abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167466161
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 02:05 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
De dader is uiteindelijk door de politie gepakt doordat een getuige hem 2 kilometer onopvallend achterna gelopen is, en informatie doorgaf via z'n telefoon. Anders was 'ie gewoon rustig weggelopen.
Wat goed van die getuige!
pi_167466167
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het is een vicieuze cirkel waar we in belanden. Europa verrechtst met nationalistische partijen, gefrustreerde migranten richten DENK op en als kers op de taart plegen jongeren vatbaar voor radicalisatie aanslagen. Dat versterkt alle eerder genoemde ingrediënten en ik zie dat niet verzwakken.
Puinzooi inderdaad. Voer voor sociologen.
pi_167466188
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En voer voor een burgeroorlog.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 20 december 2016 @ 08:15:28 #154
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167466192
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En precies wat de IS terroristen willen. Een versplinterde maatschappij met groepen die een hekel aan elkaar hebben.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_167466201
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:15 schreef Megumi het volgende:

[..]

En precies wat de IS terroristen willen. Een versplinterde maatschappij met groepen die een hekel aan elkaar hebben.
Exact. Verdeel en heers.
  dinsdag 20 december 2016 @ 08:17:03 #156
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167466210
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 02:05 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
De dader is uiteindelijk door de politie gepakt doordat een getuige hem 2 kilometer onopvallend achterna gelopen is, en informatie doorgaf via z'n telefoon. Anders was 'ie gewoon rustig weggelopen.
Held _O_
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 20 december 2016 @ 08:18:52 #157
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_167466224
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:07 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

En wat moet ik doen tegen IS? Op de dam staan met een anti IS spandoek en dan is alles wel?
Je doet het niet tegen IS, maar vóór jezelf en vóór Nederland. Hoe meer moslims, hoe beter, anders- en niet-gelovigen zullen dan solidariteit kunnen tonen, zodat het één grote vuist tegen IS wordt. Gewoon als teken dat wanneer het er echt op aankomt, dat je achter Nederland en de Nederlandse cultuur staat, dat je er bent om die te beschermen.

Alleen heb ik bij vele moslims toch de indruk dat wanneer het er echt op aankomt, ze Nederland een dikke vinger geven en strijden voor het islamitische thuisland van hun voorouders in plaats van Nederland, in het ergste geval tégen Nederland, want zo staat het in de Koran.
Nou, daaron dus eigenlijk demonstreren, beken kleur, keer op keer, laat zien waar je loyaliteit ligt.
pi_167466226
Poolse radio spreekt overigens over een pakistaanse vluchteling
pi_167466228
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hey, weet je? Je kunt moslim zijn én dit afkeuren. Gewoon even zodat je ook op de hoogte bent.
Beetje jammer alleen dat de enige moslim die in dit topic post niet verder komt dan 'dat komt er nou van als je je met de Arabische wereld bemoeit'.

En ja, ik weet dat een 15-jarige VMBO'er niet representatief is voor de hele Nederlandse moslimgemeenschap, maar de rest hoor je niet of nauwelijks. Daar valt echt nog wel wat winst te halen.
  † In Memoriam † dinsdag 20 december 2016 @ 08:19:59 #160
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_167466234
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:18 schreef Murdera het volgende:
Poolse radio spreekt overigens over een pakistaanse vluchteling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Duitse krant Bild ook.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_167466242
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:18 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je doet het niet tegen IS, maar vóór jezelf en vóór Nederland. Hoe meer moslims, hoe beter, anders- en niet-gelovigen zullen dan solidariteit kunnen tonen, zodat het één grote vuist tegen IS wordt. Gewoon als teken dat wanneer het er echt op aankomt, dat je achter Nederland en de Nederlandse staat, dat je er bent om die te beschermen.

Alleen heb ik bij vele moslims toch de indruk dat wanneer het er echt op aankomt, ze Nederland een dikke vinger geven en strijden voor het islamitische thuisland van hun voorouders in plaats van Nederland, in het ergste geval tégen Nederland, want zo staat het in de Koran.
Nou, daaron dus eigenlijk demonstreren, beken kleur, keer op keer, laat zien waar je loyaliteit ligt.
Er is al genoeg gedemonstreerd door moslims tegen terrorisme. Misschien is het zinniger als je eens ophoudt met moslims te zien als een homogene entiteit.
pi_167466250
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Beetje jammer alleen dat de enige moslim die in dit topic post niet verder komt dan 'dat komt er nou van als je je met de Arabische wereld bemoeit'.

En ja, ik weet dat een 15-jarige VMBO'er niet representatief is voor de hele Nederlandse moslimgemeenschap, maar de rest hoor je niet of nauwelijks. Daar valt echt nog wel wat winst te halen.
Dat is waar. En ik weet dat de gemiddelde moslim IS verafschuwd, maar misschien zou het toch goed zijn om het inderdaad door middel van demonstraties te laten zien. Zou niet nodig moeten zijn, maar het zou wel helpen voor de tendens van sommigen om ze allemaal op een hoop te gooien.

Al geloof ik dat die demonstraties wel zijn geweest.
  dinsdag 20 december 2016 @ 08:22:25 #163
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167466252
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:18 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je doet het niet tegen IS, maar vóór jezelf en vóór Nederland. Hoe meer moslims, hoe beter, anders- en niet-gelovigen zullen dan solidariteit kunnen tonen, zodat het één grote vuist tegen IS wordt. Gewoon als teken dat wanneer het er echt op aankomt, dat je achter Nederland en de Nederlandse staat, dat je er bent om die te beschermen.

Straks al IS in het midden-oosten verslagen is komen veel van de strijders via Griekenland, Turkije enz terug en gaat het alleen maar erger worden. Daar gaat een demonstratie echt niets aan doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  † In Memoriam † dinsdag 20 december 2016 @ 08:23:04 #164
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_167466259
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er is al genoeg gedemonstreerd door moslims tegen terrorisme. Misschien is het zinniger als je eens ophoudt met moslims te zien als een homogene entiteit.
Allemaal leuk en aardig, maar ze lijken er zelf patent op te hebben.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_167466264
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is waar. En ik weet dat de gemiddelde moslim IS verafschuwd, maar misschien zou het toch goed zijn om het inderdaad door middel van demonstraties te laten zien. Zou niet nodig moeten zijn, maar het zou wel helpen voor de tendens van sommigen om ze allemaal op een hoop te gooien.
Wat er moet gebeuren is dat moslims eens moeten stoppen met religie zo belangrijk te maken in hun leven. Dan vervalt het hele draagvlak voor deze en andere ellende.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_167466265
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hey, weet je? Je kunt moslim zijn én dit afkeuren. Gewoon even zodat je ook op de hoogte bent.
Dat zal maar je hoort ze er amper over. Geen protesten tegen IS of tegen aanslagen op westerse bodem. Waar men wel massaal voor op de been gaat is een spotprentje over de profeet of een belediging aan het adres van de islam. Er zijn mi. nogal wat moslims die dit soort aanslagen vergoelijken.
pi_167466269
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:13 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Jij helemaal niets. Want we hebben in de vorige delen van dit topic al uitgebreid kunnen lezen hoe je er werkelijk over denkt. Je fungeert overduidelijk als verlengstuk van het islamofascisme en bent daar nog trots op ook! Daar gaat geen spandoek iets aan veranderen.
Ik kom je halen, gek. Ik ben een islam fascist eerste generatie.
pi_167466280
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Al geloof ik dat die demonstraties wel zijn geweest.
Ik heb ze gemist.

Hoe dan ook: al komt het op veel moslims misschien debiel over als ze zich hiertegen meten uitspreken, als ze het niet doen, dan wordt dat opgevat als stilzwijgend goedkeuren. Als je tussen die twee moet kiezen, dan lijkt me onnodig positie innemen het minste kwaad.
pi_167466281
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:23 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wat er moet gebeuren is dat moslims eens moeten stoppen met religie zo belangrijk te maken in hun leven. Dan vervalt het hele draagvlak voor deze en andere ellende.
Kom eens met werkbare shit. Dit gaat nooit gebeuren.
pi_167466282
En laten we eerlijk zijn, hoeveel moslims er ook roepen 'that is not my islam' het zal voor sommigen toch niet genoeg zijn, tenzij ze volledige afstand doen van hun geloof.
pi_167466283
Ik vraag me trouwens af.
Richting praktische oplossing.
Volgens mij gaat het om een lange winkelstraat.
Waarom niet een aantal betonblokken aan beide kanten. Voor mijn part versierd met Kerstmeuk. Zo'n vrachtauto kan nooit door die smalle zijstraatjes.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_167466285
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:23 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar ze lijken er zelf patent op te hebben.
Lees die laatste zin anders nog eens.
  dinsdag 20 december 2016 @ 08:25:31 #173
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_167466292
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat zal maar je hoort ze er amper over. Geen protesten tegen IS of tegen aanslagen op westerse bodem. Waar men wel massaal voor op de been gaat is een spotprentje over de profeet of een belediging aan het adres van de islam. Er zijn mi. nogal wat moslims die dit soort aanslagen vergoelijken.
In Nederland zijn er toch al weinig demonstraties op grootte schaal.
pi_167466293
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:23 schreef Stimorol- het volgende:
[..]Ik kom je halen, gek. Ik ben een islam fascist eerste generatie.
Je steunt de idioterie wel en schuift de schuld af, dat is al erg genoeg.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_167466294
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Er zijn vorig jaar demonstraties gehouden. Dat jij het niet wil zien is anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')