Ik beweer ook niet dat niet blanken niet rascistisch kunnen zijn. Waar haal je dat toch vandaan?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 17:10 schreef Ryon het volgende:
[..]
Even los van dit alles: je begrijpt dat racisme geen uitsluitend wit fenomeen is?
[..]
Dat een ieder begrijp ik niet helemaal Waar volgt dat uit>. Een Hindoestaan die van mening is dat twee bevolkingsgroepen (bijvoorbeeld Afro-Surinamers en Marokkanen) minderwaardig zijn kan ook rustig van racisme beticht worden zonder dat deze vindt dat "een ieder" niet gelijk behandeld hoeft te worden.
ook niet crew doet een aardige duit in het zakje.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 19:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wellicht je medecrew die deze reeks stelselmatig verkloot daar achter de schermen eens op aanspreken?
quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 19:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat niet blanken niet rascistisch kunnen zijn. Waar haal je dat toch vandaan?
Je bent ervan op de hoogte dat je nu al niet zomaar een school kan beginnen? Een school waarin kinderen worden gehersenspoeld met naziverheerlijken oid zal geen lang leven beschoren zijn.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 19:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tot zover het tolerante en vrije Nederland.
[..]
Lees de posts van Janneke eens.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 19:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je bent ervan op de hoogte dat je nu al niet zomaar een school kan beginnen? Een school waarin kinderen worden gehersenspoeld met naziverheerlijken oid zal geen lang leven beschoren zijn.
Dus kun je hem wel beginnen, maar kun je hem binnen de kortste keren weer opheffen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 19:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je bent ervan op de hoogte dat je nu al niet zomaar een school kan beginnen? Een school waarin kinderen worden gehersenspoeld met naziverheerlijken oid zal geen lang leven beschoren zijn.
Maar het misdragen van de crew hier is consequenter en schadelijker.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 19:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ook niet crew doet een aardige duit in het zakje.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 19:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar het misdragen van de crew hier is consequenter en schadelijker.
quote:Niet dat je denkt: hier staat een geboren leider?
“Nou, dat denk ik regelmatig. Ik zie die wel in mezelf terug. Maar niet noodzakelijkerwijs ’s chtends vroeg in de spiegel. Als ik mezelf terugzie, sprekend in de Kamer of in geschreven stukken, denk ik heel vaak: mijn god, wat is dit goed. Je hebt een paar van mijn boeken gelezen, ik weet niet wat jij ervan vond, maar ik vind het echt heel erg goed.”
quote:Hoe overtuigd ben je van je meningen?
“Zijn mijn meningen niet gewoon feiten? Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk.”
Jij denkt dat meningen feiten zijn?
“Mijn meningen, ja. Die van anderen zijn onjuiste feiten.”
Dat vind ik dus gevaarlijk.
“Dat is misschien een generatiedingetje. Jij bent van de stille generatie. Jullie liepen onder de babyboomers in de pas en hielden je bek.”
Maar twijfel je nooit?
“Jawel, maar over andere dingen dan waar wij het nu over hebben. Want al die sommetjes heb ik al opgelost.”
Hij is in ieder geval niet ontevreden met zichzelf.quote:Op een gegeven moment zei je in interviews: ik moet iets totaal anders gaan doen, want ik ben uitgerangeerd. Ik mag geen college meer geven op de universiteit en geen columns meer schrijven voor de krant. Ik heb een beroepsverbod vanwege mijn ideeëngoed. Ook daar dus uitsluiting?
“Dat klopt, en dat is nog steeds zo. Het is absurd dat er geen universiteiten zijn die mij vragen om bijzonder hoogleraar te worden. Dat slaat echt helemaal nergens op. Ik ben een van de meest briljante denkers van Nederland. In elk geval van mijn generatie. Ik zou gewoon politieke filosofie moeten kunnen doceren, ergens.”
Misschien kunnen we collectief besluiten om geen posts meer te plaatsen met slechts een smiley.quote:
En nu?quote:
Klopt, buiten het feit dat je geen enkel bewijs voor rascisme heb kunnen geven met uitzondering van een wat ongemakkelijke uitspraak, vind ik het feit dat Yernaz bij het FvD zit en redelijk hoog op de lijst staat een goed argument voor het ontbreken van rascisme.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 19:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]![]()
Uit je "nee, er is geen sprake van racisme want Yernaz".
Dat is al een paar keer weerlegd.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 19:49 schreef Chivaz het volgende:
het feit dat Yernaz bij het FvD zit en redelijk hoog op de lijst staat een goed argument voor het ontbreken van rascisme.
Ik heb hier geen kameraden en ik heb nooit beweerd dat de FvD een racistische partij is. Dus rot op met dit soort onzin.quote:Wat jij en je kameraden doen is niets minder dan laster.
Dan lees je dat dat dus wèl kan.quote:
Dat zal binnen de kortste keren gesloten worden.quote:Jij denkt dat een school gewoon open kan als de leiding openlijk zegt dat Joden vergast moeten worden?
Jawel, want kennelijk moet je school dicht of mag die überhaupt niet open als je er een mening op nahoudt t.a.v. homo's die anders is dan de policor.quote:Vrijheid van onderwijs wordt niet aangetast. Iedereen kan nog altijd voor wat voor doel dan ook een school beginnen.
Jij misschien niet maar je kameraden wel.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 19:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is al een paar keer weerlegd.
[..]
Ik heb hier geen kameraden en ik heb nooit beweerd dat de FvD een racistische partij is. Dus rot op met dit soort onzin.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 19:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jij misschien niet maar je kameraden wel.
quote:
Niemand verplicht ze om homovriendelijk te zijn. Enkel aversie tegen homo's mag niet verspreid worden. En dat staat stiekem al in onze grondwet.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 19:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan lees je dat dat dus wèl kan.
[..]
Dat zal binnen de kortste keren gesloten worden.
[..]
Jawel, want kennelijk moet je school dicht of mag die überhaupt niet open als je er een mening op nahoudt t.a.v. homo's die anders is dan de policor.
Nope. Er zit nogal een verschil tussen roepen dat homo's van de flat afgegooid moeten worden en zeggen dat homo's zondig zijn en je een aversie hebt richting homo's. Dat eerste is strafbaar, dat tweede niet.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 19:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niemand verplicht ze om homovriendelijk te zijn. Enkel aversie tegen homo's mag niet verspreid worden. En dat staat stiekem al in onze grondwet.
Het is gewoon een uitgebreidere vorm van wat al bestaat. Niks nieuws.
Wat ze erover zeggen:quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 19:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nope. Er zit nogal een verschil tussen roepen dat homo's van de flat afgegooid moeten worden en zeggen dat homo's zondig zijn en je een aversie hebt richting homo's. Dat eerste is strafbaar, dat tweede niet.
Dat is Artikel 1 van de grondwet. Scholen die dat nu overtreden zijn al in overtreding. Er verandert niks.quote:Alle mensen zijn fundamenteel gelijkwaardig, ongeacht geslacht, ras of seksuele gerichtheid.
Nope. Je mag namelijk vinden dat dat anders ligt. Dat is niet in strijd met de grondwet. Dat wordt anders als je daar ook naar gaat handelen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat ze erover zeggen:
[..]
Dat is Artikel 1 van de grondwet. Scholen die dat nu overtreden zijn al in overtreding. Er verandert niks.
Je hebt in de gaten dat ik niet artikel 1 citeerde, maar die wet van het FvD?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nope. Je mag namelijk vinden dat dat anders ligt. Dat is niet in strijd met de grondwet. Dat wordt anders als je daar ook naar gaat handelen.
Donderflikkerstraal toch op met dit soort trieste opmerkingen en ga fatsoenlijk in discussie.quote:Godsamme zeg, dat zoiets simpels al te ingewikkeld is.
Ja, en? Wil de FvD de vrijheid van meningsuiting en vrijheid van onderwijs inperken dan?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt in de gaten dat ik niet artikel 1 citeerde, maar die wet van het FvD?
quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, en? Wil de FvD de vrijheid van meningsuiting en vrijheid van onderwijs inperken dan?
Again: vinden of zeggen dat homo's zondig zijn is niet strafbaar, is niet in overtreding met de grondwet, niks. Als je daar verandering in wilt brengen zul je de vrijheid van meningsuiting moeten inperken. Je doet net alsof de FvD betere handhaving wil en voorgaande allang strafbaar is. Maar dat is helemaal niet aan de orde.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Scholen die artikel 1 overtreden kunnen al gesloten worden. Zo is de wet al. Het enige verschil is dat de wet nu ook daadwerkelijk wordt nageleefd. Dan kan je zeuren over vrijheden wat je wil, maar dan kan je beter kritiek hebben op de huidige wetgeving.
Daar komt geen verandering in.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Again: vinden of zeggen dat homo's zondig zijn is niet strafbaar, is niet in overtreding met de grondwet, niks. Als je daar verandering in wilt brengen zul je de vrijheid van meningsuiting moeten inperken.
Discriminatie is gewoon strafbaar.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Again: vinden of zeggen dat homo's zondig zijn is niet strafbaar, is niet in overtreding met de grondwet, niks. Als je daar verandering in wilt brengen zul je de vrijheid van meningsuiting moeten inperken. Je doet net alsof de FvD betere handhaving wil en voorgaande allang strafbaar is. Maar dat is helemaal niet aan de orde.
Daar valt dit niet onder.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Discriminatie is gewoon strafbaar.
Dan kun je scholen ook niet sluiten of een boete geven als er docenten zijn die over homo's roepen dat ze zondig zijn.quote:
Als dat nu strafbaar is, blijft het strafbaar en kan een school gesloten worden. Als dat niet strafbaar is, kan het nog steeds.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan kun je scholen ook niet sluiten of een boete geven als er docenten zijn die over homo's roepen dat ze zondig zijn.
Waarom zou je niet vooraf toetsen. Lijktt me een hele hoop nuttiger dan hopen dat ze de fout in gaan. Wat een gezeur dat ook voor leerlingen moet opleveren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 19:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jawel, dat verschil is er wel degelijk. Met wat we nu kennen is er geen inhoudelijke toetsing vooraf op de grondslag van je school. In principe betekent het ook dat je je nazischool mag starten, maar in overtreding bent zo gauw je je leerlingen gaat vertellen dat alle joden aan het gas moeten. Iets wat, hopelijk en zeer waarschijnlijk, die idiote SIO-islamitische school in Amsterdam ook wel gaat gebeuren.
Met die 5 regels die de FvD voorstaat komt die toetsing er wel vooraf: je mag in wezen geen school meer stichten op religieuze grondslag, want er worden specifieke voorbehouden voor gemaakt nog voordat je begint. De vrijheid van onderwijs is dan dus wel degelijk in het geding.
En nog los daarvan is ieder document dat je moet ondertekenen per definitie waardeloos.
quote:
Discriminatie is altijd strafbaar maar omdat het onder de noemer 'vrijheid van godsdienst' wordt gezegd is het toegestaan. Daar moeten we dus vanaf.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]![]()
Ehm, nee. Discriminatie is voor de wet strafbaar als het gaat om handelen. Als jij roept dat je homo's, moslims of PVV-ers idioten vindt, dat is geen discriminatie.
Nope. Discriminatie is strafbaar als het om discriminatoir handelen gaat. Roepen dat je moslims, homo's of PVV-ers idioten vindt, dat is niet strafbaar. En het is ook niet echt discriminatie.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Discriminatie is altijd strafbaar maar omdat het onder de noemer 'vrijheid van godsdienst' wordt gezegd is het toegestaan.
Blijkbaar is de afschrikkende werking al voldoende.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:23 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Waarom zou je niet vooraf toetsen. Lijktt me een hele hoop nuttiger dan hopen dat ze de fout in gaan. Wat een gezeur dat ook voor leerlingen moet opleveren.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nope. Discriminatie is strafbaar als het om discriminatoir handelen gaat. Roepen dat je moslims, homo's of PVV-ers idioten vindt, dat is niet strafbaar. En het is ook niet echt discriminatie.
quote:Artikel 137c
Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid, of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap. Straf: ten hoogste een jaar cel of een geldboete van de derde categorie.
Dus? Wat is jouw probleem dan? Er zullen geen scholen sluiten als dat niet strafbaar is.quote:
Dat gaat om opzettelijk beledigen en niet om discriminatie, je haalt nu een aantal dingen door elkaar.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Lees de wet er anders nog maar eens op na. Je slaat de plank volledig mis.
[..]
Dat hier wordt voorgesteld om die scholen wèl te sluiten of een boete te geven als iemand zich negatief uitlaat t.a.v. homo's bijvoorbeeld. Dat kan helemaal niet, want vrijheid van meningsuiting.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus? Wat is jouw probleem dan? Er zullen geen scholen sluiten als dat niet strafbaar is.
Niet door het FvD iig.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat hier wordt voorgesteld om die scholen wèl te sluiten of een boete te geven als iemand zich negatief uitlaat t.a.v. homo's bijvoorbeeld. Dat kan helemaal niet, want vrijheid van meningsuiting.
En dat is dus precies wat religieuzen doen. Maar omdat het onderdeel is van hun religie wordt het gedoogd.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat gaat om opzettelijk beledigen en niet om discriminatie, je haalt nu een aantal dingen door elkaar.
Heel goed.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het ging toch over die wet van het FvD?
Baudet die het over verbroederen heeft? En het idee is dan dat we hem unaniem de beste mens ooit gaan vinden of zo?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:34 schreef Gohf046 het volgende:
Baudet had het net bij 1Vandaag over "verbroederen", misschien kunnen we hier ook eens op een fatsoenlijke manier met elkaar discussiëren. Met elkaar eens zijn zeker niet maar probeer op zijn minst op een respectvolle manier met elkaar te communiceren. Ik zie hier zowel voor als tegenstanders die hier zichtbaar moeite mee hebben. Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die de boel hier doelbewust frustreren of je het bloed onder de nagels vandaan halen gewoon omdat ze het leuk vinden en het internet bij uitstek de plek is om je zo te kunnen gedragen. Negeer die gewoon of hou je fatsoen zelf wel. Want op het moment dat je erin meegaat ben je net zo goed fout.
Ja, verbroederen. Als we allemaal netjes hetzelfde gaan vinden als hij, dan kunnen we daarna mooi samen verder.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Baudet die het over verbroederen heeft? En het idee is dan dat we hem unaniem de beste mens ooit gaan vinden of zo?
Zelfs over iets positiefs kan je wel een negatieve opmerking plaatsen... is een beetje positieviteit nou zo lastig voor je?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Baudet die het over verbroederen heeft? En het idee is dan dat we hem unaniem de beste mens ooit gaan vinden of zo?
Aldus een van de zuurste mensen van FOK!quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs over iets positiefs kan je wel een negatieve opmerking plaatsen... is een beetje positieviteit nou zo lastig voor je?
Hoho, niet de onzuiveren. Die moeten weg.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, verbroederen. Als we allemaal netjes hetzelfde gaan vinden als hij, dan kunnen we daarna mooi samen verder.
Als dat is wat je uit mijn post haalt dan heb je mijn post verkeerd begrepen denk ik. Tegen beter weten in probeer ik hier iedereen eraan te herinneren dat we ook op een normale respectvolle manier met elkaar kunnen discussiëren zonder dat dat gelijk verzand in alles behalve een volwassen discussie.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zeg nou eens eerlijk. Is dit werkelijk nodig ? Wat probeer je hiermee te bereiken ?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hoho, niet de onzuiveren. Die moeten weg.
Denk het niet. Punt is dat je je moeilijk kunt 'verbroederen' met mensen met een extreemrechts gedachtegoed, omdat dat gedachtegoed haaks staat op verbroedering, behalve waar het om de 'zuiveren' gaat. De nog-niet-homeopathisch-verdunden, zeg maar.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:42 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Als dat is wat je uit mijn post haalt dan heb je mijn post verkeerd begrepen denk ik.
De maatschappij in het klein. De nieuwe verzuiling: radicaalrechts, de progressieven, de moslims en nog wat kleine andere groepjes.quote:Tegen beter weten in probeer ik hier iedereen eraan te herinneren dat we ook op een normale respectvolle manier met elkaar kunnen discussiëren zonder dat dat gelijk verzand in alles behalve een volwassen discussie.
En roepen dat "homo's lager dan honden en varkens" zijn wordt nu niet bestraft dankzij het privilege dat religieuzen hebben:quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nope. Discriminatie is strafbaar als het om discriminatoir handelen gaat. Roepen dat je moslims, homo's of PVV-ers idioten vindt, dat is niet strafbaar. En het is ook niet echt discriminatie.
quote:Religie mag geen vrijbrief voor discriminatie zijn
[..]
Volgens imam Khalil El Moumni zijn homo's lager dan honden en varkens, de Hengelose dominee Herbig vindt homoseksualiteit een 'vieze en vuile zonde' en volgens voormalig RPF-fractievoorzitter Leen van Dijke is een praktiserend homoseksueel niet beter dan een dief.Telkens oordeelde de rechter dat dit soort uitspraken op zich beledigend en strafbaar zijn. Maar omdat de sprekers zich beroepen op de vrijheid van godsdienst gaan ze vrijuit.
[..]
Hij is toch tegen 'verdunning' van de zuiverheid van de bevolking?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:46 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Zeg nou eens eerlijk. Is dit werkelijk nodig ? Wat probeer je hiermee te bereiken ?
Op zo'n manier kun je toch geen fatsoenlijke discussie voeren ? Is daar überhaupt interesse in ?
Ik stem ook FvD. Maar ik zou mezelf alles behalve extreem rechts classificeren. Jij ziet dat anders ?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Denk het niet. Punt is dat je je moeilijk kunt 'verbroederen' met mensen met een extreemrechts gedachtegoed, omdat dat gedachtegoed haaks staat op verbroedering, behalve waar het om de 'zuiveren' gaat. De nog-niet-homeopathisch-verdunden, zeg maar.
[..]
De maatschappij in het klein. De nieuwe verzuiling: radicaalrechts, de progressieven, de moslims en nog wat kleine andere groepjes.
Rechtsradicaal met extreemrechtse elementen ja.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:51 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Ik stem ook FvD. Maar ik zou mezelf alles behalve extreem rechts classificeren. Jij ziet dat anders ?
Dat is in de Volkskrant ontkracht.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Rechtsradicaal met extreemrechtse elementen ja.
Nee, die stellen dat juist. En lang niet als enigen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat is in de Volkskrant ontkracht.
Nee dat vroegen ze zichzelf af maar de conclusie was dat FvD niet extreemrechts is.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, die stellen dat juist. En lang niet als enigen.
Ik kan me sterk vergissen maar het gaat niet om "ras zuiverheid" hij heeft zelf ook Indonesisch bloed dus dat zou niet echt logisch zijn.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hij is toch tegen 'verdunning' van de zuiverheid van de bevolking?
Conclusie: Nee, weliswaar extreemrechtse elementen, maar niet extreemrechts. Wel rechtsradicaal. Rechtsradicaal met extreemrechtse elementen dus.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Nee dat vroegen ze zichzelf af maar de conclusie was dat FvD niet extreemrechts is.
https://www.volkskrant.nl(...)tse-partij~a4497323/
Helaas zit dat artikel nu ineens achter een paywall (bij mij tenminste).
Dat is de indruk die je hebt van mij ? Of is iedereen die op FvD stemt in jou ogen dat automatisch ?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Rechtsradicaal met extreemrechtse elementen ja.
Dat zal me verder worst wezen. Hij heeft het sowieso over zuiveren en onzuiveren. Of dat nou raciaal, etnisch of cultureel is.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:58 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Ik kan me sterk vergissen maar het gaat niet om "ras zuiverheid" hij heeft zelf ook Indonesisch bloed dus dat zou niet echt logisch zijn.
Iedereen heeft goede bedoelingen. IS ook. We hebben alleen een nogal andere opvatting van wat goed is.quote:Opzich begrijp ik overigens best wel dat zijn uitspraken op een andere manier geïnterpreteerd worden als dat hij ze bedoeld heeft. Hij spreekt nogal in metaforen en overdrijft regelmatig. Over die homeopathische verdunning heeft hij zelf aangegeven dat eerder een vraag gesteld was over homeopathische middelen en zodoende op een deze metafoor was gekomen destijds. Toegegeven persoonlijk vind ik het ook geen handige uitspraak(omdat hij op allerlei manieren geïnterpreteerd kan worden) maar ik ben wel overtuigd van zijn goede bedoelingen.
Het probleem is dan ook dat dit van racistische neonazi altright extreemrechts haatclub fvd komt, en het daarom slecht is, i.p.v. dat het een slecht voorstel is.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Scholen die artikel 1 overtreden kunnen al gesloten worden. Zo is de wet al. Het enige verschil is dat de wet nu ook daadwerkelijk wordt nageleefd. Dan kan je zeuren over vrijheden wat je wil, maar dan kan je beter kritiek hebben op de huidige wetgeving.
Nee, ik denk dat het in theorie mogelijk is om als niet-rechtsradicaal tóch op een rechtsradicale partij te stemmen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:00 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Dat is de indruk die je hebt van mij ? Of is iedereen die op FvD stemt in jou ogen dat automatisch ?
Blijkbaar dus niet, want die sio heeft nig steeds een school opgericht. Mede door gigantisch falen van de betrokkenen weer maar goed ik verwacht niet anders.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Blijkbaar is de afschrikkende werking al voldoende.
Nee maar het geldt natuurlijk alleen als het hen uitkomt, sylvana bijv.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Lees de wet er anders nog maar eens op na. Je slaat de plank volledig mis.
[..]
Alsof ze perongeluk zeggen dat homo's haram zijn.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat gaat om opzettelijk beledigen en niet om discriminatie, je haalt nu een aantal dingen door elkaar.
Het gaat er om dat jouw fantasie nooit op zal gaan tenzij je vrijheden fors in wil perken.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:06 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Alsof ze perongeluk zeggen dat homo's haram zijn.
Het gaat er maar om hoe je het interpreteert.
Het komt links gewoon nu goed uit om dat te accepteren dus dan doen ze het ook. Recht lullen wat krom is heet datquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 20:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
En roepen dat "homo's lager dan honden en varkens" zijn wordt nu niet bestraft dankzij het privilege dat religieuzen hebben:
[..]
Dat is feitelijk onmogelijk zonder de grondwet aan te passen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het gaat er om dat jouw fantasie nooit op zal gaan tenzij je vrijheden fors in wil perken.
Dat valt dus wel mee hebben we net geconstateerd, want vrijheden in de grondwet zijn niet absoluut.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het gaat er om dat jouw fantasie nooit op zal gaan tenzij je vrijheden fors in wil perken.
Nouja goed dan zijn we het daarover niet eens. Voorlopig heb ik persoonlijk geen reden om te twijfelen aan zijn bedoelingen. Dat kan natuurlijk altijd veranderen in de toekomst maar tot nu toe zie ik daar geen aanleiding voor. Al vind ik het immigratie vraagstuk nog niet eens zo heel belangrijk er zijn namelijk grotere problemen. Meer directe/vernieuwing democratie en minder baantjes carrousel graag.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat zal me verder worst wezen. Hij heeft het sowieso over zuiveren en onzuiveren. Of dat nou raciaal, etnisch of cultureel is.
[..]
Iedereen heeft goede bedoelingen. IS ook. We hebben alleen een nogal andere opvatting van wat goed is.
Het vernieuwen van de democratie en het aanpakken van het baantjescarrousel zijn grotere vraagstukken dan immigratie? Als je dat oprecht vindt dan ben je wellicht beter op z'n plaats bij de SP of GroenLinks dan bij FvD. Die zijn daar veel meer mee bezig.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:15 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Nouja goed dan zijn we het daarover niet eens. Voorlopig heb ik persoonlijk geen reden om te twijfelen aan zijn bedoelingen. Dat kan natuurlijk altijd veranderen in de toekomst maar tot nu toe zie ik daar geen aanleiding voor. Al vind ik het immigratie vraagstuk nog niet eens zo heel belangrijk er zijn namelijk grotere problemen. Meer directe/vernieuwing democratie en minder baantjes carrousel graag.
Ik ben ook nogal anti EU dus dan valt GroenLinks sowieso ook al af. SP is me dan weer wat te links(Ben bijv voor versoepeling ontslagrecht en daar is de SP mordicus tegen) en vooral "tegen" een heleboel zaken maar verder niet heel constructief . Maar als ik links zou moeten stemmen zou dat inderdaad SP of PvdD zijn.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:21 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het vernieuwen van de democratie en het aanpakken van het baantjescarrousel zijn grotere vraagstukken dan immigratie? Als je dat oprecht vindt dan ben je wellicht beter op z'n plaats bij de SP of GroenLinks dan bij FvD. Die zijn daar veel meer mee bezig.
Nou dat is ook niet waar. Sp is er dacht ik mee gestopt, met Directe democratie en GL is met beiden volgens mij helemaal niet bezig.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:21 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het vernieuwen van de democratie en het aanpakken van het baantjescarrousel zijn grotere vraagstukken dan immigratie? Als je dat oprecht vindt dan ben je wellicht beter op z'n plaats bij de SP of GroenLinks dan bij FvD. Die zijn daar veel meer mee bezig.
Volgens mij zijn het toch vooral mensen uit die kringen (plus de PvdA en D66) die ermee bezig zijn. De doe-democratie that is welteverstaan. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor democratische vernieuwingen je wil, want elke politieke groepering heeft het liever anders. Een partij als het CDA ziet ons bijvoorbeeld liever opschuiven naar het Duitse systeem met meer regionale vertegenwoordiging.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:28 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Nou dat is ook niet waar. Sp is er dacht ik mee gestopt, met Directe democratie en GL is met beiden volgens mij helemaal niet bezig.
Die 2 zetels zijn nu, niet de volgende keer dat ze er op stemmen. Daarnaast is tactisch stemmen echt heel stom maar dat is een andere discussie. Het referendum heeft d66 trouwens bij het vuil gezet want ze vonden het maar lastig. Volgens mij is het fvd dus toch de beste partij. Baudet vindt dat persoonlijk trouwens wel het belangrijkste punt volgens mij, juist omdat de andere punten ermee te realiseren zijn.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:38 schreef Euribob het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het toch vooral mensen uit die kringen (plus de PvdA en D66) die ermee bezig zijn. De doe-democratie that is welteverstaan. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor democratische vernieuwingen je wil, want elke politieke groepering heeft het liever anders. Een partij als het CDA ziet ons bijvoorbeeld liever opschuiven naar het Duitse systeem met meer regionale vertegenwoordiging.
Als je democratische verandering wil hebben is op een partij stemmen ook maar een indirect middel, omdat dat allemaal op de lange termijn wordt doorgevoerd. Met je stem steun je voornamelijk het legertje activisten en intellectuelen van een bepaalde signatuur áchter de bewuste partij die bezig zijn met hoe de democratie eruit komt te zien.
Een stem op het FvD lijkt mij daarom ook geen goed idee als je democratische vernieuwing wil, omdat die partij totaal geen invloed heeft buiten die twee zetels in de Tweede Kamer en wat aandacht in de sociale media.
Waarom zou je niet stemmen op een partij omdat ze toch niet groot zijn? Juist door erop te stemmen kan je ze groter maken. Zeker als je helemaal achter hun standpunten staat is er geen enkele reden om maar op een grotere partij te stemmen terwijl het minder bij je past.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:38 schreef Euribob het volgende:
Een stem op het FvD lijkt mij daarom ook geen goed idee als je democratische vernieuwing wil, omdat die partij totaal geen invloed heeft buiten die twee zetels in de Tweede Kamer en wat aandacht in de sociale media.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat je niet op ze moet stemmen voor de democratische vernieuwing omdat ze buiten die twee zetels in de Kamer geen verdere invloed in de maatschappij hebben. Het CDA heeft de lokale notabelen in de dorpen en boeren, de VVD heeft werkgevers- en ondernemersverenigingen, PvdA vakbonden etc. Zonder achterban die wat te zeggen heeft ga je geen democratische vernieuwing brengen. Uiteindelijk is het die achterban die het meeste bepaalt, buiten de Tweede Kamer om.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom zou je niet stemmen op een partij omdat ze toch niet groot zijn? Juist door erop te stemmen kan je ze groter maken. Zeker als je helemaal achter hun standpunten staat is er geen enkele reden om maar op een grotere partij te stemmen terwijl het minder bij je past.
D66 is opgericht met naïeve, maar nobele, gedachte van progressieve concentratie in het achterhoofd. D.w.z. een politiek stelsel met aan de ene kant één progressief blok en aan de andere kant een conservatieve tegenhanger. Dat kon er dan komen door het vervangen van de evenredige vertegenwoordiging met een districtenstelsel (als ik het goed heb onthouden naar Amerikaans voorbeeld, dus met behalve een gekozen burgemeester ook een gekozen president).quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 21:42 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Die 2 zetels zijn nu, niet de volgende keer dat ze er op stemmen. Daarnaast is tactisch stemmen echt heel stom maar dat is een andere discussie. Het referendum heeft d66 trouwens bij het vuil gezet want ze vonden het maar lastig. Volgens mij is het fvd dus toch de beste partij. Baudet vindt dat persoonlijk trouwens wel het belangrijkste punt volgens mij, juist omdat de andere punten ermee te realiseren zijn.
Omdat je anders situaties gaat krijgen zoals met dat Oekraïne-referendum, waar een paar kleine vocale groeperingen heel erg hun stem laten horen maar het grootste gedeelte van de bevolking het allemaal niets interesseert. Op basis daarvan kun je geen besluit nemen, 30% van de bevolking is geen mandaat. Als zowel voor- als tegenstanders echter verenigd waren binnen een politieke partij en allemaal door die partij gemobiliseerd zouden worden om hun stem uit te brengen acht ik de kans aanwezig dat er wel een fatsoenlijk opkomstpercentage (en dus voldoende legitimiteit) behaald wordt.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 00:34 schreef Mr.Major het volgende:
Waarom denk je dat er een politiek verenigd veld moet zijn voor referenda?
Ja, dat zie je verkeerd. Democratische vernieuwing zoals destijds D66, nu FvD en andere populistische partijen dat zien draait om het directer maken van het besluitvormingsproces. Meer controle vanuit de bevolking op de volksvertegenwoordiging. Binnen de representatieve democratie heb je namelijk grof gezegd twee visies wat de rol is van een door het volk gekozen representant. De populistische visie stelt (in de meest pure vorm) dat de volksvertegenwoordiger het verlengstuk is van het volk dat hij of zij representeert, en bij elke beslissing het volk moet raadplegen over het besluit dat hij gaat nemen. De elitaire visie stelt dat de vertegenwoordiger gedurende diens periode bij besluiten doet wat hem of haar zelf goeddunkt. Snap je het verschil?quote:Een distriktenstelsel en referenda hebben toch niets met elkaar te maken of zie ik dat verkeerd?
Ik begrijp eigenlijk niet goed wat je wilt zeggen met je post...
Ik denk dat er bij het oekraine referendum wel meer speelde dan enkel een onverenigd politiek veld. Het was een ver van het bedshow, niet inzichtelijk genoeg en er waren drie groepen: initiatiefnemers praten onzin; ga maar niet stemmen en stem maar tegen (voornamelijk buiten politiek).quote:Op woensdag 2 augustus 2017 03:26 schreef Euribob het volgende:
[..]
Omdat je anders situaties gaat krijgen zoals met dat Oekraïne-referendum, waar een paar kleine vocale groeperingen heel erg hun stem laten horen maar het grootste gedeelte van de bevolking het allemaal niets interesseert. Op basis daarvan kun je geen besluit nemen, 30% van de bevolking is geen mandaat. Als zowel voor- als tegenstanders echter verenigd waren binnen een politieke partij en allemaal door die partij gemobiliseerd zouden worden om hun stem uit te brengen acht ik de kans aanwezig dat er wel een fatsoenlijk opkomstpercentage (en dus voldoende legitimiteit) behaald wordt.
Afgezien daarvan vind ik dat je referenda tegelijkertijd moet houden met reguliere verkiezingen, dan is de drempel om te gaan stemmen een stuk lager.
[..]
Ja, dat zie je verkeerd. Democratische vernieuwing zoals destijds D66, nu FvD en andere populistische partijen dat zien draait om het directer maken van het besluitvormingsproces. Meer controle vanuit de bevolking op de volksvertegenwoordiging. Binnen de representatieve democratie heb je namelijk grof gezegd twee visies wat de rol is van een door het volk gekozen representant. De populistische visie stelt (in de meest pure vorm) dat de volksvertegenwoordiger het verlengstuk is van het volk dat hij of zij representeert, en bij elke beslissing het volk moet raadplegen over het besluit dat hij gaat nemen. De elitaire visie stelt dat de vertegenwoordiger gedurende diens periode bij besluiten doet wat hem of haar zelf goeddunkt. Snap je het verschil?
De mate waarin een democratie direct is is namelijk een relatief concept en afhankelijk van verschillende factoren. Referenda, districtenstelsels, transparantieregels maar ook korte termijnen waarop verkiezingen worden gehouden zijn allemaal manieren waarop het volk invloed kan uitoefenen op de besluitvorming binnen een democratie. Hoe meer invloed het volk heeft hoe directer de democratie is.
Wanneer democratische vernieuwing het directer maken van de democratie(/het volk meer inspraak geven) betreft gaan districtenstelsels en referenda dus hand in hand. Hoe (bindende) referenda het volk meer inspraak geven lijkt me duidelijk. Een districtenstelsel is wellicht wat complexer maar spreekt ook wel voor zich; met dit systeem is het voor kiezers namelijk mogelijk om hun afgevaardigde op directe wijze te controleren en eventueel af te zetten. Bij het Nederlandse systeem zit daar nog een (voor de politicus) beschermende wand van partijen omheen (wat het indirecter maakt).
Wat ik probeer met mijn posts is het aanzwengelen van de discussie over de democratische vernieuwing die Baudet volgens zijn aanhangers In Nederland gaat brengen. Het is een onderwerp dat mij veel bezighoudt en hoewel ik in dit topic nog geen nieuwe inzichten gehoord heb en het mij ook nog steeds niet duidelijk is wat Baudet nu daadwerkelijk concreet wil veranderen ben ik wel gewoon oprecht benieuwd naar wat de FvD-aanhanger die op Baudet stemt voor de democratische vernieuwing beweegt.
http://politiek.tpo.nl/co(...)en-westerse-cultuur/quote:Voltooidlevenlanden
Idealiter zou men het recht, en het strafrecht in het bijzonder, niet moeten gebruiken om de opvattingen van mensen te beïnvloeden, maar occidentofobie is nu zo wijd verbreid dat het vreet aan de grondslagen van Europese samenlevingen. Ik wil niet dramatisch gaan doen, maar toch: ja, die zullen ten onder gaan wanneer deze tendens zich blijft voortzetten. De situatie is dus werkelijk kritiek. En dan is, als ultimum remedium, de inzet van het strafrecht niet langer te vermijden. Occidentofobische delicten zullen moeten worden gestraft. Occidentofobische partijen zullen, als in strijd met de openbare orde en de goede zeden, moeten worden verboden. We moeten ook een cordon sanitaire bouwen rond occidentofobische partijen en we zullen op zijn minst de adverteerders in occidentofobische kranten moeten waarschuwen dat zij een bijdrage leveren aan de Untergang des Abendlandes.
quote:Op woensdag 2 augustus 2017 18:54 schreef LelijKnap het volgende:
Als een stroming/groepering nadrukkelijk de opheffing van de staat nastreeft, dan zie ik niet in waarom diegene niet als staatsvijanden gekenmerkt kunnen worden.
De tegenstanders kwamen nauwelijks met legitieme argumenten. Dat bleek ook wel uit de manier waarop Geenpeil het had georganiseerd; die zagen het meer als een signaal tegen meer EU en als unieke kans om dat geluid eens te laten horen. Jammer, want daardoor draaide het al grotendeels niet meer om de inhoud. Daarmee hebben ze ook meteen het failliet van dit soort referenda aangetoond. Als je het doet moet je het zo neutraal mogelijk doen en niet laten kapen door schreeuwerige groepjes pubers die hun leeftijd niet ontgroeid zijn.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 14:35 schreef Mr.Major het volgende:
Ik denk dat er bij het oekraine referendum wel meer speelde dan enkel een onverenigd politiek veld. Het was een ver van het bedshow, niet inzichtelijk genoeg en er waren drie groepen: initiatiefnemers praten onzin; ga maar niet stemmen en stem maar tegen (voornamelijk buiten politiek).
Deze discussie is al 100maal gevoerd. Jij noemt dat wel zo maar dat is maar vanuit welk perspectief je kijkt. Nee: er komt geen lidmaatschap a.g.v. enkel dit verdrag. Echter is het wel een opstap naar. Het is niet voor niets dat ze tijdens de recente top hadden besloten om niet te zeggen dat oekraine er lid van zou worden: om NL niet voor het hoofd te stoten.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 19:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De tegenstanders kwamen nauwelijks met legitieme argumenten. Dat bleek ook wel uit de manier waarop Geenpeil het had georganiseerd; die zagen het meer als een signaal tegen meer EU en als unieke kans om dat geluid eens te laten horen. Jammer, want daardoor draaide het al grotendeels niet meer om de inhoud. Daarmee hebben ze ook meteen het failliet van dit soort referenda aangetoond. Als je het doet moet je het zo neutraal mogelijk doen en niet laten kapen door schreeuwerige groepjes pubers die hun leeftijd niet ontgroeid zijn.
Waarom hebben we Geenpeil en tegenstanders dan niet over verdragen met Moldavië en Georgië gehoord?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 19:25 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Deze discussie is al 100maal gevoerd. Jij noemt dat wel zo maar dat is maar vanuit welk perspectief je kijkt. Nee: er komt geen lidmaatschap a.g.v. enkel dit verdrag. Echter is het wel een opstap naar.
Welk uiteenrijten van de staat? In België is er al 180 jaar een dreigend gevaar tot nog erger danquote:Op woensdag 2 augustus 2017 18:54 schreef LelijKnap het volgende:
. Maar op een bepaald punt, met de doorzetting van het uiteenrijten van de staat, moeten er wel knopen doorgehakt gaan worden. Het is een befaamd paradox, waar geen sluitend antwoord op gegeven kan worden.
Er is geen stroming in Nederland die de Nederlandse staat wilt opheffen . Dat is dus drukte om niksquote:Als een stroming/groepering nadrukkelijk de opheffing van de staat nastreeft, dan zie ik niet in waarom diegene niet als staatsvijanden gekenmerkt kunnen worden. Het is wel lastig om concreet te maken wanneer daar (in afdoende mate) spraken van is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |