Dat gaat uiteraard de aanname zijn. "Oh, hij zal wel een grote penis hebben!"quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:48 schreef Kaas- het volgende:
Mwoa het is eerder dat iedereen zich altijd afvraagt hoe zo'n lelijke kerel als ik aan zo'n 10/10 komt.
Maar dat komt doordat ze niet weten hoe ik ze alle hoeken van de kamer laat zien.
Het is zo jammer dat de SGP (en in mindere mate de CU) het debat gekaapt hebben over het gekozen levenseinde.quote:
Nou ja, 'gekozen'. D66 duwt die oudjes natuurlijk gewoon eigenhandig over de klif.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:53 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het is zo jammer dat de SGP (en in mindere mate de CU) het debat gekaapt hebben over het gekozen levenseinde.
Is het echt gekaapt? Het is gewoon de standaard Jezusriedel die ze weer afsteken. De rest moet niet zo happen. Argumenten op basis van sprookjes zijn bij voorbaat al niet valide, natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:53 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het is zo jammer dat de SGP (en in mindere mate de CU) het debat gekaapt hebben over het gekozen levenseinde.
Mjah, gekaapt, ze herhalen hetzelfde standpunt wat ze al sinds hun oprichting innemen. Je kan ze van veel beschuldigen maar zeer zeker niet dat ze met hun tijd meegaan.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:53 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het christelijke geluid (op basis van een religieuze redenering) is wel het enige tegengeluid dat je hoort in het politieke debat. In kranten willen artsen of andere opiniemakers nog wel eens spreken, maar dat debat lijkt plaats te vinden in een soort eigen bubbel. Die argumenten druppelen zelden door naar de andere discussies over dit onderwerp.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:56 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Is het echt gekaapt? Het is gewoon de standaard Jezusriedel die ze weer afsteken. De rest moet niet zo happen. Argumenten op basis van sprookjes zijn bij voorbaat al niet valide, natuurlijk.
Ze richten zich nu wel slim op de vermeende onvolkomenheden in de wetgeving.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mjah, gekaapt, ze herhalen hetzelfde standpunt wat ze al sinds hun oprichting innemen. Je kan ze van veel beschuldigen maar zeer zeker niet dat ze met hun tijd meegaan.
Ik heb ook totaal geen behoefte aan een regering waar de SGP of CU deel van uitmaken.
Ja.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Vanwege dit?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-dokter-je-a1567445
Ik denk dat dat media bias is. Die partijen kapen het debat niet, het is het enige tegengeluid wat begrijpelijk uit te leggen is. Andere argumenten vanuit bijvoorbeeld de medische wereld zijn behoorlijk lastig uit te leggen aan leken omdat het over medisch-ethische nuances gaat die voor jou als filosoof goed te volgen zijn, maar voor de gemiddelde persoon zijn die nuances veel te detaillistisch om er echt door geboeid te zijn.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 12:59 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het christelijke geluid (op basis van een religieuze redenering) is wel het enige tegengeluid dat je hoort in het politieke debat. In kranten willen artsen of andere opiniemakers nog wel eens spreken, maar dat debat lijkt plaats te vinden in een soort eigen bubbel. Die argumenten druppelen zelden door naar de andere discussies over dit onderwerp.
Het plan van D66 is naar mijn idee zowel vanuit ethisch oogpunt als praktisch oogpunt zeer onwenselijk en ik hoop echt dat het niet door gaat. Ook vanuit de medische en maatschappelijke hoek is er overigens veel weerstand tegen het plan van D66, dus het zijn zeker niet alleen 'reli-gekkies'.quote:Maar, schrijft de SGP-leider: “Deze zijn zover uitgebouwd dat de bescherming van kwetsbaar leven op het spel staat.”
Het zou inderdaad de media bias kunnen zijn. (En het feit dat politici niet veel verder komen dan religieuze argumenten en 'de ouderenzorg is prut'.) Persoonlijk hoop ik dat de nieuwe plannen voor hulp bij een vrijwillig levenseinde even op de lange baan worden geschoven nu CU en CDA meeregeren. Misschien komt er nog een beter debat.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik denk dat dat media bias is. Die partijen kapen het debat niet, het is het enige tegengeluid wat begrijpelijk uit te leggen is. Andere argumenten vanuit bijvoorbeeld de medische wereld zijn behoorlijk lastig uit te leggen aan leken omdat het over medisch-ethische nuances gaat die voor jou als filosoof goed te volgen zijn, maar voor de gemiddelde persoon zijn die nuances veel te detaillistisch om er echt door geboeid te zijn.
Helaas.
Jouw ethiek is de mijne niet en als ik deze keus wil hebben moet ik die gewoon kunnen maken zonder belemmerd te worden door jouw ethiek.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:09 schreef Kowloon het volgende:
Ik ben het er wel mee eens. Sterker nog, het was voor mij een belangrijke reden om SGP te stemmen in maart. Met deze zin ben ik het volledig eens:
[..]
Het plan van D66 is naar mijn idee zowel vanuit ethisch oogpunt als praktisch oogpunt zeer onwenselijk en ik hoop echt dat het niet door gaat. Ook vanuit de medische en maatschappelijke hoek is er overigens veel weerstand tegen het plan van D66, dus het zijn zeker niet alleen 'reli-gekkies'.
quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jouw ethiek is de mijne niet en als ik deze keus wil hebben moet ik die gewoon kunnen maken zonder belemmerd te worden door jouw ethiek.
Mijn leven, mijn lichaam, mijn beslissing.
Ik vind het maar krom voor een partij die voor de doodstraf is.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:09 schreef Kowloon het volgende:
Ik ben het er wel mee eens. Sterker nog, het was voor mij een belangrijke reden om SGP te stemmen in maart. Met deze zin ben ik het volledig eens:
[..]
Het plan van D66 is naar mijn idee zowel vanuit ethisch oogpunt als praktisch oogpunt zeer onwenselijk en ik hoop echt dat het niet door gaat. Ook vanuit de medische en maatschappelijke hoek is er overigens veel weerstand tegen het plan van D66, dus het zijn zeker niet alleen 'reli-gekkies'.
Meh... het gaat niet over zelfmoord hier. We hebben het hier over het recht om hulp te krijgen bij je zelfverkozen dood. Dat is wel een verschil.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jouw ethiek is de mijne niet en als ik deze keus wil hebben moet ik die gewoon kunnen maken zonder belemmerd te worden door jouw ethiek.
Ik vind het op deze manier spelen eigenlijk al buitengewoon oncollegiaal.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, maar dan wil je het zelf niet. Toch wel een nuancetje hoor.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:13 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik vind het maar krom voor een partij die voor de doodstraf is.
Jij hebt liever dat mensen jarenlang lijden en/of op een veel minder handige manier (denk aan springen voor treinen en dergelijken) er een einde aan maken?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:13 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Meh... het gaat niet over zelfmoord hier. We hebben het hier over het recht om hulp te krijgen bij je zelfverkozen dood. Dat is wel een verschil.
Oh nee, dan is het de wil van God natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:14 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, maar dan wil je het zelf niet. Toch wel een nuancetje hoor.
Niet voor mij. Ik heb er geen moeite mee als iemand die ik daarom vraag zegt "Sorry, dat is voor mij teveel gevraagd" maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om het te mogen vragen en het te mogen krijgen.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:13 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Meh... het gaat niet over zelfmoord hier. We hebben het hier over het recht om hulp te krijgen bij je zelfverkozen dood. Dat is wel een verschil.
Ik leg mijn ethiek in dit geval graag aan je op. Ik vind niet dat mensen mogen kiezen voor hun eigen dood, tenzij zij ernstig ziek zijn. Maar zelfs al hou ik mijn ethische bezwaren voor mij, dan nog zijn er praktische bezwaren. Ik wil ten alle tijden voorkomen dat mensen zich overbodig gaan voelen, bijvoorbeeld omdat de maatschappij onvoldoende oog voor hen heeft, en zich daarom een duurzame doodswens aanpraten.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik echt een leuk idee.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:14 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jij hebt liever dat mensen jarenlang lijden en/of op een veel minder handige manier (denk aan springen voor treinen en dergelijken) er een einde aan maken?
Ja, dat weet ik en ik wijs jouw ethiek daarom ook resoluut afquote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik leg mijn ethiek in dit geval graag aan je op. Ik vind niet dat mensen mogen kiezen voor hun eigen dood, tenzij zij ernstig ziek zijn. Maar zelfs al hou ik mijn ethische bezwaren voor mij, dan nog zijn er praktische bezwaren. Ik wil ten alle tijden voorkomen dat mensen zich overbodig gaan voelen, bijvoorbeeld omdat de maatschappij onvoldoende oog voor hen heeft, en zich daarom een duurzame doodswens aanpraten.
Dat snap ik ook niet hoor.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:13 schreef Tem het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik leg mijn ethiek in dit geval graag aan je op. Ik vind niet dat mensen mogen kiezen voor hun eigen dood, tenzij zij ernstig ziek zijn. Maar zelfs al hou ik mijn ethische bezwaren voor mij, dan nog zijn er praktische bezwaren. Ik wil ten alle tijden voorkomen dat mensen zich overbodig gaan voelen, bijvoorbeeld omdat de maatschappij onvoldoende oog voor hen heeft, en zich daarom een duurzame doodswens aanpraten.
En daar gaat het bij mij om. Iemand moet helpen bij dit zelfgekozen levenseinde. En bij terminaal zieke mensen is dat een heel ander verhaal dan bij mensen die 'levensmoe' zijn. De situaties zijn gewoon anders en in het tweede geval is het veel moeilijker om het moreel te verantwoorden voor die hulpverlener.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet voor mij. Ik heb er geen moeite mee als iemand die ik daarom vraag zegt "Sorry, dat is voor mij teveel gevraagd" maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om het te mogen vragen en het te mogen krijgen.
Maar dat schoof ik ook al terzijde.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik en ik wijs jouw ethiek daarom ook resoluut af
Niet echt economisch efficiënt dit, Kowloon. Als mensen zelf zien dat de waarde van hun dood > waarde van hun leven dan moeten ze er volgens de klassieke economie gewoon een eind aan kunnen maken.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Moet de ter dood veroordeling natuurlijk wel plaatsvinden door een christelijke rechtbank.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:14 schreef Tem het volgende:
[..]
Oh nee, dan is het de wil van God natuurlijk.
Hulpverleners moet het, en dat is nu ook zo volgens mij, altijd vrij staan om een dergelijke keuze te weigeren, maar zij zijn niet degenen die mogen bepalen of ik er om mag vragen en of mijn wens gehoor mag krijgen.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:18 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
En daar gaat het bij mij om. Iemand moet helpen bij dit zelfgekozen levenseinde. En bij terminaal zieke mensen is dat een heel ander verhaal dan bij mensen die 'levensmoe' zijn. De situaties zijn gewoon anders en in het tweede geval is het veel moeilijker om het moreel te verantwoorden voor die hulpverlener.
Nogal betuttelend, vind je niet? Als je die redenering doortrekt dan blijft er weinig over van enige vorm van ratio in menselijk handelen of individuele keuzes.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar dat schoof ik ook al terzijde.De praktische bezwaren zijn naar mijn idee minstens zo groot als de inhoudelijke bezwaren. Hoe ga jij onderscheiden of een doodswens intrinsiek is en niet ontstaan is vanuit de familiaire en maatschappelijke omgeving? Ik zou niet weten hoe je dat moet doen.
Je moet de vrijheid hebben om het maximale uit je leven te halen. Een zelfmoord vanwege "voltooid leven" is per definitie daarmee in tegenspraak.quote:
Kowloon, ik zat al twee dagen te wachten tot je online kwam om dit gewichtige onderwerp te kunnen bespreken. Maak jij je ook zorgen om de 'Griekse' haven van Piraeus? Sinds gidsland China een controlerende meerderheid in die haven heeft genomen groeit die als kool. Die haven ligt ook gunstiger dan Rotterdam, maar is nog relatief klein doordat vrachtvervoer over land nog lastig is vanaf Piraeus. Maar Chinese staatsfondsen zijn dan ook keihard aan het investeren in o.a. de Balkan, om die infrastructuur in orde te maken, speciaal voor hun haventje in Piraeus. Ik voorzie dat dit op termijn een zeer gevaarlijke concurrent van Rotterdam zal worden.quote:
Je moet buitengewoon sterk in je schoenen staan inderdaad. De hoogopgeleide en onafhankelijke D66'er kan dat naar eigen zeggen misschien, maar heel veel mensen niet, mijzelf incluis.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens.
Vooral ook vanwege het aspect dat mensen idd helemaal niet zodanig individualistisch zijn dat ze hun keuzes zonder beinvloeding van buitenaf maken.
Onzin. Het maximale eruit halen is geen objectieve maatstaf. Mijn waardes daarvoor zijn mogelijk anders dan jouw waardes.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Je moet de vrijheid hebben om het maximale uit je leven te halen. Een zelfmoord vanwege "voltooid leven" is per definitie daarmee in tegenspraak.
Heeft dat jou eigenlijk nog doen twijfelen of je niet toch maar op de SGP moest stemmen?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:13 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja, maar je kan alleen het maximale uit iets halen als het bestaat.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Onzin. Het maximale eruit halen is geen objectieve maatstaf. Mijn waardes daarvoor zijn mogelijk anders dan jouw waardes.
En het is mijn beoordeling, niet de jouwe, of dat mij is gelukt, of niet?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, maar je kan alleen het maximale uit iets halen als het bestaat.
Dus jij wil een situatie waar iedereen het recht heeft om hulp te krijgen bij een zelfverkozen dood (ook wanneer er geen sprake is van uitzichtloos lijden) en hulpverleners houden het recht om te weigeren?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hulpverleners moet het, en dat is nu ook zo volgens mij, altijd vrij staan om een dergelijke keuze te weigeren, maar zij zijn niet degenen die mogen bepalen of ik er om mag vragen en of mijn wens gehoor mag krijgen.
Mischien dat jij het moreel moeilijk vind, da's prima, er zijn anderen die dat anders zien en dat moet dan ook kunnen.
Ja, dat is jouw beoordeling. Maar zolang je nog geen natuurlijke dood bent gestorven en niet uitzichtloos lijdt, kun je het maximum nog niet bereikt hebben.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En het is mijn beoordeling, niet de jouwe, of dat mij is gelukt, of niet?
Of gaan we nu een wet maken dat de overheid dat gaat beoordelen of zo dan wel er objectieve maatstaven voor gaat vastleggen?
Ja, mits mensen rationeel, lucide en bij machte zijn om een goed oordeel te vormen, dezelfde maatstaf die we nu hanteren voor euthanasie dus.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:27 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dus jij wil een situatie waar iedereen het recht heeft om hulp te krijgen bij een zelfverkozen dood (ook wanneer er gen sprake is van uitzichtloos lijden) en hulpverleners houden het recht om te weigeren zonder goede reden?
Qua tijd, wat slechts een interpretatie van "het maximale" is. Maar goed, ik begrijp dus dat jij tegen euthanasie bij uitzichtloos lijden bent ook, dat volgt daaruit, volgens mij.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, dat is jouw beoordeling. Maar zolang je nog geen natuurlijke dood bent gestorven en niet uitzichtloos lijdt, kun je het maximum nog niet bereikt hebben.
Ik denk dat de Italiaanse havens er veel meer last van zullen hebben dan die in noordwest Europa.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:24 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Kowloon, ik zat al twee dagen te wachten tot je online kwam om dit gewichtige onderwerp te kunnen bespreken. Maak jij je ook zorgen om de 'Griekse' haven van Piraeus? Sinds gidsland China een controlerende meerderheid in die haven heeft genomen groeit die als kool. Die haven ligt ook gunstiger dan Rotterdam, maar is nog relatief klein doordat vrachtvervoer over land nog lastig is vanaf Piraeus. Maar Chinese staatsfondsen zijn dan ook keihard aan het investeren in o.a. de Balkan, om die infrastructuur in orde te maken, speciaal voor hun haventje in Piraeus. Ik voorzie dat dit op termijn een zeer gevaarlijke concurrent van Rotterdam zal worden.
U hoorde dit het eerst van Kaas, met z'n glazen bol.
Nee, want ze zijn tegen euthanasie.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:26 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Heeft dat jou eigenlijk nog doen twijfelen of je niet toch maar op de SGP moest stemmen?
Dat denk ik ook, van Rotterdam naar Duitsland, Frankrijk, Denemarken of zelfs Polen rijden is toch wel een stuk simpeler en sneller dan van Piraeus naar die lokaties en volgens mij gaan er geen grote logistieke stromen van Rotterdam naar de Balkan.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat de Italiaanse havens er veel meer last van zullen hebben dan die in noordwest Europa.
Het leven is geen feestje waar je op het hoogtepunt naar huis gaat omdat je geen zin hebt op te ruimen, o.i.d.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Qua tijd, wat slechts een interpretatie van "het maximale" is. Maar goed, ik begrijp dus dat jij tegen euthanasie bij uitzichtloos lijden bent ook, dat volgt daaruit, volgens mij.
Dat klopt toch ook? Vanuit de wetenschap zijn er steeds meer onderzoeken waaruit blijkt dat mensen helemaal niet zo rationeel zijn en zelfstandig keuzes maken. Mensen maken juist heel veel emotionele keuzes en laten zich beïnvloeden door hun omgeving. Zo geldt dat ook bij de zelfgekozen dood. De maatschappelijke omgeving en familiaire kring kunnen mensen het gevoel geven overbodig te zijn of niet meer relevant te zijn. Een nog somberder scenario zou zelfs druk vanuit familiaire kring zijn. En mensen kunnen uitstekend liegen, ook tegenover degene die de duurzaamheid van de doodswens onderzoekt. Daarnaast denk ik ook dat je gewoon niet kunt kiezen voor de dood omdat het een keus is die je nooit meer kunt corrigeren of op basis van voortschrijdend inzicht kunt wijzigen. Terwijl dat juist vaak de manier is waarop mensen keuzes maken.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogal betuttelend, vind je niet? Als je die redenering doortrekt dan blijft er weinig over van enige vorm van ratio in menselijk handelen of individuele keuzes.
Als ik 75 ben en geen geluk meer kan vinden in het leven maar verder gezond ben mag ik er dus vrijwllig uitstappen, zeg je nu.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Het leven is geen feestje waar je op het hoogtepunt naar huis gaat omdat je geen zin hebt op te ruimen, o.i.d.
Daarom zou ik "het maximale" definieren naar de integraal van geluk over tijd.
Bij uitzichtloos lijden is euthanasie dan gerechtvaardigd, omdat het toevoegen van 0 geluk over nog een aantal tijdseenheden niks meer oplevert.
Allemaal argumenten ook gebruikt om tegen euthansie zoals we die nu kennen te zijn die nooit door de praktijk geboekstaafd zijn. Wel leuk om die verhalen weer te horen, net als bij de SGP veranderd er weinigquote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat klopt toch ook? Vanuit de wetenschap zijn er steeds meer onderzoeken waaruit blijkt dat mensen helemaal niet zo rationeel zijn en zelfstandig keuzes maken. Mensen maken juist heel veel emotionele keuzes en laten zich beïnvloeden door hun omgeving. Zo geldt dat ook bij de zelfgekozen dood. De maatschappelijke omgeving en familiaire kring kunnen mensen het gevoel geven overbodig te zijn of niet meer relevant te zijn. Een nog somberder scenario zou zelfs druk vanuit familiaire kring zijn. En mensen kunnen uitstekend liegen, ook tegenover degene die de duurzaamheid van de doodswens onderzoekt. Daarnaast denk ik ook dat je gewoon niet kunt kiezen voor de dood omdat het een keus is die je nooit meer kunt corrigeren of op basis van voortschrijdend inzicht kunt wijzigen. Terwijl dat juist vaak de manier is waarop mensen keuzes maken.
Als je objectief klinisch kan vaststellen dat het onmogelijk is dat je ooit nog geluk kan vinden, dan wel ja.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als ik 75 ben en geen geluk meer kan vinden in het leven maar verder gezond ben mag ik er dus vrijwllig uitstappen, zeg je nu.
Oh, nu is daar ineens een objectieve meting voor? Waar komt die vandaan dan? Kan ik die nalezen ergens?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je objectief klinisch kan vaststellen dat het onmogelijk is dat je ooit nog geluk kan vinden, dan wel ja.
Maar dat lijkt me onmogelijk, zo'n vaststelling.
Natuurlijk mag een arts een euthanasieverzoek weigeren. Euthanasie is immers ook geen recht. Het is barmhartigheid van de arts n.a.v. een verzoek door de patiënt.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, mits mensen rationeel, lucide en bij machte zijn om een goed oordeel te vormen, dezelfde maatstaf die we nu hanteren voor euthanasie dus.
Hulpverleners mogen nu ook gewetensbezwaar aanvoeren en euthanasie weigeren uit te voeren, of niet?
Dat zou best kunnen en het zou ook best kunnen dat er aan een wens daardoor niet voldaan kan worden, dat is jammer maar het basis principe blijft voor mij dat een volwassen, capabel mens die keuze moet kunnen maken.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:43 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Natuurlijk mag een arts een euthanasieverzoek weigeren. Euthanasie is immers ook geen recht. Het is barmhartigheid van de arts n.a.v. een verzoek door de patiënt.
Ik denk alleen dat er heel veel minder mensen bereid zijn om gezonde mensen te helpen. Het lijkt mij dan ook dat het vooral leidt tot verwachtingen die niet waargemaakt worden.
Nee, lees je überhaupt? Ik zeg toch net dat volgens mij het struikelblok is, dat je zo'n objectieve meting niet kan doen!quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, nu is daar ineens een objectieve meting voor? Waar komt die vandaan dan? Kan ik die nalezen ergens?
Nou, als ze daar eenzelfde industrieel cluster hebben opgezet als we nu in Rotterdam hebben horen we het wel weer. Ik zie het niet gebeuren.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:24 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Kowloon, ik zat al twee dagen te wachten tot je online kwam om dit gewichtige onderwerp te kunnen bespreken. Maak jij je ook zorgen om de 'Griekse' haven van Piraeus? Sinds gidsland China een controlerende meerderheid in die haven heeft genomen groeit die als kool. Die haven ligt ook gunstiger dan Rotterdam, maar is nog relatief klein doordat vrachtvervoer over land nog lastig is vanaf Piraeus. Maar Chinese staatsfondsen zijn dan ook keihard aan het investeren in o.a. de Balkan, om die infrastructuur in orde te maken, speciaal voor hun haventje in Piraeus. Ik voorzie dat dit op termijn een zeer gevaarlijke concurrent van Rotterdam zal worden.
Omdat die niet bestaat. Geluk is altijd subjectief en alleen voor mij geldig. Dus het is een onzinnige drogreden om het te vermelden.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, lees je überhaupt? Ik zeg toch net dat volgens mij het struikelblok is, dat je zo'n objectieve meting niet kan doen!
Ja.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat die niet bestaat. Geluk is altijd subjectief en alleen voor mij geldig.
Nee.quote:Dus het is een onzinnige drogreden om het te vermelden.
Ik vind dit wel een wat gemakkelijke reactie op mijn post. Ik ben niet fundamenteel tegen euthanasie, maar in dit geval vind ik het te ver gaan omdat ik ook zoveel praktische bezwaren zie. De meeste euthanasie vindt nu nog vooral plaats bij ernstige zieke mensen die hun natuurlijke dood naderen. Dat is een situatie waarin de bezwaren die ik opwerp veel minder spelen. Maar als bijvoorbeeld die man die ze bij Nieuwsuur of Pauw hadden en die al jaren dood wilde daar ook voor mag kiezen spelen die praktische bezwaren naar mijn idee wel.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Allemaal argumenten ook gebruikt om tegen euthansie zoals we die nu kennen te zijn die nooit door de praktijk geboekstaafd zijn. Wel leuk om die verhalen weer te horen, net als bij de SGP veranderd er weinig
Voor zover dat waar is zou je misschien ook vraagtekens bij "gewone" euthanasie kunnen zetten.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uitzichtloos lijden is ook niet objectief vast te stellen, artsen zijn geen goden en hebben soms ongelijk en verder heeft iedereen zijn eigen grenzen wat ondraagelijk is. Dus alweer, het is subjectief aangevuld met een redelijke verwachting.
Ja, en dat doe ik dus niet omdat ik het meegemaakt heb bij mijn moeder wat dat betekent voor een mens.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor zover dat waar is zou je misschien ook vraagtekens bij "gewone" euthanasie kunnen zetten.
Wat heb je meegemaakt? Lijden? Euthanasie? Juist geen euthanasie?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, en dat doe ik dus niet omdat ik het meegemaakt heb bij mijn moeder wat dat betekent voor een mens.
quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:50 schreef Friek_ het volgende:
[ afbeelding ]
Hmmm, toch eens bestellen. Benieuwd naar zijn verhaal.
Klinkt als BNW-praat.quote:Elected politicians have little power; Wall Street and a network of hedge funds, billionaires and media owners have the real power, and the art of being in politics is to recognise this as a fact of life and achieve what you can without disrupting the system. That was the offer. Varoufakis not only rejected it – by describing it in frank detail now, he is arming us against the stupidity of the left’s occasional fantasies that the system built by neoliberalism can somehow bend or compromise to our desire for social justice.
https://www.theguardian.c(...)est-political-memoir
De aftakeling die samengaat met een ziekte als kanker, de gevolgen van chemo therapie en het betrekkelijke nut ervan en de beslising om euthanasie te vragen.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat heb je meegemaakt? Lijden? Euthanasie? Juist geen euthanasie?
Vooral als we kijken naar het resultaat van Yanis afwijzing. Griekenland kreeg een slechtere deal omdat Yanis dacht dat hij een betere pokerspeler was. Dat was hij niet.quote:
Voorwoord schijnt geschreven te zijn door robin007bond.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:50 schreef Friek_ het volgende:
[ afbeelding ]
Heftig. Maar het was vast geen beslissing van "Wordt ze weer gezond? Misschien wel, misschien niet? Laten we dan voor de zekerheid maar euthanasieren."quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De aftakeling die samengaat met een ziekte als kanker, de gevolgen van chemo therapie en het betrekkelijke nut ervan en de beslising om euthanasie te vragen.
Nee, dat was het niet.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Heftig. Maar het was vast geen beslissing van "Wordt ze weer gezond? Misschien wel, misschien niet? Laten we dan voor de zekerheid maar euthanasieren."
Ja, en hij hoort net zo hard thuis in BNW als jij vooral gezien zijn "resultaat"quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:00 schreef LelijKnap het volgende:
Ik maakte een grapje. Wat hij in dat citaat te melden heeft roep ik als 'BNW-er' al jaren.
Ik moet je zeggen dat ik mij daar niet zoveel meer mee bezig hou op dit moment.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:24 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als je lijdt kun je zelf niet helder meer nadenken.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat was het niet.
Bovendien is het nog altijd de beslissing van de persoon, niet die van iemand anders die zegt "laten we maar euthanaseren", maar goed, dat aspect is je mogelijk ontgaan.
Goed, we zijn dus nu op het punt beland dat de stelling is dat mensen sowieso niet zelf kunnen nadenken, als ze gezond zijn dan worden ze gestuurd door de maatschappij, omgeving of familie en als ze ziek zijn dan kunnen ze niet meer helder nadenken.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je lijdt kun je zelf niet helder meer nadenken.
Dat vat het wel goed samen ja. Ik denk dat D66 een beetje overschat hoe onafhankelijk, individualistisch en rationeel mensen keuzes maken.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goed, we zijn dus nu op het punt beland dat de stelling is dat mensen sowieso niet zelf kunnen nadenken, als ze gezond zijn dan worden ze gestuurd door de maatschappij, omgeving of familie en als ze ziek zijn dan kunnen ze niet meer helder nadenken.
Mooi toch?
Ja, ja, we zijn toch echt in 2017, mensen.twitter:RogerHelmerMEP twitterde op donderdag 20-07-2017 om 09:15:04"Doctor Who to regenerate as a woman". Maybe next time as a golden retriever? reageer retweet
quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:15 schreef Tijger_m het volgende:
Ja, ja, we zijn toch echt in 2017, mensen.twitter:RogerHelmerMEP twitterde op donderdag 20-07-2017 om 09:15:04"Doctor Who to regenerate as a woman". Maybe next time as a golden retriever? reageer retweet
Dat mensen zich daar ook zo druk over maken. Zijn ook vrijwel zonder uitzondering mannen.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:15 schreef Tijger_m het volgende:
MAAR HUN ROLMODEL!quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:16 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat mensen zich daar ook zo druk over maken. Zijn ook vrijwel zonder uitzondering mannen.
Snap hem niet.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:15 schreef Tijger_m het volgende:
Of het veelgehoorde argument hier op Fok: "Ik heb niks tegen vrouwen, maar wel tegen instanties die politiek correct moeten doen, daarom boycot ik het".quote:
Wel een rooie hond dan, een homofiele bij voorkeur.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als een vrouw ok is als Dr Who waarom dan geen hond?
Even los van de volkomen bizarre hetze tegen de film en de actrices: het was ook echt een kutfilm.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:19 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Net zo'n drama als de vrouwelijke Ghostbusters vorig jaar.
Uiteraard.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wel een rooie hond dan, een homofiele bij voorkeur.
Heb die hele film niet gezien. Jodie Withaker isquote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:19 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Net zo'n drama als de vrouwelijke Ghostbusters vorig jaar.
Misschien kunnen ze Mr. Ed op TV terugbrengen met een vrouw in de hoofdrol.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als een vrouw ok is als Dr Who waarom dan geen hond?
Je zou ze bijna even in de piemel knijpen.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:18 schreef Mystikvm het volgende:
Het is voor die misogyne zolderkamerkneuzen alleen maar een excuus om zelf lekker politiek incorrect te doen.
Ik heb de film niet gekeken, maar dat verbaast mij niks. Het zag er ook heel stom uit. Toch was de ophef vooraf wel heel pijnlijk.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:19 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Even los van de volkomen bizarre hetze tegen de film en de actrices: het was ook echt een kutfilm.
Heel hard dan wel. Met een tang.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je zou ze bijna even in de piemel knijpen.
Ik heb Varoufakis altijd nog wel hoog zitten.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:50 schreef Friek_ het volgende:
[ afbeelding ]
Als een echte gynaecoloog.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je zou ze bijna even in de piemel knijpen.
Men kan zich er maar druk over maken. Dan ga je toch niet naar die film... denk ik dan...quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:21 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik heb de film niet gekeken, maar dat verbaast mij niks. Het zag er ook heel stom uit. Toch was de ophef vooraf wel heel pijnlijk.
Ik had nooit gedacht dat die vrouwenhaters zo sterk aanwezig zouden zijn in onze maatschappij. Die GamerGaters zijn heel erg eng. Ik game zelf best veel en voel me een beetje beschaamd voor mijn vrijetijdsbestedingen door die engnekken. Na het debat in games gaan ze nu ook de filmindustrie verpesten. En dat alleen maar om hun wrok over hun eigen romantisch falen bot te kunnen vieren.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:21 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik heb de film niet gekeken, maar dat verbaast mij niks. Het zag er ook heel stom uit. Toch was de ophef vooraf wel heel pijnlijk.
De oude paarden methode is mijn favoriet, 2 grote stenen tegen elkaar slaan met daartussen de testikels, werkt gegarandeerdquote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:23 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dit doet mij denken aan een oude foto van een castratie. Zelfs als vrouw deed het mij pijn.
Als mensen dat nou eens gewoon zouden doen...quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Men kan zich er maar druk over maken. Dan ga je toch niet naar die film... denk ik dan...
Het is hetzelfde volk, natuurlijk. Verder geheel eens als gamer.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik had nooit gedacht dat die vrouwenhaters zo sterk aanwezig zouden zijn in onze maatschappij. Die GamerGaters zijn heel erg eng. Ik game zelf best veel en voel me een beetje beschaamd voor mijn vrijetijdsbestedingen door die engnekken. Na het debat in games gaan ze nu ook de filmindustrie verpesten. En dat alleen maar om hun wrok over hun eigen romantisch falen bot te kunnen vieren.
Het enige wat Varoufakis onderschat heeft is dat die laffe hond van een Tsipras het ineens benauwd kreeg.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 13:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vooral als we kijken naar het resultaat van Yanis afwijzing. Griekenland kreeg een slechtere deal omdat Yanis dacht dat hij een betere pokerspeler was. Dat was hij niet.
Wat zijn Bronies?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:25 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Als mensen dat nou eens gewoon zouden doen...Gewoon geen aandacht besteden aan dingen die niet aan jou zijn besteed.
Dat geldt trouwens ook voor dingen die niet voor jou zijn gemaakt. (*kuch* Bronies *kuch*)
Maar eh, kunnen bepaalde vrouwen dan ook gewoon bepaalde computerspelletjes niet kopen?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik had nooit gedacht dat die vrouwenhaters zo sterk aanwezig zouden zijn in onze maatschappij. Die GamerGaters zijn heel erg eng. Ik game zelf best veel en voel me een beetje beschaamd voor mijn vrijetijdsbestedingen door die engnekken. Na het debat in games gaan ze nu ook de filmindustrie verpesten. En dat alleen maar om hun wrok over hun eigen romantisch falen bot te kunnen vieren.
Mannen die My Little Pony kijken en helemaal in het fandom opgaan.quote:
Haha, daar kan ik echt alleen maar om lachen, of Furries, dan denk ik toch echt van "Doen ze er jou iets kwaads mee?"quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:25 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Als mensen dat nou eens gewoon zouden doen...Gewoon geen aandacht besteden aan dingen die niet aan jou zijn besteed.
Dat geldt trouwens ook voor dingen die niet voor jou zijn gemaakt. (*kuch* Bronies *kuch*)
Waarom?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar eh, kunnen bepaalde vrouwen dan ook gewoon bepaalde computerspelletjes niet kopen?
Gelukkig. Voelde me al extreem omdat ik mijn knuffelkonijn al 37 jaar naast me heb liggen in bed. Het kan dus nog ergerquote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Mannen die My Little Pony kijken en helemaal in het fandom opgaan.
Een bevriend stel van mij kijkt ook trouw alles wat MLP is
Volwassen mannen die fan zijn van My Little Pony. Deze heren eisen het programma zo op dat ze komen naar panels die bedoeld zijn voor jonge meisjes en jongetjes en daar op de voorste rijen gaan zitten. Sommigen voelen zich zelf aangetrokken tot de My Little Ponies.quote:
"Ik ben niet tegen gelijkheid, maar ZO GEFORCEERD, nee dan hoeft het niet".quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gelukkig. Voelde me al extreem omdat ik mijn knuffelkonijn al 37 jaar naast me heb liggen in bed. Het kan dus nog erger
Dat doen ze ook niet. Ze klagen niet over schaarsgeklede vrouwen in games omdat ze die game anders niet kunnen spelen, ze klagen er over omdat het stereotype wat in die media wordt overgebracht is dat een vrouw, zelfs als ze in fantasygames iets van armor moet dragen, dat alleen kan als je toch heel veel naakt en dikke tetten ziet. Het gaat niet om functionaliteit wanneer het op vrouwen in games aan komt. Het gaat om bonermateriaal voor puisterige jongetjes. Dat tijdperk zijn we allang voorbij. Ik ben het er volledig mee eens als een maker van een game zegt dat zijn game meer mensen aan moet spreken dan alleen de "ouderwetse" doelgroep.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar eh, kunnen bepaalde vrouwen dan ook gewoon bepaalde computerspelletjes niet kopen?
Ok! Dan zou ik zeggen: organiseer je eigen panels enzoquote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:28 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Volwassen mannen die fan zijn van My Little Pony. Deze heren eisen het programma zo op dat ze komen naar panels die bedoeld zijn voor jonge meisjes en jongetjes en daar op de voorste rijen gaan zitten. Sommigen voelen zich zelf aangetrokken tot de My Little Ponies.
Ja, het moet natuurlijk gaan, he? Dus als je een acteur gaat zoeken dan neem je een man want, tja, zo hebben we het altijd gedaan...toch?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
"Ik ben niet tegen gelijkheid, maar ZO GEFORCEERD, nee dan hoeft het niet".
Is eigenlijk met alles waar een 'maar' achter komt. "Ik ben geen racist, maar...", "Ik ben geen vrouwenhater, maar...", "ik ben geen xenofoob, maar..." etc.
Ik bedoel, als ze vinden dat de karakters in het spel er niet naar hun smaak uitzien, dat ze dan het spel gewoon niet kopen.quote:
Maar waarom moet dat een strijd zijn? Waarom kan het niet gewoon zo zijn dat bepaalde ontwikkelaars zich op een bepaalde doelgroep richten en andere ontwikkelaars zich op een andere doelgroep richten? En dat je dan spellen die je niet tof vindt en waar jij niet bij de doelgroep hoort, gewoon niet koopt?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat doen ze ook niet. Ze klagen niet over schaarsgeklede vrouwen in games omdat ze die game anders niet kunnen spelen, ze klagen er over omdat het stereotype wat in die media wordt overgebracht is dat een vrouw, zelfs als ze in fantasygames iets van armor moet dragen, dat alleen kan als je toch heel veel naakt en dikke tetten ziet. Het gaat niet om functionaliteit wanneer het op vrouwen in games aan komt. Het gaat om bonermateriaal voor puisterige jongetjes. Dat tijdperk zijn we allang voorbij. Ik ben het er volledig mee eens als een maker van een game zegt dat zijn game meer mensen aan moet spreken dan alleen de "ouderwetse" doelgroep.
Dus sorry, dikkige nekbaarden met fedora's. Move over, tijd voor een realistische benadering van vrouwen.
Ja, bronies zijn vooral irritant omdat ze de kinderen (en oorspronkelijke doelgroep) soms dwarszitten. Als ze dat niet zouden doen, is er weinig mis mee.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ok! Dan zou ik zeggen: organiseer je eigen panels enzoLekker naar Comic Con ofzo als MLP. Opgelost
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:33 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ja, bronies zijn vooral irritant omdat ze de kinderen (en eigenlijke doelgroep) soms dwarszitten. Als ze dat niet zouden doen, is er weinig mis mee.
Nou ja, behalve...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
[..]
Ja, bronies zijn vooral irritant omdat ze de kinderen (en eigenlijke doelgroep) soms dwarszitten. Als ze dat niet zouden doen, is er weinig mis mee.
Nou ja, behalve...Wel verdacht dat je die pics zo bij de hand hebt, hoor, LinusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[..]
Nou ja, behalve...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wist niet dat het zó ver ging
Nou ja, zolang kinderen het maar niet te zien krijgen... of nou ja, misschien begrijpen die het ook wel niet.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2017 14:35:34 ]
[..]
Nou ja, behalve...Dit is wel het nieuwe dieptepunt der mensheid zeg, sjezus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar hij heeft ook de bereidheid van de Eurolanden om nog toeschietelijker te worden overschat. Uiteindelijk totaal ongeschikt voor zijn functie.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het enige wat Varoufakis onderschat heeft is dat die laffe hond van een Tsipras het ineens benauwd kreeg.
Pfff, ik vind dit echt wel gezeur. Je wordt hier toch strontziek van? Staat een spel je niet aan, dan speel je het niet. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat doen ze ook niet. Ze klagen niet over schaarsgeklede vrouwen in games omdat ze die game anders niet kunnen spelen, ze klagen er over omdat het stereotype wat in die media wordt overgebracht is dat een vrouw, zelfs als ze in fantasygames iets van armor moet dragen, dat alleen kan als je toch heel veel naakt en dikke tetten ziet. Het gaat niet om functionaliteit wanneer het op vrouwen in games aan komt. Het gaat om bonermateriaal voor puisterige jongetjes. Dat tijdperk zijn we allang voorbij. Ik ben het er volledig mee eens als een maker van een game zegt dat zijn game meer mensen aan moet spreken dan alleen de "ouderwetse" doelgroep.
Dus sorry, dikkige nekbaarden met fedora's. Move over, tijd voor een realistische benadering van vrouwen.
Welnee, Friek, er is echt veel, veel ergerquote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:36 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dit is wel het nieuwe dieptepunt der mensheid zeg, sjezus.
Voor de nekbaarden zijn er genoeg dating sims of visual novels, vooral uit Azië, waarin je helemaal los kunt gaan op schaarsgeklede vrouwen. Vrouwen die daar over klagen moeten ook niet zeiken. Er bestaat nu eenmaal ook porno. Mannen houden van lekkere wijven, zo is het nu eenmaal.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar waarom moet dat een strijd zijn? Waarom kan het niet gewoon zo zijn dat bepaalde ontwikkelaars zich op een bepaalde doelgroep richten en andere ontwikkelaars zich op een andere doelgroep richten? En dat je dan spellen die je niet tof vindt en waar jij niet bij de doelgroep hoort, gewoon niet koopt?
[..]
Ja, bronies zijn vooral irritant omdat ze de kinderen (en oorspronkelijke doelgroep) soms dwarszitten. Als ze dat niet zouden doen, is er weinig mis mee.
Nou ja, behalve...Mijn God. Laat Kees van der Staaij daar tegen gaan strijden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jouw hol of het mijne, we zijn tenslotte konijnen.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:37 schreef xpompompomx het volgende:
Ik heb lang geleden tijdens carnaval, terwijl ik verkleed was als blauw konijn, gezoend met een tjikkie die ook verkleed was als konijn.
Is ok, pom, niks mis mee om een furrie te zijn, als jij dat leuk vind en het je eigen konijnenpak is dan is dat primaquote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:37 schreef xpompompomx het volgende:
Ik heb lang geleden tijdens carnaval, terwijl ik verkleed was als blauw konijn, gezoend met een tjikkie die ook verkleed was als konijn.
Ik beken, het fascineert mij al een tijdje. Wat moet er gebeuren voordat iemand schaamteloos zo'n ding koopt en zijn pielemuis erin propt?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wel verdacht dat je die pics zo bij de hand hebt, hoor, Linus
Met furrie zijn had het niks te maken natuurlijk, het was immers carnaval. Het ging zo van: "Hoi, wat leuk!, jij bent ook konijn, zoenen/lebberen? "quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is ok, pom, niks mis mee om een furrie te zijn, als jij dat leuk vind en het je eigen konijnenpak is dan is dat prima
Ik zie werkelijk het probleem niet. Ik als man vind er zelf ook weinig lol aan om in een game met een stereotype vrouw te spelen. Fijn, speel ik geen Tomb Raider. Een vriend van mij speelt dat wel. En die heeft gewoon een vriendin enzo, is helemaal geen "nekbaard met fedora" ofzo.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Voor de nekbaarden zijn er genoeg dating sims of visual novels, vooral uit Azië, waarin je helemaal los kunt gaan op schaarsgeklede vrouwen. Vrouwen die daar over klagen moeten ook niet zeiken. Er bestaat nu eenmaal ook porno. Mannen houden van lekkere wijven, zo is het nu eenmaal.
Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat een game waarin het naakt niet functioneel is, helemaal niet fijn is om te spelen voor een vrouw. Speel je met een man die een dikke ridderoutfit aanheeft, maar blijkt de vrouw in dezelfde rol weer een soort bikini te moeten dragen. Ik vind het volkomen terecht dat daar tegen geprotesteerd wordt. En natuurlijk staat het de makers vrij, en kun je het niet kopen. Maar dat stereotype wat jarenlang is gepushed omdat games voor bleekneuzige manpubers waren is misschien niet meer van deze tijd en mag best betreden worden, de doelgroep is tegenwoordig veel breder. Naakt dient functioneel te zijn. In films lopen vrouwen er ook niet altijd meer bij met tetten die er half uit hangen. Omdat het niet normaal is.
Manman, het gaat om fantasiewerelden. Toch mooi dat je die zo radicaal vorm kunt geven als je zelf wil. Mannenkarakters zijn in games vaak zeer gespierd terwijl de gemiddelde man een fractie daarvan als spiermassa heeft. Dan gaan mannen toch ook niet zeiken dat ze zich een bepaald manbeeld opgedrongen krijgen. Sommige vrouwen mieren teveel, laat ze daar lekker zelf mee dealen in plaats van mee te gaan in hun bekrompenheid.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat een game waarin het naakt niet functioneel is, helemaal niet fijn is om te spelen voor een vrouw. Speel je met een man die een dikke ridderoutfit aanheeft, maar blijkt de vrouw in dezelfde rol weer een soort bikini te moeten dragen. Ik vind het volkomen terecht dat daar tegen geprotesteerd wordt. En natuurlijk staat het de makers vrij, en kun je het niet kopen. Maar dat stereotype wat jarenlang is gepushed omdat games voor bleekneuzige manpubers waren is misschien niet meer van deze tijd en mag best betreden worden, de doelgroep is tegenwoordig veel breder. Naakt dient functioneel te zijn. In films lopen vrouwen er ook niet altijd meer bij met tetten die er half uit hangen. Omdat het niet normaal is.
Ermmm....vraag het aan pom?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:40 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik beken, het fascineert mij al een tijdje. Wat moet er gebeuren voordat iemand schaamteloos zo'n ding koopt en zijn pielemuis er in propt?
Ja, maar je kan ook een pop kopen die lijkt op een mens. Maar ik kan mij inderdaad niet voorstellen dat je zo'n ding hebt naast een vriend(in).quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ermmm....vraag het aan pom?
Simpel antwoord, mischien maar eenzaamheid, denk ik.
Ik denk gewoon oprechte aantrekkingskracht/fetish. Je hoeft 't niet te snappenquote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ermmm....vraag het aan pom?
Simpel antwoord, mischien maar eenzaamheid, denk ik.
quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zie werkelijk het probleem niet. Ik als man vind er zelf ook weinig lol aan om in een game met een stereotype vrouw te spelen. Fijn, speel ik geen Tomb Raider. Een vriend van mij speelt dat wel. En die heeft gewoon een vriendin enzo, is helemaal geen "nekbaard met fedora" ofzo.
Het wordt weer eens tijd om te leren tot 10 te tellen.
Eenzaamheid met een verbinding naar de veilige wereld die je als kind had of juist een surrogaat voor een veilige wereld die je niet had maar wel had willen hebben? Uiteraard gecombineerd met onvervulde sexuele verlangens.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:43 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ja, maar je kan ook een pop kopen die lijkt op een mens. Maar ik kan mij inderdaad niet voorstellen dat je zo'n ding hebt naast een vriend(in).
Of het wordt tijd om niet te generaliseren. Veel mannen maakt het geen reet uit of een vrouw schaarsgekleed wordt afgebeeld of niet, dus niet iedereen die Tomb Raider speelt doet dat omdat Lara Croft weinig draagt (die tijd is overigens ook allang voorbij). Echter, er is een klein heel vocaal en militant groepje die vindt dat vrouwen niet gekuist mogen worden, en die gaan heel ver in hun praktijken. Stalking en doodsbedreigingen zijn ze niet vreemd. Tegen die gasten wordt vooral geprotesteerd. En daar heeft men volkomen gelijk in.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zie werkelijk het probleem niet. Ik als man vind er zelf ook weinig lol aan om in een game met een stereotype vrouw te spelen. Fijn, speel ik geen Tomb Raider. Een vriend van mij speelt dat wel. En die heeft gewoon een vriendin enzo, is helemaal geen "nekbaard met fedora" ofzo.
Het wordt weer eens tijd om te leren tot 10 te tellen.
Dit dus x10.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Of het wordt tijd om niet te generaliseren. Veel mannen maakt het geen reet uit of een vrouw schaarsgekleed wordt afgebeeld of niet, dus niet iedereen die Tomb Raider speelt doet dat omdat Lara Croft weinig draagt (die tijd is overigens ook allang voorbij). Echter, er is een klein heel vocaal en militant groepje die vindt dat vrouwen niet gekuist mogen worden, en die gaan heel ver in hun praktijken. Stalking en doodsbedreigingen zijn ze niet vreemd. Tegen die gasten wordt vooral geprotesteerd. En daar heeft men volkomen gelijk in.
Er is echter ook een grote groep die dat allemaal aan het normaliseren is met het argument "dan kopen ze het toch lekker niet!?" Dat is het punt niet. Dan heb je het gewoon niet zo goed begrepen. Het gaat niet om dat ze er ook met een boog omheen kunnen lopen. Het gaat om een sfeer van pesterij jegens die vrouwen.
Nou ben je echt zelf totaal aan het generaliseren en zwart-wit-denken.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Of het wordt tijd om niet te generaliseren. Veel mannen maakt het geen reet uit of een vrouw schaarsgekleed wordt afgebeeld of niet, dus niet iedereen die Tomb Raider speelt doet dat omdat Lara Croft weinig draagt (die tijd is overigens ook allang voorbij). Echter, er is een klein heel vocaal en militant groepje die vindt dat vrouwen niet gekuist mogen worden, en die gaan heel ver in hun praktijken. Stalking en doodsbedreigingen zijn ze niet vreemd. Tegen die gasten wordt vooral geprotesteerd. En daar heeft men volkomen gelijk in.
Oh, ik vind ook dat iedereen moet doen waar ze gelukkig van worden (als ze er niemand ongewenst mee lastig vallen en zichzelf er niet overduidelijk mee schaden). Het is alleen wel zo dat sommige dingen mij fascineren.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eenzaamheid met een verbinding naar de veilige wereld die je als kind had of juist een surrogaat voor een veilige wereld die je niet had maar wel had willen hebben? Uiteraard gecombineerd met onvervulde sexuele verlangens.
Mijn uitgangspunt is altijd dat je er andere geen leed mee berokkent dat het prima is, mensen zijn nu eenmaal rare wezens, er zijn mensen die sexueel opgewonden raken om als baby inclusief luier behandeld te worden. Of vreemder...
Ik denk dat je het punt van Mystikvm niet helemaal snapt. Het punt is dat zo'n vrouw in zo'n game tot seksobject wordt gemaakt, terwijl dat bij de man niet gebeurt. Zelf ben ik er ook niet zo'n voorstander van om vrouwelijke personages zo af te beelden, aangezien je de emancipatie van die groep op die manier weer op tien jaar terug zet. Daarnaast vind ik het ook gewoon in strijd met de goede smaak.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Manman, het gaat om fantasiewerelden. Toch mooi dat je die zo radicaal vorm kunt geven als je zelf wil. Mannenkarakters zijn in games vaak zeer gespierd terwijl de gemiddelde man een fractie daarvan als spiermassa heeft. Dan gaan mannen toch ook niet zeiken dat ze zich een bepaald manbeeld opgedrongen krijgen. Sommige vrouwen mieren teveel, laat ze daar lekker zelf mee dealen in plaats van mee te gaan in hun bekrompenheid.
Dat doe ik dan ook niet, je leest nogal selectief. Nergens zeg ik dat iemand die op een scherm naar een lekker wijf wil kijken altijd een contactgestoorde zolderkamernerd is die vrouwen bedreigt als het hem wordt afgenomen. Dat vul je toch echt zelf in.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ben je echt zelf totaal aan het generaliseren en zwart-wit-denken.
Mijn kameraad bijvoorbeeld die vindt het wel degelijk leuk om in de karakterselectie een zo bloot mogelijke vrouw met zo dik mogelijke tieten te maken. Het is absurd om hem daarom gelijk in het hokje "stalking en doodsbedreigingen" te stoppen.
Ik ging wat tikken, maar toen deed jij 't al.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik denk dat je het punt van Mystikvm niet helemaal snapt. Het punt is dat zo'n vrouw in zo'n game tot seksobject wordt gemaakt, terwijl dat bij de man niet gebeurt. Zelf ben ik er ook niet zo'n voorstander van om vrouwelijke personages zo af te beelden, aangezien je de emancipatie van die groep op die manier weer op tien jaar terug zet. Daarnaast vind ik het ook gewoon in strijd met de goede smaak.
Het is ook fascinerend wat een vreemde wezens mensen soms zijnquote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:50 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Oh, ik vind ook dat iedereen moet doen waar ze gelukkig van worden (als ze er niemand ongewenst mee lastig vallen en zichzelf er niet overduidelijk mee schaden). Het is alleen wel zo dat sommige dingen mij fascineren.
Nee hoor. Dat doe je echt zelf.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet, je leest nogal selectief. Nergens zeg ik dat iemand die op een scherm naar een lekker wijf wil kijken altijd een contactgestoorde zolderkamernerd is die vrouwen bedreigt als het hem wordt afgenomen. Dat vul je toch echt zelf in.
En daar zet je tegenover:quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Veel mannen maakt het geen reet uit of een vrouw schaarsgekleed wordt afgebeeld of niet
quote:Echter, er is een klein heel vocaal en militant groepje die vindt dat vrouwen niet gekuist mogen worden, en die gaan heel ver in hun praktijken. Stalking en doodsbedreigingen zijn ze niet vreemd.
Van moblo naar sloblo, het afglijden gaat zo rapquote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik ging wat tikken, maar toen deed jij 't al.
Dit is ook precies het probleem met die normalisatie van die extremisten die wel vrouwen in games- of filmindustrie bedreigen. Dat gewone, normale mannen denken dat het niet OK zou zijn om naar een lekker wijf te willen kijken. Nogmaals, dat is het punt niet. Het punt is dat elke maker mag besluiten om vrouwen meer te kuisen. Dan heb je het daar als consument gewoon mee te doen. Net als wanneer de maker besluit om vrouwen nog wel schaarsgekleed af te beelden.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet, je leest nogal selectief. Nergens zeg ik dat iemand die op een scherm naar een lekker wijf wil kijken altijd een contactgestoorde zolderkamernerd is die vrouwen bedreigt als het hem wordt afgenomen. Dat vul je toch echt zelf in.
Dat lijkt me een economische kwestie. Als je vrouwen als doelgroep hebt dan lijkt het me niet onlogisch dat mannen als lustobject worden afgebeeld.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik denk dat je het punt van Mystikvm niet helemaal snapt. Het punt is dat zo'n vrouw in zo'n game tot seksobject wordt gemaakt, terwijl dat bij de man niet gebeurt. Zelf ben ik er ook niet zo'n voorstander van om vrouwelijke personages zo af te beelden, aangezien je de emancipatie van die groep op die manier weer op tien jaar terug zet. Daarnaast vind ik het ook gewoon in strijd met de goede smaak.
Wat aan "een klein vocaal en militant groepje" begrijp je niet? Dat is per definitie dan toch niet "iedereen"?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat doe je echt zelf.
Aan de ene kant:
[..]
En daar zet je tegenover:
[..]
Ben net terug van het hardlopen, ik heb al mijn energie voor vandaag al verbruikt.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Van moblo naar sloblo, het afglijden gaat zo rap
Ik heb dat opgevat als het restant wat overblijft als je de andere groep, "veel mannen", weglaat.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:55 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat aan "een klein vocaal en militant groepje" begrijp je niet? Dat is per definitie dan toch niet "iedereen"?
Ach, net als met afkomst, nationaliteit, haar- en huidskleur en andere verschillen kijk ik eigenlijk gewoon naar 'mensen'. En dat werkt over het algemeen zeer prima.quote:
Beter dan de Fascistische white power maagden.quote:
Een zuiver economische kwestie vind ik dat niet. Het is voor mij niet alleen maar een kwestie van wie de koper en verkoper is van een bepaald product is en de marketing daaromheen. Het draait erom met wat voor een ethiek je een product verkoopt en of je daarmee bijdraagt aan een betere samenleving. Een betere samenleving is naar mijn idee één waarin vrouwen, mannen en personen van overige geslachtisidentiteiten (LHBTI's) gelijkwaardig behandeld worden. Zoiets draagt daar niet aan bij.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat lijkt me een economische kwestie. Als je vrouwen als doelgroep hebt dan lijkt het me niet onlogisch dat mannen als lustobject worden afgebeeld.
(Denk bijv. ook maar aan de nieuwste Albert Heijn-reclame)
Mijn excuses als het niet duidelijk was. Ik snap je punt van die vriend van jou ook wel, ik ben zelf ook niet vies van een beetje naakt, en ik ben toch echt wel het type "SJW" wat zo verguisd wordt op het internet. Dus ik val gewoon in de doelgroep van mensen die games zouden kopen met schaarsgeklede vrouwen.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb dat opgevat als het restant wat overblijft als je de andere groep, "veel mannen", weglaat.
Als dat niet zo bedoeld is, sorry. Maar misschien kun je het dan volgende keer iets duidelijker formuleren.
Gek is dat, he? Je zou bijna denken dat we allemaal mensen zijn.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ach, net als met afkomst, nationaliteit, haar- en huidskleur en andere verschillen kijk ik eigenlijk gewoon naar 'mensen'. En dat werkt over het algemeen zeer prima.
Nee joh. Die zijn ten minste niet zo gluiperig.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:00 schreef Euribob het volgende:
[..]
Beter dan de Fascistische white power maagden.
Ik vind het vooral onzin om er rekening mee te houden. Wat kan mij emancipatie nou schelen? Ik wil games waarin de ontwerper zich helemaal uit heeft kunnen leven. En levert dat veel schaarsgeklede vrouwen op, dan heb ik daar helemaal geen problemen mee. Ik vind het juist wel tof als karakters er extreem uit zien.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Als dat het punt is dan ben ik het he-le-maal met je eensquote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Mijn excuses als het niet duidelijk was. Ik snap je punt van die vriend van jou ook wel, ik ben zelf ook niet vies van een beetje naakt, en ik ben toch echt wel het type "SJW" wat zo verguisd wordt op het internet. Dus ik val gewoon in de doelgroep van mensen die games zouden kopen met schaarsgeklede vrouwen.
Maar als de maker van een game besluit om homoseksuele relaties toe te voegen of vrouwen in "mannelijke" rollen te maken omdat hij of zij vindt dat zoiets weg laten niet meer van deze tijd is, dan vind ik het heel ernstig als er een groepje is die daar uit principe allerlei pesterijen op los laat.
Ik snap het ook niet dat mensen altijd maar problemen hebben, ruzie hebben, boos zijn, etc. etc.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gek is dat, he? Je zou bijna denken dat we allemaal mensen zijn.
Een stelling die overigens in mijn hoofd zwaar onder vuur ligt soms als ik rondkijk op FOK
Probleem is dan wat je definitie van normaal doen is. Als je jaloers bent omdat persoon X iets heeft wat jij niet hebt dan kan je dat niet normaal noemen maar er zijn zat mensen die zo denken en als persoon X dan ook nog eens niet bij jouw groep hoort...tja...quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet dat mensen altijd maar problemen hebben, ruzie hebben, boos zijn, etc. etc.
Normaal doen zou zoveel schelen
Hahahahahahaquote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ja, als emancipatie je geen drol kan interesseren, dan is het inderdaad lastig discussiëren. Naar mijn idee moet je toch zeker rekening houden met de maatschappelijke verhoudingen wanneer een bepaald product maakt als producent. Om een ander voorbeeld te geven: als er na de Turkije-rel (die vete over die minister) een 'Turkenmepper' bij de Action in de schappen lag (als ludieke variant op een vliegenmepper), had ik dat ook geen geweldig idee gevonden.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:02 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vind het vooral onzin om er rekening mee te houden. Wat kan mij emancipatie nou schelen? Ik wil games waarin de ontwerper zich helemaal uit heeft kunnen leven. En levert dat veel schaarsgeklede vrouwen op, dan heb ik daar helemaal geen problemen mee. Ik vind het juist wel tof als karakters er extreem uit zien.
Oh, ja, ik ben ook wel eens boos, maar dat ben ik dan gewoon lekker voor mezelf ofzo. Of ik lucht m'n hart even bij m'n man ofzo. En dan drinken we een biertje, en dan is het leven weer mooi ofzo.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Probleem is dan wat je definitie van normaal doen is. Als je jaloers bent omdat persoon X iets heeft wat jij niet hebt dan kan je dat niet normaal noemen maar er zijn zat mensen die zo denken en als persoon X dan ook nog eens niet bij jouw groep hoort...tja...
Ik word ook boos, vooral als er weer eens racistische of sexistische opmerkingen gemaakt worden omdat het imho gewoon niet normaal is maar er wel gedaan word alsof dat wel zo is.
Waarom moet alles tegenwoordig obsessief doordrongen zijn van rechten voor vrouwen, rechten voor LHGBTQ'ers en rechten voor zwarten? Ik word daar echt moe van. Sterker nog, als de maker van een game besluit een homoseksuele relatie toe te voegen of vrouwen in "mannelijke" rollen te voegen denk ik juist vanwege die obsessieve emancipatiebrigade niet meer dat dat zo gedaan is omdat de maker van een game dat belangrijk achtte voor het verhaal maar dat deze politiek zit te bedrijven.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Mijn excuses als het niet duidelijk was. Ik snap je punt van die vriend van jou ook wel, ik ben zelf ook niet vies van een beetje naakt, en ik ben toch echt wel het type "SJW" wat zo verguisd wordt op het internet. Dus ik val gewoon in de doelgroep van mensen die games zouden kopen met schaarsgeklede vrouwen.
Maar als de maker van een game besluit om homoseksuele relaties toe te voegen of vrouwen in "mannelijke" rollen te maken omdat hij of zij vindt dat zoiets weg laten niet meer van deze tijd is, dan vind ik het heel ernstig als er een groepje is die daar uit principe allerlei pesterijen op los laat.
Anyway, ik heb mijn zegje er wel over gedaan. Ik ga nu alleen maar argumenten herhalen
STOP DE PERSEN.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:11 schreef Tijger_m het volgende:
Wel grappig dat een SGP'er zegt dat emancipatie hem geen drol kan schelen, wie had dat ooit verwacht
Vroeger kenden vrouwen tenminste hun plaats, o nie Kowloon?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom moet alles tegenwoordig obsessief doordrongen zijn van rechten voor vrouwen, rechten voor LHGBTQ'ers en rechten voor zwarten? Ik word daar echt moe van. Sterker nog, als de maker van een game besluit een homoseksuele relatie toe te voegen of vrouwen in "mannelijke" rollen te voegen denk ik juist vanwege die obsessieve emancipatiebrigade niet meer dat dat zo gedaan is omdat de maker van een game dat belangrijk achtte voor het verhaal maar dat deze politiek zit te bedrijven.
Precies, hypocriet gedoetje.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:10 schreef Friek_ het volgende:
[..]
En ondertussen maar weer die porno aanslingeren natuurlijk, met de meest grove scenes.
Ik vond Friek al verdacht inhoudelijk, maar ik dacht, laat ik het een kans geven door er serieus op in te gaan.quote:
quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:11 schreef Kowloon het volgende:
Waarom moet alles tegenwoordig obsessief doordrongen zijn van rechten voor vrouwen, rechten voor LHGBTQ'ers en rechten voor zwarten?
Tja, dan koop je zo'n spel toch gewoon niet?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom moet alles tegenwoordig obsessief doordrongen zijn van rechten voor vrouwen, rechten voor LHGBTQ'ers en rechten voor zwarten? Ik word daar echt moe van. Sterker nog, als de maker van een game besluit een homoseksuele relatie toe te voegen of vrouwen in "mannelijke" rollen te voegen denk ik juist vanwege die obsessieve emancipatiebrigade niet meer dat dat zo gedaan is omdat de maker van een game dat belangrijk achtte voor het verhaal maar dat deze politiek zit te bedrijven.
Wij staan er ook zo in, we lachen om de malloten en leven gewoon gelukkig verder.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, ja, ik ben ook wel eens boos, maar dat ben ik dan gewoon lekker voor mezelf ofzo. Of ik lucht m'n hart even bij m'n man ofzo. En dan drinken we een biertje, en dan is het leven weer mooi ofzo.
Je hebt van die mensen die eens in het jaar in de krant komen omdat ze BOOS ZIJN OVER IETS, die op ELK SOCIAL MEDIA KANAAL MOETEN LATEN ZIEN HOE KUT ZE IETS VINDEN (zoals al die racistische pietlutten enzo). Ik word daar ook wel verdrietig van, maar dat laat ik toch verder echt niet mijn dageljiks leven en handelen beïnvloeden. Zeg maar.
Omdat, als de helft van je doelgroep zwart, of vrouw, of homoseksueel is, het misschien niet meer dan normaal is dat je zorgt dat ook zij zich kunnen identificeren met enkele karakters in een film of game?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Mwah.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:15 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Omdat, als de helft van je doelgroep zwart, of vrouw, of homoseksueel is, het misschien niet meer dan normaal is dat je zorgt dat ook zij zich kunnen identificeren met enkele karakters in een film of game?
Natuurlijk zijn er voorbeelden van overdreven gebruik van de excuusneger. Maar als jij bijvoorbeeld zelf de hoofdpersoon kunt spelen en je bent bijvoorbeeld homoseksueel, dan is het toch raar als een game alleen heteroseksuele relaties aanbiedt?
Jij en ik, als hetero blanke mannen, worden altijd wel vertegenwoordigd. Dat vind ik prettig, iets om mij mee te identificeren. Ik snap heel goed dat iemand met een andere achtergrond of andere voorkeur dat ook wel wil.
Je moet je toch terdege beseffen dat er voor allerlei minderheden een strijd geleverd moet worden voordat zij zich volledig kunnen uiten in het publieke domein. En dan lopen ze vaak nog steeds tegen allerlei muren op. Laatst was er ook een zwarte, Republikeinse senator in de VS die het boekje opendeed over hoe vaak hij was aangehouden door de politie en dat sommige agenten het niet geloofden dat hij senator was. Dat zijn ervaringen die niet in je koude kleren gaan zitten.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom zou je je niet met iemand kunnen identificeren als die tot je maatschappelijke subgroepje behoort? Ik snap dat oprecht niet. Dat vind ik zo'n ontzettend kromme gedachte die tegenwoordig helaas wel heel algemeen geworden is.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:15 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Omdat, als de helft van je doelgroep zwart, of vrouw, of homoseksueel is, het misschien niet meer dan normaal is dat je zorgt dat ook zij zich kunnen identificeren met enkele karakters in een film of game?
Natuurlijk zijn er voorbeelden van overdreven gebruik van de excuusneger. Maar als jij bijvoorbeeld zelf de hoofdpersoon kunt spelen en je bent bijvoorbeeld homoseksueel, dan is het toch raar als een game alleen heteroseksuele relaties aanbiedt?
Jij en ik, als hetero blanke mannen, worden altijd wel vertegenwoordigd. Dat vind ik prettig, iets om mij mee te identificeren. Ik snap heel goed dat iemand met een andere achtergrond of andere voorkeur dat ook wel wil.
Ik zweer nog steeds bij OpenTTD.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Tja, dan koop je zo'n spel toch gewoon niet?
Precies.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:19 schreef KoosVogels het volgende:
Wat een discussies op de vrijdagmiddag joh.
Ga godverdomme bier drinken ofzo, teringvolk.
Ditquote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:19 schreef KoosVogels het volgende:
NEE!quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:20 schreef 99.999 het volgende:
Maar goed, de gedeelde conclusie is dus dat SGP'ers en gamers vrouwen haten?
Al drie dagen achter elkaar lopen kantelen. Het is een keer mooi.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:19 schreef KoosVogels het volgende:
Er zijn vast ook religieuze games.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:24 schreef xpompompomx het volgende:
Maar zouden er ook gamende SGP'erts zijn? #durftevragen.
Omdat ik kan denken: "Leuk, ik kan een keer een homo spelen in een game". Andersom is het "Ik moet alweer een hetero spelen". Veel van het aanbod is op jou of mij gericht. Dan vind ik het niet zo'n punt om eens een uitstapje naar een andere subgroep te maken. Echter, voor die andere subgroep is dat een stuk zeldzamer, die worden vaak in de blanke, mannelijke, heteroseksuele groep gedwongen.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom zou je je niet met iemand kunnen identificeren als die tot je maatschappelijke subgroepje behoort? Ik snap dat oprecht niet. Dat vind ik zo'n ontzettend kromme gedachte die tegenwoordig helaas wel heel algemeen geworden is.
Ja, Kowloonquote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:24 schreef xpompompomx het volgende:
Maar zouden er ook gamende SGP'erts zijn? #durftevragen.
Jordan Peterson en LelijKnap staan achter je.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom zou je je niet met iemand kunnen identificeren als die tot je maatschappelijke subgroepje behoort? Ik snap dat oprecht niet. Dat vind ik zo'n ontzettend kromme gedachte die tegenwoordig helaas wel heel algemeen geworden is.
quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:24 schreef Mystikvm het volgende:
In games heb je gewoon de keuze. Kun je ook homo zijn. Of een genderneutrale Aziaat.
Zo, dubbelop homo sex, gedurfd.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:25 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jordan Peterson en LelijKnap staan achter je.
Ja, ik heb ook Truck Simulator gespeeld, terwijl ik toch echt geen vrachtwagenchauffeur ben. Dat is natuurlijk wat anders dan waar de discussie over gaat.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Mwah.
Ik speel bijv. graag CS:GO. Dan ben ik ineens de stoere special-elite-legereenheid of een Somalische piraat. Dat sluit niet bij mijn belevingswereld aan maar daarom speel je juist zo'n spel.
SGP = ISquote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:25 schreef Kowloon het volgende:
Ik zeg tegenwoordig altijd maar dat ik op Elbert Dijkgraaf gestemd heb, maar een handvol mensen kent hem überhaupt. Bij SGP schieten mensen gelijk weer in een stereotype kramp.
Wat een spannend leven heb jij toch, Koosquote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:27 schreef KoosVogels het volgende:
Nu nog effe kansloos grappige plaatjes op internet kijken en War on Drug luisteren en dan maar eens de boel hier afsluiten.
quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:27 schreef xpompompomx het volgende:
Laatste x dat ik een game speelde is alweer 14 jaar geleden.
quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat is inherent aan homo sex, geloof ik
Geen idee.quote:
Ondertussen heeft niemand op aarde ooit ook zelfs maar 1 persoon vaag via via gekend die zich daar niet door aangesproken voelt.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:29 schreef Friek_ het volgende:
De metro in Londen gaat ook voortaan gender-neutrale boodschappen uitzenden, las ik laatst. Dus geen aankondiging meer met 'ladies and gentlemen', want niet iedereen voelt zich daardoor aangesproken natuurlijk.
Uitstekend nieuws.
"Dames, heren en valse kutnichten zoals Kaas-" zou inderdaad een betere aankondiging zijn.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:30 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ondertussen heeft niemand op aarde ooit ook zelfs maar 1 persoon vaag via via gekend die zich daar niet door aangesproken voelt.
In Wales is dat "Aight" al dan niet met vraagtekenquote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:31 schreef motorbloempje het volgende:
Hier in Yorkshire is 't dan gewoon 'Eyup'. Dat werkt prima.
Alleen als jij instapt, Kaasquote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:32 schreef Kaas- het volgende:
In Rotterdam wordt gewoon standaard "INSTAPPEN TERINGLIJERS!!!" omgeroepen voordat de tram vertrekt.
quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:32 schreef LelijKnap het volgende:
good morning or good afternoon "everyone"
En wat als jezelf niet identificeert als deel van 'everyone'?
Maar waarom is het zo uberhaupt relevant dat degene wie je speelt in een game verbonden is aan jouw eigen subgroepje middels huidskleur, geslacht of sexuele voorkeur? Alsof de mate waarin je je kan identificeren met iemand afhangt van dat soort factoren? Bij mij loopt de mate waarin ik mij met iemand kan identificeren gelukkig niet langs dat soort oppervlakkige lijnen.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Omdat ik kan denken: "Leuk, ik kan een keer een homo spelen in een game". Andersom is het "Ik moet alweer een hetero spelen". Veel van het aanbod is op jou of mij gericht. Dan vind ik het niet zo'n punt om eens een uitstapje naar een andere subgroep te maken. Echter, voor die andere subgroep is dat een stuk zeldzamer, die worden vaak in de blanke, mannelijke, heteroseksuele groep gedwongen.
Pas nog in glorieuze HD kwaliteit terug gekekenquote:
Dat weet ik natuurlijk niet, want ik behoor niet tot die subgroepenquote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:34 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar waarom is het zo uberhaupt relevant dat degene wie je speelt in een game verbonden is aan jouw eigen subgroepje middels huidskleur, geslacht of sexuele voorkeur? Alsof de mate waarin je je kan identificeren met iemand afhangt van dat soort factoren? Bij mij loopt de mate waarin ik mij met iemand kan identificeren gelukkig niet langs dat soort oppervlakkige lijnen.
Het is ook niet alleen identificatie. Ik kan mij vrij goed identificeren met mannelijke karakters. Maar als ik steeds naar de borsten en kont van de actrices/vrouwelijke personages moet kijken, vind ik dat een stuk minder lollig. Sowieso vind ik het niet bepaald leuk om naar extreme objectificatie van vrouwen te kijken.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:37 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat weet ik natuurlijk niet, want ik behoor niet tot die subgroepen
Maar als ik het fijn vind als ik mij kan identificeren met mijn eigen "groep", dan zij er in andere groepen ook vast mensen die zich ook willen kunnen identificeren. En zolang niemand dat opgedrongen wordt is daar niets mis mee. En er wordt je ook maar weinig opgedrongen.
Je bent zeker ook tegen rondemissen en pitspoezen?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:39 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Het is ook niet alleen identificatie. Ik kan mij vrij goed identificeren met mannelijke karakters. Maar als ik steeds naar de borsten en kont van de actrices/vrouwelijke personages moet kijken, vind ik dat een stuk minder lollig. Sowieso vind ik het niet bepaald leuk om naar extreme objectificatie van vrouwen te kijken.
Ik mis dan die drang tot identificatie denk ik. Ik heb er echt geen beeld bij.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:37 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat weet ik natuurlijk niet, want ik behoor niet tot die subgroepen
Maar als ik het fijn vind als ik mij kan identificeren met mijn eigen "groep", dan zij er in andere groepen ook vast mensen die zich ook willen kunnen identificeren. En zolang niemand dat opgedrongen wordt is daar niets mis mee. En er wordt je ook maar weinig opgedrongen.
Ik zou het wel leuk vinden als er ook mannelijke versies van zouden zijn.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je bent zeker ook tegen rondemissen en pitspoezen?
Ja.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook Truck Simulator gespeeld, terwijl ik toch echt geen vrachtwagenchauffeur ben. Dat is natuurlijk wat anders dan waar de discussie over gaat.
Dat is wel een goed punt. Als het vrouwen betreft.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja.
Maar volgens mij gaat het dan niet zozeer om een gebrek aan identificatie. Volgens mij is het probleem juist de combinatie van dat je je wél met de hoofdpersoon kan identificeren, en je er een denigrerende karikatuur van jezelf in ziet.
Mario doet het ook alleen maar goed bij Italiaanse loodgieters, natuurlijk. Dat is nogal een niche.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:45 schreef Kowloon het volgende:
Ik rij overigens altijd met Princess Peach of Yoshi in Mario Kart. Veruit mijn meest succesvolle karakters.
Maar hoe waarheidsgetrouw mag of moet het zijn? In CF kan je bv vrouwelijke karakters kiezen maar die hebben vanwege het kleinere postuur ook een kleinere hitbox. Gelijktijd waren ze echter niet slomer of zwakker.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:42 schreef Igen het volgende:
[..]
(Wordt er bijv. steen en been geklaagd dat er in CS:GO geen vrouwen zijn en dat vrouwen zich daardoor niet ermee kunnen identificeren? Volgens mij valt dat wel mee.)
Vergelijk je mij nou met een koddig uitziende, rechtoplopende hagedis?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Mario doet het ook alleen maar goed bij Italiaanse loodgieters, natuurlijk. Dat is nogal een niche.
Nee, met een hulpeloze tuthola in een roze jurk die zich steeds laat ontvoeren door een gemuteerde schildpad.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:54 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Vergelijk je mij nou met een koddig uitziende, rechtoplopende hagedis?
Klinkt redelijk accuraatquote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:56 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nee, met een hulpeloze tuthola in een roze jurk die zich steeds laat ontvoeren door een gemuteerde schildpad.
*giegel*quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:56 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nee, met een hulpeloze tuthola in een roze jurk die zich steeds laat ontvoeren door een gemuteerde schildpad.
quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:56 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Volgens mij is een goed computerspel gebalanceerd.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:51 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar hoe waarheidsgetrouw mag of moet het zijn? In CF kan je bv vrouwelijke karakters kiezen maar die hebben vanwege het kleinere postuur ook een kleinere hitbox. Gelijktijd waren ze echter niet slomer of zwakker.
quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:56 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die zit nu in een reclame voor scootmobiels. Ik voel me eigenlijk best oud nu.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 16:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een kloddertje roze hierrrrrrr, en kloddertje roze daaaaarrrrrr...
Oei.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 16:24 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Die zit nu in een reclame voor scootmobiels. Ik voel me eigenlijk best oud nu.
Whehe, de familie Knots is gewoon van ver na mijn kindertijdquote:Op vrijdag 21 juli 2017 16:24 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Die zit nu in een reclame voor scootmobiels. Ik voel me eigenlijk best oud nu.
quote:Op vrijdag 21 juli 2017 16:04 schreef Kowloon het volgende:
Ah, nog bijna 80 km fietsen. Toch maar aangezet omdat ik het gekeuvel van Michel en Jose altijd zo gezellig vind.
We kunnen het alleen maar hopen!quote:Op vrijdag 21 juli 2017 16:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij moet het nog maar zien te worden, puber!
Preciesquote:Op vrijdag 21 juli 2017 16:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
We kunnen het alleen maar hopen!
Ik ben ouder, volgens mijquote:Op vrijdag 21 juli 2017 16:46 schreef motorbloempje het volgende:
Maakt relmof niet minder oud though
Volgende week ben ik jarig en mijn vrouw heeft een scootmobiel besteld voor mijquote:
Misschien wel zo'n roze!quote:Op vrijdag 21 juli 2017 16:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgende week ben ik jarig en mijn vrouw heeft een scootmobiel besteld voor mij
Hoop ik. Of een Lions polo, dat kan ook.
Is van voor mijn tijd maar desondanks geweldigquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |