twitter:PieriKaine twitterde op zaterdag 03-06-2017 om 23:19:48HUGE number of armed police gathered at London Bridge Crossroads, telling people to move away #LondonBridge @BBCBreaking reageer retweet
twitter:WillHeaven twitterde op zaterdag 03-06-2017 om 23:18:34Passerby says 15-20 people have been run over. "Westminster bridge all over again". Another says 7 or 8. reageer retweet
twitter:WillHeaven twitterde op zaterdag 03-06-2017 om 23:21:01Another cab driver: man crashed into people then there was stabbing attack. London Bridge. reageer retweet
Dus je baseert je visie op op andere mensen door erover te lezen op het internet dan?quote:
Ik heb het over hoe dat in de islam zit, waarom trekken jullie het breder. Niemand hoeft van mij oko maar iets te doen.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Gaan we dat dan voor alle bevolkingsgroepen invoeren? Dat ik ook mijn atheïstische tokkieburen ter verantwoording moet gaan roepen? Want ik kan me voorstellen hoe dat gaat aflopen...
Ik heb het niet bedacht. Zo hoort dat volgens de islam. Ik hou een onschuldige moslim niet verantwoordelijk voor de daden van een ander. Volgens de islam tref je dan ook geen blaam als je het niet had kunnen voorkomen.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, dat is niet wat je zei. Je zei dat het 'de plicht' was voor iedere moslim. Dat is gewoon onmogelijk. Maar het is wel een bijzonder makkelijke manier om alle moslims indirect verantwoordelijk te houden voor de daden van een handjevol radicale idioten.
En als ze dat zeggen zeggen ze dan dat er weer geweld tegen homo's gebruikt moet worden vanwege hun homo zijn om maar wat te noemen? Of dat bepaalde tekeningen de dood verdienen. Want die enquête uitslagen zijn er wel geweest voor de religie van de vrede.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, dat zou niet gebeuren. Sterker nog, er zijn zelfs politici die vinden dat we de christelijke achterlijkheid, in de vorm van 'onze judeo-christelijke normen en waarden' moeten verankeren in de Grondwet.
Duh elke aanslag is meer stemmen en ze hoeven daar verder niks voor te doen.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:33 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is iedere keer een groot feest voor de PVV en zijn aanhang op internet bij elke aanslag.....
DIe gasten vieren gewoon feest.......
Geert Wilders geeft geen ene neuk om Nederland, die is alleen maar bezig met zijn eigen hachje.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:33 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is iedere keer een groot feest voor de PVV en zijn aanhang op internet bij elke aanslag.....
Zweden is ook niet echt belangrijk hoor..quote:Op zondag 4 juni 2017 10:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wellicht vind de rest van wereld Nederland niet zo belangrijk als wij denken. Net als Denemarken of Portugal of zo.
Nee. Ik bedoel die held die mensen oproept zwaarden te kopen, die een vijgenboom vermoordt omdat die buiten het seizoen geen vruchten heeft en die even een tempel verbouwt omdat hij het niet eens is met wat daar gebeurt.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een held met een woedeprobleem? Je bedoelt toch niet die held van heb uw naaste lief en de vijand de andere wang toekeren en wie zonder zonde is werpe de eerste steen?
Deze trol..quote:Op zondag 4 juni 2017 10:33 schreef klaasweetalles het volgende:
En aan de andere kant negeren we realiteit gewoon even.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:33 schreef klaasweetalles het volgende:
Zolang die niet in Nederland plaatsvinden en het niet van het formaat Twin Towers is zal dat allemaal wel loslopen.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:34 schreef HSG het volgende:
[..]
Duh elke aanslag is meer stemmen en ze hoeven daar verder niks voor te doen.
Nee, ik baseer mijn visie op de werkelijkheid. Als je namelijk openlijk kritiek hebt op de islam ben je je leven niet zeker. Vraag maar aan van Gogh, oh nee dat kan niet meer.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:33 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dus je baseert je visie op op andere mensen door erover te lezen op het internet dan?
Ah, daar hebben we het 'laten we extreemrechts niet in de kaart spelen'-argument weerquote:Op zondag 4 juni 2017 10:33 schreef klaasweetalles het volgende:
Geloof me maar joh. Die aanslagen zullen komen.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:34 schreef Euribob het volgende:
[..]
Zolang die niet in Nederland plaatsvinden en het niet van het formaat Twin Towers is zal dat allemaal wel loslopen.
Dus al die mensen die dagelijks op Facebook op de islam zitten te haten zijn hun leven niet zeker?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:35 schreef budvar het volgende:
[..]
Nee, ik baseer mijn visie op de werkelijkheid. Als je namelijk openlijk kritiek hebt op de islam ben je je leven niet zeker. Vraag maar aan van Gogh, oh nee dat kan niet meer.
Gister was ook niet van het formaat twin towersquote:Op zondag 4 juni 2017 10:34 schreef Euribob het volgende:
[..]
Zolang die niet in Nederland plaatsvinden en het niet van het formaat Twin Towers is zal dat allemaal wel loslopen.
Nederland is belangrijker dan broednest Belgie en Denemarken heeft natuurlijk die cartoon onzin gehad.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wellicht vind de rest van wereld Nederland niet zo belangrijk als wij denken. Net als Denemarken of Portugal of zo.
Al bijna 16 jaar sinds de Twin Towers en ik heb er nog geen meegemaakt.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Geloof me maar joh. Die aanslagen zullen komen.
Joh.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:35 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Gister was ook niet van het formaat twin towers
...en de linkse wegkijker moet weer aan de bak om het goed te praten.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:33 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is de laatste aantal jaren ook veel erger geworden.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Al bijna 16 jaar sinds de Twin Towers en ik heb er nog geen meegemaakt.
Dus minder erg?quote:
Meh, IS ligt op z'n gat. De echte dreiging is wat dat betreft wel achter de rug. Niet dat het dan niet kan gebeuren natuurlijk, maar lijkt me niet iets waar je je elke dag zorgen om zou moeten maken.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Het is de laatste aantal jaren ook veel erger geworden.
Geen idee of je makkelijk echte namen en/of adressen kan krijgen via Facebook want daar doe ik niet aan. Maar als dat zo is denk ik dat wel ja.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:35 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dus al die mensen die dagelijks op Facebook op de islam zitten te haten zijn hun leven niet zeker?
Die aanslagen zijn er vooral in de landen die bommen gegooid hebben op het midden oosten..quote:Op zondag 4 juni 2017 10:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Geloof me maar joh. Die aanslagen zullen komen.
Het zal hem aan zijn reet roesten. Hij zet gewoon weer een vlaggetje op Facebook en denkt dat hij daar alles mee zal oplossen.quote:
Wat betreft de invloed die het zal hebben op mensen die op de PVV gaan stemmen? Ja. En qua impact op onze visie op terrorisme ook.quote:
Dat is ook het grote gevaar. Als het kalifaat valt waar denk je waar ze allemaal naartoe gaan.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:37 schreef Euribob het volgende:
[..]
Meh, IS ligt op z'n gat. De echte dreiging is wat dat betreft wel achter de rug. Niet dat het dan niet kan gebeuren natuurlijk, maar lijkt me niet iets waar je je elke dag zorgen om zou moeten maken.
Liefde is sterker dan haat!quote:Op zondag 4 juni 2017 10:38 schreef HSG het volgende:
[..]
Het zal hem aan zijn reet roesten. Hij zet gewoon weer een vlaggetje op Facebook en denkt dat hij daar alles mee zal oplossen.
Dat is geen rechtvaardiging voor collectieve schuld. Net zo min als jij verantwoordelijk bent voor de daden van andere alt-righters omdat alt-right een vreselijk gebrek heeft aan zelfreflectie.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De moslimwereld moet nog een renaissance doormaken en die gaat alleen maar tot stand komen via interne discussie en actie. Door een significant gedeelte van de populatie. De christelijke wereld heeft die arbeid al verricht.
Is het duidelijk zo?
Tja dit ga je dus krijgen.quote:
Gek dan toch, dat al die mensen het daar al jaren ongestoord kunnen doen.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:37 schreef budvar het volgende:
[..]
Geen idee of je makkelijk echte namen en/of adressen kan krijgen via Facebook want daar doe ik niet aan. Maar als dat zo is denk ik dat wel ja.
Behalve moslims. Die moeten wel elkaar aanspreken.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:34 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ik heb het over hoe dat in de islam zit, waarom trekken jullie het breder. Niemand hoeft van mij oko maar iets te doen.
Nou ja, ondanks onze probleemgroepen hebben wij geen echte banlieus zoals in de Franse, Belgische en Britse steden wel het geval is. Bij de pauperbuurten daar is onze Schilderswijk een viersterren resort vergeleken.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nederland is belangrijker dan broednest Belgie en Denemarken heeft natuurlijk die cartoon onzin gehad.
Ik weet niet of Nederland het per se beter doet. Ik denk dat we het over cijfers hebben die ondanks hun gigantische impact vrij laag zijn en waarin er dus veel statistische ruis kan ontstaan.
Ik vind eigenlijk niet dat we veel conclusies kunnen trekken over hoe belangrijk NL is en of we het bijzonder goed doen qua preventie of dat we een bijzonder relaxte populatie moslims hebben... of dat we gewoon een leuke omgeving hebben gecreeert voor mensen waarin dat gezeik niet ontstaat. Het kan maar... het is vooralsnog onduidelijk
Neuh, ik ben best hard wat integratie betreft. Maar ook rechtvaardig. Met het splijten van de samenleving creëer je juist een voedingsbodem voor terrorisme.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:38 schreef HSG het volgende:
[..]
Het zal hem aan zijn reet roesten. Hij zet gewoon weer een vlaggetje op Facebook en denkt dat hij daar alles mee zal oplossen.
Indirect wel, want dat zijn gewoon standpunten die behoren tot de christelijke normen en waarden.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En als ze dat zeggen zeggen ze dan dat er weer geweld tegen homo's gebruikt moet worden vanwege hun homo zijn om maar wat te noemen? Of dat bepaalde tekeningen de dood verdienen. Want die enquête uitslagen zijn er wel geweest voor de religie van de vrede.
Weet ik echt niet, heb helemaal niks met Facebook dus ik weet niet hoe dat daar werkt.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:39 schreef Euribob het volgende:
[..]
Gek dan toch, dat al die mensen het daar al jaren ongestoord kunnen doen.
Dat is het zeker wel. De PEW polls tonen aan dat ultra-conservatieve waarden en sympathie voor terreur vrij hoog ligt in de islamitische wereld alswel in moslimgemeenschappen in Europa. Zolang die basis er ligt zullen extremisten zich beschermd en gerechtvaardigd voelen. De enige manier dat die mentaliteit zal verdwijnen is als men intern eindelijk die discussie aan zal gaan om liberale waarden te accepteren. Tot die tijd regeert haat. Niet per se actieve haat maar... oogluikende haat.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is geen rechtvaardiging voor collectieve schuld. Net zo min als jij verantwoordelijk bent voor de daden van andere alt-righters omdat alt-right een vreselijk gebrek heeft aan zelfreflectie.
Nogmaals, daar roep ik niet toe op. Ik zeg alleen dat moslims dit behoren te doen volgens de islam, is trouwens niet heel erg vreemd bij de meeste religies.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Behalve moslims. Die moeten wel elkaar aanspreken.
Lekker makkelijk, anderen aan standaarden houden waaraan je zelf niet wilt voldoen.
Neem van mij aan dat daar honderdduizenden mensen elke dag kritiek op de Islam zitten te spuien, met hun naam en werkgever voor iedereen te lezen. Als moslims daar geweld tegen zouden willen inzetten zouden ze ze zo kunnen vinden. Maar dat doen ze niet, want alleen een handje extremisten is gewelddadig.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:41 schreef budvar het volgende:
[..]
Weet ik echt niet, heb helemaal niks met Facebook dus ik weet niet hoe dat daar werkt.
hou toch op man.. of deze gasten nu in Jemen zitten of Afghanistan of Irakquote:Op zondag 4 juni 2017 10:39 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja dit ga je dus krijgen.
Een oproep tot burgerwachten en zelf wat doen.
Ik snap deze man wel MAAR.....dan moet de UK weg gaan uit alle Midden Oosten en Afrikaanse gebieden waar zij aanwezig zijn, en met name uit Jemen waar zij vreselijk hebben huisgehouden.
Je kunt geen tereur uitvoeren in andere landen en dan verwachten dat ze je met rust laten.....
Maar dan doen we wat de terroristen willen. We gaan toch niet onderhandelen met dat soort tuig?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Die aanslagen zijn er vooral in de landen die bommen gegooid hebben op het midden oosten..
Nederland moet zich internationaal gewoon niet bemoeien met die teringzooi van bommen gooien op dat soort landen...,
Maar we hebben al gezien dat de meeste terroristen van Europese bodem middle-class moslims zijn.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou ja, ondanks onze probleemgroepen hebben wij geen echte banlieus zoals in de Franse, Belgische en Britse steden wel het geval is. Bij de pauperbuurten daar is onze Schilderswijk een viersterren resort vergeleken.
Hoe het in Duitsland en Zweden is weet ik niet zo.
We hebben ze gewoon rechtstreeks in de armen van ISS gedreven.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:41 schreef UitStraling het volgende:
Misschien is de globale arbeidsmigratie ook wel een beetje ondoordacht snel gegaan allemaal, we hadden zelf geen zin om onze toiletten te poetsen en om repeterend dom werk uit te voeren in onze fabrieken, wisten wij veel dat deze geïmporteerde laaggeschoolden zich ook zouden voortplanten en dat deze kinderen ook gewoon in Nederland mee zouden willen draaien met dezelfde kansen als de allochtonen
Opvallend vind ik het verschil met de IRA aanpak wat hij noemt.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:39 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja dit ga je dus krijgen.
Een oproep tot burgerwachten en zelf wat doen.
Ik snap deze man wel MAAR.....dan moet de UK weg gaan uit alle Midden Oosten en Afrikaanse gebieden waar zij aanwezig zijn, en met name uit Jemen waar zij vreselijk hebben huisgehouden.
Je kunt geen tereur uitvoeren in andere landen en dan verwachten dat ze je met rust laten.....
Tja misschien durven ze dat niet, en durven ze alleen maar onschuldige mensen op een brug plat te rijden of kinderen bij een concert op te blazen.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:43 schreef Euribob het volgende:
[..]
Neem van mij aan dat daar honderdduizenden mensen elke dag kritiek op de Islam zitten te spuien, met hun naam en werkgever voor iedereen te lezen. Als moslims daar geweld tegen zouden willen inzetten zouden ze ze zo kunnen vinden. Maar dat doen ze niet, want alleen een handje extremisten is gewelddadig.
Volgens mij heb jij moeite met taalontwikkeling.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Indirect wel, want dat zijn gewoon standpunten die behoren tot de christelijke normen en waarden.
Waarom heb je hier zo'n moeite mee? Deze kutzooi gebeurd keer op keer. Is het nou echt zo onmogelijk om wanneer iemand uit jouw groep de fout in gaat sorry te zeggen?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Behalve moslims. Die moeten wel elkaar aanspreken.
Lekker makkelijk, anderen aan standaarden houden waaraan je zelf niet wilt voldoen.
Islamitische landen moeten zelf een veel grotere bijdrage leveren.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:44 schreef NgInE het volgende:
[..]
Maar dan doen we wat de terroristen willen. We gaan toch niet onderhandelen met dat soort tuig?
En wat is dan jouw groep?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij moeite met taalontwikkeling.
[..]
Waarom heb je hier zo'n moeite mee? Deze kutzooi gebeurd keer op keer. Is het nou echt zo onmogelijk om wanneer iemand uit jouw groep de fout in gaat sorry te zeggen?
Zo simpel is het waarschijnlijk. Wij weten hier nog wie er in welke wijk zit, de politie rijdt nog gewoon vrolijk door de Schilderswijk enz.. Daarnaast werken inlichtingendiensten, jeugdzorg, politie etc. hier nog behoorlijk intensief samen. Ik denk dat de Britse politie werkelijk waar geen flauw idee heeft van wat er in die wijken in Birmingham, London en Leicester rondloopt. Zelfde verhaal voor Frankrijk en Blegië inderdaad.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou ja, ondanks onze probleemgroepen hebben wij geen echte banlieus zoals in de Franse, Belgische en Britse steden wel het geval is. Bij de pauperbuurten daar is onze Schilderswijk een viersterren resort vergeleken.
Hoe het in Duitsland en Zweden is weet ik niet zo.
Helemaal mee eens. Maar die hebben vaak niet het budget of de expertise om het echt goed aan te pakken.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:46 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Islamitische landen moeten zelf een veel grotere bijdrage leveren.
het gaat er vooral om dat het westen gewoon de hoofdverantwoordelijke voor de huidige situatie in het midden oostenquote:Op zondag 4 juni 2017 10:41 schreef UitStraling het volgende:
Misschien is de globale arbeidsmigratie ook wel een beetje ondoordacht snel gegaan allemaal, we hadden zelf geen zin om onze toiletten te poetsen en om repeterend dom werk uit te voeren in onze fabrieken, wisten wij veel dat deze geïmporteerde laaggeschoolden zich ook zouden voortplanten en dat deze kinderen ook gewoon in Nederland mee zouden willend draaien met dezelfde kansen als de allochtonen
Je hebt gewoon gekken in de maatschappij, en omdat die aanslagen plegen zou je kunnen zeggen dat je liever niet de aandacht op je wilt hebben vanwege je uitspraken. Het is echter onzin om alle moslims dan maar af te serveren als zijnde gewelddadig en gevaarlijk. 99,99% van alle moslims zijn gewoon mensen die gewoon hun leven leiden en verder geen plannen hebben wat betreft het omver gooien van de Westerse samenleving.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:45 schreef budvar het volgende:
[..]
Tja misschien durven ze dat niet, en durven ze alleen maar onschuldige mensen op een brug plat te rijden of kinderen bij een concert op te blazen.
Het blijven wel (isla)mietjes natuurlijk.
Bron hiervoor?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:46 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Ik kan je trouwens vertellen dat er in het Westen van Duitsland behoorlijke no-go-zones voor zowel politie als autochtone bewoners aan het ontstaan zijn waar buitenlandse gangs de dienst uitmaken. In Zweden heb je ook wat van die wijken, met name in de grote steden.
Tuurlijk mevrouw Merkel : Nog meer moslims binnenhalen.quote:Ik denk in deze uren met deelneming en solidariteit aan onze Britse vrienden en iedereen in Londen. Mijn gedachten gaan uit naar de slachtoffers van de aanslag en hun families. Vandaag zijn wij over de grenzen heen in afschuw en verdriet verenigd, maar ook in vastberadenheid".
Ik roei, mijn vrienden en ben PvdD stemmer. Als morgen leden uit naam van mijn roeivereniging gaat moorden heb ik geen enkele moeite met zeggen dat dit niet is waarvoor ik ben gaan roeien en dat WE eens grondig naar onszelf moeten kijken.quote:
Wacht, jij stelt dus omdat iemand niet de ballen heeft om iemand aan te spreken op iets wel de ballen heeft om een zelfmoordaanslag te plegen? Is het niet een beetje vroeg om te drinken?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:45 schreef budvar het volgende:
[..]
Tja misschien durven ze dat niet, en durven ze alleen maar onschuldige mensen op een brug plat te rijden of kinderen bij een concert op te blazen.
Het blijven wel (isla)mietjes natuurlijk.
Nee dit soort terroristen willen juist dat je ze aanvalt....quote:Op zondag 4 juni 2017 10:44 schreef NgInE het volgende:
[..]
Maar dan doen we wat de terroristen willen. We gaan toch niet onderhandelen met dat soort tuig?
Genoeg geld. Internationaal zou er zelfs nog een bijdrage bij kunnen komen. De expertise, daar wordt ook aan gewerkt, maar ook dat loopt niet helemaal soepel. Waar ligt het dan aan? Ik denk de wil.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:48 schreef NgInE het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar die hebben vaak niet het budget of de expertise om het echt goed aan te pakken.
En dat is alles? Jij moet sorry zeggen als een roeier of een PvdD-stemmer wat kuts doet? Niet stiekem nog andere groepen waar je bijhoort? FOK!-bezoekers bijvoorbeeld?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik roei, mijn vrienden en ben PvdD stemmer. Als morgen leden uit naam van mijn roeivereniging gaat moorden heb ik geen enkele moeite met zeggen dat dit niet is waarvoor ik ben gaan roeien en dat WE eens grondig naar onszelf moeten kijken.
Dat extremisten het waanidee hebben dat ze gerechtvaardigd zijn, betekent niet dat we alle moslims verantwoordelijk moeten houden.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat is het zeker wel. De PEW polls tonen aan dat ultra-conservatieve waarden en sympathie voor terreur vrij hoog ligt in de islamitische wereld alswel in moslimgemeenschappen in Europa. Zolang die basis er ligt zullen extremisten zich beschermd en gerechtvaardigd voelen. De enige manier dat die mentaliteit zal verdwijnen is als men intern eindelijk die discussie aan zal gaan om liberale waarden te accepteren. Tot die tijd regeert haat. Niet per se actieve haat maar... oogluikende haat.
Onduidelijke filmpjes waarin een buitenlander onverstaanbaar brabbelt voegt niets toe aan dit topic. Als je moslims wil gaan lopen haten ga je maar ergens anders heen.quote:
Prima zaak.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
een of andere mongool zich gerechtvaardigd voelt om een pedo te vermoorden.
Het voegt juist heel veel toe.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:54 schreef Euribob het volgende:
[..]
Onduidelijke filmpjes waarin een buitenlander onverstaanbaar brabbelt voegt niets toe aan dit topic. Als je moslims wil gaan lopen haten ga je maar ergens anders heen.
Oftewel; zwaar overdreven al deze commotie, in mijn eigen achtertuintje is het fijn rustig.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Al bijna 16 jaar sinds de Twin Towers en ik heb er nog geen meegemaakt.
Hoeveel % moslims wereldwijd keuren geweld in naam van allah niet af?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:37 schreef Euribob het volgende:
[..]
Meh, IS ligt op z'n gat. De echte dreiging is wat dat betreft wel achter de rug. Niet dat het dan niet kan gebeuren natuurlijk, maar lijkt me niet iets waar je je elke dag zorgen om zou moeten maken.
Joh, als je geen tegenargumenten meer hebt, zeg dan gewoon niets.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij moeite met taalontwikkeling.
Waarom zou je dat doen? Excuses aanbieden impliceert schuld. En de meeste moslims zijn nou eenmaal niet schuldig aan terrorisme.quote:[..]
Waarom heb je hier zo'n moeite mee? Deze kutzooi gebeurd keer op keer. Is het nou echt zo onmogelijk om wanneer iemand uit jouw groep de fout in gaat sorry te zeggen?
Bron hiervoor?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:49 schreef Euribob het volgende:
99,99% van alle moslims zijn gewoon mensen die gewoon hun leven leiden en verder geen plannen hebben wat betreft het omver gooien van de Westerse samenleving.
Had meer van je verwacht. Ik meen dat er hier op fok geen centrale ideologie is. Nou ga je vast zeggen dat moslims die ook niet hebben, maar ik ken een zeer gewelddadige profeet en boekje dat ze allemaal met elkaar gemeen hebben. Het feit dat wij op fok zitten betekend niet dat wij zoiets gemeen hebben.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En dat is alles? Jij moet sorry zeggen als een roeier of een PvdD-stemmer wat kuts doet? Niet stiekem nog andere groepen waar je bijhoort? FOK!-bezoekers bijvoorbeeld?
Ik zag bijvoorbeeld net mensen op FOK! nazisme promoten. Ik heb nog geen excuses van je gezien.
ik weet niet welke rol als beschermengel jij hebt aangenomen, misschien moeten we juist eens wel dit soort filmpjes posten.. want hoe je het wendt of keert.. dit soort mensen lopen nu rond.. of denk je werkelijk waar dat het maar om een groepje van 10 mensen gaat?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:54 schreef Euribob het volgende:
[..]
Onduidelijke filmpjes waarin een buitenlander onverstaanbaar brabbelt voegt niets toe aan dit topic. Als je moslims wil gaan lopen haten ga je maar ergens anders heen.
Is het posten van een linkje 'haten'? Hij maakte alleen informatie beschikbaar op het Internet.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:54 schreef Euribob het volgende:
[..]
Tja ik ben gewoon van mening dat de islam en al zijn facetten niets dan ellende oplevert en dat het derhalve het beste zou zijn als het uit Europa verwijderd zou worden. En dit soort aanslagen bevestigen dat beeld alleen maar. Helaas is er geen enkele politieke partij die iets aan wil of kan doen(nee ook de pvv niet want die roepen alleen maar iets doen ho maar).quote:Op zondag 4 juni 2017 10:49 schreef Euribob het volgende:
[..]
Je hebt gewoon gekken in de maatschappij, en omdat die aanslagen plegen zou je kunnen zeggen dat je liever niet de aandacht op je wilt hebben vanwege je uitspraken. Het is echter onzin om alle moslims dan maar af te serveren als zijnde gewelddadig en gevaarlijk. 99,99% van alle moslims zijn gewoon mensen die gewoon hun leven leiden en verder geen plannen hebben wat betreft het omver gooien van de Westerse samenleving.
Nee, ik zei dat het geen invloed had op het aantal PVV-stemmers. Ik heb geen enkele uitspraak gedaan over de humanitaire ernst van deze aanslag. Le-zen.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:55 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Oftewel; zwaar overdreven al deze commotie, in mijn eigen achtertuintje is het fijn rustig.
Stuitend naïef, als je het mij vraagt.
IS is/was op het moment wel de ergste bron van het terrorisme geloof ik, dat die nu neergaan betekent dat de dreiging daalt. Vrij simpel.quote:[..]
Hoeveel % moslims wereldwijd keuren geweld in naam van allah niet af?
Hoeveel andere islamitische terroristische organisaties zijn er naast IS?
En hoeveel % sympathiseren met islamitische terroristische organisaties zoals IS?
Allemaal vragen en feiten waar jij compleet aan voorbij gaat.
''IS op zn gat, dus zal nu wel zo'n beetje afgelopen zijn met die terreur dreiging op het (één na) hoogste niveau.''
Dat heb ik niet gezegd. Dat was iemand anders. Ik zei alleen dat Geert Wilders geen neuk geeft om Nederland.quote:Verder; jouw uitspraak over feestvierende PVVers na een aanslag is echt te idioot voor woorden.
Ik ken een forum dat FOK!-bezoekers allemaal gemeen hebben.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Had meer van je verwacht. Ik meen dat er hier op fok geen centrale ideologie is. Nou ga je vast zeggen dat moslims die ook niet hebben, maar ik ken een zeer gewelddadige profeet en boekje dat ze allemaal met elkaar gemeen hebben. Het feit dat wij op fok zitten betekend niet dat wij zoiets gemeen hebben.
Maar de volgende keer dat Ajax supporters ergens de fik in zetten moeten we niet meer de club straffen toch?
Moslims zijn inderdaad proportioneel verantwoordelijk voor het feit dat deze renaissance uitgesteld blijft. Mede doordat men ook vanuit moslimgemeenschappen vrolijk meehelpt aan de perceptie dat critiek op de islam "islamophobia" is en gelijk staat aan racisme, nazi-isme etc..quote:Op zondag 4 juni 2017 10:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat extremisten het waanidee hebben dat ze gerechtvaardigd zijn, betekent niet dat we alle moslims verantwoordelijk moeten houden.
Dat betekent het zeker wel. We scheppen hier met zijn allen een air dat bepaalde dingen stiekem gerechtvaardigd zijn, dan is het niet raar dat bepaalde mensen zin krijgen om te acteren.quote:Er is in Nederland ook brede steun voor harde straffen tegen pedo's. Dat betekent niet dat we allemaal verantwoordelijk zijn als een of andere mongool zich gerechtvaardigd voelt om een pedo te vermoorden.
Dat is toch echt heel wat anders.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Totdat jijzelf doodgemaakt wordt omdat iemand denkt dat je aan z'n kind hebt gezeten.
Één man die in een onduidelijke taal brabbelt. Je weet niet eens zeker of hij het over de aanslag heeft. Ga ergens anders maar ongefundeerd boos zitten doen, hier wordt het nieuws besproken.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:56 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ik weet niet welke rol als beschermengel jij hebt aangenomen, misschien moeten we juist eens wel dit soort filmpjes posten.. want hoe je het wendt of keert.. dit soort mensen lopen nu rond.. of denk je werkelijk waar dat het maar om een groepje van 10 mensen gaat?
Dit is gewoon een laffe actie van je waar de linkse media ook aan meedoet.. mensen niet confronteren met de harde werkelijkheid
maar goed.. ik verwacht ook niks anders van moderators
Joh de maatschappij staat niet stil en christendom ook niet. Tenzij jij serieus wil beweren dat mensen die terug willen naar die joods-christelijke waarden terug willen naar de samenleving van rond de verchristelijking van Europa.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Joh, als je geen tegenargumenten meer hebt, zeg dan gewoon niets.
[..]
Waarom zou je dat doen? Excuses aanbieden impliceert schuld. En de meeste moslims zijn nou eenmaal niet schuldig aan terrorisme.
gvd ben je echt zo naief?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:59 schreef Euribob het volgende:
[..]
Hoeveel terroristen hebben we in Nederland?
Er werd mij niets duidelijk uit dat filmpje in ieder geval, behalve de intentie van de user in kwestie.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:56 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Is het posten van een linkje 'haten'? Hij maakte alleen informatie beschikbaar op het Internet.
Dat is nog steeds geen argument om alle moslims verantwoordelijk te stellen voor aanslagen.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Moslims zijn inderdaad proportioneel verantwoordelijk voor het feit dat deze renaissance uitgesteld blijft. Mede doordat men ook vanuit moslimgemeenschappen vrolijk meehelpt aan de perceptie dat critiek op de islam "islamophobia" is en gelijk staat aan racisme, nazi-isme etc..
Dat ben ik met je oneens. We hebben het recht om bepaalde ideeën te hebben over rechtvaardigheid, normen en waarden. Dat anderen daar niet mee om kunnen gaan, betekent niet dat wij onze ideeën moeten aanpassen. Net zo min als rechtse mensen hun ideeën moeten aanpassen omdat AFA daar niet mee om kan gaan.quote:[..]
Dat betekent het zeker wel. We scheppen hier met zijn allen een air dat bepaalde dingen stiekem gerechtvaardigd zijn, dan is het niet raar dat bepaalde mensen zin krijgen om te acteren.
Ik kom elke dag buiten, ik woon in een buurt waar veel islamieten wonen, ik herken me oprecht niet in het beeld van moslims dat jij hier probeert te schetsen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:01 schreef Onnoman het volgende:
[..]
gvd ben je echt zo naief?
heb je de willekeurige reacties gezien toen Pim Fortuyn werd vermoord?
het zijn allemaal in meer of mindere maten sympathisanten van alles wat anti westen is en anti islamitisch "infidels"
blijkbaar geloof jij in sprookjes
Blabla.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:01 schreef Onnoman het volgende:
[..]
gvd ben je echt zo naief?
heb je de willekeurige reacties gezien toen Pim Fortuyn werd vermoord?
het zijn allemaal in meer of mindere maten sympathisanten van alles wat anti westen is en anti islamitisch "infidels"
blijkbaar geloof jij in sprookjes
Als jij morgen ontploft voor de goede zaak van FOK! heb ik er geen enkele moeite mee om te zeggen dat je een enorme klootzak bent, mij niet vertegenwoordigd en ik de politie wil helpen met onderzoek naar je medestanders.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik ken een forum dat FOK!-bezoekers allemaal gemeen hebben.
Je kunt moeilijk de ene groep blind generaliseren en de andere ontkennen.
Dat je dat doet in die hypothetische situatiequote:Op zondag 4 juni 2017 11:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als jij morgen ontploft voor de goede zaak van FOK! heb ik er geen enkele moeite mee om te zeggen dat je een enorme klootzak bent, mij niet vertegenwoordigd en ik de politie wil helpen met onderzoek naar je medestanders.
http://www.express.co.uk/(...)lice-terror-tip-offs
Rond de verchristelijking van Europa?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Joh de maatschappij staat niet stil en christendom ook niet. Tenzij jij serieus wil beweren dat mensen die terug willen naar die joods-christelijke waarden terug willen naar de samenleving van rond de verchristelijking van Europa.
Misschien hebben ze dat ook wel gedaan. Het is niet zo eenvoudig dat je alleen kunt radicaliseren omdat je omgeving er niets van zegt.quote:Heb je dat niet dan? Deze jongens groeien op in een gemeenschap die ook in Nederland honderden moordenaars voor het geloof heeft geproduceerd. Die gasten handelen niet alleen wat betekend dat de familie, vrienden en kennissen een situatie hebben gecreëerd waarin moorden acceptabel gedrag is. Al die mensen staan ook weer in verband met honderden anderen die op enig moment ook wat hadden kunnen zeggen van de achterlijke manier van denken.
En stel dat er een miljard fokkers (my eyes) zijn en elke week is er ergens op de wereld wel een fokker die een aanslag pleegt? Ga je dan ook elke week de media opzoeken en je afstand nemen?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als jij morgen ontploft voor de goede zaak van FOK! heb ik er geen enkele moeite mee om te zeggen dat je een enorme klootzak bent, mij niet vertegenwoordigd en ik de politie wil helpen met onderzoek naar je medestanders.
Het is de schuld van de blanke.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:40 schreef Euribob het volgende:
[..]
Neuh, ik ben best hard wat integratie betreft. Maar ook rechtvaardig. Met het splijten van de samenleving creëer je juist een voedingsbodem voor terrorisme.
En daardoor onze internationale interesses negeren? Slechte deal voor ons. Juist als je vluchtelingen stromen wilt voorkomen zul je af en toe militair moeten ingrijpen.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:50 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Nee dit soort terroristen willen juist dat je ze aanvalt....
Dan hebben ze nog meer reden tot geweld.....het zijn geweldsgekkies
http://www.telegraaf.nl/b(...)aanslagpleger__.htmlquote:Op een foto die door een Italiaanse fotograaf op Instagram werd geplaatst is een van de daders van de aanslag te zien. Een man in legerkleding ligt op de grond en draagt een bomgordel, maar die bleek later nep.
Je kon het toch niet laten hè...quote:
Dat is jouw ''bron''?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:59 schreef Euribob het volgende:
[..]
Hoeveel terroristen hebben we in Nederland?
Ik stel niemand direct verantwoordelijk. Ik stel een gemeenschap proportioneel verantwoordelijk.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen argument om alle moslims verantwoordelijk te stellen voor aanslagen.
Niemand MOET ideeen aanpassen maar laten we wel wezen.. als we collectief niet van de vruchten van onze cultuur houden dan kunnen we ook niet collectief doen alsof onze neus bloed.quote:[..]
Dat ben ik met je oneens. We hebben het recht om bepaalde ideeën te hebben over rechtvaardigheid, normen en waarden. Dat anderen daar niet mee om kunnen gaan, betekent niet dat wij onze ideeën moeten aanpassen. Net zo min als rechtse mensen hun ideeën moeten aanpassen omdat AFA daar niet mee om kan gaan.
Gewoon als EU zorgen dat je buurlanden stabiel zijn, en Amerika er niet in rond laten klooien. Dan heb je nimmer last van vluchtelingenstromen. Mogelijke volksverhuizingen door klimaatverandering niet meegerekend.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:06 schreef NgInE het volgende:
[..]
En daardoor onze internationale interesses negeren? Slechte deal voor ons. Juist als je vluchtelingen stromen wilt voorkomen zul je af en toe militair moeten ingrijpen.
Ik denk dat de wil er wel is, want geen land zit te wachten op aanslagen. Daarnaast willen de meeste landen in het midden-oosten graag handel kunnen drijven met het westen.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:50 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Genoeg geld. Internationaal zou er zelfs nog een bijdrage bij kunnen komen. De expertise, daar wordt ook aan gewerkt, maar ook dat loopt niet helemaal soepel. Waar ligt het dan aan? Ik denk de wil.
Jij speelt woordspelletjes om je eerdere domme uitspraak niet toe te hoeven geven. Als het CDA terug wil naar de joods christelijke waarden hebben ze het niet over potenrammen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Rond de verchristelijking van Europa?Nee joh, dit zijn gewoon de waarden die de christenen 50 jaar geleden nog openlijk verdedigden. Homoseksualiteit was verboden, blasfemie moest bestraft worden en de kerk was de enige bron van moraliteit.
[..]
Misschien hebben ze dat ook wel gedaan. Het is niet zo eenvoudig dat je alleen kunt radicaliseren omdat je omgeving er niets van zegt.
Maar ga je dan ook erkennen dat FOK! inherent slecht is en terrorisme promoot en dat heel FOK! omgegooid moet worden naar de wensen van buitenstaanders om zulke uitwassen te voorkomen? Of zeg je dan dat FOK! best wel prima is, maar dat iemand als Jigzoz gewoon het idee achter FOK! volkomen verkeerd heeft opgevat?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Teneinde fok te zuiveren van moordende mongolen zoals jij.
Mensen zijn in mijn boek onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Ik hoor het wel als blijkt dat er onomstotelijk bewijs is dat alle moslims samenwerken om de Nederlandse samenleving te islamificeren, dan kom ik mijn nederige excuses aanbieden. Tot die tijd ga ik gewoon zonder vrees naar m'n Marokkaanse bakker en Turkse supermarkt.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:07 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat is jouw ''bron''?
Moet idd wel even terugnemen over wat ik zei over de door jou niet gemaakte uitspraak over feestvierende PVVers.
Islam volledig verbieden kan domweg niet; op dat gebied moet je realistisch zijn. Verder is het duidelijk dat het "gedachtengoed" van degenen die aanslagen plegen gebaseerd is op salafistische/wahhabistische interpretatie van de islam.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:57 schreef budvar het volgende:
[..]
Tja ik ben gewoon van mening dat de islam en al zijn facetten niets dan ellende oplevert en dat het derhalve het beste zou zijn als het uit Europa verwijderd zou worden. En dit soort aanslagen bevestigen dat beeld alleen maar. Helaas is er geen enkele politieke partij die iets aan wil of kan doen(nee ook de pvv niet want die roepen alleen maar iets doen ho maar).
Klik voor de grap eens op die link in mijn bericht. Als tweederde van fok medeplichtig zou zijn aan aanslagen zou ik dit forum verlaten en een stukje voor geenstijl schrijven ja.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:05 schreef Euribob het volgende:
[..]
En stel dat er een miljard fokkers (my eyes) zijn en elke week is er ergens op de wereld wel een fokker die een aanslag pleegt? Ga je dan ook elke week de media opzoeken en je afstand nemen?
het verschil is dat jij doet alsof er geen (grote) aanwezigheid bestaat van fundementalisten in dit land.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:03 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik kom elke dag buiten, ik woon in een buurt waar veel islamieten wonen, ik herken me oprecht niet in het beeld van moslims dat jij hier probeert te schetsen.
En daarmee wil je zeggen dat twee derde van alle moslims medeplichtig is aan aanslagen?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Klik voor de grap eens op die link in mijn bericht. Als tweederde van fok medeplichtig zou zijn aan aanslagen zou ik dit forum verlaten en een stukje voor geenstijl schrijven ja.
Denk je zelf niet dat de Nederlandse samenleving veel meer invloed heeft op de individuele moslim dan andersom? Ze kunnen het in het Midden-Oosten al niet eens worden met elkaar, waarom zouden ze dat in Nederland wel kunnen?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:10 schreef Onnoman het volgende:
[..]
het verschil is dat jij doet alsof er geen (grote) aanwezigheid bestaat van fundementalisten in dit land.
Terwijl ik alleen aangeef dat ze een meer of mindere maten in onze samenleving geweven zijn. Ik spreek in dit geval niet over goede moslims, omdat dit in dit topic geen meerwaarde heeft. De focus moet liggen op hen die niks gemeen hebben met onze samenleving
Dat jij elk weekend een marokkaanse thee drinkt vind ik prima, maar volgens mij doe je dit enkel ter bevestiging dat er alleen maar goede moslims bestaan in de samenleving.
Vind ik prima, jezelf voor de gek houden. Maar de realiteit is anders.
En dit inderdaad. Mijn god.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En daarmee wil je zeggen dat twee derde van alle moslims medeplichtig is aan aanslagen?
https://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_attitudes_toward_terrorismquote:Op zondag 4 juni 2017 11:05 schreef Euribob het volgende:
[..]
En stel dat er een miljard fokkers (my eyes) zijn en elke week is er ergens op de wereld wel een fokker die een aanslag pleegt? Ga je dan ook elke week de media opzoeken en je afstand nemen?
Op je pik getrapt omdat ik een moordenaar een mongool noem. Of moeite met denkspelletjes natuurlijk. Fictie en realiteit zijn ook moeilijk schatje.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je kon het toch niet laten hè...
Bij dezen wil ik mij graag preventief distantiëren van personen zoals bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, user Glazenmaker.
nee.. dat hebben we niet.. anders zouden ze hier niet zittenquote:Op zondag 4 juni 2017 11:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
Denk je zelf niet dat de Nederlandse samenleving veel meer invloed heeft op de individuele moslim dan andersom? Ze kunnen het in het Midden-Oosten al niet eens worden met elkaar, waarom zouden ze dat in Nederland wel kunnen?
wat je voorstelt kan niet, want vrijheid van vereniging/religie. Zodra we daar tegen op zouden treden hebben we direct de europese commissie op ons dakquote:Op zondag 4 juni 2017 11:09 schreef drexciya het volgende:
[..]
Islam volledig verbieden kan domweg niet; op dat gebied moet je realistisch zijn. Verder is het duidelijk dat het "gedachtengoed" van degenen die aanslagen plegen gebaseerd is op salafistische/wahhabistische interpretatie van de islam.
Wat we dus wel kunnen doen, is actief tegen deze stromingen ageren. Dus géén moskee die salafistische sponsors heeft toelaten. Verder blijft het triest dat we de verspreiding van deze stroming door Saoedi-Arabië en Qatar maar ongehinderd door laten gaan.
Nu zullen sommige wegkijkers blijven roepen dat het aan het Westen ligt, maar de echte problemen zijn begonnen toen salafisme op grote schaal werd verspreid in de islamitische wereld. Waar je ook kijkt, denk aan Indonesië bijvoorbeeld, zie je een verschuiving naar strengere interpretatie en beleving van de islam.
O nee, absoluut niet. Ik kon er wel om lachen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Op je pik getrapt omdat ik een moordenaar een mongool noem. Of moeite met denkspelletjes natuurlijk. Fictie en realiteit zijn ook moeilijk schatje.
Dat zou zeker een hele goede eerste stap in de goede richting zijn, maar ik vrees dat het nog niet genoeg zou zijn.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:09 schreef drexciya het volgende:
[..]
Islam volledig verbieden kan domweg niet; op dat gebied moet je realistisch zijn. Verder is het duidelijk dat het "gedachtengoed" van degenen die aanslagen plegen gebaseerd is op salafistische/wahhabistische interpretatie van de islam.
Wat we dus wel kunnen doen, is actief tegen deze stromingen ageren. Dus géén moskee die salafistische sponsors heeft toelaten. Verder blijft het triest dat we de verspreiding van deze stroming door Saoedi-Arabië en Qatar maar ongehinderd door laten gaan.
Nu zullen sommige wegkijkers blijven roepen dat het aan het Westen ligt, maar de echte problemen zijn begonnen toen salafisme op grote schaal werd verspreid in de islamitische wereld. Waar je ook kijkt, denk aan Indonesië bijvoorbeeld, zie je een verschuiving naar strengere interpretatie en beleving van de islam.
Als er alleen maar goede nederlanders bestaan...quote:Op zondag 4 juni 2017 11:10 schreef Onnoman het volgende:
[..]
het verschil is dat jij doet alsof er geen (grote) aanwezigheid bestaat van fundementalisten in dit land.
Terwijl ik alleen aangeef dat ze een meer of mindere maten in onze samenleving geweven zijn. Ik spreek in dit geval niet over goede moslims, omdat dit in dit topic geen meerwaarde heeft. De focus moet liggen op hen die niks gemeen hebben met onze samenleving
Dat jij elk weekend een marokkaanse thee drinkt vind ik prima, maar volgens mij doe je dit enkel ter bevestiging dat er alleen maar goede moslims bestaan in de samenleving.
Vind ik prima, jezelf voor de gek houden. Maar de realiteit is anders.
Als je met goede, inhoudelijke kritiek komt, ga ik daar graag in mee. Dat heb ik ook vaak genoeg gedaan. Maar dat is de meeste kritiek niet meer.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:07 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik stel niemand direct verantwoordelijk. Ik stel een gemeenschap proportioneel verantwoordelijk.
Veel moslims dragen, met hun ultraconservatieve ultrareligieuze waarden wel degelijk bij aan een klimaat van echte haat. En dat dient te veranderen. Er moet een interne dialoog komen over hoe de moslimwereld eindelijk de 21ste eeuw in gaat. En dat kan even dure. Dat is prima. Maar op dit moment wordt dit stukgeslagen. Binnen de islamitische wereld zelf en binnen Europa door zogenaamd welwillende progressievelingen die meer kwaad dan goed aan het verrichten zijn. Wel met de beste intenties dat geloof ik graag maar nog steeds. En ja daar maak jij deel van uit Ser.
Doen de meeste moslims ook niet. Maar een boel van hen vinden hun religieuze ideeën dusdanig belangrijk dat ze die rotte vruchten er wel voor over hebben. Net zoals wij de vrijheid van meningsuiting dusdanig waardevol vinden, dat we het accepteren dat mensen daardoor ook onwelgevallige dingen kunnen zeggen.quote:[..]
Niemand MOET ideeen aanpassen maar laten we wel wezen.. als we collectief niet van de vruchten van onze cultuur houden dan kunnen we ook niet collectief doen alsof onze neus bloed.
Simpel.
In je linkje staat dit zinnetje:quote:Op zondag 4 juni 2017 11:12 schreef Harlon het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_attitudes_toward_terrorism
daar heb je wat statistiekjes erover. 't feit dat het niet slechts 1% of minder is die terrorisme goedkeurt en het eigenlijk altijd goedkeurt zegt naar mijn mening al meer dan genoeg. je bent hier gewoon echt heel erg hard de mongol aan 't uithangen vriend. Er zit een groot probleem in die religie waardoor geweld tegen niet moslims door een significant deel wordt geaccepteerd.
Daaruit kun je concluderen dat het niet de islam is die de oorzaak is van de visie of geweld tegen burgers is toegestaan of niet.quote:John Esposito, using poll data from Gallup, wrote in 2008 that Muslims and Americans were equally likely to reject violence against civilians. He also found that those Muslims who support violence against civilians are no more religious than Muslims who do not.
Nee. Dat is gewoon niet waar. Dat kan ook helemaal niet, want vrijheid van meningsuiting is helig in dit land. Je mag vinden wat je wil.quote:Dat is naar mijn mening al voldoende om de religie in zijn geheel te verbannen. Als wij bijvoorbeeld een extreem rechtse groepering zouden hebben waarvan 10-15% van de leden het prima vind dat er geweld wordt gebruikt tegen andersdenkenden, dan is die binnen no time verboden.
Als jij denkt dat die paar radicale idioten letterlijk de kunst, cultuur en historie van Europa kunnen vernietigen ben je niet goed wijs.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:11 schreef Nintex het volgende:
In Europa staan letterlijk duizenden jaren aan kunst, cultuur en historie op het spel. We moeten ons met hand en tand verdedigen tegen deze death cult.
Het enige dat eigenlijk nog rest is dat burgers zich gaan bewapenen.
Ja, ik zou er alles aan doen om mijn heilige Fok niet in een onterecht kwaad daglicht te stellen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:05 schreef Euribob het volgende:
[..]
Welke joods-christelijke waarden willen ze wel terug dan?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij speelt woordspelletjes om je eerdere domme uitspraak niet toe te hoeven geven. Als het CDA terug wil naar de joods christelijke waarden hebben ze het niet over potenrammen.
Die omgeving is wat ingewikkelder dan je het voorstelt.quote:18 jarige knulletjes met een laag iq die wat doen zijn een product van hun omgeving.
De EU is een vervlogen politiek project. Een kanttekening in de geschiedenis van Europa.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:14 schreef Harlon het volgende:
[..]
wat je voorstelt kan niet, want vrijheid van vereniging/religie. Zodra we daar tegen op zouden treden hebben we direct de europese commissie op ons dak
Ik zie al die moslims keurig Nederlands spreken, soms met een sterker dialect dan de blanke tegenhanger. Over een generatie of twee zijn die allemaal zo verschrikkelijk Nederlands dat je e niet meer van Joden zou kunnen onderscheiden.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:13 schreef Onnoman het volgende:
[..]
nee.. dat hebben we niet.. anders zouden ze hier niet zitten
Nee, je wordt alleen verstoten. FOK! heeft namelijk een eigen rechtssysteem en democratie is er uitgesloten.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:16 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja, ik zou er alles aan doen om mijn heilige Fok niet in een onterecht kwaad daglicht te stellen.
Maar, in dit voorbeeld; worden Fokkers dan ook aan de hand van een heilig voorschrift geïndoctrineerd met afkeer en intolerantie tegen over niet-fokkers? En stel dat ik Fok wil verlaten, kritiek op Fok heb of onze heilige profeet Danny bespot, ben ik dan nog wel mn leven zeker of heb ik te vrezen voor andere Fokkers- die zichzelf als de ware fokkers zien?
Omdat ze zich maar aanpassen of opflikkeren.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ze kunnen het in het Midden-Oosten al niet eens worden met elkaar, waarom zouden ze dat in Nederland wel kunnen?
Ja er zijn al problemen genoeg, maar daarom hoeven de extra problemen die door moslims worden veroorzaakt niet te tolereren of te negeren.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:15 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Als er alleen maar goede nederlanders bestaan...
De grootse misdaden in Nederland zijn nog altijd gepleegd door autochtone Nederlanders de laatste 20 jaar........
aanslag koningindag
aanslag pim fortuyn
aanslag winkelcentrum alphen aan den rijn
vaatstra zaak
holleeder kwestie
enzovoorts enzovoorts
Jij doet net alsof autochtone allemaal geweldig zin.....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik sta er nog steeds achter dat dit false flag is.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:15 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
De grootse misdaden in Nederland zijn nog altijd gepleegd door autochtone Nederlanders de laatste 20 jaar........
aanslag koningindag
aanslag pim fortuyn
vaatstra zaak
holleeder kwestie
enzovoorts enzovoorts
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat dacht men ook in Syrie toen Asad zijn land gebruikte als doorvoer haven naar Irak en zelfs in Irak toen ISIS daar aan kracht won.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:15 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als jij denkt dat die paar radicale idioten letterlijk de kunst, cultuur en historie van Europa kunnen vernietigen ben je niet goed wijs.
Klassiekertje: Nederlanders/ westerlingen zijn ook geen lievertjesquote:Op zondag 4 juni 2017 11:15 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
aanslag koningindag
aanslag pim fortuyn
vaatstra zaak
holleeder kwestie
enzovoorts enzovoorts
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als je ''slechts'' verstoten word, maar verder de vrijheid hebt om voor jouw eigen vrijheid te kiezen en niet voor jouw leven hoeft te vrezen, dan loopt de vergelijking met de islam al mank...quote:Op zondag 4 juni 2017 11:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, je wordt alleen verstoten. FOK! heeft namelijk een eigen rechtssysteem en democratie is er uitgesloten.
Is dat je criterium, ja? Dan is FOK! ook als community proportioneel verantwoordelijk bijvoorbeeld.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:07 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik stel niemand direct verantwoordelijk. Ik stel een gemeenschap proportioneel verantwoordelijk.
Veel moslims dragen, met hun ultraconservatieve ultrareligieuze waarden wel degelijk bij aan een klimaat van echte haat.
En als ze hier geboren zijn? De vader van een goede vriend van me is naar Nederland gekomen en in de Rotterdamse haven gaan werken. Niet zeuren en hard werken, alles om z'n kinderen een betere toekomst te geven. Precies de reden waarom mijn opa (100 generaties Nederlander) ook elke ochtend vroeg naar de haven vertrok. Er zit geen kwade wil bij die mensen, en ze zijn net zo goed onderdeel van deze samenleving als jij en ik.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:17 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Omdat ze zich maar aanpassen of opflikkeren.
Ligt eraan. Als iemand aan mij het stukje in de user agreement laat zien dat je niet-fokkers moet bestrijden en bepaalde andersdenkenden tegennatuurlijk en eigenlijk geen mensen zou ik FOK! verlaten en een anti-FOK!er worden. Zoiets dus: https://www.thereligionofpeace.com/pages/articles/quran-hate.aspxquote:Op zondag 4 juni 2017 11:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Maar ga je dan ook erkennen dat FOK! inherent slecht is en terrorisme promoot en dat heel FOK! omgegooid moet worden naar de wensen van buitenstaanders om zulke uitwassen te voorkomen? Of zeg je dan dat FOK! best wel prima is, maar dat iemand als Jigzoz gewoon het idee achter FOK! volkomen verkeerd heeft opgevat?
ja daarom gaat het nu met de 3e generatie hier ook al zo goed. Man kap anders gewoon ff met trollen ofzoquote:Op zondag 4 juni 2017 11:17 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik zie al die moslims keurig Nederlands spreken, soms met een sterker dialect dan de blanke tegenhanger. Over een generatie of twee zijn die allemaal zo verschrikkelijk Nederlands dat je e niet meer van Joden zou kunnen onderscheiden.
Ik denk dat jij je dagelijkse dosis paranoia pills maar eens drastisch moet gaan verlagen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:18 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat dacht men ook in Syrie toen Asad zijn land gebruikte als doorvoer haven naar Irak en zelfs in Irak toen ISIS daar aan kracht won.
Als je leest hoeveel historische gebouwen, tempels, standbeelden etc. van onschatbare waarde door ISIS zijn vernietigd in Irak en Syrie dan draait je maag om. Kijk ook naar de Yezidi's, praktisch in een aanval verjaagd, vernietigd en tot sex slaven gemaakt.
Kwestie van tijd voordat ze zich gaan richten op de Notre Dame, het Louvre etc.
Damn, hoe krijg je het uit je toestenbord. Smeerlap die je bent.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:33 schreef klaasweetalles het volgende:
als ik weet dat een vriend van mij het verkeerde pad op aan het gaan is en ik doe niks ben ik medeplichtig ja. Ik zie moslims en bruine mensen als net zo verantwoordelijk als mijzelf.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En daarmee wil je zeggen dat twee derde van alle moslims medeplichtig is aan aanslagen?
Ja, het gaat er dikke prima mee. Ongeveer net zo goed als de gemiddelde PVV-stemmer. En die zijn ook wezenlijk onderdeel van onze samenleving.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:21 schreef Harlon het volgende:
[..]
ja daarom gaat het nu met de 3e generatie hier ook al zo goed. Man kap anders gewoon ff met trollen ofzo
Je heb op internet genoeg haatzaai forums met extreem rechtse symbolen overalquote:Op zondag 4 juni 2017 11:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ligt eraan. Als iemand aan mij het stukje in de user agreement laat zien dat je niet-fokkers moet bestrijden en bepaalde andersdenkenden tegennatuurlijk en eigenlijk geen mensen zou ik FOK! verlaten en een anti-FOK!er worden. Zoiets dus: https://www.thereligionofpeace.com/pages/articles/quran-hate.aspx
Als dat niet het geval is zou FOK! in principe best wel prima zijn, maar zelfs dan zou ik toch wel graag willen weten hoe Jigoz aan zijn ideeën was gekomen om daar een einde aan te maken. En als ik iemand hier zie post
en dat ze ontploffen voor FOK! wel goed vinden zou ik de politie bellen.
twitter:RoelSchrein twitterde op zondag 04-06-2017 om 11:20:15Schoof (NCTV): meteen gekeken of in NL nog iets extra's moet gebeuren maar maximale wordt al gedaan #aanslagLonden https://t.co/zI6JkbM64L reageer retweet
Polarisatie en segregatie. Er wordt vaak gezegd dat deze aanslagen tot doel hebben ons uit elkaar te drijven. Maar die splitsing is er al lang, Moslims noemen zich 'wij moslims', daar is geen aanslag voor nodig.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:20 schreef Euribob het volgende:
En als ze hier geboren zijn? De vader van een goede vriend van me is naar Nederland gekomen en in de Rotterdamse haven gaan werken. Niet zeuren en hard werken, alles om z'n kinderen een betere toekomst te geven. Precies de reden waarom mijn opa (100 generaties Nederlander) ook elke ochtend vroeg naar de haven vertrok. Er zit geen kwade wil bij die mensen, en ze zijn net zo goed onderdeel van deze samenleving als jij en ik.
Die heeft zich dus aangepast.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:20 schreef Euribob het volgende:
[..]
En als ze hier geboren zijn? De vader van een goede vriend van me is naar Nederland gekomen en in de Rotterdamse haven gaan werken. Niet zeuren en hard werken, alles om z'n kinderen een betere toekomst te geven. Precies de reden waarom mijn opa (100 generaties Nederlander) ook elke ochtend vroeg naar de haven vertrok. Er zit geen kwade wil bij die mensen, en ze zijn net zo goed onderdeel van deze samenleving als jij en ik.
De Nederlandse islam? Daar blijft het in de overgrote meerderheid bij verstoting.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:20 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Als je ''slechts'' verstoten word, maar verder de vrijheid hebt om voor jouw eigen vrijheid te kiezen en niet voor jouw leven hoeft te vrezen, dan loopt de vergelijking met de islam al mank...
Sorry, maar als je niet wil erkennen dat FOK! dan slecht is, ben je medeplichtig. Zolang je niet erkent dat FOK! zulke uitwassen kan veroorzaken en dringend hervormd moet worden, creëer je een air waarin mensen als Jigzoz zich gesteund voelen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ligt eraan. Als iemand aan mij het stukje in de user agreement laat zien dat je niet-fokkers moet bestrijden en bepaalde andersdenkenden tegennatuurlijk en eigenlijk geen mensen zou ik FOK! verlaten en een anti-FOK!er worden. Zoiets dus: https://www.thereligionofpeace.com/pages/articles/quran-hate.aspx
Als dat niet het geval is zou FOK! in principe best wel prima zijn, maar zelfs dan zou ik toch wel graag willen weten hoe Jigoz aan zijn ideeën was gekomen om daar een einde aan te maken. En als ik iemand hier zie posten dat ze ontploffen voor FOK! wel goed vinden zou ik de politie bellen.
Accepteer je dat 5 - 10% van moslims in West-Europa in meer of mindere mate begrip danwel steun heeft of biedt aan terroristische daden zoals gisteravond in Londen?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:15 schreef Euribob het volgende:
[..]
In je linkje staat dit zinnetje:
[..]
Daaruit kun je concluderen dat het niet de islam is die de oorzaak is van de visie of geweld tegen burgers is toegestaan of niet.
[..]
Nee. Dat is gewoon niet waar. Dat kan ook helemaal niet, want vrijheid van meningsuiting is helig in dit land. Je mag vinden wat je wil.
Ik heb dus geen ongelijk volgens jou?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:23 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Je heb op internet genoeg haatzaai forums met extreem rechtse symbolen overal
goed zoeken en dan kom je precies op het forum terecht waar jij wil zijn...
Doen ze niet. En zij die dat wel doen realiseren zich soms niet hoe verschrikkelijk Nederlands ze al zijn. Die laatste groep hoeft maar een paar weken te bivakkeren in het land waar hun ouders vandaan kwamen om te zien dat ze overduidelijk in Nederland thuishoren.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:23 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Polarisatie en segregatie. Er wordt vaak gezegd dat deze aanslagen tot doel hebben ons uit elkaar te drijven. Maar die splitsing is er al lang, Moslims noemen zich 'wij moslims', daar is geen aanslag voor nodig.
quote:Op zondag 4 juni 2017 11:18 schreef deedeetee het volgende:
Was er niet een paar dagen geleden een topic over een moslima die op haar nummer werd gezet toen ze kwam zemelen over * niet alle moslims * doen dit. Ging over 4 mensen die slachtoffer waren geworden van soort van aanslag in de US. Was een filmpje van een dame die de moslima van repliek diende en aanhaalde dat 15-25 % van de moslims volgens onderzoek dus helemaal niet goed over t westen dacht....
Kan t topic met t filmpje jammer genoeg niet meer vinden. Maar de 75 % die dus niet echt kwaad in de zin zou hebben vond deze mevrouw dus *irrelevant *![]()
Zó denk ik er ook over. Als 1 op de 4 moslims t dus geen probleem vind om ons uit te moorden dan zijn dat wel erg véél mensen.
Steun biedt? Hoe zie je dat voor je?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:24 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Accepteer je dat 5 - 10% van moslims in West-Europa in meer of mindere mate begrip danwel steun heeft of biedt aan terroristische daden zoals gisteravond in Londen?
Ze helpen wel, getuige de steeds extremer wordende reacties op dit forum.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:23 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Polarisatie en segregatie. Er wordt vaak gezegd dat deze aanslagen tot doel hebben ons uit elkaar te drijven. Maar die splitsing is er al lang, Moslims noemen zich 'wij moslims', daar is geen aanslag voor nodig.
Volgens mij staat er in mijn post precies dit.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Sorry, maar als je niet wil erkennen dat FOK! dan slecht is, ben je medeplichtig. Zolang je niet erkent dat FOK! zulke uitwassen kan veroorzaken en dringend hervormd moet worden, creëer je een air waarin mensen als Jigzoz zich gesteund voelen.
Hoe jij zelf FOK! interpreteert en dat jij helemaal anders denkt, maakt allemaal niet uit. Het gaat er alleen om hoe anderen FOK! zien.
Ik weet niet in welke kringen jij vertoeft maar het Nederlands van veel Turken/Marokkanen is over het algemeen echt niet zo best hoor, is mijn ervaring.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:17 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik zie al die moslims keurig Nederlands spreken, soms met een sterker dialect dan de blanke tegenhanger. Over een generatie of twee zijn die allemaal zo verschrikkelijk Nederlands dat je e niet meer van Joden zou kunnen onderscheiden.
THNXquote:
Goede ontwijking.quote:
Niet echtquote:Op zondag 4 juni 2017 11:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb dus geen ongelijk volgens jou?
Ik denk dat jij je maar eens moet gaan verdiepen in wat ISIS wil en al voor elkaar gekregen heeft in andere landen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je dagelijkse dosis paranoia pills maar eens drastisch moet gaan verlagen.
Wat houdt dat in?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:27 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Goede ontwijking.
Accepteer je dat 5 - 10% van moslims in West-Europa in meer of mindere mate terroristische daden als in Londen gisteravond moreel steunt?
Wat een debiele gedachtegang.quote:
Interessant om te zien dat radicaal links opeens geen Nederlands meer begrijpt als de vervelende vragen gesteld worden.quote:
Ah, goed om te horen dat we al prachtwijken aan het schoonvegen zijn en moskeëen aan het sluiten zijn en vluchtelingen/gelukszoekers massaal aan het terugsturen zijn. 👍🏼quote:Op zondag 4 juni 2017 11:23 schreef Netflixed het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RoelSchrein twitterde op zondag 04-06-2017 om 11:20:15Schoof (NCTV): meteen gekeken of in NL nog iets extra's moet gebeuren maar maximale wordt al gedaan #aanslagLonden https://t.co/zI6JkbM64L reageer retweet
Nee. Je schrijft dat er alleen een probleem is als jij iets kunt vinden dat een probleem is. Terwijl ik zeg: er is een probleem, want Jigzoz heeft een aanslag gepleegd op basis van FOK!. Als je zegt dat er geen probleem is, ben je dus medeplichtig.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens mij staat er in mijn post precies dit.
wat zijn jullie dom zeg hahaquote:Op zondag 4 juni 2017 11:19 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Klassiekertje: Nederlanders/ westerlingen zijn ook geen lievertjes![]()
Euribob vindt 5 - 10% van moslims in West-Europa die terrorisme moreel steunen relatief mee vallen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:29 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wat een debiele gedachtegang.
"Nee, natuurlijk zijn de meeste moslims niet gewelddadig. Relatief gezien valt het allemaal best mee, maar er zijn zóveel moslims dat ze desondanks een gevaar vormen."
Dit kun je voor elke grote groep mensen zeggen. Wat een complete onzin.
Waarom zou dat soort kristalnacht-achtige acties moeten?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:29 schreef Silven het volgende:
Ah, goed om te horen dat we al prachtwijken aan het schoonvegen zijn en moskeëen aan het sluiten zijn en vluchtelingen/gelukszoekers massaal aan het terugsturen zijn. 👍🏼
Ik ben prima op de hoogte van wat IS wil, thank you very much. Het zal ze alleen nooit lukken.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:28 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je maar eens moet gaan verdiepen in wat ISIS wil en al voor elkaar gekregen heeft in andere landen.
Begin bij de docu: "Only the Dead" over Al-Zarqawi en work from there.
Ik heb net eerder in dit topic de conclusie van iemand van Gallup gedeeld die zei dat moslims en Amerikanen even waarschijnlijk geweld tegen burgers rechtvaardigen. Dat feit accepteer ik.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:27 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Goede ontwijking.
Accepteer je dat 5 - 10% van moslims in West-Europa in meer of mindere mate terroristische daden als in Londen gisteravond moreel steunt?
Ja maar je zegt alleen maar HAAATquote:Op zondag 4 juni 2017 11:27 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Niet echt
iedereen kan nog zijn mening uiten op dit forum en als je over de schreef gaat krijg je een ban
Ik heb de regels ook weles overtreden hier![]()
![]()
Nee, dat zegt die dame in dat filmpje wat je postte. Ik vertaal slechts wat zij zelf zegt.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:30 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Euribob vindt 5 - 10% van moslims in West-Europa die terrorisme moreel steunen relatief mee vallen.
Een bestaande scheur wordt makkelijk groter.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ze helpen wel, getuige de steeds extremer wordende reacties op dit forum.
Ik ben niet radicaal links. Eerder centrum-rechts, denk ik.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:29 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Interessant om te zien dat radicaal links opeens geen Nederlands meer begrijpt als de vervelende vragen gesteld worden.
Lees dequote:
Ze worden aan alle kanten geholpen tot mensen die er minder van op de hoogte zijn en denken dat ze dit met een paar stageplaatsen kunnen oplossen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:30 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik ben prima op de hoogte van wat IS wil, thank you very much. Het zal ze alleen nooit lukken.
Ondanks al die doden door aanslagen in Europa is IS geen bedreiging voor Europese kunst, cultuur en historie.
De benzine ligt al op straat, iemand hoeft er alleen maar een lucifer in te gooien.twitter:LeaveEUOfficial twitterde op zondag 04-06-2017 om 00:56:01WATCH | Man told not to be Islamophobic by man literally being forced to cower for his life during an Islamist terr… https://t.co/45wMefs3he reageer retweet
Als Fok! een religie was met een miljoen aanhangers waarvan 10%, zegmaar 100.000 man het vermoorden van en plegen van aanslagen op niet-Fok!kers goedkeurt, dan is vrijheid van vereniging en religie ineens heel ver te zoeken en word Fok! Per direct in volledigheid in de gaten gehouden en als het even kan verboden.quote:
Nu lieg je keihard.quote:
gelezenquote:
Misschien zouden we van twee kanten kunnen proberen die scheur kleiner te maken. In plaats van op onze luie reet te gaan zitten en verwachten dat zij al het werk doen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:32 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Een bestaande scheur wordt makkelijk groter.
Dit inderdaad.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:30 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik ben prima op de hoogte van wat IS wil, thank you very much. Het zal ze alleen nooit lukken.
Ondanks al die doden door aanslagen in Europa is IS geen bedreiging voor Europese kunst, cultuur en historie.
Wow, systematische ontwijking.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:31 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik heb net eerder in dit topic de conclusie van iemand van Gallup gedeeld die zei dat moslims en Amerikanen even waarschijnlijk geweld tegen burgers rechtvaardigen. Dat feit accepteer ik.
Euribob vindt dat 5 - 10% van moslims in West-Europa daden zoals gisteravond moreel steunen niet bijzonder (waarschijnlijk meer als je je bedenkt dat men in dit soort surveys sociaal wenselijke antwoorden geeft en ook nog vrij grote percentages bij ''rarely'' te vinden zijn).quote:In a 2007 Pew Research poll in response to a question on whether suicide bombing and other forms of violence against civilian targets to defend Islam could be justified,[31] in Europe:
(36 vs 64) 64% of Muslims in France believed it could never be justified, 19% believed it could be justified rarely, 10% sometimes, and 6% thought it could be justified often.
(30 vs 70) 70% of Muslims in Britain believed it could never be justified, 9% believed it could be justified rarely, 12% sometimes, and 3% thought it could be justified often.
(17 vs 83) 83% of Muslims in Germany believed it could never be justified, 6% believed it could be justified rarely, 6% sometimes, and 1% thought it could be justified often.
(31 vs 69) 69% of Muslims in Spain believed it could never be justified, 9% believed it could be justified rarely, 10% sometimes, and 6% thought it could be justified often.
Nee, dat doe jij. Omdat je immens generaliseert, en duidelijk geen idee hebt waar je over praat.quote:
Nee ik schrijf dat wanneer iemand anders aan mij kan laten zien waarom FOK! fout is. Moslims kunnen dat smoesje van onwetendheid over de gewelddadige kant van de islam niet meer hebben.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee. Je schrijft dat er alleen een probleem is als jij iets kunt vinden dat een probleem is. Terwijl ik zeg: er is een probleem, want Jigzoz heeft een aanslag gepleegd op basis van FOK!. Als je zegt dat er geen probleem is, ben je dus medeplichtig.
Plaats ff weer die PEW-cirkeldiagrammetjes van je johquote:Op zondag 4 juni 2017 11:34 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Wow, systematische ontwijking.
[..]
Euribob vindt dat 5 - 10% van moslims in West-Europa daden zoals gisteravond moreel steunen niet bijzonder (waarschijnlijk meer als je je bedenkt dat men in dit soort surveys sociaal wenselijke antwoorden geeft en ook nog vrij grote percentages bij ''rarely'' te vinden zijn).
Gevoel van blijdschap, gevoel dat de slachtoffers het verdiend hebben vanwege hun levensstijl, sympathieën met daders, enzovoort. Kom op zeg, duidelijk zat.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik ben niet radicaal links. Eerder centrum-rechts, denk ik.
Er is weinig mis met mijn Nederlands. Maar wat bedoel je met 'moreel steunen'?
dat idee heb ik ook van jouquote:Op zondag 4 juni 2017 11:34 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, dat doe jij. Omdat je immens generaliseert, en duidelijk geen idee hebt waar je over praat.
Nee niet de ''Nederlandse islam'', maar de islam. Daar waar het de overgrote meerderheid is blijft het bij de overgrote meerderheid niet bij verstoting.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De Nederlandse islam? Daar blijft het in de overgrote meerderheid bij verstoting.
Man man man, ga toch weg met die paranoide onzin. Je maakt jezelf alleen maar onderdeel van het probleem ermee.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:32 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ze worden aan alle kanten geholpen tot mensen die er minder van op de hoogte zijn en denken dat ze dit met een paar stageplaatsen kunnen oplossen.De benzine ligt al op straat, iemand hoeft er alleen maar een lucifer in te gooien.twitter:LeaveEUOfficial twitterde op zondag 04-06-2017 om 00:56:01WATCH | Man told not to be Islamophobic by man literally being forced to cower for his life during an Islamist terr… https://t.co/45wMefs3he reageer retweet
Welke handreiking?!?!?!?! Ik sta open voor iedereen, dat betekent nog niet dat ik ga zeggen dat ik dat gedachtegoed acceptabel vind, kom op zeg.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Misschien zouden we van twee kanten kunnen proberen die scheur kleiner te maken. In plaats van op onze luie reet te gaan zitten en verwachten dat zij al het werk doen.
Zelfs al zouden we niet medeverantwoordelijk zijn voor de scheur, dan zouden we Nederland nog beter maken door een handreiking te doen.
En dat speelt bij 10% van de Nederlandse moslims?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:35 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Gevoel van blijdschap, gevoel dat de slachtoffers het verdiend hebben vanwege hun levensstijl, sympathieën met daders, enzovoort. Kom op zeg, duidelijk zat.
Ik denk dat als je aan Nederlanders gaat vragen of geweld tegen burgers verdedigd kan worden om de Nederlandse normen en waarden te beschermen, je ongeveer gelijke resultaten krijgt.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:34 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
[..]
Euribob vindt dat 5 - 10% van moslims in West-Europa daden zoals gisteravond moreel steunen niet bijzonder (waarschijnlijk meer als je je bedenkt dat men in dit soort surveys sociaal wenselijke antwoorden geeft en ook nog vrij grote percentages bij ''rarely'' te vinden zijn).
Zolang er geen cijfers zijn over andere bevolkingsgroepen zegt dat hele percentage gewoon niets.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:34 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
[..]
Als Jigzoz een aanslag pleegt, kun jij dat smoesje ook niet meer hebben. Dan moet je wel erkennen dat FOK! een gewelddadige kant heeft en daarom hervormd moet worden.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee ik schrijf dat wanneer iemand anders aan mij kan laten zien waarom FOK! fout is. Moslims kunnen dat smoesje van onwetendheid over de gewelddadige kant van de islam niet meer hebben.
Ga heen. Moslims proberen continu te onderscheiden, te polariseren, te segregeren. Op allerlei niveaus en in allerlei vormen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:34 schreef Euribob het volgende:
Nee, dat doe jij. Omdat je immens generaliseert, en duidelijk geen idee hebt waar je over praat.
Goed verwoord.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:35 schreef bakfietsmoeder het volgende:
"Juist de westerse samenlevingen die het meest genereus waren tegenover de islamitische immigratie betalen daar nu de hoogste prijs voor: je geeft ze te eten, woningen, werk of een uitkering, en ze willen je dood hebben. Om razend van te worden."
Op de minuut.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik denk dat als je aan Nederlanders gaat vragen of geweld tegen burgers verdedigd kan worden om de Nederlandse normen en waarden te beschermen, je ongeveer gelijke resultaten krijgt.
De meeste moslims willen je helemaal niet dood hebben. Zeker de eerste generatie immigranten niet.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:35 schreef bakfietsmoeder het volgende:
"Juist de westerse samenlevingen die het meest genereus waren tegenover de islamitische immigratie betalen daar nu de hoogste prijs voor: je geeft ze te eten, woningen, werk of een uitkering, en ze willen je dood hebben. Om razend van te worden."
Euribob waarom kan zo'n haatdragende comment als deze gewoon blijven staan...?quote:
quote:Op zondag 4 juni 2017 10:33 schreef klaasweetalles het volgende:
Omdat ze uit zijn op de vernietiging van de wereld, zoals ook de Palestijnse leiders tegen de joden zeggen:quote:Op zondag 4 juni 2017 11:35 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Welke waarden?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik denk dat als je aan Nederlanders gaat vragen of geweld tegen burgers verdedigd kan worden om de Nederlandse normen en waarden te beschermen, je ongeveer gelijke resultaten krijgt.
Weet je hoeveel groepen moslims er zijn in Nederland? Met allemaal verschillende nationaliteiten? Het zijn naar goed Nederlandse traditie bijna allemaal pinkstergemeentes hier qua afsplitsingen. "Wij moslims" hoor ik echt alleen als de ramadan wordt uitgelegd.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:38 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ga heen. Moslims proberen continu te onderscheiden, te polariseren, te segregeren. Op allerlei niveaus en in allerlei vormen.
De eerste generatie loopt nu achter de rollator, ik zie ze hier ook voorbij schuifelen die oude Turkse vrouwtjes. Lopen de 100 meter in een half uur, daar maak ik me niet zo druk om.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De meeste moslims willen je helemaal niet dood hebben. Zeker de eerste generatie immigranten niet.
Dit is toch geen haatdragende comment?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:39 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Euribob waarom kan zo'n haatdragende comment als deze gewoon blijven staan...?
[..]
~25% van moslims in West-Europa vindt op basis van de Pew polls terrorisme ter verdediging van islam op zijn minst heel soms gerechtvaardigd (vaak of soms of heel soms gerechtvaardigd). Ik leid daaruit af dat het aannemelijk is dat 5 - 10% van moslims in West-Europa daden zoals gisteravond in Londen wel eens moreel kunnen steunen. Dan kun je doen alsof je het Nederlands niet meer machtig bent maar daar schieten we praktisch niet zoveel mee op.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En dat speelt bij 10% van de Nederlandse moslims?
We zouden eens kunnen ophouden met dat hondsdolle hysterische anti-moslimdiscours. Als nationale politici mij verdacht zouden maken, zou ik me ook niet bijzonder verbonden voelen met dit land.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:36 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Welke handreiking?!?!?!?! Ik sta open voor iedereen, dat betekent nog niet dat ik ga zeggen dat ik dat gedachtegoed acceptabel vind, kom op zeg.
En wat zijn dan percentages van andere bevolkingsgroepen?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:40 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
~25% van moslims in West-Europa vindt op basis van de Pew polls terrorisme ter verdediging van islam op zijn minst heel soms gerechtvaardigd (vaak of soms of heel soms gerechtvaardigd). Ik leid daaruit af dat het aannemelijk is dat 5 - 10% van moslims in West-Europa daden zoals gisteravond in Londen wel eens moreel kunnen steunen. Dan kun je doen alsof je het Nederlands niet meer machtig bent maar daar schieten we praktisch niet zoveel mee op.
quote:Op zondag 4 juni 2017 11:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, het gaat er dikke prima mee. Ongeveer net zo goed als de gemiddelde PVV-stemmer. En die zijn ook wezenlijk onderdeel van onze samenleving.
ja loop je d'r wel eens tussen ja? want dan zie je dat die mensen zichzelf als alles behalve nederlander zien, maar in 99/100 gevallen als marokkaan, turk of wat dan ook zolang het maar niet nederlands is. uiteraard de schuld van de nederlander toch?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, het gaat er dikke prima mee. Ongeveer net zo goed als de gemiddelde PVV-stemmer. En die zijn ook wezenlijk onderdeel van onze samenleving.
Dan hoor je het toch en klopt dit niet meer;quote:Op zondag 4 juni 2017 11:39 schreef Euribob het volgende:
[..]
Weet je hoeveel groepen moslims er zijn in Nederland? Met allemaal verschillende nationaliteiten? Het zijn naar goed Nederlandse traditie bijna allemaal pinkstergemeentes hier qua afsplitsingen. "Wij moslims" hoor ik echt alleen als de ramadan wordt uitgelegd.
quote:
Nogmaals: weinig mis met mijn Nederlands. Ik heb het gewoon niet zo op vage beweringen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:40 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
~25% van moslims in West-Europa vindt op basis van de Pew polls terrorisme ter verdediging van islam op zijn minst heel soms gerechtvaardigd (vaak of soms of heel soms gerechtvaardigd). Ik leid daaruit af dat het aannemelijk is dat 5 - 10% van moslims in West-Europa daden zoals gisteravond in Londen wel eens moreel kunnen steunen. Dan kun je doen alsof je het Nederlands niet meer machtig bent maar daar schieten we praktisch niet zoveel mee op.
Verdediging van hun eigen debiele ideologie wellicht. Maar dat is meer een semantische discussie.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:41 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
De aanslagen hier op onschuldige westerse mensen zijn door moslims uit verdediging gepleegd?
En jij stelde even lekker dat alle moslims dat allemaal altijd doen, en dát doen ze niet.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:41 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dan hoor je het toch en klopt dit niet meer;
[..]
Dat moet iedereen die die vraag voorgelegd krijgt, zelf maar bepalen. Net zoals iedere moslim die de bovenstaande vraag voorgelegd kreeg, zelf maar moest uitmaken wat 'de islam' voor hem precies is.quote:
Moordpartijen door moslims zijn aan de orde van de dag en dat noem jij onzin ? Als een arts je zou vertellen dat je 25 % kans hebt om binnenkort te sterven zou je de 75 % kans dat het niet gaat plaatsvinden niet echt het belangrijkste vinden of wel ?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:29 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wat een debiele gedachtegang.
"Nee, natuurlijk zijn de meeste moslims niet gewelddadig. Relatief gezien valt het allemaal best mee, maar er zijn zóveel moslims dat ze desondanks een gevaar vormen."
Dit kun je voor elke grote groep mensen zeggen. Wat een complete onzin.
Zij hebben niks te verliezen, en wij alles: een carriere, gezin etc.Het zijn wolven tussen de schapen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:39 schreef Nintex het volgende:
[..]
Omdat ze uit zijn op de vernietiging van de wereld, zoals ook de Palestijnse leiders tegen de joden zeggen:
"We love death more than you love life"
Ze willen dood, het is een gevaarlijke secte en dagelijks halen we duizenden van fighting age naar Europa.![]()
Je wil dus het zwijgen opleggen aan mensen. Een van de grootste waarden die we hier hebben moet stoppen omdat er een groep is die er niet mee overweg kan. Briljant dit.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
We zouden eens kunnen ophouden met dat hondsdolle hysterische anti-moslimdiscours. Als nationale politici mij verdacht zouden maken, zou ik me ook niet bijzonder verbonden voelen met dit land.
En toch is de distributie van massamoorden verdacht veel geskewed naar islamisten.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
"Jij wil me monddood maken!"quote:Op zondag 4 juni 2017 11:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je wil dus het zwijgen opleggen aan mensen.
Die 10% aanduiden als vijandige elementen en interneren.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En dat speelt bij 10% van de Nederlandse moslims?
We hebben het over vrijheden en universele waarden die ieder zou moeten verdedigen tegenover ideologische dogmatisch waarden, kom op zeg.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat moet iedereen die die vraag voorgelegd krijgt, zelf maar bepalen. Net zoals iedere moslim die de bovenstaande vraag voorgelegd kreeg, zelf maar moest uitmaken wat 'de islam' voor hem precies is.
Ik zie dat ze vaak zelf niet eens doorhebben wat voor een verschrikkelijke kaaskoppen het zijn. Ze hebben vaak last van identiteitscrises (mede veroorzaakt door dat haatgedrag in hun richting vanuit groeperingen als de PVV en GeenStijl), en dat gevoel van niet welkom zijn uit zich dan in extra identificatie met het land waar hun ouders vandaan komen. Maar dat is een idyllische voorstelling voor hen die niet op waarheid berust, en dat weten ze eigenlijk zelf ook wel.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:41 schreef Harlon het volgende:
[..]
[..]
ja loop je d'r wel eens tussen ja? want dan zie je dat die mensen zichzelf als alles behalve nederlander zien, maar in 99/100 gevallen als marokkaan, turk of wat dan ook zolang het maar niet nederlands is. uiteraard de schuld van de nederlander toch?
heb nu dat plaatje van fry nodig, not sure if trolling, or just really fucking stupid. Ik gok op 't laatste
Joh, je weet dat je ook dingen gedaan kunt krijgen zonder keihard repressie hé. Bijvoorbeeld door een appèl te doen aan het gezond verstand. Als in: "Nederland wordt voor iedereen fijner om in te leven als we stoppen met elkaar voor rotte vis uit maken. Laten we dat dan eens doen."quote:Op zondag 4 juni 2017 11:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je wil dus het zwijgen opleggen aan mensen. Een van de grootste waarden die we hier hebben moet stoppen omdat er een groep is die er niet mee overweg kan. Briljant dit.
Stel dat het hetzelfde percentage is. Ben je dan nog steeds van mening dat een multiculturele samenwerking kan werken? Als een kwart van verschillende culturen elkaar op z'n minst heel soms willen uitmoorden ter verdediging van de eigen cultuur?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:41 schreef Euribob het volgende:
[..]
En wat zijn dan percentages van andere bevolkingsgroepen?
Omdat Nederlanders al hun zin hebben gekregen met hun normen en waarden.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:44 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
En toch is de distributie van massamoorden verdacht veel geskewed naar islamisten.
Niet kunnen lezenquote:Op zondag 4 juni 2017 11:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
"Jij wil me monddood maken!"
Drogreden van het jaar.
quote:Op zondag 4 juni 2017 11:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
We zouden eens kunnen ophouden met dat hondsdolle hysterische anti-moslimdiscours.
Al mijn kritiek mbt dit onderwerp is goed doordacht. Dat jij er niet in mee wil gaan is wat dat betreft wellicht tekekend. Misschien dat je het hebt over kritiek van anderen maar als je het specifiek over mij gaat hebben dan bega je een fout om het te negeren.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je met goede, inhoudelijke kritiek komt, ga ik daar graag in mee. Dat heb ik ook vaak genoeg gedaan. Maar dat is de meeste kritiek niet meer.
Ik maak geen deel uit van rechts jammer genoeg en nee ik drijf niks op de spits. Ik heb jij zeer discussie-schadelijke dingen zien roepen, echter.quote:Rechts heeft ieder inhoudelijk debat onmogelijk gemaakt door alles op de spits te drijven: moslims zijn collectief verantwoordelijk, iedere uiting van islam is een regelrechte aanval op Nederlandse waarden, fatsoen of empathie zijn niet nodig. En ja, daar maak jij ook deel van uit Special.
Met als verschil dat uiteindelijk religie een waanidee is en vrijheid van meningsuiting een waardevol principe is.quote:[..]
Doen de meeste moslims ook niet. Maar een boel van hen vinden hun religieuze ideeën dusdanig belangrijk dat ze die rotte vruchten er wel voor over hebben. Net zoals wij de vrijheid van meningsuiting dusdanig waardevol vinden, dat we het accepteren dat mensen daardoor ook onwelgevallige dingen kunnen zeggen.
Je hebt toch door dat moslims dat andersom zien? Je projecteert nu je eigen denkbeelden op moslims.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:45 schreef truthortruth het volgende:
[..]
We hebben het over vrijheden en universele waarden die ieder zou moeten verdedigen tegenover ideologische dogmatisch waarden, kom op zeg.
Ah, daar hebben we het alweer 'moslimhaters' wat een triestheid.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Joh, je weet dat je ook dingen gedaan kunt krijgen zonder keihard repressie hé. Bijvoorbeeld door een appèl te doen aan het gezond verstand. Als in: "Nederland wordt voor iedereen fijner om in te leven als we stoppen met elkaar voor rotte vis uit maken. Laten we dat dan eens doen."
Ik weet dat gezond verstand niet populair is bij de moslimhaters, maar we hoeven niet meteen met verboden te gaan strooien joh.
Jij bent zelf zo'n rare gelovige.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Joh, je weet dat je ook dingen gedaan kunt krijgen zonder keihard repressie hé. Bijvoorbeeld door een appèl te doen aan het gezond verstand. Als in: "Nederland wordt voor iedereen fijner om in te leven als we stoppen met elkaar voor rotte vis uit maken. Laten we dat dan eens doen."
Ik weet dat gezond verstand niet populair is bij de moslimhaters, maar we hoeven niet meteen met verboden te gaan strooien joh.
Wat is dat toch met platrechts vandaag? Zodra het te moeilijk wordt, klinkt het direct 'jij kan niet lezen', 'je spreekt geen Nederlands', enzovoort.quote:
Oh en wat vind jij dan?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je hebt toch door dat moslims dat andersom zien? Je projecteert nu je eigen denkbeelden op moslims.
Hebben ze geleerd van Wilders. Als ze merken dat ze klemgeluld zijn, moet je dingen maar 'in de context' zien ofzoquote:Op zondag 4 juni 2017 11:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat is dat toch met platrechts vandaag? Zodra het te moeilijk wordt, klinkt het direct 'jij kan niet lezen', 'je spreekt geen Nederlands', enzovoort.
Wat is dat toch met die blinde jokers die niet kunnen lezen en gelijk op de persoon spelen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat is dat toch met platrechts vandaag? Zodra het te moeilijk wordt, klinkt het direct 'jij kan niet lezen', 'je spreekt geen Nederlands', enzovoort.
Ik ben helemaal niet voor multiculturele samenwerking. Ik vind dat immigranten in de eerste jaren aan moeten tonen affectie te hebben met de Nederlandse taal en cultuur en de waarden die daarbij horen. Je kunt aan de poort best eisen stellen. Gaat mij erom dat er ook mensen zijn die hier geboren zijn of als kind hierheen zijn gekomen, die mogen vinden wat ze willen, die hebben net zoveel rechten op hun mening als jij en ik.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:46 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Stel dat het hetzelfde percentage is. Ben je dan nog steeds van mening dat een multiculturele samenwerking kan werken? Als een kwart van verschillende culturen elkaar op z'n minst heel soms willen uitmoorden ter verdediging van de eigen cultuur?
Ik bedoel, de lijn van je argumentatie gaat direct tegen je eigen opvattingen in.
Op wie gooit het westen dan die bommen? Wil je ontkennen dat die bommen gericht zijn op terreurorganisaties zoals ISIS? Je kunt er natuurlijk voor kiezen om ISIS z'n gang te laten gaan en alle Yezidis tot de laatste ziel om zeep te helpen, dat is nog een redelijke keuze, maar om nou het neersteken van random burgers in London daarmee als "wraakacties" gelijk te stellen???quote:Op zondag 4 juni 2017 10:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Die aanslagen zijn er vooral in de landen die bommen gegooid hebben op het midden oosten..
Nederland moet zich internationaal gewoon niet bemoeien met die teringzooi van bommen gooien op dat soort landen...,
En dit ook weer... Manmanmanmanman... Klagen over op de persoon spelen door op de persoon te spelen. Maar doe je ding, jouw tenen zijn veel langer dan de mijne.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:49 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat is dat toch met die blinde jokers die niet kunnen lezen en gelijk op de persoon spelen.
Ja en als er dingen zijn die fok!ers roepen of doen waarvan ik vind dat het ondersteunend is aan schade in de maatschappij dan zou ik ook op fok! een dergelijke discussie aanmoedigen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Is dat je criterium, ja? Dan is FOK! ook als community proportioneel verantwoordelijk bijvoorbeeld.
Maar je stelt hier dus dat de Nederlandse normen en waarden (gelijkheid van iedereen, vrijheid van meningsuiting, enzovoort) niet universeel zijn en dus moreel gerelativeerd kunnen worden. Oftewel, jij stelt impliciet dat verdediging van Nederlandse normen en waarden net zo erg is als verdediging van bijvoorbeeld het idee dat iedereen moslim moet worden.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders al hun zin hebben gekregen met hun normen en waarden.
Als iemand de Nederlanders de kans zou afpakken om volgens hun eigen normen en waarden te leven (bijvoorbeeld een oosterbuur die een inval doet), dan zul je ook een toename van geweld zien.
Ik negeer het toch niet? En ik heb geen idee hoe kwaliteitsvol jouw kritiek is, ik weet alleen dat 99% van de kritiek die ik op FOK!, Facebook en via andere media te zien krijg, in meer of mindere mate bagger is.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Al mijn kritiek mbt dit onderwerp is goed doordacht. Dat jij er niet in mee wil gaan is wat dat betreft wellicht tekekend. Misschien dat je het hebt over kritiek van anderen maar als je het specifiek over mij gaat hebben dan bega je een fout om het te negeren.
Vertel.quote:[..]
Ik maak geen deel uit van rechts jammer genoeg en nee ik drijf niks op de spits. Ik heb jij zeer discussie-schadelijke dingen zien roepen, echter.
Moslims zien dat precies andersom. Zij vinden religieuze vrijheid belangrijker dan vrijheid van meningsuiting. Je bent nu je eigen opvattingen aan het projecteren.quote:[..]
Met als verschil dat uiteindelijk religie een waanidee is en vrijheid van meningsuiting een waardevol principe is.
99,9% wil je niet dood hebben. Dit zijn excessen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De meeste moslims willen je helemaal niet dood hebben. Zeker de eerste generatie immigranten niet.
Eens.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:48 schreef Nintex het volgende:
Het was beter toen links en rechts nog een jaar of 13 geleden dachten dat ze een soort van Kruistocht moesten beginnen om vrede en democratie te brengen onder Tony Blair. Een soort van straatcoaches op het nationale toneel.
Het huidige oogkleppen beleid slaat helemaal nergens op en is voortgekomen uit een soort van vals schuldgevoel. Alsof wij, de Europeaan anno 2017 verantwoordelijk zijn voor de puinzooi in het Midden Oosten en ons dan maar solidair moeten opstellen.
Jonge vrouwen worden op straat de strot door gesneden en wat krijg je te horen:"niet islamofobisch zijn hoor, het zijn ze niet allemaal!" "In het verkeer vallen meer ongelukken, hehehe"
Tuurlijk, drolletjes. In het verkeer zijn in totaal meer mensen omgekomen dan in de WW2 dus waarom herdenken we dat eigenlijk?
Er gaan dagelijks meer mensen dood door ziektes als kanker dan dood gingen op 9/11. 9/11 was dus geen big deal.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:48 schreef Nintex het volgende:
Het was beter toen links en rechts nog een jaar of 13 geleden dachten dat ze een soort van Kruistocht moesten beginnen om vrede en democratie te brengen onder Tony Blair. Een soort van straatcoaches op het nationale toneel.
Het huidige oogkleppen beleid slaat helemaal nergens op en is voortgekomen uit een soort van vals schuldgevoel. Alsof wij, de Europeaan anno 2017 verantwoordelijk zijn voor de puinzooi in het Midden Oosten en ons dan maar solidair moeten opstellen.
Jonge vrouwen worden op straat de strot door gesneden en wat krijg je te horen:"niet islamofobisch zijn hoor, het zijn ze niet allemaal!" "In het verkeer vallen meer ongelukken, hehehe"
Tuurlijk, drolletjes. In het verkeer zijn in totaal meer mensen omgekomen dan in de WW2 dus waarom herdenken we dat eigenlijk?
Goede, inhoudelijke reactie hoor.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:48 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we het alweer 'moslimhaters' wat een triestheid.
Ad hominem.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:48 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Jij bent zelf zo'n rare gelovige.
Jouw woorden zijn niks waard.
Reageer inhoudelijk of reageer niet, op de man spelen doe je maar in darkrooms.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:48 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Jij bent zelf zo'n rare gelovige.
Jouw woorden zijn niks waard.
Iemand wijzen op een drogreden vind jij een persoonlijke aanval?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:53 schreef truthortruth het volgende:
Toch is het ongelofelijk hoe mensen een idiote religie gaan zitten verdedigen en onderwijl
[..]
Jij begint over drogredenatie, doe dat dan gewoon niet.
Ik dacht dat je een zelfverklaarde D66 progressieveling was. Een multiculturele samenwerking is toch zo'n beetje het fundament voor een prettige samenleving volgens jullie?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:50 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet voor multiculturele samenwerking. Ik vind dat immigranten in de eerste jaren aan moeten tonen affectie te hebben met de Nederlandse taal en cultuur en de waarden die daarbij horen. Je kunt aan de poort best eisen stellen. Gaat mij erom dat er ook mensen zijn die hier geboren zijn of als kind hierheen zijn gekomen, die mogen vinden wat ze willen, die hebben net zoveel rechten op hun mening als jij en ik.
Ik ben het met jou eens dat onze normen en waarden beter zijn dan die van moslims, maar ik ben ook in staat om in te zien dat moslims in dit geval de dingen andersom zien. En ze zijn daar net zo oprecht van overtuigd als jij en ik.quote:
Het is niet 0,01% dat mij dood wilt hebben. Houd toch op.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
99,9% wil je niet dood hebben. Dit zijn excessen.²
Ik probeer al jaren op fok! het "Sam Harris perspectief" naar voren te duwen en op een of andere manier botst dat altijd bij jou. Als zelfs islam-kritiek van welwillende genuanceerde denkers too much is voor je dan ben je gewoon onderdeel van het probleem, Ser.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik negeer het toch niet? En ik heb geen idee hoe kwaliteitsvol jouw kritiek is, ik weet alleen dat 99% van de kritiek die ik op FOK!, Facebook en via andere media te zien krijg, in meer of mindere mate bagger is.
[..]
Vertel.
Met als verschil dat het niet gaat om religieuze vrijheid maar de "vrijheid " om mensen te onderdrukken en vermoorden uit naam van religie.quote:[..]
Moslims zien dat precies andersom. Zij vinden religieuze vrijheid belangrijker dan vrijheid van meningsuiting. Je bent nu je eigen opvattingen aan het projecteren.
Geen idee wat een multiculturele samenleving is, persoonlijk. We hebben hier gewoon een Nederlandse cultuur met hele-hele kleine invloeden van buitenaf. Ik maak me persoonlijk meer zorgen om de Amerikaanse invloed dan die van de islam.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:54 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een zelfverklaarde D66 progressieveling was. Een multiculturele samenwerking is zo'n beetje het fundament voor een prettige samenleving volgens jullie?
Wat valt er nou inhoudelijk te reageren als je me een moslimhater noemt.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Goede, inhoudelijke reactie hoor.
Laatst was er een user die mekkerde dat links zo graag aan tone policing deed...
quote:Op zondag 4 juni 2017 11:54 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Het is niet 0,01% dat mij dood wilt hebben. Houd toch op.
Ik ken Moslims vanuit het echte leven. Ik ben elke dag met ze. Staar jij je vooral blind op polls en trolls.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:54 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Het is niet 0,01% dat mij dood wilt hebben. Houd toch op.
Ja kijk, zo kun je natuurlijk alles blijven verdraaien, en zo kunnen we eeuwig door blijven gaan en nergens komen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:42 schreef Euribob het volgende:
[..]
Verdediging van hun eigen debiele ideologie wellicht. Maar dat is meer een semantische discussie.
Dan stichten ze maar mooi een eigen staat met die normen en waarden. Iedereen blij, toch?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik ben het met jou eens dat onze normen en waarden beter zijn dan die van moslims, maar ik ben ook in staat om in te zien dat moslims in dit geval de dingen andersom zien. En ze zijn daar net zo oprecht van overtuigd als jij en ik.
Oh, het was gewoon een constructieve bijdragequote:Op zondag 4 juni 2017 11:53 schreef Jigzoz het volgende:
Iemand wijzen op een drogreden vind jij een persoonlijke aanval?
Ja en nee. Ik stel dat de Nederlandse normen en waarden vanuit de meeste optieken superieur zijn aan de islamitische normen en waarden. Een van de weinige optieken van waaruit dat niet zo is, is de islamitische optiek.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:51 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Maar je stelt hier dus dat de Nederlandse normen en waarden (gelijkheid van iedereen, vrijheid van meningsuiting, enzovoort) niet universeel zijn en dus moreel gerelativeerd kunnen worden. Oftewel, jij stelt impliciet dat verdediging van Nederlandse normen en waarden net zo erg is als verdediging van bijvoorbeeld het idee dat iedereen moslim moet worden.
juist ja. ok je bent gewoon net zoals ser keihard aan het trollen, erg netjes van je net na zo'n aanslag. ga je schamen man.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik zie dat ze vaak zelf niet eens doorhebben wat voor een verschrikkelijke kaaskoppen het zijn. Ze hebben vaak last van identiteitscrises (mede veroorzaakt door dat haatgedrag in hun richting vanuit groeperingen als de PVV en GeenStijl), en dat gevoel van niet welkom zijn uit zich dan in extra identificatie met het land waar hun ouders vandaan komen. Maar dat is een idyllische voorstelling voor hen die niet op waarheid berust, en dat weten ze eigenlijk zelf ook wel.
??? Amerikaanse invloed is meer bedreigend dan de islamitische???quote:Op zondag 4 juni 2017 11:55 schreef Euribob het volgende:
[..]
Geen idee wat een multiculturele samenleving is, persoonlijk. We hebben hier gewoon een Nederlandse cultuur met hele-hele kleine invloeden van buitenaf. Ik maak me persoonlijk meer zorgen om de Amerikaanse invloed dan die van de islam.
Ik ken een roker die leefde tot 100 jaar oud. Roken is niet ongezond.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
[..]
Ik ken Moslims vanuit het echte leven. Ik ben elke dag met ze. Staar jij je vooral blind op polls en trolls.²
Hm. Dat zou impliceren dat jij snapt wat een drogreden is en dat lijkt me inderdaad wat hoog gegrepen...quote:Op zondag 4 juni 2017 11:58 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Oh, het was gewoon een constructieve bijdrage
Dit gaat geen zak helpen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:57 schreef Nintex het volgende:
Nieuws, de nieuwe counter terrorism strategie van May:
Ideology - extremist Islamism perversion of the truth. Prove our values our superior to those of hate and evil;
Internet - regulation with ISP/Google etc. to prevent a safe space for terrorism to breed unchecked;
Military - intervention, both abroad and domestic. We are tolerant of terrorism, especially public sector??;
Review counter terrorism strategy - Increase sentences for less serious crimes with terrorist links.
Ja hoor, het internet reguleren. Nee dat gaat helpen dat tegen een Middeleeuwse death cult in soepjurken. Sluit de radicale moskee, niet het internet, dom wijf.
trump die niet mee wil werken aan Millieu en de planeet vernietigd....dat vind jij minder erg?????quote:Op zondag 4 juni 2017 11:59 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
??? Amerikaanse invloed is meer bedreigend dan de islamitische???
Zielig.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:59 schreef Jigzoz het volgende:
Hm. Dat zou impliceren dat jij snapt wat een drogreden is en dat lijkt me inderdaad wat hoog gegrepen...
Het was zinloos en je hebt daarin gelijk. Ik overschatte je. Excuses.
Voor onze cultuur en samenleving, jazeker. Maar dat heb je niet door omdat je je blind staart op een paar moslims die een aanslag plegen waarbij dan een tiental mensen omkomt. Een menselijke ramp, zeker, maar geenszins van invloed op ons dagelijks leven.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:59 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
??? Amerikaanse invloed is meer bedreigend dan de islamitische???
Je bent wel lekker bescheiden hoor.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik probeer al jaren op fok! het "Sam Harris perspectief" naar voren te duwen en op een of andere manier botst dat altijd bij jou. Als zelfs islam-kritiek van welwillende genuanceerde denkers too much is voor je dan ben je gewoon onderdeel van het probleem, Ser.
Wat natuurlijk onzin is. Als moslims homo's, vrouwen of wie dan ook onderdrukken, wordt dat ook door iedereen afgekeurd.quote:[..]
Met als verschil dat het niet gaat om religieuze vrijheid maar de "vrijheid " om mensen te onderdrukken en vermoorden uit naam van religie.
Als een christelijke organisatie zoiets flikt bij homo's dan zijn de linkse poppen aan het dansen. Doen moslims precies hetzelfde.. oh.. religieuze vrijheid, mensen.
Er is een wezenlijk verschil tussen mensen een religieuze context willen opdringen en mensen een spraak-vrije context willen "opdringen"
Even een stukje meegelezen, fascinerend. Jigzoz is een slimme kerel maar hier gaan de oogkleppen op en en de vingers in de oren... Niet te zuinig.quote:
Drie regels met inhoudelijke tekst, en jij valt over één woordje. Dat zegt genoeg over hoe het gesteld is met je weerwoord.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat valt er nou inhoudelijk te reageren als je me een moslimhater noemt.
Maar goed, de verdedigingsmechanismen zijn weer erg duidelijk in dit topic. Ondertussen wordt de scheur groter en groter.
Ja, zo terug, ff een staat stichten.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan stichten ze maar mooi een eigen staat met die normen en waarden. Iedereen blij, toch?
Laat me eens een youtubefilmpje zien van een bekende progressieveling die moslims aanvalt voor hoe ze vrouwen en homo's behandelen.quote:Op zondag 4 juni 2017 12:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je bent wel lekker bescheiden hoor.
[..]
Wat natuurlijk onzin is. Als moslims homo's, vrouwen of wie dan ook onderdrukken, wordt dat ook door iedereen afgekeurd.
Echt schijtirritant, die stromannen voortdurend.
Niet door andere moslims.quote:Op zondag 4 juni 2017 12:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat natuurlijk onzin is. Als moslims homo's, vrouwen of wie dan ook onderdrukken, wordt dat ook door iedereen afgekeurd.
Zijn ze mee bezig. Het moet Het Kalifaat gaan heten.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan stichten ze maar mooi een eigen staat met die normen en waarden. Iedereen blij, toch?
De komende vijf jaar voorspel ik je nog 17 aanslagen met drie doden of meer in West-Europa.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:56 schreef Oud_student het volgende:
Ach ach wat een treurnis, weer dezelfde posts als bij de vorige aanslag.
Copy, paste.
Hoeveel aanslagen zijn er nog nodig voordat iedere niet-moslim overtuigd is van het kwaadaardige karakter van de islam?
Ja dat snap ik. Dat is de definitie van cultuurrelativering.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja en nee. Ik stel dat de Nederlandse normen en waarden vanuit de meeste optieken superieur zijn aan de islamitische normen en waarden. Een van de weinige optieken van waaruit dat niet zo is, is de islamitische optiek.
Oftewel, het is heel makkelijk om te zeggen dat het met geweld verdedigen van Nederlandse normen en waarden acceptabel is, en het verdedigen van islamitische waarden niet, maar dan vergeet je even dat je vanuit een specifieke optiek praat die niet door iedereen wordt gedeeld.
Dat is wat IS probeert inderdaad.quote:Op zondag 4 juni 2017 12:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, zo terug, ff een staat stichten.
homo's worden ook gewoon door het westen onderdrukt hoor....quote:Op zondag 4 juni 2017 12:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je bent wel lekker bescheiden hoor.
[..]
Echt schijtirritant, die stromannen voortdurend.
Boris van der Ham bekend en progressief genoeg?quote:Op zondag 4 juni 2017 12:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Laat me eens een youtubefilmpje zien van een bekende progressieveling die moslims aanvalt voor hoe ze vrouwen en homo's behandelen.
Makkelijk te vinden toch? Lijk me?
Moest... IS is al een tijdje op zijn retourquote:Op zondag 4 juni 2017 12:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zijn ze mee bezig. Het moet Het Kalifaat gaan heten.
Nee, want die invloed is nihil. Die van de Amerikanen is veel groter.quote:Op zondag 4 juni 2017 12:03 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Dat is de definitie van cultuurrelativering.
Snap je ook dat ik als Nederlander, als liefhebber van de Nederlandse samenleving en cultuur en normen en waarden, en dat graag wil doorgeven aan volgende generaties, ik mij meer zorgen maken om relatief grote percentages moslims die (in mijn optiek) barbaarse islamitische normen en waarden met geweld willen verdedigen dan westerlingen die mijn gedeelde normen en waarden met geweld willen verdedigen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |