Ik denk dat mensen je hier best willen helpen maar hier zitten volgens mij niet echt de mensen die daar echt verstand van hebben. Zoals ze in vorig topic ook aangaven.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 13:10 schreef TheVoice4ever het volgende:
mijn speedtest van het internet 16 ping ms, mijn download snelheid is 109.89 mbps
mijn upload snelheid is 15.36mbps
is dit goed of slecht
ik heb het gegoogled, nu net eventjes, en 16 of 11 pings wat ik had bij respectievelijk Speedtest Ookla en Ziggo, is matig te noemenquote:Op dinsdag 25 juli 2017 13:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen je hier best willen helpen maar hier zitten volgens mij niet echt de mensen die daar echt verstand van hebben. Zoals ze in vorig topic ook aangaven.
Je kunt beter in in DIG vragen denk ik. Of gewoon even Googlen
Ik neem aan dat er op de site van je provider staat wat de te halen download en uploadsnelheid is, waarvoor je per maand betaalt. Dat weten wij niet.
quote:Op dinsdag 25 juli 2017 13:24 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
ik heb het gegoogled, nu net eventjes, en 16 of 11 pings wat ik had bij respectievelijk Speedtest Ookla en Ziggo, is matig te noemen
hoe kun je je snelheid op internet eigenlijk verbeteren, eerst had ik echt supersnel internet, alleen nu zo'n 1 Maand en 5 weken van dat wegvallende gedoe, en dan ook nog eens die onnozele foutmelding externe bron of externe apparaat accepteert de verbinding niet terwijl hij het dan 2 seconden later het weer doet, raar vind ik het
Je mag het van mij blijven vragen hoor, maar:quote:Op dinsdag 25 juli 2017 13:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen je hier best willen helpen maar hier zitten volgens mij niet echt de mensen die daar echt verstand van hebben. Zoals ze in vorig topic ook aangaven.
Je kunt beter in in DIG vragen denk ik. Of gewoon even Googlen
ik ga maar dadelijk in mijn tuin werken, wat afleiding tot vanmiddag is wel goed denk ikquote:Op dinsdag 25 juli 2017 13:28 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
Je mag het van mij blijven vragen hoor, maar:
De snelheid is goed. Het zit ergens anders in. Mogelijk aan je pc. Of je hebt teveel browser dingen geïnstalleerd (google toolbar, yahoo searchbar etc.).quote:Op dinsdag 25 juli 2017 13:10 schreef TheVoice4ever het volgende:
mijn speedtest van het internet 16 ping ms, mijn download snelheid is 109.89 mbps
mijn upload snelheid is 15.36mbps
is dit goed of slecht
quote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:46 schreef Greys het volgende:
Ik heb voor beide mogelijke data van het ESF een pensionkamer vastgelegd (annuleren mogelijk tot twee dagen ervoor) van donderdag t/m zaterdag. Want dan bezoek ik alleen de finale juryshow op vrijdag. Blijft het een beetje te betalen en dan hoef ik niet zo te panieken of ik wel kaarten voor de shows kan krijgen. En toch de eurovisiesfeer weer meemaken.
Goed bezig!quote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:46 schreef Greys het volgende:
Ik heb voor beide mogelijke data van het ESF een pensionkamer vastgelegd (annuleren mogelijk tot twee dagen ervoor) van donderdag t/m zaterdag. Want dan bezoek ik alleen de finale juryshow op vrijdag. Blijft het een beetje te betalen en dan hoef ik niet zo te panieken of ik wel kaarten voor de shows kan krijgen. En toch de eurovisiesfeer weer meemaken.
Heb de verkeerde datum al geannuleerd, het pension voor de juiste datum kost 110 eu voor 2 pers voor 2 nachten dus 55 pp.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 19:01 schreef Redefine het volgende:
[..]Dan is het inderdaad wat makkelijker om je opties open te houden. En scheelt het heel wat gestress later.
Oh dat valt dan mee.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 19:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Heb de verkeerde datum al geannuleerd, het pension voor de juiste datum kost 110 eu voor 2 pers voor 2 nachten dus 55 pp.
Kaartje voor de juryshow zal ook niet al te duur zijn.
Vlucht vanaf Brussel voor 87 eu pp retour zie ik.
Low bud versie van het esf bezoeken.Tis niet dat ik het anders niet kan betalen maar voor die 3 dagen wil ik gewoon geen 800 eu kwijt zijn ofzo.
Hahaha, ik had net de vriendin aan de telefoon met wie ik ga en die riep al 'we gaan vloggen'quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:04 schreef Pisces29 het volgende:
Je moet hem een keer gezien hebben, Cee!
Greys, wat zal dat volgend jaar leuk zijn om hier voor ons te volgen. Je reis, je ditjesendatjes, ga je loggen/vloggen/bloggen
Wij gaan donderdag heen zaterdag terug. Donderdag daar beetje in Lissabon klooien, vrijdag overdag ook, vrijdagavond juryshow en zaterdag eind vd middag terug. Dan kost het maar 2 vrije dagen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 19:53 schreef Cee het volgende:
[..]
Goed bezig!![]()
Ik zit er over te denken om misschien ook te gaan alhoewel ik deze week te horen kreeg dat we nog geen maand later weer een week op vakantie gaan dus zo gooi ik mijn vrije dagen er wel snel doorheen. Decisions, decisions...
Over problemen gesproken, ik zie net dat Hachi na deze maand niet meer op Netflix staat dus nu móet ik het een dezer dagen wel gaan kijken.Ik ben er nog helemaal niet klaar voor joh.
Coooolquote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha, ik had net de vriendin aan de telefoon met wie ik ga en die riep al 'we gaan vloggen'![]()
We hebben allebei geen flauw idee hoe dat moet dus don't get your hopes upquote:
Verslagjes zijn al erg leukquote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:28 schreef Greys het volgende:
[..]
We hebben allebei geen flauw idee hoe dat moet dus don't get your hopes upMaar de locatie waar we slapen heeft iig WiFi dus we zullen sowieso verslag doen daar vandaan! In spoilers, want anders verklappen we alles al voor de finale als we de juryshow zien
Alleen bij geen bezwaar!quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Wij gaan donderdag heen zaterdag terug. Donderdag daar beetje in Lissabon klooien, vrijdag overdag ook, vrijdagavond juryshow en zaterdag eind vd middag terug. Dan kost het maar 2 vrije dagen.
Moet ik ff kijken of we een bed bij kunnen boeken op de kamer evt?Geen idee of dat kan.
Zo te zien aan booking.com bij dat pension kan een extra bed. Ik zal even aan vriendin vragen maar ik gok op nul bezwaar (het is B. dus die ken je alquote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:46 schreef Cee het volgende:
[..]
Alleen bij geen bezwaar!Wil me niet opdringen.
Twee vrije dagen, dan valt het wel mee.
Ik ben een paniekvogel die niet weet of ik daarop durf te gokkenquote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:48 schreef Majkool het volgende:
Vluchten komen ook nog wel vanaf Eindhoven beschikbaar lijkt me, atm nog tot maart beschikbaar
Nah, die gok neem ik gewoon.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 20:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Zo te zien aan booking.com bij dat pension kan een extra bed. Ik zal even aan vriendin vragen maar ik gok op nul bezwaar (het is B. dus die ken je al).
Het enige dat dan mss een beetje ingewikkeld is - maar wellicht denk ik daar moeilijker over dan het is - is hoe dat dan moet met de vlucht. Ik boek wrs morgen al vanaf Brussel en ik weet niet of jij dan al zeker weet of je kunt en wilt en of ik dan voor drie tegelijk moet boeken en dan betalen en je gegevens enzo. Of dat je de vlucht zelf boekt maar dan zitten we wrs niet bij elkaar en hellllp![]()
Of worden vluchten niet heel snel duurder de komende tijd?
B. vindt het heel gezellig als je meegaat dus laat maar weten binnenkort of ik een extra bed moet bijvragenquote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:00 schreef Cee het volgende:
[..]
Nah, die gok neem ik gewoon.Denk niet dat het zo'n vaart zal lopen met de prijzen (en ik ben ook een paniekvogel) maar als het dan een aantal tientjes duurder wordt, soit.
Ik zou zo meewillen, lijkt mij gezellig.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:42 schreef Greys het volgende:
[..]
B. vindt het heel gezellig als je meegaat dus laat maar weten binnenkort of ik een extra bed moet bijvragen.
Gewoon een kampeertoilet meenemen, heb je gelijk je eigen stoelquote:Op dinsdag 25 juli 2017 22:07 schreef ato het volgende:
[..]
Ik zou zo meewillen, lijkt mij gezellig.
Maar doe het niet hoor![]()
Ik ben een oud bessie aan het worden, ik kan niet meer zo tegen de drukte.
Ik moet als ik uitga een toilet in de buurt en een tappie
quote:Op dinsdag 25 juli 2017 21:42 schreef Greys het volgende:
[..]
B. vindt het heel gezellig als je meegaat dus laat maar weten binnenkort of ik een extra bed moet bijvragen.
Daarom lijkt de juryshow me ook prettiger, precies dezelfde show maar minder druk. Denk ik. Volgens mij zijn die shows meestal niet eens uitverkocht.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 22:07 schreef ato het volgende:
[..]
Ik zou zo meewillen, lijkt mij gezellig.
Maar doe het niet hoor![]()
Ik ben een oud bessie aan het worden, ik kan niet meer zo tegen de drukte.
Ik moet als ik uitga een toilet in de buurt en een tappie
Je moet nu eigenlijk gewoon mee hoor, drie hysterische esf wieven samen in Lissabon. Dat wordt historischquote:
Verslag doen komt echt wel goed. We openen tegen die tijd wel een speciaal "Doezepwa Reporters in Lissabon" topic hierquote:Op dinsdag 25 juli 2017 22:20 schreef Redefine het volgende:
En uiteraard moeten jullie wel gaan vloggen/bloggen vanaf daar. Als razende reporters. Welkom bij het Eurovisie Fok Festival op het plein'Het kan niet meer fout.'
quote:Op dinsdag 25 juli 2017 22:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Verslag doen komt echt wel goed. We openen tegen die tijd wel een speciaal "Doezepwa Reporters in Lissabon" topic hier
quote:Op dinsdag 25 juli 2017 22:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Je moet nu eigenlijk gewoon mee hoor, drie hysterische esf wieven samen in Lissabon. Dat wordt historisch
Ik wil iig met elke Salvador poster die we tegenkomen op de foto.![]()
Ik vind het eng en spannend en gaaf en alles.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 23:24 schreef TheVulture het volgende:
Is het al mei?
Ben zo blij dat die accommodatie is gelukt en ook nog in centrum Lissabon. In Stockholm zaten we net iets te ver weg qua hotel maar dit wordt ideaal.
Geen idee. Als m'n internet thuis het niet doet dan herstart ik m'n modem in de stoppenkast en anders bel ik de klantenservice van de provider of er soms storing is.quote:Op woensdag 26 juli 2017 09:43 schreef TheVoice4ever het volgende:
oke ik vind de laptop nu op zich heel wat sneller, maar hoe kun je voorkomen dat je internet wegvalt, enig advies, wat doen jullie meestal als je internet wegvalt, ik heb met draad, ethernet
hij doet ook wel maar het blijft traagquote:Op woensdag 26 juli 2017 09:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Geen idee. Als m'n internet thuis het niet doet dan herstart ik m'n modem in de stoppenkast en anders bel ik de klantenservice van de provider of er soms storing is.
En dat het zo traag is, hoe lang heb je dat dan al?quote:Op woensdag 26 juli 2017 09:51 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
hij doet ook wel maar het blijft traag
met draad zou je normaal gesproken betere ontvangst moeten hebben dan met wifi toch
Je zegt net dat je laptop nu al heel wat sneller is. En nu zeg je dat het traag blijft.quote:Op woensdag 26 juli 2017 09:51 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
hij doet ook wel maar het blijft traag
met draad zou je normaal gesproken betere ontvangst moeten hebben dan met wifi toch
Wanneer weet je zeker of je kunt en wilt en gaat naar Fissabon, ongeveer?quote:Op woensdag 26 juli 2017 09:56 schreef Cee het volgende:
Jongens ik ben nu al aan het aftellen.
Duurt langgggggg.
De verbinding viel helemaal weg zelfsquote:Op woensdag 26 juli 2017 09:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Je zegt net dat je laptop nu al heel wat sneller is. En nu zeg je dat het traag blijft.
Wat is het nou?
Oh ik wil en kan zeker hoor! En ze vliegen ook vanaf Eindhoven en dat ligt 20 tot 25 minuten van mij vandaan, binnendoor rijden, dat lijkt me verkeerstechnisch nog handiger dan Brussel! Gewoon regelmatig checken wanneer de vluchten beschikbaar zijn. Is wel 160 euro op maar je bent dan weer minder kwijt aan benzine, stress en misschien ook parkeerkaarten. Of Rotjeknor kan ook, heb ik nog niet opgezocht op m'n werk.quote:Op woensdag 26 juli 2017 10:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Wanneer weet je zeker of je kunt en wilt en gaat naar Fissabon, ongeveer?
Want ik moet het extra bed op de kamer nog aanvragen (zag wel dat het mogelijk is maar dus nog niet officieel gedaan) en ik wil geen enge dingen dat dat op het laatste moment ineens niet blijkt te kunnen ofzo.
Sorry, ik zei al dat ik een paniekvogel was.
Ik zit nu ook al ongelofelijk te twijfelen met vluchten boeken. Moet ik nog maanden wachten om te kijken of er vluchten vanaf Rotterdam beschikbaar komen. Of moet ik maar gewoon die vanaf Brussel boeken voor 87 pp retour. En zo ja, dan moeten we in de spits naar Brussel. WAT ALS WE IN DE FILE KOMEN JONGUHHHHHHHS.
Zie. Nu al stress. Dat hele beslissingen nemen en vluchten boeken en welke dan en vanaf welke luchthaven dan en kamers boeken etc haat ik, twijfelkont als ik ben. Als het eenmaal geboekt is is het goed.
YAYYYYYYYYYYY DAT JE KAN EN WILquote:Op woensdag 26 juli 2017 10:33 schreef Cee het volgende:
[..]
Oh ik wil en kan zeker hoor! En ze vliegen ook vanaf Eindhoven en dat ligt 20 tot 25 minuten van mij vandaan, binnendoor rijden, dat lijkt me verkeerstechnisch nog handiger dan Brussel! Gewoon regelmatig checken wanneer de vluchten beschikbaar zijn. Is wel 160 euro op maar je bent dan weer minder kwijt aan benzine, stress en misschien ook parkeerkaarten. Of Rotjeknor kan ook, heb ik nog niet opgezocht op m'n werk.
Whoehahahahaaaaaaaaquote:Op woensdag 26 juli 2017 10:43 schreef Cee het volgende:
Oh ik lees net dat je dat al aangeeft van Rotterdam airport LEER NOU EENS RUSTIG TE LEZEN KLOTE-CEE.
Ja, laten we demense niet lastig vallen met praat die daadwerkelijk over het ESF gaatquote:Op woensdag 26 juli 2017 10:47 schreef Cee het volgende:
Prijzen hangen ook erg af van de dagen vd week waarop je heen en/of terugvliegt zie ik.
Misschien motten we een aparte stress-app-groep aanmaken zodat we hier verder kunnen lullen over vreten, gemarineerde panda's en thevoice's internetstruggles.
Het is een B&B pension met gedeelde badkamer, die andere opties waren echt ineens een slag duurder inderdaadquote:Op woensdag 26 juli 2017 09:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het eng en spannend en gaaf en alles.
Zit je in een B&B of pension of hotel ofzo? Wij zitten in een guesthouse met wel eigen nette kamer met wifi en airco maar gedeelde badkamer. Ik vond de hotels met eigen badkamer echt al zo overdreven duur in die periode daar
De overnachtingslocatie is geboekt zonder overnachting op zaterdagquote:Op woensdag 26 juli 2017 11:11 schreef Cee het volgende:
Zou zondag terug een probleem zijn? Als het veel in moeite/stress scheelt en weinig in kosten is het nog een optie, kunnen we vanaf een groot scherm ergens in het hol van de leeuw naar de puntentelling schreeuwen. En anders zoeken we gewoon verderrrr, genoeg opties! Nou ja, twee.
Zal ik die vlucht anders vanavond voor 3 personen boeken? Dan leen ik even een creditcardquote:Op woensdag 26 juli 2017 11:32 schreef Cee het volgende:
Gewoon Brussel doen, ideaal ja! En precies op tijd terug voor de finale!
En je hebt speciale handbagage trolleys, maximale afmetingen staan op de site van de maatschappij. Voor die paar dagen moet t lukken. We kunnen de vlaggen waarmee we wapperen tevens gebruiken als jurk.
Nee dat denk ik ook echt nietquote:Op woensdag 26 juli 2017 11:46 schreef Cee het volgende:
Goedkoper wordt de vlucht in ieder geval niet.
OMG OMG OMG hier hetzelfde, dat had ik nog niet eens gezien dat het dan Hemelvaart isquote:Op woensdag 26 juli 2017 11:47 schreef Cee het volgende:
Oh verrek donderdag is het Hemelvaartsdag en die dag daarna is hier altijd verplicht vrij dus ik hoef niet eens vrij te nemen zie ik nu.![]()
Wij hadden een bizarre prijs, 110 eu totaal voor 2 pers 2 nachten.quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:58 schreef Cee het volgende:
Hoeveel kost de guesthouse ook alweer per nacht Greys? Dan kijk ik straks in m'n pauze naar alternatieven die qua kosten gelijk zijn en app ik die door. En anders heb ik gewoon pech.
EDIT momentquote:Op woensdag 26 juli 2017 12:01 schreef Cee het volgende:
Ik ben al aan het zoeken, ik hyperventileer nu al
Ik heb Midis Alojamento Local bevestigd. Nou ja bevestigd, gratis annuleren tot begin mei, geen creditcard nodig, dus die kon ik veilig bevestigen.quote:Op woensdag 26 juli 2017 12:01 schreef Cee het volgende:
Ik ben al aan het zoeken, ik hyperventileer nu al
Ja. Al vind ik Lissabon stiekem toch net wat leuker om 'even' heen te gaanquote:Op woensdag 26 juli 2017 12:07 schreef Cee het volgende:
Zou zo handig zijn geweest als O'G3NE tegen onze zin in gewoon had gewonnen dit jaar.
Gelukkig gaan er nog 40 andere artiesten zijn om voor te juichen.quote:Op woensdag 26 juli 2017 12:33 schreef TheVulture het volgende:
Dat enthousiasme slaat nog wel om als we straks met Maan opgescheept zitten in Lissabon
Ja maar Cee mot meeeee dus dan moesten we even rap een andere kamer boeken voor 3 pers.quote:Op woensdag 26 juli 2017 12:32 schreef Arth_NL het volgende:
Haha, het duurt nog 10 maanden voor het zover is, hè?
Fuck de deelnemers ik ga voor Salvadorquote:Op woensdag 26 juli 2017 12:46 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Gelukkig gaan er nog 40 andere artiesten zijn om voor te juichen.
quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:09 schreef Cee het volgende:
Jongens ik kan niet meer. Bekaf.![]()
Ik kreeg al racend op weg naar huis een app van Greys met een vraag en ipv te stoppen en terug te appen blaf ik twee voice-appjes al slingerend door de stad door met wazige instructies, om vervolgens thuis aangekomen er achter te komen dat ik ze per ongeluk naar een collega heb gestuurd.![]()
Ik graaf me even in.![]()
Ik zie nu een collega voor me die denkt dat jij hem/haar een paar nachtjes in een B&B in lissabon hebt voorgesteld, in 1 kamer en met een extra dame erbij.quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:09 schreef Cee het volgende:
Ik kreeg al racend op weg naar huis een app van Greys met een vraag en ipv te stoppen en terug te appen blaf ik twee voice-appjes al slingerend door de stad door met wazige instructies, om vervolgens thuis aangekomen er achter te komen dat ik ze per ongeluk naar een collega heb gestuurd.![]()
quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:09 schreef Cee het volgende:
Wacht maar, over een paar weken is in die periode een bedevaart en kartonnen doos je enige optie.quote:
quote:Op woensdag 26 juli 2017 13:44 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik zie nu een collega voor me die denkt dat jij hem/haar een paar nachtjes in een B&B in lissabon hebt voorgesteld, in 1 kamer en met een extra dame erbij.![]()
Die zit nu heel enthousiast een kamer te boeken.
Ik las Fistabon... dat wordt ineens een heel apart feestjequote:Op woensdag 26 juli 2017 14:06 schreef Greys het volgende:
![]()
![]()
We zijn inmiddels 143 reserveringen en annuleringen verder en hebben nu het ideale appartement in het centrum met lovende recensies en eigen badkamert en airco en WiFi.
Fissabon here we cooooome.
Je ziet de accommodaties echt voor je neus uitverkocht raken. Serieus. Over twee weken kan je volgens mij in heel Lissabon alleen nog de heel dure hotels krijgen. Snelheid is wel geboden hiermee.quote:
Horrorquote:Op woensdag 26 juli 2017 15:56 schreef Greys het volgende:
We hebben nu dus al nachtmerries (overdag ja..) van Jan Smit of Daniel Dekker als buren in dat appartement. Of nog erger.. De vader van Maan. Aldus Cee.
Kan je de deur opengooien en Jan er uit werpen mid-air?quote:Op woensdag 26 juli 2017 16:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Horror
Ik bedenk me net dat de kans groot is dat ik met de Nederlandse delegatie terugvlieg, die zouden best wel eens rond 15.30 uur op zondag kunnen vertrekken
quote:Op woensdag 26 juli 2017 16:23 schreef Cee het volgende:
Attentie attentie. Appartement nummer 5 is ondertussen in optie gezet. Ik herhaal.
![]()
![]()
Dat had ik eigenlijk vorig jaar in Stockholm al moeten doen toen ik de kans hadquote:Op woensdag 26 juli 2017 16:23 schreef Cee het volgende:
[..]
Kan je de deur opengooien en Jan er uit werpen mid-air?
Waarom al die opties?quote:Op woensdag 26 juli 2017 16:23 schreef Cee het volgende:
Attentie attentie. Appartement nummer 5 is ondertussen in optie gezet. Ik herhaal.
![]()
![]()
Omdat elke keer als we iets in optie hebben vinden we nog iets betersquote:
JA DAT KAN DUS NIET WANT VANAVOND BOEKEN WE DE VLUCHTquote:Op woensdag 26 juli 2017 16:46 schreef Fred_B het volgende:
Ik zou toch wel even in de lach schieten, als zodra straks alles geboekt is en de stress wat geluwd is, de EBU besluit het ESF alsnog een week te verzetten.
Ja dat vieze afwerkhok mag je cancellen.quote:Op woensdag 26 juli 2017 16:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Omdat elke keer als we iets in optie hebben vinden we nog iets betersMooier of ruimer of centraler gelegen. Maar ik heb plechtig beloofd dat we nu stoppen met zoeken.
Omdat we ineens met 3 ipv 2 pers gingen kwamen er ineens allemaal andere opties naar boven.
Cee ik kan die voor 2 pers met een gedeelde badkamer wel vast annuleren toch?
quote:Op woensdag 26 juli 2017 16:55 schreef Cee het volgende:
[..]
Ja dat vieze afwerkhok mag je cancellen.
Mooie prijs hoor..doen meiden.quote:Op woensdag 26 juli 2017 12:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb Midis Alojamento Local bevestigd. Nou ja bevestigd, gratis annuleren tot begin mei, geen creditcard nodig, dus die kon ik veilig bevestigen.
3 personen 2 nachten 140 eu
Hahaha fist partyquote:Op woensdag 26 juli 2017 14:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik las Fistabon... dat wordt ineens een heel apart feestje
Is dat niet een paar keer gebeurd in het verleden...?quote:Op woensdag 26 juli 2017 16:46 schreef Fred_B het volgende:
Ik zou toch wel even in de lach schieten, als zodra straks alles geboekt is en de stress wat geluwd is, de EBU besluit het ESF alsnog een week te verzetten.
Je had toch ook geld op Salvador?quote:Op woensdag 26 juli 2017 15:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Je ziet de accommodaties echt voor je neus uitverkocht raken. Serieus. Over twee weken kan je volgens mij in heel Lissabon alleen nog de heel dure hotels krijgen. Snelheid is wel geboden hiermee.
Ik heb echt al het normale nieuws gemist vandaag. Leefde echt in een boekingbubbelquote:Op woensdag 26 juli 2017 21:17 schreef Cee het volgende:
Deze hele boekingsstress was het geld al dubbel en dwars waard.
Bij vakanties boeken geldt niet: 'Het gras is altijd groener bij de buurman.' Maar: 'Elk hotel lijkt goedkoper en interessanter op booking.com zodra je met hotels zoeken bezig bent/geboekt hebt.'quote:Op woensdag 26 juli 2017 21:25 schreef Greys het volgende:
Oh god jongens m'n FOK advertenties wat doen jullie met me![]()
[ afbeelding ]
Jaaaaa.quote:Op woensdag 26 juli 2017 21:34 schreef Momo... het volgende:
Ik lurk weer even mee, leuk dat jullie naar Portugal gaan![]()
Zeker. Maar in ons geval had het echt zin. Veel, zelfs. Want we zijn van een 2 persoons kamer met tissues op het nachtkastje en een gedeelde badkamer naar een compleet luxe appartement met airco en WiFi en eigen badkamer en buitendouche (quote:Op woensdag 26 juli 2017 21:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Bij vakanties boeken geldt niet: 'Het gras is altijd groener bij de buurman.' Maar: 'Elk hotel lijkt goedkoper en interessanter op booking.com zodra je met hotels zoeken bezig bent/geboekt hebt.'![]()
Waarbij uiteindelijk je elke dag kan gaan kijken, maar je helemaal niet goedkoper uitkomt en/of er helemaal geen interessantere deal (qua locatie, kwaliteit van het hotel) tegenkomt. Maar ja toch blijft het prikkelen om nog even te vergelijken.
Heb ik vooral gehad met de reis die ik aan het samenstellen was voor augustus.
Oh het is ook niet zo dat het altijd zinloos is om vaker te kijken (ik heb zelf vaak ook wel dat de definitieve keuze pas na een paar dagen valt en best gunstiger kan zijn dan daarvoor). Zeker nu je voor dier personen ging kijken i.p.v. twee.quote:Op woensdag 26 juli 2017 21:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Zeker. Maar in ons geval had het echt zin. Veel, zelfs. Want we zijn van een 2 persoons kamer met tissues op het nachtkastje en een gedeelde badkamer naar een compleet luxe appartement met airco en WiFi en eigen badkamer en buitendouche () gegaan voor 3 personen - omdat Cee erbij kwam - voor ongeveer hetzelfde geld per persoon.
Dus uiteindelijk heel blij dat we verder keken en wat meer reviews lazen
Jaaaaquote:Op woensdag 26 juli 2017 21:46 schreef Redefine het volgende:
[..]
Oh het is ook niet zo dat het altijd zinloos is om vaker te kijken (ik heb zelf vaak ook wel dat de definitieve keuze pas na een paar dagen valt en best gunstiger kan zijn dan daarvoor). Zeker nu je voor dier personen ging kijken i.p.v. twee.
Maar op een gegeven moment moet je toch een keuze maken en maakt het ook niet zo heel veel meer uit. De ene dag kom je toch op hetzelfde neer als de andere dag.
En dal helemaal als je een bericht krijgt van Booking of een gerichte advertentie ziet. Dan lijkt het allemaal goedkoper, totdat je voor je eigen situatie gaat kijken
Maar bovenal leuk dat jullie een mooie stek hebben weten te vinden. Dat wordt dan het Nederlandse ESF appartement tijdens het festival
Die advertentie zie je natuurlijk omdat je daar ook daadwerkelijk naar hebt gekeken hequote:Op woensdag 26 juli 2017 22:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Jaaaa
In dit geval was de advertentie grappig omdat zowel onze allereerste als laatste definitieve optie erin stond
Ja ik weet het. Maar het was wel leuk en ietwat confronterend om ze zo onder elkaar te zien staan. Na twee dagen hysteriequote:Op woensdag 26 juli 2017 22:01 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die advertentie zie je natuurlijk omdat je daar ook daadwerkelijk naar hebt gekeken he
De voorbereiding op een vakantie is juist een van de leukere dingen. De vakantie zelf is natuurlijk meestal het leukste, maar dat kan soms nog tegenvallen. Voorpret valt dan weer vrijwel nooit tegenquote:Op woensdag 26 juli 2017 22:12 schreef ato het volgende:
Heerlijk toch voorpret, nu jullie geboekt hebben.
Heerlijk, vlucht en verblijf geboekt. En we komen er net achter dat we drie toiletten in het huis hebben dus we kunnen synchroonplassen. Hoezee.quote:Op woensdag 26 juli 2017 22:12 schreef ato het volgende:
Heerlijk toch voorpret, nu jullie geboekt hebben.
Hahaha gek mensquote:Op woensdag 26 juli 2017 22:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Heerlijk, vlucht en verblijf geboekt. En we komen er net achter dat we drie toiletten in het huis hebben dus we kunnen synchroonplassen. Hoezee.
Dit jaar ga ik weer in November naar Gran Canaria.quote:Op woensdag 26 juli 2017 22:17 schreef Redefine het volgende:
[..]
De voorbereiding op een vakantie is juist een van de leukere dingen. De vakantie zelf is natuurlijk meestal het leukste, maar dat kan soms nog tegenvallen. Voorpret valt dan weer vrijwel nooit tegen
Kan mij voorstellen dat het lekker is om in de winter naar warme oorden te gaanquote:Op woensdag 26 juli 2017 22:36 schreef ato het volgende:
[..]
Dit jaar ga ik weer in November naar Gran Canaria.
Zon, zee en af en toe uitgaan. In Februari/Maart weer. De winter is dan zo lekker kort.
Ik was in 2011 tijdens ESF in Gran Canaria. Geweldig alle nationaliteiten bij elkaar, allemaal met lijstjes en vooral veel drank
Ja was erg leuk, Zweden, Ierland en natuurlijk Spanje waren toen zeer populair.quote:Op woensdag 26 juli 2017 22:38 schreef Redefine het volgende:
[..]
Kan mij voorstellen dat het lekker is om in de winter naar warme oorden te gaanEn ESF daar kijken zal vast een leuke ervaring zijn geweest
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trek gerust je bek open mocht je het niet eens zijn met mijn top 3, of juist wel.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
quote:Op donderdag 27 juli 2017 03:37 schreef Roger_Epiales het volgende:
Voor ik aan de post begin waar ik hier op woensdagnacht voor ben, wil ik wel even een ding gezegd hebben:
Ik ben echt stinkend jaloers op jullie mensen die gewoon bij het ESF gaan zijn volgend jaar, en ik ben ongelooflijk blij voor jullie allemaal.![]()
Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat jullie allemaal op een evt volgende ESF-meet zijn zodat ik jullie allemaal even kan aanraken, om zo indirect in de glorie te delen.![]()
Leuke locatiequote:Op woensdag 26 juli 2017 12:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb Midis Alojamento Local bevestigd. Nou ja bevestigd, gratis annuleren tot begin mei, geen creditcard nodig, dus die kon ik veilig bevestigen.
3 personen 2 nachten 140 eu
Het is uiteindelijk een ander en mooier appartement worden voor ons drie in de wijk Bairro Alto.quote:Op donderdag 27 juli 2017 10:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
Leuke locatie
Laat je niet verleiden een taxi te nemen vanaf de luchthaven, er rijdt een gewone bus stopt gewoon voor de uitgang. 4 euro voor een retour.
Wat leuk, gefeliciteerd
En een retourtje nemen hè, want ze smeren je een enkeltje aan, kaartje geeft ook kortingen op diverse bezienswaardigheden.quote:Op donderdag 27 juli 2017 10:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is uiteindelijk een ander en mooier appartement worden voor ons drie in de wijk Bairro Alto.
En heel goede tip van de bus, dank je. Ik las al dat de taxi er vaak een potje van maakt qua tarieven. Zeker in zo'n esf week dat iedereen alles maar betaalt natuurlijkBus it will be! Tis maar paar km vanaf de luchthaven zag ik.
We gaan uitgebreid verslag doen!
Een retourtje voor de bus bedoel je?quote:Op donderdag 27 juli 2017 10:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
En een retourtje nemen hè, want ze smeren je een enkeltje aan, kaartje geeft ook kortingen op diverse bezienswaardigheden.
Wat een feest zal dat zijn, Lissabon is ook wel een geweldige stad hoor
Volgens mij wel. Las het ergens. Ze hebben het kennelijk alleen niet openbaar gemaakt maar ik zag Nederland al in de deelnemerslijst staan. Klinkt stom maar als Nederland niet mee zou doen zou dat geen seconde m'n Lissabontripje beïnvloeden qua wel of niet leuk.quote:Op donderdag 27 juli 2017 11:24 schreef TheVoice4ever het volgende:
wij hebben nog niks bevestigd van deelname aan het ESF volgend jaar lol
echt waar, maar ik ben eerder benieuwd welke landen nog meer eraan meedoen, en hoeveel landen volgend jaarquote:Op donderdag 27 juli 2017 11:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Las het ergens. Ze hebben het kennelijk alleen niet openbaar gemaakt maar ik zag Nederland al in de deelnemerslijst staan. Klinkt stom maar als Nederland niet mee zou doen zou dat geen seconde m'n Lissabontripje beïnvloeden qua wel of niet leuk.![]()
We gaan daar de finaleshow kijken (vrijdag) en dan is er sowieso al de kans dat Nederland er al niet meer in zit.
Toen ik in Düsseldorf bij het ESF was tijdens de halve finale van de 3Js werden ze allerlaatste en we verlieten zingend arm in arm met andere mensen uit andere landen de arena. Het maakte geen ene fuck uit
Dit artikel is al van een tijdje geleden, daar staat Nederland wel al bij de deelnemende landen:quote:Op donderdag 27 juli 2017 11:29 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
echt waar, maar ik ben eerder benieuwd welke landen nog meer eraan meedoen, en hoeveel landen volgend jaar
Kazachstan ik hoop het, zo'n mooie cultuur en taal hebben die, en een zangeres uit dat land wil haar land vertegenwoordigen op het ESF
oke, ja ik kijk op Wikipedia maar die hebben nog maar weinig aangepast danquote:Op donderdag 27 juli 2017 11:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit artikel is al van een tijdje geleden, daar staat Nederland wel al bij de deelnemende landen:
http://www.escdaily.com/e(...)ext-edition-lisbon/#
Heb ik wel gedaan destijds, metro werkt prima daar. Alleen vraag ik me af of Bairro Alto goede metroverbindingen heeft. Luchthaven heeft trouwens ook een metrohalte.quote:Op donderdag 27 juli 2017 11:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Een retourtje voor de bus bedoel je?![]()
Ik zat te lezen dat je ook een soort chipkaart kan kopen voor 0,50 en die kan opladen met een paar euro. Want dan kunnen we ook met de metro naar de MEO arena enzo. Is dat wat denk je?
Ik las dit:quote:Op donderdag 27 juli 2017 11:40 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Heb ik wel gedaan destijds, metro werkt prima daar. Alleen vraag ik me af of Bairro Alto goede metroverbindingen heeft. Luchthaven heeft trouwens ook een metrohalte.
Klinkt ook niet verkeerd nee.quote:Op donderdag 27 juli 2017 11:47 schreef Greys het volgende:
Het appartement biedt ook een 'halen van the airport' service als we dat zouden willen voor niet al te veel geld. Dus heel misschien doen we dat wel. Lekker makkelijk![]()
Ik zou dat doen, lekker relaxed naar je accommodatie en daarna de stad in.quote:Op donderdag 27 juli 2017 11:47 schreef Greys het volgende:
Het appartement biedt ook een 'halen van the airport' service als we dat zouden willen voor niet al te veel geld. Dus heel misschien doen we dat wel. Lekker makkelijk![]()
Ja da's wel waar. Was twee jaar geleden met een vriendin naar Rome, daar hebben we ons ook gewoon door het hotel laten halen en brengen. Je bent dan wel misschien twee tientjes pp duurder uit retour, maar voor de deur instappen en uitstappen en niet hoeven slepen en zoeken is ook wel wat waard.quote:Op donderdag 27 juli 2017 12:12 schreef ato het volgende:
[..]
Ik zou dat doen, lekker relaxed naar je accommodatie en daarna de stad in.
We komen vrij vroeg aan donderdag en hebben dus een deel van die middag en donderdagavond en vrijdag overdag om te doen wat we willen voordat we vrijdagavond naar de Arena gaan. We vinden vast een leuke bar!quote:Op donderdag 27 juli 2017 12:52 schreef ato het volgende:
Ja metro is handig, Lissabon is een grote stad.
Wel een mooie stad. Een fadobar bezoeken zou ik ook zeker aanbevelen als dat past in jullie reisschema.
JA MAAR DAN KAN IK NIET MEER NAAR FISSABONS.quote:Op donderdag 27 juli 2017 12:47 schreef Greys het volgende:
CEE! VERGEET NIET HACHI TE KIJKEN VOOR HET TE LAAT IS!
JAWOHL ALS JE DIT WEEKEND KIJKT DAN ZIJN JE TRANEN NÉT AAN GEDROOGD ZO ROND BEGIN MEI 2018. DUS NU KAN HET NOG NET!quote:Op donderdag 27 juli 2017 13:00 schreef Cee het volgende:
[..]
JA MAAR DAN KAN IK NIET MEER NAAR FISSABONS.
quote:Op donderdag 27 juli 2017 13:10 schreef Greys het volgende:
Weeeeeeee
gaaaaaaaaaaaaaaan
naaaaaaaar
LISSABONNNNNNNNNNNNN
[ afbeelding ]
Ja barren genoeg, maar de originele Fado barren wat minder .quote:Op donderdag 27 juli 2017 12:54 schreef Greys het volgende:
[..]
We komen vrij vroeg aan donderdag en hebben dus een deel van die middag en donderdagavond en vrijdag overdag om te doen wat we willen voordat we vrijdagavond naar de Arena gaan. We vinden vast een leuke bar!
Oh, wat leuk! Daar heb ik je nog helemaal niet over gehoord!quote:Op donderdag 27 juli 2017 13:10 schreef Greys het volgende:
Weeeeeeee
gaaaaaaaaaaaaaaan
naaaaaaaar
LISSABONNNNNNNNNNNNN
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 27 juli 2017 15:58 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Oh, wat leuk! Daar heb ik je nog helemaal niet over gehoord!
Dat busretourtje is van vliegveld viceversa en datzelfde kaartje geeft ook korting op diverse dingen. Hou die alleen voor je transfer.quote:Op donderdag 27 juli 2017 11:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Een retourtje voor de bus bedoel je?![]()
Ik zat te lezen dat je ook een soort chipkaart kan kopen voor 0,50 en die kan opladen met een paar euro. Want dan kunnen we ook met de metro naar de MEO arena enzo. Is dat wat denk je?
quote:Op donderdag 27 juli 2017 17:23 schreef yvonne het volgende:
Oh zit ik alles kijk-mij-eens-veel-van-Lissabon-weten uit m'n hoofd te doen, maar hier staat alles
https://www.vliegveldinfo(...)ar-vervoer-lissabon/
En bijna vakantie!quote:Op vrijdag 28 juli 2017 07:33 schreef ato het volgende:
Goede morgen en weer aan het werk, bijna weekend.
Lekker, volgens mij ga je best mazzelen met het weer komende week!quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:58 schreef ijs_beer het volgende:
En het is weekend, en ik ben een weekje vrij, en zin in.![]()
![]()
![]()
Joehoeeeeee!quote:Op vrijdag 28 juli 2017 18:08 schreef Nexum het volgende:
Hotel + vliegtickets zijn geboekt voor Lissabon![]()
![]()
![]()
Yesss!! Ik ga de hele week, Portugal is altijd een land geweest wat ik wou bezoeken dus ik wou er optimaal gebruik van maken.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 18:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Joehoeeeeee!
Wij gaan maar paar dagen, ga jij de hele week? Welke shows wil je bijwonen?
Superleuk! En mocht je nou naast de finalekaarten grijpen (Ik duim voor je dat het gewoon lukt uiteraard!) dan kan je vrijdag naar de juryfinale en dan zien we elkaar misschienquote:Op vrijdag 28 juli 2017 18:11 schreef Nexum het volgende:
[..]
Yesss!! Ik ga de hele week, Portugal is altijd een land geweest wat ik wou bezoeken dus ik wou er optimaal gebruik van maken.
Ik plan om alleen de finale bij te wonen. De Semi's lijken me wel leuk maar ik denk dat een beetje duur zou worden.
Klinkt zalig!quote:Op vrijdag 28 juli 2017 18:20 schreef ijs_beer het volgende:
Courgettesoep met garnaaltjes en knoflookstokbroodje hier(courgettes uit eigen tuin). Wat eten jullie?
Boh. Dat klinkt ook heel erg lekker.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 18:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Klinkt zalig!
Ik heb een hele kip in een ovenschaal gekwakt met lekker veel kruiden en boter en om de kip heen aardappeltjes gelegd in dezelfde schaal zodat die gaar worden in de boter en kipvet. En dan een uur en kwartier in de oven en daarna lekker uit die schaal eten.
Ik hou soms van eten dat je in vijf minuten in een schaal kwakt en daarna alleen nog maar hoeft te wachten op je oven. En lekker weinig afwas.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:14 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Boh. Dat klinkt ook heel erg lekker.
Lekker hoor.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:58 schreef ijs_beer het volgende:
En het is weekend, en ik ben een weekje vrij, en zin in.![]()
![]()
![]()
Dat is wat ik noem de optimale maaltijd, makkelijk, lekker en weinig afwas.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hou soms van eten dat je in vijf minuten in een schaal kwakt en daarna alleen nog maar hoeft te wachten op je oven. En lekker weinig afwas.
Blackbird was ook zeker 1 van de beste liedjes van ESF 2017, onterecht geen finale.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 10:35 schreef TheVoice4ever het volgende:
mijn 2 mooiste ballads die ik nu nog steeds zelf luister zijn toch echt Blackbird en My Turn, ik snap echt niet dat bv zo'n mooie diamant als Blackbird niet de finale heeft bereikt
quote:Op zaterdag 29 juli 2017 10:35 schreef TheVoice4ever het volgende:
mijn 2 mooiste ballads die ik nu nog steeds zelf luister zijn toch echt Blackbird en My Turn, ik snap echt niet dat bv zo'n mooie diamant als Blackbird niet de finale heeft bereikt
Dat het onterecht was, kan ik nog best wel in meegaan (ik vind het zelf een heel matig en vooral slaapverwekkend nummer). Maar zo vreemd is het toch niet dat het nummer de finale niet haalde? Het was niet per se een bijzonder opvallend optreden, maar meer nog het nummer is een beetje te kabbelend en te saai voor het gemiddelde publiek. Ik denk dat veel mensen het nummer gewoon al vergeten waren zodra ze wilden gaan stemmen.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 11:41 schreef ato het volgende:
[..]
Blackbird was ook zeker 1 van de beste liedjes van ESF 2017, onterecht geen finale.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik in het begin nog niet wist wat ik van het liedje vond.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 23:15 schreef Redefine het volgende:
[..]
[..]
Dat het onterecht was, kan ik nog best wel in meegaan (ik vind het zelf een heel matig en vooral slaapverwekkend nummer). Maar zo vreemd is het toch niet dat het nummer de finale niet haalde? Het was niet per se een bijzonder opvallend optreden, maar meer nog het nummer is een beetje te kabbelend en te saai voor het gemiddelde publiek. Ik denk dat veel mensen het nummer gewoon al vergeten waren zodra ze wilden gaan stemmen.
Ja, maar dat is ook niet mijn punt he. Ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen dit mooi vinden. Dat je het nummer finale waardig vindt, zegt toch niets over of het logisch of juist vreemd is dat een nummer de finale zou halen.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 23:50 schreef ato het volgende:
[..]
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik in het begin nog niet wist wat ik van het liedje vond.
Na een paar maal horen vond ik het mooi en goed gezongen.
Ik vond het zeker finalewaardig.
Maar ook dat is grotendeels gebaseerd op dat je het zelf zo mooi vond. Zo gek is het toch niet om te bedenken dat het nummer het grote publiek niet aanspreekt? Zeker omdat die halve finale al boordevol ballads zat.quote:Op zondag 30 juli 2017 00:20 schreef Cee het volgende:
Als ik een kat had zou ik die er dit jaar op verwed hebben dat Blackbird minstens top 5 zou eindigen. Eerste keer dat ik het nummer hoor greep het me direct bij de keel, zó mooi.
Nou ik ga er anders wel vanuit dat mijn exquisite muzieksmaak een afspiegeling is van de tendens is onder het gehele volk.quote:Op zondag 30 juli 2017 00:34 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar ook dat is grotendeels gebaseerd op dat je het zelf zo mooi vond. Zo gek is het toch niet om te bedenken dat het nummer het grote publiek niet aanspreekt? Zeker omdat die halve finale al boordevol ballads zat.
Ik heb ook wel liedjes die ik zelf erg mooi/leuk vind, maar dat betekend niet dat het meteen onbegrijpelijk was als dat nummer de finale niet haalde.
Dat grote publiek had Blackbird overigens wel in de Top 10. Het was de jury die haar uit de finale hield.quote:Op zondag 30 juli 2017 00:34 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar ook dat is grotendeels gebaseerd op dat je het zelf zo mooi vond. Zo gek is het toch niet om te bedenken dat het nummer het grote publiek niet aanspreekt? Zeker omdat die halve finale al boordevol ballads zat.
Ik heb ook wel liedjes die ik zelf erg mooi/leuk vind, maar dat betekend niet dat het meteen onbegrijpelijk was als dat nummer de finale niet haalde.
Ik had zeker genoeg stemmen van de jury verwachtquote:Op zondag 30 juli 2017 09:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat grote publiek had Blackbird overigens wel in de Top 10. Het was de jury die haar uit de finale hield.
En verder wat Cee al zei: het ESF is in de eerste plaats een feestje en liedjes als Birds, Silent Storm, Monster Like Me of Eg A Lif trekken zeker stemmen omdat ze zo mooi zijn, maar daadwerkelijk in de Top 5 eindigen is doorgaans te hoog gegrepen.
Eens. En dit maakt het des te bijzonder dat CATS tweede werd en Salvador dit jaar won. Als je 'mooie liedje' écht wonderschoon en betoverend is kan je er alsnog mee topdrieën of zelfs winnen.quote:Op zondag 30 juli 2017 09:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat grote publiek had Blackbird overigens wel in de Top 10. Het was de jury die haar uit de finale hield.
En verder wat Cee al zei: het ESF is in de eerste plaats een feestje en liedjes als Birds, Silent Storm, Monster Like Me of Eg A Lif trekken zeker stemmen omdat ze zo mooi zijn, maar daadwerkelijk in de Top 5 eindigen is doorgaans te hoog gegrepen.
En het was Finlandquote:Op zondag 30 juli 2017 13:38 schreef Cee het volgende:
Ze was blond en er was een pianist bij en ze had een enorme jurk en er waren lichtjes en het was zo bloedmooi.![]()
![]()
Maar oh zo treurig, dat wel. CATS was tekstueel gezien ook geen love love peace peace maar door de brede glimlach van Ilse en De Wenkbrauw bracht het toch een positief gevoel naar boven. Ik denk dat daar de crux zit.
Ja he, ik vind Augustus vaak wel een mooie maand.quote:Op zondag 30 juli 2017 14:24 schreef Cee het volgende:
Augustus FEESTMAAND en dan komen de pepernoten en je knippert twee keer met je ogen en je staat alweer een kerstboom je huis in te slepen en je lijstje voor de top 2000 samen te stellen.
Echt, vanaf augustus vind ik het jaar altijd zó snel gaan!
quote:Op zondag 30 juli 2017 08:53 schreef Cee het volgende:
[..]
Nou ik ga er anders wel vanuit dat mijn exquisite muzieksmaak een afspiegeling is van de tendens is onder het gehele volk.
Even zonder gein, ik snap echt wel dat een nummer als deze tegen mijn verwachting in geen hoge ogen gooide. Wat ik níet snap is dat het niet eens de finale haalde, als je ziet wat voor andere (in mijn ogen zowel visueel als muzikaal totale 'forgettable') liedjes er wél stonden. Wat was het dan dat die nummers het wél redden? Ik kan het zelf alleen wijten aan de boodschap, op het ESF zijn positieve liedjes oppermachtig en Blackbird is in uitvoering en inhoudelijk niet echt een feestnummer. Van alle ballads waar je uit kon kiezen misschien wel het meest deprimerende dit jaar.
Ik heb even niet direct een lijst met inzendingen uit 2013 paraat maar 'Birds' is er mee te vergelijken en die werd 9e, dus wellicht was dat jaar niet oververzadigd met ballads, zowel in de halve finale als de finale zelf.
Het publiek stemde het liedje inderdaad nog in de top tien. Het verschil t.o.v. de nummer elf was nog best groot. Maar het is wel nog steeds de laatste plek die door zou gaan naar de finale, dus zo overtuigend bij het publiek was het dan ook weer niet.quote:Op zondag 30 juli 2017 09:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hoewel het bijzonder knap is dat Salvador won en dat CATS tweede werd is dat misschien juist ook wel inherent aan dat het afwijkende liedjes zijn. Het is anders dan de rest, vooral wat minder pop en wat minder door de standaardmal gehaald. Daardoor krijg je ook wel dat mensen daarom juist gaan stemmen. Lordi won ook omdat mensen juist als een soort gimmick stem en tegenstem ze wilden laten winnen.quote:Op zondag 30 juli 2017 13:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Eens. En dit maakt het des te bijzonder dat CATS tweede werd en Salvador dit jaar won. Als je 'mooie liedje' écht wonderschoon en betoverend is kan je er alsnog mee topdrieën of zelfs winnen.
Salvador had én een bijzonder mooi melodieus lied én een opvallende act door het gebrek aan act én een bijzondere verschijning en persoonlijkheid en gekke trekjes/gebaren én zingen in eigen taal. Alles eraan klopte en viel op. Het geheel dwong af dat je er eigenlijk gewoon niet omheen kon.
Een lied als Blackbird was ook erg mooi maar daar ontbraken zo ongeveer alle andere aspecten. Helaas. Ik weet nu al niet meer hoe die mevrouw er precies uitzag en hoe ze heette en soms moet ik zelfs nadenken uit welk land dat lied ook alweer kwam. Niet memorabel genoeg. Ondanks heel mooi liedje, de rest klopte niet.
Dat heeft zeker meegespeeld. Bij zowel Salvador als CATS. Bedoelde ik ook een beetje met m'n post eigenlijk maar dat kwam mss niet helemaal duidelijk over. CATS had naast het gewoon mooie liedje het duidelijke 'anders' doordat ze country durfden te doen op het ESF. Salvador was 'anders' (afgezien van z'n tevens zeer mooie kwalitatieve lied) door hoe hij eruit zag, de gebaartjes waardoor sommigen hem heel raar vonden, het gebrek aan act, eigen taal, andere muziekstijl met vrij ouderwets/tijdloos vioolarrangement etc.quote:Op zondag 30 juli 2017 15:03 schreef Redefine het volgende:
[..]
Hoewel het bijzonder knap is dat Salvador won en dat CATS tweede werd is dat misschien juist ook wel inherent aan dat het afwijkende liedjes zijn. Het is anders dan de rest, vooral wat minder pop en wat minder door de standaardmal gehaald. Daardoor krijg je ook wel dat mensen daarom juist gaan stemmen. Lordi won ook omdat mensen juist als een soort gimmick stem en tegenstem ze wilden laten winnen.
Nou wil ik Lordi absoluut niet met deze twee nummers vergelijken. Maar op het moment dat je anders bent, dan krijg je denk ik juist extra veel stemmen. Zeker als er na de halve finale al een lichte hype is ontstaan. Liedjes die normaal gesproken prima zouden scoren, maar niet zodanig hoog krijgen dan even net even de wind mee, waardoor ze juist net een stuk hoger scoren.
Ja alles moet kloppen. En zelfs dan nog ligt het maar net aan welk jaar je met een liedje komt. Zo winnen er soms liedjes die niet zozeer bijzonder zijn, maar net dat ene jaar wat beter uit de verf komen.quote:Op zondag 30 juli 2017 17:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat heeft zeker meegespeeld. Bij zowel Salvador als CATS. Bedoelde ik ook een beetje met m'n post eigenlijk maar dat kwam mss niet helemaal duidelijk over. CATS had naast het gewoon mooie liedje het duidelijke 'anders' doordat ze country durfden te doen op het ESF. Salvador was 'anders' (afgezien van z'n tevens zeer mooie kwalitatieve lied) door hoe hij eruit zag, de gebaartjes waardoor sommigen hem heel raar vonden, het gebrek aan act, eigen taal, andere muziekstijl met vrij ouderwets/tijdloos vioolarrangement etc.
En als je dan dus kijkt naar Blackbird was het een prachtig liedje maar sprong ze er voor mij verder niet echt uit verder nog door andere dingen.
Alles moet kloppen. Og3ne zong perfect driestemmig, maar als je lied dan niet héél goed of opvallend afwijkend is en je act is niks bijzonders, heb je doorgaans weinig aan je perfecte zang.
ja vind ik ookquote:Op maandag 31 juli 2017 00:49 schreef Redefine het volgende:
Ben nu onderweg terug naar huis van U2. Ondanks dat de akoestiek erg slecht was en ik de laatste jaren weinig meer naar ze luisterde, toch weer een erg goed concert. Met ook mooie visuals door Anton Corbijn![]()
En veel mensen vinden Bono heel erg vervelend om zijn mensenrechten werk. Maar ik vind zijn optimisme en zijn boodschap van verbroedering juist mooi
ja echt lekker weer nu, niet te heet, niet te koudquote:Op maandag 31 juli 2017 10:49 schreef ijs_beer het volgende:
Zonnetje, kop thee, boekje. Helemaal prima zo.
Prima vakantieweer voor je! Vergeleken met vorige week toch iig.quote:Op maandag 31 juli 2017 10:49 schreef ijs_beer het volgende:
Ja dat was wel vrij heftigquote:Op maandag 31 juli 2017 12:34 schreef Cyan9 het volgende:
Terwijl er (eer)gisteren hier nog echt een halve Noordzee uit de lucht kwam vallen.
Ik hoorde van mijn collega's ook goede reacties.quote:Op maandag 31 juli 2017 00:49 schreef Redefine het volgende:
Ben nu onderweg terug naar huis van U2. Ondanks dat de akoestiek erg slecht was en ik de laatste jaren weinig meer naar ze luisterde, toch weer een erg goed concert. Met ook mooie visuals door Anton Corbijn![]()
En veel mensen vinden Bono heel erg vervelend om zijn mensenrechten werk. Maar ik vind zijn optimisme en zijn boodschap van verbroedering juist mooi
Hahaha ja.quote:Op maandag 31 juli 2017 12:34 schreef Cyan9 het volgende:
Terwijl er (eer)gisteren hier nog echt een halve Noordzee uit de lucht kwam vallen.
Ja er is een groep mensen die vindt dat hij erin doorslaat. Zo zou een groot deel van de NWS users waarschijnlijk de zaal schuimbekkend hebben verlaten bij het luisteren naar de dingen die Bono zei en wat je ook wel op het scherm zag.quote:Op maandag 31 juli 2017 17:16 schreef ato het volgende:
[..]
Ik hoorde van mijn collega's ook goede reacties.
Oh is dat zo, dat men Bono vervelend vind vanwege zijn mensenrechten werk?
Klinkt goedquote:Op maandag 31 juli 2017 10:49 schreef ijs_beer het volgende:
Altijd mooi om weer nieuwe muziek te ontdekkenquote:Op maandag 31 juli 2017 17:51 schreef Cyan9 het volgende:
Ik heb weer een ladinkje nieuwe muziek gevonden, en ben netjes wezen sporten. M'n dag is goed.
Nieuwe muziek komt meestal toch vooral in het eerste kwartaal van het jaarquote:Op maandag 31 juli 2017 17:51 schreef Cyan9 het volgende:
Ik heb weer een ladinkje nieuwe muziek gevonden, en ben netjes wezen sporten. M'n dag is goed.
Er is meer tussen hemel en aarde dan ESC muziek Fred_B, meer dan je je voor kunt stellen..quote:Op maandag 31 juli 2017 18:58 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nieuwe muziek komt meestal toch vooral in het eerste kwartaal van het jaar
HOAX.quote:Op maandag 31 juli 2017 19:31 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Er is meer tussen hemel en aarde dan ESC muziek Fred_B, meer dan je je voor kunt stellen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 31-07-2017 21:49:27 ]IT'S GREYSIE IT'S PARTY
Fixed.quote:
quote:Op maandag 31 juli 2017 21:36 schreef Greys het volgende:
Voor degenen die Sense8 hebben gezien. Ik zag net de laatste aflevering enGave serie is het ook he.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na een korte Netflix dip heb ik Vampire diaries weer opgepakt
Life can be a bitch, so like it..
quote:Op maandag 31 juli 2017 21:36 schreef Greys het volgende:
Voor degenen die Sense8 hebben gezien. Ik zag net de laatste aflevering enSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb ik de hoop not niet helemaal opgegeven.IT'S GREYSIE IT'S PARTY
quote:Op maandag 31 juli 2017 22:33 schreef Greys het volgende:
Ik heb nog steeds hoop dat de twee uur durende finale niet echt een finale gaat zijn maar een special, zoals de christmas special van twee uur na seizoen 1. Hoop tegen beter weten in wrs maar omdat in de brief van de makers stond 'you never know' en daarna eindigde metIk denk dat ze dat 'you never know' hebben neergezet, omdat ze weten dat er altijd wel wat kan veranderen. Als er wat veranderingen plaatsvinden bij Netflix kan een volledige vernieuwing theoretisch nog. En het zou kunnen dat een andere partij de rechten zou willen overnemen. Maar gezien de enorme kosten die de serie met zich meebrengt en het door de thema's een serie is die een te kleine doelgroep aanspreekt, zal die kans bijzonder klein zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb ik de hoop not niet helemaal opgegeven.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Daar is helaas ook niet veel voor nodig bij een aantal NWSers, dat krijg je al voor elkaar als je zegt ooit eens een hele euro te hebben gedoneerd aan SOS kinderdorpen oid.quote:Op maandag 31 juli 2017 17:49 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja er is een groep mensen die vindt dat hij erin doorslaat. Zo zou een groot deel van de NWS users waarschijnlijk de zaal schuimbekkend hebben verlaten bij het luisteren naar de dingen die Bono zei en wat je ook wel op het scherm zag.
Mensen voor wie vrouwenrechten iets engs is en oproepen tot compassie voor elkander gezien wordt als wegkijken enzo.
Daar is heel weinig voor nodig inderdaad. Bij een nummer opgedragen aan de vrouwen die zich ingezet hebben voor een betere wereld stonden er een paar namen die, als je die in een willekeurige discussie zou noemen, hen al zou laten schuimbekken. Laat staan in die context.quote:Op maandag 31 juli 2017 23:46 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Daar is helaas ook niet veel voor nodig bij een aantal NWSers, dat krijg je al voor elkaar als je zegt ooit eens een hele euro te hebben gedoneerd aan SOS kinderdorpen oid.
Ik snap wat je bedoelt.quote:Op maandag 31 juli 2017 23:33 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat 'you never know' hebben neergezet, omdat ze weten dat er altijd wel wat kan veranderen. Als er wat veranderingen plaatsvinden bij Netflix kan een volledige vernieuwing theoretisch nog. En het zou kunnen dat een andere partij de rechten zou willen overnemen. Maar gezien de enorme kosten die de serie met zich meebrengt en het door de thema's een serie is die een te kleine doelgroep aanspreekt, zal die kans bijzonder klein zijn.
Je zou inderdaad zeggen dat er voor ieder (of in ieder geval voor heel veel), maar in de praktijk blijkt dat heel erg veel mensen niet verder (kunnen) kijken dan hun neus lang is. Kijk alleen maar al naar Nederland. We leven hier in een zeer vooruitstrevend land (al loopt dat de laatste jaren wat mank, zowel in stappen terug als in overdreven stappen vooruit). Maar alsnog is homoseksualiteit een behoorlijk taboe, hebben veel mannen last om met machismo om te gaan, is er bij hele grote groepen totaal geen begrip voor transgenders en is er in het gender identiteitsdebat nog een lange weg te gaan (zeker omdat ik vind dat het nu niet echt goed wordt aangepakt).quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 00:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt.
Echter snap ik dat van de doelgroep totaal niet (niet naar jou toe maar naar het publiek zeg maar). Je zou juist zeggen dat er juist echt bijna voor iedereen wel iemand in zit die ze heel erg aanspreekt.
En wat ik ook stom vind van Netflix is dat ze deze serie niet véél harder gepromoot en gehyped hebben. Juist met zo'n dure serie. Als ik er op fok niks over gelezen had, had ik niet van het bestaan geweten.
Qua marketing en PR lijkt het wel alsof ze het wilden laten mislukken. Met al die landen en verschillende karakters en het thema van het met elkaar verbinden over de hele wereld, daar kan je qua marketing echt beláchelijk gave dingen mee doen.
In elk land een "clustermeeting" voor de fans met merchandiseverkoop en een deel van de cast bv. Een simpele app waarmee je je eigen cluster over de wereld kunt vinden/samenstellen. Echt, wat een gemiste kansen. Als iets een enorme hype had kunnen worden was dit het.
Nog niet gezegd in een van de topics, dus bij deze: tof en top dat je ze elke week maakt, erg leuk om te lezen en herinneren op te halen (soms een o ja gevoel en soms iets wat ik nog niet wist)quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 18:29 schreef Fred_B het volgende:
Een nieuwe week betekent weer een nieuw landentopic. Deze week gaan we verder waar we gebleven waren met ons eigen Nederland![]()
ESF / ESF-Land van de week (Deel 7): NEDERLAND (Jaren '80 en '90)
Juryfinale zat ik ook al aan te denken, maar i hope ent prej that i will find finale tickuts!!!!111quote:Op vrijdag 28 juli 2017 18:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Superleuk! En mocht je nou naast de finalekaarten grijpen (Ik duim voor je dat het gewoon lukt uiteraard!) dan kan je vrijdag naar de juryfinale en dan zien we elkaar misschien.
Met wie ga je? Een vriend of vriendin of familie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dit is een vriend van mij (van dat ene forum TiBB waar ik jullie over vertelde) die meedeed aan Big Brother UK, hij werd ook nog eens tweede daar
ik ben zo trots om vrienden te zijn met hem
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
ben ik het mee eens, deze SC moet wat leven in worden geblazen vind ikquote:
Fijn dat je het met me eens bent, dat waardeer ik zeer.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 14:32 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
ben ik het mee eens, deze SC moet wat leven in worden geblazen vind ik
ja, ik vind jou wel een goede mening hebben hier, ik waardeer altijd een goede sterke en eerlijke meningquote:Op zaterdag 5 augustus 2017 15:25 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Fijn dat je het met me eens bent, dat waardeer ik zeer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 16:01 schreef Cee het volgende:
Het is goddomme zeiknat buiten.
Daar heb je m'n goede, sterke en eerlijke mening.
dat is het zeker, het is maar raar weer, dan heb je het te koud, en dan zweet je je eigen weer rotquote:Op zaterdag 5 augustus 2017 16:01 schreef Cee het volgende:
Het is goddomme zeiknat buiten.
Daar heb je m'n goede, sterke en eerlijke mening.
Hier ook 21 en zon en fluitende vogeltjes enzoquote:
aw schattigquote:Op zaterdag 5 augustus 2017 17:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Hier ook 21 en zon en fluitende vogeltjes enzo
Vanmorgen wel een dikke plensbui maar sinds een uur of half elf is het lekker.
Nah, die eer krijgen de Fransen maar op het gebied van sport is de BBC inderdaad onuitstaanbaar. Het begon met Henmania.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 23:46 schreef Redefine het volgende:
Ook even mijn ongezouten mening geven dan: het Britse sportpubliek en de BBC in het bijzonder hebben weer eens bewezen dat het een chauvinistische, hypocriet schijtvolk is
De Franssen zijn ook verschrikkelijk als publiek ja. De Brazilianen afgelopen OS ook. Maar het gaat mij er meer om dat ze iemand uitfluiten, terwijl ze zelf totaal niks willen horen over de dopingverhalen van hun eigen sporters.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 23:52 schreef Cee het volgende:
[..]
Nah, die eer krijgen de Fransen maar op het gebied van sport is de BBC inderdaad onuitstaanbaar. Het begon met Henmania.
Met zijn hondjequote:Op zaterdag 5 augustus 2017 23:51 schreef Cee het volgende:
Douwe Bon Jovi.
Wooaaahhhhh we're halfway there slowwwww down.
Afsteken en afdrijven die hap!quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 23:46 schreef Redefine het volgende:
Ook even mijn ongezouten mening geven dan: het Britse sportpubliek en de BBC in het bijzonder hebben weer eens bewezen dat het een chauvinistische, hypocriet schijtvolk is
nUKeit.quote:Op zondag 6 augustus 2017 00:15 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Afsteken en afdrijven die hap!
oh wacht.
Ukkies.quote:
Laten we ervoor gaan zorgen dat ze voortaan bij het ESF elk jaar ergens onderin eindigenquote:
Hah! of hun humor niet meer leuk vinden!quote:Op zondag 6 augustus 2017 00:18 schreef Redefine het volgende:
[..]
Laten we ervoor gaan zorgen dat ze voortaan bij het ESF elk jaar ergens onderin eindigenOh wacht...
Deze opmerking strookt niet echt met de andere grappenquote:Op zondag 6 augustus 2017 00:20 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Hah! of hun humor niet meer leuk vinden!
Nee. Klopt. het is laat.quote:Op zondag 6 augustus 2017 00:23 schreef Redefine het volgende:
[..]
Deze opmerking strookt niet echt met de andere grappen
Aahw.quote:
Die heeft de hele dag 'Why does the chicken cross the road? grappen moeten aanhoren, behoorlijk vermoeiend natuurlijk.quote:
quote:Op zondag 6 augustus 2017 00:28 schreef Greys het volgende:
Mijn thermostaat staat al maanden op zestien maar er zijn twee willekeurige verwarmingen toch warm. IK KAN HIER NIET MEE OMGAAN MENSEN.
Handig.quote:Op zondag 6 augustus 2017 00:28 schreef Greys het volgende:
Mijn thermostaat staat al maanden op zestien maar er zijn twee willekeurige verwarmingen toch warm. IK KAN HIER NIET MEE OMGAAN MENSEN.
*plaatst plaatje van krekel opnieuw*quote:
Slow Down gooi ik er dan maar opnieuw in.quote:Op zondag 6 augustus 2017 00:44 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
*plaatst plaatje van krekel opnieuw*
Oftewel een memequote:
O rly?quote:
Dat kan niet zonder plaatje hequote:
Laat. Mobiel. Slappe excuses.etc.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |