Na drie jaar buiten gezet worden heeft negen van de tien keer niets met het al dan niet presteren van de werknemer te maken natuurlijk.quote:Op donderdag 13 april 2017 15:23 schreef Sosa het volgende:
[..]
naja, of je hebt heeeeeel erg pech of je doet gewoon echt iets niet goed.
Je kan mij niet vertellen dat als je iedere 2/3 jaar eruit geflikkerd wordt, dat dat niet aan jezelf ligt. Als is het maar dat je nog altijd zelf beslist waar je gaat werken. Maargoed
Wat bedoel je, stufi? Is dat vroeger meer dan nu?quote:Op woensdag 12 april 2017 23:07 schreef LXIV het volgende:
Het is de verkeerde tijd. Vroeger kreeg je als student gewoon een uitkering en kon je met subsidie dan al een woning kopen.
Dit dus, Limboland for the win!quote:Op woensdag 12 april 2017 22:08 schreef Nikmans het volgende:
Of niet als een mongool in de randstad willen wonen maar gewoon een of ander gat erbij in de buurt, zit je voor veel minder veel ruimer.
Want je hebt geen leven als je geen koophuis hebt?quote:Op donderdag 13 april 2017 07:15 schreef Eden_88 het volgende:
hebben een studieschuld, zijn al 26 +, allemaal talent en leuke mensen die het leven nu aan hun neus voorbij zien gaan.
Ligt ook aan hoe het hier geregeld is in NL, met een vast contract kom je bijna niet meer van mensen af. En dan moet je ook nog doorbetalen bij ziekte....quote:Op donderdag 13 april 2017 09:29 schreef Bart2002 het volgende:
De terechte klacht is wel dat veel afgestudeerden maar wat rond blijven rommelen met tijdelijke contracten zonder uitzicht op een vaste baan. Dat is het bedrijfsleven kwalijk te nemen.
Dat is ondernemersrisico. Ze hebben nu de lusten maar nauwelijks de lasten. En ze betalen steeds minder belasting op alle fronten. Het is de neoliberale kapitaalstroom opwaarts. De moderne jeugd stemt ook nog eens op partijen waardoor ze nooit meer een vaste baan krijgen. Lekker flex.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:45 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Ligt ook aan hoe het hier geregeld is in NL, met een vast contract kom je bijna niet meer van mensen af. En dan moet je ook nog doorbetalen bij ziekte....
Laatst nog meegemaakt dat bedrijf een klant kwijtraakte en een andere accountmanager dan die van die klant ontsloeg omdat zij een vast contract moest over 2 maanden. En de accountmanager van de verloren klant had nog een paar tijdelijke contracten te gaan. Dus ja, men is panisch voor vaste contracten.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:32 schreef Nobu het volgende:
[..]
Na drie jaar buiten gezet worden heeft negen van de tien keer niets met het al dan niet presteren van de werknemer te maken natuurlijk.
Hoe minder je nodig hebt, hoe vrijer je kan zijnquote:Op donderdag 13 april 2017 18:58 schreef MidnightB00m het volgende:
Soms vind ik die Tiny Houses dan helemaal geen gek idee.
Als die 40erger dan eindelijk zijn huisje heeft, oke misschien vrijstaand, misschien dikke bmw en audi.quote:Op donderdag 13 april 2017 08:35 schreef AnanYaw het volgende:
Tegen je 40ste heb je als het goed is al die mensen dik ingehaald, terwijl zij al minstens tien jaar een plateau hebben bereikt. Dat is waarom zovelen op die leeftijd met weemoed terugdenken aan hun jongere jaren. Toen ze inderdaad lekker zonder enige verantwoording konden blowen of zuipen, of de twintigerjaren toen ze dat doortrokken, maar dan in een eigen huis.
Van iemand die zo slim, hoogopgeleid en verantwoordelijk is mag je wel wat meer toekomstvisie verwachten. Blijkbaar hecht jij een enorm belang aan deze levensfase, maar als je straks 40 bent zit je pas op de helft. Als je op je sterfbed terugdenkt dan zijn het niet de jaren tussen 20 en 30 waar je aan terugdenkt, dat is dan maar een korte fase. Je denkt aan het geheel en als je vanaf je 40ste (maar eigenlijk al eerder) zeer comfortabel hebt kunnen leven en veel van de wereld hebt gezien biedt dat meer tevredenheid dan als je tiener- en twintjgerjaren top waren, maar het daarna bergafwaarts ging.
Begrijp me nu niet verkeerd, dat ik de jonge jaren onbelangrijk vind. Zeker niet, je moet van elke levensfase het beste maken. Alleen zijn de jonge jaren bij uitstek geschikt om die ook top te maken met heel weinig geld. Dat is misschien wel een deel van de charme. Maar als je straks van middelbare leeftijd bent en je levenspad grotendeels vaststaat, dan wil je niet van loonstrook tot loonstrook leven, met allerlei geldzorgen. Dat is waarom je studeert.
Desnoods sleep je die hut mee naar de volgende plek waar je als flexwerker een vast contract probeert binnen te slepenquote:Op donderdag 13 april 2017 19:00 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Hoe minder je nodig hebt, hoe vrijer je kan zijn
Maar gezien je toch moet wonen ben je dan in ieder geval slaaf van een verhuurder. Dus dat maakt niet zoveel uit. De trend in huren is dat je ieder jaar weer een percentage meer mag (moet) betalen. En dat is rente op rente en gaat best hard zoals je weet.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:23 schreef Plots het volgende:
Hypotheek en huis hebben is gewoon slaaf zijn van de bank. TS is boos dat hij geen slaaf is van het systeem, terwijl hij op de langere termijn beter af zal zijn dan de mbo'ers zonder discipline (om bijv. Door te studeren)
Als je het zo wilt noemen liever slaaf van de bank, dan op 450 hoog in een flatje en elkaar jaar maar zien of je er nog mag blijven wonen doordat je overal maar 1 jaar mag blijvenquote:Op donderdag 13 april 2017 19:23 schreef Plots het volgende:
Hypotheek en huis hebben is gewoon slaaf zijn van de bank. TS is boos dat hij geen slaaf is van het systeem, terwijl hij op de langere termijn beter af zal zijn dan de mbo'ers zonder discipline (om bijv. Door te studeren)
Dat zijn de levensvragen. Dat wilde ik nou ook weten.quote:
Ik vind het wel een terechte klacht. Je hebt te maken met 2-verdieners als concurrenten en k*tbedrijven die niemand meer in vaste dienst nemen gewoon omdat het kan. Dat is best lastig.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:37 schreef Eden_88 het volgende:
Grappig dat allemaal figuren mij een loser lopen te noemen, maar ondertussen wel op een doordeweekse middag tijd hebben om in dit topic te reagerenTerwijl ik gewoon aan het werk was.
Ook opvallend aantal vrouwen weer hier, zou bijna denken dat het viva forum voor dit soort topics uitloopt naar fok.
Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat je een eigen leven kunt opbouwen, of dat nu met een koophuis, huurwoning of sociale huurwoning doet maakt uiteindelijk niet zo veel uit.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:42 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Want je hebt geen leven als je geen koophuis hebt?
Het zal best dat je op de langere termijn beter af bent, maar als je op je 40e eens een keer kan gaan beginnen met een eigen huisje, heb je natuurlijk de boot al behoorlijk gemist (gezinnetje stichten, dat soort shit).quote:Op donderdag 13 april 2017 19:23 schreef Plots het volgende:
Genoeg ingenieursbureaus die buiten de Randstad zijn te vinden.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:10 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Waar ga je werken dan. Als je bij een beetje fatsoenlijk bedrijf terecht komt zit je al gauw in Rotterdam, Den Haag, Utrecht of Amsterdam.
Dat zijn nogal karige studies die je daar opnoemt.quote:Ook dat is als lager opgeleide een stuk makkelijker. Kun je gewoon in Doetinchem gaan wonen en daar bij een timmerbedrijf solliciteren : heb je zat van. Als bedrijfskundige of jurist ofzo ben je ook nog eens in 90 % van de gevallen gebonden aan de randstad en omgeving.
quote:Op donderdag 13 april 2017 19:37 schreef Eden_88 het volgende:
Grappig dat allemaal figuren mij een loser lopen te noemen, maar ondertussen wel op een doordeweekse middag tijd hebben om in dit topic te reagerenTerwijl ik gewoon aan het werk was.
Ook opvallend aantal vrouwen weer hier, zou bijna denken dat het viva forum voor dit soort topics uitloopt naar fok.
Ik zeg ook niet dat het makkelijker moet zijn, maar ook niet onmogelijk.quote:Op donderdag 13 april 2017 14:29 schreef Marsenal het volgende:
Dat je hoger geschoold bent kan de wereld echt niet boeien. Die mensen die stukadoor zijn geworden na een paar jaar blowen bij hun scooter hebben ook gewoon een vak geleerd en verdienen op een eerlijke manier geld.dat jij hoger opgeleid bent, betekent niet dat het leven voor jou makkelijker moet zijn. Als iemand je dat wijsgemaakt heeft, ben je blijkbaar niet zo slim als je dacht.
Mijn opleiding heeft me verrijkt, maar geld verdienen doe je met hard werken, niet door met boeken te sjouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |