Komt door de strengere privacywetgeving daar.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:54 schreef Loekie1 het volgende:
Het schijnt dat ze nergens camera's hebben hangen in Duitsland. Daar lopen ze dan behoorlijk achter mee.
Er zijn wel camera's maar die zijn veelal in handen van private eigenaren (winkels, banken, spoorwegen etc.) Opnames hiervan moeten binnen een bepaalde tijd gewist worden als er geen sprake is van een aangifte. De politie kan in geval van misdrijven de beelden ook gewoon opeisen.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:54 schreef Loekie1 het volgende:
Het schijnt dat ze nergens camera's hebben hangen in Duitsland. Daar lopen ze dan behoorlijk achter mee.
Camera's heb je ook geen reet aan. Verstandige lui die Deutschers.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:54 schreef Loekie1 het volgende:
Mee eens, maar toch gaan ze blijkbaar uitbreiden. Ik denk dat het meer om het veiligheidsgevoel gaat dan dat het werkelijk iets toevoegt.quote:Op donderdag 22 december 2016 18:46 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Camera's heb je ook geen reet aan. Verstandige lui die Deutschers.
https://www.security.nl/p(...)falen+cameratoezicht
"Toezichtcamera's hebben geen aanzienlijk effect op het verminderen van criminaliteit. Iets wat in talloze studies is aangetoond. Ook spelen ze nauwelijks een rol in het oplossen van misdrijven nadat die hebben plaatsgevonden. Volgens Schneier zijn er uitzonderingen en worden die altijd door voorstanders van cameratoezicht genoemd. "Het zijn deze succesverhalen die ons overtuigen. Onze hersenen reageren beter op anekdotes dan op gegevens. Maar de gegevens zijn duidelijk. Toezichtcamera's hebben nauwelijks waarde in het bestrijden van misdaad."
Ja, precies. De lobby met steun van "het volk" schreeuwt om meer camera's. Het is best triest hoe dat werkt. Dan krijgen ze camera's (op eigen kosten) en dan helpt dat niets en dan wil men weer wat anders. Die stuitende domheid (of in-geïnformeerdheid) en de commercie die daar direct op inspringt... Waar gaat het toch heen met de wereld...quote:Op donderdag 22 december 2016 19:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mee eens, maar toch gaan ze blijkbaar uitbreiden. Ik denk dat het meer om het veiligheidsgevoel gaat dan dat het werkelijk iets toevoegt.
Kabinett billigt Ausbau der Videoüberwachung
'Het volk' heeft een grote behoefte dat er naar hen geluisterd wordt, ongeacht of iets zinvol is of niet, dat is inmiddels wel duidelijkquote:Op donderdag 22 december 2016 19:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja, precies. De lobby met steun van "het volk" schreeuwt om meer camera's. Het is best triest hoe dat werkt. Dan krijgen ze camera's (op eigen kosten) en dan helpt dat niets en dan wil men weer wat anders. Die stuitende domheid (of in-geïnformeerdheid) en de commercie die daar direct op inspringt... Waar gaat het toch heen met de wereld...
Hier geloof ik geen zak van. Gezocht de man op deze beelden zal meer opleveren dan Gezocht een man.quote:Op donderdag 22 december 2016 18:46 schreef Bart2002 het volgende:
Toezichtcamera's hebben nauwelijks waarde in het bestrijden van misdaad."
Dat blijkt hierboven. Dus het is waar.quote:Op donderdag 22 december 2016 19:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
'Het volk' heeft een grote behoefte dat er naar hen geluisterd wordt, ongeacht of iets zinvol is of niet, dat is inmiddels wel duidelijk
er is een verschil tussen bestrijden en oplossen van misdaad.quote:Op donderdag 22 december 2016 19:35 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Hier geloof ik geen zak van. Gezocht de man op deze beelden zal meer opleveren dan Gezocht een man.
Ik reageer opquote:Op donderdag 22 december 2016 19:43 schreef nixxx het volgende:
[..]
er is een verschil tussen bestrijden en oplossen van misdaad.
quote:Ook spelen ze nauwelijks een rol in het oplossen van misdrijven nadat die hebben plaatsgevonden.
Das een mooie jaquote:Op donderdag 22 december 2016 19:43 schreef KarenDW het volgende:
Begrijpen jullie nog altijd niet wat er aan de hand is? Ze hebben zijn gezicht GEBLURRED op tv. Ze willen NIET dat ze hem vinden.
Ah, duidelijk!quote:
ZE willen dat niet inderdaad.quote:
Dat zullen Duitsers toch wel beter aanpakken?quote:Op donderdag 22 december 2016 19:48 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ah, duidelijk!
Dan ligt het denk ik vaak aan de kwaliteit van de beelden of dat het tuig een hoodie of sjaal aan heeft. Kon me daar bij opsporing verzocht zo aan ergeren... krijg je van die kutkwaliteit beelden.. lijkt wel vhs ofzo.. hd gvd!
Het handelen van de EU in een notendopquote:Op donderdag 22 december 2016 13:02 schreef Zorro het volgende:
Ik weet niet of het al voorbij gekomen is maar op nu.nl:
Italië wilde A. uitzetten, maar Tunesië weigerde hem terug te nemen. Ook Duitsland heeft dat geprobeerd.
Snap je dat als er nog geen officieel opsporing-verzocht-bericht van de politie is, dat het dan NIET gewenst is dat de media het onderzoek verstoren?quote:Op donderdag 22 december 2016 19:43 schreef KarenDW het volgende:
Begrijpen jullie nog altijd niet wat er aan de hand is? Ze hebben zijn gezicht GEBLURRED op tv. Ze willen NIET dat ze hem vinden.
Dat klopt niet. Op de kerstmarkt in onze stad hangen bijv. wel degelijk camera's.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:54 schreef Loekie1 het volgende:
Damn son, die gaat er hard in.quote:Op donderdag 22 december 2016 21:35 schreef StaceySinger het volgende:
Er is een filmpje opgedoken van de aanslag op de kerstmarkt in Berlijn.
Op beelden afkomstig van een dashcam, is te zien dat de vrachtwagen met hoge snelheid op de kerstmarkt inrijdt.
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)p-kerstmarkt-berlijn
Dashcamsquote:Op donderdag 22 december 2016 21:35 schreef StaceySinger het volgende:
Er is een filmpje opgedoken van de aanslag op de kerstmarkt in Berlijn.
Op beelden afkomstig van een dashcam, is te zien dat de vrachtwagen met hoge snelheid op de kerstmarkt inrijdt.
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)p-kerstmarkt-berlijn
Die zin dus. We kunnen al lang en breed stellen dat dat niet zou moet zijn.quote:Op de Breitscheidplatz zou een vrachtwagen op een kerstmarkt zijn ingereden.
Dankjewelquote:Op donderdag 22 december 2016 22:00 schreef sp3c het volgende:
als je dat soort dingen nu gewoon in feedback vraagt waar het hoort dan weet je zeker dat we het zien, of je kunt ts ff dm'en ofzoiets
hoef je het niet zo vaak te vragen
Schijnt niet te helpen.. Tenzij je het hele land ermee volhangt misschien.quote:Op donderdag 22 december 2016 22:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben zelf in Noord-Frankrijk nu. Ik voel me behoorlijk gemoedelijk. De girls zijn lekker wat spijs aan het opwarmen. Wat ik alleen niet begrijp, waarom hebben we anno 2016 nog geen (Ultra)HD camera's hangen??? Altijd die vage beelden die met een Atari 8 bit gefilmd lijken.
Kan ik me zo om kwaad maken.²
Camera's zijn niet duur, opslag van HD beelden wel.quote:Op donderdag 22 december 2016 22:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben zelf in Noord-Frankrijk nu. Ik voel me behoorlijk gemoedelijk. De girls zijn lekker wat spijs aan het opwarmen. Wat ik alleen niet begrijp, waarom hebben we anno 2016 nog geen (Ultra)HD camera's hangen??? Altijd die vage beelden die met een Atari 8 bit gefilmd lijken.
Kan ik me zo om kwaad maken.²
twitter:baspaternotte twitterde op donderdag 22-12-2016 om 22:12:43Nu op TPO (autotweet) - Anis Amri nacht na aanslag op Berlijnse kerstmarkt gefilmd voor deur salafistenmoskee https://t.co/fe6mUyeSKL reageer retweet
Met de juiste comprimering moet dit toch geen probleem zijn. Schijfruimte is echt wel in prijs gedaald.quote:Op donderdag 22 december 2016 22:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Camera's zijn niet duur, opslag van HD beelden wel.
Ah, de bron van het kwaad.quote:Op donderdag 22 december 2016 22:15 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]twitter:baspaternotte twitterde op donderdag 22-12-2016 om 22:12:43Nu op TPO (autotweet) - Anis Amri nacht na aanslag op Berlijnse kerstmarkt gefilmd voor deur salafistenmoskee https://t.co/fe6mUyeSKL reageer retweet
Als google/youtube het kan. moet een overheid het ook kunnen.quote:Op donderdag 22 december 2016 22:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Camera's zijn niet duur, opslag van HD beelden wel.
Wat is die 14.12, en 15.12, ?quote:Op donderdag 22 december 2016 22:15 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]twitter:baspaternotte twitterde op donderdag 22-12-2016 om 22:12:43Nu op TPO (autotweet) - Anis Amri nacht na aanslag op Berlijnse kerstmarkt gefilmd voor deur salafistenmoskee https://t.co/fe6mUyeSKL reageer retweet
Ik neem aan de datum. Maar dan zou het dus niet van de aanslag zijn.quote:
Google is rijker dan de meeste landen volgens mijquote:Op donderdag 22 december 2016 22:22 schreef MagicIsland1 het volgende:
[..]
Als google/youtube het kan. moet een overheid het ook kunnen.
My point exactly. maar dan waarom staat daar een komma ipv 16?quote:Op donderdag 22 december 2016 22:28 schreef marsan het volgende:
[..]
Ik neem aan de datum. Maar dan zou het dus niet van de aanslag zijn.
De komma onderscheidt de tijd van de datum.quote:Op donderdag 22 december 2016 22:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
My point exactly. maar dan waarom staat daar een komma ipv 16?
Jamaar dan zijn het dus ook 2 dagen geweest en niet 1 dag en ook niet daags na de aanslag maar de week ervoor op 2 opeenvolgende dagen rond hetzelfde tijdstipquote:Op donderdag 22 december 2016 22:29 schreef DeParo het volgende:
[..]
De komma onderscheidt de tijd van de datum.
Lees het stukje op TPO anders ff:quote:Op donderdag 22 december 2016 22:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jamaar dan zijn het dus ook 2 dagen geweest en niet 1 dag en ook niet daags na de aanslag maar de week ervoor op 2 opeenvolgende dagen rond hetzelfde tijdstip
quote:Uit andere beelden blijkt volgens de RBB dat Amri op 14 en 15 december op de Breitscheidplatz was, waar maandagavond de aanslag werd gepleegd.
quote:Anis Amri stond om 03:49 uur voor de deur van een moskee die bij de veiligheidsdiensten bekendstaat als ontmoetingsplaats voor extremisten,
Waarom is die niet dicht en de extremisten uit de EU getieft?quote:Die werd in de gaten gehouden en al eens eerder door de politie binnengevallen, omdat fundamentalistische soennitische imams er zouden proberen gelovigen te radicaliseren en te ronselen voor terreurbeweging Islamitische Staat.
Omdat de overheid liever voetbalsupporters en motorclubs aanpakt. Die plegen kennelijk vaker aanslagen dan moslimextremisten of zo, geen idee.quote:Op donderdag 22 december 2016 22:36 schreef Geralt het volgende:
Als we toch weten wat die etters daar uitvreten dan moet je goddomme je wetgeving erop aan passen dat we dit soort lieden gewoon hardhandig de EU uit kunnen flikkeren.
Waarom gebeurt dat niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |