twitter:berlinerzeitung twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:21:13+++EILMELDUNG: LKW rast in Weihnachtsmarkt auf #Breitscheidplatz +++ https://t.co/HJySqNTzK1 reageer retweet
Tot nu toe bekend;twitter:BILD twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:27:49Lkw rast in Weihnachtsmarkt in Berlin: https://t.co/RnyMXdmtNo reageer retweet
Foto's van het incident in de spoilerquote:A co-driver of the truck that plowed into the Berlin Christmas market died during the crash, a police spokesman said on N24 television, according to Reuters.
The other suspected driver was arrested near the scene, the AP reports.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De dader Anis Aquote:In de zoektocht naar de mogelijke dader zou een spoor naar Kleef voeren, net over de grens bij Nijmegen. Dat meldde de omroep WDR woensdag.
De aanslag in Berlijn op maandagavond is met tot nu toe 12 doden de meest dodelijke in Duitsland dit jaar.
Het is niet de eerste aanslag dit jaar: in totaal sloegen terroristen in 2016 vijf keer toe in het land, voornamelijk in de zogenoemde 'Blutwoche' in juli.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tsland-2016-a1537503
[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 22-12-2016 22:01:52 ]Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
Nog niet wel zijn er mogelijk medeplichtigen gepakt.quote:
Men zoekt dus nog steeds naar Anis duidelijk denk ik.quote:Op donderdag 22 december 2016 12:58 schreef wickedmen het volgende:
Maar ik snap het niet.
Die Pakistaan die dus ik opgepakt is vrij gelaten omdat hij er niks mee te maken heeft maar er is wel een andere gast voortvluchtig die waarschijnlijk het gedaan heeft
OP is een beetje onduidelijk
Geen enkele groepering is daarmee bezig. Moslims zijn sowieso niet bezig met ons. Zij zijn gefocust op en worden geleid door hun religie.quote:Op donderdag 22 december 2016 12:52 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Angst, paniek, tweedeling zaaien en achter mensen als wilders aanrennen is precies wat dit soort groeperingen willen. Missie geslaagd zeg maar.
Dan is hartjes , liedjes , kaarsjes aansteken en verder gaan met het genieten van het goede leven en de vrijheden die we hier hebben toch echt een betere oplossing. Heeft niets met "kop in het zand" steken te maken.
quote:Italië wilde A. uitzetten, maar Tunesië weigerde hem terug te nemen. Ook Duitsland heeft dat geprobeerd.
En al die mensen in de gaten houden met 20 mensen p.p. is geen doen.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
De AIVD heeft eens berekend dat je om iemand in de gaten te houden dag en nacht ongeveer 20 mensen nodig hebt. Het is dus geen fout maar eerder een gebrek aan mensen.
Is al voorbij gekomen maar kan niet vaak genoeg herhaald worden.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:02 schreef Zorro het volgende:
Ik weet niet of het al voorbij gekomen is maar op nu.nl:
[..]
Dat snapt bijna niemand. "Ze moeten dit", "ze moeten dat". Die denken allemaal dat de AIVD over tien- zoniet honderdduizenden onzichtbare secret agents beschikt.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:02 schreef SpaceOddity het volgende:
En al die mensen in de gaten houden met 20 mensen p.p. is geen doen.
Dat snap ik, dat snapt iedereen.
In elk geval kun je de organisatie achter de aanslagen verstoren en daar is men wel degelijk mee bezig. Dus uiteindelijk zal IS verslagen worden. En helaas vele kalveren zullen helaas nog in de put vallen voordat het zo ver is.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:02 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
En al die mensen in de gaten houden met 20 mensen p.p. is geen doen.
Dat snap ik, dat snapt iedereen. De mensen die verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van mensen te waarborgen snappen dat ook.
Men zou zich af kunnen vragen hoe het kan dat nu de situatie dus wel als dusdanig is dat de veiligheid van de mensen dus niet meer te waarborgen is.
Al is het hoogst onwaarschijnlijk dat dat gaat gebeuren, want de antwoorden zouden wel eens lelijk en confronterend kunnen zijn.
Dan maar een onbekend aantal los lopende gestoorde idioten hun gang laten gaan, in de hoop dat ze niet echt gekke dingen gaan doen- of anderen aansporen dat te gaan doen. Want dat zou weer de sluier van schijnveiligheid ernstig aan kunnen tasten.
Men dempt de put als het kalf verdronken is. Maar ook die vlieger gaat hier niet op. Nu niet, bij de volgende aanslag ook niet. En de daarop volgenden ook niet denk ik.
Precies en erger is dat politici dat ook vinden.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:08 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dat snapt bijna niemand. "Ze moeten dit", "ze moeten dat". Die denken allemaal dat de AIVD over tien- zoniet honderdduizenden onzichtbare secret agents beschikt.
quote:Op donderdag 22 december 2016 13:02 schreef Zorro het volgende:
[..]
Was al voorbij gekomenquote:Op donderdag 22 december 2016 01:01 schreef frietenstamp het volgende:
De vluchteling Anis Amri arriveerde in Italië in februari 2011 waar hij zich voordeed als een minderjarige. Dat hij toen gelogen heeft blijkt nu uit de ID die in de truck achtergelaten is. Al gauw werd hij veroordeeld tot 4 jaar gevangenisstraf. In 2015 kwam hij vrij en moest Italië verlaten maar Tunesië had geen zin in deze parel waarop Italië hem maar gewoon losgelaten heeft in het mooie Europa zonder grenzen. De rest is geschiedenis. Misschien heeft hij nog meer verrijkingen voor ons in petto.
http://www.politico.eu/ar(...)rs-in-italian-jails/
Het gebruik van geweld vindt ik nooit vreemd.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:20 schreef wickedmen het volgende:
[..]
[..]
Was al voorbij gekomen
Vind het btw daardoor ook niet zo vreemd wat hij heeft gedaan
quote:While other refugees were granted a special permit from the government of then-Prime Minister Silvio Berlusconi and allowed to transit across Italy towards the rest of the EU bloc, Amri had to stay in the temporary migrants reception center because he had claimed to be a minor.
Lekker dan, 4 jaar opgesloten worden omdat je boos bentquote:As a result of the riots, Amri was sentenced to four years in jail, which he served in two Sicilian jails, they added. He was released in 2015, some 120 days before his sentence would have ended and was supposed to leave the country immediately.
Radicalisme/extremisme komt niet zomaar dag bij dag, het heeft een heel lang en geestelijk ongezonde geest nodig om te rijpen en genoeg haat om tot dit soort misdaden te komenquote:Op donderdag 22 december 2016 13:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het gebruik van geweld vindt ik nooit vreemd.
Dat is niet het hele verhaal.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:22 schreef wickedmen het volgende:
Lekker dan, 4 jaar opgesloten worden omdat je boos bent
Weirde shit.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:24 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat is niet het hele verhaal.
Sent to prison for four years after committing a series of crimes, including reportedly burning down a school.
Je ziet geweld overal helaas in het uitgaan enz dus dat is gewoon. Maak ik me niet meer druk om en al helemaal niet als het over oorlog gaat. Wel is het intressant om te bestuderen.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:23 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Radicalisme/extremisme komt niet zomaar dag bij dag, het heeft een heel lang en geestelijk ongezonde geest nodig om te rijpen en genoeg haat om tot dit soort misdaden te komen
Yup.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je ziet geweld overal helaas in het uitgaan enz dus dat is gewoon. Maak ik me niet meer druk om en al helemaal niet als het over oorlog gaat. Wel is het intressant om te bestuderen.
Het wordt nog mooier. E.g.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:25 schreef wickedmen het volgende:
Weirde shit.
Dan snap ik het wel waarom hij 4 jaar krijgt.
Nu vind ik het vaag wordenquote:Op donderdag 22 december 2016 13:28 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Het wordt nog mooier. E.g.
US officials said Amri was on a US no-fly list, had researched bomb-making online and been in contact with Isis at least once, the New York Times reported.
Dikke clusterfuck daar in Duitsland. Niet de eerste keer trouwens dat iemand die de USA allang in het vizier had, hier in Europa toeslaat.
Jawel, want hij komt met het eerstvolgende vliegtuig van de luchtvaartmaatschappij terug. Die regel wordt door alle landen opgelegd, maatschappijen zijn verplicht om geweigerde passagiers met de eerste vlucht terug te vliegen. Maakt niet uit of die vlucht volgeboekt is, dan heeft één van de passagiers pech, moet ie wachten op het volgende toestel. De geweigerde persoon krijgt voorrang, dat zijn de regels.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom zouden we ze moeten dwingen? Je zet iemand met een xxx paspoort op het vliegtuig naar xxx toe. Als het betreffende land ze niet accepteert, pech dan. Niet ons probleem meer.
Die groepen zijn daar wel mee bezig, het doel van groeperingen als ISIS is uitendelijk een wereldwijd kalifaat. Die aanslagen die in Europa gepleegd worden zijn er niet om voor de lol wat "Infidels" te doden. Daar zit een idee achter, door voor angst, haat en tweedeling te zorgen hoopt men dat er krachten loskomen bij ons die het nodig vinden om juist het conflict met de Moslims op te zoeken. Ze hebben niets liever dan een enorm conflict tussen alles wat niet Moslim is vs de Moslims. Want er zal toch eerst een grote strijd uitgevochten moeten worden alvorens men hun grote doel (het wereldwijde kalifaat) kan behalen.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:01 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Geen enkele groepering is daarmee bezig. Moslims zijn sowieso niet bezig met ons. Zij zijn gefocust op en worden geleid door hun religie.
Ze willen graag wereldwijd wat IS op kleine schaal overkomt? Vreemde jongens.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:37 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Die groepen zijn daar wel mee bezig, het doel van groeperingen als ISIS is uitendelijk een wereldwijd kalifaat. Die aanslagen die in Europa gepleegd worden zijn er niet om voor de lol wat "Infidels" te doden. Daar zit een idee achter, door voor angst, haat en tweedeling te zorgen hoopt men dat er krachten loskomen bij ons die het nodig vinden om juist het conflict met de Moslims op te zoeken. Ze hebben niets liever dan een enorm conflict tussen alles wat niet Moslim is vs de Moslims. Wat er zal toch eerst een grote strijd uitgevochten moeten worden alvorens men hun grote doel (het wereldwijde kalifaat) kan behalen.
quote:Op de vrachtwagen die werd gebruikt voor de aanslag op de kerstmarkt in Berlijn zijn de vingerafdrukken gevonden van Anis Amri. Dat melden Duitse media. Amri is de belangrijkste verdachte van de aanslag; er is een klopjacht op hem gaande.
Enkele media melden dat afdrukken zijn gevonden op de deur aan de bestuurderskant. De Berliner Zeitung schrijft dat op het stuur van de truck vingerafdrukken van Amri zijn aangetroffen.
De politie heeft nog niet gereageerd op de berichten. Eerder vandaag werd gemeld dat vier verdachten in Dortmund zijn opgepakt, maar dat wordt door het Duitse OM tegengesproken.
In de vroege ochtend werd een azc in Emmerich doorzocht, waar Amri ingeschreven zou hebben gestaan. De kerstmarkt in Berlijn is sinds vanochtend weer open. Bij de aanslag werden 12 mensen gedood. De broer van Amri heeft de verdachte opgeroepen om zich aan te geven.
http://nos.nl/artikel/214(...)twagen-gevonden.html
Nope, dat geldt enkel als de landen hen willen opnemen. Dat artikel gaat over het gebruik van private jets voor probleemgevallen, "probleem" wat betreft de beveiliging. Je wil geen potentieel gevaarlijke criminelen op een gewone vlucht zetten.quote:Op donderdag 22 december 2016 12:08 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ja, want Tunesie gaat een Duits vliegtuig neerschieten.
Je kan die illegalen gewoon dumpen. De USA dumpt ook illegalen terug naar land van herkomst.
Gelukkig weigeren wij niemand en is ieder "mens" mooi en welkom.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Nope, dat geldt enkel als de landen hen willen opnemen. Dat artikel gaat over het gebruik van private jets voor probleemgevallen, "probleem" wat betreft de beveiliging. Je wil geen potentieel gevaarlijke criminelen op een gewone vlucht zetten.
De VS kan geen personen deporteren naar landen die weigeren. Vorig jaar kwamen in de VS 19723 criminelen vrij die illegaal in het land waren. Samen hadden ze 64197 veroordelingen, waaaronder ruim 200 voor moord of doodslag. Die lopen dus weer vrij rond in de VS, worden niet gedeporteerd, in ruim een derde van de gevallen omdat het land van oorsprong ze weigert terug te nemen (de rest wegens uitspraak van de rechter of beslissing van de immigratiedienst).
http://dailysignal.com/20(...)leased-from-custody/
Je mag wel ff je stand van zaken updaten. Een paar jaar geleden was dat een utopie. Maar toen liep er nog een oplopende lijn van aanvoer naar het "kalifaat" in Irak. Nu zijn we jaren verder en blijkt dat het kalifaat daar niet houdbaar is. Men heeft ontzettend veel manschappen verloren. En als je geen beginpunt hebt kun je niet uitbreiden.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:37 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Die groepen zijn daar wel mee bezig, het doel van groeperingen als ISIS is uitendelijk een wereldwijd kalifaat.
De 0.x% aan pro actieve radicalen krijgen niet meer gedaan dan ze gedaan krijgen en met de tijd dunt dit ook verder uit. Volkeren hebben meerdere terroristische groeperingen overleeft en met de tijd verdwijnt het nieuwe eraan en komen er soms ook nieuwe positievere stromingen.quote:Die aanslagen die in Europa gepleegd worden zijn er niet om voor de lol wat "Infidels" te doden. Daar zit een idee achter, door voor angst, haat en tweedeling te zorgen hoopt men dat er krachten loskomen bij ons die het nodig vinden om juist het conflict met de Moslims op te zoeken. Ze hebben niets liever dan een enorm conflict tussen alles wat niet Moslim is vs de Moslims. Want er zal toch eerst een grote strijd uitgevochten moeten worden alvorens men hun grote doel (het wereldwijde kalifaat) kan behalen.
Dat is nog maar de vraag of IS ''verslagen'' zal worden. Zolang de ideologie van de islam door religieuze fanaten (en die zijn er meer dan genoeg) dankbaar word gebruikt als voedingsbron voor hun immerlijke zucht naar dominantie en vernietiging aan alles van dat wat niet strookt met die ideologie, zal er altijd brandstof in overvloed zijn om het vuurtje van IS te laten branden. Mocht het wonderlijker wijs wel zover komen dat IS ''verslagen'' zal worden, dan zitten we nog met;quote:Op donderdag 22 december 2016 13:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dus uiteindelijk zal IS verslagen worden. En helaas vele kalveren zullen helaas nog in de put vallen voordat het zo ver is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.+ Ik-weet-niet-hoeveel-nieuwe-terroristische-organisaties-uit-naam-van-de-Islam -die-er-nog-bij-komen.
En ik zie in de toekomst de moslim populatie in het westen (en wereldwijd) alleen maar groeien, niet stagneren en zeker niet afnemen. Zo ook de segregatie. Zo ook de radicalisering. Enz. Enz.
quote:Op donderdag 22 december 2016 14:26 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag of IS ''verslagen'' zal worden. Zolang de ideologie van de islam door religieuze fanaten (en die zijn er meer dan genoeg) dankbaar word gebruikt als voedingsbron voor hun immerlijke zucht naar dominantie en vernietiging aan alles van dat wat niet strookt met die ideologie, zal er altijd brandstof in overvloed zijn om het vuurtje van IS te laten branden. Mocht het wonderlijker wijs wel zover komen dat IS ''verslagen'' zal worden, dan zitten we nog met;In principe komen er niet zoveel bij. Het is meer dat grotere brokken zich afsplitsen in kleinere takken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.+ Ik-weet-niet-hoeveel-nieuwe-terroristische-organisaties-uit-naam-van-de-Islam -die-er-nog-bij-komen.
En ik zie in de toekomst de moslim populatie in het westen (en wereldwijd) alleen maar groeien, niet stagneren en zeker niet afnemen. Zo ook de segregatie. Zo ook de radicalisering. Enz. Enz.
quote:Vragen over Berlijn-tweet Pegidaoprichter
BERLIJN - In Duitsland is verwarring ontstaan over een tweet van Pegida-medeoprchter Lutz Bachmann. Twee uur na de aanslag wist hij al te melden dat de dader een Tunesische moslim was. De politie ontkent echter dat ze toen de papieren van Anis Amri al gevonden hadden.
...
Bachmann zelf blijft erbij dat hij de informatie uit politiekringen had: „Je hebt gewoon goede connecties nodig en een klokkenluider die genoeg heeft van de leugens.”
Het lijkt me persoonlijk ook veel meer aannemelijk dat ze die papieren in de wagen twee uur na de aanslag vonden dan pas na twee dágen. Denk dat ze het idd al lang wisten maar niet naar buiten wilden brengen, misschien hopend dat ze hem konden pakken nog voordat ie wereldwijd als gezocht te boek stond.quote:
Yup, ook het eerste wat ik dacht. Lijkt me een erg plausibel scenario.quote:Op donderdag 22 december 2016 14:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Het lijkt me persoonlijk ook veel meer aannemelijk dat ze die papieren in de wagen twee uur na de aanslag vonden dan pas na twee dágen. Denk dat ze het idd al lang wisten maar niet naar buiten wilden brengen, misschien hopend dat ze hem konden pakken nog voordat ie wereldwijd als gezocht te boek stond.
Allemaal leuk en aardig, die loslippige klokkenluiders, maar je kunt er ook een onderzoek mee in de war schoppen. Zeg niet dat dat nu het geval is, maar het kan.
Kunnen wij dat dan niet van onze kant ook doen? Dan is het prolbeem ook opgelost!quote:Op donderdag 22 december 2016 13:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Jawel, want hij komt met het eerstvolgende vliegtuig van de luchtvaartmaatschappij terug. Die regel wordt door alle landen opgelegd, maatschappijen zijn verplicht om geweigerde passagiers met de eerste vlucht terug te vliegen. Maakt niet uit of die vlucht volgeboekt is, dan heeft één van de passagiers pech, moet ie wachten op het volgende toestel. De geweigerde persoon krijgt voorrang, dat zijn de regels.
Wordt een dure grap als zo iemand na dertien jaar nog steeds aan het heen en weer vliegen is.quote:Op donderdag 22 december 2016 15:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kunnen wij dat dan niet van onze kant ook doen? Dan is het prolbeem ook opgelost!
Of zoals in die film "Terminal".quote:Op donderdag 22 december 2016 15:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Wordt een dure grap als zo iemand na dertien jaar nog steeds aan het heen en weer vliegen is.
Inderdaad pikant. En dom. Sommigen blijven maar denken dat 'het volk' recht heeft op elk detail van de politie. Dat zou wat zijn..quote:Op donderdag 22 december 2016 14:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup, ook het eerste wat ik dacht. Lijkt me een erg plausibel scenario.
Wel pikant dat dit zo in de media wordt uitgevochten.
Criminelen zouden het wel prima vinden.quote:Op donderdag 22 december 2016 15:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Inderdaad pikant. En dom. Sommigen blijven maar denken dat 'het volk' recht heeft op elk detail van de politie. Dat zou wat zijn..
Mensen die boos zijn steken ook allemaal een pand in de fik, mooie boel zou dat worden.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:22 schreef wickedmen het volgende:
[..]
[..]
Lekker dan, 4 jaar opgesloten worden omdat je boos bent
Ik zie het probleem ook niet. Gewoon op de eerste lijnvlucht terug, wat is het probleem. hebben ze geen paspoort, dan een mooie goelag in Siberië. Dan betalen we wel aan Rusland voor het gebruik van de goelag. maar dan kunnen dit soort idioten iig niet vrij in Europa rondlopen.quote:Op donderdag 22 december 2016 14:08 schreef WhateverWhatever het volgende:
Gewoon koud terugsturen zonder aankondiging, dan zit het land met persoon opgescheept en klaar. Al die regels op regels moet eens mee gestopt worden..
Dat kan wel zijn. Maar ik ben net de Franse grens gepasseerd zonder ook maar een luchtje van een controle. Neem dat aub mee in je verhaal.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook logisch. Jij bent net zo schuldig als zij zijn.
In werkelijkheid doet het zich niet voor, omdat een carrier eerst de papieren checkt voordat ze een passagier aanvaarden. Een illegaal die een geldig paspoort heeft kan je gewoon uitzetten, die is ook voor het land van herkomst een normale reiziger, zal niet geweigerd worden. Maar dat zou wel een erg domme illegaal zijn, die z'n papieren bijhoudt...quote:Op donderdag 22 december 2016 15:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kunnen wij dat dan niet van onze kant ook doen? Dan is het prolbeem ook opgelost!
quote:When I worked for American we were trained on how to scrutinize passports. The INS staff were somewhat flexible when it came to levying fines. They were usually up to $10,000.00 per occurrence. I once had a woman attempt to come in on somebody elses passport and we were fined as the agent in London should have noticed the fraud. If we had a client that was denied entry for reasons that were not able to be specifically determined by the boarding agent they may waive the fine. Begging often helped particularly if we sent a female agent with a short skirt. Sexist I know but it worked.
http://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?t=406719 (gaf daarnet SQL foutmelding, alternatieve google cache :quote:We had passengers connecting on us from Indonesia and on to Canada. They would shred and flush the documents en route from ORD to YYZ and request asylum in Canada. We had to strain the blue water to find the documents showing that we did screen them properly. We also had TROVS (transit without visa) passengers coming in from Mexico and other countries that we had to literally escort from INS to the connecting flight out of the country. Sometimes they bolted and ran out of the terminal. We had to report this as well but we weren't held responsible.
quote:Merkel en ministers prijzen rechercheonderzoek naar Anis Amri | NOS
In de cabine van de vrachtwagen die maandagavond werd gebruikt bij de aanslag op een kerstmarkt in Berlijn, zijn inderdaad de vingerafdrukken van terreurverdachte Anis Amri gevonden. Dat heeft de Duitse minister van Binnenlandse Zaken bevestigd.
Minister De Maizière sprak met de pers na een bezoek met de minister van Justitie en bondskanselier Merkel aan het Bundeskriminalambt, de Duitse federale recherchedienst. Er zijn volgens De Maizière meer aanwijzingen dat de Tunesiër Amri de dader is.
Merkel en de ministers stelden zich op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in het onderzoek naar de aanslag, die twaalf mensen het leven kostte. Merkel prees het werk van de recherche sprak de hoop uit dat de dader snel wordt opgepakt.
"We wisten in theorie dat ook wij doel van het islamistische terrorisme konden worden. Maar als het dan gebeurt, een terroristische aanslag, dan is het nog wat anders. Daarom zijn onze gedachten telkens bij de slachtoffers, bij de familie, bij de gewonden. En aan hen zijn we het verplicht dat we ons uiterste best doen. Het is goed om te weten dat we internationaal goed samenwerken", zei Merkel.
Bron: nos.nl
Leeft Poch nog en hebben we die nog ergens opgeborgen zitten. Dan kan die eventueel weer bij de luchtvaart aan de slag.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Jawel, want hij komt met het eerstvolgende vliegtuig van de luchtvaartmaatschappij terug. Die regel wordt door alle landen opgelegd, maatschappijen zijn verplicht om geweigerde passagiers met de eerste vlucht terug te vliegen. Maakt niet uit of die vlucht volgeboekt is, dan heeft één van de passagiers pech, moet ie wachten op het volgende toestel. De geweigerde persoon krijgt voorrang, dat zijn de regels.
En Bubba is nog maar 1 van de 72 beloofde maagdenquote:Op donderdag 22 december 2016 16:34 schreef SeLang het volgende:
Hebben ze die anus nou nog steeds niet gepakt?
Bubba wordt ongeduldig
Komt door de strengere privacywetgeving daar.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:54 schreef Loekie1 het volgende:
Het schijnt dat ze nergens camera's hebben hangen in Duitsland. Daar lopen ze dan behoorlijk achter mee.
Er zijn wel camera's maar die zijn veelal in handen van private eigenaren (winkels, banken, spoorwegen etc.) Opnames hiervan moeten binnen een bepaalde tijd gewist worden als er geen sprake is van een aangifte. De politie kan in geval van misdrijven de beelden ook gewoon opeisen.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:54 schreef Loekie1 het volgende:
Het schijnt dat ze nergens camera's hebben hangen in Duitsland. Daar lopen ze dan behoorlijk achter mee.
Camera's heb je ook geen reet aan. Verstandige lui die Deutschers.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:54 schreef Loekie1 het volgende:
Mee eens, maar toch gaan ze blijkbaar uitbreiden. Ik denk dat het meer om het veiligheidsgevoel gaat dan dat het werkelijk iets toevoegt.quote:Op donderdag 22 december 2016 18:46 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Camera's heb je ook geen reet aan. Verstandige lui die Deutschers.
https://www.security.nl/p(...)falen+cameratoezicht
"Toezichtcamera's hebben geen aanzienlijk effect op het verminderen van criminaliteit. Iets wat in talloze studies is aangetoond. Ook spelen ze nauwelijks een rol in het oplossen van misdrijven nadat die hebben plaatsgevonden. Volgens Schneier zijn er uitzonderingen en worden die altijd door voorstanders van cameratoezicht genoemd. "Het zijn deze succesverhalen die ons overtuigen. Onze hersenen reageren beter op anekdotes dan op gegevens. Maar de gegevens zijn duidelijk. Toezichtcamera's hebben nauwelijks waarde in het bestrijden van misdaad."
Ja, precies. De lobby met steun van "het volk" schreeuwt om meer camera's. Het is best triest hoe dat werkt. Dan krijgen ze camera's (op eigen kosten) en dan helpt dat niets en dan wil men weer wat anders. Die stuitende domheid (of in-geïnformeerdheid) en de commercie die daar direct op inspringt... Waar gaat het toch heen met de wereld...quote:Op donderdag 22 december 2016 19:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mee eens, maar toch gaan ze blijkbaar uitbreiden. Ik denk dat het meer om het veiligheidsgevoel gaat dan dat het werkelijk iets toevoegt.
Kabinett billigt Ausbau der Videoüberwachung
'Het volk' heeft een grote behoefte dat er naar hen geluisterd wordt, ongeacht of iets zinvol is of niet, dat is inmiddels wel duidelijkquote:Op donderdag 22 december 2016 19:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja, precies. De lobby met steun van "het volk" schreeuwt om meer camera's. Het is best triest hoe dat werkt. Dan krijgen ze camera's (op eigen kosten) en dan helpt dat niets en dan wil men weer wat anders. Die stuitende domheid (of in-geïnformeerdheid) en de commercie die daar direct op inspringt... Waar gaat het toch heen met de wereld...
Hier geloof ik geen zak van. Gezocht de man op deze beelden zal meer opleveren dan Gezocht een man.quote:Op donderdag 22 december 2016 18:46 schreef Bart2002 het volgende:
Toezichtcamera's hebben nauwelijks waarde in het bestrijden van misdaad."
Dat blijkt hierboven. Dus het is waar.quote:Op donderdag 22 december 2016 19:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
'Het volk' heeft een grote behoefte dat er naar hen geluisterd wordt, ongeacht of iets zinvol is of niet, dat is inmiddels wel duidelijk
er is een verschil tussen bestrijden en oplossen van misdaad.quote:Op donderdag 22 december 2016 19:35 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Hier geloof ik geen zak van. Gezocht de man op deze beelden zal meer opleveren dan Gezocht een man.
Ik reageer opquote:Op donderdag 22 december 2016 19:43 schreef nixxx het volgende:
[..]
er is een verschil tussen bestrijden en oplossen van misdaad.
quote:Ook spelen ze nauwelijks een rol in het oplossen van misdrijven nadat die hebben plaatsgevonden.
Das een mooie jaquote:Op donderdag 22 december 2016 19:43 schreef KarenDW het volgende:
Begrijpen jullie nog altijd niet wat er aan de hand is? Ze hebben zijn gezicht GEBLURRED op tv. Ze willen NIET dat ze hem vinden.
Ah, duidelijk!quote:
ZE willen dat niet inderdaad.quote:
Dat zullen Duitsers toch wel beter aanpakken?quote:Op donderdag 22 december 2016 19:48 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ah, duidelijk!
Dan ligt het denk ik vaak aan de kwaliteit van de beelden of dat het tuig een hoodie of sjaal aan heeft. Kon me daar bij opsporing verzocht zo aan ergeren... krijg je van die kutkwaliteit beelden.. lijkt wel vhs ofzo.. hd gvd!
Het handelen van de EU in een notendopquote:Op donderdag 22 december 2016 13:02 schreef Zorro het volgende:
Italië wilde A. uitzetten, maar Tunesië weigerde hem terug te nemen. Ook Duitsland heeft dat geprobeerd.
Snap je dat als er nog geen officieel opsporing-verzocht-bericht van de politie is, dat het dan NIET gewenst is dat de media het onderzoek verstoren?quote:Op donderdag 22 december 2016 19:43 schreef KarenDW het volgende:
Begrijpen jullie nog altijd niet wat er aan de hand is? Ze hebben zijn gezicht GEBLURRED op tv. Ze willen NIET dat ze hem vinden.
Dat klopt niet. Op de kerstmarkt in onze stad hangen bijv. wel degelijk camera's.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:54 schreef Loekie1 het volgende:
Damn son, die gaat er hard in.quote:Op donderdag 22 december 2016 21:35 schreef StaceySinger het volgende:
Er is een filmpje opgedoken van de aanslag op de kerstmarkt in Berlijn.
Op beelden afkomstig van een dashcam, is te zien dat de vrachtwagen met hoge snelheid op de kerstmarkt inrijdt.
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)p-kerstmarkt-berlijn
Dashcamsquote:Op donderdag 22 december 2016 21:35 schreef StaceySinger het volgende:
Er is een filmpje opgedoken van de aanslag op de kerstmarkt in Berlijn.
Op beelden afkomstig van een dashcam, is te zien dat de vrachtwagen met hoge snelheid op de kerstmarkt inrijdt.
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)p-kerstmarkt-berlijn
Die zin dus. We kunnen al lang en breed stellen dat dat niet zou moet zijn.quote:Op de Breitscheidplatz zou een vrachtwagen op een kerstmarkt zijn ingereden.
Dankjewelquote:Op donderdag 22 december 2016 22:00 schreef sp3c het volgende:
als je dat soort dingen nu gewoon in feedback vraagt waar het hoort dan weet je zeker dat we het zien, of je kunt ts ff dm'en ofzoiets
hoef je het niet zo vaak te vragen
Schijnt niet te helpen.. Tenzij je het hele land ermee volhangt misschien.quote:Op donderdag 22 december 2016 22:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben zelf in Noord-Frankrijk nu. Ik voel me behoorlijk gemoedelijk. De girls zijn lekker wat spijs aan het opwarmen. Wat ik alleen niet begrijp, waarom hebben we anno 2016 nog geen (Ultra)HD camera's hangen??? Altijd die vage beelden die met een Atari 8 bit gefilmd lijken.
Kan ik me zo om kwaad maken.²
Camera's zijn niet duur, opslag van HD beelden wel.quote:Op donderdag 22 december 2016 22:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben zelf in Noord-Frankrijk nu. Ik voel me behoorlijk gemoedelijk. De girls zijn lekker wat spijs aan het opwarmen. Wat ik alleen niet begrijp, waarom hebben we anno 2016 nog geen (Ultra)HD camera's hangen??? Altijd die vage beelden die met een Atari 8 bit gefilmd lijken.
Kan ik me zo om kwaad maken.²
twitter:baspaternotte twitterde op donderdag 22-12-2016 om 22:12:43Nu op TPO (autotweet) - Anis Amri nacht na aanslag op Berlijnse kerstmarkt gefilmd voor deur salafistenmoskee https://t.co/fe6mUyeSKL reageer retweet
Met de juiste comprimering moet dit toch geen probleem zijn. Schijfruimte is echt wel in prijs gedaald.quote:Op donderdag 22 december 2016 22:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Camera's zijn niet duur, opslag van HD beelden wel.
Ah, de bron van het kwaad.quote:Op donderdag 22 december 2016 22:15 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]twitter:baspaternotte twitterde op donderdag 22-12-2016 om 22:12:43Nu op TPO (autotweet) - Anis Amri nacht na aanslag op Berlijnse kerstmarkt gefilmd voor deur salafistenmoskee https://t.co/fe6mUyeSKL reageer retweet
Als google/youtube het kan. moet een overheid het ook kunnen.quote:Op donderdag 22 december 2016 22:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Camera's zijn niet duur, opslag van HD beelden wel.
Wat is die 14.12, en 15.12, ?quote:Op donderdag 22 december 2016 22:15 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]twitter:baspaternotte twitterde op donderdag 22-12-2016 om 22:12:43Nu op TPO (autotweet) - Anis Amri nacht na aanslag op Berlijnse kerstmarkt gefilmd voor deur salafistenmoskee https://t.co/fe6mUyeSKL reageer retweet
Ik neem aan de datum. Maar dan zou het dus niet van de aanslag zijn.quote:
Google is rijker dan de meeste landen volgens mijquote:Op donderdag 22 december 2016 22:22 schreef MagicIsland1 het volgende:
[..]
Als google/youtube het kan. moet een overheid het ook kunnen.
My point exactly. maar dan waarom staat daar een komma ipv 16?quote:Op donderdag 22 december 2016 22:28 schreef marsan het volgende:
[..]
Ik neem aan de datum. Maar dan zou het dus niet van de aanslag zijn.
De komma onderscheidt de tijd van de datum.quote:Op donderdag 22 december 2016 22:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
My point exactly. maar dan waarom staat daar een komma ipv 16?
Jamaar dan zijn het dus ook 2 dagen geweest en niet 1 dag en ook niet daags na de aanslag maar de week ervoor op 2 opeenvolgende dagen rond hetzelfde tijdstipquote:Op donderdag 22 december 2016 22:29 schreef DeParo het volgende:
[..]
De komma onderscheidt de tijd van de datum.
Lees het stukje op TPO anders ff:quote:Op donderdag 22 december 2016 22:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jamaar dan zijn het dus ook 2 dagen geweest en niet 1 dag en ook niet daags na de aanslag maar de week ervoor op 2 opeenvolgende dagen rond hetzelfde tijdstip
quote:Uit andere beelden blijkt volgens de RBB dat Amri op 14 en 15 december op de Breitscheidplatz was, waar maandagavond de aanslag werd gepleegd.
quote:Anis Amri stond om 03:49 uur voor de deur van een moskee die bij de veiligheidsdiensten bekendstaat als ontmoetingsplaats voor extremisten,
Waarom is die niet dicht en de extremisten uit de EU getieft?quote:Die werd in de gaten gehouden en al eens eerder door de politie binnengevallen, omdat fundamentalistische soennitische imams er zouden proberen gelovigen te radicaliseren en te ronselen voor terreurbeweging Islamitische Staat.
Omdat de overheid liever voetbalsupporters en motorclubs aanpakt. Die plegen kennelijk vaker aanslagen dan moslimextremisten of zo, geen idee.quote:Op donderdag 22 december 2016 22:36 schreef Geralt het volgende:
Als we toch weten wat die etters daar uitvreten dan moet je goddomme je wetgeving erop aan passen dat we dit soort lieden gewoon hardhandig de EU uit kunnen flikkeren.
Waarom gebeurt dat niet?
Mensenrechten enzo waarschijnlijk.quote:Op donderdag 22 december 2016 22:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
[..]
Waarom is die niet dicht en de extremisten uit de EU getieft?
Opvallend dat ze nooit bij een kerk of joodse kerk proberen te schuilen? Islam, religie van de liefde toch.quote:Op donderdag 22 december 2016 22:15 schreef StaceySinger het volgende:
Alsof die dooie die ze op hun geweten hebben nog mensenrechten hebben.quote:Op donderdag 22 december 2016 22:45 schreef Physsic het volgende:
[..]
Mensenrechten enzo waarschijnlijk.
Wat een onzin. Hij is gezocht.quote:Op donderdag 22 december 2016 21:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Snap je dat als er nog geen officieel opsporing-verzocht-bericht van de politie is, dat het dan NIET gewenst is dat de media het onderzoek verstoren?
Godverdomme.quote:Op donderdag 22 december 2016 22:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Duitsland heeft er ervaring mee; je zou zeggen dat die een trein snel gevuld moeten kunnen hebben.
Dat van die trein klinkt nogal cru maar het lijkt me geen enkel moreel probleem om Tunesiërs, Algerijnen en Marokkanen die hier worden afgewezen op het vliegtuig terug te zetten.quote:
Trouwens.. Er zijn best wat argumenten te bedenken om zo'n tent niet direct te sluiten. Als je weet dat een bepaalde locatie een ontmoetingsplek is van criminelen of (potentiële) terroristen, dan kan het ontzettend handig zijn om die plek een tijdje in de gaten te houden, bijvoorbeeld dmv afluisterapparatuur. Je kan het gebouw wel sluiten, maar dat wil meestal niet zeggen dat de criminelen/terroristen dan ook verdwenen zijn. Je kan ze dan ook niet meer in de gaten houden.quote:Op donderdag 22 december 2016 22:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Alsof die dooie die ze op hun geweten hebben nog mensenrechten hebben.
Zolang we dit soort lui niet gewoon oppakken en deporteren blijft dit dooretteren.
Duitsland heeft er ervaring mee; je zou zeggen dat die een trein snel gevuld moeten kunnen hebben.
quote:Volgens bronnen binnen de veiligheidsdiensten kwam Amri regelmatig in de moskee. Die werd in de gaten gehouden en al eens eerder door de politie binnengevallen, omdat fundamentalistische soennitische imams er zouden proberen gelovigen te radicaliseren en te ronselen voor terreurbeweging Islamitische Staat.
quote:Uit andere beelden blijkt volgens de RBB dat Amri op 14 en 15 december op de Breitscheidplatz was, waar maandagavond de aanslag werd gepleegd. Het was niet direct duidelijk of de beelden zijn gemaakt door een vaste camera of door agenten die hem volgden.
Zou zo een uitspraak van Peter airrrr de Vries kunnen zijnquote:Op donderdag 22 december 2016 23:50 schreef frietenstamp het volgende:
Haatzaaierij. Bah. We weten helemaal niet zeker of hij moslim is. En sowieso heeft die moskee niks met islam te maken.
Allemaal leuk en aardig, maar als je die knakers gewoon bij hun lurven pakt en de EU uit flikkert dan hoef je niks meer in de gaten te houden.quote:Op donderdag 22 december 2016 23:44 schreef Physsic het volgende:
[..]
Trouwens.. Er zijn best wat argumenten te bedenken om zo'n tent niet direct te sluiten. Als je weet dat een bepaalde locatie een ontmoetingsplek is van criminelen of (potentiële) terroristen, dan kan het ontzettend handig zijn om die plek een tijdje in de gaten te houden, bijvoorbeeld dmv afluisterapparatuur. Je kan het gebouw wel sluiten, maar dat wil meestal niet zeggen dat de criminelen/terroristen dan ook verdwenen zijn. Je kan ze dan ook niet meer in de gaten houden.
Maargoed, dan moet je dat natuurlijk wel doen.. Het lijkt er op dat dat hier niet is gebeurd. :p
Niks mis met een beetje beeldspraak.quote:
twitter:wierdduk twitterde op donderdag 22-12-2016 om 19:05:31Het Europese falen inzake de Tunesische verdachte is huiveringwekkend. Indruk ontstaat dat er geen enkele controle bestaat. reageer retweet
quote:De Duitse politie heeft in Duisburg twee mannen opgepakt die een aanslag zouden hebben voorbereid op winkelcentrum Centro in Oberhausen. Het gaat om twee broers van 28 en 31 jaar uit Kosovo.
De politie kan niet zeggen hoe ver de plannen voor de aanslag waren gevorderd en of met de arrestaties daadwerkelijk een terreurdaad is voorkomen. Ook wordt onderzocht of er meer mensen betrokken zijn.
De afgelopen avond was bij het centrum opvallend veel politie op de been, zonder dat duidelijk was waarom. De politie zegt nu dat er rond 18.00 uur een tip over de mogelijke aanslag was binnengekomen.
Kerstmarkt
Centro is een van de grootste winkelcentra van West-Europa. Het heeft ook een van de grootste kerstmarkten van Duitsland en is daarom populair als bestemming voor dagjesmensen uit Nederland.
Of de arrestaties verband houden met de klopjacht op de dader van de terreuraanslag in Berlijn, is onduidelijk. De Tunesiër Anis Amri wordt inmiddels in heel Europa gezocht.
Fijn dat ze gepakt zijn, maar dat er zoveel islamitische massamoordenaars-in-spe rondlopen vind ik geen fijne gedachte.quote:
Heerlijk toch die culturele verrijkingen van over de wereld?quote:Op vrijdag 23 december 2016 09:16 schreef Braindead2000 het volgende:
Sinterklaas is gekaapt door de Pietenhaters, kerst staat in het teken van terroristische aanslagen en oudejaarsavond in het teken van verkrachtingen. Het begrip "feestmaand" is geen lang leven meer beschoren ben ik bang.
En dat alles onder het mom van secularisering.quote:Op vrijdag 23 december 2016 09:16 schreef Braindead2000 het volgende:
Sinterklaas is gekaapt door de Pietenhaters, kerst staat in het teken van terroristische aanslagen en oudejaarsavond in het teken van verkrachtingen. Het begrip "feestmaand" is geen lang leven meer beschoren ben ik bang.
Dit is wat islamieten verstaan onder feestmaand.quote:Op vrijdag 23 december 2016 09:16 schreef Braindead2000 het volgende:
Offerfeest en suikerfeest ineenquote:Op vrijdag 23 december 2016 09:40 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dit is wat islamieten verstaan onder feestmaand.
Ja, typisch. Ze gaan vol op het orgel tegen het einde van het jaar. Vorig jaar was dat ook al zo. Terwijl dit eigenlijk een tijd is van warmte, licht en hoop.quote:Op vrijdag 23 december 2016 09:16 schreef Braindead2000 het volgende:
En dood.quote:Op vrijdag 23 december 2016 10:31 schreef Allesreiniger het volgende:
en neergeschoten in Milaan volgens Reuters
quote:Op vrijdag 23 december 2016 10:21 schreef Frutsel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)campaign=twitterfeed
hij is in Denemarken gespot
quote:Op vrijdag 23 december 2016 10:31 schreef Allesreiniger het volgende:
en neergeschoten in Milaan volgens Reuters
quote:
Waarom komen ze dan met een rubberbootje deze kant op?quote:Op vrijdag 23 december 2016 10:34 schreef Bugno het volgende:
Ze kunnen dus ook al met lightspeed reizen.
We're doomed
Soort taqiya. Doen alsof ze niks kunnen, maar ondertussen mijlenver op ons voorlopenquote:Op vrijdag 23 december 2016 10:35 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Waarom komen ze dan met een rubberbootje deze kant op?
Top dat ze 'm hebben. Jammer dat ze 'm niet levend wisten te vangen.quote:
Maybe.quote:
twitter:Reuters twitterde op vrijdag 23-12-2016 om 10:27:19BREAKING Berlin market attack suspect shot dead in shootout in Milan, Italy: security source reageer retweet
Hmm ja is zo.quote:Op vrijdag 23 december 2016 10:43 schreef Hathor het volgende:
http://www.ad.nl/buitenla(...)-in-milaan~a696c875/
Beetje tegenstrijdig allemaal, even afwachten nog voor we de vlag uithangen. Opeens zien ze overal in Europa die Anus lopen, beetje net zoals iedereen ooit Elvis overal zag.
Alhoewel ik Anus voor de komende 100 jaar wel de Jailhouse Rock had willen zien doen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 10:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hmm ja is zo.
Maar The King vergelijken met dit stuk menselijk afval is niet echt gepast jegens Elvis.
Dat is em?quote:
twitter:News_Executive twitterde op vrijdag 23-12-2016 om 10:43:13UPDATE: The Tunisian suspect was walking along Piazza Primo Maggio when he was stopped by police asking for his ID… https://t.co/W1K2wzedgq reageer retweet
Ook weer tegenstrijdig, de eerste berichten spraken van een shootout in een pizzeria.quote:Op vrijdag 23 december 2016 10:50 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]twitter:News_Executive twitterde op vrijdag 23-12-2016 om 10:43:13UPDATE: The Tunisian suspect was walking along Piazza Primo Maggio when he was stopped by police asking for his ID… https://t.co/W1K2wzedgq reageer retweet
twitter:News_Executive twitterde op vrijdag 23-12-2016 om 10:44:23UPDATE: He had no ID on him and shouted "Allah Akbar" while shooting at the police, they returned fire and killed him reageer retweet
Geen grenscontroles he...die is waarschijnijk meteen in een trein gesprongen, geen haan die er naar kraait.quote:Op vrijdag 23 december 2016 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar als dit em werkelijk is: hoe komt zo'n gast, een van de meest gezochte figuren in Europa van deze week, binnen zo'n korte tijd van Berlijn naar Italie zonder op te vallen? Waarschijnlijk in de eerste 24 uur confusion na de aanslag dan of zo?
Die italianen, direct reclame maken voor hun nationaal gerechtquote:Op vrijdag 23 december 2016 10:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ook weer tegenstrijdig, de eerste berichten spraken van een shootout in een pizzeria.
De 'zegeningen' van een Europa zonder grenzen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 10:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geen grenscontroles he...die is waarschijnijk meteen in een trein gesprongen, geen haan die er naar kraait.
Dan maak je hem alleen maar nog meer een martelaar.quote:Op vrijdag 23 december 2016 10:50 schreef Geralt het volgende:
Mocht ie doodgeschoten zijn dan zou ik zeggen voer hem aan de varkens en laat dit wereldwijd op primetime op alle tv stations zien wat we doen met mensen zoals hij.
Misschien dat dat anderen ervan weerhoudt
Of met de auto, makkelijk zat idd. Genoeg grensovergangen waar je haast zonder dat je het door hebt van Duitsland in Oostenrijk, en vervolgens van Oostenrijk in Italie komt.quote:Op vrijdag 23 december 2016 10:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geen grenscontroles he...die is waarschijnijk meteen in een trein gesprongen, geen haan die er naar kraait.
In Nederland hadden ze hem uitgenodigd voor een kopje thee denk ikquote:Op vrijdag 23 december 2016 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De 'zegeningen' van een Europa zonder grenzen.
Verder prima dat die Italianen hem vol lood hebben gepompt.
En met hulp van je broeders kun je natuurlijk ook een eind komen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 10:58 schreef MaLo het volgende:
[..]
Of met de auto, makkelijk zat idd. Genoeg grensovergangen waar je haast zonder dat je het door hebt van Duitsland in Oostenrijk, en vervolgens van Oostenrijk in Italie komt.
*Piew Piew*quote:Op vrijdag 23 december 2016 10:58 schreef MaLo het volgende:
[..]
In Nederland hadden ze hem uitgenodigd voor een kopje thee denk ik
En volgens conflictnews was het in Rometwitter:Conflicts twitterde op vrijdag 23-12-2016 om 10:57:41BREAKING: Italian news agency report that a man killed in Rome was suspect in the Berlin Christmas market attack.https://t.co/ZxvQSsdaB1 reageer retweet
Ik mag die Italianen wel. Hopelijk was het de juiste persoon.quote:Op vrijdag 23 december 2016 11:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Geëxecuteerd door de politie dus. Genot.
Ze hebben het al gecorrigeerd naar Milaanquote:Op vrijdag 23 december 2016 11:01 schreef MaLo het volgende:
En volgens conflictnews was het in Rometwitter:Conflicts twitterde op vrijdag 23-12-2016 om 10:57:41BREAKING: Italian news agency report that a man killed in Rome was suspect in the Berlin Christmas market attack.https://t.co/ZxvQSsdaB1 reageer retweet
Graziequote:Op vrijdag 23 december 2016 10:57 schreef Montagui het volgende:
Voor de italianen onder ons....
http://milano.repubblica.(...)ery-slider=154713771
met 19 foto's.
twitter:VTMNIEUWS twitterde op vrijdag 23-12-2016 om 11:09:44[UPDATE] Italiaanse minister bevestigt dat het met zekerheid om Anis Amri gaat. https://t.co/LkpCkSGyuc reageer retweet
Hij laat wel steeds een mooi spoor achter...quote:Op vrijdag 23 december 2016 11:17 schreef Igen het volgende:
Ze schijnen een Frans treinkaartje in zijn rugzak te hebben gevonden.
quote:Op vrijdag 23 december 2016 10:34 schreef Bugno het volgende:
Ze kunnen dus ook al met lightspeed reizen.
We're doomed
Via vingerafdrukken geidentificeerd, lijkt me dus wel betrouwbaarquote:Op vrijdag 23 december 2016 11:11 schreef StaceySinger het volgende:
twitter:VTMNIEUWS twitterde op vrijdag 23-12-2016 om 11:09:44[UPDATE] Italiaanse minister bevestigt dat het met zekerheid om Anis Amri gaat. https://t.co/LkpCkSGyuc reageer retweet
Onderschat de terroristen op het spoor niet, hèquote:Op vrijdag 23 december 2016 11:23 schreef Mani89 het volgende:
Nou die is dood. Op naar de volgende ontspoorde moslim.
twitter:PaulineValkenet twitterde op vrijdag 23-12-2016 om 10:48:16Anis Amri zou met de trein van Parijs naar Milaan zijn gereisd. Liep in Milaan rond. Politie vroeg om z'n papieren, hij begon te schieten. reageer retweet
Bespaart de Duitsers 100.000¤.quote:Op vrijdag 23 december 2016 11:24 schreef StaceySinger het volgende:
twitter:PaulineValkenet twitterde op vrijdag 23-12-2016 om 10:48:16Anis Amri zou met de trein van Parijs naar Milaan zijn gereisd. Liep in Milaan rond. Politie vroeg om z'n papieren, hij begon te schieten. reageer retweet
Soort Eurotrip.quote:Op vrijdag 23 december 2016 11:28 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
EuropaHij kan gewoon de trein pakken van Parijs naar Milaan. De meest gezochte man ter wereld. Echt lachwekkend.
Zou dat niet Ron Jeremy zijn? De meest gezochte man ter wereld? Of althans video's waar hij in opduikt?quote:Op vrijdag 23 december 2016 11:28 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
De meest gezochte man ter wereld.
Dit dus. Hij komt er veel te gemakkelijk vanaf.quote:Op vrijdag 23 december 2016 11:16 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Doodgeschoten? Wat jammer weer. Had hem graag zien rotten achter de tralies.
Niet in de ogen van zijn volk.quote:Op vrijdag 23 december 2016 11:29 schreef Igen het volgende:
Eerlozer ten onder gegaan dan Tony in Scarface. Had slechter gekund.
Wat is er eervol aan om je na dagenlang vluchten dood te laten schieten door de politie zonder dat je iets heldhaftigs doet?quote:Op vrijdag 23 december 2016 11:31 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Niet in de ogen van zijn volk.
Martelaar, een erefunctie. Triest dat de Duitsers te lamlendig waren voor deze kers op de taart. Gelukkig kon hij wel op kosten van Merkel naar het alertere Milan afreizen om de bekroning van zijn heldenstatus in ontvangst te nemen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 11:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is er eervol aan om je na dagenlang vluchten dood te laten schieten door de politie zonder dat je iets heldhaftigs doet?
Ik ga morgen naar Parijs, daar nam hij de trein. Komt ook erg dichtbij zo.quote:Op vrijdag 23 december 2016 11:36 schreef Blik het volgende:
Ik ga naar Milaan in maart, komt wel erg dichtbij zo
quote:
Je bij een steekproefcontrole dood laten schieten is niet "terwijl je jihad uitvoert".quote:In de islam is een sjahied (meestal vertaald als martelaar) iemand die sterft terwijl hij jihad uitvoert.
Kniesoor.quote:Op vrijdag 23 december 2016 11:38 schreef Igen het volgende:
Je bij een steekproefcontrole dood laten schieten is niet "terwijl je jihad uitvoert".
Dit is geen martelaar manquote:Op vrijdag 23 december 2016 11:31 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Niet in de ogen van zijn volk.
Ik wil in mei naar Berlijn, was 3 weken geleden op een Duitse kerstmarkt, was twee jaar geleden in Parijs, afgelopen zomer in Milaan, een half jaar geleden in het winkelcentrum in Oberhausen en zat twee weken terug in de trein.quote:Op vrijdag 23 december 2016 11:36 schreef Blik het volgende:
Ik ga naar Milaan in maart, komt wel erg dichtbij zo
Ja dat is die foto met dat breed hoofd en die andere met dat slanke hoofdje?quote:
twitter:MLvanAalderen twitterde op vrijdag 23-12-2016 om 11:33:05De politieagent die Anis Amri heeft doodgeschoten was slechts sinds negen maanden in dienst. reageer retweet
Jammer dat het geen agente wasquote:Op vrijdag 23 december 2016 11:51 schreef KrappeAuto het volgende:
twitter:MLvanAalderen twitterde op vrijdag 23-12-2016 om 11:33:05De politieagent die Anis Amri heeft doodgeschoten was slechts sinds negen maanden in dienst. reageer retweet
quote:Libisch vliegtuig mogelijk gekaapt, geland op Malta
Op Malta is een Libisch vliegtuig geland dat mogelijk is gekaapt. Daarover twittert de minister-president van Malta Joseph Muscat.
Reuters meldt dat er aan boord 118 mensen zitten. Het zou gaan om twee vliegtuigkapers. Ze zouden hebben gedreigd het toestel op te blazen. Wat ze precies willen is nog onduidelijk. Het zou gaan om een Airbus A320 van Afriqiyah Airways.
http://nos.nl/artikel/214(...)geland-op-malta.html
tis watquote:Op vrijdag 23 december 2016 11:51 schreef KrappeAuto het volgende:
Hoe het jij het dan liever gezien, mits dat ze de juiste persoon hebben?quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:08 schreef WhateverWhatever het volgende:
We got him! jammer alleen dat hij dood is...
quote:"Warum haben sie ihn nicht nach Tunesien geschickt? Warum wurde er nicht verurteilt? Warum wurde er nicht verhaftet?" Die Mutter des Terrorverdächtigen Anis Amri hat die europäischen Sicherheitsbehörden stark kritisiert. "Die Sicherheitsleute in Italien und in Deutschland tragen die Verantwortung mit. Sie haben ihn schon zweimal oder dreimal erwischt", sagte Nour Alhoda Hassani in einem Interview mit der Deutschen Welle.
http://www.spiegel.de/pol(...)alten-a-1127299.html
Vragen die veel Europeanen ook hebben..quote:
Opsluiten en kijken of er in zijn netwerk meer mensen gepakt hadden kunnen worden.quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe het jij het dan liever gezien, mits dat ze de juiste persoon hebben?
Dat is de EU, ideaal voor terroristen en criminelenquote:Op vrijdag 23 december 2016 10:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
En voor alle normale burgers. Die vormen 99,99% van de EU-bevolking.quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:26 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat is de EU, ideaal voor terroristen en criminelen
quote:Amri, a Tunisian national aged 24, had served a prison sentence in Italy after being convicted of vandalism, threats and theft in 2011.
He was known to Italian authorities for his violent behaviour while imprisoned.
After his release he was asked to leave the country. He arrived in Germany where he applied for asylum in April of this year.
Voor normale burgers maakt het nauwelijks verschil of je in de EU, VS of bv. Japan woont.quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:29 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En voor alle normale burgers. Die vormen 99,99% van de EU-bevolking.
Das wel heel oud nieuwsquote:
Denk jij niet dat er dan wel een organisatie klaar staat om te kijken of de mensenrechten wel nageleefd worden?quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:20 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Opsluiten en kijken of er in zijn netwerk meer mensen gepakt hadden kunnen worden.
Omdat het beleid hier nog te decentraal is. Het wordt tijd dat de EU verandert in de EF, de Europese Federatie.quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Voor normale burgers maakt het nauwelijks verschil of je in de EU, VS of bv. Japan woont.
Als terroristje zou ik een voorkeur voor de EU hebben.
Puinhopen centraliseren gaat niet werken. Eerst maar eens de huidige wetten fatsoenlijk uitvoeren/aanpassen waar nodig.quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:32 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Omdat het beleid hier nog te decentraal is. Het wordt tijd dat de EU verandert in de EF, de Europese Federatie.
Wel voor iedereen dan, ook die welke zich in de pol (verkeerd) gedragen toch?quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Puinhopen centraliseren gaat niet werken. Eerst maar eens de huidige wetten fatsoenlijk uitvoeren/aanpassen waar nodig.
Zit jij te wachten op een EU-brede noodtoestand, omdat ze in Frankrijk kennelijk niets doen tenzij "noodtoestand"?
in de pol?quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:36 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wel voor iedereen dan, ook die welke zich in de pol (verkeerd) gedragen toch?
99% van de advocaten geeft de advocatuur onterecht een slechte naam.quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:36 schreef Pedroso het volgende:
Is die arme jongen doodgeschoten ? Er zal vast wel ergens een rechtvaardige advocaat opstaan die de Italiaanse politie aanklaagt voor deze wandaad.
Waarom de wet is met achterdeuren of niet, toen ik het daar in de scholing over had, wou me iemand de wet gaan uitleggen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:38 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
99% van de advocaten geeft de advocatuur onterecht een slechte naam.
Denk dat ze misschien nog even met hem hadden willen babbelen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:36 schreef Pedroso het volgende:
Is die arme jongen doodgeschoten ? Er zal vast wel ergens een rechtvaardige advocaat opstaan die de Italiaanse politie aanklaagt voor deze wandaad.
Hadden ze hem lamgeschoten in de benen had toch ook gekund of niet?quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:40 schreef agter het volgende:
[..]
Denk dat ze misschien nog even met hem hadden willen babbelen.
Denk niet dat je daarbij nadenkt als je in zo'n situatie terecht komt, lijkt een gevalletje 'jij of ik' te zijn geweest.quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hadden ze hem lamgeschoten in de benen had toch ook gekund of niet?
Weet jij al waar die geraakt is?quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:43 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Denk niet dat je daarbij nadenkt als je in zo'n situatie terecht komt, lijkt een gevalletje 'jij of ik' te zijn geweest.
Ik denk dat het fatale schot terug te leiden is tot het op de politie schieten door dat uitschot.quote:
En dat is inderdaad te debiel voor woorden. Hoog tijd dat we dat aanpassen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:29 schreef SeLang het volgende:
[..]![]()
Open grenzen binnen Schengen, maar als iemand tot ongewenste vreemdeling wordt verklaard in één land kan hij gewoon asiel aanvragen in een ander Schengen land?![]()
Dat kan eigenlijk ook niet. Italie had de vingerafdrukken moeten doorgeven aan Duitsland zodat daar de aanvraag gelijk afgewezen had kunnen worden. Maar daarbij schijnt iets te zijn misgegaan.quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
En dat is inderdaad te debiel voor woorden. Hoog tijd dat we dat aanpassen.
Er schijnt nogal meer misgegaan te zijn rondom dit heerschap.quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:47 schreef Igen het volgende:
Maar daarbij schijnt iets te zijn misgegaan.
Uitschot of misdragend uitschot?quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk dat het fatale schot terug te leiden is tot het op de politie schieten door dat uitschot.
Ging het hier niet ook mis toen men Belgie had behoren in te lichten?quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat kan eigenlijk ook niet. Italie had de vingerafdrukken moeten doorgeven aan Duitsland zodat daar de aanvraag gelijk afgewezen had kunnen worden. Maar daarbij schijnt iets te zijn misgegaan.
Op hoeveel van de 10.000 zou het goed gaan, als de routine erin sluipt kan het fout gaan.quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:57 schreef SeLang het volgende:
Sja, Lebensraum in de Oekraine is belangrijker dat dit soort zaken eventjes goed regelen.
Hoeveel jaar hebben we nu al open grenzen? En dan is dit nog steeds mogelijk?
De EU kan de puinhopen binnen haar eigen grenzen niet eens opruimen. Wordt nog leuk met een straatarm, corrupt en in conflict gewikkeld Oekraïne erbij straks.quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:57 schreef SeLang het volgende:
Sja, Lebensraum in de Oekraine is belangrijker dat dit soort zaken eventjes goed regelen.
Hoeveel jaar hebben we nu al open grenzen? En dan is dit nog steeds mogelijk?
Konden ze het als land apart?quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De EU kan de puinhopen binnen haar eigen grenzen niet eens opruimen. Wordt nog leuk met een straatarm, corrupt en in conflict gewikkeld Oekraïne erbij straks.
Eerst zijn Albanië, Servië, Macedonië en Montenegro nog aan de beurt.quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De EU kan de puinhopen binnen haar eigen grenzen niet eens opruimen. Wordt nog leuk met een straatarm, corrupt en in conflict gewikkeld Oekraïne erbij straks.
Er zijn er ook die helemaal zonder paspoort komen, dan bewijs maar eens of en uit wat voor land dat ze behoren!quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:03 schreef Re het volgende:
je zal toch met de landen aan tafel moeten gaan zitten waar dit tuig vandaan komt, Tunesië had dacht ik zijn terugkeer geweigerd....
en ach denken dat je grens dichtzit met wat controles is ook wel naïef hoor... draconische maatregelen zullen deze mensen niet stoppen
wij nederlanders zijn goed in het opspuiten van een eiland, ergens in de atlantische oceaan een eilandje maken voor dit soort gevallenquote:Op vrijdag 23 december 2016 13:05 schreef john2406 het volgende:
[..]
Er zijn er ook die helemaal zonder paspoort komen, dan bewijs maar eens of en uit wat voor land dat ze behoren!
Denk jij niet dat wij Nederlanders ook goed zijn in organisaties uit het niets te laten verijzen?quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:06 schreef Re het volgende:
[..]
wij nederlanders zijn goed in het opspuiten van een eiland, ergens in de atlantische oceaan een eilandje maken voor dit soort gevallen
Hoezo had die gelijk afgewezen kunnen worden? Dat zou wel makkelijk zijn, hoefden we slechts aan Griekenland en Italië te vragen om alle vluchtelingen die binnenkomen meteen een uitwijzingsbevel te geven zodat we daarna alle asielaanvragen zonder onderzoek kunnen afwijzen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat kan eigenlijk ook niet. Italie had de vingerafdrukken moeten doorgeven aan Duitsland zodat daar de aanvraag gelijk afgewezen had kunnen worden. Maar daarbij schijnt iets te zijn misgegaan.
En waarheen sturen ze die dan, als ze zonder paspoort aankomen?quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoezo had die gelijk afgewezen kunnen worden? Dat zou wel makkelijk zijn, hoefden we slechts aan Griekenland en Italië te vragen om alle vluchtelingen die binnenkomen meteen een uitwijzingsbevel te geven zodat we daarna alle asielaanvragen zonder onderzoek kunnen afwijzen.
Het is dat de economie dan stilstaat, maar ik zou iedereen aanraden blijf thuis!quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:19 schreef Braindead2000 het volgende:
Enkele foto's van de slachtoffers:
http://www.bild.de/news/i(...)c=twttr.shr#fromWall
Meestal nergens naartoe, ook als ze wel een paspoort hebben. Men geeft een bevel tot uitwijzing en hoopt dat de persoon het land verlaat, maakt niet uit waarnaartoe. Is zelfs voorgekomen (in België of Frankrijk dacht ik) dat men ze tot aan de grens brengt en in de juiste richting wijst.quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:18 schreef john2406 het volgende:
[..]
En waarheen sturen ze die dan, als ze zonder paspoort aankomen?
Want? We moeten met z'n allen maar zwichten voor terrorisme?quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:27 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het is dat de economie dan stilstaat, maar ik zou iedereen aanraden blijf thuis!
Als de economie stil zou gaan staan, is men toch verplicht actie te ondernemen of niet?quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:28 schreef Infection het volgende:
[..]
Want? We moeten met z'n allen maar zwichten voor terrorisme?
Als het een tijdelijke dreiging was misschien. Nu moeten mensen zich geen angst aanjagen. De kans dat je verongelukt in het verkeer is nog altijd groter en toch stappen we elke dag in de auto.quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:27 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het is dat de economie dan stilstaat, maar ik zou iedereen aanraden blijf thuis!
Wat voor actie?quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als de economie stil zou gaan staan, is men toch verplicht actie te ondernemen of niet?
Je hebt gelezen dat ik een andere mening toebedeeld ben?quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als het een tijdelijke dreiging was misschien. Nu moeten mensen zich geen angst aanjagen. De kans dat je verongelukt in het verkeer is nog altijd groter en toch stappen we elke dag in de auto.
Misschien tijdelijk hele drukke evenementen vermijden, maar binnenblijven?
Je bedoelt dat je het niet meende van het binnenblijven?quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je hebt gelezen dat ik een andere mening toebedeeld ben?
Vast wel, maar het zal nooit zo ver komen dat er zoveel mensen thuis blijven dat het de economie aan zal tasten. Dus gewoon lekker gaan doen wat je moet doen en niet thuis gaan zitten.quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als de economie stil zou gaan staan, is men toch verplicht actie te ondernemen of niet?
Wat ik moet doen zal wel moeten maar dan ga ik me niet nog iets op de hals halen wat ik niet moet!quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:34 schreef Infection het volgende:
[..]
Vast wel, maar het zal nooit zo ver komen dat er zoveel mensen thuis blijven dat het de economie aan zal tasten. Dus gewoon lekker gaan doen wat je moet doen en niet thuis gaan zitten.
Gewoon doen waar je zin in hebt bedoel ik dan. En eventueel werk/studie (als je dat doet tenminste), niet thuis gaan blijven omdat je denkt dat je de economie tot een stilstand kunt brengen daarmee, dat lukt je toch niet. Het enige beeld dat je dan zult geven is dat je zwicht voor terrorisme en dat is ook niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat ik moet doen zal wel moeten maar dan ga ik me niet nog iets op de hals halen wat ik niet moet!
Inderdaad zal dat nog niet kunnen lukken, maar het zal eens komen als het zo verder gaat denk ik!quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:37 schreef Infection het volgende:
[..]
Gewoon doen waar je zin in hebt bedoel ik dan. En eventueel werk/studie (als je dat doet tenminste), niet thuis gaan blijven omdat je denkt dat je de economie tot een stilstand kunt brengen daarmee, dat lukt je toch niet. Het enige beeld dat je zult geven is dat je zwicht voor terrorisme en dat is ook niet de bedoeling.
Mwah. Ik denk dat je meer hebt aan een opstand tegen de gevestigde orde dan massaal thuis gaan zitten. Je brengt je land alleen maar economische schade toe, iets wat terroristen eigenlijk ook doen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Inderdaad zal dat nog niet kunnen lukken, maar het zal eens komen als het zo verder gaat denk ik!
Alleen ben ik van mening dat een opstand nooit en te nimmer meer zal gebeuren!quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:39 schreef Infection het volgende:
[..]
Mwah. Ik denk dat je meer hebt aan een opstand tegen de gevestigde orde dan massaal thuis gaan zitten. Je brengt je land alleen maar economische schade toe, iets wat terroristen eigenlijk ook doen.
Met de mentaliteit die Nederlanders hebben niet nee. Die gaan liever klagen van achter hun toetsenbordje. Daaronder val ik zelf eigenlijk ook.quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Alleen ben ik van mening dat een opstand nooit en te nimmer meer zal gebeuren!
Naar een malieveld gelei(ij)d worden heeft ja zoveel meer doel toch?quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:40 schreef Infection het volgende:
[..]
Met de mentaliteit die Nederlanders hebben niet nee. Die gaan liever klagen van achter hun toetsenbordje. Daaronder val ik zelf eigenlijk ook.
Hey die is vlakbij mij langsgekomen. Gelukkig heb ik hem niet gezien want ik zat op mijn zolderkamertjequote:
Je kan toch zelf tellenquote:Op vrijdag 23 december 2016 13:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heeft die snel gedaan, door hoeveel landen langs hoeveel controles?
Uiteraard kan ik dat zelf, wil maar aangeven dat er niet veel gecontroleerd is geworden in mijn ogen!quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Je kan toch zelf tellen
Nederland, België, Frankrijk en Italië.
Daarvoor is de opticienquote:Op vrijdag 23 december 2016 13:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Uiteraard kan ik dat zelf, wil maar aangeven dat er niet veel gecontroleerd is geworden in mijn ogen!
Misschien nog goedkoop kunnen tanken in Luxemburg?quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Je kan toch zelf tellen
Nederland, België, Frankrijk en Italië.
Balen voor z'n ouders, broers en vrienden dat ze nu niet meer aan hem kunnen vragen hoe het nou echt zat.quote:Op vrijdag 23 december 2016 14:24 schreef StaceySinger het volgende:
Schokkende foto doodgeschoten terreurverdachte Berlijn
Schokkend idd, dat ze zijn leven nog probeerde te redden.quote:Op vrijdag 23 december 2016 14:24 schreef StaceySinger het volgende:
Naja, om informatie te krijgen heb je wat meer aan een levend persoon.quote:Op vrijdag 23 december 2016 14:27 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Schokkend idd, dat ze zijn leven nog probeerde te redden.
Schieten we die ook af.quote:Op vrijdag 23 december 2016 14:25 schreef maan_man het volgende:
... Er zullen veel fanatieke moslims zijn die wraak willen.
Ik kan me niet herinneren dat er ooit een gepraat heeft. Vaak hebben ze ook niet veel waardevolle informatie. Beter dan dood. Dat scheelt een rekening voor 50 jaar opsluiting op een terroristische afdeling voor 100.000+ euro per jaar. Of hij wordt na 20 jaar vrijgelaten, daar zijn ze gek genoeg voor.quote:Op vrijdag 23 december 2016 14:32 schreef Tem het volgende:
[..]
Naja, om informatie te krijgen heb je wat meer aan een levend persoon.
Kijk eens dom? Ja ho maar.quote:Op vrijdag 23 december 2016 14:24 schreef StaceySinger het volgende:
Niks schokkends aan, ik zie graag al deze mafketels zoquote:Op vrijdag 23 december 2016 14:24 schreef StaceySinger het volgende:
Men ziet wanneer ik dronken ben maar niet wanneer ik dorst heb.quote:Op vrijdag 23 december 2016 14:46 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Niks schokkends aan, ik zie graag al deze mafketels zo
Ze hadden hem en Luca Scata een balkje voor hun ogen moeten doen, om ze onherkenbaar te maken ter beschermingquote:Op vrijdag 23 december 2016 14:25 schreef maan_man het volgende:
Zie nu net bij de telegraaf dat ook de naam en foto openbaar zijn gemaakt van de agent die Anis Amri doden:
[ afbeelding ]
Heel leuk om de heldendaad van deze agent de onderschrijven en hem te eren. Maar ben ik nu de enige die dit heel dom vind? De kans dat hij dadelijk als een soort Salman Rushdie door het leven moet gaan, wordt zo wel erg groot. Er zullen veel fanatieke moslims zijn die wraak willen.
Niks schokkends aan hoor.Niks vergeleken bij de chauffeur die hij vermoord heeft. Om nog te zwijgen over de mensen die hij vermoord/verminkt heeft op zijn doden rit.quote:Op vrijdag 23 december 2016 14:24 schreef StaceySinger het volgende:
Kan Bansheeboy wellicht even vertalen wat dit stuk uitschot te vertellen had?quote:Op vrijdag 23 december 2016 15:02 schreef StaceySinger het volgende:
ISIS release video of Berlin attacker Anis Amri pledging allegiance to terror leader Abu Bakr al-Baghdadi
https://www.thesun.co.uk/(...)bu-bakr-al-baghdadi/
Als je er zo over denkt, waarom post je zijn foto dan nog ergens anders; nu zien nóg meer mensen die foto.quote:Op vrijdag 23 december 2016 14:25 schreef maan_man het volgende:
Zie nu net bij de telegraaf dat ook de naam en foto openbaar zijn gemaakt van de agent die Anis Amri doden:
[ afbeelding ]
Heel leuk om de heldendaad van deze agent de onderschrijven en hem te eren. Maar ben ik nu de enige die dit heel dom vind? De kans dat hij dadelijk als een soort Salman Rushdie door het leven moet gaan, wordt zo wel erg groot. Er zullen veel fanatieke moslims zijn die wraak willen.
Ach, er is al een hele fanpage op Facebook.quote:Op vrijdag 23 december 2016 15:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als je er zo over denkt, waarom post je zijn foto dan nog ergens anders; nu zien nóg meer mensen die foto.
Controles??quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heeft die snel gedaan, door hoeveel landen langs hoeveel controles?
Wtf, zie dat het Duitse wikiartikel over Milaan ook overal Mailand schrijft. Dacht dat Duitsers gewoonlijk Milan zeggen, blijkbaar niet.quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:21 schreef Dakterras het volgende:
Wat een kutbenaming hebben de Duitsers voor Milaan: Mailand, klinkt echt niet. AC Mailand en Inter Mailand...
quote:Wer ist der Größte in Mailand - Milan oder Inter?
Fußball: Ob Milan oder Mailand – Hauptsache ein viertes Kind für Lothar Matthäus
Serie A Inter Mailand und AC Milan Meisterschaftsspiele
Ze moeten hem (en z'n collega) die ton geven die op Amri z'n hoofd stond. Het liefst uit de zakken v.d. verantwoordelijke politici.quote:Op vrijdag 23 december 2016 14:25 schreef maan_man het volgende:
[ afbeelding ]
Je zult maar medeplichtig zijn.. Daar gaan flink wat lui gearresteerd worden.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:06 schreef LelijKnap het volgende:
Blijkt nu dat hij een nacht in een moskee in Berlijn heeft geschuild?
[..]
Zijn hier politici verantwoordelijk voor?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:09 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ze moeten hem (en z'n collega) die ton geven die op Amri z'n hoofd stond. Het liefst uit de zakken v.d. verantwoordelijke politici.
Merkel heeft dat hele zooitje binnengehaald, die heeft wel bloed aan haar handen imho.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zijn hier politici verantwoordelijk voor?
Moskeeën lijken vooral militaire commandocentra te zijn in het Westen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je zult maar medeplichtig zijn.. Daar gaan flink wat lui gearresteerd worden.
Nee, die open grenzen waren er al voor Merkel.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:14 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Merkel heeft dat hele zooitje binnengehaald, die heeft wel bloed aan haar handen imho.
Wist iedereen daar wat-ie gedaan had dan?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je zult maar medeplichtig zijn.. Daar gaan flink wat lui gearresteerd worden.
Orban in elk geval niet.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zijn hier politici verantwoordelijk voor?
Lijkt me niet dat je hier mensen verantwoordelijk voor kunt houden anders dan de dader, maar wellicht dat er hier en daar wat mensen rondlopen met een paar steken los.quote:
Daar kun je wel veilig schuilen na een terreurdaad. Salah Abdeslam liep ook nog een maandje safe rond in zijn wijkje in Molenbeek. Broeders onder elkaar.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Moskeeën lijken vooral militaire commandocentra te zijn in het Westen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |