abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 10 januari 2017 @ 18:24:07 #1
9859 crew  Karina
Woman
pi_168033804
Welkom bij het Fitness topic! Een topic voor mensen die beginnen met fitness alsook mensen die gevorderd zijn!



Wat houdt fitness in?
Met fitness wordt het geheel van sporten en activiteiten die bedreven worden in sportscholen of thuis bedoeld. Het uiteindelijke doel van het beoefenen van fitness kan zijn:

• Gericht op algehele conditieverbeteringen.

• Gericht op vetverbranding en afslanken (Spinning, Aerobics, Cardiofitness etc.)

• Gericht op groei (hypertrofie) of versterking van spiermassa
(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/fitness)

Waarom een fitness topic?
Veel mensen die beginnen met fitness hebben soms een verkeerd beeld van hoe men het beste vet kan verliezen, hun conditie moet verbeteren of hoe ze het beste krachttrainingen kunnen ondergaan. Daarom zijn er hier zowel beginners als gevorderden die kunnen discussiëren over wat de optimale middelen zijn om een zo optimaal mogelijke werking te krijgen van het doel dat je wil bereiken!
Er is ook een bodybuild reeks op FOK!, dat is voor de mensen die puur op krachttraining gefocused zijn, een aanrader voor als je spiermassa / spierkracht wil trainen, in dit topic staan veel handige feiten en weetjes en ervaringen!

BOVENAL: Schroom niet om in dit fitness topic van alles te vragen!!! Iedereen moet ergens beginnen, schaam je ook niet in de sportschool zelf voor oefeningen! Je doet het voor jezelf. Als je het goed doet, zul je alleen maar beter resultaat zien. Voor de gevorderden bij dezen gevraagd om constructieve antwoorden! Sommige zaken zullen als 'dom' en 'ontwetend' worden ontvangen, maar leg dan begripvol uit waarom diegene incorrect bezig is.

Handige sites

Starting Strength
Een Nederlandse site dat haarfijn de visie van Mark Rippetoe over het zogenaamde 'Starting Strength” principe uitlegt. Hier staan oefeningen bij om voor beginners zo snel mogelijk sterk te worden! Zorg ervoor dat je de oefeningen goed uitvoert!

Voedingswaardetabel!
Je kan hier per voedsel bekijken wat de voedingswaarde is! Zo zit er veel eiwit in tonijn / zalm en rosbief! Weet je wat, bekijk het zelf maar even! De site is overzichtelijk en simpel!

Basisinformatie Voeding!
Een topic van het fitnessforum.nl waar belangrijke informatie op staat voor, je raadt het al, de voeding in combinatie met het fitnessen! Er staan voedingsschema's in van mensen die dat forum bezoeken, handig ter vergelijking of om ideeën op te doen!

Basisinformatie Training!
Informatie over -jawel- hoe je bijvoorbeeld je persoonlijke trainingsschema bij elkaar stelt. Een overzicht van alle spieren in je lichaam, de verschillende stijlen van trainen (fullbody / split etc.)!

Wat is jouw caloriebehoefte?
Zoals wel duidelijk is, is een goede voeding essentieel om tot een goed resultaat te komen qua afvallen / conditie verbetering / spiermassa kweken. Dit betekent dat je vooral niet minder moet gaan eten! Maar hoe weet je nu hoeveel jij nu verbrand? Daar zijn richtlijnen voor, die op deze site staan aangegeven op een drietal formules. Lees goed door wat er staat, zo moeilijk is het niet te begrijpen!

De do's en dont's van krachttraining voor beginners!
The title says it all! Een simpel maar overzichtelijk overzicht (hihi) van zaken die je goed in het achterhoofd moet houden!

Filmpjes van ScoobyDoo zijn ook informatief! Hij heeft misschien wel een gek hoofdjen!




Tips!

• Voer cardio altijd ná krachttraining uit! Tien minuten cardio is genoeg voor de warming up!

• Cardio voor de cooling down na krachttraining is belangrijk, zo zal je minder spierpijn krijgen omdat de verzuring beter uit je lichaam treedt!

• Zorg dat je genoeg eet! Eet niet te weinig, dan komt je lichaam in een spaarstand, en doe je al je werk voor niets!

• Als je spieren wil kweken, zorg dan dat je compound oefeningen doet, geen geïsoleerde oefeningen (compound= oefening met meerdere spiergroepen tegelijk, vb: bench press isolatie oefening is dat je één spier per oefening traint, vb: bicep curl)

• Zorg voor voldoende nachtrust! Je spieren bouwen zich pas op als je rust!

• Als je vet wil kwijtraken, zorg dan dat je qua voedsel om de 2 uur iets eet! Het beste is om zoveel mogelijk eiwitten per dag binnen wil krijgen als je krachttraining doet! Suiker is één van de slechtste dingen die je lichaam wil opnemen, dus let ook op frisdranken!

Tip van Weissman: Een werkstuk over Conditie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron

Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging! Hoewel het puur fysieke en mentale krachten opslokt, zou het ook handig te zijn om je goed voor te bereiden op hetgeen wat komen gaat, lezen dus! Het voorkomt nare blessures en tijdverspilling!
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator dinsdag 10 januari 2017 @ 18:27:21 #2
9859 crew  Karina
Woman
pi_168033884
Vraagje aan de fitnessers hiero: ik was vanmiddag bij de fysio en daar was een nieuw apparaat neergezet, mijn fysiotherapeute vertelde dat het een apparaat was waarbij je zonder zwaartekracht kon fitnessen. Nu was ik bezig met oefeningen en zo dus niet aan gedacht te vragen hoe dat ding heet. Weet iemand dat hier en heeft iemand een linkje naar een filmpje? Ben wel benieuwd.

Volgens mij was het een roei- of fietsapparaat met een heel groot dik zeil eroverheen, deels doorzichtig, daar zou je dan de benen kunnen zien als iemand erop bezig was. Het apparaat wordt blijkbaar gebruikt bij ernstige sportblessures (waar ik fysio heb is een sportmedischcentrum dus waarschijnlijk daarom dit apparaat) en wordt ook gebruikt bij mensen met een dwarslaesie (geloof ik, niet alles onthouden).

Iemand?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 10 januari 2017 @ 18:48:22 #3
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168034321
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:27 schreef Karina het volgende:
Vraagje aan de fitnessers hiero: ik was vanmiddag bij de fysio en daar was een nieuw apparaat neergezet, mijn fysiotherapeute vertelde dat het een apparaat was waarbij je zonder zwaartekracht kon fitnessen. Nu was ik bezig met oefeningen en zo dus niet aan gedacht te vragen hoe dat ding heet. Weet iemand dat hier en heeft iemand een linkje naar een filmpje? Ben wel benieuwd.

Volgens mij was het een roei- of fietsapparaat met een heel groot dik zeil eroverheen, deels doorzichtig, daar zou je dan de benen kunnen zien als iemand erop bezig was. Het apparaat wordt blijkbaar gebruikt bij ernstige sportblessures (waar ik fysio heb is een sportmedischcentrum dus waarschijnlijk daarom dit apparaat) en wordt ook gebruikt bij mensen met een dwarslaesie (geloof ik, niet alles onthouden).

Iemand?
Ik denk niet dat je zo'n apparaat in een fitness ruimte zal vinden. Denk dat het een beetje te duur is voor commercieel gebruik.

Wil je er een aanschaffen? :P
  Moderator dinsdag 10 januari 2017 @ 18:59:53 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_168034590
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 18:48 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je zo'n apparaat in een fitness ruimte zal vinden. Denk dat het een beetje te duur is voor commercieel gebruik.

Wil je er een aanschaffen? :P
Nope maar ik was benieuwd hoe het eruit ziet als iemand er op aan het oefenen is. Als ik maar weet hoe zoiets heet dan ben ik al een stukje verder. Fitness/zwaartekracht leverde niks op.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_168053657
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_168143338
Vraagje;

Ben sinds april 2016 zo'n 25kg afgevallen, puur door minder calorieën te nuttigen.
Sinds 2 maanden ook met hardlopen begonnen, loop 3x/week.
En nu dus ook de sportschool, vooral squat/deadlift/benchpress etc, maar dat kan door mijn werk + afstand dus maar 1x per week (zaterdag)

Welke oefeningen kan ik het beste thuis doen en hoe vaak?

Squat van 55 -> 70kg
Deadlift 130 -> 145kg
Bench 55 -> 65kg

Binnen 3 weken, maar dus ook maar 3x.

Moet ik dan aan Full Body Workouts denken oid?
pi_168151727
heb je thuis ook een halterstang en gewichten? daarmee plus een power rack heb je in principe geen sportschool meer nodig.
  zondag 15 januari 2017 @ 10:56:43 #8
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_168153750
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:54 schreef Pap89 het volgende:
Vraagje;

Ben sinds april 2016 zo'n 25kg afgevallen, puur door minder calorieën te nuttigen.
Sinds 2 maanden ook met hardlopen begonnen, loop 3x/week.
En nu dus ook de sportschool, vooral squat/deadlift/benchpress etc, maar dat kan door mijn werk + afstand dus maar 1x per week (zaterdag)

Welke oefeningen kan ik het beste thuis doen en hoe vaak?

Squat van 55 -> 70kg
Deadlift 130 -> 145kg
Bench 55 -> 65kg

Binnen 3 weken, maar dus ook maar 3x.

Moet ik dan aan Full Body Workouts denken oid?
als je net begint sowieso fullbody doen. Zeker als je ook nog wat extra wilt afvallen. Biceps curls verbranden wat minder :')

FB is mijn go to als ik een week of twee geen ritme kan houden door werk enzo. Evt kun de squat en de deadlift wisselen qua intensiteit. Bovenstaande uitbreiden met iets voor schouders en een roeibeweging en je bent er
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_168154878
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 08:25 schreef Deeltjesversneller het volgende:
heb je thuis ook een halterstang en gewichten? daarmee plus een power rack heb je in principe geen sportschool meer nodig.
Nee, nog niet, was al wel een beetje aan het inlezen er over.

Denk dat we nog wel een plekje op zolder kunnen maken :P
  zondag 15 januari 2017 @ 20:26:33 #10
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168172884
Kettlebells zijn ideaal voor thuis.

Heb thuis Kettlebells en een sandbag. Bar + plates zou heel mooi zijn maar daar heb ik gewoon geen ruimte voor.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 18 januari 2017 @ 19:52:48 #11
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_168251719
Ik faal even met google dus ik vraag het hier, wat is de term voor de oefening waarbij je begint met een bepaald gewicht, de oefening doet tot je niet meer kan, het gewicht verlaagt, dan weer doorgaan tot je niet meer kan etc.

*edit: Dat heet dus een dropset :+.

[ Bericht 12% gewijzigd door Rabieluh op 18-01-2017 20:01:03 ]
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_168349625
heeft iemand hier een kettlebell (thuis)? vraag me af of het echt waarde heeft. misschien op dagen dat naar de gym gaan er niet in zit. maar 20 kg is toch weinig meer dan een opwarmertje, of het nou veel nut heeft... meningen?
pi_168374633
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 18:45 schreef Deeltjesversneller het volgende:
heeft iemand hier een kettlebell (thuis)? vraag me af of het echt waarde heeft. misschien op dagen dat naar de gym gaan er niet in zit. maar 20 kg is toch weinig meer dan een opwarmertje, of het nou veel nut heeft... meningen?
Zie de meerwaarde er niet van in. Met een kettlebelt van 20kg kan je ook niks. Om te groeien heb je toch progressive overload nodig en je gebruikt ook nooit voor elke oefening 20kg.
  maandag 23 januari 2017 @ 17:54:48 #14
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168377205
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 18:45 schreef Deeltjesversneller het volgende:
heeft iemand hier een kettlebell (thuis)? vraag me af of het echt waarde heeft. misschien op dagen dat naar de gym gaan er niet in zit. maar 20 kg is toch weinig meer dan een opwarmertje, of het nou veel nut heeft... meningen?
https://www.t-nation.com/workouts/10000-swing-kettlebell-workout + nog tientallen meer Dan John dingen.

Heb er 3 thuis + een 40kg sandbag, Zijn genoeg leuke workouts mee te doen en als 20kg je niet zwaar genoeg is koop je toch een zwaardere? Ze zijn er tot 96kg als ik mij niet vergis.

Maar mijn aanraden is om eerst eens te beginnen met 16/24kg tot je de movements goed uitvoert en de meerwaarde ook hebt leren kennen.

Ik kan mij overigens niet voorstellen dat je het ziet als een "opwarmertje" als je ooit een paar serieuze KB-workouts gedaan hebt, je grip sterft langzaam af, je glutes worden gevoelig, je hartslag wil door het plafond. Zal ze zelf eerder zien als finisher dan als "opwarmertje".
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 23 januari 2017 @ 18:02:49 #15
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168377393
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:52 schreef Atemno het volgende:

[..]

Zie de meerwaarde er niet van in. Met een kettlebelt van 20kg kan je ook niks. Om te groeien heb je toch progressive overload nodig en je gebruikt ook nooit voor elke oefening 20kg.
Ligt oa aan je doelen denk ik dan, als je alleen maar groot wil worden zou het niet zoveel toevoegen aan je training. Wil je sterk en fit worden kan ik het alleen maar aanraden.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_168377492
Tijdje geen creatine gebruikt en door privé-omstandigheden wat minder consistent getraind en gegeten. Toch op alle compounds zo'n 5 kilo erbij weten te zetten in 1,5 maand, dus dat biedt best wel wat hoop voor de komende periode.
  Moderator maandag 23 januari 2017 @ 18:19:38 #17
9859 crew  Karina
Woman
pi_168377775
quote:
zie je post nu pas maar zo een is het idd zag vorige week wat mensen erin/op oefenen. Tx.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_168397571
quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2017 18:02 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ligt oa aan je doelen denk ik dan, als je alleen maar groot wil worden zou het niet zoveel toevoegen aan je training. Wil je sterk en fit worden kan ik het alleen maar aanraden.
Uiteraard. Van een 20kg kb word je trouwens niet sterk.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 17:22:23 #19
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168398760
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 16:28 schreef Atemno het volgende:

[..]

Uiteraard. Van een 20kg kb word je trouwens niet sterk.
Dat is natuurlijk ook nogal discutabel, simpel voorbeeld; als je eentje van 20kg nog strict bottom up kunt pressen maar die van 24kg niet meer, dan kun je echt wel sterker worden met een 20kg kettlebell.
Houd hem vervolgens eens een half uur vast in een farmer hold.
Moet je eens kijken welke spiergroepen je daar allemaal sterker mee maakt.

Ligt er dus toch echt aan wat je er mee doet. Maar ieder z'n manieren natuurlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_168413980
Was net een jongen in de sportschool die werkelijk 45 minuten heeft staan bellen.
Dan vraag ik mij echt af of je wel helemaal goed bij je paasei bent.
pi_168414015
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:00 schreef HarveySpecter het volgende:
Was net een jongen in de sportschool die werkelijk 45 minuten heeft staan bellen.
Dan vraag ik mij echt af of je wel helemaal goed bij je paasei bent.
Dan ben je er met je aandacht dus niet goed bij. Zowel hij als jij niet.
pi_168414037
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan ben je er met je aandacht dus niet goed bij. Zowel hij als jij niet.
Klopt. Ik word op een hele vervelende manier afgeleid door dat soort gasten.
  woensdag 25 januari 2017 @ 11:09:43 #23
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168414101
Mijn part staan ze alleen maar te hakken op la cucaracha. Ben met mijn eigen workout bezig.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_168414198
Kan je daar op hakken? :D
  woensdag 8 februari 2017 @ 14:31:28 #25
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_168757282
Fokkers.

Ik ben een man en ik ben al een maand of 5 in training. Mijn doel is om strakker te worden, ik heb nog 2 hele kleine lovehandles en een bescheiden buikje die ik kwijt wil. Ook wil ik mijn conditie nog wat verbeteren beetje gespierd zijn. Inmiddels heb ik al vooruitgang geboekt doordat ik gespierder ben geworden en mijn lovehandles al bijna weg zijn. Ik doe eigenlijk altijd een stuk of 6 krachtoefeningen en verder nog een half uur cardio. (2 tot 3 maal per week) Is dit de juiste training voor mij?

p.s.
ik probeer ook op mijn voeding te letten.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  woensdag 22 februari 2017 @ 11:16:22 #26
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_169064740
Een vraagje: hebben jullie tips voor goede fitness handschoenen? Ik zweet namelijk enorm en raak daardoor de grip kwijt en magnesium is verboden bij ons.
Dus op zoek naar een goede handschoen :)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_169064835
Ja. Handschoenen. Ik als vrouw wil ze ook graag.

Tevens zoek ik een fysieke winkel waar ik Squat-schoenen kan passen.
Iemand een idee?
Make my day!
pi_169064893
Ben overigens erg enthousiast over de gratis app "5x5 stronglifts".
Zijn er meer mensen die deze methode gebruiken?

[ Bericht 1% gewijzigd door agter op 22-02-2017 11:35:50 ]
Make my day!
pi_169065071
Een fysieke winkel zou ik niet weten. Ik heb net squatschoenen bij Adidas besteld (15% kortingscode beschikbaar), met gratis verzenden en retourneren.

Misschien kun je bij een Adidas store terecht, of anders een winkel gericht op fitness.

Gebruik zelf ook de 5x5 app, omdat ik wel eens vergeet in welke set ik zit. Persoonlijk vind ik een A4 of schrift toch fijner.
  woensdag 22 februari 2017 @ 11:40:34 #30
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_169065284
In plaats van handschoenen, wat ook niet echt awesome is voor grip, zou je ook een flesje liquid chalk kunnen aanschaffen. Dat doet ongeveer hetzelfde als magnesium, maar stuift niet waardoor dat normaal gesproken wel wordt toegestaan.
Fear is the path to the Dark Side.
  woensdag 22 februari 2017 @ 13:18:57 #31
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_169067271
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 11:20 schreef agter het volgende:
Ja. Handschoenen. Ik als vrouw wil ze ook graag.

Tevens zoek ik een fysieke winkel waar ik Squat-schoenen kan passen.
Iemand een idee?
Squat schoenen ga je niet vinden in een reguliere winkel. Wat je wel kan proberen als je adidas schoenen wil is het model samba of gazelle passen. Deze hebben ongeveer dezelfde pasvorm als de gewichthef schoenen. Weet echter niet of hier nog onderscheid is tussen de mannen/vrouwen schoenen. Desnoods moet je ze gewoon bestellen en retour sturen als je reebok, nikes of andere schoenen wil.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 22 februari 2017 @ 13:20:25 #32
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169067304
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 11:40 schreef Artoo het volgende:
In plaats van handschoenen, wat ook niet echt awesome is voor grip, zou je ook een flesje liquid chalk kunnen aanschaffen. Dat doet ongeveer hetzelfde als magnesium, maar stuift niet waardoor dat normaal gesproken wel wordt toegestaan.
Liquid chalk is echt de grootste meuk die er bestaat. Ja, dat stuift niet weg, maar als het ergens op zit, krijg je het er ook niet meer vanaf.
pi_169070461
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:00 schreef HarveySpecter het volgende:
Was net een jongen in de sportschool die werkelijk 45 minuten heeft staan bellen.
Dan vraag ik mij echt af of je wel helemaal goed bij je paasei bent.
Waar ik me ook aan irriteer zijn van die popi-jopi mannetjes, die zo verkeerd de apparaten gebruiken, maar zichzelf zo stoer vinden als ze veel gewichten pakken :') En daarna om zich heen kijken, zo van; kijk mij dan :{ Maar je ziet gewoon de rug krom staan _O- Zo dom ook :')

En dan hebben ze van die verschrikkelijke super strakke shirts aan, dat is volgens mij echt helemaal hot opeens bij mij in de sportschool :D

Maar inderdaad bellen, ik leg mijn telefoon in de kluis of ik neem hem niet mee.
Of van die wijven die gewoon rustig 20 minuten bij een apparaat staat te praten en vervolgens niks op dat apparaat doen.... terwijl het mijn laatste apparaat is wat ik moet doen :D
  woensdag 22 februari 2017 @ 16:35:53 #34
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_169071510
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Liquid chalk is echt de grootste meuk die er bestaat. Ja, dat stuift niet weg, maar als het ergens op zit, krijg je het er ook niet meer vanaf.
Als je met je handen aan je equipment zit voor het droog is niet nee, maar als je het eerst laat indrogen is er niets aan de hand.
Fear is the path to the Dark Side.
  woensdag 22 februari 2017 @ 16:38:45 #35
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169071564
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:35 schreef Artoo het volgende:

[..]

Als je met je handen aan je equipment zit voor het droog is niet nee, maar als je het eerst laat indrogen is er niets aan de hand.
Gelukkig komt er geen water uit je lichaam tijdens zware lichamelijke inspanning die de chalk weer vochtig maakt.
  woensdag 22 februari 2017 @ 16:40:41 #36
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_169071591
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Gelukkig komt er geen water uit je lichaam tijdens zware lichamelijke inspanning die de chalk weer vochtig maakt.
Well, glove up in that case :P
Fear is the path to the Dark Side.
  woensdag 22 februari 2017 @ 16:42:21 #37
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169071618
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:40 schreef Artoo het volgende:

[..]

Well, glove up in that case :P
Oftewel, vloeibare chalk is rommel.
  woensdag 22 februari 2017 @ 16:42:54 #38
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_169071628
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oftewel, vloeibare chalk is rommel.
Ok!
Fear is the path to the Dark Side.
  woensdag 22 februari 2017 @ 16:53:44 #39
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_169071839
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 11:16 schreef hierissieweer het volgende:
Een vraagje: hebben jullie tips voor goede fitness handschoenen? Ik zweet namelijk enorm en raak daardoor de grip kwijt en magnesium is verboden bij ons.
Dus op zoek naar een goede handschoen :)
Ik heb zelf handschoenen van het merk Everlast. Geen idee waar ik die dingen gekocht heb. Maar volgens mij zijn al die handschoenen nagenoeg hetzelfde, alleen zijn sommige 10 euro duurder dan de andere omdat er een merk op staat.
  woensdag 22 februari 2017 @ 18:21:00 #40
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_169073764
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:53 schreef YazooW het volgende:

[..]

Ik heb zelf handschoenen van het merk Everlast. Geen idee waar ik die dingen gekocht heb. Maar volgens mij zijn al die handschoenen nagenoeg hetzelfde, alleen zijn sommige 10 euro duurder dan de andere omdat er een merk op staat.
Mijn oog is op deze gevallen: http://www.wimjaquetsport(...)istor-men_71253.html

Ik lift niet zwaar, maar heb wel echt last ervan. Is het niet maf om met een relatief laag gewicht toch wel handschoenen te gebruiken?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  woensdag 22 februari 2017 @ 18:26:33 #41
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_169073875
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:21 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Mijn oog is op deze gevallen: http://www.wimjaquetsport(...)istor-men_71253.html

Ik lift niet zwaar, maar heb wel echt last ervan. Is het niet maf om met een relatief laag gewicht toch wel handschoenen te gebruiken?
als jij er last van hebt moet je gewoon lekker handschoenen aandoen
of ben je bang dat andere mensen dat gek vinden?
  donderdag 23 februari 2017 @ 13:18:01 #42
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_169089695
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:26 schreef YazooW het volgende:

[..]


of ben je bang dat andere mensen dat gek vinden?
Yep, ik voel mij dan toch net niet hardcore trainer genoeg ofzo
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_169097463
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:21 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Mijn oog is op deze gevallen: http://www.wimjaquetsport(...)istor-men_71253.html

Ik lift niet zwaar, maar heb wel echt last ervan. Is het niet maf om met een relatief laag gewicht toch wel handschoenen te gebruiken?
Ieder traint op zijn/haar eigen niveau. Zou ze gewoon dragen als jij er voordeel uithaalt.

Zelf gebruik ik chalk of liquid chalk. Maar in een reguliere gym zal Liquid Chalk ook wel discussie opwekken.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 25 februari 2017 @ 23:05:42 #44
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_169145185
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:50 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ieder traint op zijn/haar eigen niveau. Zou ze gewoon dragen als jij er voordeel uithaalt.

Zelf gebruik ik chalk of liquid chalk. Maar in een reguliere gym zal Liquid Chalk ook wel discussie opwekken.
Nou, indd misschien moet ik mijn schaamte maar gewoon opzij zetten ofzo...

Overigens nog wel een andere vraag.
Ik probeer koolhydraat arm en eiwitrijk te eten. Nu mis ik in de ochtend een goede snelle snack, en veel eieren zijn ook niet tof. Dus dacht misschien wel aan eiwitshakes om als tussendoortje te dienen. Maar wat raden jullie aan?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zondag 26 februari 2017 @ 08:00:16 #45
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_169148726
https://voeding-en-fitness.nl/top-5-beste-eiwitten/

Ik lees hier het een en ander, zal die eerste goed zijn voor afvallen en eiwit consumptie hoog houden?

Is het dan geen probleem dat het geen isolaat is?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_169196069
Dat is een prima whey om je eiwitten mee aan te vullen, of het isolaat is maakt verder niet uit. Voor afvallen moet je vooral op CICO en je macro's letten, deze shake is puur een aanvulling voor als je eiwitten tekort komt in je dagelijkse eetpatroon.
Antwoord: whey is whey, let vooral op de verhouding vet/carb/eiwit, die kan nog wel eens verschillen per shake.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  dinsdag 28 februari 2017 @ 19:03:30 #47
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_169204085
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 11:26 schreef PluisigNijntje het volgende:
Dat is een prima whey om je eiwitten mee aan te vullen, of het isolaat is maakt verder niet uit. Voor afvallen moet je vooral op CICO en je macro's letten, deze shake is puur een aanvulling voor als je eiwitten tekort komt in je dagelijkse eetpatroon.
Antwoord: whey is whey, let vooral op de verhouding vet/carb/eiwit, die kan nog wel eens verschillen per shake.
Top! Thanx voor je antwoord, ik ga deze bestellen :)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_169786755
Wat kun je het beste zoal ontbijten voor het fitnessen?
  Moderator zondag 26 maart 2017 @ 12:31:52 #49
5428 crew  miss_sly
pi_169788147
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 11:20 schreef agter het volgende:
Ja. Handschoenen. Ik als vrouw wil ze ook graag.

Tevens zoek ik een fysieke winkel waar ik Squat-schoenen kan passen.
Iemand een idee?
k weet niet of je al voorzien bent, maar ik heb handschoenen van Nike. Ze vallen wel vrij klein, dus niet te klein bestellen, of even gaan passen in een winkel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 april 2017 @ 10:00:20 #50
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_170209603
Hoi! *O*

Had dit topic al een paar keer voorbij zien komen, maar nooit gepost :+ Inmiddels al een aantal maanden wat gerichter aan het trainen, omdat ik mijn core moet trainen voor het hardlopen. Maak gebruik van een schema van de sportschool, wat tot nu toe goed gaat. Voordeel is wel dat ik bij de sportschool van mijn werk sport waardoor het ook wat gerichter is op nou ja, kantoorvolk :P Zeg maar The Office: gym edition,

Sport nu 2x2 uur in de week in de sportschool (1 uur KT en 1 uur spinning), hardloop daarnaast (als je het hardlopen mag noemen _O-) en als het mooi weer is pak ik de racefiets. Moet daarnaast ook nog 3x per week fysio oefeningen doen, maar dat is nog geen automatisme :') Moet daar nog een leuk schema omheen bouwen, wat ik thuis kan doen. Heb geen gewichten thuis omdat ik tijdelijk ergens anders woon dus mijn hele home gym in de opslag staat ;(

Zag een discussie voorbij komen over handschoenen, maar die gebruik ik ook altijd. Niet eens vanwege het gewicht (zo zwaar train ik niet), maar vind het gewoon veel prettiger. Ook bij de spinningles vind ik het fijner om handschoenen te dragen.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:02:57 #51
416020 K44S
The bearded man
pi_171522219
Ik meld mij hier ook maar eens:

Sinds ik op mezelf woon en m'n libido wel een enorme schop onder de kont nodig had (al zeg ik het zelf :P) en ook gespierder wil worden heb ik mezelf aangemeld bij fit 4 free (free kan je het niet echt noemen maar oké).

Mijn schema van de afgelopen 2 maande:
Warming up : Ik fiets al zo'n 15 min naar de sportschool en door de weeks fiets ik al naar het station in de buurt (10 min fietsen) en gebruik ik het station waar ik heen reis een longboard. Kortom, ik zal vast wel aan m'n cardio komen.

Buikspieren:
Crunch - 3 x 20 keer (inmiddels een persoonlijke upgrade gedaan naar 3 x 40 keer ).
Leg lift: - 3 x 15 keer (echt een hekel aan deze oefening maar goed, we gaan nou eenmaal voor goud!)
Daarna 3 x 1 minuut planken (inmiddels een upgrade naar 4 x 1 minuut)
TG Rotary Torso: 20 kg x 3 elke kant (ook een persoonlijke update gedaan naar zo'n 30/40 kg).

Bovenbenen: 25 kg 3x15
Hamstring: 29kg 3 x 15
kuiten: (iets van rond de 40 kg en dan 3 x 10 keer.)
En het apparaat waar je min of meer de squat oefening meer uitvoert: Vandaag lukte mij zo'n 40 kg 3 4 x 15.

Bovenrug: 34 kg - 4 x 12
Borst: 25kg - 4 x 12
Schouders: 27 kg - 3 x10
Triceps: 25 kg 3 x 12

Tevens neem ik na mn training een eiwitten shake van 't eigenmerk van Vitamine store.

Als iemand dus tips heeft. Kan kijk ik daar naar uit!
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_171522648
Je kan beter compoundoefeningen doen. Squat, bench, deadlift, rows, pullups, dips en die eventueel aanvullen met wat isolatie
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:22:10 #53
416020 K44S
The bearded man
pi_171522693
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:19 schreef Vinniiee het volgende:
Je kan beter compoundoefeningen doen. Squat, bench, deadlift, rows, pullups, dips en die eventueel aanvullen met wat isolatie
Interessant! Dit schema is namelijk samengesteld door iemand van de sportschool.

En waarom adviseer je de bovenstaande oefeningen?
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_171523293
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:22 schreef K44S het volgende:

[..]

Interessant! Dit schema is namelijk samengesteld door iemand van de sportschool.

En waarom adviseer je de bovenstaande oefeningen?
Een sportschool die fit4free heet.. kun je niet al te veel van verwachten.

Bovenstaande oefeningen pakken de grote spiergroepen, waardoor je sneller sterker wordt, en dus meer spiermassa aanmaakt. Er is ook een bodybuildtopic, daar staan veel goede tips in de OP.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:54:26 #55
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171523559
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:02 schreef K44S het volgende:
we gaan nou eenmaal voor goud!
*proest :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  FOK!fotograaf woensdag 7 juni 2017 @ 13:57:23 #56
364681 over_hedge
pi_171523626
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:02 schreef K44S het volgende:
Tevens neem ik na mn training een eiwitten shake van 't eigenmerk van Vitamine store.

En waarom doe je dit? Hou je bij hoeveel eitwitten je binnen krijgt van je normale eten?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:33:23 #57
416020 K44S
The bearded man
pi_171524439
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:42 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Een sportschool die fit4free heet.. kun je niet al te veel van verwachten.

Bovenstaande oefeningen pakken de grote spiergroepen, waardoor je sneller sterker wordt, en dus meer spiermassa aanmaakt. Er is ook een bodybuildtopic, daar staan veel goede tips in de OP.
Zit wat in. Ik ga 'm bekijken en wat door geven aan de sportschool! thx :)
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:57 schreef over_hedge het volgende:

[..]

En waarom doe je dit? Hou je bij hoeveel eitwitten je binnen krijgt van je normale eten?
Niet tot op de énè ei na, echter probeer ik het wel gezond te houden (ik laat pizza sneller staan en eet meer groenten en ei bijv.)

Verder ben ik er niet zo enorm thuis in :).
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  FOK!fotograaf woensdag 7 juni 2017 @ 14:36:31 #58
364681 over_hedge
pi_171524509
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:33 schreef K44S het volgende:

[..]

Zit wat in. Ik ga 'm bekijken en wat door geven aan de sportschool! thx :)

[..]

Niet tot op de énè ei na, echter probeer ik het wel gezond te houden (ik laat pizza sneller staan en eet meer groenten en ei bijv.)

Verder ben ik er niet zo enorm thuis in :).
Met andere woorden. Je neemt het terwijl je geen idee hebt wat het nou eigenlijk doet en waarvoor het dient? :P

Ik zou eerst eens gaan bijhouden in een app wat je nou precies eet op een dag. Of het wel voldoende is (vaak als mensen beginnen met fitness eten ze te weinig waardoor je ook niet snel spier zal opbouwen omdat je spieren bouwstoffen nodig hebben, en als je meer verbrand dat je binnen krijgt blijft er niks over om te bouwen)

Eiwitshake is leuk als aanvulling als je niet genoeg eitwitten uit je normale eten haalt. Maar met gewoon kwark etc kom je al een heel eind.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:42:03 #59
416020 K44S
The bearded man
pi_171524627
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:36 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Met andere woorden. Je neemt het terwijl je geen idee hebt wat het nou eigenlijk doet en waarvoor het dient? :P

Ik zou eerst eens gaan bijhouden in een app wat je nou precies eet op een dag. Of het wel voldoende is (vaak als mensen beginnen met fitness eten ze te weinig waardoor je ook niet snel spier zal opbouwen omdat je spieren bouwstoffen nodig hebben, en als je meer verbrand dat je binnen krijgt blijft er niks over om te bouwen)

Eiwitshake is leuk als aanvulling als je niet genoeg eitwitten uit je normale eten haalt. Maar met gewoon kwark etc kom je al een heel eind.
Heel eerlijk heb ik datt een week volgehouden om mezelf echt compleet vol te gooien? Dan heb ik het inderdaad over een bak kwark, 2 keer een flinke portie met spaghetti en dan later nog eens 2 eieren en een shake.
Het is niet mijn intentie om en bodybuilder te worden, al mag er wel wat aan:

Lengte: 2 meter.
gewicht : tikt net de 80 kg aan.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  FOK!fotograaf woensdag 7 juni 2017 @ 14:44:47 #60
364681 over_hedge
pi_171524707
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:42 schreef K44S het volgende:

[..]

Heerlijk heb ik het een week volgehouden om mezelf echt compleet vol te gooien? Dan heb ik het inderdaad over een bak kwark, 2 keer een flinke portie met spaghetti en dan later nog eens 2 eieren en een shake.
Het is niet mijn intentie om en bodybuilder te worden, al mag er wel wat aan:

Lengte: 2 meter.
gewicht : tikt net de 80 kg aan.
Download Myfitnesspal, hou bij wat je eet. Zoek uit was je basisbehoefte is en ga er 500 calorieën boven zitten. Dan groei je vanzelf (mits sporten dan natuurlijk)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_171524766
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:44 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Download Myfitnesspal, hou bij wat je eet. Zoek uit was je basisbehoefte is en ga er 500 calorieën boven zitten. Dan groei je vanzelf (mits sporten dan natuurlijk)
En voor de compound oefeningen download de gratis app "5x5 Stronglifts".
Make my day!
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:50:16 #62
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171524848
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:46 schreef agter het volgende:

[..]

En voor de compound oefeningen download de gratis app "5x5 Stronglifts".
Misschien eerst even iemand regelen die het allemaal voor doet?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:02:08 #63
416020 K44S
The bearded man
pi_171525152
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:44 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Download Myfitnesspal, hou bij wat je eet. Zoek uit was je basisbehoefte is en ga er 500 calorieën boven zitten. Dan groei je vanzelf (mits sporten dan natuurlijk)
Netjes! Dank!
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:46 schreef agter het volgende:

[..]

En voor de compound oefeningen download de gratis app "5x5 Stronglifts".
thx voor de tip!@

Shit, ik kom er nu pas achter hoe weinig ik er vanaf weet.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_171525261
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:50 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Misschien eerst even iemand regelen die het allemaal voor doet?
Als je naar de website gaat krijg je uitleg en video's.
Het is niet zo heel ingewikkeld. Zijn maar 5 oefeningen. En je begint licht.

Edit: ik zie nu pas dat ik op jou reageer. :D
Make my day!
  donderdag 8 juni 2017 @ 08:24:07 #65
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171542048
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:07 schreef agter het volgende:

[..]

Als je naar de website gaat krijg je uitleg en video's.
Het is niet zo heel ingewikkeld. Zijn maar 5 oefeningen. En je begint licht.

Edit: ik zie nu pas dat ik op jou reageer. :D
En toch zie je zelf niet altijd wat je fout doet. Zou het zeker een aantal keer doen met een ervaren persoon.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 8 juni 2017 @ 08:27:53 #66
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171542094
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:02 schreef K44S het volgende:

Shit, ik kom er nu pas achter hoe weinig ik er vanaf weet.
En toch al voor goud gaan. Sla de participatiemedaille aub niet over.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_171544057
Vervelende enkelblessure gehad en een aantal weken niks gedaan.
Gisteren maar weer eens rustig begonnen met trainen.

Spierpijn all over the place. En daar ben ik dol op O+
Knallen!
  vrijdag 9 juni 2017 @ 20:32:02 #68
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_171580963
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 10:50 schreef HarveySpecter het volgende:
Vervelende enkelblessure gehad en een aantal weken niks gedaan.
Gisteren maar weer eens rustig begonnen met trainen.

Spierpijn all over the place. En daar ben ik dol op O+
Knallen!
^O^

Ik heb zowat de hele winter overgeslagen vanwege een hardnekkige luchtweginfectie... ben onlangs weer voorzichtig begonnen
pi_171966499
doen jullie wel eens rack pulls, is dat wat?
  maandag 26 juni 2017 @ 17:17:03 #70
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_171967719
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:26 schreef Lightweight het volgende:
doen jullie wel eens rack pulls, is dat wat?
Alleen als het nut heeft. Voor m'n deadlift bv.

Je kan er een behoorlijk sterke rug mee bouwen.
pi_171968040
quote:
7s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:17 schreef Snakey het volgende:

[..]

Alleen als het nut heeft. Voor m'n deadlift bv.

Je kan er een behoorlijk sterke rug mee bouwen.
Ok bedankt.

Ik wil het vanavond gaan proberen, met een wijdere dan de normale deadlift want mijn bovenrug loopt achter. Zou dat daarbij helpen, want pulldowns enzo lijken niets te doen voor mij.
  maandag 26 juni 2017 @ 17:36:48 #72
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_171968262
S
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:29 schreef Lightweight het volgende:

[..]

Ok bedankt.

Ik wil het vanavond gaan proberen, met een wijdere dan de normale deadlift want mijn bovenrug loopt achter. Zou dat daarbij helpen, want pulldowns enzo lijken niets te doen voor mij.
Snatch grip deadlift heet dat. Dat werkt prima voor je rug inderdaad. Zorg wel dat je goede form houdt en ga niet gelijk zwaar proberen te liften, dat heeft weinig nut. Tenzij je uit bent op een blessure, dan is het de snelste weg. :P

pi_171968804
quote:
7s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:36 schreef Snakey het volgende:
S

[..]

Snatch grip deadlift heet dat. Dat werkt prima voor je rug inderdaad. Zorg wel dat je goede form houdt en ga niet gelijk zwaar proberen te liften, dat heeft weinig nut. Tenzij je uit bent op een blessure, dan is het de snelste weg. :P

Ben nu net weer begonnen en ben dus een maandje bezig. Ik zat vorig jaar op 140 SQ/100 BE/180 DL, maar ik ben wel veel kracht kwijt. Ik doe het wel rustig aan ja, zeker met een nieuwe oefening. Eigenlijk alleen maar die drie lifts gedaan, en de rest is er altijd bij ingeschoten als het ware.
pi_171969511
Ontzettend veel moeite om aan m'n kcal behoefte te komen de laatste 2 weken.
Zal wel met het warme weer te maken hebben.

Ga in de sportschool wel lekker :)
  maandag 26 juni 2017 @ 22:57:59 #75
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_171977559
quote:
14s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:57 schreef Lightweight het volgende:

[..]

Ben nu net weer begonnen en ben dus een maandje bezig. Ik zat vorig jaar op 140 SQ/100 BE/180 DL, maar ik ben wel veel kracht kwijt. Ik doe het wel rustig aan ja, zeker met een nieuwe oefening. Eigenlijk alleen maar die drie lifts gedaan, en de rest is er altijd bij ingeschoten als het ware.
Ligt aan je doel he. Als je wil powerliften doe bench squat deadlift. Als je andere doelen hebt zoek je naar een schema wat dat doel bereikt.

En blijven trainen. Als je jezelf duidelijke doelen geeft kan je niet stoppen. Zonder ben je lekkerr bezig zoals je was, maar geef je om wat voor reden dan ook alles makkelijk op.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 08:38:33 #76
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171982159
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 18:31 schreef HarveySpecter het volgende:
Ontzettend veel moeite om aan m'n kcal behoefte te komen de laatste 2 weken.
Zal wel met het warme weer te maken hebben.

Ga in de sportschool wel lekker :)
Geen ijs liefhebber?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 27 juni 2017 @ 08:46:03 #77
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171982245
Ik ga echt heel goed op die standaard doelen.
2x BW D/L
1.5x BW SQ
1x BW BP
en (ver weg) een 1x BW OHP

Ik ben er nog een behoorlijk stuk bij vandaan maar zie stukje bij beetje dat doel naderen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_171982593
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 08:38 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Geen ijs liefhebber?
Mwa nee, niet echt.
Misschien maar wat meer bier drinken _O-
  dinsdag 27 juni 2017 @ 11:06:01 #79
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171984820
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 09:14 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Mwa nee, niet echt.
Misschien maar wat meer bier drinken _O-
Dat is dan juist wat je niet zou moeten willen volgens mij.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_171985545
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:06 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dat is dan juist wat je niet zou moeten willen volgens mij.
Ik weet het. Was ook een geintje uiteraard.
Fijn dat de temperatuur weer iets gezakt is. Eet nu vanzelfsprekend al meer en haal m'n dagelijkse behoefte nu wel.
pi_172012753
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:36 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Ik weet het. Was ook een geintje uiteraard.
Fijn dat de temperatuur weer iets gezakt is. Eet nu vanzelfsprekend al meer en haal m'n dagelijkse behoefte nu wel.


In tijden van nood.
pi_173637531
Hoi Hoi,

Doe nu +/- 3 maanden aan krachttraining en zie al mooie resultaten. Wil nu beginnen met extra supplementen en mijn vraag is eigenlijk; welke supplementen gebruiken jullie?

Zat persoonlijk te denken aan creatine capsules (of is poeder beter?) of een pre-workout boosters met creatine erin verwerkt.

Las ook iets over nitric oxide, maar dat lijkt me nog iets te heftig :D

En raden jullie een post-workout poeder aan? Gebruiken jullie die zelf?

*O*
Ik ben geil
pi_173637653
quote:
99s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:16 schreef defokkingfoker het volgende:
Hoi Hoi,

Doe nu +/- 3 maanden aan krachttraining en zie al mooie resultaten. Wil nu beginnen met extra supplementen en mijn vraag is eigenlijk; welke supplementen gebruiken jullie?

Zat persoonlijk te denken aan creatine capsules (of is poeder beter?) of een pre-workout boosters met creatine erin verwerkt.

Las ook iets over nitric oxide, maar dat lijkt me nog iets te heftig :D

En raden jullie een post-workout poeder aan? Gebruiken jullie die zelf?

*O*
Waarom wil je dit?
Make my day!
pi_173637834
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:23 schreef agter het volgende:

[..]

Waarom wil je dit?
Ik fitness vaak na een lange dag werken op kantoor. Wil hierdoor dat extra stukje "pomp" en concentratie meepakken. De post-workout poeder zou ik dan voor mijn spieren willen. betere herstel?
Ik ben geil
pi_173637891
quote:
99s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:32 schreef defokkingfoker het volgende:

[..]

Ik fitness vaak na een lange dag werken op kantoor. Wil hierdoor dat extra stukje "pomp" en concentratie meepakken. De post-workout poeder zou ik dan voor mijn spieren willen. betere herstel?
Daar heb vast een koffie apparaat dan, neem een espresso als pre
pi_173638210
quote:
99s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:16 schreef defokkingfoker het volgende:
Hoi Hoi,

Doe nu +/- 3 maanden aan krachttraining en zie al mooie resultaten. Wil nu beginnen met extra supplementen en mijn vraag is eigenlijk; welke supplementen gebruiken jullie?

Zat persoonlijk te denken aan creatine capsules (of is poeder beter?) of een pre-workout boosters met creatine erin verwerkt.

Las ook iets over nitric oxide, maar dat lijkt me nog iets te heftig :D

En raden jullie een post-workout poeder aan? Gebruiken jullie die zelf?

*O*
Creatine timing maakt werkelijk geen hol uit.
  donderdag 7 september 2017 @ 13:51:41 #87
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_173638213
Heb je problemen met herstel of met je trainingen? Je ziet toch goede vooruitgang? Dan zie ik geen reden om aan pre danwel post workout te beginnen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WFPB!
pi_173638528
quote:
99s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:32 schreef defokkingfoker het volgende:

[..]

Ik fitness vaak na een lange dag werken op kantoor. Wil hierdoor dat extra stukje "pomp" en concentratie meepakken. De post-workout poeder zou ik dan voor mijn spieren willen. betere herstel?
Ga gewoon goed eten, goed slapen etc.
Concentreer je daarop. Op de kwaliteit van wat je binnen krijgt. Consistentie.
Dat moet genoeg zijn voorlopig.
Make my day!
pi_173640013
quote:
99s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:16 schreef defokkingfoker het volgende:
\

Wil nu beginnen met extra supplementen en mijn vraag is eigenlijk; welke supplementen gebruiken jullie?

Waarom? :)
Hou je je eten al bij? Zo nee begin hier mee. Zoek uit hoeveel je van alles nodig hebt voor de doelen die je hebt. Kijk of je dit haalt. Zo nee, dan kan je aan supplementen gaan denken als eiwitten etc.

Maar misschien eet je al zo goed dat het niet eens nodig is.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 september 2017 @ 14:51:48 #90
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_173658697
:W

Wat zijn de belangrijkste zaken om bij een hometrainer op te letten? Hartslag ofzo boeit me niet, daar heb ik een Polar voor.

Ik heb nu vier maanden een oud ding uitgeprobeerd, met een knop om de intensiteit in te stellen (ernstig onhandig, van 0 naar 10 draaien is echt nauwelijks te doen). Die is sinds zojuist kapot, dus nu het een succes is gebleken (vier maanden lang elke doordeweekse dag gebruikt) wil ik voor een 'echte' gaan, grofweg binnen de 300-400 euro :)

Ik heb alleen geen idee waar je bij zoiets op moet letten, vandaar de vraag.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 8 september 2017 @ 16:24:09 #91
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_173660417
Even rondgezocht:
https://www.verantwoord-a(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Fitbike Ride 5 klinkt wel uitstekend, niet belachelijk duur, zwaar vliegwiel, veel weerstandsniveau's, klinkt goed.

Edit: Besteld :)

[ Bericht 13% gewijzigd door heywoodu op 08-09-2017 17:17:30 ]
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_173812694
Ben 2 maanden geleden weer begonnen met trainen. 5 á 6 jaar stilgestaan. Daarvoor altijd naar de sportschool gegaan en gezwommen. Begon vet te worden en begon er een hekel aan te krijgen. Maar nu weer bezig dus.

Training, gewoon thuis, gaat als volgt. Bonkmuziek aan. Rustig eventjes stappen en zwaaien met de armen. Tempo wat opvoeren. Daarna rustig een stuk of vijftien burpees en dan rekken en strekken.

Daarna trek ik de burpees als het ware uit elkaar en doe ik vier squats, gewoon zonder gewicht, acht push-ups en daarna twee sprongen. Die set doe ik dan vijf keer achter elkaar, in hoog tempo. Daarna gebruik ik elastieken om te roeien, mijn schouders en biceps aan te pakken, alles veel herhalingen (25) en weinig weerstand. Dat top ik af met acht pull-ups en vijftig crunches. Dan neem ik even rust, een minuutje ofzo. Daarna doe ik al het bovenstaande nog vijf keer. Het laatste rondje doe ik alle oefeningen tot ze niet meer gaan.

In totaal zo'n 300 pushups, 150 squats, 80 sprongen, 50 pull-ups, etc. Dan ga ik afkoelen met wat lichte schouderoefeningen, stappen en als afsluiting rekken en strekken. Kost me in totaal 3 kwartier. Dan ben ik helemaal verrot. Dit doe ik maandag tot en met vrijdag, rust in het weekend.

Ben al vier kilo kwijt. Spieren die ik al jaren niet meer had gezien, melden zich weer. Energie voor twee op het ogenblik. Mijn dieet is gewoon hetzelfde als voorheen.

De vraag is eigenlijk; zijn er dingen waar ik op zou moeten letten? Ik heb geen last van pijntjes, afgezien van een licht knakkende knie. Misschien zijn er mensen die op dezelfde manier trainen en hebben ze nog tips en truuks voor me? Het doel is niet om groot te worden. Daar heb ik het lijf ook niet voor. Maar ik wil wel strak worden met een mooie tekening. Ben ik op de goede weg zo?
Op het scherp van de snede.
pi_176142863
Beste FOK!ers, kunnen jullie helpen? Na ruim een maand niet gesport te hebben wil ik 1 januari volle bak gaan in de sportschool. Ik wil elke dag om 7.00 uur in de sportschool staan en heb al inkopen gedaan voor een goed dieet. Mijn doel is spieropbouw (clean bulk). Ik heb al een push pull legs-schema samengesteld, maar loop vast in mijn dieet. Het ziet er nu als volgt uit:

6.30uur 1 banaan met 1 dadel
8.15uur 1 proteïneshake
12.00uur ??? met mandarijn
15.00uur mandarijn
18.00uur warme maaltijd bestaande uit kip, bruine bonen, zalm (uit blik), spinazie en sla
22:00uur Franse kwark

Het proteïnegehalte van dit dieet is mijn inziens wel goed, alleen mis ik wat koolhydraten. Verder heb ik ook geen idee wat te eten als lunch.

Alle tips en suggesties zijn welkom
pi_176144702
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 12:00 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Beste FOK!ers, kunnen jullie helpen? Na ruim een maand niet gesport te hebben wil ik 1 januari volle bak gaan in de sportschool. Ik wil elke dag om 7.00 uur in de sportschool staan en heb al inkopen gedaan voor een goed dieet. Mijn doel is spieropbouw (clean bulk). Ik heb al een push pull legs-schema samengesteld, maar loop vast in mijn dieet. Het ziet er nu als volgt uit:

6.30uur 1 banaan met 1 dadel
8.15uur 1 proteïneshake
12.00uur ??? met mandarijn
15.00uur mandarijn
18.00uur warme maaltijd bestaande uit kip, bruine bonen, zalm (uit blik), spinazie en sla
22:00uur Franse kwark

Het proteïnegehalte van dit dieet is mijn inziens wel goed, alleen mis ik wat koolhydraten. Verder heb ik ook geen idee wat te eten als lunch.

Alle tips en suggesties zijn welkom
Klinkt als veel te weinig kcal. Heb je al eens gemeten wat nu je dagelijkse inname is?
  zaterdag 30 december 2017 @ 13:05:30 #95
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176144737
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 12:00 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Beste FOK!ers, kunnen jullie helpen? Na ruim een maand niet gesport te hebben wil ik 1 januari volle bak gaan in de sportschool. Ik wil elke dag om 7.00 uur in de sportschool staan en heb al inkopen gedaan voor een goed dieet. Mijn doel is spieropbouw (clean bulk). Ik heb al een push pull legs-schema samengesteld, maar loop vast in mijn dieet. Het ziet er nu als volgt uit:

6.30uur 1 banaan met 1 dadel
8.15uur 1 proteïneshake
12.00uur ??? met mandarijn
15.00uur mandarijn
18.00uur warme maaltijd bestaande uit kip, bruine bonen, zalm (uit blik), spinazie en sla
22:00uur Franse kwark

Het proteïnegehalte van dit dieet is mijn inziens wel goed, alleen mis ik wat koolhydraten. Verder heb ik ook geen idee wat te eten als lunch.

Alle tips en suggesties zijn welkom
Is de sportschool wel om 7:00 open op 1 januari? :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_176144884
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 13:05 schreef Maraca het volgende:

Is de sportschool wel om 7:00 open op 1 januari? :+
Die van mij wel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 30 december 2017 @ 13:12:14 #97
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176144911
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 13:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die van mij wel.
Ah, mijn oude sportschool was steeds dicht op de dagen waarop je juist lekker kon sporten :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_176144968
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 13:12 schreef Maraca het volgende:

Ah, mijn oude sportschool was steeds dicht op de dagen waarop je juist lekker kon sporten :P
Dat was ook een reden dat ik een ander heb gezocht :Y Hopeloos al die feestdagen. Met kerst dicht, met andere dagen maar tot 2 uur open (zoals 31/12), in het weekend maar halve dagen en een uur later open. Echt, bagger.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_176145399
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 13:03 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Klinkt als veel te weinig kcal. Heb je al eens gemeten wat nu je dagelijkse inname is?
Wat raad je aan om te eten met veel goede kcal en weinig vet
pi_176145430
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 13:28 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:

[..]

Wat raad je aan om te eten met veel goede kcal en weinig vet
Kip.
pi_176150366
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 13:28 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Kip.
Ik heb al kip als warme maaltijd. Het enige wat in mijn schema ontbreekt is een lunch met goede koolhydraten
pi_176150871
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 december 2017 15:59 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:

[..]

Ik heb al kip als warme maaltijd. Het enige wat in mijn schema ontbreekt is een lunch met goede koolhydraten
Kip kan ook op brood. Ga je dag in, dag uit dit eetschema volgen? Beetje saai.

En nogmaals, ziet eruit als te weinig kcal, tenzij je vrouw bent of af wil vallen.
pi_176151940
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 12:00 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Beste FOK!ers, kunnen jullie helpen? Na ruim een maand niet gesport te hebben wil ik 1 januari volle bak gaan in de sportschool. Ik wil elke dag om 7.00 uur in de sportschool staan en heb al inkopen gedaan voor een goed dieet. Mijn doel is spieropbouw (clean bulk). Ik heb al een push pull legs-schema samengesteld, maar loop vast in mijn dieet. Het ziet er nu als volgt uit:

6.30uur 1 banaan met 1 dadel
8.15uur 1 proteïneshake
12.00uur ??? met mandarijn
15.00uur mandarijn
18.00uur warme maaltijd bestaande uit kip, bruine bonen, zalm (uit blik), spinazie en sla
22:00uur Franse kwark

Het proteïnegehalte van dit dieet is mijn inziens wel goed, alleen mis ik wat koolhydraten. Verder heb ik ook geen idee wat te eten als lunch.

Alle tips en suggesties zijn welkom
Dit is echt veel te weinig.. of je moet 40 kilo wegen :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_176155220
Hebben jullie suggesties welke producten ik kan toevoegen aan mijn dieet?
pi_176155526
Niet als je zo eigenwijs bent
  woensdag 3 januari 2018 @ 11:22:34 #106
248821 Rauw.
op je bord.
pi_176254265
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 17:51 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Hebben jullie suggesties welke producten ik kan toevoegen aan mijn dieet?
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 13:28 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Kip.
Andere optie; Tonijn.
Rijst met groentes, salades, eieren.

Gewoon eetbare dingen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_178167008
Ik ben het laatste jaar 10kg aangekomen en die wil ik er zsm af hebben. Het is niet dat ik dik ben, maar heb gewoon teveel nu waar het eerst goed was. Maar dankzij een botbreuk is het hard gegaan. Nu sport ik alweer een anderhalf maandje 3 keer in de week maar het lijkt niet echt te lukken. Vooral mijn buik, taille en borst hebben wat ver er op zitten de rest van mijn lichaam eigenlijk niet. Welke oefeningen kun ik het best doen om er vanaf te komen?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_178167185
Dieet aanpassen.
Your opinion of me is none of my business.
pi_178167449
quote:
14s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:30 schreef Sarasi het volgende:
Dieet aanpassen.
Ik eet mijn warme maaltijd, 2 sneetjes brood met pindakaas en griekse yoghurt met fruit. Daarbij drink ik 3 liter water per dag. Volgens mij niet echt gek toch?
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 29 maart 2018 @ 14:00:28 #110
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_178169469
Je bent er 10kg mee aangekomen. Gek genoeg dus.
WFPB!
pi_178169769
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:48 schreef dimmak het volgende:

[..]

Ik eet mijn warme maaltijd, 2 sneetjes brood met pindakaas en griekse yoghurt met fruit. Daarbij drink ik 3 liter water per dag. Volgens mij niet echt gek toch?
Dat hangt er geheel vanaf wat er in je maaltijd zit, hoe dik je de pindakaas smeert, etc. Vet verlies je niet met sporten, vet verlies je door minder kcal binnen te krijgen dan je verbrandt. Ja, met sport verbrandt je wat kcal, maar dat is echt niet een significant verschil tov je dieet. Ga loggen, afwegen, bijhouden, en dan minder eten, blijven loggen. Biologie maakt geen uitzonderingen.
Your opinion of me is none of my business.
pi_178171313
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 14:00 schreef Dizorn het volgende:
Je bent er 10kg mee aangekomen. Gek genoeg dus.
Met 0,0 beweging ivm botbreuk.

quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 14:20 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Dat hangt er geheel vanaf wat er in je maaltijd zit, hoe dik je de pindakaas smeert, etc. Vet verlies je niet met sporten, vet verlies je door minder kcal binnen te krijgen dan je verbrandt. Ja, met sport verbrandt je wat kcal, maar dat is echt niet een significant verschil tov je dieet. Ga loggen, afwegen, bijhouden, en dan minder eten, blijven loggen. Biologie maakt geen uitzonderingen.
Thanks voor de tip. Ik ga loggen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_178435437
- dit is niet helemaal de bedoeling op dit forum, zie MED / Enquetes op FOK! -

[ Bericht 77% gewijzigd door Nattekat op 11-04-2018 15:43:45 ]
pi_179719047
Ik wil gaan trainen voor een obstakel run, met bepakking.
Enige tips welke oefeningen ik kan doen in de sportschool?
Ik doe al meer cardio, waaronder rennen fietsen en roeien, nu en train m'n vleugels meer.
Skwatten om m'n knieën sterk te houden.
Verder doe ik oefeningen om in evenwicht te blijven.
Mis ik nog wat?
pi_179719250
Lijkt me dat je je vooral op compound oefeningen moet richten. Echter zou ik voor een obstakel run niet te veel in de sportschool trainen maar vooral gewoon buiten met eigen lichaamsgewicht. Lijkt me effectiever voor zoiets.
  maandag 11 juni 2018 @ 00:30:58 #116
129836 withxhonor
straight edge
pi_179721037
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 22:54 schreef vaginabeheerder het volgende:
Ik wil gaan trainen voor een obstakel run, met bepakking.
Enige tips welke oefeningen ik kan doen in de sportschool?
Ik doe al meer cardio, waaronder rennen fietsen en roeien, nu en train m'n vleugels meer.
Skwatten om m'n knieën sterk te houden.
Verder doe ik oefeningen om in evenwicht te blijven.
Mis ik nog wat?
regel een gewichtsvest en doe alles wat je nu doet met dat vest aan.. en als het minder oncomfortabel begint te worden, stop er nog wat gewicht bij!
high fives and stagedives
pi_179721728
Bedankt voor de tips :)
Buiten oefenen ga ik uiteraard ook wel doen maar ik wil ook de juiste spiergroepen trainen zodat ik geen blessures oploop.
  zondag 8 juli 2018 @ 14:00:04 #118
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_180331137
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_180337760
Hey guys, weten jullie waar ik goedkoop halters (pref 2x 18kg) online of in Rotterdam kan scoren?
  maandag 9 juli 2018 @ 14:32:42 #120
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_180354334
Hoi allen. Ik lurk en post hier in de nabije toekomst omdat ik weer opnieuw ga beginnen met krachttraining na 2 jaar niets gedaan te hebben. Dit ivm mijn dochtertje en drukte op mijn werk (prioriteiten, ik weet t).

Is het raadzaam om weer totaal opnieuw te beginnen kwa gewicht? Wat is er nu waar omtrent het begrip ‘spiergeheugen’?
  maandag 9 juli 2018 @ 14:45:00 #121
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180354578
Daar kom je snel genoeg achter

Die eerste paar keren zul je spierpijn genoeg hebben, ook van gewichten waar je 2 jaar geleden je hand niet voor omdraaide.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 10 juli 2018 @ 17:55:41 #122
133321 Burner82
Speedo fan
pi_180379450
Wat kun je het beste eten voor/na een zware work-out?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_180531646
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 17:55 schreef Burner82 het volgende:
Wat kun je het beste eten voor/na een zware work-out?
Voor: iets met koolhydraten, voor de energie.
Ikzelf eet voor het sporten kwark met wat muesli en/of noten.

Na: kwark! Voor de eiwitten.
En avondeten met veel eiwitten.
En verderop in de avond nóg meer kwark!

Ikzelf sport altijd voor het eten en direct na het werk, vandaar.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator dinsdag 17 juli 2018 @ 11:10:16 #124
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180532007
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 10:51 schreef Salina het volgende:

[..]

Voor: iets met koolhydraten, voor de energie.
Ikzelf eet voor het sporten kwark met wat muesli en/of noten.

Na: kwark! Voor de eiwitten.
En avondeten met veel eiwitten.
En verderop in de avond nóg meer kwark!

Ikzelf sport altijd voor het eten en direct na het werk, vandaar.
Na een zware work-out kan je beter bcaa poeder nemen. Als je kwark eet direct na een work-out zet je lichaam die goed bedoelde eiwitten toch om in suikers.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_180532134
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:10 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Na een zware work-out kan je beter bcaa poeder nemen. Als je kwark eet direct na een work-out zet je lichaam die goed bedoelde eiwitten toch om in suikers.
BCAA poeder ken ik niet. Whey gebruik ik wel.

Ik eet ook nooit directi na het sporten, meestal minstens 1 uur later. Overigens heb ik dit nog nooit gehoord of gelezen hoor, dat eiwitten zich dan omzetten in suikers. Ik zal eens op zoek gaan op het internet. Indien nodig pas ik eea weer aan.

Edit:
Ik lees het inderdaad. Verschil tussen langzame (kwark) en snelle (whey) eiwitten. Dat eerste werkt dus niet echt; kun je beter voor het slapengaan innemen.
De snelle eiwitten werken direct na het sporten wel.

Toch maar weer mijn eet/drinkschema aanpassen dan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Salina op 17-07-2018 11:22:03 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator dinsdag 17 juli 2018 @ 11:24:03 #126
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180532323
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:15 schreef Salina het volgende:

[..]

BCAA poeder ken ik niet. Whey gebruik ik wel.

Ik eet ook nooit directi na het sporten, meestal minstens 1 uur later. Overigens heb ik dit nog nooit gehoord of gelezen hoor, dat eiwitten zich dan omzetten in suikers. Ik zal eens op zoek gaan op het internet. Indien nodig pas ik eea weer aan.

Edit:
Ik lees het inderdaad. Verschil tussen langzame (kwark) en snelle (whey) eiwitten. Dat eerste werkt dus niet echt; kun je beter voor het slapengaan innemen.
De snelle eiwitten werken direct na het sporten wel.

Toch maar weer mijn eet/drinkschema aanpassen dan.
Ik geloof persoonlijk niet zo in 'snelle' eiwitten en 'langzame'eiwitten. Beide eiwitten komen uit dezelfde bron. Waarom zou de één wel opeens 'snel' zijn en de ander niet?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_180532588
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:24 schreef onlogisch het volgende:

Ik geloof persoonlijk niet zo in 'snelle' eiwitten en 'langzame'eiwitten. Beide eiwitten komen uit dezelfde bron. Waarom zou de één wel opeens 'snel' zijn en de ander niet?
Ik lees ook heel veel tegenstrijdige informatie over voeding op het internet, inderdaad. Er is nog veel onduidelijk over wat goed is en wat niet.

Ik probeer over het algemeen minder te snoepen (ongezond te eten), te letten op mijn verzadigde vet-inname (niet te veel) en veel eiwitten in te nemen. Onverzadigde vetten schijnen juist wel weer goed en zelfs noodzakelijk te zijn.

Dus:
kwark met noten (eiwit) ipv muesli (koolhydraten+suikers)
pindakaas (eiwit, weinig verzadigd vet) ipv chocopasta (weinig eiwit, veel verzadigd vet+suikers)

Overdag eet ik drie boterhammen met oude kaas plus gerookte bacon. Daar zit wel redelijk wat verzadigd vet in, maar ook weer niet overmatig veel, en qua eiwit is het wel goed te doen.

Het blijft verder hogere wiskunde vind ik, alles wat je nodig hebt, tegenstrijdige informatie op het internet, wetenschappelijke studies die elkaar tegenspreken; uiteindelijk probeer ik gewoon datgene waarvan ik denk dat het me helpt en ik heb ook nog het adagium: het moet wel leuk blijven. :+
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 18:46:40 #128
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_180542342
Belangrijker dan wat je precies eet is hoevéél je eet.

Begin met juist aantal kCal. Daarna kijken naar verhouding eiwit/koolhydraten/vetten. Daarna invulling van de rest. Daarna misschien eens kijken naar de timing ervan.
WFPB!
pi_180668380
Hallo allen, ik ben momenteel een fitness schema aan het volgen waar ik heel erg enthousiast over ben https://www.amazon.de/New(...)mation/dp/1999872819 maar nu kom ik een oefening tegen die in mijn sportschool niet beschikbaar is.

Het gaat om de Prowler Push, oftewel slee duwen met gewichten (bijvoorbeeld 100kg) voor 10 x 10 meter. Ik baal hier van want het liefst houd ik mijzelf volledig aan het schema.

Kunnen jullie deze oefening wel doen op de sportschool?
pi_180668534
Mijn verhaal is als volgt (als t gaat om afvallen/fitness). September vorig jaar was het klaar voor mij. Ik woog veel te veel, overhemden zaten veel te krap en had weinig puf.

Ik heb op dat moment besloten om in ieder geval meer te sporten. Dat heb ik in restant 2017 gedaan met als resultaat zo'n 10 kg afgevallen. Ik sportte zo'n 3 keer in de week en vond 10 kg maar weinig.

Vanaf 1 januari 2018 ben ik ook op mijn eten gaan letten. Ben nu nog eens 35 kg afgevallen en ben weer op gewicht.

Het volgende heb ik vanaf 1 januari 2018 veranderd:
- Geen bier.
- Geen frisdrank, maar bronwater met koolzuur.
- Zoutjes ingeruild voor doppinda's (aanrader!).
- Geen koeken met uitzondering van eierkoeken.
- Geen fastfood doordeweeks maar thuis eten klaarmaken.
- Ontbijt veranderd naar yoghurt en havermout.
- Lunch brood met kipfilet, aangevuld met gekookt eitje en tomaat.

Gedurende deze hele periode heb ik veel gezwommen en hardgelopen. De laatste 3 maanden ook veel cardio in de sportschool (stairclimber is een geweldig apparaat).

Mijn laatste doel is een afgetrainde buik. Daarvoor gebruik ik het boek wat in de vorige post heb genoemd en ben ik begonnen met Intermittent Fasting. Dat laatste is niet de hele dag eten, maar bijvoorbeeld je ontbijt overslaan. Daarbij neem je wel een vergelijkbare aantal calorieën als wat je normaal zou doen.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Oidipous op 23-07-2018 17:59:46 ]
  FOK!fotograaf maandag 23 juli 2018 @ 09:44:31 #131
364681 over_hedge
pi_180668924
Mocht je van vet af willen. Lees je eens in over ketogeen. :) Naar mijn mening de beste manier. Omdat je lichaam letterlijk je vet dan als energiebron gebruikt. En je niet moeilijk calorieën hoeft te gaan tellen en ook geen rare dingen als een maaltijd overslaan.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 23 juli 2018 @ 12:02:59 #132
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_180671487
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 09:44 schreef over_hedge het volgende:
Mocht je van vet af willen. Lees je eens in over ketogeen. :) Naar mijn mening de beste manier. Omdat je lichaam letterlijk je vet dan als energiebron gebruikt. En je niet moeilijk calorieën hoeft te gaan tellen en ook geen rare dingen als een maaltijd overslaan.
Als je je calorieën niet telt kan je prima zoveel eten dat je alleen maar vet verbrand wat je letterlijk net hebt gegeten, en als bonus hou je misschien wat over wat je prima als vet kan opslaan. Nogal slecht advies dus op deze manier.

Ketogeen dieet kán een nuttig dieet zijn, omdat het voor veel mensen veel minder hongergevoel geeft dan een standaard eetpatroon (met energie-tekort); daarom zou het dieet makkelijker vol te houden zijn en dús effectiever. Hetzelfde geldt voor Intermittent Fasting wat Oidipous noemt. Er is nogal weinig bewijs over de specifieke voor- en nadelen van specifiekere diëten. Maar het is zeker voordelig als je je aan je dieetplan kan houden.
WFPB!
  FOK!fotograaf maandag 23 juli 2018 @ 17:19:17 #133
364681 over_hedge
pi_180678053
quote:
13s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:02 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Als je je calorieën niet telt kan je prima zoveel eten dat je alleen maar vet verbrand wat je letterlijk net hebt gegeten, en als bonus hou je misschien wat over wat je prima als vet kan opslaan. Nogal slecht advies dus op deze manier.

Ketogeen dieet kán een nuttig dieet zijn, omdat het voor veel mensen veel minder hongergevoel geeft dan een standaard eetpatroon (met energie-tekort); daarom zou het dieet makkelijker vol te houden zijn en dús effectiever. Hetzelfde geldt voor Intermittent Fasting wat Oidipous noemt. Er is nogal weinig bewijs over de specifieke voor- en nadelen van specifiekere diëten. Maar het is zeker voordelig als je je aan je dieetplan kan houden.
mijn advies is lees je in. Luister wat podcast etc. Voordat je wat doet.

En je krijgt er juist energie van ipv energie minder. En het tellen hoeft niet als je een beetje normaal doet.

Er is btw genoeg bewijs. Je kan het ook makkelijk zelf meten of je goed bezig bent als je dat graag zou willen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 23 juli 2018 @ 17:31:41 #134
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_180678261
"Als je een beetje normaal doet". Dat is juist het probleem want je normaal werkt niet goed genoeg als je op dieet wil gaan hè :+

Ik bedoel energie-tekort als in kCal-tekort. Dan schijn je met keto minder hongergevoel te hebben, gemiddeld genomen.

Er is over 't geheel genomen geen bewijs dat keto beter werkt dan een ander dieet als je controleert voor kCal inname etcetera. Alleen is het voor (sommige) mensen beter vol te houden en daarom een nuttig dieet.
WFPB!
  FOK!fotograaf maandag 23 juli 2018 @ 18:11:52 #135
364681 over_hedge
pi_180679114
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 17:31 schreef Dizorn het volgende:
"Als je een beetje normaal doet". Dat is juist het probleem want je normaal werkt niet goed genoeg als je op dieet wil gaan hè

Het normaal doen in het ketogeen eten :P Niet in het eten wat je normaal eet.

Het grote voordeel van keto is dat je letterlijk je vet als engeriebron gebruikt. :)
Grote nadeel is dat je je er wel goed aan moet houden. Als je een cheat dag wil zou ik voor iets anders kiezen omdat je anders zo weer 2/3 dagen bezig bent voordat je weer in je ketofase zit.

Ik zie het trouwens ook meer als levenstijl. Niet zo zeer als dieet :) Een levensstijl waarbij je vet verbrand. Dat dan weer wel

en nogmaals. ik zou het iedereen aanraden. Maar lees je echt eerst goed in, ipv zomaar wat te doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door over_hedge op 23-07-2018 18:18:21 ]
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_180680010
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 17:31 schreef Dizorn het volgende:
"Als je een beetje normaal doet". Dat is juist het probleem want je normaal werkt niet goed genoeg als je op dieet wil gaan hè :+

Ik ben sinds januari 25 kg afgevallen met normaal doen *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!fotograaf maandag 23 juli 2018 @ 19:55:59 #137
364681 over_hedge
pi_180681443
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 18:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben sinds januari 25 kg afgevallen met normaal doen *O*
Goed bezig *O*
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 20:06:26 #138
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180681709
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 09:44 schreef over_hedge het volgende:
Mocht je van vet af willen. Lees je eens in over ketogeen. :) Naar mijn mening de beste manier. Omdat je lichaam letterlijk je vet dan als energiebron gebruikt. En je niet moeilijk calorieën hoeft te gaan tellen en ook geen rare dingen als een maaltijd overslaan.
Slechtste advies wat je een sporter kan geven. You need carbs for fuel.

Afvallen is kcal tellen. Ja, een ketogeen Atkins-achtig iets kan zeker werken als je niet sport. Maar als je sport kan je dat soort dieten beter achterwege laten.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  FOK!fotograaf maandag 23 juli 2018 @ 20:09:59 #139
364681 over_hedge
pi_180681795
quote:
4s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:06 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Slechtste advies wat je een sporter kan geven. You need carbs for fuel.

Afvallen is kcal tellen. Ja, een ketogeen Atkins-achtig iets kan zeker werken als je niet sport. Maar als je sport kan je dat soort dieten beter achterwege laten.
Ja en dat is dus onzin. (of nouja onzin is een groot woord, maar het kan prima zonder, genoeg voorbeelden te vinden) Vandaar dat ik zeg: Lees je er eerst over in voordat je allemaal dingen begint te roepen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 20:11:36 #140
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180681845
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:09 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ja en dat is dus onzin. (of nouja onzin is een groot woord, maar het kan prima zonder, genoeg voorbeelden te vinden) Vandaar dat ik zeg: Lees je er eerst over in voordat je allemaal dingen begint te roepen.
Wat is precies onzin? Dat je geen carbs nodig hebt om een goede workout te verrichten ja? :D
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  FOK!fotograaf maandag 23 juli 2018 @ 20:13:01 #141
364681 over_hedge
pi_180681871
quote:
10s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:11 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wat is precies onzin? Dat je geen carbs nodig hebt om een goede workout te verrichten ja? :D
Ja. Als je het aanvult met goede vetten en eiwitten kan het prima zonder ja. Er zijn genoeg topsporters. zelfs duurlopers die het doen.

maar zoals ik al paar keer zei. Lees je eerst in voordat je allemaal dingen gaat roepen dat het wel of niet waar is. En vorm je eigen mening :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 20:21:28 #142
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180682069
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:13 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ja. Als je het aanvult met goede vetten en eiwitten kan het prima zonder ja. Er zijn genoeg topsporters. zelfs duurlopers die het doen.

maar zoals ik al paar keer zei. Lees je eerst in voordat je allemaal dingen gaat roepen dat het wel of niet waar is. En vorm je eigen mening :)
Ik heb mij hier uitgebreid over ingelezen toen ik actief begon met sporten in 2016. Daarvoor een Atkins dieet gedaan met resultaat. Alleen om consistent af te vallen én een betere conditie op te bouwen is verandering van voeding essentieel, namelijk een goede mix van carbs/eiwitten/vet.

Nogmaals een low carb dieet is leuk als je wat kilo's kwijt wil (en dan met name vocht) maar wil je bouwen aan een goed en gezond lichaam over de jaren heen dan is het een kwestie van de juiste balans vinden in die 3 bouwstenen, en er niet één nagenoeg uitsluiten.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  FOK!fotograaf maandag 23 juli 2018 @ 20:25:03 #143
364681 over_hedge
pi_180682150
quote:
2s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:21 schreef onlogisch het volgende:
Nogmaals een low carb dieet is leuk als je wat kilo's kwijt wil (en dan met name vocht) maar wil je bouwen aan een goed en gezond lichaam over de jaren heen dan is het een kwestie van de juiste balans vinden in die 3 bouwstenen, en er niet één nagenoeg uitsluiten.
low carbs/Atkins is wat anders dan ketogeen. :) Dus daar ga je al mis. :)

Maar als het voor jou werkt op de manier zoals je het nu doet moet je dat vooral blijven doen. Ik zeg ook niet dat er maar 1 waarheid is.

Maar zeggen dat het niet anders kan is gewoon niet waar. Er zijn zelfs veel voorbeelden te vinden van mensen die ziektes genezen puur door gezond te eten. Met name mensen met diabates type 2 kunnen genezen puur door ketogeen te eten. Dat gaat je met carbs eten niet lukken ;)

Qua nederlandse potcast was deze er best prima over: https://www.twitch.tv/videos/283783430
Al vond ik hem soms een beetje te ver gaan met zijn uitspraken.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_180682158
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:55 schreef over_hedge het volgende:

Goed bezig *O*
Overal lees je dat een gemiddelde vrouw 2000 kcal nodig heeft. Ik heb dé gemiddelde lengte, volgens het centraal bureau voor de statistiek, dus die 2000 zal dan ook wel op mij van toepassing zijn. Dus dat maar gaan doen. 2000 per dag. En met gewoon eten dus, gewoon koolhydraten, wat meer eiwit dan normaal.

In theorie zou mijn gewicht dan af moeten nemen tot het genoeg heeft aan 2000 kcal per dag. Nu sport ik best wel veel en ben nog wat te zwaar, dus verbrand ik sowieso meer dan 2000 kcal per dag en val dus nog steeds af. Geen streefgewicht, maar een 'ik zie wel waar het schip strandt'gewicht. En ik hoef ook niet met het dieet te stoppen, want 2000 is voor altijd. En om 'doelen' hoef ik ook niet verlegen te zitten, want als mijn gewichtsafname 2 maanden stagneert ga ik weer iets meer eten en me focussen op krachttraining om spierweefsel toe te voegen.

Ik vond het wel een goed plan :7 Tot nu toe pakt het stukken beter uit dan ik had verwacht :@
#nooitmeeropeenhongerdieet (of andere fratsen)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_180682198
Zonder koolhydraten word ik overigens een enorme heks :') Snel geïrriteerd, prikkelbaar, bozig, slap, futloos. Nah.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 20:31:02 #146
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180682286
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:25 schreef over_hedge het volgende:

[..]

low carbs/Atkins is wat anders dan ketogeen. :) Dus daar ga je al mis. :)

Maar als het voor jou werkt op de manier zoals je het nu doet moet je dat vooral blijven doen. Ik zeg ook niet dat er maar 1 waarheid is.

Maar zeggen dat het niet anders kan is gewoon niet waar. Er zijn zelfs veel voorbeelden te vinden van mensen die ziektes genezen puur door gezond te eten. Met name mensen met diabates type 2 kunnen genezen puur door ketogeen te eten. Dat gaat je met carbs eten niet lukken ;)

Qua nederlandse potcast was deze er best prima over: https://www.twitch.tv/videos/283783430
Al vond ik hem soms een beetje te ver gaan met zijn uitspraken.
De uitkomst is niet anders, je geeft het beestje alleen een andere naam. Verder vermeld ik niet dat het niet kan, ik bevestig het juist. Ik vind het alleen een ontzettend slecht advies voor iemand die er actief bij sport.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  FOK!fotograaf maandag 23 juli 2018 @ 20:35:44 #147
364681 over_hedge
pi_180682374
quote:
2s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:31 schreef onlogisch het volgende:

[..]

De uitkomst is niet anders, je geeft het beestje alleen een andere naam. Verder vermeld ik niet dat het niet kan, ik bevestig het juist. Ik vind het alleen een ontzettend slecht advies voor iemand die er actief bij sport.
Nah het is meer dan alleen een andere naam. Alleen al omdat je met ketogeen dus in ketogene fase gaat en net low carb niet. Dus het is wel meer dan alleen een ander naampje.

En ja dat kan dat jij dat slecht advies vind. Er is alleen dus meer dan genoeg bewijs dat het allemaal wel mee valt. Met dit soort dingen is het eigenlijk vooral: Probeer het een week of 5/6 bevalt het niet? Dan probeer je wat anders. Bevalt het wel dan blijf je het lekker doen.

Ik sport er btw ook bij. Een jaartje geleden. (is nog wel te vinden in dit topic) Ging ik zelfs 4 a 5x per week naar de sportschool en deed ik ook de standaard veel eiwitte/carbs etc. En het gaat nu niet slechter dan het toen ging. (behalve dat ik nu minder vaak ga, maar dat is een tijd ding :P )

En ik doe het als leefstijl niet als afval dieet.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_180683304
Maar ook bij Atkins etc, gaan de wetten van de natuur nog steeds op: cico.
pi_180683350
Zo ben net terug van sporten.
3 rondjes van:
50 air Squats
14 chest to bar
10 hang cleans.

Blij dat ik toch gegaan ben.
pi_180692669
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 09:17 schreef Oidipous het volgende:
Het volgende heb ik vanaf 1 januari 2018 veranderd:
- Geen bier.
- Geen frisdrank, maar bronwater met koolzuur.
- Zoutjes ingeruild voor doppinda's (aanrader!).
- Geen koeken met uitzondering van eierkoeken.
- Geen fastfood doordeweeks maar thuis eten klaarmaken.
- Ontbijt veranderd naar yoghurt en havermout.
- Lunch brood met kipfilet, aangevuld met gekookt eitje en tomaat.
Wel fastfood in het weekend?

Je houdt er een geweldig strak regime op na. Knap hoor!

Ikzelf heb daar moeite mee. Ik hou van een afgetraind lichaam maar hou ook wel van een speciaalbiertje op zijn tijd, evenals van een lekkere koek of een stuk chocola.

Ik ben de laatste weken wel weer aan het minderen, ik drink zo en zo nooit veel (en ga echt nauwelijks uit) en ben ook het snoepen aan het minderen, maar helemaal zonder? Dat zou ik nooit kunnen (en willen).

Het leven moet wel leuk blijven. Je leeft tenslotte toch maar een keer.

Gelukkig heb ik het ook niet echt nodig om zo'n strak regime als dat jij hebt te hanteren. Ik ben vooral naar de sportschool gegaan om spieren te kweken en aan te komen en ben altijd - volgens de mening van anderen (niet zozeer volgens mijzelf) - erg mager geweest.

Nu ben ik niet piepjong meer en ben ik druk bezig het laatste minibeetje buikvet kwijt te geraken. Daarom toch maar weer minderen met het lekkere eten.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_180692733
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 21:13 schreef Black_Baron het volgende:
Blij dat ik toch gegaan ben.
Dat had ik gisteravond!

Normaal ga ik alleen meteen na het werk omdat mijn sportschool recht tegenover mijn werk zit en ik bv in de weekend niet even die 5 kilometer ga fietsen/rijden.

Gister moest ik ergens anders vandaan komen voor mijn werk en had ik dus mijn sportspullen niet bij me. Ik heb me toch maar richting sportschool gedwongen; iets wat ik eigenlijk nooit doe als ik niet op mijn eigen locatie werk. *O*
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 15:55:56 #152
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_180698899
Gaan jullie wel trainen met deze hitte? Een airco kan toch maar een beperkt iets aan.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_180698951
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 15:55 schreef marcb1974 het volgende:
Gaan jullie wel trainen met deze hitte? Een airco kan toch maar een beperkt iets aan.
Sportschool is beter uit te houden dan thuis. :D
  dinsdag 24 juli 2018 @ 15:58:20 #154
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_180698966
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 15:57 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Sportschool is beter uit te houden dan thuis. :D
Mee eens. Het is daar koeler.
Alleen is het niet zo dat het dan 18 graden is en dus lekker trainen.
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 24 juli 2018 @ 16:21:59 #155
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_180699547
Ik wou dat de sportschool hier (Spanje) ook lekker koel was. Het is hier over de 35 graden elke dag, en geen airco in de sportschool. :D

Lekker zweten dus. Het went, maar als je net begint word je er een beetje onpasselijk van. Zodra je zweet valt het wel weer mee, gewoon veel water blijven drinken.
pi_180699608
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 16:21 schreef Snakey het volgende:
Ik wou dat de sportschool hier (Spanje) ook lekker koel was. Het is hier over de 35 graden elke dag, en geen airco in de sportschool. :D

Lekker zweten dus. Het went, maar als je net begint word je er een beetje onpasselijk van. Zodra je zweet valt het wel weer mee, gewoon veel water blijven drinken.
Voor krachtttaining vind ik het niet zo erg. Maar ik doe geen cardio als het 35 graden is. Zelfmoord voor mij. :D
  dinsdag 24 juli 2018 @ 16:37:32 #157
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_180699854
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 16:24 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Voor krachtttaining vind ik het niet zo erg. Maar ik doe geen cardio als het 35 graden is. Zelfmoord voor mij. :D
Ja precies. Met krachttraining kan je tussendoor even bij de ventilator gaan staan om een beetje af te koelen. Met cardio kan je geen kant op. :')
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 16:39:22 #158
5428 crew  miss_sly
pi_180699894
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Overal lees je dat een gemiddelde vrouw 2000 kcal nodig heeft. Ik heb dé gemiddelde lengte, volgens het centraal bureau voor de statistiek, dus die 2000 zal dan ook wel op mij van toepassing zijn. Dus dat maar gaan doen. 2000 per dag. En met gewoon eten dus, gewoon koolhydraten, wat meer eiwit dan normaal.

In theorie zou mijn gewicht dan af moeten nemen tot het genoeg heeft aan 2000 kcal per dag. Nu sport ik best wel veel en ben nog wat te zwaar, dus verbrand ik sowieso meer dan 2000 kcal per dag en val dus nog steeds af. Geen streefgewicht, maar een 'ik zie wel waar het schip strandt'gewicht. En ik hoef ook niet met het dieet te stoppen, want 2000 is voor altijd. En om 'doelen' hoef ik ook niet verlegen te zitten, want als mijn gewichtsafname 2 maanden stagneert ga ik weer iets meer eten en me focussen op krachttraining om spierweefsel toe te voegen.

Ik vond het wel een goed plan :7 Tot nu toe pakt het stukken beter uit dan ik had verwacht :@
#nooitmeeropeenhongerdieet (of andere fratsen)
Hoe kom je aan die 2000 kcal? Mij lukt het niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 24 juli 2018 @ 16:53:04 #159
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_180700210
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 16:24 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Voor krachtttaining vind ik het niet zo erg. Maar ik doe geen cardio als het 35 graden is. Zelfmoord voor mij. :D
Minimaal mijn halve training is cardio, daar zit voor mij het probleem dus.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_180713398
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 15:55 schreef marcb1974 het volgende:
Gaan jullie wel trainen met deze hitte? Een airco kan toch maar een beperkt iets aan.
Deze week ga ik voor 4 keer!
Hopen dat het lukt.

Maandag en gisteren geweest. Vandaag lekker relaxen en wielrennen kijken. Morgen weer en dan hopelijk vrijdag nog een keer, als ik dan nog puf heb.

Meestal blijft het bij 2-3 keer in de week. Nogal onregelmatig.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:21:30 #161
248821 Rauw.
op je bord.
pi_180739443
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 15:55 schreef marcb1974 het volgende:
Gaan jullie wel trainen met deze hitte? Een airco kan toch maar een beperkt iets aan.
Ja, zowel krachttraining als cardio.
Veel drinken, niets aan de hand.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_180761572
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 11:00 schreef Salina het volgende:

[..]

Wel fastfood in het weekend?

Je houdt er een geweldig strak regime op na. Knap hoor!

Ikzelf heb daar moeite mee. Ik hou van een afgetraind lichaam maar hou ook wel van een speciaalbiertje op zijn tijd, evenals van een lekkere koek of een stuk chocola.

Ik ben de laatste weken wel weer aan het minderen, ik drink zo en zo nooit veel (en ga echt nauwelijks uit) en ben ook het snoepen aan het minderen, maar helemaal zonder? Dat zou ik nooit kunnen (en willen).

Het leven moet wel leuk blijven. Je leeft tenslotte toch maar een keer.

Gelukkig heb ik het ook niet echt nodig om zo'n strak regime als dat jij hebt te hanteren. Ik ben vooral naar de sportschool gegaan om spieren te kweken en aan te komen en ben altijd - volgens de mening van anderen (niet zozeer volgens mijzelf) - erg mager geweest.

Nu ben ik niet piepjong meer en ben ik druk bezig het laatste minibeetje buikvet kwijt te geraken. Daarom toch maar weer minderen met het lekkere eten.
Ik ben inderdaad vrij streng voor mijzelf geweest maar dat was dan ook echt nodig. Ik was gewoon veel te zwaar. En als ik ergens voor ga, ga ik er 100% voor en wil ik zo snel mogelijk resultaat zien. Het was gelukkig erg effectief.

Nu ik een stabiel gewicht heb, ben ik ook wat minder streng voor mijzelf. In het weekend neem ik ook een paar speciaalbier en ik ga wat meer uit eten. Ik weeg mijzelf nog wel iedere dag dus ik zorg ervoor dat ik op gewicht blijf. Na de hitte ga ik weer volop trainen en ga ik voor een lager vetpercentage. 😋

Jouw doelen lijken inderdaad haaks te staan op waar ik mee bezig ben geweest. Hoe ziet je trainingsschema eruit dan? Wellicht heb je wat aan het fitness schema wat ik gebruik. Kan het aanraden.

https://www.amazon.co.uk/(...)mation/dp/1999872819
pi_180768345
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:55 schreef Oidipous het volgende:
Jouw doelen lijken inderdaad haaks te staan op waar ik mee bezig ben geweest. Hoe ziet je trainingsschema eruit dan? Wellicht heb je wat aan het fitness schema wat ik gebruik. Kan het aanraden.
Ik ken (nog) niet van alle oefeningen de exacte namen, maar in een notendop kan ik je dit vertellen over mijn schema:

Probeer 3x per week full body te trainen (ma-wo-vr) maar dat lukt niet altijd vanwege werken op andere locatie. Daarom blijft het regelmatig bij 2 x en zo heel soms zelfs maar 1x per week. Dat probeer ik nu wel op te schroeven.

Ik ben begonnen met vooral isolatie-oefeningen, maar doe de laatste weken meer en meer compoundoefeningen.

Gevonden via deze site:
https://www.fitsociety.nl(...)rainer_filter=Filter

Deze oefeningen doe ik sowieso (bijna) elke keer:

BENEN (ik kies meestal 2 van de bovenste 3 uit)
- Leg Press
- Leg Extension
- Squats
- Lunges (zo heel soms, als ik de andere beenoefeningen even zat ben)

ARMEN:
- Incline Dumbbell Curl
- Cable Tricep Pushdown
- Reverse Grip Cable Curl (laatste tijd nauwelijks nog)

BUIK:
- Crunches

RUG:
- Barbell Bent Over Row
- Cable Seated Low Row (laatste tijd nauwelijks nog)
- Lat Pulldown

BORST:
- Smith Machine Bench Press
- Dumbbell Bench Press
- Dumbbell Flyes
- Dumbbell Incline Bench Press
- Machine Chest Press
- Machine Flyes/Peck Deck (laatste maanden vervangen door bovenstaande borstoefeningen)

Ik zal vast nog oefeningen vergeten zijn en vergeef me dat ik niet ook nog het aantal reps en de kg's vermeld.

Voor Arm en Buik doe ik minstens nog één oefening, maar die kon ik niet zo snel vinden via FITSociety.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 07:21:44 #164
248821 Rauw.
op je bord.
pi_180848188
Dat zijn enkel oefeningen, dat is nog niet echt een schema natuurlijk.
Reps/Sets/Progression?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_180848810
quote:
12s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 07:21 schreef Rauw. het volgende:
Dat zijn enkel oefeningen, dat is nog niet echt een schema natuurlijk.
Reps/Sets/Progression?
Van de meesten 3X8, sommigen 3X10.

Geen zin om het aantal kg nog te vermelden. Veels te veel werk plus ik weet ook niet alles uit mijn hoofd. :D
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_180848977
Eerder in het topic las ik dat een aantal fokkers niet positief waren over de kettlebell. Zelf ben ik een zeer ervaren in krachttraining. Leeftijd 48 jaar en druk nog steeds 120 kg.

3 keer per week fullbody en 3 keer per week thuis een kettlebell training. Kettlebell van 24 kg en 28 kg. Training bestaat uit cleans, snatches, swings en get up. Mijn core is nog nooit zo sterk geweest, uithoudingsvermogen is top. Het is een perfecte aanvulling en vet smelt weg.
pi_180850318
Over energiebehoefte (calorieen) zie ik trouwens nu verschillende informatie op het internet staan.

Het basaal metabolisme wordt overal hetzelfde vastgesteld (Harris en Benedict methode, herziene versie 1984).

Maar wat betreft de activiteitslevels (PAL-waarden) zie ik enorme verschillen.

De meeste sites gaan uit van deze PAL-waardes:

Weinig of geen training, kantoorwerk (factor x 1.2)
Lichte training/sport. 1-3 dagen per week (factor x 1.375)
Gemiddelde training/sport. 3-5 dagen per week (factor x 1.55)
Zware training/sport. 6-7 dagen per week (factor x 1.725)
Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, toernooi, enz. (factor x 1.9)

Er zijn echter ook nog veel sites die uitgaan van (veel) hogere PAL-waardes:

Leefstijl PAL-waarde
Mensen die de gehele dag zitten en/of liggen 1,2
Zittende arbeid zonder onderbreking en nagenoeg geen beweging in de vrije tijd 1,4-1,5
Zittende arbeid afgewisseld met rondlopen en nagenoeg geen beweging in de vrije tijd 1,6-1,7
Staande arbeid 1,8-1,9
Veel lichamelijke inspanning tijdens arbeid en in vrije tijd 2,0-2,4
Bij extreme fysieke belasting (hoogst gemeten PAL-waarde) +/- 5,0

Dit kan dus enorme verschillen opleveren. Ik neig zelf meer naar de eerste (lagere) waardes.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 10:46:59 #168
248821 Rauw.
op je bord.
pi_180850484
Dat lijkt mij ook.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:36:53 #169
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_180896157
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  woensdag 29 augustus 2018 @ 11:13:08 #170
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_181540648
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 10:38 schreef Salina het volgende:
Over energiebehoefte (calorieen) zie ik trouwens nu verschillende informatie op het internet staan.

Het basaal metabolisme wordt overal hetzelfde vastgesteld (Harris en Benedict methode, herziene versie 1984).

Maar wat betreft de activiteitslevels (PAL-waarden) zie ik enorme verschillen.

De meeste sites gaan uit van deze PAL-waardes:

Weinig of geen training, kantoorwerk (factor x 1.2)
Lichte training/sport. 1-3 dagen per week (factor x 1.375)
Gemiddelde training/sport. 3-5 dagen per week (factor x 1.55)
Zware training/sport. 6-7 dagen per week (factor x 1.725)
Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, toernooi, enz. (factor x 1.9)

Er zijn echter ook nog veel sites die uitgaan van (veel) hogere PAL-waardes:

Leefstijl PAL-waarde
Mensen die de gehele dag zitten en/of liggen 1,2
Zittende arbeid zonder onderbreking en nagenoeg geen beweging in de vrije tijd 1,4-1,5
Zittende arbeid afgewisseld met rondlopen en nagenoeg geen beweging in de vrije tijd 1,6-1,7
Staande arbeid 1,8-1,9
Veel lichamelijke inspanning tijdens arbeid en in vrije tijd 2,0-2,4
Bij extreme fysieke belasting (hoogst gemeten PAL-waarde) +/- 5,0

Dit kan dus enorme verschillen opleveren. Ik neig zelf meer naar de eerste (lagere) waardes.
Hangen we niet teveel waarde aan zo een waarde? Het gaat toch om een initiele indicator welke je daarna aanpast aan je eigen lichaam. :)

Ga je ()te snel) vervetten, kcal omlaag/marco verhoudingen wat aanpassen.
Val je (te snel) af en/of ben je leeg, kcal omhoog/marco verhoudingen wat aanpassen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_182036422
Ik hoop dat ik niet een dood topic kick, maar opzoek naar een topic om te kunnen sparren over fitness zaken.

Ik sport dagelijks, waarvan enkele dagen kracht training, aangevuld met paardrijden, zumba, pilates en een dosis wandelen/yoga op rust dagen.
nu wil ik ik mijn gym routine iets meer gaan uitbreiden, heb heel lang op safe gespeeld ivm mijn gezondheid (ik heb fibromyalgie) maar mijn lichaam is nu zo gewend aan wat ik nu doe dat we het wel weer beetje kunnen opschroeven.

vooral op been oefeningen loop ik beetje dood, wat vinden jullie voor vrouwen de ideale leg day exercises?
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
pi_182036840
Deadliften/squatten, kickbacks/legpress, hip adduction & abduction, hip thrusts, calf raises. :) En ik houd er zelf wel van om er dan nog wat core bij in te gooien, maar het is zo al best een lange workout.
Your opinion of me is none of my business.
pi_182037113
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:31 schreef Sarasi het volgende:
Deadliften/squatten, kickbacks/legpress, hip adduction & abduction, hip thrusts, calf raises. :) En ik houd er zelf wel van om er dan nog wat core bij in te gooien, maar het is zo al best een lange workout.
deadlifts heb ik een tijd lang niet gedaan door rug klachten en korte hamstrings.. die zou ik wel weer wat kunnen mee pakken. hip thrusts blijf ik altijd een beetje awkard vinden in de gym hihi. maar thuis pak ik die wel mee. misschien gewoon wat meer schijt hebben en wel mee pakken.
thanks!
Core is fijn, maar train ik met paardrijden, pilates en zumba ook .. dus die pak ik liever op ander moment mee.
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
pi_182037205
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:43 schreef liiszle het volgende:

[..]

deadlifts heb ik een tijd lang niet gedaan door rug klachten en korte hamstrings.. die zou ik wel weer wat kunnen mee pakken. hip thrusts blijf ik altijd een beetje awkard vinden in de gym hihi. maar thuis pak ik die wel mee. misschien gewoon wat meer schijt hebben en wel mee pakken.
thanks!
Core is fijn, maar train ik met paardrijden, pilates en zumba ook .. dus die pak ik liever op ander moment mee.
Hip thrusts gewoon doen hoor, dikke schijt aan de rest van de gymgangers. :P Deadlifts zou ik dan wel een spotter met verstand bijpakken die je houding kan corrigeren als je rugklachten hebt, maar 't is een goede oefening! :Y
Your opinion of me is none of my business.
  zondag 30 september 2018 @ 19:01:15 #175
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182235941
Joeeee! Afgelopen week weer vol motivatie de sportschool ingedoken voor een combinatie van krachttraining en cardio.

Daarnaast wil ik mijn eetpatroon aanpassen. Ik ben geneigd om voor een low-carb iets te kiezen, maar het lijkt me te veel gedoe :P

Wat eten jullie?
With the stars as her umbrella
pi_182236222
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 19:01 schreef -Miauw- het volgende:
Joeeee! Afgelopen week weer vol motivatie de sportschool ingedoken voor een combinatie van krachttraining en cardio.

Daarnaast wil ik mijn eetpatroon aanpassen. Ik ben geneigd om voor een low-carb iets te kiezen, maar het lijkt me te veel gedoe :P

Wat eten jullie?
Gewoon goede voeding en voldoende eiwitten. Als je spieren op wil bouwen moet je daar wel energie voor naar binnen krijgen.
  zondag 30 september 2018 @ 22:52:51 #177
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182243061
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 19:15 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Gewoon goede voeding en voldoende eiwitten. Als je spieren op wil bouwen moet je daar wel energie voor naar binnen krijgen.
Thanks.

Nou ja ik ga eerst maar eens bijhouden wat ik eet en drink op een dag. Puzzelen.
With the stars as her umbrella
pi_182315163
Ik probeer m'n voeding ook op orde te krijgen.. Maar God wat is dat lastig.. Warm eten krijg ik bijna niet weg. Dus ik mis een flink deel aan energie savonds.
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
  dinsdag 12 februari 2019 @ 14:34:37 #179
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184972763
Is Fitness niet meer hip?
pi_184974692
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 14:34 schreef xzaz het volgende:
Is Fitness niet meer hip?
Nee, dat heet nu crossfit, power/olympic lifting en krachttraining. Maar het is natuurlijk allemaal een soort fitnesstraining.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 13 februari 2019 @ 08:50:50 #181
248821 Rauw.
op je bord.
pi_184987116
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 14:34 schreef xzaz het volgende:
Is Fitness niet meer hip?
Het is al februari, sowieso een maand te laat.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 13 februari 2019 @ 09:43:06 #182
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184987916
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 08:50 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Het is al februari, sowieso een maand te laat.
Dmn :')
  donderdag 21 februari 2019 @ 15:51:46 #183
416020 K44S
The bearded man
pi_185148795
Voor de bodybuilders onder ons (en andere met ervaring):

Ik was benieuwd of je diepgevroren eten, zonder te koken/bakken etc..... zo in de magnetron kan stoppen en na +-10 kan eten zonder ziek te worden?

Scheelt enorm veel tijd, kosten en handig voorbereiden.

Thx
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  zaterdag 2 maart 2019 @ 16:47:55 #184
484323 SuperVo
Het gaat fenomenaal.
pi_185343827
Ik ben nu wel een beetje door mijn beginner gains heen, dus wil een schema maken met welk gewicht ik naar streef per week. Wat is gemiddeld een beetje een normale hoeveelheid gewicht die je per twee weken erbij zou kunnen pakken bij een aantal populaire oefeningen?
pi_185344191
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 16:47 schreef SuperVo het volgende:
Ik ben nu wel een beetje door mijn beginner gains heen, dus wil een schema maken met welk gewicht ik naar streef per week. Wat is gemiddeld een beetje een normale hoeveelheid gewicht die je per twee weken erbij zou kunnen pakken bij een aantal populaire oefeningen?
Per 2 weken omhoog is wel wat veel, als je merkt niet meer te klimmen. Per 4 of 6 weken is realistischer. Je zou eens naar 531 kunnen kijken.
pi_189055069
Vraag voor vriendin die na het hardlopen (en op dagen dat er niet wordt hardgelopen) oefeningen wil doen om hele lichaam te trainen.

Oefeningen moeten gewoon thuis kunnen zonder poespas

Zat zelf te denken aan de volgende oefeningen:
-push ups
-squats
-leg raises
-abdominal cycle / crunch
-planken
-zijwaartsebeenhef / heupbrug

Nu lijkt het ons wel nuttig om wat simpele fitnessattributen er bij te kopen zoals:
-AB crunch machine (zon soort beugel)
- Kettlebell , kg?
-elastiek?

Zijn de bovenstaande oefeningen een beetje ok?
En zijn bovengenoemde attributen toevoeging?
pi_189089483
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 15:08 schreef Parelhoofd het volgende:
Vraag voor vriendin die na het hardlopen (en op dagen dat er niet wordt hardgelopen) oefeningen wil doen om hele lichaam te trainen.

Oefeningen moeten gewoon thuis kunnen zonder poespas

Zat zelf te denken aan de volgende oefeningen:
-push ups
-squats
-leg raises
-abdominal cycle / crunch
-planken
-zijwaartsebeenhef / heupbrug

Nu lijkt het ons wel nuttig om wat simpele fitnessattributen er bij te kopen zoals:
-AB crunch machine (zon soort beugel)
- Kettlebell , kg?
-elastiek?

Zijn de bovenstaande oefeningen een beetje ok?
En zijn bovengenoemde attributen toevoeging?
Voor hardlopen?
Lunges (ook voor de billen).
Hip bridge.
Squat sprongen.
Planken.
Crunches.
Focus op Core oefeningen.
Stabiliteit.

Kun je genoeg variaties in aanbrengen.
Attributen zijn niet nodig.
Definitely not CIA
  zaterdag 28 september 2019 @ 17:58:53 #188
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_189162135
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 15:08 schreef Parelhoofd het volgende:
Vraag voor vriendin die na het hardlopen (en op dagen dat er niet wordt hardgelopen) oefeningen wil doen om hele lichaam te trainen.

Oefeningen moeten gewoon thuis kunnen zonder poespas

Zat zelf te denken aan de volgende oefeningen:
-push ups
-squats
-leg raises
-abdominal cycle / crunch
-planken
-zijwaartsebeenhef / heupbrug

Nu lijkt het ons wel nuttig om wat simpele fitnessattributen er bij te kopen zoals:
-AB crunch machine (zon soort beugel)
- Kettlebell , kg?
-elastiek?

Zijn de bovenstaande oefeningen een beetje ok?
En zijn bovengenoemde attributen toevoeging?
Zou hier eens naar kijken dan
https://www.reddit.com/r/(...)/recommended_routine
pi_189369466
De laatste paar maanden heb ik last van kortademigheid, hoge hartslag en soms duizeligheid tijdens en na mijn werksetjes (krachttraining).
Ik probeer actief te letten op mijn ademhaling maar het lijkt gewoon niet te lukken. Waar ik 4-5 maanden geleden bijvoorbeeld deadlifts afwisselde met overhead press in een super set (allebei 8 reps), ben ik nu al klaar na 5 herhalingen deadlift op 65-70% van 1RM (mijn 1RM zal ongetwijfeld inmiddels ook gedaald zijn). Oefeningen als front squat en OHP geven ook de grootst mogelijke moeite wat betreft buiten adem zijn.
Het rare is dat m'n cardiovasculaire conditie goed lijkt te zijn. Hardlopen gaat goed en ik wissel duurlopen af met intervaltrainingen en ik loop gemiddeld 2,5 keer per week.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn, heeft iemand tips? :{
pi_189823707
Ik hoor best vaak dat je spieren 2x in de week moet prikkelen om spiergroei te stimuleren. Nu vraag ik me af of deze regel op gaat wanneer je een splitschema hanteert. Zo doe ik bijv. in 1 week borst/schouders, rug/buik, benen, biceps/triceps waardoor je niet direct meerdere spiergroepen prikkelt in een week. Maar met bench press pak je bijvoorbeeld ook deels je biceps en triceps mee. Telt dat dan ook?
  donderdag 7 november 2019 @ 16:40:51 #191
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_189834721
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 21:36 schreef Enix het volgende:
Ik hoor best vaak dat je spieren 2x in de week moet prikkelen om spiergroei te stimuleren. Nu vraag ik me af of deze regel op gaat wanneer je een splitschema hanteert. Zo doe ik bijv. in 1 week borst/schouders, rug/buik, benen, biceps/triceps waardoor je niet direct meerdere spiergroepen prikkelt in een week. Maar met bench press pak je bijvoorbeeld ook deels je biceps en triceps mee. Telt dat dan ook?
Bij zowel 1,2 als 3x in de week zal je ze prikkelen. Optimaal neigt richting de 2x in de week. Dus wat je nu doet is prima. En bench press mag je gerust mee tellen voor je triceps. Echter de rol van de biceps is maar klein. Tijdens het naar beneden begeleiden remt en stabiliseert hij de beweging slechts lichtelijk.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_189841046
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 16:40 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Bij zowel 1,2 als 3x in de week zal je ze prikkelen. Optimaal neigt richting de 2x in de week. Dus wat je nu doet is prima. En bench press mag je gerust mee tellen voor je triceps. Echter de rol van de biceps is maar klein. Tijdens het naar beneden begeleiden remt en stabiliseert hij de beweging slechts lichtelijk.
Thanks! Binnenkort ga ik 2-3 dagen in de week sporten. Denk je dat een fullbody schema dan meer resultaat geeft dan splitschema?
  vrijdag 8 november 2019 @ 07:54:22 #193
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_189845706
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 21:15 schreef Enix het volgende:

[..]

Thanks! Binnenkort ga ik 2-3 dagen in de week sporten. Denk je dat een fullbody schema dan meer resultaat geeft dan splitschema?
Grootste resultaat zit in genoeg voeding en zwaar trainen. En met 3 dagen zou je nog prima een UBLB Split of een push pull kunnen uitvoeren waarbij je 3x per 14 dagen alles traint. Ga je ook wat meer richting de 2x per week norm die als 'optimaal' beschouwd wordt.

Nadeel van full body 3x per week is dat je kracht en energie op gaat aan de grote lifts. Voor kracht ontwikkeling ideaal. Voor hypertrofy ietsjes minder aangezien je minder focus op de kleinere spiergroepen als biceps en kuiten legt.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  zondag 5 januari 2020 @ 15:48:36 #194
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_190890214
Dikke vette kick.

Ik ga morgen maar weer aan de gang.

Wat zijn de betere gratis apps om je oefeningen en gewichten bij te houden?
Myfitnesspal nog steeds? Of Jefit?
  maandag 6 januari 2020 @ 11:34:10 #195
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_190902581
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:48 schreef RickoKun het volgende:
Dikke vette kick.

Ik ga morgen maar weer aan de gang.

Wat zijn de betere gratis apps om je oefeningen en gewichten bij te houden?
Myfitnesspal nog steeds? Of Jefit?
Wat is er mis met de spiegel om je progressie bij te houden?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 6 januari 2020 @ 11:35:14 #196
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_190902597
quote:
5s.gif Op maandag 6 januari 2020 11:34 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Wat is er mis met de spiegel om je progressie bij te houden?
Die onthoudt niet hoeveel gewicht je gesquat hebt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 6 januari 2020 @ 11:36:43 #197
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_190902623
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 11:35 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Die onthoudt niet hoeveel gewicht je gesquat hebt.
Waarom wil je dat weten?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 6 januari 2020 @ 12:04:32 #198
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_190903061
quote:
5s.gif Op maandag 6 januari 2020 11:36 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Waarom wil je dat weten?
Andere trainingsdoelen dan een strandlichaam wellicht. En een makkelijk geheugensteuntje.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_190910965
Even advies gevraagd. Ik wil eindelijk push ups een echt gaan masteren (ja, ik ben slap :')). Momenteel kan ik ze alleen met de handen te ver naar voren geplaatst en de ellebogen naar buiten (Soort misvormde T).
Nu wil ik ze graag leren op de manier zoals ze echt moeten, in de pijl vorm. Alleen wat is beter om ze te oefenen, negatieve push ups (dus laten zakken maar niet omhoog komen) of vanaf de knieën? En hoe vaak raden jullie aan? 3x per week 15 minuten?
  Moderator zaterdag 11 januari 2020 @ 15:06:49 #200
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_190979639
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:48 schreef RickoKun het volgende:
Dikke vette kick.

Ik ga morgen maar weer aan de gang.

Wat zijn de betere gratis apps om je oefeningen en gewichten bij te houden?
Myfitnesspal nog steeds? Of Jefit?
Jefit, absoluut 14.gif
F.K.A. SuperwormJim
  donderdag 16 januari 2020 @ 10:33:55 #201
416020 K44S
The bearded man
pi_191054105
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:48 schreef RickoKun het volgende:
Dikke vette kick.

Ik ga morgen maar weer aan de gang.

Wat zijn de betere gratis apps om je oefeningen en gewichten bij te houden?
Myfitnesspal nog steeds? Of Jefit?
Wat is de reden dat je liever geen pen en een boekje gebruikt ? :)
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 21:53 schreef Pinuts het volgende:
Even advies gevraagd. Ik wil eindelijk push ups een echt gaan masteren (ja, ik ben slap :')). Momenteel kan ik ze alleen met de handen te ver naar voren geplaatst en de ellebogen naar buiten (Soort misvormde T).
Nu wil ik ze graag leren op de manier zoals ze echt moeten, in de pijl vorm. Alleen wat is beter om ze te oefenen, negatieve push ups (dus laten zakken maar niet omhoog komen) of vanaf de knieën? En hoe vaak raden jullie aan? 3x per week 15 minuten?
De meeste beginnende vorm die ik ken is vanaf de muur, steeds een beetje verder van de muur weg met de voeten waardoor de zwaartekracht begint te werken.

Hierna door met een step-blok en vanaf de knieën.

Omdat het een nieuwe beweging is, zou ik adviseren om te gaan voor 3x15 herhalingen.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_191088811
In de sportschool hier heb je voor je spullen van die kluisjes die je met een klein hangslotje moet afsluiten.
Echter, de kluisjes staan beneden in de voor iedereen vrij toegankelijke hal, de school (en de balie) is boven.
Misschien hangen er camera's maar dat was me niet opgevallen.
Omdat er dus geen directe toezicht is, is een goed slot belangrijk.
Ik heb nu een cijferslot zodat je niet tijdens het sporten met een sleutel zit te mieren die kwijt kan raken. Maar dat slot is een Master Lock, en die schijnen niet zo heel goed te zijn.

Wie heeft ervaring met een goed slot en kan me adviseren?
pi_191089714
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 16:52 schreef gebrokenglas het volgende:
In de sportschool hier heb je voor je spullen van die kluisjes die je met een klein hangslotje moet afsluiten.
Echter, de kluisjes staan beneden in de voor iedereen vrij toegankelijke hal, de school (en de balie) is boven.
Misschien hangen er camera's maar dat was me niet opgevallen.
Omdat er dus geen directe toezicht is, is een goed slot belangrijk.
Ik heb nu een cijferslot zodat je niet tijdens het sporten met een sleutel zit te mieren die kwijt kan raken. Maar dat slot is een Master Lock, en die schijnen niet zo heel goed te zijn.

Wie heeft ervaring met een goed slot en kan me adviseren?
Misschien denk ik te simpel, want diefstal is bij ons geen issue, maar iemand die iets wil stelen wil dat snel doen en zo makkelijk mogelijk. Ik denk dat elk slot werkt, want een slot proberen te forceren duurt gewoon te lang voor snel & makkelijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_191100665
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:48 schreef RickoKun het volgende:
Dikke vette kick.

Ik ga morgen maar weer aan de gang.

Wat zijn de betere gratis apps om je oefeningen en gewichten bij te houden?
Myfitnesspal nog steeds? Of Jefit?
Virtuagym
  zaterdag 8 februari 2020 @ 19:52:52 #205
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_191412521
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 15:06 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Jefit, absoluut 14.gif
Thanks bro!

Jullie nog een tip om na het werk de energie te hebben om te fitnessen?

Naja, meer in ell geval?
Ik ben leidinggevende en dat vreet veel energie. Momenteel in 2 ploegen waar ik dan van 6 tot half drie werk in de ochtend. Andere week van half drie tot half el in de avond.

Als ik late dienst heb, heb ik niet zoveel problemen, want in de ochtend heb ik veel power en energie.

Maar als ik klaar ben met werk voel ik mij futloos en moet ik veel gapen. Ik ga dan wel al om 2100 uur in de avond naar bed en ga om 0500 uur op. Het helpt veel om groenten te eten, maar toch merk ik dat ik er best doorheen zit na het werk.
Al gapend benchpressen is niet relaxed.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 19:58:29 #206
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_191412615
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:33 schreef K44S het volgende:

[..]

Wat is de reden dat je liever geen pen en een boekje gebruikt ? :)
[..]


Omdat ik standaard al met een telefoon rondloop met muziek. Pen en papier deed ik jaren terug toen ik intensief bezig was. Vergat ik telkens die meuk mee te nemen naar het volgende station.
pi_192886725
Ik wil graag een set Dumbbels halen. Kan een van jullie mij wat aanbevelen met een linkje als het kan.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 15:42:36 #208
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_193257984
Waarom is havermout zo populair onder sporters. Het lijkt qua voedingswaarde gewoon op brood.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 15:43:34 #209
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_193258005
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 10:04 schreef LovePeaceHappy het volgende:
Ik wil graag een set Dumbbels halen. Kan een van jullie mij wat aanbevelen met een linkje als het kan.
Het boeit niet zoveel. Dumbbels zijn dumbbels. Zorg gewoon voor dat het zwaar genoeg is voor jou.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 15:50:25 #210
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_193258129
Jongens ik ben nu 6 dagen per week aan het sporten. Voornamelijk zware compound oefeningen.

Hier een voorbeeld van een squat en ohp dag:






Ik at een tijdje rond de 3000kcal maar merkte eigenlijk dat ik alleen maar gewicht aankwam. Dat vond in raar, maar blijkbaar gaat mijn lichaam gewoon efficiënt om met energie ofzo.

Dus langzaam ben ik steeds minder gaan eten totdat ik gewichtsverlies zag. Dat was pas bij 1600-1700kcal.

Maar ik vraag me dus af of dat niet veel te weinig is met mijn manier van sporten?
pi_193258976
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 15:50 schreef Daarnaast het volgende:
Jongens ik ben nu 6 dagen per week aan het sporten. Voornamelijk zware compound oefeningen.

Hier een voorbeeld van een squat en ohp dag:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik at een tijdje rond de 3000kcal maar merkte eigenlijk dat ik alleen maar gewicht aankwam. Dat vond in raar, maar blijkbaar gaat mijn lichaam gewoon efficiënt om met energie ofzo.

Dus langzaam ben ik steeds minder gaan eten totdat ik gewichtsverlies zag. Dat was pas bij 1600-1700kcal.

Maar ik vraag me dus af of dat niet veel te weinig is met mijn manier van sporten?
Wat is je doel? Met 3000 kcal ben je inderdaad aan het bulken en zal je aankomen. 1600 kcal is (te) weinig voor de gemiddelde man.
Ben je net begonnen met sporten? De kans is dan groot dat je ook nog spiermassa aan het opbouwen bent. Dus het kan zo maar zijn dat je als je op gewicht blijft wel vet verliest en spiermassa aankomt. Het beste kan je dus niet naar je gewicht kijken, maar naar vetpercentage.
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:06:05 #212
416020 K44S
The bearded man
pi_193466478
Effe onrust stoken, er is dus een kans dat de sportscholen later open gaan:https://www.nlactief.nl/a(...)pening-sportscholen/
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 10:20:21 #213
5428 crew  miss_sly
pi_193466621
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:06 schreef K44S het volgende:
Effe onrust stoken, er is dus een kans dat de sportscholen later open gaan:https://www.nlactief.nl/a(...)pening-sportscholen/
Dat is toch een heel oud bericht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193466683
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:06 schreef K44S het volgende:
Effe onrust stoken, er is dus een kans dat de sportscholen later open gaan:https://www.nlactief.nl/a(...)pening-sportscholen/
Dit bericht is nog van voor het bericht dat het waarschijnlijk 1 juli zou gaan worden.
  donderdag 4 juni 2020 @ 12:59:55 #215
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_193469196
Sportscholen in Spanje zijn zelfs al weer open. Welliswaar alleen met een afspraak en niet meer dan 20 mensen in de sportschool, kleedruimte en douches mogen niet gebruikt worden. Maar ik kan weer normaal trainen. :)
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:00:21 #216
58789 Snakey
-||||--------||||-
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 13:08:56 #217
5428 crew  miss_sly
pi_193469325
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:00 schreef Snakey het volgende:

[..]

Yep, 12 mei.
Ik vroeg me al af waarom ik er niet onrustig van werd ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 4 juni 2020 @ 22:05:59 #218
416020 K44S
The bearded man
pi_193479114
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is toch een heel oud bericht?
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:24 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Dit bericht is nog van voor het bericht dat het waarschijnlijk 1 juli zou gaan worden.
oeps
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_193533099
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 15:42 schreef Daarnaast het volgende:
Waarom is havermout zo populair onder sporters. Het lijkt qua voedingswaarde gewoon op brood.
Genoeg op internet te vinden over deze powerfood, die inderdaad veel gebruikt wordt door sporters, fitnessers en ook bodybuilders.

Havermout rocks.

- makkelijker te verteren dan brood, maar inderdaad zelfde voedingswaarden als een boterham;
- veel voedingsvezels, belangrijk voor een goede stofwisseling en spijsvertering, en dus voor je darmen.
- hoge concentratie aan langzame en complexe koolhydraten, die langzaam worden verteerd, waardoor je bloedsuikerspiegel stabiel blijft en je energie tijdens je training over een langere periode op peil blijft.
- havermout bevat ook eiwitten: van belang voor het herstel en de opbouw van je spieren.

Eigenlijk dus: veel koolhydraten, weinig suikers, langzame vertering (in tegenstelling tot suikerrijke voeding die je niet snel een verzadigd gevoel geeft en waardoor je sneller weer naar iets anders grijpt), vezels en eiwitten. Gewoon een gouden bron dus. ;)

https://sport.nl/artikelen/2015/05/kies-havermout-als-krachtvoer

Verder heeft havermout nog één ander voordeel ten opzichte van brood:

Als je - voor het sporten bijvoorbeeld - al wat extra proteïne toe wilt voegen aan je voeding, kun je wat extra whey(poeder) toevoegen aan de havermout. Dat gaat bij een boterham wat lastiger. ;)

Gewoon een beetje suiker, of stevia oid, beetje kaneel toevoegen, eventueel whey, en klaar.

Overigens moest ik zaterdag naar de supermarkt, onder andere omdat de havermout op was.
Ik heb van alles gekocht, uiteraard genoeg proteines omdat ik ook fitness/krachtsport doe: magere kwark, eiwitrepen, eiwitpudding (bestaat! van Melkunie en van Ehrmann)....
Heb zelfs voor het eerst havermoutrepen meegenomen, kende ze niet, dus ik dacht, ik probeer dat ook eens. En pindakaas gekocht uiteraard, en ik moest nog toiletpapier hebben.

Ik was uiteindelijk maar één ding vergeten mee te nemen uit de supermarkt. Een keer raden wat... :%
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193533143
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 15:50 schreef Daarnaast het volgende:
Jongens ik ben nu 6 dagen per week aan het sporten. Voornamelijk zware compound oefeningen.

Hier een voorbeeld van een squat en ohp dag:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik at een tijdje rond de 3000kcal maar merkte eigenlijk dat ik alleen maar gewicht aankwam. Dat vond in raar, maar blijkbaar gaat mijn lichaam gewoon efficiënt om met energie ofzo.

Dus langzaam ben ik steeds minder gaan eten totdat ik gewichtsverlies zag. Dat was pas bij 1600-1700kcal.

Maar ik vraag me dus af of dat niet veel te weinig is met mijn manier van sporten?
@Daarnaast , heb je de vragen van @Pinuts al beantwoordt?

Wat is exact je doel als ik vragen mag, en waarom denk je naar 1600-1700 calorieën te moeten gaan bij 6 keer sporten in de week?

Als je jong bent, of als je doel is om sterker te worden (spier te winnen), dan is dat wel érg weinig. Waarom zoveel sporten als je toch niet voldoende eet om daarmee resultaat te boeken?

Dus, nogmaals: hoe oud ben je, wat is exact je doel? Eerst bulken, veel sporten en eten om lekker veel (spier) aan te komen en daarna eventueel - indien nodig- weer wat te cutten om wat vet kwijt te raken?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 8 juni 2020 @ 13:32:52 #221
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_193536642
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:12 schreef Salina het volgende:

[..]

Genoeg op internet te vinden over deze powerfood, die inderdaad veel gebruikt wordt door sporters, fitnessers en ook bodybuilders.

Havermout rocks.

- makkelijker te verteren dan brood, maar inderdaad zelfde voedingswaarden als een boterham;
- veel voedingsvezels, belangrijk voor een goede stofwisseling en spijsvertering, en dus voor je darmen.
- hoge concentratie aan langzame en complexe koolhydraten, die langzaam worden verteerd, waardoor je bloedsuikerspiegel stabiel blijft en je energie tijdens je training over een langere periode op peil blijft.
- havermout bevat ook eiwitten: van belang voor het herstel en de opbouw van je spieren.

Eigenlijk dus: veel koolhydraten, weinig suikers, langzame vertering (in tegenstelling tot suikerrijke voeding die je niet snel een verzadigd gevoel geeft en waardoor je sneller weer naar iets anders grijpt), vezels en eiwitten. Gewoon een gouden bron dus. ;)

https://sport.nl/artikelen/2015/05/kies-havermout-als-krachtvoer

Verder heeft havermout nog één ander voordeel ten opzichte van brood:

Als je - voor het sporten bijvoorbeeld - al wat extra proteïne toe wilt voegen aan je voeding, kun je wat extra whey(poeder) toevoegen aan de havermout. Dat gaat bij een boterham wat lastiger. ;)

Gewoon een beetje suiker, of stevia oid, beetje kaneel toevoegen, eventueel whey, en klaar.

Overigens moest ik zaterdag naar de supermarkt, onder andere omdat de havermout op was.
Ik heb van alles gekocht, uiteraard genoeg proteines omdat ik ook fitness/krachtsport doe: magere kwark, eiwitrepen, eiwitpudding (bestaat! van Melkunie en van Ehrmann)....
Heb zelfs voor het eerst havermoutrepen meegenomen, kende ze niet, dus ik dacht, ik probeer dat ook eens. En pindakaas gekocht uiteraard, en ik moest nog toiletpapier hebben.

Ik was uiteindelijk maar één ding vergeten mee te nemen uit de supermarkt. Een keer raden wat... :%
Dank je voor de uitgebreide uitleg. Gelden al deze voordelen ook niet voor volkoren brood? Behalve dat je niet makkelijk whey aan kan mixen dan.

Ikzelf vind het juist aan boterham met runderrookvlees of kipfilet veel lekkerder en het dan ook rijk aan eiwitten.

Maar havermout wordt dus langzamer verteerd door je lichaam?
  maandag 8 juni 2020 @ 13:55:29 #222
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_193536950
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 09:17 schreef Salina het volgende:

[..]

@:Daarnaast , heb je de vragen van @:Pinuts al beantwoordt?

Wat is exact je doel als ik vragen mag, en waarom denk je naar 1600-1700 calorieën te moeten gaan bij 6 keer sporten in de week?

Als je jong bent, of als je doel is om sterker te worden (spier te winnen), dan is dat wel érg weinig. Waarom zoveel sporten als je toch niet voldoende eet om daarmee resultaat te boeken?

Dus, nogmaals: hoe oud ben je, wat is exact je doel? Eerst bulken, veel sporten en eten om lekker veel (spier) aan te komen en daarna eventueel - indien nodig- weer wat te cutten om wat vet kwijt te raken?
Nee was dit topic vergeten tot ik van jou notificaties kreeg.

Mijn doel is een lagere vetpercentage dus nu aan het cutten. Ben 31 jaar. Ik ben nu sinds oktober serieus aan het sporten en merk dat ik in die 6-7 maanden best wat spier ben aangekomen maar ook vet. Vet verzamelt zich bij mij helaas vooral rond buik. Dat vind ik niet mooi en wil er van af. Ik at voorheen ongeveer 3000 kcal per dag. Ik had het niet gepland om eerst te bulken en dan te cutten maar daar komt het nu wel op neer. Die 3000 kcal is een schatting op basis van wat ik allemaal at. Ik was dus niet een bewuste keuze om 3000 kcal te eten. Ik at gewoon zonder al te veel rekening te houden met calorieën(wel gelet op genoeg proteine).


De reden dat ik zo laag ben gegaan is omdat ik simpelweg niet genoeg gewicht verloor bij meer.

Ik eet nu 1 maand 1600-1700 kcal en ben in die tijd 2,4 kg afgevallen. Van wat ik begrepen heb wordt ongeveer 500 gram verlies per week aangeraden als je aan het cutten bent. Ik zit nu dus gemiddeld op 600 gram, iets teveel maar niet extreem ofzo.

Dus blijkbaar is 1600-1700 kcal correct?

Ik wil eigenlijk doorgaan met cutten totdat ik mijn buikspieren zie. Dat is nu nog niet het geval, maar ik kan ze nu wel duidelijk voelen vergeleken met +2.4 kg eerder.

Mijn vetpercentage nu is
14.2% volgens mijn weegschaal
15% als ik het zelf meet met zo'n body and fit caliper en:

http://fitness.bizcalcs.com/Calculator.asp?Calc=Body-Fat-3-Fold

Geen idee hoe nauwkeurig dit is.

Overigens valt mij sinds deze week op dat mijn upper body compound lifts (bench en ohp) iets zwakker zijn geworden maar mijn lower body lifts(deadlift en squat) juist omhoog zijn gegaan.
pi_193537246
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:32 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Dank je voor de uitgebreide uitleg. Gelden al deze voordelen ook niet voor volkoren brood? Behalve dat je niet makkelijk whey aan kan mixen dan.

Ikzelf vind het juist aan boterham met runderrookvlees of kipfilet veel lekkerder en het dan ook rijk aan eiwitten.

Maar havermout wordt dus langzamer verteerd door je lichaam?
Havermout ligt ook makkelijker op de maag hè. Althans, ik neem aan van wel.

En als je brood lekker vind, gewoon blijven eten hoor. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Havermout wordt idd langzaam verteerd, wat juist een verzadigd gevoel geeft, en waardoor je tijdens het sporten nog genoeg energie hebt.

Dit in tegenstelling tot snellere suikers. Die worden veel sneller opgenomen door je lichaam.
Stel dat je 2 uur vantevoren wat snelle suikers eet, dan zijn die tijdens het sporten al weer "opgesoepeerd" door je lichaam, waardoor je of zonder energie moet sporten, of toch weer iets nieuws moet gaan eten om maar genoeg energie te hebben om te sporten.

Ik ben zelf trouwens helemaal gestopt met brood eten sinds ik thuis werk, nu al 11 weken lang.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193537330
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 13:55 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Nee was dit topic vergeten tot ik van jou notificaties kreeg.

Mijn doel is een lagere vetpercentage dus nu aan het cutten. Ben 31 jaar. Ik ben nu sinds oktober serieus aan het sporten en merk dat ik in die 6-7 maanden best wat spier ben aangekomen maar ook vet. Vet verzamelt zich bij mij helaas vooral rond buik. Dat vind ik niet mooi en wil er van af. Ik at voorheen ongeveer 3000 kcal per dag. Ik had het niet gepland om eerst te bulken en dan te cutten maar daar komt het nu wel op neer. Die 3000 kcal is een schatting op basis van wat ik allemaal at. Ik was dus niet een bewuste keuze om 3000 kcal te eten. Ik at gewoon zonder al te veel rekening te houden met calorieën(wel gelet op genoeg proteine).

De reden dat ik zo laag ben gegaan is omdat ik simpelweg niet genoeg gewicht verloor bij meer.

Ik eet nu 1 maand 1600-1700 kcal en ben in die tijd 2,4 kg afgevallen. Van wat ik begrepen heb wordt ongeveer 500 gram verlies per week aangeraden als je aan het cutten bent. Ik zit nu dus gemiddeld op 600 gram, iets teveel maar niet extreem ofzo.

Dus blijkbaar is 1600-1700 kcal correct?

Ik wil eigenlijk doorgaan met cutten totdat ik mijn buikspieren zie. Dat is nu nog niet het geval, maar ik kan ze nu wel duidelijk voelen vergeleken met +2.4 kg eerder.

Mijn vetpercentage nu is
14.2% volgens mijn weegschaal
15% als ik het zelf meet met zo'n body and fit caliper en:

http://fitness.bizcalcs.com/Calculator.asp?Calc=Body-Fat-3-Fold

Geen idee hoe nauwkeurig dit is.

Overigens valt mij sinds deze week op dat mijn upper body compound lifts (bench en ohp) iets zwakker zijn geworden maar mijn lower body lifts(deadlift en squat) juist omhoog zijn gegaan.
Als je vanaf oktober serieus aan het sporten bent, ben je dus nog "maar" een maand of pakweg 7-8 aan het sporten. Logisch dat je dan eerst lekker veel gaat eten om maar aan te komen, zodat je ook je spieren lekker laat groeien. Dat was wel een van mijn fouten: ik was te bang om echt aan te komen, waardoor ik eigenlijk nooit echt genoeg at om echt te groeien.

Maar eigenlijk is er niets mis mee om wat vet aan te komen. Bedoeling van bulken is dat je genoeg eet, veel sport en daarmee spieren opbouwt. Pas als je voor je gevoel genoeg hebt opgebouwd, dan kun je gaan cutten (minderen in calorieen).
Geen idee of die 1600-1700 calories genoeg zijn, maar als je 6 keer per week blijft sporten nu, lijkt het me wel erg weinig. Afvallen zal wel lukken zo, maar pas op dat het niet ten koste van je net verworven spieren gaat hè. ;)

Overigens raad ik wel aan om regelmatig eens (een week) alles op te schrijven wat je eet, de hoeveelheden, macro's (eiwit, koolhydraten, vet). Daar leer je enorm veel van. Veel mensen hebben amper een idee wat ze echt eten en binnen krijgen aan macro's, denk ik.
Het is wel een neurotisch gedoe maar apps helpen je daarbij prima. My Fitness Pal bijvoorbeeld.

Als je eenmaal weet wat je ongeveer dagelijks/wekelijks binnen krijgt, worden dingen vanzelf makkelijker.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 8 juni 2020 @ 15:07:37 #225
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_193537798
@Daarnaast

1600-1700kcal is echt aan de lage kant voor een man, helemaal als je er 6x in de week redelijk intensief bij sport. Ter vergelijk: ik, vrouw van 33/1.75m, val af bij gemiddeld 2000 kcal per dag met 2-3 keer in de week een uurtje sporten (mix van cardio/weerstand). Ik sluit me dan ook aan bij wat Salina zegt, hou (af en toe) eens een volledige week écht bij wat je eet in een MyFitnessPal, dus inclusief afwegen (vergeet ook je bakvet enzo niet mee te nemen). Op 1700 zal je inderdaad gerust wel afvallen, maar hou er rekening mee dat je hier waarschijnlijk ook spieren mee aan het "opeten" bent, je energie moet immers ergens vandaan komen.

Mijn tip: track eens hoeveel je écht at in plaats van de schatting van 3000kcals en ga op basis daarvan in kleine stappen naar beneden. Mensen zijn gewoon echt heel slecht in het inschatten van hoeveel ze eten, of dat nu een onderschatting of een overschatting is. Het probleem met vrij snel naar 1700kcals duiken, is dat je weinig ruimte hebt om naar beneden aan te passen indien nodig, want je hebt ook nog je minimale hoeveelheid om normaal te functioneren (Basic Metabolic Rate) om rekening mee te houden, daar wil je niet structureel onder zitten.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 8 juni 2020 @ 15:33:53 #226
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_193538111
@Salina @IJsdraakje

Ik hou het nu juist wel heel neurotisch bij. Voor dat ik begon met minder eten hield ik het helemaal niet bij en mijn schatting is dat ik toen ongeveer 3000kcal at. Maar nu hou ik het wel bij met myfitnesspal en weet wat ik binnenkrijg.


Ik maak ook bijna altijd mijn eigen eten zodat ik exact weet wat erin gaat. Ik weeg alles en maak er een maaltijd van in myfitnesspal. Heb gisteren bijvoorbeeld een maaltijd gemaakt met 200 gram rijst, 500 gram groente en 990 gram rundvlees(sucade).

Dit eet ik in 3-4 dagen op. Doe altijd een beetje salsa voor de smaak. Dat tel ik ook bij de calorieen. Voor de groente gebrujk ik 2 eetlepels olijfolie, ook dit hou ik bij. Het vlees maak ik in een sous vide en hier komt helemaal geen olie of boter bij.

Wel moet ik bekennen dat ik me niet erg bezig hou met koolhydraten en vetten. Alleen met proteïne en totaal kcal.

Een typische dag ziet er zo uit:

Ontbijt: eiwitshake + cappuccino, 300kcal.

Lunch: boterham met beleg(Kipfilet, rookvlees, avocado), 350kcal.

Diner: Mijn eigen creatie van hierboven, 600kcal.

Tussendoor: wat nootjes(cachew, pistache, pinda) 350 kcal.

Hier gemiddelde macro's van een week:



En ik maak me inderdaad wel druk om spierverlies, dus twijfel of ik zo weinig calorieën nog maanden moet volhouden of iets meer moet eten.

Het gekke is dat ik er ook helemaal geen moeite mee heb. Af en toe heb ik wel we beetje trek maar echt niets extreem ofzo.

[ Bericht 9% gewijzigd door Daarnaast op 08-06-2020 15:50:48 ]
pi_193538401
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:33 schreef Daarnaast het volgende:

Wel moet ik bekennen dat ik me niet erg bezig hou met koolhydraten en vetten. Alleen met proteïne en totaal kcal.

En ik maak me inderdaad wel druk om spierverlies, dus twijfel of ik zo weinig calorieën nog maanden moet volhouden of iets meer moet eten.

Het gekke is dat ik er ook helemaal geen moeite mee heb. Af en toe heb ik wel we beetje trek maar echt niets extreem ofzo.

Nouja, het is ook erg lastig, zeker in het begin. Ik leer na bijna 3 jaar fitnessen nog steeds bij. ;)
Maar 1700 calorieen is echt veel te weinig hoor. Geheid dat je gaat afvallen, maar niet zoals jij wilt (alleen maar vet kwijtraken). Precies wat IJsdraakje ook al zegt, en ik ook zei, pas op dat je je eigen spieren niet "opeet" zo! Want dat is in feite wat je doet als je veel te weinig energie (koolhydraten, calorieen) binnenkrijgt.

En met 6 keer per week sporten is 128 gram koolhydraten wel erg weinig hoor. Waarom doe je 6 keer per week aan krachtsport? Om spieren te kweken toch? En wat hebben spieren nodig aan energie? Juist, koolhydraten (voorafgaand aan het sporten), naast eiwitten meer voor na het sporten.

Sport je bij een sportschool? Zit daar iemand bij die je voedingsadvies kan geven op basis van jouw lengte, gewicht, leeftijd, doel, en aantal keren dat je sport? Dat zal vast wel.

ik zou eens nog meer op zoek gaan, of bij die sportschool - als je ergens sport- of op internet, want je moet toch wat hoger in calorieen gaan zitten. Als een vrouw van 1,75 al afvalt met 2000 calorieen per dag en 2-3 keer per week sporten, wat IJsdraakje zegt... ;)

Oh, en wat IJsdraakje zegt, reken ook voor de gein je BMR (Basaal Metabolisme) eens uit. Je zult versteld staan wat je minimaal nodig hebt om uberhaupt alleen maar adem te kunnen halen op een dag.

Er zijn wel meerdere methoden om je BMR uit te rekenen. Wat de beste is weet ik niet meer, ze verschillen niet super veel. Die van harris-Benedict is wel bekend:

BMR in kcal/dag = ((13.397 * gewicht in kg) + (4.799 * lengte in cm) - (5.677 * leeftijd in jaren)) + 88,362

Of gewoon:
https://krachttraining.info/bmr-berekenen/ ;)

Let op:
Bereken eerst alleen je BMR om je rustmetabolisme te meten. Dat is wat je in rust verbruikt, dus zonder activiteit.

Daarna kun je je PAL-waarde meten. Ook daar zijn verschillende methoden voor.
De BMR wordt vermenigvuldigd met de PAL -waarde. Daarmee krijg je het aantal calorieen wat je nodig zou hebben.

[ Bericht 20% gewijzigd door Salina op 08-06-2020 16:06:14 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 8 juni 2020 @ 16:02:19 #228
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_193538421
Hoe lang ben je?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193538525
@Daarnaast

Het zou me niets verbazen als alleen je BMR trouwens al op 1600-1700 zit. Wellicht al hoger.

Mijn BMR zit al op plusminus 1550-1600 dacht ik, en ik ben maar 1.71 en ongeveer 68 kilo (nu iets minder met weinig sporten sinds de coronacrisis).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 8 juni 2020 @ 16:41:54 #230
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_193538907
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:00 schreef Salina het volgende:

[..]

Nouja, het is ook erg lastig, zeker in het begin. Ik leer na bijna 3 jaar fitnessen nog steeds bij. ;)
Maar 1700 calorieen is echt veel te weinig hoor. Geheid dat je gaat afvallen, maar niet zoals jij wilt (alleen maar vet kwijtraken). Precies wat IJsdraakje ook al zegt, en ik ook zei, pas op dat je je eigen spieren niet "opeet" zo! Want dat is in feite wat je doet als je veel te weinig energie (koolhydraten, calorieen) binnenkrijgt.

En met 6 keer per week sporten is 128 gram koolhydraten wel erg weinig hoor. Waarom doe je 6 keer per week aan krachtsport? Om spieren te kweken toch? En wat hebben spieren nodig aan energie? Juist, koolhydraten (voorafgaand aan het sporten), naast eiwitten meer voor na het sporten.

Sport je bij een sportschool? Zit daar iemand bij die je voedingsadvies kan geven op basis van jouw lengte, gewicht, leeftijd, doel, en aantal keren dat je sport? Dat zal vast wel.

ik zou eens nog meer op zoek gaan, of bij die sportschool - als je ergens sport- of op internet, want je moet toch wat hoger in calorieen gaan zitten. Als een vrouw van 1,75 al afvalt met 2000 calorieen per dag en 2-3 keer per week sporten, wat IJsdraakje zegt... ;)

Oh, en wat IJsdraakje zegt, reken ook voor de gein je BMR (Basaal Metabolisme) eens uit. Je zult versteld staan wat je minimaal nodig hebt om uberhaupt alleen maar adem te kunnen halen op een dag.

Er zijn wel meerdere methoden om je BMR uit te rekenen. Wat de beste is weet ik niet meer, ze verschillen niet super veel. Die van harris-Benedict is wel bekend:

BMR in kcal/dag = ((13.397 * gewicht in kg) + (4.799 * lengte in cm) - (5.677 * leeftijd in jaren)) + 88,362

Of gewoon:
https://krachttraining.info/bmr-berekenen/ ;)

Let op:
Bereken eerst alleen je BMR om je rustmetabolisme te meten. Dat is wat je in rust verbruikt, dus zonder activiteit.

Daarna kun je je PAL-waarde meten. Ook daar zijn verschillende methoden voor.
De BMR wordt vermenigvuldigd met de PAL -waarde. Daarmee krijg je het aantal calorieen wat je nodig zou hebben.
Ik sport normaal gesproken bij een sportschool, maar nu even niet natuurlijk. Ik heb gelukkig nog gewoon gewichten en apparatuur thuis dus kan nu thuis sporten. Ik zal het vragen als in weer naar de sportschool kan. Overigens heb ik online ook veel gelezen en dat komt volledig overeen met wat jullie zeggen, namelijk dat 1700 kcal voor mij veel te weinig is. Ik dacht zelf, ieder mens is anders, ik val niet af bij 2000 kcal, dus zal ik wel minder moeten eten. Maar het zou inderdaad doodzonde zijn als ik nu hierdoor spiermassa verlies. Ik ga het heroverwegen.

Ik weet overigens niet wat voor baan IJsdraakje heeft, ik ben zelf software ontwikkelaar en zit voor het grootste deel van mijn dag achter een pc. Dat maakt natuurlijk ook veel uit qua hoeveel calorieën ik nodig heb.

Mijn bmr is als volgt:



Dit is volgens Revised Harris-benedict.
  maandag 8 juni 2020 @ 16:44:04 #231
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_193538927
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:02 schreef IJsdraakje het volgende:
Hoe lang ben je?
184 cm
  maandag 8 juni 2020 @ 16:44:15 #232
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_193538932
Ik zit de hele dag op mijn kont naar een paar schermen te staren. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 8 juni 2020 @ 16:44:40 #233
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_193538940
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:09 schreef Salina het volgende:
@:Daarnaast

Het zou me niets verbazen als alleen je BMR trouwens al op 1600-1700 zit. Wellicht al hoger.

Mijn BMR zit al op plusminus 1550-1600 dacht ik, en ik ben maar 1.71 en ongeveer 68 kilo (nu iets minder met weinig sporten sinds de coronacrisis).
Yes je hebt gelijk!
  maandag 8 juni 2020 @ 16:49:06 #234
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_193538988
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:44 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik zit de hele dag op mijn kont naar een paar schermen te staren. :D
Dan verschillen we daar in ieder geval niet van elkaar :P
  maandag 8 juni 2020 @ 16:54:20 #235
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_193539073
Nog even een sidenote: je kan ook domweg pech hebben en pas bij een heel laag vetpercentage je buikspieren zien. Dan kan je beter inzetten op de rest trainen en zo je fysiek tweaken naar je smaak. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193539787
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:49 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Dan verschillen we daar in ieder geval niet van elkaar :P
Ik zit alleen maar op een scherm naar wat konten te staren. :P

Nee grapje, ik heb ook een kantoorbaan dus. ;)

Dat scheelt wel met wat je verbrand. Zeker nu ik thuis werk merk ik dat ik nog veel minder beweeg dan normaal. Dat is wel een dingetje.

Zie je wel dat je BMR al 1719 is. Dat is dus de behoefte om alleen al adem te halen en te bestaan, verder niets. Al lig je de hele dag op bed te nietsen.

Dan moet je hier dus per definitie nooit onder gaan zitten. Afhankelijk van hoeveel je beweegt (je PAL-waarde of activiteitsniveau) kun je onder je "normbehoefte" gaan zitten. Je normbehoefte is dus je BMR x activiteitslevel (PAL-waarde).

Stel dat je op basis van je activiteitslevel op bv 2400 uitkomt, ga er dan een paar honderd per dag onder zitten.

Besef wel dat, ondanks dat je een kantoorbaan hebt en een zittend bestaan leidt, je wel 6 keer per week sport. Dus denk goed na wat je precies invult bij "activiteitenniveau".
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 14 juni 2020 @ 11:39:18 #237
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_193625227
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:54 schreef IJsdraakje het volgende:
Nog even een sidenote: je kan ook domweg pech hebben en pas bij een heel laag vetpercentage je buikspieren zien. Dan kan je beter inzetten op de rest trainen en zo je fysiek tweaken naar je smaak. :P
Haha zeker waar, maar ik heb nog wel wat vet te verliezen rond mijn buik. En zie de bovenste buikspieren al langzaam zichtbaar worden.
  zondag 14 juni 2020 @ 11:45:42 #238
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_193625290
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 17:52 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik zit alleen maar op een scherm naar wat konten te staren. :P

Nee grapje, ik heb ook een kantoorbaan dus. ;)

Dat scheelt wel met wat je verbrand. Zeker nu ik thuis werk merk ik dat ik nog veel minder beweeg dan normaal. Dat is wel een dingetje.

Zie je wel dat je BMR al 1719 is. Dat is dus de behoefte om alleen al adem te halen en te bestaan, verder niets. Al lig je de hele dag op bed te nietsen.

Dan moet je hier dus per definitie nooit onder gaan zitten. Afhankelijk van hoeveel je beweegt (je PAL-waarde of activiteitsniveau) kun je onder je "normbehoefte" gaan zitten. Je normbehoefte is dus je BMR x activiteitslevel (PAL-waarde).

Stel dat je op basis van je activiteitslevel op bv 2400 uitkomt, ga er dan een paar honderd per dag onder zitten.

Besef wel dat, ondanks dat je een kantoorbaan hebt en een zittend bestaan leidt, je wel 6 keer per week sport. Dus denk goed na wat je precies invult bij "activiteitenniveau".
Ik zit inmiddels een week 2000kcal per dag te consumeren, maar val eigenlijk harder af 😂.

Ben in 1 week tijd gemiddeld 800 gram afgevallen.

Overigens schrok ik een beetje toen ik vanochtend op de weegschaal ging staan. Ik was namelijk sinds gisteren 900 gram afgevallen 😳.

Zal wel veel vocht zijn geweest ofzo, maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
pi_193626242
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 11:45 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Ik zit inmiddels een week 2000kcal per dag te consumeren, maar val eigenlijk harder af 😂.

Ben in 1 week tijd gemiddeld 800 gram afgevallen.

Overigens schrok ik een beetje toen ik vanochtend op de weegschaal ging staan. Ik was namelijk sinds gisteren 900 gram afgevallen 😳.

Zal wel veel vocht zijn geweest ofzo, maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Mwa, dagelijkse schommelingen zou ik niet zo veel op letten. Een goede toiletbeurt kan zo al een kilo schelen. En vocht, inderdaad. Ik heb me ooit eens gewogen na een avond flink drinken (alcohol) en was verbaasd dat ik zo strak er uitzag en dat ik minder woog. Maar alcohol onttrekt vocht aan het lichaam, hè...;)
Staar je dus niet blind op dagelijkse schommelingen.

Kan best zijn dat je nu iets meer afvalt nog. Ten eerste omdat je alweer wat langer bezig bent met sporten, ten tweede omdat je met die 1600 caloriëen per dag zo weinig tot je nam, dat je lichaam misschien wel in een soort van spaarstand is gegaan. Ga maar eens op zoek via Google naar deze spaarstand. Eet nooit te weinig, is de valkuil waar veel mensen in trappen. Kan goed zijn dat je met iets meer eten (en dus de spaarstand vermijden) juist veel eerder je doel bereikt.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193626254
Overigens net ook weer snel even wezen sporten.
Had me aangemeld eergisteren, maar gisteren afgemeld omdat het zo lekker weer zou worden, en lekker warm. Vanmorgen was het toch bewolkt en een windje, dus ik dacht op het laatste moment: boeien, toch maar gaan. Nog snel 30 minuten van te voren aangemeld. _O-
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 14 juni 2020 @ 14:02:01 #241
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_193626645
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 11:45 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Ik zit inmiddels een week 2000kcal per dag te consumeren, maar val eigenlijk harder af 😂.

Ben in 1 week tijd gemiddeld 800 gram afgevallen.

Overigens schrok ik een beetje toen ik vanochtend op de weegschaal ging staan. Ik was namelijk sinds gisteren 900 gram afgevallen 😳.

Zal wel veel vocht zijn geweest ofzo, maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Dat geschommel is normaal. :Y

Wordt ook door van alles beïnvloedt. :') Flink sporten, zout eten, warmer weer, (in mijn geval) bepaald punt in de cyclus? Allemaal schommel omhoog. Alcohol? Direct erna lekker droog, maar de dag daarna wordt dat vochttekort lekker aangevuld. :')

Voor mij een reden om dagelijks te wegen als ik in een actieve afvalperiode zit, de trend is dan leidend. De verschillen kunnen per dag zó groot zijn dat wekelijks wegen gewoon geen goed beeld geeft. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193626722
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 21:53 schreef Pinuts het volgende:
Even advies gevraagd. Ik wil eindelijk push ups een echt gaan masteren (ja, ik ben slap :')). Momenteel kan ik ze alleen met de handen te ver naar voren geplaatst en de ellebogen naar buiten (Soort misvormde T).
Nu wil ik ze graag leren op de manier zoals ze echt moeten, in de pijl vorm. Alleen wat is beter om ze te oefenen, negatieve push ups (dus laten zakken maar niet omhoog komen) of vanaf de knieën? En hoe vaak raden jullie aan? 3x per week 15 minuten?
Meer triceps geïsoleerd trainen door ook tricep dips mee te nemen iig. Beetje mosterd, maar als je push-ups in de pijlvorm nog achterlopen op de T-vorm ligt het waarschijnlijk daaraan en kun je daar nog winst behalen voor je push-ups.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 10:00:29 #243
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_193652129
Hallo allemaal.

Tijdje terug heb ik een set Hastings dumbbells aangeschaft, 6-10-14-18 KG.
Oefeningen gaan lekker en nu zit ik te denken aan een uitbreiding.
Ik dacht hierbij aan een kettlebell van 20KG :)

Denken jullie dat dit een nuttige aanvulling is?
Of zijn er betere alternatieven? (doel: kracht)

Thx!

[ Bericht 2% gewijzigd door kibo op 16-06-2020 12:41:51 ]
pi_193736592
Ik wil ook iets vragen over het gebruik van een Kettlebell.

Ik sport verder nooit en fiets hoogstens eens door het dorp en verder het normale, huishoudelijke bewegen, zeg maar. :P
Ik werk 2 nachten in de week in de catering.

Anyway: ik ben dus op zoek naar meer activiteit gericht op buikvet verliezen.
Ik ben 35 jaar, 1.65 cm en weeg 57 kilo.
Echt dik ben ik dus niet maar al het vet zit wel daar bij de buik.

Ik had een beetje rond gegoogled en kwam uit of het trainen met kettlebells. Zou helpen bij vetverbanding, kracht etc. en daarbij moet ik ook mijn voeding aanpassen.

Hierbij zag ik op YouTube oefeningen staan voor de beginner.

Is het nu verstandig om op deze manier een kettlebell te kopen en ‘zomaar’ te starten met filmpjes en begeleiding via YouTube?
Of is het toch echt beter om langs een sportschool te gaan?

Wie kan mij adviseren? :)
pi_193737324
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:52 schreef vencodark het volgende:
kettlebell te kopen en ‘zomaar’ te starten met filmpjes en begeleiding via YouTube?
Of is het toch echt beter om langs een sportschool te gaan?

Wie kan mij adviseren? :)
Ben je lid van een sportschool? Zo ja, dan zou ik zeggen van neem toch maar wat begeleiding van zo'n instructeur van de school...
Die kettlebells zijn toch ongewone zware dingen, en de oefeningen die je ermee moet maken, dat zijn ook bewegingen die je niet dagelijks doet. Als je verkeerd traint kun je meer stuk maken dan dat je ervan profiteert.

Zelf ook les genomen met die kettlebells en dat was zeker wel nuttig, vooral om niets te forceren.
Plus dat het meer motiverend is als iemand je staat aan te moedigen dan dat je in je eentje thuis oefeningen zit te doen.
  maandag 22 juni 2020 @ 14:49:55 #246
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_193737377
Eens met gebrokenglas. Nu zal het wel meevallen als je een kettlebell gebruikt om mee te squatten en deadliften (al geldt ook daarvoor dat het fijn is om de eerste keren begeleiding te hebben), maar de swings kan je jezelf flink mee bezeren.

En bij geen sportschoollidmaatschap: er zijn vast wel PT's in de buurt die je kan inhuren voor wat begeleiding. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193737589
Nee, ik ben geen lid. Nog nooit een sportschool van binnen gezien en qua tijd kan ik dan alleen in de avond. Het leek mij handig thuis iets te kunnen doen.
Het filmpje met de oefeningen waar ik op doelde is deze:
Zij legt uit dat het voor de starters is en er daarom geen swing bij zit. :P
Maar op andere sites lees ik weer dat je beter eerst even echt begeleiding kan vragen.

Ik las als advies ook om als normale vrouw, zonder lichamelijke klachten, 8 kilo prima zou zijn?
  maandag 22 juni 2020 @ 16:39:00 #248
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_193738768
Als je de oefeningen nooit hebt gedaan: zoek begeleiding. Die basis wil je gewoon goed hebben, dat scheelt een hoop blessures. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_193740191
Thx voor het advies. Toch maar eens in verdiepen waar en wanneer. :P
  dinsdag 23 juni 2020 @ 21:49:46 #250
416020 K44S
The bearded man
pi_193759371
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:00 schreef kibo het volgende:
Hallo allemaal.

Tijdje terug heb ik een set Hastings dumbbells aangeschaft, 6-10-14-18 KG.
Oefeningen gaan lekker en nu zit ik te denken aan een uitbreiding.
Ik dacht hierbij aan een kettlebell van 20KG :)

Denken jullie dat dit een nuttige aanvulling is?
Of zijn er betere alternatieven? (doel: kracht)

Thx!
Als je voor progressie wil gaan, is dit natuurlijk een optie.

quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:52 schreef vencodark het volgende:
Ik wil ook iets vragen over het gebruik van een Kettlebell.

Ik sport verder nooit en fiets hoogstens eens door het dorp en verder het normale, huishoudelijke bewegen, zeg maar. :P
Ik werk 2 nachten in de week in de catering.

Anyway: ik ben dus op zoek naar meer activiteit gericht op buikvet verliezen.
Ik ben 35 jaar, 1.65 cm en weeg 57 kilo.
Echt dik ben ik dus niet maar al het vet zit wel daar bij de buik.

Ik had een beetje rond gegoogled en kwam uit of het trainen met kettlebells. Zou helpen bij vetverbanding, kracht etc. en daarbij moet ik ook mijn voeding aanpassen.

Hierbij zag ik op YouTube oefeningen staan voor de beginner.

Is het nu verstandig om op deze manier een kettlebell te kopen en ‘zomaar’ te starten met filmpjes en begeleiding via YouTube?
Of is het toch echt beter om langs een sportschool te gaan?

Wie kan mij adviseren? :)
-Plaatselijk vet verbranden gaat niet.
-Als je echt goed advies wil, ga langs bij een sportschool. Je laat de instructeur het voor doen, daarna doe je de oefening direct zelf.
Kettlebells kunnen er voor zorgen dat je (bijvoorbeeld bij de swing) hartslag gaat verhogen > je meer zweet (combinatie van kracht/cardio).
- Jezelf filmen. Zo kan je wat corrigeren waar nodig
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  Moderator woensdag 24 juni 2020 @ 12:27:59 #251
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_193766793
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:37 schreef vencodark het volgende:
Thx voor het advies. Toch maar eens in verdiepen waar en wanneer. :P
Als je echt in eerste instantie voor snelle vetverbranding wilt gaan zijn HIT (high intensity training) sessies ook een idee.

Heeft mij destijds veel geholpen, die kan je namelijk ook vrij gemakkelijk thuis doen als je een app als fitify installeert (wel de betaalde versie want dan krijg je veel meer opties)

Die richten zich veelal op cardio oefeningen voor het hele lichaam, omdat je inderdaad niet zomaar specifiek op een plek vet kan gaan verbranden.
Heeft mijn vetpercentage in enkele maanden echt flink omlaag doen brengen. (tevens in combinatie met letten op wat je eet, uiteraard ;) )
pi_193778445
Als we toch eens plaatselijk vet konden verbranden, hè. Dan was een groot deel van al onze problemen zo verholpen denk ik. :D Maar helaas.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 12:27 schreef dick_laurent het volgende:
Heeft mijn vetpercentage in enkele maanden echt flink omlaag doen brengen. (tevens in combinatie met letten op wat je eet, uiteraard ;) )
En dit laatste. Zeer onderschatte factor voor sommigen. Beginnen met sporten of bewegen is goed, maar let vooral ook op wat je eet en hoe je eet (verhouding macronutriënten).
Nog een tip voor vencodark.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194038965
Sinds een tijdje weer begonnen met krachttraining. Heb alleen één vraagje: pull ups. Ik weet dat ze ontiegelijk lastig zijn om ze op een juiste manier uit te voeren als beginner. Nu heb je wel andere oefeningen die je kunt doen om je rugspieren te trainen, etc. zodat het allemaal wat sneller gaat. Maar is gewoon proberen ook voldoende of gaat het dan nooit lukken? Kan er nu een stuk of 8 op de makkelijke manier, maar vanuit passive stand nog maar 2.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  FOK!fotograaf zaterdag 11 juli 2020 @ 18:10:53 #254
364681 over_hedge
pi_194039638
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:20 schreef Discombobulate het volgende:
Sinds een tijdje weer begonnen met krachttraining. Heb alleen één vraagje: pull ups. Ik weet dat ze ontiegelijk lastig zijn om ze op een juiste manier uit te voeren als beginner. Nu heb je wel andere oefeningen die je kunt doen om je rugspieren te trainen, etc. zodat het allemaal wat sneller gaat. Maar is gewoon proberen ook voldoende of gaat het dan nooit lukken? Kan er nu een stuk of 8 op de makkelijke manier, maar vanuit passive stand nog maar 2.
Wat is de makkelijke manier? Maar als je op youtube naar pull ups zoekt. Dan vind je oefeningen die speciaal goed zijn als je meer/goede pull ups wilt kunnen. :) Van de rest vooral je rug idd belangrijk
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_194041046
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 18:10 schreef over_hedge het volgende:
Wat is de makkelijke manier?
4 sets 8 reps gewoon proberen en dan als je niet meer kan de remainder negative pull up doen. En dat gewoon volhouden tot je meer kan. En dan gewoon doorgaan.

In plaats van nog 3 of 4 extra oefeningen voor je rug erbij te doen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:52:35 #256
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_194041123
En met een elastiek? Dat je wat minder van je eigen gewicht hoeft te tillen en daardoor beter op je techniek kan letten?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_208822658
Vraagje: ik ben opzoek naar goede squatproof leggings. Ik begin een beetje wanhopig te worden want alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd was niet squatproof, zelfs de dure sportleggings van Gavelo niet... Verder heb ik Gymshark ook al geprobeerd, en aybl... Help a girl out please!!!!

[ Bericht 16% gewijzigd door borisz op 19-04-2023 16:16:51 ]
pi_208822809
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 09:30 schreef Sylvie_v_kampen het volgende:
Vraagje: ik ben opzoek naar goede squatproof leggings. Ik begin een beetje wanhopig te worden want alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd was niet squatproof, zelf deze niet... Verder heb ik Gymshark ook al geprobeerd, en aybl... Help a girl out please!!!!
Bara. Valt op maat. Even kijken naar de compressie van de desbetreffende maat.

[ Bericht 7% gewijzigd door miss_sly op 20-04-2023 08:05:20 ]
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator woensdag 19 april 2023 @ 10:29:12 #259
5428 crew  miss_sly
pi_208823149
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 09:30 schreef Sylvie_v_kampen het volgende:
Vraagje: ik ben opzoek naar goede squatproof leggings. Ik begin een beetje wanhopig te worden want alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd was niet squatproof, zelf deze niet... Verder heb ik Gymshark ook al geprobeerd, en aybl... Help a girl out please!!!!
Ik kan ook Strongervan harte aanbevelen.

[ Bericht 6% gewijzigd door miss_sly op 20-04-2023 08:05:34 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209268290
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 09:30 schreef Sylvie_v_kampen het volgende:
Vraagje: ik ben opzoek naar goede squatproof leggings. Ik begin een beetje wanhopig te worden want alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd was niet squatproof, zelfs de dure sportleggings van Gavelo niet... Verder heb ik Gymshark ook al geprobeerd, en aybl... Help a girl out please!!!!
Ik draag zelf Vox Activewear. Erg tevreden mee:)
pi_210115655
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 20:16 schreef CharlyHighnoise het volgende:

[..]
Ik draag zelf Vox Activewear. Erg tevreden mee:)
Ik kijk vaak bij influencers die try-outs van de leggings doen. Tot nu toe bij elke die ik ook heb gekocht geen problemen gehad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')