abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 december 2016 @ 10:30:09 #151
163650 Greys
pi_167520928
quote:
4s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:18 schreef motorbloempje het volgende:
Greys, geef 't op!
Tsja. Tegen zo veel niet willen lezen en niet willen begrijpen is niet aan te discussiëren inderdaad. Als je alleen al in dit topic kijkt naar het onbegrip is het niet zo gek dat het zo'n bende is her en der tussen mensen onderling.
Je hebt gelijk. Dank.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_167520941
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:30 schreef Greys het volgende:

[..]

Tsja. Tegen zo veel niet willen lezen en niet willen begrijpen is niet aan te discussiëren inderdaad. Je hebt gelijk. Dank.
Je hebt gewoon de discussie verloren. Dat kan gebeuren. Maar ga dan niet zielig doen met 'niet willen lezen/niet willen begrijpen'.
pi_167520950
quote:
15s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Je mag vinden wat je wilt. Ik doe het gewoon niet. Ik heb nog nooit om excuses gevraagd voor het gedrag van westerlingen in Afrika toen jullie voorouders menig vrouwenborst kolfden en virussen aan indianen gaven. Want ik kan het scheiden, dat is niet iets wat door jullie gedaan is. Ga ik jullie ook niet daarop aanspreken. :{

:{²
Nederland wordt toch aangekeken op het wangedrag wat wij toen hebben uitgehaald? Dat ben jij met mij eens anders haal je dit niet als voorbeeld aan.

En geen idee waarom jou excuses aangeboden moet worden, tenzij jij directe voorouders hebt die uit die landen komt, maar ik heb zo'n vermoeden dat dit niet het geval is
  donderdag 22 december 2016 @ 10:32:34 #154
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167520975
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167520976
Duitse politie stond vanochtend wel het uitgaande verkeer richting NL te controleren bij grensovergang bij Beek-Ubbergen.
Normaalgesproken controleren ze alleen ingaand verkeer.
pi_167521008
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:32 schreef aegir_de_viking het volgende:
Duitse politie stond vanochtend wel het uitgaande verkeer richting NL te controleren bij grensovergang bij Beek-Ubbergen.
Normaalgesproken controleren ze alleen ingaand verkeer.
Ze geven om ons. Ze willen het ons niet aandoen om een terrorist naar Nederland te laten gaan.
  donderdag 22 december 2016 @ 10:36:53 #157
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167521043
quote:
17s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:34 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ze geven om ons. Ze willen het ons niet aandoen om een terrorist naar Nederland te laten gaan.
Daar zijn ze dan wel mooi te laat mee. :{w
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 22 december 2016 @ 10:37:24 #158
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_167521055
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nederland wordt toch aangekeken op het wangedrag wat wij toen hebben uitgehaald? Dat ben jij met mij eens anders haal je dit niet als voorbeeld aan.
Maar als je goed leest vind ik dat dus onterecht. Ik ga Jan met de pet en Bianca met de grijze legging hierop niet aanspreken. Ok, ze zijn Westers, blank en hangen voor een groot gedeelte dezelfde ideeën aan. Maar ze missen cruciale kenmerken om van hen excuses of een publieke knieval te verlangen. :{

Ik geef toe dat ik behoorlijk redelijk ben.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_167521060
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:36 schreef Megumi het volgende:

[..]

Daar zijn ze dan wel mooi te laat mee.
Is hij al in Nederland dan? :o
  donderdag 22 december 2016 @ 10:39:06 #160
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167521074
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:37 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Is hij al in Nederland dan? :o
Weet ik niet. Het gaat meer om het toelaat beleid van Merkel en de EU waardoor we nu met de gebakken peren zitten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_167521089
quote:
15s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Maar als je goed leest vind ik dat dus onterecht. Ik ga Jan met de pet en Bianca met de grijze legging hierop niet aanspreken. Ok, ze zijn Westers, blank en hangen voor een groot gedeelte dezelfde ideeën aan. Maar ze missen cruciale kenmerken om van hen excuses of een publieke knieval te verlangen. :{

Ik geef toe dat ik behoorlijk redelijk ben.

Dus Nederland heeft ten onrechte excuses aangeboden voor het slavernij verleden?
Ik geef toe, ook jij maakt wel eens een foutje
  donderdag 22 december 2016 @ 10:42:03 #162
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_167521123
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus Nederland heeft ten onrechte excuses aangeboden voor het slavernij verleden?
Van de Nederlandse staat vind ik het correct. Maar van Klaas de timmerman met ruwe handen en plushen vestje en Christine met lange egaal gekleurde benen ga ik dit niet verlangen. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 22 december 2016 @ 10:42:06 #163
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_167521126
quote:

_O_
  donderdag 22 december 2016 @ 10:42:40 #164
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_167521133
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:13 schreef Greys het volgende:

[..]

Jeetje. Ja zo maak je elke normale discussie hierover onmogelijk. Ik ben geen goedprater, je moest eens weten..
Anyway. Feit blijft dat niet alle moslims terroristen zijn. Punt. Hoe vaak jij ook durrrr roept. (Echt? Is dat jouw manier van een volwassen discussie? :D )

Dat er leiders moeten opstaan ben ik gewoon met je eens. Maar dat was helemaal niet waar ik het over had. De moslimburen hier verderop hoeven geen sorry te zeggen. Ze zijn onschuldig en geen leiders. Dat was mijn punt. Dank.
Je hebt gelijk, Greys. Natuurlijk heb je gelijk en gelukkig zijn er nog een hoop mensen die net als jij rustig blijven nadenken en niet iedereen in een bepaalde groep verantwoordelijk houdt voor de acties van een klein groepje individuen.

Maar helaas zijn er ook altijd mensen die dat, om welke reden dan ook (angst? boosheid?), wel doen. 'Guilty bij association'. Begin jaren 90 zag ik een talkshow bij de BBC (Kilroy) waar precies zo gepraat werd, maar dan over Ieren en de IRA. Diverse mensen in het publiek (Britten) verkondigden daar de mening dat ze vonden dat alle (katholieke) Ieren, of ze nu uit N-Ierland kwamen of de Republiek, schuldig waren aan de IRA-aanslagen. Allemaal, want 'guilty by association'.
Bange en boze mensen verliezen alle redelijkheid. Helaas.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_167521139
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 09:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Moet nu ook elke moslim zich verontschuldigen voor wat die ouders hebben gedaan? Of zijn ze anders volgens jou medeplichtig?
Tuurlijk hoeft niet elke moslim zicht te verontschuldigen voor hun gedrag, maar ze kunnen best erkennen dat er nogal wat rare zaken spelen binnen de islam waardoor excessen opvallend vaak schijnen voor te komen in vergelijking tot andere religies
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_167521153
quote:
  donderdag 22 december 2016 @ 10:46:00 #167
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167521186
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:43 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tuurlijk hoeft niet elke moslim zicht te verontschuldigen voor hun gedrag, maar ze kunnen best erkennen dat er nogal wat rare zaken spelen binnen de islam waardoor excessen opvallend vaak schijnen voor te komen in vergelijking tot andere religies
Ik zou zeggen benoem een commissie zo lossen we ook zaken op die vreemd gaan in het christendom. :')
pi_167521193
quote:

[..]

Toch mooi dat ZP discussie terecht komt in een terrorisme discussie...
pi_167521211
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ZÓ vriend :o
Hey maar als je toch bezig bent, check even waar de aanslagplegers van Madrid, London (2x), Parijs en Brussel geboren zijn. Thanks
Geen enkele was van oorsprong, Belg, Spanjaard, Brit of Fransman. Als er terreur gebeurd weet je ALTIJD in welke hoek je moet gaan zoeken!
Cindy De Vuyst
pi_167521218
quote:
15s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Christine met lange egaal gekleurde benen
:9~
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167521220
Anyway, goedemorgen, heb ik nog iets gemist hier? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167521240
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:48 schreef Geralt het volgende:
Anyway, goedemorgen, heb ik nog iets gemist hier? :)
Moet je teruglezen.
pi_167521244
quote:
2s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:42 schreef Jane het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, Greys. Natuurlijk heb je gelijk en gelukkig zijn er nog een hoop mensen die net als jij rustig blijven nadenken en niet iedereen in een bepaalde groep verantwoordelijk houdt voor de acties van een klein groepje individuen.

Maar helaas zijn er ook altijd mensen die dat, om welke reden dan ook (angst? boosheid?), wel doen. 'Guilty bij association'. Begin jaren 90 zag ik een talkshow bij de BBC (Kilroy) waar precies zo gepraat werd, maar dan over Ieren en de IRA. Diverse mensen in het publiek (Britten) verkondigden daar de mening dat ze vonden dat alle (katholieke) Ieren, of ze nu uit N-Ierland kwamen of de Republiek, schuldig waren aan de IRA-aanslagen. Allemaal, want 'guilty by association'.
Bange en boze mensen verliezen alle redelijkheid. Helaas.
Waarin heeft ze precies gelijk?
  donderdag 22 december 2016 @ 10:51:49 #174
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_167521282
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Waarin heeft ze precies gelijk?
Ze heeft gelijk dat haar en mijn moslimburen geen sorry hoeven te zeggen voor terroristische aanslagen waar ze niks mee te maken hebben, maar waar ze door sommige mensen wel op aangekeken worden.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 22 december 2016 @ 10:52:14 #175
403520 Sway-
La vie est belle
pi_167521286
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:43 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Oke, en dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')