Ja en als er dingen zijn die fok!ers roepen of doen waarvan ik vind dat het ondersteunend is aan schade in de maatschappij dan zou ik ook op fok! een dergelijke discussie aanmoedigen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Is dat je criterium, ja? Dan is FOK! ook als community proportioneel verantwoordelijk bijvoorbeeld.
Maar je stelt hier dus dat de Nederlandse normen en waarden (gelijkheid van iedereen, vrijheid van meningsuiting, enzovoort) niet universeel zijn en dus moreel gerelativeerd kunnen worden. Oftewel, jij stelt impliciet dat verdediging van Nederlandse normen en waarden net zo erg is als verdediging van bijvoorbeeld het idee dat iedereen moslim moet worden.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders al hun zin hebben gekregen met hun normen en waarden.
Als iemand de Nederlanders de kans zou afpakken om volgens hun eigen normen en waarden te leven (bijvoorbeeld een oosterbuur die een inval doet), dan zul je ook een toename van geweld zien.
Ik negeer het toch niet? En ik heb geen idee hoe kwaliteitsvol jouw kritiek is, ik weet alleen dat 99% van de kritiek die ik op FOK!, Facebook en via andere media te zien krijg, in meer of mindere mate bagger is.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Al mijn kritiek mbt dit onderwerp is goed doordacht. Dat jij er niet in mee wil gaan is wat dat betreft wellicht tekekend. Misschien dat je het hebt over kritiek van anderen maar als je het specifiek over mij gaat hebben dan bega je een fout om het te negeren.
Vertel.quote:[..]
Ik maak geen deel uit van rechts jammer genoeg en nee ik drijf niks op de spits. Ik heb jij zeer discussie-schadelijke dingen zien roepen, echter.
Moslims zien dat precies andersom. Zij vinden religieuze vrijheid belangrijker dan vrijheid van meningsuiting. Je bent nu je eigen opvattingen aan het projecteren.quote:[..]
Met als verschil dat uiteindelijk religie een waanidee is en vrijheid van meningsuiting een waardevol principe is.
99,9% wil je niet dood hebben. Dit zijn excessen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De meeste moslims willen je helemaal niet dood hebben. Zeker de eerste generatie immigranten niet.
Eens.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:48 schreef Nintex het volgende:
Het was beter toen links en rechts nog een jaar of 13 geleden dachten dat ze een soort van Kruistocht moesten beginnen om vrede en democratie te brengen onder Tony Blair. Een soort van straatcoaches op het nationale toneel.
Het huidige oogkleppen beleid slaat helemaal nergens op en is voortgekomen uit een soort van vals schuldgevoel. Alsof wij, de Europeaan anno 2017 verantwoordelijk zijn voor de puinzooi in het Midden Oosten en ons dan maar solidair moeten opstellen.
Jonge vrouwen worden op straat de strot door gesneden en wat krijg je te horen:"niet islamofobisch zijn hoor, het zijn ze niet allemaal!" "In het verkeer vallen meer ongelukken, hehehe"
Tuurlijk, drolletjes. In het verkeer zijn in totaal meer mensen omgekomen dan in de WW2 dus waarom herdenken we dat eigenlijk?
Er gaan dagelijks meer mensen dood door ziektes als kanker dan dood gingen op 9/11. 9/11 was dus geen big deal.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:48 schreef Nintex het volgende:
Het was beter toen links en rechts nog een jaar of 13 geleden dachten dat ze een soort van Kruistocht moesten beginnen om vrede en democratie te brengen onder Tony Blair. Een soort van straatcoaches op het nationale toneel.
Het huidige oogkleppen beleid slaat helemaal nergens op en is voortgekomen uit een soort van vals schuldgevoel. Alsof wij, de Europeaan anno 2017 verantwoordelijk zijn voor de puinzooi in het Midden Oosten en ons dan maar solidair moeten opstellen.
Jonge vrouwen worden op straat de strot door gesneden en wat krijg je te horen:"niet islamofobisch zijn hoor, het zijn ze niet allemaal!" "In het verkeer vallen meer ongelukken, hehehe"
Tuurlijk, drolletjes. In het verkeer zijn in totaal meer mensen omgekomen dan in de WW2 dus waarom herdenken we dat eigenlijk?
Goede, inhoudelijke reactie hoor.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:48 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we het alweer 'moslimhaters' wat een triestheid.
Ad hominem.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:48 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Jij bent zelf zo'n rare gelovige.
Jouw woorden zijn niks waard.
Op zondag 4 juni 2017 11:51 schreef Jigzoz het volgende:
Reageer inhoudelijk of reageer niet, op de man spelen doe je maar in darkrooms.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:48 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Jij bent zelf zo'n rare gelovige.
Jouw woorden zijn niks waard.
Iemand wijzen op een drogreden vind jij een persoonlijke aanval?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:53 schreef truthortruth het volgende:
Toch is het ongelofelijk hoe mensen een idiote religie gaan zitten verdedigen en onderwijl
[..]
Jij begint over drogredenatie, doe dat dan gewoon niet.
Ik dacht dat je een zelfverklaarde D66 progressieveling was. Een multiculturele samenwerking is toch zo'n beetje het fundament voor een prettige samenleving volgens jullie?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:50 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet voor multiculturele samenwerking. Ik vind dat immigranten in de eerste jaren aan moeten tonen affectie te hebben met de Nederlandse taal en cultuur en de waarden die daarbij horen. Je kunt aan de poort best eisen stellen. Gaat mij erom dat er ook mensen zijn die hier geboren zijn of als kind hierheen zijn gekomen, die mogen vinden wat ze willen, die hebben net zoveel rechten op hun mening als jij en ik.
Ik ben het met jou eens dat onze normen en waarden beter zijn dan die van moslims, maar ik ben ook in staat om in te zien dat moslims in dit geval de dingen andersom zien. En ze zijn daar net zo oprecht van overtuigd als jij en ik.quote:
Het is niet 0,01% dat mij dood wilt hebben. Houd toch op.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
99,9% wil je niet dood hebben. Dit zijn excessen.²
Ik probeer al jaren op fok! het "Sam Harris perspectief" naar voren te duwen en op een of andere manier botst dat altijd bij jou. Als zelfs islam-kritiek van welwillende genuanceerde denkers too much is voor je dan ben je gewoon onderdeel van het probleem, Ser.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik negeer het toch niet? En ik heb geen idee hoe kwaliteitsvol jouw kritiek is, ik weet alleen dat 99% van de kritiek die ik op FOK!, Facebook en via andere media te zien krijg, in meer of mindere mate bagger is.
[..]
Vertel.
Met als verschil dat het niet gaat om religieuze vrijheid maar de "vrijheid " om mensen te onderdrukken en vermoorden uit naam van religie.quote:[..]
Moslims zien dat precies andersom. Zij vinden religieuze vrijheid belangrijker dan vrijheid van meningsuiting. Je bent nu je eigen opvattingen aan het projecteren.
Geen idee wat een multiculturele samenleving is, persoonlijk. We hebben hier gewoon een Nederlandse cultuur met hele-hele kleine invloeden van buitenaf. Ik maak me persoonlijk meer zorgen om de Amerikaanse invloed dan die van de islam.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:54 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een zelfverklaarde D66 progressieveling was. Een multiculturele samenwerking is zo'n beetje het fundament voor een prettige samenleving volgens jullie?
Wat valt er nou inhoudelijk te reageren als je me een moslimhater noemt.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Goede, inhoudelijke reactie hoor.
Laatst was er een user die mekkerde dat links zo graag aan tone policing deed...
quote:Op zondag 4 juni 2017 11:54 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Het is niet 0,01% dat mij dood wilt hebben. Houd toch op.
https://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_attitudes_toward_terrorism
Ik ken Moslims vanuit het echte leven. Ik ben elke dag met ze. Staar jij je vooral blind op polls en trolls.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:54 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Het is niet 0,01% dat mij dood wilt hebben. Houd toch op.
https://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_attitudes_toward_terrorism
Ja kijk, zo kun je natuurlijk alles blijven verdraaien, en zo kunnen we eeuwig door blijven gaan en nergens komen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:42 schreef Euribob het volgende:
[..]
Verdediging van hun eigen debiele ideologie wellicht. Maar dat is meer een semantische discussie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |