Erger is denk ik dat de mensen die er echt wat aan kunnen doen dit juist gedaan hebben. Waardoor de radicalisering vrij spel heeft gekregen. Als je ratten niet bestrijd nemen die in aantal toe. Dat is logisch denk ik.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het probleem was toch ook dat veel moslims hier ontkenden/ontkennen dat er een probleem is en was met radicalisering.
Het excuus is zeker dat er zóveel van dit soort lui zijn dat ze allemaal arresteren of actief in de gaten houden echt geen doen isquote:Op donderdag 22 december 2016 11:14 schreef WhateverWhatever het volgende:
Maar eh even terug ontopic:
Justitie wist van aanslagplan Amri
BERLIJN - Justitie in Duitsland wist al langere tijd dat de Tunesiër Anis Amri plannen had voor een aanslag.
Volgens de Duitse regionale krant WAZ werd zijn telefoon geruime tijd afgeluisterd. Daaruit werd duidelijk dat hij 'gericht' naar wapens en medeplichtigen zocht. Er was direct gevaar, zegt een anonieme bron tegen de krant. Waarom de veiligheidsdienst niet ingreep, is dan ook een compleet raadsel. De autoriteiten wilden 'om veiligheidsredenen' geen commentaar geven.
De Duitse politie heeft vier mensen opgepakt die door Duitse media worden omschreven als contactpersonen van de voortvluchtige Tunesiër Anis Amri. Die wordt ervan verdacht de aanslag te hebben gepleegd maandag op de kerstmarkt in Berlijn, waardoor twaalf mensen omkwamen.
De Duitse krant Bild meldt donderdag dat justitie de arrestatie van de vier heeft bevestigd. Dat zou zijn gebeurd door speciale politie-eenheden van de SEK. In Duitsland is een klopjacht gaande op de Tunesiër. In de vrachtwagen die bij de aanslag werd gebruikt, is een document werd gevonden met zijn naam er op.
Bron
Hoe dan?? Ongelofelijk wat een fout, wat doet zo n knuppel dan nog in je land...
De AIVD heeft eens berekend dat je om iemand in de gaten te houden dag en nacht ongeveer 20 mensen nodig hebt. Het is dus geen fout maar eerder een gebrek aan mensen.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:14 schreef WhateverWhatever het volgende:
BERLIJN - Justitie in Duitsland wist al langere tijd dat de Tunesiër Anis Amri plannen had voor een aanslag.
Volgens de Duitse regionale krant WAZ werd zijn telefoon geruime tijd afgeluisterd. Daaruit werd duidelijk dat hij 'gericht' naar wapens en medeplichtigen zocht. Er was direct gevaar, zegt een anonieme bron tegen de krant. Waarom de veiligheidsdienst niet ingreep, is dan ook een compleet raadsel. De autoriteiten wilden 'om veiligheidsredenen' geen commentaar geven.
De Duitse politie heeft vier mensen opgepakt die door Duitse media worden omschreven als contactpersonen van de voortvluchtige Tunesiër Anis Amri. Die wordt ervan verdacht de aanslag te hebben gepleegd maandag op de kerstmarkt in Berlijn, waardoor twaalf mensen omkwamen.
De Duitse krant Bild meldt donderdag dat justitie de arrestatie van de vier heeft bevestigd. Dat zou zijn gebeurd door speciale politie-eenheden van de SEK. In Duitsland is een klopjacht gaande op de Tunesiër. In de vrachtwagen die bij de aanslag werd gebruikt, is een document werd gevonden met zijn naam er op.
Bron
Hoe dan?? Ongelofelijk wat een fout, wat doet zo n knuppel dan nog in je land...
Het is ook moeilijk aan te pakken. O.a. omdat je te maken hebt met vrijheden. Ik weet nog dat men een grote bijeenkomst had in Amsterdam met een extreme spreker uit de UK. Het animo van moslim kant was groot. Men kon het niet tegenhouden. In moskeeen had men ook eerder moeten inzien dat er zaken fout lopen. Dat ontkende men. Nu salafisten wél een probleem dreigen te worden voor hen zelf wil men wel hulp.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Erger is denk ik dat de mensen die er echt wat aan kunnen doen dit juist gedaan hebben. Waardoor de radicalisering vrij spel heeft gekregen. Als je ratten niet bestrijd nemen die in aantal toe. Dat is logisch denk ik.
De basis van dit probleem begint al veel eerder. Er zijn Turken en Marokkanen van de eerste en tweede generatie die nog steeds geen Nederlands spreken en alleen informatie van Arabische zenders tot zich krijgen. Dat heeft men jaren het beloop gelaten.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:17 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is ook moeilijk aan te pakken. O.a. omdat je te maken hebt met vrijheden. Ik weet nog dat men een grote bijeenkomst had in Amsterdam met een extreme spreker uit de UK. Het animo van moslim kant was groot. Men kon het niet tegenhouden. In moskeeen had men ook eerder moeten inzien dat er zaken fout lopen. Dat ontkende men. Nu salafisten wél een probleem dreigen te worden voor hen zelf wil men wel hulp.
Zeker. Daar begon het ook. Maar daar is nu snel niets meer aan te doen. Vreemd is dat men nog steeds problemen heeft met integreren.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
De basis van dit probleem begint al veel eerder. Er zijn Turken en Marokkanen van de eerste en tweede generatie die nog steeds geen Nederlands spreken en alleen informatie van Arabische zenders tot zich krijgen. Dat heeft men jaren het beloop gelaten.
Gezien het jaren lange politiek correcte beleid is dat natuurlijk niet vreemd. Buurtvaders en dergelijke. En meer van dat soort slappe oplossingen die na een paar jaar weer verdwijnen. Of taal cursussen die niet werken.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:22 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zeker. Daar begon het ook. Maar daar is nu snel niets meer aan te doen. Vreemd is dat men nog steeds problemen heeft met integreren.
Taalcursussen die men niet mocht verplichten voor oudkomers. Maar die wilden dus ook echt niet de taal leren. En zo krijg je een heel complex probleem met een hele groep. Een groep die niet wil integreren voor een deel. Die voor een deel in hun hoofd blijft hangen in Marokko en islam. Die dan kinderen raar in spagaat opvoeden. Wel moskee en islam maar ook steeds op straat spelen tussen tuig en de taal net leren. Het moet ook niet makkelijk zijn.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Gezien het jaren lange politiek correcte beleid is dat natuurlijk niet vreemd. Buurtvaders en dergelijke. En meer van dat soort slappe oplossingen die na een paar jaar weer verdwijnen. Of taal cursussen die niet werken.
Nou, dan is de keuze toch helemaal simpel, deporteren! Weg ermee!quote:Op donderdag 22 december 2016 11:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
De AIVD heeft eens berekend dat je om iemand in de gaten te houden dag en nacht ongeveer 20 mensen nodig hebt. Het is dus geen fout maar eerder een gebrek aan mensen.
Ik weet niet of daar de oorzaak zit.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
De basis van dit probleem begint al veel eerder. Er zijn Turken en Marokkanen van de eerste en tweede generatie die nog steeds geen Nederlands spreken en alleen informatie van Arabische zenders tot zich krijgen. Dat heeft men jaren het beloop gelaten.
Maar dat is het wel. Plus dat we een politie hebben dat op zijn gat ligt. En een buurthuis met een socioloog op een stage project die plannetjes bedenkt gaat niet helpen, Een pak rammel van de smeris wel.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:29 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Taalcursussen die men niet mocht verplichten voor oudkomers. Maar die wilden dus ook echt niet de taal leren. En zo krijg je een heel complex probleem met een hele groep. Een groep die niet wil integreren voor een deel. Die voor een deel in hun hoofd blijft hangen in Marokko en islam. Die dan kinderen raar in spagaat opvoeden. Wel moskee en islam maar ook steeds op straat spelen tussen tuig en de taal net leren. Het moet ook niet makkelijk zijn.
Maar dat komt ook omdat we Karst Tates, Tristan v.d. Vlis e.d. 'verwarde mannen' noemen, ipv terroristen, terwijl die wel meer slachtoffers gemaakt hebben dan moslimterroristen als je naar Nederland kijkt.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:10 schreef Pleun2011 het volgende:
Maar goed, de afgelopen decennia komt terreur toch wel grotendeels uit de hoke der moslimdwazen.
Dat moet dus wel kunnen. Daar zit steeds het probleem. En voor iemand oppakken heb je ook harde bewijzen nodig.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:31 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nou, dan is de keuze toch helemaal simpel, deporteren! Weg ermee!
Krijgen we dat gelul weer. Het gaat vaak om Nederlandse staatsburgers die kun je niet deporteren.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:31 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nou, dan is de keuze toch helemaal simpel, deporteren! Weg ermee!
Ingrijpen in de omgeving van dat soort mensen. Die creeren een sfeer waarin het allemaal kan.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:31 schreef agter het volgende:
[..]
Ik weet niet of daar de oorzaak zit.
Kijk naar ons eigen landje...
In NL hebben we 1 zo'n aanslag gehad met Mohammed B. En hij had gewoon zijn havo diploma. En toch radicaliseerde hij.
Wat kunnen we daar aan doen?
Verbieden van import voorgangers voor in de Moskee zou al een stap zijn.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:33 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ingrijpen in de omgeving van dat soort mensen. Die creeren een sfeer waarin het allemaal kan.
Ja. Maar dat had men ook weer veel eerder moeten doen. En die gemeenschap is daar vooral zelf schuldig aan. Er was volgens hen geen probleem. Net als je dubieuze moskeeen moet sluiten. Nu roept een burgemeester ouders op hun kinderen niet naar een bepaalde moskee te sturen. Men deed en doet dat wel. Dat is de volgende generatie die fout gaat.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Verbieden van import voorgangers voor in de Moskee zou al een stap zijn.
Het is de politiek de het beleid maakt. Dus leg ik toch de schuld daar voornamelijk. Bij een eerste en tweede kamer waarvan de leden in Buitenveldert of de op Apololaan wonen en geen weet hebben van wat er in de buurten als de Schilderswijk gebeurt.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Maar dat had men ook weer veel eerder moeten doen. En die gemeenschap is daar vooral zelf schuldig aan. Er was volgens hen geen probleem. Net als je dubieuze moskeeen moet sluiten. Nu roept een burgemeester ouders op hun kinderen niet naar een bepaalde moskee te sturen. Men deed en doet dat wel. Dat is de volgende generatie die fout gaat.
Dat is ook zeker zo. Maar je moet wel iets kunnen met een groep. Als men op geen enkele manier wil meewerken stopt het ongeveer. Dan krijg je het verhaal van achter de voordeur komen. Maar dat slappe gelul vanuit een mooie buurt was krankzinnig. Ik woonde in een aso buurt tussen Marokkanen en kreeg eigenlijk te horen dat ik ook meer mijn best moest doen.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het is de politiek de het beleid maakt. Dus leg ik toch de schuld daar voornamelijk. Bij een eerste en tweede kamer waarvan de leden in Buitenveldert of de op Apololaan wonen en geen weet hebben van wat er in de buurten als de Schilderswijk gebeurt.
En hier gaan veel mensen dus de fout in. Ik val geen individuele moslims aan, de meeste moslims (die ik ken) zijn prima mensen. Ik heb een probleem met de islam als religieuze en politieke stroming. De meeste mensen kunnen dat helaas niet los van elkaar zien.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik stel een vraag. Maar het bestrijden van terrorisme waar dat ook vandaan komt is heel lastig. En eigenlijk onmogelijk. En in plaats van moslims aan te vallen zouden we ze eigenlijk moeten vragen om daar in te helpen. Ik lees bijvoorbeeld nergens dat er arabisten en meer tolken worden aangenomen. Maar dat er juist een tekort is.
En de EU en de lokale politiek zouden best wel wat strenger mogen zijn tegen landen als Tunesië bijvoorbeeld.
Het is lastig want het is ook zo dat er Turken en Marokkanen zijn die verdomd goed hun best doen zonder dat er steun vanuit gemeente en overheid is die vaak niet thuis geven. Als een vader meld dat zijn zoon dreigt te radicaliseren bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:44 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is ook zeker zo. Maar je moet wel iets kunnen met een groep. Als men op geen enkele manier wil meewerken stopt het ongeveer. Dan krijg je het verhaal van achter de voordeur komen. Maar dat slappe gelul vanuit een mooie buurt was krankzinnig. Ik woonde in een aso buurt tussen Marokkanen en kreeg eigenlijk te horen dat ik ook meer mijn best moest doen.
Nu de dader zelf nog.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:45 schreef StaceySinger het volgende:
BREAKING: German police arrest Berlin terror suspect Anis Amri's associates in dawn raids
http://www.express.co.uk/(...)ermany-arrest-police
[ afbeelding ]
Armed officers allegedly made four arrests
Ehm, het gaat hier toch om een Tunesiër?quote:Op donderdag 22 december 2016 11:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Krijgen we dat gelul weer. Het gaat vaak om Nederlandse staatsburgers die kun je niet deporteren.
Wat wil je dan doen zolang hij nog niets gedaan heeft. het is net als bij vrouwen die een stalker hebben, ze komen er pas vanaf als het eigenlijk al te laat is.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:14 schreef WhateverWhatever het volgende:
Bron
Dat gebeurt idd ook. Maar daar loop je ook weer tegen regels aan. Je kan niet zomaar een id kaart afpakken. Een ouder kan dat eerder doen. Daarnaast moet iemand strafbaar zijn om echt aan te pakken. Het komt uiteindelijk toch vaak neer op het de omgeving veranderen waarin men zit. Je radicaliseert niet uit jezelf.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het is lastig want het is ook zo dat er Turken en Marokkanen zijn die verdomd goed hun best doen zonder dat er steun vanuit gemeente en overheid is die vaak niet thuis geven. Als een vader meld dat zijn zoon dreigt te radicaliseren bijvoorbeeld.
Als ze een dubbele nationaliteit hebben kan dat wel, als de wil er maar is.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Krijgen we dat gelul weer. Het gaat vaak om Nederlandse staatsburgers die kun je niet deporteren.
Dat kan nu niet.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als ze een dubbele nationaliteit hebben kan dat wel, als de wil er maar is.
Het gaat allemaal al mis met de opvoeding en dat zij daarom beinvloedbaar zijn door bijv een Haat Imam in de moskeequote:Op donderdag 22 december 2016 11:31 schreef agter het volgende:
[..]
Ik weet niet of daar de oorzaak zit.
Kijk naar ons eigen landje...
In NL hebben we 1 zo'n aanslag gehad met Mohammed B. En hij had gewoon zijn havo diploma. En toch radicaliseerde hij.
Wat kunnen we daar aan doen?
Gelul. Was het maar zo makkelijk.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als ze een dubbele nationaliteit hebben kan dat wel, als de wil er maar is.
Nu niet nee. Maar verdragen kunnen we aanpassen om het wel mogelijk te maken, als de wil er maar is. En die ontbreekt.quote:
Wie zegt dat het makkelijk is?quote:Op donderdag 22 december 2016 11:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Gelul. Was het maar zo makkelijk.
Je praat naast verdragen ook over wetgeving. En je moet ook maar aannemen dat de tegenpartij daar maar mee akkoord gaat. Ik denk bijvoorbeeld niet dat de Marokkanen op tuig uit Amsterdam zitten te wachten.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:51 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nu niet nee. Maar verdragen kunnen we aanpassen om het wel mogelijk te maken, als de wil er maar is. En die ontbreekt.
Het is zelfs erger het kan gewoon niet. Anders had men dat natuurlijk allang gedaan.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wie zegt dat het makkelijk is?
Dat kan je pas vanaf zo'n dag invoeren. Je kan niet nu paspoorten/nationaliteit afnemen. Maar geef nieuwe bepaalde mensen idd maar gewoon een verblijfsvergunning.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:51 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nu niet nee. Maar verdragen kunnen we aanpassen om het wel mogelijk te maken, als de wil er maar is. En die ontbreekt.
En wat interesseert ons dat? Als Marokko zo dom is om iedereen die uit Marokkaanse ouders geboren wordt een paspoort te geven, ook als dat in het buitenland is, dan moeten wij daar handig gebruik van maken.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:54 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je praat naast verdragen ook over wetgeving. En je moet ook maar aannemen dat de tegenpartij daar maar mee akkoord gaat. Ik denk bijvoorbeeld niet dat de Marokkanen op tuig uit Amsterdam zitten te wachten.
Los dat het natuurlijk ook zal gaan om mensen die hier geboren zijn.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:54 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat kan je pas vanaf zo'n dag invoeren. Je kan niet nu paspoorten/nationaliteit afnemen. Maar geef nieuwe bepaalde mensen idd maar gewoon een verblijfsvergunning.
Ik zie echt niet in waarom het ontnemen van de nederlandse nationaliteit zo'n probleem moet zijn als mensen 2 nationaliteiten hebben.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:56 schreef Megumi het volgende:
[..]
Los dat het natuurlijk ook zal gaan om mensen die hier geboren zijn.
Puur praktisch. Marokko werkt niet mee waarmee wil je ze dan dwingen?quote:Op donderdag 22 december 2016 11:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En wat interesseert ons dat? Als Marokko zo dom is om iedereen die uit Marokkaanse ouders geboren wordt een paspoort te geven, ook als dat in het buitenland is, dan moeten wij daar handig gebruik van maken.
Waarom zouden we ze moeten dwingen? Je zet iemand met een xxx paspoort op het vliegtuig naar xxx toe. Als het betreffende land ze niet accepteert, pech dan. Niet ons probleem meer.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Puur praktisch. Marokko werkt niet mee waarmee wil je ze dan dwingen?
Dat zou je kunnen veranderen. Als Marokko iemand ziet als staatsburger en je een paspoort geeft krijg je geen Nederlandse nationaliteit. Ik heb nichtjes wonen in New Zealand die ook gewoon alleen het Nederlands paspoort hebben en verder NZ zijn. Dat kan prima.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:56 schreef Megumi het volgende:
[..]
Los dat het natuurlijk ook zal gaan om mensen die hier geboren zijn.
Onzin. Men had dit heerschap gewoon het land uit moeten tiefen. Dat heeft niets met gebrek aan mensen te maken. Dat heeft met gebrek aan wil te maken.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
De AIVD heeft eens berekend dat je om iemand in de gaten te houden dag en nacht ongeveer 20 mensen nodig hebt. Het is dus geen fout maar eerder een gebrek aan mensen.
Jammer, ik zou de guillotine graag eens in actie zienquote:Op donderdag 22 december 2016 11:59 schreef Geralt het volgende:
Hopelijk gaan er politiek wat koppen rollen (figuurlijk he!)
Lastig vliegtuigen kunnen worden geweigerd en in een uiterst geval zelfs neergeschoten worden. Je lult dus maar weer wat.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom zouden we ze moeten dwingen? Je zet iemand met een xxx paspoort op het vliegtuig naar xxx toe. Als het betreffende land ze niet accepteert, pech dan. Niet ons probleem meer.
Men stuurt ze dan terug.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom zouden we ze moeten dwingen? Je zet iemand met een xxx paspoort op het vliegtuig naar xxx toe. Als het betreffende land ze niet accepteert, pech dan. Niet ons probleem meer.
En na crimi nummer 10 die bij hun gedropt wordt hakken ze die banden door. En dan?quote:Op donderdag 22 december 2016 11:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En wat interesseert ons dat? Als Marokko zo dom is om iedereen die uit Marokkaanse ouders geboren wordt een paspoort te geven, ook als dat in het buitenland is, dan moeten wij daar handig gebruik van maken.
Of erger.quote:
Ik denk zelfs dat neerschieten dan een optie is met een vliegtuig vol met tuig uit Nederland.quote:Op donderdag 22 december 2016 12:03 schreef erodome het volgende:
[..]
En na crimi nummer 10 die bij hun gedropt wordt hakken ze die banden door. En dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |