twitter:berlinerzeitung twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:21:13+++EILMELDUNG: LKW rast in Weihnachtsmarkt auf #Breitscheidplatz +++ https://t.co/HJySqNTzK1 reageer retweet
Tot nu toe bekend;twitter:BILD twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:27:49Lkw rast in Weihnachtsmarkt in Berlin: https://t.co/RnyMXdmtNo reageer retweet
Foto's van het incident in de spoilerquote:A co-driver of the truck that plowed into the Berlin Christmas market died during the crash, a police spokesman said on N24 television, according to Reuters.
The other suspected driver was arrested near the scene, the AP reports.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Danny op 20-12-2016 07:07:31 ][i]In verscheidenheid verenigd[/i]
Tuurlijk wel.. en dat is ook nu al zo..quote:Op dinsdag 20 december 2016 01:19 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Omdat het in Berlijn is ja. In het midden oosten is het al de norm bijna, verhoede dat dat hier ooit ook zal zijn.
Van mij mogen ze die vluchtelingen ook opvangen. Bouw maar een heel groot AZC op Bonaire, Saba, enz.quote:Op dinsdag 20 december 2016 01:42 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat is wat je jezelf toewenst, ik zou je helpen.
Die "tokkies" wijzen naar een criminele groep die een achterlijk geloof aanhangt en het verdomt om zich aan te passen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 01:38 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, want ik wijs niet naar een groep om iets waar ze niets aan kunnen doen, zoals ras of afkomst.
Ik wijs naar een groep om hun verachtelijke politieke ideėn die ze kunnen veranderen.
Dat verschil is essentieel maar wordt zelden begrepen.
Want iedereen die nu wel vluchtelingen opvangt die heeft de garantie te worden geholpen als ze zelf in de problemen zitten?quote:Op dinsdag 20 december 2016 01:39 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dan hoef je ook niets te verwachten als je zelf vluchteling wordt. Verzuip dan maar lekker in de Noordzee.
Tokkies passen zich ook niet aan, daarom noemen we ze tokkies.quote:Op dinsdag 20 december 2016 01:46 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Die "tokkies" wijzen naar een criminele groep die een achterlijk geloof aanhangt en het verdomt om zich aan te passen.
Daar is alles aan te veranderen alleen doen ze dat niet.
Rare verbanden leg je. Na de lagere school meteen gaan werken zeker?quote:Op dinsdag 20 december 2016 01:46 schreef Physsic het volgende:
[..]
Want iedereen die nu wel vluchtelingen opvangt die heeft de garantie te worden geholpen als ze zelf in de problemen zitten?
Ja dat wordt allemaal in een bestand opgeslagen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 01:46 schreef Physsic het volgende:
[..]
Want iedereen die nu wel vluchtelingen opvangt die heeft de garantie te worden geholpen als ze zelf in de problemen zitten?
Echt he? Ik zit met verbazing naar zijn posts te kijken. Hij doet zijn username eer aan.quote:Op dinsdag 20 december 2016 01:46 schreef Physsic het volgende:
[..]
Het gaat toch niet om garantie, maar als jij wel opgevangen wil worden in nood, waarom zou je zelf een ander in eenzelfde situatie niet willen helpen? En dan heb ik het niet over de profiteurs uit Noord Afrika.quote:Op dinsdag 20 december 2016 01:46 schreef Physsic het volgende:
[..]
Gutmensch: "We moeten oorlogsvluchtelingen opvangen"quote:Op dinsdag 20 december 2016 01:47 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Rare verbanden leg je. Na de lagere school meteen gaan werken zeker?
Dat wil waarschijnlijk iedereen. Alleen je kan van tevoren al voorspellen dat zo een grote vluchtelingenstroom niet te controleren is.quote:Op dinsdag 20 december 2016 01:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het gaat toch niet om garantie, maar als jij wel opgevangen wil worden in nood, waarom zou je zelf een ander in eenzelfde situatie niet willen helpen? En dan heb ik het niet over de profiteurs uit Noord Afrika.
Nee, we noemen ze tokkies omdat ze PVV stemmen toch. Of moeten ze zich aanpassen door het aantal criminele allochtonen onbeperkt door te zien groeien zonder dat welke partij dan ook daar gericht tegen gaat optredenquote:Op dinsdag 20 december 2016 01:47 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Tokkies passen zich ook niet aan, daarom noemen we ze tokkies.
Ontopic, maar weerquote:Op dinsdag 20 december 2016 01:50 schreef Physsic het volgende:
[..]
Gutmensch: "We moeten oorlogsvluchtelingen opvangen"
Houtenbeen: "We moeten helemaal niks"
Gutmensch: "Dan hoef je ook niets te verwachten als je zelf vluchteling wordt. Verzuip dan maar lekker in de Noordzee."
Waarom hoeft Houtenbeen dan geen hulp te verwachten als hij zelf vluchteling wordt?
Terwijl "Tokkie" van oorsprong nog een Joodse naam is ook.quote:Op dinsdag 20 december 2016 01:51 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Nee, we noemen ze tokkies omdat ze PVV stemmen toch. Of moeten ze zich aanpassen door het aantal criminele allochtonen onbeperkt door te zien groeien zonder dat welke partij dan ook daar gericht tegen gaat optreden
twitter:VTMNIEUWS twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 01:57:42Volgens de Duitse politie zijn 12 mensen om het leven gekomen toen een vrachtwagen inreed op een kerstmarkt. https://t.co/fYnxqgjpnF reageer retweet
Levenslang lijkt me. Is in Duitsland geloof ik minimaal 15 en maximaal 25 jaar. Daarna wordt om de 2 jaar gekeken of je nog steeds een gevaar vormt voor de samenleving.quote:Op dinsdag 20 december 2016 01:53 schreef Harvest89 het volgende:
Goed, hoeveel jaar straf zou de dader hiervoor kunnen krijgen?
Eerder op de avond lag er nog een aantal slachtoffers in kritieke toestand. Is het overlijden daarvan de reden van de stijging van het aantal doden of klopte die 9 doden gewoon niet?quote:Op dinsdag 20 december 2016 01:59 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:VTMNIEUWS twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 01:57:42Volgens de Duitse politie zijn 12 mensen om het leven gekomen toen een vrachtwagen inreed op een kerstmarkt. https://t.co/fYnxqgjpnF reageer retweet
Anders was ie later wel opgepakt hoor, dit soort lieden staan er om bekend hun paspoort achter te laten op de plaats van delict.quote:Op dinsdag 20 december 2016 02:05 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
De dader is uiteindelijk door de politie gepakt doordat een getuige hem 2 kilometer onopvallend achterna gelopen is, en informatie doorgaf via z'n telefoon. Anders was 'ie gewoon rustig weggelopen.
Ah, slim! Ik was al benieuwd hoe de politie de verdachte had gevonden. Het is nogal druk en Berlijn, dus is lastig zoeken als je weing informatie over de dader hebt.quote:Op dinsdag 20 december 2016 02:05 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
De dader is uiteindelijk door de politie gepakt doordat een getuige hem 2 kilometer onopvallend achterna gelopen is, en informatie doorgaf via z'n telefoon. Anders was 'ie gewoon rustig weggelopen.
Wat een held die getuige.quote:Op dinsdag 20 december 2016 02:05 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Italiaanse naam, de Nederlandse verbastering er van.quote:Op dinsdag 20 december 2016 01:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Terwijl "Tokkie" van oorsprong nog een Joodse naam is ook.
Maar jah.
Trustuh.
Bedankt Hans!quote:Op dinsdag 20 december 2016 02:33 schreef 0906 het volgende:
'Chauffeur vrachtwagen Berlijn waarschijnlijk vluchteling'
Je verwacht het nietquote:Op dinsdag 20 december 2016 02:33 schreef 0906 het volgende:
'Chauffeur vrachtwagen Berlijn waarschijnlijk vluchteling'
Tokkie komt van Hugenoten. Protestante Fransen 16e-17e eeuwquote:Op dinsdag 20 december 2016 01:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Terwijl "Tokkie" van oorsprong nog een Joodse naam is ook.
Maar jah.
Trustuh.
Dat gebeurt alleen wanneer er olie te halen is.quote:Op dinsdag 20 december 2016 02:06 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Anders was ie later wel opgepakt hoor, dit soort lieden staan er om bekend hun paspoort achter te laten op de plaats van delict.
Klonk qua persoon in de truck al logisch eigenlijk maar nu is het dus bevestigd.quote:Op dinsdag 20 december 2016 03:58 schreef crystal_meth het volgende:
De persoon in de truck was dus toch de Poolse bestuurder, zou ter plaatse overleden zijn.
Dader zou volgens Die Welt Pakistaanse vluchteling zijn die op 16 feb 2016 Duitsland binnenkwam.
12 doden, 48 gewonden.
Niet al eerder vermoord en naar de bijrijders kant gepropt? dat is volgens mij aannemelijker dan dat de chauffeur er gezellig naast zit tijdens de dodenrit.quote:Op dinsdag 20 december 2016 03:58 schreef crystal_meth het volgende:
De persoon in de truck was dus toch de Poolse bestuurder, zou ter plaatse overleden zijn.
Dader zou volgens Die Welt Pakistaanse vluchteling zijn die op 16 feb 2016 Duitsland binnenkwam.
12 doden, 48 gewonden.
Is mogelijk, kan ook geboeid of gewond geweest zijn...quote:Op dinsdag 20 december 2016 04:02 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Niet al eerder vermoord en naar de bijrijders kant gepropt? dat is volgens mij aannemelijker dan dat de chauffeur er gezellig naast zit tijdens de dodenrit.
Gewoon de klemmen niet vastzetten, motor starten en de polen fikken van de accu af.quote:
Heeft ie echt pech gehad...quote:“The company where he was supposed to unload the products in Berlin was not able to receive them and told him to return on Tuesday morning. They told him to wait in Berlin somewhere,” Wasik told AFP.
Meer of minder religie?quote:Op dinsdag 20 december 2016 05:22 schreef DUTCHKO het volgende:
BERLIJN - De man die is aangehouden na de vermoedelijke aanslag met een vrachtwagen op een kerstmarkt in Berlijn is waarschijnlijk in februari als vluchteling Duitsland binnengekomen. Bronnen bij de Duitse veiligheidsdiensten hebben dat in de nacht van maandag op dinsdag gemeld aan het Duitse persbureau dpa.
Complete duidelijkheid is er nog niet, omdat de verdachte verschillende namen heeft gebruikt en zijn identiteit daarom niet zonder twijfel vaststaat. Het zou gaan om een Pakistaan of Afghaan, volgens de bronnen. De Duitse krant Die Welt meldde eerder dat het zou gaan om een Pakistaan
===============================
Tja zo gaat Europa razendsnel naar de Ultra rechtse kant toe.
Ik denk zomaar dat het einddoel van deze aanslagen een oorlog is in de EU tussen Islam en Christendom.
Met of zonder religie vinden mensen wel een reden om elkaar te blijven afmaken.quote:Op dinsdag 20 december 2016 06:06 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Van mij mag alle religie direkt de wereld uit.......
Ottomaanserijksyndroom? Dat is nog wel hanteerbaar, dit niet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 06:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Met of zonder religie vinden mensen wel een reden om elkaar te blijven afmaken.
Ik denk dat de knuppel eerder is uitgevonden dan religie.quote:Op dinsdag 20 december 2016 06:27 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ottomaanserijksyndroom? Dat is nog wel hanteerbaar, dit niet.
Allah Knuppel!quote:Op dinsdag 20 december 2016 06:31 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat de knuppel eerder is uitgevonden dan religie.
Ieder geval 1 van de hoofdreden dan minder.quote:Op dinsdag 20 december 2016 06:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Met of zonder religie vinden mensen wel een reden om elkaar te blijven afmaken.
Angst zaaien.quote:Op dinsdag 20 december 2016 06:58 schreef Jigzoz het volgende:
Godverdomme, is het alwéér zover...
Ik zal wel heel erg dom zijn of zo, maar wat is het doel van zo'n aanslag nou? 'Nu ga ik voor Allah de verschrikkelijke heel veel mensen vermoorden zodat...' Nou? Wat?
....zodat er weer minder ongelovigen (lees: alles wat anders is dan Islam) op deze wereld rondlopen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 06:58 schreef Jigzoz het volgende:
Ik zal wel heel erg dom zijn of zo, maar wat is het doel van zo'n aanslag nou? 'Nu ga ik voor Allah de verschrikkelijke heel veel mensen vermoorden zodat...' Nou? Wat?
Netjes doen wat je godje van je verlangt: ongelovigen uitroeien.quote:Op dinsdag 20 december 2016 06:58 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, dat snap ik. Maar waarom?quote:
Dan schiet zo'n aanslag ook niet echt op.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:04 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
....zodat er weer minder ongelovigen (lees: alles wat anders is dan Islam) op deze wereld rondlopen.
En er komen er alleen maar meer en meer. Dus onze toekomst is hoogstwaarschijnlijk gevuld met dit soort aanslagen, bij ongewijzigd beleid.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:01 schreef hpeopjes het volgende:
Tsja, zo rollen ze, die "vluchtelingen". Binnenkort ook bij u in de wijk!
Als ze beschikking hadden over dodelijkere wapens, dan zouden ze die wel gebruiken.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar waarom?
[..]
Dan schiet zo'n aanslag ook niet echt op.
Ik wil het wel geloven hoor, maar dat is gewoon achterlijk. 12 minder 'ongelovigen' op een totaal van een paar miljard. Hoera. Dikke overwinning voor de relinazi's.
Ze willen dat lui als Wilders aan de macht komen, lekker haat en verderf zaaien en West-Europese landen proberen te destabiliseren.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
[..]
Ik wil het wel geloven hoor, maar dat is gewoon achterlijk. 12 minder 'ongelovigen' op een totaal van een paar miljard. Hoera. Dikke overwinning voor de relinazi's.
Ja, bekend recept inmiddels. Eerst het crimineeltje uithangen en dan in een keer dikke vrienden met Allah worden. En van een stel doodgereden Duitsers wordt de barmhartige supergelukkig.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:10 schreef Loekie1 het volgende:
Dader was al bekend bij de politie vanwege kleine vergrijpen, was net op radio 1.
Tja men denkt dat men dan in het paradijs komt of zo iets.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
[..]
Precies daarom moeten we er dus niet zoveel binnenlaten. We destabiliseren onszelf willens en wetens.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:11 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Ze willen dat lui als Wilders aan de macht komen, lekker haat en verderf zaaien en West-Europese landen proberen te destabiliseren.
Ja, ik maak waarschijnlijk weer eens de fout dat ik er enige logica of redelijkheid achter zoek.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:12 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja men denkt dat men dan in het paradijs komt of zo iets.
Kijk je kunt niet discussieren met relie fanaten.
We gaan nog veel meer ellende meemaken....
Het doel van deze club is het creeren van een wereldwijd kalifaat. Waar deze heren dus belang bij hebben is conflict (wij/zij denken). Met deze aanslagen hopen ze niet alleen angst te zaaien maar ook interne spanningen teweeg te brengen, en dat lukt ze aardig, de aanslagen hebben effect. Een conflict tussen Moslims en niet Moslims is precies waar ze op uit zijn, in feite gijzelelen ze de Moslimgemeenschap.quote:Op dinsdag 20 december 2016 06:58 schreef Jigzoz het volgende:
Ze hebben kil de rekenmachine er bij gepakt en de kosten tegen de baten afgewogen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:16 schreef Lunatiek het volgende:
Je vraagt je af of dit voorkomen had kunnen worden als de mensen die ervoor waarschuwden niet waren weggezet als paranoļde racisten, asociale, harteloze nazi's, onmenselijke xenofoben en achterlijke tokkies. Hebben de politici die dat indertijd riepen - de "wir schaffen das", maar zeker ook de "er zitten beslist geen terroristen tussen de vluchtelingen!" roepers - vanuit hun onderbuik gereageerd, of hebben zij indertijd onjuiste informatie gekregen - hoe kan het dat alle waarschuwingen zo arrogant ter zijde werden geschoven? En wordt het niet eens tijd het beleid rondom die vluchtelingenstroom te evalueren?
In ieder geval zouden excuses aan de waarschuwers op hun plaats zijn.
Hadden de aanslagen, uitgevoerd door "vluchtelingen" voorkomen kunnen worden? Waarschijnlijk niet, maar er is nu niet eens een poging ondernomen het te voorkomen: deuren wijd open, geen controle op wie binnenkomt.
Het blijven uiteraard de aanslagplegers die verantwoordelijk zijn voor de daad, maar het is de naļeve Gutmenschen in de politiek die het mede mogelijk hebben gemaakt door alle waarschuwingen in de wind te slaan. En dat laatste, dat de overheid niet thuis geeft als onze veiligheid (óók die van echte vluchtelingen die hier een veilig heenkomen zochten) op het spel staat, baart mij heel wat meer zorgen dan de kans slachtoffer van een aanslag te worden.
Lijkt me wel, geweld heeft nooit echt iets te maken met logica en al helemaal niet met redelijkheid natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, ik maak waarschijnlijk weer eens de fout dat ik er enige logica of redelijkheid achter zoek.
Angst zaaien, zodat je macht kunt uitoefenen over die mensen. Je kunt ze precies krijgen waar je ze wilt hebben en ze zullen er, als ze bang genoeg zijn, alles aan doen om van de angst af te komen, zoals zich bij je aansluiten en braaf gehoorzamen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 06:58 schreef Jigzoz het volgende:
Dat vraag jij je serieus af... Manmanmanmanman...quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:16 schreef Lunatiek het volgende:
Je vraagt je af of dit voorkomen had kunnen worden als de mensen die ervoor waarschuwden niet waren weggezet als paranoļde racisten, asociale, harteloze nazi's, onmenselijke xenofoben en achterlijke tokkies.
Als we niet zoveel moslims hadden in de eerste plaats, bestond dit probleem hier niet of in veel mindere mate.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:19 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Het doel van deze club is het creeren van een wereldwijd kalifaat. Waar deze heren dus belang bij hebben is conflict (wij/zij denken). Met deze aanslagen hopen ze niet alleen angst te zaaien maar ook interne spanningen teweeg te brengen, en dat lukt ze aardig, de aanslagen hebben effect. Een conflict tussen Moslims en niet Moslims is precies waar ze op uit zijn, in feite gijzelelen ze de Moslimgemeenschap.
Gevaarlijke situatie, steeds meer mensen verliezen hun verstand en gaan handelen op emotie.
Deze aanslagen laten gewoon zien hoe de islam werkelijk is en hoe de volgelingen daarvan werkelijk zijn. Je kunt natuurlijk proberen dit af te doen met een politiek correct praatje over "mensen die hun verstand verliezen", maar dat gaat niks oplossen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:19 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Het doel van deze club is het creeren van een wereldwijd kalifaat. Waar deze heren dus belang bij hebben is conflict (wij/zij denken). Met deze aanslagen hopen ze niet alleen angst te zaaien maar ook interne spanningen teweeg te brengen, en dat lukt ze aardig, de aanslagen hebben effect. Een conflict tussen Moslims en niet Moslims is precies waar ze op uit zijn, in feite gijzelelen ze de Moslimgemeenschap.
Gevaarlijke situatie, steeds meer mensen verliezen hun verstand en gaan handelen op emotie.
Ik wil hier iig niet meer en meer van in mijn toekomst. Wat moet ik doen? Op wie moet ik stemmen?quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:23 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Deze aanslagen laten gewoon zien hoe de islam werkelijk is en hoe de volgelingen daarvan werkelijk zijn. Je kunt natuurlijk proberen dit af te doen met een politiek correct praatje over "mensen die hun verstand verliezen", maar dat gaat niks oplossen.
Bekijken we het logisch. Hoe is de verhouding tussen het totale aantal moslims en het totale aantal aanslagen? 5 miljoen op 1 of zo? 10 miljoen op 1?quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als we niet zoveel moslims hadden in de eerste plaats, bestond dit probleem hier niet of in veel mindere mate.
In plaats daarvan hebben we er steeds meer en meer.
Met politiek correcte praatjes ga je in elk geval helemaal niks oplossen. Moslims "are here to stay", zo zeggen ze zelf, maar kotsen op Nederland en de Nederlanders (zie o.a. de posts van ene Stimorol in de voorgaande delen). Dan blijven er dus maar twee keuzes over: zij eruit, of jij eruit. Kies zelf maar.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik wil hier iig niet meer en meer van in mijn toekomst. Wat moet ik doen? Op wie moet ik stemmen?
Het doel van IS is het ontwrichten van de maatschappij. In hun geval is de tactiek het maken van zo veel mogelijk doden. Ontwrichten en veel doden lukt ze helaas vrij goed.quote:
En de moslimgemeenschap leidt aan het Stockholm-syndroom?quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:19 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Een conflict tussen Moslims en niet Moslims is precies waar ze op uit zijn, in feite gijzelelen ze de Moslimgemeenschap.
Wat leuk, ik vind het heel goed van ze!quote:
Zwijgen is toestemmen. Dat 'kleine groepje' heeft meer support dan mij lief is.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
En de moslimgemeenschap leidt aan het Stockholm-syndroom?
Hoeveel protestmarsen, op initiatief van moslims, zijn er in Europa wel niet geweest waarmee ze zich solidair verklaren met hun niet-islamitische buren en waarmee ze de wereld laten weten dat ze zich niet laten gijzelen door IS?
Je religie en je god worden door moslimbroeders door het slijk gehaald, de ongelovigen worden tegen je opgezet en het enige dat ik hoor uit de moslimhoek is een verongelijkt "niets mee te maken, dat is geen echte islam, dat is niet mijn islam." Een beetje solidariteit is uit die hoek al teveel gevraagd, "niets mee te maken."
Terechte vragen, maar een eerlijk antwoord zul je toch niet van die lui zelf krijgen. Doch stiekem weet je de antwoorden al wel, toch?quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Hoeveel protestmarsen, op initiatief van moslims, zijn er in Europa wel niet geweest waarmee ze zich solidair verklaren met hun niet-islamitische buren en waarmee ze de wereld laten weten dat ze zich niet laten gijzelen door IS?
Je religie en je god worden door moslimbroeders door het slijk gehaald, de ongelovigen worden tegen je opgezet en het enige dat ik hoor uit de moslimhoek is een verongelijkt "niets mee te maken, dat is geen echte islam, dat is niet mijn islam." Een beetje solidariteit is uit die hoek al teveel gevraagd, "niets mee te maken."
Het gaat niet om zoveel mogelijk doden. Het gaat erom dat zoveel mogelijk mensen bang worden omdat altijd en overal volledig onverwacht een terrorist op kan duiken die op de meest gruwelijke manier, zonder onderscheid des persoons, zijn slachtoffers maakt, of die nu dood of gewond of "slechts" verkracht of aangerand zijn, is niet eens zo interessant, hoewel veel doden meer angst oproept.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het doel van IS is het ontwrichten van de maatschappij. In hun geval is de tactiek het maken van zo veel mogelijk doden. Ontwrichten en veel doden lukt ze helaas vrij goed.
Die gaan alleen de straat op voor hun broeders en zusters. Kunnen ze mooi met hakenkruizen en zwarte vlaggen zwaaien enzo.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus met het ontwrichten van de maatschappij.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:40 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het gaat niet om zoveel mogelijk doden. Het gaat erom dat zoveel mogelijk mensen bang worden omdat altijd en overal volledig onverwacht een terrorist op kan duiken die op de meest gruwelijke manier, zonder onderscheid des persoons, zijn slachtoffers maakt, of die nu dood of gewond of "slechts" verkracht of aangerand zijn, is niet eens zo interessant, hoewel veel doden meer angst oproept.
Het hangt van de inwoners en de overheid af in hoe verre je mee gaat in deze.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:44 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus met het ontwrichten van de maatschappij.
Je kan het ook andersom zien. Hoeveel aanslagen op onschuldige burgers worden vanuit andere redenen gepleegd. De afgelopen 30-40 jaar steekt de islam er met kop en schouders bovenuit qua slachtoffers. Wat mij betreftquote:Op dinsdag 20 december 2016 07:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Bekijken we het logisch. Hoe is de verhouding tussen het totale aantal moslims en het totale aantal aanslagen? 5 miljoen op 1 of zo? 10 miljoen op 1?
Begrijp me niet verkeerd: de islam is echt een verderfelijke kutreligie, maar dat een-op-eenverband is er simpelweg niet.
O, zeker. Ik ben een enorme voorstander van actieve atheļsering. Hoe sneller hoe beter.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:47 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je kan het ook andersom zien. Hoeveel aanslagen op onschuldige burgers worden vanuit andere redenen gepleegd. De afgelopen 30-40 jaar steekt de islam er met kop en schouders bovenuit qua slachtoffers. Wat mij betreft
meer dan voldoende voor een flinke maatschappelijke discussie over het grote en kleine leed dat religie veroorzaakt. Zoals dat is gebeurd in de jaren '60. Religie moet gewoon minder , zeker bij de nieuwkomers.
Dat soort politici zouden ze voor een tribunaal moeten slepen voor het in gevaar brengen van het leven van Europese burgers met hun stupide naļviteit.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:37 schreef Twiitch het volgende:
Is die tweet van onze vriendin van Groenlinks al gepost? M'n vingers jeuken maar ik wil niet in herhaling vallen.
ik ga nergens heen hoorquote:Op dinsdag 20 december 2016 07:49 schreef hpeopjes het volgende:
Wij eruit of zij eruit. Dat is de grote vraag die we ons binnenkort moeten gaan stellen en waar we een antwoord op zullen moeten geven. En wel een beetje snel graag, anders heeft het stellen van de vraag geen zin meer en wordt het sowieso het eerste.
Ik ook niet. Ik lig over pakweg 60 jaar wel onder de grond (tenzij ik word platgereden door een rabiate islamietquote:
Ik vraag mij af of moslims met een migratie-achtergrond er zo over denken. Ik heb eerder al, 20 jaar terug dus los van 9/11, IS, etc, het idee gekregen dat de schaamtecultuur uit vele moslimlanden ervoor zorgt dat mensen niks zeggen om (eer- en bloed)wraak te voorkomen. Dan blijven uitwassen ongeremd voortwoekeren.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zwijgen is toestemmen. Dat 'kleine groepje' heeft meer support dan mij lief is.
Als je de huidige lijn doortrekt vraag ik me af of onze steden dan inmiddels niet op Aleppo lijken.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:53 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik lig over pakweg 60 jaar wel onder de grond, tenzij ik word platgereden door een rabiate islamiet. Wel heel benieuwd naar het politieke landschap dan.
Mwoah, zo pessimistisch ben ik dan weer niet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je de huidige lijn doortrekt vraag ik me af of onze steden dan inmiddels niet op Aleppo lijken.
doom doom doomquote:Op dinsdag 20 december 2016 07:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je de huidige lijn doortrekt vraag ik me af of onze steden dan inmiddels niet op Aleppo lijken.
Een gevaarlijke eenling houd je nooit tegen. Zeker gezien de mogelijkheden vrachtwagens verbieden en dergelijke gaat nou eenmaal niet. Dit keer was het mogelijk een islamiet. De volgende keer is het een zolderkamer terrorist.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:45 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Het hangt van de inwoners en de overheid af in hoe verre je mee gaat in deze.
Een van de veiligste, meest welvarende landen ter wereld is binnenkort een soort Aleppo. Jajajaja.quote:
Welke? Ik ben geļnteresseerdquote:Op dinsdag 20 december 2016 07:37 schreef Twiitch het volgende:
Is die tweet van onze vriendin van Groenlinks al gepost? M'n vingers jeuken maar ik wil niet in herhaling vallen.
Jij behoort zeker tot degenen die denken dat deze problemen zich door de tijd vanzelf wel oplossen? Vergeet dat maar gerust.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:55 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Mwoah, zo pessimistisch ben ik dan weer niet.
Niks daarvan. Het is landsverraad. Vroeger stond er de doodstraf op.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:51 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat soort politici zouden ze voor een tribunaal moeten slepen voor het in gevaar brengen van het leven van Europese burgers met hun stupide naļviteit.
Binnenkort #ikbenamsterdam ?quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:51 schreef Razor21 het volgende:
Ik weet nu niet wat erger is, die aanslag of de hastag #Ichbinberlin
60 jaar is niet binnenkort.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een van de veiligste, meest welvarende landen ter wereld is binnenkort een soort Aleppo. Jajajaja.
Nou nee, maar ik behoor ook niet tot degenen die overal het einde der tijden in zien. Je lijkt wel een gelovige.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:57 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Jij behoort zeker tot degenen die denken dat deze problemen zich door de tijd vanzelf wel oplossen? Vergeet dat maar gerust.
Idd, hoe dan? Het ligt eerder in de lijn der verwachting dat het erger wordt.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:57 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Jij behoort zeker tot degenen die denken dat deze problemen zich door de tijd vanzelf wel oplossen? Vergeet dat maar gerust.
Die vraag is juist heel erg relevant. En zowel jij als ik hebben die vraag hetzelfde beantwoord.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:56 schreef Re het volgende:
[..]
nou dan... die vraag is helemaal niet relevant
Antwoord dan eens inhoudelijk. Hoe zie jij dit verbeteren?quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:58 schreef Jigzoz het volgende:
Vroeger dacht ik dat Nederlanders veel te nuchter waren voor dit soort hysterie.
Want?quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd, hoe dan? Het ligt eerder in de lijn der verwachting dat het erger wordt.
Hoe zie ik wat verbeteren? Het aantal aanslagen in Nederland? In heel Europa? In heel de wereld? Wat bedoel je met 'dit'?quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Antwoord dan eens inhoudelijk. Hoe zie jij dit verbeteren?
Gaat niet lukken. Dit is niet de laatste aanslag. Leer er mee leven.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:56 schreef einzeinz het volgende:
Tja, het resultaat van een 'Wir schaffen das'-cultuur. Ik EIS een actief terugstuurbeleid want intussen is al heel duidelijk dat onze gastvrijheid niet werkt!!!
Het aantal moslims groeit, de spanningen groeien. Je ziet toch wat er de laatste ~15 jaar speelt?quote:
In Nederland en Europa, om mee te beginnen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hoe zie ik wat verbeteren? Het aantal aanslagen in Nederland? In heel Europa? In heel de wereld? Wat bedoel je met 'dit'?
Het is een vicieuze cirkel waar we in belanden. Europa verrechtst met nationalistische partijen, gefrustreerde migranten richten DENK op en als kers op de taart plegen jongeren vatbaar voor radicalisatie aanslagen. Dat versterkt alle eerder genoemde ingrediėnten en ik zie dat niet verzwakken.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd, hoe dan? Het ligt eerder in de lijn der verwachting dat het erger wordt.
Er zit nog een wereldwijde economische klap aan te komen ook. Alle signalen staan wat mij betreft op verergering van de situatie.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:01 schreef bascross het volgende:
Door de klimaatcrisis gaan er nog een stuk meer vluchtelingen bijkomen. Kunnen er zo tientallen miljoenen zijn in Europa.
Los van moslims zullen we denk ik moeten leren leven met deze vorm van aanslagen. Er zijn ook voorbeelden van niet moslims die met een auto en of vrachtwagen een aanslag gepleegd hebben.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het aantal moslims groeit, de spanningen groeien. Je ziet toch wat er de laatste ~15 jaar speelt?
Hoe denk jij dat die trends zich gaan keren?
Wie heeft het nou weer over "het einde der tijden"? Een burgeroorlog ontstaat niet van de ene op de andere dag. Daar glij je héél langzaam maar zeker in, eigenlijk zonder het echt door te hebben. In Frankrijk is het eigenlijk al nagenoeg zover.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:58 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nou nee, maar ik behoor ook niet tot degenen die overal het einde der tijden in zien. Je lijkt wel een gelovige.
Euh sorry maar als jij deze ontwikkelingen niet kunt relateren aan Westerse bemoeienissen dan heb je het niet helemaal door.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het aantal moslims groeit, de spanningen groeien. Je ziet toch wat er de laatste ~15 jaar speelt?
Ach jee, krijgen we dit weer.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:03 schreef Megumi het volgende:
Er zijn ook voorbeelden van niet moslims die met een auto en of vrachtwagen een aanslag gepleegd hebben.
Ik denk even terug aan de grote woorden van Fortuyn in 2002 en vergelijk die met die van Wilders nu. Fortuyn haalde (dood zelfs) 26 zetels (toch?) en Wilders haalt er binnenkort ongeveer net zoveel. Kortom: aan de Nederlandse kant is er niet zo gek veel veranderd. Ik weet eigenlijk niet hoe het aantal belijdende moslims zich heeft ontwikkeld in die tijd. Ik weet wel dat ze inmiddels niet meer meer kinderen krijgen dan andere Nederlanders.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik snap je wel het jaar 2009 is lang geleden en mensen hebben maar een kort nieuws geheugen.quote:
En wellicht een voor de mens dodelijke vogelgriepmutatie (wordt steeds waarschijnlijker) en dan is het feestje helemaal compleet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zit nog een wereldwijde economische klap aan te komen ook. Alle signalen staan wat mij betreft op verergering van de situatie.
Ga toch heen, en die verachtelijke religieuze ideeėn zijn zeker prima.quote:Op dinsdag 20 december 2016 01:38 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, want ik wijs niet naar een groep om iets waar ze niets aan kunnen doen, zoals ras of afkomst.
Ik wijs naar een groep om hun verachtelijke politieke ideėn die ze kunnen veranderen.
Dat verschil is essentieel maar wordt zelden begrepen.
En wat moet ik doen tegen IS? Op de dam staan met een anti IS spandoek en dan is alles wel?quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het aantal islamitisch gemotiveerde aanslagen in Nederland is spectaculair gedaald van 1 ooit naar 0 nul. Dus dat zit wel snor. Voor de rest van Europa... Ja, geen idee. Maar alle moslims eruit werken omdat een op de 10 miljoen een aanslag pleegt... Nee.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
In Nederland en Europa, om mee te beginnen.
Of op rechtse idioten stemmen die zich inzetten voor minder moslims.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:22 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Angst zaaien, zodat je macht kunt uitoefenen over die mensen. Je kunt ze precies krijgen waar je ze wilt hebben en ze zullen er, als ze bang genoeg zijn, alles aan doen om van de angst af te komen, zoals zich bij je aansluiten en braaf gehoorzamen.
Gaap.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik snap je wel het jaar 2009 is lang geleden en mensen hebben maar een kort nieuws geheugen.
http://nieuws-uitgelicht.(...)ag-in-apeldoorn.html
Als er niet wordt gereageerd en men relatief rustig blijft, blijven de aanslagen ook doorgaan.quote:Op dinsdag 20 december 2016 07:45 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Het hangt van de inwoners en de overheid af in hoe verre je mee gaat in deze.
Gaat wel meevallen denk ik. Want dan is het rendabel om een geneesmiddel te gaan ontwikkelen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:06 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En wellicht een voor de mens dodelijke vogelgriepmutatie (wordt steeds waarschijnlijker) en dan is het feestje helemaal compleet.
Nee. 2001.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Euh sorry maar als jij deze ontwikkelingen niet kunt relateren aan Westerse bemoeienissen dan heb je het niet helemaal door.
Alle shit is begonnen na Saddam en Khadaffi die weg moesten.
Ah, de dooddoener. Toen ze er zaten waren moslims boos, want het westen steunde ze. Nu ze weg zijn, zijn moslms boos, want we hebben ze verwijderd. IIg kunnen we het nooit goed doen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Euh sorry maar als jij deze ontwikkelingen niet kunt relateren aan Westerse bemoeienissen dan heb je het niet helemaal door.
Alle shit is begonnen na Saddam en Khadaffi die weg moesten.
De overbekende eeuwige dooddoener.quote:
Inderdaad want je houd dit soort aanslagen nooit tegen.quote:
Jawel. Gtfo en bemoei je niet met alles. Dit is nml het resultaat.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ah, de dooddoener. Toen ze er zaten waren moslims boos, want het westen steunde ze. Nu ze weg zijn, zijn moslms boos, want we hebben ze verwijderd. IIg kunnen we het nooit goed doen.
Vertel je dat ook aan de nabestaanden van een auto-ongeluk met dodelijke gevolgen? Dat de overheid maar niks doet om auto's te verbieden en ze er bij stonden en er naar keken?quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:08 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Als er niet wordt gereageerd en men relatief rustig blijft, blijven de aanslagen ook doorgaan.
Hoeveel onschuldigen wil je opofferen om te voorkomen dat de pleuris echt uitbreekt? Denk je dat de nabestaanden het pikken bij een overheidshouding van "ik stond erbij en ik keek ernaar"?
Iedereen terug naar zijn 'eigen land'? Echt?quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:10 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jawel. Gtfo en bemoei je niet met alles. Dit is nml het resultaat.
Ben helemaal voor dat idee. Grote muur ertussen in en ieder zijn stukje aarde. Enkel handel en verder zo min mogelijk contactquote:Op dinsdag 20 december 2016 08:10 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jawel. Gtfo en bemoei je niet met alles. Dit is nml het resultaat.
Je tijdlijn is een beetje in de war, geloof ik.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee, dan moeten we nog eerder terug naar Bush.
Je kan intussen toch wel zeggen dat Apeldoorn de uitzondering is die de regel bevestigt.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:08 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ook niet elke jood is een dief. Of wel?
Wat goed van die getuige!quote:Op dinsdag 20 december 2016 02:05 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Puinzooi inderdaad. Voer voor sociologen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is een vicieuze cirkel waar we in belanden. Europa verrechtst met nationalistische partijen, gefrustreerde migranten richten DENK op en als kers op de taart plegen jongeren vatbaar voor radicalisatie aanslagen. Dat versterkt alle eerder genoemde ingrediėnten en ik zie dat niet verzwakken.
En voer voor een burgeroorlog.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Puinzooi inderdaad. Voer voor sociologen.
En precies wat de IS terroristen willen. Een versplinterde maatschappij met groepen die een hekel aan elkaar hebben.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Puinzooi inderdaad. Voer voor sociologen.
Exact. Verdeel en heers.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
En precies wat de IS terroristen willen. Een versplinterde maatschappij met groepen die een hekel aan elkaar hebben.
Heldquote:Op dinsdag 20 december 2016 02:05 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Je doet het niet tegen IS, maar vóór jezelf en vóór Nederland. Hoe meer moslims, hoe beter, anders- en niet-gelovigen zullen dan solidariteit kunnen tonen, zodat het één grote vuist tegen IS wordt. Gewoon als teken dat wanneer het er echt op aankomt, dat je achter Nederland en de Nederlandse cultuur staat, dat je er bent om die te beschermen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:07 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
En wat moet ik doen tegen IS? Op de dam staan met een anti IS spandoek en dan is alles wel?
Beetje jammer alleen dat de enige moslim die in dit topic post niet verder komt dan 'dat komt er nou van als je je met de Arabische wereld bemoeit'.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hey, weet je? Je kunt moslim zijn én dit afkeuren. Gewoon even zodat je ook op de hoogte bent.
quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:18 schreef Murdera het volgende:
Poolse radio spreekt overigens over een pakistaanse vluchteling
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Duitse krant Bild ook."Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
Er is al genoeg gedemonstreerd door moslims tegen terrorisme. Misschien is het zinniger als je eens ophoudt met moslims te zien als een homogene entiteit.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:18 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je doet het niet tegen IS, maar vóór jezelf en vóór Nederland. Hoe meer moslims, hoe beter, anders- en niet-gelovigen zullen dan solidariteit kunnen tonen, zodat het één grote vuist tegen IS wordt. Gewoon als teken dat wanneer het er echt op aankomt, dat je achter Nederland en de Nederlandse staat, dat je er bent om die te beschermen.
Alleen heb ik bij vele moslims toch de indruk dat wanneer het er echt op aankomt, ze Nederland een dikke vinger geven en strijden voor het islamitische thuisland van hun voorouders in plaats van Nederland, in het ergste geval tégen Nederland, want zo staat het in de Koran.
Nou, daaron dus eigenlijk demonstreren, beken kleur, keer op keer, laat zien waar je loyaliteit ligt.
Dat is waar. En ik weet dat de gemiddelde moslim IS verafschuwd, maar misschien zou het toch goed zijn om het inderdaad door middel van demonstraties te laten zien. Zou niet nodig moeten zijn, maar het zou wel helpen voor de tendens van sommigen om ze allemaal op een hoop te gooien.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat de enige moslim die in dit topic post niet verder komt dan 'dat komt er nou van als je je met de Arabische wereld bemoeit'.
En ja, ik weet dat een 15-jarige VMBO'er niet representatief is voor de hele Nederlandse moslimgemeenschap, maar de rest hoor je niet of nauwelijks. Daar valt echt nog wel wat winst te halen.
Straks al IS in het midden-oosten verslagen is komen veel van de strijders via Griekenland, Turkije enz terug en gaat het alleen maar erger worden. Daar gaat een demonstratie echt niets aan doen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:18 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je doet het niet tegen IS, maar vóór jezelf en vóór Nederland. Hoe meer moslims, hoe beter, anders- en niet-gelovigen zullen dan solidariteit kunnen tonen, zodat het één grote vuist tegen IS wordt. Gewoon als teken dat wanneer het er echt op aankomt, dat je achter Nederland en de Nederlandse staat, dat je er bent om die te beschermen.
Alleen heb ik bij vele moslims toch de indruk dat wanneer het er echt op aankomt, ze Nederland een dikke vinger geven en strijden voor het islamitische thuisland van hun voorouders in plaats van Nederland, in het ergste geval tégen Nederland, want zo staat het in de Koran.
Nou, daaron dus eigenlijk demonstreren, beken kleur, keer op keer, laat zien waar je loyaliteit ligt.
Allemaal leuk en aardig, maar ze lijken er zelf patent op te hebben.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is al genoeg gedemonstreerd door moslims tegen terrorisme. Misschien is het zinniger als je eens ophoudt met moslims te zien als een homogene entiteit.
Wat er moet gebeuren is dat moslims eens moeten stoppen met religie zo belangrijk te maken in hun leven. Dan vervalt het hele draagvlak voor deze en andere ellende.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is waar. En ik weet dat de gemiddelde moslim IS verafschuwd, maar misschien zou het toch goed zijn om het inderdaad door middel van demonstraties te laten zien. Zou niet nodig moeten zijn, maar het zou wel helpen voor de tendens van sommigen om ze allemaal op een hoop te gooien.
Dat zal maar je hoort ze er amper over. Geen protesten tegen IS of tegen aanslagen op westerse bodem. Waar men wel massaal voor op de been gaat is een spotprentje over de profeet of een belediging aan het adres van de islam. Er zijn mi. nogal wat moslims die dit soort aanslagen vergoelijken.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hey, weet je? Je kunt moslim zijn én dit afkeuren. Gewoon even zodat je ook op de hoogte bent.
Ik kom je halen, gek. Ik ben een islam fascist eerste generatie.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:13 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Jij helemaal niets. Want we hebben in de vorige delen van dit topic al uitgebreid kunnen lezen hoe je er werkelijk over denkt. Je fungeert overduidelijk als verlengstuk van het islamofascisme en bent daar nog trots op ook! Daar gaat geen spandoek iets aan veranderen.
Ik heb ze gemist.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is waar. En ik weet dat de gemiddelde moslim IS verafschuwd, maar misschien zou het toch goed zijn om het inderdaad door middel van demonstraties te laten zien. Zou niet nodig moeten zijn, maar het zou wel helpen voor de tendens van sommigen om ze allemaal op een hoop te gooien.
Al geloof ik dat die demonstraties wel zijn geweest.
Kom eens met werkbare shit. Dit gaat nooit gebeuren.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:23 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat er moet gebeuren is dat moslims eens moeten stoppen met religie zo belangrijk te maken in hun leven. Dan vervalt het hele draagvlak voor deze en andere ellende.
Lees die laatste zin anders nog eens.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:23 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ze lijken er zelf patent op te hebben.
In Nederland zijn er toch al weinig demonstraties op grootte schaal.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat zal maar je hoort ze er amper over. Geen protesten tegen IS of tegen aanslagen op westerse bodem. Waar men wel massaal voor op de been gaat is een spotprentje over de profeet of een belediging aan het adres van de islam. Er zijn mi. nogal wat moslims die dit soort aanslagen vergoelijken.
Je steunt de idioterie wel en schuift de schuld af, dat is al erg genoeg.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:23 schreef Stimorol- het volgende:
[..]Ik kom je halen, gek. Ik ben een islam fascist eerste generatie.
Er zijn vorig jaar demonstraties gehouden. Dat jij het niet wil zien is anders.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat zal maar je hoort ze er amper over. Geen protesten tegen IS of tegen aanslagen op westerse bodem. Waar men wel massaal voor op de been gaat is een spotprentje over de profeet of een belediging aan het adres van de islam. Er zijn mi. nogal wat moslims die dit soort aanslagen vergoelijken.
Geen migranten meer opnemen uit moslimlanden voorkomt al een hoop potentiėle aanslagen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:22 schreef Megumi het volgende:
[..]
Straks al IS in het midden-oosten verslagen is komen veel van de strijders via Griekenland, Turkije enz terug en gaat het alleen maar erger worden. Daar gaat een demonstratie echt niets aan doen.
Nou nee, maar serieus met dit soort gepeupel discussies houden werkt niet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:25 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je steunt de idioterie wel en schuift de schuld af, dat is al erg genoeg.
Dat gebeurt in Nederland met elke religie. Gelukkig maar, want anders was dit net zo'n kutland geweest als, zeg, Pakistan.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:24 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Kom eens met werkbare shit. Dit gaat nooit gebeuren.
Juist ja. "Moslims moeten stoppen met moslim zijn, dan stopt het terrorisme ook!"quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:23 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat er moet gebeuren is dat moslims eens moeten stoppen met religie zo belangrijk te maken in hun leven. Dan vervalt het hele draagvlak voor deze en andere ellende.
Ik heb ze blijkbaar ook gemist.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:25 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Er zijn vorig jaar demonstraties gehouden. Dat jij het niet wil zien is anders.
Natuurlijk kun je het ook goed blijven praten. Het wangedrag van moslims zoveel mogelijk blijven verbergen, of het anders met de mantel der liefde blijven bedekken. Moslims stelselmatig meer kansen blijven geven dan niet-moslims. En natuurlijk alle lieden die het daar niet mee eens zijn blijven wegzetten als 'racistische tokkies'. Geheel volgens het recept zoals dat de afgelopen decennia is toegepast door de elite.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
En precies wat de IS terroristen willen. Een versplinterde maatschappij met groepen die een hekel aan elkaar hebben.
Waarom sla je mensen neer die hun hart in eerste instantie op de juiste plek hebben?quote:
Google is your friend. Dat de media dit niet in beeld brengt verbaast je vast niet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:26 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ik heb ze blijkbaar ook gemist.
Onzin, er zijn genoeg demonstraties geweest. Maar dit bewijst dat dat allemaal niet zo heel zinnig is, mensen vergeten of het is alsnog niet goed want die verdomde moslims gaan nog naar de moskee en daarmee faciliteren ze terrorisme. Ofzo.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
In principe kan dat pas als het te laat is. Want zo werkt het met mutaties.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Gaat wel meevallen denk ik. Want dan is het rendabel om een geneesmiddel te gaan ontwikkelen.
Je was er gisteravond nog zelf mee bezig. Het afdoen as gepeupel discussies typeert je alleen maar.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:26 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nou nee, maar serieus met dit soort gepeupel discussies houden werkt niet.
Ja, ik kan me wel een paar keer herinneren dat ik samen met een paar honderdduizend anderen in Amsterdam demonstreerde tegen een oorlog in Irak, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:26 schreef opgebaarde het volgende:
Uiteraard vinden wij, slachtoffers, dat de Moslims nu massaal moeten demonstreren omdat ons iets aangedaan is.
Maar doen wij niet-Moslims dat zelf ook wel eens?
Nu begrijp ik dat er geen aanslagen worden gepleegd uit naam van "blankzijn" of "omdat-het-kan"
Dan gaan ze het met een shovel en dergelijke proberen. Of wellicht zelfs wel met een gestolen tank.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik vraag me trouwens af.
Richting praktische oplossing.
Volgens mij gaat het om een lange winkelstraat.
Waarom niet een aantal betonblokken aan beide kanten. Voor mijn part versierd met Kerstmeuk. Zo'n vrachtauto kan nooit door die smalle zijstraatjes.
LEZEN!quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Juist ja. "Moslims moeten stoppen met moslim zijn, dan stopt het terrorisme ook!"
Alsof de gemiddelde moslim daar wat mee te maken heeft.
Mooie laatste zinquote:Op dinsdag 20 december 2016 08:27 schreef einzeinz het volgende:
In Berlijn panikeren ze nu alweer over 'de derde Wereldoorlog is uitgebroken'.
Man man, de aanslagen in Parijs en Brussel waren 6x erger. Een vrachtwagen op een kerstmarkt is geen reden voor WOIII. Of zou Merkel nu de nieuwe Hitler worden en de Duitse strafkampen inrichten tot folterzones voor vluchtelingen?
Ach, als ik er van op de hoogte was geweest dan was ik er ook niet veel wijzer van geworden.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:27 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Google is your friend. Dat de media dit niet in beeld brengt verbaast je vast niet.
Maar we weten allemaal dat er toch niet één daadwerkelijk terug gaat (nee, niet één), dus dat laatste zinnetje is totaal niet relevant.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:27 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Waarom sla je mensen neer die hun hart in eerste instantie op de juiste plek hebben?
Deze was trouwens een Afghaan en moest waarschijnlijk terug.
Ja met jullie belachelijk maken en jullie voer geven om te checken of jullie het als waar nemen. En dat doen jullie ookquote:Op dinsdag 20 december 2016 08:28 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je was er gisteravond nog zelf mee bezig. Het afdoen as gepeupel discussies typeert je alleen maar.
Dat is prima geschaft, daar doet het feit dat er een paar mafklappers tussen die vluchtelingen zitten niets aan af. 99% heeft totaal geen kwaad in de zin.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kan intussen toch wel zeggen dat Apeldoorn de uitzondering is die de regel bevestigt.
---
En "wir schaffen das" kan nu natuurlijk bij het grofvuil. "Das" is hiermee definitief niet "geschafft".
Daar gaan een heleboel jaren overheen, dat kan je niet verwachten. Religie is een belangrijk deel van hun identiteit, zeker in een land waar ze verder weinig binding mee voelen en wat door dit soort gebeurtenissen en discriminatie ook zeker niet beter wordt. Ik zie geen andere oplossing dan zoveel mogelijk proberen de lieve vrede hier te bewaren en de extremisten uitzetten.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:23 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nou ja, de kranten staan er vol mee, met duizenden komen ze samen op Malieveld en Dam, ze overspoelen de media met hun vurige verklaringen, bij elke aanslag halen ze opnieuw het acht-uur journaal. Moslim-politici kaarten het steeds weer aan in de kamer en lopen voorop in de protesten.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is al genoeg gedemonstreerd door moslims tegen terrorisme. Misschien is het zinniger als je eens ophoudt met moslims te zien als een homogene entiteit.
Of tegen de pedoseksuelen die niet van kinderen af kunnen blijven. Wie was er niet bij?quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, ik kan me wel een paar keer herinneren dat ik samen met een paar honderdduizend anderen in Amsterdam demonstreerde tegen een oorlog in Irak, bijvoorbeeld.
Dat is niet mijn schuld. Daar moet je voor bij je regeringsvrienden zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:29 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Maar we weten allemaal dat er toch niet één daadwerkelijk terug gaat (nee, niet één), dus dat laatste zinnetje is totaal niet relevant.
Maar de tegenstanders van de monarchie, heb ik niet gezien na de aanslag op Koninginnedag.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, ik kan me wel een paar keer herinneren dat ik samen met een paar honderdduizend anderen in Amsterdam demonstreerde tegen een oorlog in Irak, bijvoorbeeld.
Er zijn demonstraties geweest. Moet ik mij weer herhalen?quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:29 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nou ja, de kranten staan er vol mee, met duizenden komen ze samen op Malieveld en Dam, ze overspoelen de media met hun vurige verklaringen, bij elke aanslag halen ze opnieuw het acht-uur journaal. Moslim-politici kaarten het steeds weer aan in de kamer en lopen voorop in de protesten.
Niemand in Nederland, in Europa kan eromheen dat moslims luidkeels tegen IS protesteren.
Geloof je het zelf?
Terwijl medemoslims terroristen de hand boven het hoofd houden en ze op Fok! nog verdedigen ook?
Daar was ik dan weer niet bij.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of tegen de pedoseksuelen die niet van kinderen af kunnen blijven. Wie was er niet bij?
Ik vind dat je het prima kan verwachten, er is namelijk niets mis mee om religie minder belangrijk te maken. Je kan in ieder geval stoppen met het verder te faciliteren.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daar gaan een heleboel jaren overheen, dat kan je niet verwachten. Religie is een belangrijk deel van hun identiteit, zeker in een land waar ze verder weinig binding mee voelen en wat door dit soort gebeurtenissen en discriminatie ook zeker niet beter wordt. Ik zie geen andere oplossing dan zoveel mogelijk proberen de lieve vrede hier te bewaren en de extremisten uitzetten.
Als iemand die een paar weken terug daar heeft gelopen: als je met een vrachtwagen zo'n kerstmarkt in wil rijden kan dat makkelijk. Die waren door de hele stad en kan je echt niet allemaal afsluiten.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik vraag me trouwens af.
Richting praktische oplossing.
Volgens mij gaat het om een lange winkelstraat.
Waarom niet een aantal betonblokken aan beide kanten. Voor mijn part versierd met Kerstmeuk. Zo'n vrachtauto kan nooit door die smalle zijstraatjes.
Maar die komt moeilijk ongezien vanuit de buitenwijken richting centrum. Bij een vrachtauto denken wellicht nog velen "Het zal wel...".quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:28 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dan gaan ze het met een shovel en dergelijke proberen. Of wellicht zelfs wel met een gestolen tank.
Je liegt.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:30 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Er zijn demonstraties geweest. Moet ik mij weer herhalen?
Dat zeg jij als ongelovige denk ik? Ben ik zelf ook, maar probeer je een beetje in te leven in die mensen. Dat gaat echt niet zo makkelijk als alles vanaf je geboorte religieus ingericht is en het zo'n belangrijk deel uitmaakt van je identiteit.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:32 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik vind dat je het prima kan verwachten, er is namelijk niets mis mee om religie minder belangrijk te maken. Je kan in ieder geval stoppen met het verder te faciliteren.
Dat is wel een beetje de kern van het probleem, veel moslims hebben niets met andere mensen/andersdenkenden. Hadden ze er maar wat meer mee, dan hadden we dit probleem niet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:32 schreef Stimorol- het volgende:
Jullie denken dat moslims 1 identiteit kennen. Dat is er niet en daarom voelen mensen zich niet aangesproken. Sws Turken niet, hebben niets te schaften met Arabieren.
Nee. Er was dan ook geen maatschappelijke verontwaardiging richting de republikeinen, dus ik heb het toen niet nodig gevonden me uit te spreken.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar de tegenstanders van de monarchie, heb ik niet gezien na de aanslag op Koninginnedag.
Er zijn in het verleden meerdere demonstraties geweest in Nederland, wereldwijd ook, in de grotere steden, er zijn diverse geleerden die zich daarover of beter gezegd, daartegen hebben uitgesproken, er zijn brandbrieven gestuurd, moslims spraken zich op Twitter massaal uit tegen geweld, er werden allerlei shirts gedragen met teksten die zich negatief uitlieten over terrorisme, de golf van tegengeluiden is er meerdere momenten geweest en vrij massaal ook, maar je wil het gewoon niet zien. In plaats daarvan ridiculuseer je die shit door het over het journaal en politici te hebben. Tja.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:29 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nou ja, de kranten staan er vol mee, met duizenden komen ze samen op Malieveld en Dam, ze overspoelen de media met hun vurige verklaringen, bij elke aanslag halen ze opnieuw het acht-uur journaal. Moslim-politici kaarten het steeds weer aan in de kamer en lopen voorop in de protesten.
Niemand in Nederland, in Europa kan eromheen dat moslims luidkeels tegen IS protesteren.
Geloof je het zelf?
Terwijl medemoslims terroristen de hand boven het hoofd houden en ze op Fok! nog verdedigen ook?
Ja want asielzoekers worden nooit teruggestuurd.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:29 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Maar we weten allemaal dat er toch niet één daadwerkelijk terug gaat (nee, niet één), dus dat laatste zinnetje is totaal niet relevant.
Dat is makkelijk. De slachtoffer bepaalt dus wat een ander moet doenquote:Op dinsdag 20 december 2016 08:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee. Er was dan ook geen maatschappelijke verontwaardiging richting de republikeinen, dus ik heb het toen niet nodig gevonden me uit te spreken.
Een demonstratie is inderdaad bedoeld om je massaal uit te spreken.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is makkelijk. De slachtoffer bepaalt dus wat een ander moet doen
Nee. Het beleid heeft gefaald. Die dader staat toch met drie verschillende identiteiten geregistreerd? Het is een schande dat zo iemand vrij rondlopen kan. Het laat zien dat de autoriteiten geen grip op de immigratie hebben; dat niet alleen vluchtelingen uit oorlogsgebied binnen worden gelaten maar elke gek kan komen binnenwandelen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:29 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat is prima geschaft, daar doet het feit dat er een paar mafklappers tussen die vluchtelingen zitten niets aan af. 99% heeft totaal geen kwaad in de zin.
quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of tegen de pedoseksuelen die niet van kinderen af kunnen blijven. Wie was er niet bij?
Waar praat ik iets goed? Ik wil alleen betogen dat deze vorm van terrorisme niet te bestrijden is. En niet alleen door moslims als tactiek wordt gebruikt.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:27 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je het ook goed blijven praten. Het wangedrag van moslims zoveel mogelijk blijven verbergen, of het anders met de mantel der liefde blijven bedekken. Moslims stelselmatig meer kansen blijven geven dan niet-moslims. En natuurlijk alle lieden die het daar niet mee eens zijn blijven wegzetten als 'racistische tokkies'. Geheel volgens het recept zoals dat de afgelopen decennia is toegepast door de elite.
Maar dan zul je vroeg of laat op een dag wakker worden en je ineens realiseren dat de islam en zijn volgelingen gewonnem hebben. En dat ze onderhand ook met zoveel zijn, dat het niet meer terug te draaien is.
Is dat ook al niet grotendeels te tackelen door biometrische gegevens, cq gezichtsherkenning?quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Die dader staat toch met drie verschillende identiteiten geregistreerd?
Hmja. Niet echt een superpositief bericht. 250, voornamelijk sjiitische jongeren die zich uitspreken tegen soennitisch geweld en vervolgens lastig gevallen worden door moslimextremisten.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee.
http://www.ad.nl/den-haag(...)monstratie~ad5e3129/
Feit, als Belgen, Duitsers, Italianen, Amerikanen, Zweden, Denen, IJslanders, ... Asiel aanvragen heb ik er geen probleem mee = fatsoenlijk volk.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Geen migranten meer opnemen uit moslimlanden voorkomt al een hoop potentiėle aanslagen.
Zet hij zichzelf even voor lul.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hmja. Niet echt een superpositief bericht. 250, voornamelijk sjiitische jongeren die zich uitspreken tegen soennitisch geweld en vervolgens lastig gevallen worden door moslimextremisten.
Roepen en uitvoeren zijn twee totaal verschillende dingen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:39 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Feit, als Belgen, Duitsers, Italianen, Amerikanen, Zweden, Denen, IJslanders, ... Asiel aanvragen heb ik er geen probleem mee = fatsoenlijk volk.
Maar haal Pakistanen, Afghanen, Syriėrs, Saoudi's, ... In huis en vroeg of laat ontploft er ergens wel een bom omdat ze het eten hier slecht vinden, belastingen moeten betalen, omdat Nederlanders Nederlands willen spreken ipv Arabisch.
Actief terug sturen roep ik al 2 jaar!! Maar wie ben ik natuurlijk?
Het ging er om dat er geen demonstraties zijn geweest. Dat is bullshit. Bovendien zijn er in de grotere steden marsen geweest die voor iedereen waren waar ook veel moslims tussen liepen. Maar omdat dat niet alleen door moslims was georganiseerd telt dat natuurlijk ook niet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hmja. Niet echt een superpositief bericht. 250, voornamelijk sjiitische jongeren die zich uitspreken tegen soennitisch geweld en vervolgens lastig gevallen worden door moslimextremisten.
quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je zou haast denken dat de rechtse elite nooit een rol van betekenis heeft gespeeld en alles de schuld is van links.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O ja, de elite. Jij wel enig idee wie dat zijn, of is dit er gewoon weer een uit de categorie BNW-gelul?
Die aanslagen komen niet voort uit de vluchtelingenstroom maar uit de oorlog tegen IS. Dat geradicaliseerde vluchtelingen zich aangetrokken voelen tot IS is niet zo vreemd natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee. Het beleid heeft gefaald. Die dader staat toch met drie verschillende identiteiten geregistreerd? Het is een schande dat zo iemand vrij rondlopen kan. Het laat zien dat de autoriteiten geen grip op de immigratie hebben; dat niet alleen vluchtelingen uit oorlogsgebied binnen worden gelaten maar elke gek kan komen binnenwandelen.
Er zijn de afgelopen tijd ook al zo veel berichten over net op het nippertje voorkomen aanslagen in Duitsland geweest. Maar de politie en de geheime diensten hebben het niet meer aan gekund.
Hou toch op man.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het ging er om dat er geen demonstraties zijn geweest. Dat is bullshit. Bovendien zijn er in de grotere steden marsen geweest die voor iedereen waren waar ook veel moslims tussen liepen. Maar omdat dat niet alleen door moslims was georganiseerd telt dat natuurlijk ook niet.
En dat 'het volk' bestaat uit zo'n ruime 15% van de bevolking. De rest is elite. Of zo.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je zou haast denken dat de rechtse elite nooit een rol van betekenis heeft gespeeld en alles de schuld is van links.
Anderhalve man en een paardenkop voor eigen publiek. We praten er nóg overquote:Op dinsdag 20 december 2016 08:30 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Er zijn demonstraties geweest. Moet ik mij weer herhalen?
Als het even slecht uitkomt niet nee. Maar als het ze goed uitkomt zijn ze wel ineens 'allemaal moslim' en elkaars broeders.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:32 schreef Stimorol- het volgende:
Jullie denken dat moslims 1 identiteit kennen. Dat is er niet en daarom voelen mensen zich niet aangesproken. Sws Turken niet, hebben niets te schaften met Arabieren.
Ze heeft veel bloed aan haar handen ja maar dat hebben vele politici!quote:
Afgezien van alle slachtoffers krijg je dat er natuurlijk nog bovenop, nog minder privacy, nog meer ruimte en bevoegdheden voor veiligheidsdiensten etc etcquote:Op dinsdag 20 december 2016 08:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Is dat ook al niet grotendeels te tackelen door biometrische gegevens, cq gezichtsherkenning?
Met deze onzin zal die loyaliteit in elk geval niet groter worden.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:42 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Anderhalve man en een paardenkop voor eigen publiek. We praten er nóg over
Het kan moslims gewoon geen reet schelen hoe het minderwaardige volk over hen denkt. Waarom zou je moeite doen enige loyaliteit met Nederland te tonen?
Of wacht... is er misschien geen loyaliteit?!
Denk jij dat?? Kijk naar Westerse gevangenissen! 99% zit vol van dit soort gespuis!quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:29 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
99% heeft totaal geen kwaad in de zin.
Ja geen idee man.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:39 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Actief terug sturen roep ik al 2 jaar!! Maar wie ben ik natuurlijk?
Bron?quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:45 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Denk jij dat?? Kijk naar Westerse gevangenissen! 99% zit vol van dit soort gespuis!
Het zou moslims niks moeten schelen dat er nog altijd mensen zijn die denken dat het een homogene entiteit betreft.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:42 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Anderhalve man en een paardenkop voor eigen publiek. We praten er nóg over
Het kan moslims gewoon geen reet schelen hoe het minderwaardige volk over hen denkt.
Jij kan overduidelijk niet rekenenquote:Op dinsdag 20 december 2016 08:45 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Denk jij dat?? Kijk naar Westerse gevangenissen! 99% zit vol van dit soort gespuis!
Dit. Zo moeilijk is het écht allemaal niet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:45 schreef Roypsv het volgende:
Grens dicht, bij twijfel terug sturen. doei
Ja. Maar men wist het blijkbaar toch? Waarom liep 'ie dan vrij rond?quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Is dat ook al niet grotendeels te tackelen door biometrische gegevens, cq gezichtsherkenning?
Ja, maar er waren/zijn ook Nederlandse criminelen hoor, Martin Kok, Holleeder, Mieremet......quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:45 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Men weet nog niet eens wie binnen is, dus ga dan maar eens terug sturen.quote:
Dit is toch geen geradicaliseerde Syrische vluchteling!?quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:42 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die aanslagen komen niet voort uit de vluchtelingenstroom maar uit de oorlog tegen IS. Dat geradicaliseerde vluchtelingen zich aangetrokken voelen tot IS is niet zo vreemd natuurlijk.
vraag je eens af hoe moeilijk het is om dat echt te bewerkstelligenquote:Op dinsdag 20 december 2016 08:46 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dit. Zo moeilijk is het écht allemaal niet.
Yeah right man. Het ligt altijd aan de slachtoffers. Net als in China, die terreuraanslagen daar zijn ook de schuld van de Chinezen. En in Rusland, India, Kenia, de Fillipijnen, Thailand, India, Nigeria, de USA, Frankrijk. Allemaal de schuld omdat de slachtoffers de Moslims boos hebben gemaakt. En die waren vervolgens genoodzaakt burgers af te slachten.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:42 schreef Gutmensch het volgende:
Die aanslagen komen niet voort uit de vluchtelingenstroom maar uit de oorlog tegen IS. Dat geradicaliseerde vluchtelingen zich aangetrokken voelen tot IS is niet zo vreemd natuurlijk.
Klopt en het daarna ontbinden van het Iraakse leger. Waarvan veel leden nu hoge posities hebben binnen de IS.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Iraq binnenvallen is de grootste fout van de laatste 20 jaar.
Nee, je snapt de verschillende stromingen binnen de Islam niet. Of je bent dom.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, je bent leugens aan het verkondigen.
De ellende is echt begonnen na de arabische lente.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Iraq binnenvallen is de grootste fout van de laatste 20 jaar.
http://www.independent.co(...)nisers-a6765976.htmlquote:Op dinsdag 20 december 2016 08:48 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nee, je snapt de verschillende stromingen binnen de Islam niet. Of je bent dom.
klopt, maar die was niet te voorkomen denk ikquote:Op dinsdag 20 december 2016 08:48 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De ellende is echt begonnen na de arabische lente.
Dat zou al moeten gebeuren in de buitengrenzen van Europa.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja. Maar men wist het blijkbaar toch? Waarom liep 'ie dan vrij rond?
Waarom vindt men het hier in Duitsland zo'n enorm probleem om te doen wat het CSU wil: asielzoekers eerst in AZC's gevangen zetten totdat duidelijk is wat hun identiteit is en duidelijk is dat het echt vluchtelingen zijn?
Dat je elke willekeurige liegende terrorist vrij moet laten rondlopen onder het mom van "bij twijfel vrijspraak" is gestoord en heeft nu wrs. een hoop doden gekost.
Zet er maar wat meer mensen op dan, preventief controleren bij de grens. Bij twijfel gewoon zonder pardon terug sturen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
vraag je eens af hoe moeilijk het is om dat echt te bewerkstelligen
Wil je nu dat ze wel of niet demonstreren, anders is dit een verdomd slecht argument van je.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
http://www.independent.co(...)nisers-a6765976.html
Kan helaas niet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:49 schreef Roypsv het volgende:
[..]
Zet er maar wat meer mensen op dan, preventief controleren bij de grens. Bij twijfel gewoon zonder pardon terug sturen.
Hoezo is dat gestoord? Wil je mensen vast gaan zetten omdat je denkt dat ze kwaad in de zin hebben? Vind je dat niet een beetje een enge en behoorlijk oprekbare situatie?quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja. Maar men wist het blijkbaar toch? Waarom liep 'ie dan vrij rond?
Waarom vindt men het hier in Duitsland zo'n enorm probleem om te doen wat het CSU wil: asielzoekers eerst in AZC's gevangen zetten totdat duidelijk is wat hun identiteit is en duidelijk is dat het echt vluchtelingen zijn?
Dat je elke willekeurige liegende terrorist vrij moet laten rondlopen onder het mom van "bij twijfel vrijspraak" is gestoord en heeft nu wrs. een hoop doden gekost.
Het staat hen dan ook vrij om terug te keren of zich te vestigen in een andere religieuze cultuur.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat zeg jij als ongelovige denk ik? Ben ik zelf ook, maar probeer je een beetje in te leven in die mensen. Dat gaat echt niet zo makkelijk als alles vanaf je geboorte religieus ingericht is en het zo'n belangrijk deel uitmaakt van je identiteit.
Ook Shia. Gelachen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
http://www.independent.co(...)nisers-a6765976.html
Niet, want dat gaat weer uit van het hele onzinnige idee dat moslims een homogene groep vormen. Terwijl ze in werkelijkheid niet meer delen met terroristische idioten als jij en ik. Maar als je roept dat dat niet gebeurt dan heb je de afgelopen jaren met je kop in het zand gezeten. Of ben je aan het wegkijken geweest.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:49 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wil je nu dat ze wel of niet demonstreren, anders is dit een verdomd slecht argument van je.
Ja, precies, zo'n aso die namens een terroristische organisatie en een vreemd godsbeeld een zelfmoordaanslag pleegt op een plek waar uitsluitend nietsvermoedende, willekeurige burgers zijn in een land dat hij nog maar kort kent en waarvan hij de cultuur haat. En de mensen uit zijn eigen cultuur liet het allemaal volkomen koud.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik snap je wel het jaar 2009 is lang geleden en mensen hebben maar een kort nieuws geheugen.
http://nieuws-uitgelicht.(...)ag-in-apeldoorn.html
Ik wil dat iedereen die het land binnen probeert te komen zonder geldig paspoort + visum wordt vastgezet totdat is gecontroleerd wie het is en dat hij/zij een geldige reden voor verblijf heeft. Het niet hebben van een paspoort / visum lijkt me reden genoeg om in eerste instantie iemand te verdenken.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoezo is dat gestoord? Wil je mensen vast gaan zetten omdat je denkt dat ze kwaad in de zin hebben? Vind je dat niet een beetje een enge en behoorlijk oprekbare situatie?
Politiek correcte gespot!!! Jij bent nog in staat om aanslagen goed te keuren. Gevaarlijk type ben jij!!!quote:
Maar niet terug keren staat ook vrij. De praktijk is trouwens dat de mensen met een hoge opleiding waar de overheid veel aan heeft uitgegeven weg gaan door de toenemende anti-moslim klimaat. Wat je dus juist niet wil. En de slechtere blijven juist over.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:50 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Het staat hen dan ook vrij om terug te keren of zich te vestigen in een andere religieuze cultuur.
Dat snap ik niet. Je kan het vergelijken met 'ik wil rustig slapen, maar dan wel in een uitgaansstraat gaan wonen'.
Terugkeren staat vrij!!!
Hier is vrijheid van religie en meer welvaart. Ik snap de keuze wel, vooral als je uit erg arme gebieden komt.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:50 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Het staat hen dan ook vrij om terug te keren of zich te vestigen in een andere religieuze cultuur.
Dat snap ik niet. Je kan het vergelijken met 'ik wil rustig slapen, maar dan wel in een uitgaansstraat gaan wonen'.
Terugkeren staat vrij!!!
Er komen elk jaar 3.6 miljoen Pakistanen bij. Het wordt lastig ze allemaal te redden.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Pakistanen, Afghanen moet je gewoon helemaal niet meer binnenlaten. Dat hebben ze in Macedoniė en op de Balkanroute een jaar geleden al goed gezien.
Idem voor nep-asielzoekers uit Marokko en Algerije. Die moet je bij de poort al weren. Nu kosten ze in het beste geval veel geld en in het slechtste geval krijg je ellende zoals gisteravond.
Ga je nu beweren dat doden minder erg zijn als de dader "iemand van ons is"?quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:53 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, precies, zo'n aso die namens een terroristische organisatie en een vreemd godsbeeld een zelfmoordaanslag pleegt op een plek waar uitsluitend nietsvermoedende, willekeurige burgers zijn in een land dat hij nog maar kort kent en waarvan hij de cultuur haat. En de mensen uit zijn eigen cultuur liet het allemaal volkomen koud.
Goed voorbeeld
Pilletje wel ingenomen vandaag?quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:54 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Politiek correcte gespot!!! Jij bent nog in staat om aanslagen goed te keuren. Gevaarlijk type ben jij!!!
Is niet eng, ze hebben het geprobeerd op een normale manier, dat werkt niet. Nu maar op een manier waardoor een land zichzelf wel beter kan weren tegen aanslagen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoezo is dat gestoord? Wil je mensen vast gaan zetten omdat je denkt dat ze kwaad in de zin hebben? Vind je dat niet een beetje een enge en behoorlijk oprekbare situatie?
Te verdenken van wat?quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik wil dat iedereen die het land binnen probeert te komen zonder geldig paspoort + visum wordt vastgezet totdat is gecontroleerd wie het is en dat hij/zij een geldige reden voor verblijf heeft. Het niet hebben van een paspoort / visum lijkt me reden genoeg om in eerste instantie iemand te verdenken.
Het was in elk geval zeker geen moslim. En een gewone nette man. Goed voorbeeld dus,quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:53 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, precies, zo'n aso die namens een terroristische organisatie en een vreemd godsbeeld een zelfmoordaanslag pleegt op een plek waar uitsluitend nietsvermoedende, willekeurige burgers zijn in een land dat hij nog maar kort kent en waarvan hij de cultuur haat. En de mensen uit zijn eigen cultuur liet het allemaal volkomen koud.
Goed voorbeeld
Ja, goede oplossing! De vrachtwagens hebben het gedaan!!!11111quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:48 schreef MakkieR het volgende:
Hoe lang zal het nu nog gaan duren, voordat de grote vrachtwagens preventief worden geweerd uit de stad.
Dat werd vanochtend namelijk ook al benoemd op Wakker Nederland.
Dat wordt juridisch een slagveld, geheel kansloos, vooral bij het Europese gerechtshofquote:Op dinsdag 20 december 2016 08:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik wil dat iedereen die het land binnen probeert te komen zonder geldig paspoort + visum wordt vastgezet totdat is gecontroleerd wie het is en dat hij/zij een geldige reden voor verblijf heeft. Het niet hebben van een paspoort / visum lijkt me reden genoeg om in eerste instantie iemand te verdenken.
Ik ga deze vraag niet eens beantwoorden.quote:
Zo blijf je wel bezig.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:56 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ja, goede oplossing! De vrachtwagens hebben het gedaan!!!11111
Je snapt het niet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vooral alles ontkennen wat niet in je straatje past. Erg sterk.
Hongarije doet het toch ook?quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:57 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat wordt juridisch een slagveld, geheel kansloos, vooral bij het Europese gerechtshof
Hoe wil je anders de terroristen opsporen, en tegelijkertijd iedereen volledige privacy geven. Dit was een asielzoeker die in februari was binnengekomen. Daar waren al meerdere foto's van en meerdere namen/identiteiten. Het is toch geen privacyvermindering wanneer je van bestaande legitieme foto's een biometrische code toevoegt. Daarmee wordt het foto-bestand toch niet verruimd?quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:44 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Afgezien van alle slachtoffers krijg je dat er natuurlijk nog bovenop, nog minder privacy, nog meer ruimte en bevoegdheden voor veiligheidsdiensten etc etc
Moslims hebben met moslims gemeen dat het moslims zijn, en dat hebben ze ook gemeen met moslimterroristen die de aanslagen uit naam van de moslimgod plegen. Waarbij het overgrote deel van alle moslims grote waarde hecht aan de Koran, waarin meerdere malen wordt opgeroepen om niet-moslims te doden omdat ze geen moslim zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Niet, want dat gaat weer uit van het hele onzinnige idee dat moslims een homogene groep vormen. Terwijl ze in werkelijkheid niet meer delen met terroristische idioten als jij en ik. Maar als je roept dat dat niet gebeurt dan heb je de afgelopen jaren met je kop in het zand gezeten. Of ben je aan het wegkijken geweest.
Je had 'm beter kunnen beantwoorden want dit kost je meer tijd. Illegaal verblijf? En dan, dan heeft iemand een verblijfsvergunning, en dan wat? Je denkt dat we net als de VS op het aanvraagformulier de keuze moeten laten of iemand wel of niet met terroristische motieven het land binnenkomt? En er maar vanuit gaan dat iemand dat eerlijk aangeeft? En gaan we er dan ook maar gemakshalve vanuit dat mensen hier niet radicaliseren als ze hier eenmaal wonen, ook al zijn er voorbeelden geweest die dat ontkrachten?quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik ga deze vraag niet eens beantwoorden.
Waarvan zou je iemand die in ons land is zonder geldig paspoort + visum nou kunnen verdenken? Welke wettelijke regels zou zo iemand nou in ieder geval overtreden hebben, mits het geen echte vluchteling is?
Het is moeilijk op de hoogte te zijn van demonstraties die in het buitenland plaatsvinden, snap ik wel.quote:
Iets minder met je emotie reageren en iets meer met je verstand, Vrachtwagens vormen momenteel wel het probleem waaruit deze aanslagen zijn ontstaan. De vraag is hoever het rijk of de gemeenten wil gaan om de veiligheid te kunnen garanderenquote:Op dinsdag 20 december 2016 08:56 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ja, goede oplossing! De vrachtwagens hebben het gedaan!!!11111
Nee, daar gaat het totaal niet om. Ik begrijp dat het te moeilijk is om te snappen als je zo druk aan het huppelen bent.quote:Op dinsdag 20 december 2016 09:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is moeilijk op de hoogte te zijn van demonstraties die in het buitenland plaatsvinden, snap ik wel.
Precies. Natuurlijk kan het, geen enkel probleem. Maar de medeplichtige elite van linkse deugers, die zelf nog nooit eem moslim zijn tegengekomen, wil het simpelweg niet en verschuilt zich achter juridisch geleuter.quote:
Blijf vooral inhoudelijk, of is dat te moeilijk?quote:Op dinsdag 20 december 2016 09:01 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het totaal niet om. Ik begrijp dat het te moeilijk is om te snappen als je zo druk aan het huppelen bent.
Blijkt juist dat uit onderzoek van de Britse geheime dienst dat terroristen helemal niet zoveel waarde hechten aan religieuze dogma's en dergelijke en er net zo'n goddeloos leven op nahouden als westerse mensen. Dus je kunt beter moslims hebben die daar wel veel waarde aan hechten.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:58 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Moslims hebben met moslims gemeen dat het moslims zijn, en dat hebben ze ook gemeen met moslimterroristen die de aanslagen uit naam van de moslimgod plegen. Waarbij het overgrote deel van alle moslims grote waarde hecht aan de Koran, waarin meerdere malen wordt opgeroepen om niet-moslims te doden omdat ze geen moslim zijn.
Het mag verder geen homogene groep zijn, maar wat ze gemeenschappelijk hebben is al asociaal genoeg.
Nee. Maar daar ging het ook helemaal niet over.quote:Op dinsdag 20 december 2016 08:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ga je nu beweren dat doden minder erg zijn als de dader "iemand van ons is"?
Dit is ook waar, inderdaad.quote:Op dinsdag 20 december 2016 09:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Blijkt juist dat uit onderzoek van de Britse geheime dienst dat terroristen helemal niet zoveel waarde hechten aan religieuze dogma's en dergelijke en er net zo'n goddeloos leven op nahouden als westerse mensen. Dus je kunt beter moslims hebben die daar wel veel waarde aan hechten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |