pi_173773317
quote:
2s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In het eerste geval int de gemeente hem niet meer bij jou, in het tweede geval wordt de gemeente gewoon de nieuwe schuldeiser en blijft de schuld wel bestaan tegen andere voorwaarden, zoals minder rentebetalingen.
Waar staat dat?
pi_173773329
quote:
Vind ik niet, die moeten eigenlijk nog veel erger behandelt worden aangezien het communisme nog veel meer doden op zijn geweten heeft dan wat hitler heeft gedaan.

Maar ff serieus, dit kan toch geen serieus bericht zijn? Zeg me dat het niet waar is.
Zijn er echt mensen zó achterlijk en met zo'n haat tegen Nederland ?
Een autovrije binnenstad kan ik me nog indenken, er zijn meerdere plaatsen in NL waar dit zo is, maar de rest is echt een gevalletje -> :')!!!!!!!!!!!!!!!
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_173773343
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Inderdaad, ik weet eigenlijk niet of bij gemeenteraadsprogramma's ook een doorberekening van het CPB komt, maar dat lijkt me sterk. Verder is het natuurlijk nog concept, weet niet wat er nog aan gesleuteld wordt.

Ik vind het al met al een prima GL-programma dat de kernpunten van de partij laat zien. Heel haalbaar is het niet, wel erg idealistisch. Goede inzet voor coalitiebesprekingen lijkt me.
pi_173773348
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waar staat dat?
In de definitie van 'schuld opkopen' in het woordenboek, zou ik zeggen. Het is een redelijk bekend concept.
pi_173773405
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, je kunt je plan indien gewenst voorleggen aan het CPB. Die rekenen het dan na. Het is gebruikelijk in een goed programma dat je zelf een financiele onderbouwing er bij doet.
Ik geloof het direct, ik lees niet erg veel gemeenteverkiezingsprogramma's.

quote:
Dan is het inderdaad een ander verhaal maar dat haal ik niet uit het programma. Daar wordt niet gesproken over wel of geen rente heffen en of de schuld überhaupt moet worden terugbetaald.
Dat is gewoon het concept van schulden opkopen. Daar bestaan hele industrieën voor waar ook in Nederland al een honderd miljoen euro in omgaat. Dan is het echter niet de gemeente die de schuld opkoopt, maar incassobureau's die lastig inbare schulden voor een deel van het daadwerkelijke bedrag opkopen bij bedrijven die er van af willen.
pi_173773437
quote:
2s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:25 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In de definitie van 'schuld opkopen' in het woordenboek, zou ik zeggen. Het is een redelijk bekend concept.
Maar dat er geen rente geheven wordt of überhaupt geincasseerd gaat worden staat er niet bij. Dat lijkt me toch een behoorlijk essentieel punt want dat bepaald of de rekening bij de schuldenaar of de gemeenschap terechtkomt.
pi_173773462
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar dat er geen rente geheven wordt of überhaupt geincasseerd gaat worden staat er niet bij. Dat lijkt me toch een behoorlijk essentieel punt want dat bepaald of de rekening bij de schuldenaar of de gemeenschap terechtkomt.
Er staat dat ze willen dat de schuld niet meer groeit. Dat houdt in dat er geen rente over geheven wordt, anders groeit de schuld immers.

Tevens wordt die schuld logischerwijs geïncasseerd, want ze kopen hem op, niet af.
pi_173773483
quote:
2s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik geloof het direct, ik lees niet erg veel gemeenteverkiezingsprogramma's.

[..]

Dat is gewoon het concept van schulden opkopen. Daar bestaan hele industrieën voor waar ook in Nederland al een honderd miljoen euro in omgaat. Dan is het echter niet de gemeente die de schuld opkoopt, maar incassobureau's die lastig inbare schulden voor een deel van het daadwerkelijke bedrag opkopen bij bedrijven die er van af willen.
Ja, en een incassobureau gaat er vervolgens keihard in, legt boetes op en dreigt. Ze kunnen er ook uiteindelijk toe besluiten dat een schuld oninbaar is, dan nemen ze het verlies.

Met GL aan het roer denk ik dat heel veel schulden opeens het predicaat "oninbaar" krijgen en op het bord komen bij het rendabele deel van de inwoners.

Uit het programma van GL is niet te halen waar de rekening komt.
pi_173773489
GL moet niet zoveel willen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_173773528
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, en een incassobureau gaat er vervolgens keihard in, legt boetes op en dreigt. Ze kunnen er ook uiteindelijk toe besluiten dat een schuld oninbaar is, dan nemen ze het verlies.

Met GL aan het roer denk ik dat heel veel schulden opeens het predicaat "oninbaar" krijgen en op het bord komen bij het rendabele deel van de inwoners.

Uit het programma van GL is niet te halen waar de rekening komt.
Dus eigenlijk zeg je dat je, ondanks dat GroenLinks die schulden gewoon opkoopt, verwacht dat ze ze stiekem afkopen tenzij ze expliciet zeggen dat ze die schulden heus wel gaan innen.

Ja, dan moet je dat ook maar denken hoor.
pi_173773548
"En moet het vliegverkeer op Schiphol worden teruggedrongen."

Hoort de gemeente Haarlemmermeer hier niet over te gaan?
pi_173773563
quote:
2s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er staat dat ze willen dat de schuld niet meer groeit. Dat houdt in dat er geen rente over geheven wordt, anders groeit de schuld immers.

Tevens wordt die schuld logischerwijs geïncasseerd, want ze kopen hem op, niet af.
In dat geval kost het de belastingbetaler dus geld, want misgelopen rente terwijl de inflatie niet stilstaat.
En wanneer is een schuld oninbaar? Want een bepaald percentage van de schulden zal nooit worden afgelost, daarvan verleg je het risico nu dus van de schuldeiser naar de gemeente. Want niet inbare schulden komen op het bord van de belastingbetaler. En reken maar dat heel veel schulden opeens oninbaar zijn.

Dan ga je je als gemeenten toch op gebieden begeven waar je niet zou moeten komen. Dat moet je gewoon aan de markt overlaten want dit is een financieel risico om duizelig van te worden.
pi_173773619
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

In dat geval kost het de belastingbetaler dus geld, want misgelopen rente terwijl de inflatie niet stilstaat.
Dat klopt.

quote:
En wanneer is een schuld oninbaar? Want een bepaald percentage van de schulden zal nooit worden afgelost, daarvan verleg je het risico nu dus van de schuldeiser naar de gemeente. Want niet inbare schulden komen op het bord van de belastingbetaler.
Dat klopt ook.

quote:
En reken maar dat heel veel schulden opeens oninbaar zijn.
Dat is een aanname.

quote:
Dan ga je je als gemeenten toch op gebieden begeven waar je niet zou moeten komen. Dat moet je gewoon aan de markt overlaten want dit is een financieel risico om duizelig van te worden.
Dat vraag ik me af, want het is ook niet zo alsof ze elke schuld per definitie opkopen ofzo. Ze stellen al dat dat in uitzonderlijke gevallen gebeurt. Dat het een risico is ben ik wel met je eens verder hoor, ik wil gewoon even duidelijk hebben dat waar de Telegraaf doodleuk zegt dat GroenLinks ieders schulden wil afkopen het programma zelf iets anders zegt.
pi_173773626
quote:
2s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zeg je dat je, ondanks dat GroenLinks die schulden gewoon opkoopt, verwacht dat ze ze stiekem afkopen tenzij ze expliciet zeggen dat ze die schulden heus wel gaan innen.

Ja, dan moet je dat ook maar denken hoor.
In beide gevallen ruil je de maandelijkse termijn in voor een grote som in 1 keer. De vraag is wat je met een restsch

Nou, ik heb voor een incassobureau gewerkt. En zeker 20% van de schulden is niet te innen. Dat kan een incassobureau dragen omdat die die 20% compenseren met wel inbare schulden + incassokosten + boetrente. Als je geen incassokosten en geen rente rekent, dan kan het dus niet anders dan dat je geld verliest op de niet inbare kosten en de kosten van het ambtenarenapparaat dat dit moet verzorgen.

Daar hoef je geen hogere wiskunde voor gestudeerd te hebben.
pi_173773655
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Als je geen incassokosten en geen rente rekent, dan kan het dus niet anders dan dat je geld verliest op de niet inbare kosten en de kosten van het ambtenarenapparaat dat dit moet verzorgen.

Daar hoef je geen hogere wiskunde voor gestudeerd te hebben.
Ik ontken dan ook nergens dat het geld kost ofzo. Ik stel alleen dat ze de schulden opkopen, niet afkopen.
pi_173773657
quote:
2s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat klopt.

[..]

Dat klopt ook.

[..]

Dat is een aanname.

[..]

Dat vraag ik me af, want het is ook niet zo alsof ze elke schuld per definitie opkopen ofzo. Ze stellen al dat dat in uitzonderlijke gevallen gebeurt. Dat het een risico is ben ik wel met je eens verder hoor, ik wil gewoon even duidelijk hebben dat waar de Telegraaf doodleuk zegt dat GroenLinks ieders schulden wil afkopen het programma zelf iets anders zegt.
En zou een gemeente waarvan de begroting al 1 pot ellende is zulke risico's met gemeenschapsgeld moeten nemen terwijl er in de markt verschillende partijen zijn die dat beter kunnen en niet op gemeenschapsgeld draaien?
pi_173773698
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:28 schreef Montagui het volgende:
Dit zijn de gasten in de programma commissie en verantwoordelijk voor al deze sneuheid:

- Jasper Blom
- Tofik Dibi
- Bram Gerrits
- Femke Roosma
- Rick Vermin
- Shazia Ishaq

https://amsterdam.groenli(...)commissie%202018.pdf

https://amsterdam.groenli(...)nteraadsverkiezingen
Tofik "ik heb schijt aan de Hollanders" Dibi ;( Ook al zo'n onloyaal ventje.
pi_173773700
quote:
2s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik ontken dan ook nergens dat het geld kost ofzo. Ik stel alleen dat ze de schulden opkopen, niet afkopen.
Ja ok. Duidelijk. Hoe dan ook is dat geen taak voor een gemeente. Ja, als je zwemt in het geld, niet als je er als gemeente zo'n ontzettende puinbak van gemaakt hebt dat er zelfs een parlementaire enquete over het begrotingsbeleid komt. Dan is het misschien verstandig even pas op de plaats te maken met geld van een ander uitgeven aan mensen die er in veel gevallen zelf een zooitje van gemaakt hebben.
pi_173773716
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En zou een gemeente waarvan de begroting al 1 pot ellende is zulke risico's met gemeenschapsgeld moeten nemen terwijl er in de markt verschillende partijen zijn die dat beter kunnen en niet op gemeenschapsgeld draaien?
Dat hangt natuurlijk van je politieke voorkeur af. GroenLinks denkt dat de gemeente dit op zich moet nemen voor een socialere stad waarin de ongelijkheid krimpt. Als je daarin gelooft is dit best een logisch plan. Er zijn genoeg dingen tegenin te brengen verder, zeker als je meer naar rechts neigt en de markt hoger inschat dan de gemeente, of bijvoorbeeld heel veel waarde hecht aan zelfredzaamheid en eigen verantwoordelijkheid.
pi_173773734
quote:
2s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat hangt natuurlijk van je politieke voorkeur af. GroenLinks denkt dat de gemeente dit op zich moet nemen voor een socialere stad waarin de ongelijkheid krimpt. Als je daarin gelooft is dit best een logisch plan. Er zijn genoeg dingen tegenin te brengen verder, zeker als je meer naar rechts neigt en de markt hoger inschat dan de gemeente, of bijvoorbeeld heel veel waarde hecht aan zelfredzaamheid en eigen verantwoordelijkheid.
Ja daar heb je gelijk in, al denk ik dat gezond verstand ook een factor is en daar ontbreekt het veel gL ers aan.
pi_173773804
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja daar heb je gelijk in, al denk ik dat gezond verstand ook een factor is en daar ontbreekt het veel gL ers aan.
Ik denk dat je, als je de situatie waarin alles binnen de ring Amsterdam op een gegeven moment alleen betaalbaar is voor mensen met een salaris van ¤ 100.000,- + wilt voorkomen (en dat wil ik eigenlijk wel), er op een gegeven moment wel behoorlijk radicale maatregelen moeten worden genomen. Dan zul je onder meer moeten kijken naar betere schuldsanering, meer betaalbare woningen, hoogbouw, wellicht een woonplicht, dat soort zaken.

Schulden opkopen kan in sommige gevallen best een optie zijn, maar dat zou in dat geval wel maatwerk moeten zijn in plaats van een algemene maatregel, en altijd in combinatie met een schuldsaneringsprogramma/bewindvoering.
pi_173774050
quote:
2s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:50 schreef Ludachrist het volgende:

Schulden opkopen kan in sommige gevallen best een optie zijn, maar dat zou in dat geval wel maatwerk moeten zijn in plaats van een algemene maatregel, en altijd in combinatie met een schuldsaneringsprogramma/bewindvoering.
Iets in de trant van een 'gemeentelijke WSNP' of zo.
pi_173774103
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:27 schreef Perox het volgende:
Amsterdam heeft wel wat meer nodig dan dit gepruts en gerommel in de marge.

In plaats van je druk te maken over fietsparkeerdruk, Zwarte Piet en Keti Koti zou je liever wat doen aan de huizenproblematiek, het openbaar vervoer en de veiligheid.
Dit dus. En door je met dat soort politieke doelen uit de OP bezig te houden, impliceer je imo eigenlijk ook 'op gebied van wonen, werken, veiligheid, onderwijs en ov zijn we er al'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173774106
quote:

[..]

Ik denk dat je, als je de situatie waarin alles binnen de ring Amsterdam op een gegeven moment alleen betaalbaar is voor mensen met een salaris van ¤ 100.000,- + wilt voorkomen (en dat wil ik eigenlijk wel), er op een gegeven moment wel behoorlijk radicale maatregelen moeten worden genomen. Dan zul je onder meer moeten kijken naar betere schuldsanering, meer betaalbare woningen, hoogbouw, wellicht een woonplicht, dat soort zaken.

Dan zul je bij maatschappelijke banen waar veel vraag naar is (verpleegkundigen, verloskundigen, etc) sociale huurwoningen met voorrang vergeven, i.p.v aan de zoveelste kansloze en structureel werkloze asielzoeker. Ook belastingkortingen helpen.

Dat soort mensen wil je graag in de stad, werken hard voor de maatschappij, leven niet van de staat en consumeren wel op normaal niveau.
pi_173774115
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:01 schreef Montagui het volgende:

[..]

Iets in de trant van een 'gemeentelijke WSNP' of zo.
Ja, zoiets, maar ik vind een periode van drie jaar waarna je vrijstelling van je schulden krijgt wel kort in dit geval.
pi_173774133
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Dit dus. En door je met dat soort politieke doelen uit de OP bezig te houden, impliceer je imo eigenlijk ook 'op gebied van wonen, werken, veiligheid, onderwijs en ov zijn we er al'.
Al die zaken komen ook uitgebreid aan bod in het programma, de Telegraaf schrijft er alleen niet over. Die stukken heb ik verder niet gelezen ook, dus ik weet niet wat er precies in staat, maar dat zijn wel thema's waar ze iets mee doen.
pi_173774141
quote:

[..]

Groen-links is een hele elitaire partij, losgezongen van de gewone burger. Kijk maar al die evementen van hun, die worden gehouden in chique panden als Carre en de rode hoed. Lekker veilig in de dure grachtengordel.

Die houden zich dus bezig met vrij irrelevante zaken. Dat ze geen auto's willen hebben in het centrum komt omdat veel van hun bestuurders en kandidaten wonen in duren panden in het centrum.
pi_173774259
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:07 schreef Homey het volgende:

[..]

Groen-links is een hele elitaire partij, losgezongen van de gewone burger. Kijk maar al die evementen van hun, die worden gehouden in chique panden als Carre en de rode hoed. Lekker veilig in de dure grachtengordel.

Die houden zich dus bezig met vrij irrelevante zaken. Dat ze geen auto's willen hebben in het centrum komt omdat veel van hun bestuurders en kandidaten wonen in duren panden in het centrum.
Ja, het zijn de zogenaamde post-materialisten, voornamelijk omdat ze de schaapjes op het droge hebben wrs.
I´m back.
pi_173774294
quote:

[..]

Nou ja, dit is wat de Telegraaf er uit pikt he, in het daadwerkelijke programma, wat ik eerder linkte, komen die onderwerpen uitgebreid aan bod.
pi_173774307
Boeiend :') :') :')

Het is amsterdam maar
Ik zwaai naar dieren.
pi_173774354
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, het zijn de zogenaamde post-materialisten, voornamelijk omdat ze de schaapjes op het droge hebben wrs.
Opvallen is hoe blank hun kandidatenlijst is. Ook bij hun evenementen is het vrijwel 100% roomblank publiek wat er rondloopt.

Gek voor een zogenaamde 'pro-diversiteit' partij. Zeggen a, maar doen zelf b. Ik denk dat kleurlingen, moslims, etc, een soort tool zijn voor hen om zogenaamde morele superioriteit te claimen, terwijl ze in werkelijkheid die mensen op een grote afstand houden.
pi_173774519
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:18 schreef Homey het volgende:

[..]

Opvallen is hoe blank hun kandidatenlijst is. Ook bij hun evenementen is het vrijwel 100% roomblank publiek wat er rondloopt.

Gek voor een zogenaamde 'pro-diversiteit' partij. Zeggen a, maar doen zelf b. Ik denk dat kleurlingen, moslims, etc, een soort tool zijn voor hen om zogenaamde morele superioriteit te claimen, terwijl ze in werkelijkheid die mensen op een grote afstand houden.
Klopt idd, nou zie je dat wel bij de VVD ook natuurlijk, alleen laten die zich niet op diversiteit voorstaan.
Maar ja, meeste redacties van media zijn ook poepie blank hè, om het zo maar eens uit te drukken.
I´m back.
pi_173774546
quote:

[..]

Waarom zou je dat moeten willen voorkomen? De beste plekjes kosten het meeste geld. Waarom zou iemand met een uitkering of een laag inkomen op een dure gewilde plek moeten kunnen wonen? Je kunt ook prima in Amstelveen wonen, ga daar wonen als je grachtengordel niet kunt betalen.
pi_173774777
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waarom zou je dat moeten willen voorkomen? De beste plekjes kosten het meeste geld. Waarom zou iemand met een uitkering of een laag inkomen op een dure gewilde plek moeten kunnen wonen? Je kunt ook prima in Amstelveen wonen, ga daar wonen als je grachtengordel niet kunt betalen.
Het gaat niet alleen om de grachtengordel he. Ook in wijken als Oost, de Pijp en Watergraafsmeer zie je dit gewoon gebeuren.

Er zijn echt legio redenen voor om dat een beetje binnen de perken te willen houden. Zo heb je bijvoorbeeld een hele grote groep mensen die wel belangrijk werk verrichten in de stad (onderwijs, zorg, noem het maar op), maar wonen in de stad al snel niet meer kunnen betalen. Dan zal een deel wel blijven, maar een deel gaat ook gewoon elders in het land werken waardoor er niet genoeg personeel is in die beroepen. Dat zie je momenteel in Londen gebeuren.

Persoonlijk vind ik echter een actieve stad wel belangrijk. Je hebt bijvoorbeeld een vrij grote groep studenten in Amsterdam, net zoals een vrij grote groep in creatieve beroepen, die veel bijdragen aan activiteiten in de stad en het gewoon een leuke plek maken om te zijn. Die zullen ook steeds meer verdwijnen, en ik denk niet dat de stad daar nou een prettiger karakter door krijgt.

Nu is Amsterdam natuurlijk redelijk klein en altijd prima te bereizen vanuit bijvoorbeeld Purmerend, dus dit zal je op beperktere schaal gaan zien dan in de echt grote wereldsteden, maar dat je de hele binnenstad niet hoeft te verkopen aan investeerders en bankiers lijkt mij evident.
  donderdag 14 september 2017 @ 16:45:28 #121
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_173774893
Ach, Amsterdam bestaat toch alleen uit grachtengordelvolk, uitkeringstrekkers en drugsgebruikende toeristen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_173774932
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er moet toch volk zijn, om te controleren of degene welke die dure plekjes kunnen betalen ook werken?
pi_173774941
quote:
2s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om de grachtengordel he. Ook in wijken als Oost, de Pijp en Watergraafsmeer zie je dit gewoon gebeuren.

Er zijn echt legio redenen voor om dat een beetje binnen de perken te willen houden. Zo heb je bijvoorbeeld een hele grote groep mensen die wel belangrijk werk verrichten in de stad (onderwijs, zorg, noem het maar op), maar wonen in de stad al snel niet meer kunnen betalen. Dan zal een deel wel blijven, maar een deel gaat ook gewoon elders in het land werken waardoor er niet genoeg personeel is in die beroepen. Dat zie je momenteel in Londen gebeuren.

Persoonlijk vind ik echter een actieve stad wel belangrijk. Je hebt bijvoorbeeld een vrij grote groep studenten in Amsterdam, net zoals een vrij grote groep in creatieve beroepen, die veel bijdragen aan activiteiten in de stad en het gewoon een leuke plek maken om te zijn. Die zullen ook steeds meer verdwijnen, en ik denk niet dat de stad daar nou een prettiger karakter door krijgt.

Nu is Amsterdam natuurlijk redelijk klein en altijd prima te bereizen vanuit bijvoorbeeld Purmerend, dus dit zal je op beperktere schaal gaan zien dan in de echt grote wereldsteden, maar dat je de hele binnenstad niet hoeft te verkopen aan investeerders en bankiers lijkt mij evident.
Ik denk dat dat in een stad als amsterdam vanwege de kleinschaligheid niet zo snel een probleem hoeft te zijn. Een vuilnisman of een winkelmedewerker kan prima vanuit een randgemeente snel in het centrum zijn.

Een levendige stad vind ik ook belangrijk en ik ben er ook niet blij mee dat investeerders panden opkopen en er vervolgens niet in gaan wonen. Maar ik vind het idee dat iedereen overal moet kunnen worden onzin. Ik begrijp dat het voor een student in Amsterdam centrum gezelliger is dan in Purmerend, maar goed beschouwd is er natuurlijk geen enkele reden om het als een recht te zien. Bijstandsgerechtigden hebben natuurlijk helemaal niets in het centrum te zoeken. Je werkt niet, dus daar hoef je niet in de buurt te wonen, je studeert niet, dus waarom zou je in hemelsnaam op het duurste stukje grond van Nederland moeten wonen met je uikering? Dan kun je, los van je sociale contacten, natuurlijk net zo goed in Stadskanaal wonen.
pi_173775042
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik denk dat dat in een stad als amsterdam vanwege de kleinschaligheid niet zo snel een probleem hoeft te zijn. Een vuilnisman of een winkelmedewerker kan prima vanuit een randgemeente snel in het centrum zijn.
Dat kan, maar ja, waarom zou je als vuilnisman of winkelmedewerker in Amsterdam gaan werken terwijl je precies datzelfde werk ook in Nijmegen kan doen en wel gewoon op fietsafstand kan wonen?

quote:
Een levendige stad vind ik ook belangrijk en ik ben er ook niet blij mee dat investeerders panden opkopen en er vervolgens niet in gaan wonen. Maar ik vind het idee dat iedereen overal moet kunnen worden onzin. Ik begrijp dat het voor een student in Amsterdam centrum gezelliger is dan in Purmerend, maar goed beschouwd is er natuurlijk geen enkele reden om het als een recht te zien. Bijstandsgerechtigden hebben natuurlijk helemaal niets in het centrum te zoeken. Je werkt niet, dus daar hoef je niet in de buurt te wonen, je studeert niet, dus waarom zou je in hemelsnaam op het duurste stukje grond van Nederland moeten wonen met je uikering? Dan kun je, los van je sociale contacten, natuurlijk net zo goed in Stadskanaal wonen.
Ik zeg ook helemaal niet dat iedereen op de grachtengordel of in het centrum moet kunnen wonen ofzo, het gaat mij om een veel groter gebied. Dit is niet iets wat zich alleen op de grachten afspeelt ofzo. Ik vind dat de stad er gebaat bij is om ook rekening te houden met lage- en middeninkomens, door bijvoorbeeld betaalbare projecten in de Watergraafsmeer of bij de Bijlmerbajes neer te zetten. Dan hoeven we echt niet elke miljonair in de Gouden Bocht te verplichten een uitkeringstrekker in huis te nemen.
pi_173775144
quote:
2s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat kan, maar ja, waarom zou je als vuilnisman of winkelmedewerker in Amsterdam gaan werken terwijl je precies datzelfde werk ook in Nijmegen kan doen en wel gewoon op fietsafstand kan wonen?

Omdat je uit de omgeving amsterdam komt en daar je sociale contacten hebt?
Omdat je in Amsterdam een baan hebt en misschien in Nijmegen niet?
Omdat je een vaste baan hebt en niet weer opnieuw wilt beginnen met een tijdelijk contract?
Omdat hele volksstammen, waaronder ondergetekende, niet op fietsafstand van hun werk wonen en daar vrede mee hebben?
Omdat je partner een baan in de omgeving Amsterdam heeft?

Zoveel mensen zoveel redenen.

quote:
Ik zeg ook helemaal niet dat iedereen op de grachtengordel of in het centrum moet kunnen wonen ofzo, het gaat mij om een veel groter gebied. Dit is niet iets wat zich alleen op de grachten afspeelt ofzo. Ik vind dat de stad er gebaat bij is om ook rekening te houden met lage- en middeninkomens, door bijvoorbeeld betaalbare projecten in de Watergraafsmeer of bij de Bijlmerbajes neer te zetten. Dan hoeven we echt niet elke miljonair in de Gouden Bocht te verplichten een uitkeringstrekker in huis te nemen.
En waarom zou er gesubsidieerd in Watergraafsmeer gewoond moeten worden terwijl er genoeg mensen zijn die daar een ongesubsidieerde woning kunnen betalen? Waarom ga je als je watergraafsmeer niet kan betalen niet verderop wonen in Amstelveen of Diemen? Je hoeft echt geen miljonair te zijn om in Amsterdam te wonen maar als je minimum verdient is het wellicht te duur. Jammer dan.

Ik zou wel Maserati willen rijden, dat kan ik niet betalen. Niemand die mijn Maseratie subsidieerd, dus nu rij ik maar een Peugeot. In Amsterdam wonen is geen recht. Als je het niet kan betalen gaat het helaas voorbij. Daar is niets mis mee.
  donderdag 14 september 2017 @ 17:06:16 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173775189
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 17:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Omdat je uit de omgeving amsterdam komt en daar je sociale contacten hebt?
Omdat je in Amsterdam een baan hebt en misschien in Nijmegen niet?
Omdat je een vaste baan hebt en niet weer opnieuw wilt beginnen met een tijdelijk contract?
Omdat hele volksstammen, waaronder ondergetekende, niet op fietsafstand van hun werk wonen en daar vrede mee hebben?
Omdat je partner een baan in de omgeving Amsterdam heeft?

Als je jong bent loont het zich de moeite om elders een bestaan op te bouwen. Om in Amsterdam te wonen moet je wel zoveel laten. Alles is veel duurder. Met 2x modaal leef je het leven van iemand rond minimumloon in een ander gebied. Waar je daar een sociale huurwoning voor 550 euro kunt huren met een tuin en 120m2 woonoppervlakte, is zo'n woning in Amsterdam al bijna een luxe!
The End Times are wild
pi_173775235
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 17:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je jong bent loont het zich de moeite om elders een bestaan op te bouwen. Om in Amsterdam te wonen moet je wel zoveel laten. Alles is veel duurder. Met 2x modaal leef je het leven van iemand rond minimumloon in een ander gebied. Waar je daar een sociale huurwoning voor 550 euro kunt huren met een tuin en 120m2 woonoppervlakte, is zo'n woning in Amsterdam al bijna een luxe!
Ja dat klopt. Maar dat mag iedereen dan toch zelf bepalen?
Als jij een woning in Amsterdam kan betalen en jij wil daar wonen dan is het toch prima. En als je het niet kan betalen dan zul je een goedkopere woonomgeving moeten zoeken.

Ik vind dat we van dat dogmatische "lage inkomens moeten ook in de stad kunnen wonen af moeten.".
pi_173775254
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 17:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Maar dat mag iedereen dan toch zelf bepalen?
Als jij een woning in Amsterdam kan betalen en jij wil daar wonen dan is het toch prima. En als je het niet kan betalen dan zul je een goedkopere woonomgeving moeten zoeken.

Ik vind dat we van dat dogmatische "lage inkomens moeten ook in de stad kunnen wonen af moeten.".
Ik heb jou wel door, je wil geen gepik in Amsterdam.
pi_173775262
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:15 schreef Geerd het volgende:
Boeiend :') :') :')

Het is amsterdam maar
Ohja... das waar ook.

Muur er om heen incl Schiphol. Zijn we daar vanaf.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
pi_173775274
quote:

[..]

In Nieuw-West zijn de huizen niet al te duur. Gezien het volk wat er leeft.
  donderdag 14 september 2017 @ 17:13:13 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173775284
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 17:12 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

In de rest van het land woon je dan ook gewoon tussen nette mesnen
The End Times are wild
pi_173777318
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:05 schreef Homey het volgende:

[..]

Dan zul je bij maatschappelijke banen waar veel vraag naar is (verpleegkundigen, verloskundigen, etc) sociale huurwoningen met voorrang vergeven, i.p.v aan de zoveelste kansloze en structureel werkloze asielzoeker. Ook belastingkortingen helpen.

Dat soort mensen wil je graag in de stad, werken hard voor de maatschappij, leven niet van de staat en consumeren wel op normaal niveau.
Dit. En daarnaast een zelfbewoningsplicht voor alle woningeigenaren in de binnenstad, tenzij de woning aantoonbaar voor lange tijd verhuurd wordt en de huurder op het adres woont.

De arbeidersklasse is gezond om in je stad te hebben. Die kun je best voorrang geven. Buschauffeurs, verpleegkundigen, onderwijspersoneel, vuilnismannen. Maar ook woningen voor personeel van de vele in de stad gevestigde bijdrijven.

Nu kunnen alleen mensen met een gezamenlijk inkomen onder 30.000 euro en boven 100.000 euro in de stad een woning vinden.
pi_173777503
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 17:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

In de rest van het land woon je dan ook gewoon tussen nette mesnen
Neen, want ook in andere delen van het land, zijn er slechts mensen met een auto te vinden. Niet alleen Amsterdam heeft daar last van. Dus weinig nette mensen in de rest van Nederland.
pi_173777779
Wat een tendentieus gezeur weer van de Telegraaf. Als die zijn zin had gekregen was heel Amsterdam platgegooid en de grachten gedempt om er parkeerplaatsen en 5-baans wegen van te maken en wilde nu niemand meer naar Amsterdam rijden. Gelukkig staken de krakers en andere linkse figuren daar een stokje voor.

Verder moeten mensen niet zo zeuren dat ze recht hebben op een parkeerplaats. Als je 12 m2 nodig hebt voor je bezitting dan maak je maar ruimte op je eigen grond.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173777834
goede zaak. Kan trump die muur mooi bouwen op de ring van amsterdam. Wat een ellende daar zeg. Altijd grote bek maar klein hartje. Een Marokkaan hoeft maar 1 keer boe te roepen en ze liggen bij wijze van spreken al in de gracht van angst. Als de pleuris uitbreekt mogen boeren het zeker weer opknappen. Nou, deze keer gaan ze maar lekker bloembollen eten
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  donderdag 14 september 2017 @ 19:48:06 #136
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173777870
Eindelijk weer eens degelijke plannen van GroenLinks. Automobilistje-pesten, het kan me in de binnenstad niet hard genoeg gebeuren. Opgetyft met je stinkende koekblik, die hobby zoek je maar uit in de provincie. ^O^
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 14 september 2017 @ 19:49:30 #137
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173777898
quote:
14s.gif Op donderdag 14 september 2017 19:48 schreef Ringo het volgende:
Eindelijk weer eens degelijke plannen van GroenLinks. Automobilistje-pesten, het kan me in de binnenstad niet hard genoeg gebeuren. Opgetyft met je stinkende koekblik, die hobby zoek je maar uit in de provincie. ^O^
De binnenstad wordt weer voor mensen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 14 september 2017 @ 19:51:46 #138
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173777960
Breng het onderwerp op auto's, immigratie of emancipatie en de gemiddelde FOK!ker duikelt van schrik terug naar de jaren 50. :').
  donderdag 14 september 2017 @ 19:53:53 #139
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173778023
quote:
17s.gif Op donderdag 14 september 2017 19:49 schreef Perrin het volgende:
De binnenstad wordt weer voor mensen.
Zo is het. Een verworven recht, die stinkbak voor je deur, het wordt tijd dat dat recht wordt teruggenomen. De automobilist is allang niet meer overal normbepalend.
pi_173778038
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wie in Purmerend in aanmerking wil komen voor een sociale huurwoning, moet daar gemiddeld 21 jaar op wachten. Dat meldt RTL Nieuws op basis van eigen onderzoek.

Het onderzoek is uitgevoerd bij woningcorporaties die zijn aangesloten bij het WoningNet, een online verdeelsysteem voor sociale huurwoningen. Purmerend kent daar de langste wachttijd: 21 jaar.

Purmerend kom je ook niet in...
  donderdag 14 september 2017 @ 19:56:00 #141
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173778075
quote:
10s.gif Op donderdag 14 september 2017 19:54 schreef Jopie78 het volgende:
Purmerend kom je ook niet in...
De vraag is, hoe kom je zo gauw mogelijk Purmerend weer uit?
pi_173778080
Grote kans dat D66, Denk en GL de grootste worden in Amsterdam komende verkiezingen, dat wordt genot. RIP alvast
pi_173778097
quote:
9s.gif Op donderdag 14 september 2017 19:56 schreef Ringo het volgende:
Na 10 jaar nog geen antwoord kunnen vinden.

Edit: het is zelfs al 15 jaar -O-
pi_173778127
quote:
9s.gif Op donderdag 14 september 2017 19:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

In elk geval niet via de A7 richting Amsterdam in de ochtendspits.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 september 2017 @ 19:57:51 #145
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173778128
Autovrije binnenstad is ^O^.
Rest :'(
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_173778137
Benieuwd hoe de winkels en restaurants bevoorraad worden zonder auto's?
pi_173778154
quote:
2s.gif Op donderdag 14 september 2017 19:58 schreef Harmankardon het volgende:
Drones.

En besteld wordt er, met al die mensen zonder schulden!
  donderdag 14 september 2017 @ 20:01:05 #148
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173778219
quote:
2s.gif Op donderdag 14 september 2017 19:58 schreef Harmankardon het volgende:
In ieder geval niet door Jan Boerenfluitjes die op zaterdagmiddag met zijn Fiat Uno fijn een plekje op de gracht zoekt.
  donderdag 14 september 2017 @ 20:03:13 #149
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173778280
Waarom niet gewoon Groningen kopiëren? Dat zone idee werkt prima.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173778330
Consumentenvuurwerk afschaffen vind ik prima idee trouwens.
  donderdag 14 september 2017 @ 20:04:58 #151
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173778347
quote:
Wat een heerlijk staaltje ruimdenkendheid en tolerantie weer zeg.
pi_173778475
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:08 schreef Ryan3 het volgende:
Mwah, ook niet zoveel.
Amsterdam trekt toch een beetje het "verkeerde" soort toeristen.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:35 schreef Luckyseven het volgende:
"En moet het vliegverkeer op Schiphol worden teruggedrongen."

Hoort de gemeente Haarlemmermeer hier niet over te gaan?
Amsterdam is voor 20% aandeelhouder in de Schiphol groep ;)
  donderdag 14 september 2017 @ 20:14:39 #153
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173778617
quote:
14s.gif Op donderdag 14 september 2017 20:04 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een heerlijk staaltje ruimdenkendheid en tolerantie weer zeg.
Zo ben ik, voor iedereen een plekje in mijn hart. O+
pi_173778791
quote:
7s.gif Op donderdag 14 september 2017 20:01 schreef Ringo het volgende:

[..]

In ieder geval niet door Jan Boerenfluitjes die op zaterdagmiddag met zijn Fiat Uno fijn een plekje op de gracht zoekt.
Maar Jan Boerenfluitjes die doordweeks als installateur in zijn Mercedes Vito of Renault Trafic rijdt, gaat ook niet met zijn gereedschap de tram in of de halve stad door wandelen als de koelcel van het restaurant kuren vertoont.

Leven in de stad zal nog veel duurder worden, als leveranciers en dienstverleners er niet of nauwelijks kunnen komen.

Nu al rekenen wij uiteraard de absurde parkeerkosten separaat door aan onze Amsterdamse klanten. Daar zal straks nog een fortuin bij komen aan reistijd door de stad.

Zie je het voor je? Bedrijfsbus aan de rand van de stad parkeren. Met 2 koffers basisgereedschap de tram in op weg naar de klant. Daar het probleem zoeken. Terug naar de bus, nog wat speciaal gereedschap halen of wat materiaal, weer naar de klant. Verrek, het zit tegen. Nog meer spullen nodig. Doei klant, tot over minimaal 3 kwartier want ik moet nog even wat uit de wagen pakken.
Nog een kwartiertje sleutelen en het werkt weer. Netjes alle afdek-kappen monteren. En klaar.

Of wacht...Er staan 4 koffers gereedschap en nog wat los materiaal. En het is het einde van de middag, dus de stad loopt leeg. Succes in de tram met al die dure spullen... nog maar 2x heen en weer reizen en je bent klaar voor vertrek.

Nee, volledig autovrij is niet handig.

Je kan natuurlijk proberen om bovenstaande monteur een E-bakfiets aan te praten. Maar meneer kan het niet betalen om in Amsterdam te wonen en woont in Almere. En dat is te ver voor de E-bakfiets. Bovendien heb je dan nog het probleem dat de monteur keuzes moet maken van wat hij meeneemt, want in een bakfiets kun je lang niet zo veel vervoeren als in een bestelbus. Als dan net niet de juiste keuze wordt gemaakt, blijft bovenstaande probleem van heen-en-weer pendelen bestaan. En een storingsmonteur weet nu eenmaal NOOIT van tevoren wat hij op locatie tegen komt en aan spullen nodig heeft. Daarom zit zijn bus nu juist tot de nok vol geladen.
pi_173778948
quote:

[..]

Overburen hebben voor 360000¤ verkocht, een tussenwoning op 95m2 (gepachte) grond.

Maar ik zou een serieus alternatief voor mijn dieselvergasser wel welkom heten hoor, een gracht bezoeken vanaf huis duurt nu ook al 30 minuten en dan moet ik nog snel een plekje vinden, anders duurt het alweer een kwartier langer.
.
  donderdag 14 september 2017 @ 20:31:01 #156
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173779023
quote:

[..]

Als je tussen het Marokkaanse gajes wil wonen moet je vooral daar kopen.
pi_173779069
Ik ben voor een vrij en onafhankelijk Amsterdam! Amsterdam vrij, Amsterdam groot!
pi_173779083
Amsterdam _O- Pauperstad
  donderdag 14 september 2017 @ 20:34:38 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173779129
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 20:21 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Maar Jan Boerenfluitjes die doordweeks als installateur in zijn Mercedes Vito of Renault Trafic rijdt, gaat ook niet met zijn gereedschap de tram in of de halve stad door wandelen als de koelcel van het restaurant kuren vertoont.

Leven in de stad zal nog veel duurder worden, als leveranciers en dienstverleners er niet of nauwelijks kunnen komen.

Nu al rekenen wij uiteraard de absurde parkeerkosten separaat door aan onze Amsterdamse klanten. Daar zal straks nog een fortuin bij komen aan reistijd door de stad.

Zie je het voor je? Bedrijfsbus aan de rand van de stad parkeren. Met 2 koffers basisgereedschap de tram in op weg naar de klant. Daar het probleem zoeken. Terug naar de bus, nog wat speciaal gereedschap halen of wat materiaal, weer naar de klant. Verrek, het zit tegen. Nog meer spullen nodig. Doei klant, tot over minimaal 3 kwartier want ik moet nog even wat uit de wagen pakken.
Nog een kwartiertje sleutelen en het werkt weer. Netjes alle afdek-kappen monteren. En klaar.

Of wacht...Er staan 4 koffers gereedschap en nog wat los materiaal. En het is het einde van de middag, dus de stad loopt leeg. Succes in de tram met al die dure spullen... nog maar 2x heen en weer reizen en je bent klaar voor vertrek.

Je kan natuurlijk proberen om bovenstaande monteur een E-bakfiets aan te praten. Maar meneer kan het niet betalen om in Amsterdam te wonen en woont in Almere. En dat is te ver voor de E-bakfiets. Bovendien heb je dan nog het probleem dat de monteur keuzes moet maken van wat hij meeneemt, want in een bakfiets kun je lang niet zo veel vervoeren als in een bestelbus. Als dan net niet de juiste keuze wordt gemaakt, blijft bovenstaande probleem van heen-en-weer pendelen bestaan. En een storingsmonteur weet nu eenmaal NOOIT van tevoren wat hij op locatie tegen komt en aan spullen nodig heeft. Daarom zit zijn bus nu juist tot de nok vol geladen.
In Amsterdam hebben ze straks helemaal geen monteurs meer nodig. Die worden allemaal met hun zielen met elkaar verbonden en leven van LOVE.
The End Times are wild
pi_173779174
quote:
10s.gif Op donderdag 14 september 2017 20:33 schreef Faeroer het volgende:
Amsterdam _O- Pauperstad
Mooi dan ben jij ook voor een afscheiding van Amsterdam neem ik aan.
Amsterdam vrij, Amsterdam groot!
  donderdag 14 september 2017 @ 20:40:36 #161
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173779290
quote:
7s.gif Op donderdag 14 september 2017 20:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zo ben ik, voor iedereen een plekje in mijn hart. O+
Alsof je die hebt.
pi_173779610
GroenLinks gaat all-in op de kanker die identiteitspolitiek heet. Identiteitspolitiek lost geen enkel probleem op en zorgt alleen maar voor extreme polarisatie. Veel succes ermee!
  donderdag 14 september 2017 @ 20:53:48 #163
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_173779616
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 20:36 schreef khochner het volgende:

[..]

Mooi dan ben jij ook voor een afscheiding van Amsterdam neem ik aan.
Amsterdam vrij, Amsterdam groot!
Dit lijkt me op termijn nog het beste.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 14 september 2017 @ 21:23:46 #164
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173780443
quote:
10s.gif Op donderdag 14 september 2017 20:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:
zorgt alleen maar voor extreme polarisatie.
Daar ben jij natuurlijk helemaal geen fan van, bloemenjong!
pi_173780535
Gewoon doen. Één groot Toeristenreservaat. De tyfus met Amsterdam en Amsterdammers. Alleen dan wel zonder dat er een cent extra algemene middelen naartoe gaan. Laat de Amsterdammers het zelf maar betalen. Net als al die uitkeringen van ze.
Whatever...
pi_173780597
quote:
Eens.

Maar wie gaan al die pek en veren betalen...?
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173781074
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 20:09 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Mwah, ook niet zoveel.
Amsterdam trekt toch een beetje het "verkeerde" soort toeristen.

[..]

Amsterdam is voor 20% aandeelhouder in de Schiphol groep ;)
Iets zegt me dat de resterende 80% van de aandeelhouders niet veel voelt voor dit plan.
pi_173781670
Amsterdam zelf eigenlijk ook niet natuurlijk.
Minder reizigers betekent minder inkomsten voor de aandeelhouders.....
pi_173782278
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 20:53 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dit lijkt me op termijn nog het beste.
Bedankt binnenkort start het Amsterdams Verzet tegen de fascisten uit Den Haag, en gaat de vrijheidsstreid beginnen.

Hopelijk heeft dit meer succes dan de beweging Groot Gelderland welke streefde naar een onafhankelijk Gelderland, enkele jaren terug.
pi_173782302
Wat is Keti Koti?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_173782326
quote:
15s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:20 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Wat is Keti Koti?
Goede vraag volgens mij is dat de dag waarop slavernij werd verboden.
pi_173782383
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:20 schreef khochner het volgende:

[..]

Bedankt binnenkort start het Amsterdams Verzet tegen de fascisten uit Den Haag, en gaat de vrijheidsstreid beginnen.

Hopelijk heeft dit meer succes dan de beweging Groot Gelderland welke streefde naar een onafhankelijk Gelderland, enkele jaren terug.
pi_173782437
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:01 schreef Nielsch het volgende:
+1
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 14 september 2017 @ 22:26:24 #174
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_173782450
Deze stad doet er steeds minder toe.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_173782653
quote:
15s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:20 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Wat is Keti Koti?
GroenLinks zou zeggen: dit is precies het probleem.
pi_173782660
quote:
Vind ik ook. En voor elke reparatie/ verbouwing/ verbetering aan je huis ga je maar mooi lopend je materiaal halen. En dat geldt ook voor koelkasten, bankstellen, stoelen, tafels etc.
pi_173782777
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vind ik ook. En voor elke reparatie/ verbouwing/ verbetering aan je huis ga je maar mooi lopend je materiaal halen. En dat geldt ook voor koelkasten, bankstellen, stoelen, tafels etc.
Winkels hoeven we ook niet te bevoorraden.
pi_173782819
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:37 schreef Physsic het volgende:

[..]

Idd, per direct kappen met die ongein. Ze gaan maar bloembollen verbouwen op hun halve vierkante meter grond. Per slot van rekening hebben ze daar ervaring met het eten van bloembollen.
pi_173782947
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Idd, per direct kappen met die ongein. Ze gaan maar bloembollen verbouwen op hun halve vierkante meter grond. Per slot van rekening hebben ze daar ervaring met het eten van bloembollen.
Bussen vol die naar het Anne Frankhuis willen mogen stoppen in Westerbork en vanaf daar gaan ze maar lopen, luie kutJapanners.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173783092
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:37 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, die kunnen best verhuizen naar bedrijventerreinen buiten de ring. Daar kunnen de stedelingen dan met hun bakfiets de boodschapjes halen.
pi_173783123
quote:
14s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:44 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Bussen vol die naar het Anne Frankhuis willen mogen stoppen in Westerbork en vanaf daar gaan ze maar lopen, luie kutJapanners.
Westerbork heeft een prima treinverbinding...
pi_173783128
Zwarte Piet mag niet meer maar Sinterklaas is al in het land. Hoe willen ze deze waanzin betalen :?
pi_173783156
quote:
14s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:44 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Toerisme wil GroenLinks sowieso beperken.
pi_173783182
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:55 schreef Physsic het volgende:

[..]

Leuk dat die marxisten voor de geïnteresseerde buitenlander gaan bepalen dat ze niet naar Amsterdam mogen komen.

Deze partij streeft naar zelfopheffing, of wat zit er achter deze volslagen waanzin?
pi_173783231
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:54 schreef Harmankardon het volgende:
Zwarte Piet mag niet meer maar Sinterklaas is al in het land. Hoe willen ze deze waanzin betalen :?
De stoomboot zal ook wel verbannen worden vanwege het milieu... Beter komen ze met een galei met een horde zwarte pieten aan de roeiriemen, lekker milieuvriendelijk. ^O^

Ik zeg ramming speed!

pi_173783279
quote:

[..]

Handig, nog minder inkomsten om uit te geven aan kansloze uitkeringstrekkers _O_
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  donderdag 14 september 2017 @ 23:06:56 #187
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173783338
Ik zou nog niet in Amsterdam willen wonen al kreeg ik het eerste jaar gratis.
pi_173783349
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kan toch allemaal met een bakfiets of karretje achter de fiets? Goedkoper en gezonder dan met een auto. Bovendien kan men dan ongestoord een praatje maken met de medeweggebruikers. Zodat men te weten kan komen of de medeweggebruikers hoogbegaafden of zwakbegaafden zijn.
pi_173783353
quote:
18s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:56 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Leuk dat die marxisten voor de geïnteresseerde buitenlander gaan bepalen dat ze niet naar Amsterdam mogen komen.

Deze partij streeft naar zelfopheffing, of wat zit er achter deze volslagen waanzin?
Nou ja, het mag natuurlijk wel, het wordt ze wel minder aantrekkelijk gemaakt.

AirBnB-verhuur beperken tot 30dagen per jaar, toeristenbelasting omhoog, geen touringcars meer in de (binnen)stad, etc.
pi_173783361
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zou nog niet in Amsterdam willen wonen al kreeg ik het eerste jaar gratis.
Das fijn, ,maar aangezien het hier stikt van de mensen uit heel Nederland is dat iig geen algemeen standpunt.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_173783405
quote:

[..]

Zijn ze al mee begonnen: NWS / GroenLinks coryfee betrokken bij racistische trapduw

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2017 23:19:09 ]
  donderdag 14 september 2017 @ 23:11:42 #192
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173783410
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Das fijn, ,maar aangezien het hier stikt van de mensen uit heel Nederland is dat iig geen algemeen standpunt.
Prima dat zij in Amsterdam willen zitten, heb ik er geen last van.
pi_173783440
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Prima dat zij in Amsterdam willen zitten, heb ik er geen last van.
Ik ook niet, want itt de gangbare opvatting zijn wij Amsterdammers helemaal niet zo'n kutvolk, ik vermaak me prima met de hertjes uit Brabant en Limburg bijv ;).
Get woke, go broke!
pi_173783524
quote:
Oh ja. _O- Helemaal vergeten.
pi_173783535
Links lullen, rechts trappen :7.
Get woke, go broke!
pi_173783599
Ik vind t n goed plan! En nu niet aankomen met "ja groene auto's mogen wel"
Ja doei electrische autos zijn net zo slecht, ga maar na wat het kost om zon ding te produceren.
Je gaat maar ter fiets, of ter paard! En wil je iets groots vervoeren, dat kan, dan neem je n paard en wagen! Dat is pas groen!
pi_173783810
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:07 schreef torentje het volgende:

[..]

Kan toch allemaal met een bakfiets of karretje achter de fiets? Goedkoper en gezonder dan met een auto. Bovendien kan men dan ongestoord een praatje maken met de medeweggebruikers. Zodat men te weten kan komen of de medeweggebruikers hoogbegaafden of zwakbegaafden zijn.
Ik vind het verder best hoor als jij je koelvriescombinatie of bankstel achter op je fietskarretje weet vast te binden... Maar ja, die zooi moet natuurlijk wel vanaf het industrieterrein komen aangezien eea natuurlijk niet meer in de buurt van de binnenstad komt vanwege het voertuigverbod. Ik zeg veel succes met je zooi.
pi_173783877
Al die progressieve keuterboertjes komen altijd als bijen op honing op Amsterdam af en wat doen ze vervolgens? Ze verminken de stad, alles moet opeens anders. Groot Wassink is ook zo'n nep/import-Amsterdammer. Ik denk wel dat 99% van Amsterdamse Groenlinks-elite import is. Nooit hoor je een Groenlinkser met een Amsterdams accent praten. Walgelijk volk. Eerst verhuizen ze naar Amsterdam, voelen zich heel hip want nu zijn ze een echte Amsterdammer :') , nu horen ze erbij en vervolgens doen ze alles om de stad te veranderen/te verminken. Onbegrijpelijk.
  donderdag 14 september 2017 @ 23:41:30 #200
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_173783884
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:40 schreef Janneke141 het volgende:
Zou nog al kortzichtig zijn, tenzij ze na de studie weer vertrekken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_173783987
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zou nog al kortzichtig zijn, tenzij ze na de studie weer vertrekken.
Studenten zijn natuurlijk nog steeds wat naief, hebben een onrealistisch wereldbeeld. Ze denken bijv ook nog steeds dat ze allemaal een topbaan krijgen na hun studie.
Get woke, go broke!
  donderdag 14 september 2017 @ 23:49:26 #202
459912 FlippingCoin
pi_173784002
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Studenten zijn natuurlijk nog steeds wat naief, hebben een onrealistisch wereldbeeld. Ze denken bijv ook nog steeds dat ze allemaal een topbaan krijgen na hun studie.
Maar dat zeiden ze ook op de open dag... :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_173784007
  donderdag 14 september 2017 @ 23:50:39 #204
459912 FlippingCoin
pi_173784022

[ Bericht 100% gewijzigd door FlippingCoin op 14-09-2017 23:52:20 (verkeerde topic) ]
  donderdag 14 september 2017 @ 23:51:02 #205
459912 FlippingCoin
pi_173784026

[ Bericht 100% gewijzigd door FlippingCoin op 14-09-2017 23:52:30 (verkeerde topic) ]
pi_173784052
  donderdag 14 september 2017 @ 23:53:55 #207
459912 FlippingCoin
pi_173784065
quote:
My bad, dacht dat ik in een ander topic zat. :@
pi_173784088
quote:
Ik had vroeger in Rotterdam een Scheikunde-leraar die Groot Wassink heette. Het exemplaar in dit topic is iig geboren in Doetinchem.
http://nl.wikisage.org/wiki/Rutger_Groot_Wassink
pi_173784109
"Hij studeerde af in de politieke geschiedenis met een scriptie over de ideologie van de Rote Armee Fraktion".

Ik heb zo'n idee dat zijn interesse daar niet naar uitging uit afschuw maar eerder uit bewondering.
pi_173784114
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik had vroeger in Rotterdam een Scheikunde-leraar die Groot Wassink heette. Het exemplaar in dit topic is iig geboren in Doetinchem.
http://nl.wikisage.org/wiki/Rutger_Groot_Wassink
Groot Wassink kan adellijk zijn.

Zonder "Groot" zou het familie geweest kunnen zijn, maar gelukkig blijkt dit een andere tak...

Geen idee van hoe een wereldstad (relatief dan) zou moeten werken, maar och wat weet het snotjong veel. Hij brengt zijn toch al marginale partijtje sowieso wel om zeep.
pi_173789202
Als de Amsterdammers met deze kennis straks GroenLinks weer de grootste partij maken, dan hebben ze alle ellende die ze gaan krijgen verdiend.
pi_173791279
quote:

[..]

Altijd weer die beren op de weg. En zo'n afgezaagd voorbeeld over de goedwillende monteur. En waarom het daarom niet kan.... We vinden daar heus wel iets op dat deze man gewoon zijn werk kan blijven doen. En misschien nog wel een stuk beter. Van een parkeerprobleem zal i.i.g. geen sprake meer zijn. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 15 september 2017 @ 14:09:44 #213
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173791757
quote:

[..]

Gewoon wat electrische bestelbusjes van de gemeente aan de rand van de stad. Stinkende diesel neerzetten, koffertjes met gereedschappen achter in de electrische bestelbus, problem solved. En moet hij even terug naar zijn eigen bus, files zijn er in ieder geval niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173793924
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 14:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Gewoon wat electrische bestelbusjes van de gemeente aan de rand van de stad. Stinkende diesel neerzetten, koffertjes met gereedschappen achter in de electrische bestelbus, problem solved. En moet hij even terug naar zijn eigen bus, files zijn er in ieder geval niet.
Natuurlijk kan je er allerlei oplossingen voor bedenken maar die kosten allemaal tijd en geld. Tarieven zullen dus fors stijgen. Ofwel van de ondernemer die wordt ingehuurd voor een klus in de stad, ofwel voor wie de uitgaven van Amsterdam moet ophoesten. Ofwel beide.

En files zijn er natuurlijk volop rond de voorgestelde 'overlaad-terreinen'. Je gaat hiermee veel mensen naar 1 plek sturen. Die daar rond hun auto nog enige tijd bezig zijn met spullen pakken. Al heeft het terrein nog zo veel capaciteit, 's ochtends en 's middags staan daar gewoon files.
Kijk maar bij pretparken of woonboulevards of stadions. Enorme parkeerterreinen, maar omdat iedereen rond dezelfde tijd aan komt en vertrekt, loopt het toch vast. Op andere plekken dan nu. Maar dat het niet meer zal gebeuren is een utopie.
pi_173794142
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:22 schreef Twiitch het volgende:
Ik krijg al rillingen bij de uitdrukking 'radicaal sociaal' :')

vrijdag 15 september 2017 @ 17:24:13 #216
198365 Morendo
The Real Deal
pi_173794866
Die willen dus echt niet regeren, komende periode.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_173796529
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:24 schreef Morendo het volgende:
Die willen dus echt niet regeren, komende periode.
Ze willen echt baanbrekende dingen. Dat willen "de mensuh" inderdaad niet. Als zij enig nadeel zien dan zijn ze "teuguh". Ik vind dat weleens jammer. Dat men altijd weer kiest voor het handhaven van een status quo. Gewoon "niets" doen. En dat is dan het beste blijkbaar. Zo gana we langzaam maar zeker naar de klote. En de kansarmen worden steeds kansarmer. En "het midden" glijdt steeds meer af naar kansarm.
pi_173796551
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 19:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ze willen echt baanbrekende dingen. Dat willen "de mensuh" inderdaad niet. Als zij enig nadeel zien dan zijn ze "teuguh". Ik vind dat weleens jammer. Dat men altijd weer kiest voor het handhaven van een status quo. Gewoon "niets" doen. En dat is dan het beste blijkbaar.
Oh ja, want verandering is per definitie goed natuurlijk.

Ook als het dit soort wereldvreemde waanzin betreft. :')
pi_173796606
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 september 2017 19:17 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Oh ja, want verandering is per definitie goed natuurlijk.

Ook als het dit soort wereldvreemde waanzin betreft. :')
Ik vind het verre van wereldvreemd. Ik zal zo die post even quoten (van LudaChrist dacht ik). Die vertelde het goed. Ik was het daar mee eens.
pi_173796643
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 19:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik vind het verre van wereldvreemd.
Hoeveel heb je van de wereld gezien waar dit ideetje succesvol is toegepast?
pi_173796694
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 september 2017 19:20 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Hoeveel heb je van de wereld gezien waar dit ideetje succesvol is toegepast?
Ik zag het laatst nog in Corfu-stad. Daar is het oude centrum volledig auto-vrij. Geniaal. En het gaat als een speer daar. En je weet niet half hoe relaxed dat is. Ik snap dat ze daar in Zuid-Amerika niet zo van zijn. En daar is het ook steevast een vieze gevaarlijke bende in de binnenstad.
pi_173796710
quote:

[..]

Zeer goede post. Iedereen wegjagen zodat alleen Yuppen en Russische beleggers daar nog wat kunnen. Dat is puur slecht.
pi_173796776
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 19:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik zag het laatst nog in Corfu-stad. Daar is het oude centrum volledig auto-vrij. Geniaal.
Oh, Corfu-stad, de bekende metropool en hoofdstad van een van de grootste economieën van de wereld, nee, ik ben overtuigd!

Worden daar ook alle schulden kwijtgescholden en betaald met gestolen geld van hardwerkende burgers?
pi_173796818
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:58 schreef Braindead2000 het volgende:
"Hij studeerde af in de politieke geschiedenis met een scriptie over de ideologie van de Rote Armee Fraktion".

Ik heb zo'n idee dat zijn interesse daar niet naar uitging uit afschuw maar eerder uit bewondering.
De rest van de partij is gelieerd aan de de terroristen van rara, greenpeace, activistische dierenclubjes en ander soort volkert vdg tuig. Dus dat verbaasd helemaal niemand ;)
1947-2016
pi_173797034
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 september 2017 19:28 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Oh, Corfu-stad, de bekende metropool en hoofdstad van een van de grootste economieën van de wereld, nee, ik ben overtuigd!

Worden daar ook alle schulden kwijtgescholden en betaald met gestolen geld van hardwerkende burgers?
Ik vind dit een rare reactie. Ben je dronken?
pi_173797076
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 19:47 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik vind dit een rare reactie. Ben je dronken?
Dat mag jij vinden natuurlijk, maar je gaat nergens op in. Broodnuchter trouwens.
  vrijdag 15 september 2017 @ 19:51:28 #227
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173797105
Als ik een partij was in amsterdam zou ik een rolkofferverbod in het programma opnemen, net als harde aanpak van Airbnb, bierfietsen, britse vrijgezellenfeestvierders en al dat soort ellende.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173797110
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 september 2017 19:49 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden natuurlijk, maar je gaat nergens op in. Broodnuchter trouwens.
Hoe zie jij dat dan? Het werkt voor Corfu-stad wel maar voor een "metropool" niet? Verder gaan mijn reacties enkel over het autovrij-plan. Dat van die schulden, daar heb ik mijn mening nog niet over bepaald. Het is teveel en het gaat te snel tegenwoordig. ;)
pi_173797124
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 19:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik een partij was in amsterdam zou ik een rolkofferverbod in het programma opnemen, net als harde aanpak van Airbnb.
Dat sowieso. Parasieten annex sprinkhanen dat Airbnb. Die Britten mogen wel als zij zich een beetje gedragen. Ik vind het aardig volk.
pi_173797152
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 19:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeer goede post. Iedereen wegjagen zodat alleen Yuppen en Russische beleggers daar nog wat kunnen. Dat is puur slecht.
Het gebrek aan hoogbouw verbaasde me ook toen ik laatst in Amsterdam was. Past prima op stukken buiten het monumentale oude centrum, IJhaven, Noord, etc.

De rest (een "woonplicht", hoe verzin je het :') ) is natuurlijk weer linkse luchtfietserij op de zakken van anderen.
  vrijdag 15 september 2017 @ 19:55:04 #231
45206 Pietverdriet
pi_173797171
Als je de huidge toekomst van Amsterdam wil zien moet je naar Venetie gaan, totaal onbewoonbaar geworden door het toerisme. Er moet gewoon hard ingegrepen worden om het toerisme in te perken
  vrijdag 15 september 2017 @ 19:56:27 #232
45206 Pietverdriet
pi_173797193
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 september 2017 19:53 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Het gebrek aan hoogbouw verbaasde me ook toen ik laatst in Amsterdam was. Past prima op stukken buiten het monumentale oude centrum, IJhaven, Noord, etc.

De rest (een "woonplicht", hoe verzin je het :') ) is natuurlijk weer linkse luchtfietserij op de zakken van anderen.
Hoogbouw buiten de ring houden is geen slecht idee, hebben ze in München ook gedaan, houd een stad erg prettig.
pi_173797201
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 19:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hoe zie jij dat dan? Het werkt voor Corfu-stad wel maar voor een "metropool" niet? Verder gaan mijn reacties enkel over het autovrij-plan. Dat van die schulden, daar heb ik mijn mening nog niet over bepaald. Het is teveel en het gaat te snel tegenwoordig. ;)
Ja, je wilde toch niet een stad met enorme bedrijvigheid en toerisme vergelijken met een mediterraan vakantieoord waar men niet zolang geleden nog met ezels rondliep?

Amsterdam-centrum is al heel autoluw, mede door de enorme parkeertarieven.
  vrijdag 15 september 2017 @ 19:59:30 #234
45206 Pietverdriet
pi_173797265
Als je de grachtengordel autovrij maakt is het alleen nog maar toerisme en investeerdersappartementen.
pi_173797279
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 september 2017 19:56 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Ja, je wilde toch niet een stad met enorme bedrijvigheid en toerisme vergelijken met een mediterraan vakantieoord waar men niet zolang geleden nog met ezels rondliep?

Amsterdam-centrum is al heel autoluw, mede door de enorme parkeertarieven.
Nou. Je bent er geweest. En jouw perceptie van "autoluw" is ongetwijfeld bepaald door de toestand in Bogota en omstreken. Maar ik zou het bepaald niet "autoluw" noemen behalve de Kalverstraat misschien. :)
pi_173797378
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 20:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou. Je bent er geweest. En jouw perceptie van "autoluw" is ongetwijfeld bepaald door de toestand in Bogota en omstreken. Maar ik zou het bepaald niet "autoluw" noemen behalve de Kalverstraat misschien. :)
Nee, daar is het niet "ongetwijfeld door bepaald", als ik het smerige relatief gevaarlijke centrum van Bogotá als voorbeeld voor Amsterdam had willen voorstellen, had ik dat wel gedaan, denk je niet?

Momenten genoeg waar er werkelijk geen auto op straat te zien was in de ruime week dat ik er laatst was. Dat is ongehoord voor de hoofdstad van een modern land.

Maar weet ik veel, Corfu is de nieuwe standaard. Ezels op het Rokin!
  vrijdag 15 september 2017 @ 20:08:51 #237
45206 Pietverdriet
pi_173797426
Bart woont in Amsterdam en wil het op zijn grieks...
Ja ja
pi_173797447
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 september 2017 20:05 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Nee, daar is het niet "ongetwijfeld door bepaald", als ik het smerige relatief gevaarlijke centrum van Bogotá als voorbeeld voor Amsterdam had willen voorstellen, had ik dat wel gedaan, denk je niet?

Momenten genoeg waar er werkelijk geen auto op straat te zien was in de ruime week dat ik er laatst was. Dat is ongehoord voor de hoofdstad van een modern land.

Maar weet ik veel, Corfu is de nieuwe standaard. Ezels op het Rokin!
Ik vind je een leuk joch. Maar don't push your luck. :) Je draaft m.i. nu een bietje door. Het moet altijd weer in die hyperbolen bij jou. Ook zonder dat kun je heel goed je standpunt duidelijk maken denk ik. Doe minder hyperbolen.
pi_173797461
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 20:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Bart woont in Amsterdam en wil het op zijn grieks...
Ja ja
Alleen die vrouwen willen dat haast nooit.
  vrijdag 15 september 2017 @ 20:12:32 #240
45206 Pietverdriet
pi_173797493
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 20:10 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Alleen die vrouwen willen dat haast nooit.
Dan weet je wat een parkeerprobleem is
pi_173797510
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan weet je wat een parkeerprobleem is
U is in een olijke bui. Zoveel is zeker. ;)
pi_173797543
Achteruit inparkeren altijd lastig bij vrouwen.
  vrijdag 15 september 2017 @ 20:20:26 #243
45206 Pietverdriet
pi_173797627
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 20:15 schreef Harmankardon het volgende:
Achteruit inparkeren altijd lastig bij vrouwen.
Zo is met op het idee van parkeersensoren gekomen
PIEP PIEP PIEP
pi_173801912
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 20:10 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik vind je een leuk joch. Maar don't push your luck. :) Je draaft m.i. nu een bietje door. Het moet altijd weer in die hyperbolen bij jou. Ook zonder dat kun je heel goed je standpunt duidelijk maken denk ik. Doe minder hyperbolen.
Ik ben in 22 Europese hoofdsteden geweest (even Istanbul als grootste niet-hoofdstad in Europa meerekenend) en heb er in 1 gewoond (Madrid). Wereldwijd is het 39 om 2.

Jij woont blijkbaar in Amsterdam (aldus Piet), en je klaagt over de enorme hoeveelheid auto's in het centrum, nee maar echt?

Dan kom je met Corfu-stad als voorbeeld hoe het kan in een stad van een miljoen mensen (de voorsteden meetellend) in Nederland?

Het eckte centrum (Dam en omgeving) autovrij maken, ok, maar het hele centrum is pure waanzin.

GroenLinks leeft in een of andere fantasie, zoals gewoonlijk.
  vrijdag 15 september 2017 @ 23:58:58 #245
198365 Morendo
The Real Deal
pi_173802193
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 19:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ze willen echt baanbrekende dingen. Dat willen "de mensuh" inderdaad niet. Als zij enig nadeel zien dan zijn ze "teuguh". Ik vind dat weleens jammer. Dat men altijd weer kiest voor het handhaven van een status quo. Gewoon "niets" doen. En dat is dan het beste blijkbaar. Zo gana we langzaam maar zeker naar de klote. En de kansarmen worden steeds kansarmer. En "het midden" glijdt steeds meer af naar kansarm.
Ze willen elk aspect van het menselijk leven beheersen, en verkopen dit vervolgens als vrijheid. Vadertje Staat knows best. Doodeng.
pi_173802418
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 september 2017 23:58 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ze willen elk aspect van het menselijk leven beheersen, en verkopen dit vervolgens als vrijheid. Vadertje Staat knows best. Doodeng.
Flauwekul. Zij willen dat niet. En "Vadertje Staat" bestaat niet. Dit zijn hersenschimmen van de bange bezorgde burger. Je kunt gewoon participeren als je dat ambieert. Maar dat doe je niet. Je blijft liever een bange burger die dingen die hij niet wil begrijpen niet wil begrijpen.
pi_173802435
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:16 schreef Bart2002 het volgende:

En "Vadertje Staat" bestaat niet. Dit zijn hersenschimmen van de bange bezorgde burger.
Bij mijn volgende aankoop betaal ik 21% minder en gebruik ik deze, denk dat er dan wel geluisterd wordt.

En jij vroeg of ík droinkne was? :')
pi_173802452
quote:

[..]

Denk dat zoiets ook buiten Amsterdam voor dat geld niet heel makkelijk te vinden is.
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:20:39 #249
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_173802456
quote:

[..]

Flauwekul. Zij willen dat niet. En "Vadertje Staat" bestaat niet. Dit zijn hersenschimmen van de bange bezorgde burger. Je kunt gewoon participeren als je dat ambieert. Maar dat doe je niet. Je blijft liever een bange burger die dingen die hij niet wil begrijpen niet wil begrijpen.
Bart2002 is het voorbeeld van een ondergrondse schijt communist. Dit soort mensen willen iedereen gelijk hebben zodat hun eigen falen niet opvalt. Hoe ziek kun je zijn in je hoofd.
*Hosselcopter*
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:20:54 #250
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802462
Niks gelezen verder, maar een oplossing, waarbij alles binnen 't Singel autovrij is zou best prima zijn. Tot 11 uur toegankelijk voor bevoorrading en voor de rest schluss. Als je nu af en toe van die vrachtwagens ziet manoeuvreren door Middeleeuwse straatjes gemaakt voor handkarren, dan is dat een prima oplossing.

Verder weer mooi om te zien hoe de hele provincie die elk jaar een dag in de hoofdstad is z'n oordeel klaar heeft. Als jullie nou wegblijven gaat alles er al een heel stuk op vooruit .
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:21:34 #251
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802472
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:20 schreef Dibble het volgende:

[..]

Bart2002 is het voorbeeld van een ondergrondse schijt communist. Dit soort mensen willen iedereen gelijk hebben zodat hun eigen falen niet opvalt. Hoe ziek kun je zijn in je hoofd.
Wat is dit dan?
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:22:00 #252
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802480
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:18 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Bij mijn volgende aankoop betaal ik 21% minder en gebruik ik deze, denk dat er dan wel geluisterd wordt.

En jij vroeg of ík droinkne was? :')
droinkne
pi_173802482
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:20 schreef Dibble het volgende:

[..]

Het is af en toe wel fijn om zo door de mand te vallen. Dat er iemand opstaat die dat scherp ziet. Heel verfrissend i.i.g.
pi_173802488
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:20 schreef Bugno het volgende:
Verder weer mooi om te zien hoe de hele provincie die elk jaar een dag in de hoofdstad is z'n oordeel klaar heeft. Als jullie nou wegblijven gaat alles er al een heel stuk op vooruit .
De Amsterdamse middenstand verdient zeker goed op al die rasAmsterdammers die dagelijks het centrum leegkopen?

zaterdag 16 september 2017 @ 00:22:50 #255
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802498
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:22 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is af en toe wel fijn om zo door de mand te vallen. Dat er iemand opstaat die dat scherp ziet. Heel verfrissend i.i.g.
Bart2002 is het Rode Gevaar in hoogst eigen persoon
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:23:35 #256
198365 Morendo
The Real Deal
pi_173802509
quote:

[..]

Slurp mijn zaad uit je moeder haar anus.
pi_173802514
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:22 schreef Bugno het volgende:

[..]

De Pol Pot van de Lage Landen.

Is ook een optie; het centrum volleggen met knekelvelden, dan blijven die verdomde automobilisten wel weg.
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:24:03 #258
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802519
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:22 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

De Amsterdamse middenstand verdient zeker goed op al die rasAmsterdammers die dagelijks het centrum leegkopen?

Nee, dat verdienen ze aan de toerist, de wereldburger en de expat (niet alleen top level) die graag in Amsterdam wonen. Het mooie is dat de enigen die op Amsterdam zeiken provinciale Nederlanders zijn.
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:24:31 #259
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802528
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:23 schreef Morendo het volgende:

[..]

NICE! Deed ik gisteren nog
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:24:33 #260
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_173802531
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:22 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Flikker. Ik wed dat wanneer je in Nieuw-West loopt je staat je shaken met marokkanen niggers om je heen die je kop kapot zullen slaan en je iphone gaan stelen. Blijf lekker in je grachtengordel.
*Hosselcopter*
pi_173802540
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:24 schreef Bugno het volgende:

[..]

Nee, dat verdienen ze aan de toerist, de wereldburger en de expat (niet alleen top level) die graag in Amsterdam wonen. Het mooie is dat de enigen die op Amsterdam zeiken provinciale Nederlanders zijn.
Dat provinciestadje van je past tien keer in deze metropool, vriend.
pi_173802544
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:22 schreef Bugno het volgende:

[..]

Maar verpakt in een bedriegend zeer aardig jasje. Hij is de sympathie zelve. En een knappe vent ook nog. Het is zo bedrieglijk allemaal. Met zijn mooie praatjes. :)
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:25:25 #263
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802550
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:24 schreef Dibble het volgende:

[..]

Flikker. Ik wed dat wanneer je in Nieuw-West loopt je staat je shaken met marokkanen niggers om je heen.
Haha, Marokkanen niggers. :')
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:25:58 #264
28033 Pek
je moet wat
pi_173802556
Ik zal nooit Groen Links stemmen, maar die stinkende kankerbakken uit de stad weren ben ik helemaal voor! ^O^
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:26:19 #265
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802561
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:25 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Zo boeiend die stad dat je daar op primetime op een Nederlands forum je gal zit te spuwen over een NL-stad. Take me there!
pi_173802571
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:23 schreef Morendo het volgende:

[..]

Deze even graag QFT. Zolang de normen van het fatsoen maar niet overschreden worden blijven wij communiceren. :)
pi_173802572
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:26 schreef Bugno het volgende:

[..]

Zo boeiend die stad dat je daar op primetime op een Nederlands forum je gal zit te spuwen over een NL-stad. Take me there!
Aan het handje meegesleept moeten worden, dacht het niet, provinciaaltje.
pi_173802573
Ik ben wel voor autovrije binnensteden, maar nog liever en sneller al die scooters en aanverwanten eruit.
pi_173802582
quote:

[..]

Flikker. Ik wed dat wanneer je in Nieuw-West loopt je staat je shaken met marokkanen niggers om je heen die je kop kapot zullen slaan en je iphone gaan stelen. Blijf lekker in je grachtengordel.
:D
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:27:22 #270
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802583
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:26 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Aan het handje meegesleept moeten worden, dacht het niet, provinciaaltje.
wat
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:28:56 #271
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_173802614
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:25 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Amsterdam een metropool noemen? Hoe triest kun je zijn. Na 3 's nachts uur is alles gesloten. Zelfs het Rokin is dood op een studentenfeestje na. Alleen de hoeren zijn nog open op dat tijdstip. En dan bedoel ik de negerinnen die overdag overwerken als schoonmaker. Dat hele dorp stelt geen ene fuck voor en ik ben er elke dag LoL.

Tokyo is een Metropool. En jampanners zijn zo rechts als de pest _O_
*Hosselcopter*
pi_173802627
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:28 schreef Dibble het volgende:

[..]

Amsterdam een metropool noemen? Hoe triest kun je zijn. Na 3 's nachts uur is alles gesloten. Zelfs het Rokin is dood op een studentenfeestje na. Alleen de hoeren zijn nog open op dat tijdstip. En dan bedoel ik de negerinnen die overdag overwerken als schoonmaker. Dat hele dorp stelt geen ene fuck voor en ik ben er elke dag LoL.
Nee, Amsterdam is het provinciestadje.
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:30:13 #273
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802640
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:28 schreef Dibble het volgende:

[..]

Ik hap teveel. Maar hier staat zoveel onzin. Afgelopen zaterdag (oh, zondag) was ik om half 9 thuis.

Wat is jouw favoriete stad?
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:30:48 #274
198365 Morendo
The Real Deal
pi_173802653
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:26 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Deze even graag QFT. Zolang de normen van het fatsoen maar niet overschreden worden blijven wij communiceren. :)
Ga jezelf nuttig maken door een intercity te koppen.

Je hebt het bij mij verspeeld vriend.
pi_173802654
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:30 schreef Bugno het volgende:
Afgelopen zaterdag (oh, zondag) was ik om half 9 thuis.
Ok, ik ben om, al die files in de binnenstad. Weg met die auto's.
pi_173802657
Het is i.i.g. wel een onderwerp wat veel haat oproept. En veel Wappies.
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:31:20 #277
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802660
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:30 schreef Morendo het volgende:

[..]

Doodswens = ban

Morendo gozer, hoe gaat het?
pi_173802664
Ik word eigenlijk gekker van die tyfusvliegtuigen boven mn kop de hele godvergeten dag. Minstens vijf keer per dag moet ik me afvragen 'Zal dit 'm zijn? Zal dit het zijn?'.
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:32:03 #279
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_173802673
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:30 schreef Bugno het volgende:

[..]

Ik hap teveel. Maar hier staat zoveel onzin. Afgelopen zaterdag (oh, zondag) was ik om half 9 thuis.

Wat is jouw favoriete stad?
Het OV start ook laat op de zondag. Waarschijnlijk heb je 4 uur lang op straat rondgehangen of op een bankje gelegen zoals de meesten doen. Haha, probeer je mij nou wat wijs te maken lul?
*Hosselcopter*
pi_173802676
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:30 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat spijt me Maestro. Het had zo mooi kunnen zijn. Maar dat komt w.s. nooit meer goed. Jammer hoor.
pi_173802677
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:31 schreef LelijKnap het volgende:
Ik word eigenlijk gekker van die tyfusvliegtuigen boven mn kop de hele godvergeten dag. Minstens vijf keer per dag moet ik me afvragen 'Zal dit 'm zijn? Zal dit het zijn?'.
Als Bart aan de macht is, heb je daar geen last meer van in de Goelag.
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:32:24 #282
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802679
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:30 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Ok, ik ben om, al die files in de binnenstad. Weg met die auto's.
nogmaals: wat?

Ik reageerde op iemand die zei dat alles om 3 uur dicht gaat. Over de autovrije stad: Binnenstad: waarom niet?
pi_173802696
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:32 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Kom op nou Lullo. Het kan ook te gek natuurlijk.
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:33:33 #284
198365 Morendo
The Real Deal
pi_173802699
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:31 schreef Bugno het volgende:

[..]

Doodswens = ban

Morendo gozer, hoe gaat het?
Ik wens niemand dood. Intercity's kun je een kopje geven als ze stil staan. Dat bedoelde ik ook, evident.
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:33:46 #285
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802705
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:32 schreef Dibble het volgende:

[..]

Het OV start ook laat op de zondag. Waarschijnlijk heb je 4 uur lang op straat rondgehangen of op een bankje gelegen zoals de meesten doen. Haha, probeer je mij nou wat wijs te maken lul?
Lekker Dibble. Jij als provinciaal bent waarschijnlijk niet verder gekomen dan Monico op Rembrandts. Zelfs de Cooldown (sluit 6 uur) was te moeilijk voor je. Ik glee weg uit De School, terwijl het feest nog in volle gang was om 9 uur.
pi_173802707
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:32 schreef Bugno het volgende:

[..]

nogmaals: wat?

Ik reageerde op iemand die zei dat alles om 3 uur dicht gaat. Over de autovrije stad: Binnenstad: waarom niet?
Sorry, maar het kroegjesleven in Amsterdam is inderdaad om te janken.

Clubs en afters, ja, daar kan je het "tot half 9" uithouden, maar die sluitingstijden van "de bruisende hoofdstad" zijn echt heel kinderachtig.
pi_173802712
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:33 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik wens niemand dood. Intercity's kun je een kopje geven als ze stil staan. Dat bedoelde ik ook, evident.
Je bent een raar pijpje drop. Zoveel is zeker.
pi_173802717
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Kom op nou Lullo. Het kan ook te gek natuurlijk.
Grenzen zijn er om overschreden te worden.

Anders zouden ze zinloos zijn.

Oh wacht...
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:34:29 #289
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802718
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:33 schreef Morendo het volgende:

[..]

+1 dat siert je. Filpmjes worden gewaardeerd van users die treinen kopjes geven.
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:34:47 #290
198365 Morendo
The Real Deal
pi_173802723
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat spijt me Maestro. Het had zo mooi kunnen zijn. Maar dat komt w.s. nooit meer goed. Jammer hoor.
Heb je mijn zaad nu al uit je mama's anus gezogen?

En geef haar daarna maar een kus van mij, de schat.
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:35:08 #291
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802729
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:33 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Sorry, maar het kroegjesleven in Amsterdam is inderdaad om te janken.

Clubs en afters, ja, daar kan je het "tot half 9" uithouden, maar die sluitingstijden van "de bruisende hoofdstad" zijn echt heel kinderachtig.
Jij wil tot 9 uur 's ochtends in een kroeg hangen?
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:35:29 #292
198365 Morendo
The Real Deal
pi_173802734
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je bent een raar pijpje drop. Zoveel is zeker.
Houd eens op met topics te verkankeren.
pi_173802735
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:35 schreef Bugno het volgende:

[..]

Jij wil tot 9 uur 's ochtends in een kroeg hangen?
Zei ik dat?
pi_173802741
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:32 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Bij deze stem ik bart. Alle vliegtuigen in de goelag!
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:36:12 #295
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_173802743
Amsterdam is een teringdorp waar niets te beleven valt en er zijn serieus gasten hier die het een metropool noemen. Na 2 uur kom je amper ergens behalve op de bijlmer waar een nachtbus vertrekt richting schiphol en een keer per uur kun je op Sloterdijk komen waar geen fuck te beleven valt. Wat een metropool zeg :'). Met de auto kan ik die afstanden binnen een half uur doorkruisen. Dit zijn dezelfde soort flikkers die overdag met sandalen en baggy broeken rondlopen in overtuiging dat ze hip en helemaal incrowd zijn. Ga een eens echte grote stad met 5 miljoen +bezoeken, kom je huilend terug. TeringFLIKKERS.
*Hosselcopter*
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:36:20 #296
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802747
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:35 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Zei ik dat?
Wat is er mis met kroegen die om 3 uur sluiten?
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:37:00 #297
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802750
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:36 schreef Dibble het volgende:
Amsterdam is een teringdorp waar niets te beleven valt en er zijn serieus gasten hier die het een metropool noemen. Na 2 uur kom je amper ergens behalve op de bijlmer waar een nachtbus vertrekt richting schiphol en een keer per uur kun je op Sloterdijk komen waar geen fuck te beleven valt. Wat een metropool zeg :'). Met de auto kan ik die afstanden binnen een half uur doorkruisen. Dit zijn dezelfde soort flikkers die overdag met sandalen en baggy broeken rondlopen in overtuiging dat ze hip en helemaal incrowd zijn. Ga een eens echte grote stad met 5 miljoen +bezoeken, kom je huilend terug.
Probeer 't nog eens met enters, spaties, komma's enzo.
pi_173802754
quote:

[..]

:') _O-

Wat een forum.
Feyenoord Rotterdam
pi_173802756
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:34 schreef Morendo het volgende:

[..]

Heb je mijn zaad nu al uit je mama's anus gezogen?

En geef haar daarna maar een kus van mij, de schat.
Deze ook weer even QFT. Ik ga ze verzamelen. Je lijkt geobsedeerd door kontgaten en moeders. Dat is altijd leuk voor mijn vakgenoten. Ben je ook bereid om vragen hierover te beantwoorden? Kan tegen vergoeding eventueel.
pi_173802758
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:36 schreef Bugno het volgende:

[..]

Wat is er mis met kroegen die om 3 uur sluiten?
De meeste doen dat om 01:00. Zelfs in de provincie is er dan nog meer te doen.
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:37:46 #301
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802762
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:36 schreef Dibble het volgende:
Amsterdam is een teringdorp waar niets te beleven valt en er zijn serieus gasten hier die het een metropool noemen. Na 2 uur kom je amper ergens behalve op de bijlmer waar een nachtbus vertrekt richting schiphol en een keer per uur kun je op Sloterdijk komen waar geen fuck te beleven valt. Wat een metropool zeg :'). Met de auto kan ik die afstanden binnen een half uur doorkruisen. Dit zijn dezelfde soort flikkers die overdag met sandalen en baggy broeken rondlopen in overtuiging dat ze hip en helemaal incrowd zijn. Ga een eens echte grote stad met 5 miljoen +bezoeken, kom je huilend terug. TeringFLIKKERS.
Nogmaals: wat is jouw favoriete stad?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')