abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170179729
Alles gedaan wat de maatschappij van een normale student mag verwachten : met prima gemiddelde afgestudeerd, geen enorme studieschuld gemaakt, nevenfuncties gehad, bijbaantjes gehad, paar x stage gelopen en nu ook een baan op wo niveau.

Maar een vast contract zit er nog niet in, en dus een koopwoning ook niet. Ondertussen kocht mijn ex al in 2014 een appartement. Lieve meid hoor, maar kan nog geen zin foutloos schrijven en heeft de algemene ontwikkeling van een paasei. Nog nooit van Syrië gehoord om maar een voorbeeld te noemen.

Is ook geen essentiële kennis als je in NL dagelijks als kapster werkt en je dorp nooit uitkomt, maar om maar even aan te geven dat om mij heen de meest stompzinnige figuren wel huizen kunnen kopen, terwijl hoger opgeleiden als ik struggelen om soms alleen al van hun studentenkamer los te komen. En dan heb ik nog geluk want ik héb tenminste een baan in het verlengde van mijn studie en enigszins op niveau met een redelijk salaris.

Klacht : leven is oneerlijk verdeeld. Op de basis / middelbare school roepen ze ; Goed je best doen, ga studeren, dan kom je er. Terwijl als de prijzen worden uitgedeeld, sta je helemaal achteraan en word je links en rechts ingehaald door mensen die de zevenjarige mavo hebben gedaan of die altijd stonden te blowen naast hun Yamaha Aerox :')

Kan ook donder op zeggen dat binnenkort ook gemorreld gaat worden aan de hypotheekrente aftrek, plus huizenprijzen gaan nog wel even stijgen, dus voor studenten die over een jaar ofzo een huis moeten gaan zoeken, zijn al helemaal fucked.
pi_170179800
Een appartementje kopen kan iedereen die een modaal maandloon heeft, wat kost zoiets 110k? Beetje spaargeld er bij klaar.
  Forum Admin woensdag 12 april 2017 @ 22:04:47 #3
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_170179849
Klopt wel, ik heb ook een huis immers.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_170179876
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:03 schreef Gutz het volgende:
Een appartementje kopen kan iedereen die een modaal maandloon heeft, wat kost zoiets 110k? Beetje spaargeld er bij klaar.
http://www.funda.nl/koop/(...)wnalaan-170/#foto-10

Dit wil je natuurlijk niet, je hebt niet jaren gestudeerd om uiteindelijk in een of andere tokkie / zelfmoord flat te gaan wonen.
pi_170179898
Zo onbenul pakt vanaf nu alleen nog maar 2% correctie per jaar, jij hebt de wereld voor je.
.
pi_170179927
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:05 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

Dit wil je natuurlijk niet, je hebt niet jaren gestudeerd om uiteindelijk in een of andere tokkie / zelfmoord flat te gaan wonen.
Stijlvol ingericht! Ik zeg doen!
  Forum Admin woensdag 12 april 2017 @ 22:06:28 #7
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_170179950
quote:

[..]

Goed vtwonen behang!
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_170180006
PhD'tje dan maar
Ga weg
pi_170180014
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:05 schreef Fer het volgende:
Zo onbenul pakt vanaf nu alleen nog maar 2% correctie per jaar, jij hebt de wereld voor je.
Ja maar je moet je tijd ook mee hebben.

Veel mensen die lager opgeleid zijn van mijn leeftijd, kwamen in 2011 ofzo op de arbeidsmarkt. Lage huizenprijzen, volop hypotheekrente aftrek, huizenmarkt was kopersmarkt.

Als je over een jaar ofzo op de arbeidsmarkt komt, dus als je hebt gestudeerd, ben je gewoon de lul. Kan je wel wat meer gaan verdienen, maar de huizenprijzen zijn ook enorm gestegen. Samen met de hypotheekrente die afgeschaft zal gaan worden rond die tijd, je studieschuld die je hypotheek mogelijkheden nog verder zal gaan beperken, kan je straks gewoon geen reet meer als hoger opgeleide.
pi_170180035
Of niet als een mongool in de randstad willen wonen maar gewoon een of ander gat erbij in de buurt, zit je voor veel minder veel ruimer.
Ga weg
pi_170180090
quote:
11s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:08 schreef Nikmans het volgende:
Of niet als een mongool in de randstad willen wonen maar gewoon een of ander gat erbij in de buurt, zit je voor veel minder veel ruimer.
Waar ga je werken dan. Als je bij een beetje fatsoenlijk bedrijf terecht komt zit je al gauw in Rotterdam, Den Haag, Utrecht of Amsterdam.

Ook dat is als lager opgeleide een stuk makkelijker. Kun je gewoon in Doetinchem gaan wonen en daar bij een timmerbedrijf solliciteren : heb je zat van. Als bedrijfskundige of jurist ofzo ben je ook nog eens in 90 % van de gevallen gebonden aan de randstad en omgeving.
pi_170180148
quote:

[..]

Deze flatjes zijn zo goedkoop omdat je ook nog elke maand een paar honderd euro erfpacht moet betalen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_170180192
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:11 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Deze flatjes zijn zo goedkoop omdat je ook nog elke maand een paar honderd euro erfpacht moet betalen.
Haha wtf ik zie het nu pas _O-

Zelfs zonder erfpacht zou ik er nog niet eens een ton voor over hebben.
Wat een troosteloze bende.
pi_170180280
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:10 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

Waar ga je werken dan. Als je bij een beetje fatsoenlijk bedrijf terecht komt zit je al gauw in Rotterdam, Den Haag, Utrecht of Amsterdam.

Ook dat is als lager opgeleide een stuk makkelijker. Kun je gewoon in Doetinchem gaan wonen en daar bij een timmerbedrijf solliciteren : heb je zat van. Als bedrijfskundige of jurist ofzo ben je ook nog eens in 90 % van de gevallen gebonden aan de randstad en omgeving.
Maar dan ga je, uiteindelijk, ook naar verdienen. Tuurlijk; het is een investering in het begin, en nee, dat is absoluut niet makkelijk; maar, als je het goed doet, wordt het steeds makkelijker, a. omdat je aflost en b. omdat je meer gaat verdienen. Het is alleen lange termijn strategie en dat duurt 20 jaar ofzo.
pi_170180340
Zit in hetzelfde schuitje :')

Wo opleiding gedaan, daarna ook altijd best op niveau gewerkt, maar zodra bedrijven een vast contract moeten gaan geven wordt het moeilijk en kan ik op zoek naar nieuw werk.

In mijn sociale omgeving / familie beginnen ze nu volgens mij ook allemaal medelijden met me te hebben en krijg ik opeens allemaal tips van hoe ik het leven aan moet pakken van neven die bouwvakker zijn en al op hun 22e hun eerste huis kochten.

Geen idee of ik het nu allemaal verkeerd aan pak, maar zij hebben hun leven op de rit terwijl ik op mijn 28e nog met huisgenoten woon :') Tja de toekomst zal het uitwijzen.
pi_170180472
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:15 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Maar dan ga je, uiteindelijk, ook naar verdienen. Tuurlijk; het is een investering in het begin, en nee, dat is absoluut niet makkelijk; maar, als je het goed doet, wordt het steeds makkelijker, a. omdat je aflost en b. omdat je meer gaat verdienen. Het is alleen lange termijn strategie en dat duurt 20 jaar ofzo.
moet je alleen wel die hypotheek kunnen krijgen natuurlijk. Van al mijn hoger opgeleide vrienden heeft denk ik slechts 15 % een vast contract. De rest zit (rond de eind twintig) nog een beetje te kutten op studentenkamers enzo.

Terwijl de meeste lager opgeleide mensen die ik ken al lang en breed in hun huis met tuin wonen. Ook lekker in de goede markt kunnen kopen, in 2012 ofzo toen de huizenprijzen nog laag waren. Dat is natuurlijk meer een kwestie van geluk, maar 't is wel zo.
pi_170180597
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:08 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

Ja maar je moet je tijd ook mee hebben.

Veel mensen die lager opgeleid zijn van mijn leeftijd, kwamen in 2011 ofzo op de arbeidsmarkt. Lage huizenprijzen, volop hypotheekrente aftrek, huizenmarkt was kopersmarkt.

Als je over een jaar ofzo op de arbeidsmarkt komt, dus als je hebt gestudeerd, ben je gewoon de lul. Kan je wel wat meer gaan verdienen, maar de huizenprijzen zijn ook enorm gestegen. Samen met de hypotheekrente die afgeschaft zal gaan worden rond die tijd, je studieschuld die je hypotheek mogelijkheden nog verder zal gaan beperken, kan je straks gewoon geen reet meer als hoger opgeleide.
Tja, dan maar een mokkel met dito setup regelen, tophypotheek op beide namen zetten zodra je dan eindelijk je eerste contract binnengesleept en hopen op eeuwig geluk samen.
pi_170180728
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:22 schreef Berkenboom het volgende:

[..]

Tja, dan maar een mokkel met dito setup regelen, tophypotheek op beide namen zetten zodra je dan eindelijk je eerste contract binnengesleept en hopen op eeuwig geluk samen.
Je maakt er nu een grapje van, maar ergens is het natuurlijk compleet kut allemaal.

Denk je op de middelbare school verstandig te doen door als een van de weinigen wel je huiswerk te maken, gymnasium af te maken en te gaan studeren, word je een paar jaar later links en rechts ingehaald door allemaal figuren die er altijd met de pet naar hebben gegooid, ex probleemkinderen en meer van dat soort volk.

Zijn allemaal lekker stukadoor, metselaar, timmerman, kapster of kleuterjuf geworden, geen studiekosten gehad, geen studieschuld dus, die stromen op hun 22e zo lekker hun eerste koopwoning in terwijl jij als hoger opgeleide misschien op je 35e pas aan je eerste hypotheek mag gaan denken, en dan mag je het huis van die stukadoor kopen die er even 30 K winst op maakt en zelf alweer doorschuift naar een twee onder één kap.
pi_170180790
Terechte klacht. En dan mag je ook nog maar 101% aan hypotheek lenen ;(
pi_170180953
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:25 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

Je maakt er nu een grapje van, maar ergens is het natuurlijk compleet kut allemaal.

Denk je op de middelbare school verstandig te doen door als een van de weinigen wel je huiswerk te maken, gymnasium af te maken en te gaan studeren, word je een paar jaar later links en rechts ingehaald door allemaal figuren die er altijd met de pet naar hebben gegooid, ex probleemkinderen en meer van dat soort volk.

Zijn allemaal lekker stukadoor, metselaar, timmerman, kapster of kleuterjuf geworden, geen studiekosten gehad, geen studieschuld dus, die stromen op hun 22e zo lekker hun eerste koopwoning in terwijl jij als hoger opgeleide misschien op je 35e pas aan je eerste hypotheek mag gaan denken.
Jij hebt de pech geen vast contract te krijgen, en dat is zeker balen, en heb dus zeker begrip voor je frustratie. Iets minder voor het neerkijken op degene die je huis vervaardigen, maar dat is weer iets anders :P
pi_170181079
quote:
7s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:30 schreef Berkenboom het volgende:

[..]

Jij hebt de pech geen vast contract te krijgen, en dat is zeker balen, en heb dus zeker begrip voor je frustratie. Iets minder voor het neerkijken op degene die je huis vervaardigen, maar dat is weer iets anders :P
Heeft niets met neerkijken te maken, maar wel met eerlijke kansen.

Zeg niet dat een lager opgeleide minder recht heeft op een huis dan een hoger opgeleide, maar zoals de praktijk inmiddels in elkaar zit (en straks nog veel meer) is de situatie eigenlijk feitelijk zo dat de hoger opgeleiden de nieuwe kansarmen zijn.

Dat kan gewoon niet de bedoeling zijn, en als dat wel de bedoeling is, moet er misschien eens iets gedaan worden aan het feit dat middelbare scholieren nog altijd richting het vwo / de universiteiten gepusht worden.

Want uiteindelijk wil je na je 25e toch ook een leven opbouwen. Dat is misschien wel weggelegd voor de top 10 % studenten met de beste startersfuncties, maar niet voor de rest, en dat vind ik best pijnlijk.
pi_170181186
Normaal gesproken negeer ik dit soort topics, want ze maken me pessimistisch over mijn eigen leven :'(

echter heb je helaas wel gelijk. Een feitelijke constatering in mijn eigen leefkring is ook dat lager opgeleiden er warmpjes bij zitten, en dat hoger opgeleiden min of meer als ratten in de val zitten.

Wat heb je aan een goede baan als je geen hypotheek kunt krijgen? Ja als je een partner hebt met een goed inkomen kun je samen een appartementje huren voor 1500 per maand, maar kopen blijft een utopie.
pi_170181249
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:33 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

Heeft niets met neerkijken te maken, maar wel met eerlijke kansen.

Zeg niet dat een lager opgeleide minder recht heeft op een huis dan een hoger opgeleide, maar zoals de praktijk inmiddels in elkaar zit (en straks nog veel meer) is de situatie eigenlijk feitelijk zo dat de hoger opgeleiden de nieuwe kansarmen zijn.

Dat kan gewoon niet de bedoeling zijn, en als dat wel de bedoeling is, moet er misschien eens iets gedaan worden aan het feit dat middelbare scholieren nog altijd richting het vwo / de universiteiten gepusht worden.

Want uiteindelijk wil je na je 25e toch ook een leven opbouwen. Dat is misschien wel weggelegd voor de top 10 % studenten met de beste startersfuncties, maar niet voor de rest, en dat vind ik best pijnlijk.
Waarom is het zo dat jij en je peers geen contracten kunnen krijgen? En of bij een latere start geen hogere hypotheek krijgen en dus een beter, nieuwer huis. Je investeert meer tijd en krijgt meer salaris als het goed is, je start later, maar bent sneller op voorsprong uiteindelijk, zo begrijp ik het althans.

Maar ik woon dan ook zelf in een zelfmoord flat :P
pi_170181486
Kom TS, we kopen samen een huis
  woensdag 12 april 2017 @ 23:01:29 #25
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_170182136
quote:

[..]

je doet net alsof je veel beter bent vanwege je hoge wo studie.
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  Moderator woensdag 12 april 2017 @ 23:02:44 #26
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_170182176
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:01 schreef Anthonie24 het volgende:

[..]

je doet net alsof je veel beter bent vanwege je hoge wo studie.
Heb jij toevallig een eigen huis anthonie?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  woensdag 12 april 2017 @ 23:03:04 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170182186
quote:

[..]

Begin gewoon met iets simpels, spaar terwijl je daar woont en maak zo de 'wooncarriére'. Kutwoord, maar zo is het wel.
The End Times are wild
pi_170182193
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:36 schreef Dorpspastoor het volgende:
Wat heb je aan een goede baan als je geen hypotheek kunt krijgen? Ja als je een partner hebt met een goed inkomen kun je samen een appartementje huren voor 1500 per maand, maar kopen blijft een utopie.
Als jij voor 1500 euro pm huurt, maar niks kan kopen doe je iets heel erg fout.
  woensdag 12 april 2017 @ 23:04:59 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170182254
quote:

[..]

Dat is wel zo. En niet alleen wat wonen betreft ben je in Doetichem beter uit. Ik denk dat een euro daar in het algemeen wel 50% meer waard is dan in de Randstad. Dus een bijstands-inkomen van 2000 netto in Doetichem is vergeljkbaar met een inkomen van 3000 euro in de Randstad.
The End Times are wild
  woensdag 12 april 2017 @ 23:06:17 #30
460156 Anthonie24
pi_170182283
quote:

[..]

Zijn allemaal lekker stukadoor, metselaar, timmerman, kapster of kleuterjuf geworden, geen studiekosten gehad, geen studieschuld dus, die stromen op hun 22e zo lekker hun eerste koopwoning in terwijl jij als hoger opgeleide misschien op je 35e pas aan je eerste hypotheek mag gaan denken, en dan mag je het huis van die stukadoor kopen die er even 30 K winst op maakt en zelf alweer doorschuift naar een twee onder één kap.
dan had je maar voor een lagere opleiding moeten kiezen.
  woensdag 12 april 2017 @ 23:07:40 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170182320
quote:

[..]

Het is de verkeerde tijd. Vroeger kreeg je als student gewoon een uitkering en kon je met subsidie dan al een woning kopen. Zat je op je 34-ste nog op school, maar wel in een premie-A tweekapper!
Sowieso verdient een stukadoor effectief meestal meer dan een WO-er, aangezien hij gemakkelijk voor 1000 euro kan bijklussen (zwart) per maand. Probeer jij dat maar netto meer te verdienen!
En hij begint al 6 jaar eerder met werken, dat heb jij ook niet zomaar ingehaald.
The End Times are wild
  woensdag 12 april 2017 @ 23:08:00 #33
460156 Anthonie24
pi_170182331
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:02 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Heb jij toevallig een eigen huis anthonie?
nee.
  woensdag 12 april 2017 @ 23:09:26 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170182372
Maar ook TS kan natuurlijk gewoon kapper in Doetichem worden als hem dat beter lijkt. Is sowieso ook veel minder stress, makkelijker bijbeunen en altijd om 6 uur thus.
The End Times are wild
  woensdag 12 april 2017 @ 23:11:29 #35
460156 Anthonie24
pi_170182428
ja precies. dan had TS ook maar bouwvakker moeten worden ofzo. als hij toch zo jaloers is op al die laagopgeleiden........... ik zou zegen...kies dan ook zo'n baan.

zo probleem opgelost. ik ben blij dat ik TS heb kunnen helpen. :Y
pi_170182430
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is wel zo. En niet alleen wat wonen betreft ben je in Doetichem beter uit. Ik denk dat een euro daar in het algemeen wel 50% meer waard is dan in de Randstad. Dus een bijstands-inkomen van 2000 netto in Doetichem is vergeljkbaar met een inkomen van 3000 euro in de Randstad.
Dit is nogal een hoop bullshit.
pi_170182449
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:03 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Als jij voor 1500 euro pm huurt, maar niks kan kopen doe je iets heel erg fout.
Hoezo? Gaat over een stelletje he, dus twee inkomens.

Ken zo veel hoger opgeleiden die op zich best redelijk verdienen, maar door het ontbreken van een vast contract niet kunnen kopen.

Dus gaan ze maar (particulier) huren, wat natuurlijk eigenlijk een kansloze situatie is aangezien je bijna alles naar de huisbaas brengt.
  woensdag 12 april 2017 @ 23:13:21 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170182485
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:11 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Dit is nogal een hoop bullshit.
Wat kost een patatje in Doetichem? 2 euro? En in Amsterdam? 3 euro?
Moet je in Doetichem parkeergeld betalen? Of een parkeervergunning? Wat kost in Doetichem een bezoek aan de dierenarts met de hond? En in Amsterdam? Hoeveel zijn de gemeentelijke belastingen?
Los van de Albert Heijn e.d. is aan de rand van Nederland alles vaak veel goedkoper
The End Times are wild
pi_170182487
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:12 schreef Dorpspastoor het volgende:

[..]

Hoezo? Gaat over een stelletje he, dus twee inkomens.

Ken zo veel hoger opgeleiden die op zich best redelijk verdienen, maar door het ontbreken van een vast contract niet kunnen kopen.

Dus gaan ze maar (particulier) huren, wat natuurlijk eigenlijk een kansloze situatie is aangezien je bijna alles naar de huisbaas brengt.
Intentieverklaring is ook voldoende.
pi_170182544
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:13 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Dit dus. Nergens een vast contract voor nodig.
That dude there. I need his prosthetic leg.
  woensdag 12 april 2017 @ 23:15:04 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170182547
2 versgegrilde haantjes + 2 man patat, 9 euro.
(verse haantjes, wij grillen zelf)
http://www.timmiescafetaria.nl/

Wat betaal je in Amsterdam voor een halve haan met friet? 6,50?
The End Times are wild
pi_170182560
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:13 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Moet je die wel krijgen natuurlijk ; )

Nog afgezien van de vraag of je dat moet willen, want een intentieverklaring geeft niet eens het minste recht op contractverlenging / een vast contract, dus alsnog tyfus veel onzekerheid.
pi_170182570
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat kost een patatje in Doetichem? 2 euro? En in Amsterdam? 3 euro?
Moet je in Doetichem parkeergeld betalen? Of een parkeervergunning? Wat kost in Doetichem een bezoek aan de dierenarts met de hond? En in Amsterdam? Hoeveel zijn de gemeentelijke belastingen?
Los van de Albert Heijn e.d. is aan de rand van Nederland alles vaak veel goedkoper
Ik weet uit ervaring dat in Zeeland en Zuid-Limburg de huizen goedkoper zijn, maar daar houdt het wel op.

Gemeentelijke belastingen in Den Haag zijn bijvoorbeeld erg laag.
pi_170182586
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:15 schreef LXIV het volgende:
2 versgegrilde haantjes + 2 man patat, 9 euro.
(verse haantjes, wij grillen zelf)
http://www.timmiescafetaria.nl/

Wat betaal je in Amsterdam voor een halve haan met friet? 6,50?
Ok man, overtuigend verhaal :')
  woensdag 12 april 2017 @ 23:18:15 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170182623
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:15 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik weet uit ervaring dat in Zeeland en Zuid-Limburg de huizen goedkoper zijn, maar daar houdt het wel op.

Gemeentelijke belastingen in Den Haag zijn bijvoorbeeld erg laag.
Uiteindelijk werken die lage huizenprijzen door in de andere prijzen
The End Times are wild
pi_170182641
Dat is tegenwoordig helaas het risico van studeren:

Grote kans dat je pas rond je 36e ofzo je leven een beetje op de rit hebt, net een leeftijd dat je eigenlijk al te oud bent om nog een leuke jonge vader te kunnen worden.

Dus vervolgens je hele leven lang achter de feiten aan blijven lopen :X
pi_170182803
Een huis kopen is wel goed,als je tenminste weet wat je doet.
pi_170182844
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:04 schreef Pharkus het volgende:
Klopt wel, ik heb ook een huis immers.
Ik zwaai naar dieren.
pi_170184772
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:02 schreef Eden_88 het volgende:

Alles gedaan wat de maatschappij van een normale student mag verwachten : met prima gemiddelde afgestudeerd, geen enorme studieschuld gemaakt, nevenfuncties gehad, bijbaantjes gehad, paar x stage gelopen en nu ook een baan op wo niveau.

Maar een vast contract zit er nog niet in, en dus een koopwoning ook niet. Ondertussen kocht mijn ex al in 2014 een appartement. Lieve meid hoor, maar kan nog geen zin foutloos schrijven en heeft de algemene ontwikkeling van een paasei. Nog nooit van Syrië gehoord om maar een voorbeeld te noemen.

Is ook geen essentiële kennis als je in NL dagelijks als kapster werkt en je dorp nooit uitkomt, maar om maar even aan te geven dat om mij heen de meest stompzinnige figuren wel huizen kunnen kopen, terwijl hoger opgeleiden als ik struggelen om soms alleen al van hun studentenkamer los te komen. En dan heb ik nog geluk want ik héb tenminste een baan in het verlengde van mijn studie en enigszins op niveau met een redelijk salaris.

Klacht : leven is oneerlijk verdeeld. Op de basis / middelbare school roepen ze ; Goed je best doen, ga studeren, dan kom je er. Terwijl als de prijzen worden uitgedeeld, sta je helemaal achteraan en word je links en rechts ingehaald door mensen die de zevenjarige mavo hebben gedaan of die altijd stonden te blowen naast hun Yamaha Aerox :')

Kan ook donder op zeggen dat binnenkort ook gemorreld gaat worden aan de hypotheekrente aftrek, plus huizenprijzen gaan nog wel even stijgen, dus voor studenten die over een jaar ofzo een huis moeten gaan zoeken, zijn al helemaal fucked.
Op basis van wat vind jij dat je moet worden voorgetrokken bij het wel of niet krijgen van een hypotheek? Omdat je je studie hebt afgemaakt? Dus bij het aanvragen van een hypotheek een kopie van je diploma's meenemen en dan voorrang krijgen op mensen met 'alleen een MAVO-diploma'?
Je ex zal best een domme koe zijn, maar ze is na haar opleiding gewoon gaan werken (en heeft zeer waarschijnlijk wel een vast contract), waardoor de bank haar met alle liefde een hypotheek wil verstrekken.
Dus wie is hier dan nu de onbenul?
pi_170184780
quote:

[..]

Oh, ik begrijp dat dat te min voor je is?
Ik kan het mis hebben, maar denk dat het merendeel van de mensen begint met een appartementje o.i.d.

Ik denk dat je ex scheef ligt van het lachen als ze je zielige en nogal neerbuigende verhaaltje leest. Eigen appartementje, vast contract etc. Daar heeft ze geen jarenlange studie voor hoeven doen, maar gewoon voor moeten werken. Zoals 80% van de mensen in NL...Het komt je niet aanwaaien, ook niet met een WO-diploma
pi_170184799
Je kan prima met een intentieverklaring of het gemiddelde van je inkomen van de laatste 3 jaar een hypotheek krijgen. Dus misschien moet TS gewoon even wat moeite doen.
pi_170184823
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 06:25 schreef Siedus het volgende:

[..]

Op basis van wat vind jij dat je moet worden voorgetrokken bij het wel of niet krijgen van een hypotheek? Omdat je je studie hebt afgemaakt? Dus bij het aanvragen van een hypotheek een kopie van je diploma's meenemen en dan voorrang krijgen op mensen met 'alleen een MAVO-diploma'?
Je ex zal best een domme koe zijn, maar ze is na haar opleiding gewoon gaan werken (en heeft zeer waarschijnlijk wel een vast contract), waardoor de bank haar met alle liefde een hypotheek wil verstrekken.
Dus wie is hier dan nu de onbenul?
Feit blijft dat je op de middelbare school door mentoren / ouders en sowieso de maatschappelijke tendens gemotiveerd wordt om te gaan studeren. Want als je niet gaat studeren ''komt er niets van je terecht'' en als je wel gaat studeren ligt de wereld zogenaamd voor je open.

Je bent jong, vertrouwt op de kennis en levenservaring van de 'grote mensen' en raakt ervan overtuigd inderdaad het juiste te doen. Je steekt jezelf in een (lichte) schuld door te gaan studeren, soms ga je zelfs op kamers in een stad ver van huis, omdat je denkt dat zo'n studie je mogelijkheden geeft.

Dan kun je wel de boel omdraaien en doen alsof het heel eerlijk is dat een persoon die nooit enige moeite heeft gestoken in school, liever ging blowen / zuipen of gamen en alleen maar de mavo heeft afgemaakt nu mij ''kan uitlachen'', maar feitelijk slaat dat natuurlijk nergens op. Ik zeg niet dat iemand met mavo geen tweede kans en geen mooi leven verdient met huis, tuin, etc, maar als je ziet hoe veel mensen met een afgeronde studie er uiteindelijk voor staan op het moment dat ze hun leven moeten gaan opbouwen, dan is dat in veel gevallen best wel een kansloze positie. Ik vind dat erg kwalijk.

Overigens dat ik heb gestudeerd betekent niet dat ik zelf nooit heb gewerkt in die tijd en alleen maar op mijn luie reet heb gezeten.
pi_170184827
Haha! TS is jelly op mbo'ers die wel kunnen sparen en niet de hele dag op hun luie reet zitten.

Lekker voor je!
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170184829
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 06:34 schreef Siedus het volgende:

[.

Ik denk dat je ex scheef ligt van het lachen als ze je zielige en nogal neerbuigende verhaaltje leest. Eigen appartementje, vast contract etc. Daar heeft ze geen jarenlange studie voor hoeven doen, maar gewoon voor moeten werken. Zoals 80% van de mensen in NL...Het komt je niet aanwaaien, ook niet met een WO-diploma
Hier bevestig je dus eigenlijk precies mijn punt. Mijn ex die mij nu inderdaad zou kunnen uitlachen, omdat zij de boel voor elkaar heeft en ik niet. Dat is gewoon de wereld op zijn kop.

En met ''ervoor werken'' heeft het geen fuck te maken want je wilt niet weten hoe veel stages voor een spreekwoordelijke stuiver per maand ik heb gelopen en hoeveel klote bijbaantjes ik heb gehad om mijn studie te bekostigen.
  donderdag 13 april 2017 @ 07:10:22 #55
438758 zeer
Opritsjniki
pi_170184860
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 07:02 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

Hier bevestig je dus eigenlijk precies mijn punt. Mijn ex die mij nu inderdaad zou kunnen uitlachen, omdat zij de boel voor elkaar heeft en ik niet. Dat is gewoon de wereld op zijn kop.

En met ''ervoor werken'' heeft het geen fuck te maken want je wilt niet weten hoe veel stages voor een spreekwoordelijke stuiver per maand ik heb gelopen en hoeveel klote bijbaantjes ik heb gehad om mijn studie te bekostigen.
is het wel eens bij je opgekomen dat de mogelijkheid bestaat dat je gewoon zo verschrikkelijke mediocre bent dat je helemaal geen interessante werknemer kunt zijn?
pi_170184869
quote:
5s.gif Op donderdag 13 april 2017 07:10 schreef zeer het volgende:

[..]

is het wel eens bij je opgekomen dat de mogelijkheid bestaat dat je gewoon zo verschrikkelijke mediocre bent dat je helemaal geen interessante werknemer kunt zijn?
Nee, want ik heb gewoon een prima baan op wo niveau, nota bene bij een van de meest gewilde werkgevers onder afgestudeerden. Dus dat zal wel meevallen. Na een sollicitatietraject met 5 rondes overigens. Krijg je ook nog eens mee te maken als afgestudeerde, kapper of stukadoor is gewoon gesprekje voeren en hup werken. Allemaal zo veel makkelijker.
  donderdag 13 april 2017 @ 07:12:47 #57
438758 zeer
Opritsjniki
pi_170184876
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 07:11 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

Nee, want ik heb gewoon een prima baan op wo niveau, nota bene bij een van de meest gewilde werkgevers onder afgestudeerden. Dus dat zal wel meevallen.
Dus eigenlijk ben je aan het janken om niks?
  donderdag 13 april 2017 @ 07:14:14 #58
438758 zeer
Opritsjniki
pi_170184883
Kappers misschien niet zo snel maar stukadoors werken 9/10 keer als ZZP'er, denk dat jij dat al helemaal niet aan kan als ik je verhaal zo lees.
pi_170184899
quote:
10s.gif Op donderdag 13 april 2017 07:12 schreef zeer het volgende:

[..]

Dus eigenlijk ben je aan het janken om niks?
Nee, want : geen vast contract. Krijg hierna nog een jaarcontract, en dan komt het moment van de waarheid.

Deels gaat het ook gewoon over hoger opgeleiden in het algemeen. Denk dat ik er zelf uiteindelijk wel kom (al is het alsnog bijna 10 jaar later dan de gemiddelde mbo'er en start ik op een veel duurdere huizenmarkt maargoed), maar als ik naar veel hoger opgeleide vrienden kijk (en die zijn echt niet contactgestoord of dom of lelijk of noem maar op) die komen gewoon niet aan de bak (Ja via een uitzendbureau ofzo), hebben een studieschuld, zijn al 26 +, allemaal talent en leuke mensen die het leven nu aan hun neus voorbij zien gaan.
pi_170184973
Wat een gejank. :')

Vraag een intentieverklaring en je kunt zo een hypotheek krijgen, en anders wacht je gewoon even een 2 jaar. Het 'je krijgt een betere toekomst' is geen switch, het is niet iets wat in 1 fucking maand komt aantal aanwaaien.

Je zult er nu ook gewoon voor moeten gaan werken, maar dan in de toekomst voor beter betaalde banen in aanmerking komen
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_170184976
Heb je al over de grenzen gekeken? Misschien dat jouw kansen groter zijn in het buitenland.
pi_170184983
quote:

[..]

Nee, want ik heb gewoon een prima baan op wo niveau, nota bene bij een van de meest gewilde werkgevers onder afgestudeerden. Dus dat zal wel meevallen. Na een sollicitatietraject met 5 rondes overigens. Krijg je ook nog eens mee te maken als afgestudeerde, kapper of stukadoor is gewoon gesprekje voeren en hup werken. Allemaal zo veel makkelijker.
Als jij een prima opleiding hebt gedaan en na twee jaar nog geen vast contract hebt ligt het toch echt aan jou.
  donderdag 13 april 2017 @ 07:40:29 #63
438758 zeer
Opritsjniki
pi_170184984
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 07:15 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

Nee, want : geen vast contract. Krijg hierna nog een jaarcontract, en dan komt het moment van de waarheid.

Deels gaat het ook gewoon over hoger opgeleiden in het algemeen. Denk dat ik er zelf uiteindelijk wel kom (al is het alsnog bijna 10 jaar later dan de gemiddelde mbo'er en start ik op een veel duurdere huizenmarkt maargoed), maar als ik naar veel hoger opgeleide vrienden kijk (en die zijn echt niet contactgestoord of dom of lelijk of noem maar op) die komen gewoon niet aan de bak (Ja via een uitzendbureau ofzo), hebben een studieschuld, zijn al 26 +, allemaal talent en leuke mensen die het leven nu aan hun neus voorbij zien gaan.
Middelmatige mensen omringen zich vaak met middelmatige mensen :) .
  donderdag 13 april 2017 @ 07:40:57 #64
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_170184985
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 07:35 schreef ace_eleven het volgende:
Wat een gejank. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 13 april 2017 @ 07:41:15 #65
438758 zeer
Opritsjniki
pi_170184987
nee maar srs man een kapster krijgt ook pas na 2 jaarcontracten een vastcontract. Bovendien is het huisje dat zij kopen 'op het dorp' wel even wat minder dan het huis dat jij kunt kopen.

Maar als het je allemaal niet bevalt kun je natuurlijk altijd nog zelfstandige worden!
pi_170185000
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 06:48 schreef Kassamiep het volgende:
Je kan prima met een intentieverklaring of het gemiddelde van je inkomen van de laatste 3 jaar een hypotheek krijgen. Dus misschien moet TS gewoon even wat moeite doen.
Zeker! ABN en florius zijn hier bv vrijer in. Misschien niet de allerlaagste rente, maar wel mogelijkheid tot kopen :)
pi_170185013
Misschien dat WO-afgestudeerden hun verwachtingen naar beneden bij moeten stellen? Bedrijven zitten gewoon niet meer te wachten op mensen van 25/26 zonder werkervaring. En dat is al een paar jaar het geval.
En wat is er mis met werken via een uitzendbureau? Steeds meer mensen moeten op die manier hun geld verdienen, ook omdat de tijden dat bedrijven mensen vast in dienst namen voorbij zijn.
  donderdag 13 april 2017 @ 07:49:35 #68
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_170185037
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:20 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

moet je alleen wel die hypotheek kunnen krijgen natuurlijk. Van al mijn hoger opgeleide vrienden heeft denk ik slechts 15 % een vast contract. De rest zit (rond de eind twintig) nog een beetje te kutten op studentenkamers enzo.

Terwijl de meeste lager opgeleide mensen die ik ken al lang en breed in hun huis met tuin wonen. Ook lekker in de goede markt kunnen kopen, in 2012 ofzo toen de huizenprijzen nog laag waren. Dat is natuurlijk meer een kwestie van geluk, maar 't is wel zo.
Ik heb zelf gekocht in 2014, maar mijn rente was toen 4,2%. Deze is de jaren daarna nog veel meer gezakt. In 2015/begin 2016 kopen was beter. Een terrechtere klacht is: ik had minder lang uitloop moeten hebben op mn studie. Overigens kan je op een jaarcontract met goede prognose ook kopen. Als je t zo graag wilt.
pi_170185083
quote:
Nee, want : geen vast contract.
Dit zegt iets over "het meest gewilde bedrijf onder afgestudeerden". Daar zouden jullie eens tegen moeten protesteren. Blijkbaar komen ze ermee weg en staat nieuw bloed alweer te popelen om jouw baan over te nemen als je eruit gekickt wordt. Ik denk dat hier 1 van de oorzaken ligt, de zeer comfortabele positie van de werkgever.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170185092
quote:

[..]

Big4?

Manmanman je laat je ook nog eens naaien door je werkgever _O-
pi_170185095
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 07:37 schreef Hiddendoe het volgende:
Heb je al over de grenzen gekeken? Misschien dat jouw kansen groter zijn in het buitenland.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar het feit dat er geen vaste banen meer uitgedeeld worden veroorzaakt mogelijk een brain-drain.
  donderdag 13 april 2017 @ 07:59:54 #72
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_170185096
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Begin gewoon met iets simpels, spaar terwijl je daar woont en maak zo de 'wooncarriére'. Kutwoord, maar zo is het wel.
Daarom. Ts wil meteen een eengezinswoning. Ja, zo werkt dat natuurlijk niet. Velen beginnen in een appartementje, zeker als je geen (verdienende) partner hebt. Dat is helemaal niet erg. Later, als je wat carriere gemaakt hebt, kan je meteen doorstromen naar een veel mooier huis, terwijl de stukadoor de rest van z'n leven in hetzelfde huis kan blijven zitten.

Gr Gr vanuit de zelfmoordflat! :W
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  donderdag 13 april 2017 @ 08:02:50 #73
138448 PeZu
Suspended animation
pi_170185113
iemand stompzinnig noemen omdat je zo jaloers bent omdat je zelf geen huis kan kopen, droeftoeter calimero jankerd in het kwadraat deze TS :D
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  donderdag 13 april 2017 @ 08:02:56 #74
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_170185114
Vraag gewoon een intentieverklaring aan bij de HR-afdeling van dat bedrijf.

Is heus niet de eerste keer dat ze die vraag krijgen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_170185129
Dit topic gaat gewoon over verwachtingen.
TS, hoe kom je er bij dat jij wel even een goede woning zou moeten kunnen kopen?
Wie heeft je dat wijs gemaakt?
Make my day!
pi_170185151
quote:
Wat is daar niet goed aan?
  donderdag 13 april 2017 @ 08:13:15 #77
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_170185177
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:09 schreef LA_niner het volgende:

[..]

Wat is daar niet goed aan?
Ts is hooggeleid en dacht dat hij meteen een villa kon kopen.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_170185227
Zwelgen in zelfmedelijden, TS.
pi_170185262
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:13 schreef Geelman het volgende:

[..]

Wat moet één persoon met zoveel ruimte? Verder deels eens met ts, liegen is vereist om leraar te worden.
  donderdag 13 april 2017 @ 08:24:39 #80
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_170185268
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:23 schreef LA_niner het volgende:

[..]

Wat moet één persoon met zoveel ruimte? Verder deels eens met ts, liegen is vereist om leraar te worden.
Laten zien dat je het beter hebt dan de mbo'er.
pi_170185273
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:19 schreef SebbeSwensje het volgende:
Zwelgen in zelfmedelijden, TS.
Idd
Gaat TS dat ook doen als hij gepasseerd wordt voor een promotie.. of als een ander meer salaris krijgt?
De oorzaak buiten jezelf zoeken.
Ja TS, de wereld is oneerlijk. Leer er mee omgaan.
Make my day!
pi_170185360
Tegen je 40ste heb je als het goed is al die mensen dik ingehaald, terwijl zij al minstens tien jaar een plateau hebben bereikt. Dat is waarom zovelen op die leeftijd met weemoed terugdenken aan hun jongere jaren. Toen ze inderdaad lekker zonder enige verantwoording konden blowen of zuipen, of de twintigerjaren toen ze dat doortrokken, maar dan in een eigen huis.

Van iemand die zo slim, hoogopgeleid en verantwoordelijk is mag je wel wat meer toekomstvisie verwachten. Blijkbaar hecht jij een enorm belang aan deze levensfase, maar als je straks 40 bent zit je pas op de helft. Als je op je sterfbed terugdenkt dan zijn het niet de jaren tussen 20 en 30 waar je aan terugdenkt, dat is dan maar een korte fase. Je denkt aan het geheel en als je vanaf je 40ste (maar eigenlijk al eerder) zeer comfortabel hebt kunnen leven en veel van de wereld hebt gezien biedt dat meer tevredenheid dan als je tiener- en twintjgerjaren top waren, maar het daarna bergafwaarts ging.

Begrijp me nu niet verkeerd, dat ik de jonge jaren onbelangrijk vind. Zeker niet, je moet van elke levensfase het beste maken. Alleen zijn de jonge jaren bij uitstek geschikt om die ook top te maken met heel weinig geld. Dat is misschien wel een deel van de charme. Maar als je straks van middelbare leeftijd bent en je levenspad grotendeels vaststaat, dan wil je niet van loonstrook tot loonstrook leven, met allerlei geldzorgen. Dat is waarom je studeert.
pi_170185396
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:13 schreef Geelman het volgende:

[..]

Hij denkt als wo-groentje meer te kunnen bieden dan een mbo-er met tien jaar werkervaring :')
  donderdag 13 april 2017 @ 08:44:49 #84
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_170185432
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:40 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Hij denkt als wo-groentje meer te kunnen bieden dan een mbo-er met tien jaar werkervaring :')
De kosten gaan aan de baten vooruit, dat had een hooggeleide G wel kunnen weten inderdaad.
  donderdag 13 april 2017 @ 08:49:10 #85
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_170185478
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:35 schreef AnanYaw het volgende:
Tegen je 40ste heb je als het goed is al die mensen dik ingehaald, terwijl zij al minstens tien jaar een plateau hebben bereikt. Dat is waarom zovelen op die leeftijd met weemoed terugdenken aan hun jongere jaren. Toen ze inderdaad lekker zonder enige verantwoording konden blowen of zuipen, of de twintigerjaren toen ze dat doortrokken, maar dan in een eigen huis.

Van iemand die zo slim, hoogopgeleid en verantwoordelijk is mag je wel wat meer toekomstvisie verwachten. Blijkbaar hecht jij een enorm belang aan deze levensfase, maar als je straks 40 bent zit je pas op de helft. Als je op je sterfbed terugdenkt dan zijn het niet de jaren tussen 20 en 30 waar je aan terugdenkt, dat is dan maar een korte fase. Je denkt aan het geheel en als je vanaf je 40ste (maar eigenlijk al eerder) zeer comfortabel hebt kunnen leven en veel van de wereld hebt gezien biedt dat meer tevredenheid dan als je tiener- en twintjgerjaren top waren, maar het daarna bergafwaarts ging.

Begrijp me nu niet verkeerd, dat ik de jonge jaren onbelangrijk vind. Zeker niet, je moet van elke levensfase het beste maken. Alleen zijn de jonge jaren bij uitstek geschikt om die ook top te maken met heel weinig geld. Dat is misschien wel een deel van de charme. Maar als je straks van middelbare leeftijd bent en je levenspad grotendeels vaststaat, dan wil je niet van loonstrook tot loonstrook leven, met allerlei geldzorgen. Dat is waarom je studeert.
Dit.

Je opleiding/studie is gericht op de langere termijn, het renderen begint gewoon niet direct na je studie. Je bent niet de eerste die erachter komt dat er geen gespreid bedje voor je klaar ligt na je studie. Je zult je nog echt moeten bewijzen in het bedrijfsleven, als je echter eenmaal goed zit, kun je wel snel stijgen qua salaris en jouw salarisplafond zal hoger liggen.
Dan kun je de "stucadoor" in halen, want die heeft een prima salaris voor een 20-jarige, maar dat stijgt niet meer zo hard. Dat kan hij ondervangen door lekker zwart bij te klussen, maar daar is de lol ook wel vanaf als je 50 bent
pi_170185782
Lang niet elke WO studie geeft perspectief op een goede baan, en voor sommige studies zal dat nog erger worden, geneeskunde en rechten worden nu al voor een belangrijk deel door computers overgenomen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 13 april 2017 @ 09:26:22 #87
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170185888
Naïeve "intelligente" sukkels die daadwerkelijk geloven dat Nederland een kennismaatschappij is. :').
And so is the past
pi_170185902
Die TT ook. _O-
Wie is er uiteindelijk de grootste onbenul? :D
Make my day!
  donderdag 13 april 2017 @ 09:28:41 #89
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_170185916
TS voelt zich beter dan "lager opgeleide" mensen. :')

Dat is best een trieste houding man.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_170185937
De terechte klacht is wel dat veel afgestudeerden maar wat rond blijven rommelen met tijdelijke contracten zonder uitzicht op een vaste baan. Dat is het bedrijfsleven kwalijk te nemen.
  donderdag 13 april 2017 @ 09:31:10 #91
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170185964
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:29 schreef Bart2002 het volgende:
Dat is het bedrijfsleven kwalijk te nemen.
Een zwaard heeft twee kanten. Een beroepsbevolking die altijd maar alles slikt en ja knikt en bukt mag ook de hand in eigen boezem steken.
And so is the past
  donderdag 13 april 2017 @ 09:31:27 #92
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_170185966
quote:
De terechte klacht is wel dat veel afgestudeerden maar wat rond blijven rommelen met tijdelijke contracten zonder uitzicht op een vaste baan. Dat is het bedrijfsleven kwalijk te nemen.
Dat gebeurt niet alleen met hoger opgeleiden. Dat gebeurt ook bij mbo'ers bijvoorbeeld.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 13 april 2017 @ 09:32:14 #93
138448 PeZu
Suspended animation
pi_170185981
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat gebeurt niet alleen met hoger opgeleiden. Dat gebeurt ook bij mbo'ers bijvoorbeeld.
standaard tegenwoordig ja
pi_170186007
Werken vanaf je 18e, nog heel wat jaren thuis kunnen blijven wonen, nooit schuld hoeven maken en al snel een mooi huis in de provincie kunnen kopen.

Wat een leven _O_.

(Helaas niet van toepassing op ondergetekende, die is hooggeleid ;( ).
pi_170186044
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:17 schreef Enowapi het volgende:
Zit in hetzelfde schuitje :')

Wo opleiding gedaan, daarna ook altijd best op niveau gewerkt, maar zodra bedrijven een vast contract moeten gaan geven wordt het moeilijk en kan ik op zoek naar nieuw werk.

In mijn sociale omgeving / familie beginnen ze nu volgens mij ook allemaal medelijden met me te hebben en krijg ik opeens allemaal tips van hoe ik het leven aan moet pakken van neven die bouwvakker zijn en al op hun 22e hun eerste huis kochten.

Geen idee of ik het nu allemaal verkeerd aan pak, maar zij hebben hun leven op de rit terwijl ik op mijn 28e nog met huisgenoten woon :') Tja de toekomst zal het uitwijzen.
Bouwvakkers. _O_
paypal.me/taaladvies
pi_170186060
quote:
10s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:26 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Naïeve "intelligente" sukkels die daadwerkelijk geloven dat Nederland een kennismaatschappij is. :').
Eenheidsworsten met pretenties. :') _O-
paypal.me/taaladvies
pi_170186265
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:33 schreef Wereldgozer het volgende:
Werken vanaf je 18e, nog heel wat jaren thuis kunnen blijven wonen, nooit schuld hoeven maken en al snel een mooi huis in de provincie kunnen kopen.

Wat een leven _O_.

(Helaas niet van toepassing op ondergetekende, die is hooggeleid ;( ).
Als je er nog een mooie studie achteraan plakt speel je het leven pas echt mooi uit. Dan heb je het beste van beide werelden. Alleen jammer dat je als tiener nog niet beseft dat dat een betere aanpak is dan rechtstreeks naar de uni.

Ondertussen hebben de meesten die het eerste deel van dat traject doorgaan niet de potentie om een mooie studie te doen. Ook zijn de meesten school dan al helemaal zat.

Uiteindelijk is dus iedereen ontevreden. :P
  donderdag 13 april 2017 @ 10:02:19 #98
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_170186445
quote:

[..]

Mijn god zeg... :') _O-
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  donderdag 13 april 2017 @ 10:02:38 #99
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_170186448
quote:

Het lijkt me dat ts zich meer druk moet maken over de deceptie die hij op z'n sterfbed gaat krijgen als hij zich realiseert dat hij z'n leven verdaan heeft met het meten en spiegelen aan anderen.
pi_170186558
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:02 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het lijkt me dat ts zich meer druk moet maken over de deceptie die hij op z'n sterfbed gaat krijgen als hij zich realiseert dat hij z'n leven verdaan heeft met het meten en spiegelen aan anderen.
True.

Dat is een deceptie waar velen (vooral (potentiële) hoogopgeleiden) op afstevenen. TS behoort daar ook toe.

Het is te hopen dat de realisatie al wat eerder komt.
pi_170186749
quote:

[..]

:')_!!!!!!!!!!! :r :r :r :')_!!!!!!!!!!!
  donderdag 13 april 2017 @ 10:27:52 #102
138448 PeZu
Suspended animation
pi_170186789
quote:

[..]

gooi je zelf weg waardeloze huilebalk
  donderdag 13 april 2017 @ 10:29:30 #103
138448 PeZu
Suspended animation
pi_170186813
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:02 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Mijn god zeg... :') _O-
zo 'veel' geleerd op school en alsnog niks weten _O-
pi_170186834
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:25 schreef bamibij het volgende:

[..]

:')_!!!!!!!!!!! :r :r :r :')_!!!!!!!!!!!
Misschien is TS gewoon niet zo heel capabel, als al z'n werkgevers zoveel twijfels hebben.
pi_170186840
quote:
17s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:27 schreef PeZu het volgende:

[..]

Hij mist nog wat levenservaring.
Wat die lager geschoolden kennelijk wel hebben..
Make my day!
  donderdag 13 april 2017 @ 10:34:02 #106
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_170186881
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:50 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Als je er nog een mooie studie achteraan plakt speel je het leven pas echt mooi uit. Dan heb je het beste van beide werelden. Alleen jammer dat je als tiener nog niet beseft dat dat een betere aanpak is dan rechtstreeks naar de uni.

Ondertussen hebben de meesten die het eerste deel van dat traject doorgaan niet de potentie om een mooie studie te doen. Ook zijn de meesten school dan al helemaal zat.

Boks!

Op m'n 32e heb ik m'n HBO-gehaald! Of telt HBO niet als hooggeleid?
pi_170186988
quote:

Niet zeuren maar harder werken. Tweede baan een optie?
pi_170186992
quote:
7s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:34 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Boks!

Op m'n 32e heb ik m'n HBO-gehaald! Of telt HBO niet als hooggeleid?
Wat mij betreft wel.
pi_170187131
Overigens klopt de TT niet, ts heeft geen huis gekocht.

Derhalve verzonnen topic.
  donderdag 13 april 2017 @ 11:01:18 #110
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_170187172
quote:

[..]

Wat een geld, daar koop je hier gewoon een huis voor:

http://www.funda.nl/koop/den-helder/huis-49155050-nieuwstraat-62/

http://www.funda.nl/koop/den-helder/100000-125000/
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_170187352
Ts, haalt twee dingen door elkaar. Studeren en geld verdienen. Geld verdienen kan je heel goed zonder studie.

Bij mijn achter staan huizen van ongeveer 500.000 euro. Bewoners zijn: eigenaar van een turkse supermarkt, tweedehands autoverkoper, een aannemersbedrijfje en een verkoper van haarprodukten.
  donderdag 13 april 2017 @ 11:39:33 #112
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_170187641
Hè wat leuk. Weer een Eden_88 janktopic over zijn mislukte leven.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_170187662
quote:
14s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:31 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Een zwaard heeft twee kanten. Een beroepsbevolking die altijd maar alles slikt en ja knikt en bukt mag ook de hand in eigen boezem steken.
Dat zonder meer. Het zijn tandeloze tijgers helaas.
pi_170187874
quote:

[..]

Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator donderdag 13 april 2017 @ 11:58:41 #115
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_170187924
quote:

[..]

De ironie
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_170187952
quote:

[..]

Prima toch? Dan ga je daar toch niet wonen?

Ik snap dat geklaag niet zo. HEt is allemaal een gevolg van je eigen keuzes. Als anderen wel een huis kunnen kopen, en jij niet, dan zul jij wel iets fout doen. Zo simpel is het.

Groetjes vanuit mijn koophuis (130m2) met tuin op het zuiden op 5 minuten fietsen van het centrum in Rotterdam :W
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 13 april 2017 @ 12:01:31 #117
286575 Roces18
Chef de party
pi_170187979
quote:
Dan woon je in Den helder... :'(
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_170188010
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 11:39 schreef Bugno het volgende:
pi_170188016
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 11:39 schreef Bugno het volgende:
  donderdag 13 april 2017 @ 12:05:29 #120
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_170188020
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:01 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dan woon je in Den helder... :'(
Schitterend wonen hier.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_170188027
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:08 schreef Eden_88 het volgende:
Samen met de hypotheekrente die afgeschaft zal gaan worden rond die tijd
Dat is nog eens goed nieuws :o
  donderdag 13 april 2017 @ 12:05:47 #122
286575 Roces18
Chef de party
pi_170188029
quote:
6s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:05 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Schitterend wonen hier.
Ja vooral ook als je in de randstad werkt.
pi_170188050
quote:
6s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:05 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Schitterend wonen hier.
Ik vind het maar een hele troosteloze winderige naargeestige plaats.
  donderdag 13 april 2017 @ 12:08:05 #124
138448 PeZu
Suspended animation
pi_170188062
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik vind het maar een hele troosteloze winderige naargeestige plaats.
zonder terug te lezen, den helder.
pi_170188078
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:08 schreef PeZu het volgende:

[..]

zonder terug te lezen, den helder.
Goed geraden.
  donderdag 13 april 2017 @ 12:11:19 #126
138448 PeZu
Suspended animation
pi_170188115
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Goed geraden.
nou het omschrijft exact wst ik van dh vindt :P
  donderdag 13 april 2017 @ 12:15:02 #127
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_170188163
quote:
Den Helder. Zou bij de eerste de beste storm de Noordzee op zwemmen om maar van die ellende af te zijn. :')
pi_170188615
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 07:46 schreef Siedus het volgende:
Misschien dat WO-afgestudeerden hun verwachtingen naar beneden bij moeten stellen? Bedrijven zitten gewoon niet meer te wachten op mensen van 25/26 zonder werkervaring. En dat is al een paar jaar het geval.
En wat is er mis met werken via een uitzendbureau? Steeds meer mensen moeten op die manier hun geld verdienen, ook omdat de tijden dat bedrijven mensen vast in dienst namen voorbij zijn.
Dat is natuurlijk wel verneukt en heeft ook met beleid te maken. Ik snap de klacht wel enigszins er is enerzijds een tekort aan woningen en anderzijds zijn er nauwelijks meer vaste banen dus zie maar eens een hypotheek te krijgen. Ik zie daar ook veel mensen in mijn omgeving mee worstelen. Als ik dat vergelijk met hoe makkelijk mijn vader vroeger bijvoorbeeld is gestart dan is dat wel enorm minder geworden. Die werkte ook hard hoor, daar niet van, maar dat doen de meeste mensen die ik ken die niet of nauwelijks een hypotheek kunnen krijgen ook.
pi_170188645
Nieuw topic Iwanus?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_170188658
Is dit het verzameltopic voor hooggeleiden?
pi_170188868
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:45 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel verneukt en heeft ook met beleid te maken. Ik snap de klacht wel enigszins er is enerzijds een tekort aan woningen en anderzijds zijn er nauwelijks meer vaste banen dus zie maar eens een hypotheek te krijgen. Ik zie daar ook veel mensen in mijn omgeving mee worstelen. Als ik dat vergelijk met hoe makkelijk mijn vader vroeger bijvoorbeeld is gestart dan is dat wel enorm minder geworden. Die werkte ook hard hoor, daar niet van, maar dat doen de meeste mensen die ik ken die niet of nauwelijks een hypotheek kunnen krijgen ook.
Sinds die tijd is de norm geworden dat je 2-verdiener moet zijn. Hetzelfde huis wat jouw vader kocht kan men nu vaak niet met z'n 2'en betalen. Dat is de moderne realiteit. TS is 1-verdiener dacht ik. Dan moet je dus concurreren met (ook lager opgeleide) 2-verdieners. En dat is lastig. Ik vind het wel een terechte klacht. Temeer dat er haast geen vaste banen meer worden vergeven, omdat het kan.
pi_170189296
Wij gaan binnenkort ook een huis kopen, ts :)
pi_170189682
TS krijgt geen vast contract van zijn baas (de mbo'er of zelfs een ongeschoolde baas). :')

De ironie.

quote:
10s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:26 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Dit.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  donderdag 13 april 2017 @ 14:22:42 #134
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_170190415
quote:

[..]

Hier in Enschede stikt het van de high-tech bedrijven en huizen zijn hier niet duur. Rond Eindhoven precies hetzelfde. Tenzij je vrijetijdskunde of een andere nutteloze/niet-beta studie gedaan hebt kan je echt zat buiten de randstad terecht.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  donderdag 13 april 2017 @ 14:25:10 #135
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_170190462
quote:
als ik naar veel hoger opgeleide vrienden kijk (en die zijn echt niet contactgestoord of dom of lelijk of noem maar op) die komen gewoon niet aan de bak (Ja via een uitzendbureau ofzo), hebben een studieschuld, zijn al 26 +,
Jaren gestudeerd, blijkt dat de vraag naar vrijetijdsmanagers toch niet zo groot is als ze hadden gedacht :')
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_170190558
Dat je hoger geschoold bent kan de wereld echt niet boeien. Die mensen die stukadoor zijn geworden na een paar jaar blowen bij hun scooter hebben ook gewoon een vak geleerd en verdienen op een eerlijke manier geld. :Y dat jij hoger opgeleid bent, betekent niet dat het leven voor jou makkelijker moet zijn. Als iemand je dat wijsgemaakt heeft, ben je blijkbaar niet zo slim als je dacht. :P

Mijn opleiding heeft me verrijkt, maar geld verdienen doe je met hard werken, niet door met boeken te sjouwen.
-nee-
  donderdag 13 april 2017 @ 15:05:12 #137
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_170191272
Sowieso zijn uni gastjes van die Godjes die vinden dat alles en iedereen maar dankbaar moet zijn dat uitgerekend hun bereid zijn om te komen
.
Ze kunnen vooral vreselijk goed lullen over werken, het organiseren van werken, de werkenden vertellen hoe iets moet of beter moet. Het liefst in centimeters dikke rapporten verpakt met citaten en theorieën over dat werk.Van die hoog overvliegende rapporteren die mijlenver af staan van de werkvloer, laat staan concreet en toepasbaar zijn.

Het daadwerkelijk kunnen uitvoeren of implementeren van hun bolwerkje? ho, maar. Dat mag die laaggeschoolde doen die TS hier dus af zit te branden.

En de bedrijven zijn er inmiddels dus achter gekomen dat die dure uni mongool dus niks oplevert en hem dus beter kunt lozen en 2 productieve krachten in kunt zetten.

Tsja TS. je leidt niet alleen aan ferme zelfoverschatting, maar in keuzes maken blink je ook niet uit. Had je maar geen theoretische opleiding moeten volgen met de verwachting dat je daarna bij elk bedrijf met een erehaag werd binnengehaald.
  donderdag 13 april 2017 @ 15:06:32 #138
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_170191301
Wat voor opleiding heeft TS eigenlijk?
pi_170191318
quote:
Kavel Postzegel van 90m2 :')
  donderdag 13 april 2017 @ 15:13:08 #140
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_170191455
Wat een bull weer, je krijgt na een 2/3 jaar toch een vast contract? kun je dan een huis kopen. Of ben je niet goed genoeg dat je baas je eruit gooit? beter je best doen dan >:)
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  donderdag 13 april 2017 @ 15:16:01 #141
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170191527
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 15:13 schreef Sosa het volgende:
Wat een bull weer, je krijgt na een 2/3 jaar toch een vast contract? kun je dan een huis kopen. Of ben je niet goed genoeg dat je baas je eruit gooit? beter je best doen dan >:)
En dan weer wachten of je na 2/3 jaar een vast contract krijgt etc :P
  donderdag 13 april 2017 @ 15:23:10 #142
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_170191693
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 15:16 schreef hugecooll het volgende:

[..]

naja, of je hebt heeeeeel erg pech of je doet gewoon echt iets niet goed.

Je kan mij niet vertellen dat als je iedere 2/3 jaar eruit geflikkerd wordt, dat dat niet aan jezelf ligt. Als is het maar dat je nog altijd zelf beslist waar je gaat werken. Maargoed :P
  donderdag 13 april 2017 @ 15:42:01 #143
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_170192084
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 15:07 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Kavel Postzegel van 90m2 :')
Beter dan een flatje van 74 m²
  donderdag 13 april 2017 @ 16:14:52 #144
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_170192726
Je kan altijd nog voor 25k een parkeerplaats kopen en daar een tentje neerzetten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_170192760
quote:
10s.gif Op donderdag 13 april 2017 16:14 schreef MichaelScott het volgende:
Je kan altijd nog voor 25k een parkeerplaats kopen en daar een tentje neerzetten.
MAAR DAT MAG DAN WEER NIET VAN DE HOGE HEREN. IS BIJ WET VERBODEN!! VERBODEN BIJ DE WET.
pi_170193573
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 16:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

MAAR DAT MAG DAN WEER NIET VAN DE HOGE HEREN. IS BIJ WET VERBODEN!! VERBODEN BIJ DE WET.
Kalm aan Bart, denk aan je hart.
pi_170194214
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 17:08 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Kalm aan Bart, denk aan je hart.
Er is zoveel verboden, blijf daar maar eens rustig onder.

pi_170194488
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 15:16 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Nergens voor nodig - als je eenmaal drie jaar aaneengesloten arbeidsverleden hebt zit je goed :P
pi_170194883
Gewoon de it ingaan, ben je een beetje goed heb je zo een vaste baan en dan geld binnenharken _O_
pi_170194891
quote:
7s.gif Op donderdag 13 april 2017 15:42 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Beter dan een flatje van 74 m²
Is prima voor de eerste jaren. Kun je een paar jaar sparen voor een fatsoenlijk huis.
  donderdag 13 april 2017 @ 18:32:58 #151
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_170194951
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 15:23 schreef Sosa het volgende:

[..]

naja, of je hebt heeeeeel erg pech of je doet gewoon echt iets niet goed.

Je kan mij niet vertellen dat als je iedere 2/3 jaar eruit geflikkerd wordt, dat dat niet aan jezelf ligt. Als is het maar dat je nog altijd zelf beslist waar je gaat werken. Maargoed :P
Na drie jaar buiten gezet worden heeft negen van de tien keer niets met het al dan niet presteren van de werknemer te maken natuurlijk.
pi_170194952
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:07 schreef LXIV het volgende:
Het is de verkeerde tijd. Vroeger kreeg je als student gewoon een uitkering en kon je met subsidie dan al een woning kopen.
Wat bedoel je, stufi? Is dat vroeger meer dan nu?
pi_170195046
Had dan ook een IT studie gedaan, of iets anders exacts. Alle IT-ers die ik ken hebben inmiddels een vast contract.
pi_170195078
quote:
11s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:08 schreef Nikmans het volgende:
Dit dus, Limboland for the win!
pi_170195101
quote:

hebben een studieschuld, zijn al 26 +, allemaal talent en leuke mensen die het leven nu aan hun neus voorbij zien gaan.
Want je hebt geen leven als je geen koophuis hebt? :{
pi_170195163
quote:
Ligt ook aan hoe het hier geregeld is in NL, met een vast contract kom je bijna niet meer van mensen af. En dan moet je ook nog doorbetalen bij ziekte....
pi_170195215
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 18:45 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Ligt ook aan hoe het hier geregeld is in NL, met een vast contract kom je bijna niet meer van mensen af. En dan moet je ook nog doorbetalen bij ziekte....
Dat is ondernemersrisico. Ze hebben nu de lusten maar nauwelijks de lasten. En ze betalen steeds minder belasting op alle fronten. Het is de neoliberale kapitaalstroom opwaarts. De moderne jeugd stemt ook nog eens op partijen waardoor ze nooit meer een vaste baan krijgen. Lekker flex.

Ik sprak laatst overigens een kleinbedrijf ondernemer en die wist behoorlijk goed aan te tonen dat die ziektedoorbetaling best killing is voor kleine bedrijven. Daar zou best een uitzondering voor gemaakt kunnen moeten worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bart2002 op 13-04-2017 18:55:11 ]
pi_170195447
quote:
3s.gif Op donderdag 13 april 2017 18:32 schreef Nobu het volgende:

[..]

Na drie jaar buiten gezet worden heeft negen van de tien keer niets met het al dan niet presteren van de werknemer te maken natuurlijk.
Laatst nog meegemaakt dat bedrijf een klant kwijtraakte en een andere accountmanager dan die van die klant ontsloeg omdat zij een vast contract moest over 2 maanden. En de accountmanager van de verloren klant had nog een paar tijdelijke contracten te gaan. Dus ja, men is panisch voor vaste contracten.
pi_170195448
Soms vind ik die Tiny Houses dan helemaal geen gek idee.
pi_170195497
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 18:58 schreef MidnightB00m het volgende:
Soms vind ik die Tiny Houses dan helemaal geen gek idee.
Hoe minder je nodig hebt, hoe vrijer je kan zijn :)
pi_170195538
quote:

Als die 40erger dan eindelijk zijn huisje heeft, oke misschien vrijstaand, misschien dikke bmw en audi.
Heb ik mijn huisje al bijna vrij, en dan word je bij het stoplicht alsnog weggetrokken door een 600cc motorfietsje uit 19 nog wat . Sta je mooi te kijken met je 12 Cilinder beemer _O- _O- _O-(als die al bestaat)
Ik zwaai naar dieren.
pi_170195633
Het is maar net waar je je prioriteiten legt gelukkig leggen veel mensen die verder dan ik doe , zodat ik weer naar de tandarts kan of een dokter etc
Ik zwaai naar dieren.
pi_170195754
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:00 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Hoe minder je nodig hebt, hoe vrijer je kan zijn :)
Desnoods sleep je die hut mee naar de volgende plek waar je als flexwerker een vast contract probeert binnen te slepen ;) Hé, misschien kan je tussendoor ook nog wel eens verre reizen maken - natuurlijk geen betaald snoepreisje van 't werk- omdat je hypotheek- en vaste lasten laag zijn.
Dan maar zo toch? :D
  donderdag 13 april 2017 @ 19:23:31 #164
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_170196085
Hypotheek en huis hebben is gewoon slaaf zijn van de bank. TS is boos dat hij geen slaaf is van het systeem, terwijl hij op de langere termijn beter af zal zijn dan de mbo'ers zonder discipline (om bijv. Door te studeren)
pi_170196197
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:23 schreef Plots het volgende:
Hypotheek en huis hebben is gewoon slaaf zijn van de bank. TS is boos dat hij geen slaaf is van het systeem, terwijl hij op de langere termijn beter af zal zijn dan de mbo'ers zonder discipline (om bijv. Door te studeren)
Maar gezien je toch moet wonen ben je dan in ieder geval slaaf van een verhuurder. Dus dat maakt niet zoveel uit. De trend in huren is dat je ieder jaar weer een percentage meer mag (moet) betalen. En dat is rente op rente en gaat best hard zoals je weet.

Wat een serieus topic overigens voor de Klaagbak.
pi_170196290
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
mijn koophuis (130m2)
Is dat met of zonder tuin?
pi_170196331
quote:
Als je het zo wilt noemen liever slaaf van de bank, dan op 450 hoog in een flatje en elkaar jaar maar zien of je er nog mag blijven wonen doordat je overal maar 1 jaar mag blijven
Ik zwaai naar dieren.
pi_170196336
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:32 schreef keci_siken het volgende:

[..]

Dat zijn de levensvragen. Dat wilde ik nou ook weten. :)
pi_170196406
Grappig dat allemaal figuren mij een loser lopen te noemen, maar ondertussen wel op een doordeweekse middag tijd hebben om in dit topic te reageren :') Terwijl ik gewoon aan het werk was.

Ook opvallend aantal vrouwen weer hier, zou bijna denken dat het viva forum voor dit soort topics uitloopt naar fok.
pi_170196506
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:37 schreef Eden_88 het volgende:
Grappig dat allemaal figuren mij een loser lopen te noemen, maar ondertussen wel op een doordeweekse middag tijd hebben om in dit topic te reageren :') Terwijl ik gewoon aan het werk was.

Ook opvallend aantal vrouwen weer hier, zou bijna denken dat het viva forum voor dit soort topics uitloopt naar fok.
Ik vind het wel een terechte klacht. Je hebt te maken met 2-verdieners als concurrenten en k*tbedrijven die niemand meer in vaste dienst nemen gewoon omdat het kan. Dat is best lastig.
pi_170196542
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 18:42 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Want je hebt geen leven als je geen koophuis hebt? :{
Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat je een eigen leven kunt opbouwen, of dat nu met een koophuis, huurwoning of sociale huurwoning doet maakt uiteindelijk niet zo veel uit.

Als alleenverdienende hoger opgeleide val je echter in 90 % van de gevallen buiten elke mogelijkheid : sociale huur verdien je te veel voor (als je sowieso al op een realistische plek eindigt), particuliere huur weer te weinig, koop idem dito, het antwoord op de vraag of je überhaupt mag lenen in het midden latend.
pi_170196636
quote:
Het zal best dat je op de langere termijn beter af bent, maar als je op je 40e eens een keer kan gaan beginnen met een eigen huisje, heb je natuurlijk de boot al behoorlijk gemist (gezinnetje stichten, dat soort shit).
pi_170196720
quote:

[..]

Genoeg ingenieursbureaus die buiten de Randstad zijn te vinden.
quote:
Dat zijn nogal karige studies die je daar opnoemt.
  donderdag 13 april 2017 @ 19:50:40 #174
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_170196819
quote:

:{w Geen eigen kantoor hebben om te Fok!ken
pi_170196823
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 14:29 schreef Marsenal het volgende:
Dat je hoger geschoold bent kan de wereld echt niet boeien. Die mensen die stukadoor zijn geworden na een paar jaar blowen bij hun scooter hebben ook gewoon een vak geleerd en verdienen op een eerlijke manier geld. :Y dat jij hoger opgeleid bent, betekent niet dat het leven voor jou makkelijker moet zijn. Als iemand je dat wijsgemaakt heeft, ben je blijkbaar niet zo slim als je dacht. :P

Mijn opleiding heeft me verrijkt, maar geld verdienen doe je met hard werken, niet door met boeken te sjouwen.
Ik zeg ook niet dat het makkelijker moet zijn, maar ook niet onmogelijk.

In theorie klinkt het natuurlijk ook allemaal erg leuk, ook dat hele verhaal met lenen : Want studenten betalen dat toch makkelijk terug want ze gaan zo veel verdienen.

Geloof heilig dat hier in de praktijk helemaal niets van terecht komt. De top van de top van de studenten gaat misschien lekker verdienen ja, maar de overgrote meerderheid krijgt gewoon een zwaar middelmatig salaris, tel daar dus die studieschuld bij op, jaren lange verloren verdiencapaciteit t.o.v. de mbo'er, en dan heb je al bijna een achterstand die van je leven lang nauwelijks meer in te halen is.

Ben het met veel mensen eens hoor, dat studeren absoluut niet zaligmakend is, maar vind dat er ook best eens op scholen (middelbare) anders mee om gegaan mag worden. Nog steeds worden mensen richting het vwo / de universiteit gepusht. Hoeveel 18 jarigen hebben nu een zodanig breed wereldbeeld dat ze goed kunnen inschatten welke keuze de juiste is>? Je vertrouwt vaak toch op je ouders, mentoren...

Meen oprecht dat als ik nu kinderen zou hebben die moesten gaan kiezen, jaar of 16 ofzo, ik ze zal aanbevelen om een ambacht te leren. Zo kan je tenminste vroeg je eigen reet drooghouden, hoef je geen enorme schulden op te bouwen en sta je ook niet met veertig man in de rij voor een bedrijf waar maar voor vijf mensen plaats is.

Heeft helemaal niets met neerkijken op te maken overigens.
pi_170196856
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:47 schreef rekkir het volgende:

[..]

Genoeg ingenieursbureaus die buiten de Randstad zijn te vinden.

[..]

Dat zijn nogal karige studies die je daar opnoemt.
Je doet nu net alsof de oplossing dan maar is om met zijn allen een IT / Ir. studie te gaan volgen, maar dat kan natuurlijk ook niet want dan verschuift het probleem alleen maar. Er zijn gewoon véél te veel studenten.
pi_170196930
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:51 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

Je doet nu net alsof de oplossing dan maar is om met zijn allen een IT / Ir. studie te gaan volgen, maar dat kan natuurlijk ook niet want dan verschuift het probleem alleen maar. Er zijn gewoon véél te veel studenten.
Mee eens, maar de strekking van dit topic was toch niet een maatschappelijk probleem? Het gaat toch om jou? Dan maakt het toch niet uit wat die anderen doen en of die een IT / Ir. studie gaan doen? Lang niet iedereen wil of kan een zo'n studie aan, dus zo'n vaart zal dat niet lopen.
  donderdag 13 april 2017 @ 19:55:02 #178
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_170196933
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:51 schreef Eden_88 het volgende:

[..]
Er zijn gewoon véél te veel studenten.
En te weinig vakmensen, dit is al zo lang bekend....
  donderdag 13 april 2017 @ 19:56:45 #179
138448 PeZu
Suspended animation
pi_170196995
quote:

wat ben jij een zielig ventje zeg _O-
pi_170197005
quote:
7s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:55 schreef Sheffield het volgende:

[..]

En te weinig vakmensen, dit is al zo lang bekend....
Dit.
En dat is al járen zo.
Make my day!
pi_170197054
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:54 schreef rekkir het volgende:

[..]

Mee eens, maar de strekking van dit topic was toch niet een maatschappelijk probleem? Het gaat toch om jou? Dan maakt het toch niet uit wat die anderen doen en of die een IT / Ir. studie gaan doen? Lang niet iedereen wil of kan een zo'n studie aan, dus zo'n vaart zal dat niet lopen.
Het gaat eerlijk gezegd niet eens zo zeer om mij, want ik verdien op zich prima, lig goed binnen het bedrijf dus dat vaste contract zal er wel komen, en desnoods zijn mijn ouders vermogend genoeg om van te lenen.

Maar ik word alsnog best wel eens pissig als ik gewoon zie hoe de maatschappij inmiddels is opgebouwd. Ik kijk helemaal niet neer op mbo'ers, vind echt niet dat vier jaar in de collegebanken je allerlei privileges zou moeten opleveren tegenover een metselaar die al vanaf zijn 18e keihard werkt.

Echter vind ik het behoorlijk kwalijk dat deze maatschappij nog steeds bijna unaniem jongeren aanmoedigt om zichzelf (diep) in de schulden te steken voor een studie waarvan het nog maar de vraag is wat dit per saldo uiteindelijk zal opleveren. Als je aan de bak komt, heb je geluk, maar als je op je 25e nog eens een paar jaar via een uitzendbureau mag gaan werken, niet kunt gaan kopen, weinig betaald krijgt, een hoge studieschuld op je nek hebt, dan ben je gewoon fucked in heel veel gevallen. En ik vind dat niet terecht, vind dat daar meer aandacht voor mag zijn.
pi_170197055
quote:

Je komt een beetje over alsof je afgeeft op mensen. En ze lager wil plaatsten dan dat je jezelf ziet.

Maar wat heb je nu eigenlijk bereikt in je leven?
Make my day!
  donderdag 13 april 2017 @ 19:59:24 #183
451005 Grems
Clown World
pi_170197077
Niet gewoon een paar jaartjes in Qatar werken met je wo en daarna een woning contant aftikken :') :') :')
pi_170197086
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:58 schreef agter het volgende:

[..]

Je komt een beetje over alsof je afgeeft op mensen. En ze lager wil plaatsten dan dat je jezelf ziet.

Maar wat heb je nu eigenlijk bereikt in je leven?
Ik beschrijf gewoon de feiten. Heb helemaal nergens over een rangorde gesproken of mensen ingedeeld in hoog / laag. Dat lees je er zelf in.
pi_170197094
TS ik slijp messen als beroep. Mensen lachen me uit maar je wilt niet weten hoeveel geld je kan verdienen als goede messenslijper. Het enige waar ik in hoef te investeren is waterstenen verder werk ik samen voor ruimte met een schoenenmaker.

Toedeloe.
pi_170197133
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:58 schreef Eden_88 het volgende:
Als je aan de bak komt, heb je geluk, maar als je op je 25e nog eens een paar jaar via een uitzendbureau mag gaan werken, niet kunt gaan kopen, weinig betaald krijgt, een hoge studieschuld op je nek hebt, dan ben je gewoon fucked in heel veel gevallen. En ik vind dat niet terecht, vind dat daar meer aandacht voor mag zijn.
Dat is de moderne neoliberale maatschappij. Daar zul je aan moeten wennen. In ieder geval niet rechts stemmen als jongere, afgestudeerd of niet.
pi_170197137
quote:
11s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:59 schreef Argo het volgende:
TS ik slijp messen als beroep. Mensen lachen me uit maar je wilt niet weten hoeveel geld je kan verdienen als goede messenslijper. Het enige waar ik in hoef te investeren is waterstenen verder werk ik samen voor ruimte met een schoenenmaker.

Toedeloe.
Wat is het probleem dan? Ik zeg toch ook niet dat goede vakmensen geen mooi leven verdienen ofzo?

Maar andersom de vraag aan jou : Wat vind jij van mensen die gestudeerd hebben? Vind jij dat die, na hun studie, al dan niet indirect daarvoor gestraft moeten worden, of mogen die ook een eerlijke mogelijkheid om een leven op te bouwen wat jou betreft?
  donderdag 13 april 2017 @ 20:02:43 #188
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_170197187
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:01 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

Wat is het probleem dan? Ik zeg toch ook niet dat goede vakmensen geen mooi leven verdienen ofzo?

Maar andersom de vraag aan jou : Wat vind jij van mensen die gestudeerd hebben? Vind jij dat die, na hun studie, al dan niet indirect daarvoor gestraft moeten worden, of mogen die ook een eerlijke mogelijkheid om een leven op te bouwen wat jou betreft?
Heb je het idee dat je geen eerlijke mogelijkheid krijgt? Denk je dat alle stucadoors met een vast contract begonnen zijn?
  donderdag 13 april 2017 @ 20:03:09 #189
451005 Grems
Clown World
pi_170197204
quote:

[..]

Die mogelijkheid hebben ze.

Mits ze de juiste studie gekozen hebben ^O^
pi_170197226
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:59 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

Ik beschrijf gewoon de feiten. Heb helemaal nergens over een rangorde gesproken of mensen ingedeeld in hoog / laag. Dat lees je er zelf in.
Helaas voor jou kom je wel zo over.
Merk je dat zelf niet, aan hoe mensen hier reageren op je?
Je toon maakt de muziek.
Make my day!
pi_170197253
quote:
7s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:02 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Heb je het idee dat je geen eerlijke mogelijkheid krijgt? Denk je dat alle stucadoors met een vast contract begonnen zijn?
Hoe het precies zit weet ik niet, maar ik zie om mij heen wel dat alle stukadoors etc inderdaad hun boeltje al redelijk vroeg in het leven op het droge hadden. Ik zeg niet dat ze dit niet verdienen, want die hebben ook gewoon hard voor hun centen gewerkt.

Maar toch klopt er iets niet als ik vervolgens veel hoger opgeleiden zie (sommigen ook al enkele jaren afgestudeerd) die op de één of andere manier gewoon tegen een glazen muur aan blijven lopen en nooit die ''stap'' van het kopen van een appartement/ huis ofzo lijken te kunnen gaan maken.
pi_170197257
quote:

[..]

Dat heb je aan je ouders te danken. Pak hem beet 50 jaar geleden waren er vaak grote gezinnen. Dan was het te duur om alle kinderen een dikke studie te betalen tenzij je van de hogere klasse was. Dus veel mensen gingen maar naar de mavo en huishoud- of ambachtsschool.

Nu leven we in tijden met kleinere gezinnen met betere compensatie voor studeren neem nu ov kaarten etc. Maar vooral doordat er meer geld is en ook beter onderwijs is analfabetisme bijvoorbeeld afgenomen. Het probleem nu is dat bijna iedereen studeert. Dat betekend dat er teveel mensen op de universiteiten zitten en er teveel universitaire studies zijn. Daarom moet je ook voor steeds meer dingen een hbo noemen waar je vroeger een mbo 4 voor nodig had. Er zijn teveel studerende mensen en ja als je allemaal wil studeren om jezelf rijk te rekenen er zijn maar een paar plekjes....

Had je je dit niet kunnen bedenken toen je ging studeren? Dat je universiteit propvol zat en meer leerlingen telden dan het mbo op de hoek?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2017 20:05:42 ]
pi_170197260
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:03 schreef Grems het volgende:

[..]

Die mogelijkheid hebben ze.

Mits ze de juiste studie gekozen hebben ^O^
En als ze dat niet hebben?
pi_170197285
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:03 schreef agter het volgende:

[..]

Helaas voor jou kom je wel zo over.
Merk je dat zelf niet, aan hoe mensen hier reageren op je?
Je toon maakt de muziek.
Ach op mijn werk ben ik net aangenomen in een prima functie na psychologische testen, gesprekken, cijferreeksen etc. Hecht meer waarde aan de mening daar over mij dan die van jou.
  donderdag 13 april 2017 @ 20:05:53 #195
451005 Grems
Clown World
pi_170197288
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:05 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

En als ze dat niet hebben?
Dan hebben ze pech.
pi_170197373
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:05 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

Ach op mijn werk ben ik net aangenomen in een prima functie na psychologische testen, gesprekken, cijferreeksen etc. Hecht meer waarde aan de mening daar over mij dan die van jou.
Dan open je daar een topic op het intranet ofzo.. :P
Make my day!
pi_170197420
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:05 schreef Grems het volgende:

[..]

Dan hebben ze pech.
En daar zit nu net mijn probleem.. Heb je je middelbare schooltijd verneukt door blowen, gedragsproblemen en meer van dat soort shit? Kun je altijd nog metselaar, kapster, kleuteropvangster of bouwvakker worden, genoeg werk, je kunt gewoon weer 'invoegen' in de maatschappij.

Heb je alleen maar even een niet zo handige studie, psychologie bijvoorbeeld, gekozen, blijft dit je soms je hele leven nog achtervolgen : grote studieschuld, straks BKR registratie, niet meer aangenomen worden voor laagopgeleid werk ''want te hoog gekwalificeerd'', zit je dan met de gebakken peren.

Dat is waar ik het scheef vind gaan. Als je er een groot potje van maakt, kom je er meestal uiteindelijk wel weer tussen. Een relatief onschuldige fout, zoals het kiezen van een verkeerde studie, kan je toekomstmogelijkheden echt goed verzieken.
  donderdag 13 april 2017 @ 20:13:27 #198
451005 Grems
Clown World
pi_170197476
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:10 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

En daar zit nu net mijn probleem.. Heb je je middelbare schooltijd verneukt door blowen, gedragsproblemen en meer van dat soort shit? Kun je altijd nog metselaar, kapster, kleuteropvangster of bouwvakker worden, genoeg werk, je kunt gewoon weer 'invoegen' in de maatschappij.

Heb je alleen maar even een niet zo handige studie, psychologie bijvoorbeeld, gekozen, blijft dit je soms je hele leven nog achtervolgen : grote studieschuld, straks BKR registratie, niet meer aangenomen worden voor laagopgeleid werk ''want te hoog gekwalificeerd'', zit je dan met de gebakken peren.

Dat is waar ik het scheef vind gaan. Als je er een groot potje van maakt, kom je er meestal uiteindelijk wel weer tussen. Een relatief onschuldige fout, zoals het kiezen van een verkeerde studie, kan je toekomstmogelijkheden echt goed verzieken.
Je hoeft natuurlijk niet te vermelden dat je psycholoog bent als je gaat solliciteren bij een stukadoorsbedrijf.
pi_170197589
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:13 schreef Grems het volgende:

[..]

Je hoeft natuurlijk niet te vermelden dat je psycholoog bent als je gaat solliciteren bij een stukadoorsbedrijf.
Nee maar tegen de tijd dat je pas goed beseft in wat voor benarde positie je terecht bent gekomen, ben je alweer gauw een jaar of 25, meestal zonder ook maar een uur werkervaring als hovenier, stukadoor, kapster of meer van dat soort.

Daar ga je ook echt niet meer voor worden aangenomen dan, want het is niet dat dit beroepen zijn die je even in een dag leert.
  donderdag 13 april 2017 @ 20:22:03 #200
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_170197695
quote:

[..]

Middelbare school verzieken, psychologie studeren. Is toch gewoon beide 4 jaar van je leven verkloten. Het idee van dat ongeschoolde werk is juist wel dat je het snel leert en aldoende ontwikkelt. Dus het staat je vrij zoiets te beginnen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_170197796
quote:

[..]

Het gaat eerlijk gezegd niet eens zo zeer om mij, want ik verdien op zich prima, lig goed binnen het bedrijf dus dat vaste contract zal er wel komen, en desnoods zijn mijn ouders vermogend genoeg om van te lenen.

Maar ik word alsnog best wel eens pissig als ik gewoon zie hoe de maatschappij inmiddels is opgebouwd. Ik kijk helemaal niet neer op mbo'ers, vind echt niet dat vier jaar in de collegebanken je allerlei privileges zou moeten opleveren tegenover een metselaar die al vanaf zijn 18e keihard werkt.

Echter vind ik het behoorlijk kwalijk dat deze maatschappij nog steeds bijna unaniem jongeren aanmoedigt om zichzelf (diep) in de schulden te steken voor een studie waarvan het nog maar de vraag is wat dit per saldo uiteindelijk zal opleveren. Als je aan de bak komt, heb je geluk, maar als je op je 25e nog eens een paar jaar via een uitzendbureau mag gaan werken, niet kunt gaan kopen, weinig betaald krijgt, een hoge studieschuld op je nek hebt, dan ben je gewoon fucked in heel veel gevallen. En ik vind dat niet terecht, vind dat daar meer aandacht voor mag zijn.
ergens ben ik het best met je eens, maar JIJ bent de gene de een ander een "onbenul" noemt. JIJ bent de gene die geen vaste baan heeft. JIJ bent de gene die geen huis kan kopen. Maar nee het ligt allemaal aan een ander :')
Je kijkt wel op mensen neer, hoezeer je het ook tegenspreekt, je TT zegt genoeg.
pi_170197881
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:25 schreef Prego het volgende:

[..]

ergens ben ik het best met je eens, maar JIJ bent de gene de een ander een "onbenul" noemt. JIJ bent de gene die geen vaste baan heeft. JIJ bent de gene die geen huis kan kopen. Maar nee het ligt allemaal aan een ander :')
Je kijkt wel op mensen neer, hoezeer je het ook tegenspreekt, je TT zegt genoeg.
En zijn OP.
Make my day!
pi_170197981
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:25 schreef Prego het volgende:

[..]

Ja maar dat betekent niet dat ik bijvoorbeeld alle mbo'ers over één kam scheer, dat alle mbo'ers onbenullen zijn.

Er zijn echter wel een hele hoop mensen waarvan ik denk : Gvd, hoezo kan jij een huis kopen en ik niet?

Dan kun je natuurlijk wel zeggen : dat hebben ze gewoon fucking slim aangepakt, maar feitelijk is het gewoon zo dat het bij die 'onbenullen' waar ik het over heb vaak ook gewoon meer geluk dan wijsheid is allemaal. Dat zijn echt geen figuren die heel serieus nadenken over het leven / de maatschappij, maar het is wel zo dat je met een lagere opleiding ook veel sneller en gemakkelijker in een bijbehorende baan ''rolt'' .
pi_170198163
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:31 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

feitelijk is het gewoon zo dat het bij die 'onbenullen' waar ik het over heb vaak ook gewoon meer geluk dan wijsheid is allemaal.
I rest my case.
  donderdag 13 april 2017 @ 20:42:05 #205
451005 Grems
Clown World
pi_170198360
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:50 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Mijn broer is op zijn 27e nog begonnen aan een hbo opleiding, met ~2 ton op zijn rekening _O_
pi_170198465
Sowieso zijn het al lang niet meer de advocaten en accountants in loondienst die hier in de mooiste huizen wonen.

Het zijn de ondernemers, mensen die schuiven met b.v.'tjes, supermarkteigenaren, handelaren en inderdaad succesvolle aannemers en misschien hier en daar een verdwaalde accountant die het tot partner heeft weten te schoppen.

Een jaar of twintig terug had je pa een goede baan als hij ''bij de bank'' werkte en had je pa een slechte baan als hij een verfwinkel had ofzo. Nu zijn de zaken vaak omgedraaid, eigenaar van de verfwinkel hier woont in een gigantisch vrijstaand huis. De bankmedewerker is of al ontslagen of woont in een rijtjeswoning.
pi_170198489
quote:

[..]

Ja maar dat betekent niet dat ik bijvoorbeeld alle mbo'ers over één kam scheer, dat alle mbo'ers onbenullen zijn.

Er zijn echter wel een hele hoop mensen waarvan ik denk : Gvd, hoezo kan jij een huis kopen en ik niet?

Dan kun je natuurlijk wel zeggen : dat hebben ze gewoon fucking slim aangepakt, maar feitelijk is het gewoon zo dat het bij die 'onbenullen' waar ik het over heb vaak ook gewoon meer geluk dan wijsheid is allemaal. Dat zijn echt geen figuren die heel serieus nadenken over het leven / de maatschappij, maar het is wel zo dat je met een lagere opleiding ook veel sneller en gemakkelijker in een bijbehorende baan ''rolt'' .
Ja, dit is wel scheef inderdaad. En soms moet je ook echt geluk hebben. Kwestie van op 't juiste moment op de juiste plek zijn; er is geen voorwaarde meer dat hard werken/studeren automatisch naar een vast contract leidt.

En dit probleem speelt niet alleen onder jongeren, maar ook onder oudere mensen die wél een vast contract hadden en wegbezuinigd zijn i.v.m. grote reorganisatie. Die misschien wel met een goede regeling eruit zijn getrapt, maar door - bijvoorbeeld door nooit te hebben gestudeerd en jarenlange werkervaring bij één werkgever hebben- wellicht uiteindelijk in de bijstand terecht komen met hun koophuis, omdat ze niet zo makkelijk de arbeidsmarkt weer kunnen betreden, maar zich suf solliciteren en veel vrijwilligerswerk doen.
pi_170198721
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:46 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Ja, dit is wel scheef inderdaad. En soms moet je ook echt geluk hebben. Kwestie van op juiste moment op de juiste plek zijn; er is geen voorwaarde meer dat hard werken/studeren automatisch naar een vast contract leidt.
Dit ook.

In tegenstelling tot wat veel mensen denken is het leven echt niet zo 'eerlijk' als dat wel eens wordt gezegd.

Ken hele passieve en domme mensen die hun leven ''voor elkaar'' hebben als in : een koophuis, etc. Maar die zijn nog zo dom dat ze op internet (Facebook) racistische teksten gaan lopen uitslaan met allemaal taalfouten. Maar die zijn gewoon op hun 19e ergens gaan schilderen, zijn kennelijk wel gasten met een gezellige babbel tijdens de lunch en hoort bij het vaste groepje van het bedrijf dat op zondag gaat staan schreeuwen op de tribune bij ADO den haag.

Er zijn echt meer dan genoeg van dit soort mensen, ga nou niet zeggen dat die het allemaal slimmer hebben aangepakt dan veel hbo / wo studenten ofzo. Gewoon kwestie van geluk hebben vaak ook.

Net zoals met de huizenmarkt. Doe je vmbo en mbo, kom je in 2013 op de huizenmarkt. Lekker goedkoop, veel aanbod. Ben je drie jaartjes later klaar met je uni, kom je in 2016 op de huizenmarkt ; hele andere situatie. Puur kwestie van geluk of pech.
  donderdag 13 april 2017 @ 21:08:14 #209
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_170199393
quote:
3s.gif Op donderdag 13 april 2017 18:32 schreef Nobu het volgende:

[..]

Wel met heel veel pech dan. Ik ben sinds 2005 echt werkend maar bij alle 4 mijn werkgevers een vast contract gekregen tot ik voor mijzelf begon. Maar dat is vast weer geluk dan.
  donderdag 13 april 2017 @ 21:09:00 #210
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170199421
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:52 schreef Enowapi het volgende:

[..]

Dit ook.

In tegenstelling tot wat veel mensen denken is het leven echt niet zo 'eerlijk' als dat wel eens wordt gezegd.

Ken hele passieve en domme mensen die hun leven ''voor elkaar'' hebben als in : een koophuis, etc. Maar die zijn nog zo dom dat ze op internet (Facebook) racistische teksten gaan lopen uitslaan met allemaal taalfouten. Maar die zijn gewoon op hun 19e ergens gaan schilderen, zijn kennelijk wel gasten met een gezellige babbel tijdens de lunch en hoort bij het vaste groepje van het bedrijf dat op zondag gaat staan schreeuwen op de tribune bij ADO den haag.

Er zijn echt meer dan genoeg van dit soort mensen, ga nou niet zeggen dat die het allemaal slimmer hebben aangepakt dan veel hbo / wo studenten ofzo. Gewoon kwestie van geluk hebben vaak ook.

Net zoals met de huizenmarkt. Doe je vmbo en mbo, kom je in 2013 op de huizenmarkt. Lekker goedkoop, veel aanbod. Ben je drie jaartjes later klaar met je uni, kom je in 2016 op de huizenmarkt ; hele andere situatie. Puur kwestie van geluk of pech.
Geweldig dit. _O-.

Tot je dertigste feesten en zuipen en dan gaan janken over mensen die al meer dan tien jaar hard werken en belastingen betalen. :').
And so is the past
pi_170200806
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:45 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

Het zal best dat je op de langere termijn beter af bent, maar als je op je 40e eens een keer kan gaan beginnen met een eigen huisje, heb je natuurlijk de boot al behoorlijk gemist (gezinnetje stichten, dat soort shit).
Een kind kan prima opgroeien in een huurhuis, met een gezinnetje hoef je echt niet te wachten.
  donderdag 13 april 2017 @ 21:44:26 #212
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_170201052
quote:

[..]

Feitelijk?

Iedereen heeft het wel erg makkelijk en heel veel geluk behalve jij....

En die mensen die niet serieus over het leven nadenken en eigenlijk onbenullen zijn kopen allemaal een huis, en jij snapt niet hoe....... Wie is dan een onbenul?
pi_170201548
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:50 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het makkelijker moet zijn, maar ook niet onmogelijk.

In theorie klinkt het natuurlijk ook allemaal erg leuk, ook dat hele verhaal met lenen : Want studenten betalen dat toch makkelijk terug want ze gaan zo veel verdienen.

Geloof heilig dat hier in de praktijk helemaal niets van terecht komt. De top van de top van de studenten gaat misschien lekker verdienen ja, maar de overgrote meerderheid krijgt gewoon een zwaar middelmatig salaris, tel daar dus die studieschuld bij op, jaren lange verloren verdiencapaciteit t.o.v. de mbo'er, en dan heb je al bijna een achterstand die van je leven lang nauwelijks meer in te halen is.

Wel eens met wat je zegt over studieschulden en zo.

Iedereen doet alsof je een kortzichtige sukkel bent als je niet leent. Want zo'n diploma is een entreekaartje voor de gerieflijke sectie van de arbeidsmarkt. Dus doe nou maar niet zo moeilijk over die schuld, want met een paar jaar bovenmodaal binnen harken heb je dat zó terug.

Nou, niet dus. Het werkt alleen zo voor de topstudenten en de ingenieurs. De rest is allang blij dat ie ergens voor een normaal salaris aan de slag mag, na drie onbetaalde ‘werkervaringsplekken’.

Als ik het nu over zou doen zou ik ook niet meer gaan studeren. Of ik zou een bètastudie kiezen. Maar geen idee of ik dat binnen de gestelde tijd zou kunnen.
  donderdag 13 april 2017 @ 22:09:06 #214
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_170201997
quote:
10s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Geweldig dit. _O-.

Tot je dertigste feesten en zuipen en dan gaan janken over mensen die al meer dan tien jaar hard werken en belastingen betalen. :').
plus de verwachting (dat in tijden waar iedere idioot hbo heeft) elke student een vermogen gaat verdienen. Dan het aanbidden van topstudenten, alsof er daadwerkelijk een correlatie is tussen goede cijfers en carriere. Het is wel een beetje wereldvreemd, dit topic. Het belangrijkste blijft wel dat kopen kort na je studie een soort vanzelfsprekend lijkt, huren in de prive sector... geld weggooien... lijkt wel een taboe. Als je klaar bent met je studie begint het net. Het lijkt me duidelijk dat TS zit aan de kant waar de klappen vallen. Intelligent genoeg om met vertraging een studie af te ronden, maar niet goed genoeg om met zijn kop boven het maaiveld uit te steken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_170202400
Ts, ik was 18 jaar, stond om 4:15 op om naar mijn werk te gaan. Ben nu 46 jaar draai nog steeds onregelmatige diensten. Ja, ik heb een eigen huis.
pi_170202754
quote:
10s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Geweldig dit. _O-.

Dit is altijd wel erg makkelijk om te roepen.

Studeren staat natuurlijk nooit op zichzelf. Hooguit heb je 15-20 contacturen per week, weinig studenten die het zich kunnen veroorloven om buiten die contacturen gewoon lekker op de playstation te zitten of zich helemaal de tering in kunnen zuipen.

Dat is ook altijd een vertekend en negatief beeld dat mensen zoals jij willen neerzetten. De meeste studenten, waaronder ik, werken ook gewoon nog behoorlijk naast hun studie. Het is echt niet zo zwart wit dat studenten alleen maar pizza zitten te vreten en tot 12 uur uit liggen te slapen en dat andere mensen alleen maar hard werken.

Als je zo'n student ben geweest dan verdien je natuurlijk ook weinig beter inderdaad.
  donderdag 13 april 2017 @ 22:33:55 #217
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_170203123
Ben je nou eigenlijk ooit bij een bank geweest om te kijken wat voor een hypotheek je kan krijgen ts?
  donderdag 13 april 2017 @ 22:35:23 #218
451005 Grems
Clown World
pi_170203177
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:26 schreef Enowapi het volgende:

[..]

Dit is altijd wel erg makkelijk om te roepen.

Studeren staat natuurlijk nooit op zichzelf. Hooguit heb je 15-20 contacturen per week, weinig studenten die het zich kunnen veroorloven om buiten die contacturen gewoon lekker op de playstation te zitten of zich helemaal de tering in kunnen zuipen.

Dat is ook altijd een vertekend en negatief beeld dat mensen zoals jij willen neerzetten. De meeste studenten, waaronder ik, werken ook gewoon nog behoorlijk naast hun studie. Het is echt niet zo zwart wit dat studenten alleen maar pizza zitten te vreten en tot 12 uur uit liggen te slapen en dat andere mensen alleen maar hard werken.

Als je zo'n student ben geweest dan verdien je natuurlijk ook weinig beter inderdaad.
Ik was zo'n student en heb gewoon een koopwoning _O_

Kwestie van geen fopstudie doen :9~
  donderdag 13 april 2017 @ 22:35:42 #219
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170203193
TS... ik ben een onbenul.. zonder diploma's.. op mn 15e gestopt met school enzo..
Mijn bedrijf faciliteert al 15 jaar feestende en brallende kutstudenten die op alles en iedereen neerkijken... maar ik kocht op mn 18e mn eerste woning...

Blijf zo lang mogelijk studeren jongen.. ik sta volledig achter je... ^O^
  donderdag 13 april 2017 @ 22:39:00 #220
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_170203353
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:33 schreef the-eye het volgende:
Ben je nou eigenlijk ooit bij een bank geweest om te kijken wat voor een hypotheek je kan krijgen ts?
Pas je even op? Klagen werkt! Doen is voor laaggeletterden.
pi_170203355
quote:
14s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:35 schreef Zolderkamer het volgende:
TS... ik ben een onbenul.. zonder diploma's.. op mn 15e gestopt met school enzo..
Mijn bedrijf faciliteert al 15 jaar feestende en brallende kutstudenten die op alles en iedereen neerkijken... maar ik kocht op mn 18e mn eerste woning...

Blijf zo lang mogelijk studeren jongen.. ik sta volledig achter je... ^O^
Zou niet met je willen ruilen, sorry.
pi_170203584
Hier moet ik gereageerd hebben.

TO, ik vind dat je ongelooflijk zeikt.

Kijk anders eens naar laagopgeleiden / stucadoors en weet ik veel wat als ze eenmaal een jaar of 45 zijn. Misschien heb ik alleen maar treurige gevallen in mijn omgeving, maar de helft is aan de drank, rookt een pak zware shag per dag, zit in de ziektewet en heeft al twee huwelijken achter de rug en lopen nu met vrouwen waar ik zelfs mijn hond niet overheen zou laten gaan.

Natuurlijk kopen die gasten vaak op hun 20e een huis, en op die leeftijd lijkt het heel wat, alleen wanneer er kinderen komen, harken ze vaak nog maar net genoeg centen binnen elke maand om net rond te kunnen komen. Ze trouwen dikwijls ook weinig ambitieuze vrouwen die meteen hun baan opzeggen als ze een kind uitpoepen om vervolgens nog anderhalve dag per week bij AH achter de kassa te gaan zitten waar dan de zwemles voor het kind van betaald kan worden..

Laat mij dan nog maar liever even wat langer studeren en op mijn 25e nog met mijn maten in een studentenhuis wonen in plaats van een straat verderop bij mijn ouders met een vriendinnetje van de basisschool terwijl ik al vanaf mijn 18e mezelf een hernia in werk op de bouwplaats.

Besef even wat voor luxe je hebt man dat je überhaupt mag studeren. Wil je nou echt ruilen met die gasten die nooit een toffe studententijd hebben gehad en zich al van jongs af aan de pleuris in werken? Schei toch uit joh.
  donderdag 13 april 2017 @ 22:44:36 #223
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170203590
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:39 schreef Enowapi het volgende:

[..]

Zou niet met je willen ruilen, sorry.
Dat weet je al snel...
  donderdag 13 april 2017 @ 22:46:16 #224
138448 PeZu
Suspended animation
pi_170203664
quote:
14s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:44 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat weet je al snel...
ja niet iedereen wil lallende en brallende studenten als klant.
  donderdag 13 april 2017 @ 22:46:57 #225
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170203688
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:46 schreef PeZu het volgende:

[..]

ja niet iedereen wil lallende en brallende studenten als klant.
Wie zegt dat ik ze als klant heb?
  donderdag 13 april 2017 @ 22:49:21 #226
138448 PeZu
Suspended animation
pi_170203812
quote:
14s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:46 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

nou als je iemand met zijn bedrijf wat faciliciteert voor iemand kan het zijn dat een ander denkt hee dat is een klant.
pi_170203875
quote:

[..]

Zeik dan niet, jankmuil.
  donderdag 13 april 2017 @ 22:51:36 #228
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170203911
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:49 schreef PeZu het volgende:

[..]

nou als je iemand met zijn bedrijf wat faciliciteert voor iemand kan het zijn dat een ander denkt hee dat is een klant.
Dat zou kunnen inderdaad... Maar daar ga ik mn handen natuurlijk niet aan vuil maken..
  donderdag 13 april 2017 @ 22:53:02 #229
138448 PeZu
Suspended animation
pi_170203975
quote:
14s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:51 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat zou kunnen inderdaad... Maar daar ga ik mn handen natuurlijk niet aan vuil maken..
waar staat handen vuil maken? Ik zeg ze niet als klant willen, de reden gaf ik niet
pi_170203982
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:44 schreef Dorpspastoor het volgende:

Kijk anders eens naar laagopgeleiden / stucadoors en weet ik veel wat als ze eenmaal een jaar of 45 zijn. Misschien heb ik alleen maar treurige gevallen in mijn omgeving, maar de helft is aan de drank, rookt een pak zware shag per dag, zit in de ziektewet en heeft al twee huwelijken achter de rug en lopen nu met vrouwen waar ik zelfs mijn hond niet overheen zou laten gaan.

Natuurlijk kopen die gasten vaak op hun 20e een huis, en op die leeftijd lijkt het heel wat, alleen wanneer er kinderen komen, harken ze vaak nog maar net genoeg centen binnen elke maand om net rond te kunnen komen. Ze trouwen dikwijls ook weinig ambitieuze vrouwen die meteen hun baan opzeggen als ze een kind uitpoepen om vervolgens nog anderhalve dag per week bij AH achter de kassa te gaan zitten waar dan de zwemles voor het kind van betaald kan worden..

Laat mij dan nog maar liever even wat langer studeren en op mijn 25e nog met mijn maten in een studentenhuis wonen in plaats van een straat verderop bij mijn ouders met een vriendinnetje van de basisschool terwijl ik al vanaf mijn 18e mezelf een hernia in werk op de bouwplaats.

Besef even wat voor luxe je hebt man dat je überhaupt mag studeren. Wil je nou echt ruilen met die gasten die nooit een toffe studententijd hebben gehad en zich al van jongs af aan de pleuris in werken? Schei toch uit joh.
Jij hebt iets teveel probleemwijken gekeken
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 13 april 2017 @ 22:57:14 #231
454417 serkot
Duizend bommen en granaten
pi_170204144
quote:
14s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:46 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Hoe moeten we dat faciliteren dan zien?
  donderdag 13 april 2017 @ 23:02:38 #232
451005 Grems
Clown World
pi_170204355
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:44 schreef Dorpspastoor het volgende:

Dat hangt dus compleet af van je studie.

Daarnaast is die studententijd voor menigeen ook enorm overrated, beetje zuipen en soatrolletjes batsen :')

Dan kun je beter een paar kinderen hebben met je vriendinnetje van de basisschool.
pi_170204379
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 23:02 schreef Grems het volgende:

[..]

Dat hangt dus compleet af van je studie.

Daarnaast is die studententijd voor menigeen ook enorm overrated, beetje zuipen en soatrolletjes batsen :')

Dan kun je beter een paar kinderen hebben met je vriendinnetje van de basisschool.
Ergens er tussenin lijkt me de meest ideale (en meest realistische) optie.

De tendens in dit topic is een beetje geworden alsof 90 % van de studenten na hun studie geen andere optie resteert dan op te groeien voor galg en rad en dat ze over tien jaar met een enorme studieschuld heroïne zitten te spuiten achter het station :')

Ben denk ik al wat jaartjes ouder dan de TS en heb ook zat vrienden gehad die behoorlijke opstartproblemen hebben gehad na hun studie (rechten, psychologie, etc), maar met iedereen is het, zonder uitzondering, helemaal goed gekomen.

Kortom : op je 18e al een koophuis met vriendin en 60 uur per week stucadooren is kut, op je 35e nog bij je ouders en 50 K studieschuld en een studie waar je niets mee kan is ook kut. Beiden komt denk ik echter nauwelijks voor,
  donderdag 13 april 2017 @ 23:31:12 #234
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_170205190
Ons huis is al lang volledig afbetaald.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  donderdag 13 april 2017 @ 23:51:06 #235
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170205694
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:53 schreef PeZu het volgende:

[..]

waar staat handen vuil maken? Ik zeg ze niet als klant willen, de reden gaf ik niet
En waar zeg ik dat dat de reden zou moeten zijn?
Ik weet jouw reden niet en jij weet niet wat ik precies doe.. Zijn we daar snel mee klaar toch? ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:57 schreef serkot het volgende:

[..]

Hoe moeten we dat faciliteren dan zien?
Op een andere manier dan rechtstreeks...
  vrijdag 14 april 2017 @ 00:00:48 #236
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_170205855
Hey ts
zelfs ik heb een koophuis

[ Bericht 38% gewijzigd door the-eye op 14-04-2017 05:54:43 ]
  vrijdag 14 april 2017 @ 00:06:27 #237
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170205941
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 00:00 schreef the-eye het volgende:
Hey ts :6
Ik heb een gym- en een verkeersdiploma, werk parttime. Ik heb vorige week voor het eerst sinds 7 jaar de wekker een keer gezet want ik hoef nooit vroeg op.
Ik heb een (vrijstaand) koophuis.
Kijk niet zo... :{w
  vrijdag 14 april 2017 @ 00:22:08 #238
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170206264
Geen Gilera Runner hebben :')
pi_170207863
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:55 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Wel eens met wat je zegt over studieschulden en zo.

Iedereen doet alsof je een kortzichtige sukkel bent als je niet leent. Want zo'n diploma is een entreekaartje voor de gerieflijke sectie van de arbeidsmarkt. Dus doe nou maar niet zo moeilijk over die schuld, want met een paar jaar bovenmodaal binnen harken heb je dat zó terug.

Nou, niet dus. Het werkt alleen zo voor de topstudenten en de ingenieurs. De rest is allang blij dat ie ergens voor een normaal salaris aan de slag mag, na drie onbetaalde ‘werkervaringsplekken’.

Als ik het nu over zou doen zou ik ook niet meer gaan studeren. Of ik zou een bètastudie kiezen. Maar geen idee of ik dat binnen de gestelde tijd zou kunnen.
wat heb je gestudeerd?
  vrijdag 14 april 2017 @ 05:54:25 #240
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_170207961
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 april 2017 00:06 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Kijk niet zo... :{w
Juist omdat ik niet zo ben (zie reactie gister om 10:02) krijg ik de behoefte als mensen vanuit hun status denken zich denigrerend over anderen uitlaten om even een sneer te geven.
pi_170207980
quote:

[..]

Goh, wat een onrecht zeg, dat problemen uit je jeugd niet per sé je leven tot je 80ste vergallen. Dat je, ondanks een moeilijke start, je later toch iets van je leven kan maken. Ik lig er ook wakker van hoor, TS…
pi_170207981
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:10 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Desnoods sleep je die hut mee naar de volgende plek waar je als flexwerker een vast contract probeert binnen te slepen ;) Hé, misschien kan je tussendoor ook nog wel eens verre reizen maken - natuurlijk geen betaald snoepreisje van 't werk- omdat je hypotheek- en vaste lasten laag zijn.
Dan maar zo toch? :D
Inderdaad. En als je slim bent gebruik je die lage lasten om spaarcenten op te bouwen, zodat je later alsnog een eigen huis kan kopen, zonder van een hypotheek o.i.d. afhankelijk te zijn.
pi_170207982
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 04:56 schreef LA_niner het volgende:

[..]

wat heb je gestudeerd?
Een ‘pretstudie’. Maar dat onderstreept mijn stelling juist.

Een studie is niet altijd en voor iedereen een garantie op een bovenmodaal inkomen. Als je op zich wel een studie kan doen, maar niet slim genoeg bent voor een betá studie of voor de top van een alfa studie, dan is het nog maar zeer de vraag of het verstandig is je in de schulden te steken. Achteraf zou ik zeggen van: nee, toch maar niet.

Verder geef ik niemand de schuld van mijn eigen keuze, hoor. ;)
pi_170207988
quote:
Een relatief onschuldige fout, zoals het kiezen van een verkeerde studie, kan je toekomstmogelijkheden echt goed verzieken.
Verzieken, really?
Vanochtend wakker geworden voor zonsondergang met een fluitconcert van honderden merels...
Voor echt geluk heb je heul geen koophuis en dikke baan nodig. O+
  vrijdag 14 april 2017 @ 06:39:27 #245
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_170207994
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:19 schreef Enowapi het volgende:
Dat is tegenwoordig helaas het risico van studeren:

Grote kans dat je pas rond je 36e ofzo je leven een beetje op de rit hebt, net een leeftijd dat je eigenlijk al te oud bent om nog een leuke jonge vader te kunnen worden.

Dus vervolgens je hele leven lang achter de feiten aan blijven lopen :X
Je hoeft natuurlijk niet te wachten met vader worden tot je een huis met tuin hebt.
Dat 'zelfmoordflatje' heeft dacht ik 3 slaapkamers, daar kun je prima in starten.
  vrijdag 14 april 2017 @ 06:43:07 #246
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_170208001
quote:

[..]

Die kleuterjuf heeft ook hbo gedaan, dus ook studiekosten gehad. Zonder pabo geen kleuterjuf.
pi_170208022
Wat voor topic ga je volgende week openen? Iets over auto's?
pi_170208138
quote:

[..]

Als jij op je 35e pas aan je eerste koopwoning kan beginnen en dan nog op een starterssalaris zit en geen ander ardbeidsverleden hebt heb je wel erg lang over je studie gedaan.

Zoals anderen ook al aangaven - mevrouw de kapster of administratief medewerker zal met de jaren waarschijnlijk wel doorgroeien van zeg 25k naar 40k per jaar. Maar dan stopt het wel. Jouw plafond ligt aanzienlijk hoger.

Maar idd. Er zijn ook mensen die zonder studie een hoog inkomen weten te genereren. En dat had jij ook kunnen doen.But you took the safe path.
  vrijdag 14 april 2017 @ 07:25:42 #249
384566 adnapekkid
deze boi weet
pi_170208143
Bijna afgestudeerd hbo engineering, bedrijven staan voor ons in de rij.
Kies dan gewoon een fatsoenlijke studie :') in plaats van zon 13 in een dozijn bedrijfskunde studie ofzo.
In Nederland is een overschot aan hoger opgeleid kantoorpersoneel doordat iedereen maar 'iets' is gaan studeren om te studeren.
pi_170208158
(Ex-)Studenten willen ook vaker in de buurt van de studiestad blijven hangen. Dat maakt het kopen binnen de eisen ook minder bereikbaar omdat de woningen duurder zijn dan in het dorpje waar de mbo'ers wel blijven hangen.
Maar ga gewoon eens met drie jaaropgavestrookjes naar de bank en vraag wat ze voor je kunnen betekenen?
  vrijdag 14 april 2017 @ 07:43:48 #251
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_170208226
Wat een topic! :D
Nou TS, je hebt nu wel een stapel goede adviezen gekregen lees ik. Geef jezelf een trap onder je reet en doe iets aan die verschrikkelijk schrijnende situatie van je. Janken op een forum gaat je niet verder helpen.
  vrijdag 14 april 2017 @ 07:54:09 #252
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170208280
Wat een hoop bullshit hier :')
pi_170208400
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 06:30 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Inderdaad. En als je slim bent gebruik je die lage lasten om spaarcenten op te bouwen, zodat je later alsnog een eigen huis kan kopen, zonder van een hypotheek o.i.d. afhankelijk te zijn.
God wat een realistische opties worden hier nu geopperd zeg :')

Met een caravan door het land trekken om overal uitzendwerk te gaan doen. Heb nog nooit in mijn leven iemand ontmoet die dat wel een leuk perspectief lijkt.
pi_170208426
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 06:29 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Goh, wat een onrecht zeg, dat problemen uit je jeugd niet per sé je leven tot je 80ste vergallen. Dat je, ondanks een moeilijke start, je later toch iets van je leven kan maken. Ik lig er ook wakker van hoor, TS…
Maar dat geldt bijvoorbeeld niet voor een, ik noem maar wat, student psychologie. Die valt vaak net buiten elk bootje (te hoog opgeleid voor laag opgeleid werk, op eigen niveau niet worden aangenomen, wel met een studieschuld zitten).

Vaak komen dit soort mensen uiteindelijk terecht in administratieve baantjes via een uitzendbureau, die vaak maar enkele maanden duren en sowieso geautomatiseerd worden. Op zich niet erg, als er op een gegeven moment perspectief komt op verbetering. Maar dat zit er vaak niet in.

Dan zit je vaak als een rat in de val, en dan is er niemand die zegt : Oke, die studiekeuze was misschien niet zo slim, maar dat hoeft je niet je hele leven te blijven achtervolgen.

Dat doet het in de praktijk in veel gevallen echter wel. Misschien niet je hele leven, maar wel tot ver in je veertiger jaren. Vooral als je studieschuld straks nog meer een hypotheek in de weg gaat staan, de huizenprijzen verder stijgen en er misschien gemorreld gaat worden aan de hypotheekrente aftrek, kan een foute studieuze zomaar je leven goed verzieken voor een aantal decennia.

Ten eerste vind ik dat daar veel meer voorlichting in moet komen, en op studies als rechten, psychologie, nederlandse taal en cultuur moet gewoon een strak gehanteerde grens komen op het aantal studenten dat mag toetreden, die véél lager ligt dan nu het geval is. Want mensen met zo'n probleem opzadelen tegen hun dertigste, hoe onhandig de keuze misschien ook is die ze gemaakt hebben, is gewoon waardeloos.
pi_170208525
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 08:20 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

Maar dat geldt bijvoorbeeld niet voor een, ik noem maar wat, student psychologie. Die valt vaak net buiten elk bootje (te hoog opgeleid voor laag opgeleid werk, op eigen niveau niet worden aangenomen, wel met een studieschuld zitten).

Vaak komen dit soort mensen uiteindelijk terecht in administratieve baantjes via een uitzendbureau, die vaak maar enkele maanden duren en sowieso geautomatiseerd worden. Op zich niet erg, als er op een gegeven moment perspectief komt op verbetering. Maar dat zit er vaak niet in.

Dan zit je vaak als een rat in de val, en dan is er niemand die zegt : Oke, die studiekeuze was misschien niet zo slim, maar dat hoeft je niet je hele leven te blijven achtervolgen.

Dat doet het in de praktijk in veel gevallen echter wel. Misschien niet je hele leven, maar wel tot ver in je veertiger jaren. Vooral als je studieschuld straks nog meer een hypotheek in de weg gaat staan, de huizenprijzen verder stijgen en er misschien gemorreld gaat worden aan de hypotheekrente aftrek, kan een foute studieuze zomaar je leven goed verzieken voor een aantal decennia.

Ten eerste vind ik dat daar veel meer voorlichting in moet komen, en op studies als rechten, psychologie, nederlandse taal en cultuur moet gewoon een strak gehanteerde grens komen op het aantal studenten dat mag toetreden, die véél lager ligt dan nu het geval is. Want mensen met zo'n probleem opzadelen tegen hun dertigste, hoe onhandig de keuze misschien ook is die ze gemaakt hebben, is gewoon waardeloos.
Je zit je wel echt enorm aan te stellen.

Als ik naar mijn sociale omgeving kijk, waarin en hele hoop mensen gewoon een hbo'tje commerciële economie, management economie en recht, rechten, bedrijfskunde, psychologie hebben gestudeerd : Die hebben allemaal gewoon een baan.

Punt is alleen dat je niet zo enorm veeleisend moet zijn. Ik ken serieus ex - rechtenstudenten van 29 jaar die al vijf jaar bezig zijn om te worden aangenomen bij een advocatenkantoor. Want ze willen per se die status waar ze , door hun opleiding kennelijk, recht op menen te hebben en willen kunnen zeggen ''Bral Bral ik ben advocaat''.

En ondertussen maar janken dat ze nauwelijks geld verdienen en al zes stages hebben gelopen, maar gewoon een keer wat verder kijken dan hun neus lang is, dat zit er niet bij. En dus gaan `ze met zijn duizenden lopen vissen in een vijver waarin misschien hooguit 250 banen per jaar vrij komen. Dan verdien je het ook gewoon om werkloos te zijn.
pi_170208957
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:32 schreef keci_siken het volgende:

[..]

Zonder tuin. Ik heb naar stadse begrippen een redelijke tuin maar het is niet zo dat ik een enorme lap grond heb. Hij is 6 meter breed en 12 metyer diep.
pi_170209003
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 00:22 schreef leolinedance het volgende:
Geen Gilera Runner hebben :')
180cc
  vrijdag 14 april 2017 @ 09:26:13 #258
138448 PeZu
Suspended animation
pi_170209026
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 09:24 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

180cc
110, 120, 130
geen enkel probleem
schroevendraaier, koevoet, flipper en een baksteen
anders gaan we nergens heen
pi_170216913
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 08:16 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

God wat een realistische opties worden hier nu geopperd zeg :')

Met een caravan door het land trekken om overal uitzendwerk te gaan doen. Heb nog nooit in mijn leven iemand ontmoet die dat wel een leuk perspectief lijkt.
Geen leuk vooruitzicht?

Als je kosten erg laag zijn, ben je ook minder van werk afhankelijk. Dus je kan er ook voor kiezen alleen de leuke dingen op te pakken. Of even een paar maandjes in een saai baantje te ‘knallen’ en daarna het halve jaar vrij nemen en op vakantie gaan.

In de ogen van mijn anderen leven vriend en ik ook als paupers. Alles tweede hands, klein huisje in een Tokkiebuurt. Maar wij hebben wel geld voor leuke dingen.

Al die mensen die het wel ‘voor elkaar’ hebben zitten zo hoog in de vaste lasten dat er nooit geld is voor een beetje lol. Altijd klagen hoe dúúr alles wel niet is. En maar jaloers kijken als wij weer eens op vakantie gaan.

Dat lijkt mij nou geen leuk vooruitzicht…
pi_170217492
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 08:20 schreef Eden_88 het volgende:
Vooral als je studieschuld straks nog meer een hypotheek in de weg gaat staan, de huizenprijzen verder stijgen en er misschien gemorreld gaat worden aan de hypotheekrente aftrek, kan een foute studieuze zomaar je leven goed verzieken voor een aantal decennia.

En nog iets, TS.

Als je gezond bent, je eigen stekkie hebt (al is het een huurflatje) met werk je eigen broek op kan houden, een fijne vriendenkring en familie hebt, je geliefden ook gezond zijn, dan is je leven NIET verziekt.

Genoeg mensen hier die wel eens een telefoontje hebben gekregen dat hun wereld deed instorten. Als je dat gebeurt, verlang je huilend terug naar de tijd ‘dat alles nog goed was’. Ook al had je toen niet een vrijstaand koophuis en een baan bij de big 4.
pi_170218372
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 16:52 schreef TripleSec het volgende:

[..]

En nog iets, TS.

Als je gezond bent, je eigen stekkie hebt (al is het een huurflatje) met werk je eigen broek op kan houden, een fijne vriendenkring en familie hebt, je geliefden ook gezond zijn, dan is je leven NIET verziekt.

Genoeg mensen hier die wel eens een telefoontje hebben gekregen dat hun wereld deed instorten. Als je dat gebeurt, verlang je huilend terug naar de tijd ‘dat alles nog goed was’. Ook al had je toen niet een vrijstaand koophuis en een baan bij de big 4.
Mooie post _O_
pi_170218660
Je moet maar denken van: de twintigers van nu werken tot hun 70ste. Als je dan begint met werken op je 18de heb je nog 52 jaar te gaan. Een paar jaar later instromen trekt daar weer wat van af, terwijl het een investering is. Als student een vak aanleren en dus pas later de arbeidsmarkt op gaan is wat sommige dingen betreft minder aantrekkelijk, maar ik durf wel te beweren dat 'wij' dat uiteindelijk wel weer goed maken betreft salaris en kapitaal.

Ik vind beide niets mis mee, het altijd groener aan de overzijde. Soms denk ik, waarom werkte ik maar niet in een magazijn als vorkheftruck-bestuurder en werk tot de klok 5 uur aanslaat. Maar om dat dan 50 jaar te doen.
  vrijdag 14 april 2017 @ 22:13:41 #264
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_170226075
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 16:52 schreef TripleSec het volgende:

[..]

En nog iets, TS.

^O^
  vrijdag 14 april 2017 @ 23:00:02 #265
344763 Lilou
Life is a bitch!
pi_170227475
Wat een grote jankerd ben jij. Weer wat je moet gaan doen lekker een spirtuele reis gaan doen naar Azie heen of Australia. En dan lekker gaan zeuren tegen de backpackers.
pi_170229203
Het leven biedt geen garanties. Een studie ook niet. Na een studie begint het ook allemaal pas, veel (ex)studenten denken dat de race dan al gelopen is ofzo.

Ik heb mijn studie leuk gevonden maar het werk verschrikkelijk bijv. Mensen die inhoudelijk weinig konden zag ik het meeste geld harken. Ze weten het spel te spelen.
Why stay small, if you can grow big..
pi_170239362
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:59 schreef Grems het volgende:
Niet gewoon een paar jaartjes in Qatar werken met je wo en daarna een woning contant aftikken :') :') :')
Met wat voor opleiding is dat een optie?
  zaterdag 15 april 2017 @ 17:38:11 #268
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_170241497
Niet janken millenial gewon hard werken en je krijgt alles voor elkaar

kijk naar mijn opa's generatie hoe konden zijn op hun 20e een huis kopen in de grote stad hmm?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_170242514
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:38 schreef corehype het volgende:
Niet janken millenial gewon hard werken en je krijgt alles voor elkaar

kijk naar mijn opa's generatie hoe konden zijn op hun 20e een huis kopen in de grote stad hmm?
Mijn oma en opa hebben nooit een huis kunnen kopen. Maar ze hebben ze zich daardoor niet laten tegenhouden om aan een gezinnetje te beginnen.

In tegenstelling tot veel mensen van nu. Die wachten met een gezin tot alles op de rit is. Tegenwoordig denkt men dat baby'tjes een gruwelijke dood sterven als ze niet in een vrijstaand koophuis geboren worden of zo. Maar neem maar van deze oud-baby aan dat een kind daar echt niet ongelukkig van wordt. ^O^

Waar je als kind wel ongelukkig van wordt: op je zestiende je moeder zien overlijden aan kanker, of tijdens je studentenjaren de verantwoordelijkheid hebben voor een dementerende vader. Omdat je ouders veel te laat aan kinderen begonnen zijn, pas toen alle schaapjes op het droge waren.
pi_170243041
Hoi ik kom me hier even melden als onbenul die een huis gekocht heeft. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170243085
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 april 2017 18:46 schreef Geralt het volgende:
Hoi ik kom me hier even melden als onbenul die een huis gekocht heeft. :)
Maar jij bent met Brennie 2-verdiener, toch?
pi_170243100
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 18:48 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Maar jij bent met Brennie 2-verdiener, toch?
Jep. Maar alleen had ik ook al een appartement sinds 2003.
pi_170243162
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 april 2017 18:49 schreef Geralt het volgende:

[..]

Jep. Maar alleen had ik ook al een appartement sinds 2003.
Het is hoe hoog je de lat legt. Maar de TS had er iets meer van verwacht. Terwijl hij hooguit een goed basis heeft. Maar dat is tegenwoordig geen garantie voor een gespreid bedje.
pi_170243249
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 18:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is hoe hoog je de lat legt. Maar de TS had er iets meer van verwacht. Terwijl hij hooguit een goed basis heeft. Maar dat is tegenwoordig geen garantie voor een gespreid bedje.
Ach ik had ook een veel betere basis kunnen leggen als ik daar destijds zin in had gehad. Havo met 2 vingers in de neus gehaald en altijd in de stad hangen ipv op school aanwezig zijn. Huiswerk maken deed ik niet aan.

Daarna gaan werken. Ik had ook met gemak HBO kunnen of universiteit kunnen doen. Ik had meer zin in zuipen, blowen en lol maken. Dus ja dan maak je een keuze. :)

Achteraf had ik beter mn best moeten doen, maar alsnog ben ik prima terecht gekomen. Ik werk dan wel in een fabriek, maar dat maakt niet uit, ik verdien alsnog dik boven modaal. Dus we kunnen ons prima bedruipen. :)
pi_170243410
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 april 2017 18:55 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ach ik had ook een veel betere basis kunnen leggen als ik daar destijds zin in had gehad. Havo met 2 vingers in de neus gehaald en altijd in de stad hangen ipv op school aanwezig zijn. Huiswerk maken deed ik niet aan.

Daarna gaan werken. Ik had ook met gemak HBO kunnen of universiteit kunnen doen. Ik had meer zin in zuipen, blowen en lol maken. Dus ja dan maak je een keuze. :)

Achteraf had ik beter mn best moeten doen, maar alsnog ben ik prima terecht gekomen. Ik werk dan wel in een fabriek, maar dat maakt niet uit, ik verdien alsnog dik boven modaal. Dus we kunnen ons prima bedruipen. :)
Zelfde achtergrond hier. Ik ben dan vanuit de programmeurshobby nog aardig omhoog gevallen. :) Ik wilde niet deugen, volgens mijn vader zaliger zou er nooit iets van me terecht komen. En dat valt reuze mee toch. Zoals gezegd is een studie een zeer goede basis maar geen garantie dat je daarna automatisch een tophond wordt. Zeker in deze neoliberale tijden niet.
  zaterdag 15 april 2017 @ 20:09:24 #276
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_170245107
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 19:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zelfde achtergrond hier. Ik ben dan vanuit de programmeurshobby nog aardig omhoog gevallen. :) Ik wilde niet deugen, volgens mijn vader zaliger zou er nooit iets van me terecht komen. En dat valt reuze mee toch. Zoals gezegd is een studie een zeer goede basis maar geen garantie dat je daarna automatisch een tophond wordt. Zeker in deze neoliberale tijden niet.
Heb nu een sollicitatie procedure doorlopen, aanbieding ligt klaar, met een bedrijf dat geen cv heeft gezien/gevraagd
pi_170266008
eensch
  maandag 17 april 2017 @ 00:08:12 #278
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_170276282
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 23:00 schreef Lilou het volgende:
Wat een grote jankerd ben jij. Weer wat je moet gaan doen lekker een spirtuele reis gaan doen naar Azie heen of Australia. En dan lekker gaan zeuren tegen de backpackers.
Alsof backpackers zin hebben in dat gezeur van ts :') ik zou ervoor bedanken.

Momenteel verblijf ik in Australie, een medebackpacker heeft een baan aangeboden bij een bedrijf dat websites maakt. Hij gaat hier 55$ /(38euro) per uur verdienen. Die jongen heeft geen studie gedaan maar wel al 7 jaar ervaring als webdesigner (zelf geleerd dus). Mochten ze tevreden zijn dan gaat hij na 3 maanden 80$ per uur verdienen. Er liggen al meerdere projecten voor hem klaar.

Ik vind het mooi om te zien als iemand zon aanbod krijgt. TS zal er waarschijnlijk om huilen.

Als deze jongen hier 2 jaar fulltime aan de slag gaat kan hij binnen 2 jaar al een aardig bedrag aanbetalen bij het kopen van een huis. Dat hij vervolgens verhuurt aan jankerds zoals TS, die dan dmv huur de rest van zijn hyptoheek afbetalen. Ideaal
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_170277688
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 00:08 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Alsof backpackers zin hebben in dat gezeur van ts :') ik zou ervoor bedanken.

Momenteel verblijf ik in Australie, een medebackpacker heeft een baan aangeboden bij een bedrijf dat websites maakt. Hij gaat hier 55$ /(38euro) per uur verdienen. Die jongen heeft geen studie gedaan maar wel al 7 jaar ervaring als webdesigner (zelf geleerd dus). Mochten ze tevreden zijn dan gaat hij na 3 maanden 80$ per uur verdienen. Er liggen al meerdere projecten voor hem klaar.

Ik vind het mooi om te zien als iemand zon aanbod krijgt. TS zal er waarschijnlijk om huilen.

Als deze jongen hier 2 jaar fulltime aan de slag gaat kan hij binnen 2 jaar al een aardig bedrag aanbetalen bij het kopen van een huis. Dat hij vervolgens verhuurt aan jankerds zoals TS, die dan dmv huur de rest van zijn hyptoheek afbetalen. Ideaal
Een modaal huis kost daar ook een miljoen (afhankelijk waar je zit). Dus je kunt die verdiensten niet 1 op 1 vergelijken. En die passen zich natuurlijk aan aan dat soort zaken. Of andersom. Verder is het laatstgenoemde scenario natuurlijk 1 van de redenen waarom TS en veel lotgenoten zo in de shit zitten. Denk daar maar eens over na.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 17-04-2017 07:21:36 ]
  maandag 17 april 2017 @ 07:42:01 #280
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_170278491
Heeeee TS, ik heb een matig baantje, geen opleiding en ga binnenkort een huis van 4.5 ton kopen. Veel plezier he met je studieschuld en krot in negerbuurt

[ Bericht 1% gewijzigd door VarkensHart op 17-04-2017 11:07:00 ]
pi_170278529
Haha TS heeft een relatie met een vieze mbo'er. :')
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_170280258
quote:
Alles gedaan wat de maatschappij van een normale student mag verwachten
TS, zie ook deze post, die beschrijft jouw problematiek:

POL / Generatie Y, de Millenials, lopen flink achter.
  maandag 17 april 2017 @ 11:05:26 #283
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_170280450
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 01:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Een modaal huis kost daar ook een miljoen (afhankelijk waar je zit). Dus je kunt die verdiensten niet 1 op 1 vergelijken. En die passen zich natuurlijk aan aan dat soort zaken. Of andersom. Verder is het laatstgenoemde scenario natuurlijk 1 van de redenen waarom TS en veel lotgenoten zo in de shit zitten. Denk daar maar eens over na.
Hij gaat dan ook met het verdiende geld een huis in de UK kopen en niet Australie. Slimme investering, wellicht ten koste van anderen, maarja zo werkt het nou eenmaal.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_170280456
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 11:05 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Hij gaat dan ook met het verdiende geld een huis in de UK kopen en niet Australie. Slimme investering, wellicht ten koste van anderen, maarja zo werkt het nou eenmaal.
Ah zo. Ja, dat is slim. :)
pi_170280457
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 08:00 schreef HSG het volgende:
vieze mbo'er. :')
Hehehe ja, minderwaardige kakkerlakken zijn dat hè.
pi_170629145
quote:

wie is dan hier de dombo. Jij of je ex? Zij heeft haar dingen op orde
  dinsdag 2 mei 2017 @ 14:56:05 #287
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_170632791
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 april 2017 20:09 schreef XL het volgende:

[..]

Heb nu een sollicitatie procedure doorlopen, aanbieding ligt klaar, met een bedrijf dat geen cv heeft gezien/gevraagd
Leuk voor jou, maar TS is daar niet mee geholpen JA!
pi_170655921
quote:

[knip = "boehoe... anderen hebben alles en ik niks"geklaag]

Faalklacht dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2017 14:35:22 ]
pi_170656243
Ik zie een jankende TS.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_170656296
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:03 schreef Gutz het volgende:
Sowieso ben je een dommerik als je een appartement koopt.
Alsof je zoiets ooit nog met winst kan verkopen :')
5 Ferrari's op videoband!
  woensdag 3 mei 2017 @ 14:50:34 #291
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_170656321
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 14:49 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Ja dat kan. B-)
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_170656375
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 11:54 schreef madeliefff het volgende:

[..]

wie is dan hier de dombo. Jij of je ex? Zij heeft haar dingen op orde
Een vrolijke kapster die zelfstandig woont en is, of een arrogante hoger opgeleide die denkt dat hij meer is dan iemand die met zijn handen werkt, maar nog steeds bij zijn mama woont en vrijgezel is omdat die meid TÓCH wel verstandig blijkt te zijn door hem te dumpen.
5 Ferrari's op videoband!
  woensdag 3 mei 2017 @ 15:19:29 #293
286575 Roces18
Chef de party
pi_170657133
quote:

[..]

uh wat???????

beter woon je in een dik appartement dan in een gaar rijtjeshuis voor hetzelfde geld
pi_170657603
quote:

[..]

Waarom zou dat niet kunnen? Hier stijgen de prijzen, ook de prijzen van appartementen.
pi_170658452
Hard werken en studeren loont sowieso niet, maar wie vertelt je dat als je 15 bent. Je ouders, meestal is studeren een soort van laatste redmiddel dat gemiddelde hoeren moeders zien voor hun kind wanneer er verder geen middelen zijn.
pi_170658917
Al met al is het weer een mooi backfire topic geworden ^O^
pi_170659159
"paps en mams zeiden dat ik mn best moest doen en dat ik dan aaaalles zou krijgen wat mn hartje begeert, nu werk ik al een paar maanden, maar ik heb nog steeds niet alles! Iedereen is stom en iedereen behalve ik is dom!"
:')
  woensdag 3 mei 2017 @ 17:51:17 #298
286575 Roces18
Chef de party
pi_170660324
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 16:56 schreef Murdera het volgende:
"paps en mams zeiden dat ik mn best moest doen en dat ik dan aaaalles zou krijgen wat mn hartje begeert, nu werk ik al een paar maanden, maar ik heb nog steeds niet alles! Iedereen is stom en iedereen behalve ik is dom!"
EN DAT IS NIET EERLIJK
pi_170660345
Niet een penthouse van 1 miljoen euro kraken :')
  woensdag 3 mei 2017 @ 17:56:52 #300
286575 Roces18
Chef de party
pi_170660437
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 17:52 schreef Wereldgozer het volgende:
Niet een penthouse van 1 miljoen euro kraken :')
in dit land kan dat gewoon haha
  woensdag 3 mei 2017 @ 17:58:20 #301
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_170660472
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 16:56 schreef Murdera het volgende:
En mensen die 10 jaar werken met zn tweeën hebben wel een huis, hoe durven ze!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')