abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170185151
quote:
Wat is daar niet goed aan?
  donderdag 13 april 2017 @ 08:13:15 #77
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_170185177
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:09 schreef LA_niner het volgende:

[..]

Wat is daar niet goed aan?
Ts is hooggeleid en dacht dat hij meteen een villa kon kopen.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_170185227
Zwelgen in zelfmedelijden, TS.
pi_170185262
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:13 schreef Geelman het volgende:

[..]

Wat moet één persoon met zoveel ruimte? Verder deels eens met ts, liegen is vereist om leraar te worden.
  donderdag 13 april 2017 @ 08:24:39 #80
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_170185268
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:23 schreef LA_niner het volgende:

[..]

Wat moet één persoon met zoveel ruimte? Verder deels eens met ts, liegen is vereist om leraar te worden.
Laten zien dat je het beter hebt dan de mbo'er.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_170185273
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:19 schreef SebbeSwensje het volgende:
Zwelgen in zelfmedelijden, TS.
Idd
Gaat TS dat ook doen als hij gepasseerd wordt voor een promotie.. of als een ander meer salaris krijgt?
De oorzaak buiten jezelf zoeken.
Ja TS, de wereld is oneerlijk. Leer er mee omgaan.
Make my day!
pi_170185360
Tegen je 40ste heb je als het goed is al die mensen dik ingehaald, terwijl zij al minstens tien jaar een plateau hebben bereikt. Dat is waarom zovelen op die leeftijd met weemoed terugdenken aan hun jongere jaren. Toen ze inderdaad lekker zonder enige verantwoording konden blowen of zuipen, of de twintigerjaren toen ze dat doortrokken, maar dan in een eigen huis.

Van iemand die zo slim, hoogopgeleid en verantwoordelijk is mag je wel wat meer toekomstvisie verwachten. Blijkbaar hecht jij een enorm belang aan deze levensfase, maar als je straks 40 bent zit je pas op de helft. Als je op je sterfbed terugdenkt dan zijn het niet de jaren tussen 20 en 30 waar je aan terugdenkt, dat is dan maar een korte fase. Je denkt aan het geheel en als je vanaf je 40ste (maar eigenlijk al eerder) zeer comfortabel hebt kunnen leven en veel van de wereld hebt gezien biedt dat meer tevredenheid dan als je tiener- en twintjgerjaren top waren, maar het daarna bergafwaarts ging.

Begrijp me nu niet verkeerd, dat ik de jonge jaren onbelangrijk vind. Zeker niet, je moet van elke levensfase het beste maken. Alleen zijn de jonge jaren bij uitstek geschikt om die ook top te maken met heel weinig geld. Dat is misschien wel een deel van de charme. Maar als je straks van middelbare leeftijd bent en je levenspad grotendeels vaststaat, dan wil je niet van loonstrook tot loonstrook leven, met allerlei geldzorgen. Dat is waarom je studeert.
pi_170185396
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:13 schreef Geelman het volgende:

[..]

Hij denkt als wo-groentje meer te kunnen bieden dan een mbo-er met tien jaar werkervaring :')
  donderdag 13 april 2017 @ 08:44:49 #84
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_170185432
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:40 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Hij denkt als wo-groentje meer te kunnen bieden dan een mbo-er met tien jaar werkervaring :')
De kosten gaan aan de baten vooruit, dat had een hooggeleide G wel kunnen weten inderdaad.
  donderdag 13 april 2017 @ 08:49:10 #85
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_170185478
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:35 schreef AnanYaw het volgende:
Tegen je 40ste heb je als het goed is al die mensen dik ingehaald, terwijl zij al minstens tien jaar een plateau hebben bereikt. Dat is waarom zovelen op die leeftijd met weemoed terugdenken aan hun jongere jaren. Toen ze inderdaad lekker zonder enige verantwoording konden blowen of zuipen, of de twintigerjaren toen ze dat doortrokken, maar dan in een eigen huis.

Van iemand die zo slim, hoogopgeleid en verantwoordelijk is mag je wel wat meer toekomstvisie verwachten. Blijkbaar hecht jij een enorm belang aan deze levensfase, maar als je straks 40 bent zit je pas op de helft. Als je op je sterfbed terugdenkt dan zijn het niet de jaren tussen 20 en 30 waar je aan terugdenkt, dat is dan maar een korte fase. Je denkt aan het geheel en als je vanaf je 40ste (maar eigenlijk al eerder) zeer comfortabel hebt kunnen leven en veel van de wereld hebt gezien biedt dat meer tevredenheid dan als je tiener- en twintjgerjaren top waren, maar het daarna bergafwaarts ging.

Begrijp me nu niet verkeerd, dat ik de jonge jaren onbelangrijk vind. Zeker niet, je moet van elke levensfase het beste maken. Alleen zijn de jonge jaren bij uitstek geschikt om die ook top te maken met heel weinig geld. Dat is misschien wel een deel van de charme. Maar als je straks van middelbare leeftijd bent en je levenspad grotendeels vaststaat, dan wil je niet van loonstrook tot loonstrook leven, met allerlei geldzorgen. Dat is waarom je studeert.
Dit.

Je opleiding/studie is gericht op de langere termijn, het renderen begint gewoon niet direct na je studie. Je bent niet de eerste die erachter komt dat er geen gespreid bedje voor je klaar ligt na je studie. Je zult je nog echt moeten bewijzen in het bedrijfsleven, als je echter eenmaal goed zit, kun je wel snel stijgen qua salaris en jouw salarisplafond zal hoger liggen.
Dan kun je de "stucadoor" in halen, want die heeft een prima salaris voor een 20-jarige, maar dat stijgt niet meer zo hard. Dat kan hij ondervangen door lekker zwart bij te klussen, maar daar is de lol ook wel vanaf als je 50 bent
pi_170185782
Lang niet elke WO studie geeft perspectief op een goede baan, en voor sommige studies zal dat nog erger worden, geneeskunde en rechten worden nu al voor een belangrijk deel door computers overgenomen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 13 april 2017 @ 09:26:22 #87
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170185888
Naïeve "intelligente" sukkels die daadwerkelijk geloven dat Nederland een kennismaatschappij is. :').
And so is the past
pi_170185902
Die TT ook. _O-
Wie is er uiteindelijk de grootste onbenul? :D
Make my day!
  donderdag 13 april 2017 @ 09:28:41 #89
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_170185916
TS voelt zich beter dan "lager opgeleide" mensen. :')

Dat is best een trieste houding man.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_170185937
De terechte klacht is wel dat veel afgestudeerden maar wat rond blijven rommelen met tijdelijke contracten zonder uitzicht op een vaste baan. Dat is het bedrijfsleven kwalijk te nemen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 13 april 2017 @ 09:31:10 #91
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170185964
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:29 schreef Bart2002 het volgende:
Dat is het bedrijfsleven kwalijk te nemen.
Een zwaard heeft twee kanten. Een beroepsbevolking die altijd maar alles slikt en ja knikt en bukt mag ook de hand in eigen boezem steken.
And so is the past
  donderdag 13 april 2017 @ 09:31:27 #92
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_170185966
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:29 schreef Bart2002 het volgende:
De terechte klacht is wel dat veel afgestudeerden maar wat rond blijven rommelen met tijdelijke contracten zonder uitzicht op een vaste baan. Dat is het bedrijfsleven kwalijk te nemen.
Dat gebeurt niet alleen met hoger opgeleiden. Dat gebeurt ook bij mbo'ers bijvoorbeeld.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 13 april 2017 @ 09:32:14 #93
138448 PeZu
Suspended animation
pi_170185981
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat gebeurt niet alleen met hoger opgeleiden. Dat gebeurt ook bij mbo'ers bijvoorbeeld.
standaard tegenwoordig ja
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_170186007
Werken vanaf je 18e, nog heel wat jaren thuis kunnen blijven wonen, nooit schuld hoeven maken en al snel een mooi huis in de provincie kunnen kopen.

Wat een leven _O_.

(Helaas niet van toepassing op ondergetekende, die is hooggeleid ;( ).
pi_170186044
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:17 schreef Enowapi het volgende:
Zit in hetzelfde schuitje :')

Wo opleiding gedaan, daarna ook altijd best op niveau gewerkt, maar zodra bedrijven een vast contract moeten gaan geven wordt het moeilijk en kan ik op zoek naar nieuw werk.

In mijn sociale omgeving / familie beginnen ze nu volgens mij ook allemaal medelijden met me te hebben en krijg ik opeens allemaal tips van hoe ik het leven aan moet pakken van neven die bouwvakker zijn en al op hun 22e hun eerste huis kochten.

Geen idee of ik het nu allemaal verkeerd aan pak, maar zij hebben hun leven op de rit terwijl ik op mijn 28e nog met huisgenoten woon :') Tja de toekomst zal het uitwijzen.
Bouwvakkers. _O_
paypal.me/taaladvies
pi_170186060
quote:
10s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:26 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Naïeve "intelligente" sukkels die daadwerkelijk geloven dat Nederland een kennismaatschappij is. :').
Eenheidsworsten met pretenties. :') _O-
paypal.me/taaladvies
pi_170186265
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:33 schreef Wereldgozer het volgende:
Werken vanaf je 18e, nog heel wat jaren thuis kunnen blijven wonen, nooit schuld hoeven maken en al snel een mooi huis in de provincie kunnen kopen.

Wat een leven _O_.

(Helaas niet van toepassing op ondergetekende, die is hooggeleid ;( ).
Als je er nog een mooie studie achteraan plakt speel je het leven pas echt mooi uit. Dan heb je het beste van beide werelden. Alleen jammer dat je als tiener nog niet beseft dat dat een betere aanpak is dan rechtstreeks naar de uni.

Ondertussen hebben de meesten die het eerste deel van dat traject doorgaan niet de potentie om een mooie studie te doen. Ook zijn de meesten school dan al helemaal zat.

Uiteindelijk is dus iedereen ontevreden. :P
  donderdag 13 april 2017 @ 10:02:19 #98
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_170186445
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:10 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

Waar ga je werken dan. Als je bij een beetje fatsoenlijk bedrijf terecht komt zit je al gauw in Rotterdam, Den Haag, Utrecht of Amsterdam.

Mijn god zeg... :') _O-
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  donderdag 13 april 2017 @ 10:02:38 #99
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_170186448
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:35 schreef AnanYaw het volgende:

Het lijkt me dat ts zich meer druk moet maken over de deceptie die hij op z'n sterfbed gaat krijgen als hij zich realiseert dat hij z'n leven verdaan heeft met het meten en spiegelen aan anderen.
pi_170186558
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:02 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het lijkt me dat ts zich meer druk moet maken over de deceptie die hij op z'n sterfbed gaat krijgen als hij zich realiseert dat hij z'n leven verdaan heeft met het meten en spiegelen aan anderen.
True.

Dat is een deceptie waar velen (vooral (potentiële) hoogopgeleiden) op afstevenen. TS behoort daar ook toe.

Het is te hopen dat de realisatie al wat eerder komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')