Van 27 februari tot en met 17 maart slaan Jeroen Pauw en Eva Jinek de handen ineen in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen van 15 maart. In Pauw & Jinek: De Verkiezingen praten de presentatoren met alle politici, politiek commentatoren, prominenten en de belangrijkste gasten uit het nieuws over de lopende verkiezingsstrijd. En Pauw en Jinek stemmen niet VVD. Een politiek café met de politici aan tafel en aan de bar, debatten tussen gasten, cabaret en livemuziek vanuit Amsterdam.twitter:pauwnl twitterde op woensdag 15-02-2017 om 12:21:02Jeroen Pauw en Eva Jinek gaan unieke samenwerking aan met 'Pauw & Jinek: De Verkiezingen!' https://t.co/OAc5wO0kU8…; https://t.co/sxdKoGgXg3 reageer retweet
Ja, het was heel doorzichtig.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:34 schreef DrDentz het volgende:
Laag-bij-de-grondse frame van de NPO om Thierry eerst als racist neer te zetten aan tafel en daarna iemand uit het publiek te laten zeggen "ik moet oppleuren van hem aan tafel daar".. misschien krijgt FvD wat sympathiestemmen van mensen die hier doorheen prikken.
Ja allemaal bedacht in de achterkamertjes van de NPO.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:34 schreef DrDentz het volgende:
Laag-bij-de-grondse frame van de NPO om Thierry eerst als racist neer te zetten aan tafel en daarna iemand uit het publiek te laten zeggen "ik moet oppleuren van hem aan tafel daar".. misschien krijgt FvD wat sympathiestemmen van mensen die hier doorheen prikken.
Het viel mee, vergeleken met roos of Krol heeft hij het uitstekend gedaan.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:33 schreef richolio het volgende:
Ik heb het zelf niet gezien vanavond, maar ik hoorde dat Baudet nogal door de mand viel. Klopt dat?
En op ontkrachtingen gaat ie niet in of er komen nog meer complottheorieën.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nintex, volgens mij heb je een vreselijk wantrouwen jegens media opgebouwd. Beetje Trumpiaans zelfs
Dat wordt gewoon op de P&J redactie zo bedacht. Net zoals dat ze een woedende menigte voor Rutte hadden uitgenodigd.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:35 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ja allemaal bedacht in de achterkamertjes van de NPO.
En Frits naar hem schreeuwen. "DAT DEUGD HELEMAAL NIET!!!"quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:35 schreef k_man het volgende:
Wat ik dan wel weer verrassend vond is het Baudet niks uitmaakt of die Turkse minister hier een bijeenkomst gaat houden. Hij vond het prima als die man hier komt.
Lijkt me geen standpunt waarmee-ie zich bij z'n achterban populair zal maken.
quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:33 schreef richolio het volgende:
Ik heb het zelf niet gezien vanavond, maar ik hoorde dat Baudet nogal door de mand viel. Klopt dat?
Als je de vuurproef van Jinek doorstaat dan ben je een echte. Jan Roos hebben we na de Roast of Jan Roos nooit meer iets van vernomen.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:35 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Het viel mee, vergeleken met roos of Krol heeft hij het uitstekend gedaan.
ik vond hem persoonlijk niet echt sterk vanavondquote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:33 schreef richolio het volgende:
Op de opinie van D66 rond de EU en euthanasie is ook meer dan voldoende af te dingen.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:28 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Baudet en Roos hebben extreme standpunten die veel discussie en kennelijk boosheid oproepen, dan is dat toch logisch.
Hoezo maakt dat Wester racistisch?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:35 schreef Nintex het volgende:
[..]
En Frits naar hem schreeuwen. "DAT DEUGD HELEMAAL NIET!!!"
Wie is nou de racist
Schreeuwt Frits inclusief hele domme taalfouten? Was me helemaal niet opgevallen.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:35 schreef Nintex het volgende:
[..]
En Frits naar hem schreeuwen. "DAT DEUGD HELEMAAL NIET!!!"
Wie is nou de racist
Omdat Frits daar overheen walste. Thierry stelde op zich terecht dat dit issue ontstaat omdat er een dieperliggend probleem is (Turkse Nederlanders die zich kennelijk meer met Turkije verbonden voelen dan met Nederland). Over dat punt werd heen geluld.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:36 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
ik vond hem persoonlijk niet echt sterk vanavond, vooral z'n standpunt over Turkse campagne kwam niet sterk over op mij
Wel opvallend ookquote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:36 schreef marcodej het volgende:
[..]
Op de opinie van D66 rond de EU en euthanasie is ook meer dan voldoende af te dingen.
Hypocriet was het, omdat hij 1,5 minuut daarvoor een punt begon te maken over het grote probleem dat Turkse Nederlanders zich niet Nederlands voelen. Nee kerel, dat wordt nou juist gevoed door zo'n Turkse minister die de boel hier nog eens komt opzwepen.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:35 schreef k_man het volgende:
Wat ik dan wel weer verrassend vond is het Baudet niks uitmaakt of die Turkse minister hier een bijeenkomst gaat houden. Hij vond het prima als die man hier komt.
Hij vond het geen enkel probleem als die minister hier een bijeenkomst houdt.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:38 schreef marcodej het volgende:
[..]
Omdat Frits daar overheen walste. Thierry stelde op zich terecht dat dit issue ontstaat omdat er een dieperliggend probleem is (Turkse Nederlanders die zich kennelijk meer met Turkije verbonden voelen dan met Nederland). Over dat punt werd heen geluld.
Thieme kreeg een vraag over kraakpanden waar niemand op zat te wachten. Als ze dat hadden voorbereid was dat nooit zo gegaan.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:38 schreef Nintex het volgende:
[..]
Wel opvallend ook
Jesse klaver krijgt een vraag over milieu
D66 over euthanasie
Baudet krijgt een vrouw die raaskalt over kindertjes die gezellig samen spelen, hiep hoi multi culti muts
Maar het is allemaal 'spontaan' hoor mensen.
Ja klopt dat is waar en daar ben ik het ook helemaal mee eens! Snap ook niet dat daar niet meer op ingegaan werd. maar ja, wie had hem daarin moeten steunen aangezien ze één blok vormden om Baudet te kleinerenquote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:38 schreef marcodej het volgende:
[..]
Omdat Frits daar overheen walste. Thierry stelde op zich terecht dat dit issue ontstaat omdat er een dieperliggend probleem is (Turkse Nederlanders die zich kennelijk meer met Turkije verbonden voelen dan met Nederland). Over dat punt werd heen geluld.
Dat punt was dus zo hypocriet als wat, zie m'n vorige post.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:38 schreef marcodej het volgende:
[..]
Jinek denkt te weten wat een talkshow is, maar toen zij nog ergens in Amerika of Tsjechie ofzo zat waren talkshows hier beter. Nu zijn het meer korte soundbites en moeten er constant filmpjes ingestart worden en als iemand het met haar oneens is wordt ze pissig.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:32 schreef tralalala het volgende:
[..]
Baudet die vraagt of hij mag reageren en Jinek die dan zegt "Maar dit is een talkshow" was ook vrij apart.
Arme arme Baudet...quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:39 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ja klopt dat is waar en daar ben ik het ook helemaal mee eens! Snap ook niet dat daar niet meer op ingegaan werd. maar ja, wie had hem daarin moeten steunen aangezien ze één blok vormden om Baudet te kleinerenAlleen Aboetaleb hielp hem nog enigszins.
Precies, omdat dat uiteindelijk niets voorstelt en een uitwas is van het echte, dieperliggende probleem.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:39 schreef k_man het volgende:
[..]
Hij vond het geen enkel probleem als die minister hier een bijeenkomst houdt.
Nee clown, Wilders wordt geen premier omdat hij zichzelf buitenspel zet met z'n vodje van een verkiezingsprogramma, radicale standpunten en schofferingen van de rechtsstaat.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:39 schreef Nintex het volgende:
"Wilders gaat geen premier worden die virtuele zetels zeggen niets"
"CDA stijgt 2 zetels in virtuele peiling. Buma is al praktisch premier mensen!"
Nee hoor. Alleen de mensen die jij volgt.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:40 schreef 6star6lord6 het volgende:
Op Twitter verdedigt iedereen Baudet.
De minister is welkom?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:40 schreef marcodej het volgende:
[..]
Precies, omdat dat uiteindelijk niets voorstelt en een uitwas is van het echte, dieperliggende probleem.
Op dit punt was ik het met hem eens trouwens.
Hij gaat er toch niet op in, net als Zelfscanner.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:41 schreef Szura het volgende:
[..]
Nee clown, Wilders wordt geen premier omdat hij zichzelf buitenspel zet met z'n vodje van een verkiezingsprogramma, radicale standpunten en schofferingen van de rechtsstaat.
Dat is raar ik heb geen Twitter.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee hoor. Alleen de mensen die jij volgt.
Wie is dat?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Farid Azkazan is een eng mannetje.
Hierin kan ik je niet anders dan gelijk gevenquote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:41 schreef Szura het volgende:
[..]
Nee clown, Wilders wordt geen premier omdat hij zichzelf buitenspel zet met z'n vodje van een verkiezingsprogramma, radicale standpunten en schofferingen van de rechtsstaat.
Jep, overweeg nu op hem te stemmen in plaats van Wilders.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:34 schreef DrDentz het volgende:
Oh dus je weet helemaal niet of-ie daar echt verdedigd wordt. Je roept maar gewoon wat?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:41 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Dat is raar ik heb geen Twitter.
Dat is niet wat ze in DWDD al avond aan avond aan het verkondigen zijn.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:41 schreef Szura het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:42 schreef DrDentz het volgende:
Kijk als je de Turkse bevolking in Nederland ziet als een drol, dan is die minister de vlieg die erop af komt. Van Frits Wester mag je niks over de drol zeggen, maar moet je wel de vlieg weren. Baudet zegt: we moeten de drol aanpakken, die vlieg boeit me niet zo.
Dat pak je mede aan door die Turkse minister tegen te gaan, die speelt nou juist in op het gevoel dat Turkse Nederlanders zich niet Nederlands voelen. Sterker nog, hij probeert ze zelfs aan de haren terug naar Turkije te bewegen. Dat maakt Baudet een hypocriet.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:42 schreef DrDentz het volgende:
Kijk als je de Turkse bevolking in Nederland ziet als een drol, dan is die minister de vlieg die erop af komt. Van Frits Wester mag je niks over de drol zeggen, maar moet je wel de vlieg weren. Baudet zegt: we moeten de drol aanpakken, die vlieg boeit me niet zo.
Van jou mag de vlieg ook gerust komen dus?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:42 schreef DrDentz het volgende:
Ik zag het ook ja, iedereen was voor Baudet op twitter.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:40 schreef 6star6lord6 het volgende:
Op Twitter verdedigt iedereen Baudet.
Nee, bij DENK zit niemand met die naam. Wellicht bedoel je iemand anders.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Die babbelzieke mocro van DENK.
Broertje dood aan Twitter maar goed om te lezenquote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:44 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ik zag het ook ja, iedereen was voor Baudet op twitter.
Van mij wel. Obama mocht ook overal campagne voeren. Daar moeten we niet te hypocriet in zijn.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Van jou mag de vlieg ook gerust komen dus?
quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Van jou mag de vlieg ook gerust komen dus?
De ouwe media komen er sowieso niet goed vanaf sinds Trump.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:44 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja? Laat de minister maar komen? Vind je helemaal prima?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:43 schreef RedFever007 het volgende:
[..]![]()
Uitstekende metafoor!![]()
waar ik het geheel mee eens ben!
Ja, want je moet twitter hebben om te weten wat er op geroepen wordt?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh dus je weet helemaal niet of-ie daar echt verdedigd wordt. Je roept maar gewoon wat?
Iedereenquote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:44 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Obama is naar Nederland gekomen om campagne te voeren?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:45 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Van mij wel. Obama mocht ook overal campagne voeren. Daar moeten we niet te hypocriet in zijn.
Het leek me duidelijk wat zijn punt was, maar blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:35 schreef k_man het volgende:
Of ik las even de reacties op de Twitter van Pauw( en Jinek)?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh dus je weet helemaal niet of-ie daar echt verdedigd wordt. Je roept maar gewoon wat?
nee dat het probleem bij de wortels moet worden aangepakt uiteraardquote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja? Laat de minister maar komen? Vind je helemaal prima?
Frits komt vanuit het CDA.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:45 schreef Geranium_Opa het volgende:
Frits Wester kan altijd nog aan de slag bij de vara , gezien zijn politieke voorkeur past hij daar goed tussen.
Hij moet stoppen met dat mediakartel gezeur. Zo iemand kan IK moeilijk serieus nemen.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:47 schreef Nintex het volgende:
Waar de media overigens vooral 'boos' over zijn is niet zo zeer dat Baudet 'radicale' standpunten heeft, maar dat zijn campagne zich volledig buiten hen om afspeelt.
Nog even en wat hij het media kartel noemt is overbodig, omdat je met Facebook, Twitter, Youtube veel meer mensen kunt bereiken.
De bezem door de NPO!quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:48 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Hij moet stoppen met dat mediakartel gezeur. Zo iemand kan IK moeilijk serieus nemen.
Oh, ik dacht dat je het eens was met Baudet. En die vond het geen enkel probleem als die minister hierheen komt.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:46 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
nee dat het probleem bij de wortels moet worden aangepakt uiteraard
Baudet zou het uitzetten van die ene Turkse minister 'dweilen met de kraan open' noemen.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je het eens was met Baudet. En die vond het geen enkel probleem als die minister hierheen komt.
Dat is wat me verbaasde. Lijkt me geen populair standpunt in rechtste kringen (zelfs niet in de meeste linkse).
Zou-ie dat ja? Waarom deed-ie dat dan niet?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:51 schreef Nintex het volgende:
[..]
Baudet zou het uitzetten van die ene Turkse minister 'dweilen met de kraan open' noemen.
Niet handig aan die tafel en niet onopvallend genoeg.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Zou-ie dat ja? Waarom deed-ie dat dan niet?
Zeg je nou dat Baudet niet gewoon expliciet voor z'n mening durft uit te komen? En dat vind jij iets positiefs?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:52 schreef Nintex het volgende:
[..]
Niet handig aan die tafel en niet onopvallend genoeg.
Verdunnen van homeopatische Nederlandse cultuur klinkt gewoon netter dan grenzen dicht.
Jammer dat Hiddema er niet was.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Baudet wordt door de hele tafel aangevallen maar doet het prima.
Die had hem niet aangevallen, vandaar.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:56 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Jammer dat Hiddema er niet was.
Hiddema zou ook niet in dit programma passen denk ik, je moet hier steeds in soundbites van 15 seconden je punt maken, Hiddema praat in erudiete volzinnen met een mooie opbouw en dan komt Frits er al doorheen tetteren.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:56 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Jammer dat Hiddema er niet was.
quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:35 schreef k_man het volgende:
Als Hiddema er zat dan zou Baudet er niet zitten.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:57 schreef Nober het volgende:
[..]
Die had hem niet aangevallen, vandaar.
Ja, precies. Het boeit 'm dus niet of die minister wel of niet komt.quote:
Zouden de AFA's daar niet tegen moeten protesteren, ze zijn toch anti-fascistisch, dus anti-Erdogan lijkt me? Nu wordt alleen een bezoek van Wilders aan een voedselbank ofzo tegengehouden door die club.quote:
..link?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:05 schreef Mugger2.0 het volgende:
Vinex-moeder is op de Twitters inmiddels al ontmaskerd als vooringenomen journaliste. Dit zaakje stinkt, mensen.
Prima meningen, alleen Walter White is een beetje twijfelachtig.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Op twitter leeft vooral sympathie voor Baudet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als het waar is hoop ik dat het landelijk bekend wordt. Dat oa Dumpert en Facebook er vol mee staat.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:05 schreef Mugger2.0 het volgende:
Vinex-moeder is op de Twitters inmiddels al ontmaskerd als vooringenomen journaliste. Dit zaakje stinkt, mensen.
Zie je het voor je....Buma op bezoek bij Trump.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:39 schreef Nintex het volgende:
"Wilders gaat geen premier worden die virtuele zetels zeggen niets"
"CDA stijgt 2 zetels in virtuele peiling. Buma is al praktisch premier mensen!"
Zeer terecht. Wat een trieste zooi was het weer... linkse moraalriddersquote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze zijn wel allebei zeer gelovig en bidden 5x per dagquote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:11 schreef starla het volgende:
[..]
Zie je het voor je....Buma op bezoek bij Trump.
Buma de dropetende, rondfietsende, Gristelijk fundamentalistische Fries op een éénwieler.
Versus:
The Don
Wordt een Balkenende meets G.W. Bush 2.0
Eerder bij van Rossem in een programma en een icoon op Radio 1 blijkbaar.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:11 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
https://twitter.com/Enkelvrouw
http://www.mariekedubbelman.nl/
Dat mag in de krant dan. Ben benieuwd.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:13 schreef Tuned22 het volgende:
Wees gerust Elf... Nieuwe Wegen wordt genoemd door Frits.
Ben je al bij Thierry bash geweest?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat mag in de krant dan. Ben benieuwd.
Ik ben nu bij de naïeve Segers, die in de islam geen bedreiging ziet.
Van de week bij Nieuwsuur was ie minder genuanceerd...quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat mag in de krant dan. Ben benieuwd.
Ik ben nu bij de naïeve Segers, die in de islam geen bedreiging ziet.
Ja, omdat die linkse moraalridders het nóóit en te nimmer zullen leren: door een belediging heeft nog nooit iemand in z'n leven z'n mening aangepast.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Die actrice?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:18 schreef Tuned22 het volgende:
Dat rare wijf had een erg hoog 'Ik ben Petra, de moeder van Wiebe gehalte' vond ik
"So we have this guy visiting us, visiting from the Netherlands. I hope he didn't bring drugs, you didn't bring drugs did you Mr. Booma? No? Oh, I hear he brought his bible. The best book I tell you. What page do you like best? I like the parts with Jesus. All the parts with Jesus folks. I told him, you got to pay up for NATO or we're not protecting you anymore from the Germans. Remember that. We saved them, we saved them big time. I mean boy look at this veteran right there. Yeah he knows right? I mean the germans are their friends now but that might change. It might all change. I mean, France, did you look at that? Riots everywhere and Belgium and Sweden. Big problems folks, big problems."quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:12 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ze zijn wel allebei zeer gelovig en bidden 5x per dag
Vind ik niet maar ieder zijn mening.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:17 schreef monkyyy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Thierry vindt haar ook een beetje vreemd.
Jaquote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:18 schreef Nintex het volgende:
[..]
"So we have this guy visiting us, visiting from the Netherlands. I hope he didn't bring drugs, you didn't bring drugs did you Mr. Booma? No? Oh, I hear he brought his bible. The best book I tell you. What page do you like best? I like the parts with Jesus. All the parts with Jesus folks. I told him, you got to pay up for NATO or we're not protecting you anymore from the Germans. Remember that. We saved them, we saved them big time. I mean boy look at this veteran right there. Yeah he knows right? I mean the germans are their friends now but that might change. It might all change. I mean, France, did you look at that? Riots everywhere and Belgium and Sweden. Big problems folks, big problems."
"But anyway his country has a lot of problems so no wonder he comes to me for solutions. Like before they'd all be like, "who's this Trump guy?" but now that I'm president. Well I've had some really great conversations with people I wouldn't normally, you know, who wouldn't like Trump lets keep it at that. But they like Trump now, boy do they like Trump. And they know they need us. But it has to be fair folks it has to be fair. So I told Booma, I told him, you better pay your 2% for NATO and your 5% for the UN, and your 10% for this and that and your taxes because we're not letting ourselves get ripped off anymore"
Ze schrijft voor het AD, die vuige linkse krant.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:12 schreef Nintex het volgende:
[..]
Eerder bij van Rossem in een programma en een icoon op Radio 1 blijkbaar.
Maar nee, Nintex is de gek die complotten ziet. Dit was allemaal 'spontaan'.
Wilders mag voor iedereen de kastanjes uit het vuur halen en krijgt vervolgens een trap na...quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:19 schreef Onnoman het volgende:
die linkse rakker bij rtl4
ik zou klaver heel graag eens de vraag willen stellen
"heeft Wilders het aan zichzelf te danken dat hij beveiliging nodig heeft?"
goed gezegdquote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:21 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Wilders mag voor iedereen de kastanjes uit het vuur halen en krijgt vervolgens een trap na...
Het media en partijkartel is bewezen. Maargoed de linkse gutmensch ligt al op bed en blijft vasthouden aan de verdraaing van de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:20 schreef k_man het volgende:
[..]
Ze schrijft voor het AD, die vuige linkse krant.
Net als bij Fortuyn.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:21 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Wilders mag voor iedereen de kastanjes uit het vuur halen en krijgt vervolgens een trap na...
Linkse media zal nooit een grapje maken over de vroege dood van Asscher, omdat de PvdA er zo beroerd voor staat dat hij er een hartstilstand van krijgt.quote:
Links heeft sowieso geen humor, zie Dolf.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:26 schreef Nintex het volgende:
[..]
Linkse media zal nooit een grapje maken over de vroege dood van Asscher, omdat de PvdA er zo beroerd voor staat dat hij er een hartstilstand van krijgt.
Wel over hoe Baudet niet opgebaard zou willen worden.
De kritiek richting rechtse lijsttrekkers aan tafel is een veelvoud dan wat linkse lijsttrekkers voor de kiezen krijgen. Het verschil is dusdanig dat er maar één term bij past: stuitendquote:
Ze pushen een bepaalde narrative, vooral de status quo en de zittende partijen.quote:
Daar ging het helemaal niet om, het is gewoon een variatie op een uitdrukking. Ken je die niet? 'Daar zou ik nog niet dood gevonden willen worden'. En dat is op Leidsche Rijn wel enigszins van toepassing...quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:26 schreef Nintex het volgende:
[..]
Linkse media zal nooit een grapje maken over de vroege dood van Asscher, omdat de PvdA er zo beroerd voor staat dat hij er een hartstilstand van krijgt.
Wel over hoe Baudet niet opgebaard zou willen worden.
In tegenstelling natuurlijk tot die grote groep hilarische rechtse cabaretiers...quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Links heeft sowieso geen humor, zie Dolf.
Het is overduidelijk framing. En dan te bedenken dat Jinek zo aangebrand reageerde toen Roos haar niet objectief noemde.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De kritiek richting rechtse lijsttrekkers aan tafel is een veelvoud dan wat linkse lijsttrekkers voor de kiezen krijgen. Het verschil is dusdanig dat er maar één term bij past: stuitend
Die partijen maken geen enkele kans op een zetel, daar zit niemand op te wachten. Iedereen die een beetje kans maakt heeft langs mogen komen. En de rode rakkers van de PvdA lijken enorm te verliezen, maar staan nog steeds op ongeveer vijf keer zoveel zetels als dat clubje van Baudet...quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:28 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ze pushen een bepaalde narrative, vooral de status quo en de zittende partijen.
Baudet is een extreem voorbeeld, maar het stelselmatig negeren van bijv. de Piratenpartij en GeenPeil en continu een podium geven aan het sterfhuis van de PvdA is daar ook onderdeel van. Er doen 28 partijen mee waarvan sommige geen tot nauwelijks spreektijd krijgen.
Jinek & Pauw zijn inderdaad niet objectief, al is er ook een stuk meer aan te merken op types als Jan Roos en Thierry Baudet dan op de andere lijsttrekkers die er zijn geweest. Er zullen ook best wat kleinere partijen genegeerd worden door P&J, aangezien 99% van de kiezers niet op de Ondernemerspartij en de Burgerbeweging zit te wachten.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De kritiek richting rechtse lijsttrekkers aan tafel is een veelvoud dan wat linkse lijsttrekkers voor de kiezen krijgen. Het verschil is dusdanig dat er maar één term bij past: stuitend
Dat lijkt me toch een structureel probleem bij hemquote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:36 schreef Mugger2.0 het volgende:
Baudet weet nu hoe het spelletje gespeeld wordt. Had dit kunnen zien aankomen natuurlijk, maar gevalletje zelfoverschatting denk ik. Overkomt 'm niet nogmaals. Wijze les.
Ik denk niet dat z'n kiezers afknappen op dit mediaoptredenquote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:39 schreef 6star6lord6 het volgende:
Maar zal Thierry door vanavond stijgen of dalen in de peilingen?
Ik moet het nog tegenkomen. Fijn, in totaal één seconde aandacht in alle NPO-uitzendingen tot dusver.quote:
Frits Wester noemde het héél even.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik moet het nog tegenkomen. Fijn, in totaal één seconde aandacht in alle NPO-uitzendingen tot dusver.
Jinek kan niet tegen kritiek. Wel uitdelen maar niet incasseren..quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Het is overduidelijk framing. En dan te bedenken dat Jinek zo aangebrand reageerde toen Roos haar niet objectief noemde.
99% van de kiezers zit daar niet om te wachten, omdat? Juist, omdat een paar praathoofden op de TV dat vinden aan de hand van virtuele zetels.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Jinek & Pauw zijn inderdaad niet objectief, al is er ook een stuk meer aan te merken op types als Jan Roos en Thierry Baudet dan op de andere lijsttrekkers die er zijn geweest. Er zullen ook best wat kleinere partijen genegeerd worden door P&J, aangezien 99% van de kiezers niet op de Ondernemerspartij en de Burgerbeweging zit te wachten.
Dat is wat anders dan een mediacomplot, want er zijn ook programma's met een rechtse grondslag met een groot publiek, zoals Goedemorgen Nederland.
Ik zie z'n beschaafdheid eerder als een probleem. Je moet bij de juiste gelegenheid genadeloos kunnen zijn voor je tegenstanders. Wilders/Bosma hebben dat beter in de gaten.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch een structureel probleem bij hem
Inderdaad, maar de media is geen liefdadigheidsinstelling. Ook bij de NPO zijn kijkcijfers belangrijk, want aan de hand van die cijfers wordt het succes van een programma bepaald, je moet mensen aan je programma blijven binden. Geen enkele omroep (publiek of commercieel) wordt tegengehouden om die splinterpartijen uit te nodigen.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:45 schreef Nintex het volgende:
[..]
99% van de kiezers zit daar niet om te wachten, omdat? Juist, omdat een paar praathoofden op de TV dat vinden aan de hand van virtuele zetels.
Dat introductiefilmpje van hem was ook weer typerend. Een aaneenschakeling van absurdistische fragmenten om een bepaald beeld over hem af te roepen.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:55 schreef Elfletterig het volgende:
Baudet gaat stoïcijns om met de flauwigheden, zoals die foto van hem op die piano. Gebeurt allemaal BEWUST om zijn verhaal te verstoren. Echt kwalijk.
Maar Baudet blijft onverstoorbaar zijn verhaal vertellen.![]()
Mijn respect voor deze man groeit alleen maar verder.
Dat vond ik het meest positieve wat ik van hem heb gezien. Zo gauw hij begint te praten zakt ie snel in mijn achtingquote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:57 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat introductiefilmpje van hem was ook weer typerend. Een aaneenschakeling van absurdistische fragmenten om een bepaald beeld over hem af te roepen.
Ze zetten echt alles op alles om hem belachelijk te doen lijken. In de rede vallen, uitspraken uit hun verband trekken, suggestief filmpje, bewust bepaalde foto's op de achtergrond....quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:57 schreef Tuned22 het volgende:
Baudet is gewoon een toffe peer. Eerlijk en durft te benoemen wat de pijnpunten zijn. Maar dat mag niet... hij moet z'n bek houden
Elkaar de hele tijd voor rotte vis uitmaken en lekker radicale dingen roepen gaat de politiek echt verder helpen inderdaad!quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:51 schreef Mugger2.0 het volgende:
[..]
Ik zie z'n beschaafdheid eerder als een probleem. Je moet bij de juiste gelegenheid genadeloos kunnen zijn voor je tegenstanders. Wilders/Bosma hebben dat beter in de gaten.
Dat heb ik nou precies bij Klaver en Pechtold.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat vond ik het meest positieve wat ik van hem heb gezien. Zo gauw hij begint te praten zakt ie snel in mijn achting
De partijdigheid druipt er aan alle kanten van af.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:57 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat introductiefilmpje van hem was ook weer typerend. Een aaneenschakeling van absurdistische fragmenten om een bepaald beeld over hem af te roepen.
Eva is de verkeerdste niet in dat programma. Die voert wel vaker discussies met open vizier. Het is meer de gebruikelijke Pauw en Witteman en nu Pauw redactie die het programma in elkaar draait die het probleem vormen.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 02:02 schreef Elfletterig het volgende:
Hehehehe... dat schouderklopje van Eva Jinek bij Baudet. Wat zou ze daar mee willen zeggen?
De VARA-saus ligt er inderdaad dik bovenop, met linkse cabaretiers. Het spit battle-filmpje is normaal een onderdeel van het VARA-programma Cojones.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 02:05 schreef Nintex het volgende:
[..]
Eva is de verkeerdste niet in dat programma. Die voert wel vaker discussies met open vizier. Het is meer de gebruikelijke Pauw en Witteman en nu Pauw redactie die het programma in elkaar draait die het probleem vormen.
Segers zat er sowieso voor spek en bonen bij. Heeft misschien 2 zinnen laten horen. Voornamelijk kreeg Aboutaleb spreektijd. Baudet had dat door en reageerde heel slim op Aboutaleb voordat Jinek en Pauw door hadden dat hij een zin had afgemaakt. Tot slot zat Frits Wester er als een soort van dolle hond bij om met stemverheffingen hysterie te zaaien.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 02:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De VARA-saus ligt er inderdaad dik bovenop, met linkse cabaretiers. Het spit battle-filmpje is normaal een onderdeel van het VARA-programma Cojones.
Wat mij vooral stoort, is hoe gekleurd dit programma is. Het is nog maar een paar maanden geleden dat die NPO-bazin door het stof ging en verbetering beloofde. Je kunt werkelijk niet met droge ogen beweren dat die verbetering gestalte krijgt.
Vanavond zie je het ook weer: Segers krijgt niet of nauwelijks kritische vragen, Baudet wordt van alle kanten bestookt, onderbroken, belachelijk gemaakt, noem maar op. Jan Roos onderging hetzelfde lot.
De media bepaald wat de meeste mensen gaan stemmen. Dat is gewoon zo en natuurlijk absurd, maar dit is al jaren zo. Eigenlijk sinds ik mij kan heugen.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:57 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De TV en kranten nog steeds. Je merkt het aan alle programma's. Vandaag weer DWDD Trump bash en natuurlijk Wilders even voor gek zetten, maar een hele uitzending wijden aan het enorme falen van de VVD daar gaan we niet aan beginnen.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 02:12 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het mooie is dat dat niet meer zo is. Dankzij Social media gaan partijen als FvD om de zittende media boeren heen.
Dat weet je toch? Risico van het vak. Hiddema gaat gewoon bij die Harry Mens zitten. Hoef je tenminste nul kritische vragen te verwachten.quote:Vanavond zie je het ook weer: Segers krijgt niet of nauwelijks kritische vragen, Baudet wordt van alle kanten bestookt, onderbroken, belachelijk gemaakt, noem maar op. Jan Roos onderging hetzelfde lot.
Harry Mens haha wat een baas is datquote:Op zaterdag 11 maart 2017 02:14 schreef Mugger2.0 het volgende:
[..]
Dat weet je toch? Risico van het vak. Hiddema gaat gewoon bij die Harry Mens zitten. Hoef je tenminste nul kritische vragen te verwachten.
"Zeg Theo, zou jij kiezen voor een coalitie met de VVD of met het CDA als premier?"quote:Op zaterdag 11 maart 2017 02:14 schreef Mugger2.0 het volgende:
[..]
Dat weet je toch? Risico van het vak. Hiddema gaat gewoon bij die Harry Mens zitten. Hoef je tenminste nul kritische vragen te verwachten.
Segers straalde de redelijkheid uit. Net zoals dat bij Pechtold het geval was toen Jan Roos werd beschadigd.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 02:10 schreef Nintex het volgende:
[..]
Segers zat er sowieso voor spek en bonen bij. Heeft misschien 2 zinnen laten horen. Voornamelijk kreeg Aboutaleb spreektijd. Baudet had dat door en reageerde heel slim op Aboutaleb voordat Jinek en Pauw door hadden dat hij een zin had afgemaakt. Tot slot zat Frits Wester er als een soort van dolle hond bij om met stemverheffingen hysterie te zaaien.
twitter:Enkelvrouw twitterde op zaterdag 11-03-2017 om 00:38:38@La_Moonnn @pauwnl Haha ja ik ben journalist nee ik kreeg er niks voor. reageer retweet
De uitzending van vanavond bewijst duidelijk dat de partijdigheid en de manier waarop Jan Roos vorige week werd beschadigd geen toeval was.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 02:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Harde backfire voor P&J op twitter. Baudet krijgt alleen maar meer sympathie na deze uitzending.
quote:Op zaterdag 11 maart 2017 03:29 schreef Fylax het volgende:
Die mensen die aan het woord waren werken gewoon in de politiek. Belachelijk. Vooropgezet dus om Thierry te naaien.
Ze zijn wel aardig kritisch op iedereen, behave op de wandelende commercial Jesse Klaver, die heeft nog echt nul tegenwicht gehad en wordt veelal bijgestaan in de 'discussies'.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 02:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De VARA-saus ligt er inderdaad dik bovenop, met linkse cabaretiers. Het spit battle-filmpje is normaal een onderdeel van het VARA-programma Cojones.
Wat mij vooral stoort, is hoe gekleurd dit programma is. Het is nog maar een paar maanden geleden dat die NPO-bazin door het stof ging en verbetering beloofde. Je kunt werkelijk niet met droge ogen beweren dat die verbetering gestalte krijgt.
Vanavond zie je het ook weer: Segers krijgt niet of nauwelijks kritische vragen, Baudet wordt van alle kanten bestookt, onderbroken, belachelijk gemaakt, noem maar op. Jan Roos onderging hetzelfde lot.
Dit is echt nonsens. Toen Klaver daar zat werd hij finaal afgemaakt. Kijk de uitzending maar terug. Er bleef niets van zijn aura over. Hij kreeg een stel boeren tegenover zich, waar hij totaal niet op was voorbereid.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 08:50 schreef danos het volgende:
[..]
Ze zijn wel aardig kritisch op iedereen, behave op de wandelende commercial Jesse Klaver, die heeft nog echt nul tegenwicht gehad en wordt veelal bijgestaan in de 'discussies'.
Het is inderdaad schofterig dat de NPO zich weer van haar meest linkse kant laat zien.
Niet heel belachelijk.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 03:29 schreef Fylax het volgende:
Die mensen die aan het woord waren werken gewoon in de politiek. Belachelijk. Vooropgezet dus om Thierry te naaien.
Inderdaad. Iedere politicus heeft tot nu toe publiek voor zich gehad wat niet op hem/haar zou stemmen. Over aanpakken gesproken, Rutte is tot nu toe het hardst aangepakt. Ook nog eens over een probleem wat al langer speelt dan zijn regeerperiode.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 09:09 schreef richolio het volgende:
[..]
Niet heel belachelijk.
Ik vind dat iedereen moet stoppen met zeiken op de "linksche NPO!". Althans, in ieder geval bij dit programma. Het zit, al vanaf de eerste aflevering, in de aard van het programma dat ze iedereen "aanvallen". Het is echt geen geheim complot of iets, ze doen het niet eens stiekem. Dat is het programma. En ook Klaver werd "aangepakt", ook volgens dit topic als ik me het kan herinneren.
Maar dat past niet in het straatje van de Baudet-huilers hier. Net als je ze niet hoort over dat Asscher het zowat moest afleggen in Nieuwsuur tegen een welbespraakte ondernemer en Asscher/Klaver een veel pittiger behandeling kregen dan de rest van Diana Matroos in het Carré-debat.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 09:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit is echt nonsens. Toen Klaver daar zat werd hij finaal afgemaakt. Kijk de uitzending maar terug. Er bleef niets van zijn aura over. Hij kreeg een stel boeren tegenover zich, waar hij totaal niet op was voorbereid.
De PvdA had er beduidend beter voorgestaan als hij Samsom had vervangenquote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:00 schreef Loekie1 het volgende:
Aboutaleb was erg goed. Winnaar met de hoogste morele waarden van het gezelschap.
Misschien, misschien ook niet. Dit soort dingen kun je niet voorspellen. Asscher is vanaf het begin afgebrand door de media, bijv. Eenvandaag. Ik herinner me dat ze twee keer in twee weken een anti-Asscher item hadden.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De PvdA had er beduidend beter voorgestaan als hij Samsom had vervangen
Frits Wester is zeker géén linkse jongen.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 09:53 schreef Loekie1 het volgende:
Frits Wester, wat een mongool. Erger dan Henk Krol.
Wat zo slecht is aan Jinek en Pauw is dat ze met z'n drieën, vieren in de aanval gaan en de presentatoren doen mee dus niemand die het corrigeert.
Ook wel terecht.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:04 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Misschien, misschien ook niet. Dit soort dingen kun je niet voorspellen. Asscher is vanaf het begin afgebrand door de media, bijv. Eenvandaag. Ik herinner me dat ze twee keer in twee weken een anti-Asscher item hadden.
Ja, Segers zat ook behoorlijk te draaien in het begin. Hij stelde dat er niks aan de hand was, pas toen Aboutaleb een kritischer geluid liet horen ging hij erin mee.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:00 schreef Loekie1 het volgende:
Aboutaleb was erg goed. Winnaar met de hoogste morele waarden van het gezelschap. Degenen die zelf vinden dat ze die hoge morele waarden hebben, eindigen duidelijk het laatst.
Dat wordt toch ook niet gesteld in de post die je quote?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Frits Wester is zeker géén linkse jongen.
Hoe hij debatten leidt is het ultieme bewijs.
Denk ik ook ja. Aboutaleb is behoorlijk geliefd overal. Het is ook wel een redelijke en normale man volgens mijquote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hij is ook nooit in de positie gekomen waarin je écht op de korrel wordt genomen.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:12 schreef richolio het volgende:
[..]
Denk ik ook ja. Aboutaleb is behoorlijk geliefd overal. Het is ook wel een redelijke en normale man volgens mij
Dit ga ik op een tegeltje zetten.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 09:45 schreef Loekie1 het volgende:
Echt ongelovelijk hoe slecht ze zogenaamd Thierry Baudet begrijpen. Homeopathisch verdunnen van de cultuur, wordt meteen ras aangekoppeld en uiteindelijk moet Aboutaleb het de aanwezige kaaskoppen uitleggen. Wat een haatriedels weer en hoe onterecht.
Je hebt in een schilderij kleuren, en je hebt toonwaarden. De toonwaarden zijn het belangrijkst. Als je een schilderij in honderd kleuren hebt, maar ze zijn allemaal stikdonker, heb je een naar schilderij. Zijn ze allemaal licht van toon, met hier en daar wat donker, dan heb je een mooi schilderij. Zo is het ook met een land. Vertaal kleuren met ras, en toonwaarden met de waarden van een land.
Toont mooimaan dat dat gehuil over de linkse media nergens op slaat.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:07 schreef Loekie1 het volgende:
Daarnaast is Asscher in DWDD helemaal afgebrand en nu gisteren dus in Pauw en Jinek. Van je linkse vrienden moet je het niet hebben.
Nee, ze willen niet PvdA, ze willen GroenLinks met Jesse. Daar wordt de PvdA voor opgeofferd. Is voor links geen probleem om een eerdere vriend de nek om te draaien.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toont mooimaan dat dat gehuil over de linkse media nergens op slaat.
Bijzonder hoe jullie toch altijd weer die slachtofferrol weten te vinden.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:27 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Nee, ze willen niet PvdA, ze willen GroenLinks met Jesse. Daar wordt de PvdA voor opgeofferd. Is voor links geen probleem om een eerdere vriend de nek om te draaien.
Grapjas. Het is en blijft een moslim en daardooreen gevaar voor Nederland. Althns dat is de gedachte van vele kiezers die bijvoorbeeld op de PVV, Nieuwe Wegen en FvD willen stemmen.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Segers zei hetzelfde wat ie op de radio zei, nl dat we meer zelfvertrouwen moeten hebben in de kracht van onze cultuur en onze vrijheden.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:27 schreef Braindead2000 het volgende:
Jinek vraagt Segers te reageren op het feit dat zoveel procent van de Nederlanders voelt dat de Nederlandse identiteit onder druk staat. Segers ontkent, komt met een verhaal over de rechtstaat en vrijheid en dat er niks aan de hand is (Klaver doet dat ook regelmatig).
Wordt de Nederlandse identiteit dan gedefinieerd door de wetten die wij in dit land hebben? Waarom kan 1 van die wannabee-journalistjes dan niet eens reageren met "Maar meneer Segers, meneer Klaver, de Nederlandse identiteit met je niet af aan regeltjes in een wetboek".
Wat dus onzin is.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:36 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Segers zei hetzelfde wat ie op de radio zei, nl dat we meer zelfvertrouwen moeten hebben in de kracht van onze cultuur en onze vrijheden.
Het had Wilders inderdaad een veel sterker podium gegevenquote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Grapjas. Het is en blijft een moslim en daardooreen gevaar voor Nederland. Althns dat is de gedachte van vele kiezers die bijvoorbeeld op de PVV, Nieuwe Wegen en FvD willen stemmen.
De PVV en de PvdA vissen ook niet bepaald in dezelfde vijver. en geen hond wil op nieuwe wegen en FvD stemmen.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Grapjas. Het is en blijft een moslim en daardooreen gevaar voor Nederland. Althns dat is de gedachte van vele kiezers die bijvoorbeeld op de PVV, Nieuwe Wegen en FvD willen stemmen.
Heel mooi standpunt, schitterend gewoon, ik krijg er tranen van in me ogen maar het het was geen antwoord op de vraag en heeft niks met de Nederlandse identiteit te maken.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:40 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Kan je vinden maar ik kan het als politiek standpunt van de Christenunie wel begrijpen.
Aboutaleb?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jawel, hij zegt tegen iedereen die bezorgd is: heb vertrouwen in de kracht van je cultuur en in de vrijheden. Dat kan toch?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:41 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Heel mooi standpunt, schitterend gewoon, ik krijg er tranen van in me ogen maar het het was geen antwoord op de vraag en heeft niks met de Nederlandse identiteit te maken.
Dan is het toch nog steeds terecht? Het probleem van de PvdA is dat mensen hen het rechtse beleid van de VVD aanrekenen. Zelfs als je nét begint, weet je dat het dan een bijzonder dom idee is om het PvdA-gezicht van het kabinet lijsttrekker te maken. Daarbij hadden we toen hij net begon ook de cijfers waaruit blijkt dat hij voor een boel groepen een slechte minister van sociale zaken was. Het is niet voor niks dat bijvoorbeeld ambtenaren de PvdA massaal in de steek laten.quote:
Een mooie uitspraak van Kuzu die gisteren weer eens realiteit bleek te zijn.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 02:44 schreef Elfletterig het volgende:
die fucking Kuzu heeft gewoon gelijk: de media fungeren als poortwachters van de gevestigde orde.
Jammer, want FvD is een draak van een partij met eigenlijk louter slechte standpuntenquote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:45 schreef Loekie1 het volgende:
Overigens vind ik dat Baudet goed standhield, ik was hem eigenlijk al vergeten maar overweeg nu weer op hem te stemmen. Slimme jongen, vrolijk, positief en tegelijk weet ie waar de problemen zitten.
Ik denk dat Asscher ook vanuit zijn partij niet goed begeleid is. Iemand doet dit allemaal niet in z'n eentje. De PvdA wilde van twee walletjes eten, samenwerken met links en met rechts, wat leidde tot broddelpraatjes; een woordenbrij maar geen duidelijk verhaal.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan is het toch nog steeds terecht? Het probleem van de PvdA is dat mensen hen het rechtse beleid van de VVD aanrekenen. Zelfs als je nét begint, weet je dat het dan een bijzonder dom idee is om het PvdA-gezicht van het kabinet lijsttrekker te maken. Daarbij hadden we toen hij net begon ook de cijfers waaruit blijkt dat hij voor een boel groepen een slechte minister van sociale zaken was. Het is niet voor niks dat bijvoorbeeld ambtenaren de PvdA massaal in de steek laten.
En hij heeft en had en zal waarschijnlijk altijd het charisma van een dookdgeknuppelde goudvis hebben
Gevaarlijke uitsprakenquote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De PVV en de PvdA vissen ook niet bepaald in dezelfde vijver. en geen hond wil op nieuwe wegen en FvD stemmen.
Dus dit is best wel een beetje onzin
Er zitten toch heel slimme mensen bij?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Jammer, want FvD is een draak van een partij met eigenlijk louter slechte standpunten
Dus als je in een wijk in Rotterdam woont met 90% allochtonen, ze amper Nederlands praten laat staan een Rotterdams accent hebben, er bijna alleen islamitische slagerijen, toko's etc zijn, je niks meer aan Rotterdam doet denken dan staat voor jou zowel de Nederlandse als de Rotterdamse identiteit niet onder druk en moet je vertrouwen in de kracht van je cultuur hebben, dan komt het goed? Is dat was je wil zeggen?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:44 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Jawel, hij zegt tegen iedereen die bezorgd is: heb vertrouwen in de kracht van je cultuur en in de vrijheden. Dat kan toch?
Het alternatief is voor de aanhang over het algemeen de pvv. Dan valt het meequote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Jammer, want FvD is een draak van een partij met eigenlijk louter slechte standpunten
Ja nou, laten we wild doen en ze 3 zetels toeschrijven. Hij heeft gisteren zijn verhaal mogen doen en dat heeft hem wel goed gedaan, maar meer lijkt me wat onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:49 schreef freeman1 het volgende:
[..]
Gevaarlijke uitspraken![]()
Denk dat FvD juist ook door gisteravond voor verrassing gaat zorgen. Dan als snelst opkomende partij oid.
Liever Wilders dan Baudet. Wel weer Liever Hiddema dan Wilders. Dat vind ik wel een geschikte vent om het extreemrechtse geluid fatsoenlijk naar buiten te brengen zonder al dat gebral en agressieve populistische gejank eromheen wat Wilders en Baudet in mindere mate wel doetquote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het alternatief is voor de aanhang over het algemeen de pvv. Dan valt het mee
Dat is wel wat hij zegt.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:50 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dus als je in een wijk in Rotterdam woont met 90% allochtonen, ze amper Nederlands praten laat staan een Rotterdams accent hebben, er bijna alleen islamitische slagerijen, toko's etc zijn, je niks meer aan Rotterdam doet denken dan staat voor jou zowel de Nederlandse als de Rotterdamse identiteit niet onder druk en moet je vertrouwen in de kracht van je cultuur hebben, dan komt het goed? Is dat was je wil zeggen?
Ja, dat werd maar even genegeerd.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 00:38 schreef marcodej het volgende:
Thierry stelde op zich terecht dat dit issue ontstaat omdat er een dieperliggend probleem is (Turkse Nederlanders die zich kennelijk meer met Turkije verbonden voelen dan met Nederland). Over dat punt werd heen geluld.
AFA heeft een nogal aparte definitie van facsimen, niet zo raar natuurlijk als ze zichzelf gedragen als facisten.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:01 schreef DrDentz het volgende:
Zouden de AFA's daar niet tegen moeten protesteren, ze zijn toch anti-fascistisch, dus anti-Erdogan lijkt me?
Trump doet alleen maar gelovig voor zijn conservatie achterban, verder heeft hij daar volgens mij niet zo veel mee.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:12 schreef DrDentz het volgende:
Ze zijn wel allebei zeer gelovig en bidden 5x per dag
Godver, wat een smeerlapperij weer van de NPOquote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:12 schreef Nintex het volgende:
Welk extreemrechts geluid ?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:53 schreef timmmmm het volgende:
Liever Wilders dan Baudet. Wel weer Liever Hiddema dan Wilders. Dat vind ik wel een geschikte vent om het extreemrechtse geluid fatsoenlijk naar buiten te brengen zonder al dat gebral en agressieve populistische gejank eromheen wat Wilders en Baudet in mindere mate wel doet
Meest opvallende moment vond ik toen Baudet over scholen en holocaust begon en dat zomaar uit het niets de derde spreker uit het publiek daaroverheen ging. Dus zonder tussenkomst van Jinek of Pauw.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 11:45 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ja, dat werd maar even genegeerd.
Hij kan goed discussiëren, maar het kan steviger. Na die clash met Wester heeft hij nog wat te leren. Hij begint dan ook nog maar net.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 11:53 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Meest opvallende moment vond ik toen Baudet over scholen en holocaust begon en dat zomaar uit het niets de derde spreker uit het publiek daaroverheen ging.
Wester heeft voor mij wel afgedaan na gisteren. Ik had hem best hoog zitten maar dat is voorbij. Ik kan me niet voorstellen dat hij het echt zo slecht begreep. Het was puur bashen. En zo niet dan is het gewoon een domme eikel.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 11:55 schreef Webschip het volgende:
[..]
Hij kan goed discussiëren, maar het kan steviger. Na die clash met Wester heeft hij nog wat te leren. Hij begint dan ook nog maar net.
Nee, maar wel in een andere post van dezelfde user hierboven.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat wordt toch ook niet gesteld in de post die je quote?
quote:Frits Wester ergert zich aan reacties op Jinek-optreden
Frits Wester vindt de reacties op zijn tv-optredens soms ongelooflijk kortzichtig. Op de ene avond vindt men hem uiterst links, de andere avond uiterst rechts. Dat zegt de RTL Nieuws-ster op Twitter. Wester vindt het vermoeiend. “Best grappig als het niet zo triest was. Gisteravond maakte ik relativerende opmerkingen bij Meet Up Jesse Klaver en was ik rechts maar als je aan Thierry Baudet iets doorvraagt ben je weer links. Nou nooit goed dus, dus deugd“, aldus de politiek journalist.
Mensen die hem op Twitter van allerlei dingen beschuldigen, krijgen soms ook een reactie terug van Wester. Tegen een meneer die beweert dat Wester als miljonair alleen oog heeft voor de elite, zegt hij: “Ach ach nee hoor. Je weet niets van mij en mijn achtergrond. Dus oordeel niet zo snel.”
En ene Rüdl stelt dat heel RTL Nederland compleet partijdig is. Wester trekt zich er niets van aan: “Ach de ene keer zou ik links zijn, de andere ziet mij als rechts. Het zal allemaal wel.”
De Twitter-trollen hebben allemaal met elkaar gemeen dat ze halsstarrig vasthouden aan hun eigen gelijk. Rüdl tegen Wester: “Geloof ik niet. Denk trouwens dat het enige rechtse aan jou is dat je rechtsdragend bent…”
http://www.mediacourant.n(...)s-op-jinek-optreden/
Baudet kon zich niet verdedigen omdat hij moest toegeven dat het niet zo'n handige uitspraak was.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 11:57 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Wester heeft voor mij wel afgedaan na gisteren. Ik had hem best hoog zitten maar dat is voorbij. Ik kan me niet voorstellen dat hij het echt zo slecht begreep. Het was puur bashen.
Ik vind hem ook bijzonder onsympathiek. En dat is niet de eerste keer.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 11:57 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Wester heeft voor mij wel afgedaan na gisteren. Ik had hem best hoog zitten maar dat is voorbij. Ik kan me niet voorstellen dat hij het echt zo slecht begreep. Het was puur bashen. En zo niet dan is het gewoon een domme eikel.
Baudet lost net zoals Wilders, Verdonk, Fortuyn, Bolkestein geen snik op en zal de verwijdering en agressie alleen maar doen toenemen.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 11:14 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind Baudet wel iets hebben van Fortuyn, vrolijkheid combineren met bezorgdheid. Dat is wél wat veel mensen kan aanspreken: we willen vrolijk blijven in het dagelijks bestaan, maar we willen niet naief zijn en op tijd maatregelen nemen. We willen niet dat een bullebak ons vertegenwoordigt, maar intelligente, rustige mensen die het goed voor ons kunnen verwoorden en die in de meest moeilijke situaties standhouden. Baudet komt over als een jonge student, maar even googelen en je ziet een erudiete kandidatenlijst.
Het gevolg dat de gevestigde orde het NOOIT zal leren. Ze blijven met hun rug naar de burger staan. Anders zouden dit soort lieden nooit opstaan.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Baudet lost net zoals Wilders, Verdonk, Fortuyn, Bolkestein geen snik op en zal de verwijdering en agressie alleen maar doen toenemen.
De enige fout die Baudet maakte is dát. Hoewel het ook wel weer nederig overkwam. Maar hij had het niet hoeven doen.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 11:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
Baudet kon zich niet verdedigen omdat hij moest toegeven dat het niet zo'n handige uitspraak was.
Dat is niet de schuld van Frits.
Bolkestein, Fortuijn, Baudet en Wilders ZIJN de gevestigde orde. En die orde heeft ook meer dan genoeg geluisterd en opgeschoven naar die club. Absoluut.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:02 schreef Webschip het volgende:
[..]
Het gevolg dat de gevestigde orde het NOOIT zal leren. Ze blijven met hun rug naar de burger staan. Anders zouden dit soort lieden nooit opstaan.
Er verandert gewoon niks. Het systeem loopt op z'n laatste benen.
Eens. Ik ben geen fan van baudet, maar hij was goede tweede. Hij legde eea best netjes uit, bleef zijn standpunt netjes en met argumenten verdedigen.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:00 schreef Loekie1 het volgende:
Aboutaleb was erg goed. Winnaar met de hoogste morele waarden van het gezelschap. Degenen die zelf vinden dat ze die hoge morele waarden hebben, eindigen duidelijk het laatst.
Eens!quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:04 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Eens. Ik ben geen fan van baudet, maar hij was goede tweede. Hij legde eea best netjes uit, bleef zijn standpunt netjes en met argumenten verdedigen.
Wester vond ik echt treurig. Beetje aanvallen omdat baudet concurrent is van zijn eigen cda. Sowieso heb ik een hekel aan het spelletje karaktermoord.
Het voorbeeld van het Oekraïne referendum (en eerder de Europese grondwet toont) aan dat de gevestigde orde NIETS met de burger heeft.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bolkestein, Fortuijn, Baudet en Wilders ZIJN de gevestigde orde. En die orde heeft ook meer dan genoeg geluisterd en opgeschoven naar die club. Absoluut.
Het gaat om het feit dat, wat 99.999 ook al aangeeft, dit voor vele mensen een aanleiding zou zijn om de PVV te versterken. Dus nee, geen onzin.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De PVV en de PvdA vissen ook niet bepaald in dezelfde vijver. en geen hond wil op nieuwe wegen en FvD stemmen.
Dat is een ander onderwerp. Daar ben ik het meer met je eens.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:08 schreef Webschip het volgende:
[..]
Het voorbeeld van het Oekraïne referendum (en eerder de Europese grondwet toont) aan dat de gevestigde orde NIETS met de burger heeft.
Veel mensen vinden dat de EU te ver is doorgeschoten. Het is van de knotse dat we ons eigen monetair beleid niet kunnen voeren. We gaan niet meer over onze grenzen. En wat te denken over de migratie. Onze cultuur verdwijnt langzaam maar zeker. Globailisering is niet langer alleen maar een zegen etc.
Er is veel aan de hand. Niet alleen in Nederland. Overal is het hetzelfde probleem dat politici de problemen niet weten te adresseren. Dan stijgt dit de kop op.
Dat is van alle tijden. Binnen dit systeem gaat dit ook nooit veranderen.
Kijk dit maar eensquote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:08 schreef Webschip het volgende:
[..]
Het voorbeeld van het Oekraïne referendum (en eerder de Europese grondwet toont) aan dat de gevestigde orde NIETS met de burger heeft.
Veel mensen vinden dat de EU te ver is doorgeschoten. Het is van de knotse dat we ons eigen monetair beleid niet kunnen voeren. We gaan niet meer over onze grenzen. En wat te denken over de migratie. Onze cultuur verdwijnt langzaam maar zeker. Globailisering is niet langer alleen maar een zegen etc.
Er is veel aan de hand. Niet alleen in Nederland. Overal is het hetzelfde probleem dat politici de problemen niet weten te adresseren. Dan stijgt dit de kop op.
Dat is van alle tijden. Binnen dit systeem gaat dit ook nooit veranderen.
Je ziet gewoon duidelijke gradaties. Klaver wordt inderdaad als de nieuwe Messias behandeld, maar PvdA, CDA en D66 krijgen ook relatief weinig kritiek. ChristenUnie gisterenavond ook niet. Geen nare filmpjes, geen moeilijke vragen. Geen boze of wanhopige burgers, niks van dat. De "kritiek" van de burgers was gisteren ook weer linksdraaiend. Dat eerste mens lepelde zowat letterlijk zinnen uit de PvdA-campagne op, daarna kwam iemand die D66-lid is.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 08:50 schreef danos het volgende:
[..]
Ze zijn wel aardig kritisch op iedereen, behave op de wandelende commercial Jesse Klaver, die heeft nog echt nul tegenwicht gehad en wordt veelal bijgestaan in de 'discussies'.
Het is inderdaad schofterig dat de NPO zich weer van haar meest linkse kant laat zien.
Wat ben jij een idioot.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:03 schreef Klopkoek het volgende:
Fortuijn, Baudet en Wilders ZIJN de gevestigde orde.
Oh, je bent gewoon een trol.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:14 schreef Klopkoek het volgende:
Baudet. Hij staat voor repressie, segregatie en ongelijkheid.
Het lijstje gasten dat "toevallig" in de studio zat tijdens de uitzendingquote:Op zaterdag 11 maart 2017 01:12 schreef Nintex het volgende:
[..]
twitter:asifonly1 twitterde op zaterdag 11-03-2017 om 02:03:50@thierrybaudet genaaid door #penj1 Adam Almarini. Bestuurslid #PvdA Utr.2 Jan Willem Schouw. Min. AZ #D663 Marie… https://t.co/TCsU2iooTd reageer retweet
Zo werkt dat, met die "toevallige" burgers... "Het gewone volk" aan het woord...quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:22 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Het lijstje gasten dat "toevallig" in de studio zat tijdens de uitzending
twitter:asifonly1 twitterde op zaterdag 11-03-2017 om 02:03:50@thierrybaudet genaaid door #penj1 Adam Almarini. Bestuurslid #PvdA Utr.2 Jan Willem Schouw. Min. AZ #D663 Marie… https://t.co/TCsU2iooTd reageer retweet
quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:21 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wat ben jij een idioot.
Doe het anders met argumenten, dit voegt weinig toe.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Oh, je bent gewoon een trol.
Het barst bij de PVV van de teleurgestelde PvdA-kiezers.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Voor de Vara zijn mensen die maar gemeenteraadslid zijn en maar 1 of 2 tonnetjes per jaar verdienen het gewone volk.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zo werkt dat, met die "toevallige" burgers... "Het gewone volk" aan het woord...
Dat Klaver daar met fluwelen handschoenen is aangepakt klopt echt totáál niet.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Voor de Vara zijn mensen die maar gemeenteraadslid zijn en maar 1 of 2 tonnetjes per jaar verdienen het gewone volk.
Bolkestein is gevestigde orde, omdat hij van de VVD is en omdat hij eurocommissaris is geweest. De overige drie "gevestigde orde" noemen, is volstrekt absurd. Op het onderwerp immigratie / integratie is er ook nauwelijks naar deze mensen geluisterd. Nog steeds is er een te hoge immigratie, nog steeds zijn bestaande problemen niet opgelost. Terroristen kunnen ongezien de grenzen oversteken, mensen die zijn uitgeprocedeerd kunnen gewoon illegaal in Nederland blijven. Zie bijvoorbeeld: NWS / Nederland: 110-970 oorlogsmisdadigers lopen vrij rondquote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bolkestein, Fortuijn, Baudet en Wilders ZIJN de gevestigde orde. En die orde heeft ook meer dan genoeg geluisterd en opgeschoven naar die club. Absoluut.
Het buitenland ziet dat beter dan onszelf
https://www.trouw.nl/same(...)-ook-niet-~a10dc675/
https://www.nytimes.com/2(...)t-and-dull.html?_r=0
https://www.washingtonpos(...)m_term=.b6938044d6fc
Ik mag hopen dat de meeste mensen hun stem toch niet laten afhangen van 1 optreden en dat men kijkt naar partij punten..quote:Op zaterdag 11 maart 2017 02:10 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
De media bepaald wat de meeste mensen gaan stemmen. Dat is gewoon zo en natuurlijk absurd, maar dit is al jaren zo. Eigenlijk sinds ik mij kan heugen.
Hij trapt de probleemgevallen verder de stront in. Nare man. Betaald door Rusland en het kapitaal. Dat is een feit.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Oh, je bent gewoon een trol.
Het is typisch zo'n uitspraak die nu shockerend overkomt, maar waarvan mensen over een jaar of 30 waarschijnlijk zeggen: hij had gewoon gelijk. Een beetje zoals dat nu geldt voor driekwart van het oeuvre van Janmaat.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 11:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
Baudet kon zich niet verdedigen omdat hij moest toegeven dat het niet zo'n handige uitspraak was.
Dat is niet de schuld van Frits.
Baudet zei hetzelfde wat de helft van bevolking denkt: Grenzen dicht, het land is vol.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is typisch zo'n uitspraak die nu shockerend overkomt, maar waarvan mensen over een jaar of 30 waarschijnlijk zeggen: hij had gewoon gelijk. Een beetje zoals dat nu geldt voor driekwart van het oeuvre van Janmaat.
Inhoudelijk is er trouwens heel veel te zeggen voor het argument dat de elite kiest voor een vervangingspolitiek. We hebben nog niet half in de gaten hoe groot de consequenties zijn van het "Wir schaffen das" van Merkel.
Die naïef-linkse benadering van de afgelopen 40 jaar heeft wél geholpen, wil je zeggen? Turkse en Marokkaanse jongeren die zich geen Nederlander voelen, maar alleen Turk en Marokkaan. Verregaande segregatie, groepen mensen die compleet langs elkaar heen leven, mensen die hier soms al decennia wonen en de taal niet spreken, de tweede generatie die radicalere opvattingen heeft dan de eerste, ouders die falen in de opvoeding, de radicalisering van moslimjongeren, de forse oververtegenwoordiging in criminaliteitscijfers, enzovoort, enzovoort.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Baudet lost net zoals Wilders, Verdonk, Fortuyn, Bolkestein geen snik op en zal de verwijdering en agressie alleen maar doen toenemen.
En een keiharde leugenaar, ben je.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:14 schreef Klopkoek het volgende:
Het resultaat is dat we rassenrellen zoals in de VS zullen gaan krijgen (wat Wilders ook wil). En een krimpende middenklasse die zich voor het haatkarretje van de 1% laat spannen.
Trollen gebruiken geen argumenten.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:26 schreef Specularium het volgende:
[..]
[..]
Doe het anders met argumenten, dit voegt weinig toe.
quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:03 schreef Klopkoek het volgende:
Het buitenland ziet dat beter dan onszelf
https://www.washingtonpos(...)m_term=.b6938044d6fc
quote:University-educated, financially successful and raised in the culturally progressive firmament of the Netherlands’ biggest city, Lammers had long staked her ground on the left. Her father was a regional mayor from the Labour Party, and she identified as a supporter well into adulthood.
“I was very politically correct,” she said. “I believed in the social experiment.”
It was a move up the social ladder that precipitated her shift across the political spectrum.
In 2005, she and her husband bought their home in the Amsterdam neighborhood of IJburg, an innovative development built on a cluster of artificial islands.
Like many who moved to the neighborhood, Lammers and her husband did so because the area offered bigger houses at lower prices than could be found in the crammed city center. And at first, it was everything they had hoped.
“It had a village feeling. Everyone knew each other. They put a temporary supermarket in a tent,” she recalled. “It was cozy.”
quote:But then came a surprise. Families of Moroccan and Turkish origin started moving in, part of a social program to dedicate 30 percent of the development’s housing to people on low incomes, the disabled or the elderly.
“You think you’re going to live in a well-to-do neighborhood,” she said. “But you end up living in a so-called black neighborhood because of the socialist ideology.”
Dat moet pijnlijk zijn om latere leeftijd je hele wereldbeeld zo in te zien storten en je te realiseren dat je je hele leven in een illusie geloofd hebt.quote:
Die is er nooit geweest.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die naïef-linkse benadering van de afgelopen 40 jaar heeft wél geholpen, wil je zeggen?
Rechts heeft ze binnen gehaald, dat klopt, maar uiteindelijk was het links die ze hier wilden houden. Dat is iets wat vaak vergeten wordt.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die is er nooit geweest.
https://www.trouw.nl/home(...)ulticulti-~a48c474a/
Het is ook een gotspe dat je de vele wetswijzigingen en verboden onder Verdonk negeert. Van identificatieplicht, inburgeringswet, verminderd geld voor achterstandsscholen, sociale wetgeving naar de klote enzovoorts.
Natuurlijk heeft het de problemen niet verminderd, dat zeg ik nu juist. Het is alleen wel totaal lachwekkend dat homohater Baudet met de volstrekt overbodige 'wet Nederlandse waarden' durft te komen. Langspeelplaat op repeat stand.
Ik hield op met lezen bij "Die is er nooit geweest", sorry. Wellicht voeren we die discussie elders nog wel eens.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die is er nooit geweest.
https://www.trouw.nl/home(...)ulticulti-~a48c474a/
Het is ook een gotspe dat je de vele wetswijzigingen en verboden onder Verdonk negeert. Van identificatieplicht, inburgeringswet, immigratiewet (2000 en 2010), verminderd geld voor achterstandsscholen, sociale wetgeving naar de klote enzovoorts.
Natuurlijk heeft het de problemen niet verminderd, dat zeg ik nu juist. Het is alleen wel totaal lachwekkend dat homohater Baudet met de volstrekt overbodige 'wet Nederlandse waarden' durft te komen. Langspeelplaat op repeat stand. Mensen kennen de historie niet en lopen achter onderdrukkers aan.
Rechts beleid is verantwoordelijk voor de ghetto vorming, niet links.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:53 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat moet pijnlijk zijn om latere leeftijd je hele wereldbeeld zo in te zien storten en je te realiseren dat je je hele leven in een illusie geloofd hebt.
Onzin. Den Uyl stuurde aan op re-migratie. VVD was tegen.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rechts heeft ze binnen gehaald, dat klopt, maar uiteindelijk was het links die ze hier wilden houden. Dat is iets wat vaak vergeten wordt.
En waar haal je in godsnaam al die onzin over Baudet vandaan?
Er mist wat zelfkritiek bij jou. Je zegt nog net niet dat alle ellende in de wereld door rechts veroorzaakt is, en dat die arme linksen de kans niet krijgen.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 12:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Rechts beleid is verantwoordelijk voor de ghetto vorming, niet links.
Rechts is ook verantwoordelijk voor de migratie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |