http://www.funda.nl/koop/(...)wnalaan-170/#foto-10quote:Op woensdag 12 april 2017 22:03 schreef Gutz het volgende:
Een appartementje kopen kan iedereen die een modaal maandloon heeft, wat kost zoiets 110k? Beetje spaargeld er bij klaar.
Stijlvol ingericht! Ik zeg doen!quote:Op woensdag 12 april 2017 22:05 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
http://www.funda.nl/koop/(...)wnalaan-170/#foto-10
Dit wil je natuurlijk niet, je hebt niet jaren gestudeerd om uiteindelijk in een of andere tokkie / zelfmoord flat te gaan wonen.
Goed vtwonen behang!quote:Op woensdag 12 april 2017 22:05 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Dit wil je natuurlijk niet, je hebt niet jaren gestudeerd om uiteindelijk in een of andere tokkie / zelfmoord flat te gaan wonen.
Ja maar je moet je tijd ook mee hebben.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:05 schreef Fer het volgende:
Zo onbenul pakt vanaf nu alleen nog maar 2% correctie per jaar, jij hebt de wereld voor je.
Waar ga je werken dan. Als je bij een beetje fatsoenlijk bedrijf terecht komt zit je al gauw in Rotterdam, Den Haag, Utrecht of Amsterdam.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:08 schreef Nikmans het volgende:
Of niet als een mongool in de randstad willen wonen maar gewoon een of ander gat erbij in de buurt, zit je voor veel minder veel ruimer.
Deze flatjes zijn zo goedkoop omdat je ook nog elke maand een paar honderd euro erfpacht moet betalen.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:05 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Haha wtf ik zie het nu pasquote:Op woensdag 12 april 2017 22:11 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Deze flatjes zijn zo goedkoop omdat je ook nog elke maand een paar honderd euro erfpacht moet betalen.
Maar dan ga je, uiteindelijk, ook naar verdienen. Tuurlijk; het is een investering in het begin, en nee, dat is absoluut niet makkelijk; maar, als je het goed doet, wordt het steeds makkelijker, a. omdat je aflost en b. omdat je meer gaat verdienen. Het is alleen lange termijn strategie en dat duurt 20 jaar ofzo.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:10 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Waar ga je werken dan. Als je bij een beetje fatsoenlijk bedrijf terecht komt zit je al gauw in Rotterdam, Den Haag, Utrecht of Amsterdam.
Ook dat is als lager opgeleide een stuk makkelijker. Kun je gewoon in Doetinchem gaan wonen en daar bij een timmerbedrijf solliciteren : heb je zat van. Als bedrijfskundige of jurist ofzo ben je ook nog eens in 90 % van de gevallen gebonden aan de randstad en omgeving.
moet je alleen wel die hypotheek kunnen krijgen natuurlijk. Van al mijn hoger opgeleide vrienden heeft denk ik slechts 15 % een vast contract. De rest zit (rond de eind twintig) nog een beetje te kutten op studentenkamers enzo.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:15 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Maar dan ga je, uiteindelijk, ook naar verdienen. Tuurlijk; het is een investering in het begin, en nee, dat is absoluut niet makkelijk; maar, als je het goed doet, wordt het steeds makkelijker, a. omdat je aflost en b. omdat je meer gaat verdienen. Het is alleen lange termijn strategie en dat duurt 20 jaar ofzo.
Tja, dan maar een mokkel met dito setup regelen, tophypotheek op beide namen zetten zodra je dan eindelijk je eerste contract binnengesleept en hopen op eeuwig geluk samen.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:08 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Ja maar je moet je tijd ook mee hebben.
Veel mensen die lager opgeleid zijn van mijn leeftijd, kwamen in 2011 ofzo op de arbeidsmarkt. Lage huizenprijzen, volop hypotheekrente aftrek, huizenmarkt was kopersmarkt.
Als je over een jaar ofzo op de arbeidsmarkt komt, dus als je hebt gestudeerd, ben je gewoon de lul. Kan je wel wat meer gaan verdienen, maar de huizenprijzen zijn ook enorm gestegen. Samen met de hypotheekrente die afgeschaft zal gaan worden rond die tijd, je studieschuld die je hypotheek mogelijkheden nog verder zal gaan beperken, kan je straks gewoon geen reet meer als hoger opgeleide.
Je maakt er nu een grapje van, maar ergens is het natuurlijk compleet kut allemaal.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:22 schreef Berkenboom het volgende:
[..]
Tja, dan maar een mokkel met dito setup regelen, tophypotheek op beide namen zetten zodra je dan eindelijk je eerste contract binnengesleept en hopen op eeuwig geluk samen.
Jij hebt de pech geen vast contract te krijgen, en dat is zeker balen, en heb dus zeker begrip voor je frustratie. Iets minder voor het neerkijken op degene die je huis vervaardigen, maar dat is weer iets andersquote:Op woensdag 12 april 2017 22:25 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Je maakt er nu een grapje van, maar ergens is het natuurlijk compleet kut allemaal.
Denk je op de middelbare school verstandig te doen door als een van de weinigen wel je huiswerk te maken, gymnasium af te maken en te gaan studeren, word je een paar jaar later links en rechts ingehaald door allemaal figuren die er altijd met de pet naar hebben gegooid, ex probleemkinderen en meer van dat soort volk.
Zijn allemaal lekker stukadoor, metselaar, timmerman, kapster of kleuterjuf geworden, geen studiekosten gehad, geen studieschuld dus, die stromen op hun 22e zo lekker hun eerste koopwoning in terwijl jij als hoger opgeleide misschien op je 35e pas aan je eerste hypotheek mag gaan denken.
Heeft niets met neerkijken te maken, maar wel met eerlijke kansen.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:30 schreef Berkenboom het volgende:
[..]
Jij hebt de pech geen vast contract te krijgen, en dat is zeker balen, en heb dus zeker begrip voor je frustratie. Iets minder voor het neerkijken op degene die je huis vervaardigen, maar dat is weer iets anders
Waarom is het zo dat jij en je peers geen contracten kunnen krijgen? En of bij een latere start geen hogere hypotheek krijgen en dus een beter, nieuwer huis. Je investeert meer tijd en krijgt meer salaris als het goed is, je start later, maar bent sneller op voorsprong uiteindelijk, zo begrijp ik het althans.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:33 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Heeft niets met neerkijken te maken, maar wel met eerlijke kansen.
Zeg niet dat een lager opgeleide minder recht heeft op een huis dan een hoger opgeleide, maar zoals de praktijk inmiddels in elkaar zit (en straks nog veel meer) is de situatie eigenlijk feitelijk zo dat de hoger opgeleiden de nieuwe kansarmen zijn.
Dat kan gewoon niet de bedoeling zijn, en als dat wel de bedoeling is, moet er misschien eens iets gedaan worden aan het feit dat middelbare scholieren nog altijd richting het vwo / de universiteiten gepusht worden.
Want uiteindelijk wil je na je 25e toch ook een leven opbouwen. Dat is misschien wel weggelegd voor de top 10 % studenten met de beste startersfuncties, maar niet voor de rest, en dat vind ik best pijnlijk.
je doet net alsof je veel beter bent vanwege je hoge wo studie.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:05 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Heb jij toevallig een eigen huis anthonie?quote:Op woensdag 12 april 2017 23:01 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
je doet net alsof je veel beter bent vanwege je hoge wo studie.
Begin gewoon met iets simpels, spaar terwijl je daar woont en maak zo de 'wooncarriére'. Kutwoord, maar zo is het wel.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:05 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Als jij voor 1500 euro pm huurt, maar niks kan kopen doe je iets heel erg fout.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:36 schreef Dorpspastoor het volgende:
Wat heb je aan een goede baan als je geen hypotheek kunt krijgen? Ja als je een partner hebt met een goed inkomen kun je samen een appartementje huren voor 1500 per maand, maar kopen blijft een utopie.
Dat is wel zo. En niet alleen wat wonen betreft ben je in Doetichem beter uit. Ik denk dat een euro daar in het algemeen wel 50% meer waard is dan in de Randstad. Dus een bijstands-inkomen van 2000 netto in Doetichem is vergeljkbaar met een inkomen van 3000 euro in de Randstad.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:10 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Waar ga je werken dan. Als je bij een beetje fatsoenlijk bedrijf terecht komt zit je al gauw in Rotterdam, Den Haag, Utrecht of Amsterdam.
Ook dat is als lager opgeleide een stuk makkelijker. Kun je gewoon in Doetinchem gaan wonen en daar bij een timmerbedrijf solliciteren : heb je zat van. Als bedrijfskundige of jurist ofzo ben je ook nog eens in 90 % van de gevallen gebonden aan de randstad en omgeving.
dan had je maar voor een lagere opleiding moeten kiezen.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:25 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Je maakt er nu een grapje van, maar ergens is het natuurlijk compleet kut allemaal.
Denk je op de middelbare school verstandig te doen door als een van de weinigen wel je huiswerk te maken, gymnasium af te maken en te gaan studeren, word je een paar jaar later links en rechts ingehaald door allemaal figuren die er altijd met de pet naar hebben gegooid, ex probleemkinderen en meer van dat soort volk.
Zijn allemaal lekker stukadoor, metselaar, timmerman, kapster of kleuterjuf geworden, geen studiekosten gehad, geen studieschuld dus, die stromen op hun 22e zo lekker hun eerste koopwoning in terwijl jij als hoger opgeleide misschien op je 35e pas aan je eerste hypotheek mag gaan denken, en dan mag je het huis van die stukadoor kopen die er even 30 K winst op maakt en zelf alweer doorschuift naar een twee onder één kap.
Het is de verkeerde tijd. Vroeger kreeg je als student gewoon een uitkering en kon je met subsidie dan al een woning kopen. Zat je op je 34-ste nog op school, maar wel in een premie-A tweekapper!quote:Op woensdag 12 april 2017 22:25 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Zijn allemaal lekker stukadoor, metselaar, timmerman, kapster of kleuterjuf geworden, geen studiekosten gehad, geen studieschuld dus, die stromen op hun 22e zo lekker hun eerste koopwoning in terwijl jij als hoger opgeleide misschien op je 35e pas aan je eerste hypotheek mag gaan denken, en dan mag je het huis van die stukadoor kopen die er even 30 K winst op maakt en zelf alweer doorschuift naar een twee onder één kap.
nee.quote:Op woensdag 12 april 2017 23:02 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Heb jij toevallig een eigen huis anthonie?
Dit is nogal een hoop bullshit.quote:Op woensdag 12 april 2017 23:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is wel zo. En niet alleen wat wonen betreft ben je in Doetichem beter uit. Ik denk dat een euro daar in het algemeen wel 50% meer waard is dan in de Randstad. Dus een bijstands-inkomen van 2000 netto in Doetichem is vergeljkbaar met een inkomen van 3000 euro in de Randstad.
Hoezo? Gaat over een stelletje he, dus twee inkomens.quote:Op woensdag 12 april 2017 23:03 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Als jij voor 1500 euro pm huurt, maar niks kan kopen doe je iets heel erg fout.
Wat kost een patatje in Doetichem? 2 euro? En in Amsterdam? 3 euro?quote:Op woensdag 12 april 2017 23:11 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Dit is nogal een hoop bullshit.
Intentieverklaring is ook voldoende.quote:Op woensdag 12 april 2017 23:12 schreef Dorpspastoor het volgende:
[..]
Hoezo? Gaat over een stelletje he, dus twee inkomens.
Ken zo veel hoger opgeleiden die op zich best redelijk verdienen, maar door het ontbreken van een vast contract niet kunnen kopen.
Dus gaan ze maar (particulier) huren, wat natuurlijk eigenlijk een kansloze situatie is aangezien je bijna alles naar de huisbaas brengt.
Dit dus. Nergens een vast contract voor nodig.quote:Op woensdag 12 april 2017 23:13 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Intentieverklaring is ook voldoende.
Moet je die wel krijgen natuurlijk ; )quote:Op woensdag 12 april 2017 23:13 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Intentieverklaring is ook voldoende.
Ik weet uit ervaring dat in Zeeland en Zuid-Limburg de huizen goedkoper zijn, maar daar houdt het wel op.quote:Op woensdag 12 april 2017 23:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat kost een patatje in Doetichem? 2 euro? En in Amsterdam? 3 euro?
Moet je in Doetichem parkeergeld betalen? Of een parkeervergunning? Wat kost in Doetichem een bezoek aan de dierenarts met de hond? En in Amsterdam? Hoeveel zijn de gemeentelijke belastingen?
Los van de Albert Heijn e.d. is aan de rand van Nederland alles vaak veel goedkoper
Ok man, overtuigend verhaalquote:Op woensdag 12 april 2017 23:15 schreef LXIV het volgende:
2 versgegrilde haantjes + 2 man patat, 9 euro.
(verse haantjes, wij grillen zelf)
http://www.timmiescafetaria.nl/
Wat betaal je in Amsterdam voor een halve haan met friet? 6,50?
Uiteindelijk werken die lage huizenprijzen door in de andere prijzenquote:Op woensdag 12 april 2017 23:15 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ik weet uit ervaring dat in Zeeland en Zuid-Limburg de huizen goedkoper zijn, maar daar houdt het wel op.
Gemeentelijke belastingen in Den Haag zijn bijvoorbeeld erg laag.
Op basis van wat vind jij dat je moet worden voorgetrokken bij het wel of niet krijgen van een hypotheek? Omdat je je studie hebt afgemaakt? Dus bij het aanvragen van een hypotheek een kopie van je diploma's meenemen en dan voorrang krijgen op mensen met 'alleen een MAVO-diploma'?quote:Op woensdag 12 april 2017 22:02 schreef Eden_88 het volgende:
Alles gedaan wat de maatschappij van een normale student mag verwachten : met prima gemiddelde afgestudeerd, geen enorme studieschuld gemaakt, nevenfuncties gehad, bijbaantjes gehad, paar x stage gelopen en nu ook een baan op wo niveau.
Maar een vast contract zit er nog niet in, en dus een koopwoning ook niet. Ondertussen kocht mijn ex al in 2014 een appartement. Lieve meid hoor, maar kan nog geen zin foutloos schrijven en heeft de algemene ontwikkeling van een paasei. Nog nooit van Syrië gehoord om maar een voorbeeld te noemen.
Is ook geen essentiële kennis als je in NL dagelijks als kapster werkt en je dorp nooit uitkomt, maar om maar even aan te geven dat om mij heen de meest stompzinnige figuren wel huizen kunnen kopen, terwijl hoger opgeleiden als ik struggelen om soms alleen al van hun studentenkamer los te komen. En dan heb ik nog geluk want ik héb tenminste een baan in het verlengde van mijn studie en enigszins op niveau met een redelijk salaris.
Klacht : leven is oneerlijk verdeeld. Op de basis / middelbare school roepen ze ; Goed je best doen, ga studeren, dan kom je er. Terwijl als de prijzen worden uitgedeeld, sta je helemaal achteraan en word je links en rechts ingehaald door mensen die de zevenjarige mavo hebben gedaan of die altijd stonden te blowen naast hun Yamaha Aerox![]()
Kan ook donder op zeggen dat binnenkort ook gemorreld gaat worden aan de hypotheekrente aftrek, plus huizenprijzen gaan nog wel even stijgen, dus voor studenten die over een jaar ofzo een huis moeten gaan zoeken, zijn al helemaal fucked.
Oh, ik begrijp dat dat te min voor je is?quote:Op woensdag 12 april 2017 22:05 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Feit blijft dat je op de middelbare school door mentoren / ouders en sowieso de maatschappelijke tendens gemotiveerd wordt om te gaan studeren. Want als je niet gaat studeren ''komt er niets van je terecht'' en als je wel gaat studeren ligt de wereld zogenaamd voor je open.quote:Op donderdag 13 april 2017 06:25 schreef Siedus het volgende:
[..]
Op basis van wat vind jij dat je moet worden voorgetrokken bij het wel of niet krijgen van een hypotheek? Omdat je je studie hebt afgemaakt? Dus bij het aanvragen van een hypotheek een kopie van je diploma's meenemen en dan voorrang krijgen op mensen met 'alleen een MAVO-diploma'?
Je ex zal best een domme koe zijn, maar ze is na haar opleiding gewoon gaan werken (en heeft zeer waarschijnlijk wel een vast contract), waardoor de bank haar met alle liefde een hypotheek wil verstrekken.
Dus wie is hier dan nu de onbenul?
Hier bevestig je dus eigenlijk precies mijn punt. Mijn ex die mij nu inderdaad zou kunnen uitlachen, omdat zij de boel voor elkaar heeft en ik niet. Dat is gewoon de wereld op zijn kop.quote:Op donderdag 13 april 2017 06:34 schreef Siedus het volgende:
[.
Ik denk dat je ex scheef ligt van het lachen als ze je zielige en nogal neerbuigende verhaaltje leest. Eigen appartementje, vast contract etc. Daar heeft ze geen jarenlange studie voor hoeven doen, maar gewoon voor moeten werken. Zoals 80% van de mensen in NL...Het komt je niet aanwaaien, ook niet met een WO-diploma
is het wel eens bij je opgekomen dat de mogelijkheid bestaat dat je gewoon zo verschrikkelijke mediocre bent dat je helemaal geen interessante werknemer kunt zijn?quote:Op donderdag 13 april 2017 07:02 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Hier bevestig je dus eigenlijk precies mijn punt. Mijn ex die mij nu inderdaad zou kunnen uitlachen, omdat zij de boel voor elkaar heeft en ik niet. Dat is gewoon de wereld op zijn kop.
En met ''ervoor werken'' heeft het geen fuck te maken want je wilt niet weten hoe veel stages voor een spreekwoordelijke stuiver per maand ik heb gelopen en hoeveel klote bijbaantjes ik heb gehad om mijn studie te bekostigen.
Nee, want ik heb gewoon een prima baan op wo niveau, nota bene bij een van de meest gewilde werkgevers onder afgestudeerden. Dus dat zal wel meevallen. Na een sollicitatietraject met 5 rondes overigens. Krijg je ook nog eens mee te maken als afgestudeerde, kapper of stukadoor is gewoon gesprekje voeren en hup werken. Allemaal zo veel makkelijker.quote:Op donderdag 13 april 2017 07:10 schreef zeer het volgende:
[..]
is het wel eens bij je opgekomen dat de mogelijkheid bestaat dat je gewoon zo verschrikkelijke mediocre bent dat je helemaal geen interessante werknemer kunt zijn?
Dus eigenlijk ben je aan het janken om niks?quote:Op donderdag 13 april 2017 07:11 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Nee, want ik heb gewoon een prima baan op wo niveau, nota bene bij een van de meest gewilde werkgevers onder afgestudeerden. Dus dat zal wel meevallen.
Nee, want : geen vast contract. Krijg hierna nog een jaarcontract, en dan komt het moment van de waarheid.quote:Op donderdag 13 april 2017 07:12 schreef zeer het volgende:
[..]
Dus eigenlijk ben je aan het janken om niks?
Als jij een prima opleiding hebt gedaan en na twee jaar nog geen vast contract hebt ligt het toch echt aan jou.quote:Op donderdag 13 april 2017 07:11 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Nee, want ik heb gewoon een prima baan op wo niveau, nota bene bij een van de meest gewilde werkgevers onder afgestudeerden. Dus dat zal wel meevallen. Na een sollicitatietraject met 5 rondes overigens. Krijg je ook nog eens mee te maken als afgestudeerde, kapper of stukadoor is gewoon gesprekje voeren en hup werken. Allemaal zo veel makkelijker.
Middelmatige mensen omringen zich vaak met middelmatige mensenquote:Op donderdag 13 april 2017 07:15 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Nee, want : geen vast contract. Krijg hierna nog een jaarcontract, en dan komt het moment van de waarheid.
Deels gaat het ook gewoon over hoger opgeleiden in het algemeen. Denk dat ik er zelf uiteindelijk wel kom (al is het alsnog bijna 10 jaar later dan de gemiddelde mbo'er en start ik op een veel duurdere huizenmarkt maargoed), maar als ik naar veel hoger opgeleide vrienden kijk (en die zijn echt niet contactgestoord of dom of lelijk of noem maar op) die komen gewoon niet aan de bak (Ja via een uitzendbureau ofzo), hebben een studieschuld, zijn al 26 +, allemaal talent en leuke mensen die het leven nu aan hun neus voorbij zien gaan.
Zeker! ABN en florius zijn hier bv vrijer in. Misschien niet de allerlaagste rente, maar wel mogelijkheid tot kopenquote:Op donderdag 13 april 2017 06:48 schreef Kassamiep het volgende:
Je kan prima met een intentieverklaring of het gemiddelde van je inkomen van de laatste 3 jaar een hypotheek krijgen. Dus misschien moet TS gewoon even wat moeite doen.
Ik heb zelf gekocht in 2014, maar mijn rente was toen 4,2%. Deze is de jaren daarna nog veel meer gezakt. In 2015/begin 2016 kopen was beter. Een terrechtere klacht is: ik had minder lang uitloop moeten hebben op mn studie. Overigens kan je op een jaarcontract met goede prognose ook kopen. Als je t zo graag wilt.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:20 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
moet je alleen wel die hypotheek kunnen krijgen natuurlijk. Van al mijn hoger opgeleide vrienden heeft denk ik slechts 15 % een vast contract. De rest zit (rond de eind twintig) nog een beetje te kutten op studentenkamers enzo.
Terwijl de meeste lager opgeleide mensen die ik ken al lang en breed in hun huis met tuin wonen. Ook lekker in de goede markt kunnen kopen, in 2012 ofzo toen de huizenprijzen nog laag waren. Dat is natuurlijk meer een kwestie van geluk, maar 't is wel zo.
Dit zegt iets over "het meest gewilde bedrijf onder afgestudeerden". Daar zouden jullie eens tegen moeten protesteren. Blijkbaar komen ze ermee weg en staat nieuw bloed alweer te popelen om jouw baan over te nemen als je eruit gekickt wordt. Ik denk dat hier 1 van de oorzaken ligt, de zeer comfortabele positie van de werkgever.quote:
Big4?quote:Op donderdag 13 april 2017 07:11 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Nee, want ik heb gewoon een prima baan op wo niveau, nota bene bij een van de meest gewilde werkgevers onder afgestudeerden. Dus dat zal wel meevallen. Na een sollicitatietraject met 5 rondes overigens. Krijg je ook nog eens mee te maken als afgestudeerde, kapper of stukadoor is gewoon gesprekje voeren en hup werken. Allemaal zo veel makkelijker.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar het feit dat er geen vaste banen meer uitgedeeld worden veroorzaakt mogelijk een brain-drain.quote:Op donderdag 13 april 2017 07:37 schreef Hiddendoe het volgende:
Heb je al over de grenzen gekeken? Misschien dat jouw kansen groter zijn in het buitenland.
Daarom. Ts wil meteen een eengezinswoning. Ja, zo werkt dat natuurlijk niet. Velen beginnen in een appartementje, zeker als je geen (verdienende) partner hebt. Dat is helemaal niet erg. Later, als je wat carriere gemaakt hebt, kan je meteen doorstromen naar een veel mooier huis, terwijl de stukadoor de rest van z'n leven in hetzelfde huis kan blijven zitten.quote:Op woensdag 12 april 2017 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Begin gewoon met iets simpels, spaar terwijl je daar woont en maak zo de 'wooncarriére'. Kutwoord, maar zo is het wel.
Wat is daar niet goed aan?quote:Op woensdag 12 april 2017 22:05 schreef Eden_88 het volgende:
Ts is hooggeleid en dacht dat hij meteen een villa kon kopen.quote:
Wat moet één persoon met zoveel ruimte? Verder deels eens met ts, liegen is vereist om leraar te worden.quote:Op donderdag 13 april 2017 08:13 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ts is hooggeleid en dacht dat hij meteen een villa kon kopen.
Laten zien dat je het beter hebt dan de mbo'er.quote:Op donderdag 13 april 2017 08:23 schreef LA_niner het volgende:
[..]
Wat moet één persoon met zoveel ruimte? Verder deels eens met ts, liegen is vereist om leraar te worden.
Iddquote:
Hij denkt als wo-groentje meer te kunnen bieden dan een mbo-er met tien jaar werkervaringquote:Op donderdag 13 april 2017 08:13 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ts is hooggeleid en dacht dat hij meteen een villa kon kopen.
De kosten gaan aan de baten vooruit, dat had een hooggeleide G wel kunnen weten inderdaad.quote:Op donderdag 13 april 2017 08:40 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Hij denkt als wo-groentje meer te kunnen bieden dan een mbo-er met tien jaar werkervaring
Dit.quote:Op donderdag 13 april 2017 08:35 schreef AnanYaw het volgende:
Tegen je 40ste heb je als het goed is al die mensen dik ingehaald, terwijl zij al minstens tien jaar een plateau hebben bereikt. Dat is waarom zovelen op die leeftijd met weemoed terugdenken aan hun jongere jaren. Toen ze inderdaad lekker zonder enige verantwoording konden blowen of zuipen, of de twintigerjaren toen ze dat doortrokken, maar dan in een eigen huis.
Van iemand die zo slim, hoogopgeleid en verantwoordelijk is mag je wel wat meer toekomstvisie verwachten. Blijkbaar hecht jij een enorm belang aan deze levensfase, maar als je straks 40 bent zit je pas op de helft. Als je op je sterfbed terugdenkt dan zijn het niet de jaren tussen 20 en 30 waar je aan terugdenkt, dat is dan maar een korte fase. Je denkt aan het geheel en als je vanaf je 40ste (maar eigenlijk al eerder) zeer comfortabel hebt kunnen leven en veel van de wereld hebt gezien biedt dat meer tevredenheid dan als je tiener- en twintjgerjaren top waren, maar het daarna bergafwaarts ging.
Begrijp me nu niet verkeerd, dat ik de jonge jaren onbelangrijk vind. Zeker niet, je moet van elke levensfase het beste maken. Alleen zijn de jonge jaren bij uitstek geschikt om die ook top te maken met heel weinig geld. Dat is misschien wel een deel van de charme. Maar als je straks van middelbare leeftijd bent en je levenspad grotendeels vaststaat, dan wil je niet van loonstrook tot loonstrook leven, met allerlei geldzorgen. Dat is waarom je studeert.
Een zwaard heeft twee kanten. Een beroepsbevolking die altijd maar alles slikt en ja knikt en bukt mag ook de hand in eigen boezem steken.quote:Op donderdag 13 april 2017 09:29 schreef Bart2002 het volgende:
Dat is het bedrijfsleven kwalijk te nemen.
Dat gebeurt niet alleen met hoger opgeleiden. Dat gebeurt ook bij mbo'ers bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 13 april 2017 09:29 schreef Bart2002 het volgende:
De terechte klacht is wel dat veel afgestudeerden maar wat rond blijven rommelen met tijdelijke contracten zonder uitzicht op een vaste baan. Dat is het bedrijfsleven kwalijk te nemen.
standaard tegenwoordig jaquote:Op donderdag 13 april 2017 09:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat gebeurt niet alleen met hoger opgeleiden. Dat gebeurt ook bij mbo'ers bijvoorbeeld.
Bouwvakkers.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:17 schreef Enowapi het volgende:
Zit in hetzelfde schuitje![]()
Wo opleiding gedaan, daarna ook altijd best op niveau gewerkt, maar zodra bedrijven een vast contract moeten gaan geven wordt het moeilijk en kan ik op zoek naar nieuw werk.
In mijn sociale omgeving / familie beginnen ze nu volgens mij ook allemaal medelijden met me te hebben en krijg ik opeens allemaal tips van hoe ik het leven aan moet pakken van neven die bouwvakker zijn en al op hun 22e hun eerste huis kochten.
Geen idee of ik het nu allemaal verkeerd aan pak, maar zij hebben hun leven op de rit terwijl ik op mijn 28e nog met huisgenoten woonTja de toekomst zal het uitwijzen.
Eenheidsworsten met pretenties.quote:Op donderdag 13 april 2017 09:26 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Naïeve "intelligente" sukkels die daadwerkelijk geloven dat Nederland een kennismaatschappij is..
Als je er nog een mooie studie achteraan plakt speel je het leven pas echt mooi uit. Dan heb je het beste van beide werelden. Alleen jammer dat je als tiener nog niet beseft dat dat een betere aanpak is dan rechtstreeks naar de uni.quote:Op donderdag 13 april 2017 09:33 schreef Wereldgozer het volgende:
Werken vanaf je 18e, nog heel wat jaren thuis kunnen blijven wonen, nooit schuld hoeven maken en al snel een mooi huis in de provincie kunnen kopen.
Wat een leven.
(Helaas niet van toepassing op ondergetekende, die is hooggeleid).
Mijn god zeg...quote:Op woensdag 12 april 2017 22:10 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Het lijkt me dat ts zich meer druk moet maken over de deceptie die hij op z'n sterfbed gaat krijgen als hij zich realiseert dat hij z'n leven verdaan heeft met het meten en spiegelen aan anderen.quote:Op donderdag 13 april 2017 08:35 schreef AnanYaw het volgende:
Tegen je 40ste heb je als het goed is al die mensen dik ingehaald, terwijl zij al minstens tien jaar een plateau hebben bereikt. Dat is waarom zovelen op die leeftijd met weemoed terugdenken aan hun jongere jaren. Toen ze inderdaad lekker zonder enige verantwoording konden blowen of zuipen, of de twintigerjaren toen ze dat doortrokken, maar dan in een eigen huis.
Van iemand die zo slim, hoogopgeleid en verantwoordelijk is mag je wel wat meer toekomstvisie verwachten. Blijkbaar hecht jij een enorm belang aan deze levensfase, maar als je straks 40 bent zit je pas op de helft. Als je op je sterfbed terugdenkt dan zijn het niet de jaren tussen 20 en 30 waar je aan terugdenkt, dat is dan maar een korte fase. Je denkt aan het geheel en als je vanaf je 40ste (maar eigenlijk al eerder) zeer comfortabel hebt kunnen leven en veel van de wereld hebt gezien biedt dat meer tevredenheid dan als je tiener- en twintjgerjaren top waren, maar het daarna bergafwaarts ging.
Begrijp me nu niet verkeerd, dat ik de jonge jaren onbelangrijk vind. Zeker niet, je moet van elke levensfase het beste maken. Alleen zijn de jonge jaren bij uitstek geschikt om die ook top te maken met heel weinig geld. Dat is misschien wel een deel van de charme. Maar als je straks van middelbare leeftijd bent en je levenspad grotendeels vaststaat, dan wil je niet van loonstrook tot loonstrook leven, met allerlei geldzorgen. Dat is waarom je studeert.
True.quote:Op donderdag 13 april 2017 10:02 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het lijkt me dat ts zich meer druk moet maken over de deceptie die hij op z'n sterfbed gaat krijgen als hij zich realiseert dat hij z'n leven verdaan heeft met het meten en spiegelen aan anderen.
quote:Op donderdag 13 april 2017 07:11 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
gooi je zelf weg waardeloze huilebalkquote:Op donderdag 13 april 2017 07:11 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
zo 'veel' geleerd op school en alsnog niks wetenquote:
Hij mist nog wat levenservaring.quote:Op donderdag 13 april 2017 10:27 schreef PeZu het volgende:
[..]
gooi je zelf weg waardeloze huilebalk
Boks!quote:Op donderdag 13 april 2017 09:50 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Als je er nog een mooie studie achteraan plakt speel je het leven pas echt mooi uit. Dan heb je het beste van beide werelden. Alleen jammer dat je als tiener nog niet beseft dat dat een betere aanpak is dan rechtstreeks naar de uni.
Ondertussen hebben de meesten die het eerste deel van dat traject doorgaan niet de potentie om een mooie studie te doen. Ook zijn de meesten school dan al helemaal zat.
Uiteindelijk is dus iedereen ontevreden.
Niet zeuren maar harder werken. Tweede baan een optie?quote:Op woensdag 12 april 2017 22:02 schreef Eden_88 het volgende:
Alles gedaan wat de maatschappij van een normale student mag verwachten : met prima gemiddelde afgestudeerd, geen enorme studieschuld gemaakt, nevenfuncties gehad, bijbaantjes gehad, paar x stage gelopen en nu ook een baan op wo niveau.
Maar een vast contract zit er nog niet in, en dus een koopwoning ook niet. Ondertussen kocht mijn ex al in 2014 een appartement. Lieve meid hoor, maar kan nog geen zin foutloos schrijven en heeft de algemene ontwikkeling van een paasei. Nog nooit van Syrië gehoord om maar een voorbeeld te noemen.
Is ook geen essentiële kennis als je in NL dagelijks als kapster werkt en je dorp nooit uitkomt, maar om maar even aan te geven dat om mij heen de meest stompzinnige figuren wel huizen kunnen kopen, terwijl hoger opgeleiden als ik struggelen om soms alleen al van hun studentenkamer los te komen. En dan heb ik nog geluk want ik héb tenminste een baan in het verlengde van mijn studie en enigszins op niveau met een redelijk salaris.
Klacht : leven is oneerlijk verdeeld. Op de basis / middelbare school roepen ze ; Goed je best doen, ga studeren, dan kom je er. Terwijl als de prijzen worden uitgedeeld, sta je helemaal achteraan en word je links en rechts ingehaald door mensen die de zevenjarige mavo hebben gedaan of die altijd stonden te blowen naast hun Yamaha Aerox![]()
Kan ook donder op zeggen dat binnenkort ook gemorreld gaat worden aan de hypotheekrente aftrek, plus huizenprijzen gaan nog wel even stijgen, dus voor studenten die over een jaar ofzo een huis moeten gaan zoeken, zijn al helemaal fucked.
Wat mij betreft wel.quote:Op donderdag 13 april 2017 10:34 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Boks!
Op m'n 32e heb ik m'n HBO-gehaald! Of telt HBO niet als hooggeleid?
Wat een geld, daar koop je hier gewoon een huis voor:quote:Op woensdag 12 april 2017 22:05 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Dat zonder meer. Het zijn tandeloze tijgers helaas.quote:Op donderdag 13 april 2017 09:31 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Een zwaard heeft twee kanten. Een beroepsbevolking die altijd maar alles slikt en ja knikt en bukt mag ook de hand in eigen boezem steken.
quote:Op donderdag 13 april 2017 10:27 schreef PeZu het volgende:
[..]
De ironiequote:Op donderdag 13 april 2017 10:27 schreef PeZu het volgende:
[..]
Prima toch? Dan ga je daar toch niet wonen?quote:Op woensdag 12 april 2017 22:05 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Dan woon je in Den helder...quote:Op donderdag 13 april 2017 11:01 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Wat een geld, daar koop je hier gewoon een huis voor:
http://www.funda.nl/koop/den-helder/huis-49155050-nieuwstraat-62/
http://www.funda.nl/koop/den-helder/100000-125000/
quote:Op donderdag 13 april 2017 11:39 schreef Bugno het volgende:
Hè wat leuk. Weer een Eden_88 janktopic over zijn mislukte leven.
quote:Op donderdag 13 april 2017 11:39 schreef Bugno het volgende:
Hè wat leuk. Weer een Eden_88 janktopic over zijn mislukte leven.
Schitterend wonen hier.quote:
Dat is nog eens goed nieuwsquote:Op woensdag 12 april 2017 22:08 schreef Eden_88 het volgende:
Samen met de hypotheekrente die afgeschaft zal gaan worden rond die tijd
Ik vind het maar een hele troosteloze winderige naargeestige plaats.quote:
zonder terug te lezen, den helder.quote:Op donderdag 13 april 2017 12:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik vind het maar een hele troosteloze winderige naargeestige plaats.
Goed geraden.quote:
nou het omschrijft exact wst ik van dh vindtquote:
Den Helder. Zou bij de eerste de beste storm de Noordzee op zwemmen om maar van die ellende af te zijn.quote:Op donderdag 13 april 2017 11:01 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel verneukt en heeft ook met beleid te maken. Ik snap de klacht wel enigszins er is enerzijds een tekort aan woningen en anderzijds zijn er nauwelijks meer vaste banen dus zie maar eens een hypotheek te krijgen. Ik zie daar ook veel mensen in mijn omgeving mee worstelen. Als ik dat vergelijk met hoe makkelijk mijn vader vroeger bijvoorbeeld is gestart dan is dat wel enorm minder geworden. Die werkte ook hard hoor, daar niet van, maar dat doen de meeste mensen die ik ken die niet of nauwelijks een hypotheek kunnen krijgen ook.quote:Op donderdag 13 april 2017 07:46 schreef Siedus het volgende:
Misschien dat WO-afgestudeerden hun verwachtingen naar beneden bij moeten stellen? Bedrijven zitten gewoon niet meer te wachten op mensen van 25/26 zonder werkervaring. En dat is al een paar jaar het geval.
En wat is er mis met werken via een uitzendbureau? Steeds meer mensen moeten op die manier hun geld verdienen, ook omdat de tijden dat bedrijven mensen vast in dienst namen voorbij zijn.
Sinds die tijd is de norm geworden dat je 2-verdiener moet zijn. Hetzelfde huis wat jouw vader kocht kan men nu vaak niet met z'n 2'en betalen. Dat is de moderne realiteit. TS is 1-verdiener dacht ik. Dan moet je dus concurreren met (ook lager opgeleide) 2-verdieners. En dat is lastig. Ik vind het wel een terechte klacht. Temeer dat er haast geen vaste banen meer worden vergeven, omdat het kan.quote:Op donderdag 13 april 2017 12:45 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel verneukt en heeft ook met beleid te maken. Ik snap de klacht wel enigszins er is enerzijds een tekort aan woningen en anderzijds zijn er nauwelijks meer vaste banen dus zie maar eens een hypotheek te krijgen. Ik zie daar ook veel mensen in mijn omgeving mee worstelen. Als ik dat vergelijk met hoe makkelijk mijn vader vroeger bijvoorbeeld is gestart dan is dat wel enorm minder geworden. Die werkte ook hard hoor, daar niet van, maar dat doen de meeste mensen die ik ken die niet of nauwelijks een hypotheek kunnen krijgen ook.
Dit.quote:Op donderdag 13 april 2017 09:26 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Naïeve "intelligente" sukkels die daadwerkelijk geloven dat Nederland een kennismaatschappij is..
Hier in Enschede stikt het van de high-tech bedrijven en huizen zijn hier niet duur. Rond Eindhoven precies hetzelfde. Tenzij je vrijetijdskunde of een andere nutteloze/niet-beta studie gedaan hebt kan je echt zat buiten de randstad terecht.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:10 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Jaren gestudeerd, blijkt dat de vraag naar vrijetijdsmanagers toch niet zo groot is als ze hadden gedachtquote:Op donderdag 13 april 2017 07:15 schreef Eden_88 het volgende:
als ik naar veel hoger opgeleide vrienden kijk (en die zijn echt niet contactgestoord of dom of lelijk of noem maar op) die komen gewoon niet aan de bak (Ja via een uitzendbureau ofzo), hebben een studieschuld, zijn al 26 +,
Kavel Postzegel van 90m2quote:Op donderdag 13 april 2017 11:01 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
En dan weer wachten of je na 2/3 jaar een vast contract krijgt etcquote:Op donderdag 13 april 2017 15:13 schreef Sosa het volgende:
Wat een bull weer, je krijgt na een 2/3 jaar toch een vast contract? kun je dan een huis kopen. Of ben je niet goed genoeg dat je baas je eruit gooit? beter je best doen dan
naja, of je hebt heeeeeel erg pech of je doet gewoon echt iets niet goed.quote:Op donderdag 13 april 2017 15:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
En dan weer wachten of je na 2/3 jaar een vast contract krijgt etc
Beter dan een flatje van 74 m²quote:
MAAR DAT MAG DAN WEER NIET VAN DE HOGE HEREN. IS BIJ WET VERBODEN!! VERBODEN BIJ DE WET.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:14 schreef MichaelScott het volgende:
Je kan altijd nog voor 25k een parkeerplaats kopen en daar een tentje neerzetten.
Kalm aan Bart, denk aan je hart.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:17 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
MAAR DAT MAG DAN WEER NIET VAN DE HOGE HEREN. IS BIJ WET VERBODEN!! VERBODEN BIJ DE WET.
Er is zoveel verboden, blijf daar maar eens rustig onder.quote:Op donderdag 13 april 2017 17:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Kalm aan Bart, denk aan je hart.
Nergens voor nodig - als je eenmaal drie jaar aaneengesloten arbeidsverleden hebt zit je goedquote:Op donderdag 13 april 2017 15:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
En dan weer wachten of je na 2/3 jaar een vast contract krijgt etc
Na drie jaar buiten gezet worden heeft negen van de tien keer niets met het al dan niet presteren van de werknemer te maken natuurlijk.quote:Op donderdag 13 april 2017 15:23 schreef Sosa het volgende:
[..]
naja, of je hebt heeeeeel erg pech of je doet gewoon echt iets niet goed.
Je kan mij niet vertellen dat als je iedere 2/3 jaar eruit geflikkerd wordt, dat dat niet aan jezelf ligt. Als is het maar dat je nog altijd zelf beslist waar je gaat werken. Maargoed
Wat bedoel je, stufi? Is dat vroeger meer dan nu?quote:Op woensdag 12 april 2017 23:07 schreef LXIV het volgende:
Het is de verkeerde tijd. Vroeger kreeg je als student gewoon een uitkering en kon je met subsidie dan al een woning kopen.
Dit dus, Limboland for the win!quote:Op woensdag 12 april 2017 22:08 schreef Nikmans het volgende:
Of niet als een mongool in de randstad willen wonen maar gewoon een of ander gat erbij in de buurt, zit je voor veel minder veel ruimer.
Want je hebt geen leven als je geen koophuis hebt?quote:Op donderdag 13 april 2017 07:15 schreef Eden_88 het volgende:
hebben een studieschuld, zijn al 26 +, allemaal talent en leuke mensen die het leven nu aan hun neus voorbij zien gaan.
Ligt ook aan hoe het hier geregeld is in NL, met een vast contract kom je bijna niet meer van mensen af. En dan moet je ook nog doorbetalen bij ziekte....quote:Op donderdag 13 april 2017 09:29 schreef Bart2002 het volgende:
De terechte klacht is wel dat veel afgestudeerden maar wat rond blijven rommelen met tijdelijke contracten zonder uitzicht op een vaste baan. Dat is het bedrijfsleven kwalijk te nemen.
Dat is ondernemersrisico. Ze hebben nu de lusten maar nauwelijks de lasten. En ze betalen steeds minder belasting op alle fronten. Het is de neoliberale kapitaalstroom opwaarts. De moderne jeugd stemt ook nog eens op partijen waardoor ze nooit meer een vaste baan krijgen. Lekker flex.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:45 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Ligt ook aan hoe het hier geregeld is in NL, met een vast contract kom je bijna niet meer van mensen af. En dan moet je ook nog doorbetalen bij ziekte....
Laatst nog meegemaakt dat bedrijf een klant kwijtraakte en een andere accountmanager dan die van die klant ontsloeg omdat zij een vast contract moest over 2 maanden. En de accountmanager van de verloren klant had nog een paar tijdelijke contracten te gaan. Dus ja, men is panisch voor vaste contracten.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:32 schreef Nobu het volgende:
[..]
Na drie jaar buiten gezet worden heeft negen van de tien keer niets met het al dan niet presteren van de werknemer te maken natuurlijk.
Hoe minder je nodig hebt, hoe vrijer je kan zijnquote:Op donderdag 13 april 2017 18:58 schreef MidnightB00m het volgende:
Soms vind ik die Tiny Houses dan helemaal geen gek idee.
Als die 40erger dan eindelijk zijn huisje heeft, oke misschien vrijstaand, misschien dikke bmw en audi.quote:Op donderdag 13 april 2017 08:35 schreef AnanYaw het volgende:
Desnoods sleep je die hut mee naar de volgende plek waar je als flexwerker een vast contract probeert binnen te slepenquote:Op donderdag 13 april 2017 19:00 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Hoe minder je nodig hebt, hoe vrijer je kan zijn
Maar gezien je toch moet wonen ben je dan in ieder geval slaaf van een verhuurder. Dus dat maakt niet zoveel uit. De trend in huren is dat je ieder jaar weer een percentage meer mag (moet) betalen. En dat is rente op rente en gaat best hard zoals je weet.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:23 schreef Plots het volgende:
Hypotheek en huis hebben is gewoon slaaf zijn van de bank. TS is boos dat hij geen slaaf is van het systeem, terwijl hij op de langere termijn beter af zal zijn dan de mbo'ers zonder discipline (om bijv. Door te studeren)
Als je het zo wilt noemen liever slaaf van de bank, dan op 450 hoog in een flatje en elkaar jaar maar zien of je er nog mag blijven wonen doordat je overal maar 1 jaar mag blijvenquote:Op donderdag 13 april 2017 19:23 schreef Plots het volgende:
Hypotheek en huis hebben is gewoon slaaf zijn van de bank. TS is boos dat hij geen slaaf is van het systeem, terwijl hij op de langere termijn beter af zal zijn dan de mbo'ers zonder discipline (om bijv. Door te studeren)
Dat zijn de levensvragen. Dat wilde ik nou ook weten.quote:
Ik vind het wel een terechte klacht. Je hebt te maken met 2-verdieners als concurrenten en k*tbedrijven die niemand meer in vaste dienst nemen gewoon omdat het kan. Dat is best lastig.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:37 schreef Eden_88 het volgende:
Grappig dat allemaal figuren mij een loser lopen te noemen, maar ondertussen wel op een doordeweekse middag tijd hebben om in dit topic te reagerenTerwijl ik gewoon aan het werk was.
Ook opvallend aantal vrouwen weer hier, zou bijna denken dat het viva forum voor dit soort topics uitloopt naar fok.
Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat je een eigen leven kunt opbouwen, of dat nu met een koophuis, huurwoning of sociale huurwoning doet maakt uiteindelijk niet zo veel uit.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:42 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Want je hebt geen leven als je geen koophuis hebt?
Het zal best dat je op de langere termijn beter af bent, maar als je op je 40e eens een keer kan gaan beginnen met een eigen huisje, heb je natuurlijk de boot al behoorlijk gemist (gezinnetje stichten, dat soort shit).quote:Op donderdag 13 april 2017 19:23 schreef Plots het volgende:
Genoeg ingenieursbureaus die buiten de Randstad zijn te vinden.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:10 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Dat zijn nogal karige studies die je daar opnoemt.quote:Ook dat is als lager opgeleide een stuk makkelijker. Kun je gewoon in Doetinchem gaan wonen en daar bij een timmerbedrijf solliciteren : heb je zat van. Als bedrijfskundige of jurist ofzo ben je ook nog eens in 90 % van de gevallen gebonden aan de randstad en omgeving.
quote:Op donderdag 13 april 2017 19:37 schreef Eden_88 het volgende:
Grappig dat allemaal figuren mij een loser lopen te noemen, maar ondertussen wel op een doordeweekse middag tijd hebben om in dit topic te reagerenTerwijl ik gewoon aan het werk was.
Ook opvallend aantal vrouwen weer hier, zou bijna denken dat het viva forum voor dit soort topics uitloopt naar fok.
Ik zeg ook niet dat het makkelijker moet zijn, maar ook niet onmogelijk.quote:Op donderdag 13 april 2017 14:29 schreef Marsenal het volgende:
Dat je hoger geschoold bent kan de wereld echt niet boeien. Die mensen die stukadoor zijn geworden na een paar jaar blowen bij hun scooter hebben ook gewoon een vak geleerd en verdienen op een eerlijke manier geld.dat jij hoger opgeleid bent, betekent niet dat het leven voor jou makkelijker moet zijn. Als iemand je dat wijsgemaakt heeft, ben je blijkbaar niet zo slim als je dacht.
Mijn opleiding heeft me verrijkt, maar geld verdienen doe je met hard werken, niet door met boeken te sjouwen.
Je doet nu net alsof de oplossing dan maar is om met zijn allen een IT / Ir. studie te gaan volgen, maar dat kan natuurlijk ook niet want dan verschuift het probleem alleen maar. Er zijn gewoon véél te veel studenten.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:47 schreef rekkir het volgende:
[..]
Genoeg ingenieursbureaus die buiten de Randstad zijn te vinden.
[..]
Dat zijn nogal karige studies die je daar opnoemt.
Mee eens, maar de strekking van dit topic was toch niet een maatschappelijk probleem? Het gaat toch om jou? Dan maakt het toch niet uit wat die anderen doen en of die een IT / Ir. studie gaan doen? Lang niet iedereen wil of kan een zo'n studie aan, dus zo'n vaart zal dat niet lopen.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:51 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof de oplossing dan maar is om met zijn allen een IT / Ir. studie te gaan volgen, maar dat kan natuurlijk ook niet want dan verschuift het probleem alleen maar. Er zijn gewoon véél te veel studenten.
En te weinig vakmensen, dit is al zo lang bekend....quote:Op donderdag 13 april 2017 19:51 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Er zijn gewoon véél te veel studenten.
wat ben jij een zielig ventje zegquote:Op donderdag 13 april 2017 19:37 schreef Eden_88 het volgende:
Dit.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:55 schreef Sheffield het volgende:
[..]
En te weinig vakmensen, dit is al zo lang bekend....
Het gaat eerlijk gezegd niet eens zo zeer om mij, want ik verdien op zich prima, lig goed binnen het bedrijf dus dat vaste contract zal er wel komen, en desnoods zijn mijn ouders vermogend genoeg om van te lenen.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:54 schreef rekkir het volgende:
[..]
Mee eens, maar de strekking van dit topic was toch niet een maatschappelijk probleem? Het gaat toch om jou? Dan maakt het toch niet uit wat die anderen doen en of die een IT / Ir. studie gaan doen? Lang niet iedereen wil of kan een zo'n studie aan, dus zo'n vaart zal dat niet lopen.
Je komt een beetje over alsof je afgeeft op mensen. En ze lager wil plaatsten dan dat je jezelf ziet.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:37 schreef Eden_88 het volgende:
Ik beschrijf gewoon de feiten. Heb helemaal nergens over een rangorde gesproken of mensen ingedeeld in hoog / laag. Dat lees je er zelf in.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:58 schreef agter het volgende:
[..]
Je komt een beetje over alsof je afgeeft op mensen. En ze lager wil plaatsten dan dat je jezelf ziet.
Maar wat heb je nu eigenlijk bereikt in je leven?
Dat is de moderne neoliberale maatschappij. Daar zul je aan moeten wennen. In ieder geval niet rechts stemmen als jongere, afgestudeerd of niet.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:58 schreef Eden_88 het volgende:
Als je aan de bak komt, heb je geluk, maar als je op je 25e nog eens een paar jaar via een uitzendbureau mag gaan werken, niet kunt gaan kopen, weinig betaald krijgt, een hoge studieschuld op je nek hebt, dan ben je gewoon fucked in heel veel gevallen. En ik vind dat niet terecht, vind dat daar meer aandacht voor mag zijn.
Wat is het probleem dan? Ik zeg toch ook niet dat goede vakmensen geen mooi leven verdienen ofzo?quote:Op donderdag 13 april 2017 19:59 schreef Argo het volgende:
TS ik slijp messen als beroep. Mensen lachen me uit maar je wilt niet weten hoeveel geld je kan verdienen als goede messenslijper. Het enige waar ik in hoef te investeren is waterstenen verder werk ik samen voor ruimte met een schoenenmaker.
Toedeloe.
Heb je het idee dat je geen eerlijke mogelijkheid krijgt? Denk je dat alle stucadoors met een vast contract begonnen zijn?quote:Op donderdag 13 april 2017 20:01 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Wat is het probleem dan? Ik zeg toch ook niet dat goede vakmensen geen mooi leven verdienen ofzo?
Maar andersom de vraag aan jou : Wat vind jij van mensen die gestudeerd hebben? Vind jij dat die, na hun studie, al dan niet indirect daarvoor gestraft moeten worden, of mogen die ook een eerlijke mogelijkheid om een leven op te bouwen wat jou betreft?
Die mogelijkheid hebben ze.quote:Op donderdag 13 april 2017 20:01 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Wat is het probleem dan? Ik zeg toch ook niet dat goede vakmensen geen mooi leven verdienen ofzo?
Maar andersom de vraag aan jou : Wat vind jij van mensen die gestudeerd hebben? Vind jij dat die, na hun studie, al dan niet indirect daarvoor gestraft moeten worden, of mogen die ook een eerlijke mogelijkheid om een leven op te bouwen wat jou betreft?
Helaas voor jou kom je wel zo over.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:59 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Ik beschrijf gewoon de feiten. Heb helemaal nergens over een rangorde gesproken of mensen ingedeeld in hoog / laag. Dat lees je er zelf in.
Hoe het precies zit weet ik niet, maar ik zie om mij heen wel dat alle stukadoors etc inderdaad hun boeltje al redelijk vroeg in het leven op het droge hadden. Ik zeg niet dat ze dit niet verdienen, want die hebben ook gewoon hard voor hun centen gewerkt.quote:Op donderdag 13 april 2017 20:02 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Heb je het idee dat je geen eerlijke mogelijkheid krijgt? Denk je dat alle stucadoors met een vast contract begonnen zijn?
Dat heb je aan je ouders te danken. Pak hem beet 50 jaar geleden waren er vaak grote gezinnen. Dan was het te duur om alle kinderen een dikke studie te betalen tenzij je van de hogere klasse was. Dus veel mensen gingen maar naar de mavo en huishoud- of ambachtsschool.quote:Op donderdag 13 april 2017 20:01 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
En als ze dat niet hebben?quote:Op donderdag 13 april 2017 20:03 schreef Grems het volgende:
[..]
Die mogelijkheid hebben ze.
Mits ze de juiste studie gekozen hebben
Ach op mijn werk ben ik net aangenomen in een prima functie na psychologische testen, gesprekken, cijferreeksen etc. Hecht meer waarde aan de mening daar over mij dan die van jou.quote:Op donderdag 13 april 2017 20:03 schreef agter het volgende:
[..]
Helaas voor jou kom je wel zo over.
Merk je dat zelf niet, aan hoe mensen hier reageren op je?
Je toon maakt de muziek.
Dan open je daar een topic op het intranet ofzo..quote:Op donderdag 13 april 2017 20:05 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Ach op mijn werk ben ik net aangenomen in een prima functie na psychologische testen, gesprekken, cijferreeksen etc. Hecht meer waarde aan de mening daar over mij dan die van jou.
En daar zit nu net mijn probleem.. Heb je je middelbare schooltijd verneukt door blowen, gedragsproblemen en meer van dat soort shit? Kun je altijd nog metselaar, kapster, kleuteropvangster of bouwvakker worden, genoeg werk, je kunt gewoon weer 'invoegen' in de maatschappij.quote:
Je hoeft natuurlijk niet te vermelden dat je psycholoog bent als je gaat solliciteren bij een stukadoorsbedrijf.quote:Op donderdag 13 april 2017 20:10 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
En daar zit nu net mijn probleem.. Heb je je middelbare schooltijd verneukt door blowen, gedragsproblemen en meer van dat soort shit? Kun je altijd nog metselaar, kapster, kleuteropvangster of bouwvakker worden, genoeg werk, je kunt gewoon weer 'invoegen' in de maatschappij.
Heb je alleen maar even een niet zo handige studie, psychologie bijvoorbeeld, gekozen, blijft dit je soms je hele leven nog achtervolgen : grote studieschuld, straks BKR registratie, niet meer aangenomen worden voor laagopgeleid werk ''want te hoog gekwalificeerd'', zit je dan met de gebakken peren.
Dat is waar ik het scheef vind gaan. Als je er een groot potje van maakt, kom je er meestal uiteindelijk wel weer tussen. Een relatief onschuldige fout, zoals het kiezen van een verkeerde studie, kan je toekomstmogelijkheden echt goed verzieken.
Nee maar tegen de tijd dat je pas goed beseft in wat voor benarde positie je terecht bent gekomen, ben je alweer gauw een jaar of 25, meestal zonder ook maar een uur werkervaring als hovenier, stukadoor, kapster of meer van dat soort.quote:Op donderdag 13 april 2017 20:13 schreef Grems het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk niet te vermelden dat je psycholoog bent als je gaat solliciteren bij een stukadoorsbedrijf.
Middelbare school verzieken, psychologie studeren. Is toch gewoon beide 4 jaar van je leven verkloten. Het idee van dat ongeschoolde werk is juist wel dat je het snel leert en aldoende ontwikkelt. Dus het staat je vrij zoiets te beginnen.quote:Op donderdag 13 april 2017 20:10 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
En daar zit nu net mijn probleem.. Heb je je middelbare schooltijd verneukt door blowen, gedragsproblemen en meer van dat soort shit? Kun je altijd nog metselaar, kapster, kleuteropvangster of bouwvakker worden, genoeg werk, je kunt gewoon weer 'invoegen' in de maatschappij.
Heb je alleen maar even een niet zo handige studie, psychologie bijvoorbeeld, gekozen, blijft dit je soms je hele leven nog achtervolgen : grote studieschuld, straks BKR registratie, niet meer aangenomen worden voor laagopgeleid werk ''want te hoog gekwalificeerd'', zit je dan met de gebakken peren.
Dat is waar ik het scheef vind gaan. Als je er een groot potje van maakt, kom je er meestal uiteindelijk wel weer tussen. Een relatief onschuldige fout, zoals het kiezen van een verkeerde studie, kan je toekomstmogelijkheden echt goed verzieken.
ergens ben ik het best met je eens, maar JIJ bent de gene de een ander een "onbenul" noemt. JIJ bent de gene die geen vaste baan heeft. JIJ bent de gene die geen huis kan kopen. Maar nee het ligt allemaal aan een anderquote:Op donderdag 13 april 2017 19:58 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Het gaat eerlijk gezegd niet eens zo zeer om mij, want ik verdien op zich prima, lig goed binnen het bedrijf dus dat vaste contract zal er wel komen, en desnoods zijn mijn ouders vermogend genoeg om van te lenen.
Maar ik word alsnog best wel eens pissig als ik gewoon zie hoe de maatschappij inmiddels is opgebouwd. Ik kijk helemaal niet neer op mbo'ers, vind echt niet dat vier jaar in de collegebanken je allerlei privileges zou moeten opleveren tegenover een metselaar die al vanaf zijn 18e keihard werkt.
Echter vind ik het behoorlijk kwalijk dat deze maatschappij nog steeds bijna unaniem jongeren aanmoedigt om zichzelf (diep) in de schulden te steken voor een studie waarvan het nog maar de vraag is wat dit per saldo uiteindelijk zal opleveren. Als je aan de bak komt, heb je geluk, maar als je op je 25e nog eens een paar jaar via een uitzendbureau mag gaan werken, niet kunt gaan kopen, weinig betaald krijgt, een hoge studieschuld op je nek hebt, dan ben je gewoon fucked in heel veel gevallen. En ik vind dat niet terecht, vind dat daar meer aandacht voor mag zijn.
En zijn OP.quote:Op donderdag 13 april 2017 20:25 schreef Prego het volgende:
[..]
ergens ben ik het best met je eens, maar JIJ bent de gene de een ander een "onbenul" noemt. JIJ bent de gene die geen vaste baan heeft. JIJ bent de gene die geen huis kan kopen. Maar nee het ligt allemaal aan een ander
Je kijkt wel op mensen neer, hoezeer je het ook tegenspreekt, je TT zegt genoeg.
Ja maar dat betekent niet dat ik bijvoorbeeld alle mbo'ers over één kam scheer, dat alle mbo'ers onbenullen zijn.quote:Op donderdag 13 april 2017 20:25 schreef Prego het volgende:
[..]
ergens ben ik het best met je eens, maar JIJ bent de gene de een ander een "onbenul" noemt. JIJ bent de gene die geen vaste baan heeft. JIJ bent de gene die geen huis kan kopen. Maar nee het ligt allemaal aan een ander
Je kijkt wel op mensen neer, hoezeer je het ook tegenspreekt, je TT zegt genoeg.
I rest my case.quote:Op donderdag 13 april 2017 20:31 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
feitelijk is het gewoon zo dat het bij die 'onbenullen' waar ik het over heb vaak ook gewoon meer geluk dan wijsheid is allemaal.
Mijn broer is op zijn 27e nog begonnen aan een hbo opleiding, met ~2 ton op zijn rekeningquote:Op donderdag 13 april 2017 09:50 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Als je er nog een mooie studie achteraan plakt speel je het leven pas echt mooi uit. Dan heb je het beste van beide werelden. Alleen jammer dat je als tiener nog niet beseft dat dat een betere aanpak is dan rechtstreeks naar de uni.
Ondertussen hebben de meesten die het eerste deel van dat traject doorgaan niet de potentie om een mooie studie te doen. Ook zijn de meesten school dan al helemaal zat.
Uiteindelijk is dus iedereen ontevreden.
Ja, dit is wel scheef inderdaad. En soms moet je ook echt geluk hebben. Kwestie van op 't juiste moment op de juiste plek zijn; er is geen voorwaarde meer dat hard werken/studeren automatisch naar een vast contract leidt.quote:Op donderdag 13 april 2017 20:31 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Ja maar dat betekent niet dat ik bijvoorbeeld alle mbo'ers over één kam scheer, dat alle mbo'ers onbenullen zijn.
Er zijn echter wel een hele hoop mensen waarvan ik denk : Gvd, hoezo kan jij een huis kopen en ik niet?
Dan kun je natuurlijk wel zeggen : dat hebben ze gewoon fucking slim aangepakt, maar feitelijk is het gewoon zo dat het bij die 'onbenullen' waar ik het over heb vaak ook gewoon meer geluk dan wijsheid is allemaal. Dat zijn echt geen figuren die heel serieus nadenken over het leven / de maatschappij, maar het is wel zo dat je met een lagere opleiding ook veel sneller en gemakkelijker in een bijbehorende baan ''rolt'' .
Dit ook.quote:Op donderdag 13 april 2017 20:46 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Ja, dit is wel scheef inderdaad. En soms moet je ook echt geluk hebben. Kwestie van op juiste moment op de juiste plek zijn; er is geen voorwaarde meer dat hard werken/studeren automatisch naar een vast contract leidt.
Wel met heel veel pech dan. Ik ben sinds 2005 echt werkend maar bij alle 4 mijn werkgevers een vast contract gekregen tot ik voor mijzelf begon. Maar dat is vast weer geluk dan.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:32 schreef Nobu het volgende:
[..]
Na drie jaar buiten gezet worden heeft negen van de tien keer niets met het al dan niet presteren van de werknemer te maken natuurlijk.
Geweldig dit.quote:Op donderdag 13 april 2017 20:52 schreef Enowapi het volgende:
[..]
Dit ook.
In tegenstelling tot wat veel mensen denken is het leven echt niet zo 'eerlijk' als dat wel eens wordt gezegd.
Ken hele passieve en domme mensen die hun leven ''voor elkaar'' hebben als in : een koophuis, etc. Maar die zijn nog zo dom dat ze op internet (Facebook) racistische teksten gaan lopen uitslaan met allemaal taalfouten. Maar die zijn gewoon op hun 19e ergens gaan schilderen, zijn kennelijk wel gasten met een gezellige babbel tijdens de lunch en hoort bij het vaste groepje van het bedrijf dat op zondag gaat staan schreeuwen op de tribune bij ADO den haag.
Er zijn echt meer dan genoeg van dit soort mensen, ga nou niet zeggen dat die het allemaal slimmer hebben aangepakt dan veel hbo / wo studenten ofzo. Gewoon kwestie van geluk hebben vaak ook.
Net zoals met de huizenmarkt. Doe je vmbo en mbo, kom je in 2013 op de huizenmarkt. Lekker goedkoop, veel aanbod. Ben je drie jaartjes later klaar met je uni, kom je in 2016 op de huizenmarkt ; hele andere situatie. Puur kwestie van geluk of pech.
Een kind kan prima opgroeien in een huurhuis, met een gezinnetje hoef je echt niet te wachten.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:45 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Het zal best dat je op de langere termijn beter af bent, maar als je op je 40e eens een keer kan gaan beginnen met een eigen huisje, heb je natuurlijk de boot al behoorlijk gemist (gezinnetje stichten, dat soort shit).
Feitelijk?quote:Op donderdag 13 april 2017 20:31 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Ja maar dat betekent niet dat ik bijvoorbeeld alle mbo'ers over één kam scheer, dat alle mbo'ers onbenullen zijn.
Er zijn echter wel een hele hoop mensen waarvan ik denk : Gvd, hoezo kan jij een huis kopen en ik niet?
Dan kun je natuurlijk wel zeggen : dat hebben ze gewoon fucking slim aangepakt, maar feitelijk is het gewoon zo dat het bij die 'onbenullen' waar ik het over heb vaak ook gewoon meer geluk dan wijsheid is allemaal. Dat zijn echt geen figuren die heel serieus nadenken over het leven / de maatschappij, maar het is wel zo dat je met een lagere opleiding ook veel sneller en gemakkelijker in een bijbehorende baan ''rolt'' .
Wel eens met wat je zegt over studieschulden en zo.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:50 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het makkelijker moet zijn, maar ook niet onmogelijk.
In theorie klinkt het natuurlijk ook allemaal erg leuk, ook dat hele verhaal met lenen : Want studenten betalen dat toch makkelijk terug want ze gaan zo veel verdienen.
Geloof heilig dat hier in de praktijk helemaal niets van terecht komt. De top van de top van de studenten gaat misschien lekker verdienen ja, maar de overgrote meerderheid krijgt gewoon een zwaar middelmatig salaris, tel daar dus die studieschuld bij op, jaren lange verloren verdiencapaciteit t.o.v. de mbo'er, en dan heb je al bijna een achterstand die van je leven lang nauwelijks meer in te halen is.
plus de verwachting (dat in tijden waar iedere idioot hbo heeft) elke student een vermogen gaat verdienen. Dan het aanbidden van topstudenten, alsof er daadwerkelijk een correlatie is tussen goede cijfers en carriere. Het is wel een beetje wereldvreemd, dit topic. Het belangrijkste blijft wel dat kopen kort na je studie een soort vanzelfsprekend lijkt, huren in de prive sector... geld weggooien... lijkt wel een taboe. Als je klaar bent met je studie begint het net. Het lijkt me duidelijk dat TS zit aan de kant waar de klappen vallen. Intelligent genoeg om met vertraging een studie af te ronden, maar niet goed genoeg om met zijn kop boven het maaiveld uit te steken.quote:Op donderdag 13 april 2017 21:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Geweldig dit..
Tot je dertigste feesten en zuipen en dan gaan janken over mensen die al meer dan tien jaar hard werken en belastingen betalen..
Dit is altijd wel erg makkelijk om te roepen.quote:Op donderdag 13 april 2017 21:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Geweldig dit..
Tot je dertigste feesten en zuipen en dan gaan janken over mensen die al meer dan tien jaar hard werken en belastingen betalen..
Ik was zo'n student en heb gewoon een koopwoningquote:Op donderdag 13 april 2017 22:26 schreef Enowapi het volgende:
[..]
Dit is altijd wel erg makkelijk om te roepen.
Studeren staat natuurlijk nooit op zichzelf. Hooguit heb je 15-20 contacturen per week, weinig studenten die het zich kunnen veroorloven om buiten die contacturen gewoon lekker op de playstation te zitten of zich helemaal de tering in kunnen zuipen.
Dat is ook altijd een vertekend en negatief beeld dat mensen zoals jij willen neerzetten. De meeste studenten, waaronder ik, werken ook gewoon nog behoorlijk naast hun studie. Het is echt niet zo zwart wit dat studenten alleen maar pizza zitten te vreten en tot 12 uur uit liggen te slapen en dat andere mensen alleen maar hard werken.
Als je zo'n student ben geweest dan verdien je natuurlijk ook weinig beter inderdaad.
Pas je even op? Klagen werkt! Doen is voor laaggeletterden.quote:Op donderdag 13 april 2017 22:33 schreef the-eye het volgende:
Ben je nou eigenlijk ooit bij een bank geweest om te kijken wat voor een hypotheek je kan krijgen ts?
Zou niet met je willen ruilen, sorry.quote:Op donderdag 13 april 2017 22:35 schreef Zolderkamer het volgende:
TS... ik ben een onbenul.. zonder diploma's.. op mn 15e gestopt met school enzo..
Mijn bedrijf faciliteert al 15 jaar feestende en brallende kutstudenten die op alles en iedereen neerkijken... maar ik kocht op mn 18e mn eerste woning...
Blijf zo lang mogelijk studeren jongen.. ik sta volledig achter je...
Dat weet je al snel...quote:Op donderdag 13 april 2017 22:39 schreef Enowapi het volgende:
[..]
Zou niet met je willen ruilen, sorry.
ja niet iedereen wil lallende en brallende studenten als klant.quote:
Wie zegt dat ik ze als klant heb?quote:Op donderdag 13 april 2017 22:46 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja niet iedereen wil lallende en brallende studenten als klant.
nou als je iemand met zijn bedrijf wat faciliciteert voor iemand kan het zijn dat een ander denkt hee dat is een klant.quote:Op donderdag 13 april 2017 22:46 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik ze als klant heb?
Zeik dan niet, jankmuil.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:58 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Het gaat eerlijk gezegd niet eens zo zeer om mij, want ik verdien op zich prima, lig goed binnen het bedrijf dus dat vaste contract zal er wel komen, en desnoods zijn mijn ouders vermogend genoeg om van te lenen.
Dat zou kunnen inderdaad... Maar daar ga ik mn handen natuurlijk niet aan vuil maken..quote:Op donderdag 13 april 2017 22:49 schreef PeZu het volgende:
[..]
nou als je iemand met zijn bedrijf wat faciliciteert voor iemand kan het zijn dat een ander denkt hee dat is een klant.
waar staat handen vuil maken? Ik zeg ze niet als klant willen, de reden gaf ik nietquote:Op donderdag 13 april 2017 22:51 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat zou kunnen inderdaad... Maar daar ga ik mn handen natuurlijk niet aan vuil maken..
Jij hebt iets teveel probleemwijken gekekenquote:Op donderdag 13 april 2017 22:44 schreef Dorpspastoor het volgende:
Hier moet ik gereageerd hebben.
TO, ik vind dat je ongelooflijk zeikt.
Kijk anders eens naar laagopgeleiden / stucadoors en weet ik veel wat als ze eenmaal een jaar of 45 zijn. Misschien heb ik alleen maar treurige gevallen in mijn omgeving, maar de helft is aan de drank, rookt een pak zware shag per dag, zit in de ziektewet en heeft al twee huwelijken achter de rug en lopen nu met vrouwen waar ik zelfs mijn hond niet overheen zou laten gaan.
Natuurlijk kopen die gasten vaak op hun 20e een huis, en op die leeftijd lijkt het heel wat, alleen wanneer er kinderen komen, harken ze vaak nog maar net genoeg centen binnen elke maand om net rond te kunnen komen. Ze trouwen dikwijls ook weinig ambitieuze vrouwen die meteen hun baan opzeggen als ze een kind uitpoepen om vervolgens nog anderhalve dag per week bij AH achter de kassa te gaan zitten waar dan de zwemles voor het kind van betaald kan worden..
Laat mij dan nog maar liever even wat langer studeren en op mijn 25e nog met mijn maten in een studentenhuis wonen in plaats van een straat verderop bij mijn ouders met een vriendinnetje van de basisschool terwijl ik al vanaf mijn 18e mezelf een hernia in werk op de bouwplaats.
Besef even wat voor luxe je hebt man dat je überhaupt mag studeren. Wil je nou echt ruilen met die gasten die nooit een toffe studententijd hebben gehad en zich al van jongs af aan de pleuris in werken? Schei toch uit joh.
Hoe moeten we dat faciliteren dan zien?quote:Op donderdag 13 april 2017 22:46 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik ze als klant heb?
Dat hangt dus compleet af van je studie.quote:Op donderdag 13 april 2017 22:44 schreef Dorpspastoor het volgende:
Hier moet ik gereageerd hebben.
TO, ik vind dat je ongelooflijk zeikt.
Kijk anders eens naar laagopgeleiden / stucadoors en weet ik veel wat als ze eenmaal een jaar of 45 zijn. Misschien heb ik alleen maar treurige gevallen in mijn omgeving, maar de helft is aan de drank, rookt een pak zware shag per dag, zit in de ziektewet en heeft al twee huwelijken achter de rug en lopen nu met vrouwen waar ik zelfs mijn hond niet overheen zou laten gaan.
Natuurlijk kopen die gasten vaak op hun 20e een huis, en op die leeftijd lijkt het heel wat, alleen wanneer er kinderen komen, harken ze vaak nog maar net genoeg centen binnen elke maand om net rond te kunnen komen. Ze trouwen dikwijls ook weinig ambitieuze vrouwen die meteen hun baan opzeggen als ze een kind uitpoepen om vervolgens nog anderhalve dag per week bij AH achter de kassa te gaan zitten waar dan de zwemles voor het kind van betaald kan worden..
Laat mij dan nog maar liever even wat langer studeren en op mijn 25e nog met mijn maten in een studentenhuis wonen in plaats van een straat verderop bij mijn ouders met een vriendinnetje van de basisschool terwijl ik al vanaf mijn 18e mezelf een hernia in werk op de bouwplaats.
Besef even wat voor luxe je hebt man dat je überhaupt mag studeren. Wil je nou echt ruilen met die gasten die nooit een toffe studententijd hebben gehad en zich al van jongs af aan de pleuris in werken? Schei toch uit joh.
Ergens er tussenin lijkt me de meest ideale (en meest realistische) optie.quote:Op donderdag 13 april 2017 23:02 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat hangt dus compleet af van je studie.
Daarnaast is die studententijd voor menigeen ook enorm overrated, beetje zuipen en soatrolletjes batsen![]()
Dan kun je beter een paar kinderen hebben met je vriendinnetje van de basisschool.
En waar zeg ik dat dat de reden zou moeten zijn?quote:Op donderdag 13 april 2017 22:53 schreef PeZu het volgende:
[..]
waar staat handen vuil maken? Ik zeg ze niet als klant willen, de reden gaf ik niet
Op een andere manier dan rechtstreeks...quote:Op donderdag 13 april 2017 22:57 schreef serkot het volgende:
[..]
Hoe moeten we dat faciliteren dan zien?
Kijk niet zo...quote:Op vrijdag 14 april 2017 00:00 schreef the-eye het volgende:
Hey ts
Ik heb een gym- en een verkeersdiploma, werk parttime. Ik heb vorige week voor het eerst sinds 7 jaar de wekker een keer gezet want ik hoef nooit vroeg op.
Ik heb een (vrijstaand) koophuis.
wat heb je gestudeerd?quote:Op donderdag 13 april 2017 21:55 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Wel eens met wat je zegt over studieschulden en zo.
Iedereen doet alsof je een kortzichtige sukkel bent als je niet leent. Want zo'n diploma is een entreekaartje voor de gerieflijke sectie van de arbeidsmarkt. Dus doe nou maar niet zo moeilijk over die schuld, want met een paar jaar bovenmodaal binnen harken heb je dat zó terug.
Nou, niet dus. Het werkt alleen zo voor de topstudenten en de ingenieurs. De rest is allang blij dat ie ergens voor een normaal salaris aan de slag mag, na drie onbetaalde ‘werkervaringsplekken’.
Als ik het nu over zou doen zou ik ook niet meer gaan studeren. Of ik zou een bètastudie kiezen. Maar geen idee of ik dat binnen de gestelde tijd zou kunnen.
Juist omdat ik niet zo ben (zie reactie gister om 10:02) krijg ik de behoefte als mensen vanuit hun status denken zich denigrerend over anderen uitlaten om even een sneer te geven.quote:
Goh, wat een onrecht zeg, dat problemen uit je jeugd niet per sé je leven tot je 80ste vergallen. Dat je, ondanks een moeilijke start, je later toch iets van je leven kan maken. Ik lig er ook wakker van hoor, TS…quote:Op donderdag 13 april 2017 20:10 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Inderdaad. En als je slim bent gebruik je die lage lasten om spaarcenten op te bouwen, zodat je later alsnog een eigen huis kan kopen, zonder van een hypotheek o.i.d. afhankelijk te zijn.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:10 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Desnoods sleep je die hut mee naar de volgende plek waar je als flexwerker een vast contract probeert binnen te slepenHé, misschien kan je tussendoor ook nog wel eens verre reizen maken - natuurlijk geen betaald snoepreisje van 't werk- omdat je hypotheek- en vaste lasten laag zijn.
Dan maar zo toch?
Een ‘pretstudie’. Maar dat onderstreept mijn stelling juist.quote:
Verzieken, really?quote:Op donderdag 13 april 2017 20:10 schreef Eden_88 het volgende:
Een relatief onschuldige fout, zoals het kiezen van een verkeerde studie, kan je toekomstmogelijkheden echt goed verzieken.
Je hoeft natuurlijk niet te wachten met vader worden tot je een huis met tuin hebt.quote:Op woensdag 12 april 2017 23:19 schreef Enowapi het volgende:
Dat is tegenwoordig helaas het risico van studeren:
Grote kans dat je pas rond je 36e ofzo je leven een beetje op de rit hebt, net een leeftijd dat je eigenlijk al te oud bent om nog een leuke jonge vader te kunnen worden.
Dus vervolgens je hele leven lang achter de feiten aan blijven lopen
Die kleuterjuf heeft ook hbo gedaan, dus ook studiekosten gehad. Zonder pabo geen kleuterjuf.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:25 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Als jij op je 35e pas aan je eerste koopwoning kan beginnen en dan nog op een starterssalaris zit en geen ander ardbeidsverleden hebt heb je wel erg lang over je studie gedaan.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:25 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
God wat een realistische opties worden hier nu geopperd zegquote:Op vrijdag 14 april 2017 06:30 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Inderdaad. En als je slim bent gebruik je die lage lasten om spaarcenten op te bouwen, zodat je later alsnog een eigen huis kan kopen, zonder van een hypotheek o.i.d. afhankelijk te zijn.
Maar dat geldt bijvoorbeeld niet voor een, ik noem maar wat, student psychologie. Die valt vaak net buiten elk bootje (te hoog opgeleid voor laag opgeleid werk, op eigen niveau niet worden aangenomen, wel met een studieschuld zitten).quote:Op vrijdag 14 april 2017 06:29 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Goh, wat een onrecht zeg, dat problemen uit je jeugd niet per sé je leven tot je 80ste vergallen. Dat je, ondanks een moeilijke start, je later toch iets van je leven kan maken. Ik lig er ook wakker van hoor, TS…
Je zit je wel echt enorm aan te stellen.quote:Op vrijdag 14 april 2017 08:20 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Maar dat geldt bijvoorbeeld niet voor een, ik noem maar wat, student psychologie. Die valt vaak net buiten elk bootje (te hoog opgeleid voor laag opgeleid werk, op eigen niveau niet worden aangenomen, wel met een studieschuld zitten).
Vaak komen dit soort mensen uiteindelijk terecht in administratieve baantjes via een uitzendbureau, die vaak maar enkele maanden duren en sowieso geautomatiseerd worden. Op zich niet erg, als er op een gegeven moment perspectief komt op verbetering. Maar dat zit er vaak niet in.
Dan zit je vaak als een rat in de val, en dan is er niemand die zegt : Oke, die studiekeuze was misschien niet zo slim, maar dat hoeft je niet je hele leven te blijven achtervolgen.
Dat doet het in de praktijk in veel gevallen echter wel. Misschien niet je hele leven, maar wel tot ver in je veertiger jaren. Vooral als je studieschuld straks nog meer een hypotheek in de weg gaat staan, de huizenprijzen verder stijgen en er misschien gemorreld gaat worden aan de hypotheekrente aftrek, kan een foute studieuze zomaar je leven goed verzieken voor een aantal decennia.
Ten eerste vind ik dat daar veel meer voorlichting in moet komen, en op studies als rechten, psychologie, nederlandse taal en cultuur moet gewoon een strak gehanteerde grens komen op het aantal studenten dat mag toetreden, die véél lager ligt dan nu het geval is. Want mensen met zo'n probleem opzadelen tegen hun dertigste, hoe onhandig de keuze misschien ook is die ze gemaakt hebben, is gewoon waardeloos.
Zonder tuin. Ik heb naar stadse begrippen een redelijke tuin maar het is niet zo dat ik een enorme lap grond heb. Hij is 6 meter breed en 12 metyer diep.quote:
110, 120, 130quote:
Geen leuk vooruitzicht?quote:Op vrijdag 14 april 2017 08:16 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
God wat een realistische opties worden hier nu geopperd zeg![]()
Met een caravan door het land trekken om overal uitzendwerk te gaan doen. Heb nog nooit in mijn leven iemand ontmoet die dat wel een leuk perspectief lijkt.
En nog iets, TS.quote:Op vrijdag 14 april 2017 08:20 schreef Eden_88 het volgende:
Vooral als je studieschuld straks nog meer een hypotheek in de weg gaat staan, de huizenprijzen verder stijgen en er misschien gemorreld gaat worden aan de hypotheekrente aftrek, kan een foute studieuze zomaar je leven goed verzieken voor een aantal decennia.
Mooie postquote:Op vrijdag 14 april 2017 16:52 schreef TripleSec het volgende:
[..]
En nog iets, TS.
Als je gezond bent, je eigen stekkie hebt (al is het een huurflatje) met werk je eigen broek op kan houden, een fijne vriendenkring en familie hebt, je geliefden ook gezond zijn, dan is je leven NIET verziekt.
Genoeg mensen hier die wel eens een telefoontje hebben gekregen dat hun wereld deed instorten. Als je dat gebeurt, verlang je huilend terug naar de tijd ‘dat alles nog goed was’. Ook al had je toen niet een vrijstaand koophuis en een baan bij de big 4.
quote:Op vrijdag 14 april 2017 16:52 schreef TripleSec het volgende:
[..]
En nog iets, TS.
Als je gezond bent, je eigen stekkie hebt (al is het een huurflatje) met werk je eigen broek op kan houden, een fijne vriendenkring en familie hebt, je geliefden ook gezond zijn, dan is je leven NIET verziekt.
Genoeg mensen hier die wel eens een telefoontje hebben gekregen dat hun wereld deed instorten. Als je dat gebeurt, verlang je huilend terug naar de tijd ‘dat alles nog goed was’. Ook al had je toen niet een vrijstaand koophuis en een baan bij de big 4.
Met wat voor opleiding is dat een optie?quote:Op donderdag 13 april 2017 19:59 schreef Grems het volgende:
Niet gewoon een paar jaartjes in Qatar werken met je wo en daarna een woning contant aftikken![]()
![]()
Mijn oma en opa hebben nooit een huis kunnen kopen. Maar ze hebben ze zich daardoor niet laten tegenhouden om aan een gezinnetje te beginnen.quote:Op zaterdag 15 april 2017 17:38 schreef corehype het volgende:
Niet janken millenial gewon hard werken en je krijgt alles voor elkaar
kijk naar mijn opa's generatie hoe konden zijn op hun 20e een huis kopen in de grote stad hmm?
Maar jij bent met Brennie 2-verdiener, toch?quote:Op zaterdag 15 april 2017 18:46 schreef Geralt het volgende:
Hoi ik kom me hier even melden als onbenul die een huis gekocht heeft.
Jep. Maar alleen had ik ook al een appartement sinds 2003.quote:Op zaterdag 15 april 2017 18:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Maar jij bent met Brennie 2-verdiener, toch?
Het is hoe hoog je de lat legt. Maar de TS had er iets meer van verwacht. Terwijl hij hooguit een goed basis heeft. Maar dat is tegenwoordig geen garantie voor een gespreid bedje.quote:Op zaterdag 15 april 2017 18:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jep. Maar alleen had ik ook al een appartement sinds 2003.
Ach ik had ook een veel betere basis kunnen leggen als ik daar destijds zin in had gehad. Havo met 2 vingers in de neus gehaald en altijd in de stad hangen ipv op school aanwezig zijn. Huiswerk maken deed ik niet aan.quote:Op zaterdag 15 april 2017 18:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is hoe hoog je de lat legt. Maar de TS had er iets meer van verwacht. Terwijl hij hooguit een goed basis heeft. Maar dat is tegenwoordig geen garantie voor een gespreid bedje.
Zelfde achtergrond hier. Ik ben dan vanuit de programmeurshobby nog aardig omhoog gevallen.quote:Op zaterdag 15 april 2017 18:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ach ik had ook een veel betere basis kunnen leggen als ik daar destijds zin in had gehad. Havo met 2 vingers in de neus gehaald en altijd in de stad hangen ipv op school aanwezig zijn. Huiswerk maken deed ik niet aan.
Daarna gaan werken. Ik had ook met gemak HBO kunnen of universiteit kunnen doen. Ik had meer zin in zuipen, blowen en lol maken. Dus ja dan maak je een keuze.
Achteraf had ik beter mn best moeten doen, maar alsnog ben ik prima terecht gekomen. Ik werk dan wel in een fabriek, maar dat maakt niet uit, ik verdien alsnog dik boven modaal. Dus we kunnen ons prima bedruipen.
Heb nu een sollicitatie procedure doorlopen, aanbieding ligt klaar, met een bedrijf dat geen cv heeft gezien/gevraagdquote:Op zaterdag 15 april 2017 19:03 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zelfde achtergrond hier. Ik ben dan vanuit de programmeurshobby nog aardig omhoog gevallen.Ik wilde niet deugen, volgens mijn vader zaliger zou er nooit iets van me terecht komen. En dat valt reuze mee toch. Zoals gezegd is een studie een zeer goede basis maar geen garantie dat je daarna automatisch een tophond wordt. Zeker in deze neoliberale tijden niet.
Alsof backpackers zin hebben in dat gezeur van tsquote:Op vrijdag 14 april 2017 23:00 schreef Lilou het volgende:
Wat een grote jankerd ben jij. Weer wat je moet gaan doen lekker een spirtuele reis gaan doen naar Azie heen of Australia. En dan lekker gaan zeuren tegen de backpackers.
Een modaal huis kost daar ook een miljoen (afhankelijk waar je zit). Dus je kunt die verdiensten niet 1 op 1 vergelijken. En die passen zich natuurlijk aan aan dat soort zaken. Of andersom. Verder is het laatstgenoemde scenario natuurlijk 1 van de redenen waarom TS en veel lotgenoten zo in de shit zitten. Denk daar maar eens over na.quote:Op maandag 17 april 2017 00:08 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Alsof backpackers zin hebben in dat gezeur van tsik zou ervoor bedanken.
Momenteel verblijf ik in Australie, een medebackpacker heeft een baan aangeboden bij een bedrijf dat websites maakt. Hij gaat hier 55$ /(38euro) per uur verdienen. Die jongen heeft geen studie gedaan maar wel al 7 jaar ervaring als webdesigner (zelf geleerd dus). Mochten ze tevreden zijn dan gaat hij na 3 maanden 80$ per uur verdienen. Er liggen al meerdere projecten voor hem klaar.
Ik vind het mooi om te zien als iemand zon aanbod krijgt. TS zal er waarschijnlijk om huilen.
Als deze jongen hier 2 jaar fulltime aan de slag gaat kan hij binnen 2 jaar al een aardig bedrag aanbetalen bij het kopen van een huis. Dat hij vervolgens verhuurt aan jankerds zoals TS, die dan dmv huur de rest van zijn hyptoheek afbetalen. Ideaal
TS, zie ook deze post, die beschrijft jouw problematiek:quote:Op woensdag 12 april 2017 22:02 schreef Eden_88 het volgende:
Alles gedaan wat de maatschappij van een normale student mag verwachten
Hij gaat dan ook met het verdiende geld een huis in de UK kopen en niet Australie. Slimme investering, wellicht ten koste van anderen, maarja zo werkt het nou eenmaal.quote:Op maandag 17 april 2017 01:12 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Een modaal huis kost daar ook een miljoen (afhankelijk waar je zit). Dus je kunt die verdiensten niet 1 op 1 vergelijken. En die passen zich natuurlijk aan aan dat soort zaken. Of andersom. Verder is het laatstgenoemde scenario natuurlijk 1 van de redenen waarom TS en veel lotgenoten zo in de shit zitten. Denk daar maar eens over na.
Ah zo. Ja, dat is slim.quote:Op maandag 17 april 2017 11:05 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Hij gaat dan ook met het verdiende geld een huis in de UK kopen en niet Australie. Slimme investering, wellicht ten koste van anderen, maarja zo werkt het nou eenmaal.
wie is dan hier de dombo. Jij of je ex? Zij heeft haar dingen op ordequote:Op woensdag 12 april 2017 22:02 schreef Eden_88 het volgende:
Leuk voor jou, maar TS is daar niet mee geholpen JA!quote:Op zaterdag 15 april 2017 20:09 schreef XL het volgende:
[..]
Heb nu een sollicitatie procedure doorlopen, aanbieding ligt klaar, met een bedrijf dat geen cv heeft gezien/gevraagd
quote:Op woensdag 12 april 2017 22:02 schreef Eden_88 het volgende:
[knip = "boehoe... anderen hebben alles en ik niks"geklaag]
Sowieso ben je een dommerik als je een appartement koopt.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:03 schreef Gutz het volgende:
Een appartementje kopen kan iedereen die een modaal maandloon heeft, wat kost zoiets 110k? Beetje spaargeld er bij klaar.
Ja dat kan.quote:Op woensdag 3 mei 2017 14:49 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Sowieso ben je een dommerik als je een appartement koopt.
Alsof je zoiets ooit nog met winst kan verkopen
Een vrolijke kapster die zelfstandig woont en is, of een arrogante hoger opgeleide die denkt dat hij meer is dan iemand die met zijn handen werkt, maar nog steeds bij zijn mama woont en vrijgezel is omdat die meid TÓCH wel verstandig blijkt te zijn door hem te dumpen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 11:54 schreef madeliefff het volgende:
[..]
wie is dan hier de dombo. Jij of je ex? Zij heeft haar dingen op orde
uh wat???????quote:Op woensdag 3 mei 2017 14:49 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen? Hier stijgen de prijzen, ook de prijzen van appartementen.quote:Op woensdag 3 mei 2017 14:49 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
EN DAT IS NIET EERLIJKquote:Op woensdag 3 mei 2017 16:56 schreef Murdera het volgende:
"paps en mams zeiden dat ik mn best moest doen en dat ik dan aaaalles zou krijgen wat mn hartje begeert, nu werk ik al een paar maanden, maar ik heb nog steeds niet alles! Iedereen is stom en iedereen behalve ik is dom!"
in dit land kan dat gewoon hahaquote:Op woensdag 3 mei 2017 17:52 schreef Wereldgozer het volgende:
Niet een penthouse van 1 miljoen euro kraken
En mensen die 10 jaar werken met zn tweeën hebben wel een huis, hoe durven ze!quote:Op woensdag 3 mei 2017 16:56 schreef Murdera het volgende:
"paps en mams zeiden dat ik mn best moest doen en dat ik dan aaaalles zou krijgen wat mn hartje begeert, nu werk ik al een paar maanden, maar ik heb nog steeds niet alles! Iedereen is stom en iedereen behalve ik is dom!"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |