Vind ik ook hoor. Sorry zeggen heeft niemand wat aan.quote:Op donderdag 22 december 2016 10:51 schreef Jane het volgende:
[..]
Ze heeft gelijk dat haar en mijn moslimburen geen sorry hoeven te zeggen voor terroristische aanslagen waar ze niks mee te maken hebben, maar waar ze door sommige mensen wel op aangekeken worden.
zit bij jou wel heel diep, dat je nu ZP er bij moet halen.quote:Op donderdag 22 december 2016 10:46 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Toch mooi dat ZP discussie terecht komt in een terrorisme discussie...
Ik weet het niet. maar je kunt niets veranderen als je niet erkent dat er een probleem is. Verder hoef ik niets te veranderen, ik ben geen moslim. Het zal me dus verder worst zijn, maar ik hoef ook geen fanatieke haatbaarden in Europa. Daarom lijkt het me beter om weinig tot geen nieuwe moslims Europa in te laten. Opvang moeten we in de getroffen regio's regelen onder VN vlag.quote:
Ik kijk jou ook nergens op aan (ik maak de aanname dat jij Moslim bent) nog vind ik dat JIJ iets moet na de zoveelste aanslagquote:Op donderdag 22 december 2016 10:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Van de Nederlandse staat vind ik het correct. Maar van Klaas de timmerman met ruwe handen en plushen vestje en Christine met lange egaal gekleurde benen ga ik dit niet verlangen.²
Amen!quote:Op donderdag 22 december 2016 10:09 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Omdat niets gaat veranderen. Er moeten leiders binnen het geloof opstaan die ze de goede kant opleiden. En dat gaat niet gebeuren met goedpraters (als jij). Die zijn er mede-verantwoordelijk voor dat er niets verandert binnen de Islam. Dat geven mensen binnen de Islam aan die het proberen te hervormen. Denk daar maar eens over na bij de volgende aanslag voordat je weer gaat typen: niet alle moslims.. durrr...
Dat doe je dan goed, eigenlijk zou iedereen net als wij moeten zijn. Jij en ik zijn samen behoorlijk redelijk en handelen te goeder trouw.quote:Op donderdag 22 december 2016 10:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kijk jou ook nergens op aan (ik maak de aanname dat jij Moslim bent) nog vind ik dat JIJ iets moet na de zoveelste aanslag
Breivik?quote:Op donderdag 22 december 2016 10:47 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Geen enkele was van oorsprong, Belg, Spanjaard, Brit of Fransman. Als er terreur gebeurd weet je ALTIJD in welke hoek je moet gaan zoeken!
We zouden allemaal wel wat moeten wellicht. Maar demonstreren zal vermoedelijk niets veranderen. En het is natuurlijk niet zo dat de politiek dit na Irak en 911 niet had moeten zien aankomen.quote:Op donderdag 22 december 2016 10:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kijk jou ook nergens op aan (ik maak de aanname dat jij Moslim bent) nog vind ik dat JIJ iets moet na de zoveelste aanslag
Eerlijk is eerlijk, ik kijk jou nu ook niet aan op je vorige postings
Bijna altijd. Zo af en toe komt er een Breivikje of een Volkertje koekeloeren. Maar over het algemeen komt terreur uit de welbekende hoek ja.quote:Op donderdag 22 december 2016 10:47 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Geen enkele was van oorsprong, Belg, Spanjaard, Brit of Fransman. Als er terreur gebeurd weet je ALTIJD in welke hoek je moet gaan zoeken!
Dus dat maakt een Breivinkje enz minder erg?quote:Op donderdag 22 december 2016 10:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Bijna altijd. Zo af en toe komt er een Breivikje of een Volkertje koekeloeren. Maar over het algemeen komt terreur uit de welbekende hoek ja.
Zeg ik dat?quote:Op donderdag 22 december 2016 10:59 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dus dat maakt een Breivinkje enz minder erg?
Heb je ooit een Noor het zien lopen goedpraten op een forum wat er gebeurd is?quote:Op donderdag 22 december 2016 10:59 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dus dat maakt een Breivinkje enz minder erg?
Wauw, wat edelmoedig van jou. Weet je, ik vraag als Europeaan ook geen knieval van Moslims voor meerdere invasies van Europa, kolonisatie van de Balkan door Moslims en slavendrijverij van blanke Europeanen door Moslims.quote:Op donderdag 22 december 2016 10:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar als je goed leest vind ik dat dus onterecht. Ik ga Jan met de pet en Bianca met de grijze legging hierop niet aanspreken. Ok, ze zijn Westers, blank en hangen voor een groot gedeelte dezelfde ideeën aan. Maar ze missen cruciale kenmerken om van hen excuses of een publieke knieval te verlangen.
Ik geef toe dat ik behoorlijk redelijk ben.²
Ik ben blijkbaar onredelijk want ik vind dat Nederland aangekeken mag worden op ons slavernij verleden.quote:Op donderdag 22 december 2016 10:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat doe je dan goed, eigenlijk zou iedereen net als wij moeten zijn. Jij en ik zijn samen behoorlijk redelijk en handelen te goeder trouw.²
Dit.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:01 schreef Jane het volgende:
Meestal is ouder worden kut, maar het helpt in dit geval wel als je je nog Molukse treinkapingen, de RAF, de IRA, de ETA, enzovoort, enzovoort kunt herinneren. Helpt bij het relativeren.
Ik stel een vraag. Maar het bestrijden van terrorisme waar dat ook vandaan komt is heel lastig. En eigenlijk onmogelijk. En in plaats van moslims aan te vallen zouden we ze eigenlijk moeten vragen om daar in te helpen. Ik lees bijvoorbeeld nergens dat er arabisten en meer tolken worden aangenomen. Maar dat er juist een tekort is.quote:
Nee maar kan ook geen Noors lezen.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:02 schreef ITrade het volgende:
[..]
Heb je ooit een Noor het zien lopen goedpraten op een forum wat er gebeurd is?
Vast wel. Maar nuttiger is hoe pak je dat dan aan?quote:Op donderdag 22 december 2016 11:08 schreef Twiitch het volgende:
Zouden ze in Duitsland ook moslimscholen hebben waarin geleerd wordt dat je een mede-moslim die een misdaad heeft begaan niet aan moet geven?
Timothy McVeighquote:Op donderdag 22 december 2016 11:01 schreef Jane het volgende:
Meestal is ouder worden kut, maar het helpt in dit geval wel als je je nog Molukse treinkapingen, de RAF, de IRA, de ETA, enzovoort, enzovoort kunt herinneren. Helpt bij het relativeren.
quote:Op donderdag 22 december 2016 09:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarom doe ik hier dus niet aan mee. Vaak genoeg gezien dat Moslims een knieval maken en zich afzetten en zelfs excuseren voor het gedrag van die 3 of 4 geloofsgenoten. Maar het wordt toch niet gehoord.
Dan niet.²
Het maandenlange verblijf onderduiken van Abdeslam in Brusselse grotendeels-moslim wijken na de aanslagen dragen helaas niet echt bij aan dat beeld. Ook niet het bekogelen van politie en pers met stenen en flessen door het jongere volk aldaar toen ie weg werd gevoerd. Friends who teach the equivalent of high school seniors in the predominantly Muslim districts of Molenbeek and Schaerbeek told him that “90 percent of their students, 17, 18 years old, called them heroes,” he said.quote:Op donderdag 22 december 2016 09:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Met doen alsof iedere moslim een terrorist is of het terrorisme steunt zal er niet veel verbeteren. Als je mensen naast je wil hebben in de strijd tegen terrorisme dan moet je niet steeds doen alsof ze alleen maar lijnrecht tegenover je kunnen staan.
Dat lijkt mij ook logisch. Jij bent net zo schuldig als zij zijn.quote:Op donderdag 22 december 2016 10:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Van de Nederlandse staat vind ik het correct. Maar van Klaas de timmerman met ruwe handen en plushen vestje en Christine met lange egaal gekleurde benen ga ik dit niet verlangen.²
Het probleem was toch ook dat veel moslims hier ontkenden/ontkennen dat er een probleem is en was met radicalisering.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik stel een vraag. Maar het bestrijden van terrorisme waar dat ook vandaan komt is heel lastig. En eigenlijk onmogelijk. En in plaats van moslims aan te vallen zouden we ze eigenlijk moeten vragen om daar in te helpen. Ik lees bijvoorbeeld nergens dat er arabisten en meer tolken worden aangenomen. Maar dat er juist een tekort is.
En de EU en de lokale politiek zouden best wel wat strenger mogen zijn tegen landen als Tunesië bijvoorbeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |