Ik denk dat als je aan Nederlanders gaat vragen of geweld tegen burgers verdedigd kan worden om de Nederlandse normen en waarden te beschermen, je ongeveer gelijke resultaten krijgt.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:34 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Wow, systematische ontwijking.
[..]
Euribob vindt dat 5 - 10% van moslims in West-Europa daden zoals gisteravond moreel steunen niet bijzonder (waarschijnlijk meer als je je bedenkt dat men in dit soort surveys sociaal wenselijke antwoorden geeft en ook nog vrij grote percentages bij ''rarely'' te vinden zijn).
Zolang er geen cijfers zijn over andere bevolkingsgroepen zegt dat hele percentage gewoon niets.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:34 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Wow, systematische ontwijking.
[..]
Euribob vindt dat 5 - 10% van moslims in West-Europa daden zoals gisteravond moreel steunen niet bijzonder (waarschijnlijk meer als je je bedenkt dat men in dit soort surveys sociaal wenselijke antwoorden geeft en ook nog vrij grote percentages bij ''rarely'' te vinden zijn).
Als Jigzoz een aanslag pleegt, kun jij dat smoesje ook niet meer hebben. Dan moet je wel erkennen dat FOK! een gewelddadige kant heeft en daarom hervormd moet worden.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee ik schrijf dat wanneer iemand anders aan mij kan laten zien waarom FOK! fout is. Moslims kunnen dat smoesje van onwetendheid over de gewelddadige kant van de islam niet meer hebben.
Ga heen. Moslims proberen continu te onderscheiden, te polariseren, te segregeren. Op allerlei niveaus en in allerlei vormen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:34 schreef Euribob het volgende:
Nee, dat doe jij. Omdat je immens generaliseert, en duidelijk geen idee hebt waar je over praat.
Goed verwoord.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:35 schreef bakfietsmoeder het volgende:
"Juist de westerse samenlevingen die het meest genereus waren tegenover de islamitische immigratie betalen daar nu de hoogste prijs voor: je geeft ze te eten, woningen, werk of een uitkering, en ze willen je dood hebben. Om razend van te worden."
Op de minuut.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik denk dat als je aan Nederlanders gaat vragen of geweld tegen burgers verdedigd kan worden om de Nederlandse normen en waarden te beschermen, je ongeveer gelijke resultaten krijgt.
De meeste moslims willen je helemaal niet dood hebben. Zeker de eerste generatie immigranten niet.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:35 schreef bakfietsmoeder het volgende:
"Juist de westerse samenlevingen die het meest genereus waren tegenover de islamitische immigratie betalen daar nu de hoogste prijs voor: je geeft ze te eten, woningen, werk of een uitkering, en ze willen je dood hebben. Om razend van te worden."
Euribob waarom kan zo'n haatdragende comment als deze gewoon blijven staan...?quote:
quote:Op zondag 4 juni 2017 10:33 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is iedere keer een groot feest voor de PVV en zijn aanhang op internet bij elke aanslag.....
DIe gasten vieren gewoon feest.......
Omdat ze uit zijn op de vernietiging van de wereld, zoals ook de Palestijnse leiders tegen de joden zeggen:quote:Op zondag 4 juni 2017 11:35 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Welke waarden?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik denk dat als je aan Nederlanders gaat vragen of geweld tegen burgers verdedigd kan worden om de Nederlandse normen en waarden te beschermen, je ongeveer gelijke resultaten krijgt.
Weet je hoeveel groepen moslims er zijn in Nederland? Met allemaal verschillende nationaliteiten? Het zijn naar goed Nederlandse traditie bijna allemaal pinkstergemeentes hier qua afsplitsingen. "Wij moslims" hoor ik echt alleen als de ramadan wordt uitgelegd.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:38 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ga heen. Moslims proberen continu te onderscheiden, te polariseren, te segregeren. Op allerlei niveaus en in allerlei vormen.
De eerste generatie loopt nu achter de rollator, ik zie ze hier ook voorbij schuifelen die oude Turkse vrouwtjes. Lopen de 100 meter in een half uur, daar maak ik me niet zo druk om.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De meeste moslims willen je helemaal niet dood hebben. Zeker de eerste generatie immigranten niet.
Dit is toch geen haatdragende comment?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:39 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Euribob waarom kan zo'n haatdragende comment als deze gewoon blijven staan...?
[..]
~25% van moslims in West-Europa vindt op basis van de Pew polls terrorisme ter verdediging van islam op zijn minst heel soms gerechtvaardigd (vaak of soms of heel soms gerechtvaardigd). Ik leid daaruit af dat het aannemelijk is dat 5 - 10% van moslims in West-Europa daden zoals gisteravond in Londen wel eens moreel kunnen steunen. Dan kun je doen alsof je het Nederlands niet meer machtig bent maar daar schieten we praktisch niet zoveel mee op.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En dat speelt bij 10% van de Nederlandse moslims?
We zouden eens kunnen ophouden met dat hondsdolle hysterische anti-moslimdiscours. Als nationale politici mij verdacht zouden maken, zou ik me ook niet bijzonder verbonden voelen met dit land.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:36 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Welke handreiking?!?!?!?! Ik sta open voor iedereen, dat betekent nog niet dat ik ga zeggen dat ik dat gedachtegoed acceptabel vind, kom op zeg.
En wat zijn dan percentages van andere bevolkingsgroepen?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:40 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
~25% van moslims in West-Europa vindt op basis van de Pew polls terrorisme ter verdediging van islam op zijn minst heel soms gerechtvaardigd (vaak of soms of heel soms gerechtvaardigd). Ik leid daaruit af dat het aannemelijk is dat 5 - 10% van moslims in West-Europa daden zoals gisteravond in Londen wel eens moreel kunnen steunen. Dan kun je doen alsof je het Nederlands niet meer machtig bent maar daar schieten we praktisch niet zoveel mee op.
quote:Op zondag 4 juni 2017 11:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, het gaat er dikke prima mee. Ongeveer net zo goed als de gemiddelde PVV-stemmer. En die zijn ook wezenlijk onderdeel van onze samenleving.
ja loop je d'r wel eens tussen ja? want dan zie je dat die mensen zichzelf als alles behalve nederlander zien, maar in 99/100 gevallen als marokkaan, turk of wat dan ook zolang het maar niet nederlands is. uiteraard de schuld van de nederlander toch?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, het gaat er dikke prima mee. Ongeveer net zo goed als de gemiddelde PVV-stemmer. En die zijn ook wezenlijk onderdeel van onze samenleving.
Dan hoor je het toch en klopt dit niet meer;quote:Op zondag 4 juni 2017 11:39 schreef Euribob het volgende:
[..]
Weet je hoeveel groepen moslims er zijn in Nederland? Met allemaal verschillende nationaliteiten? Het zijn naar goed Nederlandse traditie bijna allemaal pinkstergemeentes hier qua afsplitsingen. "Wij moslims" hoor ik echt alleen als de ramadan wordt uitgelegd.
quote:
Nogmaals: weinig mis met mijn Nederlands. Ik heb het gewoon niet zo op vage beweringen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:40 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
~25% van moslims in West-Europa vindt op basis van de Pew polls terrorisme ter verdediging van islam op zijn minst heel soms gerechtvaardigd (vaak of soms of heel soms gerechtvaardigd). Ik leid daaruit af dat het aannemelijk is dat 5 - 10% van moslims in West-Europa daden zoals gisteravond in Londen wel eens moreel kunnen steunen. Dan kun je doen alsof je het Nederlands niet meer machtig bent maar daar schieten we praktisch niet zoveel mee op.
Verdediging van hun eigen debiele ideologie wellicht. Maar dat is meer een semantische discussie.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:41 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
De aanslagen hier op onschuldige westerse mensen zijn door moslims uit verdediging gepleegd?
En jij stelde even lekker dat alle moslims dat allemaal altijd doen, en dát doen ze niet.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:41 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dan hoor je het toch en klopt dit niet meer;
[..]
Dat moet iedereen die die vraag voorgelegd krijgt, zelf maar bepalen. Net zoals iedere moslim die de bovenstaande vraag voorgelegd kreeg, zelf maar moest uitmaken wat 'de islam' voor hem precies is.quote:
Moordpartijen door moslims zijn aan de orde van de dag en dat noem jij onzin ? Als een arts je zou vertellen dat je 25 % kans hebt om binnenkort te sterven zou je de 75 % kans dat het niet gaat plaatsvinden niet echt het belangrijkste vinden of wel ?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:29 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wat een debiele gedachtegang.
"Nee, natuurlijk zijn de meeste moslims niet gewelddadig. Relatief gezien valt het allemaal best mee, maar er zijn zóveel moslims dat ze desondanks een gevaar vormen."
Dit kun je voor elke grote groep mensen zeggen. Wat een complete onzin.
Zij hebben niks te verliezen, en wij alles: een carriere, gezin etc.Het zijn wolven tussen de schapen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:39 schreef Nintex het volgende:
[..]
Omdat ze uit zijn op de vernietiging van de wereld, zoals ook de Palestijnse leiders tegen de joden zeggen:
"We love death more than you love life"
Ze willen dood, het is een gevaarlijke secte en dagelijks halen we duizenden van fighting age naar Europa.![]()
Je wil dus het zwijgen opleggen aan mensen. Een van de grootste waarden die we hier hebben moet stoppen omdat er een groep is die er niet mee overweg kan. Briljant dit.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
We zouden eens kunnen ophouden met dat hondsdolle hysterische anti-moslimdiscours. Als nationale politici mij verdacht zouden maken, zou ik me ook niet bijzonder verbonden voelen met dit land.
En toch is de distributie van massamoorden verdacht veel geskewed naar islamisten.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
"Jij wil me monddood maken!"quote:Op zondag 4 juni 2017 11:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je wil dus het zwijgen opleggen aan mensen.
Die 10% aanduiden als vijandige elementen en interneren.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En dat speelt bij 10% van de Nederlandse moslims?
We hebben het over vrijheden en universele waarden die ieder zou moeten verdedigen tegenover ideologische dogmatisch waarden, kom op zeg.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat moet iedereen die die vraag voorgelegd krijgt, zelf maar bepalen. Net zoals iedere moslim die de bovenstaande vraag voorgelegd kreeg, zelf maar moest uitmaken wat 'de islam' voor hem precies is.
Ik zie dat ze vaak zelf niet eens doorhebben wat voor een verschrikkelijke kaaskoppen het zijn. Ze hebben vaak last van identiteitscrises (mede veroorzaakt door dat haatgedrag in hun richting vanuit groeperingen als de PVV en GeenStijl), en dat gevoel van niet welkom zijn uit zich dan in extra identificatie met het land waar hun ouders vandaan komen. Maar dat is een idyllische voorstelling voor hen die niet op waarheid berust, en dat weten ze eigenlijk zelf ook wel.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:41 schreef Harlon het volgende:
[..]
[..]
ja loop je d'r wel eens tussen ja? want dan zie je dat die mensen zichzelf als alles behalve nederlander zien, maar in 99/100 gevallen als marokkaan, turk of wat dan ook zolang het maar niet nederlands is. uiteraard de schuld van de nederlander toch?
heb nu dat plaatje van fry nodig, not sure if trolling, or just really fucking stupid. Ik gok op 't laatste
Joh, je weet dat je ook dingen gedaan kunt krijgen zonder keihard repressie hé. Bijvoorbeeld door een appèl te doen aan het gezond verstand. Als in: "Nederland wordt voor iedereen fijner om in te leven als we stoppen met elkaar voor rotte vis uit maken. Laten we dat dan eens doen."quote:Op zondag 4 juni 2017 11:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je wil dus het zwijgen opleggen aan mensen. Een van de grootste waarden die we hier hebben moet stoppen omdat er een groep is die er niet mee overweg kan. Briljant dit.
Stel dat het hetzelfde percentage is. Ben je dan nog steeds van mening dat een multiculturele samenwerking kan werken? Als een kwart van verschillende culturen elkaar op z'n minst heel soms willen uitmoorden ter verdediging van de eigen cultuur?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:41 schreef Euribob het volgende:
[..]
En wat zijn dan percentages van andere bevolkingsgroepen?
Omdat Nederlanders al hun zin hebben gekregen met hun normen en waarden.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:44 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
En toch is de distributie van massamoorden verdacht veel geskewed naar islamisten.
Niet kunnen lezenquote:Op zondag 4 juni 2017 11:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
"Jij wil me monddood maken!"
Drogreden van het jaar.
quote:Op zondag 4 juni 2017 11:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
We zouden eens kunnen ophouden met dat hondsdolle hysterische anti-moslimdiscours.
Al mijn kritiek mbt dit onderwerp is goed doordacht. Dat jij er niet in mee wil gaan is wat dat betreft wellicht tekekend. Misschien dat je het hebt over kritiek van anderen maar als je het specifiek over mij gaat hebben dan bega je een fout om het te negeren.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je met goede, inhoudelijke kritiek komt, ga ik daar graag in mee. Dat heb ik ook vaak genoeg gedaan. Maar dat is de meeste kritiek niet meer.
Ik maak geen deel uit van rechts jammer genoeg en nee ik drijf niks op de spits. Ik heb jij zeer discussie-schadelijke dingen zien roepen, echter.quote:Rechts heeft ieder inhoudelijk debat onmogelijk gemaakt door alles op de spits te drijven: moslims zijn collectief verantwoordelijk, iedere uiting van islam is een regelrechte aanval op Nederlandse waarden, fatsoen of empathie zijn niet nodig. En ja, daar maak jij ook deel van uit Special.
Met als verschil dat uiteindelijk religie een waanidee is en vrijheid van meningsuiting een waardevol principe is.quote:[..]
Doen de meeste moslims ook niet. Maar een boel van hen vinden hun religieuze ideeën dusdanig belangrijk dat ze die rotte vruchten er wel voor over hebben. Net zoals wij de vrijheid van meningsuiting dusdanig waardevol vinden, dat we het accepteren dat mensen daardoor ook onwelgevallige dingen kunnen zeggen.
Je hebt toch door dat moslims dat andersom zien? Je projecteert nu je eigen denkbeelden op moslims.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:45 schreef truthortruth het volgende:
[..]
We hebben het over vrijheden en universele waarden die ieder zou moeten verdedigen tegenover ideologische dogmatisch waarden, kom op zeg.
Ah, daar hebben we het alweer 'moslimhaters' wat een triestheid.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Joh, je weet dat je ook dingen gedaan kunt krijgen zonder keihard repressie hé. Bijvoorbeeld door een appèl te doen aan het gezond verstand. Als in: "Nederland wordt voor iedereen fijner om in te leven als we stoppen met elkaar voor rotte vis uit maken. Laten we dat dan eens doen."
Ik weet dat gezond verstand niet populair is bij de moslimhaters, maar we hoeven niet meteen met verboden te gaan strooien joh.
Jij bent zelf zo'n rare gelovige.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Joh, je weet dat je ook dingen gedaan kunt krijgen zonder keihard repressie hé. Bijvoorbeeld door een appèl te doen aan het gezond verstand. Als in: "Nederland wordt voor iedereen fijner om in te leven als we stoppen met elkaar voor rotte vis uit maken. Laten we dat dan eens doen."
Ik weet dat gezond verstand niet populair is bij de moslimhaters, maar we hoeven niet meteen met verboden te gaan strooien joh.
Wat is dat toch met platrechts vandaag? Zodra het te moeilijk wordt, klinkt het direct 'jij kan niet lezen', 'je spreekt geen Nederlands', enzovoort.quote:
Oh en wat vind jij dan?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je hebt toch door dat moslims dat andersom zien? Je projecteert nu je eigen denkbeelden op moslims.
Hebben ze geleerd van Wilders. Als ze merken dat ze klemgeluld zijn, moet je dingen maar 'in de context' zien ofzoquote:Op zondag 4 juni 2017 11:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat is dat toch met platrechts vandaag? Zodra het te moeilijk wordt, klinkt het direct 'jij kan niet lezen', 'je spreekt geen Nederlands', enzovoort.
Wat is dat toch met die blinde jokers die niet kunnen lezen en gelijk op de persoon spelen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat is dat toch met platrechts vandaag? Zodra het te moeilijk wordt, klinkt het direct 'jij kan niet lezen', 'je spreekt geen Nederlands', enzovoort.
Ik ben helemaal niet voor multiculturele samenwerking. Ik vind dat immigranten in de eerste jaren aan moeten tonen affectie te hebben met de Nederlandse taal en cultuur en de waarden die daarbij horen. Je kunt aan de poort best eisen stellen. Gaat mij erom dat er ook mensen zijn die hier geboren zijn of als kind hierheen zijn gekomen, die mogen vinden wat ze willen, die hebben net zoveel rechten op hun mening als jij en ik.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:46 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Stel dat het hetzelfde percentage is. Ben je dan nog steeds van mening dat een multiculturele samenwerking kan werken? Als een kwart van verschillende culturen elkaar op z'n minst heel soms willen uitmoorden ter verdediging van de eigen cultuur?
Ik bedoel, de lijn van je argumentatie gaat direct tegen je eigen opvattingen in.
Op wie gooit het westen dan die bommen? Wil je ontkennen dat die bommen gericht zijn op terreurorganisaties zoals ISIS? Je kunt er natuurlijk voor kiezen om ISIS z'n gang te laten gaan en alle Yezidis tot de laatste ziel om zeep te helpen, dat is nog een redelijke keuze, maar om nou het neersteken van random burgers in London daarmee als "wraakacties" gelijk te stellen???quote:Op zondag 4 juni 2017 10:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Die aanslagen zijn er vooral in de landen die bommen gegooid hebben op het midden oosten..
Nederland moet zich internationaal gewoon niet bemoeien met die teringzooi van bommen gooien op dat soort landen...,
En dit ook weer... Manmanmanmanman... Klagen over op de persoon spelen door op de persoon te spelen. Maar doe je ding, jouw tenen zijn veel langer dan de mijne.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:49 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat is dat toch met die blinde jokers die niet kunnen lezen en gelijk op de persoon spelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |