Ja en als er dingen zijn die fok!ers roepen of doen waarvan ik vind dat het ondersteunend is aan schade in de maatschappij dan zou ik ook op fok! een dergelijke discussie aanmoedigen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Is dat je criterium, ja? Dan is FOK! ook als community proportioneel verantwoordelijk bijvoorbeeld.
Maar je stelt hier dus dat de Nederlandse normen en waarden (gelijkheid van iedereen, vrijheid van meningsuiting, enzovoort) niet universeel zijn en dus moreel gerelativeerd kunnen worden. Oftewel, jij stelt impliciet dat verdediging van Nederlandse normen en waarden net zo erg is als verdediging van bijvoorbeeld het idee dat iedereen moslim moet worden.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders al hun zin hebben gekregen met hun normen en waarden.
Als iemand de Nederlanders de kans zou afpakken om volgens hun eigen normen en waarden te leven (bijvoorbeeld een oosterbuur die een inval doet), dan zul je ook een toename van geweld zien.
Ik negeer het toch niet? En ik heb geen idee hoe kwaliteitsvol jouw kritiek is, ik weet alleen dat 99% van de kritiek die ik op FOK!, Facebook en via andere media te zien krijg, in meer of mindere mate bagger is.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Al mijn kritiek mbt dit onderwerp is goed doordacht. Dat jij er niet in mee wil gaan is wat dat betreft wellicht tekekend. Misschien dat je het hebt over kritiek van anderen maar als je het specifiek over mij gaat hebben dan bega je een fout om het te negeren.
Vertel.quote:[..]
Ik maak geen deel uit van rechts jammer genoeg en nee ik drijf niks op de spits. Ik heb jij zeer discussie-schadelijke dingen zien roepen, echter.
Moslims zien dat precies andersom. Zij vinden religieuze vrijheid belangrijker dan vrijheid van meningsuiting. Je bent nu je eigen opvattingen aan het projecteren.quote:[..]
Met als verschil dat uiteindelijk religie een waanidee is en vrijheid van meningsuiting een waardevol principe is.
99,9% wil je niet dood hebben. Dit zijn excessen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De meeste moslims willen je helemaal niet dood hebben. Zeker de eerste generatie immigranten niet.
Eens.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:48 schreef Nintex het volgende:
Het was beter toen links en rechts nog een jaar of 13 geleden dachten dat ze een soort van Kruistocht moesten beginnen om vrede en democratie te brengen onder Tony Blair. Een soort van straatcoaches op het nationale toneel.
Het huidige oogkleppen beleid slaat helemaal nergens op en is voortgekomen uit een soort van vals schuldgevoel. Alsof wij, de Europeaan anno 2017 verantwoordelijk zijn voor de puinzooi in het Midden Oosten en ons dan maar solidair moeten opstellen.
Jonge vrouwen worden op straat de strot door gesneden en wat krijg je te horen:"niet islamofobisch zijn hoor, het zijn ze niet allemaal!" "In het verkeer vallen meer ongelukken, hehehe"
Tuurlijk, drolletjes. In het verkeer zijn in totaal meer mensen omgekomen dan in de WW2 dus waarom herdenken we dat eigenlijk?
Er gaan dagelijks meer mensen dood door ziektes als kanker dan dood gingen op 9/11. 9/11 was dus geen big deal.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:48 schreef Nintex het volgende:
Het was beter toen links en rechts nog een jaar of 13 geleden dachten dat ze een soort van Kruistocht moesten beginnen om vrede en democratie te brengen onder Tony Blair. Een soort van straatcoaches op het nationale toneel.
Het huidige oogkleppen beleid slaat helemaal nergens op en is voortgekomen uit een soort van vals schuldgevoel. Alsof wij, de Europeaan anno 2017 verantwoordelijk zijn voor de puinzooi in het Midden Oosten en ons dan maar solidair moeten opstellen.
Jonge vrouwen worden op straat de strot door gesneden en wat krijg je te horen:"niet islamofobisch zijn hoor, het zijn ze niet allemaal!" "In het verkeer vallen meer ongelukken, hehehe"
Tuurlijk, drolletjes. In het verkeer zijn in totaal meer mensen omgekomen dan in de WW2 dus waarom herdenken we dat eigenlijk?
Goede, inhoudelijke reactie hoor.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:48 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we het alweer 'moslimhaters' wat een triestheid.
Ad hominem.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:48 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Jij bent zelf zo'n rare gelovige.
Jouw woorden zijn niks waard.
Op zondag 4 juni 2017 11:51 schreef Jigzoz het volgende:
Reageer inhoudelijk of reageer niet, op de man spelen doe je maar in darkrooms.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:48 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Jij bent zelf zo'n rare gelovige.
Jouw woorden zijn niks waard.
Iemand wijzen op een drogreden vind jij een persoonlijke aanval?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:53 schreef truthortruth het volgende:
Toch is het ongelofelijk hoe mensen een idiote religie gaan zitten verdedigen en onderwijl
[..]
Jij begint over drogredenatie, doe dat dan gewoon niet.
Ik dacht dat je een zelfverklaarde D66 progressieveling was. Een multiculturele samenwerking is toch zo'n beetje het fundament voor een prettige samenleving volgens jullie?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:50 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet voor multiculturele samenwerking. Ik vind dat immigranten in de eerste jaren aan moeten tonen affectie te hebben met de Nederlandse taal en cultuur en de waarden die daarbij horen. Je kunt aan de poort best eisen stellen. Gaat mij erom dat er ook mensen zijn die hier geboren zijn of als kind hierheen zijn gekomen, die mogen vinden wat ze willen, die hebben net zoveel rechten op hun mening als jij en ik.
Ik ben het met jou eens dat onze normen en waarden beter zijn dan die van moslims, maar ik ben ook in staat om in te zien dat moslims in dit geval de dingen andersom zien. En ze zijn daar net zo oprecht van overtuigd als jij en ik.quote:
Het is niet 0,01% dat mij dood wilt hebben. Houd toch op.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
99,9% wil je niet dood hebben. Dit zijn excessen.²
Ik probeer al jaren op fok! het "Sam Harris perspectief" naar voren te duwen en op een of andere manier botst dat altijd bij jou. Als zelfs islam-kritiek van welwillende genuanceerde denkers too much is voor je dan ben je gewoon onderdeel van het probleem, Ser.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik negeer het toch niet? En ik heb geen idee hoe kwaliteitsvol jouw kritiek is, ik weet alleen dat 99% van de kritiek die ik op FOK!, Facebook en via andere media te zien krijg, in meer of mindere mate bagger is.
[..]
Vertel.
Met als verschil dat het niet gaat om religieuze vrijheid maar de "vrijheid " om mensen te onderdrukken en vermoorden uit naam van religie.quote:[..]
Moslims zien dat precies andersom. Zij vinden religieuze vrijheid belangrijker dan vrijheid van meningsuiting. Je bent nu je eigen opvattingen aan het projecteren.
Geen idee wat een multiculturele samenleving is, persoonlijk. We hebben hier gewoon een Nederlandse cultuur met hele-hele kleine invloeden van buitenaf. Ik maak me persoonlijk meer zorgen om de Amerikaanse invloed dan die van de islam.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:54 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een zelfverklaarde D66 progressieveling was. Een multiculturele samenwerking is zo'n beetje het fundament voor een prettige samenleving volgens jullie?
Wat valt er nou inhoudelijk te reageren als je me een moslimhater noemt.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Goede, inhoudelijke reactie hoor.
Laatst was er een user die mekkerde dat links zo graag aan tone policing deed...
quote:Op zondag 4 juni 2017 11:54 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Het is niet 0,01% dat mij dood wilt hebben. Houd toch op.
https://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_attitudes_toward_terrorism
Ik ken Moslims vanuit het echte leven. Ik ben elke dag met ze. Staar jij je vooral blind op polls en trolls.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:54 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Het is niet 0,01% dat mij dood wilt hebben. Houd toch op.
https://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_attitudes_toward_terrorism
Ja kijk, zo kun je natuurlijk alles blijven verdraaien, en zo kunnen we eeuwig door blijven gaan en nergens komen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:42 schreef Euribob het volgende:
[..]
Verdediging van hun eigen debiele ideologie wellicht. Maar dat is meer een semantische discussie.
Dan stichten ze maar mooi een eigen staat met die normen en waarden. Iedereen blij, toch?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik ben het met jou eens dat onze normen en waarden beter zijn dan die van moslims, maar ik ben ook in staat om in te zien dat moslims in dit geval de dingen andersom zien. En ze zijn daar net zo oprecht van overtuigd als jij en ik.
Oh, het was gewoon een constructieve bijdragequote:Op zondag 4 juni 2017 11:53 schreef Jigzoz het volgende:
Iemand wijzen op een drogreden vind jij een persoonlijke aanval?
Ja en nee. Ik stel dat de Nederlandse normen en waarden vanuit de meeste optieken superieur zijn aan de islamitische normen en waarden. Een van de weinige optieken van waaruit dat niet zo is, is de islamitische optiek.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:51 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Maar je stelt hier dus dat de Nederlandse normen en waarden (gelijkheid van iedereen, vrijheid van meningsuiting, enzovoort) niet universeel zijn en dus moreel gerelativeerd kunnen worden. Oftewel, jij stelt impliciet dat verdediging van Nederlandse normen en waarden net zo erg is als verdediging van bijvoorbeeld het idee dat iedereen moslim moet worden.
juist ja. ok je bent gewoon net zoals ser keihard aan het trollen, erg netjes van je net na zo'n aanslag. ga je schamen man.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik zie dat ze vaak zelf niet eens doorhebben wat voor een verschrikkelijke kaaskoppen het zijn. Ze hebben vaak last van identiteitscrises (mede veroorzaakt door dat haatgedrag in hun richting vanuit groeperingen als de PVV en GeenStijl), en dat gevoel van niet welkom zijn uit zich dan in extra identificatie met het land waar hun ouders vandaan komen. Maar dat is een idyllische voorstelling voor hen die niet op waarheid berust, en dat weten ze eigenlijk zelf ook wel.
??? Amerikaanse invloed is meer bedreigend dan de islamitische???quote:Op zondag 4 juni 2017 11:55 schreef Euribob het volgende:
[..]
Geen idee wat een multiculturele samenleving is, persoonlijk. We hebben hier gewoon een Nederlandse cultuur met hele-hele kleine invloeden van buitenaf. Ik maak me persoonlijk meer zorgen om de Amerikaanse invloed dan die van de islam.
Ik ken een roker die leefde tot 100 jaar oud. Roken is niet ongezond.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
[..]
Ik ken Moslims vanuit het echte leven. Ik ben elke dag met ze. Staar jij je vooral blind op polls en trolls.²
Hm. Dat zou impliceren dat jij snapt wat een drogreden is en dat lijkt me inderdaad wat hoog gegrepen...quote:Op zondag 4 juni 2017 11:58 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Oh, het was gewoon een constructieve bijdrage
Dit gaat geen zak helpen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:57 schreef Nintex het volgende:
Nieuws, de nieuwe counter terrorism strategie van May:
Ideology - extremist Islamism perversion of the truth. Prove our values our superior to those of hate and evil;
Internet - regulation with ISP/Google etc. to prevent a safe space for terrorism to breed unchecked;
Military - intervention, both abroad and domestic. We are tolerant of terrorism, especially public sector??;
Review counter terrorism strategy - Increase sentences for less serious crimes with terrorist links.
Ja hoor, het internet reguleren. Nee dat gaat helpen dat tegen een Middeleeuwse death cult in soepjurken. Sluit de radicale moskee, niet het internet, dom wijf.
trump die niet mee wil werken aan Millieu en de planeet vernietigd....dat vind jij minder erg?????quote:Op zondag 4 juni 2017 11:59 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
??? Amerikaanse invloed is meer bedreigend dan de islamitische???
Zielig.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:59 schreef Jigzoz het volgende:
Hm. Dat zou impliceren dat jij snapt wat een drogreden is en dat lijkt me inderdaad wat hoog gegrepen...
Het was zinloos en je hebt daarin gelijk. Ik overschatte je. Excuses.
Voor onze cultuur en samenleving, jazeker. Maar dat heb je niet door omdat je je blind staart op een paar moslims die een aanslag plegen waarbij dan een tiental mensen omkomt. Een menselijke ramp, zeker, maar geenszins van invloed op ons dagelijks leven.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:59 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
??? Amerikaanse invloed is meer bedreigend dan de islamitische???
Je bent wel lekker bescheiden hoor.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik probeer al jaren op fok! het "Sam Harris perspectief" naar voren te duwen en op een of andere manier botst dat altijd bij jou. Als zelfs islam-kritiek van welwillende genuanceerde denkers too much is voor je dan ben je gewoon onderdeel van het probleem, Ser.
Wat natuurlijk onzin is. Als moslims homo's, vrouwen of wie dan ook onderdrukken, wordt dat ook door iedereen afgekeurd.quote:[..]
Met als verschil dat het niet gaat om religieuze vrijheid maar de "vrijheid " om mensen te onderdrukken en vermoorden uit naam van religie.
Als een christelijke organisatie zoiets flikt bij homo's dan zijn de linkse poppen aan het dansen. Doen moslims precies hetzelfde.. oh.. religieuze vrijheid, mensen.
Er is een wezenlijk verschil tussen mensen een religieuze context willen opdringen en mensen een spraak-vrije context willen "opdringen"
Even een stukje meegelezen, fascinerend. Jigzoz is een slimme kerel maar hier gaan de oogkleppen op en en de vingers in de oren... Niet te zuinig.quote:
Drie regels met inhoudelijke tekst, en jij valt over één woordje. Dat zegt genoeg over hoe het gesteld is met je weerwoord.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat valt er nou inhoudelijk te reageren als je me een moslimhater noemt.
Maar goed, de verdedigingsmechanismen zijn weer erg duidelijk in dit topic. Ondertussen wordt de scheur groter en groter.
Ja, zo terug, ff een staat stichten.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan stichten ze maar mooi een eigen staat met die normen en waarden. Iedereen blij, toch?
Laat me eens een youtubefilmpje zien van een bekende progressieveling die moslims aanvalt voor hoe ze vrouwen en homo's behandelen.quote:Op zondag 4 juni 2017 12:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je bent wel lekker bescheiden hoor.
[..]
Wat natuurlijk onzin is. Als moslims homo's, vrouwen of wie dan ook onderdrukken, wordt dat ook door iedereen afgekeurd.
Echt schijtirritant, die stromannen voortdurend.
Niet door andere moslims.quote:Op zondag 4 juni 2017 12:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat natuurlijk onzin is. Als moslims homo's, vrouwen of wie dan ook onderdrukken, wordt dat ook door iedereen afgekeurd.
Zijn ze mee bezig. Het moet Het Kalifaat gaan heten.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan stichten ze maar mooi een eigen staat met die normen en waarden. Iedereen blij, toch?
De komende vijf jaar voorspel ik je nog 17 aanslagen met drie doden of meer in West-Europa.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:56 schreef Oud_student het volgende:
Ach ach wat een treurnis, weer dezelfde posts als bij de vorige aanslag.
Copy, paste.
Hoeveel aanslagen zijn er nog nodig voordat iedere niet-moslim overtuigd is van het kwaadaardige karakter van de islam?
Ja dat snap ik. Dat is de definitie van cultuurrelativering.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja en nee. Ik stel dat de Nederlandse normen en waarden vanuit de meeste optieken superieur zijn aan de islamitische normen en waarden. Een van de weinige optieken van waaruit dat niet zo is, is de islamitische optiek.
Oftewel, het is heel makkelijk om te zeggen dat het met geweld verdedigen van Nederlandse normen en waarden acceptabel is, en het verdedigen van islamitische waarden niet, maar dan vergeet je even dat je vanuit een specifieke optiek praat die niet door iedereen wordt gedeeld.
Dat is wat IS probeert inderdaad.quote:Op zondag 4 juni 2017 12:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, zo terug, ff een staat stichten.
homo's worden ook gewoon door het westen onderdrukt hoor....quote:Op zondag 4 juni 2017 12:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je bent wel lekker bescheiden hoor.
[..]
Echt schijtirritant, die stromannen voortdurend.
Boris van der Ham bekend en progressief genoeg?quote:Op zondag 4 juni 2017 12:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Laat me eens een youtubefilmpje zien van een bekende progressieveling die moslims aanvalt voor hoe ze vrouwen en homo's behandelen.
Makkelijk te vinden toch? Lijk me?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |