abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169426556
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 01:38 schreef Heufd het volgende:
Nieuwe Wegen is genoemd vandaag!
Ik moet het nog tegenkomen. Fijn, in totaal één seconde aandacht in alle NPO-uitzendingen tot dusver.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 01:43:07 #152
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_169426574
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 01:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik moet het nog tegenkomen. Fijn, in totaal één seconde aandacht in alle NPO-uitzendingen tot dusver.
Frits Wester noemde het héél even.
pi_169426586
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 01:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het is overduidelijk framing. En dan te bedenken dat Jinek zo aangebrand reageerde toen Roos haar niet objectief noemde.
Jinek kan niet tegen kritiek. Wel uitdelen maar niet incasseren.. :{ zelfingenomen type.
pi_169426588
PvdA-vrouwtje in het publiek. Lepelt bijna standaard de PvdA-clichés op.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2017 01:44:30 ]
pi_169426598
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 01:33 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Jinek & Pauw zijn inderdaad niet objectief, al is er ook een stuk meer aan te merken op types als Jan Roos en Thierry Baudet dan op de andere lijsttrekkers die er zijn geweest. Er zullen ook best wat kleinere partijen genegeerd worden door P&J, aangezien 99% van de kiezers niet op de Ondernemerspartij en de Burgerbeweging zit te wachten.

Dat is wat anders dan een mediacomplot, want er zijn ook programma's met een rechtse grondslag met een groot publiek, zoals Goedemorgen Nederland.
99% van de kiezers zit daar niet om te wachten, omdat? Juist, omdat een paar praathoofden op de TV dat vinden aan de hand van virtuele zetels.
pi_169426627
Lekker gevarieerd, die reacties uit het publiek. Een PvdA-dame, een D66-lid, iemand met migrantenachtergrond...
pi_169426635
Nou, daar is het grote moment dan hoor....
pi_169426640
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 01:39 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch een structureel probleem bij hem
Ik zie z'n beschaafdheid eerder als een probleem. Je moet bij de juiste gelegenheid genadeloos kunnen zijn voor je tegenstanders. Wilders/Bosma hebben dat beter in de gaten.
pi_169426656
Wat een diepgang weer....

Misschien kan Frits Wester z'n invloed bij RTL aanwenden om Monasch daar aan tafel te krijgen. Bij P&J moet je eigenlijk niet willen zitten. Je wordt alleen maar voor gek gezet.
pi_169426666
Het wordt hoog tijd dat die linkse publieke omroep eens homeopathisch verdund wordt :P
pi_169426669
Baudet gaat stoïcijns om met de flauwigheden, zoals die foto van hem op die piano. Gebeurt allemaal BEWUST om zijn verhaal te verstoren. Echt kwalijk.

Maar Baudet blijft onverstoorbaar zijn verhaal vertellen. ^O^
Mijn respect voor deze man groeit alleen maar verder.
pi_169426673
Baudet is gewoon een toffe peer. Eerlijk en durft te benoemen wat de pijnpunten zijn. Maar dat mag niet... hij moet z'n bek houden -O-
  zaterdag 11 maart 2017 @ 01:57:05 #163
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_169426675
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 01:45 schreef Nintex het volgende:

[..]

99% van de kiezers zit daar niet om te wachten, omdat? Juist, omdat een paar praathoofden op de TV dat vinden aan de hand van virtuele zetels.
Inderdaad, maar de media is geen liefdadigheidsinstelling. Ook bij de NPO zijn kijkcijfers belangrijk, want aan de hand van die cijfers wordt het succes van een programma bepaald, je moet mensen aan je programma blijven binden. Geen enkele omroep (publiek of commercieel) wordt tegengehouden om die splinterpartijen uit te nodigen.

Praathoofden vind ik overigens een erg matig anglicisme.
pi_169426679
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 01:55 schreef Elfletterig het volgende:
Baudet gaat stoïcijns om met de flauwigheden, zoals die foto van hem op die piano. Gebeurt allemaal BEWUST om zijn verhaal te verstoren. Echt kwalijk.

Maar Baudet blijft onverstoorbaar zijn verhaal vertellen. ^O^
Mijn respect voor deze man groeit alleen maar verder.
Dat introductiefilmpje van hem was ook weer typerend. Een aaneenschakeling van absurdistische fragmenten om een bepaald beeld over hem af te roepen.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 01:58:28 #165
262211 hhh38
pi_169426684
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 01:57 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat introductiefilmpje van hem was ook weer typerend. Een aaneenschakeling van absurdistische fragmenten om een bepaald beeld over hem af te roepen.
Dat vond ik het meest positieve wat ik van hem heb gezien. Zo gauw hij begint te praten zakt ie snel in mijn achting
pi_169426690
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 01:57 schreef Tuned22 het volgende:
Baudet is gewoon een toffe peer. Eerlijk en durft te benoemen wat de pijnpunten zijn. Maar dat mag niet... hij moet z'n bek houden -O-
Ze zetten echt alles op alles om hem belachelijk te doen lijken. In de rede vallen, uitspraken uit hun verband trekken, suggestief filmpje, bewust bepaalde foto's op de achtergrond....

De kijker doorziet dit echt wel.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 01:59:43 #167
262211 hhh38
pi_169426696
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 01:51 schreef Mugger2.0 het volgende:

[..]

Ik zie z'n beschaafdheid eerder als een probleem. Je moet bij de juiste gelegenheid genadeloos kunnen zijn voor je tegenstanders. Wilders/Bosma hebben dat beter in de gaten.
Elkaar de hele tijd voor rotte vis uitmaken en lekker radicale dingen roepen gaat de politiek echt verder helpen inderdaad!
pi_169426701
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 01:58 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat vond ik het meest positieve wat ik van hem heb gezien. Zo gauw hij begint te praten zakt ie snel in mijn achting
Dat heb ik nou precies bij Klaver en Pechtold.
pi_169426705
quote:

[..]

De partijdigheid druipt er aan alle kanten van af.
pi_169426716
Hehehehe... dat schouderklopje van Eva Jinek bij Baudet. Wat zou ze daar mee willen zeggen?
pi_169426723
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 02:02 schreef Elfletterig het volgende:
Hehehehe... dat schouderklopje van Eva Jinek bij Baudet. Wat zou ze daar mee willen zeggen?
Eva is de verkeerdste niet in dat programma. Die voert wel vaker discussies met open vizier. Het is meer de gebruikelijke Pauw en Witteman en nu Pauw redactie die het programma in elkaar draait die het probleem vormen.
pi_169426742
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 02:05 schreef Nintex het volgende:

[..]

Eva is de verkeerdste niet in dat programma. Die voert wel vaker discussies met open vizier. Het is meer de gebruikelijke Pauw en Witteman en nu Pauw redactie die het programma in elkaar draait die het probleem vormen.
De VARA-saus ligt er inderdaad dik bovenop, met linkse cabaretiers. Het spit battle-filmpje is normaal een onderdeel van het VARA-programma Cojones.

Wat mij vooral stoort, is hoe gekleurd dit programma is. Het is nog maar een paar maanden geleden dat die NPO-bazin door het stof ging en verbetering beloofde. Je kunt werkelijk niet met droge ogen beweren dat die verbetering gestalte krijgt.

Vanavond zie je het ook weer: Segers krijgt niet of nauwelijks kritische vragen, Baudet wordt van alle kanten bestookt, onderbroken, belachelijk gemaakt, noem maar op. Jan Roos onderging hetzelfde lot.
pi_169426753
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 02:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De VARA-saus ligt er inderdaad dik bovenop, met linkse cabaretiers. Het spit battle-filmpje is normaal een onderdeel van het VARA-programma Cojones.

Wat mij vooral stoort, is hoe gekleurd dit programma is. Het is nog maar een paar maanden geleden dat die NPO-bazin door het stof ging en verbetering beloofde. Je kunt werkelijk niet met droge ogen beweren dat die verbetering gestalte krijgt.

Vanavond zie je het ook weer: Segers krijgt niet of nauwelijks kritische vragen, Baudet wordt van alle kanten bestookt, onderbroken, belachelijk gemaakt, noem maar op. Jan Roos onderging hetzelfde lot.
Segers zat er sowieso voor spek en bonen bij. Heeft misschien 2 zinnen laten horen. Voornamelijk kreeg Aboutaleb spreektijd. Baudet had dat door en reageerde heel slim op Aboutaleb voordat Jinek en Pauw door hadden dat hij een zin had afgemaakt. Tot slot zat Frits Wester er als een soort van dolle hond bij om met stemverheffingen hysterie te zaaien.
pi_169426760
quote:

[..]

De media bepaald wat de meeste mensen gaan stemmen. Dat is gewoon zo en natuurlijk absurd, maar dit is al jaren zo. Eigenlijk sinds ik mij kan heugen.
pi_169426764
Wel genot dat Baudet nieteens klapte voor Dolf, die Baudet dacht waarschijnlijk wat een maf kereltje :D
pi_169426779
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 02:12 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het mooie is dat dat niet meer zo is. Dankzij Social media gaan partijen als FvD om de zittende media boeren heen.
De TV en kranten nog steeds. Je merkt het aan alle programma's. Vandaag weer DWDD Trump bash en natuurlijk Wilders even voor gek zetten, maar een hele uitzending wijden aan het enorme falen van de VVD daar gaan we niet aan beginnen.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 02:14:12 #177
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169426785
Omdat iedereen Wilders uitkakt ga je er juist op stemmen.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_169426786
quote:
Dat weet je toch? Risico van het vak. Hiddema gaat gewoon bij die Harry Mens zitten. Hoef je tenminste nul kritische vragen te verwachten.
pi_169426789
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 02:14 schreef Mugger2.0 het volgende:

[..]

Dat weet je toch? Risico van het vak. Hiddema gaat gewoon bij die Harry Mens zitten. Hoef je tenminste nul kritische vragen te verwachten.
Harry Mens haha wat een baas is dat :D
pi_169426794
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 02:14 schreef Mugger2.0 het volgende:

[..]

"Zeg Theo, zou jij kiezen voor een coalitie met de VVD of met het CDA als premier?"

"Je hebt ook een boek geschreven, vertel er eens wat over"

"Weet je, ik voel Pim bij ons"

Harry :')
pi_169426828
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 02:10 schreef Nintex het volgende:

[..]

Segers zat er sowieso voor spek en bonen bij. Heeft misschien 2 zinnen laten horen. Voornamelijk kreeg Aboutaleb spreektijd. Baudet had dat door en reageerde heel slim op Aboutaleb voordat Jinek en Pauw door hadden dat hij een zin had afgemaakt. Tot slot zat Frits Wester er als een soort van dolle hond bij om met stemverheffingen hysterie te zaaien.
Segers straalde de redelijkheid uit. Net zoals dat bij Pechtold het geval was toen Jan Roos werd beschadigd.

Maar Baudet krijgen ze niet klein, denk ik. Ik zie FvD wel 1-2 zetels pakken. De rest van de partijtjes, op DENK na, is effectief uitgeschakeld.

Hoewel ik de man verafschuw, begin ik te begrijpen waarom Kuzu vanavond heeft afgezegd. Hij had waarschijnlijk geen zin om tegenover Aboutaleb te worden gezet. En reken maar dat de redactie de filmpjes om DENK te beschadigen al had klaarstaan. De messen waren al geslepen.

Kuzu - credit where credit is due - heeft dit waarschijnlijk op tijd doorzien. Hij realiseerde zich dat een optreden in dit programma zijn partij meer zou schaden dan dat het voordeel oplevert.
pi_169426844
Enkelvrouw twitterde op zaterdag 11-03-2017 om 00:38:38 @La_Moonnn @pauwnl Haha ja ik ben journalist nee ik kreeg er niks voor. reageer retweet
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 02:32:16 #183
262211 hhh38
pi_169426872
Baudet is een wolf in schaapskleren
pi_169426877
Harde backfire voor P&J op twitter. Baudet krijgt alleen maar meer sympathie na deze uitzending.
pi_169426906
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 02:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Harde backfire voor P&J op twitter. Baudet krijgt alleen maar meer sympathie na deze uitzending.
De uitzending van vanavond bewijst duidelijk dat de partijdigheid en de manier waarop Jan Roos vorige week werd beschadigd geen toeval was.

Ik kan nauwelijks over de man praten zonder te benadrukken dat ik hem verafschuw, maar die fucking Kuzu heeft gewoon gelijk: de media fungeren als poortwachters van de gevestigde orde.

Ik kan me trouwens ook niet herinneren dat de verkiezingscampagne in 2012 ook zo partijdig was, behoudens de gebruikelijke stellingname van kranten. Media lijken drukker met het profileren van de partijen van hun voorkeur dan met objectief verslag doen van de verkiezingscampagne.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 02:53:24 #186
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_169426935
FvD doet het best goed en Baudet heeft het goed voor ogen, ook wanneer je z'n boekje leest.
Hij neigt wat naar een vakmatige aanpak van het regeren.

Zit de herhaling te kijken en Jinek zet Baudet op z'n Roosje terug in het hok, bek houden want het gaat van je eigen tijd af. Kweetniet hoe je het noemt maar het is inframen en indammen van onwelvallige analyses. Goed hoe Baudet z'n kalmte bewaard.

Offtopic: opvallend hoe Pauw en Jinek elkaar zitten te vozen, steeds camera-wegschakelingen waarbij Jinek en Pauw de arm achter elkaar stoel houden en wegtrekken, Deed ik ook toen ik 16 was of zo, om te laten zien dat "we" bij elkaar hoorden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_169426976
Soms denk ik dat Baudet mijn posthistorie als intellectueel referentiekader gebruikt.
pi_169426978
Het is het een trucje, je maakt iemand belachelijk of maakt een groot punt van bijzaken om de kern van de boodschap te kunnen ontwijken. Ik zie aan het begin van de avond bij 'De wereld draait door' een hoogleraar vertellen dat als Wilders paspoorten wil afpakken dat het een absurde stelling is want dat kan staatsrechtelijk niet en de rest van de tafel knikt instemmend. Een paar uur later op de dezelfde Vara hoor ik bij Pauw&Jinek Aboutaleb zeggen als je naar Syrië wil ga dan, maar lever wel je paspoort bij mij in en hij krijgt groot applaus!

Ze hebben Baudet even in het linkse valletje laten lopen. In een frame drukken en vervolgens niet laten uitpraten als hij met een verweer komt. Woorden in de mond leggen die hij niet zei en Leidserijn gasten uitnodigen die gewoon feitelijke onjuistheden zitten te verkondigen. Het was een hetze tegen Baudet.
pi_169426998
Die mensen die aan het woord waren werken gewoon in de politiek. Belachelijk. Vooropgezet dus om Thierry te naaien. :r
(she/her)
pi_169426999
Hij had moeten zeggen: Ik heb er spijt van omdat ik de naargeestig en- domheid van de Nederlandse media flink had onderschat.
pi_169427002
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 02:32 schreef hhh38 het volgende:
Baudet is een wolf in schaapskleren
Je hebt ook wolven nodig om de linkse ratten te bestrijden.
pi_169427008
Baudet de tijd geven om iets uit te leggen? Nah, geen tijd voor. We moeten het weer 15 minuten over poppetjes hebben. En goh, kijk eens wat een leuk plak en knip filmpje die door een 12 jarige in elkaar geflanst is. Vergeten jullie niet dat Baudet een racist is? Fijne nacht.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 08:09:09 #193
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_169427292
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 03:29 schreef Fylax het volgende:
Die mensen die aan het woord waren werken gewoon in de politiek. Belachelijk. Vooropgezet dus om Thierry te naaien. :r
:')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_169427553
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 02:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ze zijn wel aardig kritisch op iedereen, behave op de wandelende commercial Jesse Klaver, die heeft nog echt nul tegenwicht gehad en wordt veelal bijgestaan in de 'discussies'.

Het is inderdaad schofterig dat de NPO zich weer van haar meest linkse kant laat zien.
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 09:03:38 #195
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169427683
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 08:50 schreef danos het volgende:

[..]

Ze zijn wel aardig kritisch op iedereen, behave op de wandelende commercial Jesse Klaver, die heeft nog echt nul tegenwicht gehad en wordt veelal bijgestaan in de 'discussies'.

Het is inderdaad schofterig dat de NPO zich weer van haar meest linkse kant laat zien.
Dit is echt nonsens. Toen Klaver daar zat werd hij finaal afgemaakt. Kijk de uitzending maar terug. Er bleef niets van zijn aura over. Hij kreeg een stel boeren tegenover zich, waar hij totaal niet op was voorbereid.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 11 maart 2017 @ 09:09:22 #196
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_169427737
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 03:29 schreef Fylax het volgende:
Niet heel belachelijk.

Ik vind dat iedereen moet stoppen met zeiken op de "linksche NPO!". Althans, in ieder geval bij dit programma. Het zit, al vanaf de eerste aflevering, in de aard van het programma dat ze iedereen "aanvallen". Het is echt geen geheim complot of iets, ze doen het niet eens stiekem. Dat is het programma. En ook Klaver werd "aangepakt", ook volgens dit topic als ik me het kan herinneren.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 11 maart 2017 @ 09:14:08 #197
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169427789
Net teruggekeken. Ik hoopte op een topshow omdat iedereen hier zo uitgesproken was over het lot van Baudet, maar dat viel tegen.

Het viel toch wel mee hoe Baudet aangepakt werd? Alleen Wester liet wat Matroostrekjes zien door continu keihard aan te vallen, maar verder vond ik het wel meevallen. Ja, hij werd vaak onderbroken maar dat komt gewoon omdat hij bijzonder lang van stof is en ze een vol programma hebben.

Hij heeft ook de kans gehad gewoon zijn verhaal te doen. Bijvoorbeeld over die wet nederlandse waarden of hoe hij het noemt. Pauw zegt er dan wel bij dat het allemaal al zo is, maar hij krijgt gewoon de kans om te reageren daarop en wordt daarna niet afgebrand, hoewel er wel wat ruimte voor was geweest. Het is jammer dat hij niet zo goed is in debaten. Bijvoorbeeld de zaak met die Turkse minister. Daar ben zelfs ik het gewoon met hem eens, net als naar ik vermoed een flink deel van Nederland. Maar hij kan zich daar gewoon niet zo goed verwoorden. Ja, het kernprobleem is integratie, maar wat hij eigenlijk bedoelt en hoe het punt veel beter overkomt is wanneer hij zegt dat het eigenlijke probleem is dat je veel Turken hebt die zo slecht geintegreerd zijn dat ze zich blijkbaar meer Turk dan Nederlander voelen en die groep zo groot is dat het voor Turkije heilzaam is hier campagne te voeren.

Dat is natuurlijk ook te belachelijk voor woorden. Maar zo concreet is hij niet geworden, hij bedoelde het wel maar hij heeft gewoon moeite to the point te komen. Daarom werd hij ook vaak afgekapt, het duurde te lang. Dit programma wil een snel programma zijn en daar heb je niet a la buitenhof 5 minuten om je standpunt uit te leggen. Het enige wat ik slecht vond van het programma uit is dat Baudet aangevallen werd door die vinexvent en daar niet op mocht reageren en Zegers bij de volgende wel uitgebreide spreektijd kreeg. Je zag ook aan Baudet dat hij er daarna een beetje klaar mee was.

Frits was gewoon erg vervelend, maar dat was eigenlijk de enige die vol in de aanval ging. Al met al moeten jullie je hier allemaal niet zo aanstellen in die slachtofferrol, want het viel allemaal wel mee
Laffe huichelaar
  zaterdag 11 maart 2017 @ 09:15:53 #198
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_169427810
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 09:09 schreef richolio het volgende:

[..]

Niet heel belachelijk.

Ik vind dat iedereen moet stoppen met zeiken op de "linksche NPO!". Althans, in ieder geval bij dit programma. Het zit, al vanaf de eerste aflevering, in de aard van het programma dat ze iedereen "aanvallen". Het is echt geen geheim complot of iets, ze doen het niet eens stiekem. Dat is het programma. En ook Klaver werd "aangepakt", ook volgens dit topic als ik me het kan herinneren.
Inderdaad. Iedere politicus heeft tot nu toe publiek voor zich gehad wat niet op hem/haar zou stemmen. Over aanpakken gesproken, Rutte is tot nu toe het hardst aangepakt. Ook nog eens over een probleem wat al langer speelt dan zijn regeerperiode.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 09:23:49 #199
192592 SureD1
------------------------------
pi_169427882
Zo r/The_Thierry hier zeg, wat een echochamber... het hele FvD electoraat op een vierkante meter :D

Zelden zo een inhoudsloze charlatan gezien als Baudet...
  zaterdag 11 maart 2017 @ 09:25:55 #200
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_169427899
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 09:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit is echt nonsens. Toen Klaver daar zat werd hij finaal afgemaakt. Kijk de uitzending maar terug. Er bleef niets van zijn aura over. Hij kreeg een stel boeren tegenover zich, waar hij totaal niet op was voorbereid.
Maar dat past niet in het straatje van de Baudet-huilers hier. Net als je ze niet hoort over dat Asscher het zowat moest afleggen in Nieuwsuur tegen een welbespraakte ondernemer en Asscher/Klaver een veel pittiger behandeling kregen dan de rest van Diana Matroos in het Carré-debat.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')